AK Parti’nin ‘dün’ü ile ‘bugün’ü

Şehir Üniversitesine yapılanlar aslında 18 yıllık AK Parti iktidarının da kısa bir özeti. Nereden nereye gelindiğinin açıklaması var bu resimde. Niçin buraya gelindiğinin cevabı. Ne demek istediğimi daha iyi anlatmak için devletin el koyduğu bu kurumun özelliklerini hatırlatmam gerekiyor.

Öncelikle göz önünde tutulması gereken husus Şehir Üniversitesi’nin muhafazakâr/mütedeyyin kesimin bugüne kadar ürettiği en kaliteli kurumlardan biri olduğu. Keza üniversitenin mayasının atıldığı Bilim Sanat Vakfı da öyle. Bilhassa son kırk yıl içinde ortaya çıkan -ve AK Parti iktidarları devrinde hem sayıları hem de güçleri artmış olan- vakıfları, dernekleri, kültür kuruluşlarını vs. toplu biçimde şöyle bir gözünüzün önünden geçirdiğinizde bunu kolayca fark ediyorsunuz.

Şerif Mardin’in, Kemal Karpat’ın, Mehmet Genç’in, Ergun Özbudun’un, Uğur Tanyeli’nin, Engin Akarlı’nın, İsmail Kara’nın ve daha genç kuşaktan birçok kaliteli akademisyenin ders verdiği bir üniversiteden bahsediyoruz. Taha Toros, Fuat Köprülü, Şerif Mardin, Kemal Karpat, Talât Sait Halman gibi isimlerin arşivlerini barındıran bir üniversiteden.

Uluslararası standartlarda bilim üretilen bir sosyal bilim üniversitesinin mevcudiyeti bütün Türkiye’nin ama en başta muhafazakâr/mütedeyyin kesimin iftiharı olmalıydı. Öyle olmadı. Muhafazakâr/mütedeyyin kesimin ürettiği en kaliteli kurum muhafazakâr/mütedeyyin kesimin iktidarı tarafından yok ediliyor, muhafazakâr/mütedeyyin kesimin büyük çoğunluğu buna ses çıkarmıyor.

***

Şehir Üniversitesi’nin başına gelenleri 28 Şubat döneminde muhafazakâr/mütedeyyin kesimin kurumlarına karşı yürütülen operasyonlarla mukayese edenler var. “O devirde bile bu şekilde hukuksuz muamele görmedik” tespiti yapanlar var. Bunlar doğru olabilir tabii ama meselenin asıl mahiyetini anlamak için mukayeseyi AK Parti’nin ilk yıllarıyla son yılları arasında yapmak daha isabetli olur bence.

Çünkü Şehir Üniversitesi’nin genel özellikleri ve temsil ettiği değerler bugün AK Parti’nin geride bırakmayı tercih ettiği çizgiyle uyumlu daha ziyade. Bunu politik tercihler anlamında veya belirli figürler üzerinden söylemediğimi belirtmeye gerek yok. Tercih edilen iş yapma tarzı ve siyaset kalitesi anlamında söylüyorum artık terkedilmiş olan çizgiyle bugünkü çizgi arasındaki uzaklığı ve uzlaşmazlığı.

Şehir Üniversitesi AK Parti’nin “dün”ü için övünme konusuydu. AK Parti’nin “bugün”ü için ise üniversitenin kalitesi konuşulabilecek son detay. Sadece ve sadece kurucuları arasında yer alan bir siyasetçi partiden ayrıldı diye ibret-i alem için bir üniversitenin boğazına çökülmesi AK Parti’nin “bugün”ü için anormal görülmeyen bir olay.

***

Öyle anlaşılıyor ki AK Parti’nin “dün”ü muhafazakâr/mütedeyyin kesimin ülke ve dünya vizyonunun bir ürünü değilmiş. AK Parti dün neyi savunuyordu? Ortak akıl, istişare, farklı olana tahammül, çoğulculuk, adalet, demokrasi, liyakat gibi birtakım değerleri. Muhafazakâr/mütedeyyin kesimin temsilcileri olan dernekler, vakıflar, hocalar da var güçleriyle bunu destekliyordu.

İktidar partisi bugün tam da bu değerleri karşısına alarak siyaset yapıyor. Muhafazakâr/mütedeyyin kesimin dernekleri, vakıfları vs. bundan da hiç şikayetçi değiller. Zira bunlar için önemli olan direksiyon başında “mahalle sakinlerinden biri”nin olması, arabanın nereye gittiğine bakmıyorlar.

