‘Biz ve onlar’ın kader sınavı

Ortada kimlikler ve on yılların biriktirdiği keskin kutuplaşmalar olmasa, aidiyetler ve siyasi pozisyonlar kutsallık katında tutulmasa 14 Mayıs tablosu, şimdiki gibi nefes nefese olmayacaktı. Bir iktidarın başarısı ölçüsü belli olduğu için ekonomiye, hukuka, sosyal barış ortamına bakılır karar verilirdi. Nereden nereye geldik veya gelemedik, insanlar kendilerini ne kadar güvende hissediyor, ne kadar özgür ve gelecek umudu taşıyorlar, gibi. İşlerin iyi ya da kötü olmasında iktidarın ve liderin rolü nedir; bunu da anlamak ve dolayısıyla oylamak pek kolaydır.

Türkiye’nin, son beş yılda yaşadığı gerileme sıra dışı boyuttadır. Hayat pahalılığı, fakirleşme, yanlış ve usulsüz kaynak kullanımı ile bunların yol açtığı yüksek maliyetli popülizm ve yozlaşma yaygındır. Kimileri böyle düşünürken kimilerine göre de işler ya kötü gitmiyor ya da kötü gidiyorsa bile başta küresele şartlar ve Türkiye’yi hedef alan karanlık güçler nedeniyle bundan daha iyisi yapılamazdı. Hatta iktidar ülkeyi bu zor şartlara rağmen gayet iyi idare ediyor.

Ülkenin kötüye gittiği ve geleceğin de umut verici olmadığı konusunda neredeyse ortak bir kanat var ama toplum bundan iktidarı yahut Erdoğan’ı sorumlu tutmak konusunda ikiye ayrılacak kadar farklı uçlarda düşünüyor. Buna yol açan ise ideoloji, kimlik ve aidiyetlerdir. Sayısız gerekçeye bağlı olarak seçmen, partisine toz kondurmaz, algıda ve vakada seçici olmaktan vazgeçmez. AK Parti ve Erdoğan bu aidiyetin en bariz ve en güçlü örneğidir. Öyle olduğu için de yakın tarihin en kötü ekonomi yönetimine rağmen, 14 Mayıs iddiası hala güçlü olabilmektedir. Çünkü seçmeni için AK Parti, sadece bir başkasının asla ondan daha iyi yönetemeyeceği parti değil yönetse bile vazgeçemeyeceği partidir. Yüksek enflasyon, yüksek kur, yüksek faiz, yüksek işsizlik gibi rakamlar ya da Türkiye’nin hukuk, fikir özgürlüğü, kara para, şeffaflık gibi bütün uluslararası listelerde en kötü yerlere demir atması bu açıdan anlam ifade etmez. Tabandaki sadık kitle için, işler kötü olmak zorunda olduğu için kötüdür ve bir başkası olsa zaten daha kötü olacaktır.

“Seccade” meselesine bakışlar da bilindiği ve görüldüğü gibi bu kamplaşmanın eseridir. Kemal Kılıçdaroğlu’nun tabii ki sehven yaptığı ve bırakın Kılıçdaroğlu’nu hiçbir siyasetçinin kasten yapmayacağı bir işi neredeyse bütün dini, mukaddesatçı ve muhafazakar değer setlerini seferber ederek kampanyaya dönüştürmek “biz ve onlar modeli”nin kaçınılmaz neticesidir. “Biz”i güçlü, anlamlı ve gerekli kılan “onlar”ın seccadeye ayakkabıya basmasıdır. CHP’nin bir süredir başörtüsüyle, dinle, imanla barışma çabası bu yüzden hoş görülmez; samimi veya gayrı samimi olmasına bakılmadan arzu edilmez.

Muhalefet, iktidar tabanındaki bu sıkı bağlılığı kendisine ve ülkeye karşı bir haksızlık olarak görebilir ama aynı kimlik bağımlılığı orada da var. Hatta, seviyesi ve keskinliği değişebilir ama kimlik eksenli siyasi davranış bütün ülkelerde geçerlidir. Din, ideoloji ve bunlara bağlı bütün fikir üniteleri seçmeni şekillendirir. Güçlü bir kimliğin zıddı siyasi tercihlerde bulunması nadiren ve kısıtlı görülen bir davranış biçimidir. Dolayısıyla, enflasyonun bu kadar yüksek olduğu ve birçok alanda yozlaşmanın ileri düzeye ulaştığı bir ortamda iktidarın hala oylarını koruyacak kadar iddialı olması anlaşılmaz bir şey değildir. Yine de 1 Kasım 2015 seçimlerinden bugüne AK Parti’nin MHP dahil başka ittifaklar sayesinde iktidarı koruyabilmesi kötü yönetime verilmiş bir ceza olarak görülmelidir. Kaybettiği oylar yine aynı siyasal kimlik dairesi içinde olan kalmasına rağmen…

Siyasal kimliklerin belirleyiciliğini “kısıtlı” da olsa tehdit eden tek istisna ise 2019 yerel seçimleri olmuştur. 14 Mayıs’ta da bir şey olacaksa kısıtlı olacak ama kimin lehine olursa olsun bu çok değerli bir geçiş olacak. En nihayet Türkiye’nin geleceği birkaç puanlık bir küçük harekete bağlıdır. Faydalı da olur… Umulur ki böylelikle uzun süredir her şeye hükmeden “biz ve onlar”cılığın otoritesi de sarsılır.

YORUMLAR (154)
YORUM YAZ
İÇERİK VE ONAY KURALLARI: KARAR Gazetesi yorum sütunları ifade hürriyetinin kullanımı için vardır. Sayfalarımız, temel insan haklarına, hukuka, inanca ve farklı fikirlere saygı temelinde ve demokratik değerler çerçevesinde yazılan yorumlara açıktır. Yorumların içerik ve imla kalitesi gazete kadar okurların da sorumluluğundadır. Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır. Özensizce belirlenmiş kullanıcı adlarıyla gönderilen veya haber ve yazının bağlamının dışında yazılan yorumlar da içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır.
154 Yorum
  • Özer / 06 Nisan 2023 01:38

    Meral Akşener dik duruyor grup toplantısında mermileri fırlattı bunlarla beni korkutamazsınız diye. Konuşmasını bende yürekten alkışlıyorum. Şeytan azapta gerek.

    Yanıtla (22) (2)
  • Misafir / 07 Nisan 2023 18:28

    Amanda aman. Dimdik duruyor. Masaya oturtuldugundaki yüzünü görmesek. Osman Bölükbaşının meşhur sözü. Alkışlar bana oylar Menderes'e.

    Yanıtla (2) (0)
  • BABA / 06 Nisan 2023 10:18

    Ya arkadaşlar pide 15 , soğan 30 kaat olmuş. Bu gidişle 1 sene sonra soğanı 100 e yeriz. Muhalefetin ekonomi ekibinine bakıyorum Bilge Yılmaz dan, Ali Babacana Serkan Özcana kadar A takımı gibi. İktidara bakıyorum elde var bir tek Nebati. Mehemt Şimşek sıcak patatesi eline almıyor. Nasıl olacak bu iş AKP li dostlar?

    Yanıtla (11) (1)
  • Misafir / 07 Nisan 2023 18:19

    Uçuyorsun. Aman dikkat!!!!

