AK Parti niçin ‘mülakat’ı kaldırma sözü verdi?

Kim ne kadar farkında belli değil ama Türkiye’de bugünlerde en fazla can yakan konuların başında mülakat meselesi geliyor. Kamuya personel alımları sınavla yapılıyor, biliyorsunuz. Başvuran herkesi memuriyete almanın imkanı olmadığı için söz konusu işe kimin daha ehil ve daha layık olduğunu bir şekilde belirlemek gerekiyor çünkü. KPSS bunun için var.

Ne var ki bu sınavda başarılı olmak yetmiyor, bir de sözlü sınav yapılıyor. Yazılı sınavı geçenler mülakat adı verilen bir engeli de aşmak zorunda. Mesleğinizle ilgili veya ilgisiz birtakım sorulara vereceğiniz cevaplara göre işe alınıyorsunuz. Tartışılacak hiçbir yanı yok. Çok büyük bir adaletsizlik bu. Vicdanların asla kabul edemeyeceği bir uygulama.

Belirli bazı meslekler veya belirli görevler söz konusu olduğunda mülakata gerek görülebilir belki ama milletin ehliyet ve liyakat sahibi çocuklarının hakkını yiyerek “kendi adamlarını işe alma yöntemi” olarak kullanılması vicdanların kabul edemeyeceği bir kötülük.

“Torpillilere yer açmak için mülakat yoluyla liyakatliler eleniyor” görüntüsü siyasi iktidarların taşıyabileceği türden bir yük değil. Tıpkı muhalefet yaptığı hizmetlerle halkın sempatisini kazanmasın diye belediyelerin yetkilerini tırpanlamak, projelerine onay vermemek, hatta çocuk kreşlerini kapatmaya çalışmak gibi… Milletin neyin ne olduğunu bilmediğini farz etmek "siyasi akıl"la bağdaşır bir tutum değil.

Erdoğan’ın “bir özeleştiri” olarak “CHP nasıl bu kadar oy alabiliyor, belediye kazanabiliyor?” diye sorması meselenin aslında pekala anlaşıldığını gösteriyor. Ama uygulama değişmiyor. Bunları söylerken muhalefetin elindeki belediyelere yönelik engelleme hamleleri hız kesmeden devam ediyor. Çünkü makinanın çalışma şekli bu. Yanlış olduğunu görseler de değiştirmeye güçleri yetmiyor.

Mülakat konusu da böyle… Bu işin kendilerine “siyaseten” verdiği zararın farkındalar ama iktidar makinasının çalışma şeklini değiştiremiyorlar. Onun için seçimden önce hangi amaçla “mülakatı kaldıracağız” sözünü verdiklerini unutmuş durumdalar.

Biz hatırlatalım: İki yıl kadar önce KPSS sorularının bir dershanenin yayımladığı dergide örnek sınav sorusu olarak yer alması kamuoyunda büyük infial yaratmış, “Geçmişte FETÖ’nün yaptığı soru hırsızlıkları geri mi döndü?” sorusuna yol açmıştı.

O zaman şakayla karışık şu söylenmişti: Soru çalmalarına gerek yok ki, zaten mülakat uygulaması sayesinde liyakat sahipleri yerine iktidarla irtibatı olanlar hak etmedikleri yerlere gelebiliyorlar!

Böyle bir "şaka"ya muhatap olmak siyasi iktidar açısından utanç ve kaygı verici olmalıydı. Nitekim kısa bir süre sonra seçim sathı mailine girildiğinde AK Parti kamuya personel alımlarında mülakatın kaldırılacağı vaadinde bulundu.

“Siyasi kayırmacılık” belasının vatandaştaki karşılığının ne olduğunu en iyi bilenler AK Parti kadrolarıdır. Bu bağlamda bir hatırlatmada daha bulunalım: 90’larda SHP’li Adalet Bakanı Mehmet Moğultay hakim ve savcılık sınavında yaptıkları usulsüzlüğü ve siyasi kadrolaşmayı şu sözlerle savunmuştu: “Bu kadroları örgütüme vermeyip de MHP’ye mi verseydim? Yapılacak en akıllı hareket kendi devri iktidarında örgütleneceksin, kadrolaşacaksın ve bu kadrolar günün birinde gelecek, büyüyecek ve senin yolunu açacak…”

Moğultay’ın o dönemde çok büyük tepkiye yol açan ve kendi partisini de kamuoyu vicdanında mahkûm eden bu sözleri şimdiki iktidarın yolunu açan belli başlı kırılma noktalarından biri oldu. SHP-CHP’nin “Türkiye’nin partisi” olmak yerine belirli bir zümrenin çıkarlarının temsilcisi olarak tescil edilmesine yol açan bu “sekter” yaklaşım, merkez siyasetin zaafa düştüğü bir süreçte daha sağdaki bir yapıyı merkeze taşıdı. 94’te İstanbul ve Ankara gibi büyükşehir belediyelerini alan Refah Partisi 1995 genel seçiminde birinci parti oldu. Bu hareketi hukuksuz yollarla engelleme çabalarının meyvesi de şimdiki iktidar zaten.

AK Parti sözcüleri aradan yıllar geçse de Moğultay’a referansla “CHP zihniyetinin” hukuk dışı kadrolaşma siyasetini her fırsatta eleştirdi. Ne var ki 2000’lerde AK Parti iktidarının himayesi altında FETÖ’nün yaptıkları Moğultay’ın savunduğu anlayıştan farklı bir yaklaşımı işaret ediyor değildi.

Sınav sorularını çalarak, rakip adaylara çamur atarak ve akla gelmeyecek her yolu kullanarak geçekleştirilen “devlette kadrolaşma” faaliyetinin kendi açısından olumsuz sonuçlarıyla 15 Temmuz’da karşılaşan siyasi iktidar, bu karanlık yapının tasfiyesinin ardından da farklı bir yola yönelmedi. Hatta biraz da FETÖ ve benzeri yapıların yeniden devlete sızması endişesini bahane ederek kadrolaşmayı devam ettirdi. Kamuoyundaki algı itibarıyla, mülakat sistemi de bunun aracı oldu.

Milletin yarısından fazlasının (yüzde 50 +1) oyunu almaya ihtiyacı olan bir siyasi hareketin tevessül etmemesi gereken bu yanlış, taşınamaz bir yüke dönüştü. Bu gerçek kolayca görülebiliyordu. Dolayısıyla son genel seçimden önce mülakatın kaldırılacağı vaat edildi. Amma velakin, dediğim gibi, eldeki makine başka türlü çalıştırılamıyor, huylu huyundan vazgeçemiyor.

YORUMLAR (183)
YORUM YAZ
İÇERİK VE ONAY KURALLARI: KARAR Gazetesi yorum sütunları ifade hürriyetinin kullanımı için vardır. Sayfalarımız, temel insan haklarına, hukuka, inanca ve farklı fikirlere saygı temelinde ve demokratik değerler çerçevesinde yazılan yorumlara açıktır. Yorumların içerik ve imla kalitesi gazete kadar okurların da sorumluluğundadır. Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır. Özensizce belirlenmiş kullanıcı adlarıyla gönderilen veya haber ve yazının bağlamının dışında yazılan yorumlar da içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır.
183 Yorum
  • Okur / 28 Kasım 2024 10:51

    Muhabir:
    "Adaletsizlik, torpil, kul hakkı, yolsuzluk...
    Teyze: Başları secdeye gidiyor ama!

    (Youtube bir sokak röportajı)

    Yanıtla (6) (0)
  • okur / 02 Aralık 2024 23:02

    alın kıblesi var, bir de asıl gönül kıblesi var. aynı kıble olması zorunlu değil.

    Yanıtla (1) (0)
  • recep es / 29 Kasım 2024 13:30

    yalan değil seçime 2 ay kala bütün yandaşlarını ve paydaşlarını ayrıca oy potansiyeliolanları doldurduktan sonra kaldıracaklar.
    iktidarı devralanın yapması gereken torpilli girenleri saptayıp ağır bir hapis cezasının yanında aldığı maaşı hesaplayıp misli tazminle rücu etmesi. Tabi torpili kim sağladığını ititraf ederse onunla paylaşması torpili sağlayanlarında açığa çıkmasını sağlayacaktır

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar okuru / 28 Kasım 2024 19:53

    1925 yılında Ahmet ağaoglu'nun M.Kemal'e raporundan: "Parti yolsuzluğa battı" ; yüzyıldır durum aynı, bugün de sadece parti ismi farklı.

    Yanıtla (1) (5)
  • Musta / 28 Kasım 2024 20:32

    Osmanlı'da çok farklıydı. Ne olduysa 1923'den sonra oldu!