Ancak problem şu ki sözünü ettiğimiz vakıflar, dernekler vs. temsil kabiliyetlerini giderek kaybediyorlar. Üzerine bastıkları zemin küçülüyor. Bilhassa genç kuşakların dilini bile konuşabilmekten acizler. Hukuk tanımazlık, adaletsizlik, vizyonsuzluk ve siyasi intikam için üniversite kapatmaya göz yuman kalitesizlik toplumun dinamizmi karşısında daha fazla ayakta duramaz. Şehir Üniversitesi olayına bu açıdan bakmakta da fayda var.

YORUMLAR (87)
YORUM YAZ
İÇERİK VE ONAY KURALLARI: KARAR Gazetesi yorum sütunları ifade hürriyetinin kullanımı için vardır. Sayfalarımız, temel insan haklarına, hukuka, inanca ve farklı fikirlere saygı temelinde ve demokratik değerler çerçevesinde yazılan yorumlara açıktır. Yorumların içerik ve imla kalitesi gazete kadar okurların da sorumluluğundadır. Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır. Özensizce belirlenmiş kullanıcı adlarıyla gönderilen veya haber ve yazının bağlamının dışında yazılan yorumlar da içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır.
87 Yorum
  • KARAR OKURU / 22.12.2019 11:27

    12.37, Sen ayakta uyuyorsun. Ne yaşadığının farkında değilsin.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 22.12.2019 11:25

    Böyle bir kıstas mı var?

    Yanıtla (0) (0)
  • İbrahim kahraman / 22.12.2019 10:04

    Güzel ve uyarıcı bir değerlendirme.Dün doğru ve güzel şeyleri söylüyor ve bunları vadediyorduk.Bu gün ise tam tersi şeyler yapılıyor ve bunları görmezden geliyoruz.Demekki tam olmamış, ham kalmışız.Demokrasinin nimetlerini henüz hak etmemişiz.Ama ümitsiz değil ve tüm bunların bizleri daha iyi hale getireceğine inanmalı ve buna gayret etmeli.Yazlarınızın katkısı bu yönde olur inşallah...

    Yanıtla (0) (0)
  • Fatih Zeki / 22.12.2019 08:31

    28 Şubatçı devlet akpyi ele geçirdiği günden beri müslüman kisvesi kullanarak 100 yıllık islami hareketlerin çabalarının köküne kibrit suyu dökme ustalığını gösteriyor. Komplo teorilerini imanın bir şartı sanan "basiretli" müslümanlar da "kutsal" devletin arkasında saf bağlamış durumda.. Ne diyelim az bir dünya malı karşılığında dinlerini satanların bu dünyadaki hazin sonu....

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 22.12.2019 08:10

    Toplumun dinamizmi mi hocam!??

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 22.12.2019 06:09

    Bir süre öncesine kadar sizler de sesinizi çıkarmamakla yanlışları desteklemiş oluyordunuz. Artık bıçak kemiğe dayanınca konuşmaya başladınız, yani sizlerin de dahil var bugünkü korku ortamında...

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 22.12.2019 00:23

    kredi çekmelerine gerekli var devletin tüm kaynakları önlerinde bunu bil

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 21.12.2019 23:47

    22.32, Manasız itiraz etme.

    Yanıtla (0) (0)
  • ÖTÜKENLİKURT / 21.12.2019 23:33

    AKP ilk yıllarda tedirgindi! ürkekti. gerçekte özgürlükçü değildi ama öyle görünmeye mecburdu! orduya darbe vurulmamıştı, alnı secde gören bürokrasi kurulmamıştı. Yargı ele geçmemişti! Şu soruya cevap veriniz; Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneğinde 30 erkek çocuğunun ırzına geçilseydi ne olurdu? Dernek kapatılır, yöneticiler ve suçlular kodese girerdi! Ensar Vakfında yaşanan rezalet nasıl ve neden kapatıldı ve orada reiz tören düzenledi! O üniversite kalitesiz bir kimliğe sahip olsaydı, başına bu gelmezdi! Cehaletin baştacı edildiği bir dönemdeyiz. Muhafazakar kesim hep korkaktı unutmayın!

