Çalmasını bilmeyen fakirle zengin düşmanlığı

Fakir, çalmasını bilmediğinden mi fakirdir; bu yazının konusu değil, ayrı bir bahsin konusu o.

Konumuz; bu sözün art niyetle, kötüye yorularak halkı kin ve düşmanlığa tahrik suçuna sokulup sokulamayacağı.

Dikkat ederseniz, 'kin ve düşmanlığa tahrik suçuna girip girmeyeceği' demiyorum. Çünkü neyin girip girmeyeceği yoruma bağlı, dolayısıyla keyfi kullanıma açık bir suç tanımından söz ediyoruz.

Fakirin, çalmasını bilmediği için fakir kaldığını söylediğinizde zengine bir suçlama yöneltiyorsunuz; o da hırsızlık.

Yani zengin düşmanlığını kışkırtmaktan okka altına gidebilirsiniz, savcıya kalmış.

Hoppala! Başa yeni icat mı çıkarıyorum, hayır.

Halkın bir kesimini aşağılamak, başka bir kesimine hedef göstermek suç. TCK 216'da düzenleniyor. Buna göre halkın sosyal sınıf, ırk, din, mezhep, cinsiyet veya bölge bakımından farklı bir kesiminin bu farklılık nedeni ile aşağılanıp hedef alınması yasak.

'Sosyal sınıf' farklılığının da buna dahil olduğunu fark etmişsinizdir. Zengin ve fakir de birer sosyal sınıf değil mi?

Demek ki zengini, sırf zengin olduğu için aşağılayıp hedef gösteremezsiniz.

Elitler de bir sosyal zümre oluşturuyor. Zengin düşmanlığı gibi, okumuş düşmanlığı veya seçkin düşmanlığı da aynı kategoride değerlendirilebilir.

Kanun yapıcı, sosyal sınıf farklılığından dolayı halkın bir kesimini diğerine karşı kin ve düşmanlığa tahrik etmeyi suç sayarken bunu değilse neyi murat etmişti?

Ama fakirleri zenginlere, okumamışları okumuşlara, halkı seçkinlere karşı kin ve nefretle doldurmayı yasakladığınızda popülist siyaseti de yasaklamış oluyorsunuz. O zaman ucuz halkçılık nasıl, ne üstünden yürütülecek?

Elitlere, zenginlere karşı dolduruşa getirerek halktan oy almayı yasaklamak şeklinde de yorumlanabilir, ona uygun bir tanım.

Hatta isterseniz şu "zürefanın düşkünü beyaz giyer kış günü" deyimini bile bu tanıma sokabilirsiniz.

Hani, yaygın bir yanlışlıkla "fukaranın düşkünü" diye söylenen deyim.

Oysa fukaranın değil zürefanın düşkünü, beyaz giyer kış günü.

Yazmıştım bir ara...

Zürefa, zarifler demek. Düşkünü için, 'kibarın düşkünü' de diyebilirsiniz.

Kibar; hem mevkice büyük ve zengin hem de zarif ve seçkin anlamına geliyor.

Sosyeteye, ensesi kalın kodaman takımına eskiden niye 'kibarlar alemi' dendiğini açıklıyor sanırım.

Sadece onu mu? Lüks ve gösterişle sürülen hayatın neden 'kibar lokması' diye tanımlandığını da açıklıyor.

Deyimin anlamına gelince... Kibar lokmasını, maddiyat ve saygınlığını kaybedenler kulübünü asağılamak değil niyeti. Güçten düşmüş ekabir takımıyla ilgili bir kompleksi tespit ediyor. Gülünçleşme pahasına gösterişli görünmeye, kuyruğu dik tutmaya çalışmak başka nasıl anlatılır?

Bana sorarsanız öyle. Fakat bir savcı, pekâlâ farklı yorumlayabilir.

Fakirin, çalmasını bilmediğinden fakir kaldığını söylemek de bana göre bir durum tespiti. Zengin sınıfını aşağılamak yahut zengin düşmanlığını körüklemek kastına vermiyorum. Yolsuzluk ve rüşvetle halktan çalmanın yaygınlığını, soyulduğu için halkın fakir kaldığını ifade ediyor bence.

Ancak bir savcılık makamınca maksadı aşacak şekilde yorumlanmasına ne mani?

Napolyon'un şöyle dediği rivayet edilir: Bana başka anlama çekilmesi imkansız öyle bir söz söyleyin ki sizi onunla idam edeyim. Yani sündürerek ondan idamlık bir suç çıkarayım.

