Önce tebrik sonra birkaç söz

Tabii ki önce tebrik… Tayyip Erdoğan 3’üncü defa kazandı. Yeniden Türkiye’nin Cumhurbaşkanı oldu.

Hayırlı uğurlu olsun. “Son defa yetki” istemişti. Bu son dönem, ülkemiz – milletimiz için de, Erdoğan’ın seçilmesi için dua ettiğini bildiğimiz geniş İslam dünyası ve tabii kendisi için de iyilikler, hayırlar getirsin.

Neresinden bakılırsa bakılsın zor bir görev. Erdoğan’ın bizzat kendi iktidar dönemlerinden geliniyor ve kimilerinin özellikle ekonomide “enkaz” diye nitelediği pek çok sorun bulunuyor.

Her şeyden öte bizzat Erdoğan’ın “Türkiye Yüzyılı” dediği hadise, büyük bir meydan okuma niteliğinde.

Onun içini doldurmak apayrı bir mücadeleyi kaçınılmaz kılıyor. Bunların tamamı önümüzdeki dönemde konuşulacak konular arasında.

Bugün neyi konuşmalı?

Bugün mesela Erdoğan’ın Cumhurbaşkanlığı kesinleştikten sonra hem Kısıklı’da hem Ankara’da yaptığı konuşmalarda altını çizdiği “85 milyonun Cumhurbaşkanı olabilme” işini konuşmalı.

Aynı şekilde “Bugün kaybeden olmayacak” ifadesi konuşulmalı bugün.

Biliyorum, bunlar seçimi kazanan kişiden beklenen ifadeler. “Balkon konuşması” denildiğinde genelde böyle, tüm toplumun kucaklanacağının altını çizen sözler bekleniyor. Ne de olsa, bir toplum kesiminin desteklediği kişi kazanıyorsa, diğer toplum kesiminin desteklediği de kaybediyor.

Son seçimde oran, yüzde 52.18 ile 47.82 biçiminde ortaya çıktı. Rakamlara vurulduğunda ise Erdoğan’ın 27 milyon 513 bin 587, Kılıçdaroğlu’nun 25 milyon 260 bin 109 oy aldığı görüldü.

Bu rakamlar seçmen bazında bir farklılaşmayı sergiliyor. Bunun toplumsal farklılaşma boyutunu da dikkate aldığımızda, aşağı – yukarı ortadan bir “Yarılma” gözlemleniyor.

Parlamenter sistem olsa belki bu ayrışma “partiler” bazında meydana gelecek, o da farklılaşmanın daha gri alanlara inmesine yol açacaktı. Cumhurbaşkanlığı Sistemi (CHS)’nin getirdiği ve yüzde 50 artı 1’e kilitlenen ikili ayrışma, çok dana keskin, adeta – siyah beyaz bir farklılaşma sonucunu doğurdu.

Kılıçdaroğlu kazansaydı, “85 milyonun Cumhurbaşkanı olabilme” ve “kaybeden olmayacak” sözleri yine anlamlı olacaktı.

Hatırlanırsa, Millet İttifakı bileşenleri ısrarla, “kazanılmış haklarda en küçük bir gerileme olmayacak” vurgusuna özen gösterdiler. Çünkü özellikle muhafazakâr toplum kesimlerinde “CHP’nin geçmiş uygulamaları”ndan kaynaklanan bir kaygı vardı.

Muhalefeti keskin bir “Erdoğan karşıtlığı”nın konsolide ettiği bir gerçek. Soru şu: Üzerine neredeyse tüm muhalefet kampanyasının oturduğu öyle bir psikoloji nasıl oluşur?

Erdoğan açısından bakıldığında diyelim ki bu kaygıların tamamı boş. Tamamı algı. Tamamı yanılgı.

Ama 25 milyon küsur insanın buluştuğu bir kaygıdan söz ediliyor.

Normalde bizde, Cumhurbaşkanlarının hakikaten 85 milyonu kuşatması beklenir. Öyle bir moral yanı vardır Cumhurbaşkanlığının. Anayasaya da “Milletin birliğini temsil” notu bunun için girmiş olmalıdır. Bir Cumhurbaşkanı’nın “Biz seçildiğimiz için kaybeden olmayacak” demesi de son derece tabiidir.

Peki ama seçim sonuçlarından dolayı toplumun bir kesiminde ortaya çıkan tedirginlik neden?

Şöyle bir mesele var bana göre Tayyip Bey’in, ya da onu desteklemeyi “misyon” boyutunda gören çevrelerin önünde: Türkiye’nin yarısı neden oy vermedi? Bu 25 milyon insan hangi toplum kesimlerinden oluşuyor? Yani kimin rezervi neden?

“Misyon” ifadesini kullandım. Ben yanlış anlamadıysam, “Erdoğan kampanyası”nın ülke içi ve dışı ana motivasyonu “İslam davası” ile ilgili idi. Buradaki enerji birikimini laik muhitler anlamayabilir. Orada o vardır. Baktım, Cübbeli Ahmet Hoca, “Erdoğan’ın zaferi”nde “kabirdekilerin bile tasarrufları bulunduğunu” yazmış. Çok çok dualar olmuştur. Etkisini bilmeyiz.

Benim işaret etmek istediğim husus şu: Bu “85 milyonun Cumhurbaşkanı olmak” ya da “kaybedenlerin bulunmaması” meselesi tam da o “misyon” ile ilgili.

Şunu rahatlıkla ifade edebilirim: Bu “karşıt 25 milyon” içinde, “misyonda Erdoğan’la birlikte ama iş tutma tarzında farklı düşünen” çok sayıda insan bulunduğu muhakkaktır. Davutoğlu, Babacan ya da Karamollaoğlu, misyondan koptukları için Erdoğan’nın karşısında yer almış değiller ki…

Bugün aynı aile içinde oy verme noktasında çok çok farklı eğilimler ortaya çıkmıştır. Muhafazakâr diye bilinen aileler buna dahil.

Zaten “Yüzde 99’u Müslüman” diye nitelenen bir toplumun yarısı misyonumuzla çatışır hale geldiyse, o sorunu görmemek de büyük gaflet…

Şunu söylemeliyim: Kısıklı ve Beştepe’deki ilk konuşmalar ciddi sorun içeriyor. Kitlelere yuhlatmalar, yargılamaları devam eden insanlara yönelik en tepeden infazlar, küçümsemeler, alaylı ifadeler… en hafifiyle şık durmuyor. Hani “kimin karnının şişini indiriyor bu sözler?” diye sormak geliyor içimden…

O makama daha çok “Bilgelik” yakışıyor, diye düşünüyorum. Belki de tüm söylediklerimin söyleyeceklerimin özünü bu ifade oluşturuyor.

YORUMLAR (326)
YORUM YAZ
İÇERİK VE ONAY KURALLARI: KARAR Gazetesi yorum sütunları ifade hürriyetinin kullanımı için vardır. Sayfalarımız, temel insan haklarına, hukuka, inanca ve farklı fikirlere saygı temelinde ve demokratik değerler çerçevesinde yazılan yorumlara açıktır. Yorumların içerik ve imla kalitesi gazete kadar okurların da sorumluluğundadır. Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır. Özensizce belirlenmiş kullanıcı adlarıyla gönderilen veya haber ve yazının bağlamının dışında yazılan yorumlar da içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır.
326 Yorum
  • Karar okuru / 04 Haziran 2023 12:51

    Tarih senide yazacak yazar Tasgetiren.Bu savrulmayın umarım önür tarafta bir karşılığı olmaz.Şu ömür sonu jübilen iyi olmadı.Umarim önür taraf 'ta methiyeler diztiğın C H P zihniyetiyle beraber olmazsın

    Yanıtla (3) (0)
  • Abdullah Kaan / 30 Mayıs 2023 17:35

    Ahmet bey siz elinizden geleni yaptınız, üzülmeyin. Biz şahidiz ki siz CHP adayına destek verdiniz, yazılarınızla cumhurbaşkanı yapmaya çalıştınız. Şahidiz...

    Yanıtla (7) (2)
  • Hasan / 30 Mayıs 2023 21:23

    Yanlış olanı desteklemedi.

    Yanıtla (1) (1)
  • HÜSEYİN GÜLHAN / 31 Mayıs 2023 16:06

    Tam isabet kardeş

    Yanıtla (1) (0)
  • Kelkit öbektaşlı. / 30 Mayıs 2023 10:52

    Sonuçlar ülkemiz için hayırlı olsun,85 milyonun kazandığını söylemek bence boş,partili Cumhur başkanlığı herkesin cumhur başkanı olmalı önündeki en büyük engel,seçim gecesi tüm Türkiye kazandı bu seçimin kaybedeni yok deyip sabaha kadar kutlamayı kime karşı yaptınız diye sormadan edemiyorum,hele 8 ay sonra yerel seçim varken herkesin cumhur başkanı olma lafının ne kadar boş olduğunu herkes ilk konuşmada kısıklıda anladı. Birde hocam kısıklıdaki konuşmada,CHP HDP ve iyi parti Legebeteci dediğinde

    Yanıtla (14) (7)
  • Hasan / 30 Mayıs 2023 10:59

    Kelkit'ten doğruları gören yurttaşa rastlamak,umutlarımı arttırdı.

    Yanıtla (5) (4)
  • Kelkit öbektaşlı / 30 Mayıs 2023 15:31

    Hasan kardeşim kelkitte doğruları gören çok sayıda yurttaş var, dahada arta bilirdi ama hata yapıldı burda birazda öz eleştiri yapmak gerekiyor diye düşünüyorum selamlar

    Yanıtla (3) (2)
  • Hasan / 30 Mayıs 2023 21:27

    Teşekkürler ederim.

    Yanıtla (0) (0)
  • Abdullah / 31 Mayıs 2023 06:26

    «Kim bir kavme (topluluğa) benzerse o onlardandır.»

    Yanıtla (2) (0)
  • altinoluk / 31 Mayıs 2023 11:52

    İnsanlar destek oldukları davanın iktidar olmasına sevinmeyecekler mi? Bu nasıl bağnazlıktır. Ak parti ve cumhur ittifakı seçmeni ne yapsa rahatsız oluyorsunuz. Elinizden gelse ülkemizden kovacaksınız ama artık Türkiye eski türkiye değil! Saygı duymasını öğreneceksiniz.

    Yanıtla (4) (1)
  • hudai / 31 Mayıs 2023 11:51

    Zihniyetler değişmiyor maalesef! Bu sabah otobüse biri başörtülü diğeri çarşaflı iki abla besmele çeke çeke bindi, karşımda oturan hanımefendi arkasını dönüp bu iki kişiye tiksinircesine baktı. Bileğinde tıpkı kemal beyin uğur bilekliğini takmış zihniyetini anlamamak zor olmadı. Hala daha başörtüsüne, çarşafa, besmeleye karşı tavır var. Sonra "helalleşmek"ten bahsediyorsunuz! Biz bu vatanın hancısıyız önce kabulleneceksiniz...

    Yanıtla (4) (0)
  • Abdullay yiğit / 31 Mayıs 2023 11:50

    Boş beleş konuşmalar, inönü, demirel, necdet sezer,evren ve diğerleri ülkenin tamamının cumhurbaşkanımıydı ? Olaya nerden nasıl baktığınızla ilgili bu . Bence birer soda için nasihatlarınızıda yeni mahalenizdeki büyüklerinize yspın tabi yapabilirseniz.

    Yanıtla (5) (0)
  • Derinay / 31 Mayıs 2023 11:23

    Hoca artık şu akildane olmaktan vazgec kimin birlestirici kimin ayrıştırıcı oldunu sizin koseleriniz cahil kabul ettiğiniz Arif insanlar daha iyi biliyorlar

    Yanıtla (3) (0)
  • Ali / 31 Mayıs 2023 08:02

    CHP’nin vaadine kim inanır gelselerdi içki ile kutlarlar ve de şimdi hemen başörtüsü vs başlarlardı konuşmaya

    Yanıtla (2) (1)
  • reis sever / 31 Mayıs 2023 00:23

    çok merak ediyorum kime oy verdin acaba bir zamanlar çok sevdiğimiz siz nasıl da böyle karşı mahalleli gibi konuşuyorsunuz insanın aklı almıyor

    Yanıtla (7) (4)
  • Efraim Asaf / 30 Mayıs 2023 10:09

    Kudüs'ten Bakü'ye, Beyrut'tan Üsküp'e, Berlin'den Trablus'a, Asya'dan Afrika ve Latin Amerika başkentlerine kadar her yerdeki sevinç çığlıklarına nasıl bir anlam verebiliriz üstat?

    Yanıtla (15) (7)
  • Bir yolcu / 30 Mayıs 2023 12:11

    Efraim sevinenler gurubunda Avrupayı unutmuşsun onlarda bu sonuca sevindiler.keyfini kaçırmayacaksa dünkü İngiliz The Telegraph gazetesindeki yorumu oku derim.

    Yanıtla (7) (2)
  • OkurM / 31 Mayıs 2023 00:03

    Hollywood filmlerinde dünyaya çarpacak bir afet için tüm dünya ibadethanelerinde dua görüntüleri getiriyorlar. Evrensel kahraman Bruce Wills'in başarısı icin dua ediyor herkes. Filmin sonunda ayni yerlerde sevinç çığlıkları... bizim a haber de ayni formatı kullanıyor galiba. Teyit.org kudustwki sevinç gösterileri diye verilen görüntülerin başka eski bir gösteriye ait olduğunu bulmuş. Önemli olan tüm dünyadan hurraaa içeren görüntüler. Tel aviv olmasın yeter...

