Din öğretiminde derin sorunlar

Hz. Ömer İslam’ın manevi mertebesinde üçüncü isim olduğu gibi büyük bir devlet adamı ve kanun koyucudur.

Kuran-ı Kerim Müslüman erkeklerin ehl-i kitap (Hıristiyan ve Yahudi) kadınlarla evlenmesine izin vermiş fakat Hz. Ömer bunu yasaklamıştı! Hz. Ömer’in gerekçesi şudur:

“Yahudi ve Hıristiyan hanımlarla evlenmeye Allah Teala o zamanlar müsaade etmişti. Çünkü Müslüman hanımlar azdı. Şimdi ise, sayılarına bereket, ötekilere ihtiyaç kalmamıştır, dolayısıyla da izin kalkmıştır.”

Peygamberimizden kabaca on yıl sonra, şartların değişmesine dayanan dünyevi bir gerekçe…

Bu konuda Prof. Mehmet Erdoğan’ın “İslam Hukukunda Ahkâmın Değişmesi” adlı değerli eserine bakabilirsiniz.

İkinci Meşrutiyet’te çağın ihtiyaçlarına göre yeni bir aile hukuku tartışılırken, büyük hukukçularımızdan Mansurizade Said Bey, hukuki yenilenme için Hz. Ömer’in içtihatlarını emsal almıştı…

YENİ NESİLLERİN SORULARI

Peygamberimizden yüz yıl sonra Emevi Halifesi Abdülmelik, devrin büyük âlimlerinden Hasan Basrî’ye mektup yazarak, kader ve insanın irade hürriyeti gibi konularda “geçmiş nesillerde kimsenin işitmediği” soruların ortaya çıktığını belirtmiş, bunlara cevap yazmasını istemişti.

Yeni nesillerin aklına gelen sorular!

Çünkü Müslümanlar başta Yunan, Süryani, Hint gibi kültürlerle tanışmışlar, çıkan tartışmalar ve felsefi sorular zihinleri ateşlemişti.

Rönesans’a ışık tutacak İslam medeniyeti bu beyinlerle inşa edilmişti. Ruhuyla, bilimleriyle, felsefesiyle, hukukuyla, sanatıyla…

Mogol istilasının tahribatıyla Haçlı saferlerinin yarattığı katılaşma, iskolastik Eş’ari kelamının hür düşünceyi bastıran istibdadı ve medresede felsefi ilimlerin dışlanması…

17 yüzyılda, bizde modern ilmi düşüncenin ilk öncüsü olan Kâtip Çelebi, Cihannüma adlı muhteşem eserinde Müslümanların felsefe ve bilimlerde geri kalmışlığını şöyle anlatır:

Her defa, Hıristiyanların Yunanlılardan intihal ederek bu fenni araştırma ve ortaya koymada tam bir dikkat ve maharet göstermeleri; Müslümanların ise inkâr ve ihmallerini, bu konudaki bilgisizliklerini ve tembelliklerini görüp üzülürdüm.” (Cihannüma, İBB yayınları 2010, s. 44)

BİR ÖNCÜ: KÂTİP ÇELEBİ

Kâtip Çelebi, Avrupa’daki bilim devrimini, dönemin imkanları içinde bir ölçüde takip ediyordu. Yunanca ve Latince eserlerden yararlanıyordu.

Kitaplarını, yeni bilimleri Müslümanlara öğretmek için yazdığını belirtir.

16. yüzyılda İstanbul’daki Takiyüddin rasathanesi “gökleri gözlemlemek uğursuzluk getirir” diye top atışlarıyla tahrip edilmişti… Kâtip Çelebi ise, ay ve güneş tutulması dahil gök cisimlerinin bütün hareketlerinin matematikle belirlenmiş doğal hadiseler olduğunu anlatmaya çalışıyordu.

Müslümanların pozitif bilimleri dine aykırı sanmasını eleştiriyordu: “Peygamberlerin ve Ashab-ı kiramın vazifesi halka dini konuları öğretmek olup eşyanın hakikatini açıklamak onların vazifesi olmadığından…” gök cisimlerinin hareketleri “dini işlerden değildir”, bilimlerin konusudur. (Cihannüma, 124)

Katip Çelebi, Şeyhülislam Bahai Efendi’ye sorduğu soruları anlatır. Biri şöyledir:

“Bir Müslüman, İngiliz gemisine binip 90. enleme vardığında, altı ay gündüz ve altı ay gece olacağı için, beş vakit namazını ve ramazan orucunu nasıl eda edecektir?”

İşte bu tür sorular da “geçmiş nesillerde kimsenin” aklına gelmemişti, çünkü dünya düz sanılıyordu. Bütün gök cisimlerinin küresel olduğunu bilen Katip Çelebi ise tabii bu soruyu soruyordu.

Şeyhülislam cevap verememişti, cevabı Katip Çelebi yazacaktı.

21. YÜZYILDAYIZ!

Artık kuantum fiziğinden, nükleer tıptan bahsediyoruz. İktisat, tarih ve sosyoloji de çağımızda ileri derecede gelişmiştir.

Türkiye’de ise yeni kurulmakta olan İslami İlimler Fakültelerinde felsefe grubu derslere yer verilmiyor! Medrese gibi…

Bin yıl, beş yüz yıl önceki fetvalarla ekonomiyi, ülkeyi idare etmek mümkün mü?!.

Çağımızda hukuk, adalet, hak ve hürriyet değerleri o fetvalar düzeyine indirilebilir mi?!.

Katip Çelebi, üç yüz yıl önce kendi zamanının bu kafadaki adamlarını eleştirirken “bunlar dine karşı suç işlemiş ve dini zayıflatmışlardır… Akıllı düşman cahil dosttan daha hayırlıdır” diye yazıyordu. (s. 53)

Aynen öyle…

Taliban ve o kafada olanlar da bugün aynı şeyi yapıyor, İslam’a büyük zarar veriyorlar.

YORUMLAR (272)
YORUM YAZ
İÇERİK VE ONAY KURALLARI: KARAR Gazetesi yorum sütunları ifade hürriyetinin kullanımı için vardır. Sayfalarımız, temel insan haklarına, hukuka, inanca ve farklı fikirlere saygı temelinde ve demokratik değerler çerçevesinde yazılan yorumlara açıktır. Yorumların içerik ve imla kalitesi gazete kadar okurların da sorumluluğundadır. Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır. Özensizce belirlenmiş kullanıcı adlarıyla gönderilen veya haber ve yazının bağlamının dışında yazılan yorumlar da içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır.
272 Yorum
  • bir okur / 02 Eylül 2021 20:26

    Kuran daki salat kelimesinin eğitim öğretim ve ALLAH RESULU nun insanlara hem KURAN ı öğretmesini hemde ister iş olsun ister muhtaç insanların ihtiyaçlarının karşılanması olsun diye destek toplantısı olan anlamını zerdüşlükteki namaz manasını verip islamın sosyal devlet emrini boşa çıkaran bir sürü hazretin cezalarını bütün müslümanlar çekiyor.lütfen HAKKI YILMAZ ın KURAN daki salat kavramını youtubeden dinleyin saygılarımla

    Yanıtla (0) (0)
  • Ayak Takımı / 25 Ağustos 2021 00:27

    Din eğitimi filan yok, güdülecek sürü yaratmak için beyin yıkama var. Soru soran insanı güdemezsin, itaat edecek insan lazım. O da fizik fakültesinden çıkacak değil, "İslami" ilimler fakültesinden çıkar. Cahil halkın ferasetine güvendiklerini açıklamadır mı daha ne desinler.

    Yanıtla (32) (1)
  • Ziya KESKİNER / 26 Ağustos 2021 23:49

    Çok soru sorduğu için çocuğunu da, eşini de güdemiyorsun! Sonuçta ya karını boşuyorsun, ya çocuğunu kovuyorsun. Sonuç: hüsran. O zaman fazla soru sormayacaksın bir. Bazen susacaksın iki. Ama en iyisi teslim olacaksın, bu da üç.

    Yanıtla (0) (0)
  • Ziya KESKİNER / 26 Ağustos 2021 23:37

    Sayın yazar yazısının bir yerinde şöyle bir tesbitte bulunuyor: "...Türkiye’de ise yeni kurulmakta olan İslami İlimler Fakültelerinde felsefe grubu derslere yer verilmiyor! Medrese gibi…"
    Son derece doğru ve gerçek bir tesbit.
    Yer verilmiyor çünkü bu fakültelerdeki yönetici ve hocaların büyük bir ekseriyeti o medreselerde bulunmuş, hatta mezun olmuş, sonra ilahiyat okumuş ama medrese kafasını ve zihniyetini terkedememiş hocalardır da ondan.

    Yanıtla (1) (0)
  • Mısra / 26 Ağustos 2021 18:50

    Hepinize teşekkür ediyorum. Yorumlarınızı zevjle okudum. Gerçekten çok aydınlatıcı ve düzeyli olduğunu düşünüyorum. Katkılarınızı hayranlıkla takip ettim. Tartışmayı bildiğimiz, tartışabildiğimiz, tartışarak büyüyebildiğimiz uzlaşmacı beyinlere ihtiyaç var. Bu kültürü topluma yerleştirebilirsek ancak o zaman bir oluruz, iri oluruz, diri oluruz.

    Yanıtla (0) (0)
  • Perikles / 25 Ağustos 2021 14:46

    "Güneş ve ay kendisine çizdiğimiz yolda akıp gitmektedir "(Ayet)
    "Güneş sabittir, dünya güneşin etrafında akıp gitmektedir.(Dönmektedir.) (Nikolas Kopernik)
    Hangisi doğru?

    Yanıtla (5) (4)
  • karar okuru / 25 Ağustos 2021 16:05

    Senin Kopernikten yaptığın alıntı yanlıştır. Güneş diğer gezegenlere göre sabittir ama kendi etrafında döner. Dolayısıyla ayetle bu tespit arasında bir çelişki yoktur.

    Yanıtla (8) (5)
  • Turgay / 25 Ağustos 2021 16:26

    Aslında Güneş'de gidiyor ama Kuran'da bahsedilen bu değil. O dönem dünya merkezli evren düşüncesi hakimdi ta Copernic'e kadar. Dolayısı ile dünya dönmüyor ve evrenin merkezi sanılıyordu. Kuran ayetleri de bu inanışa göre idi. Yani Bergamalı Galen kadar.

    Yanıtla (6) (1)
  • Kararsız / 25 Ağustos 2021 17:09

    Evrende hiçbir şey sabit değildir, her şey akmaktadır, evrennin bizzat kendisi dahil. Kopernik'i yanlış anlamış olabilirsiniz.

    Yanıtla (1) (3)
  • Venüs / 25 Ağustos 2021 17:17

    Kurana göre Venüs bir yildizdir.
    Ama o bir Gezegendir, yildiz değildir. Kuranda Venüs için Sure inmiştir (AT Tariq Suresi) ve Yildiz olarak isimlendiriyor.

    Yanıtla (5) (1)
  • KARAR OKURU / 25 Ağustos 2021 17:45

    yasin suresini okursanız ay ve güneşin kendilerine çizilen yörüngede yola alırlar diyor.İslam alimleri sizin kutsal saydığınız kopernikten çok önce (gökbilimciler tarafından)ŞEMALARLA KİTAPLARINDA, KUR'AN IŞIĞINDA BELİRTMİŞLERDİR.TABİ SEKÜLERLİK SONRADAN KAZANILAN BİR DUYGU DEĞİL.İNSANIN İÇİNDE VARDIR İNKARCILIK.İNKARCIYA NE GÖSTERSEN GÖSTER O İNANMAZ.KALPLERİ VAR HİSSETMEZLER,KULAKLARI VAR DUYMAZLAR.SİZİN DİNİNİZ (YOLUNUZ )SİZE.BENİM DİNİM BANA.DEMEK YETERLİDİR

    Yanıtla (2) (4)
  • Y. Evrin / 25 Ağustos 2021 18:39

    "Venüs"adıyla yorum yapan kardeş,Kur an' da "At Tarık "diye bir sure yoktur."Târık"suresi var;onda da,Venüs bir yıldızdır ibaresi yoktur.İnanır ve ya inanmazsız,lütfen Kur'an hakkında yazarken biraz daha dikkatli olalım.

    Yanıtla (2) (1)
  • okan dere / 25 Ağustos 2021 21:24

    yıldız-gezegen ayrımının eski çağlarda da bugünlerde olduğu gibi keskin olduğunu nereden biliyorsunuz? gezegenlerde gökte parıldarlar.

    Yanıtla (0) (0)
  • Hüseyin Şenel / 25 Ağustos 2021 18:12

    Kolay ulaşılabilen bir bilgi:
    “Güneş'in de Samanyolu üzerinde kendi yörüngesi vardır. Güneş, galaksinin merkezinden yaklaşık 25.000 ışık yılı uzaklıktadır ve Samanyolu da en az 100.000 ışık yılı genişliğindedir. Güneş ve beraberinde bizler, saniyede 200 kilometre veya saatte 720.000 km hızla hareket ediyor gibi görünmektedir.”
    Ya galaksimiz? Ya lokal galaksiler grubu? Ya Laniakea Süperkümesi?
    Hiç dikkat ettiniz mi?

