Veto silahı ile...

NATO’da her ülkenin elinde “veto silahı” var. O silah devreye girince İttifak adına ortak karar alınamıyor. Yeni üye girişi de ortak karar gerektiriyor.

Bu ön bilgiler İsveç ve Finlandiya’nın NATO’ya giriş ihtimali ve Türkiye’nin bu ihtimali “Veto silahı” ile karşılaması ile ilgili. Türkiye, özellikle İsveç’in PKK/PYD’ye zemin hazırlamasını veto gerekçesi olarak zikrediyor. Finlandiya’nın da İsveç kadar olmasa da FETÖ – PKK eksenli örgütlere müsamaha göstermesi Ankara’da rahatsızlığa yol açıyor.

Cumhurbaşkanı Erdoğan, 1980’de, vetonun kaldırmasını ve Yunanistan’ın NATO’ya yeniden kabulünü, ardından da Yunanistan’ın Türkiye karşıtı faaliyetlerin odağı haline gelmesini “yılanın ilk sokması” olarak değerlendiriyor ve “Aynı delikten ikinci defa sokulmayacağız” diyor. Ardından da müzakere için gelmek isteyen İsveç ve Finlandiya ekiplerine “Gelmeyin, işe yaramaz” yollu açıklamalar yapıyor.

Gelinen noktada işin içine ABD’nin girmesi kaçınılmaz. Çünkü NATO’nun İsveç ve Finlandiya ile genişlemesi öncelikle Washington’da pişirilen bir gündem. Ortada Rusya’nın Ukrayna’ya saldırısı var, bu, Rusya’ya komşu tüm ülkeler için tehdit algısı demek, Amerika da karşı hamle olarak Rus tehdidinin NATO kuşatması ile cevaplanması stratejisini geliştiriyor. NATO’ya İsveç – Finlandiya katılımı bu hamlenin uzantısı.

Türkiye’nin, içinde bulunduğu savunma ittifakının paydaşlarından herhangi birisinin, kendisi için tehdit niteliği taşıyan gruplara zemin hazırlamasına itiraz etmesi kadar tabii bir durum olamaz.

Sorun şurada ki, veto silahı ile İsveç ve Finlandiya’nın NATO’ya katılımını önlesek dahi, bu, pek çok NATO ülkesi ile benzeri problem yaşıyor olma gerçeğimizi değiştirmiyor.

En başta Amerika ile. PYD-YPG’nin Fırat’ın Doğusunda tutunması dahil tüm donanımı Amerikan yapımı değil mi? Amerika ile başka başka başka problemler yaşamıyor muyuz?

Avrupa’da NATO üyesi olup da PKK’nın eylem yapmadığı, ya da insanların FETÖ iltisaklı olup da sığınma imkânı bulamadığı kaç ülke vardır ki…

Hele bir de AİHM ve Avrupa Konseyi ile ilişkiler, onun Avrupa Parlamentosu’na yansımaları konusuna gelince neredeyse tüm Avrupa ile problemliyiz.

Şöyle de bakılabilir: 12 Eylülcüler, Yunanistan’a vetoyu kaldırdılar ve NATO’ya giren Yunanistan Türkiye aleyhtarı faaliyetleri sürdürdü. Şimdi İsveç ve Finlandiya, bize güvenceler verip NATO’ya girdikleri takdirde Yunanistan gibi hareket etmeyeceklerinin bir garantisi var mı?

Tabii ki yok. Nitekim İsveç ve Finlandiya konusundaki tavrımız, daha çok “Gelinim sen anla” türünden ABD’nin Türkiye’ye yönelik “müttefik hukuku ile bağdaşmayan” politikalara itiraz niteliğindedir.

Bunu Almanya’ya diyoruz, Fransa’ya, Hollanda’ya diyoruz…

Bu anlamda Rusya ile de sorun yaşıyoruz ama Rusya ile savunma ittifakı içinde değiliz.

Şimdi ne olacak?

Gayet açık ki İsveç ve Finlandiya NATO’ya girmezse bizim NATO içi problemimiz bitmeyecek. Gerçekten İsveç ve Finlandiya’nın NATO’ya girmesini önlemeye mi çalışıyoruz, yoksa bu vesile ile kendi derdimizi anlatmaya mı, bu da bir soru.

Türkiye açısından haklı gerekçelere de dayansa, sonuçta NATO’nun genişlemesini engelleyen bir itirazın Rusya’yı rahatsız etmeme tavrı ile ilgili olarak görülmesi de mümkün. Bunu istiyor muyuz, bu da bir soru.

Asıl soru NATO içinde yaşadığımız problemlerle ilgili. Hem ordu gücümüzle NATO’da çok önemsendiğimiz ifade ediliyor, hem de güvenlik hassasiyetlerimize aynı pencereden bakılmıyor, hatta bizim tehdit olarak gördüklerimize imkân – zemin hazırlanıyor.

Nasıl çözülecek bu konu?

Acaba sorun, NATO camiasının Erdoğan iktidarı ile yaşadığı iletişimsizlikle mi ilgili, yoksa tamamen Türkiye’nin hassasiyetlerinin ıskalanması ile mi?

Yani Batı dünyasında Türkiye’nin güvenliği diye bir gündem yok mu? Türkiye gözden çıkarılmış bir ülke mi?

Öyle olmadığı da sanırım Ankara’nın jeo - politik - stratejik değerlendirmelerinde not ediliyordur. Çünkü Türkiye’nin ağırlık değerlendirmelerinde hâlâ “Batı için önemli olduğu” görüşü hakimdir.

Burada “Erdoğan yönetimi bu problemlerin çözümü için farklı bir dil – söylem – strateji geliştirebilir mi?” gibi bir soru da sorulabilir.

Bir soru da şudur: Eğer Batı dünyası, Türkiye ile ilgili bütün hesaplarını “Erdoğansız bir Türkiye” üzerine kuruyor ise ve Türk halkı Erdoğan’da ısrar ederse, NATO ile ve tüm Batı ile ilişkiler hep böyle gerilim dozunda mı devam edecektir? Burada şunu da not etmek gerekir ki Türkiye’de iktidara kim gelirse gelsin güvenlik sorunlarını görmezden gelme lüksüne sahip değildir.

Ülke olarak güvenlik hassasiyetimizden vaz geçmeyeceğimiz açık. Güvenlik tehditlerinin arkasına büyük güçlerin yerleşmesini önlemek önemli. Denebilir ki mesela NATO’nun patronu mesabesindeki ABD, YPG/PYD’yi Türkiye’ye tercih etmemeli.

Nasıl sağlayacağız bunu? İsveç, Finlandiya kısmı bu sorunun sadece bir türevi…

PARLAMENTOLARINDA…

Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın İsveç -Finlandiya konusuna itirazı seslendirirken kurduğu bir cümle var; şunu diyor: “PKK’sı, DHKPC’si İsveç’te, Hollanda’da yuvalanmış durumdalar. Ve oraların hatta daha da ileri gidiyorum parlamentolarında da yer alıyorlar.”

Bu cümleleri okuyunca bizde Cumhur İttifakı’nın HDP’ye yönelik söylemlerini hatırlamamak mümkün değil. Yani İsveçliler kalkıp “Siz kendi parlamentonuzdaki insanlara ‘PKK - Kandil uzantısı’ suçlaması yöneltmiyor musunuz?” diye söylerlerse şaşırmamak lazım. Hadi yerel yönetimler için “Biz belediyelere kayyım atadık” cevabını verdik ya parlamentoya yansıyan 6 milyon oyun temsilcileri için ne denecek?!!

Zor iş değil mi?

