Nabız

İzin yaptığım sürede bir miktar nabız tuttum. Nerede nasıl atıyor, sorusunun izinde.

-Ak Partide “Sözün bittiği yer” duygusunun mesela Meclis grubunda önemli karşılık bulduğu izlenimini aldım. Geçmişte teşkilat yapısında da önemli görevler üstlenmiş, benim sözünü sakınmadığı kanaatim bulunan bir milletvekiline biraz da ayak üstü ortamda - Nasıl görüyorsunuz gidişatı? Diye sordum: Cevabı biraz oflamaktan, “ne desem ki…” tavırlarından sonra yekten “Sözün bittiği yerdeyiz” şeklinde oldu. En yukarılara “son bir şey konuşmak için, kaygılarını anlatmak için” çıkmıştı, ama sözün dinleneceği bir zemin bulamamıştı. “Sözün bittiği duygusu” oradan geliyordu.

Dün “sözün bittiği yerdeyiz” cümlesini, bir gazeteciye yaptığı açıklamada Bülent Arınç’ın kullandığı yansıdı medyaya.

İnsanlar neden gelir “sözün bittiği yer” duygusuna? Ve bunu neden ülkeyi yöneten kadronun içindeyken söyleme gereği duyar? Acaba Ak Parti’nin Meclis grubunda ne kadar yaygındır bu duygu? Ve bu duygu hakimken orada ne yapar insanlar? Yutkunur, yutkunur, yutkunur ve sonra ne yapar insanlar?

-Şunu gördüm: Ak Parti’nin iktidar olmasını önemseyen, onun gitmesinden tedirgin olan insanlarda savunma duygusuna eşlik eden yoğun bir karamsarlık hakim. Savunma daha çok “Tamam önemli sorunlar var, yolsuzluk, adaletsizlik, adam kayırma, haksız zenginleşme, yoksullaşma, şu bu… pek çok sorun var, ama bunlar giderse kim gelecek? “ sözleriyle ifade ediliyor.

Bu yaklaşım tarzı, her türlü yanlışlığı içe sindirme gibi bir tavra yol açıyor. Aslında böyle bir tavrın, mesela muhafazakarlığın temel öğretileriyle uyuşmadığını bilmenin çaresizliği de var insanlarda. “Hani adil olunacaktı, hani temiz kalınacaktı, hani doğru yönetilecekti vs. “ soruları derin bir sancı halinde birikiyor. Sonra “Bunlar giderse kim gelecek?” sorusu her şeyi silip süpürüyor. Ve ülkeyi yöneten kadrolar bu çaresizlik üzerinde sörf yapıyorlar.

-Bu arada şu da önemli bir gözlem: Muhafazakar camia bünyesindeki siyasi farklılaşma, aile ortamlarını da kapsayacak boyutta duygusal kopuşlara zemin hazırlıyor. Mesela çocuklardan gelen itirazlar ebeveynleri zorluyor, aile ortamları siyasi gerilim kaygısı taşır hale geliyor. İşin garibi çocuklar babalara ilkeleri, babalar evlatlara siyasetin gereklerini anlatıyor. Siyaset gereği yanlışa göz yummayı da gençler problemli görüyor. Bu gerilim daha önce FETÖ ilişkileri sebebiyle oluşuyordu, şimdi siyasi farklılaşma yüzünden devreye giriyor.

-Son zamanlarda en çok karşılaştığım soru, muhafazakar ailelerin çocuklarında oluşan ve ucu en hafif ifadesiyle değer yargılarına kadar uzanan sorgulamalar. Anne-babası FETÖ takibatlarına maruz kalan gençlerde uç verdi bu sorgulamalar. Anne-babalarını masum görüyorlardı ve onlara muhafazakar kadrolar tarafından haksızlık yapıldığına inanıyorlardı. Şimdilerde siyasetin çıkar ilişkileri sebebiyle neredeyse kuralsızlığa evrilen boyutları tüm gençlerde derin bir güvensizlik iklimi oluşturuyor. “Muhafazakar siyaset buysa”dan başlayıp “İslam buysa” kadar uzanan sorgulamalar beni ürkütüyor. Emin olun bunu yaşayan anne-babaların ürküntüsünü gözlerinde gördüm.

-Şunu gözlemledim: Muhafazakar camiadaki Ak Patiye yönelik itirazlar henüz bütünüyle yeni kurulan partilere akmış değil. Yeni kurulan partilerin yurt sathındaki yapılanmaları oluşum sıkıntıları yaşıyor.

-İllerde en azından kendi içinde tutarlı olma kaygısı taşıyan, okuyan, değerlere konusunda titiz insanlar, derin bir hüzün yaşıyorlar. “Buralara gelmemeliydik” ifadesi onların kalb sancısını ifade ediyor. Yaşanan yıpranmanın nasıl ve hangi takvimde, kim tarafından tamir edileceği sorusu bu çevrelerin uykusunu kaçırıyor. Bunu ortak sohbet zeminlerinde açıkça görüyorsunuz.

-”Bu tarz yönetimler, şantaja en açık yönetimlerdir. Ellerinde dosya bulunduran küresel güç odakları en tepeden işi bitirmek isterler. Meclis olsa, kurumlar olsa, onları ikna gibi bir zorunluluğu otaya koyar manevra alanı oluşturursunuz, ama tek adam her şeye hakimse, onu bir şekilde ikna etmek yeterli olur. Dosyalar da bu süreçte devreye girer.”

Bu cümleler herhangi bir muhalif kişi tarafından değil, yine Ak Parti dünyasından bu işlere kafa yoran bir kişi tarafından ifade edildi. Anladım ki yüksek sesle ifade edilmese bile o dünyada bu tür sözler tedavül ediyor.

-Ben iktidar kadrolarına, şöyle bir çay bahçesinde sade vatandaşlar arasında konuşulanlara kulak misafiri olmalarını tavsiye ederim. Emin olun uzun süre dinleyemezler. Dertlerin, çaresizliklerin, görülenlere – duyulanlara öfkenin vatandaşın yüreğinden kopardığı sesler ürkütür onları. Anadolu bunalıyor ve arıyor, diyebilirim.

YORUMLAR (183)
YORUM YAZ
İÇERİK VE ONAY KURALLARI: KARAR Gazetesi yorum sütunları ifade hürriyetinin kullanımı için vardır. Sayfalarımız, temel insan haklarına, hukuka, inanca ve farklı fikirlere saygı temelinde ve demokratik değerler çerçevesinde yazılan yorumlara açıktır. Yorumların içerik ve imla kalitesi gazete kadar okurların da sorumluluğundadır. Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır. Özensizce belirlenmiş kullanıcı adlarıyla gönderilen veya haber ve yazının bağlamının dışında yazılan yorumlar da içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır.
183 Yorum
  • Hakkı Karamustafaoğlu / 17 Ağustos 2021 19:16

    İki yıl öncesine kadar kurban bağışımı Kızılay'a yapıyor, kurbanımın kesildiği bana bildiriliyordu. Son bağışımda bu bildirim olmadı, araştırdığımda bağışımın Deniz Feneri derneğine aktarıldığını öğrendim. Deniz Feneri derneği benim gözümde AKP nin bir para toplama derneğidir. Bu nedenle iki yıldan beri hiç bir kuruma güvenim kalmadı. Bu günlerde yangın ve sel kazazedeleri için verilen İBAN numaralarına bağış yapamıyorum. Böyle mi olmalıydı?

    Yanıtla (22) (2)
  • Kazım Çetin / 17 Ağustos 2021 20:00

    Ben devletin hiçbir şeyine güvenmiyor ve de itimat etmiyorum. Onun maalesef ne IBAN'ı ne de Kızılay'ı beni ilgilendiriyor. Yapacağım yardımı direkt kendi elimle istediğim kişiye yapıyorum.

    Yanıtla (19) (2)
  • KARAR OKURU / 18 Ağustos 2021 15:48

    Devlete güvenmeyenler, neden hala vatandaş olarak kalıyorsunuz ki? Belki güvendiğiniz ABD veya AB sizi alır. Bu haliniz almayabilir! Onlar kendi devletine ihanet edenleri severler. Ama, bir gün yüz üstü bırakır giderler. Afganistanda uçağa binebilmek için ölümü bile göze alanların hali sana da ders olsun. Ben devletime güveniyorum hem de sonuna kadar. Devlete iman Allaha imandır. Unutmayın! Beğenmiyorsanızda defolun gidin istediğiniz yere!