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 21.12.2019 22:37

    Tek kıstas müslüman ve dindar olmak olmamalıydı bu yürüyüşte, iyi ahlak, çalışkanlık, adalet, hoşgörü de dindar olmak kadar önceliğe sahip olmalıydı. Şimdi fareli köyün kavalcısı arkasında gidiyoruz meçhule

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 21.12.2019 22:32

    Kapa gözlerini, hayaller mutlu etsin seni... Sen sev seni, kapa gözlerini... Mutlu olmaya ne'n kaldı, dal hayallere... (Emperyal demokrasinin hazin son oyunu...).

    Yanıtla (0) (0)
  • süleyman VEYSELOĞLU / 21.12.2019 21:15

    TEŞEKKÜRLER İsmail bey yazınızdaki bu pasaj çok kıymetli temsil ettiği vizyonu kim kaybederse her şeyi kaybetmiş olur .Tabi anlayışı ve feraseti olanlara yoksa kısır döngüler kaçınılmaz olur.bizimki sadece dost tavsiyesi (Ancak problem şu ki sözünü ettiğimiz vakıflar, dernekler vs. temsil kabiliyetlerini giderek kaybediyorlar. Üzerine bastıkları zemin küçülüyor. Bilhassa genç kuşakların dilini bile konuşabilmekten acizler. Hukuk tanımazlık, adaletsizlik, vizyonsuzluk ve siyasi intikam için üniversite kapatmaya göz yuman kalitesizlik toplumun dinamizmi karşısında daha fazla ayakta duramaz.)

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 21.12.2019 21:08

    Süleyman Demirel iktidardan gitmekten korkmazdı.O yüzden 6 kere gitti 7 kere geldi. Başarısız oldu gitti. Kendini halka sevdirdi geldi. AKP bir daha kola kolay gelemiyeceğini bildiği için gitme düşüncesi bile onları çok huzursuz ediyor...

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 21.12.2019 21:04

    Cumhurbaşkanı ve AK Parti Genel Başkanı Recep Tayyip Erdoğan, İstanbul’da Hizmet İhracatçıları Buluşması’nda yaptığı konuşmada, “Ana muhalefetin başındaki zat biz Kanal İstanbul diyoruz o da çıkıp yapamayacaksınız diyor. Sen ne yaparsan yap biz onu yapacağız” dedi. BENCE BIRAKIN YAPSIN YAPMAYACAKTIR, YAPACAK O PARA YOK, ENGEL OMAYIN BUYRUN YAPIN DİYELİM.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 21.12.2019 21:00

    Dünü takiyye idi. Gerçeği şimdiki. AKP için Demokrasi son durakta inilecek tramvaydı.Bu yıllar önce açıklanmıştı. Başlarda biraz dikkatli gidildi halk ürkmesin diye.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 21.12.2019 19:04

    Sayın Kiras, bırakın sade insanları, gazetenizin akademisyen yazarları bile bu konuda suskun. Onların korktuğu bir zeminde sair insanların sessizliğini yadırgamamalıyız!

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 21.12.2019 17:58

    Kendi yağında kavrulan özel bir üniversite cebren devlet üniversitesine devredildi. Soygun bitti, milletin sırtına yük olmaktan kurtarıldı. Hikaye bu, yersen eğer.

    Yanıtla (0) (0)
  • Taptuk / 21.12.2019 17:16

    Aynen katiliyorum.Açıldı sırrın perdesi,inan ki gördüğün hakikat, görmediğin mahlukat

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 21.12.2019 16:03

    O olayı saptırıyor. Emeklisine 1 yıl kalmıştı,teşviki alınca emekli oldu ve istismara başladı. Daha sonra 68 kişi çeşitli kurumlara gönderildi,asıl hukuksuzluk bu.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 21.12.2019 15:56

    13:35, Malay dilinde ‘yapanın yanına kar kalır’ ne demek cevabını verin, açıklama yapayım.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 21.12.2019 14:41

    Ek: yorumun asil basligi: hasta ruh catlak kafa devleti nasil ele gecirir

    Yanıtla (0) (0)
  • Yaşar Akbaş / 21.12.2019 14:32

    şair Mehmet Emin Yurdakul Der Ki: "Bırak beni haykırayım Susarsam sen matem et unutma ki şairleri haykırmayan bir millet Sevenleri toprak olmuş öksüz yetim gibidir..... Veselam.........

