EYT çıkar mı?

Emeklilikte Yaşa Takılanlar-EYT... En önemli argüman, işe başladıklarında geçerli vaatlerin sonradan değiştirilmesi. Belirlenen gün sayısı (çalışılmış iş günü) doldurulmasına rağmen başka engellerle emekli olamayanlar.

Ben açıkçası bu işin hukuki yönünü değil de toplumsal yönünü yeniden izah edeceğim.

Daha önceki düşüncelerimden kısaca yeniden bahsedeyim:

Bu gün emeklilik için verilen iş günü sayısı (7 bin çok yetersizdir -bir zamanlar 5 bin gün-) Hatta şunu izah edeyim; emeklilik için gün sayısı en az 10 bin gün seviyelerinde olmalı.

Ya ücret tarafı? İşte asıl mesele burada. Emekli olduğunuzda çalışırken aldığınız ücretin en az yüzde 70›i civarı bir ücreti alabilmelisiniz.

Bu nedenle hem prim günü hem de ücret düzeyi kesinlikle artırılmak zorundadır.

İyi ama bugün ne olacak?

EYT çıkmalı mı?

***

Mevcut şartlarda EYT çıksa ne olur? Bakınız, emeklilikte maaş oranı yüzde 35’lere düşürüldü. Bunun yanında bir de asgari emekli maaşı diyerek, 4250 lira maaş alana da aynı ücret; 7 bin lira maaş alanda aynı ücret veriliyor....

Niye biraz fazla maaş alasınız ve fazla prim ödeyesiniz ki?

Herkes yoksullukta birleşmiş oluyor bu düzende...

Ayrıca, EYT şu açıdan son derece haklı: 2000 öncesi çalışılan süre çok olunca maaşınız yüksek oluyor (%70 gibi); ama 2000-2008 arası yüzde 50’ye ve 2008 sonrası %35’e düşen bir maaş etkisi söz konusu. Bu sayede EYT’li olarak çalıştıkça emekli maaşınız düşüyor.

Niye çok çalışacaksınız ki?

Bunları defalarca daha önceden yazmıştım.

Şimdi yeni duruma gelelim.

***

EYT mevcut haliyle kesinlikle çıkmamalı. Bunu şu anda istese emekli maaşı almaya hak kazanmış ama SGK’ya bile başvurmamış biri olarak söylüyorum.

EYT çıkmamalı ama isteyene de istediği gün emekli olma hakkı verilmeli: Ne kadar prim ödedin? Kaç yıl emekli maaşı alacaksın; sağlık giderini de düşerek ücret çok rahat belirlenebilir.

Çıkması gereken şey EYT değildir; yapılması gereken şey sistemin düzeltilmesidir.

Bakınız, emekli maaşı kavramını çoktan yitirdi. Bugün asgari emekli maaşı 1500 liradan 2500 liraya yükseltildi ama bu ücret bir kaç ay sonra açlık sınırının bile yarısı edecek.

Elektrik-gaz faturası bile bu ücreti alıp götürdü.

Bugün ülkemizde ne çalışan kazanabiliyor ne de emekli... Kaybet-kaybet anlayışı ile siyasete bağımlı ol diyor sistem.

Ama tehlike büyük...

Gelin duruma bakalım.

***

Geçen yılın 11 ayında (ocak-kasım) bütçeden SGK’ya 227,4 milyar lira transfer edilmiş. Bu kaynak yatırım yerine SGK’ya gitmiş demektir. (2020 yılında bütçeden SGK’ya aktarılan para 248 milyar 846 milyon liraydı)

Kasım 2021 itibari ile 22 milyon 435 bin kayıtlı çalışan bulunmaktadır. Bunun yanında da 13 milyon 616 bin kişi emekli maaşı alıyor. Ama buraya bir de 4,9 milyon kamu çalışanını eklemek durumundayız.

Bu verileri de ara ara yeniden aktarıyorum. Ama bugün asıl noktaya değineceğiz: NÜFUS...

2021 yılında nüfusumuz 1 milyon 066 bin kişi arttı ama bu artışın 459 bini yabancılardan geliyor. Bizim gerçek nüfus artışımız sadece 607 bin kişi.

Bakınız, 2015 yılında 1 milyon 337 bin bebek doğumu olan ülkemizde , 2020 yılında bebek sayısı 1 milyon 113 bine düştü.

Ekonomik kriz ailelerin bebek sahibi olma isteklerini çok ama çok kötü vurdu. Bebek sayısında yıllık 70 bin civarında düşüş yaşanıyor.

Kadın başına doğum sayısı da 2016 yılından beri baraj seviyesi olan 2,10’nun altına hızla düşmeye başladı. 2020 yılında bu oran 1,76 ila nüfusumuzun gerilemeye başladığını gösteriyor.

Şimdilik gençlik dolayısı ile nüfus düşmüyor ama bu geçici bir durumdur. (2019-doğum sayısı 1 milyon 187 bin ve ölüm sayısı 436 bin)

Ve son olarak 0-14 yaş nüfusumuzun son 2 yılda 236 bin kişi azaldığını söylersek sanırım durumu kavramış oluruz. Evet, genç nüfusumuz iki yıldır azalıyor.