    Yanıtla (1) (11)
  • Karar okuru / 17 Ağustos 2021 21:05

    Merak edip araştırdım. Kızılay kendisine gönderilen hiç bir kurbanı başka bir yere
    Devretmez. Tamamı yalan. Kızılay’ı böyle itham etmek dinsizliktir. Vebali vardır.
    Kurban adı üstünde yakınlaşmak demektir. Allah’a yakınlaşmak. Siz uzAklaşmış görünüyorsunuz.mertçe bir karar okuru olarak,kurbana inanmıyorum
    Tasvip etmiyorum diyebilirdiniz.
    Doğrusu bu olurdu.

    Yanıtla (3) (18)
  • Karar Okuru / 17 Ağustos 2021 21:35

    Vergiden kaçınmak vergi kaçırmak değildir diyenin başkanı olduğu Kızılay mı? Hani kendisine yapılan bağışı Ensar Vakfına aktaran? Hani Baskentgaz olayı. Siz kendiniz gibi bizi balık hafızalı mı sanırsınız? Ben bilmiyorum kurban bağışını deniz fenerine verdiler mi vermediler mi ama bildiklerim kokusu öyle kuvvetli ki hiç şaşırmam. Araştırdım. Nereden A Haberden mi sordun?

    Yanıtla (18) (0)
  • Vicdanlı / 18 Ağustos 2021 01:51

    Kızılay veya başka bir sivil toplum kuruluşları kestikleri kurbanları video ile sahiplerine ulaştırıyorlar.Ben,Kurbanını bağışlayıp,nerede kesildiğine dair videosunu izliyorum yıllardır...Hakkı isimli arkadaş,adı gibi Haktan ve hakkaniyetten yana olsun...Yalan olursa ancak bu kadar olur......

    Yanıtla (1) (1)
  • KARAR OKURU / 18 Ağustos 2021 15:53

    Deniz feneri derneği Ak partinin para toplama derneğidir derken hiç bir delilin yok. Ama, Fetö'nün para toplama kurum ve kuruluşlarının olduğu dönemleri unutmadık.

    Yanıtla (1) (2)
  • KHK MAĞDURU / 17 Ağustos 2021 17:28

    onbinlerce insan gece kararnameleriyle işlerinden aşların oldu. Yine onbinlerce insan adliye koridorlarında zindanlarda çürütüldü. KHKlıların hakları verilmeden bu işler düzelmez.

    Yanıtla (8) (1)
  • Bu size de ders olsun! / 18 Ağustos 2021 14:29

    KHK'lı dediklerin durduk yerde mi işlerinden atıldılar.? ABD'ye satılmış din adamı görünümlü teröristin arkasından gidip devletinin değil de terörist başının emirlerini uygulayan memur memur değil, olsa olsa terörist yada terörist sevici olur. Kabil hava alanında olanlar size de ibret olsun. ABD kullanır kullanır, işi bitince yüz üstü bırakır.

    Yanıtla (0) (4)
  • Vatandaş rıza / 18 Ağustos 2021 00:03

    Vatandaşı ülkenin geldiği yer gençliğin gediği nokta ürküytüyot lakin saraydakil sosyetenin tuzu kuru dünyalıkları akıyor aynı zamanda milletinden içinin yagı eriyor!!!

    Yanıtla (1) (0)
  • Kararlı Okur / 17 Ağustos 2021 10:22

    Vicdanım rahat, hemde çok rahat. Hiç oy vermedim bunlara vermem de. Kendi kendilerini yiyip bitirecekler ve bir daha iktidar yüzü göremeyecek duruma düşecekler. Ülkenin 20 yılını yediler, inşallah hak ettiklerini bulurlar bu dünyada, Allah'ta onları nasıl biliyorsa öyle yapsın.

    Yanıtla (19) (4)
  • Jj / 17 Ağustos 2021 23:21

    Amin

    Yanıtla (4) (0)
  • Vakkas Doğan / 17 Ağustos 2021 23:05

    Yönetici konumundaki büyüklerimizin tek korkusu ve endişesi avantalarını, ayrıcalıklarını kaybetmekten ibarettir. Yoksa milletin yoksulluğu ve açlığı pek önemsedikleri bir durum değildir.

    Yanıtla (4) (1)
  • Okur / 17 Ağustos 2021 21:56

    Adaletsizlik, adam kayırma, haksız zenginleşmeler, fetö borsaları, zina, gayri ahlâkîlik , gelir adaletsizliği, israf vb. ayyuka çıkmış; " HÂLÂ BU İKTİDAR GİDERSE " lâfı, saf dindarların ve iktidarın nimetlerinden istifade edenlerin sözü veya düşüncesi olsa gerek.

    Yanıtla (7) (0)
  • Jj / 17 Ağustos 2021 22:54

    Yancilik. Aslında iktidarla sorunu olmayıp adil, dürüst gözükmek isteyen tatli şu muslumaarinin argümanı "bunlar giderse..." e doğruluktan ayrıldıklarina inanıyorsan neyin peşindesin? gitsinler sana ne?

    Yanıtla (5) (0)
  • Ali rıza / 17 Ağustos 2021 22:14

    Hocam o endişe boş bir endişe , bunlar giderse kim gelecek ne olacak , bakın Hz , Muhammet vefat etti ümmet bir şekilde yoluna devam etti Osmanlı imparatorluğunun bütün padişahları vefat etti millet yoluna devam etti , Cumhuriyeti kuran Atatürk vefat etti , kırk yıl Süleyman Demirel yönetti vefat etti , hayat devam ediyor, e bu iktidarda bileydi ki her şeyin bir sonu var , bana göre mülakatı kaldırır liyakata dürüstlüğe önem verirdi , vatandaşa eşit davranırdı lakin zaman kalmadı ,

    Yanıtla (9) (0)
  • Karar Okuru / 17 Ağustos 2021 21:40

    Ahmet Bey, bunların kibrinden öyle bıktım ki, her ne kadar daha kötüsü olmayacağını düşünsem de, bunlar gitsinde daha kötüsü gelsin razıyım. Yeter ki bunların yaptığı bunca adaletsizlik yanlarına kalmasın. Adalet burada bizim gözümüzün önünde tecelli etsin. Ama adaletsizlikte yapılmasın, düzelsin artık yetti canımıza.

    Yanıtla (14) (0)
  • OkuruM / 17 Ağustos 2021 13:20

    Vakti zamanında ne tefsirleri devirdik. Mısır, İran, Pakistan, Türkiye ve diğer İslam ülkelerinin öne çıkan tüm İslamcı yazarlarını en az her birinin bir iki tane eserlerini okumakla geçti ömrüm. Seyyid Kutup, Elbenna, Mevdudi, İkbal, Şeriati, C.Meriç vd. Ne hayaller kurmuştuk. Ama Yüce Allah'ın Kitabından başka hiçbir eseri okumaya midem almıyor. Bugün İslam adına söz konusu ülkelerde ortaya konan icraatlar, insanın ben de Müslümanım demeye cesareti kalmıyor. Utanıyorsunuz.

    Yanıtla (25) (2)
  • Mert / 17 Ağustos 2021 17:56

    Eee hadisde boşa demiyor ahirzamanda kuran başka vadide insanlar başka vadide olacaklar. Herkes helali haramı biliyor emin ol. Ama çoğu insan nefsine yenik düşüyor. 60 yıllık muhafazakarların mücadelesinde iddia edilen şuydu biz gelirsek hak hukuk adalet olacak. Geldik ve sonuç. Sonuç şuymuş bizimde diğerlerinden farkımız yokmuş imtihanı kaybettik. Şimdi sonumuzu bekliyoruz. Allahın bşzim üzerimizdeki takdirini bekliyoruz. Hakkı adaleti savunmamanın bedeli ne olacak yaşayıp göreceğiz.

    Yanıtla (17) (0)
  • Kazım Çetin / 17 Ağustos 2021 20:03

    Tamamen haklısınız. Okumayı bırakın hiçbir sohbet, vaaz da dinlemek istemiyorum. Cuma haricinde namazı evde kılıyorum.