    Yanıtla (2) (1)
  • KARAR OKURU / 06 Nisan 2023 14:26

    1924 anayasası ile baslayan,1925 de gerçek yüzünü gösteren rejim ,bugün artık komunist,dindar,kürt,alevi,azınlık,liberal vb her kesime dar geliyor; herkesin huzuru ve mutluluğu için ikinci cumhuriyet zamanı.Sorunlu geçmişten ve gereksiz yüklerden kurtulunca,akp ve hdp gibi partilerin sömüreceği alan kalmayacak; refah,eğitim, sağlık,afetlere hazirlik vb konular gerçek gündem olucaktir

    Yanıtla (3) (5)
  • Okurr / 06 Nisan 2023 15:31

    İkinci Cumhuriyet dediğin şey kaç parçadan ibaret olacak sayın liberal

    Yanıtla (4) (5)
  • Karar / 06 Nisan 2023 16:19

    1960 darbesini yapan angutların ikinci cumhuriyet demesiyle aynı olmayacak tabiki de; İspanyanın 1978 de ,Fransanın 1958 de başardığı gibi liberal demokrasi olmalı

    Yanıtla (4) (4)
  • Okur / 06 Nisan 2023 16:56

    Lider aşığı duygusal papağanlar, eğitim ve propaganda ürünü mankurtlar, zifiri cahiller; "2.cumhuriyet" kavramını ilk kez kemalist angutların 1960 da kullandığını da bilmezler

    Yanıtla (4) (5)
  • Karar okuru / 06 Nisan 2023 19:25

    Üslup eğitiminin büyük bölümünü 80 darbesi sonrasında almış, yerli liberal tipinin düşendelerine benziyor. Ergenlik çağında her şeyi çözdüğünü sanan olgunlaşmamış hevesleri olgunluk çağında gülerek hatırlarız. Toplumsal gelişme seviyesi, sosyoloji gibi mihenk taşlarından haber olmayınca aykırı ergen gibi düşünce üretmek mümkün. Olgunlaşmamışlığın göstergesi ise kullanılan hoyrat dil ve düşüncelerine saplantı ölçeğinde bağlıktır. Devamlı aynı nakarat.

    Yanıtla (4) (2)
  • Okur / 06 Nisan 2023 19:39

    Ayrı yorum yapabilecek kapasitesi olmayan,uzun yorumunda fikir kırıntısı bile olamayan,laf salatacı zavallı seni:) Hergün liberal diye sayıklayan kanadalı, millete yurtdısı diye geveliyor; kaliteli fikirler ve gerçekler begenilmeye basladı diye aglayacak neredeyse:)Acı var mı acı:)

    Yanıtla (1) (3)
  • Karar Okuru / 06 Nisan 2023 20:15

    Gerçek liberaller senin 3.sınıf üslubunu okusa sopayla kovalarlar

    Yanıtla (3) (3)
  • komik / 07 Nisan 2023 09:31

    Zoru görünce eleştirdiği liberalere bile sığınan 5.sınıf camalist:)

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar Okuru / 06 Nisan 2023 23:39

    Bu kadar basit değil mi sayın yazar? Ekonomik çöküntü, umutsuzluk, güvensizlik ama yine de partim ha partim öyle mi? Bir tarafta br siyasi kimlikli bayana, anaya, üstüne sifon çekilecek nesne muamelesi yapılacak bu görülmeyecek; biz muhafazakar oyları çekmek için takiyye yapmaya mecburuz, sözü yok sayılacak, idam sehpaları kurup hepinizi asacağız tehditleri görmezden gelinecek, stalinist bir cumhuriyet kuracağız haykırışlarına kulak kapatılacak, suçlu Anadolu insanı olacak, öyle mi?

    Yanıtla (1) (0)
  • Karar okuru / 06 Nisan 2023 22:58

    Chp İnönü devrinde kemalizmi parti programından çıkardı, Ecevit döneminde militan laikliği azalttı, Kılıçdaroğlu döneminde parti yönetiminde kemalist kalmadı.Chp liler dua pozları verir hale geldi; tıpkı 1925 öncesi gibi.Geriye sadece 1925-2023 arası dönemin açıkca reddedilerek, cumhuriyetin demokrasi ile taçlanması sloganıyla fiilen ikinci cumhuriyetin kurulması kaldı:)

    Yanıtla (1) (0)
  • Hsn / 06 Nisan 2023 12:11

    Eski Ağrı Belediye Başkanı HDP'li Sırrı Sakık, iktidara geldiklerinde teröristbaşı Öcalan'ı serbest bırakacaklarını açıkladı. CHP Genel Başkanı ve Millet İttifakı'nın cumhurbaşkanı adayı Kemal Kılıçdaroğlu'na seslenen HDP'li Sakık, "kapalı kapılar ardında konuşulanları deklare etme" çağrısında bulundu. evet pkk nin kader sınavı. Klcdroglu pkk ya can simidi olmaya söz vermiş galiba birilerine

    Yanıtla (10) (24)
  • ATİLLA / 06 Nisan 2023 16:33

    Bu Ramazan ayında yalan söylemeyin bari,, HDP ayrı ittifakta Yeşil Sol parti adıyla giriyor seçime, Hizbaullah ı kendi listesinden aday gösterenlere bakmalısın..İŞİD in Türkiye partisi olsaydı AKP onu da ittifaka almıştı çoktan..

    Yanıtla (10) (8)
  • Hsn / 06 Nisan 2023 17:56

    Saf misin Cumhurbaşkanlığı seçiminde hdp kime oy verecek aday çıkarmadı çünkü. Senin saf aklındaki yesil sol parti cumhurbaşkanı adayı çıkarmıyor milletvekili ittifakı bu ki pkk bangır bangır havliyor klcdroglunun seçilmesi için.

    Yanıtla (7) (13)
  • Vedat / 06 Nisan 2023 18:28

    Bunlara ne söylesen faydasız.Bunlar uyur gezer gibiler.Ne söyleneni duyar nede gercegi görürler.Bunların ne vatan umurlarinda ne ülke.Bu ülke bu vatan bu devlet yolda bulundu sanıyorlar.Bahsettiginiz gerçekleri çocuklar bile biliyor ama muhalefetin taraftarları tüçmaymunu oynuyorlar.

    Yanıtla (3) (2)
  • Karar okuru / 06 Nisan 2023 19:18

    Çözüm süreci diyerek Apo ile görüşen, Haburda davul zurna PKK karşılatan, Apo’ dan mektup alıp, kardeşini devlet televizyonuna çıkaran, Leyla Zana’ nın kürt sorunu Erdoğan çözer dediklerine bakarsan HDP ile de PKK ile de en sıkı ilişkşyi bu günki iktidar kurmuştur. Diğer yandan Kılıçdaroğluna suikast düzenleyen PKK dır. Bu arada Kılıçdaroğlu herkese çözüm yerinin TBMM olduğunu da kabul ettirmiştir. Ama iktidar tabanındaki zayıflığı bildiği için bunu kullanıyor.

    Yanıtla (2) (2)
  • yorumcu / 06 Nisan 2023 18:15

    İyide şu anki AKP'li Ağrı belediye başkanı da Apoyu serbest bırakmamız lazım diyor. S.Sayan söyleyince normal mi? Kendi gözündeki çöpü görmeyen başkasınınkini mertek zannedermiş...

    Yanıtla (2) (4)
  • Hsn / 06 Nisan 2023 22:39

    O öyle bir söylemde bulunmadi şimdiye kadar.

    Yanıtla (0) (0)
  • misafir / 06 Nisan 2023 19:09

    Yorma kendini Öcalan artığı bir milletvekili TBMM de yüzlerine "İstanbul'u sayemizde aldınız" dediğinde de hepsi sus pus olup sesleri çıkmamıştı.

    Yanıtla (5) (4)
  • okur / 06 Nisan 2023 22:11

    bu mümkünmü sence.Sırrı sakıkın lafıyla hiç bir şey olmaz.adam yeniden gündeme gelmek istiyor,siz trollerde ekmeğine yağ sürmekten başka bir şey etmiyorsunuz.

    Yanıtla (0) (0)
  • Karadeniz# / 06 Nisan 2023 03:13

    Hani hep söyleriz ya,şu kadar yıllık devlet kurma geleneğinimiz,kültürel birikimimiz,taşıdığımız adetler ,toplumsal ve şoşyal donanımlarımız felan filan.maalesef bu değerleri taşıyamayan bir seçmen grubu tercihleriyle aidiyet kurduğu siyasi partiyle birlikte ülkeyi felakete surukledi.ongorusuz,menfaatpefest bu kesim kendilerinin de ülkeninse 22 senesini heder etti.yarinlarda hep beraber sefaleti yaşayacağız

    Yanıtla (17) (4)
  • Krdnz. / 06 Nisan 2023 17:24

    Millet ittifakı için secim,ülkenin kader seçimi Cumhur ittifakı için secim,kendilerinin kader seçimi. Bakalım millet ,önce ben sonra vatan mi? Önce vatan sonra ben mi diyecek?

    Yanıtla (5) (5)
  • misafir / 06 Nisan 2023 19:11

    Kuralı kendin koy sonra oyna Yok öyle yağma.