Bu çok ama çok önemlidir. Geriden nüfus gelmiyor; bunu bilin isterim.

Ve son nokta: Sadece bir yılda ortalama yaşımız 32,7’den 33,1 yıla çıktı.

***

Şimdi sorarım size; bu durumda ilerleyen yıllarda emekli maaşı alabilecek miyiz? Cevap: Hayır (enflasyon olarak ödenebilir)

O zaman çalışmak ve çalışmaktan başka yapacak bir durum yok. Bütün mesele sistemi kurabilecek bir aklın olması. Aksi halde işimiz çok zor.

YORUMLAR (72)
YORUM YAZ
İÇERİK VE ONAY KURALLARI: KARAR Gazetesi yorum sütunları ifade hürriyetinin kullanımı için vardır. Sayfalarımız, temel insan haklarına, hukuka, inanca ve farklı fikirlere saygı temelinde ve demokratik değerler çerçevesinde yazılan yorumlara açıktır. Yorumların içerik ve imla kalitesi gazete kadar okurların da sorumluluğundadır. Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır. Özensizce belirlenmiş kullanıcı adlarıyla gönderilen veya haber ve yazının bağlamının dışında yazılan yorumlar da içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır.
72 Yorum
  • ANGARALI / 08 Şubat 2022 13:12

    Ya işiniz gücünüz algı yapmak, Bugün mertçe çıkıp demiyorsunuz ki!? Evet burada bir kanunsuzluk, hukuksuzluk vardır. Dünya'da ve Tarih'te görülmemiş bir şekilde çıkan bir kanun geriye işletilerek bu hak mağduriyeti yaratıldı. Bu EYT'liler demiyor ki! emeklilik yaşı 65 olmasın. 08.09.1999 da çıkarılan 4447 sayılı kanun o tarihten sonrasını kapsasın, geriye işletmek sosyal devlet olmanın neresinde vardır. Siyasilerin oy uğruna verdikleri taahhütlerin acısını neden bu kitleye yüklüyorsunuz.

    Yanıtla (20) (2)
  • Eyt'li / 08 Şubat 2022 21:18

    Sn: Erdoğan 45 yaşını bitirdiği gün emekli oldu

    Yanıtla (12) (0)
  • yetersiz bakiye.. / 11 Şubat 2022 11:45

    Aynen katılıyorum hocam. Bu konuyu bilen de bilmeyen de atıp tutmasın lütfen. EYT'nin istediği 08.09.1999 öncesi haklarının verilmesi bu kadar işte... maliyet bizim konumuz değil, karşımızda bir kişi yok koskoca bir devlet var, Bizler yıllarca çalıştık primlerimizi tıkır tıkır ödedik. Bana ne devlet nerden bulacaksa bulsun kaynağını benim hakkımı eksiksiz versin o kadar....

    Yanıtla (0) (1)
  • Misafir / 11 Şubat 2022 09:55

    Sn yazar bende size şöyle belirteyim yaşım 42 ve eytliyim ilkokuldan sonra maddi sebeplerden dolayı okumadım 13 yaşında çalışıp hayatın yükünü sırtlandım yani 29 senedir çalışıyorum hizmet süremin dolmasına 3sene primim de 1500 gün eksik eğer eyt çıkmaz ise 16 yıl daha çalışmam gerekiyo bugün 13 yaşındaki bir çocuğunu başına birşey gelir diye bakkala bile gönderemiyosun bizim günahımız ne eyt çıkmaz ise bir çok insan prim hizmet tamamlayıp kayıt dışı çalışacak kim zararda gerisini siz düşünün

    Yanıtla (1) (1)
  • rızelı / 11 Şubat 2022 08:47

    Adam 9000-10000 gun prım odemış hala çalışsın dıyorsunuz….ssk gırışte krıter neyse ınsanlara o hak verılmelı...kımse lütuf ıstemıyor….Saçma sapan yazılar yazıpta kafa karıştırmayın..eyt lıler mılletıne vatanına bağlı kışılerdır….iş ımkanı yok çalışanıyor bekle nereye kadar bekleyecek....Istanbulu ak partı eyt yüzünden kaybettı….Akaryakıt gıdaya elektrık suyu gelen zamalr tahsıl edılen vergılerı ıyı kullanılsa böyle olmaz....Nerde eyt lılerın odedıgı prımler...

    Yanıtla (1) (0)
  • Okur / 09 Şubat 2022 12:54

    2000 yili oncesinde emekli olan 40 li yaşlarin başında bir suru kisi 30 yildir maas aliyor. Kendini bir hafta Turkiyede SGK li gosteren 100 binlerce Almanyadaki Turk vatandaslari emekli ayligi aliyor hemde oyle az buz degil cogu 4000 tl uzerinde sonrada bu paralari euro yapip Almanyaya transfer ediyor. Kamuda 117.000 aracin, bakimina benzinine ve soforune odenek var Eyt lilere yok. 32 senedir calisiyoruz hala 2 yil bekleyecez.bu mu adalet. Kesinti 1 hafta calisip ta emekli olanlardan yapilsin.