YORUMLAR (192)
YORUM YAZ
İÇERİK VE ONAY KURALLARI: KARAR Gazetesi yorum sütunları ifade hürriyetinin kullanımı için vardır. Sayfalarımız, temel insan haklarına, hukuka, inanca ve farklı fikirlere saygı temelinde ve demokratik değerler çerçevesinde yazılan yorumlara açıktır. Yorumların içerik ve imla kalitesi gazete kadar okurların da sorumluluğundadır. Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır. Özensizce belirlenmiş kullanıcı adlarıyla gönderilen veya haber ve yazının bağlamının dışında yazılan yorumlar da içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır.
192 Yorum
  • Karar Okuru 1999 / 19 Mayıs 2022 04:55

    Boş verin girsinler tadında bir yazı olmuş. E ne yapacağız? Bence biz, Türkiye, AB 'ye tam üye olmadan daha fazla ülke NATO'ya girememeli. Buradan çizgi çekilmeli. AB üye olamadığımız için çok kaybımız var. Sizin yazdığınız birçok problemin çözümü de AB içinde var. Kısacası çocuklarım için AB istiyorum ve bu veto fırsatını bu amaç için kullanılmasını diliyorum.

    Yanıtla (2) (7)
  • Ekonomister / 19 Mayıs 2022 09:53

    İşte arada çıkarınız olmasa pazarlık da kaçıncı plana kalır Acaba? Çocuğunuz AB üyesi olunca direkt bir başka AB ülkesine geçsin... Ah şu Türk milleti, kendini düşündüğü kadar vatanını düşünen çoğunlukta olsa bugün bu hükümet iktidar olamazdı...

    Yanıtla (5) (3)
  • Düşünceli / 21 Mayıs 2022 06:17

    NATO başka, AB başka. Türkiye AB’nin demokrasi standartlarını benimseyip uygulamadıkça AB’ye girmesi imkansız. Avrupa İnsan Hakları Mahkeme kararlarını uygulamadı diye Türkiye’nin Avrupa Konseyi tarafından yaptırıma maruz kalma ihtimali varken NATO’ya baskıyla AB’ye üyelik boş hayal.

    Yanıtla (0) (0)
  • Niyazi BAYAR / 19 Mayıs 2022 02:50

    Bir kaç kemiğe anlaşırlar.. Biz ne rabialar, mursiler, uan minutlar, mavi marmaralar, suud, bae.. 15 tmz arkasındaki güç palavraları gördük.. şimdi tet-tek el-pençe divan hepsini yalıyorlar.. bir-kaç kemiğe satmayacak hiçbir şeyleri yok, satarlar... nas-tas, bakara-makara, dawa-tava, kur'an-islam, cami, kürt, kardeşiz... çıkarlar için her yol mübah... deccala papuçu ters giydiren hak suretli muhteremler.....

    Yanıtla (24) (6)
  • Ekonomister / 19 Mayıs 2022 09:51

    Bu yazının altında imzam olmalı, teşekkürler sn yazar.

    Yanıtla (4) (2)
  • Adsız / 19 Mayıs 2022 10:48

    Eğer hükümet teslimiyetçi bir politika izleseydi, şimdiye kadar çoktan kuzey Suriye de terör devleti kurulurdu.hukumet dik durabildigi kadar dik duruyor.gerektigi yerde ülkenin âli menfaatleri için pazarlık yapıyor.Ancak muhafet bu konuda sessiz kalıyor.Çunki gizli ortakları ni güçlendirmek istemiyorlar.Erdogan İsveç ve Finlandiya yi teröre verdikleri destekten dolayı veto ederkan ABD ye kızım sana söylüyorum gelinim sen işit demek istiyor.

    Yanıtla (2) (8)
  • Düşünceli / 21 Mayıs 2022 06:02

    Nedense ülkemizde binbir farklı olayı açıklamada “gizli” güçlere pek itibar edilmekte. Sanırım olayları anlamakta, açıklamada, dolayısıyla görüşleri temellendirmekte zorlanmaktan kaynaklanıyor bu; sıkışınca “gizli” güç, odak, birileri denip sıyrılınıyor. Sonuç müthiş bir düşünme tembelliği, tartışma yerine karalama… Çocukları öcüyle korkutur gibi millete “gizli güçler”den bahsetmek, insanları ahmak yerine koymak demek.

    Yanıtla (0) (0)
  • Hassas okur / 19 Mayıs 2022 12:50

    İsveç in ve Finlandiya nın bayraklarında artı şeklinde haç işaretleri var. O bayraklar değişmedikçe veto kararımız yerindedir.

    Yanıtla (5) (11)
  • Düşünceli / 21 Mayıs 2022 05:25

    Ha bir bu eksikti! Herkesin her şeyine, bayrağına da, dinine imanına da biz karar vereceğiz. Neden? Hangi hakla? Tahakküm arzusunun bu kadarı gerçekten çok sağlıksız; kavga gürültüden başka hayır çıkmaz böylesi bir tutumdan.

    Yanıtla (0) (0)
  • O k u r / 19 Mayıs 2022 02:46

    Zor iş olan nedir? HDP'nin 6 milyon seçmeni var diye PKK'ya terör örgütü demek mi zor iş. Taşgetiren akıllı ol. Bu dünyada kimse aç kalmaz. Rezzak Allah'tır...

    Yanıtla (8) (28)
  • Karar okuru / 19 Mayıs 2022 11:34

    PKK ya terör örgütü demek degil problem olan… Tüm muhaliflere ve de tüm HDP lilere terör örgütü yaftasi yapistirilmaya calisilmasi… Yaziyi tekrar okumanizi öneririm.

    Yanıtla (16) (2)
  • O k u r / 19 Mayıs 2022 18:06

    Zaten PKK'ya terör örgütü demek problem değil. Diyememek problem.

    Yanıtla (2) (2)
  • Düşünceli / 21 Mayıs 2022 05:19

    Kimden bahsediyorsunuz? AB, ABD PKK’yı terör örgütü kabul ediyor. (HDP’yi değil ama!)

    Yanıtla (0) (0)
  • Adsız / 19 Mayıs 2022 11:35

    Sayın Okur klavyeyi kullanan eline sağlık, sayın Kılıçdaroğlu sırf oy kaygısı ile fetö tutuklularini salacağim diyor.hdp teşkilatı ile kol kola geziyor.Şunu demesini bekliyoruz ama diyemez.BEN CHP LİDERİ OLARAK HEP YE OY VEREN VATANDAŞIN OYUNA TALİBİM.FAKAT HDP VE PKK YA KARŞIYIM. İMZA KILIÇDAROĞLU.

    Yanıtla (3) (14)
  • Okurcan / 19 Mayıs 2022 13:46

    Aynen! Benim düşüncelerimi yazmışsınız, aynı fikirdeyim.

    Yanıtla (3) (5)
  • Düşünceli / 21 Mayıs 2022 05:34

    Demesin de zaten. Ülkeyi yönetme iddiasındaki bir siyasetçi yasadışı örgütlerle yasal örgüt, yasal parti ayrımını bile yapamıyorsa felaket olur. Yasal bir düzen olmadan, doğru yanlış ölçüsü olmadan nasıl ülke yönetilebilir ki?

    Yanıtla (0) (0)
  • Düşünceli / 21 Mayıs 2022 05:15

    HDP’nin 6 milyon seçmeni PKK’yı değil, HDP’yi seçiyor. PKK yasadışı bir örgüt. Yasadışı örgütler güçlerini seçim değil, silahla, kaba güç, zorla kazanma çabasındadır. HDP ise mecliste yasama faaliyetinde bulunan AKP, CHP, MHP vs gibi gibi yasal bir partidir. 6 milyon seçmeni “terörist” ilan etmek ise tabiri caizse zırvalık olur.

