Kılıçlar çekildi

Toplum kutuplaşmayabilir miydi? Siyasi çekişmelere rağmen, ortak paydaları aşacak bir gerilim oluşmayabilir miydi? İslam, vatan, bayrak, ülke güvenliği, beka meselesi bile fay hattına dönüştürülmeyebilir miydi?

Yooo, bu ortak paydalar üzerinden bile fay hattı oluşturacak bir siyasi kamplaşmanın içine yuvarlanmış bulunuyoruz.

14 Mayıs en azından Cumhurbaşkanlığı alanında birinci çıkarmadı. Oysa mevcut Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sistemi’nin kilit noktası orası idi. Evet, Meclis’te bir azlık – çokluk oluşmuştu ama, geçen 5 yıllık deneme, Meclis’in etkisinin son derece sınırlı kalabileceğini ortaya koymuştu.

Evet, 14 Mayıs sistemin “Birinci” ve “En etkin” kademesini belirleyemedi. İsimlendirelim: Erdoğan yüzde 49.5, Kılıçdaroğlu 45.06 oranında oy aldı.

Sistem böyle durumlarda 2. Turu öngörmüştü ve onun tarihi de 28 Mayıs…

İşin ilginç tarafı şu ki, bu ikinci tur, birinci turdaki oyların üstünü kim tamamlayacak biçiminde gerçekleşmiyor.

Her iki aday sıfırdan başlıyor. Yani kendisini yeniden “halkın onayı”na sunuyor.

İlk tur sonuçlarının bir ilginç noktası daha var: Halen iktidarda olan Erdoğan’ın oyu yüzde 49.5, Kılıçdaroğlu ve Oğan’dan oluşan muhalefetin oyu ise yüzde 50.5…

Eskiden, parlamenter sistem sırasında milletvekili sayısı 450 iken iktidar muhalefete “Bulun 226’yı düşürün” derlerdi. Güvensizlik oyu 226 idi.

Buradan bakılırsa yüzde 50 artı 1, güvenoyu rakamı olsa, Erdoğan güvenoyu almamış olacak.

Bunun anlamı şu ki, muhalefet oyları birleşebilirse, ya da ilk turda sandığa gitmemiş olan 8 milyon civarındaki oydan pay alınabilirse, ipi göğüsleme imkanı var.

Tabii aynı imkân Erdoğan için de var. O da, önce yüzde 49.5’u bulup sonra da üzerine yeni rakamlar ilave edebilir ve o oyların yüksekliği oranında da arayı açabilir.

14 Mayıs’ın sonuçları açıklanır açıklanmaz, saçlar herkesin önüne döküldü ve 2. Tur için kollar sıvandı.
Bu arada biraz Kılıçdaroğlu cenahının moralinin bozulduğu, bir tür panik yaşandığı gözlenmedi değil. O cenahta “Ülkenin yaşadığı bunca sıkıntıya rağmen neden iktidara bu kadar destek çıktı?” sorusunun cevabını bulma güçlüğü yaşandı denebilir. İktidar adına Erdoğan, önde çıkmakla ve Meclis’te Cumhur İttifakı olarak çoğunluğu almakla daha keyifli idi. Ama onun da keyfini kaçıran şeyler yok değildi. Bir kere 2018’dekinden 3 puan aşağıda, yüzde 49.5’da kalmıştı ve partisi 7 puanlık bir oy kaybına uğramıştı.

Şimdi sıfırdan başlayarak hem yüzde 50 artı 1’i yakalayabilecek miydi, belki daha önemlisi, yüzde 50 artı 1’in epey üzerine çıkarak, içinde ukde olan İstanbul yenilgisini unutturacak bir başarı sağlayabilecek miydi?

Ya bir de rövanşı verirse ve İstanbul yenilgisine benzer bir sonuç çıkarsa…

Kırk katır mı kırk satır mı gibi bir durum.

Şimdi ikili bir mücadele olacak. Birinciye göre daha sade bir kapışma… Bir tür düello. Ancak bu düelloda kılıçlar değil, halkın katılımı yarışacak.

Rakiplerin vuruşması, kılıçla – bedenle değil, sözle, her türlü iletişim aracının devreye sokulacağı ikna ile gerçekleşecek.

Söz ve iletişim araçlarında belden aşağı vurmak, ne yazık ki önlenemiyor. Orada bir ahlaki hassasiyet çerçevesi oluşturulamadı. “Halkı ikna edebiliyorsan her şey serbest” gibi bir zeminde mücadele edilecek.
Gerilimin “Erdoğan gitsin mi kalsın mı?” noktasında oluşacağı açık. Muhalefet ülkede yaşanan ve halkı bunaltan bütün olumsuzlukların müsebbibi olarak Erdoğan’ı gösterecek ve “Gönderin onu” diyecek... Kılıçdaroğlu’nun son çıkışı, “kalp yapan, bahar gelecek diyen, gülümseyen” dili bıraktığını “Ey ehl-i vatan uyanın, ayağa kalkın” modunda bir çığlığı yükselttiğini gösteriyor.

Erdoğan ise, kendisini ülkeyi tehdit eden iç – dış mihraklara karşı “Ülke beka”sının sembolü olarak sunmaktan yana. Öyle sundu, öyle sunacak. Bir de halkı iç – dış tehditle muhalefeti özdeşleştirmek gibi bir iddiaya ikna etmeye çalışacak… Tüm Cumhur İttifakı paydaşları ile “muhafazakâr ve milliyetçi söylem” diye özetlenebilecek bir bileşke oluşturacak…

Evet, müthiş bir kapışmaya tanıklık edecek Türkiye…

Kılıçdaroğlu son çizgisinde, Erdoğan’la milliyetçi dil alanında da kapışabileceğini örneklemiş oldu.

Belli ki her iki siyasetçi de halka sunuyor kendini…

Ben şahsen, Türkiye’nin böyle bir kamplaşma zeminine gelmemesini, siyasetin, ülkeye hizmet boyutu noktasında bir yarışmaya dönmesini, kampların birbiriyle asla uzlaşmaz bir iklime sürüklenmemesini dilerdim. Başta da söyledim, değerler, doğrular, ortak paydalar üzerinde farklılaşma keskinleşiyor.

İnsanlar birbirinden korkmaya başlıyor. İnsanlarda “Bundan sonra bu ülkede yaşanır mı yaşanmaz mı?” gibi dramatik duygular oluşuyor. “Niye Batı’daki gibi değil bizdeki siyaset, niye birisi var olacaksa diğerinin yok olması gerekiyor?” soruları soruluyor. Niye müthiş bir paylaşım kavgasına dönüşüyor devlet alanı? Muhafazakâr hassasiyet içinde olanlara seslendim “İnsanları siyasi mücadele adına din konusunda kamplaştırmayın” diye… Ne diyeyim, iş “Kılıçlar çekildi” diyecek noktaya geldi. Allah encamımızı hayır eylesin… Belli ki yara sarmak için az emek gerekmeyecek.

YORUMLAR (332)
YORUM YAZ
İÇERİK VE ONAY KURALLARI: KARAR Gazetesi yorum sütunları ifade hürriyetinin kullanımı için vardır. Sayfalarımız, temel insan haklarına, hukuka, inanca ve farklı fikirlere saygı temelinde ve demokratik değerler çerçevesinde yazılan yorumlara açıktır. Yorumların içerik ve imla kalitesi gazete kadar okurların da sorumluluğundadır. Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır. Özensizce belirlenmiş kullanıcı adlarıyla gönderilen veya haber ve yazının bağlamının dışında yazılan yorumlar da içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır.
332 Yorum
  • Mustafa uğur / 22 Mayıs 2023 08:51

    Sadece sizin yazınızdan bir bukle... Muhalefet sandığa gitmeyen 8 milyon seçmeni ikna ederse kazanabilir. İktidar ise önce 49.5 oyu yakalayıp sonra da üzerine ekleyebilir ise kazanabilir. Tarafsızlığınızın göstergesi sevgili naif Ahmet Taşgetiren...

    Yanıtla (0) (0)
  • Erol / 19 Mayıs 2023 13:26

    Halk adamı rumuzlu arkadaş kemal bey ne diyor ,"KUL HAKKI YEMEDİM, KUL HAKKI YEDİRTMEM" Siz bundan birşey anlamıyorsanız oda sizin sorununuz.

    Yanıtla (20) (6)
  • halk adamı / 19 Mayıs 2023 15:46

    Başörtüsü kararının iptali için koşa koşa anayasa mahkemesine giden Kemal bey, başörtülü bir insanın temel hakkını yememiş mi oluyor?

    Yanıtla (12) (20)
  • Edepyahu / 19 Mayıs 2023 19:06

    Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.

    Yanıtla (5) (0)
  • Bir okur / 19 Mayıs 2023 19:41

    Gitti be oldu yasakladılar da Hakmı yedi !!!

    Yanıtla (2) (1)
  • Misafir / 21 Mayıs 2023 20:24

    Sakin sakin . KK nün Seçim gecesi öfkesi gibi. Birde masa falan yumruklarsaniz ne yaparız sonra.

