Haniye cinayeti… “Bölgesel savaş” ihtimali değil, İslam dünyasının aşağılanması artıyor

İsrail’in pervasız, kural tanımaz ve asla ahlaki sınır tanımayan saldırganlığı bir eşiği daha aştı. Hamas’ın sembol isimlerinden birisi olan İsmail Haniye bir başka ülkede, üstelik ağır gerilim yaşadıkları İran gibi bir ülkede İsrail tarafından katledildi. Kaldığı evi buldu ve orası bombalandı. Haniye, yeni İran Cumhurbaşkanı’nın göreve başlama töreni için Tahran’da bulunuyordu ve ev sahibi tarafından korunamadı. Suikastin ayrıntıları henüz bilinmiyor; mesela Haniye’nin kaldığı yerle ilgili bilgi nasıl elde edildi? Ama zaten İsrail’in daha önce de İran’da böylesi terör faaliyetleri yaptığı ve sonuç aldığı biliniyor. Haniye senelerdir Katar’da yaşıyordu ve her zaman hedefteydi; ölüm onu Tahran’da buldu.

Olay yeri bu trajik vakayı daha trajik hale getiriyor. Atıp tutmanın, hamasetin, asarım keserim demenin, çok büyük, çok güçlü devlet pozları vermenin daha önce görüldüğü gibi bu kez de faydası olmadı. Haniye gibi, Filistin davasının sembol isimlerinden birini koruyamamak İran için berbat bir sicil olacaktır. Koskoca bir coğrafya, Haniye’nin şahsında Tahran’ın bir mahallesinde aşağılanmıştır. Bu terör eylemi. 7 Ekim’den beri aralıksız devam eden İsrail katliam zincirinin unutulmaz halkalarından birisi olarak tarihe geçmiştir. Netenyahu ve İsrail savaş kabinesi en büyük hedefleri olan Haniye’yi, en büyük düşmanlarının evinde katletti. Ve Haniye, Gazze’de yine bir İsrail katliamında katledilen 4 oğlu ve 3 torununa katıldı. Ne hazin, ne acı, ne büyük çaresizlik…

Haniye suikasti, 7 Ekim’den beri Gazze, çok uzun bir süredir Filistin meselesinde boş lafla vakit geçiren “önemli/önemsiz!” bütün İslam ülkelerinin yenilgisidir. Doğu’dan Batı’ya bu ülkelerin başında bulunan sözde güçlü ama gerçekte beceriksiz yönetimler ve liderler kuşağının açık bir başarısızlığıdır. Halklarını oyalayan, onlara hayaller satan lider ve yönetimlerin tarihi fiyaskosunu yaşıyoruz. Gerçekte bir şey yapamayan ama sağda solda “çok fena yaparım” diyen liderlerin…

Haniye cinayetiyle birlikte; Gazze katliamının durduramayan, Gazze konusunda duyarlılık geliştiremeyen ve sonuçta İsrail’in her “istediğini yapma imtiyazı”na boyun eğen bir dünyanın küçük düşürülmesini izliyoruz. Düşünün ki aynı anda İsrail Lübnan’ı da bombalıyordu. Hazin…

Peki, olup bitenler için akıl almaz analizler yapan, insanları palavralarla oyalayan, ucuz laflarla iddialı laflar paralayanların; elde söyleyecek bir şey kalmayınca “bölgesel savaş riski”nden söz etmelerine ne demeli? Ya bizimkilerin kendini tutamayıp dünya savaşı rüzgarı estirmelerine…. Gazze’li çocukları da Haniye gibi büyükleri de korumaktan aciz bir dünyanın olmadık senaryolarla hava atması kadar trajik bir şey olamaz. Sanki bölgesel savaş çıkacak olsa bir etkileri olacakmış gibi…

Katliam büyürken sadece göstermelik bir duyarlılık sergilemek adına, “giderek şu artıyor, bu artıyor” gibi çaresiz konuşmalar yapmak bu coğrafyanın kalitesini gösteriyor.

İsrail katlettikçe giderek artan tek şey İslami dünyasının ve onun birbirinden aciz yönetimlerinin aşağılanmasıdır. Başka bir şey değil...

YORUMLAR (188)
YORUM YAZ
İÇERİK VE ONAY KURALLARI: KARAR Gazetesi yorum sütunları ifade hürriyetinin kullanımı için vardır. Sayfalarımız, temel insan haklarına, hukuka, inanca ve farklı fikirlere saygı temelinde ve demokratik değerler çerçevesinde yazılan yorumlara açıktır. Yorumların içerik ve imla kalitesi gazete kadar okurların da sorumluluğundadır. Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır. Özensizce belirlenmiş kullanıcı adlarıyla gönderilen veya haber ve yazının bağlamının dışında yazılan yorumlar da içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır.
188 Yorum
  • Nedim ÖZKAL / 01 Ağustos 2024 18:26

    Aynen katılıyorum.. ıslam âlemi Gazze konusunda sınıfta kalmıştır.Kur'an silahlanın, hatta düşmanın silahından bir adım önünde . taşla sopayla, sadece basit tanksavarla olmaz.. uçak ve füzesini havada vurman gerek.. selamlar

    Yanıtla (0) (0)
  • Hüseyin Yılmaz / 01 Ağustos 2024 12:53

    Islam dünyası diye bir şey yok. Müslümanlar kopmuş tesbih taneleri gibi darmadağın. İdarecileri günü kurtarmakla ve hamasi nutuk atmakla meşgul.
    "Kula asla zulmetmez hüdası,
    Kulun çektiği kendi cezası" denilmiş.

    Yanıtla (0) (0)
  • Etem / 31 Temmuz 2024 13:29

    Filistin sorununa niye insanlık sorunu olarak değilde din, ümmet, İslam açısından bakılıyor? Filistin’e gidip savaşmış Solcu gençler ABD 6. Filosuna karşı eğlem yaparken islamcılar onu kıble yapıp namaz kılmıştı. Filistin’i desteklemek için illa da Müslüman Kardeşler örgütüne ait olmak mı gerek? Ben islamcıların Dünya’da bağımsızlık savaşı vermiş bir hareketi desteklediğini görmedim.

    Yanıtla (11) (1)
  • Etem'e / 01 Ağustos 2024 01:02

    "ABD 6. Filosuna karşı eylem yaparken solcular....İslamcılar ABD 6. Filosunu kıble yapıp namaz kıldı" yalanı tarihe mal olmuştur.... Yalan olduğu tescillenmesine rağmen...Neden ısrarla... Bu yalanı tekrar ediyorsunuz... Namaz vakti girince oradaki İslamcılar Kıbleye dönüp namazlarını kılmışlar ABD 6. Filosu da Kıble yönünde duruyormuş... Kıble o tarafa düştüğü için ABD 6. Filosuna doğru yönelip durmuşlar, o görüntüleri alıp çarpıtmak iftiradır.... Şunu deyiniz: Siz (İslamcılar) ABD 6. Filosuna d

    Yanıtla (3) (3)
  • Hikaye / 31 Temmuz 2024 23:12

    Haniye suikastini okumaktan aciz 3 terklerin yorumlarını okumak gerçekten işkence.Bu suikast ;İsrail'e gireriz,şöyle yaparız böyle yaparız diye atıp tutan herkese bölgesel bir mesajdır.Zamanlama tesadüf değildir.Okuma özürlüler bu mesajı birkaç defa okursa bilgilenirler diye ümit ediyorum.

    Yanıtla (0) (1)
  • Hikaye / 31 Temmuz 2024 22:59

    İsrail'e gireriz diye sallayan reise;sonu Saddam gibi olur diyen,İsrailli bakan Tüm Türkiye'yi aşağılamış olmuyor mu?Kimsenin gıkı çıkmadı.Cumhur bir makamdır ve İsrailli bakan aşağılamış ,tehdit etmiştir.Arapcı yazarlarımızdan bir tenkit duymadık.