    Yanıtla (0) (0)
  • Av. Muharrem Keçeli / 19 Mayıs 2022 15:26

    İktidarın NATO’ya yeni üye olacaklar konusunda itirazları çok haklıdır. Parasını verdiğimiz F-35 uçaklarını bize vermiyor. Bu nasıl hukuk? Ticaret yapıyoruz aldığım malin ne bedelini ödüyorsun nede malı teslim ediyorsun. Bu eşkiya yöntemidir. Gasp etmektir. İnşallah iktidar istediklerini alır. Hatırlayalım. Yunanistan’ın NATO’ya geri dönnesine seçilmiş Demirel ve Ecevit hükümetleri izin vermedi. Evren verdi. Halkın iradesi önemli bir etkendir.

    Yanıtla (5) (1)
  • Düşünceli / 21 Mayıs 2022 03:55

    Halkın iradesi TBMM’de tecelli eder, kamuoyunda dile gelir. NATO ile ilgili kararlar bildiğim TBMM’de tartışılmadı bile. Dolayısıyla biz vatandaşların, halkın bu kararlar üzerinde hiçbir etkisi yok. Kararları Cumhurbaşkanı- belki bir iki danışmanı ile de görüşerek - veriyor, biz ülke ahalisi de ancak seyredebiliyoruz; bize söz düşmüyor.

    Yanıtla (0) (0)
  • Düşünceli / 21 Mayıs 2022 04:55

    F35’lere NATO değil, ABD karar veriyor. ABD de, Türkiye’de Rus füzeleri bulundukça F35 vermem diyordu. Şimdi bir de Rusya’nın Ukrayna’ya saldırması nedeniyle ABD-Rusya ilişkileri iyice gerginken hani ABD yönetimi istese bile Kongre (ABD meclisi) Türkiye’ye F35 verilmesine izin vermez. Belki F16 verirler.

    Yanıtla (0) (0)
  • Süleyman Çiftçi / 19 Mayıs 2022 13:47

    Muhterem Ahmet bey sizi yıllardır okuyorum. Sizi samimi bir Müslüman, vicdanlı bir yazar, doğruları cesaretle dile getiren bir yazar olarak tanıyorum. Türkiye'nin güvenlik meselesini Kürt aleyhtarlığı üzerine kurmasını, Kürtlerin dünyanın herhangi bir yerinde bir statü kazanmasını engellemek için her türlü yolu denemesini, önüne gelen Kürdü terörist diye damgalamasını İslami olarak görmek mümkün mü? Kürtler Osmanlıya ihanet etmeyen tek kavim. Jön Türkler Abdülhamit Hanı tahtadan indirirken karşı cıktılar.

    Yanıtla (3) (0)
  • Düşünceli / 21 Mayıs 2022 04:45

    Ülkemizin güvenliği, PKK’dan öte birçok farklı meseleyle de ilgili. Neredeyse hiç üzerinde durmadığımız iklim kriziyle birlikte kuraklık, kıtlık tehdidi büyümekte. Ukrayna’daki savaş nedeniyle tüm uluslararası ilişkilerin mimarisi değişirken, Türkiye nerede konumlanacak sorusu giderek önem kazanıyor. Ekonomi malum. Böylesine devasa sorunlar karşısında neden güvenliğimiz için tüm dikkat neredeyse yalnızca PKK’da odaklanıyor, diğer meseler doğru dürüst tartışılmıyor bile anlamak güç.

    Yanıtla (0) (0)
  • blöf / 19 Mayıs 2022 16:53

    Yakında göstermelik 1-2 pkk temsilcisine o ülkelerde tutuklama verirler, Reis'in gazını alırlar. Ardından birileri de Türkiye'yi NATO'dan çıkartma gibi bir dosya sunar ya da ya bizimlesin ya Putin'le der ondan sonra aklımıza geleni konuşmayı görürüz. Diğer yandan belki Erdoğan 23 seçimlerini kazanmak için ekonomik düze çıkmanın gereği yardımı bu zengin küçük Avrupa ülkelerinden alır (swap filan). Bunlara onay verdiğimiz gün soralım "sahi sizdeki PKKlılar ne oldu?" diye.

    Yanıtla (6) (2)
  • Düşünceli / 21 Mayıs 2022 03:45

    NATO’dan kimse atılamıyor, böyle bir yöntem yok. Yalnız NATO’da olmak mecburi de değil. Yani Türkiye’yi kimse zorlamadı NATO üyesi olması için; zamanında Sovyet Rusyası’nın sınırlarımızı tanımadığı kaygısıyla NATO’ya kendimiz üye olduk, saldırı olursa korunmak için. Bugün de Türkiye isterse kendi çıkabilir. Yani mesele, ne istenildiğini, neyin ülke çıkarına hizmet ettiğini bilmek.

    Yanıtla (0) (0)
  • O k u r / 19 Mayıs 2022 03:56

    CHP, İBB'yi nasıl yönetiyor görüyoruz. Bir de bunların Türkiye'yi yöneetiğini düşünemiyorum.

    Yanıtla (10) (36)
  • Doğrusu / 19 Mayıs 2022 18:00

    Tüm engellemelere rağmen iyi yönetiyor genede. Bu kadar engelleme yapıp sonrada laf söylemek yakışık almıyor.

    Yanıtla (10) (3)
  • Düşünceli / 21 Mayıs 2022 03:32

    Halihazırdaki yönetimi özellikle hangi başarıları, icraatı nedeniyle beğeniyorsunuz? (Diğer bir deyişle, AKP iktidarının iyi yönetip de muhalefetin kesinlikle yapamaz, beceremez dediğiniz işler hangileri?)

    Yanıtla (0) (0)
  • Ahmed 61 / 19 Mayıs 2022 11:02

    Türkiye'nin güvenliği nato için hiç bir zaman önemli olmamıştır.Türkiyenin natoya ihtiyacı yok,onların bize ihtiyacı-var.Batı,herzaman pkk'yı, pyd'yi desdekleyerek üzerimize salmıyormu?Onlar,pkk'yı,pyd'yi bize terciğ ediyorlar.Bize;abd herzaman politik,ekonomik olarak saldırmıyormu?Nato-dan ayrılsak ölürmüyüz?

    Yanıtla (10) (7)
  • Karar okuru / 19 Mayıs 2022 18:19

    Natodan ayrılsak, Rusyanın bize saldırmayacağının garantisimi var?

    Yanıtla (8) (1)
  • Ahmed 61 / 19 Mayıs 2022 20:22

    Dünyada hiçbir ülke Türkiye'ye fiili birsaldırıda bulunamaz.Bu bir dünya savaşına sebebiyet verir.Gerek batı,gerek'se rusya zaten herzaman taşoron'larını üzerimize salmıyorlarmı?

    Yanıtla (2) (2)
  • Düşünceli / 21 Mayıs 2022 03:23

    Hem “herkes bize saldırıyor” diyorsunuz, hem “kimse bize saldıramaz”! Ne diyeceğinize bir karar verin de öyle görüş bildirin ki tartışmanın bir yararı, anlamı olsun.

    Yanıtla (0) (0)
  • Mürsel / 19 Mayıs 2022 14:20

    Türkiye taleplerini dün sıraladı. Pkk nın terör örgütü olduğunu görsünler; silah ambargosu, F16 F 35 S 400 sorunu çözülsün. Doğru tavır; şaha şah.

    Yanıtla (6) (10)
  • Nihat / 19 Mayıs 2022 16:12

    Sayin mursel kobaniyi kurtarmaya giden pyd liler pkk li degil miydi?turkiyeden gectiler lahmacun paralarini da biz verdik.simdi firatin dogusunda hepsi beraber abd destegi dahil irak in kuzeyine benzer bir yapilanmayi olusturuyorlar.ne yapabildik?once biz ssmimi olalim di mi?seyyar mahkeme kurup kimlere af cikardik.yoks biz sah cekerken halkbank davasini cekmeyelim.