    Yanıtla (3) (0)
  • Hüseyin Şenel / 25 Ağustos 2021 18:17

    Herhangi bir konuda,alakasız da olsa yorumların çoğu dönüp dolaşıp dinin,inanmanın,müslümanlığın,müslümanın ne beter bir duruma düştüğüne gelip dayanıyor.
    Tamam,içlerinde değişik’ler(yanlış anlaşılmasın,%90’nı fikren) var ama çoğu muhafazakar kesimden.
    Tamam “o kafada olanlar da bugün aynı şeyi yapıyor” da,neden oluyor? Kim düzeltecek?
    Hangi kurumumuz geçen yüzyılların cevaplarını referanslamadan, bu ve önümüzdeki yüz yıların getirdiği sorulara cevap verecek?
    Aşikar değil mi?

    Yanıtla (3) (0)
  • A. / 25 Ağustos 2021 18:43

    "Güneş ve ay kendisine çizdiğimiz yolda akıp gitmektedir " Dünya!? O sabit.
    Bu ayetten bir astronomi doğrusu çıkmaz.
    Kopernik dünyanın güneşin çevresinde döndüğünü söylemiştir. Ve bu doğrudur.

    Yanıtla (4) (1)
  • Hüseyin Şenel / 25 Ağustos 2021 19:30

    “O Dünya sabit” çıkarımı siz ait..
    Nasıl okursanız okuyun, isterseniz yan yatarak vs. ama sadece tarafsız okuyun. İlk ayeti “oku” ile başlayan, çize çize okuyup da inandığım Kitap kendisini savunsun. Ben değil !!
    İnancımı aşağılama tutumuna girmezseniz, bana ne inancınızdan?
    Bence, başlatılan(!) tartışmayı uzatmayalım. “Senin dinin sana benim ki bana” -mottosunda- anlaşalım… (bilerek, anlaşabilmemiz için -ayetinde- demiyorum)

    Yanıtla (3) (0)
  • Atailla / 26 Ağustos 2021 09:08

    Gunesin de galaksi icerisinde bir seyahat yolu oldugunu unutmiyalim.
    Kuranin bu ayeti dogrudur.

    Yanıtla (0) (0)
  • İsmail / 26 Ağustos 2021 13:35

    Kur'an'ın hepsi doğrudur.

    Yanıtla (0) (0)
  • İsmail / 26 Ağustos 2021 13:26

    Güneş sistemi şi'ra denilen kendisinden daha büyük bir yıldızın etrafında dönüyor.

    Yanıtla (0) (0)
  • Öner / 26 Ağustos 2021 11:14

    Bu yazıda din öğretimindeki sorunların neler olduğuna dair pek mümbit bilgiler yok sorunları Taliban'a bağlamak kolay olanı tabiki din öğretiminde çok müşkilatımız var olacakta yani fakülteden felsefe derslerinin kaldırılmasına zaten bu konuda çalışan biri olarak kabul etmem bu kafa bırakın medreseyi dahada vahim günümüzde felsefe dersleri okumasınlar alan dersleri alsınlar demek din öğretiminin önüne takoz koymaktır bugün bir hadiSci veya bir tefsirci kaç sorun çözmüştür felsefi düşünceyi

    Yanıtla (0) (0)
  • hasen / 25 Ağustos 2021 16:40

    "Kuran-ı Kerim Müslüman erkeklerin ehl-i kitap (Hıristiyan ve Yahudi) kadınlarla evlenmesine izin vermiş" iken Allah'ın hükmüne karşı gelip, aksini uygulamak KÜFÜRDÜR. Gerekçe ne olursa olsun. Ayet şudur:
    "..nikâhla evlenmek şartıyla mümin kadınlardan iffetli olanlar ile sizden önce kendilerine kitap verilenlerden iffetli kadınlar -mehirlerini verdiğiniz takdirde- size helâldir. Kim inanmayı reddederse ameli kesinlikle boşa gider. O, âhirette de hüsrana uğrayanlardandır." (Mâide:5)

    Yanıtla (5) (3)
  • K.okuru / 25 Ağustos 2021 17:44

    Hasen; hz Ömer müçtehid ve Kur' an' ın ruhuna nüfuz eder.
    Hırsızlık konusunda da içtihadı var. Önce yasakladı diyen bir .yazar. Gerçek nedir delil nedir yok?
    Bu tevili hz Ömer yapar başkası yapamaz. Çünkü;" benden sonra peygamber gelseydi bu Ömer olurdu" hz Muhammed sav.
    Bu yüzden haddini ve edbini blmekte İslami ve insanidir.!
    Taliban Işıd senin gibi...muhakemesiz delilsiz ve zahiri..

    Yanıtla (3) (6)
  • Bence / 25 Ağustos 2021 19:16

    Yani son peygamberden sonraki Ömer ( Hz. Muhammed son peygamber iken), Peygamber yetkilerine mi sahip? Yani, Allah'ın emirlerini peygamberler değiştirebilir mi? Bunu mu anlamalıyım?
    Cevap evet ise,; kendini ÖMER ( Dolayısıyla peygamber) yerine koyan kişiler, canları istediği kadar Haram-Helal üretenler, haklılar mı?

    Yanıtla (1) (3)
  • Muhtefi / 25 Ağustos 2021 19:36

    17:44 Tebrikler..!. ilim ve Hikmette yolun açilsın..İnşallah.!....Çölde susuz gibiyiz..Ilim,Hikmet sahiblerine ihtiyacimiz o oranda..Düştüğümüz bu Sefaletten ancak Irfan,Hikmet Bilgelerinin pratik yol acmasiyla kalkabiliriz....@..var olasın..!..

    Yanıtla (1) (0)
  • hasen / 26 Ağustos 2021 11:07

    Son peygamber Hz. Muhammettir. Ömer sadece bir halifedir Nebi veya Resul değil! . Din adına hüküm sadece Allah'a aittir. Saçmalamayı bırakmalısın. Kaldı ki İCTİHAD, Kur'an ve Sünnette açıklama yoksa yapılır. En basit bir dinî hükmü bile bilmiyorken karşındakini itham etmemelisin.
    Delilsiz ve mesnetsiz, aynı zamanda ezbere konuşan sensin. Oku ve öğren!

    Yanıtla (4) (0)
  • Ayşenur Zeren / 25 Ağustos 2021 09:54

    Bin yıl, beş yüz yıl önceki fetvalarla ekonomiyi, ülkeyi idare etmek mümkün değil elbette. Ama Hz. Ömer örneğinde metodolojik bir hata var. Fetva ile ayeti aynı kategoriye koyamayız. Hz. Ömer, ayeti neshedemez. Kimsede böyle bir yetki yoktur.

    Yanıtla (10) (0)
  • karar okuru / 25 Ağustos 2021 15:26

    Sayın Zeren, Kutsal metinlerin agzı dili yok, konuşmazlar. fetva verende ayete kendi düşündüğünü söyletir. her türlü yorum bir görüştür. insana aittir. Tanrı böyle buyuruyor demek, aslında kendi anladıgını Tanrı'ya söyletmektir.

    Yanıtla (5) (2)
  • Ayşenur Zeren / 26 Ağustos 2021 10:43

    Sayın Okur, "Bu ayetten ben sizin anladığınızı anlamıyorum, şöyle anlıyorum." demek ile "Bu ayet o zamana dairdir, bugün geçerliliği yoktur." demek farklı şeyler diye düşünüyorum. Allah'ın yasaklamadığını yasaklama tehlikesi var işin ucunda. (5:87)

    Yanıtla (0) (1)
  • Erhan Bayrak / 25 Ağustos 2021 01:18

    Din adina yazilmi$ kitaplarda, hepsi birbirinden aykiri $eyler yazmakta. Bir tomar mezhep, zibil gibi tarikat, cemaat, haci-hüccü vaaz takimi olunca, herbiri kendini yetkili saniyor!
    En yetkilimiz "bizim Talibanla aykiri düsüncemiz yok "demi$ti.
    Katil Taliban $eriat istyor. TR`nin liderleri onlara yardima hazir!
    1400 yildir kitaplar yazilmi$. Ama dünyada, bir tane ileri, modern, özgür, demokratik müslüman bir ülke yok. O kitaplarin icinde bilim, insanlik olmayinca i$te buradayiz

    Yanıtla (25) (4)
  • Fedakar / 26 Ağustos 2021 10:20

    İslam tevhid dinidir. Şirk ve tefrikanın karşısındaki tek dindir. Dine tersden bakmamalıdır.

    Yanıtla (3) (0)
  • tarafsız / 25 Ağustos 2021 15:57

    Taliban üzerinden bir şeyler yapılmaya çalışılıyor. Bu yapılmaya çalışılan Taliban zihniyetinin ne kadar geri kalmış olduğu mu? Zannedersem öyle. Dini hususların revize edilebileceği ve hatta bunun gerekli olduğu. Bence bu yola soyunmuş olanlar, gelebilecek sorulara hazırlıklı olmalılar A. Zeren rumuzlu yorumcunun "bu bir ayettir ve ayetlere ters bir işlem yapamaz ve söylemde bulunamazsınız" gibi çıkışlara ne diyeceksiniz. Kardeş katline cevaz veren fetvalar var.

    Yanıtla (0) (0)
  • Ayşenur Zeren / 26 Ağustos 2021 09:57

    Kuran'daki açık öldürmeyeceksin emrine karşılık, kardeş katline izin verebilen fetva verme cüreti nereden kaynaklanabiliyor? "Ayetleri insan görüşüyle değiştirebiliriz, ayetlere istisna getirebiliriz." düşüncesinden bence. En temel kuralların bile insan eliyle esneyebildiği bir kurallar manzumesi neye yarar? İstisna varsa o da Kuran'da aranmalı diye düşünüyorum.

    Yanıtla (1) (1)
  • Karar okuru / 25 Ağustos 2021 08:32

    İnsanlar için deprem yangın savaş ve seller büyük felaket değildir. Zira bunlar insanın ölümüne sebep olmaktan ileri gitmez. Maddi zararlar ise telafi edilebilir niteliktedir. Bu felaketler olmasa bile insanlar zaten ölecektir. Ölüm insanlar için kaçınılmaz bir sondur. İnsanlar için en büyük felaket en son ve hak din olan islamın elden gitmesidir. İşte bunun telafisi yoktur. Böyle bir hal tüm insanlığı delalette ve ebedi azapta bırakır. Ne yazık ki insanlar islamın kıymetini bilemiyor.

    Yanıtla (5) (7)
  • Bence / 25 Ağustos 2021 19:44

    İslam Dini elden GİDEMEZ, GİTMEZ: çünkü sahibi Allahtır. Kul kimdir ki dini koruya? Din elden gidiyor diye, Allah adına fetvalar kelle kesmeler vs vs. Geçti bunlar. Sahibi olduğu Kabe'yi kuşlarla koruyan, koyduğu dini, kuralları sana mı korutacak?

    Yanıtla (6) (1)
  • Hamiyet. / 26 Ağustos 2021 06:03

    Harika tespit! Teşekkür...

    Yanıtla (0) (0)
  • OAD Karar / 25 Ağustos 2021 15:00

    Bir çok filozof veya düşün insanı Gazali ve Eşari geleneğinin felsefeye öldürücü darbeyi vurduğunu ileri sürer. Hatta Alman oryantalist Sachau Gazali ve Eşariye gelenenğinin olmayıp 10. yy İslam felsefesinin sürdürülebilse Galilelerin, Keplerlerin, Newtonların islam dünyasından çıkacağını ileri sürer.
    Ama maalesef o günden bu güne değişen bir şey yok. Şimdide ilahiyat fakültelerinde felsefe okutulmayacak. Artık kelemcılarla idare edeceğiz.

    Yanıtla (2) (0)
  • karar okuru / 25 Ağustos 2021 15:55

    Yanlış bilgi. Gazzali mantık disiplinin medrese müfredatına koyan alimdir. Mantık bilmeyenin ilmine güven olmaz demiştir. Felsefe eleştirisi yapmak neden felsefeye karşı olarak yorumlanıyor. Felsefe dogmatik bir ilim değildir diyeceksin diğer taraftan felsefe eleştirisi yapan Gazzali'yi felsefe düşmanı ilan edeceksin.

    Yanıtla (1) (0)
  • Karar Okuru / 26 Ağustos 2021 00:33

    Yanlış, yanlış, yanlış. Özgür düşünce ve dolayısıyla bilim Gazali sonrasında ve onun fikirleri nedeniyle İslâm coğrafyasını terketmek zorunda kalmış, belli bir süre Endülüs de devam etmiş sonrasında da bir daha bu topraklara uğramıştır. Yazılan 200 küsur yorumun çoğunluğundabunun izlerini maalesef görebilirsiniz.

    Yanıtla (0) (0)
  • Abdurrahman aykın / 26 Ağustos 2021 00:15

    Taha bey hazreti ÖMER r..a dahil hiç bir sahabe ve fıkıh alimleri PEYGAMBER efendimizin ahirete intikalinden sonra KURANIN tek bir harfini bile zamana veya şartlara göre yorumlamamışlar buna rağmen siz hangi kitaba göre HZ ÖMER R.A. yahudi ve hiristiyan kadınlar hakkında inen ayeti değiştirmiş yazdınız KURANIN tek bir harfinin kişilerin kendilerine göre veya şartlara göre değiştirmesi o kişinin ve kişilerin dinden çıkmasına vesile olur.