    Yanıtla (8) (0)
  • Karar Okuru / 17 Ağustos 2021 21:30

    Cumaya da gitmiyorum artık. İktidarın adaletsizliğine ses çıkarmayan diyanetin hocasının arkasında namaz kılmam. Hocaysan adaleti savunacaksın. Ha değilsen zaten senden imam değil memur olur. Eğer benim dinden uzaklaşmam da zerre kadar bu İktidarın ve diyanetinin dahli varsa ALLAH hakkımı onlar da koymasın. Burada adalet beklemiyorum.

    Yanıtla (10) (1)
  • Recai Uzunoglu / 17 Ağustos 2021 21:11

    Afganistan icin ne dusunuyorsunuz?
    Yazinizi bekliyoruz.

    Yanıtla (2) (0)
  • Okuyucu / 17 Ağustos 2021 19:48

    Ben de sizin gördüklerinizi gözlemliyorum.

    Yanıtla (1) (0)
  • Alperen / 17 Ağustos 2021 09:19

    Ahmed ağabey ömrün sonlarında neredesin,kimlerlesin bir bak be ağabey..Batılı meşrulaştıran Fazlurrahmancılarla beraber haşrolma duygusu sizin gibi bir insanın yüreğini titretmiyorsa eyvah ki ne eyvah!..

    Yanıtla (2) (52)
  • yavuz / 17 Ağustos 2021 19:21

    Hırsız,yalaka,rantcı,eroincı,fetocu,cumhuriyet ve demokrasi düşmanları ile beraber olmaması yazar için en büyük saadet zaten.Sizin gibi iki ayaklı putlara tapanlar bunu anlayamaz.

    Yanıtla (18) (1)
  • Jj / 17 Ağustos 2021 22:58

    Supper cevap.

    Yanıtla (2) (0)
  • İbrahim Hanif / 17 Ağustos 2021 19:47

    Ya sen Alperen kardeş? Sen de kendi adına kimlerin peşinden, kimlerle harsh olunacağının muhasebesini yapabildin mi şu ana kadar? Mesela, Kur'an'i bırakıp peşine takıldığın iki ayaklıların seni ahirette kurtarabileceğini mi saniyorsun? "Onlar bir sineğe bile hükmedemez, sinek onlardan bir şey kapsa, onu geri dahi alamazlar. Kendisi aciz, kapan aciz" (Kur'an). Bırak Fazlurrahman'i onu bunu da, buna ne dersin?

    Yanıtla (6) (0)
  • OkuruM / 17 Ağustos 2021 13:50

    Ben de yıllardır Taşgetiren'i takip ediyorum. Endişelerini anlıyorum. Aynı duygu ve düşünceleri ben de paylaşmak istedim. Umarım yanlış bir beyanım olmamıştır. Olduysa da af ola.

    Yanıtla (7) (0)
  • Bir fikir / 17 Ağustos 2021 19:01

    Dürüstler en az yozlaşanlar kadar cesur olmadıkça hiçbir şey değişmez. Mehdi bekliyorsanız, beklemeye devam edin....

    Yanıtla (8) (0)
  • samed yasin / 17 Ağustos 2021 09:20

    bunlar giderse kim gelecek.ülkede binlerce emekli iett şöforü var içlerinden iyi birini seçeriz. bunlardan daha liyakatlı daha iyi yönetir.

    Yanıtla (47) (1)
  • Adnan / 17 Ağustos 2021 15:36

    Samed kardeşim nerden aklına geldi İETT, doğru yazmışsın orada daha iyileri vardır.

    Yanıtla (10) (0)
  • A.Derin / 17 Ağustos 2021 16:58

    Önlerinde bu kadar kotu bir örnek varken, hiçbir muhalefetin yanlış yapması mümkün değil. Yapılanların tersini yapsınlar yeter.

    Yanıtla (8) (0)
  • Nedim / 17 Ağustos 2021 18:01

    Günün en güzel yorumlarından.Teşekürler.Gülümsettiniz...

    Yanıtla (5) (0)
  • Turgay / 17 Ağustos 2021 18:09

    Niye sucukçunun muhasebecisi olmaz mı?

    Yanıtla (2) (1)
  • Okur / 17 Ağustos 2021 17:46

    Soralım şimdi, hangisini dinleyebilip savunacak Ak parti millet vekilleri eğer vatandaş ile bir ortamda olsalar,
    Birden çok maaş alan bürokratlar, torpil, önce inkar sonra kıvırma, pudra şekeri, hukuksuzluk, anayasya karşı gelme, kurumların raporlarının tutarsız ve yalan olması, dindar geçinenlerin para için yaptıkları, yüksek mertebedeki insanların mafya ile dirsek teması, doğal afetlerdeki beceriksizlik, hayat pahalılığı, göçmen/sığınmacı politikasızlığı, hesap vermeme, kayyum atamaları......

    Yanıtla (5) (0)
  • Adnan / 17 Ağustos 2021 15:25

    Bunlardan kötüsü ne olabilir, Haramı bilmediler, kul hakkını bilmediler, adalet bilmediler, ve çıkıp dindar gözüktüler. Milleti dinden soğuttular.

    Yanıtla (33) (2)
  • Mert / 17 Ağustos 2021 17:45

    Kimin geldiğinin önemi yok. Sistem böyle kalırsa ülke bir adım ileri gidemez. Gerçek bir kuvvetler ayrılığı hukuk denge denetleme mekanizma anayasal güvence altında olan. Şeffaflığın olmadığı yerde herşey olur. Kişilerin önemi yok. Bugün düzgün olan kişi öyle bir sistemde yarın illaki bozulur. Ben oyunmu bana şeffaflık vaadedene vercem

    Yanıtla (6) (0)
  • Mert / 17 Ağustos 2021 17:41

    Tek adam rejimini bizzat abd İngiltere istedi. Hukuk ve sistemin olduğu ülkede istediklerini alamadıklarını gördüler. Bizim saf muhaliflerde Erdoğanın ülkeyi rusya çine yaklaştırdığını sanıyor. Abd ve İngilterenin türkiye üzerindeki planları adım adım işliyor. Bu planlara karşı gelen gül davutoğlu babacan gibi isimler partiden ihraç edildi ama millete İngilterenin adamı diye lanse edildi.

    Yanıtla (5) (2)
  • Demokrat hukukçu / 17 Ağustos 2021 17:40

    Talibanın TR versiyonu siyasal islâmcılar da Afganistan'da olsalardı aynısını yaparlardı emin olun.TR'nin gelişmişlik farkı, Batı'yla komşu olması ve kurulmuş olan sistem farklılığı getirdi.Zihniyet aynı zihniyet.Bunlar Fazlurrahman gibi kafası çalışan ve Batı görmüş,geleneksel eğitim yanında modern eğitimi de almış azıcık farklı düşünen ve söyleyenleri hemen küfürle suçlarlar ve öldürmeye kalkarlar.Düşünce özgürlüğüne ve farklılığa tahammülleri yoktur.İslâma da sadece bunlar hizmet ederler!

    Yanıtla (5) (0)
  • Okur / 17 Ağustos 2021 17:38

    Veyisler, ruhsarlar, kuzular, thy müdürleri, güreşçiler vs vs yolsuzlukla zenginleşen bu tarz aileler için söz de para da bitmez. Akp bunları barındıran değil bunlardan oluşan bir partidir. Ülkeden giderken bütün ülke pay edilmiş şekilde gitmektedir. Din için oy verilmez bunu öğrettiler. Din neden afyondur çok güzel örneğidir akp. Silkelense oy vereceksiniz hala:)

    Yanıtla (8) (0)
  • Karar- / 17 Ağustos 2021 00:46

    Gençlerin iş bulabilmesi için 3600 ek göstergenin çıkması lazım emekliliğini bekletip 3600 ek göstergeyi bekleyen çalışanlar mevcut. EYT emeklilikte yaşa takılan’ların kanununda çıkması gerekli, bu sayede 3600 ek göstergeyi bekleyenlen çalışanlar emekli olup,EYT’li olup emekli olmaları halinde işsiz gençlerde beklediği iş olanağına sahip olacaklar.Ek göstergenin 2200'den 3600'e çıkmasıyla 25 yıl hizmeti bulunanların emekli ikramiyesi 82 bin 345 liradan 103 bin 279 liraya yükselecek

    Yanıtla (8) (11)
  • Karar okuru / 17 Ağustos 2021 17:37

    Sen kendi derdinle meşgulsün galiba. Boşa çabalama kimse takmaz!