    Yanıtla (6) (2)
  • Binyılcı / 06 Nisan 2023 20:38

    Rumeli ve kafkas ekollerinin sonu geldi

    Yanıtla (0) (4)
  • Karar okuru / 06 Nisan 2023 19:17

    Şapkayla olmadıysa kimona deneyin:) Latin lafabesi ile olmadıysa japon ve g.kore alfabesi deneyin:) Heykel sayısında kuzey koreyi geçerek demokrasi,özgürlük düşmanlığınızı ve lidercilik aşkınızı gösterin herkese:)

    Yanıtla (3) (3)
  • Haktan / 06 Nisan 2023 17:34

    CHP iktidarında ülkemiz bugünkü halinden kat kat iyi olacak.

    Yanıtla (8) (5)
  • misafir / 06 Nisan 2023 19:12

    Güldürme akşam akşam milleti!

    Yanıtla (3) (5)
  • misafir / 06 Nisan 2023 18:59

    Sayın Yazar Meşhur Nasreddin Hoca fıkrasında ki gibi sorayım "Hırsızın hiç mi suçu yok.“ "Seccade” meselesine bakışlar da bilindiği ve görüldüğü gibi bu kamplaşmanın eseridir. Kemal Kılıçdaroğlu’nun tabii ki sehven yaptığı.". diye devam eden cümleye niçin " tabiiki " kelimesini de ekleme gereği hissediyorsun. Artık seçim sathındayız. Bende sehven basyığını düşünüyorum. Ama bir başka yorumda yazdığım gibi kendisini uyarabilecek çevresinde ferasetli hiç kimse yok mu ? Hata yapan bedelini öder .

    Yanıtla (3) (4)
  • karar okuru / 06 Nisan 2023 18:58

    Şapkayla, zorbalıkla,sekilcilikle,laf salatasıyla modernleştik sanan angutlar bile kronik mutsuz:) Travma yaşamamış toplumlarda ateistlerde bile etik olabilir ama türkiyede yüzyıldır; kamplasma,siyasi idam,hapis,adi cinayet,hirsizlik,tecavüz vb vakaların oranıda bilim,sanayi,teknoloji,refah gibi korkunç halde

    Yanıtla (3) (1)
  • NETT / 06 Nisan 2023 18:44

    II Mahmut sarığı atıp fesi getirmeseydi uçak yapardık, Abdülhamit meclisi kapatmasaydı milli gelir 100 bin dolar olurdu, Atatürk liberal olsaydı kaç parçaya bölünürdük bilmem ama demokrasi şampiyonu olurduk. Ben de çok Mustafa Armağan okumaktan senarist oldum.

    Yanıtla (3) (5)
  • Menderes / 06 Nisan 2023 18:44

    Kendi cephelerini sağlam tutmak ve tuhaflıklarının üzerini örtmek için Erdoğan nefretine muhtaçlar.Aksi takdirde insanlar sorar: On seçim kaybetmiş Kılıçdaroğlu neden hâlâ bu koltukta? Neden hâlâ aday? Akşener her şeyi eline yüzüne bulaştırmış ama nasıl olur da hâlâ partinin başında kalabilir? HDP ve sahibi PKK ile bu ilişkiler nasıl kurulabilirBirileri bu soruları sormasın diye, bir düşman imgesi yaratıldı.İnsanların kafası nefretle öylesine dolduruldu ki, başka bir şey düşünemez hale geldiler

    Yanıtla (4) (4)
  • Akp / 06 Nisan 2023 18:33

    Enflasyon canavarının yeni adı akp:) Eskiden siyasi suçlulara adalet yoktu artık adi suçlulara bile ceza yok, ülkenin adı göçmenistan olmak üzere.Düzeltcez diye geldiler yeşilkemalist oldular; Numan Kurtulmuşun taraf degistirmeden önceki tabiriyle ,karun oldular.Chp yi geçmişiyle elestirmek,hdp konusunu kaşımak, maaşlara zam yaptık demekten başka vaadleri yok, en önemlisi inandırıcılıkları kalmadı.Yüzyıldır latin amerika ülkesine benzer halimiz, yeni ekonomi politikası ile tamamen tescillendi

    Yanıtla (4) (3)
  • Akp-chp / 06 Nisan 2023 18:22

    Akp; ekonomiyi,adaleti, göçmen konusunu o kadar mahvetti ki, Bakan Nebati başta olmak üzerr öyle akla ziyan açıklamalar yapıyorlar ki, 45 yıl sonra ilk kez ,kötü sicilli chp bile umut görünmeye başladı insanlara

    Yanıtla (3) (2)
  • MURAT / 06 Nisan 2023 15:04

    Yıllarca bu ülkeyi bölmek için mücadele eden bir oluşumun asla gizlemediği siyasi uzantısıyla işbirliği yapan 7li masanın yanında durabilecek ve o ittifakı savunabilecek kadar Erdoğan karşıtlığı sergilemeniz ibret verici ve düşündürücü..Hem sizin hem de Karar grubunun durumu ancak muhafazakar nankörlük olarak tanımlanabilir.

    Yanıtla (7) (10)
  • Caiz / 06 Nisan 2023 15:29

    Tipik trol yorumları: nankörlerrr, ne istediniz de vermedik, camileri ahır yaptılar, başörtüsüne bez parçası dedilerrr.. Ya kardeşim bugün kıymayı 320 den aldım Nebati mi çözecek bu enflasyonu ondan haber verin..Millet plana programa kadroya oy verecek boş ideolojye değil anlayın artık

    Yanıtla (5) (5)
  • Vatandaş / 06 Nisan 2023 15:35

    Senin durumun ise tam anlamıyla ya gözünü kapama ya da körlük.Dış politika kivirmalari,ekonomi batakları,hukuku yok etme bunlar seni ilgilendirmiyor.Eminim sen yemeklerde soğanda yemiyorsun.Milleti bırak et,süt, yumurtaya soğan ve patatese mahrum eden bir iktidar gitsin artık.

    Yanıtla (4) (3)
  • Kararcı / 06 Nisan 2023 18:20

    Dürüst olmak nankörlük değildir. Ekonominin, eğitimin, güvenliğin (yabancı istilası) , adaletin, dış ilişkilerin, yerle bir olduğu bu düzenin değişmesini isteyenlere nankör demek doğru değildir.

    Yanıtla (1) (2)
  • Okur / 06 Nisan 2023 17:50

    Hdp, akp ye oy verince hdp cici, Hdp, akp oy vermeyince hdp pis. Siyasetiniz batsın sizin. Bu millet hayat pahalılığı ile mücadele ederken,depremzedeler zar, zor buldukları çadırlarda perişan bir şekilde hayatlarını idame ettirmeye çalışırken, marketten 30 liralık kıyma isteyen insanlar varken, Seccade üzerinden yaptığınız siyasetiniz batsın.

    Yanıtla (8) (4)
  • Düzeltme / 06 Nisan 2023 18:15

    Akp federasyon vb laflarla kürtlerle flört etti ama hdp hiçbir zaman akp yi desteklemedi, ayrı aday çıkardı her zaman. Diğer konularda haklısınız.

    Yanıtla (2) (1)
  • Ahmet / 06 Nisan 2023 15:10

    Allah CHP'ye iktidar yüzü göstermesin. Amin

    Yanıtla (2) (14)
  • Hasan / 06 Nisan 2023 17:28

    Ahmet Allah'ın işine karışma.Ak partinin zulmüne ortak olma Amin.

    Yanıtla (11) (2)
  • H.Ak / 06 Nisan 2023 17:33

    Ahmet adamlar iktidar olmadan vatandaşın cebine para girdi,dediklerini akp kuzu gibi yapıyor.Allah Chp den razı olsun.

    Yanıtla (8) (2)
  • Usta / 06 Nisan 2023 17:30

    Ülke batmıştı. Para yoktu. Sağlık felç ti. Usta işin başına amatör ama vatan delisi bir ekip getirdi. Çarklar çalışmaya kasa dolmaya başladı. Sonra olan oldu. Ustanın etrafı hırsız düzenbaz kaynamaya başladı. Vatan delileri vatan haini oldu. Çoğu çekti gitti. Usta tercihi ni bu yönde kullandı. Düzen bozuldu. Har vutup harman savurdu.Herşeyi sattı.Para bitti. Bundan sonra başka bir usta gelmeden bu ülke düzelmez.