    Yanıtla (0) (0)
  • LEYLAK / 30 Mayıs 2023 23:57

    1)Bu millet cumhuriyetin kuruluşundan itibaren ikiye bölünmüştür: İlerice-gerici, Atatürkçe-Atatürk düşmanı, aydınlanmacı-örümcek kafalı vs. 2) Cumhurbaşkanlığı yeni sistemde eski tip cumhurbaşkanı değil. Zaten önceden de milletin tümünün cumhurbaşkanı hiç olmadılar da. Yeni düzende sadece "Başkan" Bu durumu ne zaman öğreneceksiniz ?

    Yanıtla (3) (0)
  • Hasan Erzincan / 30 Mayıs 2023 23:15

    Osmanlı’dan farkımız sandık oyunlarıyla veliaht belirlemek oldu. Sözle ithamlarla birinirlerini paraladılar. Yapamadıkları kelle almak oldu. Tabii gelecek nicolur bilinmez. İki tarafta aynı şeyleri söyleyip farklı olduklarını iddia etti. Öyle ki, bir yana Sinan oğan diğer yana Özdağ gide bildi. Siyaset temel sorunlara farklı çözüm üretenlerin alanı. Bizdeki..? Doğu ve güney bize imreniyor. Batı bizi eğlenceli ve komik buluyor. Hal bu

    Yanıtla (0) (0)
  • Hüda partili / 30 Mayıs 2023 11:47

    Yatırım sadece betona yola yatırım değildir.Tabi ki bu olacak.Alt yapı olmadan ekonomik kalkınma olmaz olamaz elbette.Ancak esas yatırım insana yapılan yatırımdır.Ahmakça,aceleyle ve hukuka uygun olmayan,söz gelimi 6284 sayılı kanunla ve daha nice düzenlemeyle aile yapımızın temeli dinamitlendi.istediğiniz kadar zengin ve refah olun aile yıkıldıktan sonra gerisi boştur.

    Yanıtla (9) (22)
  • elifer / 30 Mayıs 2023 12:15

    6284 sayılı kadına şiddeti önleme yasası sizi niye bu kadar rahatsız ediyor..?kadına şiddet varsa o aile zaten yıkılmıştır... dayak yiyen kadınların ve çocukların olduğu bir ortama aile denemez... aile insanın sevildiğini saygı gördüğünü bildiği kendini güvende hissettiği yerdir... önce saygı..saygı ve sevgi ortamında büyümeyen bir nesil varsa ne kadar zengin ve refah olun gerisi boştur.

    Yanıtla (23) (6)
  • hüda partili / 30 Mayıs 2023 13:10

    İşte ben de tam böyle bir tepki için yorum yaptım.Sayın yorumcu madem o kanun doğru ise ve Ak parti bu kadar ilerici kanunla yapıyorsa muhalefetiniz neden?Yok eğer Ak partili isen bu kanunların hukuka aykırı olduğunu ve vicdanen,ahlaken ve dinen insanları rahatsız ettiğini biliyor musunuz?

    Yanıtla (6) (10)
  • hüda partili / 30 Mayıs 2023 13:22

    Bozulan aile yapısını nasıl düzelteceksiniz?Kadının beyanı esastır maddesi hangi akla,hukuka,vicdana ve dine sığıyor.Ya kadının metresi var ve yalan söyleyip ailesini dağıtmak için şikayet ettiyse ne olacak?Nasıl tespit edeceksini aile içindeki tartışmayı?Bu kanunlar hangi derde deva oldu?

    Yanıtla (10) (8)
  • Sadi şaşmaz / 30 Mayıs 2023 13:38

    Senin niyetin ne herşey halloldu da bir bu mu kaldı. Bir kadının hakkı mı İslami. Diğer yolsuzluk torpil kul hakkı yeme 5 yerden maaş bunlar neden seni rahatsız etmiyor sayın hüdapar lı

    Yanıtla (14) (6)
  • Muhammet KARADAĞ / 30 Mayıs 2023 13:40

    6284 ü kadına şiddetten çok dine aykırı buldukları için sıkıntı yapıyorlar hocalar kadının dövülebileceğini söylüyor yasa dövülmeyeceğini tersine koruma sağlamayı amaçlıyor din önemli yani oysa kadına çocuğa başka bir canlıya şiddet ne dini ne hukuki bir şey bu direkt psikoloj bir durum yasa önleyici kurallar koyuyor dini boyutu ise onların dediği gibi olduğunu sanmıyorum.

    Yanıtla (3) (1)
  • elifer / 30 Mayıs 2023 14:31

    zaten tepki beklediğinizi anladık konuşalım o zaman dedik beyefendi. Evet kim şiddet gördüyse onun beyanı esastır, kadına güveniniz olmadığından ve günah ehli gördüğünüzden, doğru beyan vereceğine inancınız yok, yani kadın dayak yese yediğini beyan etse arkasındaki sebep, kadının metresi olabilir yalan söylüyor mu diyoruz?? Dayak yesin mi kadın? Açıklarmısnız? Öyle bir durum oldu diyelim ortada aile kalmısmıdır beyefendi? Bu arada dostça söyleşiyoruz, domuz bağı filan yok di mi?

    Yanıtla (6) (1)
  • Hüda partili / 30 Mayıs 2023 15:34

    Domuz bağı var hanımefendi!Hem de öyle bir var ki!Derin Türkiye Cumhuriyeti sistemi bunları yaptı müslümanlar adına ve tepe tepe de kullanıyorlar hala!Her kadınla ilgili meselede dini ve dindarları suçlayıcı dil hangi zihnin ürünü acaba?Diyoruz ki kadın yalancı çıktı,iftiracı çıktı yani öyle olanları kastediyoruz,bütünden bir parçayı örnek veriyoruz.Bütünü kastetmeden ve bir olaya atıfta bulunarak söylüyoruz.Türkçede başka bir ifade bulmadım.Komsuşundan çocuk yapıp ekrana çıkan kadınlar da var.

    Yanıtla (3) (4)
  • Hüda partili / 30 Mayıs 2023 15:42

    Dayak yemesin!Hatta kadına höt bile diyemez bir dindar müslüman!Ama diyelim ki yaptı kendi nefsine uyarak veya patolojik bir vakıa var ortada diyelim.Kadın gidip üzerine on tane ekliyor.Ortada şahit kayıt yok.Haksız yere yuvalar yıkılıyor bu kadın beyanıyla.iftira ve yalan olmadığını nereden bileceğiz.Ve bir yalanla bir insan ve bir aile harcanıyor.Bütün kastettiğmigiz bu.Ayrıca aileyele ilgili daha bir çok mesele negatif değerlendiriliyor Ak hükümetleri hakkında.Sadece mezkur kanun değil.

    Yanıtla (3) (5)
  • OkurM / 30 Mayıs 2023 15:45

    Huda partili birinden makul sayılabilecek bir yorum okuyorum galiba diye heyecanlanıyordum tam. Bu yorum beklentiye uydu. Burada mantık örgüsü biraz allak bullak gibi.

    Yanıtla (1) (3)
  • OkurM / 30 Mayıs 2023 15:47

    Abicim derin devlet sizinkileri domuz bagcisi olarak kullandıysa, kullandirtmasaydiniz. Senin yoruma cevab yazarken bile üç buçuk atıyoruz telefon başında. Ya bize de bi iplik rezerve ederlerse diye

    Yanıtla (6) (2)
  • İbrahim Hanif / 30 Mayıs 2023 15:49

    50 gün boyunca tecavüz ve iskencelerle şehid edilen Konca Kuris'in laneti bu zulmü yapan ve alkislayanlarin üzerindedir. Sizin Allah ve Rasule savaş açanların dininden olmaktan Allah'a sihiniyorum.

    Yanıtla (9) (0)
  • OkurM / 30 Mayıs 2023 15:51

    Hocalar kadını dövme özgürlüğümüz için çabalıyor yargısı yanlış. Kadından dayak yiyen hoca da az değil. Yaşadığımız çağı iyi bilelim. Kadının beyanı esastır maddesi çok istismara açık bir madde. Bu madde aile içi şiddette kadına "acil fren butonu" olarak düşünülmüş. Makul gibi. Ama bir çok kadını "çakal" hale getiriyor. Pozitif ayrımcılık, hukuki mağduriyete yol açıyor. Olay ideolojik kamplaşma alanından çıkartılıp, meclis komisyonlarında enine boyuna tartışılmalı...

    Yanıtla (2) (1)
  • Gülümseyen / 30 Mayıs 2023 16:18

    Sayın Hüda Partili. Bu sorunun dinle hiçbir ilgisi yok. Bu bir anlayış ve davranış tarzıdır. Erkeğin kadına egemenliği ve onu sahip olduğu bir mal olarak görme sorunudur. Tüm dünyadaki erkeklerde görülür. Eğitim ve kültür seviyesi yükseldikçe azalır ama hiç bir zaman bitmez. İşin felsefesine gelince acizane düşüncemi belirtmek isterim. Erkek kadını kıskanır çünkü kadın doğurgandır. Kadın erkeğe kıyasla aynı anda daha çok ayrıntı ile ilgilenebilir ve olayları farklı açılardan görür.

    Yanıtla (2) (1)
  • a reader / 30 Mayıs 2023 17:32

    Kadinin beyani esastir. Sen kur'ani tersten mi okuyorsun. Nur suresi ayetler 5 ten 9'a kadar Allah ne diyor. Kadinin yemini esastir. Kadin veya erkek hangisi yalan soyluyorsa ben onlara gerekini yaparim. Siz kadinin beyanini esas alin diyor. Kaldi ki Turkiye laik bir cumhuriyettir.

    Yanıtla (6) (0)
  • Gülümseyen / 30 Mayıs 2023 20:48

    Nisan ayında sevgili ülkemde 44 kadın öldürülmüş. Çoğu ayrılmak isteyen eş, nişanlı veya sevgili imiş. Bunun dinlerle hiç bir ilgisi yok. Nedeni sadece erkeklerin İLKEL sahiplik duygusu. Buna "Ya benimsin ya kara toprağın", diyorlar bir de.

    Yanıtla (1) (0)
  • Cut / 30 Mayıs 2023 18:35

    Batıi müktesebatinin icimize sokusturduğu her turlü fitne sökulup atilmalidır.Ailemizi ve de en başta cocuklarimizi yurtdisi fonlarin tasallutundan kurtarmak yeni iktidarin görevi olmalidir.Neyin hak neyin hakikat olduğuna kendimiz karar verebiliriz.Binlerce yil Ailemizi nasil dipdiri ayakta tutabildiysek oyle...

    Yanıtla (1) (1)
  • Cut / 30 Mayıs 2023 18:54

    Zina nin hem erkek hem de kadin icin suc sayilması yeniden yasalaşmalıdir.Vu En eski Türk topluluklarından beri böyle idi.Töre böyle diyordu...Milliyetci ve dindar olduğunu iddia edenlerin aman efendim bu devirde böyle birsey nasil karsilanır demeden meseleye cözum getirmeleri gerekir.Beline hakim olamayan milletler helak olmaya mahkumdur..

    Yanıtla (2) (0)
  • Zenci Musa / 30 Mayıs 2023 21:59

    11;47..Once AHLAK çünkü esittir ISLAM demektir...ve yine AHLAK sonra.yine AHLAK hep yeniden AHLAK hic durmadan AHLAK usanmadan,bikmadan AHLAK..**Ahlaki tekamul etmeyen kisinin KIL KADAR Islam "tadindan" LEZZET ALAMAZ....Irfan,hikmet sadir olmaz...Bir tane,bir kisi olsun,,Islam tarihi boyunca ORNEGI YOKTUR...Haaa insanlar pohpohlar,,taraftari olabilir ama zaman yer,yutar ve siler tarihten..Çünkü çıkar,benlik,şöhret temellidir YIKILMASI KAÇINILMAZ...Kanunlar ise,ancak Ahlaksizlar icin vardir...

    Yanıtla (0) (0)
  • efedamat / 30 Mayıs 2023 15:25

    cüppeli erdoğanın zaferinde mezardakileirn bile tasarrufu varmış demiş.
    o mezara kendisi girdiğinde görecek o tasarrufun ne olduğunu.
    islam cüppeli cüppesiz takımına kalınca bu ülke de dindar insan mı kalır.
    2010 referandumunda birisi mezardakileri kaldırıp oy kullandırmak lazım demişti cüppelide mezardakilerin duası ile kazandı diyor. zaman değişiyor ama zihniyet değişmiyor.

    Yanıtla (3) (0)
  • İbrahim Hanif / 30 Mayıs 2023 21:44

    Aynı kumaşın parçası da ondan. Emeviden tevarüs edilen sunnililk dininin alamet-i farikasidir bu! Ölülerden meded umar, diriye gelen Kur'an'ı ölüye okur rahatlar!

    Yanıtla (1) (0)
  • İstanbullu bir okur / 30 Mayıs 2023 21:39

    Evet evet Sn.Taşgetiren;sözün özü"o makama bilgelik yakışır"biz sabırdan yanayız,bekliyor ve Allah ömür verirse devam edeceğiz,o makamda bilgeyi buluncaya kadar.Ben buradan gerektiginde Yunus olan,gerektiginde Bilge Kağan olanı,o makamda görmek istiyorum.Sn.Erdoğan başarmıştır.Ama kazanamamıştır.O da kısıklı ve balkon konuşmasındadır.Bence bir Cumhurbaşkanı degil,ama bir siyasi parti gnl.bşk.ıdır.Artık eldeki taşlar atılmalı,gönüideki güller serilmelidir.Syglr.

    Yanıtla (1) (1)
  • hakan al / 30 Mayıs 2023 17:12

    CHP’nin geçmiş uygulamaları”ndan kaynaklanan bir kaygı vardı. RTE durumunu anlatırken ayrıntıya girilirken chp de neden ayrıntıya yer vermiyorsunuz.başörtü sorunu.kuran okuma ve öğrenme.şapka kanuni vs.. sizde çok objektif briri değilsiniz.etiketinizde müslüman olmasına rağmen.

