Kurultayını da yaptı Özgür Özel.. Ya sonra?

CHP’nin, ilk genel seçimden birinci parti çıkma ve iktidar olabilme şansı yakaladığına kuşku yok. 31 Mart seçimi CHP’ye ülkenin yaklaşık üçte ikisinde yerel iktidar olmayı getirdiğine göre, aynı durum neden genel seçimde de yaşanmasın?

Görebildiğim kadarıyla CHP’liler bu beklenti içerisindeler…

Hafta sonunu tüzüklerinde köklü sayılabilecek değişiklikler yaparak değerlendiren CHP kadrolarından kurultaya yansıyan heyecan bu beklentiyle ilgili.

Peki de, bu nasıl olacak?

Siyaset sonuçta aritmetik işi. İktidar olabilmek için her şeyden önce sandıktan birinci çıkmak gerekiyor. Bu yeterli değil, alınan oyla Meclis’te en az yarıdan fazla milletvekiline sahip olmak şart.

Gelecek cumhurbaşkanının CHP’li olabilmesi için ise, aday %50+1 oy almak zorunda.

Anlayacağınız, CHP’nin iktidar olması ve bir üyesini cumhurbaşkanı seçtirebilmesi bugünün şartlarında hiç kolay değil.

Kamuoyu yoklamaları 31 Mart’ın ardından da CHP’nin birincilik durumunun sürdüğünü gösteriyor; ancak muhtemel oy oranı henüz tek başına iktidara yeterli olmaz.

CHP rozetli birinin cumhurbaşkanı olabilmesini sağlayabilecek seçim geçen yıl yaşandı ve Kemal Kılıçdaroğlu %48 oy aldı. Ancak, bunu sağlayabilmesi için, Kılıçdaroğlu’nun CHP rozetini cebinde tutması gerekti.

Ona oyu ‘6’lı masa’ sağladı.

Kılıçdaroğlu genel başkanlığının elinden haksız yere alındığını düşünüyor; partisine küskün, hafta sonu yapılan kurultaydan uzak durdu.

Küskünlük devam ederse, bu, CHP’nin başarı şansını olumsuz etkileyebilir.

Üstelik CHP’nin yeni yöneticileri, son genel seçimde oluşmuş ‘6’lı masa’ görüntüsünün partilerine yaradığının da farkında değiller; hatta ‘muhafazakar’ kimlikli partilere giden milletvekillerinin listelerinden seçilmelerini de içlerine sindiremediler. İlişkileri diri tutmak yerine, onları AK Parti’ye adeta itiyor CHP…

Oysa, ‘6’lı masa’ görüntüsü AK Parti’den kaçmayı düşünen fakat tereddütlü seçmenlerin tereddüdünü ortadan kaldırmaya yaradı. Mayıs 2023 seçimlerinde başlayan alışkanlık 31 Mart’ta artarak sürdü.

CHP’nin ittifak için kapısını çalabileceği adresler yok değil, ancak ittifak kurabileceği partiler oy mu getirir, oy mu kaçırır; bunun üzerinde durulması gerekiyor.

Aksi halde iktidarda kalamayacağını gördüğü için, MHP ile ittifaka razı oldu AK Parti; gerçekten de ‘Cumhur İttifakı’ oluşmasaydı, AK Parti çoktan muhalefete düşmüş, Cumhurbaşkanı Erdoğan da Külliye’den ayrılmış olacaktı.

Özgür Özel, tüzük kurultayında, seçime ‘milletle ittifak’ yaparak -yani yalnız başına- gideceklerini söyledi.

CHP nasıl olacak da, genel seçimde oyunu Meclis çoğunluğunu sağlayacak bir orana yükseltebilecek?

Kendimi tekrarlamış olacağım ama ne yapayım bu gerekli: Tek başına girdiği bir seçimden oylarını yükselterek çıksa bile, CHP’nin tek başına iktidar olabileceği bir başarıya ulaşması zor.

Zor da değil, imkansız.

Tek başına kalan CHP, CHP’li birini cumhurbaşkanı seçtirmekte de zorlanacaktır.

Hatta zorlanma da değil, rakip adaya cumhurbaşkanlığını hediye etmiş olacaktır.

CHP’nin yeni genel başkanı, herhalde özgüveni tavana vurduğu için olacak, adayları karşısına aday olarak Tayyip Erdoğan’ın çıkmasını beklediklerini söyleyip duruyor; öyle bir durumda şansın Erdoğan’a dördüncü kez gülmesi bile mümkün.

Gerçekten neye güveniyor olabilir CHP’nin yeni yönetimi?

‘Değişim’ sözcüğüne veya “Değiştik” iddiasına olabilir mi?

Son 31 Mart seçiminde o iddia kısmen işe yaradı. Ancak seçimden sonraki günlerde yaşananlar ‘değişim’ iddiasını desteklemiyor. Kurultayda seslendirilen “Yüz yıl önce ne idiyse bugün de aynı CHP” iddiası değişilmediğinin sözlü ilanı zaten.

Karşı karşıya kalınan birden fazla toplumsal ve siyasi olayda -son örneği yeni mezun subayların alternatif yemini konusu- CHP hep bildik tepkiler verdi.

AK Parti’ye ve AK Parti genel başkanı da olan Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan’a karşı halkta yaygınlaşan olumsuzluğun seçmeni CHP’ye yönlendireceğini düşünüyorlarsa, bu, yanıltıcı bir düşünce.

Araştırmalarda CHP oylarında nispi artış, AK Parti oylarında nispi düşüş görülse de, en kalabalık grubun ‘kararsızlar’ olmaya devam etmesi, CHP kadrolarını düşündürmeli.

Halkta bir arayış var, tamam, ancak arayışın vardıracağı adres henüz CHP olmaktan uzak.

YORUMLAR (138)
YORUM YAZ
İÇERİK VE ONAY KURALLARI: KARAR Gazetesi yorum sütunları ifade hürriyetinin kullanımı için vardır. Sayfalarımız, temel insan haklarına, hukuka, inanca ve farklı fikirlere saygı temelinde ve demokratik değerler çerçevesinde yazılan yorumlara açıktır. Yorumların içerik ve imla kalitesi gazete kadar okurların da sorumluluğundadır. Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır. Özensizce belirlenmiş kullanıcı adlarıyla gönderilen veya haber ve yazının bağlamının dışında yazılan yorumlar da içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır.
138 Yorum
  • düşünen vatandaş / 09 Eylül 2024 11:45

    Bu yazı, genlere işlemiş CHP allerjisinin bir yansımasıdır. Olgun bir demokrasi kültürünün değeri, bir iktidar ülkeyi kötü yönetiyorsa, halkın elindeki onu değiştirebilme gücündedir. Mevcut Türkiye resminde kötü yönetimin en güçlü alternatifi CHP ise, genlerdeki allerjiden sıyrılabilmeyi başarmalıyız. CHP'ye kendini düzeltme, halkımıza da düzgün yönetilme şansı tanınmalıdır. Burada "CHP" yerine başka bir parti de söz konusu olabilirdi. Oylarımız gücümüzdür.