    Yanıtla (3) (13)
  • Muhriç / 28 Kasım 2024 23:01

    Osmanlı'da durum;
    "Selam virdüm, rüşvet degildür deyu almadılar."
    Ben demiyorum, kızacaksanız, Fuzuli' ye kızın. 1550'lerdeki halimiz...

    Yanıtla (3) (1)
  • Karar okuru / 29 Kasım 2024 10:15

    Devrim yaptık, geçmişi reddettik diyenler, ikiyüzlüce; " ama Osmanlı da bizim gibiydi" diyorlar :)

    Yanıtla (2) (0)
  • başkan / 29 Kasım 2024 09:44

    OSMANLI ,1800 yıllarda hızlanan torpil likatsızlık, rüşvet[ paşalıklar bile torpil rüşvetle olunur hale geldi], cemaatlerinde babadan oğula geçen liderlik anlayışına başlamasıyla çöktü [çöküşü hızlandı]. DEVLET hiç bir zaman bir kuruma cemaate derneğe teslim edilemez, DEVLET , biaatı ALLAH a ve devletine milletine olmayan insanlarlara teslim edilemez. DEVLE VE MİLLET iskelettir AHLAK VE ADALET ise o iskeletin ete kemiğe bürünüp canlı olma halidir.

    Yanıtla (1) (0)
  • İlkokullu / 28 Kasım 2024 23:06

    "fetö"den kirtulduğuna sevinmeyip de iktidarı eleştirenlerin alayı "fetö"cûdûr:))))

    Yanıtla (2) (8)
  • tavşan. / 28 Kasım 2024 00:21

    Türkiye'nin en dürüst başbakanlarından biri Ecevit idi.
    AB normlarına uygun yasalar yapmıştı.
    İhaleler açık olarak yapılacaktı
    Yazılı sınav sonuçlarına göre de memur atanacaktı.
    Ahlak timsali olduğunu söyleyenler ilk önce bu iki maddeyi değiştirdiler.
    Seçmeni de hiç rahatsız olmadı.

    Yanıtla (54) (7)
  • Karar okuru / 28 Kasım 2024 10:44

    Mehmet Moğoltayın seçmeni ertesi gün rahatsızlığını Cumhuriyet’in manşetinden duyurmuştu galiba öyle mi.

    Yanıtla (2) (9)
  • Tek adam / 28 Kasım 2024 14:08

    Bu yoruma hiç karşı yorum yazılmamış. Neden acaba. En azından parmaklar aşağı yapar insan. Çıt yok.

    Yanıtla (1) (1)
  • Tartışalım / 28 Kasım 2024 21:37

    Doğruyu bulmayalim konuşmayalım Hak yenmeye devam etsin ölene bişey yapılmaz ama önümüze bakabiliriz en azından gidişat veya hakkı yenenler için bişey yazılabilir. Ohalde başladı devam hukuksuzluk mu diyelim ne diyelim

    Yanıtla (0) (0)
  • Turan / 28 Kasım 2024 22:29

    Ecevit'in yardımcısı hüsamettin Özkandır, ona neden göz yumdu, dürüst ınsan

    Yanıtla (0) (2)
  • Dogru Söyler / 28 Kasım 2024 21:17

    AKP ve onun Baskani hep yapmayacaklari seyler icin yapma sözü vermislerdir, aliskanlik

    Yanıtla (0) (0)
  • Sahin / 28 Kasım 2024 20:55

    Rahmetli Ecevit Apo "yu postalayıp
    Tükiye"ye getirdi .
    Dalton kardeşler sahiplendi .

    Yanıtla (1) (0)
  • DDYY / 28 Kasım 2024 20:47

    AKP mülakattan vazgeçemez.... seçim öncesi belki seçimin hatırına geçici / sözde, kaldırabilir...

    Yanıtla (5) (0)
  • Nuh / 28 Kasım 2024 19:58

    Bizden olsunda isterse odun olsun önemli olan bu....kafa böyle çalışıyor oto park işletmesini bile tarım bakanlığına bağladılar..şaka gibi..

    Yanıtla (13) (0)
  • mn hc / 28 Kasım 2024 19:44

    muhalefet bu konuyu gündeme taşıyamadı neden*

    Yanıtla (1) (0)
  • Ali Rıza / 28 Kasım 2024 19:28

    Sanırsınız ki yorumcu arkadaşların hepsi pür iman ve müstakim ehli; yahu hepimiz bu ülkenin evladı değil miyiz?. Bu milletin bir nüvesi değil miyiz?. Eleştirdiğimiz bu iktidara ve özellikle Akape’ye hiç oy mermediniz mi?. Bal gibi verdiniz, hemi yazarlar verdi, hemi okurlar verdi, çünkü fikir yapısı itibariyle muhafazakar ( neyi muhafaza edecekse) demokrat bir kitle, CHP ye kolay kolay oy vermez, geriye siyasal dinciler kaldı , solu saymaya gerek yok, e şimdi dert yanıyorsunuz, geçmiş olsun!!.

    Yanıtla (8) (3)
  • Yürü yürü / 28 Kasım 2024 18:09

    Yahu kandırdk oy almak için sizde inandınız

    Yanıtla (9) (0)
  • okur / 28 Kasım 2024 16:31

    Hakkım yendi diye ağlayanı gördükçe içim kan ağlyor,AKP bunu nasıl yapabiliyor,bunlar akşam çocuklarının ve eşlerinin yüzüne nasıl bakabiliyor,bu bedduaları nasıl hazmedebiliyorlar?

    Yanıtla (23) (0)
  • okur / 28 Kasım 2024 15:12

    Ülkemizde Mülakat bir eleme/sıralama yöntemi değil, Devlet kadrolarına niteliksiz iktidar yandaşlarının çökme yöntemidir.KPSS yi ortadan kaldırıp, kendi adamlarını ömür boyu devlete çakma yöntemidir. Dolandırcılığın nitelikli haline irtiikap denir. Bakanın göbek adından mülakat sorusu mu olur? Bu iğrençliğe gençlerimiz nasıl tahammül edecekler. Kul hakkı yiyen, suç işleyenler nereye kadar bu ahlaksızlığa devam edecekler?

    Yanıtla (24) (2)
  • Cemo / 28 Kasım 2024 16:18

    Bir âlim kim mümin kim münafık sınavı icat etse iyi olur. Ama ya hiç mümin cikmazsa, sinav hatalı derler.

    Yanıtla (5) (1)
  • Desidero / 28 Kasım 2024 16:02

    Promterden okunarak verilen sözler okuyanı bağlamaz. Birileri hazırlar, birileri ekrandan okur, konu o dakika biter. Birçok metin yazari olduğu için yarın tersinide okur. Havuz medyasida her iki zıt konusmayida savunur. Süsler servis eder. Yiyenler yer.

    Yanıtla (10) (0)
  • Karar Okuru / 28 Kasım 2024 08:31

    Manisa İl Müftülüğü instagram hesabından alıntı: https://www.instagram.com/manisamftlg/p/CWacmYtKYS1/
    “Münafığın alâmeti üçtür: Konuştuğunda yalan söyler, kendisine bir şey emanet edildiğinde ihanet eder, söz verdiği zaman sözünde durmaz.”
    TDK'na göre münafık kelimesinin anlamı: Arabozan, dinî kurallara inanmadığı hâlde inanmış gibi görünen.

    Yanıtla (26) (0)
  • Karar Okuru / 28 Kasım 2024 15:39

    Çevrenize bakınız. Çok münafık göreceksiniz. Beni sorarsanız bazen yalan söylüyorum. O halde ben de münafığım. Münafık olmayan beri gelsin.
    Öte yanda; kişiler münafık olurlarsa daha dar bir çevreye zarar verdikleri için cezası daha azdır (Allahualem). Ya münafık olan yöneticiyse... İşte o zaman, topluma zarar verdiği için; cezası toplumsal olmalıdır.

    Yanıtla (9) (0)
  • Umut Emiroğlu / 28 Kasım 2024 15:28

    Sn Yazar, geribildirim olarak söylemeliyim ki fazla naif bir yazı olmuş. Makinanın iradesi olmaz. Onu çalıştıran böyle çalıştırmak istiyor. Vicdanların kabul etmemesi, toplumsal tepki vs hikaye. Bizzat kendimiz mağdur olmadıkça başkasının mağduriyeti bizi pek etkilemiyor. Mülakat konusunun dışında bir de sözleşmeli memur uygulaması var. Onlara KPSS de yok. Sözleşmeli olarak doğrudan işe alınıyorlar ve belirli bir yıl çalıştıktan sonra kadroya geçiyorlar. Partizanlarını devlete yerleştirmede zirv

    Yanıtla (18) (0)
  • Ayak Takımı / 28 Kasım 2024 15:24

    Hangi sebepten "ama montaj ama dublaj" dediyse aynı sebepten, vatandaşı kandırıp oyunu almak.