    Yanıtla (1) (1)
  • Cut / 30 Mayıs 2023 21:18

    Hakan onlarin isi gerçeklerin ustüne şal orterek kitleleri oyalamak..Iyi de onca Psikolog parasini kim odeyecek ..Bidahaki secimde muhalefet Psikolog parasini odemeyi de vaad etsin.

    Yanıtla (0) (0)
  • tuzcu / 30 Mayıs 2023 17:41

    İktidarın bunca yıpranmışlığına, vatandaşın o kadar bezginliğine, son tahlilde ekonomik sıkıntılara rağmen tekrar kazanıldıysa, neden kazandılar, biz niye kazanamadık diye muhalefet önce ne hatalar yaptık diye düşünmeli.

    Yanıtla (2) (0)
  • cumhur / 30 Mayıs 2023 21:11

    Allah her şeyi görüyor ve biliyor....

    Yanıtla (0) (0)
  • Türkoğlu / 30 Mayıs 2023 18:10

    Sayın Cumhurbaşkanının "85 milyonun cumhurbaşkanı olacağım", "kaybeden yok" sözlerini daha önceki seçim galibiyetlerinden sonra da duyduk ama o sözler lafta kaldı. Bu laflar promtırdan içselleştirilmeden okunmuş sözlerdir.

    Yanıtla (2) (0)
  • cumhur / 30 Mayıs 2023 21:10

    Daha dün hem de seçimi kazanmışken muahalefete yani ülkenin yarısına "kumar masası" demedi mi?

    Yanıtla (0) (0)
  • Ali türkmen / 30 Mayıs 2023 20:54

    Tayyip erdoğan 20 senedir ülkenin başında ona muhalif olan kesim bile ondan daha fazla saldırıda bulunabiliyorlar.bilmem daha nasıl olur 85 milyonun cumhurbaşkanı..en güzel örnek defne hastanası

    Yanıtla (0) (0)
  • Okuyucu / 30 Mayıs 2023 20:09

    Neyini tebrik edeceğiz, aday olmaması gerektiği halde aday olmasını mı; devletin askerini, polisini, imamını, valisini, müftüsünü, öğretmenini propaganda malzemesi yapmasını mı; montaj videolarla iftira atmasını mı; Allah'ın camisini, dinini, kitabını siyasetine alet etmesini mi; muhalefetin sesini kesmesini, kafasına taş attırmasını, taş atanı övmesini mi; milletin TRT'sini AA'nı kendi şahsi medyası yapmasını mı??? Gerçekten neyini tebrik edelim?

    Yanıtla (6) (2)
  • Resneli Niyazi / 30 Mayıs 2023 16:53

    Amerika’da da seçimler benzer skorlarla sonuçlanıyor. Çok merak ediyorum, acaba orada da kanaat önderleri “ülkenin yarısı muhalif adaya oy verdi. Görüyor musunuz başımıza geleni? Ne olacak bu toplumun hali?” diye karalar bağlıyor mudur?

    Yanıtla (11) (2)
  • Candaroglu / 30 Mayıs 2023 18:38

    Amerika`da secim sonuclari benzer oranlarda kazaniliyor olsa bile arada daglar gibi farklar var. En basta bir kesim kendisine muhalif olan öteki kesimi hainlikle ve daha bilmem nice hakaretlerle, tehditlerle itham etmiyor. Devlet imkanlarini kendi partisi icin seferber etmiyor. Daha neler neler ...

    Yanıtla (3) (0)
  • Birisi / 30 Mayıs 2023 19:26

    ABD 'de hukukun üstünlüğü tartışılmaz. Bizde, guguk'un üstünlüğü tartışılmaz.

    Yanıtla (2) (1)
  • Cut / 30 Mayıs 2023 19:03

    Pornografik materyallere erişim bir insan hakki olarak gorulemez..Insanlarin karakterleri üzerinde yikici etkileri vardir. Ufacik cocuklarin bile bir tik otesindedir.Bu konuda hickimsenin eli temiz degildir..Gelecek nesiller icin kaygisi olan kesimlerin bu konuda harekete geçmesini talep ediyorum..

    Yanıtla (5) (2)
  • Cut / 30 Mayıs 2023 19:14

    Huda Partilinin yorumu altına yazilmıstır.Ne alaka denmesin istedim...

    Yanıtla (4) (0)
  • Cut / 30 Mayıs 2023 19:08

    Sosyal Medya kullananlarda gördugum manipülasyonlara maruz kaldiklarıdır..Yalan haberler yayan etki ajanlari tarafindan defalarca yanlıs yönlendirilen ve ruh sağlıgi bozulan insanlar gördüm. Yonetimimizden Sosyal Medyanin bozucu etkilerinden insanlarimizi korumasi icin gerekli tedbirleri almasinı talep ediyorum.

    Yanıtla (2) (0)
  • hüseyin adıyaman / 30 Mayıs 2023 19:06

    değerli hocam şu sorgulamayı yapmadığımız müddetçe bu hamur daha çok su götürür.ülkede kitap okuma oranı nedir günlük gazete satışı nedir eğitim kalitesi nedir bilgiye kültüre sanata edebiyata ilgi nedir hasılı nekadar sorgulayan bireylerden oluşan bir toplumuzv.s v.s

    Yanıtla (1) (0)
  • Bilgin / 30 Mayıs 2023 18:50

    Adamın amacı seçimi almaktı. Aldı da; 1-karşısında görmek istediği aday, 2-Devlet gücü 3-Din 4-Kandil 5-Mülteciler sayesinde. Bunu tebrik etmiş, şimdiye kadar yazdıklarınızı inkar etmişsiniz. Şimdi sıra ekonomide demişsiniz: ekonomi halkın sorunu. O şimdiden yerel seçimin hazırlıklarına başladı bile

    Yanıtla (2) (0)
  • Zenci Musa / 30 Mayıs 2023 18:12

    Sizlerde kalemle ıcpolitika ve gundemler üstü olup..TORUNLARIN bile feyz alabilecegi Sozler soylerseniz diger KAMYONLA ortaya atılan lakirdilarin üstünü örter...misal;Bir gram altin nerdeyse 1 TON demir fiyati ile aynı..Herkes kendine yakışanı yapar....Altın vazgeçer mi Altın olmasindan..bu hersey icin oyledir...Gundemlere savrulan asla YOL BULAMAZ..ama lafta herkes muhtesem ne hikmet se...***

    Yanıtla (0) (0)
  • Erol Nazır / 30 Mayıs 2023 16:55

    "Hatırlanırsa, Millet İttifakı bileşenleri ısrarla, “kazanılmış haklarda en küçük bir gerileme olmayacak” vurgusuna özen gösterdiler. Çünkü özellikle muhafazakâr toplum kesimlerinde" diyorsun taşgetiren hoca galiba İstanbul belediyesinden atılanlarada namussözü verilmişti ne çabul unuttun bu sözleri. Ama işte insanın içini kin ve hırs bürüdümü görmez oluyor insan neyseki bu işin ahireti de var

    Yanıtla (5) (5)
  • Erol Bey'e / 30 Mayıs 2023 18:09

    Belediyeden atılanlar denilen kişiler iki seçim arası işe alınanlardır. Bunlardan biri babala tv de rezil oldu. Yalanı çok medya gazete söyleyince doğru olmuyor!

    Yanıtla (3) (0)
  • yorumum / 30 Mayıs 2023 00:19

    Erdoğan, seçim öncesi miting konuşmalarından birisini yaptı. Demirtaş için "adalet/hukuk işler" demedi kendisinin doğrudan hukukun üstünde olduğu için hapislerde çürüteceğini ima etti. Kendisi 25M Başkanlığını iddia etse de 25M onu kabul etmeyecektir. Montaj, yalan, rüşvet gibi soyalar yardımlar, ve devlet imkanları ile kazanılmış sonuç alın teri ile kazanılmış bir başarı değildir. Baskı, gerçeği yalanla, yalanı baskı ile kapatacakları dönem devam edecektir.Atanacak bakanlar gösterge olacaktır.

    Yanıtla (15) (9)
  • Seziz çoğunluk / 30 Mayıs 2023 12:21

    Benim sözüm Ahmet abiye ben chp ve hdp kızmıyorum onlar üzerine düşen görevi yapıyorlar biz dindarlar bu memleketin zencileri idk Erdoğan dönemde önce benim çocuğum İmam Hatip okudu diye hiç bir yere alınmıyor du şimdi de beni çocuk memur değil ama hak etsin sen sucsn bucu sun demiyor bu bile başlı başına bir şey bu yazdığım yüzlcside bir tanesi ama muhafazakar dediğimiz politikacılar koltuk uğruna Tayyip Erdoğan'ın arkada vurdular bu millet bunu bilmiyor mu zannediyorsunuz

    Yanıtla (8) (12)
  • Muhammet KARADAĞ / 30 Mayıs 2023 13:35

    işe alırken sen şucusun bucusun demiyor öylemi? siz öyle sanıyorsunuz öyle bir diyor ki siz anlamıyorsunuz işe alımlarda mülakat varya işte o şucu bucunun dik alası efendi size kızmıyor çünkü bunu anlamayacağınızı biliyoruz.

    Yanıtla (2) (1)
  • Sessiz çoğunluk / 30 Mayıs 2023 17:35

    Benim ak Parti'nin en beğendiğim icratı mülakattır ama düşensen başörtülü bir insanın devlet dairesinde temizlikci olur çaycı olur ama ağzıyla kuş tuşa memur olamat hâkim olamaz savcı olamaz polis olamaz yani istediği kadar puan alan hiçbir şey olmaz biz bu ülkenin zencileri idk ve selâm

    Yanıtla (2) (3)
  • Med'S / 30 Mayıs 2023 17:27

    22+5=27. Kafaları, kendini yönetenlerle birbirine böylesine uygun bir toplum kolay kolay bulunmaz! Daha nice yıllara!!!!

    Yanıtla (0) (1)
  • hakan al / 30 Mayıs 2023 17:17

    Davutoğlu, Babacan ya da Karamollaoğlu, misyondan koptukları için Erdoğan’nın karşısında yer almış değiller ki… bu insalar misyonlarını devam ettiriyorlarsa kendi içinden biri çıakr ve aday olur..islamı duyarlılığı olmayan ve geçimişi şüpheli bir partinini liderini aday olarka çıkarmazlar..mesela siizn de misyonunuzdur islam ama islam misyonunu devam ettiren rte karşısınız..nasıl oluyorda hem islam misyonunu devam ettiriyorsunzu hemde bu misyonu devam ettiren kişiye karşı oluyorsunuz

    Yanıtla (1) (2)
  • Bekir Dede / 30 Mayıs 2023 16:49

    Açık konuşmak gerekirse, kazanılmış bir seçim sonrasında çıkıp da yine Bay Kemal ve muhalefet hakkındaki keskin dil hiç de hoş değil ? İki aday çıkmış yarışıyor ve elbet biri kazanacak, diğeri kaybedecek. . Bunu ZAFER olarak deklere etmek kime ne artı değer getiriyor anlamakta güçlük çekiyorum. Benim fikrim, 'Yasa tanımayan, ben yaptım oldu diye düşünen, HAKLI da olsa eleştirilere kulak tıkayan bir zihniyetle merak etmeyin bu günleri bile MUMLA ararız ?

    Yanıtla (4) (2)
  • Karar okuru / 30 Mayıs 2023 16:38

    Önce insan olmak,adam gibi adam(adalet li,bilgili,kültürlü...)ahlaklı olmak gerekir. Allah doğrulara yardım etsin.

    Yanıtla (4) (0)
  • Okuyucu / 30 Mayıs 2023 16:17

    Üçüncü defa kazandı... Sadece bu giriş cümlesi bile yeterli ülkenin halini anlamaya. Herşey değişecek dedi Bahçeli, dördüncüye hazır olun. Anayasa, yasa, kural vız gelir tırıs gider. Herşeyin sahibi benim keyfime göre hüküm sürerim durumu.

    Yanıtla (2) (0)
  • FYB / 30 Mayıs 2023 16:04

    Şu nezaketi üstüne methiyeler düzülen KK da bi tebrik edeydi seçilen cumhurbaşkanını dil ucuyla bari. KK'nun seçim sonrası konuşmasını dinleyen sonucu bilmese adamı kazandı sanırdı. Sadece cumhurbaşkanının konuşmasını eleştirmekle olmaz bi de onlarınkini yorumlayın sayın yazar

    Yanıtla (3) (1)
  • Doğrucu Davut / 30 Mayıs 2023 16:03

    Haklısınız Sn. Erdoğan'ı onaylamayan 'Yirmi beş Milyon ' bir kitle var. Halbuki Sn. Erdoğan'dan önce Cumhurbaşkanı olan herkesi halkın yüzde yüzü destekliyordu. Mesela A.Necdet SEZER'i -Siz dahil* halkın istisnasız tamamı bir ferdi vahit bile fire vermeden destekliyordu. Onun için eski Cumhurbaşkanları birleştirici , Sn. Erdoğan ise ayrıştırıcı bir Cumhur başkanı. HADİ ORADAN.

    Yanıtla (2) (3)
  • Tarafsız / 30 Mayıs 2023 13:06

    Belki böylesi hayırlı olmuştur. Siyasal İslamı bitirdikten sonra ... Bundan 5 yıl sonra Erdoğan da yok yerini dolduracak da... Belki 5 yılı bulmaz En geç 2 yıl içinde yeniden seçim olur. Çünkü bu ekosiyaset ile devam etmesi çok zor

    Yanıtla (3) (1)
  • FYB / 30 Mayıs 2023 16:00

    İki yıl içinde yeniden seçim olacağı hali:) Züürt tesellisi. Eskiden olsa seçim sabahı yeniden erken seçim isterdi yenilenler. Reis epey yol aldırmış

    Yanıtla (1) (1)
  • Erdem / 30 Mayıs 2023 15:54

    Türkiye'de sünnilik asal kimliktir, komünist liderin bile "sünni komünist" olması gerekiyor.