    Yanıtla (2) (0)
  • Cut / 31 Temmuz 2024 17:49

    Muhalif arkadaşlar..Lütfen sorumluluk hisseden muhalif olmak için gereklilikleri yerine getiriniz...İşler kızışıyor..Tek taraflı eleştiri artık para etmez..Müslümanların eksikleri var tabii ama Batı nın onca günahı için de söz söyleme vaktidir..Müslüman dövmek ile bir yere varılmaz..Hele hele müslümanın müslümanı aşağılamasıyla hiçbir yere gidilemez.Yoksa sıkışır sıkışır sonunda infilak edersiniz..

    Yanıtla (6) (15)
  • SanalKıreş / 31 Temmuz 2024 20:02

    Geçen Yıldıray'da yazdı (o da gerçeği kabul etmiş) bu coğrafyada yaşayan insanlar yaşam tarzı olarak neyi benimserse benimsesin neye inanırsa inansın batılının gözünde Müslüman ve türktür. O yüzden sürekli baskılanmalı kontrol altında tutulmalı. Okuduğunu anlayan hertür radikalizme mesafeli insanları hızla kendi bünyelerinde toplamaya devam edecekler. Gerisi bizim sorunumuz biz ne yapacağız, var mı bir planımız. Herhalde yok okuduğunu anlayan gençler hızla ülkeyi terk esiyor.

    Yanıtla (8) (0)
  • Karar okuru / 31 Temmuz 2024 22:31

    Komünizm 1990 larda pes etti. Siyasallaşmış dinler de yahudilik dahil gerçekle yüzleşecekler.

    Yanıtla (3) (0)
  • SanalKıreş / 31 Temmuz 2024 22:57

    Komünizm liberal batının fenalıklarını perdelemekte çok uzun yıllar mahir oldu. Siyasal dinciler arka kapıdan çok fazla desteklenmesine rağmen tam anlamıyla batının ihtiyaçlarını karşılayamadı. Şimdilik yeni bir suç ortağı da üretemedi batı. Bu arada uluslar arası siyaset ve ekonomi inanılmaz sıkıştı dünya her an daha büyük felaketlere gebe.

    Yanıtla (2) (0)
  • Güneş / 31 Temmuz 2024 17:43

    Paran kadar konuş diye boş yere dememişler. Bütçe tamtakır, borç içinde yüzen bizim Müslüman ülke ve diğer Müslüman ülkelerde İsraile dur diyebilecek hiçbir ülke yok. Anca iç siyaset için palavradan hamaset yaparlar.

    Yanıtla (5) (1)
  • Hikaye / 31 Temmuz 2024 22:55

    Togg var togg.Yüzyılın icadı bir silahımız.Togg varken kimden korkacağız.

    Yanıtla (0) (1)
  • Matrakçı... / 31 Temmuz 2024 13:17

    abd kongresinde mabadlarini yirtarcasina alkışladılar efendilerini o da gitti tüy dikti ameliyle..abd hertürlü ihtiyaç halinde hizmetteyiz efendimizin buyurdular... halkın vergileri zulüm oranında toplanır özgürlük,demokrasi ile diledikleri yere savururlar...Rh.Neyzen Tevfik olsaydı iyi olurdu şimdi. Nar'da olsun bu lgbt tayfası, Su getiren itfaiyenin hortumunu.................!...der ve devam ederdi...

    Yanıtla (3) (2)
  • Köfteci / 31 Temmuz 2024 14:36

    İki gün önce reisin İsrail’e girmekten bahsediyor, bunun dışilişkileri açısından Türkiye için güvensizlik ve gereksiz düşmanlıklar yaratacağını düşünmeden siz bugün bu konu tartışılırken LGBT yi arayı sokuyorsunuz toplum içindeki gerilimleri gereksiz düşmanlıkları artıracağını düşünmeden. Derdiniz nedir?

    Yanıtla (14) (2)
  • Matrakçı... / 31 Temmuz 2024 15:43

    Biz de otomatik pilot yok.Direksiyon kendi idaremizde,,.Ne dersek ne düşünürsek bizimdir .Biz gölgeler altına sığmayiz...Gölgeler altına sığınan,,nefsine esir cüceler bizleri ANLAYAMAZ..!..Kendi gibi bilir herkesi çünkü. Rh.Can Yucel'e sormuşlar lgbt tayfasindan Komünist olur mu.?..arkasını tutamayandan hiçbir sey olmaz demişler...

    Yanıtla (1) (0)
  • Cut / 31 Temmuz 2024 16:37

    Monşer zihniyeti..

    Yanıtla (0) (3)
  • İlkokullu / 31 Temmuz 2024 19:15

    Burada lgbt mecaz anlamda kullanılmış, korkma!

    Hem LGBT'liler bu dile aşina kimselerdir.

    Yanıtla (2) (0)
  • Okur / 31 Temmuz 2024 19:16

    Rahmetli Can Yücel, adam ateist yahu ,nasıl rahmetli oluyor?

    Yanıtla (1) (1)
  • İlkokullu / 31 Temmuz 2024 20:10

    Rahmet sahibi sen değilsen bize göre bir mahsuru yok. Rahmet sahibinin işine karışmayız.

    Yanıtla (0) (0)
  • Matrakçı... / 31 Temmuz 2024 20:52

    19:16..Rakı,şarap (haramdir) "insanın" içini bozmaz (tıbbi anlamda degil) mal,makam,benlik,kibir,hırs vb haller bozar..Dışı istedigi kadar süslü ,dili guzel olsun. TANRI KANAR'MI BUNLARA..?..Can Yücel o siirleri boş kafayla yazamazdi,,(duyan var mı, softa'nin ask'a ait iki çift kelami.)..Sonra Husn'u zan ettik..Ne kaybederiz ki..?..ateist deyince öyleleri var ki.!//..Sevdiğini mertçe seven kişi, pervane gibi özler ateşi. Sevip de yanmaktan korkanın,masal anlatmaktır bütün işi.” Rh.Ömer Hayyam..

    Yanıtla (1) (0)
  • Hikaye / 31 Temmuz 2024 22:52

    Başkasının beynine biat edenlerin gölgesi olmaz.

    Yanıtla (0) (0)
  • Cut / 31 Temmuz 2024 18:06

    Japonya Kore Almanya ve Hiçbir zaman İngiliz olmak istemiyoruz. Allah ın razı olduğu insanlar olmak istiyoruz...Onca günahımızla hem de...Ama Kul Hakkına bulaşmamış olarak..Allah cümlemize Büyük cihad da zafer nasip etsin..Amin..

    Yanıtla (2) (7)
  • Cemşit / 31 Temmuz 2024 20:03

    Adamlar bir ülkeden başka bir ülkeye nokta atışı yapıyor, islam alemi kabir azabı var mı yok mu onu tartışıyor. Tabi ölenler şehit oluyor ya canım ne önemi var. O zaman hepimizi katletsinler topluca cennete gidelim pis dünya onlara kalsın. Aha da çözümü bulduk.

    Yanıtla (11) (1)
  • Cut / 31 Temmuz 2024 22:28

    Cemsit nokta atisi yapsan kimi vurmak isterdin...

    Yanıtla (1) (1)
  • Var mı gerçekten? / 31 Temmuz 2024 12:50

    İslam dünyası mı var?Sahi inanıyor musunuz böyle bir şeye.

    Yanıtla (17) (0)
  • TEMELS / 31 Temmuz 2024 22:13

    İşlam dünyası ifadesi bir tanımlama. Tıpkı katolık ülkeler, Latin amarika ülkeleri, Ortadoğu ülkeleri gibi. Ama çoğumuz yeşil hilal altında toplanmış ülkeler gibi anlıyoruz. Yok öyle bişey. Ne bugün ne yarın.

    Yanıtla (2) (0)
  • RAkgün / 31 Temmuz 2024 22:03

    Hamas bu bir din savaşı İslam dünyası gelin savaşın diyor, İsrail bu bir din savaşı Abd ve Avrupa uyanın yanımda olun diyor. İran ben bu savaşa taraftarım diyor. İslam dünyası ülkeleri ise hayır bu bir din savaşı değil, İdeolojiler savaşı, biz karışmayız diyor. Karmakaşık bir durum. Bu savaşın mağduru ölenler.