    Yanıtla (7) (0)
  • Engin Dikmen / 09 Şubat 2022 04:29

    Olayları çarpıtmayalım. Yok ssk şöyle bu kadar para gitti geldi. O beni bağlamaz benim işim değil. Dūnyanın hiç bir yerinde bir kanun çıkarïlıp geriye dönük işletilmemiştir. Benim işe başlarken ssk ile hangi sözleşmeyi imzaladı isem ona bakarım. Gerisi çamura battı. Yan yattı beni gram ilgilendirmez......

    Yanıtla (6) (0)
  • Okur yazar / 09 Şubat 2022 00:00

    İbrahim Bey yazı başlığı ile içerik tutarsız. Başlık tahmininizi yazacaksınız izlenimi veriyor oysa içerik çıkmalı mı çıkmamalımı analizi...

    Yanıtla (4) (0)
  • Necati / 08 Şubat 2022 22:11

    Eytlilere haklari verilmeli. Evet emekli.maasi alinan maasin yuzde 70 i olmali. Ama bu hukumet kimseye bir sey veremez. Gecen ay enflasyon yuzde 36 dediler memura yuzde 30 verdiler. Bu ay enflasyon yuzde 48.69 diyorlar. Bir ay icinde memur ve.memur emeklisi yuzde 20 zararda. Temmuza kadar her ay yuzde 20 yuzde 30 yuzde 40 yuzde 50 derken memur ve memur emeklisi maaslari tukenecek. Akp kendi derdinde. Kaybederlerse buyuk bir bedel odeyecekler. Cok korkuyorlar. Millet akillarina gelmiyor

    Yanıtla (6) (1)
  • Tuncay Tuncay / 08 Şubat 2022 22:05

    Bütçeden SGK’ya aktarılan paraları yazmışsın. Peki vaktinde ssk’dan hazineye aktarılan paraları neden yazmıyorsun. Sistemi emekli aleyhine bozan siyasiler çok mu temiz? Hepsi 40’ında emekli olmuş 3’er maaş alıyor. Bu ülkede yaşı 45’in üstünde olan insanlara iş verilmiyor. Emeklilik dengesine gelene kadar önce bu ayrımcılık kaldırılsın.. İngiltere’de Almanyada 60 yaşındaki kişi işe başvurduğunda iş bulabiliyor. Cv’lerde resim, doğum tarihi yok. Sen önce bizim insanca iş bulmamızı sağla.

    Yanıtla (10) (1)
  • Zor İş / 08 Şubat 2022 21:37

    Bizim insanımız çalışmayı sevmez, "alemin enayisi sen misin" diye dalga bile geçerler çalışanla. Avanta peşindedir herkes (dürüst insanları tabiki tenzih ederim). Memurum işini bilir mesela, işe girmek için ayıya dayı denir. Örnekleri uzat uzatabildiğin kadar. Daha rüşvet, yolsuzluk ve vergi kaçırma konularına girmedim bile. Eee nasıl olacak bunun sonu? Çok değil, 3-5 yıl sonra emeklilerin hemen hemen hepsi asgari ücretin epeyce bir altı seviyeden ücret alacak, göreceğiz hep birlikte.

    Yanıtla (5) (1)
  • Hüseyin Savaş Bir EYT mağduru... / 08 Şubat 2022 21:16

    Değerli üstadım,
    3 yıl önce psikolojok bedenlerden bakadan istifa ederek ayrıldım. 2017 de yasal olarak hak ettiğim emekliliğimi 3 yıldır tazminatimla idare ederek bekledim ve daha 2 yıl bekleyeceğim.
    Ülkenin makro sorunlarını çözmeye bu kafamızla ne benim ne de torunlarımın
    Ömrü yeter. 5 Milyon suriyeliye bedava bakacaklarına bir ekmek alacak parası kazanamayan 9000 -10.000 gün piri. Odemiş insanlarinin çalinmış emekliliklerini versinler !!!

    Yanıtla (8) (1)
  • Eyt'li / 08 Şubat 2022 20:47

    Devletin kanunu geriye işleyip çalışanların haklarını gasp edemez zaten sıkıntı bu noktada. Bu çözülünce problem kalmıyor.

    Yanıtla (5) (1)
  • Okur Yazar / 08 Şubat 2022 20:44

    Eyt seçime yakın çıkar. O erken emekliliği getiren de kabahat. 40 yaşında nasıl emekli edersin. Bu hak mıdır. 56 yaş en ideali Türkiye için.65 yaş istihdam güvencesi olmayan bir memlekette zulümdür.

