Öteki tarafta kim var?

“Öteki tarafta kim var veya ne var?” ifadesi seçim öncesinin motivasyon söylemi idi şimdi, seçim sonrasının ise savunma söylemi halinde…

“Öteki taraf” Millet İttifakı’nı ifade ediyordu. Cumhur İttifakı cenahından… “Kim” sorusunun hedefi Kemal Kılıçdaroğlu, “Ne” sorusunun cevabı da CHP artı HDP idi. Muhazakâr kitleler, iktidarın bütün kusurlarını bu “Öteki taraf” kaygısıyla tolere etti. “Soğan”ın gözardı edilmesinin arkasında da bu “Öteki taraf” kaygısı vardı.

İktidarın propaganda mekanizmasının başarısı, bu “Öteki taraf” psikolojisini oluşturmak ya da diri tutabilmekte yatıyordu.

Aslında muhalefet, ya da muhalefetin milliyetçi – muhafazakâr ayakları bunun farkında idi, muhtemelen Kemal Kılıçdaroğlu ve CHP de farkındaydı, ancak, özellikle “Aday”da somutlanan taraftarlık hassasiyeti, Kılıçdaroğlu’nun siyasi tavrını etkilemedi ve netice malum.

Dinlenme günlerinde gördüm ki, muhafazakâr kitleler, ülkenin şu anda yaşadığı problemlerin iktidarla bağlantısını görüyor ama bu defa o malum cümleyi “Öteki tarafta kim vardı ki?” şeklinde kuruyor.

“Öteki taraf” malum, bir kamplaşma sloganıdır. Toplumda böyle bir psikoloji geliştirdiğiniz zaman ayrıntılar kayboluyor. Kitleler teker teker sorunlara, çözümlere bakmak yerine, “Taraf”ını seçmek gibi bir noktaya geliyor. O zaman da ülke soruları belli bir süre gündemden düşüyor, toptancı kararlarla irade belirleniyor.

İktidarın başarı alanlarını saymak söz konusu olduğunda, savunma sanayii, yol, köprü, tünel, havaalanı vs… sayılırken, mesela eğitim, mesela hukuk, mesela ekonomi dendiğinde duraksama ve savunma başlıyor…

Mesela uyuşturucu kullanımının çocuk yaşlara indiğini kolayca görebiliyor insanlar… Ama bunun hangi politikalar sonucu ortaya çıktığına gelince sorgulama duruyor.

Bir sohbet ortamında ordan burdan şikayetler ortaya çıkınca kıdemli bir siyasetçi iğneleyici bir soru sordu:

-Daha dün ibra etmediniz mi bu iktidarı?

İbra ne ki?

Ben de dedim:

-Belki de seçimlerde bir siyasi iktidara yönelik ibra yapıp yapmadığımızın ya da neleri ibra edip neleri ibra etmediğimizin farkında değiliz…

“İbra” temize çıkarmak, geçmiş dönemin icraatını onaylamak demek.

Bizde demokrasi toptancı işliyor.

İktidar bile mesela kendi ekonomi-politikalarını ibra etmediğini, ekonomi kadrosunu tamamen değiştirerek gösterdi. Mehmet Şimşek geldi ve “Artık rasyonel politika uygulamaktan başka çaremiz yok” dedi.

“Rasyonel”in az tanınırlığından istifade ederek, geçmiş dönemi yargıladı. “Ekonominin makulü”ne gelmek gerektiğini söyledi.

Kitlelerimiz bu kadarını bile söylüyor mu? Adamın canı yanıyor, her gün benzin fiyatlarının tırmanışını gördükçe, ete – süte yaklaşamadığını farkedince, raftaki fiyatların nasıl gün gün çıldırmışçasına değiştiğine şahit oldukça…

Peki bütün bunların bir siyasi kadronun kararlarıyla olduğunu düşünüyor ve o kadroyu oylarla hizaya getirmek gibi bir yolu deniyor muyuz?

“Öteki taraf” korkusu, sandığa gelince “Anadolu irfanı”na dönüşüyor ve “İbra süreci” başlıyor.

İktidarın yeni ekonomi kadrosu, bu yıl sonunda enflasyonun yüzde 58 olacağını ( o rakamı yakalamanın bile hayal olduğunu söyleyenler var), gelecek yıl yüzde 33, taaa 2025’te de yüzde 15’e ineceğini açıkladı.

Yani bu kadro bile “Tek haneli enflasyon” hedefini ötelerin ötesine öteledi.

Peki siz bu hedeflerin bile tutturulabileceğine inanıyor musunuz? Şu son rakamlar, malum Merkez Bankası’nın tutmayan hedeflerinin revizyonu bağlamında ortaya konmuştu.

Ya da bu ekonomi kadrosunun ömrünün 2025’e kadar devam edeceğine?

Peki şöyle soralım: Cumhurbaşkanı değişmedi, Cumhurbaşkanı her politikanın zirve noktası olduğu gibi ekonomi politikalarının da zirve noktası idi. Peki ekonomi neden bu hale geldi? “Yine biz düzeltiriz” ifadesi aynı zamanda “Biz bozduk” gibi bir cümlenin devamı değil mi?

Ben şunu bilirim: Bir siyasi iktidar yanlışlar yaptığında değiştirilebileceğine inandığı takdirde adımını sağlıklı, dikkatli atar. Bilir ki yanlış yaptığında kendisini düzeltecek bilinçli bir toplumu yönetmektedir.

“Hangi hatayı yaparsam yapayım beni destekleyen büyük bir kitle var” inancı, iktidarları en azından duyarsızlığa sevk eder.

Bunu iktidara talip olan kadrolar için de dikkatle değerlendirmek gerekiyor: “Toplum iktidardan bıktı, ben onun karşısına odun koysam kazanır” yaklaşımı, iktidardaki duyarsızlığın bir başka yüzüdür. İktidar bir yönüyle kendini dayatırken muhalefet bir başka yönüyle dayatıyorsa, orada iktidar – muhalefet ilişkisi de sağlıksız hale geliyor demektir.

Türkiye, iktidarın hatalarına rağmen kazanmaktan emin olduğu, muhalefetin de “Bu iktidar karşısında tek alternatif biziz, millet nasıl olsa bize gelecektir, gelmeye mahkumdur” kısır döngüsü içinde kıvrandığı bir siyasi zemini yaşıyor. Bu durumda iktidar kendini tashih edemiyor, muhalefet alternatif sunamıyor, ülke de patinajdan kurtulamıyor.

Bu durumda, altta kalanın canı çıkıyor. Altta kalanların önemli bir kısmını da “Aman iktidara bir şey olmasın” diyenler oluşturuyor.

