Patlama başladı

"Neden, diyordum, iktidar cenahından, olmadı muhafazakar kesimden, olmadı MHP çevresinden bir Allah’ın kulu çıkıp da, tam da iktidara oy veren kesimleri boğan ekonomik krize isyan etmiyor? “Olmuyor arkadaşlar”, demiyor, “size oy verenler eziliyor”, demiyor, “bütün icraatınız küçük bir azınlığa”, demiyor, “görmüyorlar mı, neden herkes, medyası vakıfları, ilim çevreleri, iktidarın yanlışları üzerine kapanıyor?”

Patlama başladı.

Sedat Peker’le birlikte pek çok problemli konuda adı geçen ancak öteden beri Ak Parti tabanının nabzını tuttuğu var sayılan Ak Parti MKYK üyesi Metin Külünk patladı. Yeni Şafak, belki başka gerekçeleri de ihtiva eden bir problemi ifşa etti. Bir eski Ak Parti milletvekili 15 Temmuz raporunun nasıl hasıraltı edildiğini anlattı.

Metin Külünk’ten başlayalım: Yayınladığı Twitter mesajları ile ekonomik kararların yüzde 10’luk tabakayı mutlu ettiğini ifade etti. “En az kazanan ile en çok kazanan arasındaki fark 23 kat; ekonomi yönetimi bu tabloyu okuyor mu? Ak Parti iktidarlarını 20 yıl boyunca omuzunda taşıyan daha çok hangi gruplardı, büyüme rakamları açıklandığında sokak neden tepkili?” diye sordu. “Teknokratik aklı sorgulamalıyız” dedi.

Külünk’ün bazı değerlendirmeleri şöyle:

“-Kalkınma göstergelerinin en önemlileri halkın mutluluğu ve refah seviyesidir. Özellikle dar gelir grubu ve orta sınıfın refahı ekonomi yönetiminde temele oturtulmalıdır. Ekonomi bürokratlarının ne hikmetse ilgisini çekmeyen bu alana acilen dokunulmalıdır.

“-En üstteki yüzde 10’luk kesim toplam servetin yüzde 67’sine sahipken, en alttaki yüzde 50’lik nüfus toplam servetin sadece yüzde 4’üne sahiptir. Acaba ekonomi yönetimi bu tabloyu okuyor mu? Bürokratlar bu tablodan haberdar mı?

“-Sürekli büyüme rakamı açıklayarak sokağın gönlünü almak mümkün mü? Çünkü sokağa indiğinizde büyümeyi hissedenlerin çoğunun yüzde 10’luk dilime sahip kesim olduğunu görüyoruz. Mevcut politika ve tercihler alt ve orta gelir grubundan daha çok yüzde 10’u mutlu ediyor.

“-Burada dikkat. 15 Temmuzda sokağa inenlerden kaç tanesi yüzde 10’luk gruptaydı? Ak Parti iktidarlarını 20 yıl boyunca omuzunda taşıyan daha çok hangi gruplardı? Büyüme rakamları açıklandığında sokak neden tepkili?

“-Kamu bankaları acilen asli vazifelerine odaklanmalıdır. Esnaf, sanatkar, KOBİ, çiftçi, öğrenci, işçi, memur gibi kesimlerin ihtiyaçları için kurulmuş olan Kamu bankaları milli kaynakları millet lehine kullandırmalıdır. İnşaat sektörüne kaynak aktarımı minimize edilmelidir.

“-Betona gömülen paradan vatandaşa bir pay düşmüyor. Yüzde 10’luk kesime verilen krediler yüzde 50’lik kesimin refahını artırmıyor. Dar bir elit kesim servetine servet katıyor. Bu düzeni baştan aşağı değiştirmek zorundayız. Sokağı duymayan, sokağı görmeyen teknokrat akıl sorgulanmalıdır.

“-2023 yolunda ilerlerken en kritik alan olan ekonomide kaynakların betona, holdinglere ve büyük şirketlere akıtılmasının önüne geçilmeli ve halkın refahına odaklanılmalıdır. Türkiye’nin büyüme sorunu yok diyerek bu işin içinden çıkılamaz.”

Külünk sonraki cümlelerinde dar ve orta gelirli grubun “ Türkiyemezin Sayın CB’mızın Liderliğinde verdiği büyük mücadelenin omurgası” olduğunu, “15 Temmuz mitinglerinde bu omurganın dimdik ayakta elitlerin ise perde arkalarında” olduğunu ifade etti. Sonra da “Omurgayı ihmal eden teknokratik aklı sorgulamak” gerektiğini söyledi.

Belli ki Külünk, sorumluluğu “teknokratik akıl”a havale ederek, “Laf dinlemeyen teknoktarik aklı” değiştirebilen ve her fırsatta “Ekonominin dümeninde olduğunu” ifade eden siyasi iradeyi sakınmış oluyor.

Varan iki: İsmail Saymaz’a konuşan bir eski Ak parti milletvekili, 15 Temmuz raporunun hasıraltı edilmesinde Ak Parti Grup Başkan vekili Mustafa Elitaş’ın rolü olduğunu, Elitaş’ın bu noktada Cumhurbaşkanı’nı da etkilediğini iddia etti. Bu arada Komisyon Başkanı Reşat Petek de raporu Meclis Başkanı’na teslim ettiklerini, yayınlanmamasının onun kararı olduğunu açıkladı.

Varan üç: İktidara desteği ile bilinen, zaman zaman da grubun iktisadi çıkarları istikametinde yayınlar yapan Yeni Şafak gazetesi, merhum Kadir Topbaş’ın görevden alınmasından sonra İBB’ye 1.5 yıl kadar başkanlık yapan Mevlüt Uysal’ın şu anda Ankara’da iş takipçiliği yaptığını iddia etti. Gazetenin haberinde şu ifadeler yer aldı:

“1,5 yıl İBB Başkanlığı yapan Mevlüt Uysal hem bu unvanını hem hukukçu kimliğini kullanarak iş takipçiliği yapmakla suçlanıyor. İddialara göre birçok bakanlık ve bürokrasideki bağlantıları aracılığıyla HSK ve Danıştay’da bazı isimleri de etki altına alan Uysal, bazı şirketlere imtiyaz sağlıyor, hukuksuz şekilde adrese teslim özel ihaleler yaptırıyor. Uysal, yargıyı bazı kararları almaya zorlarken devletin en üst düzey isimlerini kullanmaktan çekinmiyor.”

Bu ifadelerin bence en dikkat çekici yanı “HSK ve Danıştay gibi yargı kurumlarının etki altına alındığı” iddiasıdır. Dolayısıyla cevabı Uysal’dan önce HSK ve Danıştay’ın vermesi gerekiyor.

Bunlar, iktidar cenahındaki sancının tipik ürünleri. İfade edilenler yine de süzülenler. Sancının gerçek boyutları kamuoyuna yansıdığında savunma cenahının işi gerçekten sıkıntılı olacak.