    Yanıtla (14) (1)
  • okur / 28 Kasım 2024 15:05

    Şiddet yoluyla pozitivizm dayatmasına; şekilciliğe,tüketim ve eğlence taklitine modernleşme denilince, gerçek modernleşme imkansızlaştı.Yüzyıldır halka yaşatılan travma üzerinde sörf yapan ,Akp ve Dem de çıkar peşinde. "Hakikatı kabul etmeyen kafalar tarumar edilmelidir" denilerek, yüzyıl önce başlayan düzen, bugün başka hakikat! dayatıcıların elinde ; egoizm ve yandaş besleme gelenegiyle birlikte devam ediyor.

    Yanıtla (2) (3)
  • Okur / 28 Kasım 2024 09:36

    2011 den beri Akp gittikçe bozuldu.Güçlü isimlerden oluşan, yeni ve düzgün bir parti ortaya çıksaydı Akp çoktan gitmişti.Kurulduğu günden beri sicili belli olan Chp nin dayatılması fayda yerinen zarar getiriyor.İmamoğlu da şimdikinin yolunda; gelecek yıllarda dejavuyla geçecek gibi

    Yanıtla (3) (11)
  • okur / 28 Kasım 2024 12:32

    çünkü 2011'den donra rte partide tek adam haline geldi. bu sebepten, partinin çürümesi kaçınılmazdı.

    Yanıtla (4) (0)
  • Tek adam / 28 Kasım 2024 13:51

    Erdoğan kişilik yapısı itibariyle biraz özala benzeseydi gene idare ederdi. Ama eleştirilmeyi hiç sevmiyor. Övülmeyi de pek seviyor. Sonuç ortada.

    Yanıtla (4) (0)
  • karar okuru / 28 Kasım 2024 14:40

    akp doğduğu gün iyi değildi,falanca filanca yıldan sonra olma değil.

    Yanıtla (9) (2)
  • Karar okuru / 28 Kasım 2024 14:55

    Boş koltuğa oy veririz diyen Chp liler ile Akp liler aynı kalite; İzmir körfezinden de durum belli.

    Yanıtla (5) (10)
  • Pınar Evli / 28 Kasım 2024 14:50

    Ak partinin verdiği söz sadece bu değil ki 3600 ek göstergede bazı kesimler devredışı bırakıldı hizmetler sınıfı ile genel idari hizmetler sınıfına Verilmedi geçmişte aynı emekli keseneği ile emekli olanlar Şimdi farklı maaş alıyor seçimden sonra Meclis açılır açılmaz ilk işimiz bu dediler sayın cumhurbaşkanının 1 Mayıs ve 11 Mayıs 2023 Paylaşımların da var birinci dereceye herkese 3006 Ek gösterge vereceğiz diye Devlet sözü de hikaye çıktı

    Yanıtla (6) (1)
  • Mahir Sinanoğlu / 28 Kasım 2024 09:41

    Bykşhr Y. ile mhllye dönüşen halkı çok fakir bir köyde evelsi gün yanıma bir genç kız geldi. 6 çcklu ailenin ünvrste(ilahiyat) bitirmiş tek evladı. Bilgsyrdan Fakirlik blgsi formu çıkarmamı talep etti. Kpss puanı çokiyi olmasına rğmn DinKltrü ve Ahlk Blgisi öğrtmnlği için mülakatta elemişler ve ondan çok daha düşük olanları kazandırmışlar.Hak aramak için Barodan ücretsiz Avkt talebinde bulunacakmış. Aileyi, çcğun mücadlsini ve çekilen çileyi yakinen bildiğimden duruma çok üzüldüm.
    Editörün notu: Lütfen kelimeleri biraz düzgün yazmaya çalışın, yoksa ne dediğiniz anlaşılmıyor.

    Yanıtla (4) (0)
  • Mahir Sinanoğlu / 28 Kasım 2024 14:33

    Meramımı anlatmak isterken harf kotası ile karşılaşınca, kelimeleri kısaltmak ya da sesli harfleri kaldırmak; ayrıca gerektiği yerde bir kısım boşlukları bırakmadan yazmak durumunda kaldım. Dikkatsizlikten değil, mecburiyetten oldu. Lütfen kusura bakmayın!...

    Yanıtla (0) (0)
  • Abdullah / 28 Kasım 2024 14:32

    Tüm ülkenin gözleri önünde İmamoğlu'nun hakkına girildi, ilahi adalet tecelli etti, Mansur Yavaş'a iftiralar atıldı ilahi adalet tecelli etti,şimdi kreşlere,otoparklara haksız el koyuyorlar,ilahi adalet edecektir bekleyelim görelim.

    Yanıtla (7) (1)
  • Karar Okuru / 28 Kasım 2024 14:28

    Hırsızlık illaki birisinin maddi bir şeyini çalmakla olmuyor.Bu yaptıklarına bir emek hırsızlığını ve kul hakkıdır.Bunlar artık hiç ölmeyecekmiş gibi yaşıyorlar.Sadece mülakatla ilgili bir durum değilki.TÜİK te her ay bizim cebimizden rakamlarla oynayıp para çalıyor.Bunlar vicdanını yitirmiş sürekli kul hakkı yiyen dinciler.Şimdide gerçek olmayan enflasyon rakamının altında işçilerin asgari ücreti üzerinden kul hakkı yemeyi planlıyorlar.Allah bunları ıslah etsin diyeceğimde ıslah olmaz bunlar.

    Yanıtla (9) (2)
  • Ali cavcav / 28 Kasım 2024 12:59

    Islam dini hak ve haksizlik hakkinda ne diyor? Yoksa peygamber efendimize karsi mi cikiyorlar? Allah korkusu olmayanlar herseyi yapar.

    Yanıtla (13) (2)
  • Acaba / 28 Kasım 2024 14:24

    Allah korkusuyla kotuluk yapmiyorsan suc islersem hapiste omrum curur yaklasimindan bir farki yoktur. Korktugu icin kotuluk yapamayan ama birgun korkunu yenersen her kotulugu yapacaksun
    Vicdanin yani Imanin yoksa gerisi palavra takiyye

    Yanıtla (5) (0)
  • Musto / 28 Kasım 2024 14:20

    Dilin kemiği yok.. işine geleni söyler. Erdoğan ne sözler verdi. 15 Temmuz darbe sonrası. Birlik olalım geldiler işi bitince de gelseniz ne olur, gelmeseniz Ne Yazar. Millet Yerel seçimde Erdoğana, Sen haddini aştın, ülkeyi otokrasi ile yönetmeye kalktın. Birkaç ay halkın tercihine saygı duydu.Huyundan vazgeçer mi. Yine muhalif belediyelere kayyumlar atayarak kreşlerini kapatarak, otoparklara gelirlere el koyarak eski huyuna geri döndü.

    Yanıtla (13) (1)
  • Acaba / 28 Kasım 2024 14:17

    Dert partiler degil kumas bozuk kumas!!!

    Yanıtla (0) (1)
  • Aydeniz / 28 Kasım 2024 14:17

    Devletin kurumsal bir yapıya bürünmesi için ilk zamanlarda umudum vardı. Artık yok. Siyasetçinin vatandaşa, vatandaşın siyasetçiye muhtaç olmayacağı bir slstem kurmalı.....

    Yanıtla (0) (1)
  • Güneş / 28 Kasım 2024 14:13

    Rahmetli Ecevit kimsenin hakkı kimseye geçmesin diye kpss yi getirdi. Bu iktidar sırf yandaşlarını yerleştirmek için mülakat çıkardı. Kul hakkı yiyen her kimse haram olsun.

    Yanıtla (21) (3)
  • Hasan Erzincan / 28 Kasım 2024 00:53

    Kamuya işe alımda sınavın yazılısı da sözlüsü de abesle iştigaldir. Eğitim kamusal alanda alınan bir haktır. Bu hakkı emek vererek kazanmış birine sınav dayatmak. Kamusal alanda verdiğin eğitimin ayıplı- yetersiz olduğunu kabul etmektir. Buna neden olan sorumluların en başta denetlenip cezalandırılması gerekir. Yani işe başvurular içinden kura ile alım olmak zorunluluktur. Diploma yeterli olmalıdır....

    Yanıtla (9) (7)
  • Okur / 28 Kasım 2024 10:33

    O zaman liyakat nerede kaldı. Üniversitede aynı sınıfta okuyan öğrenciler aynı başarıyı mı gösteriyor. Yata yata mezun olanla çok çok çalışıp mezun olan aynı mı olsun. Çalışanla çalışmayan eşit tutulursa bu daha büyük adaletsizlik olur. Üniversitede okuyan çoğu öğrenci de iyice laçkalaşır.