Sır, demokraside “ibra etmeme gücü”nün farkında olmakta…

YORUMLAR (124)
YORUM YAZ
UYARI: Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. (!) işaretine tıklayarak yorumla ilgili şikayetinizi editöre bildirebilirsiniz.
124 Yorum
  • Karar okuru / 15 Ağustos 2023 08:50

    sayın yazar chp sizi bi ibra ederdi ki, aklınız şaşardı, yaşınızda hayli ileri ama yakın geçmişi çabuk unuttunuz herhalde. adam yerine konmadığımız zamanları, okul bahçesinde başörtüsü sorgusuna maruz kalan velileri, bak öğrenci demiyorum velileri diyorum

    Yanıtla (4) (14)
  • Karar okuru'na / 15 Ağustos 2023 12:44

    Çok güzel kapak olmuş.

    Yanıtla (2) (3)
  • Umutsuz / 15 Ağustos 2023 18:10

    Ne güzel şimdi başörtüsü serbest. Her taraf imam hatip. Okullara giriyorsun. Hatta üniversite sınavı bile kalmadı herkes girebiliyor. Sonuç? Yoksulluk, yolsuzluk ve yasaklar. Üstelik ne adına?

    Yanıtla (4) (1)
  • Kararcı / 15 Ağustos 2023 18:21

    Aklınız hala başörtüsünde, bu gün bir gazeteci beşinci kez cezaevine girdi hoşunuza gidiyormu? Ah şu intikam duygusunun dayanılmaz hafifliği….

    Yanıtla (4) (2)
  • okur n / 17 Ağustos 2023 10:44

    İntikam duygusu istemiyorsan, vaktiyle başörtüsü zulmü varken ağzını açacaktın, "bana ne" deyip susmayacaktın.

    Yanıtla (2) (0)
  • Ali / 15 Ağustos 2023 09:14

    Yillar önce bir Damat bakan vardı. "Aya dört şerit yol yapacağız desek bize inanacak kitlemiz var " demişti. Hatirladinizmi?

    Yanıtla (6) (1)
  • Ali'ye / 15 Ağustos 2023 12:48

    Sıkılmadın mı aynı klişrleri yazmaktan.Ben bu cümleyi değişik rumuzla 1500 kere okudum.

    Yanıtla (3) (7)
  • Adamın biri / 15 Ağustos 2023 16:59

    Alı Sana cevap yazan arkadaşa cevaptır, arkadaşın aynı kelimelerin tekrar söylenmesinden rahatsız olması gözlerimi yaşarttı umarım 20 yıldır bırak ayda, günde bin kere aynı şeyi tekrarlayana karşıda hassastır, bay kemaal

    Yanıtla (1) (1)
  • Adamın biri/Ali'ye / 15 Ağustos 2023 18:29

    Fikirle yorum yaz ,tekerrür sanatıyla değil.

    Yanıtla (3) (0)
  • Adamın biri / 15 Ağustos 2023 19:55

    Haklısınız, bende akıl fikir olsa size cevap yazmazdım, epistolojik kopukluk var :)

    Yanıtla (0) (0)
  • Adamın biri'ne / 15 Ağustos 2023 20:12

    Epistemolojik demek istediniz sanırım:)

    Yanıtla (1) (0)
  • Adamın biri / 15 Ağustos 2023 20:43

    Ben ettim sen etme, suçlu editördur:) imla hatalı yorumlar yayinlanmaz demesine aldandım;yorumları iyi makaslar. Sizde eğitimli birisiniz, bilerek yanlış yazdım, yorumlarımi pür dikkat okumaniz beni sevindirdi, okumuş Adamın hali başka oluyor canım.

    Yanıtla (0) (0)
  • Adamın biri'ne / 16 Ağustos 2023 01:04

    Artistlik olsun diye yazmasını,anlamını bilmediğin kelimeleri kullanırsan böyle mor olursun işte:)

    Yanıtla (1) (0)
  • ÖTÜKENLİKURT / 15 Ağustos 2023 11:27

    Anadolu İrfanı yok, Anadolu cehaleti var sayın yazar! Ben soğan ekmek de yerim ama oyum reise diyen kişinin irfanla ilimle, akılla ne ilgisi var? Ben 50 yıldır siyasetle ilgileniyorum. İğnenin ucu kadar menfaatim olmadığı gibi hep fedakarlık yaptım. Baktım ki partim vatanı satanların, safında yer alıyor, anında terkettim. irfan budur. Şu anda partim yok ve çok rahatım. Hepsine saydırıyorum. Duygularım da serbest aklım fikrim de! Ohhh be dünya varmış, bir daha hiçbir partiye öyle bağlanmam!

    Yanıtla (13) (2)
  • Zenci Musa / 15 Ağustos 2023 18:30

    11:27 GUNAYDINNN..bizler ömrümüzde hic bulasmadik icpolitikaya ÖZGÜR KALDIK...Anadolu irfani hep var ve var olacaktir...Türk Milletine,, doğru (seffaf,çıkarsız) iş yapanı alkislariz,,takkeye,sariga,şapkaya,sakala,bıyığa bakmayız..Yanlışa da,,YANLIŞ DIYORUZ..kim olursa olsun..***

    Yanıtla (1) (1)
  • Karar okuru / 15 Ağustos 2023 21:53

    Bu anadolu irfanını şişirmeside sıktı artık....tv yi aç kim kimi ne yapmış izle,,,,ormanlar çöp pislik,,,milletin ağzı piski ne pis..hırsızlık rüşvet yolsuzluk v.s v s ne irfanıymış bu.....

    Yanıtla (2) (0)
  • Okur / 15 Ağustos 2023 22:38

    Her zaman oldugumuz gibi herseyimiz agzimizda, gercekte koca bir SIFIR!

    Yanıtla (0) (0)
  • Zenci Musa / 15 Ağustos 2023 23:57

    Ever cook dogru..Hatta sizden coook fazla şikayetçiyiz,,Atalara hiç hemde hiç yakismayan hal ve tavirdan,,Zaten bu halde olmasak eskiden 3 kitada idik,,,Simdi ise 7 kıtaya HAKIMDIK...Ortalık ta dengimiz olacak Rakip yok çünkü..Şöyle külleri biraz eşeleşesek Çıkacak ortaya ...Zaten baska da ÜMİT YOK..Dunyada ki sirtlan,çakallar mide vb derdinde..(coook az istisna)

    Yanıtla (0) (0)
  • ADALET / 15 Ağustos 2023 12:53

    Muihterem hocam ben ibradan falan anlamam anladığım tek şek var, Hububattan bu sene yüzde yetmiş zarar ettim onu bilirim, Mazotu gübreyi tohumu ilacı yedek parçayı satan peşinen kazandı sadece biz üreticiler kaybettik onu bilirim.Muhalefetin ha varlığı ha yokluğu, adamlar gayelerine ulaştılar birisi chapeye kazık çaktı ordan kalkmaz , diğer bindelikler mecilise kapak attı dertleri bitti ittfak niye yapılmış anladık, Olan garibana oldu.Zenginler ve esnaflar memnun.