    Yanıtla (0) (0)
  • Mustafa / 30 Mayıs 2023 14:42

    Benim kayınpeder "" KK oy verirsem öbür dünya da bunun hesabını veremem" diyor. Neden diyorum"o Müslüman değil ki"diyor. Propagandanın içine gizlenmiş sübliminal mesajların vatandaşımızı nasıl manüpüle ettiğine güzel bir örnek. Başka söze gerek var mı?!

    Yanıtla (3) (2)
  • Yalnizim / 30 Mayıs 2023 15:39

    Musluman olmasi sart mi diyecegim de cok marjinal kalicam. O artik bu topraklara belki bir milyon senelik evrimlesmenin sonunda gelir gelirse. Bence gelmez de. Osmanlidan beri ezilmis Alevi kesiminden bir baskanimiz olacak diye pek sevinmistim. Sonra sira oteki azinliklara belki diyordum ki asiri uc milliyetcilik sandikta patladi. Bu cografyayla kan uyusmazligi var hayallerimin.Bu arada ben dindar bir musluman diye tanimliyorum kendimi.

    Yanıtla (5) (0)
  • Azmi Yurtsever / 30 Mayıs 2023 01:10

    Anadolu irfanı bir kez daha toplum mühendisliğine hayır, toplumun gerçeklerine uygun bir lidere evet dedi. Anadolu irfanını anlamayanlar Psikolojinin Üstadı merhum Doğan Cüceloğlu'nu inceleyebilir

    Yanıtla (45) (30)
  • behlül / 30 Mayıs 2023 03:52

    Ne Anadolu irfanı cancağızım. Seçimi kazanan tarafta annem babam abim ablam var, ben yenilen taraftayim. İrfan dediğinde feraset olur, kadirsinaslik olur, olgunluk olur. Hepsi terörize olmuş, zillet ittifakına oy vereni sallandiracan modunda. Neredeyse selamı sabahı kestik, her bayram kavgayla ayrılıyoruz, bu mu irfan? İrfan her görüşü dinler, edeplidir, kufretmez. Kırmaz, naiftir. İspatlı delilli bir olayda reis öyle dedi diye inat etmez. Anadolu irfanıymış, vardiysa da üzerine tüy dikildi..

    Yanıtla (49) (14)
  • KARAR OKURU / 30 Mayıs 2023 09:11

    Acaba sizin davranışlarınızdan olabilir mi? Daha başlamadan bu milletin başörtüsüyle sakalıyla dini degerleriyle ugraşmaya erdoğana oy verenleri cahil olarak yaftalamaya başladığınızdandır biraz kendinizi sorgularsanız belki faydası olur.

    Yanıtla (12) (20)
  • Hikaye / 30 Mayıs 2023 09:21

    Aynen yorumunuza katılıyorum.Anadolu feraseti diye diye değil toplumu aileleri bile ayrıştıran bir zihniyet kutsanıyor bu ülkede.Aklın ve mantığın iflas etiği noktadayız.

    Yanıtla (18) (7)
  • Okuyucu / 30 Mayıs 2023 10:35

    Tebrik ederim değerli yorumunuz için. Bir olay anca bu kadar güzel özetlenebilirdi. Teşekkürler.

    Yanıtla (7) (1)
  • behlül / 30 Mayıs 2023 11:49

    Syn.09:11, eşim, kızım başörtülü. Muhafazakarlık Müslümanlık ise İslam'ı yakınlarım kadar yaşamaya çalışıyorum. AKP'ye oy verenlere kategorik olarak cahil demedim,ancak tanıdığım bahsi geçen yakinlarim benimle fikri tartışmaya giremiyor hemen bağırmaya hakarete başvuruyor.Onları asla üniversite okumadikları için değil ama körkütük sorgulamadan bağlandıkları için cahil olarak görüyorum.sırf Reis dedi diye onlarsa beni hain olarak değerlendiriyor.

    Yanıtla (12) (2)
  • FYB / 30 Mayıs 2023 12:01

    Anadolu irfanı büyük resmi görebilmek günlük siyasetle, birine karşıtlık üstünden birleşmedeki sakatlığı görebilmektir. Anadolu irfanı birbirine uymayan kumaşlardan kırkyama yapılmaması gerektiğini, yapılırsa uzun ömürlü olmayacağını bilir. Üslup ve linç etme kültürü açısından iki grubu karşılaştırırsak zararlı çıkarsınız.

    Yanıtla (2) (2)
  • elifer / 30 Mayıs 2023 12:20

    Erdoğana oy verebilir vatandaş, sakallı olur, başörtülü olabilir, bunlar kişinin kendi tercihidir, ama yalan, iftira, karalama, nefret, dili, kötü ekonomi, haddi hesabı tutulamayan israfı görememek sorgulanır.

    Yanıtla (13) (1)
  • karar okunur / 30 Mayıs 2023 13:38

    behlül 03:52 / candan, yürekten yorumunuzu kutlarım. Daha önce defalarca yazdım, aynı dert benim başımda. AKP´li akrabalar bayramlaşmayı bile kestiler. AKP onlar için inaç kültürü oldu. Onlar gibi inanmadığımız için allah bizi cezalandırıyormuş. Irfan bunun neresinde?

    Yanıtla (9) (1)
  • KARAR OKURU / 30 Mayıs 2023 15:16

    Aman Allah im ! Beni ve aile/sulaledeki yalnizligimi ne guzel ifade etmissin Behlul !

    Yanıtla (5) (0)
  • KARAR OKURU / 30 Mayıs 2023 15:29

    Valla benimkiler bayagi egitimli de. Profesorunden tut uzman doktoruna. Buna ilaveten dindar muhafazakarlar, benim gibi. Kavga /ses yukselmesi cok nadir oluyor cunki iki taraf da ikna edemeyecegini biliyor , o yuzden nadiren konusuyoruz politikayi. Egitimsizlikten kaynaklanan birsey degil bu Erdogan/AKP inadi. Hatalari kabul etmelerine ragmen hala destekleme nedenleri olarak :1) 80 sene Kemalist zihniyetin olusturdugu PTST (Travma sonrasi yasanan semptom) 2) Daha az kotu,dusuncesi olabilir.

    Yanıtla (6) (0)
  • Baybars / 30 Mayıs 2023 07:27

    Anadolu irfanı, gücün yanında hizalanmak, gelene ağam, gidene paşam demektir. Kabul etmekte zorlananlar, Nurettin Topçu'nun kitaplarını okuyabilir.

    Yanıtla (21) (5)
  • Memet / 30 Mayıs 2023 09:30

    Bu yenilmişlerin avunnmasıdır.kazansaydınız böyle konuşmazdınız.

    Yanıtla (7) (13)
  • Ali Rıza / 30 Mayıs 2023 09:18

    Azmi bey; Anadolu irfanı çoktan rahmetli oldu, siz verilen selâyı duymamışsınız..!!

    Yanıtla (21) (7)
  • Misafir / 30 Mayıs 2023 09:35

    Anadol irfanı dolardır, eurodur. Bak iç anadol, hesaplarda en çok Euro ve dolar bulunan bölge.

    Yanıtla (18) (6)
  • Hikaye / 30 Mayıs 2023 09:39

    Ağzına sağlık sayın yorumcu.

    Yanıtla (6) (2)
  • Kemal Baytemür / 30 Mayıs 2023 12:51

    Makarnacı dediğin millet beleş ev,cep telefonu istemedi... böyle devam edin siz

    Yanıtla (2) (1)
  • KARAR OKURU / 30 Mayıs 2023 10:06

    Anadolu irfanı,Sabah Müge ile Kayıp kaçaklar bulunur,Esra İle Öğleden sonra,Barıştır buluşturur,Ertesigün Seda ile düğün dernek vur patlasın çal oynasın umurundamı seçim geçim derdi .

    Yanıtla (16) (5)
  • Hasan / 30 Mayıs 2023 11:00

    Hakan Ural'ı unutmayalım!

    Yanıtla (8) (1)
  • İbrahim Hanif / 30 Mayıs 2023 15:59

    En güzel tarif bu olmuş.

    Yanıtla (3) (1)
  • karar okunur / 30 Mayıs 2023 13:35

    „Anadolu irfanı“ oy kullanırken arapca „ben böyle demokratik seçim görmedim“ diyor. YSK´dan rica edin seçmen kütüklerini açıklasın da „Anadolu irfanı“ nı görelim.

    Yanıtla (6) (1)
  • Nadir / 30 Mayıs 2023 14:45

    Anadolu irfanı çoğunluk neredeyse oraya giden değildir. Bilakis herkes hata yaparken tehlikeyi fark eden, milleti uyaran küçük azınlıktır. Millet kafa gözüyle bakarken onlar ferasetle bakar. Menfaatçi, avantacı, küfürbaz değildir. Riyakar, yalancı, iftiracı hiç değildir. Karşılıksız iyilik yapar, güleryüzlü, ağzı hayır dualıdır. Az konuşur çok okur, hem dini ve dünyevi bilgilere vakiftir. Düşmanı bile karşısında saygısız davranamaz, saygınlığı ne makamından ne servetinden gelir. %1 ya var ya yok

    Yanıtla (4) (1)
  • KARAR OKURU / 30 Mayıs 2023 15:34

    Ne guzel yazmissin ! Icim acildi. Dusunsene boyle bir toplimda yasadigimizi. Dunyadaki cennet olurdu.

    Yanıtla (2) (0)
  • Musto / 30 Mayıs 2023 15:24

    Erdoğan'ın kazanması Osmanlı özlemini ortaya çıkardı

    Yanıtla (2) (0)
  • BULUT / 30 Mayıs 2023 15:13

    Sizileri okurken çok eğleniyorum. Aslında ne oldu biliyor musunuz? Diye başlayan kendini avutma çabaları

    Yanıtla (2) (1)
  • Hikaye / 30 Mayıs 2023 09:45

    Ben tebrik de etmiyorum, onaylamıyorum da.85 milyonun hakkını sadece kendi çıkarları için seçimde kullanan,rakibini alt etmek için hiçbir ahlaki ve vicdani değerleri tanımayan,her türlü yalanlarla anadolu insanını kandıran,insanları terörist gibi edepsiz sözlerle aşağılayan birini, tebrik de etmiyorum saygı da duymuyorum o kadar.

    Yanıtla (17) (8)
  • halk adamı / 30 Mayıs 2023 09:52

    Sayın Recep Tayyip Erdoğan'ın cumhurbaşkanlığında Türkiye Yüzyılı hedeflerimize emin adımlarla hep birlikte yürüyeceğiz inşallah.

    Yanıtla (6) (13)
  • Hikaye / 30 Mayıs 2023 10:55

    Olacağı şimdiden beli bozgun yüzyılına destek vermeye devam edin.Hiçbir gerçerliliği olmayan ,sadece kendinin uydurduğu kof bir sloganla milleti daha ne kadar uyutacak bakalım.Ha gerçi uyumaya alışmış,dünyadan bihaber,24 saat yalan haber kanallarının karşısından ayrılmayanlar için boş mu dolu mu olduğunun hiç önemi yok.Nasıl olsa halife öyle diyor.

    Yanıtla (5) (4)
  • halk adamı / 30 Mayıs 2023 14:02

    Hazmedin, kabullenin ve saygı duyun...

    Yanıtla (2) (1)
  • elifer / 30 Mayıs 2023 15:10

    saygı bekleyen önce kendisi saygılı olsun o zaman...

    Yanıtla (1) (4)
  • Hakkı Söyler / 30 Mayıs 2023 14:57

    Bir seçimin daha ertesindeyiz. Fakat sanırsınız seçimden değil savaştan çıktık. Seçim sürecinde öyle bir psikolojiye sokulduk ki ülkenin yarısı kazandık naraları atarken diğer yarısı ülkenin gidişatından endişeli. Açıkçası ülkenin gidişatından endişeli olmakta çok haklılar.

    Yanıtla (3) (1)
  • Karar okuru / 30 Mayıs 2023 14:40

    Mehmet Şimşek'in Maliye Bakanı olması kesinleşti.

    Yanıtla (1) (0)
  • Bekir uney / 30 Mayıs 2023 12:39

    Sayın Tasgetiren evet sag selim Türk milletine yaraşır örnek bir seçim yaşadık.Tüm halkımıza ve Devletimize hayırlı olsun.Evet sayın Reisimiz adına olumsuz çok yazdınız.Niye yazdınız deme hakkımız yok kurum yetkilisi istemiştir.Asıl konu vatan olmali idi.Bayrak varsa varız.Sen Bayrağına ve onu korumakla görevlilere silah sikanla yola çık.Hani vatan sever lik.Sen sahip çıkmadım ama Yüce YaraticiSehidine ve gaz isine sahip çıktı.Reisimizin el açmadığı eskisinden daha kötü olan bir kurum söyleyin.

    Yanıtla (2) (3)
  • Muhammet KARADAĞ / 30 Mayıs 2023 14:36

    milli eğitimde kaç gere sınav değişikliği yapıldı sağlık en iyi bildiğim konu eskiden kötüydü şimdi rezalet kızılay millet kan vermiyor askeriye askerlikmi altı aylık tatil yerimi belli değil dinayeti söylemeye gerek var mı kendi verileriniz millet deist oluyor sözleşmeli uzman çavuşlar 180 saat çalıştırılıyor ne hükümetin ne devletin haberi yok uluslar arası anlaşmalara aykırılı cabası uyuşturucu fuhuş kumar gibi durumları iyi araştırın en iyisi sen bir tane normal olan söyle bari gam ye

    Yanıtla (1) (3)
  • Necmettin / 30 Mayıs 2023 11:40

    Kk ve görüşü müslümanları temsil etmiyor 85 milyon değil kendi adınıza konuşun laik sekuler islam düşmanı kesim bizi temsil edemez cb olur fakat toplumun her kesiminin onayladığı olmaz yağcılık yapın ama ölçünüz şaşmasın kendi adınıza konuşun

    Yanıtla (6) (10)
  • Muhammet KARADAĞ / 30 Mayıs 2023 14:23

    seçimi kazanır ama toplumu temsil edemez diyorsunuz siz iyimisiniz şimdi sayın erdoğan da öyle mi oluyor diye soruyorum ve cevap veriyorum evet öyle çünkü genel oy kullanma sayısının ancak %42 sini aldı yani hala %58 karşı tarafda çoğunluk yani ama sayın erdoğan ne yapsın seçime girdi ilk turda millet onaylamadı ikinci turda sandığa gidenlerin%52 sini aldı kimseye sandığa gelmeyin demedi pratik de sizin söylediğiniz mümkün değil zaten. bir toplumda çoğunluk memnunsa yeterli.