    Yanıtla (4) (2)
  • Matrix / 06 Nisan 2023 17:29

    Akp bozuldu,kemalist matotları benimsedi ve milliyetçiler,ulusalcılar,avrsyacı kemalistlerle yoldaş oldu ; Deva,saadet,gelecek partileri de chp de eriyip gittiler.Bir kez daha matrix (kemalist rejim) kazandı

    Yanıtla (3) (4)
  • Hasan / 06 Nisan 2023 17:25

    Saraydan herşey normal gözükebilir! Saf değiliz ama...Fakirliğe mahkum ettiniz ağalar bizi.

    Yanıtla (6) (0)
  • Vakıf / 06 Nisan 2023 17:13

    Bir ülke patates sogan hesabıyla terör yandaşlarına teslim edilemez.Onlar geldiginde senin vatanın pazarlık konusu olacak olduda nitekim.Vatan üzerinde gizli pazarliklar yapıldı.Uygulaması seçimi kazanmalarina kaldı.KK nu taşeron olarak kullanacaklar.O da koltuk uğruna vatanı verecek kadar aymazmış.Artık gerisi milletin kararına kaldı.Vatanı olmayanın soganıda ekmegide olamaz.

    Yanıtla (3) (7)
  • Okur / 06 Nisan 2023 17:25

    Yıllarca akp, federasyon vb laflarla flört ediyordu, şimdi de chp.Akp seçimden sonra flörtden vazgeçiyordu, chp secim sonrası vazgecmezse büyük sorun

    Yanıtla (1) (3)
  • KARAR OKURU / 06 Nisan 2023 16:42

    Deva ,saadet,gelecek milletvekilerinin chp listesinden girmesi hata; cumhurbaskanlığı oy pusulasinda parti amblemi olmazsa Kılıcdarogluna oy verse bile milletvekili oy pusulasinda chp amblemine eli gitmeyecek çok insan var.

    Yanıtla (2) (2)
  • Yaşat inan / 06 Nisan 2023 16:27

    Sayın karaalioğlu. Ülkü Arıboğan söyledi. CB nlığı sistemini DB getirdi. Çünkü DB büyük bir strateji uzmanı. MHP kaybetmeye başlayınca MHP kurtarmak ve Bir şekilde iktidarda olmak için Başkanlık sistemini istedi ve getirdi Saygılar

    Yanıtla (0) (3)
  • Takipci / 06 Nisan 2023 11:21

    AkParti'nin gucu: (1) Allah ile aldatmak, (2) Sadaka Sistemi, (3) Londrada Tahkim, (4) Vakif kur, Mali gotur.

    Yanıtla (19) (2)
  • Peksimet / 06 Nisan 2023 12:57

    Bu kafa yapısıyla hiç bir şey değişmez. Herkesi bir kefeye koymak size serbest diğerlerine yasak.

    Yanıtla (2) (11)
  • TAMER / 06 Nisan 2023 16:25

    Sevgili Peksimet rumuzlu Kardeş ''A'' yı bir kefeye ''K' yi bir kefeye ''P'' yi de diğer kefeye RTE yi tüm kefelere koyuyorum yine de ortaya, Kendi adamına torpil, Lİyakatsiz atamalar, Dini istismar, Çarpik adalet sistemi, Çöken eğitim sistemi, Tek adam rejimi, kendinden olmayana Terörist damgası çıkıyor...

    Yanıtla (7) (1)
  • Mehmet / 06 Nisan 2023 16:06

    Sn.yazar.Siyaset bir meslek bir geçim kapısı olabilirmi.Kilit görevler mesleki uzmanlık kurumsal hafıza korunması gibi istisnslar hariç.Akparti kısmen üçdönem uyguluyor Diper partilerde adam 4.5 dönem yapmış yine aday.yapılmazsa isyan ihanet sebebi. Chp.de bu çok yaygın.Birazda çoğu teşkilat mensuplarının kar fırtına çsmur balçıkta mücadele edenlerin şevkini kırıyor.Önü sürekli tıkanınca verim düşüyor. Z.Kuşağının dinazor siyasetciye nasıl baktığı hiç analiz edilmiyor.

    Yanıtla (1) (1)
  • Mehmet / 06 Nisan 2023 15:49

    Değerli üstadım.Bir gün karar yazarlatından biri acaba bu konuyu işlermi diye çok merakla bekliyorum. Çok önemli istisnalar olsbilir ama.Yahu siyaset ve millet vekilliği geçim kapısı veya meslek olarak tanımlana bilirmi. Bu konuda üç dönem kuralı koyan AK partiyi çok taktir etmiştim.Tayyip bey çok kilit isimler hariç bu kuralı belediyeler dahil her kademede uyguluyor.Bence teşkilatlarda kan değilşimine halkda sıcak bskıyor. Diğer partilerde milletvekilliği tapulu hak sanki.Hele chp

    Yanıtla (2) (1)
  • Gazi / 06 Nisan 2023 14:13

    Mustafa bey, AK parti ve Recep Tayyip Erdoğan için yaptığınız eleştiri ve ikazların bir kısmında evet, haklısınız. Siyasi partiler asla bir din olarak algılanmamalidir. Kişinin niyeti, sözü ve yaptıkları birbirine uyumlu olmalıdır. Din de zaten samimiyet degilmi? Ancak anlamadığım şey siz de dahil olmak üzere Karar gazetesi ve yazarlarının Millet ittifakı adlı oluşumu bu candan destekleme çabanız.

    Yanıtla (6) (4)
  • Vatandaş / 06 Nisan 2023 15:36

    Nedeni Akparti iktidarının ülkeyi yaşanmaz hale getirmesi olabilir mi?

    Yanıtla (5) (2)
  • Kemalettin Tekinsoy / 06 Nisan 2023 15:22

    En büyük yanılgınız, ekonomi kötü yönetiliyor diye bu milletin HDPKK yandaşlarına oy vereceğini zannetmeniz. Tabii yıllarca savunduğu fikirleri be dünya görüşünü bir çırpıda buruşturup atanlar me dediğimi anlayamazlar…

    Yanıtla (3) (5)
  • Okur / 06 Nisan 2023 14:16

    Bazı yorumcular kemalizmin de sonuç olduğunu iddia etmiş.1913 diktatörlüğü en azından çoğunluğa dayalıydı; 1925-1926 da olan ise pozitivist ittihatcıların(kemalistlerin) diger ittihatcı kanatları, en yakın arkadaşlar dahil ,iftirayla harcayarak (1913 dekinden bin kat daha sert) azınlık diktatörlüğü kurulmasıdır.Şiddet yoluyla pozitivizm ve şekilcilik uğruna modernleşme durdurulmuş, halk küstürülmüş, biz-onlar ayrımı ve lidercilik hastalığı başlamış; travmanın etkileri bugünlere kadar gelmıştır

    Yanıtla (2) (2)
  • Okur / 06 Nisan 2023 14:34

    90 yıl boyunca %25 olan makbul vatandaş sayısı, 10 yıldır % 50 olmuş ama rejim hâla halkın tamamını kucaklar hale gelememiştir.Kemalizm bayrağı altında tüm halkın toplanma imkanı yoktur,hayaklerestlikten vazgecilip sadece akılla hareket ederek ,kurucu meclis toplanmalıdır.Hükümet ve kişi değişiliklikleri geçici rahatlama saglasada köklü çözüm ancak kurucu meclis ile mümkündür.