    Yanıtla (3) (1)
  • Adnan / 17 Ağustos 2021 17:27

    Yıkımı yaşıyoruz. Buna muhalefet de çanak tuttu. Bize yeni bir diriliş gerekli

    Yanıtla (0) (2)
  • Cemil / 17 Ağustos 2021 17:19

    Ama AKP'de Genel Başkanlık ve Başbakanlık yapmış Sn.Davutğlu'na,Yıllarca AKP' de Başbakan yrd.yapmış.Ortadoğu üniversitesini 1.bitirmiş.Sn.Babaca'a, içinden çıktıkları ve Cumhur ittifakına katmak için büyük çaba gösterdikleri Saadet Partisine, yine yuvaya dön diye çağırdıkları İyi partiye oy verilmez öylemi.Hadi canım sende.Öyle diyeceklerine biz aç kalsak da,sürünsek de,itilip kakılsak da AKP' den başka partiye oy vermeyiz diye mertçe açıklasalar.

    Yanıtla (5) (0)
  • Cemil / 17 Ağustos 2021 17:08

    Sn yazar, AKP' ye oy verenlerin biz de gidişattan memrun değiliz ama kim gelecek bunlar diye düşünmeleri iki yüzlülüktür.Kaybedilen oyların durdurulması için rol yapma.Yoksa bu gidişten bir şikayetleri yoktur. Düşünceleri AKP ile uyuşmasa AKP'ye oy vermeye devam etmezlerdi.Hiçbir kişi,,şirket veya devlet bu kötü ama gelen daha kötü olabilir paranoyası ile harelet etmez.Kötüyü gönderir.Gelende kötü ise oda gider.MHP ye oy verilebilinir(ki bir zamanlar oy verilmez partilerin en başındaydı) Ama AKP

    Yanıtla (5) (1)
  • Sevgili kardesim / 17 Ağustos 2021 17:02

    Su rivayet de bos degil donmus bedevilerde yaygindir isi bilen de var tabi timurun ordusunun onunde hizir vardi.. gulumse bu isleri seversiniz..

    Yanıtla (0) (0)
  • Sevgili kardesim / 17 Ağustos 2021 17:00

    Saman bir kokendrn gelen kavmin saygi sevgi gisterdigi peygamberle baglantisi da emin ol donmus bedeviden daha kuvvetlidur.. hak uzere..

    Yanıtla (0) (0)
  • Sevgili kardesim / 17 Ağustos 2021 16:58

    Timurun meshur lafi bir topluluk ki hak tealayla tanriyla bulusmus ancak sonra peygamberin soyunu katledip lanetlenmis toplanin turk boylari hirisandan asagiya inelim hak icin diye bosuna dememistir beyazita da bu donmus bedeviyle yuz goz olmasin bedelini odetmistir..

    Yanıtla (0) (0)
  • A.Derin / 17 Ağustos 2021 16:56

    Akplilerde şöyle bir duygunun hakim olduğunu sanıyorum; artık sonuna geldik ama bırakalım gittiği yere kadar gitsin. Biz de yararlandığımiz kadar yararlanalim.

    Yanıtla (8) (1)
  • Sevgili kardesim / 17 Ağustos 2021 16:37

    Torunlarinin butun ailesinin nasil menfaatci donmus bedevilerce katledilfigini zehirlendigini kendi kizina yapilanlari seyreden peygamberin bunlara nasil bir lanet okufugunu idrak et.. bu laneti yiyenin islah ve iflahi zor olur Bilgin olsun..bak babaya es bile lanet okutturmaz ama baba kizini torununu cok sever iste ona bir lanet okur ki o topluluk asla duzelemez kolelik ve zillete mahkum olur Bugun ki gibi..

    Yanıtla (0) (2)
  • MALIÇLI / 17 Ağustos 2021 16:18

    Merhaba Ahmet Bey,

    Tatilinizi sanırım Karar gazetesi binasında geçirdiniz. Ruhunuzu dinlendiren bir tatil olmuş şükür. Selamlar...

    Yanıtla (2) (0)
  • ruhi / 17 Ağustos 2021 15:19

    Bu yil, Ak partinin önerdigi 17 Yasa acik oylama ile 8 i grup karari ile kabul edildi. Chp 45, Iyip 13, Hdp 15 MV ile mecliste bulundular. Muhalefet var denebili mi Örnek,28 Temm.da Tur Tesv Kan 284 oyla kabul 50 Red vardi!

    Mecliste kabul edilen 55 uluslararasi antla$ma oylamasinsa Chp %23 katilim ve hepsi Evet, Iyip %21 katilmi$ ve %97 Evet. Hdp %22 katilimve % 60 Evet! Yani UA Antlasmalarda Chp 31 MV ile. Iyip ise 7 MV. Hdp ise 12 MV ile sahnede

    Yani sorun yok, cesmedeki siranizi kaybetmeyin

    Yanıtla (1) (5)
  • K.okuru / 17 Ağustos 2021 15:16

    "En yıkıcı cığlık,mazlumların sessizliği
    dir" Hz.Ali
    "Herşey,inceldiği yerden kopar,zulüm kalınlaştığı yerden"

    Yanıtla (3) (0)
  • hüseyin adıyaman / 17 Ağustos 2021 15:08

    sevgili hocam bütün mesele şayet değer kaygısıyla yaşamak gibi bir hassasiyetle yaşamıyorsanız hangi konum ve pozisyonda bulunursanız bulunun siz en büyük muvazeneyi kaybetmişsiniz demektir.korkarım bugün yaşadığımız hal bundan başkası değildir.kaleminize sağlık saygılar.

    Yanıtla (1) (0)
  • Antinkuntin / 17 Ağustos 2021 14:56

    Alpay'la Yeliz hallerinden gayet memnun...

    Yanıtla (4) (0)
  • ruhi / 17 Ağustos 2021 14:53

    Ben $ahsen, $u degerleri konusnda titiz insanlara bayildim! Ce$me akarken testiyi dolduranlarina, doldurmak icin sirada bekleyenine, "SU kesiliyor ha", haberleri gelince kahrindan ölenine bitiyorum. Ama bunlarda giderse KIM GELECEK sorusu cok mühim! Yazarin ima ettigi ve korkudan uyuyamadigi geceler! Sorun yok; kim gelecek, tabiiki bo$ kalan yerleri onlar dolduracak. Parlamentoda muhalefetin iktidarla bir olup oyladigi yasalar bak, sakinle$. Tela$a gerek yok anlatayim.

    Yanıtla (1) (0)
  • orhan aydın / 17 Ağustos 2021 14:31

    50 yaşımdan sonra almanyadaki yakınlarımın yanına gitmek için uğraşıyorum sözün bittiği noktadayız.

    Yanıtla (9) (0)
  • kafaoğlu / 17 Ağustos 2021 14:16

    Geçmişte destek versem de Ak_parti veya başkası umurumda değil, vaz geçince desteklenecek parti görünmüyor meselesine gelince : Bektaşiye tadımlık şarap ikram ederler,birini tadar ve ötekini işaret eder bu daha iyi diye.,daha onu tatmadın denince "Bundan daha kötüsü olmaz cevabını verir. Partiller dahil bütün insanlar perişan,huzursuz korkuyor,yarınından ümidi yok,halkın tamamının oyunu alsanız ne yazar insanlar ağlıyor,eserinizle övünebilirsiniz.

    Yanıtla (15) (3)
  • Ahmet / 17 Ağustos 2021 14:12

    Yazarın tedbirleri maalesef doğru. Sanki benim içinde bulunduğum durumu anlatmış. Ak Parti'nin bu tür eleştirileri değerlendirmesi gerekiyor ama ne gezer. Geleceğimize son derece endişeliyim. Büyük bir fırsat kaçıyor, hatta kaçtı diyebiliriz.