    Yanıtla (0) (0)
  • karar okuru / 30 Mayıs 2023 14:27

    Laf ola beri gele, başkasına kendi adına konuş diyen, herkes adına konuşuyor. ne yaman çelişki.

    Yanıtla (2) (0)
  • Ali Çakır / 30 Mayıs 2023 14:23

    Bir helalleşme tutturdunuz,siz ve karamollaoğlu ndan başka inanan olmadı. CHP seçmeni,yetkilileri,yazarlar hiç biri açıklama yapmadı.Siz çok çaba gösterdiniz.Sanki sizin projenizmiş gibi çalıştınız.Demekki samimiyet ve inandırıcılık yokmuş.Ama siz yine çaba göstermeye devam edin.Belki CHP yi dönüştürürsünüz.Bunları yazdığım için gazeteniz beni engelledi. Muhtemelen buda onlara takılacak. Gerçekler ne kadar acı değil mi savrulan adam. Ha gayret. İktidarı eleştirmek en doğal hakkınız.

    Yanıtla (3) (1)
  • Mehmet durmaz / 30 Mayıs 2023 11:11

    neden kilictaroglu kaybettti neden erdogan kazaandi birtek kelime ile turkiye haritasina kim nerede kazanmissa ic anadolu mezhep farkliligindan dolayi kaybetti bunu aksener soylemeye calisti linc edildi sayin erdogan yillardir karsisinda kilictar oglunu istedi ve istedigini elde ettti secimi kazandi kilictar oglu bu isin kendisiyle olmuyacagini kabul edip cekilmeli

    Yanıtla (3) (5)
  • Karar Okuru / 30 Mayıs 2023 11:34

    Mehmet Durmaz olayın can damarına basmış. Ülkemizde hala ve hala dini mezhep farklılığının insanlarca önemsenmesi çok ama çok önemli ve bu durum bir o kadar da insanlıktan uzaklaşmayla sonuçlanmakta. Küçük bir örnek: Bir köyde erkeğin hayat evine gitmesi onun inancıyla değil özgürlüğü ve gücüyle ölçülmekte. Ama o köydeki kadının her tarafı kapalı olarak erkeğin önünden geçmesi ahlaksızlıkla ölçülmekte. O köyün insanları ise çoğunluk mezhebine tabi!

    Yanıtla (3) (1)
  • FYB / 30 Mayıs 2023 11:58

    KK aday olabildiyse Erdoğan'ın iktidarında mezhep farkları ötekileştirme sebebi olmadığı, dışlanmadığı içindir. Yoksa o kadar oyu rüyasında görürdü KK

    Yanıtla (0) (6)
  • Karar Okuru / 30 Mayıs 2023 12:49

    FYP Anadoluluyu ya tanımamakta veya yalan söylemektedir. Aç biilaç kalmış Anadolulu yine de Kılıçdaroğlu'na oy vermediyse nedenlerinden en önemlisi mezhep farklılığıdır. Güneşi balçıkla sıvayın bakalım, başarabilecek misiniz!

    Yanıtla (2) (1)
  • Muhammet KARADAĞ / 30 Mayıs 2023 14:17

    daha nasıl dışlanacak. Türkiyenin suriyeleşmesine müsade etmeyeceğiz denildi. sizce şair burada ne demek istedi. suriyede esat şii ve sünnilere neler yaptığını görüyorsunuz be kemal de şii iktidara gelirse esat gibi olur daha açık daha net ne var. ben de sırf bu yüzden kılıçtaroğluna oy verdim ilk defa yani birinci tur dahil. yani size katılmıyorum sayın erdoğan ötekileştirmek durumunun en dik alasını yapıyor

    Yanıtla (1) (0)
  • Toprak KARA / 30 Mayıs 2023 09:54

    Sayın Yazar; Bir çift sözünüz de, sizin tabirinizle “yargılamaları devam eden insanları” kendilerini “Davanın Hakiminin yerine koyarak” salıvereceklerini söyleyenlere olacak mı acaba, tarafsız davranın ki, bizlerde sizleri okurken ağzımıza kekremsi bir tat gelmesin.

    Yanıtla (2) (2)
  • Nermin Öztürk / 30 Mayıs 2023 14:05

    Erdoğan, Hüdaparlı Gaffar Okkan ve domuz bağı ile öldürülmüş cesetleri betona gömülü bulunmuş 70 kişinin katillerini Cumhurbaşkanı yetkileriyle salıverdi, affetti ya! Buna da uyduracağınız bir mazeretiniz var mı? Adalet dediğiniz şey bu mu?

    Yanıtla (2) (1)
  • A.Faik Olkun / 30 Mayıs 2023 14:01

    Erdoğan'ın zaferinde "Mezardakilerin bile tasarrufları bulunduğu" cümlesini alıntı yaparken vicdanınız hiç sızlamıyor mu merak ediyorum doğrusu... Buradaki dine aykırılığı göremiyorsanız yazık yâni.İnsanların sahih bir Allah inancına ulaşmasının önündeki en büyük engelin bu şarlatan ve hurafeciler olduğunu gör artık sayın Taşgetiren. Erdoğan'ın zaferindeki faktörlere gelince yazarı olduğunuz gazetede arkadaşlarınız günlerdir yazıyor, bakıp okuyabilirsiniz. Ama kısaca haksız "Haksız Rekabet".

    Yanıtla (0) (0)
  • Okur / 30 Mayıs 2023 13:56

    İstediği kadar dev yapılar yapsın İnsanlara doğru yolu göstermedi Toplumu kirletti Hem burda hem de ahirette hesabını verecek inş

    Yanıtla (1) (0)
  • Ahmet dönmez / 30 Mayıs 2023 11:15

    Onlar kürt düşmanlığı yaptığı sürece kürtlerdd onlara kaybettirmeye devam edecek. Öyle suçsuz yere selahattin demirtaşı hapiste rehin tutmak kürtleri milim geriletnez. Dahada bilenecek kürtler.ve kürtler bu günden tezi yok hdp de ki derin emir erleri çakallarıda hesaba çekecek kimsenin kuşkusu olmasın. Kürtler kendi ergenekonu ile hesaplaşmaya başladı.

    Yanıtla (1) (9)
  • smntrsc / 30 Mayıs 2023 11:56

    kimsenin kürt düşmanlığı yaptığı falan yok… Mesele terör ve terörizm… Haa, sen teröre karşıt oluşu, kürt düşmanlığı olarak anlıyorsan o senin meselen!

    Yanıtla (1) (5)
  • Mehmet Kardeş / 30 Mayıs 2023 12:07

    Kürt kökenliyim. Erdoğan döneminde Kürtlere haksızlık hakaret yapılmamıştır. Tam tersine Kürtlere hakaret, işkence eden ordu ve emniyet içindeki Fetö'ler temizlenmiştir. Fetöcüler devlet adına hareketle yaptıkları zulüm neticesinde Kürtlerin devlete düşman olması planı tutmuştur. Planı uygulayan Küresel Emperyalist Amerika ve ortaklarıdır. Çok derin bir mesele. Erdoğan "Kürtler benim birinci sınıf vatandaşım, kardeşim" sözlerini yıllardır söylemektedir. Kulağınızı tıkamışsanız başka.

    Yanıtla (4) (5)
  • Muhammet KARADAĞ / 30 Mayıs 2023 13:55

    nasıl hesaplaşacak mesela apoya ne yapabilirsiniz yada kandilde konuşana ne yaparsınız parti olarak o sırrıya yaptırım oygulayabilirmisiniz parti uzun süre tolumun bebek katili terörist dediği yere önderlik dedi bu nasıl olacak hükümetde aynı yere imralı demeyi tercih etti terörist yada katil demedi. ama hdp karar vermeli artık siyasi bir partimi terör örgütünün siyasi uzantısımı millet bilsin çünkü siyasi iktidarlar bu konuda zaafiyet gösteriyor aciz kalıyor

    Yanıtla (0) (1)
  • Muhammet KARADAĞ / 30 Mayıs 2023 13:31

    bu yuhulatmak işini psikologların değerlendirmesi gerek çok ciddi bir durum olarak görüyorum yuhulamak yuhulatmak başlı başına sorun ama illada olacaksa icrada olanlar yuhulanır yani seyircinin oyuncuyu yuhulaması gibi nerde görülmüş yada duyulmuş oyuncu seyirciyi yuhulasın yuhulama ne kadar şiddetli ise ezikliğin dereceside o kadardır.

    Yanıtla (1) (0)
  • Abdulgaffar altunöz / 30 Mayıs 2023 13:15

    Ahmet Hocam! Kılıçdaroğlu kazansaydı kazanılmış haklarda gerileme olmayacağına siz hakikaten inanıyormusunuz? soru 2-Muhafazakar seçmenler kaygılarında haksızlar mı ? Samimi cevap vereceğinize inanıyorum vesselam

    Yanıtla (1) (1)
  • HAYRETİ MÛCİP / 30 Mayıs 2023 13:07

    Bu seçimin nasıl kazanıldığını , hangi vahşi ve ahlaki olmayan yöntemlerin uygulandığını , asla adil ve eşit bir seçim olmadığını cümle alem biliyor, bu nedenle neyi tebrik edeceğiz ki ! Biz RTE. nın , bu güne kadarki tutum ve davranışlarını gayet iyi biliyoruz , hiç bir zaman milletin CB. olmadı, olamadı , bundan sonra mı olacak ! İnşallah aklını başına alır, doğru yolu görür , başka ne diyelim !

    Yanıtla (5) (0)
  • Selim / 30 Mayıs 2023 12:48

    Kısıklı ve Beştepedeki Erdoğan’ın konuşmaları,  olgunlukdan, hukuktan, adaletten ve bilgelikten gerçekten çok ama çok uzak göründü bana. Yakıştıramadım bu ülkenin cumhurbaşkanına. Evet işler iyiye gitmeyecek, daha da kötü olacak gibi görünüyor. Allah akıbetimizi hayr eylesin.

    Yanıtla (3) (0)
  • teşbihçi / 30 Mayıs 2023 12:41

    Sayın yazar, Türkiye toplumunun sosyolojik çoğunluğu sağ siyaseti benimseyen sünni inancında ve milliyetçidir. sol gelenekten gelen, sünni olmayan ve kürtçü siyasete tepki koyamayan bir adayın 50+1 seçiminde kazanma ihtimali yoktur. kaybın ana sebebi budur ve bu sosyoloji ile inatlaşma devam edecekse kazanılacak bir seçim de yoktur.

    Yanıtla (0) (0)
  • Kemal Ünal / 30 Mayıs 2023 12:38

    ''Bilgelik' nerede ,kim de! Hocam...'

    Yanıtla (0) (0)
  • B. GÜN / 30 Mayıs 2023 12:37

    Yüzde kaç alsa tatmin olurdunuz Sayın Taşgetiren? Türkiye tarihinde yüzde elli ikinin seçtiği bir başka örnek var mı? Son üç seçime bakın bakalım, RTE'ye oy verenlerin yüzdesi ne? RTE'ye karşı olanlar, farklı adaylara oy veriyorlardı ve oranları benzerdi. Hatta 2014 seçimlerinde oy oranları bugünkinden daha yüksekti. Bu size bir şey anlatır mı bilinmez!

    Yanıtla (0) (0)
  • elifer / 30 Mayıs 2023 12:34

    Kısıklı konuşmasını duyduktan sonra Beştepe'yi dinlemek gereği duymadım...aynı iftiraların atılarak yuhlatmalar, millet yuhlarken bundan zevk alarak gülümseyerek izlemek hem yapanların hem yaptıranların kazandığı "zaferi"ve lider karizmasını anında değersizleştiriyor...nefret kazanı kaynamaya devam ediyor.. Bu misyon dediğiniz gerçekleşmedi mi hocam, başörtüsü serbestisi, ibadet serbestisi... daha fazlası mı isteniyor? Anlamadım ben?

    Yanıtla (3) (0)
  • Abc / 30 Mayıs 2023 12:32

    Anlaşılan sen de tedirginsin onu demek istemişsin,

    Yanıtla (0) (0)
  • xamine / 30 Mayıs 2023 12:30

    Ahmet Hocam ya hep iktidara sesleniyorsunuz. Biraz da muhalefete, özellikle de muhafazakar muhalefete seslenseniz? Mesela Karamollaoğlu/Davutoğlu/Babacan neden oy alamadı? CHPnin kanatları altına girmiş pozisyonda göründuklerinden olabilirler mi? Ya da muhafazakar halk bunları kendilerine düşman gruplarla isbirliği yapan hainler gibi mi görüyor? Sizden biraz da bu tarafları irdeleyen bir yazı bekliyoruz, ama ayakları yere basan, özeleştri içeren, gerçekçi bir yazı olsun lütfen.