    Yanıtla (1) (1)
  • Cemal AYDIN / 09 Eylül 2024 16:23

    Chp ye karşılaşılan hadiseler zaten yeterince kendini ifade şansı veriyor. Yazarın da dediği gibi "teğmenler" olayında bu partiden hiç te değişim mesajı alınmadı. Atatürkçü bağımlılığı neyse de alternatif ve askeri disipline de tamamen aykırı bu olayda Chp "ben değişmedim" dememiş bağırmıştır. Belki de Erdoğan Chp yi bildik tuzağa çekmiş o ayrı mesele.

    Yanıtla (1) (0)
  • Galip / 08 Eylül 2024 09:29

    AKP, eski güçlü kadrosuna geri dönüp tüm muhafazakar ve liberalleri bünyesinde toplarsa CHP o zaman görür ne olduğunu. 100 yıl öncesinin CHP si olarak kalır, kalmak da istiyor bence. O zaman kalsın

    Yanıtla (2) (10)
  • Sever / 08 Eylül 2024 11:30

    Ama iktidara aday olduklarını söyleyenlerin, ne iç ne de dış politika konusunda sadra şifa bir fikirleri yoksa, iş başına gelirlerse ne yapabilirler ki?.

    Yanıtla (2) (4)
  • Sever / 08 Eylül 2024 11:34

    Sultan II. Abdülhamit'i tahttan indirenlerin, 'biz sonrasını düşünmemiştik' demeleri gibi bir durum; 27 Mayıs darbesini yapanlar da, 'bundan sonra ne yapacaksınız?' sorusuna, 'bizim hedefimiz Menderes'i indirmekti, sonrasını düşünmemiştik' cevabını vermişlerdi. Sonraki darbecilerin durumu da farklı değildi zaten. Bugün de değişen bir şey yok anlaşılan. Şimdikilerin tek dertleri iktidarı yıpratıp mümkünse iş başından uzaklaştırmak. Sonrasında ne olacağı konusunda zerre kadar fikirleri de yok.

    Yanıtla (5) (7)
  • Gerçek / 08 Eylül 2024 11:44

    Sonrasında kişi başına 50 bin, 70 bin dolar düşecek bir diriliş dönemi başlayacak. Hukukun, adaletin tesis edildiği, eğitimin her şeyin çağdaş olacağı bir süreç.

    Yanıtla (2) (3)
  • Sever / 08 Eylül 2024 18:59

    Erken seçim tartışmasının bir anlamı yoktur. Zira kim isterse istesin erken seçim kararı AK Parti'nin onayına bağlıdır.
    Çünkü erken seçim için 360 milletvekilinin oy vermesi gerekir.
    265 milletvekili bulunan AK Parti karşısında, bütün partiler bir araya gelse toplamı 335 vekil eder. Dolayısıyla erken seçim kararı AK Parti'nin onayı olmadan alınamaz. Başkan Erdoğan 4 sene seçimsiz süreçten bahsettiğine göre erken seçim sözleri dedikodudan ibarettir.

    Yanıtla (2) (0)
  • OkurM / 08 Eylül 2024 21:02

    Akp'liler de abdullah gül ve Babacan döneminin hesaplı yönetiminden rahatsız olmuşlar, bunlar ne pahasına olursa olsun gitsin demişlerdi. Abdullahi gülü nasıl harcadıklarını, o günleri hatırlıyoruz. Sonrasını dusunmemislerdi. Sonrası beratla nebati olacağını bilselerdi... (yine böyle yaparlardı galiba. Vatanı eser miktarda düşünenler pasifize edildi hep)
    Bu iktidardan kötüsü ümit ozdag olur galiba...
    Onun dışında fatih maçoğluna versen ülkeyi daha iyi yönetir. En azından tarım biraz kalkınır.

    Yanıtla (2) (1)
  • Keleşoğlu / 08 Eylül 2024 23:06

    AKP sever kardeşim Erdoğan,in dördüncü kez aday olabilmesi için erken seçim gerektiğini unutuyorsun herhalde.

    Yanıtla (0) (0)
  • vatandaş / 08 Eylül 2024 22:42

    Biraz da AKP iktidarının tasarruf uğruna işkence hayatı yaşattığı emekliyi, öğretmen adayını, asgari ücretliyi, kiracıyı yazdığınızı hiç görmedik. Yazıklar olsun..

    Yanıtla (3) (1)
  • Sever / 08 Eylül 2024 22:13

    Akyazı'lı / 08 Eylül 2024 12:42
    Malum, onca tembihe rağmen, ganimetten pay alamama korkusuyla, okçuların yerlerini terk etmeleri nedeniyle Uhud'da Müslümanlar büyük bir bozguna uğradılar.
    Lakin tarih bize göstermiştir ki; UHUD bir yenilgi olduğu kadar, Müslümanları Mekke'nin fethine götüren yolu açan kapı olmuştur, aynı zamanda.

    Yanıtla (2) (0)
  • Sever / 08 Eylül 2024 22:10

    Akyazı'lı / 08 Eylül 2024 12:42
    31 Mart'ın kendisi değil belki, ama 31 Mart'a giden süreç bir yönüyle Uhud'a benzetilebilir.
    Uhud'da, ortadaki ganimetten pay alamama dürtüsü söz konusuydu, burada da elde edilmiş kazanımların kaybedilme korkusu ve daha da fazla kazanımlar elde etme isteğinin alınan sonucun asıl sebebi olmadığını kim söyleyebilir.

    Yanıtla (1) (0)
  • Sever / 08 Eylül 2024 22:03

    Akyazı'lı / 08 Eylül 2024 12:42
    AK Parti kurumsal olarak 31 Mart'ı ve sonuçlarını sağlıklı analiz edebilir, mümkün olduğunca tedbirlerini alabilirse; ki bunu yapabilecek mekanizmalara da ahlaki zemine de sahiptir.
    31 Mart AK Parti için bir Uhud olabilir. 31 Mart AK Parti hareketi için kendine gelmek, kendine çeki düzen vermek babında bir ikaz, bir uyarı, bir ateşleyici, bir tetikleyici olabilir.