YORUMLAR (191)
YORUM YAZ
İÇERİK VE ONAY KURALLARI: KARAR Gazetesi yorum sütunları ifade hürriyetinin kullanımı için vardır. Sayfalarımız, temel insan haklarına, hukuka, inanca ve farklı fikirlere saygı temelinde ve demokratik değerler çerçevesinde yazılan yorumlara açıktır. Yorumların içerik ve imla kalitesi gazete kadar okurların da sorumluluğundadır. Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır. Özensizce belirlenmiş kullanıcı adlarıyla gönderilen veya haber ve yazının bağlamının dışında yazılan yorumlar da içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır.
191 Yorum
  • Karar okuru / 19 Temmuz 2022 00:21

    Metin külünkü tanıyan herkes garibanlar alt tabaka üst tabakanın pek ilgi alanına girmediğini bilir. Onun şu günlerde motivasyonu başka. Beni görün diyor her ay böyle bir huruç yapar. Diğer zikrettiğiniz kişileri tanımam muhtemelen siz de tanımıyorsunuz ama Bal gibi gıybetini yapıyorsunuz. Bir kişinin yapmadığı bir şeyi yapmış gibi insanlara ifşa etmek iftiradır en büyük günahlardandır. Bir kişinin yaptığı bir şeyi topluma ifşa etmek gıybettir o da en büyük günahlardandır. Katlden beterdir.

    Yanıtla (14) (52)
  • Karar Okuru / 19 Temmuz 2022 05:47

    Ne özeli genel bu geneeeeeel diyenlere de bir iki sözünüz olur mu? Siz medya olmasın, hiçbir şeyi görmesin istiyorsunuz. Tabi ki sadece işinize gelmeyenleri. Siz gidin yandaş medyaya bir bakın da gıybetin, iftiranın, yalanın dik alasını görün ondan sonra burada eleştiri yapın. Yandaş medyadaki iftiraları, iğrençlikleri mideniz kaldırmaz…

    Yanıtla (17) (11)
  • insan haklari savunucusu / 19 Temmuz 2022 07:13

    Safsatayi birak. Darbeyi Arastirma Komisyonu'nun raporu nerede? Neden ortada yok bu rapor?

    Yanıtla (47) (14)
  • MD..Edep..Edep. / 19 Temmuz 2022 09:21

    Gıybet !!! Hemşerim gıybet neymiş elbette Rabbim sana öğretecektir, nedense bırak gıybeti muhalefete ait özel hayata ilişkin kaset ve görüntüleri çarşaf çarşaf yayınlarken hiç gıybet olmuyordu ne hikmetse.. Şimdi bırak bu işleri de hem aylık 10 bin doların, hem de şu 15 Temmuz Meclis raporunun hesabın ver..

    Yanıtla (10) (11)
  • Karar okuru / 19 Temmuz 2022 19:46

    Muhterem, yorumu okursanız puandan bu yandaş ayırmadım. Gıybet ve iftira ile İlgili seninde iman etttiğin kitabı okursan, hoca olmaya gerek yok çok daha ağır bir suç olduğunu hatta katliamdan beter olduğunu görürsün. Konu genel bir hastalığımızdır. Sana da yapılanı vardır çevrende yakınlarına da. Basın maalesef bu büyük suçu yayarak yazarak para kazanıyor rızkını evine götürüyor. Burda taraf yok. Hatta Avrupa’da bu konu ile ilgili çıkarılan kanunları da internetten bulursun. Konuyu takip et.

    Yanıtla (1) (4)
  • MD..Edep..Edep. / 20 Temmuz 2022 21:26

    Allah gıybeti ''Ölmüş kardeşinin etini yemek ister miydiniz'' şeklinde mecaz şekilde Kuranda belirtmiştir.. Siz ne ölü de ne diri de ne değer ne de et bıraktınız be.. Bi davranışlarınıza bakın hangi ameliniz Kuranla uyuşuyor, münafıklık, mücrim, müşrik nedir, kime demir insan merak eder.. Bak bakalım kendine.. Eyke ve Medyen halkı yanınızda melek kalır hemşerim. Adalet ve liyakat diye bir derdiniz olmadı, adam kayırdınız, millete kumpas kurdunuz .. Gıybet?

    Yanıtla (0) (0)
  • Seyfeddin Yılmaz / 20 Temmuz 2022 12:32

    Emekli eğitimciyim. İsraftan kaçınarak, geçiniyorum. Ancak,Külünk'ünn söyledikleri gerçekçi. Akparti'yi taşıyan geniş halk kitlesi; sıkıntıda. Sayıca bu kalabalık ve sadık grup; yanlış ekonomi ve enformasyon baskısından bunaldı. Sıkıntı giderilmezse, CB'nı ve Türkiye'nin; dolayısıyla halkın geleceği sıkıntıya girecek. Acil tedbirler şart.

    Yanıtla (0) (0)
  • Ahmed 61 / 19 Temmuz 2022 12:02

    Türkiye çok ağır süreçten geçiyor.İçte ve dışta çok ciddi sorunlarımız var.Tecrübesiz,deneyimsiz kişilerle bu süreç atlatılamaz.

    Yanıtla (7) (30)
  • Karar okuru / 19 Temmuz 2022 16:53

    Mesela ne gibi sorunlar.

    Yanıtla (0) (4)
  • Düşünceli / 20 Temmuz 2022 11:57

    Yazıyı okumadınız mı? Okumadan hemen yorumlara mı geçiyorsunuz?

    Yanıtla (0) (0)
  • Eyüp Can / 20 Temmuz 2022 01:00

    Toplum Pasif, bu kadar gözönünde olan yolsuzluk adaletsizliklere sez çıkartmayan bir toplum satır aralarında olan mesajlarlamı kulak vereçek?

    Yanıtla (0) (0)
  • Ahmed 61 / 19 Temmuz 2022 11:42

    Herkes patlamaya başladı bu iş tamam gibi!Ne olacak şimdi?Hani İstanbul'da herşey daha güzel olacaktı?Öyle olacaksa kalsın,böylesi daha iyi.

    Yanıtla (5) (23)
  • okur / 19 Temmuz 2022 23:55

    Ahmet61 , kadir topbaş başkan seçildiğinde istanbulun tüm iskelelerini büyükşehire aktaranlar ne olduda şimdi bunları büyükşehirin elinden almaya çaşıyorlar....hepsi deniz işletmelerinin olunca herşey dahamı güzel olacak

    Yanıtla (0) (0)
  • Gonyalı / 19 Temmuz 2022 23:32

    Bunları ülkeyi yönetenler de biliyor, ama ülkeyi batırmak için ABD ye söz vermişler, görevlerini harfiyen yerine getiriyorlar.

    Yanıtla (1) (0)
  • Bilge Kağan / 19 Temmuz 2022 23:19

    Bu, evin müsrif oğlunun, işi batırdıktan sonra ev halkının güvenini kazanmak için, bir daha bu hataları yapmayacağım demesine benziyor Metin Külünk dahil nereden buldun yasasını kabul etsin dürüstlerse. Bölüşsünler servetlerini bıraksınlar ikinci hanımları lüksü şatafatı ben o zaman helal olsun derim yoksa boş bu günah çıkartmalar

    Yanıtla (3) (0)
  • Turgay / 19 Temmuz 2022 09:45

    Külünk tabiri yerinde ise kızım sana söylüyorum gelinim sen anla diyor. Ama okuma yazması olan herkes bu sözlerin muhatabının Erdoğan olduğunu biliyor. Bu durum artık minareye uydurulacak kılıf olmadığını da gösteriyor. Uzun lafın kısası AZ KALDI GİDİYORLAR.