    Yanıtla (2) (0)
  • Karar Okuru / 15 Ağustos 2023 23:42

    "Hububattan bu sene yüzde yetmiş zarar ettim onu bilirim, Mazotu gübreyi tohumu ilacı yedek parçayı satan peşinen kazandı sadece biz üreticiler kaybettik onu bilirim." diyorsanız zaten siz Millet İttifakı seçmenisiniz... Cumhur İttifakının seç. olsaydınız; hububattan zarar etmekten, üreticinin zarar etmesinden vb. bahsetmezdiniz...

    Yanıtla (0) (0)
  • Adalet / 15 Ağustos 2023 15:27

    Ahmet hocam KHKlılar için adalet ne zaman tecelli edecek

    Yanıtla (1) (1)
  • Karar Okuru / 15 Ağustos 2023 23:32

    Halkımız hükümetin KHKlı politikasını da ibra etti.

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar Okuru / 15 Ağustos 2023 23:15

    İktidar kendi ekonomi-politikalarını ibra etmediğini, temize çıkarmadığını, geçmiş dönemdeki ekonomi-politikalarını, icraatını onaylamadığını şununla gösterdi: Ekonomi kadrosunu tamamen değiştirerek. Mehmet Şimşek de kendisinden önceki ekonomi-politikalarını ibra etmediğini, temize çıkarmadığını, geçmiş dönemin icraatını onaylamadığını şu sözlerle ifade etti: Artık rasyonel politika uygulamaktan başka çaremiz yok. Ama halk iktidarı daha dün ibra ettiği gibi bugün de ibra etmeye hazır .

    Yanıtla (0) (0)
  • OkurM / 15 Ağustos 2023 01:16

    Temel adını değiştirmiş, londranin tanınmış bir piyanisti olmuş. Kimse Türk olduğunu bilmiyor. Dursun erasmus çerçevesinde londraya gelmiş. Konser dinlemek istemiş. Konser bitimi, yanına gelmiş "emice sen of li misun sürmeneli mi?" Temel ""What?" Falan dese de numara bitmiş. Uşagum nereden annadun? Diye sorunca "gittiğim diğer konserlerde piyanist sandalyeyi ve kendini piyanoya göre ayarlıyor. Sen tuttun piyanoyu kendine çektin" ... Seçim bitti. Hala seçmen size uymadı diye kızıyorsunuz.

    Yanıtla (18) (6)
  • okurx / 15 Ağustos 2023 10:02

    Taş-Gedik ancak bu kadar olur. Helal olsun

    Yanıtla (0) (0)
  • OkurM / 15 Ağustos 2023 22:05

    Teşekkür ederim şımartıyorsunuz :)

    Yanıtla (0) (0)
  • Cenk Cemil / 15 Ağustos 2023 21:51

    Politkacılara inanmak Türk milletinin en yumuşak karnı düye düşünüyorum! Ülkede seçmenlerin politikacılar tarafından kendi menfaatleri çevresinde kullanılması adeta örf hakine geldi-getirildi

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar Okuru / 15 Ağustos 2023 21:44

    uzun lafin kisasi: her millet mustehaikiyla yonetilir.

    Yanıtla (0) (0)
  • Okur / 15 Ağustos 2023 21:40

    Hocam iyi güzel yaziyorsunuz ama malesef insan yetistiremiyoruz. Bir ikra nin ne oldugunu ögrenemedik ögrenmeyince bir cok seyi görüyoruz ama idrak edemiyoruz. Gelin Avrupaya ceza evleri müslüman kardeslerimizle dolu? Neden sizce ? Cehaletten!!! Bir müslüman olarak söylüyorum, bana bu yüzyilda üc kelime ile müslümanlari Tarif et derseniz, MALESEF - cehalet - savas - pis isler Ne garip degilmi! Allah akil fikir versin ama isimiz cok zor. Nereden tutsak dökülüyoruz. Saygilar!

    Yanıtla (2) (0)
  • Ali demirci / 15 Ağustos 2023 21:07

    Kürtler özgür olmadan seçimler iktidar muhalefet fasa fiso. 60 milyon gibi devasa bir ulusun özgürlüğüne ket vurma İngiliz oyunu. Kürtleri dört parçaya bölerek böldükleri ülkeleride nasıl bir cenderenin içine soktuklarını nasıl görmezsiniz? Kürt sorunu bir değirmen taşına benzer alta biri üste biri dön babam dön. Türkler bunu boynundan çıkarıp atmadıkça bütün bölge ülkeleri ile birlikte küresel güçlerin oyun alanından çıkamaz. Hep birlikte kaybederiz. Özgürlük eşitlik herkese kazandırır.

    Yanıtla (0) (0)
  • Hasan Erzincan / 15 Ağustos 2023 20:50

    Memleketim Sivas’ta köylü buğdayını tüccara düşük fiyattan vermek zorunda kaldı. TMO yer yok diye almamış. Köylüler kahvehaneye oturmuş sohbet ediyorlar... biri Sivas şivesi ile “ elleme eyi oldu” dedi. Kahkahalar yükseldi. Kendisi de akp ye oy vermiş. Yurdun halini özetledi. Evet elleme eyi oldu... ehliyetsiz kural bilmez şoför tercih ediyoruz. Sonra vah tüh ediyoruz. Elleme belki akıllanırız.

    Yanıtla (1) (0)
  • Yolcu / 15 Ağustos 2023 20:48

    Berat Albayrak’ın, Nebatinin bu sonuçtan ötürü canları sıkılmış mıdır vicdanları rahasız mı acaba çok merak ediyorum ayrıca nebatinin gözlerindeki ışık ne oldu hala parlıyor mu gözleri …

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar Okuru / 15 Ağustos 2023 20:40

    İç Anadolu köylüsünün bir kısmı "alternatif yok, iktidardan başkasına oy veremeyiz, mecburuz başkana oy vermeye" demekteler. Sordum; geçmişte Erbakan'a niye oy verdiniz? "Ondan başka müslüman yoktu" demekteler. Şimdikiler de müslüman olduğu için mi oy verdiniz? "Tabii, hem ekonomiyi başkandan başkası düzeltemez" Ekonomiyi kim bozdu? "CHP li belediyeler bozdu. Çarşı pazarda hiç denetleme yapmıyorlar" Sizin belediye başkanınız hangi partiden? "Tabii ki Ak Partili." Böyle işte Anadolu köylüsü!