    Yanıtla (2) (1)
  • Mustafa T. / 08 Eylül 2024 21:39

    Analize katılmamak mümkün değil. "Türkiye ittifakı" ile ne denilmek istendiği, sanırım, Program Kurultayı sonucunda ortaya çıkacak metinde anlaşılacaktır. Eğer, her zamanki gibi muğlak, yuvarlak, cesur olmayan, ne isaya ne musaya yaranamayan bir metin çıkarırlarsa, o Türkiye ittifakı" hayaliyle yetinmek zorunda
    kalırlar. Toplumsal dinamiklere, öyle
    canım cicim laflarıyla yön vermek mümkün değildir.

    Yanıtla (4) (0)
  • Güneş / 08 Eylül 2024 12:06

    CHP tüzüğünü güncelledi. İçerisinde devleti çok iyi yönetetecek insanlar var. Medya tamamen iktidarın elinde olduğu için sesini yeterince duyuramıyorlar. Zararın neresinden dönülürse kardır. Bir an önce seçim olmalı ve iktidar değişmeli. Bu siyasal İslamcılar söylediklerinin tersini yaptılar bu güne kadar. Hala kul hakkı yiyorlar, hani sınavlarda sözlü kalkacaktı?

    Yanıtla (4) (4)
  • Sever / 08 Eylül 2024 19:48

    Sistem değişti. Erken seçim değil meclisin feshi yoluyla seçimlerin yenilenmesi sistemi var. Seçimin yenilenmesi, 360 milletvekilinin onayı ya da Cumhurbaşkanının seçimlerin yenilenmesi kararıyla mümkün. Cumhurbaşkanı dört yıl seçim yok dedi. Meclisin yenileme kararı da AK Parti’nin onayına bağlı. Çünkü AK Parti dışındaki bütün partiler ittifak etse bile sayıları 335 ediyor. Dolayısıyla 360’ı bulamıyorlar. Erken seçim tartışmaları abesle iştigalden başka bir şey değildir.

    Yanıtla (4) (0)
  • İstanbullu bir okur / 08 Eylül 2024 16:19

    Eger Chp.akli ve Türkiye sosyal taban verili düşünebilirse,başa gelmemesi için bir sebet görünmüyor.Chp.ideolojik saplantılı ve aynen Akp.gibi kibirli bir ekip,ümit ederim yanılayım.Ama bu yanılma degil görüntülerin ortaya koyduğu veridir.Sizde işlemişsiniz.Ne Türkiye,nede Dünya yüzyıl önceki gibidir.Sn.K.K.daroğlu dayatımda bulunmasaydı,her halükarda 6'lı masa başarmıştı.Aday da Chp.den bile çıkabilir ve o Sn.İ.Kesici olabilirdi,o zamanda yorumlara yazmıştım.Chp.de galen o akıl yok gibi.Syglr.

    Yanıtla (2) (2)
  • Sever / 08 Eylül 2024 17:15

    Üç dönem olsun ile CHP kurtulur mu?
    Genel Başkan üç dönem değil bir dönem olsa ne yazar. Bir dönem değil her yıl genel başkanlarını değiştirseler ne yazar.. Hatta genel başkanlarını her ay degistirseler ne değişir ki..

    Yanıtla (2) (4)
  • Sever / 08 Eylül 2024 19:26

    Seküler-Atatürkçü siyaset kendini yenileyemiyor, üretemiyor, ufuk ortaya koyamıyor. Eskide yaşıyor, Türkiye'nin yarınları için söyleyecek bir sözü yok. Dünyanın nereye gittiğini okuyamıyor. Dünyanın gittiği yeni yerde Türkiye'nin seçeneklerinin ne olduğunu değerlendirecek müktesebata sahip değil. Farklı alternatifler arasından Türkiye'nin hangisini seçmesi gerektiğine karar verecek bir irade hiç yok.

    Yanıtla (3) (3)
  • VTDŞ / 08 Eylül 2024 08:34

    Ekonomiyi bitiren, teğmenler üzerinden baskı kuran iktidar ve ortağına mı oy verecek kararsızlar. Kararsızlar yerel seçimlerde pekala kararlıydılar Ak Parti ikinci parti oldu ama siz fark edemediniz galiba?
    Ne yapsalarda ekonomi aniden düzelmeyeceğine göre CHP erken seçimde iktidar olur, İmamoğlu'da cumhurbaşkanı olur.

    Yanıtla (3) (1)
  • Sever / 08 Eylül 2024 19:21

    İzmir'deki durum Türkiye'de seküler sol siyasetin açmazını gösteriyor. Körfez kokuyor diye AK Parti'ye oy vermelerini beklemiyoruz. Belli ki rakı balık edebiyatını, Atatürk imgesini kokudan daha fazla önemsiyorlar. Peki neden hem rakı balık edebiyatı yapıp hem Atatürk imgesini kullanan ama mevcut ve önceki başkanlardan daha başarılı olacak isimleri seçmezler. CHP'ye neden baskı yapıp daha başarılı birisini aday göstermesini sağlamazlar. Bağımsız yada iyi partili birisini başkan seçmezler!

    Yanıtla (1) (2)
  • Efedamat / 08 Eylül 2024 18:59

    Erdoğan bir kez daha aday olamaz.
    Özgür özel akıllı olsun Erdoğanı yenme uğruna bu ülkeye bir beş yıl daha kaybettirmesin.

    Yanıtla (1) (0)
  • mavideniz@ / 08 Eylül 2024 18:59

    CHP'nin hiçbir şey yapmasına gerek yok.MHP Ak Parti'nin işini tek başına bitirdi.CHP İlk seçimlerde ceketini koysa yine iktidar.MHP ile koalisyon kuran çok yaşamıyor.40 yıllık DYP ANAP ve DSP'ye ne oldu sanıyordunuz.

    Yanıtla (1) (1)
  • Hüseyin Şenel / 08 Eylül 2024 13:00

    CHP’li arkadaşınız varsa,harcı harcıâlem malzemeniz çok demektir.Buyrun:
    -Camiler ahır/gizli tasnif,açık oylama/27Mayıs gibi klasiklere..
    Çayı iki kere demler,pasta çörek hazırlar ikram eder,onunkini bile yer bitirirsiniz ama konuşması bitmez.
    DP,AP,ANAP,DYP vb. gibi yeni gelenler ak kaşık.Kimisi ceketi çıkardık,kimisi ilgimiz yok dedi,öyle sürdü,gidiyor.
    Sadece tası değişen,gerisi kurnasına kadar aynı kalan,milyon yıl öncesinin yaklaşımı ile,100yılın yükünü taşıyan CHP’den,zor olur..

    Yanıtla (5) (6)
  • Hasan Şener / 08 Eylül 2024 14:35

    Hüseyin Şenel,senin kafa 100 yıl geride kalmış, kendini biraz yenile, camileri ahır yaptılar yalanına inanan pek kalmadı haberin olsun, İyi hafta sonları.