    Yanıtla (1) (0)
  • Ahmed 61 / 19 Mayıs 2023 17:45

    Kazanamazlar!Çünki hep ofsayt'a düşü yorlar.Biri bunlara ofsayt'a nasıl düşülür'ü öğretsin.Yoksa sittin sene kazanamazlar.Yorumlarda öyle!

    Yanıtla (8) (10)
  • 34 / 19 Mayıs 2023 18:39

    Cb Oğanla farklı bir yerde buluştu...ne o kapılar kapanmıştı.....hani...geri vitesss.

    Yanıtla (5) (2)
  • Yorum / 19 Mayıs 2023 18:42

    Kazanamazlar deyince bu sadece bir temenni....ne olacağı öyle kesin değil,,,, 50-50 yede dayanabilir..bu iş....sonrası halk taktiri..

    Yanıtla (4) (0)
  • Ahmed 61 / 19 Mayıs 2023 20:32

    Yorum:İkinci tür,üçüncü tur,,dördüncü tur kaç tur olursa olsun sonuç değişmez.Haşa Gaybı biliyor değiliz! Tahminim:KK%43,RTE%57

    Yanıtla (6) (6)
  • Misafir / 21 Mayıs 2023 20:17

    Realite tamda böyle zamanda akılda tutulması gereken bir kelime

    Yanıtla (1) (0)
  • Osman / 19 Mayıs 2023 21:33

    Kılıçdaroğlu ikinci turu kazanacak gibi duruyor.Kaldı ki kazanamadı,insanın başının dik olarak dolaşabilmesi ne büyük bir onur.

    Yanıtla (8) (3)
  • Misafir / 21 Mayıs 2023 20:14

    Osman devrelerin karışmış.

    Yanıtla (1) (0)
  • Kenan ekinci / 21 Mayıs 2023 01:04

    Şu medrisin onu uzun bir alan ben bir reis gördüm gerisi yalan yorumları okdum bazıları adına üzüldüm kardesim ikinci tura katılacak iki adayı satış elemanı beya esnaf olarak düşün biri bir puan kazanacak diğer altı puan hangisi daha çabuk kazanır hicmi akletmiyosuz

    Yanıtla (0) (0)
  • Turgut Öztan / 20 Mayıs 2023 21:41

    Doğru adam Muhterem Sayın Cumhurbaşkanımız Türkiye Başkanı Recep Tayyip Erdoğan

    Yanıtla (2) (1)
  • KARAR VER / 19 Mayıs 2023 00:55

    Kılıçdaroğlu hodri meydan istediğin Tv kanalında açık oturum yapalım ve tartışalım dese RTE karşısına çıkabilir mi?

    Yanıtla (26) (7)
  • Okur / 19 Mayıs 2023 09:29

    Hem enaniyetinden hem de bütün yolsuzluklarım ortaya saçılır diye çıkamaz. O yandaş gazetecilerin cevabı içinde fıstık gibi sorularını seviyor. O gollük pas olan soruları seviyor. O promterlı konuşmayı seviyor. O promter çalışmaz ise adamlarına kızıp bana küfrettireceksiniz diyor. O işte O.....

    Yanıtla (20) (6)
  • Hasan / 19 Mayıs 2023 21:59

    Çıkamaz. RTE, bir çocukla bile tartışmaya giremez. O "asrın lideri."

    Yanıtla (9) (3)
  • Misafir / 21 Mayıs 2023 20:09

    Kendiniz çalıp kendiniz oynuyorsunuz.Oyunu Erdoğan sizin kurallarınıza göre oynamak zorunda değil.Guzellemeler yaptığınız KK habire Seçim kaybediyor.Mangalda kül birakmayacaginiza birazda koltuğa yapışan koparilamayan KK için kafa yorun.Hani siz lafa gelince demokratsiniz ya...

    Yanıtla (1) (0)
  • Cingöz Recai / 19 Mayıs 2023 22:46

    Reis, gerçeklerin konuşulduğu programlara katılıyor.

    Yanıtla (5) (8)
  • Tacettin`den Cingöz Recai`ye / 20 Mayıs 2023 11:50

    Bir iki gün sonra mevzuu açıkliğa kavuşacak! Kürt seçmeni, İBB seçiminde ne yapabildiğini göstermiş ve Chp adayı kazanmıştı. Demirtaş, Türkiye`de demokrasi isteyen biri ve müzmin Erdoğan karşıtı. İçerden, yine bağrınıza taş basın gidin K.K` yi destekleyin diyebilir .Ve kürtler S. Oğan`ın varlığına rağmen demokrasiden yana olduklarıni gösterip K.K`yi destekleyeceklerdir. Ve ilk turda K.K ye oy verenlerde tekrar oy vermeye giderlerse 2. turda K.K daha avantjlıdır. İnatla gitmeli ve kazanmalıyız

    Yanıtla (2) (1)
  • yorgun / 20 Mayıs 2023 12:27

    Malum bazen evdeki hesap çarşıya uymuyor, ihtimaldir ki küçük farkla da olsa erdoğan çıkar.

    Yanıtla (2) (1)
  • Cingöz Recai / 20 Mayıs 2023 12:45

    Tacettin Bey, HDP seçmeni liderini dinler de Sinan Oğan'a oy verenlerin en fazla %2,5'luk dilimi, o da Zafer Partisi, liderini dinler. Selahattin Demirtaş'ın demokrasi sevdası(!) ise evlere şenlik.

    Yanıtla (0) (0)
  • Adsız / 20 Mayıs 2023 12:45

    İnsanın özünde samimiyet vardır Samimi olan kazanıyor. Hak geldi batıl zayi oldu.

    Yanıtla (5) (0)
  • Ankaralı / 19 Mayıs 2023 23:08

    Türk Bayrağını tartışmaya açanları Meclise soktun.Kainatın lideri Recep Bey.Derdin neydi? Ülkücülerde oy moy bekleme ikinci turda.İstiklal marşını söylemeyen bu tipler ancak zarar verecek göreceğiz.

    Yanıtla (6) (5)
  • Cingöz Recai / 20 Mayıs 2023 10:55

    Doğrudur, öbürünü de Meclise Reis sokmuştu, bak herkesin işine yarıyor. Biri tam bağımsız Türkiye, diğeri yarı bağımsız Türkiye istiyor.

    Yanıtla (0) (0)
  • Cumhur / 19 Mayıs 2023 20:29

    Tayyip Erdoğan şaşırtmadı,telaştan Sinan Oğan'la nasıl görüşüyor.Bir kerede dediğinin arkasında dur be.

    Yanıtla (13) (3)
  • Cingöz Recai / 20 Mayıs 2023 07:58

    Cumhura saygısından görüşmüştür. Hem Sinan Oğan, bu ülkenin vatandaşı değil mi? Görüşecek tabii. Kalp yapmak sadece Kılıçdaroğlu'nun işi mi?

    Yanıtla (5) (2)
  • Mehmet kozlu / 19 Mayıs 2023 23:30

    Demirel 6 defa gitmiş 7defa gelmişti.Demokrasi gidilen gelinen rejimdir.Bence Erdoğan da gitmeli dinlenip tekrar gelebiliyorsa gelmeli.Bu kadar si

    Yanıtla (7) (3)
  • Karar okuru / 19 Mayıs 2023 23:07

    "AK Partiye oy verdikten sonra oradaki vekiller köyünüzdeki elektrik ve su sorununu çözer mi sizce? Çözmüyorlar. Bize çözüyoruz diye söylüyorlar ama YALAN. Çözmüyorlar. Yüzlerine söylüyorum. -Buna rağmen oy vereceksiniz. AK Partiye Erdoğan için veriyoruz biz." (Basindan)

    Yanıtla (2) (2)
  • Bir okur / 19 Mayıs 2023 21:17

    Erdoğan'a neden oy verdiğini açıklayan gurbetçi "İnşallah doğru oy kullanmışımdır. Biz Almanya'da yaşıyoruz, hiçbir şey bilmiyoruz. Euro ile gelip Türkiye'de paşalar gibi yaşıyoruz. Türkiye'de olanların tabi ne yaşadığını bilemeyiz. Duyduklarımıza göre... Haklarını helal etsinler" dedi

    Yanıtla (3) (2)
  • Cingöz Recai / 19 Mayıs 2023 22:55

    Desene tam gurbetçiymiş. Türkiye'deki bir yakını bile yok muymuş? Almanya'da çevresinde bir ailenin geçimi için çoluk çocuğun hep birlikte çalıştığını da görememiş mi?

    Yanıtla (4) (0)
  • Hasan / 19 Mayıs 2023 20:39

    Kılıçdaroğlu ahlaklı bir insan.Onun için çok sevdik.Apartman dairesinde yaşıyor.Hak hukuk adalet için yazın sıcağında Ankara'dan İstanbul'a yürüdü.Kazansa da kazanamasa da canı sağolsun.

    Yanıtla (19) (6)
  • Okur / 19 Mayıs 2023 22:25

    Çok ahlaklı ahlak ne demek bilmesek yerdik bunu.