    Yanıtla (2) (2)
  • King / 06 Nisan 2023 14:42

    Büyüklük, devrim ve başarı edebiyatına rağmen kendisiyle aynı dönemde kurulan ,içsavaşla perişan muş Sscb nin yüzde biri kadar bile bilim ve sanayi başarılamamıştır; şekilcilikten ve demagojiden öteye geçilememistir

    Yanıtla (3) (1)
  • Sebep-sonuc / 06 Nisan 2023 14:45

    Akp ve hdp gibi populist partiler sonuçtur; halkın travmalarının nedenleri ortadan kalktığında sonuçlar da değişir, sömürecek malzemeleri kalmaz; ekonomi, refah,eğitim, afetle mücadele vb konular gerçek gündem halini alır

    Yanıtla (3) (0)
  • Mehmet / 06 Nisan 2023 14:13

    Çok değerli dayyen gazeteci üstadım. Tereciye tere satmak haddimiz değil. Mesleğinize saygım sonsuz.Karar yönetim ve yazı ilkeleri gazetecilik etiği açısından tüm övgüleri hakediyor. Yalnız.Eskidende vardı ama bu kadar açıktan olmazdı.Siyasi operasyon gazeticiliği.Hem partiler bünyesinde hemde partiler arasında. O kadar modaki ekranlarda fitne üretme yeteneği olmayan gazeteciler nerdeyse hiç reyting alamaz oldu Acaba bu konu oprasyon gazeteciliği iletişim fakulterine ders olarak konurmu.

    Yanıtla (1) (0)
  • Soru / 06 Nisan 2023 14:04

    Akp ve hdp gibi yanlış partileri var eden 90 yıllık rejim baskısı değil mi?

    Yanıtla (2) (5)
  • Özelleştiri / 06 Nisan 2023 14:02

    Akp ve hdp gibi partiler bunca yanlışlarına rağmen hâla oy alabiliyorlarsa, 1925-2011 arası başat güc olan kemalistler özelleştiri vermek,halktan af dilemek zorundalar.Ama arsızca, binde bir oyu olan liberalleri suçlayıp, helalleşme çagrisi yapan Kılıcdarogluna çemkiriyorlar

    Yanıtla (2) (2)
  • Özer / 06 Nisan 2023 03:47

    İşbilmez ler tarafından kandırılan toplum uyanıyor. Hiçbirşeyim hesabını veremiyorlar. Lüks şatafat saltanat halk ezik yoksul ve işsiz üretim yetersiz enflasyon %120 dünya şampiyonuyuz.verdikleri zam enflasyonun hep altında. Seçim olmasa zaten vermezlerdi. Sağlıkta eğitimde ve adalette çuvalladık.anayasada üçkere cumhurbaşkanı seçilebilir yazmıyor. Ama aday oluyor. 14 mayısı herkes iyi değerlendirsin.İnceyle falan fantazi yapmayın. Bu iş çok ciddi.

    Yanıtla (25) (4)
  • Hiksos / 06 Nisan 2023 10:33

    Bu kadar çekinme zaten kazanıyorsunuz.

    Yanıtla (1) (5)
  • Veraset / 06 Nisan 2023 13:36

    O kadar da uzun boylu degil.Kim kazanıyor kim kaybediyir 14 mayîs akşamı ögrenirsin.Daha millet son sòzünü söylemedi.

    Yanıtla (3) (3)
  • Okur / 06 Nisan 2023 13:31

    1 kg kıyma 300 tl. 1kg kuru soğan 30tl. En düşük ev kirası 6- 7 bin tl. Bu rakamlar doğrumu ? Doğru. Şimdi neyin peşinde oldukları ve nerede yaşadıkları belli olmayan bir grup arkadaşımız buna da itiraz edeceklerdir. Biraz insaf be yahu. Yeter artık, söz milletin.

    Yanıtla (9) (0)
  • TAMER / 06 Nisan 2023 13:20

    AKP den vazgeçen yada kararsız kalan seçmeni kandırmak için bu sefer heryerde duyduğumuz şu cümleyi ezberletmişler ortalığa saldıkları trollerine: ''Tamam Erdoğanın da hataları var belki, mükemmel biri değil belki ama, Millet ittifakı gelirse''' diye başlıyorlar kötü kehanetleri sıralamaya,, Yok arkadaş; bu milleti beyinsiz, bu dini de enayi dini sanıyorsunuz galiba..!!Öbür taraf da bazen tartışıpta küsselerde istişare var, ortak akıl ve çeşitlilik var.. Tek adam tek kişi devleti olamaz..

    Yanıtla (5) (2)
  • kararla kararlı / 06 Nisan 2023 11:37

    Ne sekülerlerin devri bin yıl sürdü, ne islamcıların devri bin yıl sürecek!Cumhuriyetin ilk kuruluş döneminden sonra gelişmişlik açısından halk hep siyasi yönetimlerin önünde olmuş,siyaset arkasından gelmiştir.Halk bir organizma gibi sürekli değişmekte,gelişmektedir. Modern olmayan dünyada siyaset,halkı hep paçasından çekip onu yavaşlatmak,yakalamak ve kontrol altına almak ister.Bir seküler ile bir islamcının çocuğu köşe kafede lattelerini içiyor,dünyaya bakış açıları çok farklı.'Seccade' nedir?

    Yanıtla (1) (1)
  • Fakir / 06 Nisan 2023 12:55

    Bu kadar haşır neşir olursalar olacağı bu. İnsanın her anında siyaset olmaz ki 5 yılda bir gidip oyunu verirsin hayatına bakarsın.

    Yanıtla (1) (1)
  • Karar okuru / 06 Nisan 2023 12:45

    Yazara da yorumlara da bakınca en iyisi yurtdışı!!

    Yanıtla (6) (0)
  • Hiksos / 06 Nisan 2023 12:51

    Güle güle

    Yanıtla (4) (4)
  • ALİ RIZA / 06 Nisan 2023 12:38

    Bakan Nebati' nin sözlediğine göre; Hep dana yiyormuşuz.., damak tadımızı değiştirip biraz da kuzu yememiz lazım, Hep dana hep dana olmaz ki..!!

    Yanıtla (6) (0)
  • Mehmet / 06 Nisan 2023 12:38

    Çok ilginç duyum herşey bir kaç gün içinde netleşecek gibi. Sn.zM.ince ekibinden bir siyasetcinin ünlü gazeteciler Soner Yalçın.Fatih Altaylı ve Candaş Tolga ışık ile şaban sevinç.e milletvekili adaylık teklifi götürdüğü ifade ediliyor Adaylık teklif edilenler arasında ünlü akademisyenlerde varmış. Çok ciddi bir anket firmasına üç gün önce ülke çapında anket yapma görevi verilmiş. Şayet baraj geçme riski yoksa bir çok ünlünün ince listelerinden aday olscağı kulisleri kaynatıyor.

    Yanıtla (2) (6)
  • İdris Türkten / 06 Nisan 2023 11:58

    Güzel bir tespit tebrik ediyorum.

    Yanıtla (2) (7)
  • Okumaz / 06 Nisan 2023 11:37

    Aslında millet olarak kenetlenmeyi, uzlaşmayı değil kamplaşmayı ve kavgayı seviyoruz. Ak Partinin en azından ekonomik olarak başarısız olduğu ortada, verili bir durum var (Enflasyon, alım gücündeki düşüş, istihdam/işsizlik). O zaman Ak Parti de kazanmak için kamplaşmayı seçecek, bu taraflılığın sol cenahta da alıcısı çok. Türkiye'de sağ görüşlü birisinin sol partilere oy vermesi, tersi kadar zor. Ortada sağ/sol bloğundan azade az bir kesim var. Onlar seçim sonucunu belirleyecek.

    Yanıtla (2) (0)
  • mavideniz@ / 06 Nisan 2023 11:29

    Millet ittifakının kazanmak gibi bir derdi yok.Seçim kazanmak isteseler; kesin ve açık ara kazanacak adayların önünü kesip,11 seçim kaybetmiş Kılıçdaroğlu'nu 12.kez aday olarak dayatmazlardı.6 mart'tan beri yazıyorum Kılıçdaroğlu seçim kazanamaz.Boşuna umutlanıp,sonra üzülmeyin

    Yanıtla (2) (19)
  • Hasan Dayı / 06 Nisan 2023 11:23

    Çok büyük analize gerek yok değişim şart oldu.Fetullah taliban kafası iyi değil inanın .

    Yanıtla (12) (0)
  • Unstoppable / 06 Nisan 2023 11:23

    İdeolojik kamplaşma, partiye kemikleşmiş seçmen kazandırmak için en çok kullanılan yöntem. 6'lı masada Chp ve İyi parti dışında kemikleşmiş seçmene sahip parti yok gibi. Chp ve İyi parti ideolojilerinden saparsa oy kaybetmeleri kaçınılmaz olacak. Bu durumda oyları artıracak farklı yöntemler kullanmaları gerekir. Örneğin aday adaylarını ön seçimle belirleme zorunluluğu getirirlerse halka güven verirler, hem seçmenlerini kaybetmezler hem de farklı ideolojideki seçmenden de oy alabilirler

    Yanıtla (0) (0)
  • Hasan / 06 Nisan 2023 11:20

    Hiçbir milletin veremediği zararı Ak parti tek başına başardı gibi.Artık aklımızı başımıza alırız inşallah.