Örnekte görüldüğü üzere, üstelik bizim suç tanımlarımız başka anlamlara çekip kötüye kullanmaya sanki biraz daha müsait.

Sonra tartışıyoruz; cezaevi doluluğunda niye Avrupa birincisiyiz, boykot çağrısına da soruşturma, gözaltı mı olur diye. Başka ne olacaktı?

YORUMLAR (75)
YORUM YAZ
İÇERİK VE ONAY KURALLARI: KARAR Gazetesi yorum sütunları ifade hürriyetinin kullanımı için vardır. Sayfalarımız, temel insan haklarına, hukuka, inanca ve farklı fikirlere saygı temelinde ve demokratik değerler çerçevesinde yazılan yorumlara açıktır. Yorumların içerik ve imla kalitesi gazete kadar okurların da sorumluluğundadır. Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır. Özensizce belirlenmiş kullanıcı adlarıyla gönderilen veya haber ve yazının bağlamının dışında yazılan yorumlar da içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır.
75 Yorum
  • Kararsiz / 06 Nisan 2025 03:10

    Akilli insanlar zeka ve mantikla in yapar belli bir zamanda Zengin olur! Peki Imam hatipte mein olanlar 20 senede hangi üstün zeka ve icatlarla $milyarderi oldular? Bir türlü çözemedim.. cüpeli soytari bile ilk okul terk bu gün kizi 35 ml. Liralik Cip sürüyor. Bunlarin yüzünde Hirsizlik kelimesi lügate yask ..suc textil eden bir kelime..

    Yanıtla (1) (0)
  • İsmail Kar / 05 Nisan 2025 21:29

    Bir ülkede nüfus oranına göre diğer emsal ülkelerden çok daha fazla cezaevi ve mahkum bulunuyorsa, o ülkenin adaletinin iyi çalışmadığından, işsizlik, emniyet sorunu v.s. ama herşeyin başı lidere dayanmakta. Kendini dünya lideri ilan edecegine, dünya kamu oyu parmakla gostersa ,Türk milleti olarak bizlerde başimiz dik vizesiz her ülkeleri gezdigimizde göğsümüzü kabartacak itibar görebilsak, Bizler liderimiz var deyip övuünürdük. Şimdi simsiyah yüz karası.

    Yanıtla (2) (0)
  • Murat / 05 Nisan 2025 12:03

    Kur'an-ı Kerim'de şeytan hem cin(iblis) hem de insanların bir kısmı olarak tanımlanır. Bu durumda benzer kötü işleri yapanlsrın bir sıfatı da şeytan dır.

    Yanıtla (7) (0)
  • Yorumm / 05 Nisan 2025 19:54

    Şeytanlaşmış insanlar der kitap,,,mesela ahlaksız onursuz asla doğruyu konuşmayan troller, mesela parasına çevresine güvenip millete insanlara zulüm edenler v.b ,,,onlar bir şeytandır,,süzme şeytan katlleri,

    Yanıtla (2) (0)
  • Bilge Kağan / 05 Nisan 2025 19:45

    Adaletin tam olarak uygulandığı ülkelerde zenginler toplumun en akıllı ve farkında insanları olarak öne çıkarken bir yerde adalet ve teşebbüs hürriyeti yoksa orada ekseriyetle hırsızlar ve yalakalar zenginleşebilir.İstisnalar çıkar ancak bunlar az sayıdadır.Adaletin olmadığı yerde sesi çıkmayan fakirde bırak fakir kalsın !

    Yanıtla (1) (0)
  • Cenk / 05 Nisan 2025 09:02

    Ben düşman olarak hep Şeytan'ı bilirdim...Bu yüzden bütün mücadelemi Şeytan'a karşı verdim ...Oysa memleket Şeytan'dan beter birilerinin eline düşmüş , demişti John Steinbeck.... metin yazarı olduğu iddia edilen bir yaratık; " diz çökeceksiniz !" , diye tweet atmış... Şeytan kim ?... beter olanlar kimler?..*** çalıyor ama çalışıyorlar... yolsuzluk,hırsızlık değildir !...*** asıl şeytan kim , kimler ?

