Bir de TOKİ binaları mı yıkılacaktı?

Maraş merkezli bir deprem yaşanacağı belliydi. Şiddeti, etkisi ve yıkıma yol açabileceği bina sayısı kesine yakın şekilde tahmin edilmişti. AFAD’ın Maraş deprem provası dahil, sayısız yerli yabancı bilimsel araştırma, bir o kadar resmi rapor bu yıkıcı gerçeğe işaret ediyordu. Bu ölümcül problemi daha da katmerli hale getiren imar affı kanunu çıkarıldı ama göz göre göre gelen bir depreme karşı binaların güçlendirmek için hazırlık yapılmadı. Deprem sonrası kurtarma faaliyetlerinin kalitesi de ortadadır. Tek tesellimiz depremin onuncu gününe ulaşan “mucize” kurtuluşlardır. Geç ve yetersiz kalan kurtarma faaliyetlerinden geride bu unutulmaz, göz yaşartıcı hikayeler kalacaktır. Fedakarca ve yorulmadan çalışan, insanüstü çaba gösteren herkese teşekkür borçluyuz.

Ama öte yandan problemimiz hala büyük ve gün geçtikçe büyümektedir.

Depreme hazırlık ve sonrasındaki eksiklikler bu büyük felaketin sonuçlarını çok daha ağırlaştırdı. Son kurtarma faaliyeti tamamlandıktan sonra elbette bu ihmaller zinciri ayrıntılarıyla konuşulacaktır. Konuşulmalıdır da. 1999 Düzce/Adapazarı depreminden ders alamamak gibi ağır bir hatanın tekrar edilmemesi için bütün süreçler ve kaçırılan tedbir fırsatları masaya yatırılmalıdır. 6 Şubat Maraş Depremi’nde kaybettiğimiz insanlara ve yıkılan şehirlere borcumuzun -bir kısmı- ancak böyle ödenebilir. Depremi bekleyen diğer şehirlerin birer Maraş, Hatay, Adıyaman ve diğer vilayetler gibi olmaması için de bu yüzleşme hayati öneme sahiptir.

Gelgelelim, Maraş Depremi’nin ihmal ve sorumluluğunu önemsizleştirmek adına yapılan yanlış değerlendirmeler gelecek için umut kırıyor. Mesela, “Yıkılan binaların çoğu 1999 yılından önce yapılmıştı” demek ya da “TOKİ binaları yıkılmadı” demek, deprem gerçeğini hala kavrayamamak anlamına gelir. Zira, yıkılan/yıkılmayan bütün binalar tartışılmaz biçimde önce devletin sorumluluğu altındadır. 1999 deprem yönetmeliğinden sonra yapılan ama o yönetmelik şartlarını taşımadığı halde onay verilen ve 6 Şubat gecesi yıkılan yüzlerce, binlerce binanın sorumluğu ile o gece ayakta kalan TOKİ konutlarının statüsü devlet sorumluluğu açısından aynıdır.

Bu ülkenin müteahhitleri aynı yönetmelikle, TOKİ’ye sağlam bina yapıyor ve sonra dönüp şehir içinde tabutlar inşa ediyorsa bu kimin suçudur?

20 yıldır kısıtlı kaynaklarının en büyük bölümünü inşaata harcayan ve bununla övünen bir ülkede, insanların enkaz altında ölmelerini hangi akıl ve vicdanla izah edilebilir?

Bırakın 7,7’yi, daha küçük bir depremde bile yıkılacağı aşikar binalarda, insanların oturmasına müsaade etmek gibi bir hata, “Oraya değil buraya bak” denilerek gözardı edilemez. “Ha yıkıldı, ha yıkılacak” binaları kanunla affetmek de…

Binalar, apartmanlar, evler, hastaneler, okullar, havaalanları zaten tabiatı gereği depreme dayanıklı olur ve yıkılmaz. Şimdi biz normal olan ve zaten olması gereken bir şeyi lütuf sayıp, bununla mı övünüyoruz? Elbette TOKİ’nin yaptığı binalar yıkılmayacaktı. Aksi düşünülebilir mi? Açık ve aşikar deprem yönetmeliğine rağmen bir de onlar eksik malzemeyle yapılsaydı, bir de onlar yıkılsaydı… TOKİ binalarının yıkılmaması kimsenin üzerinden sorumluğu almaz. Aksine, “Demek ki ‘asrın felaketi’ dediğimiz depreme karşı yıkılmayacak binalar yapmak mümkünmüş” dedirteceği için sorumluluğu artırır. “Madem mümkündü o zaman niye, bütün binalar güçlendirilmedi”, dedirteceği için acıyı artırır. “Niye şimdi bir yıl içinde bütün binaları yeniden hızla yapabiliyoruz da geride kalan bir yılda bunu düşünüp bütün çürük binaları depreme dayanıklı hal getirmedik”, dedirteceği için insanı bir kez daha kahreder.

Yaşadığımız deprem öyle ağır bir felaket ki miladını nereden alırsanız alın sorumluluktan kaçamazsınız.
Türkiye bir konuda gerçeği görecekse bu muhakkak surette deprem olmalıdır. Bu kadar acıya ve bu kadar yakın tehlikeye rağmen insanlarının yarıya yakının hala bir sarsıntıyla enkaz altında kalacakları binalarda oturduğu bir ülke burası. Kimse, “Orası iyi, burası fena değil… Onu ben yaptım, şunu başkası yaptı… Onu bilirim, buna karışmam” diyemez. Pek tatbik edilmese de bugünlerde sık sık söylediği gibi “depremin siyaseti olmaz.”

YORUMLAR (152)
YORUM YAZ
İÇERİK VE ONAY KURALLARI: KARAR Gazetesi yorum sütunları ifade hürriyetinin kullanımı için vardır. Sayfalarımız, temel insan haklarına, hukuka, inanca ve farklı fikirlere saygı temelinde ve demokratik değerler çerçevesinde yazılan yorumlara açıktır. Yorumların içerik ve imla kalitesi gazete kadar okurların da sorumluluğundadır. Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır. Özensizce belirlenmiş kullanıcı adlarıyla gönderilen veya haber ve yazının bağlamının dışında yazılan yorumlar da içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır.
152 Yorum
  • Pirireis / 16 Şubat 2023 11:24

    17 ağustosun 3 gün sonrası ailelerimize askeri kamplar , sosyal tesisler, resmi kurum ve kuruluşların tesisleri açıldı , ailelerimiz bölgeyi terk ettiler. Terk edemeyenlere çadır kentler kuruldu. Yaklaşık 1 yıl kamplarda ve sosyal tesisler ile çadır kentlerde kalındı, yaralar hafifletildi, psikolojik destekler, maddi destekler verildi devlet 1 yıl sonra kalıcı konutlar yaptı teslim etti. Yani, devletimiz yanımızdaydı. Şimdi bu hissi duyuyorum diyen kaç depremzede vardır sizce? Acı olan bu değil

    Yanıtla (12) (4)
  • Hsn / 16 Şubat 2023 12:45

    Sen hangi depremden bahsediyorsun. O depremde devlet yoktu. Hangi bir yil donra konut yapildo. Ulkeyi felakete goturen o zihniyeti aklama paklama sana mi kaldi.