    Yanıtla (10) (1)
  • Okur / 19 Mayıs 2022 21:04

    Ahhh..be kardesım..şu paranın(doların) gücü nelere kadir. Belki aynı olacak

    Yanıtla (3) (0)
  • Düşünceli / 21 Mayıs 2022 03:12

    NATO’daki çoğu ülke PKK’yı zaten terör örgüt kabul ediyor- ABD de. Anlaşmazlık başka yerden çıkıyor: i) Avrupa ve ABD’de, Rusya’da da, Suriye’deki YPG, PKK’dan farklı görülüyor; ikisine aynı örgüt gözüyle bakılmıyor. YPG’nin IŞİD’le mücadelesi öne çıkarılıyor; 2) AB ülkelerinde geçerli “terör”tanımıyla Türkiye’ninki farklı. Bildiğim, AB’de silahla cana kıyma teşebbüsü ya da çağrısı olmadıkça terör suçundan bahsedilmiyor; yani terör tanımı bizdekinden çok daha dar.

    Yanıtla (0) (0)
  • Kazım Çetin / 19 Mayıs 2022 14:05

    "Türkiye'de şu anda enflasyon %70.Vatandaşın alım gücü düştü. Bu açıklamayla dikkatleri başka yerlere çekmek istiyor." Toni Alaranda. Finlandiya Dış Politika Enstitüsünde görevli.

    Yanıtla (7) (2)
  • O k u r / 19 Mayıs 2022 18:03

    Yani Finlandiya PKK ve Fetöyü desteklemiyor da Türkiye'deki iktidar gündem değiştirmek için mi böyle davranıyor.

    Yanıtla (1) (7)
  • Okumaz / 19 Mayıs 2022 19:39

    Evet.

    Yanıtla (2) (0)
  • O k u r / 19 Mayıs 2022 23:38

    Okumaz, keşke öyle olsa. Ama bu ülkeler bu desteleri ile övünüyorlar bile...

    Yanıtla (0) (2)
  • Ahmed 61 / 19 Mayıs 2022 11:02

    Türkiye'nin,isveç ve finlandiya-nın üyeliğine karşı olması onun gücünden kaynaklanmaktadır.Bu çıkışımız "öne minute"den çokdaha kıymetli ve önemlidir.Türkiyenin milli meselelerini siyasi polimik meselesi yapmak hiç doğru değildir.REİS,Dünya için bd başkanından daha muteberdir

    Yanıtla (11) (35)
  • Ahmed 61 / 19 Mayıs 2022 13:45

    Düzeltme;"bd başkanı"yerine "REİS,dünya için abd başkanı biden'dan daha muteberdir" olacaktı.

    Yanıtla (7) (16)
  • İbrahim Hanif / 19 Mayıs 2022 14:07

    Trabzon plakalı Ahmet'in bu düşüncesi, aslında hazreti reyuz-u aazamin neye oynadığının yani, şu iflah olmaz %30'luk AKP seçmeninin yumuşak karnına vitamin pompaldığının da ispati oluyor. Ha, bir de hazreti reyuz efendimizin Putin'e şirin görünme çabasını tabii ki göz ardı etmemek kaydıyla!

    Yanıtla (27) (7)
  • bağımsız / 19 Mayıs 2022 22:15

    Sen önce iflah olmaz halini düşünsen daha iyi olur. Uzatmayalım bıgün seçim olsa kimi C. Başkanı görmek istersiniz in cevabı:Erdoğan % 40,diğer adayların toplamı % 40 bile etmiyorsa elbet geçerli sebebler olmalı!

    Yanıtla (1) (4)
  • Atmaca53 / 19 Mayıs 2022 14:14

    Demek ulke icin onemli degil. Ege adalari giderken,papaz,gazeteci bay bay ederken,firatin dogusu pkk-pyd vatani olurken,siyonizm suriyeyi bombalarken,mavi marmara ,kasikci olayi tc ye darbe vururken ,uygur turkleri asimile edilirken ,sunatra muslumanlari katledilirken,yemende senede 140 bin cicuk savastan ve acliktan olurken REİS nerdeydi bay 61

    Yanıtla (28) (6)
  • Ahmed 61 / 19 Mayıs 2022 15:57

    Gücün yettiği kadar biryerlerde olursun.Bundan sonra heryerde TÜRKİYE

    Yanıtla (9) (17)
  • Karar Okuru / 19 Mayıs 2022 16:58

    Ahmet 61,papaza bile gücünüz yetmedi,martaval sallama.

    Yanıtla (16) (5)
  • O k u r / 19 Mayıs 2022 17:58

    Reis tam da o mücadelelerin ortasındadır... Bir asırdır raydan çıkartılan Türkler yine eskisi gibi dünyanın her yerinde mazluma sahip çıkıyor. Sıkıntı da ondandır.

    Yanıtla (5) (14)
  • yavuz / 19 Mayıs 2022 18:10

    Kısaca papazla bile 'papaz oldular.'

    Yanıtla (12) (1)
  • A.Derin / 19 Mayıs 2022 18:25

    PKK Moskova'da büro açarken...?

    Yanıtla (9) (0)
  • O k u r / 19 Mayıs 2022 18:26

    Papaz meselesi hakkında hiç bir şey bilmeyen konuşup duruyor. Papaz Brunson Türkiye'de 23 sene sefir olarak kaldıktan sonra Fetö ve PKK terör örgütüne yardım ve yataklık suçundan göz altına alındıktan sonra sınır dışı edilmek için eşi ile göz altına alındı ve gereken işlemlerden sonra sınır dışı edildi.

    Yanıtla (2) (12)
  • Kararli / 19 Mayıs 2022 19:19

    Uygur turkleri hangi dunyadan di? Sumatra muslumanlari nerde yasiyordu. İsiniz gucunuz sahte kabadayilik

    Yanıtla (12) (1)
  • Papaz / 19 Mayıs 2022 19:35

    Unuttun galiba "ver papazı, al papazı" diklenmesini ! Sonra dolar şaha kalkinca (U) dönüşü ! Arşivler unutmaz.

    Yanıtla (5) (0)
  • O k u r / 19 Mayıs 2022 20:00

    Mazlumlara yardım etmek gücünüze gitmiş. Çamur atmaya çalışıyorsun.

    Yanıtla (0) (2)
  • vatandaş / 19 Mayıs 2022 22:37

    yuh artık. yani bu kadar olur.sen aslını öğrenmek istiyorsan biraz havuz medyasının dışında araştır. Trump ın dediklerini bi oku.resmen adam tehdit etti .

    Yanıtla (3) (0)
  • bağımsız / 19 Mayıs 2022 22:41

    "Papazla bile papaz oldular" demek,taraflar arasının bozulması, kavga etmesi vs. demek oluyor, sallamayalım.

    Yanıtla (0) (3)
  • Düşünceli / 21 Mayıs 2022 03:17

    Papaz sefir filan değildi; kilisede din görevlisi olarak çalışmaktaydı. Mahkemesi yapıldıktan sonra ülkeden çıktı; mahkemede eski tanıklar daha önceki ifadelerini yanılmış olduklarını belirterek değiştirdiler hatırladığım kadarıyla.

    Yanıtla (0) (0)
  • Efedamat / 19 Mayıs 2022 21:49

    61 yakında muhteşem dönüşü göreceksin ve o veto kalkacak. Bakalım o zaman ne diyeceksin. Gerekeni aldık diye yazarsın. Madem pkk ypg nin rusyada açtıkları temsilcilikler için neden bir ses vermiyorsun hadi bakalım kolay gelsin.

    Yanıtla (5) (1)
  • trol kardeşe / 19 Mayıs 2022 22:31

    Boşuna nefesini tüketme be trol,iki şey olacak al şu parayı sus diyecekler.2.si ise seni oy birliği ile natodan çıkaracaklar dımdızlak ortada kalacan.Araplar zaten arkadan vurmaya hazır.