    Yanıtla (0) (0)
  • Vesile / 15 Ağustos 2023 14:15

    Muhterem Taşgetiren hocam.Evimin kitaplığında bütün kitaplarınız baş köşede duruyor.Okudum,evlatlarıma okuttum.Üniversite yıllarımdan beri hiçbir yazınızı kaçırmadım.Gerek gazetelerde,gerek Altınoluk'ta.Nerede o eski çelebi ,derviş meşrep, nahif hocamız !Gündelik siyasetin içine bir daldınız,çıkamıyorsunuz,halbuki siyaseti,ekonomiyi,soğanı,patatesi döne döne yazan bir çok yazar var.Siz yine gönül köprüleri inşa etme,gönül adamı yetiştirme vazifenize dönün.Bu toplumun maneviyata ihtiyacı var.

    Yanıtla (5) (7)
  • Okur / 15 Ağustos 2023 15:56

    Ev yanıyor ev, siz saçını tara hocam diyorsunuz

    Yanıtla (3) (4)
  • Okur'a / 15 Ağustos 2023 16:13

    Ne yazdığınızı,lafın nereye gittiğini bile idrak edemeden yorum yazıyorsunuz.

    Yanıtla (2) (2)
  • Okur'a / 15 Ağustos 2023 17:32

    Lütfen Türk ve dünya edebiyatı klasiklerini okuyunuz bol bol.Okuduğunu anlama,yazma kapasiteniz gelişir.Kullandığınız deyimlerin manasını da öğrenirsiniz belki.

    Yanıtla (2) (1)
  • Zenci Musa / 15 Ağustos 2023 18:20

    Ev filan yanmıyor. Evvela yanan hirs'i piri'lerin makam,beylik,şöhret, şehvetleri ve onlari takip eden çömezler....Muhtesem Cografyamiz var ve cokk zenginlik var..Dürüstlük az..Politikadan ve buralari kaşıyan kalemlerden fayda gelmez..El iş uretmedikce..

    Yanıtla (1) (0)
  • Biri / 15 Ağustos 2023 18:19

    Sadece yazarın dedikleri ile seçim kazanmadılar, en önemli nokta m. İttifakının topluma ümid verir halde diri olamamayışı idi, bunlarla bu iş yürümez dedi yüzde 4 ve oyunu c. İttifakına verdi..

    Yanıtla (1) (0)
  • Karar Okuyucusu / 15 Ağustos 2023 15:30

    "BIÇAK SOKSAN GÖLGEME, SICACIK KANIM DAMLAR; GİR DE BİR BAK ÜLKEME, BAŞSIZ BAŞSIZ ADAMLAR" Necip Fazıl KISAKÜREK. Ruhun şad olsun güzel insan. Vesselam.

    Yanıtla (2) (0)
  • Adamın biri / 15 Ağustos 2023 15:19

    Rasyonel kelimesinin bir anlamida akılcı demektir, rasyonel politikaya geri döneceğiz derseniz buda önceki politikalarını akilsiz olduğunun itirafindan başka birsey değildir

    Yanıtla (5) (0)
  • Ahmed 61 / 15 Ağustos 2023 15:18

    Altı milyon emekli 7500 TL maaş alıyorken,Efendilerimiz yüz ellibin tl,artı devletin lojmanlarında beleş.Şimdi bu sityasetcileri dinlemek ve bunlara inanmak caiz olurmu? Said Nursi "siyasetin şerrinden Allah'a sığınırım" boşuna demedi

    Yanıtla (3) (0)
  • Adamın biri / 15 Ağustos 2023 15:16

    Erdogan hiçbir seçim kazanamamistir desem akape liler itiraz ediyorlar, evet Erdogan in seçim kazanma sorunu hiç olmadı, Türkiye de bir % 65 e % 35 oranı var siz hiç % 66 yaptığını gördünüz mü? Yok, o hep % 65 i birarada tutmaya çalıştı çünkü hitabet yeteneği sıfır. Bak karşı taraf % 35 i yeri geldi % 48 yaptı.

    Yanıtla (3) (1)
  • Ahmed 61 / 15 Ağustos 2023 12:10

    Oy vermemiz için bizi kandırmalarına hiç gerek yoktu.Biz aslında kurtlu bulgur yemeyi bile göze almıştık.Hayat pahalılığı kandırilmanın yanında birşey sayımaz.Temeli idam edecekler "son arzun nedir temel"diye sordular"bu bağa bir ders olsun" demiş

    Yanıtla (5) (0)
  • Karar okuru / 15 Ağustos 2023 15:05

    61,sen Hz.Ömerin adaletini yanlış yerde aradın!

    Yanıtla (2) (0)
  • Karar okuru / 15 Ağustos 2023 00:33

    Müslüman corafyanın kader bu! Düzeltmeye kalkmak da boşuna, doğru olan galiba buraları kendi haline bırakıp gitmek. Gençler de öyle yapıyor

    Yanıtla (19) (8)
  • Karar okuru'na / 15 Ağustos 2023 12:46

    Git babam ,tutan mı var?Yolun açık olsun.

    Yanıtla (4) (11)
  • Karar okuru / 15 Ağustos 2023 14:56

    Maalesef sırf benim selam verdiğimden, 2 laf ettiğimden, samimi olduğuma kafar en az çoluk çocuk 30 kişi gitti! Yakında ne dişçi ne işçi bulamayacağız!

    Yanıtla (2) (3)
  • Okur / 15 Ağustos 2023 01:32

    Bana bir masal anlat baba, İçinde ölmüş sultanlar, Şeytanla Tanrı olsun, yalan ve dolan Bana bir masal anlat baba, İçinde dronla doğalgaz Ümmetin ümidi, fütuhat olsun Bana bir masal anlat baba
 İçinde zulüm, gözyaşı
 Oyuncaklaşmış hukuk, işkence olsun Anlatırken tut dilimi Daya aklıma kullaşmış medyayı Bırakma kendi vicdanımla beni Baba bir masal anlat bana İçinde çaldığın donum, Suratıma sıvadığın sahte cennetler olsun.

    Yanıtla (1) (0)
  • Okur / 15 Ağustos 2023 14:34

    Rabbim tez şifa versin

    Yanıtla (2) (0)
  • kararla kararlı / 15 Ağustos 2023 08:38

    En başından beri Akp'ye oy veren annem akrabanın,eşin dostun düğününe (takı takamadığı için) gidemediklerini söylüyorlar. Yine Akp'li olan babam ise;'Ne takısı artık geçinemiyoruz!.diye öteden sızlanıyor. Babamın tek emekliliği ile geçinmeye çalışıyorlar.Ancak yarın seçim olsa yine oy verirler.Kışın doğalgaz ödeyemecekleri için sırayla evlatlarında yani bizlerde kalacaklar.Babam şiddetle reddediyor ancak başka bir çözüm yok.Biz ise 4 kardeş olarak hiçbirimiz Cumhur ittifakına oy vermiyoruz.