    Yanıtla (4) (7)
  • karar okuru / 19 Mayıs 2023 21:25

    "HÜDA PAR lideri Yapıcıoğlu: Hizbullah ve PKK’ye terör örgütü demiyorum"

    Yanıtla (9) (1)
  • Osman / 19 Mayıs 2023 21:56

    Eyvah eyvah ,şimdi MHP'liler yollara düşerler,AKP'yi kınarlar bunları meclise soktular diye!

    Yanıtla (5) (0)
  • Mehmet / 19 Mayıs 2023 21:45

    Sn hocam.kk.acil tedbir almalı. Millet ittifakı ve özeelikle chp tabanı anadolu ve karadenizde çok zor durumda kalabilir. Taban.kk.nun pkk ve kandil adayı olduğu yaftası alnına yapışmış. Gene bu gün yaptığı sert denen konuşma ikna etmiş değil. Rakipler bu konuyu kaşımaya devam ediyor.

    Yanıtla (3) (0)
  • Kadir / 19 Mayıs 2023 14:59

    Kirpi rumuzlu kardeş, Bu yorumlarından dolayı Almanya senide kıskanacak,haberin olsun. Kardeş, hükümetin bile " Hata yaptık" dediği konuları savunacak kadar politize olurmu bir insan?

    Yanıtla (5) (2)
  • Kirpi / 19 Mayıs 2023 17:40

    Kadir Kardeş, size 2006 yılında piyasaya çıkan "Erdoğan Operasyonu" kitabını tavsiye ediyorum. (Mahir Kaynak-Ömer Lütfi Mete)

    Yanıtla (1) (3)
  • Bir okur / 19 Mayıs 2023 21:44

    "Başımıza Çuval Geçirenler: Ve "Büyük Ortadoğu Projesi" bop eşbaskanligi Cesaret Ödülü madalyası

    Yanıtla (5) (1)
  • Karadeniz@ / 19 Mayıs 2023 09:50

    Muharrem ince çekilince piyasalarda bahar havası esti.bunu bir kesim kavrayamadı. Bankalarda nakit sıkıntısı had safhada. Secimden sonra vatandaş banka matige kartını sokup boş çıkınca şaşırmayın. Bunu söylerken insanlar gülüyordu Büyük tufan yaklaşıyor,ankaradaki ucan koltuk gibi hepimiz uçacağız. 28 mayıs son tarih..

    Yanıtla (22) (6)
  • Krdnz. / 19 Mayıs 2023 13:49

    Merkez bankası kredi kartı nakit avans kararını kaldırdı.bu bir yoklamaydi.secimi cb alırsa ekonomide kıyamet senaryosuna hazirlanin.atm lerden kartlarınız bos çıkacak.uyan millet UYANNNN.

    Yanıtla (11) (2)
  • Ahmet / 19 Mayıs 2023 14:19

    Aç kalırız yine de size vermeyiz memleketin idaresini

    Yanıtla (3) (9)
  • Osman / 19 Mayıs 2023 21:38

    Ahmet sakin ol,memleketin çoğu açlık sınırında zaten.İnat etme gel değişim iyi gelir sana.Sakin lütfen.

    Yanıtla (10) (2)
  • Davut / 19 Mayıs 2023 21:36

    Seçim sonuçları nerdeyse belli olmuş. Kılıçlar çekilirse muhalefet birbirine çeker artık kimden hesap sorarlar bilmem. Yanıltan anketçilerden sayım devam ederken sonucu açıklayıp hüsrana uğratan İmamoğlundan mı yoksa bütün Meralin bütün çırpınışlarına rağmen inat edip aday olan Kılıçtaroğlu na mı hesap soracaklar yada elimş sallasam Ak parti nin yarısı arkamdan gelir diyen Davutoğlundan mı. Yada hiç mi hiç varlık gösteremeyen Babacandan mı hesap soracaklar işler biraz karışık.

    Yanıtla (8) (1)
  • Okur / 19 Mayıs 2023 20:47

    Kimin, parçalamakta, koparmakta, bölmekte, ayırmakta, ayıramadığını kırmakta, kıramadığını ezmekte, ezemediğinin üzerini çizmekte olduğunu göremeyecek olanlar elleriyle sol tarafını bir yoklasın. Zira kalbi olmayanın, merhameti olmaz. Batı aklı insana değer vermez. İki seçenek sunsan biri insan diğeri picassonun tablosu; tabloyu kurtarır.

    Yanıtla (1) (0)
  • Karar Okuru / 19 Mayıs 2023 20:42

    Bu berbat halimizin birinci derece sorumlusu CHP nin çok çok yetersizliği diye düşünüyorum.Ne iyi bir muhalefet partisi olabiliyorlar ne de İktidar adayı,bu durumdan da Erdoğan kazandıkça kazanıyor,CHP yi de çok seviyor...

    Yanıtla (7) (1)
  • Angaralı / 19 Mayıs 2023 20:38

    Ahmet bey. Secime bu kadar çok katılımı ne ile izah ediyorsunuz? Kılıçtaroğlu HADEP ile yaptığı anlaşma ile, ikisinin konuşma ve tesbitleri ile milleti tepkiye sokmadılarmı? Suriye ye niye girdik? Irakta operasyonları niye yapıyoruz , Libyaya niye girdik? Bunların olumsuz tesbitleri değilmi? Tabiki ektiklerini biçecekler.

    Yanıtla (3) (5)
  • Cumhur / 19 Mayıs 2023 20:27

    Cumhur tek adam istemediğini gösterdi.Saray adamları doğru adam olamaz.Biz halk adamı istiyoruz.

    Yanıtla (9) (3)
  • Okur.... / 19 Mayıs 2023 15:20

    Sinan oğana gelen oyları sinan oğan getirmedi. Sinan oğanın o oyları yönlendirmesi pek mümkün gözükmüyor.

    Yanıtla (12) (4)
  • Yorum / 19 Mayıs 2023 16:53

    Zannında yanılıyorsun...Kılıçdaroğlu olayı anladı gördü kavradı.....gözünüzü her tür yamuk işe yummaya öyle alışmışki,bundada yumuyorsunuz...bu iş hiç umulmadık gibi bitebilir....kendine çok güvende bitirir bazen işleri...tabi yinede herkesin bileceği kendi işi..

    Yanıtla (7) (4)
  • Misafir / 21 Mayıs 2023 20:21

    KK anladığı için iktidarı bir duvara tosluyorsunuz. Bağışıklık sisteminiz belliki çok güçlü. Ama bu kadarida fazla degilmi.

    Yanıtla (1) (0)
  • Geçmiş olsun millet / 19 Mayıs 2023 20:03

    Erdoğan, Sinan Oğan ile görüştü

    Yanıtla (2) (2)
  • 50+1 / 19 Mayıs 2023 18:51

    50+1 ortak akıl her iki tarafa derdinizi tekrar izah edin ne dediğiniz anlaşılmadı ayrıca siz siyasilerde biz halkı tam olarak anlayamadınız dedi. 28 Mayıs Pazara kadar kendinizi gözden geçirin bizde size nihayi kararımızı iletelim dedi. İsteyen doğa tetbirsizliği affetmez desin, isteyen kader desin, depremzedeyi taciz eden yarasını kanatan tebligat ortak aklı tahrik eder.

    Yanıtla (1) (0)
  • Hartum / 19 Mayıs 2023 15:18

    Umarım Oğan Özdağ Kılıçdaroğlunu destekler. Böylece hep beraber sandıkta yok olup giderler...

    Yanıtla (11) (6)
  • Yorum / 19 Mayıs 2023 18:06

    İnşallah derken,,,o inşallah aleyhede bitebilir....bu işler böyle...erken sevinen ve son gülen işleri..gibide oluyor bazen..

    Yanıtla (4) (1)
  • Yorum / 19 Mayıs 2023 18:03

    Hani kapılar kapalıydı......ne oldu...?? Demekki hava yapmakla olmuyor işler.....hadi bakalım geri viteslere.

    Yanıtla (7) (2)
  • Hsn / 19 Mayıs 2023 14:00

    Kılıçlar yüz yıllardır çekili. Son yüz yıl daha çetin. Bay taş getiren siz kime karşı kimin yanında kılıç çekiyorsunuz. Bidenin desteklediği muhalefetin yanında mi bu milletin yanında mi

    Yanıtla (12) (16)
  • Okur / 19 Mayıs 2023 15:38

    Tarihimizde en çok (18 defa ) savaştığımız Rus ayısı ile kolkola olan bir iktidar asla gerçek bir Türk milliyetçisi olamaz

    Yanıtla (12) (3)
  • OkurM / 19 Mayıs 2023 16:36

    Millet, millet ittifakı. Öbürü ceberut cumhuriyet. Cumhuriyet ittifakı. Roller aynı, rolleri üstlenen isimler değişiyor. Ezilen millet oluyor. Ezen cumhur.