    Yanıtla (2) (0)
  • Okuyucu / 19 Mayıs 2022 21:48

    İktidarın haklı olup olmaması meselesi değil, asıl sorun, önce diklenlp sonra geri çekilme alışkanlığının, insanları bezdirmiş olmasıdır. Libya, Mısır, rahip Brunson, Kaşıkçı, BAE, vs. vs.

    Yanıtla (5) (0)
  • Karar okuru..!.. / 19 Mayıs 2022 21:07

    19 MAYIS Turk Milletinin bağımsızlık ve istiklalinin temel adim günü ,,Hepimize kutlu olsun..

    Yanıtla (5) (0)
  • karar okuru / 19 Mayıs 2022 09:32

    Manda yogurdu yiyemeyen kesimin Erdogan'a bir daha oy verecegini sanmam.

    Yanıtla (22) (4)
  • Adsız / 19 Mayıs 2022 11:09

    Manda yoğurdu pazarda 5 kg . 40 TL.isteyen alır.Cumhurbaşkanının yoğurt yemeside kabahat oldu ya pes doğrusu!

    Yanıtla (7) (25)
  • Karar Okuru / 19 Mayıs 2022 14:22

    Be adam! normal yoğurdu o fiyata alamıyorsun Sen neden bahsediyorsun!

    Yanıtla (28) (1)
  • A.Derin / 19 Mayıs 2022 18:29

    Nereden alıyorsunuz o fiyata manda yogurdunu, adresi yazın da biz de alalım lütfen....

    Yanıtla (12) (0)
  • H.Bulat / 19 Mayıs 2022 20:49

    %10 manda sütü olan yoğur mu?

    Yanıtla (1) (0)
  • H.Bulat / 19 Mayıs 2022 20:47

    SADAT 'a acilen kayyum atanmalı.Kayyum heyetinde millet ittifakindan da biri olmalı. Yoksa SADAT hakkindaki kuşkular giderilemez.

    Yanıtla (4) (0)
  • TB / 19 Mayıs 2022 02:56

    Ahmet Bey, artık ne yapacaklarını şaşırdılar. Dün Bakan Nebati, "ekonomide dünyaya örnek oluyoruz" dedi. Erdoğan da "SADAT'la en ufak alakam yok" dedi, Milli Güvenlik Kurulunda Baş Danışman olarak yer aldığı fotoğraf etrafa saçıldı. Başkenti İstanbul yapan, İslam Ordusu kuracağım diyen, dili Arapça olan bir devlet öneren bir adamın Devlet'in en kritik toplantısında ne işi olur! Canımız gibi sevdiğimiz ülkemizin bu kadar çok yalan söyleyen yöneticileri olmamalı. Ağrımıza gidiyor artık!!!

    Yanıtla (30) (3)
  • Muammer / 19 Mayıs 2022 20:13

    Gözümüzün içine baka baka taammüden YALAN söyleniyor..Bu aynı zamanda HALKı apaçık tahkir ve tezyif etmektir. Ne olacak bu hâlimiz!!??

    Yanıtla (2) (0)
  • Can / 19 Mayıs 2022 16:13

    Burnuma yeni papaz vakası kokusu geliyor..

    Yanıtla (8) (0)
  • karar okuru / 19 Mayıs 2022 19:42

    Vereceğimiz bir papaz kalmadı. İç politikaya yatırım mevzusu kaldı.

    Yanıtla (3) (0)
  • Arduşuk / 19 Mayıs 2022 07:57

    Sayın taşgetiren ,bırakın da konuyu biraz onlar düşünsün ,biz kahvemizi içelim? Türkiye o eski Türkiye değil 15 temmuz'da bunu gösterdik.

    Yanıtla (2) (30)
  • muzaffer / 19 Mayıs 2022 08:42

    İş dönüyor,dolaşıyor sonunda bizi düşündürüyor. Olayın 15 Temmuzla benzerliği yok, Uçak istiyorsan,füze istiyorsan, borç para istiyorsan hamasetle bu işlerde fazla direnç gösteremezsin.

    Yanıtla (10) (2)
  • Karar okuru / 19 Mayıs 2022 11:24

    15 Temmuz u yaptigini iddaa ettiginiz BAE ye neden bir ayda iki kere gidip cümbür cemaat sarmas dolas oldunuz?? Sehitlerin kemiklerini sizlattiniz?

    Yanıtla (11) (2)
  • Karar Okuru / 19 Mayıs 2022 19:40

    Arduşuk,BAE’ye rest okuyan CAHİT ÖZKAN görevden alındı,nedeni tamamen duygusal mı?

    Yanıtla (3) (0)
  • Necati / 19 Mayıs 2022 19:35

    Türkiye finlandiya ve isveçin batıya girmesini onaylayacak. Bunun karşılığda akp ye destek istenecek. Çünkü akp de biliyorki abd ve avrupa erdoğan gözden çıkarmışlar.

    Yanıtla (1) (0)
  • Karar Okuru / 19 Mayıs 2022 19:31

    Sayın Taşgetiren, çok kısa zaman içinde Erdoğan bu Veto silahını kullanarak Ekim ayında baskın seçime gidiyor. Temmuz ayında işçi, emekli ve memura yüksek bir ücret artışı yapması da seçimi gösteriyor. Meclis kapanmadan 3600 göstergede kanunlaşacak.

    Yanıtla (3) (0)
  • Ookir / 19 Mayıs 2022 19:29

    Riza zarraba sahip cikti ya

    Yanıtla (2) (0)
  • Karar Okuyucusu / 19 Mayıs 2022 12:37

    (YORUMSUZ) 2021 Dünya Demokrasi Endeksinde Finlandiya 3'üncü, İsveç 4'üncü, Türkiye 103'üncü sırada. Vesselam.

    Yanıtla (19) (6)
  • Ahmed 61 / 19 Mayıs 2022 15:15

    Tam isabet etmişler. Onlar sıralamayı "pkk,ya,pyd ye destek veren ülkeler" diye yapıyorlar.Anlayamadınmi?

    Yanıtla (6) (14)
  • yavuz / 19 Mayıs 2022 18:13

    destek verenler listesinde top 10 listesinde olmalıyız.İmralı mektubu okutmak,teröörist başının kardeşini devletin tv sine çıkarmak gibi ataklarla ilk 10 hakettğimizi düşünüyorum ne dersin?

    Yanıtla (10) (4)
  • Atmaca 53 / 19 Mayıs 2022 19:35

    Pyd ye kobani yi kurtarmak icin turkiye uzerinden kim gecis izni verdi bay 61

    Yanıtla (3) (0)
  • O k u r / 19 Mayıs 2022 18:31

    Fetö ve PKK' ya destek veren Finlandiya ile İsveç demokrasi şampiyonu...

    Yanıtla (1) (7)
  • karar okuru / 19 Mayıs 2022 09:30

    Adam o kadar sarayi tasinip ciksin diye yaptirmadi. Kazimamiz gerekecek.

    Yanıtla (20) (5)
  • O k u r / 19 Mayıs 2022 12:53

    karar okuru, demek ki muhalefet de başkasının yaptırdığı saraya kurulmak için kazmak istiyor...

    Yanıtla (3) (12)
  • karar okuru / 19 Mayıs 2022 13:37

    Muhalefet Cankaya'da gorev yapacak. Saraylar ibret icin demokrasi muzesi olacak.

    Yanıtla (12) (0)
  • Öğrenci / 19 Mayıs 2022 14:15

    Öğrenci evi olsun!!!!

    Yanıtla (13) (1)
  • O k u r / 19 Mayıs 2022 17:17

    Muhalefet Çankaya'yı da Beştepe'yi de ancak rüyasından görür.

    Yanıtla (3) (13)
  • yavuz / 19 Mayıs 2022 18:08

    Niye rüyasında görsün?kaybedince onlar yararlanmasın diye yıkacaklar mı giderayak?Atatürk havalimanını yoketmek istedikleri gibi.