    Yanıtla (21) (13)
  • Kendiniz / 19 Temmuz 2022 19:53

    Çalın kendiniz oynayın bu ne güzel dünya sizi okuyan temel dediydiya yüzde 99 geliniz diye yanlış hesap yüzde 100 geliyorsunuz.uyanınca günaydın derim iyi uykular

    Yanıtla (2) (5)
  • bağımsız / 19 Temmuz 2022 22:31

    Heralde sizin olduğunuz yerden öyle görünüyor, biraz yükseğe çıkıp 360 ° etrafa bakabilirseniz %50 yi görürsünüz.

    Yanıtla (0) (2)
  • cumhur / 19 Temmuz 2022 21:20

    Sayın hocam,"araba devrildikten sonra yol gösteren çok olur!" diye bir söz vardır.Bu ülke hepimizin.Kişiler ,guruplar,partiler hepsi gelip geçicidir. Baki olan devlettir.Herkes sorumludur.Bu geminin içindeyiz.Pişman olacağımız işleri yapmamak gerekir.Geleceğe güvenle bakabilen kaç kişi var?İnsan gibi yaşamak herkesin hakkıdır.

    Yanıtla (1) (5)
  • Karar okuru..!.. / 19 Temmuz 2022 22:08

    Ama bazıları sisirip,sisirip balon patlatma oyununu seviyor..molla kasim olmasi degistirmiyor,,balon oyununu sevmesi..

    Yanıtla (1) (2)
  • KARAR OKURU / 19 Temmuz 2022 16:47

    Koca makalede size ait birkaç cümle var. Gerisi sözüne itimat edilmeyecek zevattan tevatür. Varsa yapıcı önerileriniz okumaktan memnun oluruz.

    Yanıtla (3) (7)
  • cumhur / 19 Temmuz 2022 21:27

    Bu ülke hepimizin.Benim,senin onun değil hepimizin.Ülkemiz bu durumda ise sorumlusu hepimiziz...Korkmuyorsan sen de fikrini söyleyebilirsin...

    Yanıtla (0) (1)
  • Karar okuru..!.. / 19 Temmuz 2022 21:42

    Molla kasim olursa muharrir normaldir..

    Yanıtla (0) (1)
  • Ahmed 61 / 19 Temmuz 2022 11:56

    Şunun şurasında seçime nekaldı? Hala adaylarını belirleyemediler.Yapranırmışmış! Muharrem İnce,nedemişte?adaylığım daha önce açıklansaydı daha fazla oy alırdım.Eğer adayları bansur bey ise geciktirmelerinde fayda var sanırım.

    Yanıtla (8) (40)
  • VD / 19 Temmuz 2022 15:18

    Aday açıklamalarına gerek yok; atv, CNN Türk vbher gün yorum memurlarıyla kendi kendilerine bir şey tartışıyor!

    Yanıtla (9) (7)
  • Necati / 19 Temmuz 2022 16:25

    Ahmet61 bence sen kendine yeni bir yol belirle .akp kaybedecek Oyu dusun

    Yanıtla (7) (7)
  • bağımsız / 19 Temmuz 2022 17:03

    Size göre, oysa top ortada.

    Yanıtla (1) (7)
  • Karar okuru..!.. / 19 Temmuz 2022 21:40

    Adamlar hem cazgir hemde perde arkalarindan bağırıyor kimsenin sesi belli olmasin diye son dakka gözükecek *Donkisot KURTARICIMIZ*...ama bir gozukecek hepsi o sonra da ara bul . kargaşada

    Yanıtla (0) (1)
  • Dogukan ilbey / 19 Temmuz 2022 12:00

    Turk halkinin kaderci anlayisini dini soylemlerle kullanan akp toplum yapsinin psikolojik ve sosyolojik yapisindan bi haber halkin sinir uclariyla oynuyor.milleti koyun yerine koymuslar zannediyorlar ki bu koyun her zaman ot yer.beyler ac kalan insan sel olur akar.elinizdeki copa,tanka guveniyorsaniz yaniliyorsunuz.turkiye sosyal patlamaya zorlaniyor,bunun atesini de gocmenler yakabilir.belki bu durum birilerinin isine gelecek ama ulkenin gittigi yol srilanka yolu.

    Yanıtla (19) (12)
  • Karar okuru / 19 Temmuz 2022 15:43

    Dunya tarihine bakin grlir adaletsizliginden ve ekonomik sikintilardan ne kargasalar cikmis. Bizimkiler halen daha saz caliyor,yandaslar oynuyor...

    Yanıtla (6) (6)
  • Hakkı / 19 Temmuz 2022 16:14

    Srilanka halkının %99,99 u terörist. İsterseniz Sayın Erdoğan a sorun. Elhamdülillah bizde terörist oranı %55.

    Yanıtla (8) (6)
  • Halk / 19 Temmuz 2022 19:36

    Coraptan bir goz kacinca artik o corabi onaramazsiniz sokulur gider.akp de sokuk coktan baslamistir ve geri donusu yoktur.akp anap ve dyp nin kaderini yasayacak.

    Yanıtla (7) (3)
  • Nihat / 19 Temmuz 2022 21:21

    Gelecek buyuk depremin oncul sarsintilari basladi.

    Yanıtla (3) (1)
  • Esma / 19 Temmuz 2022 17:15

    Artık kökten temizlensin yolsuzlukların üstünü korkusuzca açacak, haktan korkacak hak yemeyeyecek,dün hoca diye ağlayanların bugün milyonluk zengin listesine girip garibanların hapishane köşelerinde ölmesine izin verilmeyecek, adalet istiyoruz. Gerçek darbe soruşturmasını yüreklice açacak asıl hainleri ifşa edecek, yürekli adamlar istiyoruz. Halkın ekmeğine el uzatmaktan korkan adamlar istiyoruz. Elhak Allah büyüktür.

    Yanıtla (11) (6)
  • Geliyor!!! / 19 Temmuz 2022 19:44

    İttifak hazır sizi kurtaracak bir de başlarına bir baş bulsalar sizde şehitlerin hesabını nasıl vereceksiniz o da sizi ilgilendirir vesSelam

    Yanıtla (2) (3)
  • Vatandaş / 19 Temmuz 2022 20:50

    Peki CHP iktara geldiğinde bu dedikleriniz olmayacak mı?..

    Yanıtla (1) (6)
  • Cay53 / 19 Temmuz 2022 19:25

    Sonunda ulkeyi beceriksiz,liyakatsiz kisilerin ulkeyi bu duruma dusurdugunu kabullendin. Allah fetaset versin.

    Yanıtla (2) (3)
  • Demokrat / 19 Temmuz 2022 19:22

    Problem ahlak problemi. Yüzünü hangi tarafa çevirsen pis kokular geliyor. Demek ki liyakat problemi olduğu çok açık. Ondan öte de ahlak problemi ayyuka çıkmış. Nezaketen lağım patladı denilememiş. Yazının başlığı kibarca olmuş.