    Yanıtla (7) (2)
  • Sadi / 19 Mayıs 2023 17:35

    Rusların desteklediğini Çin'in desteklediğini desteklemiyorum apo nun desteklediğini desteklemiyorum

    Yanıtla (2) (2)
  • ÖZCAN ŞAHİN / 19 Mayıs 2023 17:22

    TÜNAYDIN ülkenin düştüğü duruma bakın başkan olmak için 3cüadayın yardımına muhtaç oldular neler konuşuluyor vaatler ne bilmek hakkımız ama öğrenemeyiz ama DEMOKRASİ HAK HUKUK KAZANMALIDIR KILIÇDAROĞLU EFENDİM

    Yanıtla (3) (2)
  • karar okuru / 19 Mayıs 2023 17:13

    anlamak için nitro yakıta ihtiyaç var.Batı başkentlerinde seçim olunca bizim haberimiz bile olmaz.ortalama %45 bir katılımla birini seçerler bir kaç yıl için.ama bizde %88 katılım olur biz dertliyiz.batılılar buseçime ortaklar hep.hepsi bizi idare etmek ister egolarını tatmin için.demeçlerinde var zaten.bak kılıçdaroğlu bile malı gördü hemen beka vatan uyanın demeye başladı.
    ama bakmak ve görmek ayrı şeylerdir.GÖRMEK TRENE BAKMAK GİBİ DEĞİLDİR.KALP İLEDİR.

    Yanıtla (1) (0)
  • Eyup Akgun / 19 Mayıs 2023 17:08

    Evet, bende aynı korku içerisindeyim! Vatandaş bibirinden nefret eder duruma geldi, çok tehlikeli!!!

    Yanıtla (1) (1)
  • Karar okuru / 19 Mayıs 2023 17:07

    kılıçlar kınında,maraza çıkaracak herkes sakin.(neden acaba?) Oğan oyun dışı.sadece iki aday var.oğan kılıçdaroğlu ve bütün muhalefet bileşenleri ile ERDOĞANa karşı.çok neşeli bir karşılaşma olacak.DÜNYA BİR TARAFA TÜRKİYE BİR TARAFA. Sebebi buseçim tüm dünya egemenlerini ve dünya mazlumlarını ilgilendiriyor.seçim onlara da sirayet etti.Tam Erdoğana tam bize göre bir karşılaşma. çok neşeli geçecek.cumhur ittifakı kazanırsa
    dünya nüfüsunun çoğu kazanacak.6lı kazanırsa,egemenler,şer kazanacak

    Yanıtla (2) (4)
  • Ahmed 61 / 19 Mayıs 2023 06:53

    Hangi taraf kindar,nefret dolu?Ben şahsen 'Kılıçdaroğlu'na bırakın hakaret etmeyi sempati bile duyduğumu söyleye bilirim.Ya siz? Reis'i sevmek zorunda değilsiniz elbette.Ölçü olması gerekmez'mi?

    Yanıtla (13) (10)
  • Adam / 19 Mayıs 2023 11:25

    Boş yapma,memleket gırtlağına kadar borcun içinde.Sen kimi seversen sev.

    Yanıtla (20) (7)
  • Kirpi / 19 Mayıs 2023 17:35

    Kardeş, size Şevket Rado'nun "İyimserlik Kötümserlik" üzerine söyleşi tadında denemesini tavsiye ederim.

    Yanıtla (1) (1)
  • Ahmet 01 / 19 Mayıs 2023 16:24

    Kılıcdaroğlu vuracaksa sadece Erdoğan'a ve beşli çeteye yolsuzlara vuruyor. Erdoğan ise tamamen bunlar onlar diyerek ben dahil herkese dinsiz terörist hain diyor. Beni tekfir edeni niye seveyim!

    Yanıtla (14) (4)
  • Yorum / 19 Mayıs 2023 17:03

    Sayın C.B Sempatik davranmıyorki,,,yoksa kimse öyle o kadar kötü değil...jestine jest mutlaka gösterir..

    Yanıtla (0) (1)
  • Mehmet / 19 Mayıs 2023 17:02

    Allah aşkına bu chp kesin 70 yıl iktidar yüzü göremez.Şu nobranlığa şu hastalıklı kafaya bek.Geç şu helalleşmeyi.Bu adamlar.Hangi statüde olursa olsun bu menlette ekmek adam bide aydın sınıfına giriyor Yazıklar.Brnde sosyal demokratım. Bu tipler Atarükü hergün öldürüyor. Yahu be gıpdi.Topsakalın.cevizkabuğunun.çelebinin.hüdaparın aşı olanın yılanbaşlı çocuğu olur garabetli.yrp.nin.tek kadın beyanı geçersizdir.Diyen oğul erbakan cumhurda tık yok.Ak parti birdevin iki efsanesi niye ittifakta.

    Yanıtla (2) (2)
  • Yorum / 19 Mayıs 2023 16:47

    Kılıçtaroğlu kılıcı çekti.....kesmeye içeriden başlayacak muhtemelen.....çok öfkeli...

    Yanıtla (5) (1)
  • Mehmet. / 19 Mayıs 2023 13:24

    Değerli Hocam Sizin Kürt kardeşlerimizin demokratik hukuk zemininde tartışılması ve çözümü konusundaki görüşlerinizi bu ülkede bilmeyen yok. Seçim sürecinde cesursa birkaç yazınız ne pkk nede hdp nede aydınlar nezdinde karşılık bulmadı Kandil ve hdp söylemleri iktidara müthiş koz verdi oda benim gibi acılı aile ve terör nefretli millet nezdinde bunu. Müthiş kullandı Etkilide oldu Artık muhalefet sen eskiden şunu yaptınla bu lekesini yok edemez Kendi terör tutumunu netleştirmesi şart.

    Yanıtla (2) (0)
  • OkurM / 19 Mayıs 2023 16:43

    Uyumayalım. Pkklıların artık dağlarda yaşayıp durmasına gerek kalmadı. Adamlara suriyede resmen düzenli ordu kuruldu. Kilicdaroglu yönetiminde oldu değil mi? Aklınızı seveyim. Dağda pkk aramayın. Adamlar hemnirakta hem suriyede özerk yönetim sahibi oldu. Ebeliği kim yaptı? Kilicdaroglu mu?

    Yanıtla (11) (4)
  • Erol / 19 Mayıs 2023 13:07

    Millet geçim derdinde, yandaş troller oy devşirme peşinde. 1 kg et 350- 400 tl. Bunlar hangi ülkede yaşıyorlar. 20 yılın sonunda enflasyonu düşürecekleri söylüyorlar. Tabi ki Almanya bizi kıskanır.

    Yanıtla (14) (4)
  • Kirpi / 19 Mayıs 2023 13:36

    Evet, Kılıçdaroğlu et başta olmak üzere gıda fiyatlarından sıfır atar ve piyasayı kontrol eder. Bu arada biz yandaş isek siz ne oluyorsunuz? Siz de ya yandaş ya da kindaşsınız, öyle değil mi?

    Yanıtla (9) (13)
  • Rustem / 19 Mayıs 2023 14:54

    Yandas olsak, ecevit yuzde 35 alir tekrar tekrar secilirdi. Kotu yonetime karsi tepki vermeyen bir siz varsiniz. Bu ulkede her partinin kemik oyu yuzde 5 10 degismez ama ilk defa bu kadar kotu bir yonetim tekrar tekrar iktidara getiriliyor. Biz bu adami cok sevdik diyor butun hatalarini sineye cekiyorsunuz. Sorun orda ! Gostergeler ortada.. Tayyibi severim ama hirsiza ugursuza karsi birlik olamadiktan sonra ne anladim ben bu isten.. hirsiza sahip cikan da benim dusmanim oluyor yavas yavas..

    Yanıtla (12) (2)
  • A.Derin / 19 Mayıs 2023 18:40

    Akp seçmeninin bir kısmı çıkara dayalı diger kismi rasyonel Yani akılcı değil duygusal davraniyor, daha çok Erdoğan hayranlığı.. Bu scmen 3 ay sonrasini bile düşünmüyor .Muhalefetin onu üç ay sonra soğanı 50, eti 700, sütü 50, doları 30 TL'ye alacagina inandirmali...

    Yanıtla (3) (1)
  • Bir okur / 19 Mayıs 2023 19:32

    Kilictaroglu fiyatları kontrol eder diyor ,hükumeti savunuyorsunuz çelişki değil mi?

    Yanıtla (0) (3)
  • Kirpi / 20 Mayıs 2023 12:51

    Dostum, size de yankı odasından çıkmanızı tavsiye ediyorum. Birkaç gün önce Soner Yalçın, Sözcü'deki köşesinde yazmıştı, oradan da okuyabilirsiniz.

    Yanıtla (0) (0)
  • ???? / 19 Mayıs 2023 15:24

    Dışarıda olduğunu iddia ettiği ve tabi doğru ve ispatlı delilli ise;500 milyar getirilse,,,,ülke nefes alır,sıfır atmaya gerek bile kalmaz..

    Yanıtla (4) (0)
  • OkurM / 19 Mayıs 2023 16:39

    Babacan gideli beri ekonomi baş aşağı. Bu çöküşü berat, nebati, yigit bulut vs ile mi düzeltecekler? Allah aşkına hiç mi akıllı adam yok turkiyede ? Mehmet Şimşek diyorlar, adam ustlense bile ikinci gün bana eyvallah der. Ekonomiyi kuralına göre işletecek bir irade var mı akp'de?