    Yanıtla (3) (0)
  • query / 30 Mayıs 2023 12:26

    Ahmet Bey Tayyip Beyin "öyle kazanacağız ki kimse kaybetmeyecek" sözünü alıntılamış. Görüldüğü kadarıyla seçim sonuçlarına bakıp hiç bir parti lideri istifa etmeyecek. Her parti lideri kendini kazanan konumda görüyor. CHP oylarını artırmış, İYİP oylarını korumuş, Babacan/Davutoğlu/Temel ve diğeri parlamentoya girmiş. Oh daha ne olsun. Tayyip sanırım bunu görerek "öyle kazanacağız ki kimse kaybetmeyecek" demişti. Ne dersiniz olabilir mi?

    Yanıtla (1) (1)
  • Gölhisarlı / 30 Mayıs 2023 12:15

    Nedense hep sizin gibi düşünenlerin yorumlarını paylaşıyorsunuz bizimkilere teşekkür ederim deyip paylasmıyorsunuz siz cumhurbaşkanımızdan önce kendinizi eleştirin asıl.

    Yanıtla (3) (5)
  • Çınar58 / 30 Mayıs 2023 12:12

    KK ve millet ittifakı 85 milyonu temsil etmiyor. KK terör örgütünü destekleyenlerle birlikte oldu ve CHP nin sicilide malum. Benim anlayamadığım sizin sicil CHP gibi değildi nasıl aynı yerde durup müslümanların kazanımlarını yok edecek insanları destekliyorsunuz. Savruldunuz. Hemde ne savrulma, alnı secdede olan Ahmet Hoca seccadeye ayağıyla basan beynamazı destekliyor, müslüman Erdoğana taş atıyor. Allahım esirgedi bu memleketi. Kaybettiniz. Anadolu irfanı galip geldi.

    Yanıtla (4) (9)
  • SEÇMEN / 30 Mayıs 2023 12:09

    Erdoğan'ı kazandıran, din ve vicdan hürriyeti noktasındaki kazanımların kaybedilmesi ve ülkenin bölünme endişesi olmuştur. Erdoğan karşıtları bu iki endişeyi de haklı çıkartacak kitlelerden oluşuyordu. Bu durum çok açık bir gerçektir. Kılıçdaroğlu bu konuda sözlü taahhütlerinde samimi olsa bile arkasıda öyle bir kadro ve kitle yok. Millet bunu gördü. Allah'a çok şükür ki, böyle şuurlu bir milletimiz var.

    Yanıtla (2) (7)
  • Ratio / 30 Mayıs 2023 12:03

    Erdoğan eşit şartlarda yarışsaydı tebriği hak ederdi. Rakibiyle yüzleşme cesaretini bile gösteremedi. Kılıçdaroğlu'nu gıyabında medya gücüyle devlet gücüyle hiç bir ahlak kuralı, centilmenlik falan tanımadan karaladı durdu. Hani futbolda kazananı bile utandıran şikeli maçlar olur ya o misal!

    Yanıtla (10) (3)
  • OkurM / 30 Mayıs 2023 00:44

    Tebrik etmek zorunda mısınız? Tebrik bir fairness izharıdır. Faire play kurallarina uyulmadan kazanılan bir başarıyı Tebrik etmek fairness değildir. Balkon konuşmasında bile fairness var mı? Ne kendinizi ne de okuyucularınızı kandırmayın. Bu ortamda nezaket izharı ezikliktir... ayağını gaz pedalından çekmeye gerek yok. Bu devir bitmeden bu ülkeye huzur gelmeyecek. Bir kaç gün içinde yeni hamlelerine başlar. Kayyumlar, alavere dalavere vs...

    Yanıtla (24) (22)
  • OkurM / 30 Mayıs 2023 02:05

    Birileri rte'den kucaklayıcı bir balkon konuşması bekledi. Sanki tanımıyorsunuz.

    Yanıtla (23) (9)
  • smntrsc / 30 Mayıs 2023 11:59

    dünyanın binbir türlü hali var, nolur nolmaz değil mi?

    Yanıtla (0) (1)
  • Selim Can / 30 Mayıs 2023 11:53

    Ahmet bey, Bilgelik diyorsunuz, 85 milyonu kucaklama diyorsunuz, kamplara bölünmüşlük diyorsunuz...çok güzel..size şunu soruyorum...bu saydıklarınızı Türk siyaset tarihinde yerine getirebilecek bir parti, bir siyasetçi örnek verir misiniz? Sizin gibi birinden aradığınız erdemlerin demokrasilerde mümkün olmadığını söylemenizi ve bunun içinde oy bile kullanmadığınızı söylemenizi beklerdim en azından..Eğer bu sistemden medet umuyorsanız sizde bir tarafsınız...Gerisi boş laf...

    Yanıtla (1) (5)
  • mehmet / 30 Mayıs 2023 11:04

    sondan ikinci paragrafın harika ben de aynı düşüncedeydim.Ahmet bey heyecanla açıklamaları dinledim şık olmadı. cumhurbaşkanımızı ziyaret edin ve hayrı tavsiye edin eminim sizi yarı yolda bırakmaz vefalı biri insan diye düşünüyorum, Unutmayın sizlere büyük görevler düşüyor sorumluluklarınız var geri durmaya hakkınız yok, köprüleri yeniden kuralım.kurda kuşa bırakmayın.

    Yanıtla (1) (6)
  • CEVDETT / 30 Mayıs 2023 11:04

    Seçimlerle ilgili konuşan ünlü oyuncu Metin Akpınar dikkat çeken açıklamalar yaptı. Hem seçimleri yorumlayan, hem liderlerin vaatlerine değinen Akpınar, seçmenin tavrını da değerlendirdi. “Baba metaforu en net Erdoğan’da var” Metin Akpınar, seçmenin ideolojisini etkileyecek bir çalışma yapılamadığına vurgu yaptı. “Bunun neticesinde de gene lidere dönerek, lidere sığınarak alışık olduğu baba metaforu ile babanın etrafında gitmek, babadan bir şey beklemek gibi bir yola girdi.

    Yanıtla (4) (2)
  • karar okuru / 30 Mayıs 2023 11:01

    Siyasette dürüstlük işe yaramaz. halk dürüst insana oy vermez. yalan söyleyen, sahtecilik yapan. hamaset yapan, din ticareti yapan siyasetçi her zaman kazanır. bir kısım seçmen para karşılığı oy veriyor. dürüst olmayan seçmen neden dürüst siyasetçiyi seçsin. yada kaçak elektirik su kullanan, kaçak kat çıkan, çıkan seçmen dürüst siyasetçiye oy veririmi?

    Yanıtla (13) (6)
  • Nihat Osmanoğlu / 30 Mayıs 2023 10:26

    4- Seçim sürecinde hep Hz. ömer örneği işleyenler, kendilerini Ömer'in yanındaki Hz. Ali, Abdurrahman b.Avf, Ebuzer vd gibi insanlarla karşılaştırmadıkları sürece Ömer örneği samimiyyetsizliktir. 5- Bir de artık Tayyip'e ilahi sıfatlar yükleyip şirkleştirmeye son verilmeli. (bu şirkleştirme ameliyesi galiben muhalefette, kısmen Tayyipçilerde var) Tayyip bir insan, yanılabilir, hata yapabilir, aldatılabilir. İlah mı bu ya!

    Yanıtla (6) (2)
  • Özcan / 30 Mayıs 2023 10:58

    Îyi diyorsunda Tayyip bundan rahatsız değil.sana ne oluyor.Adam hoşlanıyor.

    Yanıtla (3) (4)
  • Özcan / 30 Mayıs 2023 10:56

    Erdoğan dan farklı üslup beklemek ölüden medet ummak gibidir.Adamın tarzı bu.Gerçi Cübbeli nin dediğine bakarsak kabirdekilerde Erdoğan'a dua etmişler.Kılıçdaroğlunun dua edecek kimsesi kalmamış.

    Yanıtla (7) (1)
  • Hukukcu / 30 Mayıs 2023 10:44

    Ö yuhlayanlar yarın kendilerinin yuhalanacagini akıllarına getirmiyorlar.Vaktiyle akıl adam denenlerin şimdi entel dantel olduklarını görmüyorlar

    Yanıtla (5) (1)
  • Enes yıldırım / 30 Mayıs 2023 07:44

    Neyi tebrik ediyorsun ne hayrı diliyorsun ayıp ayıp baas tiran hilekar zorba iftiracı sistemin başarısını mı ayıp ayıp ben bu sonucu lanetliyorum sen isteğin kadar tebrik et yazın doğruları korkmayın yaşınız başınızdan utanın ne seçimi ne demokrasisi sandığa irademi yansiyor ayıp vallahi tebrikmiş...

    Yanıtla (4) (8)
  • Okuyucu / 30 Mayıs 2023 10:39

    Ahmed hocamızın diğer yazılarını da okursanız haksızlık yaptığınızı görürsünüz.

    Yanıtla (2) (1)
  • Karaçorlu / 30 Mayıs 2023 10:34

    Üstat yazınız güzel kaleminize sağlık... Fakat siyaset öyle bir alanki bu alanda bir anda ak, kara kara ak oluyor. İslam ümmeti bu alanda dünyaya model olamadı... Başa gelen ben yaparım, ben den başkası bilmez, hep ben idare edeyim der. Siyasi kitleden de öz eleştiri beklenmez. Zaten yorumlarda bunu görüyoruz Acaba sn yazara ne cevap vereyim anlayışı hakim... Din ve kimlik üzerinden yapılan siyasetin neticesinde böyle fotoğraf çıkar

    Yanıtla (3) (2)
  • Özeleştiri / 30 Mayıs 2023 10:31

    Erdoğan zaten önceki donemde de %52 aldı. Karsisindakileri toplayınca şimdiki rakam oluyor hepsinde. Yani ortaya oyle yeni çıkmış bir durum yok. İktidar onda, öyle oy oranı üzerinden tartisacaginiz bir şey yok . Boşuna yıkılmadık ayaktayız havasına girmeyin, her gün Kilicdaroglu için yazılar yazdınız şimdi de kaybettik deyin. Neden kazanamadık özeleştirisi yapın. %47,8'e 52,18 yani arada 4,4 puan , 2,2 milyon oy farkı var. Bunlar kazanmak için gayet güzel farklar.

    Yanıtla (8) (5)
  • Mustafa Zorlu / 30 Mayıs 2023 10:29

    Toplumun ortadan iki parçaya ayrıldığı başta doğru bir tesbit değil k, yazının mihveri burdan hareketle oluşmuş. Siz de bir yerinde hatırlatıyorsunuz aslında.(Davutoğlu,Babacan vs.) Milliyetçiler -AKP içi dahil- ve Muhafazakar(artık hiçbirine İslamcı diyemiyorum) kitle de heriki hatta üç ittifaka dağılmış durumda. Solun renkleri geçici olarak Millet ittifakında seçim birliği yaptı da noldu (bıraksalar yine birbirlerini yerler). Yani rakamlar her zaman doğruyu söylemiyor,hocam. Saygılar.

    Yanıtla (1) (4)
  • Kahramanmaraşlı / 30 Mayıs 2023 10:14

    Sayın Erdoğanın karşısına , sayın kılıçdaroğlunun çıkması zaten yenilgiyi kabul etmekti, yenilgi de olduğuna göre sürpriz yok, dağılabiliriz.

    Yanıtla (7) (3)
  • İsmail Er / 30 Mayıs 2023 10:13

    Yenilgiyi kabül etmekde bir erdem ama nerede o anlayış.adam yine kazandı ve herkesin cumhurbaşkanıyım diyor,hala kin ve düşmanlık var bu tarafta....

    Yanıtla (7) (8)
  • Okur / 30 Mayıs 2023 00:25

    2 gündür bu gazetedeki yorumlara bakın. Neden seçimi kaybettik özeleştiri si yapan tek kişi yok. Bahane bulan halkı aşağılayan hakaret edenlerle dolu. 17 seçimdir böyleler. Halkı onlarca yıldır küçümseyip hakaret edip aşağılıyor. Cb da halkın sözcülüğünü yapıp onlarla onların diliyle konuşuyor. Bunca şeye rağmen de halk iktidar yapıyor.

    Yanıtla (27) (21)
  • sandık / 30 Mayıs 2023 09:09

    Kaybeden kendine bakmıyor, sürekli rakibi suçluyor, dön bide kendine bak ya, nerede yanlış yaptık diye, seçim sonrası hesaplara başladılar.

    Yanıtla (1) (4)
  • Hikaye / 30 Mayıs 2023 09:37

    O zaman sizde aşağılık kompleksinden kurtulup sizleri kandınların farkına varıp gerçekleri görün.Sorgusuz sualsiz birine adeta iman etmenin hem dinimize hem adetlerimize aykırı olduğunu ya bilmiyorsunuz ya da işinize gelmiyor.Her yalana dolana şartsız destek veriyorsunuz.Bunları bizler yazınca da sizleri aşağılamış oluyoruz öyle mi?Benim hakkımı birilerine pervasızca peşkeş çekenleri savunursanız bu eleştirileride paşa paşa çekeceksiniz yok öyle.

    Yanıtla (9) (8)
  • Hikaye / 30 Mayıs 2023 10:08

    Muhalefet seçmenin neden kaybettik sorgulaması sizlere diğerlerinin hakkını görmezden gelme hakkını vermez.Siz önce bu kadar perişanlığa rağmen nasıl kazandık sorgulaması yapın bakalım ne çıkacak.

    Yanıtla (4) (3)
  • kararla kararlı / 30 Mayıs 2023 10:07

    65 yaş üzerindekilerin siyasetçi olmaması hatta oy dahi kullanmaması gerektiğini düşünüyorum.Ben 70 yaşında iken dünyanın geleceğinin ne yönde evrildiğinin bir gence,bir 35-40 yaşındaki insana göre nasıl daha çok farkında olacağım?Seçim bitti ne değişti?Tayyip hala başta ama Kemal de Meral de Temel de Ahmet de Ali de partilerinin başında?Niye gençler ön planda değil?Yaşlılar niye çekilmiyor emeklilik hayatlarına??????