    Yanıtla (12) (1)
  • O k u r / 19 Mayıs 2022 18:29

    yavuz, anlıyorsun da anlamamazlıktan geliyorsun. Yani seçim kazanamazlar diyorum..

    Yanıtla (1) (8)
  • Ali Namlı / 19 Mayıs 2022 16:29

    Baştan 80 yorumu okudum; lehte ve aleyhte güzel düşünceler var. Ben biraz farklı bir noktaya değinmek istiyorum. Uluslararası ılişkilerde , kendine özgü tavır ve üslubundan dolayı RTE 'nın antipatik karşılandığı bilinen bir gerçektir. Bu durum haliyle ülke menfaatlerini de olumsuz etkilemektedir. Ama neylersin ki yanlışta ısrar devam etmektedir, kimse bunu değiştiremiyor !

    Yanıtla (11) (2)
  • Rabia / 19 Mayıs 2022 16:21

    Bu ülkeler natoya öyle boyle girecek , Türkiyede belki bu hamlesiyle birseyler koparabilir ( f16 konusu ,s400 vs ) keza bir çok olumsuz sonuca da gebe bir hareket. Yüksek riskli orta kazançlı bir oyun oynuyor Tayyip. Bizim millet sever böyle bilinçsiz hareketleri. Yarın öbür gün masadan bir kac milyar dolar alır kalkarlar, yandaşlara dünyayı dize getirdik diye haber yapar. Tam Tayyip lik bir hareketti ülke menfaatlerini kendi menfaatlerini cakistirmaya bayılıyor adam.

    Yanıtla (7) (4)
  • Sahin / 19 Mayıs 2022 10:47

    Ülke Erdoğan ile Osmanlı"nın çöküş günlerini hatırlatıyor. Vahdettin ne yapmıştı?

    Yanıtla (14) (3)
  • Adsız / 19 Mayıs 2022 16:07

    Sayın şahin Mustafa Kemal paşa, sultan Vahdettin in emir subayı idi .Aralarında kimbilir ne sırlar vardı.Ayrica Türkiye miz çok şükür Osmanlı nin son zamanları gibi değildir.

    Yanıtla (2) (13)
  • Okur / 19 Mayıs 2022 15:32

    Sn.Taşgetiren,yazarlığınızla mündebiç: doğru,dürüst karakteriniz,örnek şahsiyetiniz ve dik duruşunuz dan dolayı sizi çok uzun yıllardır takip ediyorum.Vatan severliğinizden kuşkum hiç olmadı;lakin"İsveçin tersi şeytanın avukatlığını"yapmanızı yadırgadım.Acaba İsvec'te ki yazarlardan:"biz yalnış yaptık Türkiye de bizi cezalandırdı,"diyen kaç yazar var?

    Yanıtla (0) (4)
  • Sami hazin / 19 Mayıs 2022 15:14

    Batının veya ABD nin Rusların Arapların çok da umrunda değil Tr yi rte mi yönetiyor akp mi yönetiyor MHP mi yönetiyor çıkarına bakar adamlar ama biz millet olarak önce özgürlüğe adalete bakmamız gerekiyor ama daha çok cebimize bakıyoruz. Dindar olmasak bile dinbazlığa bakıyoruz. O da şundan dindar insan çalmaz yalan söylemez doğru gerçek dindar öyledir ammma politik siyasi dindar görünme ye bakmayıp bilakis icraate baktığımızda dinin kullanıldığını görüyor ve üzülüyoruz

    Yanıtla (4) (2)
  • Kemal Yılmaz / 19 Mayıs 2022 15:01

    Sorun Erdoğan değil. Bilenler bilir ABD Ecevit'i de hiç sevmezdi. Mesele memleketin çıkarlarını savunmak. Hükümet tutumunda çok haklı.

    Yanıtla (2) (0)
  • Nihat / 19 Mayıs 2022 10:37

    1-ekonomik bagimsizligi olmayanin siyasi bagimsizligi da yoktur. 2-daha once yunanistanin ,israilin uluslararasi kuruluslara katilmasini veto edebildik mi? 3- papaz ,gazeteci olayi 4-gocmenleri tutmak icin para almamiz 5-firatin dogusuna gidemememiz 6-suriyeyi bombalayan israile karsi ses yok 7-buraya yaziyorum birkac milyar avroya onlar uye olur,turkiye de de bu unutulur gider..

    Yanıtla (14) (1)
  • Kararli / 19 Mayıs 2022 14:05

    Guldurmeyin insani bogazina kadar borca batmis bir ulke neyiveto ediyor.hemen de kaniyorsunuz.gercekten birileri cok balik hafazali.

    Yanıtla (10) (1)
  • Kazım Çetin / 19 Mayıs 2022 14:00

    "Erdoğan sadece ülke içindeki siyasi sorunlarını çözüyor. Bir uzlaşma bulacaklar, çoğu zaman sorun parayla çözülüyor. Erdoğan, kendisine para sözü verilmesini ya da bir tür ticari ve finansal tercihlerde bulunulması çok seviyor. Doç. Dr. Nikolay Topornin.

    Yanıtla (10) (0)
  • Kazım Çetin / 19 Mayıs 2022 13:54

    "Erdoğan'dan yeni açıklamalar geliyor. Finlandiya ve İsveç'in NATO üyeliklerine karşı çıkıyor. Galiba turizm sezonu yaklaşıyor (gülerek)" dedi Rossiya kanalında sunucu ünlü gazeteci Vladimir Solovyov.

    Yanıtla (7) (1)
  • O k u r / 19 Mayıs 2022 13:17

    Muhalif yorumcular bile PKK ve Fetöye arka çıkan bu iki ülkenin bu işten vaz geçmedikten sonra Nato'ya alınmasını istemiyor. Ama Erdoğan bu işi yapamaz diye endişeleniyorlar.

    Yanıtla (3) (2)
  • tahsin fatih ozorhan / 19 Mayıs 2022 13:06

    ABD de pisirildi demek cok zor .onlarin pek isine gelmez.onun icindirki turkiyeyi ikna edin dediler .Avrupa NATO sunun buyumesi ABD icin ne kadar olumlu. yaziniz sanki derin bir analize sahip degil...

    Yanıtla (0) (1)
  • Mamosta / 19 Mayıs 2022 12:55

    Sayın Taşgetiren, boşuna zahmet etmişsin. Kıymetli zamanını bu konuya ayırmışsın. Sonuçu şimdiden belli. BAE, Mısır, İsrail ve en son suudiarabistan ile olan ilişkilerde ki tecrübelere dayanarak diyorum ki Erdoğan, İsveç ve Finlandiya’nın NATO üyeliğine KESİN evet diyecektir.

    Yanıtla (6) (0)
  • O k u r / 19 Mayıs 2022 03:47

    Tayyip düşmanı olanlar kendilerini Türkiye'yi aşağılamak zorunda hissediyor.

    Yanıtla (6) (28)
  • Karar okuru / 19 Mayıs 2022 11:28

    Tayyip düsmani olanlarin hic bir sey yapmasina gerek yok kendiniz calip kendiniz oynuyorsunuz… Dün terorist dediginiz BAE ye git, Suudilere git, bugunde Nebati yi Sisi ye yolla etc. etc.

    Yanıtla (16) (1)
  • O k u r / 19 Mayıs 2022 12:51

    Benim söylediğimi teyit ediyorsun.

    Yanıtla (0) (6)
  • Hayri Kalkan / 19 Mayıs 2022 12:18

    Allah düştüğünüz durumdan kurtarsın nede olsa birzamanlar çok değer verdik.