    Yanıtla (0) (0)
  • İbrahim / 31 Temmuz 2024 21:58

    Gazze işi , ancak" ..düşmanlarınızı bulduğunuz yerde öldürün" emri yerine getirilirse son bulur.hem tarihselciler, hem de evrenselciler için böyledir. O gün, işte bugündür. Ve her bir birey bu görevi yerine getirmekten sorumludur.

    Yanıtla (0) (0)
  • okur / 31 Temmuz 2024 20:31

    Doğu’dan Batı’ya bütün İslam ülkelerinin başında bulunan sözde güçlü ama gerçekte beceriksiz yönetimler ... diye haklarını yemeyelim (!) kendi kimsesiz halklarına karşı "sözde değil özde " güçlüler...

    Yanıtla (4) (0)
  • Namık Kemal Bayraktar / 31 Temmuz 2024 13:04

    İsrail Başbakanı Netanyahu’nun bir süredir Gazze’de yaptığı insanlık dışı katliamını telin ettiğimi peşinen yazıp bu güne dek hiç bir yerde cevabını bulamadığım bir soruyu yineliyorum: Lideri Haniye’nin İran’da bu gün öldürüldüğü Hamas örgütü ,bir kaç ay önce, yenemeyeceği belli İsrail’e durduk yerde neden saldırdı?

    Yanıtla (15) (3)
  • Mehmet Dursun / 31 Temmuz 2024 20:16

    "Durduk yerde" sayılmaz : Çıkış yapıp rehin aldıkları köyler, kibbutz olmadan önce yoğun Filistin nüfuslu idiler, ve sınır içinde kalacak idiler son an'a kadar. Bu "kibbutz"ların hepsinde yeraltı sığınakları da var; ama Doğu'nun arkaik geleneğini uygulayıp yüzlerce rehine alarak anti-pati toplayacaklarını düşünemediler; ve bu rehine krizi her şeyi örttü, bitirdi. İsrail ile mücadele akılcı olmak zorunda, hamaset'in zayıflık olduğu bir daha görülüyor.

    Yanıtla (1) (0)
  • Alp Demir / 31 Temmuz 2024 16:03

    İsrail Gazze sorununu din üzerinden okuya okuya işi bu hale getirdiniz. Onların da cevabı şu oldu : Madem bir din savaşı istiyorsunuz, o zaman hodri meydan..
    İslamın aşağılanmasına sebep olanlar islamcıların ta kendileridir. Böyle bir savaşta ne Mısır'ı, ne de Arap ülkelerini yanınızda bulamayacaksınız. Tahran da hiç bir şey yapmayacak. Türkiye'nin bu işe bulaşmasına da bu millet izin vermeyecek.

    Yanıtla (18) (3)
  • İlkokullu / 31 Temmuz 2024 19:20

    Din üzerinden okusalardı böyle olmazdı sanki:)(

    Din üzerinden okumak dünyayı dize getirmeyi beraberinde getirir.

    Nassın anlamını bilmeden ezbere tekrarını kastediyorsanız haklısınız.

    Yanıtla (0) (3)
  • Alp Demir / 31 Temmuz 2024 20:04

    Din üzerinden düya dize getirilmek istenirse, dize gelecek olan İslam ülkeleri olur. Tek bir tuşa basıp milyonlarca insanı öldürüverirler.

    Yanıtla (2) (0)
  • Mehmet Dursun / 31 Temmuz 2024 19:48

    Arapların aşiretçiliği yaşatılıyor, İsrail'inki tarihte bırakılmış; aşiretçilikten sıyrılmaları olanaklı mı?... Hayır!
    İsrail'in ajanları on-yıllardır İran'da infazlar yapıyorlar, nükleer enerji mühendislerine; bir tanesinin hikayesini NYTimes'ta okumuştum, krokili-mırokili... Demek ki, ya korumalar yetersizdi, ya da satın alınmışlardı.
    Soru: Ülkemizdeki İsrail ajanı yapılanmasının ne kadarını biliyoruz?... 1960'lar suriyesinde gelişen "The Spy" filmini izleyince irkildi idim.

    Yanıtla (3) (0)
  • Hsyn mum / 31 Temmuz 2024 19:35

    İslam dünyası diye bir yer mi var?Neresi Bu islam dünyası? İrannın başkentinde tereyağdan kıl çeker gibi adamı yok ettiler.Yapsalar ya ne yapacaksalar.Ama her zamanki gibi lak lak.

    Yanıtla (2) (0)
  • The end / 31 Temmuz 2024 19:27

    Bak hamascilara,bak İsrail'le ticaret yapıp hamasi destekleyenlere. İsrail'i lanetliyorlsrmis. Eee baska.onu bende yapıyorum.

    Yanıtla (0) (0)
  • mavideniz@ / 31 Temmuz 2024 19:19

    Zaten Haniye için bir sürek avı vardı.İran istihbaratı içinde birileri satış yaptı ve nokta atışı vurdular.İran'ın hiçbir gücü yok ve maalesef karşılık vermesi mümkün değil.En fazla gösteri, protesto filan olur.Bunlar birbirini çok kolay satan insanlar.Asla fazla yüz göz olmamak lazım.Türkiye NATO üyesi gibi davranmalı.ABD despot ülkeleri parçalıyor.Biran önce parlamenter demokrasiye geçmek zorundayız.

    Yanıtla (3) (0)
  • Yorumsuz / 31 Temmuz 2024 13:19

    İsrail'e boş boş laf yetiştirmeye gerek yok adana incirlik Malatya kürecik üsleri ni kapatın en büyük cevap bu olsa gerek diye düşünüyorum

    Yanıtla (9) (0)
  • Cemşit / 31 Temmuz 2024 16:27

    NATO dan da çıkalım mı? Ne dersin?

    Yanıtla (2) (4)
  • İlkokullu / 31 Temmuz 2024 19:17

    Çıkamazsınız ki, ilk başta MHP ortalığı yakar yıkar da gene çıkartmaz NATO'dan:))

    Yanıtla (2) (0)
  • Nuri Özdemir / 31 Temmuz 2024 19:02

    Çok değerli tespitler.

    Yanıtla (0) (0)
  • okur / 31 Temmuz 2024 18:45

    Aşağılanma falan tamam da. İsrail, binlerce km öteden güdümlü füze ile iranın başkentine nokta atışı ile cinayet işleyebiliyorsa diğer başkentlerde daha önemli kişi ve hedefleri de vurabilir. Ali Hamaney ve benzerleri şöyle böyle demiş ne anlamı var. 2 ay önce attıkları uyduruk füzeler İsraile ulaşamadan demir kubbede eridi. Efelenenler önce kendi canlarını sonra halkını ve misafirlerini korumaları gerekmiyor mu? MSB örn Ankaraya benzer saldırıda, hava koruması varmı açıklasalar.

    Yanıtla (2) (0)
  • Karar okuru / 31 Temmuz 2024 18:00

    Bazıları çok konuşur, asarım keserim girerim diye babalanır. Sonu da böyle olur hep. Çok bağıran çağırandan korkmayacaksın. Netekim. Bazıları da saman altından suyunu yürütür, kimsenin de ruhu duymaz. Üstüne de almaz yaptığı işleri dahi. Onlar sonuca bakar. Netekim.

    Yanıtla (4) (0)
  • GERÇEKLER / 31 Temmuz 2024 15:46

    Bence ABD üslerinin tamamı kapatılsın . Adana incirlik ve Malatya daki üs kapatılsın . Varsa başka ABD üsleri onlarda kapansın. ABD'ye en güzel cevap bu olur.