    Yanıtla (7) (3)
  • OkurM / 19 Mayıs 2023 16:34

    Kılıçlar çekildi evet. İmamoğlu konusunda diş gicirdatiyorlar. Dosya hazırlanıyormuş. Erzurumda taşlatarak ezmeyi denediler. Secimden sonra ileri demokrasi uygulamalari baslayacaktir muhtemelen. Sinyalini simdiden veriyorlar. Ekip otosuna götürürken kafasını nasıl bastiracaklarini falan çalışıyorlardır.

    Yanıtla (8) (2)
  • The end / 19 Mayıs 2023 15:39

    Sn yazar. Anlamıyorum. Muslaman denilen! İktidarın cb nin oldugu yerde neden bu kadar hile hurda, dümen dolap çevir meden söz edilir.akp de hile yalan mı çok, yoksa iftirami .sanki birincisi daha cok

    Yanıtla (5) (1)
  • Hamdi / 19 Mayıs 2023 13:43

    Başarısızlığına rağmen iktidarı bırakman istemeyen bir hükümeti anladık da, zamların altında inleyen bir büyük kitlenin kendisini inletenleri hala iktidarda tutma inadını anlamış değilim. Burada ekonomik koşullardan daha etkili bazı unsurların etkili olduğu anlaşılıyor. Pkk ile ilişkilendirme, ülke bütünlüğü ve dini duygular.

    Yanıtla (8) (3)
  • Kirpi / 19 Mayıs 2023 13:58

    Hamdi Bey, 14 Mayıs sonuçlarının nedenlerini isterseniz Sözcü gazetesinden Soner Yalçın'ın iki gün önceki "Aslında Kimler Kaybetti" yazısını tavsiye ediyorum.

    Yanıtla (7) (2)
  • Sadi / 19 Mayıs 2023 17:33

    Soner Yalçın d perinçek yani ulusalcılar çok memnun bu yönetimden diyor ya perinçek rte bizim yanımıza geldi diye. Ve apo ya gül veren d pirinçek rte yi desteklediğini açıkladı. Şu anda ülke dindarlaşmıyor dinbazlaşıyor dinin ticaretini yapıyorlar. İki tık tık bir fok fık gözler boyandı

    Yanıtla (4) (2)
  • Kararsız / 19 Mayıs 2023 14:09

    Zaten onu anlayamadığınız için kazanamıyorsunuz ya yarım asırı geçkin.

    Yanıtla (8) (3)
  • Rambo / 19 Mayıs 2023 14:39

    Kimi istediyseniz o yonetiyor 80 yildir ama hep suclu digerleri. Bak agzinla soyluyorsun yarim asirdir biz iktidardayiz diyosun. Turkiyenin egitimi ekonomisi, yerlerde ulkenin madenleri ormanlari ona buna peskes cekilmis ulke parsel parsel satilmis. Simdi bir donem daha lazim bize diyosunuz. Yarim asirin sonunda ulke nal topluyor.. bekliyoruz sayenizde ucucagimiz gunleri ama gelmiyor.. Hep dogruyu sectiniz ama hep yanlis oldu ? Siz nasil acikliyosunuz bu durumu?

    Yanıtla (5) (2)
  • Rustem / 19 Mayıs 2023 15:04

    Anlatsana bize bir kardes. Anlatmiyorsun ki bize. akp propogandasi yapiyorsunuz yillardir ama bir tane duzelme yok. Dolar 4.5 lirayken de siz daha anlayamadiniz diyodunuz. 10 lira olacak diyenlere hain pkkli diyodunuz. Dolar 20 lira oldu. Hala ayni masali anlatiyosunuz ulke batti biz hakli ciktik ama siz secimi kazandiniz diye yalanlar gercek oldu saniyosunuz. Isiniz gucunuz hamaset.. bana son 14 yilda elle tutulur iyilesmeye bir tane ornek veremiyosun ben 20 tane kotulesme ornegi veririm ama

    Yanıtla (5) (2)
  • cumhur / 19 Mayıs 2023 18:35

    Kazanmak her şey demek değildir!Kazanmak için her yolu denemek,her yolu mübah görmek insanlığa yakışmaz.Ülke kaybettikten sonra sen hemen kazan !

    Yanıtla (7) (0)
  • cumhur / 19 Mayıs 2023 15:15

    Milletimiz için sadece ülkeyi yönetecek kişiyi seçme ama bazıları için ölüm kalım savaşı!Hani yaratılanı yaratandan ötürü seviyorduk !Kimsenin kimseden üstünlüğü yoktur.Üstünlük takvadadır...Allah bu seçimleri ölüm kalım savaşına çevirenlere lanet etsin.

    Yanıtla (7) (0)
  • Karar / 19 Mayıs 2023 15:35

    Aslında, ekonomi de muhalefetin AJİTASYONU gibi değil. Haaa üst düzeyde bilgi sahibi olan hazinede para yok, Araplardan şu kadara faizle para alınıyor, ülke batacak dese de... Halk her istediğini yiyip içiyor...Ve diğer teknik konular halkı ilgilendirmiyor...Ne zamanki bunlar sofrasına yansıdı, bir maaşı bir ay verilemedi o zaman tepki gösterir...

    Yanıtla (1) (2)
  • Mehmet / 19 Mayıs 2023 15:32

    Kılıçlara gerek yok hocam. Üç aydır sn.kk.nu dinliyor bu toplum.Bileşenlerini dikkate bile almadı vatandaş.Çünkü bizde yani karadenizde patron varken çıraklara bakılmaz. Sn.kk.Sol fraksiyon akıldaneleri kabul etmesede gerçek.Toplulun sosyal siyasal kültürel ortak paydalı %65 oranın yüzde kaçını temsil ediyor .Ait olduğu %35 bunun farkındamı.helalleşmr dışında bişey varmı.sorgu bu.buna birde pkk.yı ekle sonuç buna rağmen çok iyi.

    Yanıtla (3) (5)
  • Yorum / 19 Mayıs 2023 15:30

    Meçhullüğün hakkını vermek,,oyunu cumhura attığını ama kılıçdaroğlunu sevmediğini ve ama vizyonunu beğenen ne olduğu belirsizliği alakasız duruş görüş ve yorumu olmakla olur.

    Yanıtla (0) (0)
  • Recep es / 19 Mayıs 2023 15:24

    Tam bu ülkeye mahsus Ekonomide ki başarısızlığın bedelini muhalefete kesti halk Pkk konusunda bir sürü beyan verdi sarı çizmeli Süleyman ayakkabı numarası dedi, mahfettik dedi baktık ki haka refleksleri canlı kedileri itiraf etti bu beceriksizliği bedelini de muhalefete ödetti halk

    Yanıtla (1) (1)
  • Mamosta / 19 Mayıs 2023 12:13

    Sinan oğan’a içişleri Bakanlığı verilirse Sinan oğan’a oy veren seçmen,oyunu kılıçdaroğluna verecek. Erdoğan’a oy veren MHP’li seçmenin en az %20’si kılıçdaroğluna oyunu verecek. Birinci turda Erdoğan’a oy veren MHP’li seçmenin bir kısmıda sandığa gitmeyecek. Böylelikle ikinci tur, %52 ile kılıçdaroğlunun lehinde sonuçlanacaktır. Tabi ki CHP medyasındaki entel dantel takımı bu projeye karşı çıkmazsa!

    Yanıtla (7) (6)
  • Kirpi / 19 Mayıs 2023 13:43

    Servi gibi ümitler döndü birer iğdeye, Geçti Bor'un pazarı, sür eşeği Niğde'ye, (Namdar Rahmi Karatay)

    Yanıtla (7) (3)
  • Yorum / 19 Mayıs 2023 14:04

    Olabilecek olan bu....mhp seçmenide ulusal davranacak kılıçdaroğluna ve Oğana meyil edecektir.... akp kendine çok güvensin bakalım....hiçte öyle değil işler..

    Yanıtla (5) (5)
  • Yorum / 19 Mayıs 2023 14:40

    Chp medyasının entel dantel medyası ve etnik hizipçi particileri öyle davranmasa işler yoluna girer...

    Yanıtla (1) (0)
  • yorgun / 19 Mayıs 2023 14:50

    Hayal kurmakta güzel, gerçekler ortada,sakin olun, kısaca perşembenin geleceği çarşambadan belli oldu zaten.

    Yanıtla (1) (1)
  • Yorum / 19 Mayıs 2023 17:02

    Hayali kim görüyor,,kim "meçhule" yelken açmış,,o belli olmaz..90. cı dakikada golü yemekte olur bazen kader ve taktirlerde..geleceği ancak ALLAH bilir...yok biz biliriz dersede,,,,,,,eh artık yollar açık ola.

    Yanıtla (1) (0)
  • taraf / 19 Mayıs 2023 15:14

    Umut güzel bir şey :)

    Yanıtla (0) (1)
  • Yorum / 19 Mayıs 2023 15:13

    Kendileri "görüşme anlaşma" yapıyor....işine gelmeyenler çarlı pazarı bozan olunca pazarlığa girmem diyor......buna ne denirse hangi tanım ise olan o oluyor......