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar Okuru / 26 Ağustos 2021 00:12

    Hangi İslâm? Herkesin kendine göre bir İslâm anlayışı/yorumu var. Hz. Ömer'in bile varmış!

    Yanıtla (0) (0)
  • karar okuru / 25 Ağustos 2021 19:57

    Dindar insanlar kendilerini islam dininden olmakla diger din mensuplarından üstün olduklarını düşünüyorlar. üstün olmayı bir övünç konusu yapıyorlar. ama bu mantıksız. kimse din seçme hakkına sahip degil ki! toplum hangi dine mensup ise o dinden olmak zorunda. tabi bu durum diger insanlara bakışlarını da kötü etkiliyor. digerlerini sapkın olarak görüyorlar. cennetin bile kendilerine ait oldugunu söyleyebiliyorlar. bence bu bakış açısı hiç saglıklı değil.

    Yanıtla (9) (3)
  • Basiret &feraset / 25 Ağustos 2021 21:42

    Sen akıl baliğ sin...seni kim tutuyor ki...istediğin dini seçebilirsiniz...! Bu sitem kime...! Yalnız şu bir hakikat 'Allah indinde din sadece islamdır'...!gidebilirsiniz..!

    Yanıtla (4) (11)
  • karar okuru / 25 Ağustos 2021 22:42

    sende atalarının dinindensin. sanada miras kaldı. 8 milyar insan var dünyada yaşayan. tanrı yaratıgı insanların 1 milyarınımı seviyor bu nasıl mantık. aklını kullan derim. hayatını boşa harcama.

    Yanıtla (0) (0)
  • Ufuk / 25 Ağustos 2021 23:32

    En azından şunu kabul... Müslüman ailede doğmamış bir çocuk maça 3-0 geriden başlıyor :)
    Bu işleri düşündükce çıkmaz yollara sürükleniyor insan :(

    Yanıtla (2) (0)
  • Ali Namlı / 25 Ağustos 2021 23:21

    Rahmetli Selahattin Pınar'ın bestelediği , sözleri Vecdi Bingöl'e ait Rast makamında harika bir şarkı vardır :
    '' Söylemek istesem gönüldekini ,
    Dilime dolanan ızdırap olur ;
    Yazsaydım derdimin ben bir tekini ,
    Ciltlere sığmayan bir kitap olur ! ''
    Başkaca bir yoruma herhalde gerek yoktur .
    Selamlar , saygılar

    Yanıtla (1) (0)
  • HANGİSİ YAŞAR! / 25 Ağustos 2021 10:26

    ▪İnsanlar DİNSİZ yaşayabilir ama
    ▪DİNLER insansız yaşayamaz misali...

    Dini meslek edinmiş ve veya dinden menfaat temin edenler için DİNDAR İNSANLAR geçim / hayat kaynağıdır.

    Bu anlamda ;
    -RUHLARINI dinle besleyen DİNDARLAR
    -DİN esnaflarına da BESİN-GELİR kaynaklığı yaparlar.

    Esasen, kimi ülkelerdeki gibi, din işlerinin finansmanını cemaat mensupları BİZZAT yapmadıkça DİNİ ve DİNDEN BESLENENLERİ sorgulayacak mümin olmayacaktır!

    SONUÇ: Para (menfaat)-din ilişkisi ETLE TIRNAK misali

    Yanıtla (17) (1)
  • okan dere / 25 Ağustos 2021 12:37

    yanlış. dini olmayan insan yoktur. dinli olmak
    insan doğasına mündemiçtir. bundan kaçışı yoktur.

    Yanıtla (1) (10)
  • karar okuru / 25 Ağustos 2021 13:01

    Yanlış! din ayrı inanç ayrıdır. dini olmayan insan olabilir. ancak her insanda inanç vardır. bir Şamanist bir dine mensup değildir ama bir inancın mensubudur.

    Yanıtla (6) (0)
  • Bence / 25 Ağustos 2021 19:33

    ?? Anlayabilseydim dedim! Keşke?

    Yanıtla (0) (0)
  • okan dere / 25 Ağustos 2021 21:21

    inancı olmak dini olmak demektir zaten. inançla din aynı kavramlar değilse, güçlüce örtüşmüş kavramlardır. sscb ideolojisi ateizmdi. fakat kısa sürede liderlerine tapar hale geldiler. “lenin tüm canlılardan daha canlı” diyorlardı. hristiyanlık yerini kişi kültüne bıraktı. o da bir dindi. eski mısır ve eski roma’da firavun ve sezarlara tapılırdı, din kavramı kurumsal dinlerle sınırlı değildir. kendi hevasına tapan insanlar vardır.

    Yanıtla (0) (1)
  • Cenk Cemil / 25 Ağustos 2021 22:55

    Yani, yaşamayı salt nefes alıp vermek ve behaimler gibi yemekten ibaret sayarsanız ve buna yaşamak derseniz elbetteki onlar gibi insanlar da yaşar ! Ha, onlarla bir değil çok farkımız vardır diyorsanız o zaman yaşamanın ne olduğunu oturup bir daha düşünmelisiniz !

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 25 Ağustos 2021 22:37

    İktidar destekçileri , Talibanı yere göğe sığdıramıyorlar. Kesmekle, kurşun yağmuruna tutmakla, cesetleri kalbura çevirmekle, bütün problemlerin çözüme kavuşacağını zannediyorlar. Heyhat!

    Yanıtla (1) (0)
  • Basiret &feraset / 25 Ağustos 2021 21:44

    Gerçek iman edenlerle,iman ettiğini sananların durumu...! Ehli sünnet vel cemaat doğru istikamet...!

    Yanıtla (2) (5)
  • İbrahim kahraman / 25 Ağustos 2021 21:15

    İlmi"bini doğru kullandığın Zaman önünü aydınlat,yolun açan bir ışık olur.yoksa karanlıklardan,gerilikten kurtulamazsınız.bizden bir isim katip çelebinden örnekler vermeniz biz okuyucular için sahada Ufuk açıcı olkmuş.

    Yanıtla (0) (0)
  • Okur / 25 Ağustos 2021 21:07

    Kuranda yer alan allahin bir emrini/iznini hz.omer nasıl yasaklayabilmiş. Bu yazarın bir hatası mı yoksa gerçek bir olgu mu?

    Yanıtla (0) (0)
  • Murat / 25 Ağustos 2021 04:52

    Günümüzde adı insana ve insanlığa zulümle eş anlamlı hale gelmiş bu dini hiç öğrenmesek olmazmı ?

    Yanıtla (1) (1)
  • Ömer / 25 Ağustos 2021 20:43

    Doğrusu da bu.

    Yanıtla (0) (0)
  • Emekli / 25 Ağustos 2021 20:35

    Sayın Akyol yazılarınızı okuyan kendi içinde bir muhakeme yaptığında bir an için sanki asr-ı saadet dönemini yaşıyor da farkında değil gibi bir algıya kapılıyor. Yani, kısacası, özeti her yazınızı din sosuna batırmadan falan ulemaya falan alime atıfta bulunmadan çağın gereklerine uygun insana, insanlığa dair birşeyler yazında okuyalım. Zaten 19 yıldır içimiz dışımız din oldu. Sizin yazılarınızın muhtevası da din diyanet olduğu zaman inan çekilmiyorsunuz. Seygılarımla

    Yanıtla (0) (0)
  • Halk / 25 Ağustos 2021 20:22

    Dini yonetim olan devletlerde secim olmaz diktatorluk olur. Ulkekimizde seriat arzu edenler dahi seriat yonetimlerinde uzun sure yasayamazlar. Hic bir sey ozgurluk kadar kiymetli degildir.

    Yanıtla (11) (1)
  • İbo / 25 Ağustos 2021 14:51

    Yine mi Ömer? Vay halimize!
    Ne büyük laf etmiş. "Hıristiyan ve Yahudi kadınlarla evlenmeyin"
    Uzay çağında nelerle uğraşıyoruz.
    Bırakın masalları bilime inanın.

    Yanıtla (17) (10)
  • karar okuru / 25 Ağustos 2021 15:59

    Bilim bir inanç konusu değildir, ona iman edilir. Din de bir iman konusudur, iman edersin veya sonucunu göze alarak etmezsin. Ayrıca bunları birbirine karşıt olarak düşünmek yanlıştır. ama alay etmek yakışmaz.

    Yanıtla (1) (8)
  • K.okuru / 25 Ağustos 2021 17:46

    Bilim kainat kitabını okumak, din Kur'an kitabını okumak.İkisi de Allah' tan okumasını bilene zıt olur mu hiç?

    Yanıtla (5) (3)
  • karar okuru / 25 Ağustos 2021 20:10

    Kainat Tanrının yaratması, Kur'an Tanrının kitabı. kaynak aynı. kaynak aynı oldugu halde kainat bilgisi ile Kur'an bilgisi arasında bir çelişki olmaması gerekir. saglaması budur. ancak Kuranda verilen uzay bilgisi tartışma yaratıyor. ileride daha çok tartışma çıkabilir.

    Yanıtla (1) (1)
  • AYDIN GENÇ / 25 Ağustos 2021 19:44

    Evladım,Hz Ömer senin asker arkadaşın mıydı?
    Halife,uzayla bilimle uğraşnayın demedi ki.

    Yanıtla (4) (4)
  • Erzurumlu / 25 Ağustos 2021 09:12

    Sayın yazar din eğitimi denen şeyi kaldırıp sadece kur'an eğitimi verilmelidir. Yüce rabbim size bu kitabı verdi içinde yazılanlardan sorguya çekileceksiniz deyip insanları kur'anda belirtildiği üzere akledip özgür iradeleri ile inanmaya ve Allah yoluna gitmeye yönlendirilmelidir. Şu anda verilen din eğitimi Allahın insanlara verdiği özgürlüğü kısıtlamak özgür iradeye gem vurmaktadır. Din kişi ile Allah arasında kalmalı. diğer bireyler ile ilişkilerde öncelik dinde değil ahlakta olmalıdır.

    Yanıtla (4) (7)
  • karar okuru / 25 Ağustos 2021 15:39

    sayın Erzurumlu, Kişi ile Tanrı arasında olan din değil inançtır. özneldir, bireyseldir, aracıları yoktur. din kurumsaldır dışarıdan yönetilir, aracılardan oluşur. önce ahlak görüşünüz dogrudur. çünkü dinden önce ahlak vardır. din ahlakın üzerine gelir ve onu sahiplenir. kendine ait olmadıgı içinde toplumda bolca ' dindar ama ahlaksız, dinsiz ama ahlaklı' vardır. tabi bu cinsel ahlak değil.

    Yanıtla (7) (1)
  • Bence / 25 Ağustos 2021 19:24

    Kurumsal din, kanımca İnsanların Ürettiği ve dolayısıyla içinde İstismarı barındıran din tanımıdır. İslam dini kurumsal olamaz, Ruhban sınıfı yoktur. Dinin hiyerarşisi de olamaz ve yoktur. Kurumsal dediğiniz her yapı ast üst temeline dayanır. Belki, zamanın Hristiyanlığı dediğinize örnek olabilir. Ülkemizdeki son gayretler de, İslam'ı Hristiyanlık gibi kurumsal, Allah ile kul arasında makamlar bulunan din haline getirme çabalarıdır.

    Yanıtla (1) (0)
  • Sinan / 25 Ağustos 2021 19:12

    Sakin dusunmeyin.... sorgulamayin... arastirmayin.... Her konuda cozum sadece tartisilmaz kutsal kitaplardadir ....!! Arapca anlamadigini ezberleme -tekrarlama ise en iyi yontemdir ..... Uzay cagi, bilim,astronomi, kuantum fizigi safsatadir .....Cennete gitmek, biat - itaat etmekten gecer !! Gunahkarlar ise, cehennem ile sevgi dolu.... Allahtan cezalandirilacak....

    Yanıtla (3) (0)
  • İ.E / 25 Ağustos 2021 18:45

    "Taliban ve o kafada olanlar da bugün aynı şeyi yapıyor, İslam’a büyük zarar veriyorlar."
    Aynen katılıyorum. Bu topraklarda hiç bir dönemde, son 20 yılda olduğu kadar dine bu kadar zarar verilmedi..

    Yanıtla (10) (1)
  • halil / 25 Ağustos 2021 18:14

    gelişmiş batı geldi ortadoğuyu kan gölüne çevirdi kardeşim 100 yıldır ilim ilim dediniz heykelden başka bir şey yapmadınız bırakın 20yıl abd afganistanda kaldı müsade edinde bir beş yılda bunlar yöneltsin hatırlayın erbakana nasıl bakardı bu bilim bilim diyenler rahibenin başını örtmesine saygı duyup müslüman hanımı meclisten sürdü yahu hangisini anlatayım ki hz ömerin tek bir iştihadı değil tümünü bize bir anlatsanızda bizde bilsek

    Yanıtla (1) (9)
  • Y. Evrin / 25 Ağustos 2021 18:13

    Dünkü yazının devamı niteliğindeki bu günkü bigilendirici ve aydınlatıcı yazıların , Taliban ve Taliban zihniyetinde olanların okuması dileğiyle.

    Yanıtla (4) (2)
  • İbo / 25 Ağustos 2021 17:53

    Daha önce de belirttiğim gibi din ile bilim arasındaki en büyük meydan savaşı astronomi alnında olmuştur.