    Yanıtla (6) (8)
  • Hüseyin Şenel / 08 Eylül 2024 17:40

    Kurabiyeden hiç almadın?
    Pasta, çörek de duruyor?
    Sağlıklar sıhhatler dilerim..
    Teşekkür ederim.Size de iyi hafta sonları..

    Yanıtla (1) (1)
  • Dokuzuncu köy / 08 Eylül 2024 11:47

    Sayın yorumcular, ülkemizin içinde bulunduğu duruma sizlerin büyük çoğunluğunun oy verdiği parti sayesinde o parti ki hiç bir duruş ve ilkesinin olmaması nedeniyle ülkemizin artık hiç bir itibari kalmadı. Ayrıca muhafazakar diye oy verdiğiniz iktidar ülkeyi bitirmeye yemin etmiş gibi yok ediyor. O muhafazakar halkın çoğunluğu farku zaruret içinde ona rağmen Sayın yazar ile aynı düşüncedeyseniz inşallah Erdoğan yine iktidara gelir

    Yanıtla (4) (3)
  • İlkokullu / 08 Eylül 2024 16:29

    Biz parti ayrımını geceli çok oldu. Bütün partiler 'devlet partisi'dir ve devlet seçime girme hakkı kazanan bütün partileri 'derin' elleriyle yöneterek seçime hazırlar. Seçimden devletin istediği kişi ve parti çıkar. Bu bir gerçektir ve biz bu gerçeği göz önünde tutarak partilerle ilgilenmeyiz! Siyasetle hiç ilgilenmeyiz. Siyasi yazıları sadece genel bir malumat olsun diye okur, ileri meşgul olmayız.

    Yanıtla (1) (0)
  • Sever / 08 Eylül 2024 19:38

    CHP'den ideolojik bir değişim beklemiyoruz.
    Beklentimiz CHP karşıtı partilerden.
    Tek parti zihniyetine karşı olan büyük küçük tüm partilerin gelinen noktayı bir kez daha değerlendirmeleri ve nerede hata ettiklerini, eğer mesele Türkiye ve milli/moral değerler ise yeniden gözden geçirmeleri gerekir!
    Yok mesele benim olsun küçük olsun ise bunun sonucunu 31 Mart seçimlerinde, CHP veya DEM'e belediyeleri nasıl teslim ettiklerini zaten gördük!

    Yanıtla (1) (1)
  • OkurM / 08 Eylül 2024 21:05

    Chp'ye belediyeleri halk teslim etti. Genel seçimde atılan palavraların bir ay içinde tam tersini acımasız bir şekilde patlak vermesi karşısında Afyon'da bile chp kazandı. Kadın şaşkınlıktan hala zeybek oynayıp duruyor. AKP güveni dönüşümüz şekilde kayb etti.

    Yanıtla (0) (1)
  • Sever / 08 Eylül 2024 17:05

    Umarım Ak Parti önümüzdeki değişim sürecini 'kendi'liği esas alarak, başkasına da alan açarak sağlıkla yürütür ve ortaya dinamik, derinliği olan, başka düşüncelere ve tecrübelere açık, hayatın hiçbir alanını/gerçekliğini ıskalamayan bir yapı çıkar ve daha nice uzun yıllar Türkiye siyasetinin baş aktörü olmaya devam eder.

    Yanıtla (1) (2)
  • hüseyin adıyaman / 08 Eylül 2024 15:35

    saygı değer fehmi bey chp bana öyle geliyor ki tüm danışmanlarının yerine sizin yazılarınızı dikkatle analiz edip alacağı düzgün tüyolarla yol haritasınıbelirlese kendisi için çok daha isabetli iş yapmış olur diye düşünüyorumtabi bir de kendi klişelerini aşabilirlerse...

    Yanıtla (2) (2)
  • Demokrat / 08 Eylül 2024 00:27

    Chp bu kurultayda cumhurbaşkanı adayını da ilan etti. İmamoğlu. Mansur yavaş bu kurultayda konu mankeni olmuştur. Mansur yavaş cumhurbaşkanı adayı olmak istiyorsa bu Chp'de mümkün değildir. Mansur yavaş bu kurultayda cumhurbaşkanı adaylığı noktasında Chp içinde kendisi için bir gelecek olmadığını anlamıştır heralde. Özgür özel ile İmamoğlu, bu kurultayda Mansur yavaş'a konu mankeni muamelesi yaptılar yavaş da bunu anladı zaten. Bu bir kırılmadır.

    Yanıtla (8) (12)
  • UgurBy / 08 Eylül 2024 01:13

    Siz Akp'de kim aday olacak onu bulun, Evlat yada 2damatmı. Malum, koskoca partide Erdoğandan başka isim yok.

    Yanıtla (10) (3)
  • OkurM / 08 Eylül 2024 01:47

    Parti içinde nebati gelecek dertler bitecek tezahüratları yükseliyormuş...

    Yanıtla (5) (4)
  • Demokrat / 08 Eylül 2024 13:25

    Editör buraya defalarca Ak partinin adayı Hakan Fidan olabilir Hakan Fidan yazıyorum neden sansür uyguluyorsun? Hakan Fidan isminden neden rahatsızsınız?

    Yanıtla (4) (1)
  • Okurrr / 08 Eylül 2024 15:26

    Ne kadar da seviyoruz toplumca boş beleş konuşmayı, içi boş yorumlar yapmayı.

    Yanıtla (1) (1)
  • Ömer / 08 Eylül 2024 14:39

    Cumhuriyet Halk Partisi'ne destek olma zamanı geldi.Türkiye zor zamanlar yaşıyor ve girdaptan bir türlü çıkamıyor, AKP havlu attı.Sisi ile görüşmesi,çark etmesi,sözlerin tutulması .....

    Yanıtla (0) (4)
  • Duygun Erim / 08 Eylül 2024 13:30

    Türkiye yi bu hale sağcı iktidarlar getirdi. Bir kerede CHP yi denesin insanlar, hiç değilse eğitimli uzman kadroları var. Sağcılar bütün dünyayı da Türkiye'yi de batırdı sayın yazar yok CHP vs...

    Yanıtla (10) (7)
  • Cenk Cemil / 08 Eylül 2024 13:10

    Ben size kestirmeden bir şey söyliyeyim mi arkadaşlar ! MansurYavaş Beyin adaylığı ilan edildiği zaman, akrşısında kim olursa olsun siler ve süpürür diyorum. Umarım CHP'lielr de bu gerçeği bir an önce görürler ve teslim ederler ! Yoksa, ülkemizin çekeceği vardır , haberiniz olsun !