    Yanıtla (2) (18)
  • Pirireis / 17 Şubat 2023 18:17

    Depremi yaşamayıp, deprem sonrasını yaşamayıp ahkam kesenler var, kimseyi aklamak niyetim de yok, ama 2000 yılında aldığım kapı gibi deprem konutu tapusu var. Biz merkezde yaşadık belki herşey kolay ulaştı bize ama mutlak yardımı geç alanlar da olmuştur, buna da bir sözüm olmaz.haaa! 8750lira ihale bedeli olan konutlara da 17 bin lira bedel ödedik bunu da bir yere not edelim lütfen. Devlet kimseye bedava ev vermiyor bu da biline.

    Yanıtla (0) (0)
  • Antepli / 16 Şubat 2023 12:28

    Öyle diyorsunuz sayın yazar ama eğer TOKİ konutları yıkılsaydı şu anda sevinçten TOKİ bile yıkıldı diye hop hop zipliyacak kansizlar var bu ülkede.Bu tayfa TOKİ ile dalga geçiyordu şimdi TOKİ'ye muhtaç kaldınız. Bu arada YouTube'daki fetö hesapları Erdoğan'ın gitmesini bu kadar niçin istiyor acaba iktidar gidince bunlar geri mi gelecek böyle bir anlaşma mı yapıldı.Fetõ sorunu sadece akp nin işi mi ?

    Yanıtla (9) (26)
  • Karar okuru / 16 Şubat 2023 16:06

    Var olasın Antepli.

    Yanıtla (3) (4)
  • Ali Sinan / 16 Şubat 2023 17:26

    Dünyayı olduğu gibi değil, olduğumuz gibi görürüz.

    Yanıtla (0) (3)
  • Dr.Aks / 16 Şubat 2023 22:56

    TOKİ içindeki mekanizma iyiyi sağlıyor.; güvenceli Kamu kurumu olarak hizmet veriyor.. Benzer güvence için hizmet vermenin müteahhitlerin inşaatları üzerinden de yapılması niye rüşvet üzerinden yürütülüyor?... Niye bunu açığa çıkarmayan kansızlar arasında yer alıyorsunuz?

    Yanıtla (0) (0)
  • G.antepli / 16 Şubat 2023 23:39

    Böyle yazma hemşehrim Şimdi linç yersin. Farklı düşünene trol damgası vuran esas koyunlar bunlar. Bana imamoğlumu övüyorlar. Hadi 20 senedir.iktidarda idi bişi yapmadı. Peki İmamoğlu 3.5 yolda ne yaptı. Bir sayın diyeceğimde.. söyleyecekleri bir.icrast yok. Hele depremle ilgili hiç yok..

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar Okuru olmadığına şükreden / 16 Şubat 2023 16:20

    Hep aynı adamlar farklı yazarlara aynı lakırtıları yazıp duruyor.Göremiyor çünkü Allah görmeyi bu tiplere nasip etmiyor.Bu yorumcuların ekseriyetini Allah'a havale ediyorum.

    Yanıtla (3) (6)
  • Özer / 16 Şubat 2023 17:45

    Olmadığına şükreden vatandaşa senin gözlerine perde inmiş git bi dolaş gel maraşta hataya Antep'e Adıyaman a Malatya ya Diyarbakıra koltuktan ahkam kesmeye benzemez bu işler git oralarda gecenin ayazında aç susuz bekle bakalım acılar içinde çaresizliği yaşa bağırırsın sende hani devlet diye.

    Yanıtla (4) (2)
  • karar okuru / 16 Şubat 2023 18:26

    Karar okuru olmadığına şükreden ama gizli gizli karar gazetesi okuyan arkadaş; karar gazetesi dışındaki gazeteler (yeni vakit dışında) HALKIN ELEŞTİRİSİNDEN çekindikleri için yorum bölümlerini bile açmıyorlar...Yalan yanlış/kendi taraftarlarının nabzına göre yazıp konuyu kapattıkları için BİR KAÇ YORUMCU burada yorum yapıyor...Çoğu insan da buraya yorum yazmaya bile çekiniyor. Bana değmeyen yılan bin yaşasın zihniyeti...

    Yanıtla (1) (1)
  • Dr.Aks / 16 Şubat 2023 22:42

    Şahsınıza bir şey mivar bizlerden gelen ki Allah'a sığınma isteğinizi bir havale'ye dönüştürebilesiniz...? Bizleri birer "havalelik tipler" gösterme gayretinizin bizde bir çekinmeyi tetiklemesi olasılığı var yani sizce.

    Yanıtla (0) (0)
  • Mühendis / 16 Şubat 2023 20:50

    Meslek odalarının mesleki denetim yetkisini ve proje onayını kaldırdıkları 2013'te mimar-mühendis vesayetini kaldırdık diye zafer çığlıkları atıyorlardı. Yapı denetim şirketleri ve müteahhitleriyle el ele, kamusal denetimi yok ettiler, çürük yapılara davetiye çıkardılar.

    Yanıtla (8) (3)
  • Kamil / 16 Şubat 2023 22:24

    Bilgisi olan insanların yazması lazım. Zira yandaşların yalanlarına karşı, bilgi ve belgenin önemi büyüktür. Teşekkürler.

    Yanıtla (1) (0)
  • Özer / 16 Şubat 2023 18:17

    1960 Şili depreminde 3000 kişi ölüyor. Depremin şiddeti Dokuz. Bizde dokuz şiddetinde olsaydı sağ insan kalmayacakmış. Sanki apartmanlar kartondan.

    Yanıtla (7) (3)
  • Yorumcu Baba / 16 Şubat 2023 19:52

    Nüfus yogunlugu tartisma götürmeyecek kadar farkli.

    Yanıtla (2) (1)
  • Karar okuru / 16 Şubat 2023 21:20

    Şiddeti de pek tartışma götürmez gibi görünüyor ama nedense sen yoğunluğa takılmışin

    Yanıtla (3) (3)
  • Ad / 16 Şubat 2023 09:44

    Sayın Mustafa Bey kendi evinize arabaniza muayene yaptırdığıniz gibi 3 yılda bir inşaat múhendisler odasına veya yetkili bir múhendise muayene yaptırdınız mi...Dürüstçe cevap yazınız... Ben yaptırmadım.... Oturduğunuz yerden herşeyi biliyorsunuz.... Çünkü gazetecilere serbest ...herşey i yazmak konuşmak ...bilip bilmeden ...

    Yanıtla (8) (24)
  • Okur-Yazar / 16 Şubat 2023 10:09

    Bir depremzede şöyle diyordu: "Bize diyorlar ki niye evinizi kontrol ettirmediniz. Kontrol ettirsem ne olacak, kiraya çıkayım desem ateş pahası, sağlam ev alayım desem ben karnımı zor doyuruyorum ev nasıl alayım."

    Yanıtla (14) (2)
  • K okur / 16 Şubat 2023 10:13

    Evet Mustafa Bey. Bilip bilmeden yazıyorsun. Olmuyor böyle. Bilmen lazım olan şu. Devlet her zaman doğruyu yapar. Devlet dediğin de kim malum. Ok? Evi de üç yılda bir denetlemeye gerek yok. Alırken bakman yeterli. Bu da benim kıyağm olsun.