    Yanıtla (0) (0)
  • Halil GÜN / 21.12.2019 14:16

    Mütedeyyin kesimden mahalleden ses çıkmadığına neden yakınıyorsunuz ki, hep beraber korkuttunuz, yada beka kılıfına soktunuz tüm eleştirileri...

    Yanıtla (0) (0)
  • e.k / 21.12.2019 14:04

    Sıyasal ıslamcılar anlayıs olarak kendılerıne muslumandırlar. Etık degıller. Demokrasının kurallarını kendı ıslerıne geldıgı olcude ve bıcımde kullanan ama ozunde demokrat olamayan tıpler. Dın tıcaretıyle ıktıdar olanlardan baska turlusunu beklemek naıflık olurdu.

    Yanıtla (0) (0)
  • AKP'nin dünün, bu günü... / 21.12.2019 13:58

    Fetö dün AKP'yi destekliyordu bu gün yok etmek istiyor...

    Yanıtla (0) (0)
  • AKP İslam için ne yaptı? / 21.12.2019 13:56

    AKP'nin eğitim ve kültür konularındaki on sekiz yıllık icraatı İslamcılıktan çok uzaktır. Hatta İslamcılığa tamamen zıttır. Buna rağmen AKP'de var olduğu iddia edilen bütün olumsuzlukların baş sebebi İslamcılık olarak lanse ediliyor. Erbakan'dan sonra AKP'ye İslam için ne yaptın diye hesap soran (SP dahil) kimse yok... Buna rağmen bütün Mart Kedileri İslamcılar Türkiyeyi batırdı diye viyaklıyor...

    Yanıtla (0) (0)
  • Emperyal demokrasinin hazin sonu... / 21.12.2019 13:41

    Emperyalistler, son asırda demokrasiyi tamamen emperyal gayelerine payanda etti. 17-25 Aralık süreci ile başlayan bu tür müdahaleler AKP tarafından bertaraf edildi. 15 Temmuz'da ise millet emperyal demokrasi anlayışını tarihe gömdü. AKP'nin bu günü, budur.

    Yanıtla (0) (0)
  • Seküler ihl li.. / 21.12.2019 13:38

    Haaangi acıdan bakarsanız bakin.. bir düşüncenin siyasal iflası anlamına geliyor bu yapılanlar.. dostluğun ahbapligin siyasal birliktelik anlamına geldiginin göstergesi.. ayni şeyleri düşünmeyenlere zırnık koklattirmama davranışı....din kardeşliktir demenin de iflası ...

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 21.12.2019 13:35

    8.56, Çok komik bir demokrasi anlayışın var.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU Mürsel / 21.12.2019 13:33

    İslami muhafazakar/ mütedeyyin çevreler tam reşit olmadıklarını ispatladı.Cüceloğlu'nun vurgusuyla: ergen yetişkin oldukları görüldü.Yani sorumluluk ve yetkisini, baba/ lidere havale eden adamlar.Baba lider kutsayıcı yalakalarca kuşatılıp yönetiliyor ruhu dıymuyor.Uyanın balığa gidelim!

    Yanıtla (0) (0)
  • Menderes YILDIRIM / 21.12.2019 13:25

    İbrahim Bey Ak Partinin dün' ü ile bugün' ü yazınız için. AKP ye gönül verenler, Örneğin Ülkemizde dün 1000 Kişiye 200 Polis düşerdi, bugün 350 Polis düşüyor. Dün devletin kişi başı borcu 1000 $ iken bugün 5000 $ oldu. Dün İMF ye borcumuz 10 Milyar $ dı bugün İMF ye borcumuz 0 (SIFIR) ama borç almadığımız dünyada banka ve finans kurumu kalmadı 600 Milyar $. Dün yapılan köprüleri + hastaneler + üniversiteler + devletimizin olurdu bugün şirketlerin oldu. Dün yönetenlerin çocukları devlet parası ile vakıf kurmazdı, bugün devlet bütçesi yöneticilerin çocuklarının zevki için ne halde. Saygılarıml