    Yanıtla (8) (1)
  • Karar okuru / 15 Ağustos 2023 12:06

    4 kardeşin bir babası geçim sıkıntısı çekiyormuş, 4 kardeş bir doğalgazi öder be ya

    Yanıtla (1) (1)
  • Kararla kararlı'ya / 15 Ağustos 2023 14:31

    Sen de takıyla,düğünle meşgulsün hep.Başka argümanlar bul artık.Biz okurken sıkıldık,sen yazmaktan bıkmadın mı?

    Yanıtla (1) (1)
  • MÜBERRA / 15 Ağustos 2023 13:38

    Seçim öncesi herkes şikayetçi,memleket perişan,gariban evine ekmek götüremiyor,dedim ki bu iktidar barajın altında kalır A A ne görelim baş aktör aynı oyla tekrar seçildi ,hangi hatayı yaparsa iktidar gönderilir bilmiyorum şikayetlere aldırmayın bu sonucu getirenler beter olsunlar diyeceğim ama milletçe beter oluyoruz Ne yaparsa yapsın devam edeceğini bilen iktidar "keyfe ma şae" yaptıklarına devam etsin,kimse de ağlamasın,Allah akıl,fikir versin !!!!

    Yanıtla (4) (1)
  • Ali Rıza / 15 Ağustos 2023 13:02

    Öteki kötü, hain memleketi batırır meselesi değil, mesele kürsü makam meselesi , ötekine vermeyin bana verin , ben iyiyim, öteki ham eder ben etmem, meselesi, halbuki yok birbirinden farkları , “ Rabbena hep bana” meselesi, doymak bilmeyen makam servet hırsı. Dün yine “önümüze kurulan tuzağı bozacağız” dediler. Kim kurdu devletsin açıkla, yirmi yıldır aynı hikaye, yiyen var mı?.Var, Durmak yok yola devam…!

    Yanıtla (6) (0)
  • Ümitsiz / 15 Ağustos 2023 12:53

    Hocam hoşgeldiniz.. boşuna yormayın kendinizi

    Yanıtla (1) (0)
  • selçuk emre / 15 Ağustos 2023 11:10

    sn.yazar dava adamıydın şimdi soğanın fiyatı ile meşgulsün.soğan 30 lira iken gündemdi şimdi 10 tl.diğer ekonomik sıkıntılarda çözülür. yeter ki ayasofya ibadete açık kalsın.yemin törenine alınmayan başörtülü anneler şimdi vali,rektör oluyor,sen sevineceğine liyakatli mi diyorsun,diğer atananlar ne kaadar liyakatli ise onlarda en az onlar kadar liyakatli mzerak etme yeter ki sen soğanın adamı değil davanın adamı olduğunu unutma...

    Yanıtla (6) (20)
  • Selçuk emre'ye / 15 Ağustos 2023 12:40

    Helal kardeş.Çok isabetli,güzel yorum olmuş.

    Yanıtla (1) (5)
  • mehmet / 15 Ağustos 2023 12:37

    İktidarın başı, teşhis ve tedavisinin yanlış olduğunu kabul etmeyen, bildiği şekilde devam eden bir doktor gibi. Ne yazık ki hastanın doktorunu değiştirme hakkı söz konusu değil.

    Yanıtla (2) (1)
  • Hakikat / 15 Ağustos 2023 12:26

    Kapitalist sistemde gelir adaletini sağlamak ve halkı/ düşük gelirli kitleleri refaha kavuşturmak mümkün değildir. Çünkü bu sistemde patronun kârı esastır. Emekçiler karın tokluğuna çalıştırılarak sömürülüyor. 11 bin lira asgari ücretle geçinmek mümkün mü ? Gerçi sigortasız çalışmak isteyip bu rakamla iş bulamayan binlerce insan var. Çare, emekçilerin sömürüldüklerinin farkına varmalarıdır.

    Yanıtla (1) (0)
  • Ahmed 61 / 15 Ağustos 2023 12:12

    Hoşgeldin Ahmed abi

    Yanıtla (3) (0)
  • İlahiyatçı / 15 Ağustos 2023 12:10

    Bu öteki taraf söylemlerine odun taşıyan, dillendiren, yüz elli otuz yıl önceki günahları bugünün insanlarına yıkan, fanatik derecesinde hizipçi, dini, omurgasız ahlaksız bir güruha payanda yapanlar şeytanın yolundadır. "Din güzel ahlaktır" "Hiçkimse başka birinin işlediği günahtan sorumlu tutulamaz" bu ve daha nice dinin temel ilkelerini dinamitleyerek cahiliyye dönemine tam gaz girmişlerdir. Cemiyeti de ifsad ettiler. Din düşmanı varsa eğer bunlarin verdiği zararı veremez.

    Yanıtla (2) (0)
  • Ahmed 61 / 15 Ağustos 2023 12:01

    Sayın ekonomi bakanımız,bu işi bilemeyen birisi olarak öğrenmek istiyorum.Akar yakıta yapılan %50 lik zammın piyasalardaki karşılığı yüzde yüz oluyor.Piyasanın normelleşmesi için piyasaya elli milyar'da sürseniz normale dönmez.Ne kârınız oldu?Dünyada akaryakıta bu kadar zam yapan başka ülke varmı?Piyasalar yanıyor,vatandaşın çırası kalmadı yanacak!"Emekliye yapılanzam Enflasyonu tetikledi" derken ironi'mi yapmıştınız? Bununda merak ediyorum

    Yanıtla (4) (0)
  • umutlu / 15 Ağustos 2023 12:00

    Sayın Tasgetiren boşa cabalamayin kendinizi yormayın ne olursa olsun CHP zihniyetine geçit yok iktidar devredilemez Allah'ın izniyle

    Yanıtla (2) (1)
  • karar okuru / 15 Ağustos 2023 11:33

    Dusman-kafir belledikleri obur taraftada gene biz variz. Sen, ben, bizim oglan. Ustelik obur taraf ulkkenin carklarini cevirip yukunu tasiyor.

    Yanıtla (5) (0)
  • DALGACI / 15 Ağustos 2023 11:28

    -Öteki taraf deyince halkımızın aklına ilk gelen ahiret değil mi? -Öteki dünyada (ahirette) cennet de var cehennem de... -Birbirlerine öteki muamelesi yapan siyasetçilerin her biri diğerinin cehennem olduğunu imasını yapmıyorlar mı? -Bu manada, siyasetin ve siyasetçinin doğasında ve habitatında cennete yer yoktur! -Hülasa; siyasetin içine dalmadan siyaseti ideolojisiyle, siyasetçiyi de söylemleriyle değil eylemleriyle ölçmek lazım! -"Ainesi iştir kişinin" misali...