    Yanıtla (5) (0)
  • kafaoğlu / 17 Ağustos 2021 14:05

    O sesler duymamak,adeta ev yanarken yangın tarafına perde çekerek görmemek,bilinçli bir tercih
    olarak uygulamaya konuldu,bir kişiyi mağdur etse onun iniltisinin ürküttüğü vicdanlar,yüzbinlerce mağdur oluşturdu kılı kıpırdamıyor,bir "MÜ'MİN" den böyle bir tavır göremezsiniz,insanlar İSLAM bumu noktasına geleli çok oldu şimdi "Acaba bunlar inanmıyormu" noktasına geldi,en büyük zararı din ve dindarlar gördü (devam edecek)

    Yanıtla (4) (1)
  • Y. Evrin / 17 Ağustos 2021 13:45

    Gerçeklerin dinlendirildi manifesto gibi bir yazı olmuş.Yolsuzluk, adaletsizlik, adam kayırma, haksız kazanç ve zenginleşme, ekonomik sorunlar her şeyi izah ediyor. Dünyanın en zengin ülkesi olsanız da halkımızı mutlu geleceğinden emin kılmadığımız müddetçe her şey boş."yollar seni Gide Gide usandım. Ayağıma diken battı gül sandım. Kırmızılar giymiş alınan oynar, yar beni bırakmış elinen oynar."AKP CHP ve diğerleri önemli değil korkum, kaybettiğimiz tüm değerler tekrar gelir mi? Zor dostum Zor!

    Yanıtla (4) (0)
  • OkuruM / 17 Ağustos 2021 13:44

    Dindarım ama asla dinci değilim. Herkesin insani değerleri barındıran inancına sonsuz saygı duyuyorum. İslamcılığa değil insaniyete, hakkaniyete, adalete, ihtiyacımız var. İtiraf etmeliyim ki ben de çocuklarımla İslami meseleler söz konusu olunca rahat konuşamıyorum. Yıllardır binbir emekle oluşturduğum kütüphanemdeki islami (Kur'an hariç) kaynakları çocuklarımın okumasından çekiniyorum. Niye derseniz ufuklarının kararmasından çekiniyorum.

    Yanıtla (3) (1)
  • karar okuru / 17 Ağustos 2021 13:22

    Yutkunur, yutkunur, yutkunur ve sonra ne yapar insanlar? Ne yapacaklar... Talimat nasıl ise ona göre el kaldıracaklar (gemi terketme zamanı gelmedi henüz). İkili sohbetlerde şikayet etmenin hiçbir asaleti yok. Tavrını açıktan koymuyor. Neden? Giderse daha kötü olurmuş. Kişisel gelecek kaygısında bana göre. Kendisinin ve ailesinin konforunu terk edemiyor. En fazlası vicdanı teskine uğraşıyor. Ama olsun... Muhafazakar temsilcilerinin kumaşı belli olmuş olsun.

    Yanıtla (10) (2)
  • Karabulut / 17 Ağustos 2021 12:55

    Dünyevileşme, makam, mevki, hevesler, israf, gösteriş, adaletsızlık, adam kayırma, torpil, iftira, ve İslami olmayan ne kadar haslet varsa hepsı yaşadığımız toplumda var. Bu kadar yozlaşma dan sonra, sözün bittiği yerdeyiz.

    Yanıtla (9) (0)
  • Alp Arslan / 17 Ağustos 2021 12:55

    Bende sana hadi ordan diyorum.seni gidi tatlı su kurnazı seni.

    Yanıtla (4) (6)
  • ZİYA KESKİNER / 17 Ağustos 2021 12:55

    “Sözün bittiği yerdeyiz” şeklinde konuşan milletvekilinin kim olduğunu açık açık yazsanız ve biz de bilsek!

    Yanıtla (4) (1)
  • ZİYA KESKİNER / 17 Ağustos 2021 12:48

    "....şöyle bir çay bahçesinde sade vatandaşlar arasında konuşulanlara kulak misafiri olmalarını tavsiye ederim. Emin olun uzun süre dinleyemezler...." Evet dinleyemezler, çünkü konuşulanların tamamı kulaktan duyma hatta gıybet türünde şeyler. Bu memlekette çay bahçelerinde boşa vakit geçirenlere kulak kabartacaksanız bir santim ileri gidemezsiniz. Çünkü o çay bahçelerinde oturanlar, oturdukları yerde çalışmadan, emek vermeden, alınteri akıtmadan devlet herkese para versin istiyorlar. Yok öyle

    Yanıtla (3) (16)
  • Bir düşünen / 17 Ağustos 2021 12:41

    Gündüz çok uzadı. Biraz da gece gerekiyor tabiatıyla. İnşallah çok karanlık ve uzun olmaz.

    Yanıtla (2) (2)
  • ali / 17 Ağustos 2021 10:55

    Ahmet hocam bi de 80 lerde bolca kullanılan TAĞUT DEVLET sözlerini de hatırlayalım mı?

    Yanıtla (8) (0)
  • Ayşe Gül / 17 Ağustos 2021 12:40

    Hepsini yeşil kuşak proje siyle yaptilar..tefsirler Ali şeriat ler Gazali ler vb..okuduk coştuk... başörtüsü eylemleri yaptık..sistemden çıktık..meydan şimdiki proflara kaldı ...

    Yanıtla (3) (0)
  • Tahsin / 17 Ağustos 2021 12:18

    Nabiz tavsiyenizin süresi gecmi$tir! Hem Akp linin, hemde ortalama vatanda$in, iktidardan $ikayeti anormal yüksek yani. Iktidar nabiz tutuyor ve sirf bu nedenle demokratik olan herseyi yok eden yasalar cikariyorlar. Diyelimki nabiz tuttular ve TANSIYON`un cok yükseldigini görünce, biz yapamadik -biz gidelim mi- diyecekler sanirsiniz? Bize HAP liyorsunuz !!
    2 rekat fazla namaz kilip, gitsinler diye dua edersek giderler mi dersiniz?
    Yeriniz akp yani ama burda NABIZ kontrol etme derdindesiniz.

    Yanıtla (3) (1)
  • Nurettin / 17 Ağustos 2021 11:44

    Ne acıdırki CHP nin uydurduğu ,olmayan siyasal islamı muhafazakarların da kullanıyor olması.anıtkabirde iman tazeleyenlerden ümitvar oluşunuz ne acı

    Yanıtla (4) (36)
  • Karar Okuru / 17 Ağustos 2021 11:42

    Adaletin olmadigi ulkede cuma namazi kabul olur mu? Bizim kalbimizi kiran dinin en dogru yol oldugunu soyleyen muhafazar olduklarini soyleyenlerin, surda gedik acilmasin diiye, adaletsizliklere, likayatsizliklara, rusvet, hirsizlik, millet pandemide surunurken en basit devlet adaminin bile son model arabalara binmelerine ses cikarmamalari. Bu iktidarin faturasi asil 30 sene sonra cikacak malesef. Bugun 10 yarin 30 milyon multeci problemini biz ugrasacagiz.

    Yanıtla (27) (3)
  • Sayin yazar / 17 Ağustos 2021 11:30

    Ama nasil temizleyecek he he diyecek yapacaz edecez he he diye takiyyeyle sizi kandirip Soyup sogana cevirip eroin ticaretine bulastiravaklar.. ve hepsini temizleyecekler Hic biriyle uzlasmayacaklar belki bir iki yil sonra infaz goreceksiniz.. kotuluk asiri zeka yani da sadism ve cehalet ister.. bunlar da zeki pestunler yani eroin ustune oturmus bos degil..

    Yanıtla (2) (1)
  • Cenk Cemil / 17 Ağustos 2021 11:18

    Sayın A.Taşgetiren,
    İktidar yönetimi ele aldığı 2002 yılından bu yana hiç bir zman dört-dörtlük bir idare sergilemedi ! Şimdilerde yapılan yanlışlar daha fazla olabilir...Ancak, bendeniz ülkemiz için, iktidar değşştirilsin veya değiştirilmesin hiç ümştvar değilim ! Çünkü, toplum kendisini düzeltmeden ve değiştirmeden bu sıkıntıalrımızın biteceğini zannetmek çok büyük saflık, aymazlık ve saf-dillik olur diye düşünüyorum.