    Yanıtla (1) (3)
  • Sever / 08 Eylül 2024 13:06

    Metropoll son kamuoyu yoklamasını açıklamış. Ve... AK Parti birinci, CHP ise ikinci çıkmasın mı?
    Bir ay önceki anketlerde CHP birinci partiyken bir ayda ne değişebilirmiş ki?
    Zaten bir süredir de kulisler de, söz konusu şirketin bazı taleplerinin, CHP ve CHP'li belediyeler tarafından kabul görmediği, bazı sıkıntıların yaşandığı iddiaları dolaşıyormuş. Bunlardan korkulur.

    Yanıtla (0) (3)
  • Ahmet Ağa / 08 Eylül 2024 13:06

    Seçimlerde genel toplam seçmen sayısı artmış olduğu halde chp oylarını yeterince artıramamıştır. Ak parti yine gizli 1. partidir. Emekliler yerel seçimde oy kullanmamış oldukları halde, chp'yi tercih etmemişlerdir. C.BAŞKANLIĞI seçimi devlet yönetimidir. Belediye yönetimi değildir. Emekliler ise 2028 seçimlerinde tercihini AK parti adayı yönünde kullanacaklardır.

    Yanıtla (3) (2)
  • Hakan / 08 Eylül 2024 13:02

    AKP'nin iktidarında yaşanılanlar bir başka ülkede yaşansa, bırakın ikinci kez iktidar olmayı,özür dileyip kendileri çekilirdi.Sıkıntı toplumun tam kendisinde, hiçbir muhalefet partisinin suçu yok.Ölürüm de vazgeçmem kafasıdır suçlu.

    Yanıtla (1) (2)
  • İlgili / 08 Eylül 2024 12:43

    İyi güzel de, Babacan ve diğerlerinin ,AK partinin gerilemesine karşılık, halkta hiç bir karşılıkları olmadığı gerçeğini unutuyorsunuz sanırım.Ya da unutturmaya çalışıyorsunuz.Bence biraz da yazılarınızda bu durumu irdeleseniz.

    Yanıtla (7) (1)
  • Kemal / 08 Eylül 2024 09:26

    CHP, son seçimlerde AKp den kopan muhafazakar kesimden iyi oy aldı, bu oylarla öne geçti... Ama son zamanlarda o kesimin yadırgayacağı eski hastalıklı söylemine döndü. Bu dönüş, kendisine oy veren muhafazakar kesime geri adım attıracak, attırıyor bile... CHP seçim sonuçlarını doğru okuyamıyor.

    Yanıtla (10) (6)
  • Sever / 08 Eylül 2024 11:22

    Öncelikli mesele, muhalefetin genel olarak ülkemiz şartları konusunda bilgisiz oluşu. Sahip olduklarımızın neler olduğunu tam olarak bilmedikleri gibi, sahip olmaya gayret ettiklerimiz hususunda da ilgisizler. Onların tek beklentisi, bir kırılma yaşanarak iktidarın ellerine geçmesinden ibaret…

    Yanıtla (2) (5)
  • Sever / 08 Eylül 2024 11:27

    Gerçekten bu ülkenin muhalefeti olsalar, hemen her konuda iktidardakilerden fazla çalışır ve ülke gerçeklerini öğrenip, yapılması gerekenler konusunda plan ve projeler üretirler. Başta ana muhalefet olmak üzere, bu konuda herhangi bir çalışma yaptıklarına şahit olmadığımız birilerinin iktidar olması demek, eski Türkiye'nin yani birilerinin sırtımıza vurup elimizdeki lokmaları aldıkları dönemin geri gelmesi demek…

    Yanıtla (1) (5)
  • Akyazı'lı / 08 Eylül 2024 12:42

    Gerçekten ideolojik fikri olan birinin 31 Mart'ta AKP'den vaz geçip CHP'ye oy verdiğini mi düşünüyorsunuz şaka olmalı.
    Akp'nin ideolojisi nedir? Ülke menfaatleri olmadığı net ha deseniz ki dindarlık o nun da olmadığı görüldü.
    Dini motif ile tanımlamak gerekirse olsa Uhud savaşının okçuları olurlar.

    Yanıtla (2) (1)
  • Cll szk / 08 Eylül 2024 12:40

    Sayın yazarın düşüncesi aynı bildiğimiz gibi değişen birşey yok.

    Yanıtla (1) (0)
  • HAZIN / 08 Eylül 2024 12:04

    Sayın yazar 4 yıl sonrası için. düşündüklerimiz yazmışsınız.4 yıl sonra yazdığınız bu yazıyı hatirliyabilecekmisiniz.Gecmiste yazdıklarınız la bugün yazdıklarınız çelişiyor.

    Yanıtla (2) (0)
  • Dokuzuncu köy / 08 Eylül 2024 12:00

    Sayın yazar halkımız eminim ki sizin gibi düşünmüyor ter temiz duygulara sahip muhafazakar vatandaş artık neyin ne olduğunu gördü göreceği kadar ve emin olun ki kim gelirse gelsin bunlardan iyidir diyor artık sizin analizinizin halk nazarında bir önemi kalmadı millet aç aç bir avuç iktidar beslemesi hariç. İyi ki böyle yazıyorsunuz

    Yanıtla (8) (1)
  • Cenk Cemil / 08 Eylül 2024 10:26

    Sayın Koru ! Halktaki arayışın CHP'li olmaktan uzak olması Cumhur İtifakının devam edeceği anlamını taşımaz diyorum! Asıl önemli olan Cumhur ittifakını oluşturan partilere (AKP+MHP) oy verilmemesidir. Cumhurbaşkanlığı adaylığında da örneğin Mansur Yavaş'ın olası adaylığı öyle zannediyorum ki, Cumhur itiifakını yerle bir edecek bir durumdur. Kararsız veya arayılta görülen seçmen böyle bir adaylık tablısu karşısında top-yekün Mansur Bey'i tercih edecektir diyorum.

    Yanıtla (8) (3)
  • Dede Korkut / 08 Eylül 2024 11:42

    Partilerin taban sosyolojisi ve sosyal psikolojiyi iyi takip ediniz. Sandık başına gelen seçmen o kertede neyi dikkate alıyor?
    Mansur Yavaş'ı CHP kurumsal olarak aday yapmaz. Yapmamak için de her engeli önüne yığar.
    Mansur Yavaş RES'en kendisi risk alır ve aday olursa o başka. Böyle bir durumda da şu anki tartışma konusu başka bir kulvara girer.

    Yanıtla (2) (0)
  • Sever / 08 Eylül 2024 11:58

    31 Mart'ta yüzde 51 oy alan İmamoğlu ve İzmir'i yüzde 49'la kazanan Cemil Tugay konuşma protokolündeyken, yüzde 60'la Ankara'da rekor kıran Yavaş'ın "Gel bakalım Muharrem" edasıyla son anda listeye eklenmesi polemiğe konu olmayacak gibi değil. CHP'de saflar netleşiyor. Ve Yavaş, Genel Merkez'deki ittifakın en büyük rakibi.