    Yanıtla (6) (4)
  • Ad / 16 Şubat 2023 17:53

    1999 den önce yapılan evleri kesinlikle kontrol lazım..

    Yanıtla (1) (0)
  • kafacı / 16 Şubat 2023 11:46

    beyim; evi alırken kimse böyle bir test yaptırmaz; o evin devletin denetiminde kanunlarla gerekli şekilde yapılmış olması beklenir. hadi yaptırsam deseniz müteahhit izin vermez alırken yaptırmana. Uygun çıkmadı seni vurur müteahhit? ayrıca sürekli test yapılmaz ya uygundur ya değildir. birde bunun için 70 80 binlira gerekir ki o para bizde yok:( hadi çürük ne yapacağız? devlet yıkıp yeni yapmana izin vermiyor ki? bina kadar daha vergi harç ruhsat parası denetim parası istiyor.almasa yıkacam

    Yanıtla (8) (4)
  • Ad / 16 Şubat 2023 17:55

    Kafaci kafayı devlete takmissin. Olmuyor... İzmit te de 1999 depremi yaşadık...Gölcük belediye 15 gün once başladı kentsel dönüşüme...bu deprem den 1 hafta önce... Masa başında olmuyor ki...Elele vermek lazım...

    Yanıtla (2) (0)
  • Hikaye / 16 Şubat 2023 12:04

    Ad lı yorumcu sizler zırvalama işinde bu kadar ileri gitmek için çok mu çaba harcıyorsunuz?Modern dünyada binalar 3 ayda bir kontrol edilmez,yaplırken yapı denetim tam yapılır, yönetmeliklere uyulur,müteahhitler çalmaz ve evde oturan huzurlu bir şekilde oturur, risk yaşamaz.Tabii siz öteki Türkiye'nin zihniyetinden olduğunuz için bu standartlar sizler için 100 yıl ilerde maalesef.

    Yanıtla (10) (4)
  • Ad / 16 Şubat 2023 17:51

    3 ay değil....yorumu iyi oku...3 yıl.... Laf cambazligini iyi seviyorsunuz...

    Yanıtla (1) (1)
  • Hikaye / 16 Şubat 2023 18:25

    Tipik akp lafcanbazlığı sizde.Yanlışlıkla yazılan 'ay' kelimesine fırsat bu fırsat diyerek atlamışsın ama ama diğer tespitlere hiç dokunmamışsın.

    Yanıtla (1) (1)
  • AD / 16 Şubat 2023 20:50

    iyi hikaye yazıyorsun...laf canbazlıgında seni gecmek zor... sordun mu yapı denetim mühendisleri kac tl maaş alıyor...sonuc dan gidiyorsun... kontrol mühendisinin asgari ücret kadar maaş aşmadığı sistemdem hayır gelmez...adamlara 5ile 8 bin para ver bina denetlesin...

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 16 Şubat 2023 16:58

    İMO Seminerlerinde 25 Senedir, 'Perde de PERDE ( tuğla değil Betonarme Duvar )' Diyenleri, yani 'BİZ Milli YERLİ Olanları' KİM Dinler?. Çok Katlı Bir Binanın -Hiç Değilse Asansör / Merdiven Kovasında ve de Bodrum Çevresinde- PERDE Olması ŞART; Nitekim Tünel Kalıp ile Üretilen TOKİ lerde ÇATLAK Bile YOK; Ve işte 2010 ŞİLİ Depremini ( şiddet 8.8, Ölü 800 ) KONUŞAN da YOK... Çünkü Yönetmeliğine: 'En Az ŞU Kadar PERDE ..' Yazan ŞİLİ, Türkiye Gibi SAHİPSİZ DEĞİLMİŞ;

    Yanıtla (8) (1)
  • Bay Kamil / 16 Şubat 2023 19:50

    Tebrikler ,profesyonel bir yorum olmuş. Yandaşların gözleri kararmış 28 sene önce 6500 kişinin öldüğü Kobe depremini örnek veriyorlar. En son 2022 Fukuşima depremi 7,3 olmuş sadece 2 kişi ölmüş, hala çarpık yapılaşmaya kader planı diyorlar

    Yanıtla (2) (1)
  • Karar Okuru / 16 Şubat 2023 19:29

    Vela faile İllalah deyen İslamcılar kadre hususunda pek kelam edemiyorlar. Allah mutlak fail değilmi?

    Yanıtla (2) (3)
  • Kamil / 16 Şubat 2023 16:28

    Sayın yandaş kardeşler, artık, bu depremde, iktidarın iyi bir görüntü vermediğini kabul edin ve vicdani tarafta yer alın. Laf ürettikce batmaktan kurtulun. (Tabii ki, troll efendilere bir sözüm yok, o beyler, troll maaşı alıyorlar, çoluk çocukları para bekliyor !)

    Yanıtla (8) (4)
  • Osman / 16 Şubat 2023 19:08

    iflah olmaz bunlar.

    Yanıtla (3) (2)
  • Karar okuru / 16 Şubat 2023 17:56

    İmar affı son seçim beyannamesinde CHP'nin de seçim vaadi idi.İmar affına CHP'li vekiller de evet oyu verdi.Ama tabbi ki burada onlara bir şey söylemeyelim, ayıp kaçar!Pamuklara saralım muhalefeti!(Ben imar affından yararlanan yapılarda can kaybı olmadığı kanaatindeyim.Çünkü can kaybı çok katlı binalarda yaşandı.İmar affından ise küçük yapılar yararlandı.)

    Yanıtla (6) (13)
  • Birisi / 16 Şubat 2023 18:28

    Hâlen laf üretmeyi marifet sanıyorsunuz. 15 yılda 9 tane imar affını çıkaran bu iktidar, sizin sayenizde ayakta kaldı.

    Yanıtla (8) (5)
  • Bay Kamil / 16 Şubat 2023 18:28

    CHP de populist iktidara uymuş demek ki. İmar affına çok katlı binalar, kaçak çıkılan katlar, hatta plazalar bile girdi. Alın size kanun: "İskan belgesi olmayan binalar, kat irtifak tapusu olup kat mülkiyeti tapusu olmayan binalar, belirlenen azami yüksekliği aşarak kat çıkmış plazalar, Konut olarak sayıldığı halde iş yeri/ofis olarak kullanılan yerler imar affından yararlanma hakkına sahiptir."

    Yanıtla (4) (2)
  • Osman / 16 Şubat 2023 19:07

    bu nasıl yorum, 4 kat imarın olduğu yerde 3 kat ilave edilerek 7 kata çıkan bina çöktü, 6 katlı bina 8 e çıkmış...o binalar zaten imar kanununa göre yapılmış olsa imar barışına ne gerek var, giden özellikle sahil beldeleri, orman Köyleri heryerde şu deprem felaketinde bile harala gürele inşaata devam... Akılsız yöneticiler, ahlak ve namus yoksunu para için herşeyi göze alanların çoğaldığı toplum iflah olmaz.

    Yanıtla (8) (2)
  • Ğımi / 16 Şubat 2023 08:44

    TOKİ binalarını da mütahitler yapıyor . Onları takdir etmek kimseyi incitmez Mustafa bey!