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar okuru / 31 Temmuz 2024 17:56

    Natodan da çıkalım istersen. Sonra ne yapmayı planlıyorsun Putin aşağıdan yukarıdan vurmaya başlayınca.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 31 Temmuz 2024 14:26

    Hamas Lideri Haniye suikastinin ardından ABD'den gözdağı: Savunma Bakanları Austin " İsrail' e bir Saldırı olursa İsrail'e yardım ederiz ." demiş... Demek ki ABD, hep İsrail'in yanında... Sorun burada başlıyor. Hep İsrail'e destek vermeleri... Öncelikle ABD'nin safının değişmesi gerekiyor. Bu da biraz zor gibi . ABD , İsrail adındaki bu terör devletini kendi çıkarları için destekliyor.

    Yanıtla (6) (4)
  • Karar Okuru / 31 Temmuz 2024 16:48

    Yanlış yorum, ABD'nin İsrail'i desteklemesi hiçbir şekilde Amerika'nın çıkarına değil. İşin özü Amerikan hükümeti ve kongre üyeleri yahudilerin birer kuklası haline gelmişler. Yahudi siyonizmi ABD devletini kuşatmış ve istediğini yaptırıyor. Halk ise hiçbir şeyden habersiz durumda.

    Yanıtla (7) (0)
  • Matrakçı... / 31 Temmuz 2024 16:02

    Dünyada büyük oranda siyonisti desteklerler...Rusya abd ile düşman ama siyoniste destekte ortak (Sam'da hava savunma gücü kullanmayarak israile karşı. ) ...en basit durum. Daha ötesini arastirmaya gerek var mi .?.

    Yanıtla (0) (0)
  • Matrakçı... / 31 Temmuz 2024 15:52

    Dünyada büyük güçler siyonisti destekler...Rusya abd ile düşman ama siyoniste destekte ortak (Sam'da hava savunma gücü kullanmayarak israile karşı. ) ...en basit durum. Daha ötesini arastirmaya gerek var mi .?.

    Yanıtla (0) (0)
  • hüseyin adıyaman / 31 Temmuz 2024 15:47

    saygıdeğer mustafa bey hamasetten uzak isabetli bir analiz olmuş dilerim ayıkır ve her bakımdan gerekli dersi alırızşu zalimler için de yaşasın cehennem diyoruz.

    Yanıtla (1) (0)
  • Serhat DEMİRAY / 31 Temmuz 2024 15:35

    Hamaneye ve Arap baharı katliyamında öldürülen tüm müslümanlara Allah rahmet eylesin.Bu suikast 22 yıl önce Türkiye diye mezara gömülen krapteksin ilk yansımasıdır.Sınır yakını olarak.Sınır içinde benzer suikastlar ve sonrası fiili işgal gerçek krapteksin açılması olacak gibi durmaktadır.Olağan üstü hal ve terör medyasına karşı ya devlet başa ya kuzgun leşe idaresi zaruridir.

    Yanıtla (0) (1)
  • Cut / 31 Temmuz 2024 14:17

    Yine kizacak ve elestirecek Islam Dunyasindan baskasini bulamamissiniz..Bati tarafindan kapasite dumuruna ugratilmis arkadaslar..

    Yanıtla (3) (10)
  • Serhat / 31 Temmuz 2024 14:33

    Tabi ki İslam dünyasına sitem edecek. Düşmana düşmanlık ediyor diye kızmak nasıl bir mantıktır. Hem Batı ya düşman olup hem de ondan medet beklemek nasıl bir kafa yapısıdır

    Yanıtla (5) (0)
  • Cut / 31 Temmuz 2024 15:31

    Düsman kim..Bu yazi dusmana ne diyor ki..Her zamanki terane onlar yapti siz yapamadiniz,engel olamadiniz falan filan..Bizim muhalefette Oryantasyon Disorder hastaligi var..Iki ayagi da Bati zihniyetine gomulu olanin dusmanin ne olduguna dair yasadigi kafa karisikligi travmasi.Ne diyor bu zihniyet.

    Yanıtla (0) (6)
  • AHMET GÜLÇUBUK / 31 Temmuz 2024 15:26

    İçerde zulüm dışarda barış ve başarı sağlamıyor.

    Yanıtla (9) (0)
  • Nedret / 31 Temmuz 2024 15:20

    Masallara inanan 2 milyar insan ve kaçınılmaz sonuç.

    Yanıtla (12) (0)
  • Sems / 31 Temmuz 2024 15:06

    İslam dünyası geçmişinden ders almadan hala geçmiş başarılarla ve yöneticilerin afaki söylem ve palavralarıyla yaşan bir dünya.sözle ,israilin kılına bile dokunulmiyor beyler.sabah namazını kudus de klacağız palavralarıyla sadece havanızı alırsınız.israil yerle bir edeceğiz laflarını bir tarafa bırakıp,ekonomik yönden israil seviyesine çıkmadan israile hiç bir şey yapamaz.

    Yanıtla (13) (0)
  • Şirin / 31 Temmuz 2024 14:43

    İsrail ve benzeri zalim devletlere kafa tutmak hamasetle olmaz, hamasa 3-5 silah, para göndererek de olmaz. Bu uzun soluklu bir iştir. İsrail, ABD bu güce birkaç yılda gelmedi. Yıllarca, belki yüzyıllarca çalışarak, üreterek geldi. Biz her şey hemen olsun, biz de kendi ömrümüzde görelim istiyoruz ama doğru değil. Sebatla çalışarak, güçlenerek ve zekayla karşı koyabiliriz. Uzun zaman alır ama tek yol budur

    Yanıtla (20) (0)
  • karar okuru / 31 Temmuz 2024 10:46

    Yeryüzünde nüfusunun çoğunluğu Müslüman olan 54 ülke var. Bu ülkelerin toplam nüfusu 2 milyar. Bu ülkelerin toplam üretimi 13 trilyon dolar. Bu ülkelerin askeri harcamaları yaklaşık 1 trilyon dolar. Ama hepsi biraraya gelse bir İsrail etmiyorlar. Ne hazin bir durum. Hamasetle dünya dönse İslam ülkeleri ışık hızını geçerdi. Çok yazık gerçekten.

    Yanıtla (48) (2)
  • Karar okuru / 31 Temmuz 2024 12:09

    Sadece ABD nin ekonomik büyüklüğü 30 trilyon dolar. Bilimi, teknolojiyi, katma değer üretimini hiç konuşmayalım.

    Yanıtla (10) (2)
  • Mustafa / 31 Temmuz 2024 17:12

    Karar okuru, Allah'ın izniyle nice az topluluk askeri ve ekonomik olarak güçlü olan topluluklara galip gelmiştir, ben demiyorum Kuran'da ayet var

    Yanıtla (0) (5)
  • okur / 31 Temmuz 2024 14:35

    Müslüman olan 54 ülke bir İsrail'e gücü yetmiyor değil...ABD sakın İsrail'e ilişmeyin.... Yoksa ..... diye ....Dimdik İsrail'e destek verdiği için Müslüman 54 ülke sesini çıkaramıyor.... Artık maalesef önümüzdeki yıllarda da Çin'in güçlenip ABD'ye bir şeyler yapacağı hayali ile bekleyeceğiz ....

    Yanıtla (0) (8)
  • Okuyucu / 31 Temmuz 2024 14:21

    tebrik ediyorum.işte gerçekler. islam alemi diye bir alem mi var. hepsi israile karşı sus pus.meydana çıkacaklarmış bağır çağırmaktan öte ne yaparsın. milleti öyle aldatmayın.