    Yanıtla (0) (3)
  • Itirazım var / 19 Temmuz 2022 12:56

    Eyyyyyyy kul hakkı yiyiciler, bir yıl daha yiyin, kusunca ya kadar yiyin. Bu yediğiniz kul haklarınin hesabını Cenabı Hakkın önünde vereceksiniz. O oturdugunuz villalar, bindiginiz lüks arabalar, uçtuğunuz uçaklar sizi kurtarmayacak. Yiyin efendiler yiyin.

    Yanıtla (42) (14)
  • bağımsız / 19 Temmuz 2022 15:59

    Bu ifadeleri iktidar mensuplarına karşı söylediğiniz açık, yiyen varsa ki olabilir! aynı sözler chp, ip, mhp, hdp li belediyelerde de yiyiyiciler varsa onlarıda kapsamalıydı.

    Yanıtla (10) (22)
  • İbrahim Hanif / 19 Temmuz 2022 16:46

    Bağımsız (!) arkadaş, adam saraylarda yaşayıp, uçak filolarıni kim kullanıyorsa, onu kastetmiş. Anlayın artık!

    Yanıtla (10) (6)
  • bağımsız / 19 Temmuz 2022 18:54

    Neyi kasdettiğini zaten belirttim ama sizin gibilerin tek derdiniz var"Erdoğan gitsinde, ne olursa olsun"esas düşünceniz bu,Kılıçdaroğlu c. başkanı bile olsa ben bu düşüncede olmam.

    Yanıtla (2) (4)
  • Özer / 19 Temmuz 2022 19:45

    Konuyu dağıtma. Bağımsız

    Yanıtla (0) (4)
  • Dinar Şimşir / 19 Temmuz 2022 21:04

    Siz bu söylediğinize inanıyormusunuz. Muhalefet belediyelerinin başında 7/24 müfettiş görevli. Yolsuzluk olacak da iktidar kullanmayacak

    Yanıtla (0) (5)
  • vatandaş / 19 Temmuz 2022 21:30

    Mühür kimdeyse süleyman odur !

    Yanıtla (0) (1)
  • bağımsız / 19 Temmuz 2022 22:10

    özelikle dağıtmıyorum.

    Yanıtla (0) (1)
  • bağımsız / 19 Temmuz 2022 22:17

    Yanlış hatırlamıyorsam hiç kullanılmadı, kullanılmamış olması, olmadığı anlamına gelmez, Şunu bilelim yiyici yiyici dir,her yerde olabilir,m. ittifakının yiyicisi iyi,c. ittifakının yiyicisi kötü veya tersi savunulamaz.

    Yanıtla (0) (1)
  • Düşünceli / 23 Temmuz 2022 08:23

    Burada herkes yolsuzluğa karşı; öyle olmasa kimseyi “yiyicilik” nedeniyle eleştirmezlerdi. Yani “şu yerse olmaz, ama bu yerse olur” diyen kimse yok; dolayısıyla kime karşı tartıştığınız belli değil.

    Yanıtla (0) (0)
  • Esma / 19 Temmuz 2022 17:10

    Efendim yedikleri devletin ve milletin parası,asla helal etmiyorum, gücüm, kuvvetim sadece itiraz etmeye ve farkedin artık demeye yetiyor, ama içim boğuluyor. Fakir halk diye birde ifade çıktı, halkı fakirleştirdik diyen yok. Canım ülkemi betona gömdüler, yolunu göremeyen müteahhit oldu, paranın sınırını bilmiyor. Öğretmen fakir doktorlar ölümle burun buruna, sokaklar 20 li yaşlardaki kızları metres yapan ipsiz zenginlerle dolu, eğitimde öğrenci dinsizim narası atıyor, gerçekten çok büyüyoruz

    Yanıtla (19) (6)
  • ek / 19 Temmuz 2022 16:55

    Sorunlarin en birincil kaynagi Sn. Erdogan'dir. Akp genel baskani. Kediye kedi demek yerine, teknokrat aklini suclamak pek bir patlama sayilmaz. Kral ciplak. Artik kendi koltugunu dusunmeden bunun soylenmesi gerekiyor. Imza yetkisi kimde ise, sorumluluk onun omuzlarindadir. Nokta.

    Yanıtla (7) (5)
  • DEDEM-K. / 19 Temmuz 2022 16:06

    Muhterem Hocam 2002 deki Ak Parti ile 2022 deki AKP arasındaki farkları gösteren örnekler vermişsiniz,bu örneklere göre 2002 DSP sinin durumuna düşmesi gereken iktidarın desteği hala %30 görünüyor insanlar anketçilerle kafa buluyor olmalı. 15 sene her yerde gümbür gümbür savunan benim yanımda bile destek vereceğini söyleyen kalmamışken anketler beni şaşırtıyor. Bir şarkı vardı "bir yemin ettim dönemem" diye galiba döndük demek ağır geliyor...

    Yanıtla (4) (6)
  • İBRAHİM / 19 Temmuz 2022 16:05

    en çokta neye kızıyorum biliyormusunuz seçtiklerimizin makamında sanki biz onları seçmemişizde onlar bizi kulluğa/köleliğe seçmiş gibi davranmaları, alaycı küçük görücü konuşmaları, kendilerinin çok önemli seçilmiş iş becerir iş bilir ama makamında oturan vatandaşın acınacak eline 5 lira tutuşturulacak kişiler olarak görmeleri. hz ÖMER ha vay anam vay. Daha bugün sabah onda bir makamda aynen bu tabloyu yaşadım partisi farketmez

    Yanıtla (8) (5)
  • KOCA YUSUF / 19 Temmuz 2022 15:56

    Akp yönetecileri de cözemiyorlar , daha ne kötülük yapmamiz gerekiyor ki oyumuz yüzde otuzun altina düssün.

    Yanıtla (8) (6)
  • Itirazım var / 19 Temmuz 2022 13:03

    Her ampulün bir ömrü vardır, AKP ampulünün ömrüde bu kadarmış . Herkes bilir ki patlayan ampul tamir edilemez, tek bir çözüm vardır çöpe atmak.

    Yanıtla (36) (14)
  • bağımsız / 19 Temmuz 2022 15:55

    Savunmak gibi olmasın ama henüz patlama yok.

    Yanıtla (2) (14)
  • KOCA YUSUF / 19 Temmuz 2022 15:54

    Akp yöneticeleri bile isyan ediyor , Akp ye oy veren vatandas etmiyor.