    Yanıtla (34) (1)
  • Dedem Korkut / 05 Nisan 2025 10:07

    Haksızlık karşısında susan, dilsiz şeytandır ..Hz. Muhammed ( s.a.v)
    Fetvacıbaşı Karamanî Heyreddin ise hırsızlık var , yolsuzluk var diyenlere ; ‘Bu iktidardan pek çok beklentiniz gerçekleşti, camiayı hayretle izliyorum, demedi demeyin, sonra Dimyat’a pirince giderken evdeki bulgurdan olursunuz, iktidara zarar verecekse haksızlık ve yanlışlardan şikayetle doğruları söylemek caizdir diyemem’. diyor. Sual şu ; " Bu durumda , Şeytan kim ?.. ) Sultan sofrasına oturan âlimin fetvası , makbul olmaz

    Yanıtla (21) (0)
  • Dedem Korkut / 05 Nisan 2025 19:06

    Şeytan atını mahmuzlamış , gidiyordu....
    Şeytan giderken Don Kişot bağırdı;
    ‘Bir dakika bekle! Sana son bir soru daha soracağım’
    ‘Sor bakalım’, dedi alaycı bir sesle Şeytan.
    ‘Ormanda savaş naraları atanlar senin adamların mıydı?’
    ‘Elbette.. Benim adamlarım çoktur!’
    ‘İyi ama , Allah Allah diye bağırıyorlardı?’
    ‘Ne sandın ya !.. Şeytan Şeytan diye mi bağıracaklardı?
    Bizim işimiz bu: Aldatmak, daima aldatmak!’

    Cervantes (412 yıl önce)

    Yanıtla (5) (0)
  • Adalet / 05 Nisan 2025 18:56

    Bizim hukuk ve infaz sistemimiz hırsızı haydutu dolandırıcıyı mafya babalarını eroinmanları katilleri pavyoncuları sokak kabadayılarını kamu malını zimmetine geçirenleri pek sever infaz düzenlemesiyle daha da canileştirir.Ceza yı azaltmak için elinden geleni yapar duruşmada kravatlı yumurta topuklu olursa cezayı siliverir onun içinde cezaevleri dolar taşar kader mahkumları ile sayın Beki .

    Yanıtla (3) (0)
  • Bozkurt / 05 Nisan 2025 17:33

    Fakir, hırsızlığa çıksa; ay akşamdan doğarmış.. Rabbim; harama bulaşmamış kullarını ve cümlemizi kalan ömrümüzde de haramdan uzak tutsun inşallah..

    Yanıtla (8) (0)
  • OkurM / 05 Nisan 2025 07:43

    28 şubat sürecinde banka hortumlayanlar ortalıkta gezerken baklava çalan çocuklara müebbet isteniyordu...
    Şimdiki süreçte de, antalyada armut fırlatan vatandaş silah kullanmaktan ceza almış. Denizli'de torununa terlikle vuran anneanneye silah kullanmaktan 4 yıl isteniyor.
    Trabzon'da İmamoğlu standında bıçakla partili yaralayan kişi hakkında bir hukuki süreç yazmıyor gazeteler...
    Olağan olmayan dönemlerde ...
    Hüküm farklılığı neye göre acaba???

    Yanıtla (22) (0)
  • Hikaye / 05 Nisan 2025 10:23

    Mladı 28 Şubat yazarak algı mekanizması oluşturmak bu konuyla ne alaka,28 Şubattan önce de böyle gariplikler vardı sonra da.Bu dönemde rutin hale geldi adaletsizlikler.Hoş ,28 Şubat'ın meyveleri iktidarda olunca böyle oluyor maalesef.

    Yanıtla (17) (0)
  • OkurM / 05 Nisan 2025 11:17

    Olağan zamanlarda elinde bıçakla saldıran bir kimseye hukuki bir yaptırım, hapis cezası vs istenmiyor mu Turkiye'de?

    Yanıtla (2) (0)
  • Hikaye / 05 Nisan 2025 16:44

    İsteniyor istenmiyor olur mu?Ama eskiden cezasız kalmayan bu suç şimdi yokmuş gibi davranılıp normalleştirildi.Ön kapıdan girip arka kapıdan çıkıyor ya da erteleniyor.Çevremizde onlarca örnek var.

    Yanıtla (3) (0)
  • karar okuru / 05 Nisan 2025 10:35

    benzer bir sözü ABD mafya lideri Al Capone söylemiş. 'dürüst adam yoktur. çalma fırsatını bulamamış adam vardır' diye.

    Yanıtla (9) (0)
  • Bozkurt / 05 Nisan 2025 15:40

    O zaman sizinkiker firsatini bulmuş olabilirler mi.. Ikinci ihtimalin doğru olma olasılığı umrunuzda mı..