    Yanıtla (7) (9)
  • Dr.Aks / 16 Şubat 2023 18:23

    Kendileri gerçekleri açıklasınlar "Çünkü bizim her adım'ımız yönetmeliklere uygundur kalite kontrolu da yerindedir." desinler, sorumluluk bilincinin gereğini yapsınlar, o zman hepimizden saygı görürler. Şimdiki suskunluklarının temelinde bir korumacılık var; galiba "müteahhitler aşireti"nin İÇ DAYANIŞMAsı; yine galiba mafya klanlarının içlerinde ölümüne uyguladıkları gibi bir 'yasa' mı ne!

    Yanıtla (0) (1)
  • Pirireis / 16 Şubat 2023 11:24

    17 ağustosun 3 gün sonrası ailelerimize askeri kamplar , sosyal tesisler, resmi kurum ve kuruluşların tesisleri açıldı , ailelerimiz bölgeyi terk ettiler. Terk edemeyenlere çadır kentler kuruldu. Yaklaşık 1 yıl kamplarda ve sosyal tesisler ile çadır kentlerde kalındı, yaralar hafifletildi, psikolojik destekler, maddi destekler verildi devlet 1 yıl sonra kalıcı konutlar yaptı teslim etti. Yani, devletimiz yanımızdaydı. Şimdi bu hissi duyuyorum diyen kaç depremzede vardır sizce? Acı olan bu değil

    Yanıtla (5) (3)
  • Karar okuru / 16 Şubat 2023 18:08

    Bir hafta yanlarına uğranmayan depremzedeler oldu 1999'da. Yeni konut teslimi de hikaye.

    Yanıtla (0) (3)
  • Mehmet HATİPOĞLU / 16 Şubat 2023 17:27

    Allah tan korkmayıp tarfgir olmaktan vazgeçmediğimiz sürece rezil olan dünyamızın yanında ahiretimizide kaybediyoruz.

    Yanıtla (4) (2)
  • Kazım / 16 Şubat 2023 16:48

    1996 yılı. İstanbul İBB başkanı Erdoğan gazete manşetinde : "Kaçak yapılara, ruhsat verip bağış alıyoruz." (Şu anda, Yeniçağ'ın haberidir)

    Yanıtla (8) (0)
  • The end / 16 Şubat 2023 16:13

    Seçimlerden önce cb imar barisiyla hataylinin maraslini. Adıyamanlı in malatyalinin sorununu cozmustu. Bende ya bukadar büyük dorunu nasıl çözecek diye bekliyordum.demekki Erdoğan'ın bir bildiği varmış.o da şimdi belli oldu.muthis bir deha!!!! zeka.!!!!!!

    Yanıtla (2) (2)
  • Karar okuru / 16 Şubat 2023 16:13

    İktidar ülkemizi bir uçtan bir uca otoyollarla,duble yollara, kaymak gibi yollarla donattı. Muhalefet parayı betona gömüyorsunuz dedi.Bu yollar olmasa deprem bölgesine ulaşım daha zor olurdu.Deprem olmasa da bu yollar gerekliydi.Toki binlerce konut yaptı muhalif kesim parayı betona gömüyorsunuz dedi.Keşke biraz daha fazla gömülseydi para betona.Kentsel dönüşüm projeleri hazırlandı,muhalif kesim bunlar yandaşları zengin edecek dedi,rant dedi. Şimdi binaları niçin yenilemediniz diyor aynı kesim.

    Yanıtla (6) (13)
  • Bay Kamil / 16 Şubat 2023 16:04

    İbb nin hazırladığı deprem raporuna baktım, binaların %70 i çürük. Hangi mahallede, kaç bina ne hasar alacak o bile belli. "Kentsel dönüşüm" denen rant projesi eskilerin yenilenmesine %10 bile katkı sağlamamış ama nüfus yoğunlaşmasını arttırmış. Gelgelelim yeni bina yapıp insanları taşımaya para yok. İstanbul u 25 sene AKP yönetti, yarın bir depremle yerle bir olsa tüm suçu 3,5 senelik yönetime yıkacaklar.

    Yanıtla (8) (1)
  • The end / 16 Şubat 2023 16:02

    İmar affı bir cinayetti.bozuk yanlış yapıyı affetmektir.imar affine el kaldıran savcılara göre cinayetin ortağıdır.hadi buyrun neredesiniz savcılar.muteahitlerden önce meclise gidiniz.lutfen.gorevinizi tam ve doğru yapınız.milletin vicdani olun, iktidarın değil.

    Yanıtla (1) (1)
  • TS li / 16 Şubat 2023 15:36

    Bak sen cengiz holding 3milyar bağış yapmış.bi dur.milletin kasasından verilen teşvik vergi muafiyeti gümrük muafiyeti. Otoyol havalanı köprü hastane derken hesap yaparsak millete daha Cook borcu var. Kılıçdaroğlu doğru diyor bu bağışlar hesaptan dusulmeli.

    Yanıtla (5) (1)
  • Karar / 16 Şubat 2023 15:31

    TOKİ evleri yıkılmamış olması tabiiki sevindirici bir durum ama bu o evlerin mükemmel olduğunu göstermez. Duyduğuma göre TOKİ'de düzgün yalıtım yok kışın çok soğuk oluyor ayrıca çok küçük... Bu STANDARTLARIN YÜKSELTİLMESİ gerekir...

    Yanıtla (5) (0)
  • The end / 16 Şubat 2023 15:29

    Millet akp nin basina seçimlerde gokkubbeyi indirecek.secim yaparlarsa inada cesaretleri yok.

    Yanıtla (7) (2)
  • Recep ERTUĞAY / 16 Şubat 2023 09:08

    TOKİ'nin ayakta kalması sevindirici olmuştur. TOKİ' nin ayakta kalmasına malesef üzülenler dahi mevcut ülkemizde. Şayet TOKİ yıkılsaydı eminimki diğer binalar bırakılır sabah akşam TOKİ ile oturulur TOKİ ile kalkılırdı. "Bak bak TOKİ yıkıldı" diye yazı üstüne yazı yazacakların, "TOKİ ayakta" denilmesini eleştirmeye hakkı yoktur. Sayın yazar, bu olumlu bir durum değil mi? Olumlu olandan dahi olumsuzluk çıkarıyorsunuz?

    Yanıtla (6) (18)
  • Okur / 16 Şubat 2023 09:38

    Yazar olması gerekenle övünmek yerine olmaması gerekene bakalım diyor.

    Yanıtla (8) (5)
  • Recep ERTUĞAY / 16 Şubat 2023 10:31

    Eleştirel bakış çok yaygın. Genelde tenkit ediyoruz. Tenkitlerimiz de çoğu kere teklifsiz tenkitler. İltifata gelince onun kapısını pek çalmıyoruz. Maruf'u dillendirmek münkeri dillendirmekten öncedir. Maruf var olursa münkere yer de kalmayacaktır. Geceyle meşgul olmak yerine Güneşi dillendirmek pozitif bir enerji olacaktır. Güneş var olunca gece zaten kaybolacaktır.

    Yanıtla (1) (10)
  • Hikaye / 16 Şubat 2023 12:19

    Recep bırak tokiyi de; yıkılan yeni yapılan devlet kurumlarının binalarından haber ver sen.Onları da yapan mütehhitlerin çoğu toki işinde.