    Yanıtla (2) (0)
  • Özer / 19 Mayıs 2022 00:26

    Türkiye veto konusunda natoda yalnız kalır. Rusyaya yakınlaşma ve s400 le zaten ilişkiler eskisi gibi değil. Güya NATO üyesi durumuna düştük. Pazarlık yapalım diye bir darbede natodan yiyeceğiz. İnşallah yanılırım. Rest çekmeleri para ve güçle olur o da bizde yok.

    Yanıtla (22) (5)
  • Adsız / 19 Mayıs 2022 11:38

    Türkiye iki arada bir derede olmamalı.

    Yanıtla (1) (0)
  • Okur / 19 Mayıs 2022 11:31

    20 yılda ne itirazlar gördük. Ne dik duruşlar, ne -bu can bu beden de olduğu sürece- haykırışları neticeyi hepimiz biliyoruz. gerçekten de uzun bir yazı olmuş,

    Yanıtla (11) (0)
  • Ali Rıza / 19 Mayıs 2022 05:19

    Hocam her NATO ülkesinin elinde veto silahı var doğru, ama ABD nin dışındaki üyelerin silahının mermisi yok , beylik silah , çakar almaz.

    Yanıtla (10) (1)
  • Adsız / 19 Mayıs 2022 11:23

    Hangi ülkenin lideri "DUNYA BEŞTEN BÜYÜKTÜR"diyebildi?

    Yanıtla (1) (10)
  • karar okuru / 19 Mayıs 2022 11:19

    Bir şey olmaz biraz naz yapmak iyidir.

    Yanıtla (2) (2)
  • Fazıl / 19 Mayıs 2022 08:45

    Hiçte zor değil! Çaresi Erdoğan'ın iktidardan gitmesi! yerine ''Stratejik Derinlik'' bilenlerin ve bir el hareketi ile ''şakkadanak'' tüm problemleri çözebileceklerin yönetimi devralması lazım!

    Yanıtla (7) (4)
  • Adsız / 19 Mayıs 2022 11:16

    Sayın Fazıl Türkiye dünyadan ayrı düşünülemez.Petrolun variline zam gelirken akaryakıt aynı fiyata satılamaz.Muhalefet iktidar olunca mazotu beş liraya mi verecek?

    Yanıtla (1) (10)
  • karar okuru / 19 Mayıs 2022 11:14

    Türkiye devlet olarak elindeki kozu çok güzel kullanıyor ama bunu bu yazıyla gölgelemeye çalışmışsın sayın taşgetiren

    Yanıtla (1) (5)
  • Osman Aksoy / 19 Mayıs 2022 11:08

    Cumhur ittifakının dış politika hamleleri milli çıkarlardan ziyade iç politika hamleleri gibi geliyor, pkk uzantılarına ve fetö militanlarına en büyük destegi basta abd ve almanya'nın verdiği apaçık ortada niye onlara kabadayılık yapamıyoruz.

    Yanıtla (3) (1)
  • KARAR OKURU / 19 Mayıs 2022 11:05

    Şayet Reis 2023 seçimlerini kazanirsa, ki katanmak zorunda kazsmasa dahi o koltuğu gütültüsüz vermeyecektir. TCyi kesinkes iddiaya varim NATOdan kovacaklardir. TC ve isveç Ateş ve Barutun yanyana gelmesidir. Birisinin ordan çekilmesi lazim. Yunanlilar Beiden'a Beidenakis diyorlar. Yani pek yakinda bu Cinemada Abbbas yolcuuuu.

    Yanıtla (4) (2)
  • O aslan / 19 Mayıs 2022 10:55

    Yani şimdi Amerika hadi imzalayin derse kim ne diyecek. Bir biranson dedikten sonra. Büyük lokma ye büyük konuşma diyebiliriz. Daha önce bu restleri Rusya'ya, Almanya'ya, Arabistan'a, Mısır'a çekmiştik daha hatırlatayım mi. Yani demem o ki inandırıcılığı kalmadı .

    Yanıtla (6) (1)
  • Niyazi BAYAR / 19 Mayıs 2022 10:52

    DECCALA PAPUCU TERS GİYDİREN, FİRAVUNLARA DUA OKTAN hak suretli yaratıkların çıkarları için yapmayacak, satmayacak hiçbir şeyleri yok merak etmeyin.. FETHÜŞŞEYTANA ders verecek, HİTLERİ aratan faşistlerin çıkarları uğruna yapamayacakları hiç bir şey yok.. Tek kutsalları çıkarları olan MAKYANVELİSTLERİN çağlar boyu unutulmayacak seçkin öz evlatları...

    Yanıtla (4) (1)
  • Abdullah / 19 Mayıs 2022 01:11

    Sayın Ahmet bey ileride ak parti iktidarı değiştiğinde hataları ortaya döküldüğünde bu yanlışlarda gerekli uyarıları yapmadığından mesuliyetin ve sorumluluğun olacağını hatırlatırım.

    Yanıtla (3) (19)
  • Ekonomister / 19 Mayıs 2022 09:50

    Sorumlu yönetendir Abdullah efendi. Dimi bu görevi aldın, açacaksın gözlerini muhalif-iktidarcı demeyeceksin her kesimi dinleyeceksin. Ama kendi seçmenini dahi dinlemeye gidemeyen bir milletvekili ordusu varken mesuliyeti Ahmet beye atmak en basit ifadeyle kolaya kaçmaktır. AKP'nin de Erdoğan'ın da yanlış yönetebileceğini hatta yönettiğini artık kabullenseniz...

    Yanıtla (5) (2)
  • Karar okuru / 19 Mayıs 2022 10:39

    En doğru yorum bu. Bu kapıyı açan akıl fukaraları unutulmayacak elbet

    Yanıtla (1) (0)
  • Karar okuru / 19 Mayıs 2022 10:35

    AKP, Birleşik Arap Emirliklerine de esip gürlemişti. Suudi Arabistan ada esip gürlemişti. ABD ye de ver papazı, al papazı demişti.. Sonuçta her biri istediklerini aldılar. AKP sadece vitrinlere oynuyor. Yine sonuç belli. Bekleyelim görelim.

    Yanıtla (8) (2)
  • Misafir / 19 Mayıs 2022 10:22

    Politik ve stratejik olarak artısı veya eksisi düşünülmeden, kamera görünce dayanamayan Reisin o günkü tribün şovu..... İki hafta sonra unutulur... Sonucu zaten belli...

    Yanıtla (15) (2)
  • Hüseyin Su / 19 Mayıs 2022 10:21

    Tam anlamıyla bir "mücadeleci aklı" ince ince taş döşüyorsunu dünya kuşatmasının makuliyeti için.. pes

    Yanıtla (0) (2)
  • Sami Tezcan / 19 Mayıs 2022 10:06

    Sn Taşgetiren bu kadar uzun yazıp kendinizi yormasaydınız keşke, İsveç ve Finlandiyanın Nato ya girmesine karşı çıkılması "bu can bu bendende olduğu sürece Rahip Santoro hapisten çıkamayacak" meselesidir. ABD istiyorsa her iki ülke Nato ya girer

    Yanıtla (16) (3)
  • Hakan / 19 Mayıs 2022 10:05

    Benim bildiğim tek şey var sayın yazar o bagirmalar veto hakkı ni hatırlatmalar hepsi biraz pazarlıği üstten almadr sayın yazar atalarımız demiş evin içinde huzurun yoksa başka yerde huzur arama ( basakalari için hak telep ettiğin şeyi kendi vatandaşlarına versen sorun çözülür) tıpkı geçmişte olduğu gibi daha çok tukurdugumuzu yaliyacagiz

    Yanıtla (8) (2)
  • Mehmet Kaymas / 19 Mayıs 2022 09:51

    Neredennnn nereyeeeee.Direnen adamdan nereyeeeeee

    Yanıtla (2) (2)
  • Ekonomister / 19 Mayıs 2022 09:48

    Ahmet bey lütfen kullanılacak malzemeyi afişe etmeyin... Erdoğan bu olay üzerinden ülkesini koruyan lider imajını verip bir dönem daha koltukta kalsın fikrine aslında siz de sıcaksınız bunun farkındayız. Ülke yönetimi ile Erdoğan yönetimi sizin için aynı değil. Erdoğan'ı yanlış yönlendiriyorlar(!). Vatan millet Sakarya edebiyatına dönülünce sizler gibi yazarların Erdoğancı durması çok kırıcı ve size olan güveni boşa çıkarıyor. Tutarsız davranan iktidara arka çıkmak vatanı düşünmek değil maalese.