    Yanıtla (7) (5)
  • İlkeli / 19 Temmuz 2022 15:42

    Bence akp adil patlamayu 2023 seçimlerinde yapacak. Hep birlikte balkonda bize ne oldu, bizi kim ittirdi diyecek. Arkadan milletin gür sesi çıkacak biz ittirdik diyecek

    Yanıtla (4) (6)
  • İstanbullu bir okur / 19 Temmuz 2022 15:41

    Sn.Taşgetiren;tebrik ediyorum sizi,konuyu daha bir deşmek lazım.Bunlar ancak'süzülenler'olduğuna göre,daha daha neler var?3Y.yi daha daha işlemek lazım.Devleti ele geçiren,milletin malınamı konuyor?15 Temmuz dosyasının bende siyasi güç manevralarıyla kapatıldığına inanıyorum.Fetö.siyasi,sivil ve bürokratik ayak olmadan oluşurmu?Her devirde yapılan yolsuzlukta böyle değilmi?Başka olamaz zaten.3Y.ile geldiler,ümit ederim 3Y.ile gitsinler,bu ğünler hazırlık günleri olmalı,Adalet hükümran olmalı.Syğ

    Yanıtla (3) (5)
  • ADALET / 19 Temmuz 2022 15:40

    Metin Külünk bilinen gerçekleri bir daha ilan etmiş. Teknotralar ve bürokratların ne suçu var . Onlar siyasi iradenin emri olmadan nefes alamazlar karar veremezler. Külünk bilinçli olarak yanlış hedefe ateş ediyor,Hiç risk almadan suçluyu hemen buluvermiş aferin kendisine , durum tesbiti yapacağına çözüm önerilerini dile getirseydi daha hoş olurdu,uygun emirler gelse bürokratlar niye yapmasın yapmama gibi bir lükslerimi var,memurdur verilen emri yerine getirir,Siyaseten sorumluluğu yoktur .

    Yanıtla (2) (5)
  • The end / 19 Temmuz 2022 15:36

    bence Külünk e payını vermemişlerdir. O da ağlıyordur yaramazlık yapıyordur. Akp millet hakkı kul hakkının üstüne basa basa istismar ile sosyal yardımları ( fakirliği muhtacligi)1 milyondan 4 milyon aileye çıkararak geldi bugunlere

    Yanıtla (3) (4)
  • Karar Okur / 19 Temmuz 2022 15:29

    Metin Külünk beye günaydınlar diyorum dört yıldır nerelerde idi ki bu ekonomik yangını görememiş. 84 milyon Türk milleti büyük bir sıkıntıda iken 5 li çete lüks hayat yaşamaya devam ediyor çünkü saray da aynı yaşantı içinde.

    Yanıtla (4) (4)
  • Komilfo / 19 Temmuz 2022 14:29

    Dün yenilen hurmaların neticesi vesselam!

    Yanıtla (1) (4)
  • Mds / 19 Temmuz 2022 13:51

    Dış politikada hep aldanma aldatılma modundayız. Kimde çok para var, kim çok para verirse oradayız!

    Yanıtla (1) (5)
  • Harun / 19 Temmuz 2022 13:44

    Rantı paylaşmak söz konusu olunca kavga başlıyor

    Yanıtla (4) (5)
  • Merak... / 19 Temmuz 2022 09:12

    Ak parti hani öz eleştiri yapmıyor du....ama size göre bu patlama...

    Yanıtla (2) (38)
  • Vatandaş / 19 Temmuz 2022 12:19

    Özeleştiri değil bu, suçu teknokratlara yıkmak, halka sevimli görünmek. 'Ben yapmadım, miki yaptı'. Ama halk, onca ağır propogandaya, ilkesiz ahlaksız basın ve televizyon kanalına rağmen, artık kanmıyor...

    Yanıtla (27) (12)
  • F can / 19 Temmuz 2022 13:41

    Yolsuzluk raporu saklamak yargıda iş bitirmek ve öz eleştiri mi . Suç bunlar suç .

    Yanıtla (2) (5)
  • Itirazım var / 19 Temmuz 2022 12:48

    Ilahi adalet er ya da geç tecelli eder. Bunlar iftira, yalan, kumpas, din ticareti ile 20 yıl saltanat sürdü. Alma mazlumun ahını çıkar aheste aheste demiş atalarımız. Bunlarin öbür dünyada da yatacak yeri yok. Tüyü bitmemiş yetimlerin hesabı sorulacak.

    Yanıtla (20) (12)
  • F can / 19 Temmuz 2022 13:39

    Herkes ilahi adaleti beklesin. Nerede 20 yıldır ilahi adalet. Gelişmiş ülkelerde hata yapan 3 gün içinde hesap verir. Yani adaleti insanlar yerine getirir. Geri ülkeler ilahi adalet diye diye ölür gider. Sonrada ahirette hesap sorulacak der.

    Yanıtla (4) (5)
  • karar okuru / 19 Temmuz 2022 13:30

    Bu ampülün ömrü bitti, yeni ampül de en fazla 5 yıl yanacak. Sonra gelsin ampüller, gitsin ampüller. Enseyi karartmayın. İktidar ve muhalefet ve de toplum olarak tümden yiyiciyiz...

    Yanıtla (1) (5)
  • bağımsız / 19 Temmuz 2022 13:24

    Şahsen bu 3 varan konusınu patlama olarak görmüyorum(ama bu konular önemsiz de demiyorum) Varan 1 bilinçli yapıldığı, 2 cinin zaten bilinen olduğu, 3 sünün lokal bir durum olduğu düşüncesindeyim.ak parti geniş manada c. ittifakı umud olma özelliğini koruyor, m. ittifakıda umuddan ziyade tercih, alternatif olarak varlığını sürdürüyor, bu arada kararsızlar oranı da % 20 lerde dolaşıyor.

    Yanıtla (0) (5)
  • Necati / 19 Temmuz 2022 13:11

    Hiç nır bahane aranmasın. Tek sorumlu ve yetkili erdogandir.

    Yanıtla (27) (12)
  • Birinci cumhuriyet / 19 Temmuz 2022 12:46

    Türkiyede 1925 de kurulan rejim yeni sosyete var etme adına yandaşlarını zengin etti,o zamandan bugüne sürekli yandaşlara akıyor kaynaklar. 100 yılda ,en üstteki yüzde 10’luk kesim toplam servetin yüzde 67’sine sahipken, en alttaki yüzde 50’lik nüfus toplam servetin sadece yüzde 4’üne sahip hale getirildi.Günü birlik siyaset ve şahıs konuşmak anlamsız sorun rejim sorunu ve ikinci cumhuriyet dışında çözüm yok.Bu rejim , kendini eleştirenlerin çoğunu bile zamanla bozdu kendine benzetti.

    Yanıtla (4) (23)
  • Cemaziyelevvel / 19 Temmuz 2022 12:37

    Gemi su alıyor, mürettebat birbiriyle kavga ediyor. Menfaat üzerine kurulan dostluklar yok olmaya mahkumdur.

    Yanıtla (10) (11)
  • karaçavuş / 19 Temmuz 2022 09:57

    Külünk, Yenişafak ve Reşat Petek'in patlaması AKP tabanındaki patlama sesleri. Ampül'ün de yakında patlayacağı kesin.

    Yanıtla (25) (14)
  • duyalı okur / 19 Temmuz 2022 12:23

    çünküüü, yolun sonunu herkes gibi, onlar da görüyor artık...

    Yanıtla (19) (12)
  • Fatih Ergili / 19 Temmuz 2022 12:16

    Beter olsunlar. Kafa göz birbirlerini yemedikçe, narkoz bozulmuyor.

    Yanıtla (13) (12)
  • Vatandaş / 19 Temmuz 2022 12:16

    Gemi batıyor, daha fazla sayıda atlayan olacak gemiden.

    Yanıtla (15) (12)
  • Mamosta / 19 Temmuz 2022 12:15

    Türkiye’de en büyük rant merkezleri tarikat ve cemaatlardır. Bu rant merkezlerinin genel başkanlığı koltuğuna oturmak için kaset savaşları başladı.