    Yanıtla (10) (1)
  • Sayın yazar / 17 Ağustos 2021 11:11

    Edirnekapidan soykirilip taliban ve zihniyeti tarafindan surulmek istemiyorsan o sapkin mutasyonu bunyenden atacaksin ..isleri siki tutacaksin..

    Yanıtla (4) (0)
  • Sayın yazar / 17 Ağustos 2021 11:09

    Senin dininin inananlari akil etmeyi tetkik etmeyi birakip tas devri sozde medreselerinde cia mutasyonu darbesi yedi darbe yaptilar dinine hukmunu kaldirdilar. artik Bunu bil ole hareket et..

    Yanıtla (5) (0)
  • Muhtefi / 17 Ağustos 2021 11:06

    NABIZ niye yuksek olur..aşırı cok aşırı karbonhidrat (mangir da denebilir) vb..sonra Hareketsiztlk (koltuk,makam sevdasi) ,Sonra butun bunlari korumak kaptirmamak icin köşe kapmacali Stresli yaşam..:)..Caresi ne PERHİZ..!
    Karbonhidratlardan,,Koltuk sevdasından ve Halkla beraber olup koltuk,makam,mevkiyi Halkin Gönlünde aramak..Sonra Huzurlu ve Rahat yasam..NABIZ da fistik gibi olur...:))..Baska da çare yok..Hafiz size de tavsiye ederiz...! .

    Yanıtla (0) (0)
  • Vatandaş Adem / 17 Ağustos 2021 10:54

    Bunlar giderse sözünü tutanların gelmesini ve gidenlerin yaptığı yolsuzluk,yoksulluk,ballı ihaleller,5'li çeteden,Londra tahkimli,devlet garantili dolar ödemeli işlerden,3,5,15 yerden maaş alan yandaşlardan,15 Temmuz Şehit ve Gazileri için toplanıp verilmeyen paralardan,haksız,hukuksuz KHK'larla yapılan kamudan ihraçlarinda hesabının sorulmasını isteriz.Yani gitmek yetmez,hesapta vermesi gerekir.

    Yanıtla (11) (4)
  • KARAR OKURU / 17 Ağustos 2021 10:53

    Eski Sağ-Sol kavramları anlamını kaybetti.

    15 yıl önceki AKP ile, şimdiki AKP'nin hiç bir alakası yok.

    Mesele şu: Ben apartmanda karşı komşum olarak, bir AKP'li yerine Kemal Kılıçdaroğlu'nu tercih ederim. Bu kadar basit.

    Yanıtla (17) (5)
  • İrfan / 17 Ağustos 2021 01:26

    Cumhuriyetin seksen yılda yapamadığı sekuler toplum projesini yirmi yıl içinde, muhafazakar camia dediğiniz kitlenin çocuklarında hemde kalıcı olarak gerçekleştiren siz siyasal İslamcılari en kalbi duygularımla selamlıyorum.Böyle bir sonucu tahmin edebilseydim sizleri ta en başında desteklerdim. Artık sorgulayan, kabul etmeyen ,neyse o dava dediğiniz şeye gülerek geçen kendi çocuklarınız oldu.Her gün artıyorlar. Fikri hür,vicdanı hür, irfanı hür, bir aydın nesil geliyor.Tesekkurler.

    Yanıtla (60) (2)
  • Karar Okuru / 17 Ağustos 2021 06:08

    O kadar sevinmeyin, "Hak her şeyi feth eder".
    Evet siyasal İslamcılık büyük bir taşralılık üzerine serpildi. Bu serpilmeye seküler zihniyetin sapkın ve insan özgürlüğünü yok sayan uygulamalarıda oldukça katkıda bulundu. Muhafazakar ve mütedeyyin kesimlerin dinin ahlaki tarafını unuttukları ya da yitirdikleri açık. Ama Hakikat insan tekinin kendisinden kaçabileceği bir şey değil. Allah baki ve insan ölümlü...

    Yanıtla (8) (9)
  • İrfan / 17 Ağustos 2021 09:24

    Allah'a dine bir şey diyen varmış gibi sarılmışsın klavyeye.Sanki din Allah kitap korumanızda ve tekelinizde Bu ülkedeki en günahkar insanlar bile alayinizdan daha kaliteli muslumandir.

    Yanıtla (15) (6)
  • Jj / 17 Ağustos 2021 23:16

    "Hak her şeyi feth eder" demişsiniz de buradan batının "hak" yolunda olduğunu mu söylüyorsunuz? Ben düzgün bir Müslüman ülke girmiyorum, ama oldukça adil ve dürüst bir çok batı ülkesi biliyorum. Yoksa ezber mi?

    Yanıtla (0) (0)
  • olmaz olmaz / 17 Ağustos 2021 10:46

    bence AKP yeniden iktidar olmali. Bir 5 yil daha yonetmeli bu toplumu. Toplumda ki bu degisimi AKP nin kendisidne baskasi yasatamazdi.

    Yanıtla (3) (3)
  • Karar Okuru / 17 Ağustos 2021 10:39

    Erbakan ve Baykal icin 'yas yetmis is bitmis' diye alaylar savuruyordu bir zamanlar. Sanki kendi hep genc ve saglikli kalacakmis gibi. Ne oldu? Yas yetmise degmeden is bitti.

    Yanıtla (14) (0)
  • M.Nuri ERDOĞMUŞ / 17 Ağustos 2021 10:30

    Bu kadar çok vukuatı olan bir partiye bunlar giderse kim gelecek diye apsürt bir düşünce olmaz demokratik rejim nedir sayın Taşgetiren

    Yanıtla (9) (2)
  • KAAN / 17 Ağustos 2021 10:29

    Çay bahçesinde kulak kabartmaya, birinden medet ummaya, çaresizlik içinde kıvranmaya gerek yok. Sorumluluk şart. Kurumlar, komisyonlar, kurullar, imza atanlar, parmak kaldıranlar standart kurallara göre çalışma üretsin, önce insan desin yeter. Çalışanlarada sorumluluk yüklensin. Yanlışta/doğruda sorumlu olsun. Bütün bunları yapmak döviz kazanmaktan çok kolay.

    Yanıtla (3) (0)
  • Okur / 17 Ağustos 2021 10:20

    Nefsine,guce,paraya yenilenden musluman olmaz.Bizim neremiz musluman?Muslumanlık,sakal,namaz,cami degilki.Iyı ahlak,adalet,kul hakkı bunlar bizde varmı.Yalana dolana,kapitalist sistemin batagına batmıs gidiyoruz.

    Yanıtla (10) (0)
  • Birisi / 17 Ağustos 2021 09:57

    Yeryüzündeyiz ve devlet/toplum arasindaki ili$kilerin sürdügü toplumsal ya$amda, dini referanslarin ne kadar gecersiz oldugunu bize ispatlayan AkpMhp`ye müte$ekkirim.
    Yazarin, degerleri konusunda titiz insanlar dedigi, bu yolsuzlar $ebekesini omuzdan destekleyenler degil miydi? $imdi gitsinler, günde 3 ögün tövbe iatigfar etsinler. Öyle hayiflanmalar ile olmaz. Ce$me akarken testiyi doldurdukleri nasil da belli. Bizi aldatirken, din iman deyip yalana ba$vurdunuz. Yanacaksiniz, ku$kusuz.

    Yanıtla (4) (1)
  • A D A L E T / 17 Ağustos 2021 09:51

    Bunlar giderse
    "kim gelecek?” sorusu
    her şeyi silip süpürüyor muş!! Neyi misal?
    FETÖ konusunda;
    Ne istediler de vermedik, altı ibadet itiraflarına, Pensilvanya ziyaretlerine, Alenî onca Övgüleri, Sevgileri bilinirken,
    Kendileri hariç herkesi iltisaklı, irtibatlı, hâin yaparak, Paramparca olan aileleri, sülaleleri açlığa, yokluğa mahkûm ederek yapılan zulumleri mi ?
    silip süpürüyor?
    Birileri üç, birileri hiç maaş alırken, çiftçi, esnaf kan ağlarken. Siz hââla
    ehven-i şer mesajı öylem

    Yanıtla (17) (2)
  • Sizi anlayamıyorum / 17 Ağustos 2021 09:48

    Ey vatan ehli, ayağa kalk dediler. Onlar oturdu, biz ayakta kaldık. (Bu cümleler kimindi ki)

    Yanıtla (10) (0)
  • Karar okuru / 17 Ağustos 2021 09:47

    Dini kullana kullana maneviyatı yok ettiler.
    Mülakatlarla liyakati yok ettiler.
    Rabbena hep bana diyerek adaleti yok ettiler.