    Yanıtla (8) (0)
  • KARAR OKURU / 31 Temmuz 2024 14:20

    Hizbullah; dört üyesinin 2005 yılında Saad Hariri’in babası Refik Hariri’ye düzenlenen suikast olayına karışmakla suçlanmasına karşı seyirci kalmayacağı uyarısında bulundu.
    2020 yılında Birleşmiş Milletler'e bağlı Uluslararası Lübnan Mahkemesi, Hizbullah üyesi Selim Cemil Ayyaş’ı, Refik Hariri cinayetine karıştığı gerekçesiyle suçlu buldu ve gıyabında ömür boyu hapse mahkum etti. Hizbullah ve müttefikleri daha sonraki hükümetlerde de yer almaya ve bunlarda önemli bir nüfuza sahip olmaya devam ettiler.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 31 Temmuz 2024 14:17

    Hizbullah ayrıca, “İslami sistemin zorla dayatma temelinde değil halkın özgür ve doğrudan seçimine dayanarak benimsenmesi” çağrısı yaptı. 1992 yılında ilk defa Lübnan ulusal seçimlerine katıldı ve seçimde yüksek oy alarak başarılı oldu. 2011 yılında grup ve müttefikleri, Suudi Arabistan destekli bir Sünni siyasetçi olan Saad Hariri’nin liderliğindeki birlik hükümetini devrilmeye zorladı.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 31 Temmuz 2024 14:16

    Beşar Esad’ın sadık bir müttefiki olan iç savaşta, binlerce üyesini Esad için savaşmak üzere Suriye’ye gönderen Hizbullah; Batılı devletler, İsrail, Körfez ülkeleri ve Arap Birliği tarafından “terör örgütü” olarak tanımlanıyor. Hizbullah 1985 yılında yayımladığı bir “açık mektup” ile kuruluşunu resmi olarak duyurdu. Hizbullah bu belgede, ABD ve Sovyet Sosyalist Cumhuriyetler Birliği’ni İslam’ın “ana düşmanları” olarak tanımladı.

    Yanıtla (1) (1)
  • KARAR OKURU / 31 Temmuz 2024 14:15

    Zaman zaman Lübnan'daki Sünni gruplar ile bile çatışan Hizbullah; İsrail ve ABD hedeflerine yönelik bir dizi bombalı saldırı gerçekleştirmek ve planlamakla suçlandı. İran tarafından desteklenen Şii İslamcı bir siyasi parti ve silahlı örgüt olan bazı açılardan askeri kapasitesi Lübnan ordusununkinin üstünde olan siyasi, askeri, güvenlik alanlarındaki nüfuzunun yanı sıra sağladığı sosyal hizmetler ile Lübnan'da devlet içinde devlet olarak itibar kazanan hükümet kurumlarıyla rekabet edebilen ...

    Yanıtla (0) (0)
  • karar okuru / 31 Temmuz 2024 14:14

    "İslam dünyası" yukarıda mı?

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 31 Temmuz 2024 14:14

    İsrail’in 1982 yılında Lübnan’ın güneyini işgal etmesinden sonra Lübnan’ın güneyinde yaşayan ve geleneksel olarak güçsüz bırakılmış Şii toplumu sosyolojisi içinde ortaya çıktı. İsrail; Lübnan’ın güneyini Filistinli savaşçıların saldırılarını bahane ederek işgal etmisti. 2000 yılında da bu işgale son vermişti. Hizbullah, İsrail’in işgale son vermesinin ardındaki silahsızlanma yönündeki baskılara İsrail’in Şebaa Çiftlikleri ve diğer ihtilaflı bölgelerdeki varlığının devam etmesini gerekçe gösterdi.

    Yanıtla (0) (0)
  • KOCA YUSUF / 31 Temmuz 2024 13:52

    Israil tüm islam ülkelerine gerekli mesaji öyle bos konusarak, gireriz vururuz sileriz demeden veriyor, Iran i rezil etti.
    Saldiriyi kiniyorum, Hamas icinde sahin olmayan adam öldürüldü.

    Yanıtla (6) (1)
  • yunus emre / 31 Temmuz 2024 13:01

    "düşmanınızın silahıyla silahlanın" peki silah ne? çağın gereklerine uygun bilim ve teknolojinin sağladığı bütün imkanlara sürdürülebilirlikle sahip olmak. yapabildik mi? HAYIR. elimizde ne var? koca bir HİÇ.
    dünyanın asalakları, kemirgenleri, soyguncuları, meydan okudular, sözle değil fiilen. ABD önce alkışlattı meclisinde katillerin liderini, biraz daha şişirdi gönderdi ortadoğuya. bir şey yapabilir miyiz? HAYIR.

    Yanıtla (9) (0)
  • Hasan Akkaya / 31 Temmuz 2024 13:51

    Arabistan'ın Emevi cahilleri keyif yapıyorlar, diğer müslümanlar zaten sefilleri oynuyor.Biz iki tane İsrail bayrağı yakar üstünde zıplarız o kadar fazla birşey yapacak gücümüz yok.Türkiye eski Türkiye değil.

    Yanıtla (6) (0)
  • Okur / 31 Temmuz 2024 13:51

    Müslümanlık nerde, bizden geçmiş insanlık bile. İslam dünyası mi var asagılansın.

    Yanıtla (4) (0)
  • Etem / 31 Temmuz 2024 13:50

    İslam, alemi şimdi değil, her şey Kuran’da var o bize yeter deyip bilime sırt çevirdiğinde kaybetti. Biz bunu kırmak üzereydik ama yapamadık. Atatürk ülkeyi bilimi örnek alan yola soktuğundan beri dinciler ona karşı savaş halindeydiler ve de başarılı da oldular. Bu gün ülke tarikatların cirit attığı, insanların hurafelerle, mucizelerle kandırıldığı yer haline geldi.

    Yanıtla (21) (2)
  • KARAR OKURU / 31 Temmuz 2024 13:28

    Laflara bakın kimin ağzından çıkmış, kişiliği menfaatine ve ipini tutan ağababalarına bağlı ve ipi tutanlara kul kule,kendi insanına ceberrut zalim zulümle yalanlarla oyalayarak hukmettigini zannedenler ve bunlara ses çıkaramayanlar.

    Yanıtla (2) (1)
  • Samil has / 31 Temmuz 2024 13:27

    Çok kıssa bir metin yazacağım. Hz. Yusuf' u kuyuya atan kardeşleri idi veya kardeş bildikleri . Nokta .

    Yanıtla (5) (0)
  • Turgay / 31 Temmuz 2024 09:55

    Kafamı fazla kızdırmayın İsrail'e girerim bir gün. Yemin ediyorum bu İsrail'i kıskanıyorum adamlar devlet nasıl olunuru bizim gözümüze baka baka gösteriyorlar.

    Yanıtla (39) (6)
  • Demokrat / 31 Temmuz 2024 10:37

    İsrail bir devlet mi? İsrail dünyamızdaki en büyük TERÖRİST oluşum. Sen nesini kıskanıyorsun teörist İsrailin? Yazıklar olsun sana.

    Yanıtla (8) (34)
  • Okur / 31 Temmuz 2024 10:46

    Ben kıskanma gibi anlamadım. Daha çok bizim içinde bulunduğumuz duruma isyanını ifade ediyor arkadaş. Sakin olalım biraz.

    Yanıtla (52) (2)
  • muzaffer / 31 Temmuz 2024 11:21

    Terörist oluşum olsaTürkiye Cumhuriyeti devleti diplomatik ilişki kurmaz, büyük elçi göndermez. Teröris oluşumla İsrailin devlet terörizmini ayırmak lazım. Türkiye Cumhuriyeti devleti bu ayırımı yapıyor, devlet terörizminin tırmandığı zamanlarda diplomatik ilişkileri askıya alıyor.

    Yanıtla (0) (0)
  • Turgay / 31 Temmuz 2024 11:29

    Arife tarif gerekmezmiş.

    Yanıtla (1) (0)
  • Hasan / 31 Temmuz 2024 12:28

    Boş hamasetle bir yere varılamaz diyor adam.

    Yanıtla (14) (1)
  • Berber / 31 Temmuz 2024 12:55

    ‘Devlet bile olmayan, bir oluşum’ bunları yapabiliyor ise bizde gerçeklerimizi yeniden gözden geçirelim değil mi?

    Yanıtla (7) (1)
  • HAYRETI MUCIP / 31 Temmuz 2024 13:24

    Turgay'a.
    Arkadaslar buradaki kıskanmanın anlamı mecazidir , gerçek degil ki !
    Yani adam tuttuğunu koparıyor anlamındadır.