    Yanıtla (4) (6)
  • kenan yıldız / 30 Mayıs 2023 10:07

    Öncelikle chp ve yandaşı gazetecilerden farklı olarak kazananı kutladığınız için tebrik ediyorum sizi. kazanan tarafın herkesi kucaklaması gerektiği fikrinize de tamamen katılıyorum. kısıklıdaki konuşmayı eleştirilerinize de katılıyorum. Lakin gelelim zurnanın zırt dediği yere neden 25 milyon erdoğan nefreti ile dolup taşıyor erdoğan bunu görmeli kısmına hiç katılmıyorum. çünkü "sümmün bükmün ümyün" gözler doğruyu görmüyor kulaklar duymuyor ve dil doğruyu söylemiyorsa bu erdoğanın suçu olamaz.

    Yanıtla (7) (4)
  • ADALET / 30 Mayıs 2023 10:02

    Ahmet hocam doğru o makama bilgelik yakışır. Eldeki bilge bu.Vatandaşın elinde bol bilge olmayınca ne yapsın kerhen elindekiyle yetinmek zorunda kaldı. Chapeli tanıdıklarım bile kılıçdara bilge eksikliği nedeniyle oy vermedi. Kılıçdarda hala bilgeyim gitmeyeceğim diye direniyor bu konuda ne dersin.?

    Yanıtla (1) (0)
  • Efraim Asaf / 30 Mayıs 2023 09:59

    "O makama daha çok “Bilgelik” yakışıyor" öyle mi Ahmet Bey? % 47 neden oy vermiyor öyle mi Ahmet Bey? Dünya seçimler tarihinde (dikta rejimler dışında) % 100 veya bu orana çok yakın bir sonuç var mıdır? Varsa, bu normal midir? Bu soruların size ulaşmayacağını biliyorum. Yine de yazmak gibi bir eğilimle davranıyorum işte, başka yapabileceğim bir şeyim yok... Selamlar...

    Yanıtla (1) (2)
  • seçmen / 30 Mayıs 2023 09:54

    seçmen. Yazınızı sonuna kadar okudum.25 milyon vurgunuzu yadırgadım.ABD de de son seçimler nasıl sonuçlandı kayıtlar- da duruyor .%80-90 LA seçim kazanmak hangi demokrasilerde olduğunu bilecek kadar tecrübelisiniiz.Hakkı teslim edip halka güvenmek zorundayız.Sistem 50+1 sistemidir. ALAN BAŞARILIDIR.

    Yanıtla (7) (1)
  • Kirpi / 30 Mayıs 2023 09:54

    Altın ateşte, insan mihnette belli olur. Muhalefetin sakin dedesi, demokrat, dürüst Anadolu babası bugünden itibaren partinin başında kalmak için kimleri tasfiye eder. Erdoğan'a tek adam demek kolaydı. Asıl seçim şimdi başlıyor.

    Yanıtla (4) (2)
  • Hasılı Kelam / 30 Mayıs 2023 09:53

    Bilgelik mi? Merak etmeyin, 10 güne kalmaz gene başlarız “hain“, “terörist”, "çapulcu", "ayyaş" ... gibi hitaplar duymaya. Kucaklayıcı olmak diyorsunuz ya, bu kişiler beni kucaklasa gidip boy abdesti alırım. Ayrıca, %99'u müslüman toplum demişsiniz; biz olsa olsa "dinci" oluruz, müslümanlık üstümüze oturmaz. Belki müslümanlık kavramı da Mahkeme-i Kübrâ’da bizden şikâyetçi olur, "Bunlar, layık olmadıkları halde benim adımı kullanarak cümle alemde adımı kirlettiler" diye.

    Yanıtla (9) (2)
  • Görüş / 30 Mayıs 2023 09:53

    Devletin kuşatıcılık ve kapsayıcılık tarafının yani adalet, eşitlik ve özgürlükçü yaklaşımının ( küresel hegemonya seçimi sonrası) net bir şekilde inkişaf etmesi gerekliliğini vurgulayalım. "Ya olacağız..." pozisyonunda olduğumuzu bilerek birlik ve beraberlik vurgusu hatta vurgusundan ziyade uygulamasının hayata geçirilme zamanı.

    Yanıtla (0) (0)
  • İbrahim Erdoğan / 30 Mayıs 2023 09:51

    Çok doğru: "O makama daha çok 'bilgelik' yakışıyor..." Bilge nerelerde?.. Ey halkımız hepimiz duyalım: Bir bilge aranıyor!..

    Yanıtla (2) (0)
  • Emre / 30 Mayıs 2023 01:05

    Tayyip 8.5 aldığı Defne'ye hastahane yaptı aynısını CHP yapar mı hiç sanmıyorum.

    Yanıtla (24) (20)
  • nadir / 30 Mayıs 2023 04:10

    Doğru, hatta seçmeni bile olmayan ABD dahil onlarca ülkeye, memlekette maske bulunamaz, karaborsaya düşmüşken bile, uçaklarla maske gönderdi. %8.5 oy almış, hastane ihtiyaçta olsa, istese cezalandirabilirdi. Ne olsa o makam hizmet değil partililere ulufe dağıtma yeri. Yani ihtiyaçta olsa yapmasa haketmişler hainler derdik. Ama neyse ki reis öyle yapmamış.

    Yanıtla (5) (1)
  • Yolcu / 30 Mayıs 2023 04:24

    Aynı defnede 2011 yılından beri çürük raporu olan hastaneyi bosaltmayup onlarca insana mezarda yapmıştı. İşte bu ters sorgulamayı yapamayan secmenler sayesinde ayakta duran çökmüş bir sistem var

    Yanıtla (8) (2)
  • Hikaye / 30 Mayıs 2023 09:33

    Emre yüzde 10'u bitmiş (öncephesi ) birkaç polikilinik makyajlayıp hastane açmayı başarı diye buraya yazan sen ve zihniyetin bu ülkeyi böyle batırdınız.hep makyaj hep algı.Zaten Allahın sopası yok ,yalanlarını yüzlerine çarpar gibi ilk yağmurda su bastı.Ama akıllanan ve ders alan var mı o da yok.Heryer dev vinçler inşaat harıl harıl devam ediyor bunlar daha hastane açtık diye milleti kandırıyor.

    Yanıtla (2) (1)
  • KOCA YUSUF / 30 Mayıs 2023 09:32

    Hangi „son defa“ anayasaya göre bu zat kacak olarak „secilmis“ bulundugu makamda illegal olarak bulunuyor, bütün devlet bir partiye calisiyor, hemen ama secildi demeyin, böyle mac olmaz.

    Yanıtla (3) (3)
  • karar okuru / 30 Mayıs 2023 09:29

    Ben yuhalattigi insanlardan biriyim. O yuzden bu cumhurbaskani benim cumhurbaskanim degil.

    Yanıtla (7) (4)
  • Hasan / 30 Mayıs 2023 09:28

    AKP'li seçmen şükür ülkeyi düşmanın eline vermedi! İslam da garantili altında. Erdoğan daha önce de beni seçin herşey yoluna girecek demişti.İyice yolundan çıkarmasın da .

    Yanıtla (2) (2)
  • karar okunur / 30 Mayıs 2023 01:47

    Seçim öncesi seçim kuralları değiştirildi. Osmanlı usulü yeniçeri gibi seçmen devşirildi. Muhalefetin ofisleri kurşunlandı, taşlı sopalı saldırılara uğradı. Erzurum ikinci madımak olmaktan zor kurtuldu. Küfürlü, iftiralı, montajlı, pkk´lı, cümbür cemaat tayfalı tercih yapmaya fırsat verilmedi. Kısaca; Erdoğan iktidarı dikta edildi. Kazanmaması mucize olurdu. Alma mazlumun ahını. Acısı nasıl çıkar bilinmez. Ama Allah bilir işini. „Çok çok dualar (ve beddualar) olmuştur. Etkisini bilmeyiz.“

    Yanıtla (23) (13)
  • Düşünceli / 30 Mayıs 2023 05:26

    Son günlerde keskinlikleşen PKK korkusu da epey etkin olmuş seçim sonuçlarında görünür. Muhalefetin sahada gözlemleriyle ilgili ifadelerinden, Babala TV’de gençlerin K.K.’ya sorularından çıkardığım bu. Anlamadığım, PKK’ya adeta her kurumdan güçlü olup Türkiye’yi yıkabilecek kadar (“beka tehlikesi”!) güç atfedilmesi. Daha da akıl almazı, muhalefetin PKK’ya yurdumuzu teslim edip, evsiz barksız yurtsuz kalmak istediğine inanılabilmesi. Ekonomi, deprem, sağlık, eğitim ise arada kaynayıveriyor…

    Yanıtla (8) (0)
  • Hikaye / 30 Mayıs 2023 09:27

    Evet milet yurt içinde kalmış 170 pklı teröristle korkutulup kandırıldı (!) !70 teröristle başedemeyen iktidara neden oy verdiniz pekiii?Hadi dürüstce cevap verin.

    Yanıtla (5) (0)
  • Polat Yaver / 30 Mayıs 2023 09:25

    Seçimi Erdoğan kazanmadı ,seçimi yalan,dolan,iftira,korkutma ,karalama kazandı .Erdoğan siyasetteki etik kuralları çiğnedi,Camileri kışla,imamları da asker olarak kullandı.Montaj videolar la rakibine iftira attı,yalan söyledi.YALAN ve İFTİRA İSLAM a göre büyük günah ve sen bunları işledin Erdoğan.Tek tesellim ADALETi KÜBRA ya olan inancım

    Yanıtla (1) (2)
  • Vatandaş / 30 Mayıs 2023 06:20

    Sol zihniyet bu milleti hiç anlamadı, hiç anlamayacak ve anlayamayacak. Hor görüp, aşağıladiğınız bir milletin size oy vermesini istiyorsunuz. Siz Müjde Ar'ın oyuna talip olmaya devam edin. Yeşilçam'a kapak atarsınız belki. Yazarın bilgelik sözüne katılıyorum. Oy vermiş olsam da milyonlarca oy almış muhalefet liderini aşağılamak REİSE yakışmıyor. Devlet Bahçeli'nin zaman, zaman bilgece konuşmalarını tasdik ediyorum. Aslında zaman, zaman REİS'te bunu yapıyor. Bunu devam ettirmeli.

    Yanıtla (1) (9)
  • Vatandaş / 30 Mayıs 2023 09:07

    Belkide Devlet Bahçeli asrın bilgesidir

    Yanıtla (0) (0)
  • Hikaye / 30 Mayıs 2023 09:23

    Bilgelere bak hizaya gel.Gözüm, gerçekten sizler nelerle demlenip böyle kafayı buluyorsunuz?

    Yanıtla (2) (1)
  • Kadir kılıç / 30 Mayıs 2023 09:17

    Hem hep kazanıyor ama hatalı,hep kaybeden hatasız.devam dostlar,devam.bir gün hep aynı işlemi yaparak farklı sonuç alacaksınız...

    Yanıtla (1) (1)
  • Okur S / 30 Mayıs 2023 09:17

    Sayın yazar; Yazınıza önce tebrikle başlamıssınız. Hayırsız argüman ve metodlarla kazanılmış bir sonuçtan hayır olmaz/çıkmaz. Sonucun meşru olabilmesi için, sonuca götüren metodlarında meşru olması gerekir. Yazınıza böyle başladığınız için altında yazılanların benim için hiçbir önemi kalmıyor. İlkeli olmak çok önemlidir. Bilgilerinize...

    Yanıtla (1) (1)
  • Halil / 30 Mayıs 2023 09:16

    Kilictaroglu 2015 te bahcelinin yaptigini yapti kaybetmis erdogani tekrar cikardi bunu bi cok insan gordu ama ya gorevli yada egoist aksener onca uyardi ama dinlemedi 76 yasindaki bir morugun ihtirasina hersey kurban gitti olan hadise kisaca ozeti bu

    Yanıtla (0) (0)
  • Dertli / 30 Mayıs 2023 08:35

    Hayvan ve et ithalatı yapan buğday ayçiçeği şeker kağıt gibi temel maddelerde de ithal bağımlısı olan daha doğrusu bana göre beka sorunu yaşayan bir ülke ama seçim gecesi kutlamaları görünce herşey çok güzel ve öyle bir kutlama yapılıyor ki her şey olağanüstü inşaallah benim gördüğüm gibi değil onların kutladığı hayaller gibidir herşey yanilan ben olmayı çok isterim

    Yanıtla (1) (1)
  • Okuyucu H. / 30 Mayıs 2023 08:17

    Ben Cumhurbaşkanı için son seçim olduğunu düşünmüyorum. Eğer ömrü yeterse bir sonraki seçime yetkilerini de kullanarak herhangi bir şekilde yeniden aday olabileceğini düşünüyorum. Nasıl ki bu seçimde aday olamaz denildiyse de aday oldu. Yine aynı şekilde bunun zemini hazırlanarak aday olabilir. Bir de sistem rant ekonomisine dayalı bir şekilde yürüyor. Bu işten rant sağlayanların sayısı da hayli yüksek. Onlar da bu işin peşini bırakmazlar.

    Yanıtla (5) (2)
  • Recep Ertuğay / 30 Mayıs 2023 08:12

    Sayın Taşgetiren yazınızın ilk kısmı Ahmet son kısmı Taşgetiren. Bekliyoruz, getirdiğiniz taşları Ahmet'in inşası için kullanmaya ne zaman başlayacaksınız?

    Yanıtla (6) (4)
  • Ali Rıza / 30 Mayıs 2023 07:52

    Kâğıt üzerinde tamam ama gönüllerde değil sayın hocam..!!