    Yanıtla (17) (12)
  • HTURK / 19 Temmuz 2022 12:15

    Benim düşüncemde aynı, Kulunk diyorki iyi şeyleri reis yapar, kotuleri bürokratlar. Siz reise oy vermeye devam edin o iyidir. Iyide teknotratlari atayan, gorevlendiren Kilicdar'mi a benim iki gözüm.

    Yanıtla (21) (13)
  • zülküf ayaz / 19 Temmuz 2022 11:32

    Kamu vicdanın sesi sayın Taşgetiren, 20 yıldır sayın Erdoğan' göz yumduğu İhlas Finans toplumsal yarasını dile getirilme şerfinin size ait olmasını yüz bin mağdur adına dileriz. Saygılarımla.

    Yanıtla (16) (12)
  • Ali İncirci / 19 Temmuz 2022 12:04

    İhlas Finanscılar milletin parasının üzerine yattılar, büyük ve çaresiz mağdur bir kitle var. Mevcut iktidar tıpkı Mavi Marmaraya yaptığını yapıyor: bana mı sordunuz para yatırırken diyor. İhlas Holding sahipleri bir eli yağda bir eli balda, haram para üzerinden saltanat sürüyorlar. Kamu Vicdanı artık sayın Kılıçdaroğludur. Onun bu konuyu gündeme getirmesi durumunda, başka birçok örenkte olduğu gibi, AKP'liler adım atacaktır. Burası bir devlet ise, Devlet adım atacak, mağduriyetleri giderecekti

    Yanıtla (15) (12)
  • Asım Karlıdal / 19 Temmuz 2022 12:14

    Aynen size zahmet.

    Yanıtla (1) (11)
  • Süleyman Özçelik / 19 Temmuz 2022 11:01

    Ben patlamayı seçim tarihi ile birlikte açıklanan vekil listesi sonrası ile son bulacağını düşünüyorum her ne kadar bazı anketler ak partiyi yüzde 36 larda gösterse de ak parti bugün itibarı ile 25 lerde

    Yanıtla (18) (15)
  • bağımsız / 19 Temmuz 2022 12:08

    11.01 e: Savunma amaçlı söylemiyorum, bu dediğiniz oran çok düşük, ortalama band % 34-36 arasında dolaşıyor.

    Yanıtla (2) (20)
  • ARİF / 19 Temmuz 2022 12:07

    MUHTEREM HOCAM HİÇ TELEŞLANMA BU ASİL MİLLET HERŞEYİ SİZDEN BİZDEN DAHA İYİ GÖRÜYOR VE TAHLİL YETENEGİNE SAHİP AZ BİR ZAMAN KALDI ŞURACIKTA SEÇİME HİÇ TELŞA KAPILMAYIN EKENOMİ KÖTÜMÜ İYİMİ MİLLET KARAR VERİR

    Yanıtla (2) (13)
  • karar okuru / 19 Temmuz 2022 07:22

    Bu iktidar doneminin sosyal yardimlarini alanlar yeni gelecek iktidarda da bu yardimlarin kesilmeyecegini bilsinler. Yardimlar liderlerin cebinden verdigi birsey degildir. Devletin butun vatandaslardan topladigi gelirlerin bir kismini ihtiyaci olanlara tahsis etmesidir. Yardim devlettendir yoksulluk tamamen ortadan kalkincaya dek devam eder.

    Yanıtla (29) (14)
  • Kazım Çetin / 19 Temmuz 2022 12:00

    Bu yoruma 2 kişi de beğenmeme yapan kişi ço k tipik bir olay.

    Yanıtla (0) (11)
  • Mehmet Ay / 19 Temmuz 2022 11:40

    Zenginlere verdi, o bize yeter. Biz fakirler de sabretmek kaldí. Çünkü bizi düsünüyorlar, cennetimizi sabrederek garantiliyoruz.

    Yanıtla (2) (13)
  • Çok yerinde v / 19 Temmuz 2022 11:39

    Çok yerinde ve doğru tespitler. Teşekkürler.

    Yanıtla (1) (12)
  • ali usta / 19 Temmuz 2022 11:30

    bunların ar damarı çatlamış bugün itiraf edenler dünün ortakları mevlüt uysala saldırma caniklinin kirli işlerine ortak aramak beni gömmeye kalkmayın hepimiz ordaydık diyor

    Yanıtla (9) (13)
  • Ali İncirci / 19 Temmuz 2022 11:27

    Wikipedia Etimolojik "Deccal" tanımı: Bir şeyi örtmek, yaldızlamak veya boyamak manasına gelen Arapça 'decl' kökünden türemiş bir sıfat olup, çok yalancı, aldatıcı, hilekâr!. Wikipedia ayrıca bir Hadis nakleder: Deccalin yanında akar iki nehir vardır; biri dış görünüş itibarıyla BEYAZ bir sudur, diğeri alevlenmiş bir ATEŞtir. Sizden biri ona yetişirse ATEŞ olarak gördüğü nehre gelsin. Sonra başını daldırıp ondan içsin, "BEYAZ" bu gün nedir? "ATEŞ" bu gün ne olarak görülmektedir?

    Yanıtla (2) (12)
  • Muammer / 19 Temmuz 2022 10:59

    Külahım müsait, sayın Külünk, külahıma anlatsın!

    Yanıtla (8) (12)
  • Efedamat / 19 Temmuz 2022 10:59

    Külünk birader ekonomik gidişatın tek sorumlusu ekonomi benim uzmanlık alanım diyen Recep tayyip ERDOĞandır. Teknokratlar falan filan inter milan fasa fiso. Verin başkanlığı kurla enflasyonla nasıl uğraşılır görün dedi gördük. Ve dahi görmeye devam ediyoruz.başımızda olduğu sürece bu günler iyi günler tadını çıkaralım.

    Yanıtla (16) (13)
  • ŞARK KURNAZLIĞI... / 19 Temmuz 2022 10:49

    -Yolun sonunu gören siyasetçi KURNAZ tipler "BEN DEMİŞTİM" yatırımı yaparak muhtemel hesap sormalara savunma malzemesi üretiyorlar...

    Yanıtla (17) (14)
  • Bir düşünen / 19 Temmuz 2022 10:22

    Hemşehrim Külünk Ak partı iktidarında teknobürokratların ekonomik kararlarda sadece sekreterlik yaptıklarını bilmezden geliyor.

    Yanıtla (18) (13)
  • yorumcu / 19 Temmuz 2022 10:09

    Ahmet hocam bunlar sızıntılar. Eğer patlama olursa ortalık çok kötü kokar...

    Yanıtla (14) (14)
  • Karar okuru / 19 Temmuz 2022 00:40

    Özel imtiyaz ve yetkilerle donatılan "profesyonel ekiplerle" buraya kadarmış....önce çıkarına bakar,,,,üç kazandırır AMA beş indirir..... profesyonellerle çalışmak iyidir,,,AMA İPLERİ TESLİM ETTİNMİ,,,BALON İŞLERİNİ ÇOK YAPAR.....ARTIK BALONLAR PATLIYOR......mısır gibi patlayacaklarda..uçan balonlarla buraya kadardı..