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar okuru / 19 Mayıs 2023 15:08

    Sayın Taşgetiren Türk siyasetini en azından 1970'ten, belki de 1965'en beri izliyor.Kamplaşmanın olmadığı bir dönemin yaşandığını söyleyebilir mi? 1970'li yıllarda cenazelerde Demirel ile Ecevit'in el sıkışıp sıkışmayacağına bakardık. Demirel-Özal ilişkileri de öyle idi.28 Şubat dönemi hakeza. Sandık başında ilk defa bu seçimde cinayet işlenmedi. Halk sakince oyunu kullandı. Kamplaşma daha ziyade medyada bugün.Dolayısı ile halkımızın durumu bugün önceki yıllardan farklı değil.

    Yanıtla (3) (0)
  • Yahyalı / 19 Mayıs 2023 15:04

    Oy vermediler diye depremzedelere kin kustular, Yönettikleri Tekirdağ belediyesi kapı dışarı etti. Ya iktidarda olsalardı oy vermeyenlere davranışları nasıl olurdu? Yapılan kalplerin şekilselliği burdan da belli oldu.

    Yanıtla (5) (4)
  • Ülkenin Nabzı / 19 Mayıs 2023 15:00

    Maç 0-0 diyen zat'a, aynı maçı izleyen tüm Türkiye'nin [objektif olanlarının] genel yorumudur: Top çataldan kale çizgisine vurup döndü. Golün eli kulağında... :))

    Yanıtla (1) (2)
  • Yahyalı / 19 Mayıs 2023 14:56

    Sana söz elbisesi tutmadı. Sina Oganı'dan yeni elbise giyildi. Elbisede biraz emanet duruyorya.

    Yanıtla (1) (1)
  • Rambo / 19 Mayıs 2023 13:09

    Türk milleti alemi İslam’ın sancaktarıdır . Sancak yere düşmeyecek inşalllah . Fetöcüler, soda için !

    Yanıtla (5) (10)
  • Rambo / 19 Mayıs 2023 14:44

    Islam dinine verdiniz zarari kimse veremedi. Toplumun zararina calisan beytulmali talan edenlerin islama gore yatacak yeri yoktur.. Gittileri istikamet bellidir . ALLAHIN Nuru zalimlerin degil, mazlumlarin ustunedir.

    Yanıtla (4) (1)
  • Hayırda Yarış / 19 Mayıs 2023 14:44

    Demokratik bir seçim oldu, yine olacaktır. Bunu Kılıçlarla yapılan bir savaş gibi görmek yerine, herkes yapacaklarını güzel güzel anlatsa da millet kalkınmanın, kaynaşmanın yollarını değerlendirse, ufku açılsa hayırda yarışsa daha güzel olur.

    Yanıtla (4) (0)
  • Samed / 19 Mayıs 2023 14:35

    La-havle... Halen daha Millet İttifakı bu kötü ekonomik tabloya rağmen niye kazanamadı. Deva, Gelecek ve Saadet partilerini CHP'nin kuyruğuna takanlar. Düşünsün. İttifak içinde ittifaka hayır diyen ileri . Bu milletin CHP'ye oy vermeyeceğini belki anlamıştır. Kılıçdaroğlu değişmiş olsa da CHP ruhu aynı ruh. İnsanlar basiretiyle bunu görüyor.

    Yanıtla (3) (1)
  • Ülkenin Nabzı / 19 Mayıs 2023 14:33

    Kılıçdaroğlu ilk turda Ak Parti küskünlerini sazan yerine koydu. Şimdi de aynı senaryoyu Zafer Partisi ve Sinan Oğan seçmenlerinde deniyor. Yerlerse... :))

    Yanıtla (3) (3)
  • Karar Okuru olmadığına şükreden / 19 Mayıs 2023 06:58

    Adam kazandı,kazanıyor yine kazanacak Allah'ın izniyle...Sizler yine aynı teraneleri saydırma ya devam edeceksiniz.Ya hayır söyleyin ya da susun..

    Yanıtla (26) (20)
  • Kâr arlı / 19 Mayıs 2023 10:30

    Kilicdaroğlu kazanırsa kimin izniyle kazanmış olacak?!...

    Yanıtla (17) (4)
  • Yorum / 19 Mayıs 2023 10:51

    Güzel cevap...kapak.

    Yanıtla (8) (3)
  • Baki... / 19 Mayıs 2023 16:46

    Allah ın izni olmadan kuşlar uçamaz olduğuna göre, Kılıçdaroğlu da kazanacaksa yine Allah ın izni ile olacak, Rabbim dilemedikçe Erdoğan da kazanamaz. (acizane tahminim Erdoğan ın seçilme ihtimali yüksek gibi!, doğrusunu Allah bilir)

    Yanıtla (2) (0)
  • Cingöz Recai / 20 Mayıs 2023 07:41

    Allah'ın izniyle cezalandırılmış olacağız.

    Yanıtla (0) (0)
  • nadir / 19 Mayıs 2023 11:28

    AKP'ye veren tanıdıklarım oy verme gerekçelerini anlatıyor, çoğunun zihni iğfal edilmiş. Haşa Allah mı izin verdi kazanmak için her türlü yalanı söyleyebilir, devletin hazinesini partinizin ikbali için savurabilir, dinimi çıkarınız için eğip bükebilirsiniz diye? Yaptığınız iş hayır mı ki hayır söyleyelim? Üç günlük dünya için girmediğiniz kılık yok bir de hak yol üzerinde olduğunuzu düşündüren nedir size? Oy verdiğiniz parti mi kurtaracak sizi öbür tarafta? Orada rüşvet yok ona göre...

    Yanıtla (17) (8)
  • Akademisyen / 19 Mayıs 2023 11:41

    Avustralya'dan oğlumuz geldi bu hafta, onu havaalanına götüren saf, halis bir teyze ile yolda sohbet etmişler. "Fatih Sultan Mehmet Ayasofya'ya geldi, Erdoğan ile namaz kıldılar" demiş. Şimdi buna inanan saf insanı neye inandıramazsınız? Beni asıl düşündüren bu yalanı ilk düşünüp uyduran ahlaksız yaratık. Bu kişide bir Hesap Günü imanı olsa, gerçekten ahirete inansa böyle bir şey yapabilir mi? Bunu imanın gereği olarak görüyorsa böyle bir inancın adı İslam olabilir mi?

    Yanıtla (8) (4)
  • halk adamı / 19 Mayıs 2023 12:35

    Siz meseleyi anlamıyorsunuz... Ak parti seçmeninin bir davası ideolojisi var. Ve bu dava Ak parti'de ve Tayyip Erdoğan'da tecelli etti. Başörtüsüne bez parçası diyen, ve il başkanlarının domuz eti yemesini ifşalayıp müslümanlara yaptığı saygısızlığa göz yuman, bastığı yeri görmeyip seccade üzerinde poz veren kemal beyin partisine oy veren bazı kendini bilmezlerin depremzedelere karşı takındıkları tavırlarla bu saygısızlarla aynı yolda yürümez!

    Yanıtla (10) (18)
  • K.O. / 19 Mayıs 2023 16:16

    Torba kanunu çıkarır gibi her şeyi ve herkesi aynı torbanın içine atmışsınız. Böyle toptancı, ayrıştırıcı zihin yapısı ile nereye varacağınızı ve neyi elde edeceğinizi düşünüyorsunuz acaba?

    Yanıtla (1) (0)
  • Karaçavuş / 19 Mayıs 2023 11:44

    Allah'ın izniyle AKP 7 puan düştü mü diyeceğiz bizde!

    Yanıtla (3) (0)
  • İbo / 19 Mayıs 2023 12:55

    Havuz gazetesini okuduğuna şükret! Yakında dolar 30 lira olunca, bir kilo et 600 lira olunca, bu sefer diz çökerek, daha bir aşk ile şükret!

    Yanıtla (4) (1)
  • Okur / 19 Mayıs 2023 14:24

    Senin hayır söylemekten kastettigin herhalde hırsız güzellmesi.. o da bana ters

    Yanıtla (0) (0)
  • Sebahattin GÜL / 19 Mayıs 2023 14:18

    Sevgili Tasgetiren, yaşça sizden büyüğüm.Sizi yıllardır okurum.(Pınar Dergisi) Sanırım sizde ben gibi siyasal tercihlerinize hatalar yaptıniz.Siz nasıl RTE nin yolsuzluk,hırsızlık,adaletsizlik gibi yüce dinimizin yasakladığı fiilleri islemiyecegini görmediniz.

    Yanıtla (5) (1)
  • Yorum / 19 Mayıs 2023 14:09

    zaferliler çok sert çıktı...sert kitleymiş..bu çıktı ortaya,ama korkmaya gerek yok,,sert görünselerde mantıklı ve stratejik giden ve kararlı bir kesim..sinsilikleri yok gibi,,,konuşalım bakalım diyorlar..