    Yanıtla (4) (1)
  • Recep ERTUĞAY / 16 Şubat 2023 14:28

    Hikâye diyorsunuz yani.

    Yanıtla (1) (0)
  • Karar Okuru / 16 Şubat 2023 02:41

    Depremi bekleyen diğer şehirlerin birer Maraş, Hatay, Adıyaman ve diğer vilayetler gibi olmaması için HEMEN BUGÜN tedbir almaya başlamalıyız...

    Yanıtla (7) (2)
  • Ad / 16 Şubat 2023 09:47

    İlave vergi vermeden bunun finansmanı nasıl olacak....

    Yanıtla (1) (4)
  • F72 / 16 Şubat 2023 10:59

    Kıbrısa mesela 9 kişi 9 uçakla değil tarifeli uçakla giderek, 1 uçakla kişi, başaka 1 uçakla makam arabaları taşımayarak, ....vs vs. Biraz hesap biraz muhakeme yapabilirsin umarım.

    Yanıtla (4) (3)
  • kaynakçı / 16 Şubat 2023 13:47

    2 saatlik dünya kupası maçı izlemeye kafile halinde uçaklarla gidebiliyor muyuz peki:) yada yazlık kışlık bina yaptırabiliyor muyuz ; kaynak bulursak :) en kötü bir kanalistanbul yada kullanılmayan bir kaç havalimanı yapamazmıyız abi .nolur be yap bir kıyak. İtibarımız olur hemm

    Yanıtla (3) (3)
  • Sami Yüceyurt / 16 Şubat 2023 13:34

    İktidarın ve siyasetçisinin iki yüzlülüğü onbinlerce cana mal oldu. Toki, Çevre ve Şehircilik Bak. bağlı kurulus. Binaları depreme dayanıklı imiş! Müteahhidlerin, depreme dayanıksız binalarına oturulur izni veren de Devlet! Nasıl mı? Akp, oy ve para kazanmak için tabutluk evlere 9 kere İmar Affı çıkardı. Yapı Denetim Yasasını 2011 ve 2013 de değiştirip, denetimi özel şirketlere devretti! Akp li hem para hem oy kazandı! Toki iyi ama Akp çürümüs halde. Kokusu çıktı, Herşey eskir ve çöpe, Akp de!

    Yanıtla (9) (3)
  • musto / 16 Şubat 2023 13:20

    Yıl 98..Ortaköy köprü çıkışının altında dereboyu sonunda Arnavut bahçelerinde yapılmış..Milyon dolarlık site evleri..Pazarlık sonrası 1,daire aldık yerleştik..Yan ve alt komşumuz yahudi vatandaşlar.. Burası dereboyu..Alırken sağlamlığını test yaptırdın mı??Biz on arkadaş İTÜ,ye cebimizden para ödedik binaları test yaptırdık daireleri öyle aldık..İstersen hissene düşen parayı verirsen sana da raporun kopyasından verelim dediler..99,depremini yaşadık hissetmedik..

    Yanıtla (8) (0)
  • Serhat / 16 Şubat 2023 13:11

    Anladık Toki'nin sahibi Hükümet. Tipini biçimini beğenmem ama demek ki yapılar sağlammış. Tebrikler. Peki diğer yapılar hangi hükümetin?

    Yanıtla (14) (2)
  • Zenci Musa / 16 Şubat 2023 13:08

    Yıkılmadı işte daha ne..?.. ..Tebrik ederiz ve diğer tüm işini düzgün,kaliteli yapan mütahit,muhendis,mimar ve emeği gecen herkese..Bugun ne lazim onu soyleyelim..IMAR AFFI ile mülkü resmiyet kazanmış. Tüm yapılar geriye dönük incelenmeli..Uygun olmayan tum yapıların belgesi IPTAL EDILMELI parasi geri odenip..Mevzuata uygun duzenlenmelidir...lay,lomlari birakalim. Hicc lazim degil..kahvehaneler dolu lay,lomcular ile onlar yeter artar bile..

    Yanıtla (4) (1)
  • Hasan Kaya / 16 Şubat 2023 11:51

    Ne güzel dilin kemiği yok. Evir çevir lafı sokuştur. Hadi bakalım bir de kentsel dönüş diye yapmaya kalk.Hemen şimdi kol kola girdiğiniz rant söylemcileri devreye girmesine niye değinmiyorsun. Son yirmi yıllık ekonomik ,teknolojik ,afad,umke, kızalayın yeniden yapılanması ile Başkanlık sistemi ve Cumhurbaşkanımzı olmasaydı felaketin boyutunu tajhmin bile edemiyorum.

    Yanıtla (3) (24)
  • Serhat / 16 Şubat 2023 13:07

    Felaketin boyutlarını çok iyi biliyordu onlar. İkinci günün akşamı 10 bin afad gönüllüsü ki bunların büyük kısmı profesyonel değil, 3 bin de asker. Belediyeler yok, akut yok, stk yok, madenciler yok insaatçılar yok... Sosyal medyaya bakıp koştu herkes. Yasak dinlemediler. Çünkü herkes bir kişinin ağzına bakıyordu.... Neyse... Yatacak yerleri yok.

    Yanıtla (13) (3)
  • Kar / 16 Şubat 2023 12:49

    Kolonu kesilmiş işyerlerini VATANDAŞIN BİLDİRMESİ için VALİLİKLERDE MERKEZİ BİRİM/TELEFON HATTI oluşturulmalı.... Şikayet için belediyeye giden vatandaşlarımıza 'başka işin yok mu' şeklindeki SIKINTILAR/BOŞVERMİŞLİKLER olmamalı...

    Yanıtla (10) (1)
  • Akif / 16 Şubat 2023 12:43

    İstanbul'da vakit kaybetmeden depreme hazırlık lazım

    Yanıtla (6) (1)
  • HİKMET / 16 Şubat 2023 12:11

    Halk TV de Ayşenur ' u KRT de Zafer ' i dinliyorum. 115 milyar Tl toplanmasını ŞOW. bunlar Soylu'ya Nebati' ye toplanan paralar diye niteliyorlar ..... v.s. İyi ki bunlar var... RABBİME HAMD EDİYORUM İyi ki bunları karşımıza çıkarıyor rahatlıyorum..

    Yanıtla (7) (18)
  • TS li / 16 Şubat 2023 10:21

    Yandaş kanal diyorki, Erciyes Dağı kadar moloz var diyor. Ne güzel akpnin en iyi bildiği iş moloz beton. Hızla kaldiriverir.istedigide bu değil mi. Bildiğimiz gibi akp muteahitlerle el ele, işte buuuu.

    Yanıtla (12) (6)
  • Hikaye / 16 Şubat 2023 12:01

    Ne güzel işte biryerlere mesaj veriyorlar.Moloz işinde iyi para var taşıma işni de yandaş müteahhitlere verirler artık.'Sinektan yağ çıkarma' gibi her enkazdan bir rant devşirme bunların işi.

    Yanıtla (3) (2)
  • Gezgin / 16 Şubat 2023 00:31

    Mimar Sinan zamanında yönetim varmiydi herkez kendine göre çalıp çırpıyor sonrada devlete suç atıyor.deprem bölgelerinin belediyesi nerde... İnsanları kışkırtıp yalan haber yazmakdan başka birşey yaptığınız yok.ama yakındır depremi yaratan Allah'ın size de bir bela vermesi.gemi vs sebep....