    Yanıtla (11) (0)
  • Lokman ihtiyar / 06 Nisan 2023 11:15

    Mal bulmuş mağribi gibi seccade olayının üzerine atıldı …kolay kolay bırakacağa da benzemiyor….birkaç kez yazmıştım yine yazmak istedim ;Yeni Zelanda’da ki vahşi saldırıyı ısıtıp ısıtıp gösteriyordu.Alman iş arkadaşım;”neden devamlı bu olayı gösteriyor,iyi bir şey değil” diyerek Almanların bile tepki vermesine neden olmuştu bu yakışık olmayan durum.Böylesi konuştuğunu,yaptığı hareketlerin nereye varacağını bilmeyen nezaketten uzak bir siyasetçi ülkeye gelmez bir daha…

    Yanıtla (13) (0)
  • Mehmet / 06 Nisan 2023 01:48

    Sn yazar.Akparti kimliği ve aidiyeti 20yılda Toplumun temel ve ortak değerleri üzerinde inşa edildi Bu değerlerin toplumun yüzde kaçının 1000 yıllık inanç ve kültür ile vatansızlık korkusu duygusu ile beslenen milli sosyak dokudan oluştuğu açın biliniyor Bu sosyal ve siyasal temel asgari milletin %65 inin ortak paydasıdır.Bu oran genel dir.Bölgesel farklılıklar olabilir.Sıkıntı kalan %35 den adayda ısrar edilmesi ile ilgilidir Hdp kilit parti sol cehalet yaygarası %65 i çok incitmiştir Bu net

    Yanıtla (3) (41)
  • Adem / 06 Nisan 2023 09:19

    Demek ki toplumun temel ve ortak değerleri, yalan, hırsızlık, adaletsizlik, menfaatçılık ve hamasetten ibaretmiş.

    Yanıtla (25) (4)
  • Hasan / 06 Nisan 2023 11:14

    Mehmet bey,Ak Parti ne yazık ki toplumun tüm değer yargılarını yerle yeksan etmiştir.Çok yazık ki din istismarı tavan yapmıştır.Fakirlik de cabası.Biz gözümüzü açtık darısı başına.

    Yanıtla (7) (0)
  • Vefa / 06 Nisan 2023 11:13

    Biz derken iyi tahlil etmeliyiz.7 li ittifakı teşkil eden partiler aynı homojen bir yapıda degil.Hiçbiri aynı beklentide değil.Hepsinin de farklı hedefleri var.En kabul edilemez hedefleri olanlarsa Hdp liler.Kamuoyuna açıklanmayan bir pazarlık ile KK nu destekliyorlar.Aday da çıkarmadılar.Seçim arefesine kadar uzak durdukları ittifakın en belirleyici ortağı onlar.Seçmenin oy verirken iyi düşünmesi lazım.

    Yanıtla (0) (13)
  • Karar Okuru / 06 Nisan 2023 10:40

    Sayın İmamoğlunu tebrik ediyorum Isparta ve Burdur da insan seline hitap etti. 81 İli gezerek mitingler yapması Millet İttifakına büyük bir oy kazandıracaktır. Her şey çok güzel olacak.

    Yanıtla (8) (1)
  • Özer / 06 Nisan 2023 01:33

    Dava dava dedikleri şey din sömürüsü. Yüce İslam dinini şahsi çıkar ve menfaat için kullanmak seccade vakasındagördük. Ekonomiyi çökertip dövizi eritip yokluğa düşünce iç ve dış düşman yaratıyorlar hayallerinde. Beceremedik diyemiyorlar. Yuh çekerek kovdukları Mehmet Şimşek e teklif üstüne teklif. Hani siz ekonomiyi çok iyi bilirdiniz.

    Yanıtla (49) (2)
  • Yorumcu / 06 Nisan 2023 04:02

    Görev almadan önce ettikleri yeminlerde ‘dava’ diye bir şey yok. Tek bir davaları olmalı, o da milletin huzur, güven ve refahı…bunun dışındaki her şey hayalperestliktir, yalancılıktır.

    Yanıtla (13) (1)
  • Hiksos / 06 Nisan 2023 10:32

    Dövizi silah olarak kullandıkları aşikar. Tapındığınız batılı anlayışın geçmişine bakarsan ne kadar temiz olduklarını görürsün.

    Yanıtla (0) (2)
  • Okur / 06 Nisan 2023 08:19

    Akp ve mhp toplumu ,kullandıkları ayrıştırıcı, kutuplaştırıcı dille okadar böldüler ki , burada yorum yazan bir grup arkadaşın dilide aynı. Doğru yapılan eleştiri yi bile kabullenemiyorlar. Dindar ve kindar olmak böyle birşey işte.Dinimiz de kindarlık var mı?

    Yanıtla (19) (0)
  • Hiksos / 06 Nisan 2023 10:27

    Senin dinin sana benim dinim bana.

    Yanıtla (2) (1)
  • Karar okuru / 06 Nisan 2023 10:23

    Hdpkk mı sırrı Sakık dün açıklama yaptı.Ne dedi bizim sayemizde Cumhurbaşkanı,yardımcıları ve bakan olacaklar.Devam ediyor Sakık ,Kemal bey gizli toplantılarda neler vaad etti açıklası apo ve pkk lı tutuklular serbest kalacak diyor videosunda var.Bu konuda ne düşünüyorsunuz.Hdpkk ya bakanlık verilmeyecek zaten hdpkk da istemez.Belediye başkanlarından gibi eş ,gölge takip olacak arka planda yapacaklar.Bakan olsa yapamazlar rahat olamazlar zaten.

    Yanıtla (2) (6)
  • kararla kararlı / 06 Nisan 2023 10:16

    Ülkede insanların maneviyatı İslamiyetten önceki Arap yarımadası devri gibi; Kur'an'ın içindekilere bakılmaz, mitinglerde halka doğru alalade bir materyal gibi sallanır, seccadeye basıldığı diye seccade üzerinde tepinilir. Halkın maneviyatları işte böyle putlaştırılır. Dinin içi böyle boşaltılır.

    Yanıtla (4) (0)
  • Makbul vatandaşlık / 06 Nisan 2023 01:00

    1925 den itibaren toplum mahallere ayrıldı,kamplaştırıldı,ötekileştirildi.Yüzyıllık köhne rejimin makbul vatandaşı eskiden %25 iken ,son yıllarda %50 olabildi; tüm halkın makbul vatandaş sayılması ise ancak liberal demokrasiye dayalı ikinci cumhuriyet ile mümkün; yeni eğitim,yeni partiler, tertemiz yeni rejim şart.Seçimler ancak geçici rahatlama sağlat, köklü çözüm için "Kurucu Meclis" seçilmesi gerekir.

    Yanıtla (4) (29)
  • Sebep-Sonuç / 06 Nisan 2023 01:43

    90 yıl sebep 10 yıl sonuçtur; biz ve onlar ayrımının mimarları kemalistlerdir, yeşilkemalistler sadece onların metotlarını benimseyen çıraklardır

    Yanıtla (7) (46)
  • Yorumcu / 06 Nisan 2023 03:55

    ‘Kemalistler’ bu ülkede ne zaman iktidar oldular? Söylede bilelim…

    Yanıtla (20) (3)
  • Hasbi Mentesoglu / 06 Nisan 2023 08:17

    Yukaridaki iki yoruma istinaden yaziyorum bu mesaji. Tipik yorumlar bunlar. Yani bütün sorun 1923'te, M. Kemal ile basliyor. Hayir kardesim ac Felatun Bey ve Rakim Efendi'yi oku. Yayin tarihi 1875. Bak bakalim ne anlatiyor o kitap. Ac biraz Fransiz modernlesmesi, Almanya'daki Kulturkampf'i oku. Bu tip sorunlar yüzyillar süren cok cetrefil sorunlar. Ama entelektüel birikim olmayinca, böyle basit yorumlar yapmaktan baska care kalmiyor. 1923'te iktidara gelenler de bir sonuc olamaz mi?