    Yanıtla (0) (1)
  • insan haklari savunucusu / 25 Ağustos 2021 01:04

    Hz. Omer'in gayrimuslim kadinlarla evliligi yasakladigini bilmiyordum. Musluman vatandaslarimiz tarafindan ornek gosterilen bir insana yakismamis bu yaptigi. Hic dusunmemis mi, birbirlerine asik olan bir muslumanla gayrimuslimin yurek acisini? Romantik bir insan degilmis demek ki....Ibrahimi dinlerin ayirimciligi insanlar arasinda duvar ormekle kalmamis, tipki Irkcilik gibi nefret, dusmanlik ve savaslara zemin hazirlamistir.

    Yanıtla (18) (12)
  • KARAR OKURU / 25 Ağustos 2021 12:32

    Profesör ne diyor/Taha Akyol
    https://www.karar.com/amp/yazarlar/taha-akyol/profesor-ne-diyor-12643

    Yanıtla (0) (0)
  • K.okuru / 25 Ağustos 2021 17:38

    Hz Ömer' in içtihadı geçici. Yüzyıllardır bu hüküm aslına rücu etti.

    Yanıtla (1) (0)
  • Abdullah / 25 Ağustos 2021 09:24

    Taliban'ın icraatlarını görmeden İslam'a zarar veriyor diye makaleyi noktalamışsınız. Lütfen erken ve önyargılı yorumlardan uzaklaşalım. Usta kalemşörümüze uygun bulmadım böylesi yazıları. Bekleyip göreceğiz hep beraber.

    Yanıtla (1) (19)
  • Antinkuntin / 25 Ağustos 2021 14:08

    Faiz sebep, enflasyon sonuç derlerse baştan kaybederler benden söylemesi... Olimpiyatlara kaç sporcuyla katılacaklar, yerli aşı için çalışmalara ne zaman başlayacaklar bunlar da ayrı sorun...

    Yanıtla (4) (1)
  • Adnan / 25 Ağustos 2021 17:12

    1996 2001 arası Afganistanı yönettiler, esrar eroin ve zülüm. Talibandan siz ne bekliyorsunuz.

    Yanıtla (5) (0)
  • Platon ne demiş / 25 Ağustos 2021 15:12

    Dünkü yorumcular dan biri dinden çıktın demişti. Dinden nasıl çıkılır tekrar dine nasıl girilir. Lütfen bilgi sahibi anlatsın . Bilmek mutluluktur.

    Yanıtla (6) (0)
  • karar okuru / 25 Ağustos 2021 15:51

    Kuran ve sünnette yer alan dinin açık bir hükmünü inkar etmek, faiz, zina helaldir demek gibi, veyahut da alay etmek kişiyi dinden çıkarır.
    Tekrar dine girmek için tövbe edilmeli bir daha böyle bir hata işlememeye azmedilmelidir. ama din adına konuşanların yorumları her türlü eleştiriye açıktır.

    Yanıtla (2) (0)
  • karar okuru / 25 Ağustos 2021 16:54

    'dinin temelinde korku yatar' demiş bir filozof. sizin yorumlarınızı okuyunca hak vermemek mümkün değil. birader nedir bu 'kafir oldun, dinden çıktın, tövbe et' talimatları. bırak bu bekçiligi. sana ne!

    Yanıtla (4) (0)
  • Z Tok. / 25 Ağustos 2021 16:50

    Selâm. Efendim iyi güzel de, o fetvalardan da bir iki örnek vermiş olsaydınız o zamanın ekonomisi hakkında da bilgilenmiş olsaydık. İki Kur'ân'i bildiri. İlki:"Kişiye çalışmasının karşılığından başka birşey yoktur." 2.si "Yeyiniz içiniz israf etmeyiniz." Sizin ve bizim ahkâmımız zamanla değişebilir, herşeyi yaratanın hükümleri asla değişmez. "lâ tahvile li sünnetallah." ve "lâ tebdile li sünnetallah." Z T.

    Yanıtla (1) (0)
  • İstnbullu bir okur / 25 Ağustos 2021 16:19

    Üstad;zihninize ve kaleminize sağlık,bilim budur dedirtecek yazı,bir dönem bir Almanla tartışıyoruz,adam bana inanmak bilmek demek değil diyor,ben bağnazca ayak dirediyorum.Ki bunu ne zaman anladım,anladığım dille Kur'an okuduğumda anladım Enbiya 49.ve diğer birçok Ayet.Onun içindir ki güvendiğiniz Alimden kendi dilimizce okumadan olmaz.Her Millet kendi dilince okuyacak.İlk Ayet Oku diyor.Bunca ayak diremeye gerek varmı?Zıddı yobazlıktır,bağnazlıktır.Sayğılar

    Yanıtla (2) (0)
  • karar okuru / 25 Ağustos 2021 01:28

    Yedinci yüzyıl Arabistan'ında olmayan ancak bu gün ortaya çıkmış yeni hayat alanları var. havayoluyolu taşımacılıgı, uzay araştırmaları, trafik, futbol vb. bu alanlar dine göre nasıl düzenlenecek. bunların geçmişte bir örnegi varmı? tarih dışı kalmadan aklımızı başımıza devşirmeliyiz.

    Yanıtla (21) (1)
  • OkurM / 25 Ağustos 2021 09:46

    Hava yolu taşımacılığı, uzay araştırmaları konularında fetva ihtiyacı olan bir konu ortaya çıkarsa bakılır.
    Futbolda diz kapağına kadar erkeklerin mestur olması gerekir denince Taliban oluruz diye korkup, avret mahalli vs hükümleri değiştirmemiz gerekiyor galiba?

    Yanıtla (2) (1)
  • karar okuru / 25 Ağustos 2021 16:19

    Bunları düzenlemek için Allah insana akıl vermiş. Bir de insanın Rabbine, kendisine ve diğer insanlara karşı görevlerini hatırlatmak ve öğretmek üzere peygamberler göndermiş. Bunları birbirine karıştırırsan sadece yanılmazsın ağzından Allah korusun küfü sözler çıkar bu yorumunda olduğu gibi.

    Yanıtla (0) (1)
  • tarafsız / 25 Ağustos 2021 15:57

    Bunun önüne kim geçebilecektir? İşte tam da o zaman Taliban zihniyeti hortlamaz mı?Bakın bir insanın öldürülmesi, alemin katli gibidir mealindeki ayetin rağmına padişahlar fetva ile günahsız sabileri öldürtmüşler. Asıl tehlike ayetlerin rağmına işler yaptıracak fetvaların verilmesinde değil midir?

    Yanıtla (2) (0)
  • OkurM / 25 Ağustos 2021 09:20

    Hicri birinci asırdan itibaren katip celebiye kadar islam dünyasında dünyanın yuvarlak olduğu biliniyordu. Birinci asırdan itibaren Bulgar memleketleri dedikleri kuzey beldelerinde yatsı namazının vakti, üzerinde tartışılan konulardan idi. Fatih devri alimlerinden Kemalpasazade ibni rusd Gazali tartışmasını yeniden değerlendirecek kadar felsefeye hakim idi. Tarih bilmeyip musluman kötülemek de adet maalesef.

    Yanıtla (1) (7)
  • Turgay / 25 Ağustos 2021 15:08

    Dünyanın yuvarlak olduğu biliniyordu da Kıble nasıl Kabe oluyordu. Kabe'nin kıble olması dünyanın düz olduğuna ve Arabistan yarım adası ile yakın yerlerden ibaret olduğuna inanıldığından geliyordu. Amerika kıtası ise hiç işin içinde yoktu.

    Yanıtla (2) (3)
  • BirOkur / 25 Ağustos 2021 15:50

    Sanıldığı gibi müslümanlar kuran ayetleri iner inmez dünyanın yuvarlak olduğunu öğrendiler mi? Cevabı aşağıda makalede.
    https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/889747

    Yanıtla (1) (0)
  • Turgay / 25 Ağustos 2021 15:29

    Taha bey bence Dünya yi duzlestirmeye çalışın daha kolay

    Yanıtla (2) (0)
  • K.okuru / 25 Ağustos 2021 15:20

    Birzamanlar bankaya para yatıranlar fa
    izini (bazı hocaların fetvasıyla)bankaya
    bıraktılar almadılar,saflıkla.Daha sonra
    faizi alın,fakirlere verin dediler.Faizli para
    ile ev almak haram dediler.Daha sonra
    Tokiden alırsan helal dediler.

    Yanıtla (7) (0)
  • Hasan / 25 Ağustos 2021 12:26

    Yahudi ve Hristiyan kadınlarla evlenmek ruhsattır, bu devirde geçerli olması sakıncalıdır, zira çocukla annesi ilgileniyor, baba geçim sağlamak için çalışıyor, çocuk ta büyük ihtimal annesinin inancına göre yetişir.

    Yanıtla (3) (7)
  • karar okuru / 25 Ağustos 2021 15:16

    Kelime oyunu yapmayın!

    Yanıtla (4) (1)
  • karar okuru / 25 Ağustos 2021 15:08

    3.Mustafa Macaristan'dan Osmanlı topçu zabitlerini egitmesi için uzman askerleri İstanbul'a davet etmiş. Macar uzmanlar işe Geometri'den başlamışlar. tabi Osmanlı zabitlerinin geometri bilmediklerinden haberleri yok. sormuşlar bir zabite, 'üçgenin iç açılarının toplamı kaçtır diye, zabit, üçgenine göre degişir' diye cevap vermiş.

    Yanıtla (6) (1)
  • şahsım / 25 Ağustos 2021 13:45

    Sağlık emek ve meslek örgütleri:

    Şehir hastaneleri ülkemiz için bir kara delik



    Yanıtla (5) (0)
  • komisyon ticaret / 25 Ağustos 2021 14:56

    şehir hastanesi avm gibi:

    https://twitter.com/muhendisyenn/status/1430497887847342083

    Yanıtla (0) (0)
  • Ahmed 61 / 25 Ağustos 2021 11:14

    Maalesef dini konulara sıra gelince fatihayı bile düzgün okuyamıyanlar sanırsın şeyhülislâm.Ben bugüne kadar amaldeki mezhebim olan Hanefi mezhebinde çözülemeyecek hiçbir problem görmedim.İtikatta mezhebim olan ehli sünnet velcemaat'te de( İmamı maturidi) aynı şakilde beni tatmin edecek bütün cevapları buldum hamdolsun.

    Yanıtla (5) (7)
  • Turgay / 25 Ağustos 2021 14:54

    Ahmet Cevdet Paşa sizin bulduklarınızı bulamamış ki Mecelle'yi yazmış.

    Yanıtla (6) (1)
  • İhtisaslaşma diye bir şey var / 25 Ağustos 2021 08:20

    İslami ilimleri okuyan bir talebe adı üzerinde islami ilimleri okumalıdır ve dini ilimlerde en ileriye gitmelidir.Bu talebeye tutup birde fenni ilimleri okutmak şart değildir ve doğru da değildir.
    Fenni ilimleri de başka bir talebeye okutmalıdır.
    Her ikisi de kendi dallarında ihtisas yapmalıdır.
    Bir insana her türlü ilmi öğretmek eğitimin temeline aykırıdır.
    Zaten böyle bir durumda eğitimin kalitesi de verimi de düşer.
    Günümüzde gerçek din alimine olan ihtiyaç ekmek ve su kadar elzemdir.

    Yanıtla (5) (24)
  • OkurM / 25 Ağustos 2021 09:25

    Mutasavvif alimler olarak bildiğimiz Akşemseddin vs aynı zamanda iyi bir tabib idi. Tıbba dair kitapları da var. Tembellik yoksa imkan da vardır. Logaritma vs gibi matematikte bir çok hususun isim babası olan Müslüman bilim adamları aynı zamanda hadis ve fıkıh gibi temel ilimlerde de mutehassis idiler

    Yanıtla (11) (0)
  • Karar Okuru / 25 Ağustos 2021 09:28

    Sorun insanlarin neyi bilip neyi bilmediklerini bilmemesi. Ilahiyet okuyan birisi cikip fenni isleri yapmaya kalkarsa, vay halimize. Ornek faiz sebep enflasyon sonuc.. Bence biraz tadina baksinlar ki ha boyle bir durum var, onu da o bilene sorayim diye. Belki cocugun o ise daha cok ilgisi var. Yoksa okullarda evrimi yasaklariz, 30 sene sonra da doktorlarimizin kalitesi pazarci gibi olur.. Ayrica ilahiyet okuyan birisi sadece din yapsin demek de yanlis.

    Yanıtla (12) (1)
  • karar okuru / 25 Ağustos 2021 10:47

    Sevgili kardeşim, Taha bey, yüzlerce yıldır İslami ilimlerin yanında felsefe ve mantık dersi okutulurdu birlikte diyor. Bunlar olmazsa, Pakistan daki medreselerden bir farkı kalmaz ve düşünce gelişmez diye yorumluyor. Sizin dediğiniz gibi olursa Taliban zihniyetinden farkı kalmaz bu eğitimin. Bunu anlamıyor musunuz?

    Yanıtla (9) (1)
  • Demirhan ASİL / 25 Ağustos 2021 11:23

    Sayın yorumcu, hadi sizin değerlendirmenize saygı duyalım ama olaya bir de şu açıdan bakma imkanınız olur mu? ...geçek din insanı akademik düzey de olmasa da fen ilimlerini bilmesi, kendi ihtisası alanındaki fikirlerini daha isabetli hale getirmesine yardımcı olmaz mı? Vesselam.