    Yanıtla (7) (0)
  • Mehmet / 31 Temmuz 2024 13:12

    İslaö ülkelerinin başımdakiler mason hemde icazetli. Bir ülkede eğitim ve ekonomi bitmişse o ülkeyi İsrail yönetiyor demektir

    Yanıtla (5) (0)
  • Samil has / 31 Temmuz 2024 13:06

    Önce Filistin' li kardeşlerize zulüm eden gafdar İsrail sonra gemiler uçaklar TIR lar dolsu mal sevkiyatı nasıl.olurda ikdidar zenginin dalgasına taş atılır onun en büyük kara sevdası PARA MAKAM ÜN bunlardan nasıl baz geçer hayır olamaz bunlar için ayak altına alamadoği hiç bir manevi milli ilahi kutsal değer yoktur bunlar için ezip geçmeyeceği kisi dost bağlılık yoktur bunlar için üstinde zıplamayacağı ideal siyasi dini ülkü ve ilahi kudret yoktur

    Yanıtla (4) (0)
  • karar okunur / 31 Temmuz 2024 13:04

    Anlayana taşı gediğine koymuş güzel bir yazı. Ancak, “aciz yönetimler“ biraz hafif kalmış. Birbirine “Düşman Kardeşler-İslam dünyasında“ bu işe sevinenlerin olduğu muhakkak. Biriken öfkeyi dizginlemek için, zorla topluma giydirilmiş deli gömleğini sonunda kendileri de giydi. Her geçen gün biraz daha ne yapacağını, nereye gideceğini bilmeden çaresizlik içinde kıvranıyorlar.

    Yanıtla (4) (0)
  • Hakkı Tapan / 31 Temmuz 2024 10:07

    Ey Türk Gençliği!, sıra elbet bir gün bize gelecek, o zaman ne duruyoruz ile olmaz!, ata yöntemleri ile vatanımızı koruyabilir miyiz, Taş üstünde taş kalmadıktan sonra!. Elbette İsrail(AB-D ve İngiltere) için bir devlet politikamız var, zaman zaman iktidarı ve muhalefeti ile hatalar yapsak da . Ey Türk Gençliği; TEKNOLOJİ DE YAPACAĞIN HER YENİ BİR BULUŞ, TOPYEKÜN TEKNOLOJİ DE YAPACAĞINIZ GELİŞTİRMELER; Vatanın korunması ve devamlılığı için Çelikten de kuvvetli bir siper oluşturacaktır.

    Yanıtla (10) (15)
  • Erol İnci / 31 Temmuz 2024 10:52

    ARTIK BU ÇAĞDA ÖZGÜN TEKNOLOJİ ÜRETMEK İÇİN NEYE İHTİYACIMIZ VAR; son teknoloji ile donatılmış zeka ve bilgisayara. İktidar ve muhalefet; yurt dışında bulunan Teknoloji öğretim üyelerini, Teknoloji doktoru, yüksek mühendis ve mühendislerini, ülkeye davet ederek, göreve çağırmalılar, hiç vakit geçirmeden de yeni teknik öğrencileri yurt dışına, gelirmiş ülkelere, eğitime teşvik etmeliler, olabildiğince çok öğrenciye bu imkan vergilerimizle sağlanmalıdır……

    Yanıtla (12) (0)
  • Mesud / 31 Temmuz 2024 12:28

    Aselsan gibi askeri teknoloji sirketlerinde tecrube kazanmis genclerimiz yurtdisina cikiyor oralarda krndine bir gelecek ariyor. Doktorlar , veterinerler ulkeyi terk ediyor. Ulkeyi yonetenler hamaset yapiyor. Israil le ticaret hacmimiz 10 milyar dolardi senelik. Devletlulere ve ihracatcilara para tatli geliyor.

    Yanıtla (10) (0)
  • Ahmet / 31 Temmuz 2024 11:36

    Vatan,millet ,Sakarya diyenler Ankara'nın göbeğinde Sinan Ateşi katletiler.

    Yanıtla (17) (1)
  • Taşansu Canlı / 31 Temmuz 2024 12:49

    Dost ülkelerin ve İsrail(AB-D ve İngiltere)ye karşı ülkelerin yardımlarını, işbirliğini hesaba katmaksızın, her şeyi en ince noktasına kadar ince eleyip sık dokuyarak hazırlanmalıyız.

    Yanıtla (2) (0)
  • Karar / 31 Temmuz 2024 12:41

    Tei müdürü akşit bende dahil öğe öğe bitiremediğimiz Osmanlıyı yerden yere vurdu hiç bir şey üretmediniz 400 sene yattınız dedi günümüzde enaz düşman kadar güçlü olman lazım bu saldırganlık er geç bizi bulacak bunda şüphe yok ayrıca haniyenin iranda sehit edilmesi bizi şasırtmamalı

    Yanıtla (6) (0)
  • Yıldız / 31 Temmuz 2024 12:36

    İran’da iç çephe düşmüş ki netenyahu orada operasyon yapıyor.Bu İran rejimi daha geçenlerde başörtüsü takmayan protesto eden kadınları, astı öldürdü. Böyle bir yerde iç çephe sağlam olur mu?

    Yanıtla (12) (1)
  • Abbas / 31 Temmuz 2024 12:36

    İslam dünyası, kimin kulu kölesi ? Amerika ve dolayısıyla İsrail’in, Amerikan meclisinin abarttığı alkış tufanı, bunu değiştirir mi? Hayır, çünkü islam ülkelerinin yöneticileri, varlığını Amerika’ya borçludur da ondan

    Yanıtla (8) (0)
  • Muttalip Ördek / 31 Temmuz 2024 12:35

    Günaydın, iyi bir tesbit yaptigini zanneden zat. Günaydın,, ama iyi uykular.
    Adam davul zurna çalarak, yillardir geliyorum diyor.. yine günaydın

    Yanıtla (4) (0)
  • Fuzuli / 31 Temmuz 2024 12:35

    Islam dunyasi deyimi herkesin dilinde peseng olmus. Oysa bu deyimin sahada karsiligi yok. Hiristiyan dunyasi deyimini hic kullanan yok Bati'da. Oysa her tarafta kilise var.
    Kurallari ve kurumlariyla guclu ulkeler isleri olmasi gerektigi gibi yapar. Din ve inancin alani farkli.
    Kendi Cumhurbaskanini bile koruyamayan molla rejimin, adami koruyamamis. Kendilerinin ayibi.
    Islam dunyasi deyimiyle baslayan hamasi cumlelerin bu iste faydasi olmaz.

    Yanıtla (7) (0)
  • Cemil / 31 Temmuz 2024 10:48

    Müslüman gençlere akıl bilim yerine ortaçağ hurafeleri öğretiliyor. İsrail Müslüman ülkelere attığı her bombanın parasını Müslümanlara ödetiyor. İsrail'i lanetlemek yerine Müslüman gençleri akıl, bilimden yoksun bırakan ahlaksız Müslüman yöneticileri lanetleyin.

    Yanıtla (58) (2)
  • Demokrat / 31 Temmuz 2024 11:27

    Bir kişi hem müslüman olup hem bilim yapabilir. Sen ne yaptın? Senin zihniyetin bir Selçuk bayraktar yetiştirebildi mi? Selçuk bayraktar hem müslüman hem de savunma sanayimize katkıda bulunuyor siz ne yapıyorsunuz bu ülke için?

    Yanıtla (0) (15)
  • Mehmet Dursun / 31 Temmuz 2024 20:30

    O isim'in yetiştiği yer ABD; Harvard.
    Devamı da yok!
    Niye?...
    Savlamanız haksız ve yersiz.