    Yanıtla (10) (1)
  • Hasan / 28 Kasım 2024 12:12

    Mezun olanların hepsi aynı yeterlilikte mi ki kura yapılsın?

    Yanıtla (5) (1)
  • Tek adam / 28 Kasım 2024 14:11

    Çok bilimsel bir yorum olmuş. Tamaamen nesnel. İnsan bilişsel olarak tam farkına varamıyor ama kesin doğrudur bu yorum.

    Yanıtla (0) (0)
  • Okur / 28 Kasım 2024 14:09

    Tüm mülakatlar video kaydına alınmalı. Bu kayıtlar gizli olmamalı

    Yanıtla (2) (0)
  • Olur yazar / 28 Kasım 2024 10:12

    Her türlü ahlaksızlığı yapanların arkasında duran sözüm ona dindarlar esas onlar ahlaksızdır içlerinden çıktım onlara inancım, saygım ve güvenim kalmamıştır vesselam.

    Yanıtla (24) (1)
  • Okur / 28 Kasım 2024 11:34

    İçlerinden çıktın. Yani dinsiz imansız mı oldun. Bu seni günahsız mı yapıyor. Övülecek bir iş mi yaptın. Bütün herkesi aynı kefeye doldurma hak ve cüretini nereden alıyorsun. Dinini hakkıyla yaşayan herkes kötü herkes haksızlığı destekliyor öyle mi. Demek sen her şeyi biliyorsun. Yoksa kiramen katibin meleklerinin sırdaşı mısın.

    Yanıtla (4) (17)
  • okur / 28 Kasım 2024 12:30

    dindar olsalar her durumda hakkı söylerlerdi. bile bile hakkı söylemiyorlar. demek dindar değiller. onlara parti yahut "reyiz" fanatiği denilmelidir. gerçek durumları budur.

    Yanıtla (4) (0)
  • Tek adam / 28 Kasım 2024 14:06

    Bir kişiye dininden dolayı söz söylenmemeli. Belki bu yaptıkların dinimizde uygun görülmemektedir denilmeli. Ama bazıları ne yapıyor Tayyip dindar. Ee Tayyip kötü. Eeee. Öyleyse dindar kötü. Ve bu bilimsel bir yaklaşım oluyor. Çok mantıklı. Mantığın yanında Felsefeye de yüzde yüz uygun. Nitczheler Dekartlar bu basit yolu bilememişler bulamamışlar zavallılar.

    Yanıtla (4) (1)
  • Nazmi M. / 28 Kasım 2024 14:03

    Devlet memuru sayısına bakalım: Akp iktidar olduğunda 2 milyon 200 bin, bugünkü devlet memur sayısı 5 milyon cıvarında! Devletin kurum sayısı bu denli artti mı ki bu kadar memur artışı var? Devleti ve toplumu, kısacası T.C`ni değiştirme projesine, sınav sorularını çalarak başladılar. Mülakat ile en hızlı ve kolay yolu buldular. Dolayısı ile mülakatı kaldıracağız derler ama kaldırmazlar.

    Yanıtla (2) (0)
  • okur / 28 Kasım 2024 12:26

    kişi karakterinin egemenliği altındadır. hatta denebilir ki karakterimiz bizim hayatımızı yaşamaktadır. rte kişisi de bu durumda, karakterinin gereğini yapmaktadır. sicili gösteriyor ki köprüyü geçene kadar insanlara duymak istediklerini söylemiştir. köprüyü geçince de çark etmiştir. mülakat meselesi bu durumuna dair pek çok örnekten sadece biridir.

    Yanıtla (5) (0)
  • Tek adam / 28 Kasım 2024 14:01

    Mustafa Kemal gibi. Birinci mecliste ve Kurtuluş Savaşı yıllarında farklı 1923ten sonra tamamen farklı. Bununla beraber böyle gelmiş böyle gidecek korkarım vallah. Yoktur bunun çaresi dostlar dememek çare aramam ve bulmak lazım.

    Yanıtla (1) (3)
  • karar okuru / 28 Kasım 2024 12:37

    İyide o söz 'öz eleştiri' değil ki. çok partili bir sistemde seçmenin iradesini beğenmemek aslında tek parti özlemidir. soru çalmakla, mülakat arasında fark yok. her ikisinde de istenmeyen kişiler işe alınmamış oluyor. bunu adı Adalet olan bir parti yapıyor. ne büyük çelişki.

    Yanıtla (3) (1)
  • Tek adam / 28 Kasım 2024 13:55

    Akpnin a sı hiç kalmadı. K si de kör topal. Sadece p si kaldı. Aslında adı da değilşse iyi olur. EP. Yani Erdoğan Partisi. Bence Bahçeli bu fiili durumu da legal duruma getirmek için kanun teklifi sunmalı meclise.

    Yanıtla (2) (1)
  • Okur* / 28 Kasım 2024 13:38

    Mülakat konusu ahlâkî bir çürümenin geldiği nokta.Hakimlerin savcıların artık politik kararlar verdiği, korkunç bir dönemi yaşıyoruz.Bir işaretle hayatlar karartılabiliyor.Fetullahçı Tarikatın uygulamaları ülkeyi felaketin eşiğine getirmişti,anlaşılan hiç bir ders alınmamış.

    Yanıtla (0) (1)
  • Okuyucu / 28 Kasım 2024 13:25

    milletin ehliyet ve liyakat sahibi çocuklarının hakkını yiyerek “kendi adamlarını işe alma yöntemi” olarak kullanılması..?
    Torpillilere yer açmak için mülakat yoluyla liyakatliler eleniyor” görüntüsü.. Somalilinin çocuğunda kurtede noldu. Kurye suçlandı. Gerçek "bizden" olmayan kamera görüntüsüyle çıktı. Yoksa kurye de mağdur çocuğu da eşi de hepsi perişandı. Mülakat işte HAK yersen Hakk'ın huzurunda neyi savunacaksin_ Herşeyi mübah görenler'e duyurulur.

    Yanıtla (0) (0)
  • Bir yaşlı okur / 28 Kasım 2024 13:20

    Söz vermek kolay, önemli olan sözünde durmak...

    Yanıtla (2) (0)
  • Dokuzuncu köy / 28 Kasım 2024 13:12

    Sayın yazar; Niçin kaldıracaz sözünü verdiğinin cevabı çok basit "seçimi kazandık" EYT'de ne olmuştu seçimi kaybedeceğimi bilsem de çıkartmayacağım dedi sonuç EYT çıktı ve seçim kazanıldı. Ülkemizin içine düştüğü bu kaos ortamında günahı olan (iktidarın değil) bizlerin yapacağı tek şey "Allah'ım biz bu kırılasıca ellerimiz ile ülkemizi ve geleceğimizi heba ettik sen bizi günahkar eyle" dememiz gerekiyor ve bunu tekrar tekrar söylememiz lazım.

    Yanıtla (3) (0)
  • Ali cavcav / 28 Kasım 2024 12:52

    Kimse bir parti tutmak zorunda degil. Türkiyede kafalar hala daha 150 yil geride. 1980 lerde komünizm Türkiye ye gelseydi hersey baska olurdu. Zorla egitim olurmu? Olmazsa böyle seni yok sayip hakkini yerler.

    Yanıtla (0) (1)
  • Mustafa acar / 28 Kasım 2024 12:51

    Benim hıc bir ilişkim yok fakat goruyorsun devlet ve kamu daırelerınde hiç bir işe yaramaz adamlar enıyı yerlerde bukadar partızanlık yapılan bınlercesını goruyorsun vatandas olarak yazmak zorundayım

    Yanıtla (7) (0)
  • EMEKLİ / 28 Kasım 2024 12:45

    "Türkçe: Haramda huzur ararsan Huzur sana haram olur › Arapça: إذا كنت تسعى للسلام، أن يحظر سلام لكم في الحرم."

    Yanıtla (9) (2)
  • Berberoğlu / 28 Kasım 2024 12:44

    "Mülakat konusu da böyle… Bu işin kendilerine “siyaseten” verdiği zararın farkındalar ama iktidar makinasının çalışma şeklini değiştiremiyorlar."

    ▪︎ "Değiştiremiyorlar" değil, kadrolaşıp güçlenerek iktidarda kalıcı olmak için yapıyorlar bunu.

    Yanıtla (8) (0)
  • Berberoğlu / 28 Kasım 2024 12:39

    “Torpillilere yer açmak için mülakat yoluyla liyakatliler eleniyor” görüntüsü...

    ▪︎ "Görüntüsü" değil... Bu doğrudan bir 'AKP gerçeği...

    Yanıtla (10) (0)
  • Berberoğlu / 28 Kasım 2024 12:34

    "Yazılı sınavı geçenler mülakat adı verilen bir engeli de aşmak zorundalar."
    ▪︎Nasıl aşmak zorundalar?
    - AKP'den torpille,
    - "Dayı" ile.