    Yanıtla (4) (0)
  • Dokuzuncu Köy / 08 Eylül 2024 00:31

    Sayın Koru, yazınızda CHP ye bakışınız besbelli ki siz asla ve asla CHP nin iktidara gelmesini asla istemiyorsunuz ancak bunu seçmen üzerinde söylüyorsunuz. Tabi ki sizin gibi düşünen seçmen elbette CHP ye oy vermez ama ülkede yaşanan sıkıntıların hangi raddeye vardığında haberdar olmanıza rağmen halen bu iktidara hiç eleştiri yapmamanız çok yaman bir çelişki

    Yanıtla (17) (2)
  • Adsız / 08 Eylül 2024 08:08

    El insaf. Yazarın bu sitedeki yazılarını şaöyle bir karıştırsanız Akp eleştirilerinin Chp eleştirilerinin en az iki katı olduğunu görürsünüz. Siz istiyorsunuz ki herkes hepbir ağızdan sizi övsün. Halkı yönlendirsin. Ya hak etmiyorsanız?

    Yanıtla (4) (3)
  • Dokuzuncu köy / 08 Eylül 2024 11:54

    Sayın adsız, siz sayın yazar ile aynı düşüncede olabilirsiniz. Ben sadece ülkenin içinde olduğu durumu söyledim sizin tuzunuz kuru olabilir keza yazarın da öyle eğer gerçeği merak edip bir baksanız o zaman hakverirdiniz. Hani komşusu aç olan bizden değildir?

    Yanıtla (5) (1)
  • Onuncuköylü / 08 Eylül 2024 11:38

    CHP neye güveniyor? CHP milletin ferasetine güveniyor bence. Ama bizim milletimizin çoğunluğunda o ferasetin olduğuna bende inanmıyorum. Ve milletim için üzülüyorum. Tam bir kırk katır mı kırk satır mı durumu.

    Yanıtla (1) (1)
  • Karar Okuru / 08 Eylül 2024 01:09

    Onumuzdeki secimde 6li masa da yok ama baska bir secenek var: DEM ile acik veya ustu kapali ittifak. CHP, DEM ile ittifak kurarsa butun solun ve demokratlarin oylarini da alabilir. Ayrica bunun yaratacagi sinerjiyle baska kesimler de destekleyebilir. Bu arada iktidar giderek yipranacagi icin muhafazakar kesimden de oy alabilir.

    Yanıtla (3) (20)
  • Hemhâl / 08 Eylül 2024 07:15

    Akp'nin Mhp'den ayrılıp Dem'le ittifak kurmayacağı ne malum? Daha dün Katil Sisi bugün kırmızı halıda karsilanmissa Akp'den her şey beklenir. Yeter ki söz konusu kendi koltukları olsun.

    Yanıtla (15) (4)
  • Sever / 08 Eylül 2024 11:12

    PKK uzantısı DEM Parti ile iş birliği yapan, silahlı kuvvetlerimizin yurt dışı operasyonları tezkeresine hayır oyu kullanan, Mavi Vatan'a masal diyen CHP seçim kazanamaz!…

    Yanıtla (7) (5)
  • Karar Okuru / 08 Eylül 2024 09:39

    "...CHP’nin tek başına iktidar olabileceği bir başarıya ulaşması zor. Zor da değil, imkansız." demiş yazar.
    Konu CB seçimi ise 2 aday vardır. Birisinin seçimi kazanması zor, imkansız ise diğerinin kazanması kolaydır. Mantık bunu gerektirir. CHP'nin adayı için imkansız diyen yazar AKP'nin adayı kazanır demektedir. Bu sözlerle CHP yi çalışmaya zorladığını düşünmüyorum. Tuzu kuru yazarın gönlünde AKP vardır. Veya CHP'yi diğer küçük partilere yem yapmak istemektedir.

    Yanıtla (4) (0)
  • Gerçek / 08 Eylül 2024 09:31

    Doğru. Ekrem İmamoğlu veya Mansur Yavaş birinci turda seçilemezse, 2.nci turda hiç seçilemezler. Çünkü, Birinci turda Tayyip Erdoğan’a oy vermeyenler 2.nci turda ABD başkanlık seçiminde oy kullanacak.

    Yanıtla (0) (0)
  • Hodri meydan / 08 Eylül 2024 09:10

    Yerel seçimde CHP tek başına girmedi mi? Altılı masa dağıldı Ak parti MHP birlikte dediler en son alınan oylara göre o zamanda sizin gibi yazarlar CHP'nin kazanması imkansız dediler. Kılıçdaroğlu bile CHP'ye karşıydı ne oldu.
    Buyrun o zaman 2025 Kasım'da seçime var mısınız? dediler.
    Hodri meydan görelim kararsızlar kime gidecek.

    Yanıtla (4) (1)
  • Sever / 08 Eylül 2024 09:00

    Merhum Kadir Mısıroğlu'nun ruhu şad olsun; CHP'nin Kılıçdaroğlu'ndan sonraki genel başkanı Kılıçdaroğlu'ndan da başarısız birisi olacak demişti. CHP'de gidenin yerine hep daha kötüsünün ve beceriksizinin geleceğini söylerdi. Merhum Mısıroğlu’nun ferasetli tahliline göre kurultayda Özgür Özel'den daha başarısız birisinin genel başkan olması gerekiyor. Herhalde ileri derecede başarısız bu ismin kim olduğu konusunda hemen herkes hemfikir.

    Yanıtla (3) (6)
  • CHP / 08 Eylül 2024 08:47

    CHP neden bu kadar korku sayın yazar? Alış bence CHP iktidar.
    Sabah sabah milletin canını sıktın. Bence sen yazı yazmayı bırak bu kadar art niyetli bir yazı yazan yazar olmamalı. senin gibi yazar yandaş gazetelerde çok istersen oraya git rahat rahat tek adamı rejimini öv sana yakışır.

    Yanıtla (9) (2)
  • Sever / 08 Eylül 2024 08:46

    Seküler-Atatürkçü siyasetin Türkiye'de bir geleceği yok. Kazanıp kazanabilecekleri en önemli seçim başarılarını muhafazakar-mütedeyyin siyasetin taleplerini karşılayarak, onlara öykünerek, kendilerinden taviz verip rakibini taklit ederek elde ediyorlar.