    Yanıtla (3) (6)
  • okuyucu / 05 Nisan 2025 14:26

    Çalışmaktan kaçan tembel dilenciliğe alıştırılmış insanların bahanesi bu ülkede çobanlık yapıp nobel alan insanlar var onlar lüks içindemi okudular geçin bunları birileri gezip eğlenirken birileri köpekler gibi çalışıyor okuyor sonra onun malına mülküne göz diken asalaklar çıkıyor ortaya çalarak kaç kişi zengin olabilir bu iktidar dönemi hariç onlarda görgüsüzlükleri cehaletleriyle ortada zaten

    Yanıtla (5) (0)
  • 1 Emekli / 05 Nisan 2025 00:10

    "Fakir çalarsa hırsız, zengin çalarsa kleptomanidir'' sözünden dolayıdır.
    koşullar fakiri fakir olarak kalmaya, zengini de zengin olmaya ayarlıdır adeta. çalmasını da bilir ancak, ayıp ve suç her zaman fakirler içindir. zengin çalarsa macera, fakir çalarsa suçtur. en son baklava çalan çocukların aldığı cezayı ve ekmek çalan çocukları hatırlarsak durum anlaşılabilir. oysa ki banka soyan, devleti dolandıranlar ( beyefendi) olarak hayatlarına devam ederler.

    Yanıtla (41) (0)
  • OkuR / 05 Nisan 2025 11:33

    Bir Japon atasözü derki
    "Fakir çalmasını iyi bilmediği için fakirdir" - "Onlar da çalmasını iyi becerdiği için zengindir"

    Yanıtla (8) (0)
  • ibrahim cevahir / 05 Nisan 2025 14:16

    altın ticareti .havale edilen parayı iç etme de görülmez midir .bir de yeni anayasa mı mevcut anayasaya uyma zorunluluğunu rektör atama davası sonucu üzerinden mi anlatsanız da 1 anlasak .fakir sevmem her mahalleye 1 milyoner lazım o da yetmez bugünlerde lakin

    Yanıtla (0) (0)
  • hocabey / 05 Nisan 2025 13:46

    Ben o sözü
    "Fukaranın düşkünü beyaz giyer kış günü;
    Zurefanın düşkünü kürklü giyer yaz günü" diye biliyorum.

    Yanıtla (1) (0)
  • Temuçin / 05 Nisan 2025 13:07

    Kavga hırsızlıkta eşit olamayanların daha fazla çalmak isteyenlerin kavgasıdır. Çare Allahın her kuluna bir ayakkabı kutusu veya para sayma makinası vermesidir. Gerisi kula kalmış.

    Yanıtla (7) (0)
  • kadıyani / 05 Nisan 2025 12:57

    hukuka rağmen "işi bitiririz" denince böyle oluyor. yoksa kin, düşmanlık, alenen, tahrik unsurları ağır eleştiriyi aşan koşulları gerektiriyor. ilave unsurlar da var. eski tck'da daha kolay uygulanacak biçimde vardı. örneğin özal döneminde sorun yoktu. ama uygulama.. fark orada. çağdaş hukuk devletlerinde bu düzenlenmiş, hukuk seyirci de kalamaz. yaptırımla karşılanmayan mağduriyet doğar. dönemin karakteristlik özelliği kötüye kullanım; hukuk birtarafa atılmış durumda. sorun bu.

    Yanıtla (1) (0)
  • Musto / 05 Nisan 2025 12:10

    Ahh Arkam... Ahh Arkam... Garibin peşine onlarca kişi düşmüş kovalıyor.. O da, Ah Arkam Ah Arkam diye feryat ediyor..Yakalınyorlar.. Ulan biz senin arkana vurmuyoruz, Nediye durmadan Arkam diye feryat ediyorsun? Arkam olsaydı Siz beni ne kovalayabilir ne de yakalamaya cesaret edebilirdiniz...

    Yanıtla (6) (0)
  • okur / 05 Nisan 2025 10:23

    Dünkü çulsuzlar bugün lüks arabalarla fink atıyor,lüks evlere taşındı,ben kör müyüm,aptal mıyım?İnsan sormaz mı bu değirmenin suyu nereden diye?

    Yanıtla (28) (0)
  • Hikaye / 05 Nisan 2025 11:13

    Onlar,ya çalmasını iyi bilenler.ya da Allah'ın sevgili kulları...Etrafta 20 yaşlarında çocuklar 4-5 milyonluk arabalarla cirit atıyor.Maliye ise bunlara hiç uğramıyor küçük esnaf 200 liralık makbuz kesmedi diye ceza yazıyor.Bu ülke adam olur mu?