    Yanıtla (4) (0)
  • Yek / 28 Kasım 2024 00:50

    Yorumların yüzde seksen civarını yazan tek kişi .zircahil..yazarları suçluyor ayar veriyor bu salakligi da iktidara destek veriyorsunuz diye yapıyor.yetmez ama evetci diyor dün ogura fetocu dedi..yorumlar ve beğenenler zaten tamamına yakını kemalist.hayatinda tek satır okumayan bu cahil güruh kendi bildiği dışında herşeye herkese düşman.kendi arkaik dinleri dışında islamafobik bunlar..asla iktidar olmalılar.

    Yanıtla (3) (31)
  • Karar okuru / 28 Kasım 2024 08:39

    Eleştirdiğin kendi mahallen NET, kitap okumazlat, sanat edebiyat ilgilenmezler sosyal hayatın gereklerine uymazlar! Ahmaklık şimdi tüm ülkeye bedel ödetiyor olan bu. Bu kaba dili de bırak!

    Yanıtla (19) (5)
  • okur / 28 Kasım 2024 11:33

    Bu "yek" lakaplı yorumcu "NET" değil sadece benzer kaba dili kendisi kaba olduğu için kullanıyor. "NET" karakterli yorumcu narsistik yapısından dolayı kabalık yapma hakkı olduğuna inanıyor, kullandığı mitolojik ve tarihsel lakaplarla kendini entellektüel olarak tanıtmayı amaçlıyor. Sonuçta "KABA" kabadır ve söz meclisinde uygunsuz olandır. "KABA" edepten nasibini almamış olandır.

    Yanıtla (9) (2)
  • Okur / 28 Kasım 2024 13:12

    Karar okuru! Benim mahallem yok, çoğunluğun kitap okumasını umursamam, benim için çoğunluk değil az kişi önemlidir.Ahmahlık vb kelimeler kullanıp sonrada üstteki yorumcuya 'kaba dili bırak' demek sizin gibilerin ikiyüzlülüğüne iyi örnek! Yazarlara, yorumculara, halka; hakaret etmek, sataşmak, genetik yetersizlik diye saçmalamak yerine işe kendini düzeltmekten başlamalısın :)

    Yanıtla (4) (3)
  • Okurr / 28 Kasım 2024 12:12

    Hakaret etmeyene hakaret edilmemeli, makul eleştiriler de saygıyla karşılanmalı ama hakaret edene ayna tutmak adalettir; hakaret eden, zanda bulunan ve iftira atan sizin gibiler edepten nasibi olmayanlardır.Efendice yorum yapmayı öğrenin yada sizin uslubunuzla cevap verilince ciyaklamayın.Ben o değilim diyen birine sürekli falancasın diyerek sataşıp durursanız tepki yaratırsınız.Eski bir yorumcu nickini sürekli tekrar ederek, herkese sen o' sun diye taciz eden biri tedavi olmalıdır.

    Yanıtla (2) (1)
  • karar okuru / 28 Kasım 2024 12:35

    Kim olduğunun önemi yok. Fikir NET.

    Yanıtla (1) (1)
  • okutan / 28 Kasım 2024 12:52

    NET diyorsun.

    Yanıtla (1) (1)
  • Okur / 28 Kasım 2024 13:18

    Sizin gibileri umursamam.Ama ; "kim olduğunuzun önemi yok,fikirlere ve fikir özgürlüğüne düşmanız, faşistlik yaparız" diyorsanız ,işte orada devreye benim gibi özgürlük savaşçıları girer.Hodri meydan!

    Yanıtla (1) (1)
  • Okur / 28 Kasım 2024 12:31

    okur nickli (tavşan-serçe); narsist vs diyor, başka yorumlarda hakaret ediyor ama cevap verilince kaba, edepten yoksun diye arsızca ciyaklıyor.Abd ve İsrail destekçiliği ,katliam övücülüğü tescilli olan bu zibidi gibilerin, sürü insanlarının beğenisini hiç umursamadım.Kimseye hakaret etmeden, sataşmadan; fikir özgürlüğü çerçevesinde herkesin yorum yapma hakkı var, kimse kimsenin yorumunun altına yazmak zorunda değil, beğenmeme butonu da koymuşlar.

    Yanıtla (3) (1)
  • Berberoğlu / 28 Kasım 2024 12:27

    "Kamuya personel alımları sınavla yapılıyor. Başvuran herkesi memuriyete almanın imkanı olmadığı için söz konusu işe kimin daha ehil ve daha layık olduğunu bir şekilde belirlemek gerekiyor çünkü. KPSS bunun için var.

    ▪︎KPSS işe kimin ehil, kimin lâyık olduğunu belirlemek için değil; "eleme sistemi" için var. Bu tür sınavlar "meslek sınavı" değil, doğrudan "eleme sınavıdır.

    Yanıtla (1) (0)
  • Matrakçı... / 28 Kasım 2024 00:16

    Devletin HASSAS YERLERINE mulakat şart ,son derece onemlidir......Öğretmenlik,Polislik ve dahi hassas birimlerine mülakat %100 elzemdir....özel işletmeler bile hassas bölümüne mulakatsiz çalışan almaz...Biz bile alış,veriş ederken veya bazı beşeri muhatablik hallerinde kişinin fikrine,zikrine dikkat ederiz..!...mesrep,fikir,mizaç vizyon alakasız ise UZAK DURURUZ !...

    Yanıtla (1) (55)
  • birol / 28 Kasım 2024 01:16

    KPSS neden var öyleyse. Mülakatla bu iş halledilsin. Sıralamaya giriyorsun iki soruyla yıllarını harcadığın emek sona eriyor. Daha az emek harcayan mülakat puanıyla sıralamaya giriyor. Üstelik heyet de siyasi. Aynı soru olsa bile puanlamaları farklı .Kimi KPSS puanının aynısını mülakat puanı diye veriyor ki bu adil. Diğer heyet mülakat puanını almış olduğu KPSS puanından yükseksek veriyor. Bu sefer de başka adayın hakkı yeniyor

    Yanıtla (18) (1)
  • Abbas Bilgili / 28 Kasım 2024 02:40

    Mülakat denetime açık olmalı. Aday ile yapılan görüşme ve sorular ile cevaplar kayıt altına alınmalı ve bir CD veya flaş bellekte adaya teslim edilmeli. Haksızlığa uğradığını iddia eden aday, elindeki görüntü kayıtları ile dava açmalı. Aday, davayı kazanırsa, mahkeme masrafları ve adayın kayıpları için mülakatı yapanlara rücu edilmeli. Skıysa yapsınlar.

    Yanıtla (3) (1)
  • Kararlı / 28 Kasım 2024 06:37

    Evine beyaz eşya alırken, kıyafet, araba v.b. alırken paranda varsa eminim yerlisini-millisini tanıdıktan v.b. değil iyi olanı, kalitelisini alıyorsundur ki zaten doğrusuda bu... Evine bir usta çağırırken de işini iyi yapanı çağırırsın ama iş devlete adam almaya gelince yandaş, yoldaş, eş dost ve akraba olacak öylemi?! Nasılsa oluşacak zarar cebimden çıkmayacak milletin sırtına.. Hoş zarar yine sanada olacak senden çıkacak.

    Yanıtla (1) (1)
  • Zekeriya / 28 Kasım 2024 07:02

    Yazdigin yorumdan şu cikiyor. Mülakatta sorulan sorularin, verilen cevaplarin bir anlami yok. Cünkü mülakata giren aday AKP'nin zihniyetine göre cevaplarini ayarlayabilir degil mi?

    Yani, mülakatta AKP adaylarin tipine bakarak karar veriyor. O nasil bir ilimdir ki, bir insanin tipine, dis görünüsüne bakarak bütün ideolojik egilimlerini ve gecmisindeki defolari görebiliyorsunuz? Demek bir insanin beyni, basi secdeye vurunca, darbenin etkisiyle daha farkli calisiyor.

    Yanıtla (8) (1)
  • Okur / 28 Kasım 2024 11:20

    Okura: En sonunda söylemek istediğin için yazmışsın yorumunu galiba. Şeytan bir kez secde etmedi ve bu durumlara düştü. Ve sen bütün secde edenlerle alay ediyorsun. Hepsini aynı yere dolduruyorsun. Hakaret ediyorsun secde edenlerle. Ben secde edenlerdenim. Ama haksızlığa evet demiyorum. Kesin o darbeden dolayı benim de beynimde hasar oluşmuştur. Görüşeceğiz seninle mahkemei kübrada. Bakalım orada fikrini dirayetle savunabilece misin.