    Yanıtla (4) (49)
  • muzaffer / 16 Şubat 2023 01:30

    Ne demeye getiriyorsun, yönetim yok mu diyorsun yoksa yönetim sorumsuzmu.Senin devlet dediğin devlet değil hükümettir. Belediyeler kanun çıkarmaz, kanunları uygular. Belediyeleri hükümetler denetler ve yasalara uygun davranmayanı mahkemelere sevk eder. Hükümetler şikayet etmezler gereğini yaparlar. Bu depremde hükümet olacakları ve yerini doğru tahmin etmesine rağmen gerekli müdahaleleri zamanında yapamadı, bazılarının yapmasınada engel oldu.

    Yanıtla (30) (7)
  • insan haklari savunucusu / 16 Şubat 2023 05:19

    Gezgin rumuzlu yorumcu,. sacma sapan bir yorum yazmakla yetinmemissin, Allah size bir bela versin diye de beddua etmissin. Utanma duygusu yok mu sende?

    Yanıtla (16) (4)
  • okur / 16 Şubat 2023 06:10

    Arkadaş hükumeti eleştirdi diye bela okumak çok yanlış. O bela sadece üç kişiyi beş kişiyi vurmuyor. On binler mağdur oluyor. Sizi veya ailenizi vurmayacağı malumunuz mu? Bu kadar cahillik pes doğrusu.

    Yanıtla (9) (3)
  • kararla kararlı / 16 Şubat 2023 08:28

    Teflon tava gibi aktrollere de hiç bir hata, yanlış yapışmıyor nedense? Hükümetlerine yapışmadığı gibi.

    Yanıtla (6) (2)
  • Gerçekçi / 16 Şubat 2023 08:54

    Geçen sene yüzyılın yangını bu sene en büyük deprem ayrıca kuraklık..Hâlâ akıllanmadın mi?

    Yanıtla (2) (1)
  • özürlü / 16 Şubat 2023 12:00

    o bölgeden özür diyerek yazayım; senin mantığınla Alla bela verecekse %70 üzerinde size oy vermiş oradaki canlarımız. rabbin sizi mi cezalandırmış oldu yani. ayıptır be adam.çalana mani olmak devletin yani hükümetin işidir. mecliste otursun diyemi seçiyoruz onları .

    Yanıtla (7) (2)
  • karar okuru / 16 Şubat 2023 10:40

    Ayni yuzolcumunde yasayan iki tane Turkiye var. Birinin ayaklari 21 inci yuzyila degmis durumda, obur Turkiye hala 13. uncu yuzyilda yasiyor. Erdogan ikinci Turkiye'nin cumhurbaskani.

    Yanıtla (22) (6)
  • Hikaye / 16 Şubat 2023 11:59

    Bu yorumun ne kadar doğru olduğunu 'beğenmedim' diyen ardamrsızların sayısı belirtiyor zaten.fazla söze gerek yok.

    Yanıtla (9) (3)
  • alp doğan / 16 Şubat 2023 08:22

    Yapı ruhsatları da iskan raporlarını iş yeri iznini de belediyeler verir. Bir belediye başkanı rüşvet yemiyorsa veya göz yummuyorsa yada okumuş zircahil, liyakatsız biri değilse hiç bir müteahhit çürük bina yapamaz. Diyelim ki bir müteahhit binayı sağlam yaptı siz bina altında veya katlarda meyhane, işyeri ,türkü bar v.s. yapmak için dolgu duvar yıkıp = kolon kesmek döşemeleri yırtıp merdiven yapıp katları birbirine bağlarsanız , binaya EYP yerleştirirseniz Azrailede düğmeye basmak kalır.

    Yanıtla (5) (6)
  • delidumrul / 16 Şubat 2023 11:52

    ''belediye başkanları dürüst olursa''demişsiniz bu sorunu etik ,yolsuzluk yasası çıkaralım ;yani senin deyiminle dürüst belediye başkanı olsun dendiğinde; Reis hazretleri: Bunları yaparsak il başkanı, ilçe başkanı bulamayız diyerek bu sorunu çözmüştü hatırlamakta fayda var.

    Yanıtla (5) (3)
  • İbo / 16 Şubat 2023 11:45

    Havuz gazetesinin kraldan fazla kralcı başyazarı, " seçimler zamanında yapılmalıdır" diye yazmış. Bunu hayrına yazmaz. Yani diyor ki "bırakın bu enkaz işini muhalefet halletsin, siz biraz geri çekilin" demek istiyor. Bunlar tam bir şark kurnazıdır. Bunlar korona virüsünden daha tehlikelidirler.

    Yanıtla (3) (0)
  • Karadeniz / 16 Şubat 2023 11:42

    1999 depremi den ders almayan bugün kü türkiye hükümeti,20 seneyi 7 kere imar barışı,200 e yakın kişiye ozel ihale kanunu degisikligiyle ülkeyi betona mahkum etmiş,bunun bedelini de son depremde enkaz altında kalarak ödemiştir. Lakin yine akıllanmamış sömürü siyasetine devam ediyor. Saadet partili kahta belediyesine yardımlar eksik.gokhan zan ,bölgede muhtarlar önce partililere yardım ediyor diyor.

    Yanıtla (11) (2)
  • Karar Okuru / 16 Şubat 2023 11:38

    Binaların aynı yere yapilmaması,şehrin dışında sağlam zemine yapılması gerekir. Yoksa tekrar deprem ŞU KADAR ŞİDDETLİ OLDU o yüzden bu felaketin önüne SAĞLAM YAPILAR da geçemedi haberleri(fay hattının enerji biriktirmesi belki 500 yıl sürer biz görmeyiz ama birileri yine mağdur olacak) izleriz.

    Yanıtla (2) (0)
  • Karar Okuru / 16 Şubat 2023 11:29

    Vatandaş özellikle köylerde inşaat yaparken kıt kanaat imkanları ile zorluklarla yapıyor, DEPREM YÖNETMELİĞİNE uygun yapacak olsa fazladan bilmem ne kadar masrafı oluyor ve bunu hangi İMARSIZ YAPI İLE aşıyor. Devlet DEPREM YÖNETMELİĞİNE uygunluğun getirdiği MALİYETİ karşılamalı...

    Yanıtla (3) (2)
  • birokur / 16 Şubat 2023 11:05

    Depremde bu kadar yıkım olmasının sorumluluğu 60 yıldır bu ülkeyi yöneten yerel ve merkezi bütün yöneticilerin sorumluluğundadır. Bunu sadece bu iktidara yükleyemeyiz. İmar affı çıkarılırken muhalefetin çok da karşı çıktığını görmedik. Büyük kentlerde yüzbinlerce kaçak yapı yapılırken yöneticiler neredeydi. Bizim ülkede oy kaygısı her şeyin önündedir. İnsan canının da önündedir...