    Yanıtla (2) (1)
  • Türemiş eyt / 08 Şubat 2022 20:18

    Gerçek anlamda liyakatli durust siyasetçiler olsun iddia ediyorum bu memleket 4 yılda Almanya seviyesine çıkar 52 yaşındayım görmedim gunceldekilerde aynı milliyetcilik(kurt-Turk)dincilik Atatürk culuk demokrasi maskesi altinda milleti kandırıp duruyorlar millette aval aval bunların peşine düşüyor

    Yanıtla (4) (1)
  • Türemiş eyt / 08 Şubat 2022 20:11

    9 milyon yabancınin sağlık giderini karşıla 600 vekil ve tayfasına bak saraya ve tayfasına bak 1 kesmez 10 maaş ver yancilara belediyelerden astronomik burslar ver bütün belediyeler alibabanin çiftliği kültür sosyal hizmet adı altında deli ödemeler bilgisayar çağında 5 milyon üretmeyen memur asıl 9 milyon ekstra 4 milyon emekli arti 15+15milyon sosyal yardim muttara4250 siraEYT ye gelince turemis
    Hak haktır hesabı yapılmaz devlet sözünde durur

    Yanıtla (5) (1)
  • bilimsel / 08 Şubat 2022 00:18

    SGK battı. Doktorlara 5 dakikada bir sıra veriliyor. Doktor yok. Her önüne geleni ülkeye alır hiç pirim yatırmamışları SGK dan yararlandırırsanız bunun cezasını tüm halk çeker.

    Yanıtla (41) (1)
  • KARAR OKURU / 08 Şubat 2022 18:35

    Doktora da gitme noooolur, muskacıya varıver... Yol o yol değil mi?

    Yanıtla (3) (0)
  • Köroğlu / 08 Şubat 2022 14:51

    Bolu Belediye Başkanı muhalefete hodri meydan dedi.
    "11 muhalefet millet vekili istifa etsin."
    Muhalefet nasılsa seçimi kazanacak ya ! EYT yi de çıkarır. Ortodoks politikalara döner. Ekonomik refaha ulaşırız. mıyız.!?

    Yanıtla (5) (3)
  • KARAR OKURU / 08 Şubat 2022 18:32

    Beleşe yerleş, ne de olsa serde Osmanlılık zihniyeti var!

    Yanıtla (2) (1)
  • Mert / 08 Şubat 2022 18:31

    Ibrahim bey. Birakta nufus azalsin. Az olsun Kaliteli nufus olsun. 10 sene sonra Yapay zeka teknolisi ile bugunku islerin yuzde 70ni Robotlar yapacak. Insanlar daha az calisacak. Saglikli bir Dunya icin Nufusun azalması lazim. Turkiye nin nufusu 30 milyon yeter. Dunyanin kaynaklari yok oluyor....GELECEK nesillere tertemiz bir Dunya birakmaliyiz.

    Yanıtla (2) (2)
  • necati budak / 08 Şubat 2022 17:51

    Merhaba
    yazdıklarınızda haklısınız ama 2008 yılından sonra işe başlayan genç 65 yaşında emekli olacak ortalama yaşam süresi 80 olduğu varsayarsak 45 yıl çalışıp sisteme para ödeyip 15 yıl ödediğini geri almaya çalışacaktır. Geçmiş düzende bunun tersi oluyordu. Ortalama 10,15 yıl sonra bütçe açığı tersine dönecektir. Bu hesaplana bilir. kanun geriye işlemez ise eyt diye bir şeyin olmaması gerekir. Kurumların başındakiler siyasetçiler bu prensip üzerinden insanların haklarını vermelidirler.

    Yanıtla (1) (1)
  • ahmet / 08 Şubat 2022 17:44

    başlık çok yanlış EYT çıkmalı mı? diye başlık atmalıydınız. bu klasik gazetecilik anlayışı biraz eğreti duruyor

    Yanıtla (3) (1)
  • Deniz / 08 Şubat 2022 09:23

    Biliyoruz ki osmanlinin yikilis sebeplerinden biri toprak sisteminin bozulmasiyla insanlarin topraklarini birakip sehirlere goc etmeleri sonucu sehirlerde cesitli sosyo-ekonomik sorunlarin cikmasidir.son aciklanan tabloda ulkemizde koylerde yasayan nufus yuzde 7 ye dusmus.tarim basibos birakilmis,insanlar kendi istekleriyle tarim yapiyorlar.tarim bagkur primi 1700 liraya cikmis.emekli olma sarti 3600 gunden 7200 gune cikarilmis.ciftci borc bataginda,girdiler fahis fiyata cikmis,insanlar .....

    Yanıtla (14) (3)
  • Deniz / 08 Şubat 2022 11:19

    İnsanlar yemege zor buluyor.1700 lira primi nasil odeyecek.bu mu devlet halk icindir ilkesi.Tarimi birakana devlet ne yapiyorsunuz demiyor.koylu devlete yuk olmadan prim oduyor,emekli olunca en az maasi ona bagliyorsun,sen bunu destekleyecegine zam ustune zam yapiyorsun,bu nasil devlet baba.devlet kimin icin var?koyluyu topraktan koparmak icin herseyi yapan bu zihniyet ulkeyi kitliga goturuyor.