    Yanıtla (0) (4)
  • Mülayim / 28 Kasım 2024 16:24

    Zekeriya rumuzlu okurun yorumu, bir ironi iceriyor ama hakaret ettigi kimse yok. Zaten öyle bir durumda, admin arkadaslar bu yorumu yayinlamazlardi. Maalesef biz Müslümanlari bu duruma düsüren AKP'dir. Biz Müslümanlar hic bu kadar acinacak duruma düsmedik, cünkü bu ülke hicbir zaman bu kadar sefil ve acinacak duruma düsmedi, bu kadar zulüm olmadi bu ülkede. Bunlarin hepsini de kendi politikalarina güzel dinimizi alet eden AKP yapti. Zekeriye gibilere de gün dogdu. Suclu AKP, Zekeriya degil.

    Yanıtla (2) (0)
  • Çiko / 28 Kasım 2024 08:44

    Mülakatı videoya kaydedersin. İtiraz durumunda bu video mahkeme heyetince izlenir, olur biter. Çok mu zor.

    Yanıtla (3) (1)
  • Çiko2 / 28 Kasım 2024 11:24

    Mülakatta amaç adam seçmek değil adam elemektir.Seçim önceden yapılmıştır.

    Yanıtla (6) (0)
  • Tek adam / 28 Kasım 2024 14:13

    Neydi hani bir program vardı. Yarışmacıları bir eve mi kapatıyorlardı. Herkes de seyrediyordu.Survivor müydü neydi. Öyle de yapılabilir.

    Yanıtla (0) (0)
  • Kararcı / 28 Kasım 2024 09:58

    Matrak bir yorum yapmışsınız, mülakatı yapan kişiler de mülakat ile o göreve geldiğinden bu bir fasit dairedir, içinden çıkılmaz. Mülakat gitmeden liyakat gelmez, bu böyle biline.

    Yanıtla (5) (0)
  • karar okuru / 28 Kasım 2024 10:06

    Mülakat yandaşı yandaş olmayandan ayırmak için yapılıyorsa ahlaksızlıktır. Mülakat iş için gereken, fakat testle ölçülemeyecek bilgi ve becerileri ölçmek amacıyla, şeffaf ve denetime açık olarak yapılıyorsa yerindedir. Bir uçtan ötekine savrulmaya gerek yok. Yeter ki yapılan mülakatın hesabını verebilin.

    Yanıtla (4) (1)
  • Matrakçı... / 28 Kasım 2024 17:56

    10:06 Ayni fikirdeyiz...!..bazıları çok politize olmuş. Bu bizi baglamaz..Biz "herzaman" icpolitika ustu prensiple düşünürüz..! .Suistimal edilmeden Mülakat şart..Turk Vatandaşı ama bir damla bile Memlekete yağmasın diye sevinecek "Gayri Nesepler" var...Bu varlık tiplerine ezberi kuvvetli diye Görev verilemez..imkan.ve ihtimali de YOK...

    Yanıtla (0) (0)
  • Okur / 28 Kasım 2024 10:28

    Devletin o hassas yerlerine yabancılar mı girmek için müracaat ediyor anlamdım.

    Yanıtla (3) (2)
  • karar okuru / 28 Kasım 2024 10:54

    hassas yerlere eften püften yapılacak mülakatla değil,kpss sırasıyla ve sözde,uyduruk kaydırık olmayan güvenlik soruşturması yaparak insan alırsın.

    Yanıtla (4) (1)
  • Matrakçı... / 28 Kasım 2024 12:09

    Biz Akil ile düşünenler için beyan ettik...MULAKAT ELZEMDIR....fakat suistimal edilmeden BAĞIMSIZ UZMANLAR ile yapılmalıdır...icpolitika üstü ve biz Halka hizmet edecek kadroların partiler üstü olmasını isteriz..Sınav ön elemedir..Mülakat kesinlikle ve kesinlikle olmalıdır....Adama sadece ezberi iyi diye GOREV VERİLEMEZ..Bu mümkün değil...!..

    Yanıtla (1) (1)
  • Zülküf Ayazl / 28 Kasım 2024 12:00

    Seçimden önce mülakatı kaldırma sözü veren sayın Erdoğan'ın seçimden sonra mülakata hizla devam etmesi, emeğin ve alın terinin ayaklar altına alınmasıdır. Bu vb. tavırlar sadece sayın Erdoğan''ı değil, bütün mütedeyyin siyasilerin güven ve itibarını yerle bir eder.

    Yanıtla (1) (0)
  • Bilal / 28 Kasım 2024 11:41

    “ Türkiye’ deki adaletsizlikler, ülkeyi dışa açık hale getiriyor!” İlber Ortaylı/ tv konuşması.

    Yanıtla (3) (0)
  • Okur / 28 Kasım 2024 11:46

    Ne demek istemiş ki.

    Yanıtla (0) (0)
  • okur / 28 Kasım 2024 11:44

    köprüyü geçene kadar söz veririm
    köprüyü geçince sözümü yerim
    ben bunu hep yaparım
    yine de en delikanlı benim
    hieyyyt

    Yanıtla (3) (0)
  • Muhriç / 28 Kasım 2024 11:24

    Sorular; o günkü "cemaat" bugünkü "Fetö" ve benzeri yapıların "Devlet"i ele geçirmelerini engelleme görevi kimindi, hala kimin? Şu an yapılanın, dün yapılandan farkı ne? Kul hakkı, adalet, liyakat, emanetin ehline verilmesi gibi kavramlar, birileri için ne ifade ediyor? Ve meşhur "Anadolu İrfanı"na sahip olduğu söylenen bu millet, gerçekten olup bitenin farkında değil mi? Yoksa; - hak etmese bile-devlet kapısından yararlanan kendi ve çocukları olunca görmezden mi geliyor? Cevap ortada...

    Yanıtla (6) (0)
  • Barut Osman / 28 Kasım 2024 11:13

    AKP,mülakatı kaldırır mı hiç? Kaldırsa 'besleme ve beslenme kaynakları'kesilir!!!

    Yanıtla (8) (1)
  • Okur yazar / 28 Kasım 2024 10:20

    Ecdadım ,""Ayinesi iştir kişinin lâfa bakılmaz"" demiştir demek ki bunların müslümanlığı lafta /sözde imiş. Münafığın tanımı ise içi ve dışı farklı olandır. Gerisini/ sözün tamamı anlamayana söylenir.

    Yanıtla (3) (2)
  • Okur / 28 Kasım 2024 10:16

    Yazara katılıyorum. Ama bir dönem chpli adalet bakanı da kendi görüşünden olanları sadece almış ve üstüne üstlük bunu açıkça da savunmuştu. Kadrolaşma tam gazdı.

    Yanıtla (2) (1)
  • serçe / 28 Kasım 2024 00:14

    Yıllar önce ABD film yıldızı Raquel Welch ile Uğur Dündar bir söyleşi yapmaktadır. Uğur Dündar o zamanlar TRT de çalışıyordu.
    Raquel Welch dekolte bir kıyafet giymiştir.
    Yandaşlar bir zamanlar TRT böyleydi diye ahlak dersi veren paylaşımlar yapıyorlar şimdi.
    Mülakatla birini elemek en başta ahlaksızlıktır.
    Ahlakı cinsellik üzerinden tanımlayanlara bunu anlatmak imkansız.

    Yanıtla (18) (3)
  • Mr / 28 Kasım 2024 10:13

    TRT birbirine hakaret eden ahı gitmiş vahı kalmış siyasetçileri gece gündüz göstereceğine, Raquel Welchi göstersin.

    Yanıtla (6) (1)
  • OKur / 28 Kasım 2024 10:12

    Rüşvet kapıdan girince insaf
    (iman) Bacadan ( pencereden)
    Çıkar Atasözü anlamı nedir.?
    Rüşvet ve benzeri durumlar, toplumun ve bireylerin ahlaki değerlerini zedeleyebilir ve insani değerleri geri planda bırakacaktır. Rüşvet ve yolsuzlukta insanın içindeki iyi niyeti ve adalet duygusunu yok ettiği ifade edilir.

    Yanıtla (2) (0)
  • o aslan / 28 Kasım 2024 10:10

    İşte onun içindirki vatandaş bunlar müslimansa ben değilim diyor.
    Birde bu adalatsizliği yolsuzluğu Alah yolunda mucadele yaptilari için yaptiklarini ve bor vebali olmadoğini duşunuyorlar ,

    Yanıtla (2) (0)
  • Arşiv unutmaz / 28 Kasım 2024 10:05

    Delik deşik olmuş ülke sınırı, doğudan gireni değil , batıdan çıkanı yakalıyorlar.Avrupanın göçmen çöplüğü olduk bunu Avrupalılar ballandıra ballandıra anlatıyor. Angela Merkel: "Türkiye olmasaydı Avrupa'ya çok büyük bir göç dalgası gelecekti" diyor..birde 2017 de Suriyelilere 40 milyar dolar harcadık evelallah bir o kadarda
    Harcarız diyor dular

    Yanıtla (2) (0)
  • o aslan / 28 Kasım 2024 10:04

    Aynen öyle feto doğrudan sorulari çaliyordu bunlar dolaylyli yoldan ,yani mulakat yoluyla yapiyorlar .
    hirsizliğin çalmanin dolayli yolu

    Yanıtla (3) (0)
  • MÜLAKATÇI / 28 Kasım 2024 09:55

    A)
    İlk yalana inanan ALDANMIŞTIR.
    İkinci yalana inanan GAFİLDİR.
    Üçüncü yalana inanan SAFTİRİKTİR.
    Sonraki yalanlara inanan APTALDIR.