    Yanıtla (2) (1)
  • OkurM / 25 Ağustos 2021 13:00

    Akademik düzeyde de bilsin ne zararı var. İslam alimi olarak bildiğimiz zatlarin çoğu aynı zamanda matematik tıb vs uzmanıydı.

    Yanıtla (1) (2)
  • yavuz / 25 Ağustos 2021 12:06

    İşte bütün liyakatsızlar kurumların başında.Çünkü çoğu kendi ilim alanında yetişme değil.Çoğu ihl ve ilahiyat mezunu sırf birilerinin ihl arkadaşıı diye getirilmedikleri mevki yok.

    Yanıtla (5) (0)
  • Turgay / 25 Ağustos 2021 14:50

    Newton'un ilahiyatçı olduğunu bilmesem he diyecektim. Batı uygarlığının gelişmesinde öncül rol oynayanların çoğu papazdır.

    Yanıtla (0) (0)
  • karar okuru / 25 Ağustos 2021 14:41

    Çünkü su mecrasını bulacaktır. Modern dönemdeki felsefe karşıtlığı sanırım, felsefe adı altında sadece pozitivistimin okutulması ve bunun da çocukları dinden uzaklaştırmanın bir aracı olarak kullanılmasından kaynaklanmıştır. Yoksa İlahiyat eğitiminde felsefeyi alırsanız ne Kelam yapabilirsiniz ne mezhepler tarihini okutabilirsiniz. Ayrıca bu konuya girmişken Fuat Sezgin’den bahsetmemiş olmanız bir unutkanlık sonucu olmalı.

    Yanıtla (0) (0)
  • karar okuru / 25 Ağustos 2021 14:41

    Yazınız, ilahiyatçılardan yapılan olumlu iktibaslarla dolu. Felsefe derslerini azaltma projesi, ilahiyatçıların tepkisi üzerine iptal edilmiştir. Sekizinci asırdan beri medrese müfredatının bir parçası olan felsefeden bir ilahiyatçı neden karşı olsun? İlahiyat geleneğinde felsefe karşıtı eğilimler her zaman olmuştur, olmalıdır da. İlahiyat bundan korkmaz. Her dönem ilahiyatı ve ilahiyatçıları terbiye etmeyi kafasına koyan siyasetçiler de olmuştur. İlahiyat bundan da korkmaz.

    Yanıtla (1) (0)
  • karar okuru / 25 Ağustos 2021 14:41

    Din eğitimi sorunu, genel eğitim sorunundan bağımsız değildir. ilahiyat eğitiminde kötüyüz de bilim, sanat, siyaset, ekonomi alanında çok mu iyiyiz? Dünya bilimsel yayın sıralamamızı en iyi siz bilirsiniz. Sorunlar tabiki olacaktır, sorun biterse bilim de biter. Ancak ilahiyatı ve ilahiyatçıları kronik bir sorun gibi gösterip cahil yorumculara hedef göstermek, eleştiriyi bir linç kampanyasına dönüştürmek hem ilahiyata hem de ilahiyatçıya zarar verir.

    Yanıtla (1) (0)
  • Fikret Misirli / 25 Ağustos 2021 08:24

    Taha Bey bu toplum M.Ozturk gibi realist ve anlamlı ve manidar bir felsefe içeren Dinimizi Boynukalin gibi insanların vaaz ve nasihatlarina insafına bırakırsak daha asırlar boyunca maalesef bu güzel Dinimizin felsefesini anlayamayız.

    Yanıtla (8) (3)
  • OkurM / 25 Ağustos 2021 09:22

    Kuranin Allah Kitabı olduğuna inanmayan insanı referans alacak bir din eğitimi ancak sömürge yönetiminin işi olabilir.

    Yanıtla (3) (10)
  • BirOkur / 25 Ağustos 2021 11:05

    Kurtuluş savaşında İngiliz ajanların eşşek sırtında hangi din alimlerine altın taşıdıklarını biliyoruz. Günümüzde de aynı oyun oynanınıyor.Işid, Taliban, FETÖ de olanları anlayamıyorsanız söyleyecek sözüm yok sizlere.

    Yanıtla (7) (2)
  • OkurM / 25 Ağustos 2021 13:31

    Kurtuluş savaşında İnönü yenilmeye başlayınca, İngiliz uçakları yunan mevzilerini bombaladı. İnönü de talibanci mollalardandi değil mi? İngiltere niye eşek sırtında altın taşısın? Fakir miydi?

    Yanıtla (2) (8)
  • Turgay / 25 Ağustos 2021 14:40

    Doğru tabi yollarımız da Rolls- Royce ile götürmeleri gerekiyordu zaten.

    Yanıtla (2) (1)
  • OkurM / 25 Ağustos 2021 12:44

    12 eylul ve 28 şubat civarında Türkiye İran olmayacak, mollalar İrana diye bagiriliyordu. Bugün de Türkiye Taliban olmayacak diye bağıran çok yorumcu var.
    Talibanci görünme korkusu ile islami hassasiyetleri tirpana vurmak...
    Korkularla, eziklikle şirinlikler yapmak için fıkhın, kelamın omurgasını kırıp ultra flexibel bir din çıkarabilirsiniz.
    Boylelikle ortaya çıkacak eseri kimler beğenecek bakalım...

    Yanıtla (1) (13)
  • Karar Okuru / 25 Ağustos 2021 13:17

    Sizin ve düşüncenizin bu topraklarda işi yok.
    Sevdiklerinizle beraber yaşamanız için hiç bir engel yok.
    Nereye gidiyorsunuz diye de kimse sormaz.

    Yanıtla (7) (0)
  • Muhtefi / 25 Ağustos 2021 14:03

    OkuruM..Uyanik olmasaydik..Dinci politburo sovelyeleri şimdi belki de Ensemizde boza pişiriyordu..:))..ispat mi istiyorsun.?..bak milli görüşün 40 sene evvel ki soylemine ve bugün ku..yanmaz kefenci tayfasi oyle..!..kalani sen araştır. Mesih mi yok..Emperyal kokenli Dinci Darul Harp vb şarlatanlar mi yok..kimisi tahtalı koye gitti..kimisi de 40 sene boşuna koşmusuz simdi uyandik .:)..Cumhuriyet Medeniyetmis...ayrica burasi Anadolu irfani diyarı YEMEYİZ..takke,tespih,sakal vb maskeleri..

    Yanıtla (7) (2)
  • Sezar / 25 Ağustos 2021 14:37

    Evet Türkiye İran olmayacak.

    Yanıtla (6) (0)
  • Turgay / 25 Ağustos 2021 14:36

    Katip Çelebi'nin yanıtı neydi?

    Yanıtla (0) (0)
  • a.lideri / 25 Ağustos 2021 12:49

    1100 odalı saray ayrıca tatil sarayı ve başka saraylar ,binlerce koruma 13 özel uçağı....
    Erdoğan:
    "Bir tarafta açlığın, diğer tarafta lüksün hüküm sürdüğü bu düzen devam edemez"

    Yanıtla (14) (1)
  • Olur / 25 Ağustos 2021 14:12

    Aynen, katılıyorum; devam edemez ????

    Yanıtla (2) (0)
  • Cenk / 25 Ağustos 2021 05:18

    Hz Ömer (Allah ondan razı olsun), yahudi ve hristiyanlarla evlenmeyi yasaklanmasını sebebi, Allah tarafından verilen hüküm dini kuralları değişmemiş olan Hristiyan ve Yahudiler içindi. Daha sonra bu kişiler Müslüman olduğu için, dini değiştirilmiş Yahudi ve Hristiyanlarla kaldı. Hz Ömer, onlar çarpık değiştirilmiş dine sahip olduklarından putperest hükmündedirler, kararına vardı. İşte sebebi budur.

    Yanıtla (1) (9)
  • karar okuru / 25 Ağustos 2021 12:52

    Bu nasıl yorum böyle! kınıyorum sizi!

    Yanıtla (10) (1)
  • tevbe / 25 Ağustos 2021 13:58

    Araplar inkarcılıkta ve ikiyüzlülükte en aşırıdırlar. ALLAH'ın elçisine indirdiğini tanımamaya da en yakındırlar. ALLAH Bilendir, Bilgedir.

    El-e’râbu eşeddu kufran venifâkan veecderu ellâ ya’lemû hudûde mâ enzela(A)llâhu ‘alâ rasûlih(i)(k) va(A)llâhu ‘alîmun hakîm(un)

    tevbe :97

    Yanıtla (3) (1)
  • ali / 25 Ağustos 2021 13:54

    Kemal Kılıçdaroğlu:
    "Bu milletin sırtından devleti soyanlar var. Biz bunlara 5'li çete diyoruz"

    Yanıtla (5) (0)
  • Dur / 25 Ağustos 2021 13:49

    Soz ve davranislarinda haddi asip ileri gidenler helak oldular(Muslim,İlim,7).Herkesbuna gore kendini tartsin.

    Yanıtla (1) (1)
  • Okur / 25 Ağustos 2021 13:32

    Kendinize şunu sorun: Bu makalelerin ve yorumların ne kadarı muktedirin umurundadır?

    Muktedir hata yapmıyor, kendi sürecini işleyor.

    Yanıtla (0) (0)
  • Alper / 25 Ağustos 2021 01:42

    Aynen katılıyorum size; viop işlemlerinin caiz olup olmadığına diyanet nasıl karar verebilecek? Viopta işin içine faiz karışıyormuş, hangi aşamada karışıyor hocam? cevap yok? Bugünki faizle 1400 yıl önceki faiz kavramlarnları aynı şeyi mi ifade etmektedir? Bence herhangi bir konuda fetva verecek kişi öncelikle o alanda sonra fıkıh konusunda otör olmalı ki doğru neticeye ulaşılabilsin.

    Yanıtla (16) (4)
  • karar okuru- atd / 25 Ağustos 2021 09:35

    kurandaki kişiler arasında geçen faiz (riba) ile bugünkü merkez bankası işlemlerindeki kullanılan faizin bir alakası yok. sadece isim benzerliği. kuran o zamanki kişiler arasında gerçekleşen tefeci faizini yasaklıyor. kuran devletin nasıl yönetilmesi gerektiğini açıklamak için indirilmemiştir sadece yöneticilerin adaletle yönetmesini emreder. kişisel ahlak esastır.

    Yanıtla (7) (1)
  • OkurM / 25 Ağustos 2021 09:42

    Allah korkusu olan din adamlarının anlamadığı konularda fetva bulacağız diye, bildiğimiz konulardaki mevcut fetvaları da, viop u bilen tüccarlara havale edecek olursak, yeniden elden geçirtmeye kalkarsak, bi güzel elden geçirilmiş, zamana uydurulmuş, kimseyi rahatsız etmeyen, ama varlığı ve yokluğu artık fark etmez olmuş, adı var kendi yok bir kültürel unsur kalır geriye.

    Yanıtla (0) (0)
  • yavuz / 25 Ağustos 2021 12:20

    İyi o zaman .Ona dokunmayalım,buna dokunmayalım..Hiç birine güncel anlamlar yüklemeyelim 1400 yıl önceki bağnazlıkla cebelleşip dursun dünya öyle mi?Şaka mısınız yoksa bilerek mi insanların sinir uçlarıyla oynuyorsunuz?

    Yanıtla (6) (0)
  • OkurM / 25 Ağustos 2021 13:26

    Okuduğunu anlamak için bir kaç kere daha okuyabilirsin

    Yanıtla (1) (2)
  • Karar Okuru / 25 Ağustos 2021 10:45

    Kuran'ın, 1300 yıl önceki yaşam tarzına, ülkelerin kültürüne,
    o dönemin bilimsel anlayışa göre yapılan yorumları veya içtihatları değişmez kural ve kaide gibi gören topluluklara yazınızın her paragrafında önemli bir mesajlar iletiyorsunuz.
    Hz. Ömer'in yapmak istediğini hala anlayamayan, Ömer yapabilir ama siz yapamazsınız diye direten bir zihniyet var.
    Bunun örnekleri Taliban'dır. Arap coğrafyasıdır ve içimizdeki benzerleridir.
    Günüm dünyasında bu İslam anlayışı sürdürülebilir değildir.

    Yanıtla (9) (0)
  • Yavuz / 25 Ağustos 2021 12:19

    Kullandığımız bütün araç ve eşyaların keşfini yapan Müslüman değil, hepsi gavur icadı.
    (Uçak, otomobil, tank, tüfek, ilaç, telefon, televizyon, buzdolabı, kalem, kağıt, bilgisayar, plastik, gübre, boya, ve her şey)
    800-1100 yy arasındaki İslam anlayışı yeniden canlandırılamaz ise hep gavur icadı kullanacağız.
    Ve kısır döngü devam edecek yeni Talibanlar çıkacak, bizde "gerçek İslam bu değil" diyeceğiz.

    Yanıtla (8) (2)
  • karar okuru / 25 Ağustos 2021 15:18

    Algoritmayı çıkar bakalım bunlardan kaç tanesini yapabilirsin? Algoritmanın, el-Harezmî’nin (ö.847) (algorithm) latince telaffuzu olduğunu bilseydin böyle demezdin. Bilinmeyenli denklermlerde kullandığımız x harfinin Arapça ‘şey’ kelimesinin İspanyolca telaffuzu olan ‘Xay’ kelimesinin ilk harfi olduğunu bilseydin yazdıklarından utanırdın. O kadar yazacağınıza biraz da oturup okusanız? Georges Ifrah, Rakamların Evrensel Tarihi. Tübitak Yay.