    Yanıtla (17) (11)
  • Veli / 19 Temmuz 2022 09:51

    Mesele AKP zihniyeti ve onun tek adamı, bırak teknokratları, bürokratları. Bu kadar mı mil çekilmiş gözlere?..

    Yanıtla (12) (12)
  • Okur / 19 Temmuz 2022 09:47

    Ortadirek denilen (şimdi yok) kesimden de ağırlıklı oy verildi. O kesim altkata taşındı mecburen (depremden sonra bir bakıyon en üst kattaki pencereden yola çıkıyon ya onun gibi oldu). Bakalım no'lcek?

    Yanıtla (4) (11)
  • Net! / 19 Temmuz 2022 09:37

    Atadığı teknokrata sürekli müdahale ederek görevini yaptırmayan yönetici yüzünden ,dış nedenlerle %20 olacak enflasyon % 80.

    Yanıtla (9) (12)
  • k.okur (ih) / 19 Temmuz 2022 09:27

    sayın yazar, yıllardır dillendirilen ve muhalefetin konuştuğu iddiaları, iktidar konuştuğu zaman, ben ancak pişmanlık nidaları olarak bakıyorum. ellerindeki nimetlerin gitmesinin korkusuyla ne yapıyoruz haykırışları. kendisine oy verenlerden uzaklaştıklarının yansımaları. iş işten geçti. sizde yeni farkına varıyorsunuz desteklediğiniz iktidarın nerelere savrulduğunu. halktan kopan halkla tekrar bütünleşemez.

    Yanıtla (7) (11)
  • Mehmet / 19 Temmuz 2022 09:15

    Atatürk.den uzun süre tam 20 yıl. 1.dünya ve kurtuluş savaşından çıkmış 1.000.000 çephelerde insanını gençliğini ve okumuş beyinlerini kaybetmiş ve bir o kadar kol bacağını gözünü elini kolunu kaybetmiş bir nesil.Ayrıca salgın hastalıklar l918 ıspanyol öldürücü grip vakası verem tifo dizanteri tan 15 yıl ekilmeyen topraklar açlık sefalet yokluk.un şeker toplu iğne dışarıdan Yeni kurulmuş sefalet mirası kapütülasyonlar.ptt.ddy denizyollar tütün madenler bankan sanayicin yok. Buda geçer diye

    Yanıtla (5) (11)
  • Mustaa / 19 Temmuz 2022 09:09

    Külünk'ü ben de sizin gibi anladım. Sorumluluğu teknokrasiye şutluyor liderini koruyor.

    Yanıtla (27) (11)
  • The end / 19 Temmuz 2022 08:52

    Akp içinden doğan çıkan sağduyulu ve tabloyu anlatan isimler var. Olsun geçte olsa akp doğru yola girdi. Bu durum akp yi kurtarmaya ak fakat müslümanları camiyi cemaati, dinimizi istismarcilardan akp den kurtaracak. Ülkemiz ve neslimiz adına çok iyi bir gelişme.

    Yanıtla (12) (13)
  • Sahin . / 19 Temmuz 2022 03:44

    Ahmet hocam, sizdede patlama başladı. Son yazılarınız harika . Kusura bakmayın ama önceki yazılarda sanki iktidardan çekinme gibi bir şey vardı .Düşündüklerinizi yazıya dökemediğinizi hissediyorum.

    Yanıtla (19) (13)
  • Okur / 19 Temmuz 2022 08:51

    Bu yorumunu katılıyorum. Ahmet hocada patladı artık.

    Yanıtla (12) (11)
  • NET! / 19 Temmuz 2022 08:40

    Yeni sosyete diye övünen ilk c.başkanından , yeni müteahhit diye övünen son c.başkanına aynı mizaç.Halkın sorunlarını çözmek için ispanyanın 1978 de yaptığı gibi tertemiz başlangıç yapmak şart.Birinci cumhuriyet mutsuz etti, ikinci cumhuriyet huzur zamanı.

    Yanıtla (0) (16)
  • Okur / 19 Temmuz 2022 08:40

    Öyle bir çözülecekler ki utançlarından insan yüzüne bakamayacak hale gelecekler.

    Yanıtla (5) (11)
  • Okur.../ / 19 Temmuz 2022 08:32

    Ülkeyi yöneten partinin en üst MKYK, MYK sı karar alma kurullarında etkili ! yetkili ! görevleri olanlar, toplandıkları yerde gürültü oluyor kimse dinlemiyor diyemi acaba çözüm önerilerini sosyal medyadan duyurmaya çalışıyorlarki ? e vatandaş 'da aynı şikâyeti yapıyor, peki çözecek olan kimki ? yâda Sn KILIÇDAROĞLU 'na mı duyurmak istiyorlarki ? Çünki sagolsun o her konuyu dile getirince çabucak çözüyorlar 'ya, Misal 3600, KYK.. ondan sordum..!

    Yanıtla (1) (11)
  • Koç / 19 Temmuz 2022 08:21

    Eğitimi çevreyi sağlığı fabrikaları Dini imanı hayatın bütün alanlarını adaleti hakkı hukuku bitirdiler yandaş zengin yaratılarak yeni bir sınıf olusturdular şehzadeler türedi ülkeyi emperyalizme peşkeş çektiler dindar ve kindar nesil dediler .dindar nesil yetiştirdiler ama ahlâk sıfır hırsızlığı mübah sayan adamlar yetistirdiler üniversitede hoca diye bir yığın cahil sürüsü bilimden haberi olmayan adamlar.

    Yanıtla (3) (11)
  • kararla kararlı / 19 Temmuz 2022 08:16

    Metin Külünk, köşesinden kalkmış kapının eşiğine gelmiş oradan konuşuyor.Pöstekide oturana naatı ihmal etmeden diğer minder arkadaşlarını eleştirmiş.Tekke devam ederse zevahiri, devam etmezse kendini kurtaracak.

    Yanıtla (0) (11)
  • Düşününce / 19 Temmuz 2022 08:15

    Günah işleme özgürlüğünü savunan adam, şikayet mi ediyor.?Gırtlaklarına kadar günaha battılar. Sadece ekonomik günah olsa iyi, yüzbinlerce sıradan insan sırf ekonomik günahlarına perde olsun diye perişan ettiler.

    Yanıtla (0) (11)
  • Kro / 19 Temmuz 2022 07:24

    Önce yüzde on birbirini yiyece sonrada doksanlık sürü onları yiyecek ortada sosyalizmin çöküşü gibi bir çöküş mukadder çünkü adalet ve tabana yayılmayan kapitalizmin de sonu geldi .Allah nurunu tamamlayacak ve İslam'ın eşşiz güzellikleri kâinata hakim olacak sonrada kıyamet gelecek

    Yanıtla (9) (22)
  • Düşününce / 19 Temmuz 2022 08:09

    İslam, mükemmel, ancak ahalisi, putperest. Putperest ahalinin dini de bu kadar oluyor. Herkes kendine bir put yapmış. Bir daha dini ağzına alarak taraftar toplamaya çalışan kim varsa cani cehenneme

    Yanıtla (4) (11)
  • The end / 19 Temmuz 2022 07:50

    15 temmuz meclis raporu olmaması, meclis için çok yanlış karar. Millete karşı yapıldığı edin olan şey, en büyük makam olan mecliste niye olmazki. Yoksa 15 temmuzla ilgili sorun mu var.supheler mi var millet bilmek ister.