    Yanıtla (11) (0)
  • OkurM / 05 Nisan 2025 11:42

    Hak hukuk yolsuzluk işlerini sevmiyorum.
    Ama bu gibi yaklaşımlara da ifrit oluyorum.
    Biraz da başörtülüler gezsin iri ciplerle, görgüsüzlük onların da hakkı diyesim geliyor...
    Dünün çulsuzu hep çulsuz kalmak zorunda mı?
    On yıllardır başkaları kayırıldı semirtildi, biraz da anadolunun çulsuzu semirtilsin diyor içimdeki çulsuz ama gururlu şey...

    Ama haram haramdır tabii

    Yanıtla (1) (6)
  • Lokman ihtiyar / 05 Nisan 2025 08:00

    Türkiye’de asıl sorun;benim hırsızım seninkinden daha yetenekli tartışmalarının rutin,normal olarak kabul görülmesidir!Yetki verilirse Türkiye’de yaşayanların çok büyük çoğunluğu yolsuzluk yapar diye düşünüyorum…maya bu olunca siyasilere de fazla kızmamak gerekir!

    Yanıtla (8) (2)
  • A.Derin / 05 Nisan 2025 11:40

    Yolsuzluk yapana gereken cezayı vermezsen, kapıyı açmış olursun ve bu kapıdan giren çok olur, bunda şaşırtıcı olan hükümetin ve bu geçenlerin dindar gecinmeleri...

    Yanıtla (4) (0)
  • A.Derin / 05 Nisan 2025 11:37

    Zengin fakir düşmanlığı vardır, bazan bunu ideolojiler koruklemistir, ancak bu dönemde yoğun olmasının nedeni çok bariz şekilde yapılan haksız, yoğun zenginlesmelerdir. Küçük büyük her alanda yapılan yolsuzluğun, fırsatçılığın yargıda göz yumulmasi, hatta dinde fakirliğin kutsanmasidir. İktidar bunu görmezden geliyor ve aradaki uçurum genişliyor, buna tepkiyi insanları cezalandırarak onlemeye çalışıyor. Böyle giderse sonumuz pek iyi görünmüyor...Akıl adamlar artık suskun kalmamalı, seslerini

    Yanıtla (2) (0)
  • HAYRETI MUCIP / 05 Nisan 2025 11:30

    Bir gün , padişahın beğendiği
    patlıcan yemeğini yere göğe koyamayan dalkavuk, başka bir gün de beğenmeyince bu sefer yerin dibine sokar .
    Arkadaşı , onun bu çelişkili tavrını eleştirince ona şöyle cevap verir ,
    -- Unutma , ben patlıcanın değil padişahın
    dalkavuğuyum !
    Bunların da dalkavuktan farkı yok , işine gelince iyi , gelmeyince kötü ; dürüstlük ve samimiyet olmayınca her şey mübah oluyor !

    Yanıtla (7) (0)
  • Nuri Er / 05 Nisan 2025 09:42

    Sn Beki, izninizle bir düzeltme: o söz aynen şöyle "hovardanın şaşkını beyaz giyer Kış günü" dür. Gerçi, şimdilerde alı al, moru mor giyiliyor o başka tabii. İkincisi:
    Şimşek çakar, birden fakirleşirsiniz, burası öyle bir yer oldu. Bak, Masak raporlarında, suça dair para havaleleri ve örgüt ilişkileri yokmuş! iddialar çöktü. Ne havale ne de örgüt var! Ama İmamoğlu´nun malına el konuldu o da fakirleşti. Ha bir fazla ha bir eksik, nasılsa fakirlikte eşitlendik diyorsanız haklısınız, yanınızdayım.

    Yanıtla (12) (1)
  • HAKİKAT / 05 Nisan 2025 09:24

    Sn. Beki,
    Erdoğan'ın, "..Fakirler çalmasını BİLMEDİKLERİ için fakirler.." ifadesi;
    -biri çalmayı DOĞRU BULMADIKLARI,
    -diğeri çalmayı BECEREMEDİKLERI
    şeklinde 2 maksadı içerir...

    23 yıllık Erdoğan iktidarında, AKP'ye yandaş , paydaş, yoldaş olanların yaptıkları, ayyuka çıkan yolsuzluklarla ilgili bir tek soruşturma yapılmamış olmasına bakarak;
    -maksadının "ÇALMAYI BECEREMEDİKLERİ için fakirler" olduğu ortaya çıkmıyor mu?