    Yanıtla (12) (1)
  • Deniz / 08 Şubat 2022 14:00

    Bugun gelismis ulkelerin hic biri tarimdan vazgecmiyor.tarimini kalkindirmadan sanayi atilimi yapan bir ulkeyi tarih yazmiyor.biz beton satarak,vatandaslik satarak,devlet topragi satarak ,devlet isletmelerini satarak birsey yapacagimizi zannediyoruz.nasil ki faiz sebep enflasyon sonuc diyen zihniyet burda da tarim uretimi olmadan sanayilesecegini zannediyor.bunun bedeli cok agir olacak,yazik olacak bu halka.ramazan da 50 olur dedigimiz domates,salatalik 25 lirayi gordu.bu mu ?idare.hadi ordan!

    Yanıtla (8) (0)
  • denize / 08 Şubat 2022 14:59

    gelişmiş ülke tarımdan vazgeçmiyor ama tarımda makineleşme var. tarımsal üretimi tüm nüfusun yüzde 5'i ile hallediyorlar. görüşlerin biraz merkantilizm ve fizyokrasi döneminde kalmış olmasın? bütün gelişmiş ülkeler sanayiyi tarımın aleyhine büyüttüler. işgücü lazımdı. senin bahsettiğin dönemler görece refah dönemlerinde, işbölümü ve makineleşme sonucu görülen durumlar. 1850 leri 1970 örnekleri vererek anlatmaya çalışmak olmuyor. sanayi tarım aleyhine büyüdü. sonra da sanayi tarımı geliştirdi.

    Yanıtla (3) (1)
  • denize / 08 Şubat 2022 15:01

    Köylü tarımı bırakıyormuş. Türkiyede tarım toprakları son derece parçalıdır. ve bu miras yoluyla gittikçe küçülmektedir. ölçek ekonomisi uygulanamamaktadır. birim başına maliyetler yükselmektedir. normalde insanlar topraklarını bırakmalı, onlara uygun barınma, iş ve eğitim koşulları toplanmalı ve tarım alanları daha büyük işletmeler halinde yapılanmalıdır...

    Yanıtla (5) (1)
  • Deniz / 08 Şubat 2022 16:04

    Makinelesmeye Gecil di de tutan mi oldu?.sanayi devriminden sonra adamlar para kazaninca tabi ki tarimda makinelesmeye gececekler.parana gore yaparsin.o zaman bugun abd fasulyesi yiyorsun adamlar niye uretiyor.paraya mi ihtiyaclari var.biz niye onlara satamiyoruz.bir gap bolgesini halledemedik.ama o zor is.araziyi arsa yapip bina dikmek yagli is.son 20 yilda kibris buyuklugunde ekilip bicilen arazi bos birakildi.bu sekilde mi sanayide atilim yaoacagiz.para nerden gelecek ...

    Yanıtla (4) (0)
  • Deniz / 08 Şubat 2022 16:54

    Parcali olabilr,ona gore urun secersin,ortadoguyu besleyecek kapasiteye sahip gapta araziler 5 dekar diye bolunmemis herhalde.ic anadoluda ayni sekilde.bizim vilayetimiz olcusunde ulkeler bize tarim urunu satarken,araziler parcalanmis lafi havada kalir.bu zihniyet meselesi.bir kolay isler var dir.birde zor isler.

    Yanıtla (0) (0)
  • Deniz / 08 Şubat 2022 17:26

    Tarimda tohumda %85,urun bazinda %65 disa baglandik.ne oldu sanayi devrimi mi?yaptik.ne kazandik.havaalani yaptik butun is makineleri alman,butun celik konstruksiyon isleri alman,insaatta yapi kimyasallari %70 disa bagli.inen ucaklar abd ,avrupa mali.bu ulke nerden para kazanacak.ulke gelirinin yarisi insaata gidiyor.sanayici fabrika kapatip insaat yapiyor.tarim yok sayiyorsun.atalarimiz topragini hor goren yarinini zor gorur demis.ulke bu yolda ilerliyor.

    Yanıtla (2) (0)
  • Nihat / 08 Şubat 2022 18:13

    tasimali egitimle koylerdeki uretim bitirildi,bu sayede egitim de de hicbir gelisme olmadi.insanlarin koylerindeki hayat sartlarini koruyacak ortami olusturamayan siyaset,isin kolayina kacip sehre gocu tesvik etmektedir.bu sekilde olusturulan yiginlar yeri geldiginde siyaseten oy deposu olarak kullanilmaktadir.insanlarin hayat standardini yukseltmek icin bir calisma yok ortada.

    Yanıtla (1) (0)
  • Nihat / 08 Şubat 2022 18:59

    Bu ulke insanlari yerinde yurdunda tutup gelirini arttirici politikalar uretememistir.isin kolayina kacmis gocu tesvik etmistir.oysa gittikleri cogu yerde sefalet icine dusmusler,insanlarin huzuru kacmis ,sagliklari bozulmustur.batililar bizim urunlerimizi bizden alip daha cok para kazanmaktadirlar.bugun gubreye gecen seneye gore yuzde 400 zam gelmistir.pirlantadan sifir vergi alirken bir gubre isini hslledememisiz.yani ulkemizde tarim uvey evlet muamelesi gormektedir.