    Yanıtla (6) (8)
  • Abidin / 16 Şubat 2023 02:30

    İktidar basınını yüzyılın depremi deyimi kesmedi ki Anadolu'da 2 bin yıldır böylesi yaşanmadı diyerek olayi normalize etmeye çalışıyor. Bir taraftan da TOKİ yıkılmadı diyerek hükümeti aklama derdinde... İkibin yılın depremi de olsa yıkılmayan bina olabiliyormuş da onca can niye gitti? Hesap sorunca müteahhit tutuklanıyor.. marketcisi, doktoru, depocusu, galericisi, çiftçisi, berberi, eczacisi, ekonomisti, öğrencisi, hukukçusu, doçenti vs zaman zaman suçlu olur amahiç siyasi sorumlu yok 20 yıldır

    Yanıtla (5) (2)
  • Ali Sinan / 16 Şubat 2023 10:30

    2004 Endonezya depremi, büyüklüğü 9,1 can kaybı 230 bin Allah beterinden saklasın

    Yanıtla (0) (0)
  • Okumaz / 16 Şubat 2023 10:24

    İstanbul Avcılar'da binaların çoğu ciddi zarar gördü. Yoldan geçtiğinizde bile bu ciddi hasarları görebiliyordunuz. O binaların bir kısmı güçlendirildi, çoğu ise süslendi, hasarlar gizlendi. Zemini kötü olan bir yerde, 3 kat yapılacak yerde 5 kat yapmışsanız, temeli, betonu demiri uygun değilse güçlendirmek de ne kadar işe yarar. Bunu bile bile unuttuk, Avcılar örneği capcanlı karşımızda. Tabi ki mülki idarelerin sorumluluğu var. Ama biz de göz göre göre Avcılar'ı mesken tuttuk.

    Yanıtla (2) (2)
  • Ali Sinan / 16 Şubat 2023 10:22

    Ankara Yenimahalle merkezinde İvedik caddesi üzerinde kolon kesilmemiş kaç işyeri var, şikayet için belediyeye gittim başka işin yok mu diye kovdular

    Yanıtla (10) (2)
  • karar okuru / 16 Şubat 2023 10:10

    Fotograflara dikkat ettiniz mi? Bir asfalt yol ve fay hatti santimi santimine ayni guzergahi izliyor. Sanirim insaat arsalarindan fedakarlik etmek istemediler, yolu fay uzerine yaptilar. Akillara ziyan. Bilmediler ki yol olmayinca felaket yerine ulasmak da mumkun olmuyor.

    Yanıtla (6) (1)
  • The end / 16 Şubat 2023 10:02

    Hayrola AFAD işe adam alıyormuş.hala işsiz yandasgardas arkadaş kardeş mı kaldı açıkta.yetmedimi becerisiz bilgisizleri tüm devlet makamlarına aldıklariniz.

    Yanıtla (8) (3)
  • TS li / 16 Şubat 2023 08:01

    Durustsen samimi isen 98 i önceki dönemde ise, sen de yüzde 2 nin hesabını ver onlar niye yıkıldı. Müjde diyerek çıkarılan imar affinin sorumluları kim.ben miyim. Vatandaş mı.

    Yanıtla (8) (4)
  • Ad / 16 Şubat 2023 09:46

    Vatandaş da ortak değil mi... İmara uygun hale getirmek....zor mu...

    Yanıtla (2) (7)
  • H.bulat / 16 Şubat 2023 09:29

    Yıkılan yerlerde tarihi yapılar korunmalı geri kalan alanda fay hatları hariç iki katı geçmeyen TOKI inşaat modeli ile evler yapılmalı.ihtiyaç bulunan diğer konutlar toki evlerinin zemini gibi olan yerlere Toki tekniği ile yapılmalı.

    Yanıtla (1) (1)
  • H.bulat / 16 Şubat 2023 09:26

    TOKI ler yer ve insaat şekli bakımından örnek alınmalı. 1-TOKİ ler şehrin dışında sağlam zemine yapıldığı için yıkılmadı. 2- inşaat şekli radya temel ve tünel kalıp sistemi perde beton(duvarların içinde duble değil demir ve çimento var( olması nedeniyle sağlam kaldılar. .....

    Yanıtla (3) (1)
  • Erdener Ataş / 16 Şubat 2023 08:50

    Erdoğan yatıp kalkıp TOKİ konutlarının da yıkılmadığına dua etsin.

    Yanıtla (3) (0)
  • kararla kararlı / 16 Şubat 2023 08:30

    Evet, şimdi anket firmalarından İstanbulllarla ilgili bir anket çalışması yapmalarını bekliyoruz;'Kanal İstanbul mu yapılmalı? Yoksa İstanbul büyük depreme mi hazırlanmalı?'

    Yanıtla (17) (2)
  • Misafir / 16 Şubat 2023 08:26

    Demek ki neymiş, Anadolu irfanı değil, Anadolu imarı imiş.

    Yanıtla (10) (4)
  • M.NURI GOREN / 16 Şubat 2023 08:19

    Dillerdeki ‘pelesenk’ İMAR AFFI dır.Peki yıllardır bu imar affına veya benzer uygulamalara nasıl zemin hazırlanıyor,vatandaş inşaat yaparken hangi zorluklarla karşılaşıyor ve bunu hangi yöntemlerle aşıyor gibi soruları da sormak gerekmez mi?Bu kadar adam belediye başkanlığına,meclisine seçilmek için babalarının hayrını mı gözetiyorlar?İmar komisyonları ne iş?Bu ülkede neden kayıtdışılık bu kadar yüksek?Saydamlık Endeksinde neden en diplerdeyiz?Tek yüzükle gelene Trump neden ‘Aptallık etme!’dedi?

    Yanıtla (14) (2)
  • Karar okuru / 16 Şubat 2023 07:57

    Her şeyi hükümetten bekliyoruz,öyle ki evimizin içini düzeltmesini dahi hükümetten bekliyoruz,bizim yapacağımız hiç bir şey yok! Kırmızı ışıkta durmayı bile beceremiyoruz.Dünyanın hiç bir yerinde her şeyi hükümetler,iktidarlar düzgün hale getirmezler,insanlar düzgün hale getirirler.Bir kez de 85 milyonun sorumluluğuna dair bir yazı yazsanız ya sayın Karaslioğlu!Her şeyi hükümet yapacaksa biz ne işe yararız? Oturacağımız evi sağlam yapmak,yaptırmak hükümet kadar bizim de görevimiz değil mi?

    Yanıtla (7) (15)
  • Karar okuru / 16 Şubat 2023 08:11

    O senin dediğin demokratik hukuk düzeninde olur. Tek adam düzeninde talimatla olur.

    Yanıtla (8) (9)
  • TS li / 16 Şubat 2023 08:10

    Kader planı dersek kurana bakmak gerek.felaket ve musibetler zulümle birlikte zikrediliyor.durup dururken olmaz deniliyor.ulkede yolsuzluk adaletsizlik kul hakki, KHK li hakkı,hapishaneler hayırsever Anadolu esnafi ve başörtülü hayırseverlere doldu taştı.din istismari istemediğin kadar, bismillah diyip haram yiyenler,

    Yanıtla (9) (3)
  • Karar okuru / 16 Şubat 2023 08:01

    Mart ayında temeli atılacak 34bin konutu kim, nasıl yapacak? İhaleler beşli hayırsever şirketlere mi verilecek? Konutu hasar görene devlet yardım edecek mi? 10 gündür bekliyoruz hasar ekibi ne zaman gelecek? Arabaları ev yaptık. Muhtarı arıyoruz, karakolu arıyoruz kimsenin bildiği bir şey yok. Devlet gelecekmiş deniliyor bekliyoruz.