    Yanıtla (12) (12)
  • Okur.../ / 19 Temmuz 2022 07:45

    Allah kibri ve kibredeni, öfkeyi adil olmayanı, haksız hukuksuz davrananı sevmez.. Son beş altı senedir memlekette Öfke, zulüm hız kesmiyor, gözyaşı dinmiyor. (gerçek suçlular hariç) Yüzbinlerce insan feryatlarını, 15 temmuzdan evvel Pensilvanyaya fetöyü ziyarete gittiği, dizinin dibine oturup fotoğraf çekindiği, kürsülerde övdüğü hâlde, sonra milletvekili, bakan yardımcısı ve hatta bakan dahi edilenlere "ben hâin değilim" seslerini bir türlü duyuramadılar. Allah herşeyi gören ve duyandır.

    Yanıtla (12) (11)
  • Krr / 19 Temmuz 2022 07:16

    Önemli olan büyüme rakamları olunca kim büyümüş nasıl büyümüş nereden büyümüş kim büyümüş önemi yok .kapitalist sistemlerde her zaman yüzde on önemlidir doksanda gaz verilen cepheye sürülen üzerine binilen sürülerdir .onlar için bogaz tokluğuna çalışmak ve koşmak kaderdir lider nederse odur ülke büyüyordu gerisi teferruattır ve milliyetçi soslu beka sorunu yenilecek en iyi gıdadır onlar için bin kişilik kadro verilen MHP li kayyumlarda aynıdır onlar koşarlar MHP kazanır

    Yanıtla (5) (17)
  • Erciyes / 19 Temmuz 2022 06:50

    Muhalefetin bütün umudu iktidar partisinin içten dağılması. Başka türlü kendileri için bir ışık göremiyorlar. O nedenle muhalif tv kanalları, sonradan partiden ayrılan küskünlerle propaganda yapmaya çalışıyorlar ama nafile. Onların kendilerine hayrı kalmamış, muhalefete ne faydaları olacak? Sürekli karamsar tablolar çizerek oy kazanılmaz.

    Yanıtla (11) (3)
  • okur / 19 Temmuz 2022 06:40

    Külünk beklediğimden daha mantıklı açıklamalar yapmış ama işgüzarlık yaparak teknokratik aklı sorumlu göstermiş. Şu an ülkede bir teknokratik akıldan bahsetmek mümkün değil. Zira KHK'larla harcanan insan kaynağı ile önemli oranda kan kaybeden bürokrasi, gerek korkudan gerek nitelik eksikliğinden olsa gerek bu süreçten sonra siyasi iktidara akıl vermek, yol göstermek yerine tabii efendim, siz daha iyi bilirsiniz diyen memurlara dönüştü. Kısacası, teknokrat akıl, vezir yerine piyona dönüştürüldü.

    Yanıtla (2) (11)
  • bağımsız / 19 Temmuz 2022 06:02

    Malesef ak parti 20 yıllık bilgi,birikim, tecrübeye rağmen,başta eeğitim, ekonomi olmak üzere bir çok konuda hata üstüne hata yapıyor,bu ne basiretsizlik,bu ne gaflet?Önümüz seçim,benim gibi düşünenler için alternatif yok, kararsızlar artıyor.Tamam c. ittifakına kızıyor, eleştiriyoruz, aynı şekilde m. ittifakına da kızıyor ve eleştiriyoruz,bazıları gereğinden fazla A ya kızıp, B yi, yada B ye kızıp A yı kötülemesin, her iki ittifakta sancılı, üçüncü bir yol zaten yok, Allah yardımcımız olsun.

    Yanıtla (1) (12)
  • GERÇEK / 19 Temmuz 2022 05:40

    Aklı ve vicdanı olan insanlar, bunları ve AKPnin kör kütük yaptığı sayısız yanlışları söylediği zaman, hainlikle, dış güç uşaklığı ile, fetöcülükle,...suçlandılar/suçlanıyorlar. AKP gerçeklikten kopalı çok oldu. Bundan sonra iflah olması, devenin iğne deliğinden geçmesi demektir.

    Yanıtla (3) (12)
  • Demokrat hukukçu / 19 Temmuz 2022 05:23

    Deniz bitti beyler,her şeyin sonuna gelindi.Bu da bir rüyaydı,hevesti,“dava”ydı. Ama yolda bozuldular,zihniyet/tıynetleri ortaya çıktı.Allah cc.razı gelmedi.Bakalım sonları nasıl olacak.Ne demiş atalarımız”Alma mazlumun ahını çıkar aheste aheste”Men dakka dukka” Vatandaş artık anasını da babasını da,çoluğunu da çocuğunu da alıp gidiyor.Hem de çook uzaklara.Anlayan anladı.Anlamayan da kafasına biraz daha tokmak yiyecek öyle anlayacak.Allah vere de tokmak umumî olmaya.Yoksa işimiz daha da zorlaşır

    Yanıtla (15) (13)
  • Okurum / 19 Temmuz 2022 04:33

    2013'te de birden neden birbirlerine düşman olduklarını ve sürecin 15 temmuza uzandığını da anlayamadık zaten. Ganimet paylaşımı diyorlar.

    Yanıtla (6) (11)
  • TB / 19 Temmuz 2022 01:36

    Ahmet Bey, önce Akp’liler birbirine girecektir bu tarih boyunca hep böyle olmuştur. Menfaat ilişkilerinin, para ilişkilerinin özü, doğası budur. Cemaat liderleri bile birbirlerini kasetlerle tehdit ediyor. Bu ekolü tarih hiç unutmayacak!

    Yanıtla (51) (13)
  • K.okur / 19 Temmuz 2022 01:31

    Köşe yazarlarının görevi kamuoyunu doğru bilgilendirmek. Bu yazınızla görevini yapan bir gazeteci örneği sergilediğiniz için çok teşekkürler sayın Ahmet Taşgetiren teşekkürler.

    Yanıtla (27) (14)
  • Zaman / 19 Temmuz 2022 01:12

    Bir zaman sonra Almanya büyükelçiliğine atanır konu kapanır. Çok heyecanlanmayın. Hayal kirikligi olmasin..

    Yanıtla (11) (12)
  • karar okuru / 19 Temmuz 2022 00:54

    Bence, Metin Külünk, S. Peker'in iddiaları ile ilgili Ak partinin kendisine güçlü bir şekilde sahip çıkmadığını düşünüyor gibi. bu açıklamaları halkın sorunlarını dile getirmekten çok, bürokratlar üzerinden parti yönetimine bir mesaj.

    Yanıtla (22) (11)
  • Ali Rıza / 19 Temmuz 2022 00:14

    Hakikatın öyle bir özelliği var; ne kadar üstünü örtersen, kapatırsan, mutlaka bir gün gelir kıyısından , köşesinden kendini gösterir. Sağ kalan daha çok şey , görecek, duyacak sayın hocam.

    Yanıtla (35) (12)