    Yanıtla (3) (0)
  • SİNAN / 15 Ağustos 2023 11:21

    Yorumlara bakınca şaşıyorum. Dinimiz; harama el uzatmayın, dürüst okun, yalan söylemeyin, kadına iyi davranın, çocukları sevin, düşmanınız olsa dahi hüküm verirken adaletten ayrılmayın, beytülmala el uzatmayın. Bunların hepsi okuyor ve siyasal İslamcılar bu kötü şeylere dini kılıf buluyorlar. Tam bir akıl tutulması. Ya dini bilmiyorlar ya da hırsları ve nefisleri dinin önüne geçmiş. Başka açıklaması yok.

    Yanıtla (8) (1)
  • Musto / 15 Ağustos 2023 01:21

    Erdoğanın kalesi orta anadolu kaynıyor..Agir zamlar özellikle Petrol ve gıda insanların hayatini çekilmez hale getirmiş..Emekliler kin kusuyor bizi aldattı yemin şart ederek hesabını ağır ödeyecek diyorlar..Anlaşılan Erdoğan bunun farkında acilen emeklilere ek bir ödeme veya zam verecek..Amaa..Bu iktidara olan güvensizliği geriye döndürmeyecek...

    Yanıtla (25) (9)
  • Adem / 15 Ağustos 2023 02:11

    Seçimden bir ay önce bir iki müjde der yine aynı kişiler gider oy verir. Defalarca yaşanmış senaryo. O yüzden şu an biraz önemsiyor halkın ne dediğini belediye seçimlerinden sonra hiç önemsemeyecek. Bu ülkede çocuğuna pantolon alamadığı için intahar eden baba oldu. Bir ara intahar haberleri yasaklandı. Ne oldu 27 milyon kişi gitti yine oy verdi

    Yanıtla (7) (2)
  • Okur / 15 Ağustos 2023 03:04

    Seçim öncesi de benzer şeyler söylendi. Sonuç ortada. Ağır ekonomik kriz olmasa muhalefet ne anlatacak. AKP oy kaybeder. Ama oyları MHP vb gider. Ekonomi atmazsa bir şey olmaz değişmez. İktidara oy verenleri ikna için yeni bir dil anlatım uslup ve hikaye lazım. Unutmayın bu dediğimi. Muhalefeti ağır bir yenilgi bekliyor. Aynı şeyleri deyip yapıp farklı sonuç alamazsınız. Bknz. 17 yenilgi.

    Yanıtla (4) (0)
  • behlül / 15 Ağustos 2023 05:13

    Kusura bakma da, seçime bir ay kala kafese girer tüm orta Anadolulu keklikler. Bir avuç buğdaya bakar. Buğdaya gelmeyene bir tilki salarsın ortaya, en cesur ve tok keklikler bile kafeste kesin. Bakma sen onların şimdi çıkardığı kuru cikcik seslerine. Hazır yemleri yok önlerinde ses ondan. Kalan bir avuç yemi, kafese sokmak için ayırdı kurnaz çiftçi. Daha zamanı var, henüz erken...

    Yanıtla (7) (2)
  • Adnan / 15 Ağustos 2023 11:00

    AKP'li ağlıyorsa yalandan ağlıyordur orta anodolu Karadeniz farketmez sandığa gittiğinde yine oyunu akp'ye verir.onlara pek güvenme

    Yanıtla (9) (0)
  • Yorum / 15 Ağustos 2023 11:15

    Orta anadolu kaynıyormu,,? Büyük şehirdeki ne yapsın,,kirası ulaşımı,v.s...orta yan üst kenar anadolu v.s onlar hiç ağlamasın numaradan...reisin verdiği ücretler orta halli orta anadolu şartlarına göre iyidir...büyükşehirdekiler ise zorda..şehir endeksleri katsayıları oluşturup verilen ücretler ona göre düzenlense iyi olur..anadoluda kira 5 bin büyükşehirde 15 bin..10 bin kafadan - eksi başlıyor şehirdeki..şehrin safları bi hazine yeri çevirmeyenleri,, katakulli bilmeyenleri mahvoldu...

    Yanıtla (0) (0)
  • Muammer / 15 Ağustos 2023 10:45

    Katı ideoloji ve dinlerde; karşı tarafta kimin olduğu çok nettir.Düşman/Kâfir.

    Yanıtla (6) (0)
  • H.Bulat / 15 Ağustos 2023 01:01

    Ben "Anadolu irfanınin" kaldığina inanmıyorum. Bu kadar kutuplaştirma ve yalan yanlış propoganda ile toplum mühendisliği yaparak "Anadolu irfanını" yok ettiler.sonuç ortada.

    Yanıtla (22) (3)
  • Muammer / 15 Ağustos 2023 10:00

    Öyle bir şey de yoktu zaten.Ne demişti lavaziye: VARdan yok olmaz, YOKtan var olmaz.

    Yanıtla (6) (2)
  • Zenci Musa / 15 Ağustos 2023 15:22

    Sn Muammer yok derken ISPAT lazim..Dunyanin en iyi COGRAFYASINDA OTURUYORUZ bu neyle olmuş. Miras yedi nesiliz...Biraz olsun farkına varalim..misal;Aşık Veysel çapında biri var mi batida. Hem sarhoş dinleyecek hem takkeli ve şapkalı..

    Yanıtla (2) (1)
  • Vatandaş / 15 Ağustos 2023 10:39

    Anadolu irfanı derken?

    Yanıtla (2) (3)
  • Zenci Musa / 15 Ağustos 2023 10:32

    Öteki tarafta kim var?..Gidince HEP BERABER gorecegiz...**..farkındalığını farkinda olmayana ne denilirse,denilsin boş..takke,sapka takmasi bisey ifade etmez..

    Yanıtla (0) (0)
  • Challenge / 15 Ağustos 2023 10:28

    Seçimden sonra benzine %100 den fazla zam geldi,dolar 20'den 27'e çıktı. Dış güçler demek seçimi beklemişler..

    Yanıtla (7) (0)
  • Dr / 15 Ağustos 2023 10:02

    Türkiyeyi yapay zeka yönetse uçarız.

    Yanıtla (1) (2)
  • okurx / 15 Ağustos 2023 10:01

    III- Seçim olmuş bitmiş, ekonominin sıkıntılarını muhalefet değil bizzat Tayyip dile getiriyor. Dünkü konuşması. Adam reel Türkiye'de yaşıyor. Fanusta değil. Ayrıca bir seçimde tekrar kazanmak, önceki yönetimi her yönüyle ibra etmek değildir. Bü köktenci yaklaşım, İslam tarihinde bir "Hariciler mantığı" olarak yer bulmuştur. Demek hala devam ediyor. Tayyipçiler seçimden önce de pahalılığı konuşuyorlardı, seçimden sonra da konuşuyorlar. Çünkü reeller.