    Yanıtla (1) (2)
  • Karar Okuru / 26 Ağustos 2021 00:45

    İyi oku istersen, 800-1100 arasındaki İslâm bilginleri dönemine dönemezsek demiş!!

    Yanıtla (0) (0)
  • asrın idrakı / 25 Ağustos 2021 13:25

    “Doğrudan doğruya Kur’an’dan alıp ilhamı,
    asrın idrakine söyletmeliyiz İslam’ı”
    Müslümanların silkinip kendine gelmesi lazım.

    Yanıtla (2) (1)
  • yetim hakkı / 25 Ağustos 2021 13:17

    Birinin 64 diğerinin 47 suç kaydı olduğu ortaya çıkmıştı...

    HKP ,

    Pakdemirli'nin danışmanları hakkında suç duyurusunda bulunmuş...

    https://bizimtv.com.tr/politika/birinin-64-digerinin-47-suc-kaydi-oldugu-ortaya-cikmisti-hkp-dugmeye-basti-pakde-55359h
    @bizimtvcomtr
    aracılığıyla

    Yanıtla (3) (0)
  • huzu hakkı / 25 Ağustos 2021 13:16

    Kızılay’da ‘Huzur hakkı’ saltanatı:
    Kerem Kınık
    9 şirketten 27 asgari ücret alıyor! https://halktv.com.tr/gundem/kizilayda-huzur-hakki-saltanati-kerem-kinik-9-sirketten-27-asgari-ucret-aliyor-469755h

    Yanıtla (4) (0)
  • Alıntı / 25 Ağustos 2021 11:49

    Taliban katı gelenekçi Dobandi kökenli Peştun medreselerinde doğdu. Bunların bir tarafı Peştun milliyetçiliğidir.
    Bu medreselere Türkiye'den de öğrenci gitti.
    Üniversitelerimizde aynı kafaya sahip hocalar var.
    Bu zihin 2013 yılında İlahiyat Fakültelerine operasyon çekip, felsefe, musiki, sosyoloji gibi dersleri kaldırdı.
    Bizdeki yeşile boyanmış faşizan din simsarı takımın bunlara güzelleme çekmesi boşuna değil.

    Yanıtla (12) (0)
  • OkurM / 25 Ağustos 2021 12:45

    Taliban öcüsü elde hazır. Türkiye'de kafana uymayan ne varsa "aha bu da Taliban eseri" deyip hesabını gör.

    Yanıtla (0) (7)
  • Karar Okuru / 25 Ağustos 2021 13:13

    okumamış m
    Neyi, kimi korumaya çalışıyorsunuz?
    Taliban var, onu oluşturan anlayışta var.
    Ülkemizde yeni Talibanların yeşermemesi için ne yapılması gerektiğini düşünün.

    Yanıtla (6) (0)
  • Sezar / 25 Ağustos 2021 13:12

    En son Kızılay başkanı gibi sırtını islama yaslayanların her gün yeni bir yalanı, pisliği ortaya çıkıyor ama biz hala tüm yazı ve yorumlarda din aşağı din yukarı çare arıyoruz. Yahu din tabanlı bir tane güncel iyi iş yok, her yerde üzüntü, zulüm, sömürü.
    O gerçek islam değil demekten başka söyleyecek söz de bulunamıyor.
    Çıkın meydana dindarlar olarak dini siyasetin, bilimin, yaşamın önünden çekin. 6-7 bakanlık bütçesini aşan diyaneti kapatın. Çok isteyen kendi ibadetini de finanse etsin.

    Yanıtla (9) (0)
  • Ali / 25 Ağustos 2021 12:15

    3- Çok önemli tek örnek: Maturidi; cüzi iradeye müstakil değer verir.Eşari ise; dolaylı bir istjlal verir.Aradaki fark; tevil farkı, yorum farkıdır.Hz Bediüzzaman ikisini hem tashih hem tavzih etmiştir. Esas sorun bu farkı farketmeyen ilahiyatçılardır.Kafa konforları bu ince derinliği kavramaya müsait değil! Said Nursi' yi de okumadıkları için şaşkın şaşkın ahkam keserler. Siz bu adamlara bağımlı olmamalısınız!..

    Yanıtla (1) (4)
  • Bak bak / 25 Ağustos 2021 13:00

    Maturidi, Eşari, Hz.bediüzzaman. He, he hz.bediüzzaman. yok aslında birbirinizden farkınız.

    Yanıtla (5) (2)
  • takva / 25 Ağustos 2021 12:50

    AKP'li Kaya, İBB'yi hedef almak isterken AKP'yi eleştirdi: Paylaşımını sildi
    https://bit.ly/3zglnCN

    Yanıtla (5) (0)
  • Karar Okuru / 25 Ağustos 2021 12:45

    Birkaç yıldır Müslümanlarının geri kalma sebeplerini araştıran kitaplar okuyorum. Tavsiye edebileceğim kitaplar:1-Timur Kuran Yollar Ayrılırken, 2-Bernard Lewis Hata Neredeydi, 3-Daron Acemoğlu Ulusların Düşüşü, 4-Robert Railey Müslüman Akıl Kapanışı

    Yanıtla (6) (0)
  • Ahmet Dereli / 25 Ağustos 2021 12:35

    Fatih Sultan Mehmet'in vefatından hemen sonra da mederelere böyle bir müdahalede bulunulmuş ve İslama zarar verir düşüncesiyle buralardan akli / fenni ilimlerin çıkartılıp sadece dini ilimlerin okutulmasına karar verilmişti. Evliya Çelebi bu kararın sonucundan şikayetçi olmuş. Ama asıl kahreden bu gün de İlahiyatların böyle düşünceden uzaklaştırıyor olması....

    Yanıtla (1) (0)
  • Sezar / 25 Ağustos 2021 12:32

    Boynukalın gibi aslında kafasıkalınların profesör olduğu bir ülke ve süreçte yaşıyoruz. Taliban için sevinç çığlıkları atıyorlar. Maalesef bunların maaşı da vergilerimizden ödeniyor.

    Yanıtla (12) (0)
  • Ali / 25 Ağustos 2021 12:10

    "Mogol istilasının tahribatıyla Haçlı saferlerinin yarattığı katılaşma, iskolastik Eş’ari kelamının hür düşünceyi bastıran.." Aziz Taha Abi! 1- Maturdi/ Eşari İslam' da; itikadi/ tefekküri iki ana okul, bir madalyonun 2 yüzü gibi. 2- İç/ dış ortam sertleşince bu okulların hükmü de sertleşmiş.Aslı öyle değil ama." Zamanın değişimiyle ahkam değişir"Haçlı ve Moğol'a direnç ve defetme menbaı Eşari okuludur unutamayız.

    Yanıtla (1) (0)
  • İsmail Hakyemez / 25 Ağustos 2021 11:26

    Mevlana
    Ne güzel buyurur
    Aklım kalbime sordu
    " Din nedir ? "
    Kalbim de aklımın
    Kulağına eğildi
    Ve
    Fısıldayarak cevap verdi
    Din edepten ibarettir
    ( Allaha size sağlıklı uzun ömür nasib etsin ki bizim de sizi okuyup eksikliklerimizi tamamlama fırsatımız olsun inşahlah )

    Yanıtla (9) (0)
  • Muhtefi / 25 Ağustos 2021 11:50

    Sn.Hakyemez...iste bunun idrak ve şuurunda oldugumuz zaman butun DEDIKODULAR biter...;))..Halkin gonlunde Kelam erbabi mi var..Gonul erbabi mi..?..ve Niye..?..hala anlamayan Molla kasimlar var..yazik..!..

    Yanıtla (2) (1)
  • yavuz / 25 Ağustos 2021 12:03

    Tabii ki edep ve hayası olmayanın dini olur mu?

    Yanıtla (2) (0)
  • Din eğitimimi? / 25 Ağustos 2021 11:55

    Beşeri âlemin kurallarını
    uhrevi alem işine endeks ile bukadar oldugunu mevcut haliyle yaşamıyor muyuz? olmuyor kardeşim olmuyooor..
    Hadi yalan yada yanlış deyin, faiz konusu misal.
    hukuk konusu misal ortada degilmi?
    Ağızlarda uhrevilik, fiiliyatta beşeri düzen,
    Hadi uydurun birbirine.
    uymuyooorrrr..
    çünki tüm dünya ile entegre bir düzen müsaade etmiyoorrr..
    haa sorun dinde mi?
    haşaaa.. sorun bizim
    tembelligimizde ve inandığımız gibi amel etmekteki halelerimizde.

    Yanıtla (0) (1)
  • Tr / 25 Ağustos 2021 11:53

    Sorun yok abi şöyleki:K KERİMİ ezberleyen....HERHALTI YİYEBİLİR....
    bu sorun değil.....sonunda CENNETE ...girer.Adam ....HAFIZ.....abi.

    Yanıtla (2) (1)
  • bilimsel / 25 Ağustos 2021 00:33

    Mülteci Merkezi’ni Erdoğan kurdu zaten, İngiltere’ye gerek yok

    Yanıtla (23) (2)
  • Abdullah / 25 Ağustos 2021 09:44

    Makaleyle ne alakası var multeciliğin.
    Hem batı lılara göre biz de işgalciyiz 1071'den itibaren.
    Bu kafa, kafa değil

    Yanıtla (2) (9)
  • karar okuru / 25 Ağustos 2021 10:11

    Abdullah niye alındın ki, niye zoruna gitti ki?

    “Suudi Arabistan Prensesi N. B. A., bir aracı kuruluş tarafından kiralanan uçağın bir Türk jeti ve kuyruğunda Türk Bayrağı olduğunu fark edince uçmak istemedi.
    Suudi prensesin şiddetli tepkisine Türk jetinin uçuş ekibi de tepki gösterince tartışma çıktı.

    ”Görüyorsunuz değil mi Müslüman ülkelerde nasıl bir Türk düşmanlığı oluşmuş.

    Yanıtla (12) (1)
  • Karar Okuru / 25 Ağustos 2021 11:33

    Abdullah yazı ile alakası yok, ama
    Sayıştay raporuna göre Saray'ın günlük harcaması 10 milyon (trilyon), yıllık harcaması 3,6 milyar (katrilyon) lira olmuş.

    Yanıtla (7) (0)
  • bilimsel / 25 Ağustos 2021 00:25

    korunma istemeyen bir ülkeyi korumaya kalkmak
    dünya tarihinde ilk olmalı.
    Afganistan havaalanımızı kendimiz koruruz diyorlar
    Erdoğan siz istemiyor olabilirsiniz ama biz sizin hava alanını koruyacağız diyor.

    Yanıtla (25) (1)
  • Okur Karari / 25 Ağustos 2021 08:26

    Dunyadaki uyusturucu uretiminin %90'u Afganistanda. Baska soze gerek yok.

    Yanıtla (8) (1)
  • HASAN ALSANCAK / 25 Ağustos 2021 11:30

    Siyasal ve jeostratecik özellikle ipek yolunun orta asyaya açılan kapısı burada olmamız lazım. Çin agır basarsada lehimize Amerika agar basarsada. Hani lafa gelince turancıyızya.

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar Okuru / 25 Ağustos 2021 11:26

    Adam, IQ testi yaptırmış "çok şükür, bir şey çıkmadı demiş."

    İhtisaslaşma diye bir şey var, diyen insanlara siz ne anlatırsanız anlatın anlamıyorlar.
    Bir sorun var bu sorunu gidermek için çaba gösterilsin, yöntem bulunsun diyorsunuz,
    o hala ihtisaslaşma var, diyor.
    Taha bey, yine de pes etmek yok.

    Yanıtla (4) (0)
  • okan dere / 25 Ağustos 2021 11:25

    müslüman dünyasını bitiren şudur: sultan/yönetici yalakası din adamları sınıfı. adı konulmuş/konulmamış ruhban sınıfları... ve nihayet onlara körleme uyan halk sahneyi tamamlar.

    Yanıtla (9) (0)
  • orcan tanyalçın / 25 Ağustos 2021 11:23

    Bütün islam coğrafyasını kavuran bir sorun. Yunus Suresi 100.ayeti; Allah'ın izni olmadan kimse inanamaz.Akıllarını kullanmayanlara pislik yağdırır. Yani Yüce Allah sadece aklını kullananlara inanış, yöneliş ve güzel bir yaşam verir. Tabii afetleri yangını, seli, depremi, kuraklığı düşünmek ve geleceği planlamak zorundasınız. İslamiyet tek kelime ile, doğru olmaktır. Doğru olmak, adaleti yani hesabı kitabı bilmeyi, teraziyi doğru kullanmayı gerektirir. Oku diye başlar Yüce Kur'an çağdaş eğitim g

    Yanıtla (2) (1)
  • Kesinlikle / 25 Ağustos 2021 11:20

    Dini eğitim alanlar müspet ilim dersini de almalı en azından genel kültür olarak. Çünkü kalkıyor ladikli ahmet efendi dünyayı ve kainatı yöneten 7 kişiden biri idi her hafta hızırla konuşuyordu gibi abuk sabuk şeyler anlatıyorlar. Abdülkadir geylaninin lakabı şahin idi azraili tokatladı. Bunlar din diye öğretilen şeylerden.