    Yanıtla (10) (2)
  • Karar okuru / 06 Nisan 2023 10:25

    Yerli ve milli liberal uydurması Kemalizmden bile bahsediliyor ise Yeşil kemalist hiç olmaz. Oturduğun yerden de yeni cumhuriyet filan kurulmaz o farklı bir sosyal seviye gerektirir ki ona hal çok uzağız.

    Yanıtla (2) (2)
  • Hiksos / 06 Nisan 2023 10:28

    Gerek var mı tüm derinliklerde olunca

    Yanıtla (0) (2)
  • Komik / 06 Nisan 2023 12:53

    1923 se değil 1920 de iktidar oldular ve 1925 takriri sukun kanunundan sonra pozitivizm ve şekilcilik uğruna yanlış yola saptılar, bugünlere uzanan travmalara yol açtılar.3.Selim ile başlayan modernleşme 1925 de tamamen durdu.Kütüphane dolusu kitap okuyan birine ,oku diye laf salatası yapan,eğitim ve propoga da ürünü duygusal mankurtlar ,kutsal ve eleştirilmez ilan ettikleri dönem eleştirilince telaşa kapılırlar; Sscb nin bile yüzde biri ile kadar bilim ve sanayi başaramayanları kutsallar.

    Yanıtla (2) (3)
  • Bilgi / 06 Nisan 2023 13:01

    Kemalist bürokratik oligarşi 2011 e kadar iktidardı.90 yıl sebep 10 yıl sonuçtur, oligarşinin zulumleri ve yanlışları nedeniyle akp ve hdp gibi partiler var olabilmiştir.Şekilci travmalar, devrim ve modernleşme değildir.Türkiyenin ligi latin amerika ülkeleridir; Almanya,Fransa,Japonya,G.kore,Çin ile kıyaslanamaz bile.Aynı dönemde kurulan, içsavaşta kaynakları tükenmiş Sscb ile 1950 ye kadarki bilim ve sanayi vb kriterlerle kıyaslanması bile yeterlidir.Liderlere duygusal bağ kurmak, at gözlüğüdür

    Yanıtla (2) (4)
  • Maho / 06 Nisan 2023 15:45

    Beyefendi buna benzer bir yorumu baska bir rumuz adi altinda dün de yapmistiniz. SSCB, Rusya'nin devami, devasa insan ve yeralti kaynaklarina sahip bir ülke. TC ise, Osmanlinin cok kücük bir kismini miras almis, yer alti kaynagi olmayan, tamamina yakini okuma yazma bilmeyen, sitmali ve frengili 13 milyon nüfüslu kücücük bir ülke. Osmanli Rusya karsisinda neydi ki TC, SSCB karsisinda ne olsun? Bütün bir 19. yüyzil boyunca Rus korkusuyla yasamis, Rusyadan dayak yemis bir devletti Osmanli.

    Yanıtla (3) (0)
  • Abuzettin / 06 Nisan 2023 15:58

    Bu saydiginiz ülkelerden sadece Kore sinif atladi, ki o da, Kore Savasi'ndan sonra ABD tarafindan ihya edildi. Digerleri zaten güclü devletlerdi. SSCB sanki gökten zembille indi. Koskaca Rus imparatorlugunun devami o devlet. Biraz Rus modernlesmesi okuyun. Orada Herzen gibi Batinin bile hayran oldugu entelektüeller varken, sende Ahmet Mithat, Namik Kemal vb. kapi kullari var. 1920'den önceki 6 yüzyilda yapsaymis modernelsmeyi ve bilimsel devrimi Osmanli. O zaman da Kemalist oligarsi mi varmis?

    Yanıtla (3) (0)
  • Değer / 06 Nisan 2023 10:15

    Kötülüğe kötülükle karşılık verenler, özlerinde iyi oldukları için değil, zamanında fırsat bulamadıkları için kötülük yapamamışlardır. Kendinize yapılan kötülükleri gücü ele geçirince siz yapıyorsanız, siz de özünüzde iyi, dürüst, ahlaklı ve vicdanlı değilsiniz demektir...

    Yanıtla (1) (1)
  • Karar okuru / 06 Nisan 2023 10:13

    “ideolojik, kimlik ve aidiyetler.” Maalesef aidiyet burada en özünde farklı gelişmişlik düzeyidir. İnsanın farklı yaşlarda nasıl ihtiyaçları, algıları, fiziki-biyolojik özellikleri farklı ise sosyal davranışları da gelişme evresinin farklı bölümlerinde öyle farklıdır. Din-ümmet gibi aidiyetler, sonra milliyet-ırk gibi aidiyetler, sonra sosyal sınıf aidiyeti bir birini takip eder. Türkiyenin durumu da aynı kişinin çocukluğu, ergenliği ve gençliğinin aynı vücuda sıkışmış haline benziyor.

    Yanıtla (0) (0)
  • O aslan / 06 Nisan 2023 10:02

    Peygamber efendimiz ne demiş. Kimsenin namazına niyazina bakmayın dirhemi ne ve dinarina bakın. Yani adaletli olup olmadığına bakın. Birde kazancının helal olup olmadığına . Gerisi teferruat.

    Yanıtla (3) (0)
  • Mr / 06 Nisan 2023 09:44

    İnsan fanidir, liderlerde fanidir. Ölen eski liderlerden hangisinin partisi ayakta kaldı.

    Yanıtla (2) (1)
  • Fani / 06 Nisan 2023 09:40

    Bu ulke ne cektiyse sagci, solcu, kominist, fasist gibi soylem ve eylemlerden cekti ne icin niye sonuclari ortada. Simdi de taraf olmayan bertaraf olur diyen bir zihniyet var. Bir olalim biz olalim ve enerjimizi ulke icin gelecegimiz icin harcayalim efendim.

    Yanıtla (3) (0)
  • Sedat F. / 06 Nisan 2023 09:26

    Erdogan seccade olayina "sazan gibi atladi",millete baska ne söyleyebilir ki? Tükenmislik sendromu yasiyor zat-i muhterem. TV kameralarina elinde seccadeyle pozunu da vermekte eksik kalmiyor.Seccade olayi iki günlük bir olay,fakat Erdogan'in muamma olan diplomasini bu halk 21 senedir konusuyor,neden Erdogan diplomasiyla TV kameralarina halen bir poz vermedi? Ne diyelim elde seccadeyle gezmek,degil de diplomayla gezmek cok daha ilginc olacak.Herneyse secim sonrasi gercekler ortaya cikacak..

    Yanıtla (4) (0)
  • TS li / 06 Nisan 2023 09:13

    Ülke uluslararası endeksler de adalette yolsuzlukta en alt endeksler de,enflasyonda birkaç adını bilmediğimiz ülkenin yanında ilk beş, gelişmiş ülke endeksinde 17 den 22 ye düşmüş,eğitimde ilk500 üniversite yok.yetti uşaklar Başkaya gerek varmı.bunlarin sadece birisi Erdoğan'ı goturmelidir.ama nedense niye gitmiyor.yoksa karanlık oda siyaseti mı uygulanıyor.

    Yanıtla (2) (0)
  • Okur / 06 Nisan 2023 09:10

    20 yıl HDP nin desteği ile seçim kazanan Akp şimdi muhalefeti suçluyor , kendileri dışındaki siyasi partilere ve seçmenlere terörist damgası vuruyor. Takdir Milletimizde artık.

    Yanıtla (5) (0)
  • The end / 06 Nisan 2023 09:07

    Erdoğan'ın gitmesi gerekir. Çünkü, sadece KHK lilar konusu yeterlidir,veya sadece deprem acizligi bilgi beceriksizligi ve liyakatsizligi, bir çadır veremeyiz, beş litre pet su veremeyisi, sadece enflasyon, geçen seçim patates soğan bu seçim sadece soğan say sayabildigin kadar ongi birini sayalım .... Erdoğan acil gitmelidir, yoksa gerisi daha kötü geliyor.