    Yanıtla (1) (5)
  • okurx / 15 Ağustos 2023 09:54

    I- Böyle muhalefet ve akıl hocaları oldukça Tayyip daha çok kazanır. Temel yanlışlar üzerine siyaset yapmak hep kaybettirir. "Öteki" Millet ittifakı cenahında Tayyipçiler, Cumhur ittifakı tarafında K.K cılardı. Yanisi bir tek cumhur ittifakına mal edilemez. Eee işte Tayyip iyi propaganda yapmış, CHP/HDP birlikteliğini işlemiş de muhafazakarlar mecburen oy vermiş de...

    Yanıtla (1) (0)
  • O k u r / 15 Ağustos 2023 09:28

    " Öteki tarafta kim var ".... Sn Taşgetiren, ben bunu başka bir mana ile yorumlayacağım.. Bu tarafta kimsenin olmadığını olanın da hâin main yaftasıyla kovulduğunu, kalanlarda da adaletin zerresinin kalmadığını, öbür taraftada ise adalete hakkın teslimine dâir, Hakimin şahit şahit 'in 'de Hakim olacağını inandığım kutsal kitaptan biliyor ve söylüyorum.. Adaletin zerresini bırakanların 'da bildiğini biliyorum..

    Yanıtla (0) (0)
  • MT / 15 Ağustos 2023 09:27

    Hoşgeldiniz hocam. "Öteki taraf" ifadesini siyasi blok olarak kullanmışsınız. Fakat şu anda Türkiye'de hem o taraf hem bu taraf siyaset kabızlığı ortak noktasında buluşuyor, birbirlerinden farkları yok ve hepsi iflas etmiş durumda. Ben bir vatandaş olarak şöyle bakıyorum: siyasilerin tamamını bir 'taraf'a koyarsak 'öteki taraf'ta halk var. Halk vs Onlar. - Bir de mecazi anlamda, 'öteki taraf' var: halkın ve siyasetçilerin iç içe olacağı bu dünyanın ötesi. Bakalım o tarafta kim kimi ibra edecek?

    Yanıtla (0) (0)
  • la-muhalefet / 15 Ağustos 2023 09:26

    senaryoya göre herkes rolünü oynuyor..her maçta yenil sonra da günahı başkasında ara..

    Yanıtla (2) (0)
  • 03EMEKLİ / 15 Ağustos 2023 09:20

    Merhaba TÜRKİYE min güzel insanları,Sayın Ahmet Taşgetiren bey yazısının son üç paragrafında herşeyi güzelce özetlemiş,"Nasılsanız öyle idare edilirsiniz "düsturu gereği öyle idare ediliyoruz,Ülkede siyasetle iştigal eden zatlar Gökten zembille indirilmediler,Bu toplumun içinden çıktılar.Durum ortada,Dua ve niyaz edelimde Hayırlı Siyasetçiler nasip etsin Mevla, Büyün taşlar yerinden oynadı , gidişat parlak değil.

    Yanıtla (0) (0)
  • Bence / 15 Ağustos 2023 09:09

    Bence emekli 7500 lirayla geçim zorluğu çekiyorsa ekonomiyi bu duruma getiren iktidara bile bile oy verenlerinde vebali var. Çünkü Allah akıl vermiş müslümana. Hz Ömer efendimiz "İnsanın namazına tuttuğu oruca bakmayın. Emanete sahip çıkıp çıkmadığına, helale harama önem verip vermediğine bakın" diyor.

    Yanıtla (3) (1)
  • HAYRETI MUCIP / 15 Ağustos 2023 08:08

    Ülkemiz, cumhuriyetten bu yana 10 un üzerinde ekonomik kriz yaşamıştır. Bu krizler ; beceriksiz, çapsız, ülkeyi ve milleti değil kendi cebini, menfaatini düşünen siyasetçiler yüzünden yaşanmıştır. Şimdiki kriz de göz göre göre geldi , toplumun çoğunluğu da buna onay verdi ,şimdi ne hali varsa görsün !

    Yanıtla (3) (0)
  • Taha Güven / 15 Ağustos 2023 07:54

    Ahmet Abi eline sağlık, mevcut siyaset ve toplum ilişkisini çok iyi özetlemişsiniz. Seçimden önce iktidarı destekleyen Anadolu İrfanı ekonominin çok kötü olduğu ve daha da olacağına asla inanmıyordu, uygulanan seçim ekonomisi ile bir nevi morfin verilmiş oldu, morfinin etkisi geçmeye başlayınca Anadolu İrfanı neye uğradığını şaşırdı, yandım Allah dedi, sağa-sola koşuşturdu, varolan olumsuz durumdan seçtiği iktidarı sorumlu tutmamak için çırpınmaya başladı ama nafile...

    Yanıtla (2) (1)
  • O k u r / 15 Ağustos 2023 07:54

    Ak parti yetkililerinin çok kere kendilerinden önceki iktidarları, ekonomik kriz, pahalılık ve enflasyona mahkûm etmekle ve bu mevzuyu ünlü "simit çay" hesabıyla ne çok eleştirdikleri herkesin mâlumu ve hafızasında.. Bugün milletin mutfağını, cebini, parasını, kirasını, aracına yakıtı, enflasyonu "faiz enflasyon sebep sonuç " diye diye getirdikleri hâlde ortada..

    Yanıtla (1) (0)
  • Yorumcu / 15 Ağustos 2023 07:50

    90 yıllardaki konya orijinli İslami holdingler gibi... Para verenlerin temel motivasyonu para ile para kazanmaktı. İslami söylemler işin süsüydü. Para toplayanlar gayesi zengin olmak güçlü olmakdı. İslami söylemler mudilerin güvenini kazanmak için olmazsa olmaz enstrümanlardı. O mudiler kaybettikleri para kendi paraları olunca çabuk uyandılar. Ama şimdi devlet çöküyor o kadar çabuk uyanamiyorlar.

    Yanıtla (0) (1)
  • k.okur / 15 Ağustos 2023 07:50

    KK kendini kazandırmayarak çok isabetli bir hareket yaptı. size bu layıktır, layığınızla devam edin dedi. seçmen tercihinin ceremesini çekiyor. seçmendeki patinaj sebebi de daha dip yapmadığı içindir. dibi bir görsün daha da beterini görecek gibi. bu kadar ezikliği yaşayan bir zümre bence idare edilmeyi bile hak etmiyor.