    Yanıtla (0) (0)
  • Menderes YILDIRIM / 21.12.2019 13:13

    2. Yorum) İbrahim Bey; AK Partinin dün' ü ile bugün' ü yazınız için. İbrahim Bey; Geçmiş Parti liderlerini HATIRLATMAK isterim. DSP G. Baş. Bülent Bey ve RP G. Baş. Necmettin Bey partilerinin başından kalmamak için SON GÜNLERİNİ hatırlatmama gerek var mı? Tayyip Bey; AKP nin başına geçerken 2 DÖNEM dediğini HATIRLAMAYAN var mı? Sonsuza kadar kim gitmiş ki, Tayyip Bey gidecek? Her bireyin bir nefesi var, hak vaki olunca T. C. Batacak mı? AKP ye gönül vermiş arkadaşlar; Sizler Tayyip Beye İNANIYORSUNUZ ve GÜVENİYORSUNUZ, ya Tayyip Bey? Bugün Tayyip Beyin ESKİLERDEN Farkı kaldı mı? Saygılarımla

    Yanıtla (0) (0)
  • Menderes YILDIRIM / 21.12.2019 12:58

    1.Yorum) İbrahim Bey; "AK Partinin dün' ü ile bugün' ü" yazınız için; Dün 2002 de AKP li yöneticilerin AMACI, Bugün AKP nin başındakilerin AMACI diye bakmak gerek diye düşünüyorum. Dün (2002) ülkemiz de mevcut iktidarların Kişisel hırsları ülke yönetiminin önüne geçmiş Ekonomik yanlışları da ülkemizi bir gece de YOKSULLAŞTIRMIŞTI. AKP (2002) de başladığı ülkemizi yönetme yolculuğunda TASARRUF + KİŞİSEL HIRS + GÜÇ ZEHİRLENMESİ olmadan çalıştılar. Ülkemizi kim yönetmeye talip olursa olsun, TASARRUF ile inanın % 15 - 20 tasarruf sağlar. Ama AKP nin ya (2005 ten sonrası) BUGÜNÜ? Saygılarımla

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 21.12.2019 12:47

    Krediye neden ihtiyaç duysunlar ki?

    Yanıtla (0) (0)
  • Takipci / 21.12.2019 12:37

    Islamcilik cikmaz sokak, bunu yasayarak ögreniyoruz...

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 21.12.2019 12:36

    Toplumsal düzen bir kimyasal deney mi ki atomları bir anda dağıtılsın toplansın. Toplumlar uzun sürede değişir, gelişir. ‘Kemalistler’ bir yol açmış da sorar seçebilirsiniz. Siyasi kavgalardan gelişmeye fırsat kalmıyor hala. Teba gelip teba gitmek belki de en iyisiydi. Suçlayacak kimse de olmazdı.

    Yanıtla (0) (0)
  • ŞARAMPOLE DOĞRU / 21.12.2019 11:49

    "Zira bunlar için önemli olan direksiyon başında “mahalle sakinlerinden biri”nin olması, arabanın nereye gittiğine bakmıyorlar." O araba şarampole doğru gidiyor. Bırakın gitsin. Trafikte kaldığı sürece tehlike saçacak.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 21.12.2019 11:44

    Geç bakalım dalganı hacı muro. Şu yazıyı yazarken yüzünde beliren o sinsi ve gaddar gülümsemeyi görmek isterdim. Kininizde boğulacağınız günler yakın inşallah.

    Yanıtla (0) (0)
  • karar okuru / 21.12.2019 11:28

    Edirne'den ,Kars'a,Sinop'tan,Mersin'e bakmak,Adaletten,pazara,elektrikten,çarşıya bakmak,umutsuzluktan,çaresizlik içinde olanlara bakmak,bunları zehirleyen çevre föktörlerine bakmak lazım.Aslında sadece komşum Mustafa'ya bakmak yeter.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 21.12.2019 10:59

    Rtuk degisikligi, yolsuzluklar, internet yasaklari, hsyk yapilanmasi derken kendi parkına sahip çıkan çocuklara capulcu denmesi ve 1-2 sinin olumleriyle sonuçlanmasi sonucu biz bi eylem yapmistik. Adina gezi dendi. gezi olayları dendi. Buyuk kesimlerin ozgirluk alani daraldigi icin konu buyudu milyinlar sokaga cikti. Hepsustunuz bunlar capulcu diyenlere sirinlik yaptiniz. Simdi canınız yanıyor bir üniversite kapanmasi yuzunden. Haksızlıklar şimdi batıyor gözünüze e o da birşeydir.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 21.12.2019 10:58