    Yanıtla (4) (0)
  • 1932 / 30 Mayıs 2023 07:41

    Erdoğan ve bilgelik mi. Güldürme insanı hocam. Trump mal varlığını araştırırız dedi çıtı çıkmadı bilgemizin, anında papazı gönderdi. Bu söze karşılık siz bilgemizin bir açıklamasını duydunuz mu ben duymadım. Şunu neden demedi:Ey Trump senden korkan senin gibi olsun korkacak bir şeyim yok araştır mal varlığımı. (Olumsuz yorum verecek arkadaşlar lütfen cevap yazın. Bir bilge mal varlığının açıklanmasından korkar mı)

    Yanıtla (7) (1)
  • bilge / 30 Mayıs 2023 07:29

    Muhalefet kazanabilirdi. Muhalefetin ana problemi samimi olmamak. Yakşalık 1,5 yıl süren masa hikayesi ile oyalanmayı tercih ettiler. Kılıçdaroğlu masa tercihi çok seslilik istemesinden kaynaklı. Bu sebeple ustaca manevralarla Akşener'in sesini kısmayı başardı. Ekomomi, pandemi, suriye savaşı, üstüne üstlük 11 ilde büyük yıkım. Tabii, Kılıçdaroğlu kazanmayacakta kim kazanacaktı. Olmadı, seçmen özellikle Kılıçdaroğlunu samimi bulmadı. Sanırım, muhaletin iki amiral gemi kaptanı neticeden memnun.

    Yanıtla (1) (2)
  • Muammer / 30 Mayıs 2023 07:27

    Neyini tebrik ediyorsunuz!? Bu kadar yalan dolan entrika alavere dalavere sahtelik eşitsizlik olan bir seçim(!!??)in kazananı diye bir şey var mı yahu!!

    Yanıtla (7) (0)
  • Baybars / 30 Mayıs 2023 07:24

    Ne zaman 85 milyonun cumhurbaşkanı oldu ki bundan sonra olmasını bekliyoruz! Siyasi sonucu ne olursa olsun, nezahetin, doğruluğun ve tüm boyutlarıyla ahlaki üstünlüğün, biz dindarlarda olmasını isteyen, çok az sayıda insanız Ahmet Bey. Yüzde 1 bile değiliz. Yormayın kendinizi.

    Yanıtla (6) (0)
  • Bilge Kağan / 30 Mayıs 2023 00:52

    Seçim adil olmadı. Orta Anadolunun dünyadan haberi yok kimse kusura bakmasın buna Kılıçdaroğlu ne yapsın tv lerde beş dakika bile hak vermediler ya yiğidi öldür hakkını ver. Ben her zaman mazlumdan yanayım, keşke müslüman kimlikli insanlar bizim dinimizin adalete verdiği değeri anlayabilse . Sırat kıldan ince kılıçtan keskindir!

    Yanıtla (27) (9)
  • karar okuru ... / 30 Mayıs 2023 07:12

    evet adil değildi. çünkü kılıçdaroğlu halkın aday olmasını istediği mansur yavaşın hakkını yedi. halkın talebi ve kazancı yerine danışmanları ve kendi egosu sonucu o koltuğa kendi oturmak istedi. hem kendini, hem türkiyenin geleceğini kaybettirdi halbuki koordinatör parti başkanı olarak yavaşa cumhurbaşkanlığını kazandırsaydı, şimdi siyasette çok saygın ve bilge insan olarak anılırdı, şimdi ise görünen artık o maalesef koltuğa yapışmış başarısız bir politikacı...

    Yanıtla (1) (3)
  • Kâr arlı / 30 Mayıs 2023 07:12

    "Çok çok dualar olmuştur. " Aynen çok çok dua ettiler... Lakin Rabbimiz buyuruyor; "İnsan hayra dua ettiği gibi, şerre de dua eder. İnsan, çok acelecidir."(İsrâ Sûresi 11. âyet)

    Yanıtla (9) (1)
  • Cemil / 30 Mayıs 2023 06:33

    Bunca olumsuz propagandaya rağmen kazandı. Milletin sağ duyusu kazandı.

    Yanıtla (7) (11)
  • karar okuru / 30 Mayıs 2023 06:16

    He iki kisiden biri bu iktidari ve tek adamlik rejim modelini istemiyor. Yalin gercek budur.

    Yanıtla (7) (1)
  • Ahmed 61 / 30 Mayıs 2023 05:56

    Davutoğlu, Babacan,karamollaoğlunu'da tebrik etmeklazım!Siyaset tarihinde görülmemiş bir iş başardılar.Guinness rekorlar kitabının en başına bunların başarasini yazılır.Bunların rekorunu kimse kıramaz.

    Yanıtla (4) (7)
  • Karar okuru / 30 Mayıs 2023 05:54

    Duygularına ve yüreğine sağlık olsun. Allah sana sağlıklı ve hayırlı ömürler versin. Amin.

    Yanıtla (2) (0)
  • yorumum / 30 Mayıs 2023 00:25

    Kazanmak için bel altı vuran, Karate kid'deki gibi kol kıran montaj ve yalanlara başvuran Erdoğan "Bilgelik" makamından uzaktır. "Toplumun %99... " masalı biteli çok oluyor. Deizim laikler arasında değil muhafazakarlar arasında yayıldı. Boşanma oranı laikler de değil muhafazakarlar da roket artış yaptı, zenginlik bizim mahalleyi 'azdırdı'. Bilgelik'den önce keşke basitçe "müslüman" olabilseydi: özü-sözü bir olan, güven veren, herkese tebessüm eden kucaklayan.

    Yanıtla (24) (8)
  • Düşünceli / 30 Mayıs 2023 05:43

    Bence siyasetçilerde bu “herkesi kucaklama”, “iyi Müslüman” olma gibi özellikler aramaktan vazgeçmeli. Zira bunlar gerçekçi beklentiler değil, ayrıca samimiyeti ölçmek de mümkün değil. Dünya kadar da gayrimüslim iyi insan varken, ibadeti aksatmayan ama gönlü ve gözü kara Müslüman da var. Siyasetçiden beklenen, hukuka, yurttaşların hak ve özgürlüklerine kesin saygı ve eylemlerinde kamu yararı gözetmesi. Bu olursa, herkesi kucaklamasa da olur!

    Yanıtla (6) (0)
  • Zaza / 30 Mayıs 2023 05:37

    Daha iktidara gelmeden milleti tehdit eden, iktidarı destekleyeni linç edenler Allah korusun iktidara gelselerdi ne olurdu.Erdoğan yine merhametli, muhalif kesim despot ve zalim. Depremzedelere edilen hakaretler cabası. İnsanlar korkudan iktidarı desteklediği söyleyemiyor sayın yazarımız.Kahvede ve diğer mecralarda korkunç baskılar var.Muhalefeti destekleylere müstehak çünkü bundan anlıyorlar.

    Yanıtla (5) (10)
  • Sahin / 30 Mayıs 2023 05:27

    Ben Anayasayı tanımayarak üćünü sefer de aday olup ettiği yemine sadık kalmayıp taraf tutan Devletin gücü ile seçime girip kıl payı ile seçilen Erdoğan"nî tebrik etmiyorum bilakis kınıyorum.Karar yazarlarının bazılarıda büyük değişim görüyorum . Dünde böyleydi .Dikkatimi çeken başka bir şey var oda gazeteye güzel yorumlar yazan okuyuculara verilen oylar genelde negatif. İnşallah yanılmış olayım.

    Yanıtla (5) (0)
  • Karar okuru / 30 Mayıs 2023 00:47

    Bu son dönem, ülkemiz – milletimiz için de, Erdoğan’ın seçilmesi için dua ettiğini bildiğimiz geniş İslam dünyası ve tabii kendisi için de iyilikler, hayırlar getirsin.

    Yanıtla (5) (5)
  • Karar / 30 Mayıs 2023 04:58

    Yöneticilere değil bu sözüm, dini temsil ettiğini dile getirenler :Ülke içindeki müslümanları da inşaallah kucaklayan bir dil gelişir... Ülke içindekileri ısrarla ötekileştirmeyen bir anlayış gelişir..hatta müslüman olmasa bile muhalefet yaptığı için masumiyet karinesine uygun yargılanmayanlara karşı İslâmî bir duruş, seziş gelişir...

    Yanıtla (1) (1)
  • Okur / 30 Mayıs 2023 04:52

    Hayır göremediğin bir şeye Allah'tan hayır dilenmez

    Yanıtla (1) (0)
  • Adalet / 30 Mayıs 2023 04:51

    Ak parti fabrika ayarlarına döner mi bilmiyorum…hak hukuk adalet diliyorum. üç günlük dünya için değmez

    Yanıtla (2) (1)
  • SG / 30 Mayıs 2023 04:47

    Tarihi Zafer kazananlar yazar.Guzelleme yaparak yaş (Demokrasi) pasta tarifini yapılisini yazıyorsunuz.Ne oldu. üçüncü Kılıçtaroglu VAKASI yaşanacağını bir sene önceden yazdım.Secimi KILIÇTAROGLU KAZANDIRDI Şimdi de çıkmış bir beş senede buradayım diyor.Hani derler ya anan guzelmi.

    Yanıtla (0) (2)
  • Karar / 30 Mayıs 2023 04:42

    “Türkiye Yüzyılı” demede meydan okuma yok bence... Çünkü karşıda bunu istemeyen devlet yok...Hepsi yeniden seçilen Erdoğan'ı tebrik etti, birlikte çalışma sabırsızlığını dile getirdi, İsrail dahil...Yani seçim meydanlarında halkımız boşuna herkesin düşman olduğunu dile getirip tepki gösterdi...Ya da o tepki tüm dünyaya diz çöktürdü...Yerel seçimlerde bir daha dış düşmanlar saldırır, halkımız yine tepki gösterir, Seçim akşamı yine İsrail dahil sabırsızlıkla birlikte çalışmak için tebrikler...

    Yanıtla (3) (1)
  • Duman / 30 Mayıs 2023 04:29

    Seçimin sonucu gayet normal , seçimi CHP kazan dı nedenini 20 yıldır milleti ayrıştırdılar korkuttular menfaat sagladılar sanki akp giderse Din elden gidecek ülke batacak îşimizden olacağız milyonlarca insanı kamuda iş verdiler .Türk milletinin istedigi işte bu af edersiniz her şey mübah görüyorlar. yeterki Rahatlığı biozulmas ın komşusunun kardeşinin durumun kötü olması bile etkilemiyor , Nerde Tusiatlar musiatlar sendikalar sivil toplum örgütleri çit yok , millettin yarısı hayır dedi ,

    Yanıtla (2) (1)
  • Yolcu / 30 Mayıs 2023 04:19

    Yazınızın bir yerinde galibiyetinde"duaların etkisi olmuştur.kim bilir" demişsiniz. Benim inandığım Allah yalan iftira ve haksızlığa batmış insanlara yardımda bulunmaz. Yani Cübbeli vb. İnsanların din anlayışıyla benim anlyaiaim hatta inandığım farklıdır. Sizde
    yazılarınızda çokça bundan söz ettiniz ve mahallenizden dislandiniz. Yani aslında o mahalleden değilsiniz ve yeni fark ettiniz.. selam ve dua ile

    Yanıtla (6) (2)
  • Okur / 30 Mayıs 2023 01:41

    Nasıl bir konuşma bekliyordunuz ki. Aliya İzzetbegoviç mi sandın.

    Yanıtla (19) (7)
  • Yazar / 30 Mayıs 2023 01:24

    Seçimi Kılıçdaroğlu kaybetmedi. Seçimi yüzde 48 kaybetti. Kılıçdaroğlu hiçbirşey olmamış gibi yoluna devam ediyor. İstifa kültürü ne iktidarda, ne muhalefette...

    Yanıtla (20) (7)
  • Karar okuyucusu / 30 Mayıs 2023 01:07

    Ahmet Bey;Siz de,islami açıdan,hiç de adil olmayan seçim sonuçları için,topa girmişsiniz de, fakat,paslarınızı auta atıyorsunuz.!Fenerbahçe ile bir ilçe takımının maçı nasıl sonuçlanabilirdi sizce.?Yorum yapmak bile abes bence.!Hz. Ömer'in mumu masalmış,bazı müslüman geçinenlere göre.!

    Yanıtla (15) (13)
  • İbrahim Hanif / 30 Mayıs 2023 00:57

    Feto elebaşısı, "mezardakileri" yardıma çağırmıştı bir zamanlar. Cübbeli denen fırıldak da aynı minval üzere konuşmuş. Hep deriz ya, yok aslında birbirlerinden farkları işte! Emevi dinciliginin alamet-i farikasi budur. Diriye gelen Kur'an'ı ölüye okumak ve kendisine bile faydası olmayan ölülerden meded ummak! Ah bir akledebilselerdi!

    Yanıtla (21) (10)
  • Mehmet Babaoğlu / 30 Mayıs 2023 00:43

    Ula .Ahmet Yasin 75 olmuş. Yaşına saygın olsun.tebrik ediyon.Yenildiniz.yenildin.kaybettiniz,kaybettin.2.bölgeden oy vermedin.ak partiye.u dönüşü yapma.

    Yanıtla (3) (16)
  • Misafir / 30 Mayıs 2023 00:34

    Depremdi, ekonomiydi, 21 yıllık iktidar yorgunluğuydu ve hala Erdoğan kazanıyorsa bükemediğin el öptükten sonra dönüp Kılıçdaroğlu nada bir iki eleştiri getiremiyorsanız dönüp aynada uzun uzun gözlerinizin içine bakın derim,belki birşeylerin yokluğunu görürsünüz.Herşey Nasip.

    Yanıtla (14) (10)
  • yorgun / 30 Mayıs 2023 00:24

    *Bugün mesela Erdoğan’ın Cumhurbaşkanlığı kesinleştikten sonra hem Kısıklı’da hem Ankara’da yaptığı konuşmalarda altını çizdiği “85 milyonun Cumhurbaşkanı olabilme” işini konuşmalı. Aynı şekilde “Bugün kaybeden olmayacak” ifadesi konuşulmalı bugün." İnanıyorum ki sn. Erdoğan gereğini yapacak.

    Yanıtla (4) (13)