    Yanıtla (1) (1)
  • Okur / 15 Ağustos 2023 07:25

    Aynen katılıyorum özellikle son cümleyi ayakta alkışlıyorum

    Yanıtla (1) (0)
  • Emiro / 15 Ağustos 2023 06:40

    Dağıtımda adalet tamamen kayboldu. Böyle düşüncesizce hareket eden anadolu irfanı olmaz olsun.. neymiş bu giderse kim gelecekmiş,geldi de ne oldu herşey güllük gülüstanlık millet refah içinde mi yüzüyor. Biz düzeltiriz niye bozdunuz,küresele at suçu haklı çünkü inandıracağı ahmak insan topluluğu çok. Varmı etrafta,komşularda,avrupada...bizim gibi yangın yerine dönen ülke,zamlarla kıvranan bir millet varmı etrafta yok yokk. Yöneticisi sorumlu kesim refah içinde yüzsün gerisi ne olursa olsun.

    Yanıtla (2) (0)
  • Muammer / 15 Ağustos 2023 05:26

    "Altta kalanlar" ve her daim "Üstte kalanlar" var.Bu "tuzu kuru" üsttekilerin alttakileri savunur(!) gibi gözükmesi var ya..Komik ötesi! CeHaPe ve şürekasi işte bunu yapmaya çalışıyor ve inandırıcı olmak bir yana, gülünç oluyor..

    Yanıtla (2) (1)
  • karar okuru / 15 Ağustos 2023 04:08

    Erdogan'a oy verenlerin oteki diye paketledigi secmen calisan, ureten ve ulkenin yukunu sirtinda tasiyan secmendir. Nankorlukten yoruldular. Akin akin gidiyorlar. Cunku ulkede cocuklarini gonderecek bilimsel egitim veren okul bile bulamiyorlar. Milli Egitim tarikatlarin elinde. Mufredat berbat halde.

    Yanıtla (2) (1)
  • Ad / 15 Ağustos 2023 03:03

    Sayın Tasgetiren bir 4.....5 yıl bekleyeceğiz...veya bekleyeceksiniz...seçim biteli 2 ay oldu... Demokrasi bu şekilde işliyor...

    Yanıtla (1) (4)
  • Düşünen / 15 Ağustos 2023 02:45

    Iktidarda muhalefette birilerine çalışıyor açık net

    Yanıtla (2) (0)
  • Gulyabani / 15 Ağustos 2023 02:25

    Sn yazar gerçekten soğan pahalı ama öteki tarafta HDP var diyerek oy kullanan kaç kişi olabilir .ak Parti'ye verilen her oy ölçüp bicilip verilmiştir .bizim milletin sagduyusu iyidir . açız ölelim ama HDP gelmesin diye oy verilmedi .yapılan maaş ayarları debrem konutları ve birikimler vs vs .

    Yanıtla (1) (1)
  • Hulk'ın sesi / 15 Ağustos 2023 02:13

    Neyse ki “Öteki taraf” kazanamadı! Yoksa doktor dövemeyecektik ve hayvanlarla evlenecektik.

    Yanıtla (5) (2)
  • Adem / 15 Ağustos 2023 02:04

    Hatalı düşüncedesiniz sayın yazar. Öteki tarafta kim olursa olsun yine Erdoğan yine akp diyeceklerdi. Buda tamamen menfaatten. İnanmazdım ama makarnaya kömüre torpille işe girmeye ufak bir menfaatine oy veriyor halkın çoğu. Oteki tarafta kim vardı demeleri sadece ve sadece akp ve Erdoğan'ı aklamak için söylenen cümlelerden bir kaçı.

    Yanıtla (2) (1)
  • Itirazım var / 15 Ağustos 2023 01:51

    Kurtlu bulgurcuların midesi halâ bu pilavı kaldırabiliyorsa amenna.

    Yanıtla (1) (2)
  • karar okuru / 15 Ağustos 2023 01:31

    Hayat anlayışımız toptancı olduğu için, demokraside toptancı işliyor. inanan/inanmayan, mümin/ kafir ikilemine dayalı yargılar, siyasi alana vatansever/ hain şeklinde yansıyor zorunlu olarak. hatta komşuluk ilişkileri bile etkileniyor. böyle bir alt yapı var. bu yapıda kendin olmak, kendin kalmak çok zor.

    Yanıtla (0) (0)
  • OkurM / 15 Ağustos 2023 01:27

    Davudoglu sansasyonel bir açıklama yaptı. Hani deniyor ya, ne açıklayacaksan açıkla diye... aslında bomba bir ifşa. "28 milyar dolar mal varlığı olan bir eski başbakan" dedi. O kadar para kapasitemin üstünde olduğu için kıyas yapayım dedim. Google'dan sordum. Turkiye'nin en zengin adamının mal varlığı 6 milyar dolar. 5 tane turkiyenin en zengini, anca bir eski başbakan ediyor... Ergün Göknel'in mal varlığı bir milyon dolardı galiba. Yolsuzluğun sembolü idi... shp ne kıvranmıştı...

    Yanıtla (0) (0)
  • OkurM / 15 Ağustos 2023 01:19

    Yerel secim yaklaşıyor. 4 sene once Her yeri kazanmış chp, aynı dinamikleri harekete geçirip, mevzii muhafaza etmek için çabalaması gerekiyor. Ama yok... ellerinde sopa, seçmeni, ittifak partilerini sopayla istedikleri noktaya getirmeye çalışıyorlar...

    Yanıtla (4) (1)
  • H.Bulat / 15 Ağustos 2023 01:10

    "Kuresel krizin etkileri" diyerek halkın icinde bulunduğu özellikle de emeklilerin içinde bulunduğu şu sefaleti ört bast edemezler. Doğru ABD ve AB ülkelerinde de var enflasyon özellikle de gıda enflasyonu ama bizdekinin bir aylik enflasyonu adamların toplam yıllik enflasyonundan fazla. Çin deki kriz tüm dünyayı sararsa esas o zaman görürüz "kuresel krizin etkilerini"

    Yanıtla (11) (2)
  • H.Bulat / 15 Ağustos 2023 01:04

    "İktidarın propaganda mekanizmasının başarısı, bu “Öteki taraf” psikolojisini oluşturmak ya da diri tutabilmekte yatıyordu" Böyle toplumun temeline dinamit koyarak seçimin hayırını göremezler. Sadece bu millet 2010 dan bu yana 2028 e kadar kayip 18 yıl yasamış olacaklar. 22 yıl önceki aldıklari durumu aratircasina

    Yanıtla (15) (1)
  • Okur / 15 Ağustos 2023 00:22

    CHP li bir belediye iyi hizmet üretmediğinde çalışmadığını yolsuzluk şayiaları olduğunda bakıyoruz ertesi seçimi yine CHP almış. Zihniyet farklı değil ki aynı.

    Yanıtla (8) (20)