    Yanıtla (31) (2)
  • okur / 17 Ağustos 2021 09:40

    En parlak günlerde milli görüş gömleğini çıkardım diyeceksin yolsuzluğun ayyuka çıktığı dönemde sözde maneviyata sarılacaksın..."siyaset (neden) islam adına yapılmamalıdır" ın en çarpıcı cevabı. Kuyruğun sıkıştığı yerde din kartına sarılmak bu ihanetin daha büyüğü yok. Şimdi kendilerine şunu sormalılar "gençlerin imanını kuvvetlendirmek isterken imanı olanları imansız yapmak " insanı dinde tutar mı? Ey (islamcı) siyasiler ahıretinizi tehlikeye atıyorsunuz.

    Yanıtla (6) (2)
  • İbrahim DİRİ / 17 Ağustos 2021 09:38

    laiklik zincirinden kurtulmuş islam da gözlerinin önünde halbuki

    Yanıtla (7) (1)
  • Karar Okuru / 17 Ağustos 2021 09:32

    Canım sorunun cevabı belli.. CHP gelecek. Kötü olamaz bundan daha fazla, elbette İYİ ve Saadet ve Deva ile koalisyon olacaklar. Kürt partisi de dışarıdan destek verecek. Kesinlikle bunlardan daha kötü olamaz. Bir de, bu güzel soruyu soranlar, sakın bol bol hurma yemiş kimseler olmasın diye aklıma da geldi. O konuda da bir şerh düşmenizde fayda var efendim.

    Yanıtla (14) (7)
  • Kesinlikle / 17 Ağustos 2021 09:26

    Çok doğru tespitler. Halk bunalıyor ve biz bunları hak etmiyoruz, bize vatan denildi, din, iman ce adalet denildi. Biz de bunları umarak peşleribe takıldık. Kandurıldık. Bu milletin suçu ne şimdi. Aynen gençler yaşam koşullarından imanı sorguluyor artık. Herkes şikayetçi ise bu güruh içinde bulunanlar doğru olanı söyleyip çıkmalı yoksa onlar da çıkar için tüm bu günahlara ortaktır.

    Yanıtla (17) (1)
  • Karar okuru / 17 Ağustos 2021 09:25

    Muhafazakar siyaset buysa”dan başlayıp “İslam buysa” kadar uzanan sorgulamalar beni ürkütüyor. Emin olun bunu yaşayan anne-babaların ürküntüsünü gözlerinde gördüm. Çocuk ya değil kendimde yaşıyoruz. Bunlar müslüman da ben neyim diyorum.

    Yanıtla (17) (0)
  • Karar okuru / 17 Ağustos 2021 09:23

    Son zamanlarda en çok karşılaştığım soru, muhafazakar ailelerin çocuklarında oluşan ve ucu en hafif ifadesiyle değer yargılarına kadar uzanan sorgulamalar. Anne-babası FETÖ takibatlarına maruz kalan gençlerde uç verdi bu sorgulamalar. Anne-babalarını masum görüyorlardı ve onlara muhafazakar kadrolar tarafından haksızlık yapıldığına inanıyorlardı. Şimdilerde siyasetin çıkar ilişkileri sebebiyle neredeyse kuralsızlığa evrilen boyutları tüm gençlerde derin bir güvensizlik iklimi oluşturuyor.

    Yanıtla (3) (1)
  • vatandaş / 17 Ağustos 2021 09:09

    bunlar giderken gelecek olan belli İYİ Parti. bekleyin adaleti huzuru İYİ parti sağlayacak

    Yanıtla (6) (8)
  • Selam / 17 Ağustos 2021 09:04

    Hani Cenab-ı Allah’ın buyurduğu gibi dosdoğru olacaktık.Herkes hakkını alacaktı.Kimseye ayrıcalık yapılmayacaktı.İsraf,rüşvet,liyakatsizlik olmayacaktı.Nerde hani?
    AKP hayallerimizi yıktı,hakkımı helal etmiyorum.

    Yanıtla (25) (2)
  • Haydar sayin / 17 Ağustos 2021 08:23

    sayin yazar, siyasal islam ideolojisiyle ne elde etmeyi bekliyordunuz ki? Yapılan yanlışları insanlar görüyor. Yanlışı bile bile yapan dindar görünümlü siyasetçileri de insanlar görüyor. Sonucun ne olmasını bekliyordunuz?

    Yanıtla (21) (2)
  • k.okur (ih) 2 / 17 Ağustos 2021 08:22

    benim beklentim; insanların bunlar gittikten sonra ne olur düşüncesini kırmaları. gazete okur olan birisi olarak sizin gibi sözü dinlenen insanların artık bunlar giderse gitsin, hukuk gelirse her şey düzelir söylemlerini yaymanız. eğer ki futbol takımı tutar gibi sizde tutmuyorsanız.

    Yanıtla (11) (2)
  • k.okur (ih) 1 / 17 Ağustos 2021 08:18

    sayın yazar güzel yazmış. insanların ve insanları temsil eden kişilerin düşüncelerini aktarmış. ezilenler ilk bu konuda konuşanlar olur. konuştukça sanki muhalefet gibi algılanır. oysa ki haksızlığı karşı yapılan yanlışların dışa vurumudur. şimdi bunu içerdekilerde söylüyormuş. daha durun bunları konuşamayacaklar bile. çünkü zamanında susturdukları insanlar gibi susturdukları gibi kendileri de susacaklar.

    Yanıtla (10) (0)
  • Adalet / 17 Ağustos 2021 07:59

    Türk Milleti aklını kullanacak, Allah'ın yasakladığı her şeyi yapanlara dersini verecektir.

    Yanıtla (15) (0)
  • Türk rönesansi lazim / 17 Ağustos 2021 07:49

    15 temmuz öncesi ve sonrasının yansımaları tumsege çarpan otomobil gibi bı kaç metre bı kaç sene seneler sonra ortaya çıkacak
    Hala havada süzülüyoruz
    tekerler
    asfalta çarpmadı daha

    Yanıtla (6) (0)
  • Turgay / 17 Ağustos 2021 07:43

    Son zamanların algısına sayın yazar da kapılmış. Bunlar giderse kim gelir sorusu aslında bunları savunamayanların içine düştükleri durumdan kurtulmak için uydurdukları ve başlangıçta tutan ama İstanbul ve Ankara belediye başkanlıklarının kaybedilmesi ile birlikte ortaya çıkan hizmet artışı ve şeffaflıkla çoktan çöpe atılmıştır. Artık böyle bir algı yoktur ve de bu durum anketlere de yansımaktadır. Kısaca Abbas yolcu ama nereye orası şimdilik meçhul.

    Yanıtla (8) (2)
  • Muammer / 17 Ağustos 2021 07:09

    Geçti o günler Ahmet bey..Bu iktidarın ömrü bitti..Bu kadardı.. Yaşandı ve bitti.. Neymiş çay bahçesi falan...

    Yanıtla (13) (2)
  • İlke / 17 Ağustos 2021 07:00

    Soru yanlış sanki bullar iyi yaptida ki daha iyisini yapar mis.kim gelse bunlardan iyi yapar
    İyi CHP HDP deva DPgelecek ister birlikte ister tek tek
    Bunlar giderse kim gelecek
    Ben geleceğim
    Ben bile bunlardan iyi yaparım
    Hangi parti gelse bunlardan iyi yapar
    Akp eleştirerek geldiği her şeyin fazlasını yaptı
    Yolsuzluk yoksulluk yasaklar adam kayırma hırsızlık rüşvet
    Birtek başörtüsü var oda şüpheli başörtüsü uğruna diniize algısına tarihte görülmemiş dinsizler in veremediği zararı

    Yanıtla (17) (1)
  • TB / 17 Ağustos 2021 06:53

    Çözüm çok basittir:
    1) ne Chp eski Chp'dir ne de siyasal islam eskisi gibidir. akp'nin tek hayrı bize Deva, Gelecek, Saadet gibi medeniyetle barışık, laiklik ve Cumhuriyetle tamamen barışmış insanlar bırakmıştır.
    2) Seküler kesim de gelişmiştir. Başörtüsüyle filan hiçbir derdi kalmamıştır.
    3) Muhafazakar kitle %65'lerden %50'lere düşmüş, bu %50'nin yaklaşık %10'u Cumhuriyet ve değerleriyle tamamen barışmıştır. Diğer %40'a zaten yapabilecek bir şey yoktur.
    Hiç olmadığı kadar ümidim var...