    Yanıtla (1) (0)
  • veli / 08 Şubat 2022 20:26

    toprak parcalı oldugunda parca sayısı kadar mesela su motoru vb seyler koyman lazım o zaman maliyetin katlanır. Parcalı araziler evden uzak olabilecegi icin urun calınma korkusundan ekim yapılmayabilir.

    Yanıtla (1) (0)
  • denize / 08 Şubat 2022 14:56

    tüm ülkeler sanayileşme ile seni fersah fersah geçerken, tarım ve el sanatları konusunda rekabet gücün sıfıra inmişken ne yapacaktı köylü şehire göç etmeyip? ne yani ingilterede, almanyada ve diğer sanayileşen ülkelerde köylüler kitleler halinde şehre göç edip emekçi olmadı mı? sen sermaye birikimi olmasın diye uğraşıp sanayileşme ve kapitalizmi ıskalamasan bunlar olmazdı. osmanlının yıkılmasını da köylünün köyünü bırakmasına bağladın ya helal olsun. sebeple sonucu karıştırıyor olmayasın?

    Yanıtla (1) (2)
  • Deniz / 08 Şubat 2022 15:35

    Makineli tarima gectin de tutan mi oldu?
    Abd niye tarimdan vazgecmiyor?
    Merkel toprak anamiz derken,biz toprak arsa deyip beton diktik.
    Millete temiz tarim urunu yerine dis guc dediklerinizin gdo lu urunlerini yedirdiniz.

    Yanıtla (6) (0)
  • Deniz / 08 Şubat 2022 16:34

    Rekabeti gelistirecek destekleyecek otoriteyi olusturamamissan suc kimin.bizde sehre geldi de is sahasi mi olusturdun,cogunluk karin tokluguna siyasete alet edilmis sehir diye yatakhaneler olustu.avrupada oyle mi oldu.bizde tarim ne sanayi nutuklari atilirken adamlar ikisini birden goturdu.hani topragi biraktik sanayide nerdeyiz.nerden para kazaniyoruz.osmanli icin sebeplerden biri dedim.

    Yanıtla (2) (0)
  • EYT / 08 Şubat 2022 15:11

    Ekonomi hesabından önce devleti yönetenlere 62 milyon lira burs mu olur bu olsa olsa hirsiklik olur demeniz gerekiyor.bazilari burs adı altında devleti soyarken bazılarına anasının ak sütü gibi helal olan 2-3 bin lira emekli maaşını yük görenler önce vicdanınızı sorgulayin sadece o burs adı altındaki hırsızlık bile yüz binlerce insanı emekli ederdi.

    Yanıtla (15) (0)
  • Mürsel Onat / 08 Şubat 2022 15:08

    Hiç anlamadım bizim yanımızda mısın yoksa yanımızda degilmisin bütçe açık versin 5 Suriyeli mültecilere bedava benim sırtımdan bakıyorlar onlardan hiç bahsaetmiyorsunuz şöyle düşünün bir suç işleyen birisi tam tahliye olacak siz ona yasa değişti 10 yildaha cezaevi nde olacaksınız dese ne yapardınız acaba işte eyt bu konuda

    Yanıtla (6) (0)
  • EYT / 08 Şubat 2022 15:02

    Devleti yönetenler sırf oy için birgün bile prim ödememiş muhtara 4250 TL maaş bağlarken 8-10 bin gün prim ödemiş insanların hakkını gasp ediyor bu büyük bir haksızlık.pancar ekip sadece SSK girişi olan insanları bir gün bile primleri yokken banka kredisi ile emekli edende bu iktidar ekonomik denge vb.konusmadan önce hak eden veya etmeyen ayrımı yapılmalı bu hükümetin artık bu halka vereceği hicbirsey kalmamıştır bundan sonra sadece halkın zararını artırır..

    Yanıtla (8) (0)
  • Vatansever / 08 Şubat 2022 00:25

    Eyt Eyt deyip durdunuz şimdi çıkmasın diyorsunuz. Millet ittifakının 6 benzemezi Ety yi biz çıkaracağız diyor bu konuda onlara bir eleştiriniz var mı? Bence Eyt çıkmalı. İktidar bu sorunu çözmeli. Millet ittifakı 6 benzemezi de seçimlerde bunu kullanır ve seçimden sonra da Ety yi çıkarmazlar. Bu sorunu bu iktidar çözer ve seçimden önce çözmeli millet ittifakının 6 benzemezine bu konuda istismar alanı bırakmamalı.

    Yanıtla (9) (42)
  • Karar okuru / 08 Şubat 2022 09:16

    Vatanseverlik baska sey..partizanlık *tümü dahil* baska seydir...bir parti yoneticisi,,mensubiyeti olmak,,kimseye hakim görüş ayricaligi vermez...

    Yanıtla (10) (1)
  • Metin / 08 Şubat 2022 12:57

    EYT yi çıkarsa da çıkarmasada gidecek bunlar . İnşallah yaptığı kötülüklerin hesabı sorulur.