    Yanıtla (4) (4)
  • Okur yazar / 16 Şubat 2023 07:40

    Yerine belki yenisi hemen yapılmayabilir. İstanbul'daki boş konut stoku da dikkate alınıp yetersiz binalar hemen yıkılmalı. Gecikmeksizin hemen. İnsanını seven halkını seven hemen yapmalı. Oy kaygınız olmasın. Kızarlarsa da kızsınlar. Yıkılmaz ise Resmen intihar olacak.

    Yanıtla (5) (2)
  • The end / 16 Şubat 2023 07:30

    Türkiye bu hükümet le yoluna devam etmemeli.artik bunu anlamaya karda bu depremle anlamışlardır inşallah.akp nin basina taş düştü gene anlamadı.ama millet seçimde anlatacak.yetti gari diyecek.insallah

    Yanıtla (9) (4)
  • Fani / 16 Şubat 2023 07:10

    Millet yiyecek,giyecek,barinak ve acilar icinde. Bizimkiler koltuk pesinde, ne diyelim Allah doyursun ki ac kalmasinlar be kardesim.

    Yanıtla (4) (3)
  • Unstoppable / 16 Şubat 2023 07:04

    “TOKİ konutları yıkılmadı” demek, “Konutlarınızı bundan sonra TOKİ yapsın” anlamına gelmektedir. Kendimi komünist bir ülkede gibi hissediyorum.

    Yanıtla (4) (2)
  • Serdar / 16 Şubat 2023 06:47

    Adıyaman’da 1800 yıl önce Romalılar tarafından yapılan Cendere köprüsü sapasağlam ayakta…

    Yanıtla (6) (1)
  • mavideniz@ / 16 Şubat 2023 06:25

    Almanya'da İngiltere'de Fransa'da neden bizim Esenyurt gibi yeni ve yüksek binalar yok ? Neden bu gafiller; O kadar yeşil alanı imara açıp ranta devşirmez de İki göz odaya 1500 € kira ister diye hep merak ederdim.Cevabı çok acı geldi.

    Yanıtla (6) (3)
  • Aydın ARAÇ / 16 Şubat 2023 05:22

    İktidar suçluluk psikolojisi ile ağzına gelenisöylüyor. Depremin altında kalmış olmanın ezikliğiyle yine toplumu ayrıștırmaya çalıșîyor.

    Yanıtla (6) (4)
  • insan haklari savunucusu / 16 Şubat 2023 05:07

    Yikilan binalarin %98'i, 1999'dan once insa edilmis dedi, yikilan binalarin yarisindan fazlasinin bu iktidar doneminde insa edildigi ortaya cikti. Kaldi ki bu iktidar son 21 yilda 8 kez imar affi cikarmis. Milletvekili Garo Paylan'in 5 yil once Millet Meclisinde imar affini elestiren bir konusmasi var Youtube'de. Tavsiye ederim dinleyin.

    Yanıtla (7) (3)
  • Dr.Aks / 16 Şubat 2023 04:53

    Temel mantık çıkarımları ders gibi, nacizane... Dil sürçmesi sayılamayacak lafların sahiplerini de yırumlasanız: "Yapılar %98 oranında 1999 öncesi inşa edilmiş"miş... Kime inanalım?... 2019 mu denmek istendi acaba?... Doğrusu bu mu?... Eğrisi "o" mu?... ".... izi ....izine karışık" ve hatta dolaşık mı, nedir?... "Bana bir yıl verin!" Anlamlı ve inanılır cinsten midir, nedir?... Ne bilirim ben! Ya sen?...

    Yanıtla (2) (3)
  • TB / 16 Şubat 2023 04:20

    Her işi, her söylemi yalan, riya, menfaat olan bir ekolün, zihniyetin, yönetimin hepimizi sürüklediği yer ortadadır. Halkımızın büyük çoğunluğu, kendisine yaşatılanları hiç bir zaman unutmayacaktır.

    Yanıtla (11) (2)
  • Adnan KUYUCULAR / 16 Şubat 2023 04:19

    Evet, TOKİ nin TÜNEL KALIPLA Yapılmış ( yani Betonarme PERDELİ ) Eski / Yeni Onbinlerce Konutunda, Evet ÇATLAK BİLE YOK; Çünkü Bir BİNANIN DEPREM DAYANIMI, -Her Şeyden Önce ve EN HESAPLI Olarak- DEPREM PERDELERİ ile ARTIRILIR. Nitekim 8.8 Şiddetindeki 2010 ŞİLİ DEPREMİNİ 800 Kayıpla Atlattı Yeniyetme ŞİLİ. Çünkü 'Yerli ve Milli' olan ŞİLİ Deprem Yönetmeliği:' Her Katta EN AZ ŞU KADAR PERDE OLACAK ' Demiş; Ama işte 'Çağdaş ( yani USA işi ) BİZİM DEPREM Yönetmeliğimiz' ise, işte BUNU DEMEMİŞ.

    Yanıtla (5) (2)
  • Karar Okuru / 16 Şubat 2023 02:56

    İnsanlarının yarıya yakının hala bir sarsıntıyla enkaz altında kalacakları binalarda oturduğu bir ülke burası. Depremzedelerin, anasız babasız kalan yetim ve öksüzlerin çektiklerine, sağ kurtulduğu halde deprem nedeniyle ömür boyu böbrek rahatsızlığı/ başka rahatsızlıklarla ( nedense bu sağlık boyutu medyada hiç gündeme gelmiyor. Depremzedelerle birebir telefon konuşmalarında kahrolarak haberdar oluyoruz) yaşamak zorunda kalacakların acısına YÜREKLERİMİZ dayanmaz...

    Yanıtla (3) (1)
  • karar okunur / 16 Şubat 2023 02:45

    Kriz masası diye bir şey olmadığını gördük.

    Yanıtla (5) (1)
  • Sahin / 16 Şubat 2023 02:38

    Milletten almadıkları bir can kalmamıştı .Onuda madenlerde depremlerde alıyorlar .Adınada KADER diyorlar. Böyle kader olmaz olsun. Kader hep fakire fukara ya mı kötü yazılmış.

    Yanıtla (7) (3)
  • KARAR OKURU / 16 Şubat 2023 01:14

    “Yıkılan binaların çoğu 1999 yılından önce yapılmıştı” deniliyor. Devri iktidarınızda yapılan Erzurum kayak tesisleri yıkıldı. Bunun sebebini hiç düşündünüz mü?

    Yanıtla (27) (4)
  • karar okuru / 16 Şubat 2023 01:08

    Toki binalarında kullanılan malzemelerde çok kaliteli değil. tek fark merkeze uzak yerlere inşa edilmeleri ve zeminin sağlam olması. ovalık ve tarım alanları üzerine kurulan binalar yıkılıyor.

    Yanıtla (30) (4)
  • F.A / 16 Şubat 2023 00:22

    Millete güvenmeyen millete tepeden bakan iktidar tam tabirle depremdede sınıfta kaldı. Siz gölge etmeyin millet kendi yerasını kendi sarar.

    Yanıtla (39) (8)