    Õyle olsaydı akp iktidara gelmezdi.Kemalistler ülkeyi zorbalıkla yonettiler ve halk akp ye yoneldi.Sonra onlarda Kemalistler benzedi. Sonuçta Kemalizm ve siyasal İslam bitti.Kendine demokrat olan Avrupa'nın demokrasisi de bitti. Artik dünyada ve özellikle Avrupa'da yeni trend katí milliyetçilik.Allah sonumuzu hayır etsin.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 21.12.2019 10:45

    Kemalistler ülkeyi çok kötü yönetti. Dinciler de hiç bir zaman iktidar olmadı. AKP dincilikten vazgeçenlerin kurduğu bir partidir.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 21.12.2019 10:43

    Kemalistler mi ? Atatürkçüler mi? Bence Atatürkçüler. Kemalislerle dinciler (dindarlar değil) aynı

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 21.12.2019 10:37

    Böyle palavralar AKP'yi büyütür.

    Yanıtla (0) (0)
  • musto / 21.12.2019 10:08

    Nasrettin hoca bir dere kenarına gelmiş, karşı tarafa atlayacak bir iki deneme ile atlamaya cesaret edememiş, AAH gençlik sağına soluna bakınmış kimseler yok, biz senin gençliğini'de biliriz, gençliğinde bir halt değildi.Bir iki yasa değiştirme üç beş hasta bakıcıyı baş hekimi memuru,mezarcıyı yola getirmekle tarih yazılmaz.

    Yanıtla (0) (0)
  • Kamil / 21.12.2019 09:29

    İslamcıların toplumsal itiraz, protesto, gösteri konularında eğitime ihtiyacı var

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 21.12.2019 09:24

    Hala bazılarının anlamakta veya itiraf etmekte zorluk çektiği şey şu; Siyasal İslam sınavı kaybetti, sadece Türkiye'de değil, bütün dünyada kaybetti. Bunun sebebi ise hiç bir zaman içselleştirmediği degerleri o günkü koşullar sebebiyle savunmaları, yani "-mış gibi" yapmalarıydı. Özgürlük, demokrasi, insan hakları, pozitif bilim gibi degerlere hiç bir zaman aslında inanmadılar. Her şey gücü ele geçirinceye kadardı ve takiye yapmaya ihtiyaçları kalmayınca da gercek yüzleri ortaya çıktı. Gidecekler, bütün dünyada olduğu gibi, Türkiye'de de gidecekler ama arkalarında bir enkaz bırakarak.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 21.12.2019 09:20

    Nasıl bir fark görüyorsun? Düzen farklı değil ki. Aynı sistem farklı ellerde olunca sonuç değişmez.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 21.12.2019 09:10

    AKP genel başkanı Perinçek olsa yaerdmcısıda bahçeli olsaydı etik değerler bu kadar aşınmazdı umarım AKP bundan sonra dine ve diyanete el atmaz çünkü insanlık bu yüzden avrupalı amerikalı asyalısı herkes dinden ve islamdan soğuyor ve dünyada siyasal islamın iflasını siyonistler şampanya ile kutluyor aleyna tilkiyi 16 yasında bunlardan başkası göbeğini açıp sahneye çıkaramazdı ve çocuklar istismar edemezdi toplum çoluk çocuğunun namusuna el uzatılmasına müsade etmezdi lakin bunlara nasip oldu

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 21.12.2019 08:56

    Sultan Abdülhamit yüz yıl öncenin şartlarında 33 yıl kalmış tahtta. Hem o zaman hanedan varmış. 21. yy’da demokrasiler için yarısı bile çok. Maksat hizmetse başkalarına da fırsat verilsin, onlar hizmet etsin biraz da. Beğenilmezse hizmetleri, başkasını rahatça seçip iktidara getireceği bir yolu yine millet açsın.

    Yanıtla (0) (0)
  • HACI MURAT / 21.12.2019 08:54

    Şehir Üniversitesi,öğrencilerinin bursunu,hocalarının maaşını ödeyemez hale gelmiş.Bu durumda Marmara Üniversitesi'nin bu işte sorumluluk alması,hem öğrenciler hem hocalar için bir güvencedir.Muhafazakar bir özel üniversitenin tüm ümidini bir bankanın kredisine bağlamış olması başlı başına bir zaaftır. İddiası ile çelişmektedir. Temelin çürüklüğünü göstermektedir. Eleştirdiğiniz diğer sivil toplum kuruluşlarının tamamı kendi imkanları ile topluma hizmet etmektedir. Muhafazakar kesimin dernek ve vakıfları içinde kamu bankalarından böyle kredi çeken var mı başka?