    Yanıtla (4) (0)
  • OkurM / 25 Ağustos 2021 09:51

    İslami hareketler enerjisini kayb etmeye başladı. "Allahı kendimize uydurmak için çabalamayacağız, Allah'a uymak için cabalayacagiz." Bu tarz iddialı, enerjik, dini ihya amaçlı duruşlar tavsadı. "Zamane ne der ?" Yollu endişeler, makul kılıklara girerek tüm islami gruplara yerleşmeye başladı. Bence problem burada. Böyle zayıflamış, enerjisi bitmiş islami gruplarla elli yıl sonrası: boşluk. Maalesef...
    Zemin sağlam olmalı.

    Yanıtla (1) (0)
  • okan dere / 25 Ağustos 2021 11:19

    türkiye müslümanları ana trend itibariyle sıradan ahlaksızlar olduklarını ispat ettiler. içlerindeki vicdanlı kişilere onyıllardır “çatlak ses” muamelesi yaptılar. gücün su yolunda gitmeyi kahir ekseriyetle tercih ettiler. zulmün dalgasına dalgakıran olmadılar. sörfçü oldular. önümüzdeki onyıllarda esameleri okunmayacak. konuşacaklar fakat kafalarını çevirip dinleyen olmayacak.

    Yanıtla (8) (1)
  • Doğan ilbaz / 25 Ağustos 2021 11:18

    Harika.

    Yanıtla (0) (1)
  • Eğitimin dinisi la dinisi olmaz / 25 Ağustos 2021 11:15

    Eğitimin dinisi, la dinisi olmaz. Nesilleri oldukça iyi ve donalımlı yetiştirirsiniz ve onlara temel ahlaki değerleri verirsiniz olur biter. Hidayet eden ise Allahtır.

    Yanıtla (2) (1)
  • okan dere / 25 Ağustos 2021 11:12

    şahısların ürettiği fetvalar kategorik olarak vazgeçilmez değildir . o şahıslar da inanıyorum ki bir çoğu böyle bir vazgeçilmezlik iddiasında bulunmamıştır. fakat sonraki nesiller onları kutsallaştırmış ve dondurmuştur. asıl hastalığımız budur: fetva verici hocaları kutsallaştırmak ve kur’anla ilk elden muhataplıktan kaçınan tutum. çünkü kur’andaki temiz hava zulme meyilli kokuşmuş yöneticileri/sultanları/padişahları çarpıyordu.

    Yanıtla (2) (0)
  • Hasan Doğan / 25 Ağustos 2021 11:07

    Üstad Bediüzzaman Said Nursi 1907 Kasım ayında Bitlis'ten İstanbul'a gelerek Sultan Abdulhamid'den Sarıya hem dini hem de fenni ilimlerin okutulacağı medreseler tesis etmesini istemiş ancak kabul görmemiş. O gün isteği yerine getirilseydi acaba bugün ülkemizin durumu nasıl olacaktı.

    Yanıtla (1) (8)
  • okan dere / 25 Ağustos 2021 11:04

    ömer şeriat koyucu değildir. böyle bir fetva verdiyse (şayet verdiyse) yanlış yapmıştır. Allah’ın helal kıldığını yasaklamak büyük bir suçtur. Ayetteki ehli kitaptan kadınlarla evlenme ruhsatının müslüman kadınların azlığı şartına bağlı olduğu düşüncesinin hiç bir dayanağı yoktur. Ayet, ehli kitapla hukukumuzu düzenleyen başka bazı ayetlerle beraber düşünülmelidir.

    Yanıtla (5) (1)
  • huzur nerde / 25 Ağustos 2021 11:03

    Kızılay Başkanı Kerem Kınık ve 6 Kızılay yöneticisine
    son 2 yılda “huzur hakkı” adı altında milyonlarca lira ödendiği ortaya çıktı.

    Kızılay Başkanı Kerem kınık ve 6 yöneticiye 2 yılda 2.5 milyon lira ödenmiş!

    Kerem kınık 9 şirketten
    ayda 27 asgari ücretlik huzur hakkı alıyormuş...

    Yanıtla (3) (0)
  • abdullah / 25 Ağustos 2021 11:01

    Sayın Akyol, konunun direk muhatabı olan öğretim üyeleri suskun iken konuyu hatta bu yarayı dile getirmenizi önemsiyoruz. Umarım yeni Yök başkanı Erol bey bu seslere kulak vererek İlahiyat fakültelerini selefileşmekten ve radikalleşmekten korur.

    Yanıtla (3) (1)
  • Burak Ersoy / 25 Ağustos 2021 10:57

    Asra liderlik eden toplulukların, kişisel farklılıkları zenginlik olarak kullandığı ve ortak hedefler ile ilerlediği gerçektir. Bizim gibi siyaset oyuncağı olmuş topraklarda ise farklılıklar düşmanlık unsuruna dönmüş, küçük küçük yönetilmiştir. İslam maalesef ahlaksız siyasetçiler emrinde kullanışlı bir araç haline gelmiştir.

    Yanıtla (1) (0)
  • Mehmet Emin Ozdemir / 25 Ağustos 2021 10:47

    Pozitif bilimleri dışlayan ,ilahiyat eğitiminin temel taşı sayılan felsefeyi yok sayan bir eğitim sistemi ile ve yıllardır Batı ahlaken çöktü yalanı ile kendi toplumunu aldatan bir siyasal İslami yaklaşım ile korkarım önümüzdeki yuzyil İslam'ın yok oluş yüzyılı olacak

    Yanıtla (6) (1)
  • bilimsel / 25 Ağustos 2021 10:26

    'Kızılay Başkanı ve 6 Kızılay yöneticisine son 2 yılda “huzur hakkı” adı altında 2.5 milyon lira ödendiği ortaya çıktı.''

    Yanıtla (9) (0)
  • harun / 25 Ağustos 2021 10:18

    Dini duygular hem siyasiler için hem de bazı tarikatlar için geçim ve seçim kaynağı haline getirildi. Bu istismar konuları yasal mevzuatla önlenmezse dini duygular daha çok siyasilerin ve tarikatların geçim ve seçim aracı olarak kullanılmaya devam edecektir. Allah milletimizi dini duyguları kendi çıkarı uğruna kullananlardan korusun.

    Yanıtla (9) (0)
  • OkurM / 25 Ağustos 2021 09:34

    Taha bey,
    Hazreti Ömer, Hasan Basri vs gibi sağlam örnekleri veriyorsunuz ama dinde relativizme kadar götürecek bir kapıyı işaret ediyorsunuz. Eklektizm diye bir şey var. Bugün temel kuramları bile sorgulamaya kalkacak bir tecdid girişimi eklektizmin ta kendisi olur. O artık islam olmaz. Hristiyanlığın durumuna düşer. Başı kapalı Meryem Ana resimleri her kilisede var. Ama, "Hristiyan avrupalı değerleri kabul etmelisiniz, bu da hanımların başının açılmasıdır" gibi enteresan bir Hristiyanlık.

    Yanıtla (0) (5)
  • eklektiklik / 25 Ağustos 2021 09:57

    birkaç kere eklektiklik kelimesini yanyana kullanınca cidden yorum yazıyorum sandınız galiba. Görecililik her yerde var. Tarikat ve mezhepler de bu yüzden çıkar zaten. 7. yüzyıl bedevi toplumuna uygun kuralların evrenselliğini iddia edersen olmaz işte. O zaman geörecililik devreye girer ve mezhep ve tarikatlar oluşur. Bir eskimoya yazın 23,5 saat oruç tutacağını o yarım saatte akşam,teravih namazı kılacağını, iftar ve sahur yapacağını falan bir anlat istersen:)))

    Yanıtla (7) (0)
  • OkurM / 25 Ağustos 2021 12:38

    Eskimoya gerek yok. Almanya'da 22 saat oruç tutuyoruz, takdiri yatsı vaktinde teravih kılıp takdiri imsak ile oruca başlıyoruz. Mekke Medine'den başka yerde musluman yok mu zann ediyorsunuz? Bilişim toplumunun göbeğinde islami hassasiyetlerine dikkat ederek yaşamaya çalışan muhendislerimiz managerlarimiz çok elhamdülillah. Fetvasını bulamadığı şeylerden kaçınarak takva üzere bir hayat sürüyorlar.

    Yanıtla (0) (0)
  • Turgay / 25 Ağustos 2021 14:59

    Katip Çelebi'nin sorusuna bir yanıtın var mı? Arkadaş doğru sormuş 6 ay gece 6 ay gündüz olan yerde yapsana bu dediklerini.

    Yanıtla (0) (0)
  • Süleyman / 25 Ağustos 2021 10:15

    OkurM
    "Dokunmayalım bu haliyle kalsın, klasik anlayış devam etsin, her ülke İslam'ı nasıl anlıyorsa o ülkenin Talibanları oluşsun" demek istemişsiniz.

    Yanıtla (2) (0)
  • medeniyete karşı olmak. / 25 Ağustos 2021 10:06

    Türkiyede ki eğitim istemi ikiye bölünmüştür imam hatip ile kuran kursundan yetişenler ile diğer okullardan yetişenlerin; anlayış, yaşayış, giyim kuşamdan tutunda toleransa kadar giden büyük yaşam farkları mevcuttur. Böyle bir toplum çatışmadan ve ikiye bölünmeden var olamaz.Bu sistem eninde sonunda çatlar. Gelişemez ve başka gelişmiş toplumlar için insan yığınlarından ucuz iş gücünden ibaret kalır.

    Yanıtla (5) (0)
  • günlük / 25 Ağustos 2021 09:58

    Erdoğan ve sağlık bakanı:
    230 vefat var.
    detaylı veri paylaşımı yok...
    ▪︎Yoğun bakım sayısı yok
    ▪︎yaş aralığı yok
    ▪︎Vefat edenlerin Aşı durumu yok.

    Yanıtla (5) (0)
  • Fatih Aslan / 25 Ağustos 2021 09:58

    Yine müthiş bir yazı... keşke bu yazıları ilgili makamlarda oturanlar da okuyup anlasalar...

    Yanıtla (2) (1)
  • Erdal KARATAŞ / 25 Ağustos 2021 09:51

    Ağzınıza sağlık Taha Bey!
    Yıllardır yazılarınızdan bir İlahiyatçı olarak istifade ediyorum. İslami konulardaki genel bilgi ve değerlendirmelerinize hayranım. Allah razı olsun, Rabbim sıhhat üzere hayırlı ömürler nasip eylesin.
    İslami İlimler Fakültelerine yönelik söylediklerinizi yüksek sesle uzun bir süredir Prof. Dr. İbrahim MARAŞ ta dile getiriyor ama bunun yanında İlahiyatlardan toplu bir ses çıkmaması üzüntü verici..

    Yanıtla (19) (0)
  • BirOkur / 25 Ağustos 2021 09:50

    Türkiye şartlarında yaşanan her sorunun bir açıklaması ve çözümü var. Eğitim sistemimizin verimsiz olması, işsizliğin yüksek olması vs vs. Buradaki sorun, siyasal iktidarın söyleminde ülkeyi kendi düşünceleri dışındakileri ötekileştirmesi. Dinlemeye değer görmemesi. Hakaret etmesi.
    Oysa bu ülkenin menfaatine olacak herşey tüm millete mal edilmeli. Siyaset, bu işleri para basarak değil, milletin verdiği vergiler ile yapıyor. Sadece kendi oy tabanından toplanan vergiler ile değil.

    Yanıtla (5) (0)
  • E. Degas / 25 Ağustos 2021 09:49

    Dünyada insanlari kandirmak için kullanilan en elverisli yol din ile aldatmaktir. Kendi çikarlari için yüzyillardir hep din,i kullanmislardir. hırs en büyük hastaliktir,bütün savaslarin arkasinda HIRS vardir..talibanda ayni, bademler de ayni, kimsenin yönetmek gibi bir derdi yok, hedef cep doldurmak tek dert bu yani hirs.

    Yanıtla (4) (1)
  • Fikret Misirli / 25 Ağustos 2021 09:43

    Yazımda Sayın Mustafa Özturk gibi ilahiyatçılar gibi olacak idi bu hatadan dolayı özür dilerim

    Yanıtla (1) (0)
  • kararokuru / 25 Ağustos 2021 00:41

    ömeri allah teala ya denk hüküm koyucu yapmışsınız be hocam. müslümının derdi de bu işte: hocalar.

    Yanıtla (8) (27)
  • Muhtefi / 25 Ağustos 2021 01:15

    O koca Omer varya Hz.Omer r.a persleri terihe gömen ve Kudüsu ozgurlestiren ,Ortadogu,K,Afrikaya medeniyet goturen,,Krallarin çanına ot tikayip hazir ola geciren..;).Zeki,Uyanik ve Bilegi Cesur Pehlivandir.!.munafik,zalimin kabusu..:) dikkat edelim dilimize..SELAM OLSUN onlara ve o yoldan olanlara..!

    Yanıtla (13) (20)
  • Volkan / 25 Ağustos 2021 08:30

    Fetihler yapan zeki uyanik pehlivanlar Allah'in koydugu hukumleri degistirebilir diyorsunuz yani.