    Yanıtla (0) (0)
  • Ahmet / 19 Mayıs 2023 14:17

    Allah kimseyi zafer partisi gibi aşırı sağ ve ırkçı bir partiye muhtaç etmesin zavallılar

    Yanıtla (1) (1)
  • Süheyl Feridun / 19 Mayıs 2023 13:24

    Sayın Taşgetiren, Güzel hesap yapmışsınız ama kazın ayağı öyle değil. Sayın Oğan, Kılıçdaroğlu'na da muhalif. Erdoğan ile Oğan'ın oyunun toplamı %55'e çıkıyor. Oğan, siyasi mevta olmak istemiyorsa seçmeni Sayın İnce gibi iradesine bırakmalı. Kaldı ki Kılıçdaroğlu, HDP seçmenini küstürme riskini alabilir mi?

    Yanıtla (9) (3)
  • Musta / 19 Mayıs 2023 14:06

    HdP oyu %9. Milliyetçi seçmen tabanı %30. Matematik ortada.

    Yanıtla (0) (0)
  • Yorum / 19 Mayıs 2023 14:31

    Aynen...doğru rakamlar..

    Yanıtla (0) (0)
  • Yorum / 19 Mayıs 2023 14:06

    Ulusal chp,şimdilik mhp nin en az yarısı,zafer,iyi parti v b... sonucu bıçak gibi keser...

    Yanıtla (0) (0)
  • Erol / 19 Mayıs 2023 13:51

    Bu güzel dinimizi , kendi siyasi emellerinize alet edip, istismar etmeyin lütfen. Kaldı ki, islamiyette yalan ,talan, iftira , kul hakkı çok günah .

    Yanıtla (3) (0)
  • Denizli ' li bir yörük / 19 Mayıs 2023 13:47

    Sayın Taşgetiren `, bugün 19 mayıs. Sütcü imam , Fransız işgali , doğduğun şehrine Kahraman adı verilmesi , milli mücadele ve kahramananlar hiç mi umurunda değil , bu ne biçim İslamiyet ve müslümanlık , çok çok üzüldüm...

    Yanıtla (5) (3)
  • HAYRETI MUCIP / 19 Mayıs 2023 13:46

    Böylesine seviyesiz bir siyaset ve seçimin acaba bir örneği var mı!

    Yanıtla (2) (0)
  • The end / 19 Mayıs 2023 13:16

    Ne diyelim dindarim camiye gidiyorum namaz kılıyorum,diyenler yağma Hasan'ın böreğini yiyenlere Allah akıl fikir versin. Harama hileye ihale ile kul ve milletin hakkını yemeye evet ve devam diyoruz. Sakalimiz salvarimuz cubbemuz takkemiz var, Bize de müslüman derler.

    Yanıtla (2) (0)
  • Mehmet / 19 Mayıs 2023 13:04

    Sn.Yazar.Hatalar hep sürüp gidiyor. Kılıçlar çekilse ne yazar Rakibin elinde silah malzeme çok. Hocam.Üç. chp.li sol yazar.dan inciler.. Geç artık helalleşmeyi.Diğeri.E.imamoğlu.nu camide kuran okudu.Şehir ziyaretlerine Kastamonu Nasrullah ve Bursada ulu camiyi ekledi diye linç başlatan akılsız dinszorların başında geliyor.Adam korktu birdaha yazamadı.Bir diğeri.chp.kandil pkk.ve fetö işbirliği yürütüyor Atatürk.e ihanet ediyor. Chp.nin ulusalcıları sandığa gitmedi.Gidende başkalarına oy ver

    Yanıtla (1) (1)
  • orcan tanyalçın / 19 Mayıs 2023 13:02

    Dini konularda kendini yetkin gören ve muhafazakar, mütedeyyin olduğunu söyleyen çoğu insanda tesbit edilecek en çiddi rahatsızlık, vizyonsuzluktur. Görüşü olmayanın imanı neye yarar. Yani imanınız sizi görüşe taşıyamadığı sürece hamdır, olmamıştır. Bu yetmezlik, dünyayı anlama onu okuma konusundaki cehaletlerinden kaynak bulur. Kur'an, dünya yaşamı için bir kılavuzdur. Yetmezlerin dünyası Kur'an'dır ve kılavuzları ise dünyadır. Keşke kavrayabilseler.

    Yanıtla (2) (0)
  • kararokuru / 19 Mayıs 2023 12:54

    Batı toplumlarında piyasa iyi işliyor. her insanın piyasaya sunabileceği bir mesleği var. iş bölümü bunun sigortası. sistem bozulunca piyasa tepki veriyor ve iktidar değişiyor. bizde böyle değil. insanlarımızın yarısının mesleği yok. piyasadan değil hazineden geçiniyorlar. ekonomi kötü de olsa bu kesim etkilenmiyor. bu durumda kazanan piyasaya çalışan. vergi veren meslek sahipleri değil, mesleksiz kalabalıklar oluyor.

    Yanıtla (2) (0)
  • insan haklari savunucusu / 19 Mayıs 2023 12:43

    Sayin yazar, iktidar yaptigi kotuluklere devam eder. Bu secimi Erdogan'in kazanmasi buyuk ihtimal. Onumuzdeki 5 yil, geride biraktigimiz 5 yildan daha kotu olacak. Bakin, secime 10 gunden az zaman kalmis insanlarin kendi banka hesaplarindan cekmek istedikleri doviz miktarlarina kisitlama var. Cok doviz cekilmesin, kur yukselmesin Erdogan oy kaybetmesin. Bugun Ifade Ozgurlugu Dernegi'nin sansuru anlatan raporunu sansurlediler.

    Yanıtla (3) (0)
  • Bir okur / 19 Mayıs 2023 12:42

    Ahmet bey sizin sorununuz bütün her şeye tek taraflı bakmak. Bir kere toplumu kamplaştıran şu anki muhalefet bileşenleri. Erdoğan gitsin de kim gelirse gelsin, memleket de batsın farketmez. Erdoğan yaşam tarzlarına müdahale etmedi 21 yıldır. Ama aynı korku ve terane. Siz de bunlara çanak tutan sağ(!) yazar…!

    Yanıtla (5) (5)
  • İbo / 19 Mayıs 2023 12:37

    Seçimden sonraki ekonomik tsunamiye hazır olun! Başta AKP’ye oy verenler! “Hay elim kırılsaydı” demenize çok az kaldı.

    Yanıtla (5) (3)
  • Üç Hilal / 19 Mayıs 2023 12:36

    Ahmet Abi, Kahramanmaraşlısınız. Depremzedelere kendini bilmez Chp'lilerin söylemlerini nasıl değerlendiriyorsunuz? Allah göstermesin İktidar olsalar tahammülsüzlükleriyle istiklal mahkemelerini hortlatacaklarını düşünmek bile istemiyorum! Lütfen muhafazakar biri olarak değerlendirme yapın!

    Yanıtla (5) (6)
  • İbo / 19 Mayıs 2023 12:33

    Konuyla ilgisi yok ama, Zafer Partisi basın danışmanı Ceren Gürkan’ın, alkollü araç sürücüsü tarafından öldürülmesi çok canımı sıktı. Türkiye’de alkollü araç kullanmanın cezası 4064 liradır. Böyle bir saçmalık olur mu? Alkollü sürücü potansiyel katildir. Para cezalarıyla bu iş önlenemez. Alkollü yakalanan en az iki yıl hapis yatmalıdır. Yazık değil mi gencecik kız evladımıza?

    Yanıtla (7) (0)
  • altinoluk / 19 Mayıs 2023 12:32

    Seçim atmosferinde Kemal bey, Pkk'ya karşı sempatisi olan HDP'ye özerklik, Fetö iltisaklılara KHK sözü verdi. 14 Mayıs'ta milletçiler bunu kabul etmedi. İki gündür kemal beyin söylemlerine bakıyorum seçim sonucu konuşmadan mületiciler diye açıklama yapması hem manidar hem de çok gülünçtü... Kemal bey ne olduğuna karar veremiyor. Dün gandi'ydi, bügun dede, hatta Tayyip Erdoğan'ın bay kemal lakabını bile kabul ediyor. Liderlik vasfı kemal beyde maalesef yok.

    Yanıtla (4) (9)
  • hüdai / 19 Mayıs 2023 12:29

    Tayyip Erdoğan'ın seçmeni olarak 28 mayıs'ta da rehavete kapılmadan oyumu kullanıp başarısı için dua edeceğim. Kılıçdaroğlu siyasi manevralarına devam etsin...

    Yanıtla (10) (10)
  • Namık Kemal Bayraktar / 19 Mayıs 2023 12:27

    Yazdıklarınız arasında “Bunlar Diyaneti kapatacaklar” gibi bir yalanı bilerek söylemenin,sadece sadece siyasi değil şahsi bir ahlak sorunu da olduğunu belirten bir eleştiri cümlesi bulunsa ne güzel olurdu,Hocam.

    Yanıtla (6) (0)
  • Okur / 19 Mayıs 2023 11:33

    Seçimler adil yapılmalı, bu konuda seçmen çok kaygılı. Seçim yasakları uygulanmıyor.14 mayıs yani oy verdiğimiz gün , iktidar partisine ait afiş ve posterlerinin tamamı duruyordu .

    Yanıtla (9) (4)
  • Deli / 19 Mayıs 2023 11:43

    Yani sadcee Kadıköy bebek defne katılmalı seçime.