    Yanıtla (1) (0)
  • Matrakçı... / 31 Temmuz 2024 11:45

    10:48 Hurafelerin aga babasi siyonistlerde, bize bile geçmiş. Balık ile yoğurt,peynir vb süt ürünleri yemek sakıncalı..İsraile gittin otele cumartesi günü asansör düğmesi çalıştiramazsin.. Yolda sigara icemezsin..Şöyle döner yaninda Ayran ancak hayaldir...Lokantaya gittin et ürünleri istedin yanında hiçbir SUT ÜRÜNÜ alamazsın..!..Haham olmadan evlenemezsin ..kafada limon kabuğu gibi bez ,,faulleri ne kadar uzun o kadar softasin..Ama yazılım yapıyorlar...Kisaca Tembelliğe bahane aramayalim bizde.

    Yanıtla (3) (1)
  • Yıldız / 31 Temmuz 2024 12:34

    Başörtüsü ve cami inşaatını tartışın. Ha bre imam hatip açın,Çamlıca tepesine cami yapın,altına metro yapın. Karşınızda siyonistlet var ,yahudi dinine inanmış Ortadoks yahudiler yok. Kafaya füzeyi yiyince iş çok geç olmuş oluyor.

    Yanıtla (18) (0)
  • Bülent T. / 31 Temmuz 2024 12:31

    Çok doğru bir tespit

    Yanıtla (0) (0)
  • Fani / 31 Temmuz 2024 12:22

    Façan yerse derler toplumda, arkada büyük şeytan var. Yapacağınız şey şeytanın aklına bile gelmeyecek bir şey olmalı, varsa yazsın bakalım kim ne diyor. Kuralları güçlüler koyar.

    Yanıtla (2) (0)
  • Takipci / 31 Temmuz 2024 10:50

    Dogru veya yanlis, bu yazidan soyle bir sonuc cikardim: Sn yazar mealen diyor ki, "Cumhuriyetin Kurucu Iradesi" hakliymis, Orta Dogu’nun işine karışmamak lazımmış.

    Yanıtla (35) (11)
  • Okur / 31 Temmuz 2024 10:59

    Yazar tam tersini söylüyor ama sen öyle anla. Olay o kadar büyük ki nasıl anlarsan anla hatta

    Yanıtla (5) (22)
  • Karar okuru / 31 Temmuz 2024 12:12

    Millet kurucu iradenin ne denli yetkin ve haklı olduğunu bu olaylar ile daha iyi kavrıyor. İnşallah bu gidiş ile duvara toslayıp, pişmanlıkla hatırlamaz.

    Yanıtla (11) (0)
  • istanbuloğlu / 31 Temmuz 2024 12:14

    Biraz mantik ve onun uygulamasi olan Geometri ve matematik okuman gerekirki, benzerlik kurdugun olaylarin, arasinda benzerlik bagintisinin olup olmadigini gorebilesin.Insan on yargi sahibi olunca,artik, o insanin hic bir dogruyu gormesi ve dogru yorum yapmasi muhaldir

    Yanıtla (1) (2)
  • Okuyucu / 31 Temmuz 2024 12:05

    Sayın yazar gerçekten çok beceriksiz birbirine düşman tutarsız Arap ve Müslüman ülkeler korkunç şekilde aşağılandı hepsi tek tek öldürülüyor çok haklısınız Hiçbir şey yapmadan oturan zengin arap ülkeleri sıra onlarada gelecek diye bekleyecekler çünkü İsrail Arapları tümden yok etmek için çalışıyor hâlâ bunun farkında olmadan oturuyorlar yazıklar olsun tuzu kuru arap ülkelerine yazıklar olsun fitne araptan kopacak hadisi gerçekleşiyor

    Yanıtla (7) (0)
  • M. Kamil Z / 31 Temmuz 2024 12:01

    Haberlerden girdumuze göre "Gerçekte bir şey yapamayan ama sağda solda “çok fena yaparım” diyen liderlerin…" ben yek bir tane lider biliyorum. Kim oldugunu siz de cok iyi biliyorsunuz. Diğer Müslüman ülke liderlerinin bu tip laflarını duyan var mıdır acaba? Yoktur!
    Diyeni de yarın pişkin bir şekilde tükürdüğünü yaşayacağından kimse ciddiye almıyor zaten.

    Yanıtla (10) (0)
  • hamas vs hamaset / 31 Temmuz 2024 11:58

    El hak doğru..

    Yanıtla (4) (0)
  • Ali İncirci / 31 Temmuz 2024 11:55

    Öldürülen bütün masum Filistinli Müslüman ve masum Yahudilere Allah Rahmetiyle muamele etsin. Burada ölümlerden daha kötü olan siyasi İslamcıların tutumudur. Israil zaten Yahudiler dışındakileri insan olarak bile kabul etmeyen bir devlet. Erdoğan'a bakın, Israilden farkı var mı, kendine oy vermeyenleri düşmanlaştıran adam değil mi bu!. Milletvekilleri daha yeni meclis kürsüsünde konuşurken muhalefeti işaret ederek "sahipsiz köpekler" demedi mi? "Sahipsiz köpekleri" itlaf edecekler, değil mi?

    Yanıtla (12) (1)
  • Okur / 31 Temmuz 2024 11:53

    Bir gün geliriz bir ara uğrarız bizim gücümüzü sınamaya kalkmayın bir gece ansızın geliriz.Lafla olmuyor işte, Siyonistler hiç konuştumu icraat lazım

    Yanıtla (6) (0)
  • Okur / 31 Temmuz 2024 11:42

    İslam dünyası aşağılanıyor, doğru ama acaba neden? Neden için bkz, Kutsal Kısır Döngü ve İçtihat Kapısı araştırması. Dün TRT Belgesel de Selçuklu Nizamiye medreselerinin dünya üniversitelerine örnek olduğu anlatılıyordu. Ne bakımdan olduğu açıklanmıyor ama, Oxford bile Nizamiyeyi örnek almış.. Bilinçli cahilliğin yarattığı aşağılık kompleksine bakın. Ortadoğu budur. Kedi yiyemediği ete mundar der, bunlar ondan bile kötü. Allah batıyı müslümanlara hizmet etsin diye geliştirdi diyorlar. Kafaya bak

    Yanıtla (9) (0)
  • Felix Shancez / 31 Temmuz 2024 11:39

    Hani benim "dünya liderim", hani benim "asrın liderim", hani!? Soğan ekmek yiyerek reisine sahip çıkan emekliler sizler dövün israili bari!.

    Yanıtla (9) (0)
  • Metin / 31 Temmuz 2024 11:36

    Demek ki neymiş.Hayal dünyasıyla gerçekler aynı olmuyormuş. Oy devşirmek için her değerin istismar edilmesi doğru değilmiş. Ansızın gelirim demekle ansızın gelmek farklı şeylermiş. Dürüst olmak lazımmış. Halkıyla dalga geçenle dünya dalga geçermiş. Trumpın mektubu gayet dürüstçeymiş. Vesaire...

    Yanıtla (9) (0)
  • Karar Okuru / 31 Temmuz 2024 11:33

    Çinde rahmetli FKÖ ve Hamas buluşması,Hızbullahın futbol sahasına yaptığı saldırı,RTE nin son israil çıkışı dün beyruttaki patlama ve Rahmetli haniyenin İranda suikaste uğrayıp şehit edilmesi.Katil ABD den ilk açıklama İsraile saldırırsanız İsraili yanındayız mesajı.Adamlar diyorki biz hamas liderini ddüşmanımızın topraklarında bile öldürürüz.Yani şimdi gelinde bizim topraklarımıza girin bakalımda görelim.Ben dünkü yorumunda bunu söylemek istemiştim.Hamasetle dış politika olmaz.Üzgünüm.

    Yanıtla (4) (0)
  • Karar Okuru / 31 Temmuz 2024 11:32

    Hamas Liderinin İranda öldürülmesi MOSSADın İranda çok güçlü olduklarını gösteriyor ve İranda güvenlik tehlikede olduğunu gösteriyor.