    Yanıtla (2) (2)
  • Sever / 08 Eylül 2024 08:45

    AK Parti yıllardır iktidarda. Tabanının neredeyse her talebini yerine getirdi. Buna rağmen müthiş bir taban tazyiki ile karşı karşıya. Talep ve beklentileri idare etmekte zorlanıyor. Milli Görüş'ten Yeniden Refah'a, Deva'dan Gelecek'e irili ufaklı onlarca meydan okuma ile yüzleşiyor. Mütedeyyin-muhafazakar taban da kimlik ve ideoloji meselelerini önemsiyor. Ancak bu bir kapana, tuzağa dönüşmemiş. Aksine bir hareketlilik, dinamizm ve üretkenlik doğuruyor.

    Yanıtla (1) (3)
  • Abidin / 08 Eylül 2024 06:02

    Akp seçmeni bile Chp'li oldu, ancak sayın yazar da bir türlü CHP alerjisi bitmedi,

    Yanıtla (12) (7)
  • Adsız / 08 Eylül 2024 08:05

    "Dost acı söyler." Fehmi Bey acı da söylememiş ama chp Akp'den farklı olmadığı için eleştiriye gelemiyor. Eleştiriye gelemeyen Akp sendeliyorsa, eleştiriye gelemeyen Chp iktidara gelemez. Keşke %35'den %51'e ulaştıracak kadar da olsa eleştiriye gelebilse.

    Yanıtla (4) (2)
  • Mustafa Sönmez / 08 Eylül 2024 08:45

    Na alaka? Yazar objektif tahliller yazıyor...

    Yanıtla (1) (3)
  • Sever / 08 Eylül 2024 08:44

    Seküler-Atatürkçü siyaset kendini yenileyemiyor, üretemiyor, ufuk ortaya koyamıyor. Eskide yaşıyor, Türkiye'nin yarınları için söyleyecek bir sözü yok. Dünyanın nereye gittiğini okuyamıyor. Dünyanın gittiği yeni yerde Türkiye'nin seçeneklerinin ne olduğunu değerlendirecek müktesebata sahip değil. Farklı alternatifler arasından Türkiye'nin hangisini seçmesi gerektiğine karar verecek bir irade hiç yok.

    Yanıtla (0) (4)
  • Batandaş / 08 Eylül 2024 08:21

    Yorumcuları okuyunca gerçekten sizde CHP alerjisi var neden acaba?
    İktidar ve ortağı son ankette ne hale gelmiş bir bak istersen sayın yazar.
    CHP iktidar, İmamoğlu yeni cumhurbaşkanı olması neden bu kadar kötü. CHP'ye İmamoğlu'na oy veren bu ülkenin vatandaşı değil mi? Bu insanlar vergi vermiyor mu?

    Yanıtla (3) (0)
  • Batandaş / 08 Eylül 2024 08:16

    Kararsızlar ne olacakta birden iktidara dönecek sayın yazar. İktidar ve ortağı ekonomideki kötü gidişi unutturmak için daha dün birden bire teğmenleri gündeme taşıdı.
    Bahçeli ve iktidar lideri her geçen gün güvenirliliğini kaybediyor. Kararsızlar sizin istediğiniz gibi mi düşünüyor sanıyorsunuz sayın yazar.

    Yanıtla (2) (0)
  • The end / 08 Eylül 2024 08:07

    Milletimiz camiye gidiyor, din iman diyor fakat dinin temel özelliklerini yaklasimini bilmiyor. Bu da sakat bir dindarlık. Cami cemaati bilinçli değil.bu da ülkemiz ve badka ulkelerde din istismarcisi, din aldatmacasi yapan din üzerinden cep dolduran din bilmeyen insanları hukumet yapıyor. Sonuç Türkiye ve İslam ülkeleri.din dışı hersey var. Halkın dini anlayış be bilgisinde sorun var.sonuc malesef Türkiye.siz çalmayı yolsuzluğu sorun görmez Şeniz orada din olmaz. Dinden gelen hastalik veülkemiz

    Yanıtla (2) (0)
  • MDS / 08 Eylül 2024 06:49

    Bu halk, halen RTE diyecekse varsın desin, elindeki yarım yamalak "milli irade"yi de kaybettikten sonra hanyayı konyayı belki o zaman öğrenir!

    Yanıtla (11) (0)
  • Adsız / 08 Eylül 2024 07:52

    Chp bu kafayla giderse muhafazakar kesimden oy alamaz. Kendi kendinize rüya görmeyin. Erdoğanın gitmesini istiyor olsa bile.

    Yanıtla (1) (3)
  • yener tutan / 08 Eylül 2024 07:49

    chp halen belediye seçimlerinde aldığı oyun kendisinin aldığını sanıyor. malum kitle de sorgulamadan buna inanıyor. erdoğan ın yeniden seçime girmesine izin verirlerse erdoğan bu defa daha fazla oyla silindir gibi üzerlerinden geçer. halkımızı iyi tanırım. halk kendisine hakaret edenleri onuru olarak ilan edenlere gereken dersi verir.

    Yanıtla (2) (1)
  • OkurM / 08 Eylül 2024 02:11

    Chp ileri gelenlerinin bu baba hindi tavırlarını gördükçe terimin chelsea hezimeti aklıma geliyor hep. Maç öncesi
    elfecri okuyan fırıl fırıl gözleriyle İngiliz teknik direktör, verdi gazı fatih terime. Bizimki yüzülmeye hazır boğa gibi şişti. Maçta chelsea dört attı, arkası gelecekti, tenezzül etmediler fazlasına. Maçtan sonra hınzır bir gülüşle İngiliz teknik adam "terim dört golü nasıl yediğini anlayamadı" dedi... kıssadan hisse: "bir baba hindi hey Allah" tezahüratı yetmez. Taktik lazım..

    Yanıtla (6) (2)
  • Abidin / 08 Eylül 2024 06:06

    Akp artık bitmiş bir partidir..maçta uzatmaları oynuyor. Artık devir Chp'nin devri. Bu selin önünde kimse duramaz. İmamoğlu ve Mansur Yavaş rüzgarı arkasına almış sadece gün sayıyorlar

    Yanıtla (8) (10)
  • sıtkı sıyrıldı / 08 Eylül 2024 04:37

    Dogmatizme karşı bir liderin 100 yıl önce kurduğu partinin üyelerinin bağnazlığı inanılmaz! Bir vatandaşın sokak röportajındaki hakaretamiz konuşması ve teğmenlerin yemini ile ilgili hatalı yorumlar... 1923-1950 arasında ve daha sonra laiklik ve Atatürkçülük adına yapılanların sebep olduğu imaj problemini çözmek için değişmemekte ve halkla iletişim seferberliği başlatmamakta diretmek... İnanılmaz bir zihniyet!

    Yanıtla (6) (7)
  • Karar / 08 Eylül 2024 03:35

    Bu millet chp ye verecek gibi..ama chp de boş durmaz..yanına alacakları olur..artık kamuoyunandaki eğitime bakarlar..eğilim kimeyse onu aday gösterirler.. bir daha bu fırsatı yakalayamayacaklarini duşunürler...yani eğilim mansur yavaşa ise hiç tereddüt etmezler..birönceki durumdan ders çikarırlar..