    B)
    Aptallık doğuştan olmaz, sonradan tercih edilir!
    Aptalı çok olan yerin yalancısı da çok olur!

    C)
    Ben hıyarım diyenin soyanı çok olur!
    Ben karışmam diyenin karışanı çok olur!

    SORU: Yukarıdaki 3 seçenekten hangisi/hangileri, memlekette en sık görülen haldir?
    NOT: Doğru cevap verenler mulakattan muaf olacaklar(!)...

    Yanıtla (8) (0)
  • Takipci / 28 Kasım 2024 09:55

    "AK Parti niçin ‘mülakat’ı kaldırma sözü verdi?" Cevap: Secim donemiydi, TAKIYYE yapti, her zaman oldugu gibi...

    Yanıtla (8) (0)
  • Vatandaş / 28 Kasım 2024 09:40

    Askeriye terzilik işçi alımı yaptı yavrum kızım kuzum kuradan ismi çıktı mülakatta uygulama yaptırdılar gömlek dikti komisyon cok güzel diktiniz ütüle as deyil 3 ay sonra sınav sonucu açıklanirmi yavrumun hakkını yiyen cennet yüzü görmesin rabbimden dilerim işte chp ondan kazanıyor kazanacakta sayin reis

    Yanıtla (4) (0)
  • Bay Kamil / 28 Kasım 2024 09:31

    Bu KPSS yi de binbir güçlükle bu iktidardan önceki yazar kasa kurbanı olan iktidar getirmişti. Her kanun uygulandığı kadar etkilidir.

    Yanıtla (2) (0)
  • Dr / 28 Kasım 2024 09:08

    Kpss den önce zaten kimlerin kazanacağı belli. Sınavı hülle amacıyla yapıyorlar.

    Yanıtla (1) (0)
  • Z KUŞAĞI / 28 Kasım 2024 08:37

    Mülakat zulümdür. 4 yıl öğretmen yetiştiren okulda oku. 1 yıl staj yap. KPSS'de yüz binlerle yarış; hem genel hem özel sınava gir. Sonra da 5-10 dakikalık bir mülakatla elen. Mülakatın etkisi %50. Bu zulümdür. Bu iktidar zalimdir. Bunların yerine gelecek iktidar, bunların döneminde mülakatla KPSS sıralaması bozularak atanmış tüm öğretmenleri ve diğer memurları görevden alıp, kamudan atmazsa onlar da zalim olacaktır; çünkü zulme rıza zulümdür.

    Yanıtla (3) (1)
  • Karar Okuru / 28 Kasım 2024 08:34

    Adam kayırmacılığın, haksızlığın ve torpilin âlâsı mülakatı kurumsallaştıran siyasetçiler bu rezaleti bile bile sürdürüyorlar. Artık bunlardan adalet beklemek beyhude! Bundan sonra kaldırsalar bile ne yazar? Yapılan adaletsizlikleri telafi edebilir mi, kaybedilenleri geri getirebilir mi?

    Yanıtla (4) (0)
  • Barut Osman / 28 Kasım 2024 08:29

    KPSS falan masaldan hikaye...

    Yanıtla (2) (0)
  • Karar okuru / 28 Kasım 2024 08:23

    Yeşilkemalist çıraklar, ustalarını kötülükte geçme peşinde; 1925-2024 arasını yok sayabilen kaliteli az kişiyi selam olsun!

    Yanıtla (0) (1)
  • Batandaş / 28 Kasım 2024 08:17

    Mülakat artık kul hakkı yemenin yeni yolu oldu.

    Yanıtla (1) (0)
  • ÖTÜKENLİKURT / 28 Kasım 2024 08:06

    Şimdi teğmenleri atarlarsa ordudan halk sokaklara dökülmez ama sandıkta onun cezasını keser! Bu sebeple ağırdan alıyorlar! Toplumun değişik kesimlerinden teğmenlere destek mesajları gemeye devam ediyor! Sahip çıkma üst seviyede. Şayet organize bir hareket olursa teğmen yavrularıma sahip çıkmak için ben hemen katılırım. Maddi - manevi sonuna kadar yanlarında olurum.

    Yanıtla (3) (1)
  • FARKLI AÇI / 28 Kasım 2024 08:06

    AKP genel başkanı, CHP'li belediyelere konserlerin hesabını soracağız, diyor, iki saat içinde savcılık soruşturma başlatıyor. AKP genel başkanı, kimi dizilerde cübbeliler, sarıklılar hedef gösteriliyor, RTÜK gerekeni yapmalı, diyor, iki saat içinde RTÜK yasak ve caza kararlarını açıklıyor. Kurumlardan biri "bağımsız yargı", diğeri "bağımsız kurul".

    Yanıtla (4) (0)
  • ÖTÜKENLİKURT / 28 Kasım 2024 08:02

    Bu korku sebebiyle mafyaya sarıldılar, MHP'ne sarıldılar, mülakatla tarikatçı cemaatçi kişileri devlete doldurma haksızlığına sarıldılar! Fakat halk da uyandı. Nitekim öyle ahım şahım şeyler yapamayan CHP birinci parti oldu! Şimdi sormaya başladılar ama cevapları yok, neden düştüklerinin. Daha da düşecekler ve nakavt olacaklar!

    Yanıtla (6) (1)
  • Zafer / 28 Kasım 2024 07:34

    Saray değişmez etrafıda değişmez zira umurunda değil

    Yanıtla (2) (0)
  • birol / 28 Kasım 2024 01:26

    Mülakat nedir bilir misiniz ?
    200 Kimya öğretmeni alınacağını var sayalım
    A adayın KPSS puanı 80,0345 ile ıkı yüzüncü sırada
    B adayın KPSS puanı 77.6745 ile iki yüz onuncu sırada
    A adayın mülakat puanı 80 puan olarak kabul edelim
    B adayın mülakat puanı 85 puan olarak kabul edelim.
    Bu durumda sıralamada bulunan A aday eleniyor sıralama dışında bulunan B aday sıralamaya dahil oluyor ve tercih yapmaya hak kazanıyor. Mülakat zulümdür

    Yanıtla (22) (0)
  • Dokuzuncu köy / 28 Kasım 2024 07:23

    Mülakatta ne tip sorular sorulduğunu bilen var mı ? Mesleki soru yok olsa da alınacak adaya önceden söylenmiş yani KPSS den ne alırsan al hiç önemi yok bu adaletsizliği yapanlar rozi mahşerden önce bu dünyada vermeleri gerekiyor. Kandırarak oy almak günahların en büyüğüdür.

    Yanıtla (1) (0)
  • Adem / 28 Kasım 2024 07:17

    İyi ki ahiret var. İyi ki cehnnem var. Gariban biri binbir zahmetle çocuğunu okutuyor. Onlarca sınavdan başarılı bir şekilde çıkıyor. Sonra 20 yıllık emeği bir kaç dakika içinde çöpe dönüştürülüyor. Ve onun yerine birilerinin adamları ömür boyu hakketmedikleri bir makam ve maaş kazanıyor. Allah bunu kabul etmesin.

    Yanıtla (2) (0)
  • Gariban / 28 Kasım 2024 07:04

    Ben bu milletin aklına şaşarım.ki hala bu iktidar bu kadar yolsuzluk adaletsiz uygulamalar içinde bulunurken seçimleri nasıl kazandıklarını aklım bir türlü ermiyor.

    Yanıtla (1) (0)
  • Tek / 28 Kasım 2024 00:18

    Mogultay feto ve bugünler..öncesi de..tüm görüşler maalesef aynı şeyi yapıyor..gelecekte de kim iktidarsa aynı şeyler olacak..mantık hiç degismeyecek...ama siz de yapmistiniz..

    Yanıtla (9) (3)
  • karar okuru / 28 Kasım 2024 01:52

    ama böylesi hiçbir zaman olmamıştı.