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 21.12.2019 08:46

    Şunu esefle müşahede ediyorum; bu ülkede hukuksuzluğun kendisi değil, kime yapıldığı dert ediliyor. Yıllarca yapılan onca haksız hukuksuz işlere sessiz kalanların, işin ucu kendilerine dokununca reaksiyon göstermeleri; acınası bir durum. Bu durum; genel itibariyle adalet duygusundan yoksun olduğumuzun çok açık bir göstergesidir. O duyguya kavuşmadan da işlerde bir düzelme beklemek boşuna.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 21.12.2019 08:35

    Muhafazakar/mütedeyyin kesimin iftihar edecek çok şeyi kalmamış görünüyor, milletin şikayetlerine bakınca. Dr. Mahatir Muhammed bile itiraf etmiş! Olsa bu ülkede yaşayan herkes için iyi olurdu ama hala hayal gibi.

    Yanıtla (0) (0)
  • Ben / 21.12.2019 08:29

    Bu tencerenin dibi yok galiba. Battıkça batıyor iktidar. Hiç mi akıllı adam kalmadı oralarda?

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 21.12.2019 07:56

    Ak Partinin dünü gerçekten tebrik edilecek seviyede idi fakat son 5-6 yıldır ne yaptıkları belli değil. Artık bütün işleri bırakmışlar camilere el atmışlar. Sakat insanlar ve elbiseleri yırtık ve eski olanlar cami yasaklanıyor. Artık çok yakında Camilere üniforma ile gidilecek derse AKP hükümeti hiç de şaşmam.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 21.12.2019 07:41

    Allah kimseyi başkalarının yaptıklarından utandırmasın. Muhakeme yeteneğini kaybettirmesin.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 21.12.2019 07:38

    Aslında dünü de bugünü de bilmeyen kalmadı denilebilir. Umut ve güven arıyor insanlar. Bulsalar da hem vicdanları rahatlasa hem hayatları. Sadece dua etmek yetmiyor.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 21.12.2019 07:00

    Sanmıyorum varlıklarını sürdüremezler .ne akp ne de akpnin türettiği hiçbir dernek tarikat cemaat değişen okuyan bilhassa eğitimli birey oranının artmasıyla birlikte hepsi tarihin tozlu sayfalarda yerini alacaktır gelecek seçimlerde. akp ve yarattığı tabaka halkın dertleri ile alakasız ve büyük israf içinde yaşamakta bütün yolsuzluk rant rüşvet haksızlık ve adaletsizliklere gözünü kulağını en önemlisi de vicdanını kapatmıştır ..toplum ,bu durumu uzun süre dewam ettiremez ...insanlar gerçekten çok zor durumda

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 21.12.2019 06:54

    "Dun dundu, bugun bugundur" - Suleyman Demirel

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 21.12.2019 06:37

    Ne diyordu cumhurbaşkanı ; Neredeeeennn Nereyeeeee Bende diyorum ki Mağdurluktan, mağrurluğaaa

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR+OKURU / 21.12.2019 03:22

    AKP artik Doğu Perinçek ve Cem Uzan’ı kendine ortak etti onun için bundan sonra zulümler katmerli gelecek ve 28 Şubatı arar olacağız.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 21.12.2019 01:50

    Hukuksuzluklar toplum nezdinde baş eğme duygusunu derinleştirmekten başka bir işe yaramaz. Ümidinizi kırmak istemem ama kimsecikler de uyanmaz. Bu toprakların sakinleri "en zalim kimse onun yanında saf tutmayı" tarihsel örneklerden büyük dersler alarak öğrenmiştir. Ta ki ateş herkese dokununcaya kadar böyle gidecek

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 21.12.2019 01:33

    SAYIN YAZAR SON CÜMLENİZ HARİKA.TOPLUMUN DİNAMİZMİ KARŞISINDA ÇÖKMEYE MAHKUMLAR.BİR SÜRÜ ARKADAŞIM VAR.BANA. Söyledikleri şu:....GELECEK PARTİSİNİ DESTEKLEYECEĞİZ.OYUMUZUDA VERECEĞİZ AMA KİMSE DUYMASIN BU ARAMIZDA GİZLİ KALSIN...KORKU İKLİMİ HER YERE HAKİM...SADECE ŞEHİR ÜNİVERSİTESİMİ TİCARET ERBABI MALİYE KORKUSUNU TAŞIYOR.HALK KAMUDAN GELME İHTİMALİ OLAN ZARARDAN ENDİŞE EDİYOR..ÇALIŞAN İŞİNDEN OLMA KORKUSUNU TAŞIYOR,..HAKLI veya değil bu korku var AMA BU KORKU VE ENDİŞE ONLARIN SONU OLACAK.