    Yanıtla (10) (1)
  • kalenci / 08 Şubat 2022 14:20

    bu iş dede siyaset yapıyorsun ya isminde vatan sever sevsinler senin vatan severliğini millet ittifakının benzemezi 6 şu anki iktidarın benzemezi kölelik bir kişinin keyfi
    sen parti kölesi olmuşsun bu kafa ile gidersen askere nahhh....
    alırsın teskere
    allah bu milletin yar ve yardımcısı olsun

    Yanıtla (6) (0)
  • KARAR OKURU / 08 Şubat 2022 14:54

    46 yaşında eyt ile emekli olmuş olan reisiniz eyt isteyenlere vatan haini diyordu di mi? O mu çözecek eyt işini? bırak çözmeyi ben bu maaşı hak etmiyorum o zaman demiş mi?

    Yanıtla (10) (0)
  • Özer / 08 Şubat 2022 14:44

    Doğalgazımız yok perrolümüz yok kaynaklar kıt turizmde geriye gidiyor. Dışarıdan para gelirken pek hissedilmiyordu. Avrupa ve ABD parayı kesince ve bu kötü yönetim hukuku rafa kaldırıp herkesle kavga edince milletçe sefalete gidiyoruz.

    Yanıtla (2) (1)
  • Ali veli / 08 Şubat 2022 13:45

    Anlattığınız yanlış.
    Çalışırken iyi ücret yeterli ücret olmalı en başında. İşsizkik anında sağlam bir işsizlik desteği sağlık desteği olmalı en başında. Ücretler ve vergiler dürüstçe toplanmalı en başında. Eyt ise bir haktır. Ekonomik yönünü düşünmeden haklınin hakkını önce ver sonra sistemi duzelt. Sistem kuruyorum deyip orneğin emeklilik yasını 78 e çıkartırsan ve çıkartmasam batacaktık dersen bu inandırıcı olmaz.
    Şu an yası 40 ve üzeri olanların ortalama ömrü nedir biliyormusun 55

    Yanıtla (4) (0)
  • Mehmet / 08 Şubat 2022 13:39

    Memleket olarak iktidarıyla muhalefetiyle bir popülizm problemimiz var. En hak etmeyen insanlara emekli maaşı bağlandı. Prim ödeyenlerin hakkı ödemeyenlere de paylaştırıldı. Prim ödeyenlerin hakkı gasp edildi. Adalet burda da zedelendi. Neden tembellik teşvik edilir.

    Yanıtla (5) (0)
  • Karar Okuru / 08 Şubat 2022 11:57

    Bence bir konuda yanılıyorsunuz Sayın Kahveci. Ülkede genç sayısı arttıkça 50-55 yaşında işten çıkarılmış birinin iş bulması çok zorlaşıyor. Bu kişi ancak düşük maaşlarla iş bulabiliyor. Emekli maaşı ise sadece eski gelir düzeyine yaklaşabilmek için bir ek gelir niteliğinde oluyor. Bu yüzden 55 yaşında emekli olmak bence normal. Emeklilik yaşı batıdaki gibi genç sayısı azaldığında yukarı çekilmelidir. Bu durumda örneğin 55 yaşında işten çıkarılan birinin aynı şartla iş bulması daha kolay olur.

    Yanıtla (4) (0)
  • Karar okuru / 08 Şubat 2022 10:47

    EYT haktır..önce kafana bunu sok..devlet para basar öder..devlet her koşulda akdini yerine getirir..ekonomi kötü..ee o zaman milletin hakkını gasp edelim..çalışmaya devam etsinler..bu ne saçma bir fikir

    Yanıtla (12) (12)
  • Bülent Gönenç / 08 Şubat 2022 10:27

    En önemli konulardan biri. Belkide 1. sırada ve en hayati olan.
    22 mil çalışan 5 mil memur ve 14 mil. emekliye bakıyor.Bu durum böyle gitmezdi ve 2021 de patladı. 19 mil. memur ve emeklinin maaşı için HOŞGELDİN ENFLASYON. .

    Yanıtla (1) (1)
  • Pirireis / 08 Şubat 2022 10:12

    Dünyanın en zor mesleklerinden birini 26 yol icra ederek, 1.derece , 4. Kademe, 3600 ek göstergeli olarak 2003 yılında emekli oldum, yaklaşık 1100$ Eden maaş alıyordum. Şimdi buna da şükür diyeceğim 550$ cıvarında maaş alıyorum. Sistemin tıkandığı net değil mi? Eyt tabi ki sorun ama bence çalışanın maaşı yükselmez se, emeklinin maaşı da paralel yükselmez. Dolayısıyla sistem revize edilmeli, sorun sonra çözülmelidir. Yoksa 2500₺ maaş ile emeklilik emeklilik olmaz, o para ek gelir olur.