    Yanıtla (26) (1)
  • Hemhâl / 28 Kasım 2024 06:59

    Bunlar bu konuda bayrağı zirveye dikti, eminim bundan sonra kim gelirse gelsin bunların yaptığını yapamaz

    Yanıtla (1) (0)
  • Dokuzuncu köy / 28 Kasım 2024 06:58

    Sayın yazar; yazınızın başlığındaki soruya yazınızın içinde cevap vermemişsiniz sanki niçin mülakatı kaldırma sözü verdi acaba gece istihare yattı sabah kalkıp söyledi. Seçimi kazanmak için elde kalan bir kaç barut vardı o da onu yaptı bu söze inanıp oy veren olmuş mu elbette fazlası ile olmuştur. Onlar saflığının kurbanı olmuşlardır. Yoksa böyle bir şey asla olmayacağını bilmemek saflığın ötesinde bir şeydir.

    Yanıtla (0) (0)
  • Hasan Ali / 28 Kasım 2024 06:54

    AKP, ülkeyi tarihinin en kötü durumuna getirdi. Ekonomi, hukuk tamamen bitik, milyonlarca Türkce bile bilmeyen Araba, Afgana, ev satisi üzerinden vatandaslik satti. Yüzbinlerce Suriye vatandaslik dagitip, ülkedeki Türk dominasyonunu uzun vadede riske atti. Islamci dis politikiyisla ülkeye zarar verdi. AKP'nin elinde devletin imkanlarini kullanip, kendi secmenine kaynak ve is yaratmaktan baska hicbir sey kalmadi. Mülakat olmadan AKP var olamaz, oy alamaz.

    Yanıtla (3) (0)
  • haluk d / 28 Kasım 2024 06:19

    Tayyip bey ne yaparsa yapsın ( olumlu veya olumsuz) alkışlayan destek veren bir alici gurubu var onun için verdikleri sözü yerine getirmelerini gerek yok onada bir kılıf uydururlar destekcileride inanır.

    Yanıtla (1) (0)
  • Okuyucu / 28 Kasım 2024 00:23

    Bekleki düşecek.Elektriğe % 38, Doğal gaz a % 38 zam yapıp, ardından ,Benzine,mazota, Otogaza, köprü ve otoyol geçişlerine ağır zamlar yapıp Enflasyon düşecek diye bekleyen halka enflasyon düşüyor diye müjde veren REİS

    Yanıtla (20) (1)
  • karar okuru - ... / 28 Kasım 2024 05:54

    okuyucuya: imam hatipte tefsir hocaları sadece faizin haram ve enflasyona sebep olduğunu söylediği için o da hala öyle sanıyor. yaptığı kamu zamlarının enflasyonu körükleyeceği söylenmediği için aradaki bağlantıyı bir türlü kuramıyor, olan bize oluyor.

    Yanıtla (2) (0)
  • AHMET GÜLÇUBUK / 28 Kasım 2024 04:56

    Utanma duygusu olmayanlardan iyimser beklentiler boşa kürek çekmek gibidir....hangi konuda verilen sözler tutuluyorki....

    Yanıtla (1) (0)
  • KARAR-LI / 28 Kasım 2024 01:58

    Mülâkatı kaldırmamak ülkeye hizmet etmek midir? Adam kayırmanın, liyakatsizliğin zirvesi mülâkat ile yapılmıyor mu? Beceriksiz ve başarısız olanları ömür boyu kazanamayacakları makamlara yerleştirmek için minareye kılıf uydurmak kimin, ne işine yarar? Sahi bu mülâkat tiyatrosu kimin/kimlerin işine gelir?

    Yanıtla (31) (0)
  • karar okuru / 28 Kasım 2024 04:20

    Ahlaki çöküşteki topluluklarda insanları iki tülü elde edersin. Çeteysen onlara suç işletir, senden başka gidecek yeri kalmamalarını sağlarsın. Onlara gönlünce itlik uğursuzluk yaptırırsın. Siyasetçi isen onları hak etmedikleri yerlere getirip ranttan pay verir, bir gün herşeyi kaybetme kokusu yaratır, sadakatlerini satın alırsın. Bu iş için liyakatsizlerin ahlaken en düşük olanları seçersen, senin ve kendilerinin çıkarları için yalan da söylerler; hırsızlık, hukuksuzluk ve zulüm de yaparlar.

    Yanıtla (3) (0)
  • karar okuru / 28 Kasım 2024 04:02

    Millet elbette saf değil, herşeyi görüyor. Yine de %50+1'i, bana bu yağmadan birşey düşer mi? diye görmezden geliyordu. Siyasi "akıl" işte bu yarıya güveniyordu. Bugün pasta küçüldükçe seçmen yüzdesi küçülüyor. Bu ise siyasetçiyi kaygılandırsa da utandırmıyor, aksine hırçınlaştırıyor.

    Yanıtla (1) (0)
  • F.A / 28 Kasım 2024 02:14

    Artık sözün tükendiği, tuzun koktuğu, at izinin it izine karıştığı yerdeyiz. Bu yaşıma kadar memleketimi bu kadar çaresiz görmemiştim.

    Yanıtla (39) (0)
  • okur / 28 Kasım 2024 01:57

    çünkü söz vermek,fındık vermek gibi görüldüğü için.

    Yanıtla (14) (1)
  • Musto / 28 Kasım 2024 01:54

    Duy da inanma.Sanki muhalefet lideri konuşuyor.Erdoğan dün grup toplantısında verip veriştiriyor, yasalardan bahsediyor. Belediyelerin Kreş açmasından Anaokulu eğitimi vermesinden, bunların suç olduğundan.Yahu Müslüman hangi yasalara uydun. İnsan biraz Hicab eder. Daha dün Ne istediniz de vermedik diyen, yasaları çiğneyen siz. Mülakatı kaldırdık diyen, bu millete söz veren sizdiniz.Kendinizi sorgulayın.Bu millet Belediye seçimlerinde neden muhalefeti tercih ediyor? Artık Millet hamasete doydu...

    Yanıtla (35) (4)
  • Adalet / 28 Kasım 2024 01:34

    Kim nederse desin bizim gibi ülkelerde özellikle 23 yıldır sicili bozuk olan AKP yönetiminde mülakat demek torpil demektir

    Yanıtla (16) (0)
  • Feraset / 28 Kasım 2024 01:14

    Seçimi başarıyla atlatmak için mülakatı kaldırma sözü verilmiş olabilir mi? Nasıl olsa seçimden sonra unutulur diye düşünülmüş olabilir.

    Yanıtla (7) (0)
  • Bence böyle / 28 Kasım 2024 00:53

    Yöneticiler milleti yönetmek için geldiler ayrım yapan her kim olursa olsun er yâda geç karşılığını yönettiğini sandığı halktan alır Moğultay çok kötü bir örnek olmuştur Türkiye siyasetine

    Yanıtla (2) (1)
  • Okur / 28 Kasım 2024 00:50

    Mülakat kalksın
    2 turlu. Sınav olsun.

    Yanıtla (0) (0)
  • Sahin / 28 Kasım 2024 00:46

    Müslüman kul hakkı yemez .
    Peki şimdiye kadar mağdur olanların hali ne olacak

    Yanıtla (7) (0)
  • Karar okuru / 28 Kasım 2024 00:36

    Sayın yazar yakında tüm devletin aygıtları sayesinde iktidarın bir seçim sorunu da kalmaz! Nitekim U dönüşleri deva ediyor, millet de kendine biçilene razı. Bu iktidarı hangi zeminde, zamanda, hangi yol ile demekmiş olanlar bu vebalin ortağıdırlar. Şimdi çevir kazı yanmasın usulü tavırların anlamı yok. Bir süre sonra gazete okuru bulunamaz ise şaşmamak gerek, zira dönem dünyada da lümpen kültür dönemi!

    Yanıtla (2) (0)
  • Yunus Devrim / 28 Kasım 2024 00:33

    +Mülakatı getireceğiz!
    -Yaşaaaaa!!! Alkışşşşşş!

    +Mülakatı kaldırıyoruz!
    -Yaşaaaaa!!! Alkışşşşşş!

    +Mülakatı kaldırmıyoruz. Kandırdık sizi!
    -Yaşaaaaa!!! Alkışşşşşş!

    +Seçim yaklaşsın bir şeyler yaparız yine!
    -Helalllll!!! Yaşaaaa!!!! Alkışşşşşş!

    AKP.

    Yanıtla (23) (2)
  • serçe / 28 Kasım 2024 00:18

    Türkiye AB ye girmek istemiyor.
    AB normlarına göre istediğinize ihale verip istediğinizi memur yapamazsınız.
    Bizi yönetenler ise bu kurallara uymak istemiyor halkı kul gibi görüyor
    Halk da yıllardır kul olmaya alışmış devlet bize bir şeyler veriyor sanıyor.
    Erdoğan dahil hepsinin bize hizmet eden görevliler olduğunun farkında değiller.

    Yanıtla (16) (2)