    Yanıtla (5) (3)
  • Erdoğan Çetindere / 19 Mayıs 2022 09:47

    Ez cümle.. Son paragraf.. Evet bu sorulara nasıl cevap vereceğini biliyor muyuz.. Gerçekten zordur işimiz...

    Yanıtla (0) (1)
  • karar okuru / 19 Mayıs 2022 09:46

    SADAT'i faklan besleyecegine milleti besleseydi bugun oy oranlari dusmez, bos efelenmelerle disardan icerdeki oy oranina destek aramak zorunda kalmazdi. Ama olmadi, nasip boyleymis. Artik parayla besledigi yandaslari dahi ikna etmesi zor. Degisimin kokusunu aldilar mi once onlar kacarlar.

    Yanıtla (9) (2)
  • karar okuru / 19 Mayıs 2022 09:29

    Erdogan kuzey avrupalilari sever aslinda. Kendisini Oslo'da Soros'la gorusturup iktidarin yolunu acmislardi. Hala da kendisinden vazgecmis degiller. Secimlerde eli guclensin diye atisiyorlar. Ama bu sefer icerde ise yaramaz. Milletin asabi cok bozuk. Hicbirsey ikinci kere ayni fiyattan alinamiyor. Hep zam. Hep zam.

    Yanıtla (15) (2)
  • Hermes / 19 Mayıs 2022 08:41

    Ne NATO, ne Rusya, ne Çin, ne ABD, TAM BAĞIMSIZ TÜRKİYE.. Eğiterek, üreterek, kaynaklarını mobilize ederek, beyin göçünü önleyecek bütün iş alanlarını oluşturarak, sınır güvenliğini sağlayarak, sivil/askeri bütün sanayisini geliştirerek, kendine yeterek....Eğitim ve gelir itibari ile Güçlü Halk, sonra güçlü ordu..Dinin kişisel hayata odaklandığı, tam özgür, ait olmanın, vatandaşı olmanın "büyük onur" olduğu bir ülke!.Herbir vatandaşın çok değerli olduğu bir ülke. Mümkün değil mi? Bence mümkün!

    Yanıtla (2) (1)
  • Mustafa / 19 Mayıs 2022 08:38

    Hazır yazmışken, bir de çözüm önerilerinizi alsaydık.

    Yanıtla (3) (1)
  • Erkan / 19 Mayıs 2022 08:18

    Iktidar trübünlere oynuyor.Yarın onay verirler.herşey iktidarın devamı için mübah

    Yanıtla (5) (3)
  • Cncrd / 19 Mayıs 2022 07:46

    Tüm ülkeler maalesef Türkiye'nin pazarlık etmek için sözde veto silahını kullandığını biliyor. 1980'lere gitmeye gerek yok. Mevcut iktidar İsrail Nato olayında da aynı şeyi yaptı sonra onayladı. Fransa'nın Nato askeri kanada dönmesinde de aynı şeyi yaptı. Yunanistan'ı örnek gösterinceye kadar kendi yaptıklarına baksalar. Filmin sonunu herkes biliyor her zamanki gibi çark edecekler.

    Yanıtla (13) (3)
  • Sayın yazar / 19 Mayıs 2022 06:52

    Bir ünlü komutan düşünür filozof Anadolu’da Türk milletine ve bütün unsurlarına devlet kurup oy verme hakkı vermiş hakka kulluğunu özgürlüğünü tesis etmiş kişi demiş ki sen algılamazsın da güvenlik iç hukuk barış huzur refah üretim ve adaletten geçer.. ne boş yazılar bunlar ya.. askeri ittifak NATO’yla yandaş bir unsurdur sadece ..

    Yanıtla (0) (5)
  • H.Bulat / 19 Mayıs 2022 05:54

    Fillandya, İscev bize borç bile olsa biraz Avro versinler , göndersinler hallederiz bu işi . Itirazımızı anlayin daaa, bizim ki eli yüksekten açma politikası.Anlaşirız biz iç siyasete oynuyoruz.Yoksa en büyuk terör destekcisinin( fetö nun başı nerede) ABD, AB olduğunu defalarca söyledik.Ama görüyorsunuz gayret ve çalışmalaraımızı . Bunlarla kopardiğimiz iliskilerimizi tekrar ihyaya çalışıyoruz.

    Yanıtla (7) (2)
  • Karar okuru / 19 Mayıs 2022 05:41

    Sizin her fikrinize onay vermeyen siyasi partilere, sivil toplum örgütlerine, normal siradan vatandasa terörist yaftasi yapistirirsaniz kimsede sizi ciddiye almamaya baslar. Biraz ciddiyet ve akil.

    Yanıtla (12) (4)
  • Muammer / 19 Mayıs 2022 05:27

    Konu çok komplike ve zor.. Ülkemizin jeostratejik konumu gereği ayrıca çok zor.. Ülke olarak bütün bir şekilde bu konuya bakılmalı..

    Yanıtla (14) (1)
  • okur / 19 Mayıs 2022 04:27

    Mesele şu ki insan hakları ve hukuk ihlallerimizden, terörle mücadele yöntemindeki yanlışlarımızdan ve topal demokrasimizden dolayı Avrupa ve ABD bize inanmıyor. Dün dostun olanlar yarın terörist oluyorlar ve sürekli terörist ve vatan haini ilanlarımızdan dolayı senin terörist dediğine Erdoğan muhalifi olarak bakıyorlar. Bu durum onların anlayabildiği bir durum değil. Bu da aslında gerçekten terörle mücadeleyi zayıflatıyor.

    Yanıtla (8) (1)
  • insan haklari savunucusu / 19 Mayıs 2022 02:16

    Makalenin son cumlesi : "Zor is degil mi?"....Zor is olmasinin tek sebebi var: Cumhurbaskani ulkeyi yonetemiyor. Verdigi yanlis kararlar yuzunden ekonominin durumu cok kotulesti ve bu isin altindan kalkamayacagini biliyor. Elestirenleri sindirmek icin sucsuz insanlara zindanlarda cile cektiriyor ve bu yoldan da donus yok; daha da sertlesecek. Tek care dis politikada gerilim cikarip milliyetci oylari kapmak. Daha once bunun faydasini gormustu. Belki gelecek secimde de gorur.

    Yanıtla (9) (3)
  • Gariban / 19 Mayıs 2022 01:34

    Kişilere bağlı, günü birlik politika uygulayan sistemler çöker sayın Taşgetiren. Kural ve kurumlar olmadan olmaz, olmaz. Ne yazık ki, bitirdiler, bitirdiler.

    Yanıtla (28) (3)
  • Okur / 19 Mayıs 2022 01:15

    Bırakın şu Nato’nun ikinci büyük ordusu masallarını. Asker sayısı sadece. Hava kuvvetleri yeni F16 almak için Amerika’ya yalvarıyor. Hava savunmamız yok. S-400 aldık ama nerde belli değil. Araya bir de halkbankası davasını katıyoruz. At pazarlığı

    Yanıtla (27) (7)
  • Çavuş / 19 Mayıs 2022 01:06

    ne yapacağımızı bilmediğimiz için bir oraya bir buraya savruluyoruz.

    Yanıtla (17) (5)