    Yanıtla (3) (0)
  • Yalçın soysevinç / 08 Şubat 2022 10:10

    Eyt konusu popilizme kurban gitmez umarım, esas sorunumuz ABO meselesidir...aylık bağlama oranı kısaltması ABO sürekli düşen oranlarda aylık bağlandığı için 1500 2500 e çıkarılmak zorunda kalınıyor,,,,diyelim ki eyt çıktı ben 3 yıl prim ödeyerek 10.000 gün ile emekli olduğum halde zamlı yeni maaşım 3280 tl oldu ...beklediğim 3 yıl ve düşük bağlanan maaşımın hesabını kim verecek

    Yanıtla (6) (0)
  • Karar okuru / 08 Şubat 2022 09:11

    **O zaman çalışmak ve çalışmaktan başka yapacak bir durum yok. Bütün mesele sistemi kurabilecek bir aklın olması. Aksi halde işimiz çok zor.***....gerisine gerek yok..!..

    Yanıtla (1) (0)
  • Samed yasin / 08 Şubat 2022 08:34

    Türkiyedeki en büyük sıkıntı iktidardakilerin yapmış oldugu yolsuzluklar,israflar,lüks makam araçlarına binmeler,üç-dört maaş almalar,saraylar inşa etmeleridir.kendi adamlarına ballı ihaleler vermeleridir.dört tane kadın belediyeden 62 milyon(eski parayla 62 trilyon=akpliler anlasın diye yazdım)burs almışlar fakir fukara olmadıkları halde.düşünün milletin ne paraları boşa gidiyor.

    Yanıtla (10) (0)
  • TB / 08 Şubat 2022 02:49

    İnrahim Bey, “Bütün mesele sistemi kurabilecek bir aklın olması” diyorsunuz. İşte tam da sorun o! Çünkü o akıl yok. Bu ekolde akla, mantığa, bilime yer yok. Onun yerine biat, itaat, adam kayırma, hak yeme var. Sonucu da bu işte…

    Yanıtla (12) (0)
  • E.g / 08 Şubat 2022 02:20

    Herkes sizin gibi koltukta çalışmıyor bunu dikkate almak lazım siyasi yorum yaparakta sağ da soldanda beğen yada eleştir ekmek kazanıyorsunuz eli beli tutmayan milyon ca insan hak edilen hakkını talep ediyor ülkeyi bizmi bu hale soktuk askerlik dediler yaptık vergi dediler verdik artı KDV verdik daha ne yapalım eyt bu milyonların anasının ak sütü gibi helal hakkı dır

    Yanıtla (6) (1)
  • Mehmet / 08 Şubat 2022 01:26

    Değerli yazar...aklınıza yüreğinize sağlık Vatansever rumuzlu dostumuz yazınızı anlamamış gözlük siyasi olunca böyle oluyor.Siz sistemin düzelmesi lazım Eyt.liler bu şartlarda emekli olursa geçinecek aylık bağlanamaz diyorsunuz.Dünyada çalıştıkca emekli aylığı düşen bir ülke yok.Bu duruma siyasi bakmak çok acıtıcı.Ayrıca bu ülkede en büyük vatansever Altınkurt Atatürk.tür.Sn Bahçeli ile Perinçek.in ne benzerliği var.Anlıyan varmı.Hergece ulusal kanala bakmak yeter.İttifakın dümeni kimde.

    Yanıtla (15) (0)
  • bilimsel / 08 Şubat 2022 01:23

    DİK DURUYORUZ
    Milli Savunma Bakanı Hulusi Akar, "Mısır ile ilişkilerimizin gelişmekte olduğunu görüyoruz. Bu, dosta güven, sevinç veriyor, bazılarını da korkutuyor ve yıldırıyor" açıklamasını yaptı.
    Kaç parmaktı o 4 mü yoksa 5 mi?
    Rabia rabia unutuldu

    Yanıtla (25) (2)
  • bilimsel / 08 Şubat 2022 01:21

    DİK DURUYORUZ
    Erdoğan: Türkiye-İsrail ilişkileri bölgemizin istikrarı ve güvenliği bakımından hayatidir
    One minute değil miydi?

    Yanıtla (23) (1)
  • Bence / 08 Şubat 2022 00:58

    Bence toolumun her kesimine rejimi korumak icin belli rusvetler vereceklerdir. Sonucta ulke cikarlarini ve gelecegini degil rejimi koruma disinda bir gayesi olmayan bir olusumdan soz ediyoruz. Vatandaslarimiz verilen kisa surede enflasyonla eriyecek rusvetlere kanmayip artik hukumeti degistirmesi gereklidir.

    Yanıtla (9) (1)
  • Okur / 08 Şubat 2022 00:29

    Hiç kuşkunuz olmasın eyt de çıkar,3600 de halledilir görün siz sn Kahveci..Seçim kazanmak ve tekrar iktidarını korumak için her ne gerekiyorsa onlar yapılacaktır..Ha,ya kazanamazssak mı,benden sonrası tufan olsun diyorlar..Nasıl olsa matba bizde basarız banknotu,boğarız piyasayı bolluğa-berekete anlayışı var..Sonuçları nasılsa 6 ay sonra çıkacağından seçilemezsek bırakın onlar uğraşsın anlayışındalar malrsef..

    Yanıtla (27) (1)