    3. maksatı uydurmak niye?
    Kral çıplak yahu!!!

    Yanıtla (9) (0)
  • Serhat / 05 Nisan 2025 09:19

    Fakir çalmasını bilmediği için fakirdir.diyen reis acaba şimdi soyleyebilirmi .yoksa onuda halkı kin ve nefret yayma sucunami koyar.belli olmaz çünkü muhalefette söylediklerini şimdi hepsini suç yapmış.

    Yanıtla (6) (0)
  • Sadi / 05 Nisan 2025 08:32

    Mesaj alınmıştır Akif bey tanık da sanık da hakim de savcı da sizindir o zaman ne duruyorsuuuun. ne yaparsan yapsaanaaaaa.

    Yanıtla (3) (0)
  • Koç / 05 Nisan 2025 08:32

    Reisin sayesinde fakirlestik adil düzen dediler yolsuz düzen geldi mücahit olanlar mutahit oldu bilgisayarlı mafya türedi gerçek bir iktidarın gelmesi halinde AKP'nin bir kısım yiğitleri güneşi yıllarca göremez çoğuda dokuyu yurtdışında alır.

    Yanıtla (14) (0)
  • Karar okuru / 05 Nisan 2025 07:30

    Paranın dini imanı olmaz,,acırsan acınacak duruma düşersin,,,fakir çalmasını bilmediği için fakirdir...Cb açık konuşmuş, açık konuşmayı severim demişti zaten..

    Yanıtla (10) (0)
  • Fani / 05 Nisan 2025 06:14

    Adam elli tane sabıkası var aramızda dolanıyor, siz doğruları söyleyince içerde siniz. Ne diyelim etme bulma dünyası olmasın iş mahşere kalmasın istiyoruz.

    Yanıtla (10) (0)
  • okur / 05 Nisan 2025 05:48

    Böyle bir laf eden kişinin kişiliği özlemi hırsı ahlaki yapısı ortadadır görmek isteyene

    Yanıtla (10) (0)
  • Kaya / 05 Nisan 2025 04:46

    Dur, yine aklımı karıştırma! Elektriğe yüzde yirmi beş zam gelmiş zaten. Bu zammı nelerden vazgeçerek karşılayacağımı düşünmem gerek.

    Yanıtla (8) (0)
  • SG / 05 Nisan 2025 03:12

    Ünlü,Mahmut ünlü Fakirler 500 yıl önce CENNETTE girecekler derken,kendisi İtalya'da jet ski ile tatil yapıyordu.not FAKİR önce DİNÎNİ yermiş.

    Yanıtla (8) (0)
  • SG / 05 Nisan 2025 02:55

    O eskiden mış Fakir çalışmadığı için fakirdir diye Fakirin fakirden çalacağı bir şey kalmadı ki .Elde yok avucta yok.Diger taraftan İHALE/RANT/HAVUZ/Tenik şartname/İdari şartname bu prosedürlerin hiç birinde hırsızlık varmı yok çünkü kitabına uydurma yap olmadı şartnameyi 170 defa değiştirki havuz boş kalmasın

    Yanıtla (5) (0)
  • SG / 05 Nisan 2025 02:45

    TC CB RTE/YENİ TÜRKİYE'YE alışın ya bu deveyi gudeceksiniz yâda bu diyardan gideceksiniz.La fontinadan masallar anlatmaya gerek Yok
    Hayatın olağan akışına bakın.not deveyi de gutmem bu diyardan da gitmem diyorsanız olacaklardan akp/MHP/İktidar sorumlu değil

    Yanıtla (2) (1)
  • karar okunur / 05 Nisan 2025 02:25

    Suç ve ceza anlayışı adamına ve partisine göre değişebiliyor. Mesela hırsızlık, suç işleme özgürlüğü olarak karşımıza çıkabiliyor. Otorite yokluğundan değil, otoritenin anlayışına yönelik gerçeğin eğilip bükülmesine ihtiyaç duyulduğundan. Cezası karşılığında işleyemeyeceğiniz suç yoktur. Ama suç işleyini cezalandıranı cezalandıran bir ülke oldu Türkiye. Çalmayan, çalamayan, çalmasını bilmeyen veya beceremeyen fakirler üzülmesin. Cennete zenginlerden 500 yıl önce girecekler.(miş)

    Yanıtla (7) (0)
  • Okur / 05 Nisan 2025 00:09

    Durumumuz durumunuza bağlı. İsmet İnönü.

    Yanıtla (9) (2)