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar Okuru / 21.12.2019 01:30

    Bu çağda bilim ve akıl dışında bir zihniyetten medet ummak ancak kendi yetersizliğinden kaynaklı bir yoksunluk ve yoksulluk içinde olanların öfkesini kendisi gibi olmayan başkalarından çıkarmak duygusu ile mümkün oluyor galiba.

    Yanıtla (0) (0)
  • Halil ibrahim Toprak / 21.12.2019 01:05

    Erdoğanların parmağının değdiği yerden Ranttan başka bir şey fışkırmaz.Hayır gibi yapıldığı sureten gözüken işlerin arkaplanında yaratan sebepler ise ; rant gelirlerini artırıcı artırıcı olmaları. Artık hamasete doyduk. Bu numaraları yeniyoruz. Takke düştü kel göründü. 30 yildir hüsnü zan' na emir subaylığı yaptım.Artık rütbelerimi sökerek; Emir subaylığından İstifa ettim.Ağır Ceza Savcısı veya Hakimi.olmaya karar verdim.Çünkü vicdanım kanıyor.Akan bu kanı durduramaz isem; kan kaybından gideceğim

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 21.12.2019 00:52

    Dikkat edin din istismarcılığı gölgesinde bu iktidar hep güzel işler yapan kurumları kapattı, iyi insanları etkisiz kıldı, görev bilinci olan yetenekli insanları çeşitli yaftalamalar ile bertaraf etti. Netice ortada. Millet kendince bileniyor, sesini çıkarmıyor ama kinini ve nefretini biriktiriyor. Gün gelecek bu menfaatçi dinci çeteler öyle bir muamele görecek ki kaçacak delik arayacaklar. Millet yüz yıl bunları sokakta görmek istemeyecek ve izin vermeyecek. Dilerim o günler yakındır.

    Yanıtla (0) (0)
  • karar okuru / 21.12.2019 00:48

    Yagmur Tunali "Karar Gorus"' te TRTnin ele gecirilip cokertilmesini anlatiyor: uc defa (2007, 2011, 2018) emekliligi gelenlerin kurumdan ayrilmasi icin tesvik kanunu cikartir AKP. Tesvikten yararlanip ayrilmayanlar icin tehdit ve santajlara girisir. 903 nolu KHK ile bu tehdit ve santajlar kanun maddesine yazilir. Sonucta TRTde 5000 kadar is bilen uzman personel atilir, ama calisan sayisi azalmaz. Cunku atilanlarin yeri liyakatsiz yandaslarla doldurulur. Sonucta TRT tarihinde ilk kez ana haber bulteni yayinlayamayarak cokusunu tamamlar. Benzer operasyon devletin tum kurumlarinda yapildi: BITTI.

    Yanıtla (0) (0)
  • Kasım Özdemir / 21.12.2019 00:46

    Lütfü oflaz 'ın sözüyle amel edilmezse gerisi nafile. Neydi o söz: Susma sustukça sıra sana gelecek. Hiçbir suçu olmayan temiz vatandaş canevinden vurulursa vuranlara bir daha nasıl güvenir

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 21.12.2019 00:38

    emin olun Kemalistler ülkeyi dincilerden daha iyi yönetiyor.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 21.12.2019 00:32

    Bu hukuksuz hareket, bana öyle geliyor ki, toplum nezdinde öyle bir karşılık ve tepki bulacak ki, Muvcut iktidar, sonuçlarını hayal bile edemeyecek. Dürüstlük ve hak hukuk hususunda en son laf edilecek 3 temiz hizmet adamına dolandırıcılık suçlaması yapmak Gayretullaha dokunur. Mağrurlanma padişahım, Senden büyük Allah var. Ve Allah, ahirzaman denilen bu zamanda, ibreti alem olsun diye bazı neticeleri halk eder. Allah kimsenin hakkını kimseye bırakmasın.

    Yanıtla (0) (0)