    Yanıtla (5) (0)
  • Patern / 06 Nisan 2023 08:38

    Seccade dinin kullanımının güzel bir örneği. Esnafa gidersen allahın izniyle yaparız abi, hakkını helal et abi der ama verdiği sözde durmaz hiç. Bunun gibi bir çok örneği var dini kullanmanın. Kutsal ne kadar çoksa ve bilinç ne kadar azsa o kadar problem. Problem =kutsal/bilinç

    Yanıtla (3) (0)
  • Karar Okuru / 06 Nisan 2023 08:24

    Evet,biz ve onlar var.Bu durumda bile bu kadar baskı,haksızlık,torpil,hukuksuzluk,kriz velhasıl aklınıza ne kadar olumsuzluk geliyorsa yapıyorlar birde seçimi kazandıklarını düşünün Cenab'ı Allah bunların şerrinden korusun bizi Amin.

    Yanıtla (3) (0)
  • Hasbi Mentesoglu / 06 Nisan 2023 08:11

    Simdi vercegim örnegi burada daha önce de verdim ve bazi okurlar bu örnekten rahatsiz oluyor ama durum bu. Bir tarafa Mitcotakis'i ve Pasinyan'i bir tarafa da Erdogan'i koyup, hangisi kültür ve yasam tarzi olarak bana daha uzak diye sordugumda, cevabim her zaman Erdogan oluyor. Siyaset. ülkenin cikarlari baska bir sey ama TC'de benim gibi milyonlar var. Yani, AKP gidince bu sorun cözülmeyecek sadece görünür olmaktan cikacak ve büyük bir ihtimalle Islamcilarin dislancagi yeni bir evreye girecegiz

    Yanıtla (3) (7)
  • Hasbi Mentesoglu / 06 Nisan 2023 08:03

    TC'deki bölünme AKP ile baslamis bir sey degil. Osmanli-Türk modernlesmesinin bir sonucu ve 200 yillik kökenleri var. Islamcilar ve Laikler arasindaki farkliliklar, benzerliklerinden cok daha fazla. Ben bu iki grubu iki farkli millet olarak görüyorum. Yasam tarzlari, kültürleri, hayati yorumlayislari hatta kutsallari bile farkli. Bugün Fransa ve ABD dilleri bile farkli iki ülke, aralarinda binlerce km var ama bu iki ülkenin kültürel benzerligi Islamcilarla Laiklerin benzerliklerindan daha fazla.

    Yanıtla (4) (1)
  • Okur / 06 Nisan 2023 07:44

    Akp nin geldiğimiz bu noktadan sora, bu Ülkeye verebileceği hiçbir şey kalmadı artık. Din ve inanç üzerinden yaptıkları ve yapacakları her türlü istismar da bundan sonra İslamiyete zarar verecektir. Oldukça fazla KUL HAKKI var ortada.

    Yanıtla (10) (0)
  • Adem / 06 Nisan 2023 06:46

    Yazar söylemek istediğini utanır olmak kaygısıyla söylemeye çekinmiş.!

    Yanıtla (0) (1)
  • Özer / 06 Nisan 2023 03:52

    Müslümana Müslümanlık propagandasından bıktık usandık. Üstelik dininde iyi bildikleri söylenemez. Seccade vakasına gördük. Konya Trabzon ve Ispartada şimşekler çakıyor 14 mayısta gök gürültülü sağanak yağış var. Bereket gelecek güzel ülkemize.

    Yanıtla (21) (1)
  • musto / 06 Nisan 2023 03:44

    Hokkabazlar..Cem Yılmaz filmi..Şapkadan tavşan güvercin çıkarır.. Defalarca seyreder göz boyama aldatmaca numara olduğunu bilir yinede izler alkışlarız. Adam kuranla ayetle bakara makara yapar.. Hokus pokusla bir kaç yıl saklanır..Balık hafızalı halk unutur..Altına ay yıldız bayraklı makam arabası çekilerek ödül olarak büyük elçi atanır. Bay Kemalin gelişigüzel serilmiş,atılmış seccade üzerindeki resmi mal bulmuş mağribi gibi servis edilir. Hokkabazlar ellerindeki resimlerle tepinir de tepinir.

    Yanıtla (24) (2)
  • TB / 06 Nisan 2023 03:01

    Haklısınız Mustafa Bey! Ne yaptılar ne ettiler tüm ortak değerlerimizi tarumar ettiler. Tüm yaptıklarıyla "biz ve onlar"ın olmasına neden oldular. Birbirlerinden tamamen farklı iki toplumuz artık. Yaşayışı, anlayışı, hayata bakışı, beklentisi ve evlatlarına kurdukları gelecek hayali birbirinden tamamen faklı iki toplumuz. Ahlaki ve vicdani değerlendirmelerimiz de çok farklı artık. Yazık ettiler toplumumuza, geleceğimize...

    Yanıtla (22) (1)
  • OkurM / 06 Nisan 2023 02:18

    Bir seçim düşünün: seçime giren partilerin başbakan veya cb adayları: Daron ademoğlu Ali Babacan Mehmet Şimşek Durmus Yılmaz Semih yalçın :))) (Sonuncuyu düşünmeden) Böyle bir seçimin hangi eksende cetin geçeceğini tahmin edin. Asıl seçim o eksende cetin geçmeli. Ülkeye faydası anca o zaman olur... Veya fikri ışık taner yıldız vs gibi know how'a yatırım yapan bakanlar gibi adaylar olsa...

    Yanıtla (0) (3)
  • Mehmet / 06 Nisan 2023 02:06

    Muharrem ince kk nu bana hiç teklif yapılmadı diye KK nu yalanlamış biraz önce.çok garibime gitti.Allah kimsenin hursını aklının önüne geçirmesin. Ben bizzat müşahidiyim chp onursal başkanları sn Karayalçın ve Altan öymenin kaç kez Kılıçdaroplu bilgisi dahilinde kendisi ile ittifak kınusunda görüşmeler yapıldığını.Cevap tek ve hep aynı beni aday yapsınlar.ilk şart bu.Bu zincirleme cevaplardan sonra son kk görüşmede teklif yapılmadı dediği.Kendisine adaylık teklif edilmediği anlamındadır.

    Yanıtla (21) (1)
  • karar okuru / 06 Nisan 2023 01:42

    Rahmetli Demirel, ''seçimler demokrasilerin bayramıdır'' derdi. böyle bir anlayıştan ''önümüzdeki seçimler bir beka meselesidir, yerli ve milli olanla, işbirlikçilerin, hainlerin seçimidir'' noktasına nasıl geldik hayret! madem öyle niye seçim yaparız ki?

    Yanıtla (13) (1)
  • Özer / 06 Nisan 2023 01:41

    Millet ittifakı açık ara önde anket iler ölçemiyor. Tıpkı İstanbul'daki İmamoğlunun kazandığı İstanbul seçimi gibi olacak Isparta dün sinyali çaktı.

    Yanıtla (25) (3)
  • Ratio / 06 Nisan 2023 01:29

    Kimlik siyasetinin fişi çekilecek. Bu seçimde "biz ve onlar" mağlub olursa baraj seddinin yıkılması gibi kimlik siyasetine hapsolmuş kitleler bentlerinden gürültüyle akacak. İleri yaş grubu yerlerinde kalacak belki ama gençler yeni bir hikaye yazacaklar.

    Yanıtla (17) (0)
  • F.A / 06 Nisan 2023 00:43

    21 yıldır inançlı insanların sırtında gene onların sırtından inmeden yoluna devam etmeye niyetli onun içinde seccade dahil her şeyi kullanmaktan geri durmayacak

    Yanıtla (27) (0)
  • Hazin ışık / 06 Nisan 2023 00:29

    Bütün bir kurumlarıyla demokratik bir yönetimin yaşam bulduğu bir iklimde; ideolojilerin,dinsel ritüellere dayalı yapıların toplumsal bir karşılığı çok mümkün değildir Çünkü uygarlık değerleri,evrensel insan haklarını kapsayan,akıl ve bilime dayalı insan yaşamı kutsayan rejimlerdir. Bizde ki gibi,ölüm kalım ve namus davası gibi bir seçimler yoktur.Kim gelirse gelsin var olan yasalara uyma zorunluluğu vardır İslâm kültürün egemen olduğu coğrafyalarda maaalesef böyle bir siyasal karekter yoktur

    Yanıtla (13) (1)