    Yanıtla (4) (0)
  • Alp Demir / 08 Eylül 2024 02:15

    MHP seçmeni teğmenler meselesindeki tavır ve Bahçeli'nin Hüdaparlının elini tutup havaya kaldırması yüzünden CHP'ye oy verecek. Bir sonraki seçimlerde MHP sinek avlar. Zaten AKP ile kurduğu ilişki yüzünden seçmeninin yarısını kaybetmiş, İYİ Parti gibi, Zafer Partisi gibi partiler çıkarmış MHP, kendini bitirmiştir. CHP'ye gitmeyenler de bu partilere kaçar.

    Yanıtla (7) (3)
  • Dündark / 08 Eylül 2024 02:09

    Yazar bey, Yerel seçim öncesi yapılan anketlerde CHP %25 bantlarındaydı. Ama, CHP üçlü (Özel,İmamoğlu,Yavaş) lideriyle muazzam bir umut verdi ve %38'lere ulaştı. Medyada saray kaynaklı AKP'li kesimin bir kısmı küstü oy kullanmadı algısı yapılıyor. Tam tersini 70 yıldır oy alamayan CHP'li umutsuz kesimler yine oy kullanmadı. Şimdi onlarda umutlular. CHP tek başına %50 bandında. Buna birde CHP inansa.

    Yanıtla (6) (5)
  • Hemhâl / 08 Eylül 2024 00:25

    Özel yerinde ve doğru söylemiş en azından ilk turda çoğunluğu alamasa bile 2. turda yoksulluktan yolsuzluktan liyakatsızlıktan bıkmış olan çoğunluk CHP'nin belirleyeceği adayda birleşecektir. Kaldı ki Türkiye ittifakı belediye seçimlerinde tutmadı mı? anketlerin bile ön görmediği sonuca ulaşmadı mı?

    Yanıtla (9) (3)
  • OkurM / 08 Eylül 2024 01:53

    Akp tegmenler olayında resmen deneme yaptı. Kendi mulakatiyla okula aldığı, iyi aile çocuklarına, ataya sadakat yemini ettirdi. Sazanoğulları fırkası atladı hemen. Demek ki oluyormuş. Seçime kadar tilkide kuyruk bitmez. Bu güreşe chp'nin nefesi yetmez...

    Yanıtla (4) (11)
  • erdogan şener / 08 Eylül 2024 01:52

    chp yi eleştirmenin riski yok.o kadar olumsuzluk varken akp ile ilgili bir eleştiri yapamayan yazar.

    Yanıtla (13) (1)
  • melek / 08 Eylül 2024 01:50

    Sayın koru, siz temennilerinizi dile getirmişsiniz. Fakat o kadar kesin konuşmayın CHP tek başına iktidar olacak bekleyin görün. Tabi sizin gibi gizli AKPliler de şok olacaktır. Bu kadar emin olmayın gün doğmadan neler doğar.

    Yanıtla (14) (5)
  • Ahmet / 08 Eylül 2024 00:43

    Sayın Koru elbette CHP'yi eleştirebilirsiniz. Davutoğlu ,Babacan, Uysal halka nasıl bir fayda sağladılar? Neden o mahalle sessiz politika üretmiyor? Bence CHP hata yapmazsa tek başına iktidar olur.

    Yanıtla (8) (2)
  • OkurM / 08 Eylül 2024 01:45

    Onların kilicdaroglunun yanında durmaları, chp gelince yine yasaklar, irtica mücadelesi vs olmayacak, biz bunun teminatıyız anlamına geliyordu. %25 olan chp oyu %48 oldu. Halkı tanımıyorsunuz. Kilicdaroglu deprem bölgesinde iyice tanıdı şok oldu. Sahipsizligin tepkisiyle Kk'ya sarılması gereken ahali, ne işin var burada diye tepki gösterdi. Chp iletişim başkanlığının binde biri kadar kafa yormuyor. Fehmi Koru onlar yerine kafa yoruyor.

    Yanıtla (5) (3)
  • Dokuzuncu Köy / 08 Eylül 2024 01:08

    Sayın Koru;
    "Kendimi tekrarlamış olacağım ama ne yapayım bu gerekli: Tek başına girdiği bir seçimden oylarını yükselterek çıksa bile, CHP’nin tek başına iktidar olabileceği bir başarıya ulaşması zor. Zor da değil, imkansız." diyorsunuz.
    burada kastettiğiniz seçmen eğilimi değil, sizin şahsi temmeninizdir.

    Yanıtla (12) (3)
  • OkurM / 08 Eylül 2024 01:41

    Temenni değil, endişe...

    Yanıtla (9) (1)
  • Özer / 08 Eylül 2024 01:37

    Tek umut CHP başlıkta lideri kucumsemissin.akp ye yapamazsın bunları CHP ye atış serbest kurtulmak istediğiniz iktidardan CHP sayesinde. Kurtulacağız boğmaya çalışmak niye.

    Yanıtla (7) (2)
  • Etem / 08 Eylül 2024 01:13

    Sayın koru biraz fazla zorlama olmamış mı? En büyük partinin kazanması imkansız ama 31 Mart seçimlerde ağır darbe yemiş RTE’nin kazanması daha mantıklı! Okuduğum en önyargılı yazılardan biri. Ayrıca CB seçimlerindeki kamuoyu yoklamalarında RTE İmamoğlu’na ve Yavaş’a karşı şansı yoktu. RTE yatıp kalkıp Kılıçtaroğlu’na ve Akşener’e teşekkür etsin.

    Yanıtla (9) (1)
  • M.A.BOYACI / 08 Eylül 2024 01:08

    Sn Yazar, Kararsızlar çevre baskısı nedeniyle fikir belirtemiyen Akp ve Mhp'yi terketmiş kitlelerdir. Sosyal yardımın kesilmesi korkuları olanlarda çok. Bunlar ekonominin dip kesiminde yaşayanlardır. Öfkeliler ve seçimi bekliyorlar.

    Yanıtla (5) (1)
  • mevl. / 08 Eylül 2024 01:03

    AKP zorda. İmamaoğluna yasak getirse, Yavaş gelecek, Yasak getirmezse İmamoğlu gelecek. Tek çözümü ikisininde aday olması, ama buda riskli ya Akp adayı ilk 2'ye kalamazsa, 2.tur İmamoğlu Yavaş arasında geçebilir. Birde Akp'de Damat Evlat kavgası olur da 2 aday da onlar çıkarırsa. İşler iyice karışır.

    Yanıtla (6) (0)