    Yanıtla (7) (1)
  • Bazen Karar okuyucusu / 25 Ağustos 2021 08:42

    İslam Dinini ve Liderlerini -kafanızda-o kadar putlaştırdınız ki; ne dediğinizin farkında değilsiniz.Bir; ne medeniyeti?İki;Krallara diz çöktürmek! Bir de sürekli Fetih! Yaa; sizin başka işiniz-gücünüz yok mu şu dünyada.Biraz işe yarayın.Bir şeyler üretin,icatlar yapın da insanoğlu sizden faydalansın.

    Yanıtla (15) (4)
  • Volkan ayıp / 25 Ağustos 2021 09:22

    Ayıp yahu gerçekten ayıp. Bu yazıdan nasıl böyle bir sonuç çıkarıp, yazara dinen saldırıyorsunuz ve hüküm veriyorsunuz... Siz bir hüküm makamı mısınız, hakim misiniz, sorgu meleği, bir kast mısınız, dinin hükümleri size mi tevdi edildi, nesiniz?..

    Yanıtla (7) (4)
  • hz ömer hakkında / 25 Ağustos 2021 09:54

    Kudüsü özgürleştirmek Kuranı Kerimin izin verdiği bir hususu yasaklama hakkını veriyor mu? Kim kendini Hz Allah yerine koyup da zaman değişti bunu yasaklıyorum diyebilir ki? Hz Ömerin yaptığı bu değil mi? Kuranı Kerimdeki bir ayeti resmen ilga etmiş...

    Yanıtla (4) (2)
  • Muhtefi / 25 Ağustos 2021 12:11

    09:54 ve benzer diğerlerine..!..Hz.Omer r.a. yuzune KILIC SALLAYAN vardi.. ve dediğini de yapacak iradede...!..""Eger Adaletten saparsan diye"" ne kutsal,,ne ilah müsteşarı idi..Halkla istişare yapardı..yoksa PERSLERI NASIL GÖMSÜNLER TARIHE..hem kulturel,hemde yüzlerce yillik duzenlerini.! ..Hz Omer r.a.arkasinda Dev Akademik i,stratejist,istihbarat,Psikolojik harb vb devrin en uzman kadrosu vardi..ve Gonulde Adalet,Ahlak bilekte Cesaret..Allah ta Yardimcilari..!..sildiler, geçtiler zulmü..!..

    Yanıtla (1) (2)
  • Turgay / 25 Ağustos 2021 15:03

    Aç arapları ganimet, köle cariye diye diğer halkların üzerine göndermek iyi iş valla. Ölürsen de şehit olup cennette hurilere kavuşuyorsun. Oh ne ala.

    Yanıtla (2) (0)
  • Muhtefi / 25 Ağustos 2021 16:18

    Sn Turgay bey Asla/asla ZORLAMA yok..Dunyada ortalik curcuna dincisi,hirlisi,hirsizi,ateisti,deisti dolu....ne icpolitika tarafiyiz..,ne de Taliban,,Siyasal islam..Esnek,yumusak,layt Islam bilmiyoruz.:).Abdestimizden şüphemiz YOK..Once Vatanimiz deriz."sanirim hemfikiriz".!...Sonra ya etik temel insani degerler..ya da imani Ahlaki degerler ve her iki pratiği baglar bizleri..laflar degil...//.Sizin Dininiz size, benim Dinim de banadır." //..kesinlikle kimseyi ikna derdinde degiliz.,..Saygılar.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARİ / 25 Ağustos 2021 01:43

    Siz meseleyi anlamamışsınız. Zaman geçer şartlar değişir... Buna binaen hüküm de değişir. Hatta değişmelidir. Tabi bu kadim bir tartışmadır. Anlamak için tartışmalara vakıf olmak gerekir. Taliban ve benzeri anlayışlar bu değişimi kabul etmeyerek "kopyala yapıştır" uygulamaları ile hayatı insanlara zehir edip dinden soğutuyorlar.

    Yanıtla (26) (0)
  • Hiç / 25 Ağustos 2021 07:12

    Ahaaaaa zir cahil insana ne anlatabilirsiniz ki sayın Akyol? Gül gibi yazıdan çıkardığı sonuc saç baş yolduracak neviden...Ey cehalet ne büyük hastalıksin sen

    Yanıtla (3) (1)
  • Okur / 25 Ağustos 2021 07:41

    Müslüman'ın derdi söyleneni ve okuduğunu anlamamak. Anlamaya da gayret göstermeyip nereden geldiğini kendisinin de bilmediğini ezberini tekrarlamak.

    Yanıtla (4) (0)
  • OkurM / 25 Ağustos 2021 09:38

    Usulü fıkıh denilen şeyin bilinmediği bir toplumda hz Ömer'in yaptığı gibi ictihad istenirse, ya Ömeri put ilan ederler, ya Ömer olalım diye Yaşar Nuri Ozturkler çıkar.

    Yanıtla (3) (11)
  • İsmail Yurdakök / 25 Ağustos 2021 09:22

    Hz. Ömer'in tavsiyesidir, o sözü. Emri yahut kararnamesi değildir. Ne Hz. Ömer böyle (Kurân'a aykırı) bir şey yapar, ne de sahabiler O'na müsaade ederler. Nitekim, Hz. Ömer zamanında da O'ndan sonra da zamanımıza kadar (Kurân'ın) Yahudi ve Hıristiyan hanımlarla evlenme izni devam etmektedir

    Yanıtla (1) (0)
  • Koç / 25 Ağustos 2021 08:19

    Anadolu'da medreseler çığ gibi büyüyor sokaklar Taliban la dolu hocam İstanbul un fetindeki papazların anlattığı gibi ülke elden gidiyor.Cik Anadolu'ya bir bak gerçeği görürsün.

    Yanıtla (4) (1)
  • bayram / 25 Ağustos 2021 09:15

    sayin taha akyol, muaviyeden bahs ediyorsun onun din adına verdiği emirlerden behs ediyorsun. muaviye kim ki din adamı olmus. Hz ali ilim kapsısı varken. taliban, henüz devlet kurmamış ortada ciddi bir şey yok. iken ne kadar eleştiriyosunuz.

    Yanıtla (0) (2)
  • Qwert / 25 Ağustos 2021 09:13

    Türkiyede din eğitimi kisvesiyle kin nefret Atatürk ve demokrasi düşmanlığı öğretiliyor.

    Yanıtla (4) (1)
  • Abdullah / 25 Ağustos 2021 01:04

    Sayın yazar
    Hakkı bildiğiniz halde hakkı batıl ile niçin karıştırırsınız.
    İslam medreselerinin gerilimesinin bir nedeni de skolastik Aristo Yunan felsefesini kabul etmesidir. Avrupa Rönesans, akıl ve aydınlama felsefesi ile skolastik felsefeden kurtulduğu için ilerledi. İslam Medreseleri ise skolastik felsefede ısrar ettiği için geriledi.
    Ekonomi ve idarede Türkiyede şeriat mı ilan edildi?
    İslam dünyasının da Aydınlanmaya ihtiyacı var.
    Fakat doğru bilgi ve akıl ile.

    Yanıtla (5) (11)
  • Hiç / 25 Ağustos 2021 07:16

    Skolastik felsefe mi? Aristo felsefesi hakimdi lakin o bile ilerlemeye engel değildi..avrupa 3.halin imkansizligindan saçaklı felsefeye nasil ulaştıysa biz de ulaşırdık dinî kullanan yobazlar olmasaydı

    Yanıtla (0) (1)
  • Brkn / 25 Ağustos 2021 06:43

    Aklı ön plana almayı arttırıp ona göre hareket edeceğimize çareyi aklı iteleyip körü körüne itaatte, değişmeyen fetvalarda, 1000 yıl öncesinin hocalarında arıyoruz. Bu şekilde devam ederse devletin çökmesi, milletin yozlaşması, Talibanlaşma kaçınılmaz olacaktır. Atatürk'ün fark yaratan etkisi ortadan kalkınca Ortadoğu ülkelerine dönüşmek kaçınılmaz olacaktır.

    Yanıtla (3) (1)
  • MAKSAT ANLAMAK İSE !!! / 25 Ağustos 2021 06:36

    Dinin senin için önemli ise ve Maksat anlamak ise, KUR'AN sadece 600 sayfa bir kitap. Günde bir yaprak meali ile beraber okusan ve her gün okuduğun sayfada önemli gördüğün bir kelimenin anlamını ezberlesen, bir senede 365 kelime eder ki, normal konuşma dili üç yüz kelimeyi geçmez. Her yıl tekrar tekrar okudukça, alim olmazsın ancak başkalarının seni DİN İLE ALDATMASINA izin vermeyecek kadar KUR'ANI VE DİNİNİN ÖZÜNÜ anlamaya da başlarsın.
    Eğer anlamak istersen! 1-Sümme: Sonra.

    Yanıtla (4) (0)
  • Yılmaz / 25 Ağustos 2021 05:50

    Bu kadar müslümanları eleştireceğine keşke zalim, sömürgeci, emperyalist, yıllarca milyonlarca müslümanın kanını akıtanların, hukuk anlayışın,felsefesini yazsanız Hakkı yazmış olursunuz. Ve's selam

    Yanıtla (2) (6)
  • Karar okuru / 25 Ağustos 2021 03:38

    Abdülmelik "...senden önce hiç kimseden işitmedigimiz şeyler söylüyormuşsun" diyerek Hasan-ı Basri'yi takbih ediyor. Sizin kastettiginiz anlamin tam zıddını kastediyor ve yeni söylemlere karşı çıkıyor.

    Yanıtla (0) (0)
  • TB / 25 Ağustos 2021 03:09

    İslam tarihini iyi bildiğimi düşünürüm. Genel olarak (istisnaları ayırıyorum), kafası çalısşan, vizyoner, bilimle uğraşmış alimler hep çile çekmiştir. Emevi yoğun yorum, gelişmeyi, medeniyeti, özgürlüğü tarumar etmiştir. Artık, dinimizi bireysel yaşamaktan başka çaremiz yoktur. Binlerce farklı islam yorumu yaradan çok yıkım ve mutsuzluk kaynağı olmuştur. Aksi, hikayedir, romantizmdir

    Yanıtla (5) (0)
  • Mehmet / 25 Ağustos 2021 01:17

    Değerli üsdat emeğinize sağlık...ALLAH uzun ömürler versin. Yüce Türk Milletinin...İnancının rehberi. KURAN ve Hz Muhammed.Devletinin rehberide M.Kemal Atatürk. Olmalıdır.Bu rehberler dışında huzur barış ve gelecek inşa edilemez.Bu dünyada başta ingilizler olmak üzere batılı emperyslistlere güvenmek tüm milletlere acı ve uzdırap yaşattı. ABD ve Birleşik Krallık Diz çökmeden mazlum milletlere huzur gelmez.Hele araplara....selamlar.

    Yanıtla (5) (4)
  • Muhtefi / 25 Ağustos 2021 01:06

    Din eğitimi mi.?.Hazreti Sah-i Rusule soruyorlar bu Vahiy'mi..?.Hayir kendi fikrim.! Biz Şöyle düşündük bu konu hakkinda.peki oyle yapalim diyorlar..Iki cihan güneşi Hz.Peygamber s.a.v arkadaşlari ile istişare yapıyor.Az otede Persler Krallari ile ates dansi yapiyordu.:).ya Roma paganizm soslu isevilik ve Krallik,tabi ki Medeniyet TARIHE GÖMDÜ ikisinide.!.eyyy yavrum ey.!..ya bugun nasıl anlıyoruz Islam'i..5 vakit namaz,oruc,hac sonra yat aşağıya :).Akil,Ahlak,istişare ve ileri pratik nerde..!

    Yanıtla (6) (5)
  • Ekonomister / 25 Ağustos 2021 00:39

    Sevgili Taha abi. Her zamanki tecrübenizi konuşturduğunuz bir yazı daha. Olaylara bakış açınızla sonuca bağlamanız muazzam. Ek olarak Taliban yalnızca akademik anlamda değil ruhen de derdini sıkıntısını konuşarak, bunu bu sebepten yapıyorum deyip sebeplere dayandırarak değil yalnızca kendi isteklerine dayandırarak hareket eden bir örgüt. Başlarındakiler birileriyle ittifak ediyor diye o zihniyetin konuşarak anlaştığını bile söyleyemiyoruz maalesef.

    Yanıtla (2) (0)
  • bilimsel / 25 Ağustos 2021 00:32

    Elinizdeki kıt kaynakları
    halife olacağım diye oraya buraya savurursanız
    suriye de rejim değiştirmeye kalkarsanız
    İtbar diye saraylar yaptırır yandaşlara ihaleler verirseniz
    ekonominiz batar.
    ABD yaptırım uygulamasın diye de havaalanı bekçiliğine soyunur
    ülkeyi mülteci deposuna çevirmek zorunda kalırsınız

    Yanıtla (22) (0)
  • bilimsel / 25 Ağustos 2021 00:27

    Afganistan’da görev alarak ABD/NATO ile arayı düzeltme planı çökmüş gözüküyor
    Merkez bankasında -50 milyar dolar olunca
    ABD yaptırım uygulamasın diye
    ABD adına hava alanı bekçiliğine soyunma hevesi
    hüsranla sonuçlanıyor

    Yanıtla (19) (0)