    Yanıtla (4) (0)
  • Dogru Söyler / 31 Temmuz 2024 11:28

    Tekke ve zaviyeler kapandı ama şimdi tarikatlar cig cogaliyor, kimsenin bize saldırmasına gerek yok, biz kendi kendimizi yok ediyoruz, tarikatlar dış güçlerin bağrımıza saplanmış mizraktir

    Yanıtla (8) (0)
  • karar okuru / 31 Temmuz 2024 11:26

    Yer yüzünde artık din savaşları olmaz. Filistin İsrail savaşı da din savaşı değil. yer yurt sorunu. din savaşı imiş gibi göstermek isteyenlerde yok değil tabi. tüm İslam ülkeleri bir araya gelsin İsrail'i tepelesin demek boş, hayal. sanıldığının aksine İsrail batı ülkelerini kullanmıyor. batı ülkeleri İsrail'i kullanıyor.

    Yanıtla (2) (0)
  • Hülya Şahin / 31 Temmuz 2024 11:22

    çok haklısınız

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar Okuru / 31 Temmuz 2024 11:19

    Hanıye'nin alçakça katledilmesi İsrailin Dünya müslümanlarına meydan okumasıdır. Herkes basına basit açıklamalarla bu olayı geçiştirecektir. İsrail katliama devam eder bizler ise çaresiz bir şekilde konuşur geçeriz. İsrail kaba güçten anlar yoksa kınamaları 1967 den beri hiç dinlemedi ve dinlemez.

    Yanıtla (4) (0)
  • Emekli / 31 Temmuz 2024 11:13

    Tebrikler
    Doğru Tespitler

    Yanıtla (0) (0)
  • Yalçın kardeş / 31 Temmuz 2024 11:08

    Filistin halkı bile bölünmüş Hamas ayrı bir olay el fetih ayrı bir olay…. Onlar bile aralarında anlaşamıyorlarken Yapacak fazla bir şey yok… bir kısmı İsrail’e yakınlaşmak istiyor.. öbür kısım yedi ekim’de sınırı geçip 1600 insana insanı öldürüyor… çok zor bu coğrafya zor gerçekten karışmamak lazım

    Yanıtla (3) (0)
  • okur ati / 31 Temmuz 2024 10:35

    merakla bekliyorum bu duruma ne açıklama yapacağını, bizim zatın!

    Yanıtla (10) (1)
  • Bir düşünür / 31 Temmuz 2024 10:35

    Maalesef. Tüm İslam alemi kendini sorgulamalı

    Yanıtla (12) (0)
  • HAYRETI MUCIP / 31 Temmuz 2024 10:12

    Ben bu gün bu konuda bir yazı beklemiyordum, Mustafa Bey bunu başarmış, tebrik ederim.
    Olayın haliyle bir çok boyutu var , sadece başta Iran olmak üzere islam ülkeleri aşağılanmadı , şeref
    ve haysiyetleri de yerle bir oldu .
    Bunu ben Israil soysuzunun tek başına yaptığını sanmıyorum, kesinlikle ABD. soysuzunun da parmağı var .Bu konuda istihbarat elde etmek bunlar için çok kolaydır, güdümlü füze ise Israilden veya ABD.nin Akdenizdeki donanmasından ateşlenmiştir , gerisi sorun değil.

    Yanıtla (18) (1)
  • Karar okuru / 31 Temmuz 2024 10:34

    Ne İsrail, ne de ABD bu hamleleri hesapsız yapmaz. Eğer Filistinliler Filistin davasını İslam dünyasının mağduriyet oyuncağı olmaktan çıkaramaz ise bu zulüm sürer gider.

    Yanıtla (10) (0)
  • Karar okuru / 31 Temmuz 2024 10:31

    Bu vahim olay maalesef İslam dünyasının aydaki görüntüsünü vermektedir. Bu anlayışların hiç bir düzlemde başarılı olamayacağı da ortadadır. Filistin davasının mücadelesini veren Arafatın FKÖ sü tasfiye edildi. Filistin’e yapılan şu zulmü görünce yıkılmış bir imparatorluktan bütün imkansızlık ve yoksunluklara rağmen, direnerek, savaşarak, siyaset ve diplomasi ile 5 senede ülkemizde bağımsız bir Cumhuriyet kuranları rahmetle hatırlamamıza vesile oluyor. İnşallah Filistin de feraha kavuşur

    Yanıtla (19) (0)
  • şahin / 31 Temmuz 2024 10:29

    sözde islam dünyası kendi kendini aşağıladı, doğu türkistan, filistin ve benzeri ülkelerdeki vahşete katliama seyirci kalıyorlar. gerçek islam ülkeleri yöneticileri akıllı olur cesur olur.

    Yanıtla (9) (1)
  • HAYRETI MUCIP / 31 Temmuz 2024 10:22

    Devamı.

    Israilden veya ABD.nin Akdenizdeki donanmasından ateşlenen füzenin katettiği mesafe 2000 km. kadardır, yani hiç sorun değil.

    Muhtemelen Israil bunu uşağı olan ABD. 'nin yardım ve desteği ile başarmıştır .

    Iran ise kendi topraklarında böylesine pervasız ve şerefsiz bir saldırıyı beklemiyordu , demek ki Iran da bu konuda büyük bir gaflete düşmüş oluyor .

    Şimdi artık kim ne derse desin her şey kuru ve boş laftan ibarettir !

    Yanıtla (13) (0)
  • Nasyonalist / 31 Temmuz 2024 10:18

    Kesinlikle haklısınız. Türkiye Kürecik'i kapatsa, Araplar'da Batı'ya sattığımız petrolmiktarını % 20-30 azaltıyoruz dese İsrail operasyonu durdurmak zorunda kalır. Erbakan gibi Siyonizmin ekonomi vs politikalarını anlatmayan liderlerin eksikliği bizim islamcı-milliyetçi liderlerin utancı. Eğer islam ülkeleri kendilerine gelmezse ülkeleri 20 parça olacak haberleri yok. Bakın Vaat Edilmiş Topraklar'ın sınırlarına anlarsınız

    Yanıtla (7) (1)
  • ACABA... / 31 Temmuz 2024 10:17

    -Hamas'ın lideri Heniye bu güne kadar iyi korunduğu için mi öldürülmedi?

    -Çin'in El Fetih ve Hamas'ı barıştırma çabasına Heniye'nin itirazı mı vardı?

    -İsrail'in nokta atışıyla, Heniye'nin Iran'da öldürülmesinde istihbarat verenler arasında Çin'in dahli var mıdır?

    -Bölgede ticareti aksayan devletlerin, savaşın bitmesine direnen Hamas'ın direncini kırma operasyonu mu?...

    Yanıtla (8) (1)
  • Cumali / 31 Temmuz 2024 10:14

    Senin Allah'ına kurban ne güzel yazmissin. Beceriksiz liderler.... Başka söze gerek yok.

    Yanıtla (15) (0)
  • Tsli / 31 Temmuz 2024 10:10

    El fetih Hamas iki Filistin örgütü. Fakat bir birlerini yiyorlar.guya Filistin halkı için. Filistin halkına inanıyor. Bizimkilerde Filistin üzerinden oy toplamaya çalışıyor.birazda ülkeyi ekonomi hukuk sağlık tarım hayvancılık, din istismarı işsizlik enflasyon fauz baş mı degilmi üzerinden konuşsak.nasil olur.yandas müteahhitlerin niye vergisi siliniyor birazda onları konuşsak daha faydalı olur.

    Yanıtla (17) (2)
  • The end / 31 Temmuz 2024 10:06

    Başkomutan önde, bahcelide sancak, arkada akp ve MHP liler Allah Allah nidalarıyla İsrail'e girse a haber TRT haber canlı verse bizde oturup izlesek, alkışlasak.

    Yanıtla (27) (2)
  • Eyüp Korkmaz / 31 Temmuz 2024 09:54

    Elinize kalemimize sağlık. Başka ne denilebilir ki. Olan biten bütün bir islam coğrafyasının başarısızlığıdır.

    Yanıtla (12) (0)
  • Okur yazar / 31 Temmuz 2024 09:48

    İran'a güvenipte kalmak, hayret ,

    Yanıtla (8) (0)