    Yanıtla (11) (3)
  • KARARLI / 17 Ağustos 2021 06:47

    Ben de gençlerle kurduğum irtibatlarda aynı konuları gözlemliyorum. Hatta bir genç kızkardeşinin İmam hatip Lisesine kaydolmaması için ailesini ikna etmemi benden talep ediyor.

    Yanıtla (11) (2)
  • Dertli / 17 Ağustos 2021 06:29

    Allah ne güzel dost ne güzel yardımcıdır seni yaratanı bir dinle müslüman da umutsuzluk çaresizlik olmaz eğer olursa ki o zaman inancı sorgulanır insanın her gece her seher her saniye her dakika her an müslüman için umuttur eğer onu kaybederse bütün değerleri kaybeder

    Yanıtla (6) (0)
  • karar okuru / 17 Ağustos 2021 05:41

    Hicbir iktidar bu iktidardan daha kotu olamaz. Akil, mantik, ahlak ve vicdan kayboldu.

    Yanıtla (13) (4)
  • Okur Karari / 17 Ağustos 2021 05:20

    "...pek çok sorun var, ama bunlar giderse kim gelecek?..." Artik illa birilerine biat etmeyi birakin muhafazakarlar. Bundan sonra butun halk olarak yonetimi ele alacagiz, Birbirimize karsi adaletli ve esit olacagiz. Devletimizi ve bizleri kaziklayanlarin cezasini hemen verecegiz. Kontrol mekanizmasini kuracagiz. Bundan sonra ister Allah gelsin ister Ataturk, 2 donemden sonra emekli olacaklar.

    Yanıtla (7) (3)
  • karar okunur / 17 Ağustos 2021 03:23

    Çok etkileyici bir paparagraftan, çok yerinde bir tespit „titiz insanlar, derin bir hüzün yaşıyorlar.“ Nasıl hüzün yaşamasınlar ki, gözü dönmüşcesine biatcı insanlar, şu an ormanı kesen baltanın sapının yine ormandan alındığını anlamıyorlar.

    Yanıtla (7) (0)
  • TB / 17 Ağustos 2021 03:10

    Ahmet Bey, “sozun bittigi yer” diyenlerde ne cesaret ne vizyon, ne adalet ne demokrasi anlayisi ne de insiyarif alma gibi erdemler var. Siyasal islam kendine hayri olmayan, insanlari kendinden uzaklastiran gunah dolu bir ekol olmustur. Iyi niyetli medeni insanlar 80 yil anlatti basaramadi, akp sayesinde gencler medeni olmaya inaniyorlar.
    Bir musubet bin nasihattan hayirlidir. “Musubet” kimler ve ne biliyorsunuz…

    Yanıtla (8) (0)
  • Yorumcu / 17 Ağustos 2021 03:00

    ‘Gazetecilerle’ röportaj yapıp soruları propter dan cevapladığın zaman zaten bitmişsin demektir…Dünya’da yok başka bir örneği.

    Yanıtla (18) (0)
  • Efedamat / 17 Ağustos 2021 02:45

    Bunlar giderse kim gelecekmiş.
    Bu soruyu soranlar bu ülke de yirmi yıldır yoksulluk yolsuzluk adaletsizliğin zirve yaptığı gerçeğini göremeyip kafasını deve kuşu gibi kafalarını kuma gömmesinler.
    Dünyanın bütün islam düşmanları bir araya gelse bu iktidarın yaptığı inanç tahribatını yapamazdı.
    Bilhassa gençlerin inanç ekseninde de yıkımı çok büyük oldu.

    Yanıtla (9) (1)
  • Karar okuru / 17 Ağustos 2021 02:21

    Sadece ağlıyorum, uzuluyorum. Kalbim resmen ağrıyor. Ak parti niçin sesimi duymaz. Dertlensem, ona bile tahammül yok. Tamam lanet fetö ye vaktiyle herkes inandi ve aldatildi. 5 yıl oldu, işimi, mesleğimi özelde bile yapmama izin verilmiyor. Allah'a ve devlete güveniyorum. Ahmet Taşgetiren doğruları yazıyor, öncelikle yetkililer okumalı ve gereğini yapmalı. Merhamet islamin mayasidir.

    Yanıtla (5) (1)
  • Nihat turan / 17 Ağustos 2021 02:18

    Ahmet abi eline kalemine sağlık güzel yorumun için teşekkür ederim

    Yanıtla (1) (0)
  • Ali Baba / 17 Ağustos 2021 02:06

    Toplumu Hasta Ettiler.
    Cildirdi. Delirdi.
    Kim uc kuru$ gösterse
    O tarafa kayiyor.
    Sokaklar Dolmu$
    Yilan. Akrep.Tilki.lerle.
    Nabiz.?
    Reis Bizi K@bile Götur.

    Yanıtla (9) (1)
  • Satılmış Sevinç / 17 Ağustos 2021 00:33

    Ülkeyi ve ülkenin bir kısım yurttaşlarını darül harb olarak gören anlayış sorun çözmez sorunun kaynağıdır. Bunları denemeden önce nasıl biliyorduk alınları secde görüyor harama el uzatmazlar sanıyorduk ne oldu haramı hamuduyla yuttular. Nice güzel ve ahlaklı insanlar vardır umut kesmek olmaz suyu arayacağız ve bulacağız.

    Yanıtla (32) (0)
  • Ad / 17 Ağustos 2021 01:56

    Darul harp mi kaldi...iktidar olununca....?!

    Yanıtla (2) (0)
  • Ben de vardım... / 17 Ağustos 2021 01:49

    Yaşadıklarım, (çektiğim sıkıntılar, ve muhafazakar toplumun sııntılarıma kayıtsız kalması) bendeki iyi olma eğilimini, iyiliğin gerekliliği duygusun büyük ölçüde bitirdi..????

    Yanıtla (2) (0)
  • karar okunur / 17 Ağustos 2021 01:21

    “Bunlar giderse kim gelecek?” giderek azalan, halinden memnun olanların bahanesi. Asıl görülmesi gereken değişim, tahammül sınırı çoğu insanın beyninde gittikçe daralıyor artık. Birbirine düşman gruplar körükleyen bir devlet aidiyet hisselerini yok etmekle kalmaz, toplumsal cinnete kadar uzanan bir yolun önünü de açar.

    Yanıtla (31) (1)
  • Okur / 17 Ağustos 2021 01:12

    Cok guzel iyi niyetli bir ikaz olmus. Tebrikler

    Yanıtla (5) (0)
  • karar okuru / 17 Ağustos 2021 01:07

    'bunlar giderse kim gelecek' diyenler arpa çöregini karın agrısına bahane edenlerdir. 84 milyon insanın içerinde bir kişiden başka yönetime layık kimse yoksa vay halimize.

    Yanıtla (31) (2)
  • Tr / 17 Ağustos 2021 00:53

    At gitsin...at gitsin

    Yanıtla (5) (0)
  • Özer / 17 Ağustos 2021 00:37

    Bunlar giderse kim gelirecevap bundan kötüsü olamaz. Ülkenin varlıklarını bitirdiler. Artık işler ibanla yürüyor herhangi bir olay vuku bulduğunda hemen iban bunun adı tükenmişliktir. Şeffaflık ve hesap verilebilirlik sıfır daha kötüsü olamaz ya denetim oda sıfır. Yargı eğitim ekonomi berbat ötesi çareyi millet bulacak.

    Yanıtla (28) (3)
  • Bilimsel / 17 Ağustos 2021 00:25

    afganistan da taliban
    kadınların yalnız başına sokağa
    çıkamayacağına karar vermiş
    gerçek islam bu değil diyormusunuz

    Yanıtla (17) (1)