    Yanıtla (2) (5)
  • halk adamı / 19 Mayıs 2023 12:27

    Seçim yasakları başladığında, sosyal medya üzerinden kemal kılıçdaroğlu yasaklara riayet etmedi. Benim bulunduğum ilçe de Chp'nin afişide duruyordu ama tepki göstermedim. Çünkü bu afişleri toplayanlar da insan yetişememiş olabilirler. Bahane üretmek yerine Kemal beyin siyasetini eleştirin daha başarılı olursunuz.

    Yanıtla (4) (2)
  • M.k / 19 Mayıs 2023 12:23

    Bizi doğru istikamette olduğumuzu düşündüren yegane şey bütün bati(l) güruhun ve avanelerinin dilleri ve zihinleri onların efsunlariyle belki bilerek ve ye bilmeyerek aynı tempo ve istekle çılgınca histerik bir ruh haliyle düşmanı dost dostu düşman görmemizi istemesi tıpkı cumhuriyetin ilk 50 yıllık döneminde olduğu gibi kendileri bu ülkenin tek ve yegane sahipleri geriye kalanlar 2. Sınıf kardeşlik kardeşçe birliktelik ! O da ne hadi oradan biz bunların tümünü RTE Ile beraber kulliyen reddediyoruz.

    Yanıtla (0) (4)
  • Okur-Yazar / 19 Mayıs 2023 12:19

    Millet ittifakının zaten 7 tane Cumhurbaşkanı Yardımcısı vardı. Sinan Oğan ile Ümit Özdağ da eklendi 9 oldu. Artık yenerler herhalde Erdoğan'ı.

    Yanıtla (3) (2)
  • Okur / 19 Mayıs 2023 12:15

    Siyaseti din"zeminin" tamamen dışına çekmeden ülke kamplaşmaktan kurtulamaz, hatta gittikçe saflar, kamplar daha sertleşir, murdar yapılar gibi bir birinden nefret eder hale gelir.Dini zemin ideolojik zeminle kardeştir. İdeolojiler yan yana, birlikte yaşayamazlar; dinlerin bir günahıdır bu.Her din kendine göre hak'tır, öteki batıl.Yani gereksiz, hatta zararlı, 'haşarat' gibi. Erdoğan (iktidar) hakkı, muhalefet ülkemizde batılı temsil ediyor. Batıl bu anlamda hakkı tehdit ediyor, 'şeytan' gibi..

    Yanıtla (3) (0)
  • ARSİNLİ / 19 Mayıs 2023 12:14

    Mevlam ne eyler eylerse hayır eyler.

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar Okuru / 19 Mayıs 2023 12:07

    Kaç Suriyelinin oy kullandığını hala açıklayan yok. Millet olarak bilme hakkımız var.

    Yanıtla (6) (0)
  • Eski bir dost / 19 Mayıs 2023 11:59

    Millet tek adam istemiyor,bunu açıkça gösterdi.Saray ,sultan ,halifelik bunlar çürüdü gitti.Parklarda entarileriyle,parmak arası terlikle nargile içen Suriye'lilerden kimseye bir fayda gelmez! Herkes aklını başına alsın.Saygılarımla.

    Yanıtla (6) (1)
  • Ultra Yandaş / 19 Mayıs 2023 04:06

    28 Mayıs’tan sonra Millet ittifakı dağılır, CHP içine kapanır. 8 ay sonra belediye seçimlerinde de büyük şehirlerin önemli bir kısmı tekrar AK Parti’ye geçer. Yeni dönemlerin sloganı da belli: Nerede kalmıştık.

    Yanıtla (12) (14)
  • Ultra Yoldaş / 19 Mayıs 2023 07:06

    Eğer erdoğan kazanırsa muhalefet partilerinde kartlar yeniden karılır

    Yanıtla (5) (1)
  • Karar / 19 Mayıs 2023 09:31

    28 Mayıs’tan sonra AK Parti ve oy verenlerinin; "sadece Millet ittifakının dağılması, CHP'nin içine kapanması, 8 ay sonra belediye seçimlerinde de büyük şehirlerin önemli bir kısmının tekrar AK Parti'ye geçmesi ile yetinip nerede kalmıştık?" demesi yetmez. KK'nin,ABD'nin, Avru sebep olduğu sorunlar için de (BEKA sorunu, Feto, kuzey Suriye'deki Pkk devletine tam teşekküllü operasyon yapması, Irak,Libya ve Suriyenin parçalanmamasını sağlaması ) göstermelik değil; gerçekten mücadele etmesi gerekir.

    Yanıtla (0) (3)
  • Adnan / 19 Mayıs 2023 11:59

    Siz kazanırsanız maaşları ödeyemez duruma gelir bu ülke,sizi çin ve ruslar bile kurtaramaz.

    Yanıtla (2) (1)
  • B. Gün / 19 Mayıs 2023 11:57

    Tam bir CHP mantığı tahlili. Kıratın yanında bu kadar durunca bu içine düştüğünüz hâl normai. Ya hu takallüs etmiş bir fizyoloji ve psikolojiyle “yargılanacaksınız, hesap verecekseniz, sallandırılacaksınız.” diyenler hangi değirmene su taşıyor?

    Yanıtla (2) (2)
  • Yorum / 19 Mayıs 2023 01:33

    Oğan,Yavaş,İmamoğlu....bu üçlü göz doldurur...ve uygun yetki ve dağıtımı olursa halkta bir sinerji canlanır...mhp seçmenindende epey oy alır...cb lığı seçimi olarak bu şekli ile elden gidiyor zaten matematiğe göre...gelen oylar gitmesi muhtemellerden çok olabilir......

    Yanıtla (5) (4)
  • yorgun / 19 Mayıs 2023 07:12

    Bu saydıkların 3 de vizyonsuz, basiretsiz, sevmem ama Kılıçdaroğlu bunlardan 10 adım daha ileri görüşlü.

    Yanıtla (7) (4)
  • Yorum / 19 Mayıs 2023 10:55

    Sen sevsen ne sevmesen ne..chp elden gider aslına döner diye korkan VİZYONSUZ etnik chp li olduğun belli....ve chp yi Atatürkten sonra bitiren zihniyet...

    Yanıtla (3) (0)
  • Yorum / 19 Mayıs 2023 11:01

    Sen yüzde 1.5 la 38 vekillik veren kafasın sanki yada ONLARDAN BİRİSİN...he çok vizyonlu çok çaplı oldu bu iş...zaten ateş püskürüyor chp liler ranta vekillik verildi hatta kimbilir ne sözler verildi diye..kılıçdaroğlu hatasını çok acı gördü...1.5 la 38 vekillik vizyonu onu çarptı kendine getirdi..ve oda çok hiddetlendi..haklı ama tufaya gaza geldi...

    Yanıtla (3) (1)
  • yorgun / 19 Mayıs 2023 11:38

    Bireysel olarak doğru benim sevmem veya semememin bir önemi yok ama KK yı başta bi çok chp lide sevmiyor una ne diyorsunuz. Chp ye hiç oy vermedim, vermemde, oyum c. ittifakındadır. Anlamadan beni yargılamışsınız ama sizin ne olduğunuz meçhul gibi!

    Yanıtla (2) (4)
  • yorgun / 19 Mayıs 2023 11:40

    Bu yorumunuz beni bağlamaz, şu var ki m. ittifakı sınıfı geçemedi bu net.

    Yanıtla (1) (2)
  • Yorum / 19 Mayıs 2023 14:35

    Meçhul olan sensin gibi esas...

    Yanıtla (0) (0)
  • Yorum / 19 Mayıs 2023 14:37

    Meçhul kelimesi ile neyi kastettiysen o sen ol..

    Yanıtla (0) (0)
  • Yorum / 19 Mayıs 2023 14:44

    Oyum zaten cumhur ittifakına demişsin ve abuk subuk yorum yapmışsın,,,,sanane, sen cumhurun işlerine baksana..esas senin "meçhullüğün" kabak gibi ortada..kendi işine bak.

    Yanıtla (0) (0)
  • Yorum / 19 Mayıs 2023 14:50

    Bağlamazsa ne diye fikir yürütüyorsun.....

    Yanıtla (0) (0)
  • Bir okur / 19 Mayıs 2023 11:53

    (Üstte filler tepişirken altta çimler ezilir ) Yahu 60 yıllık ülkücüyüm, "Mhep Akep: sayesinde chp.yi savunur olduk sizde icinizde kavga ederken, bu tavırlar kime yarıyor, Atı alana Üsküdar'ı geçirmeye yaşamaktan.

    Yanıtla (3) (0)
  • 9.43 / 19 Mayıs 2023 11:31

    AKP kazandıkça Türkiye fakirleşiyor.Bu arada cep telefonlarında ,zorunlu vergi 9,43 oldu !Aferin Akp biz bunu hak ettik! Bu bize az,çoğaltın vergileri ! Oylarınızın artacağını garanti ediyorum.

    Yanıtla (15) (6)
  • Deli / 19 Mayıs 2023 11:43

    Ne hikmetse fakirlestikce milyonluk arabaya binen artiyor

    Yanıtla (4) (2)
  • Karaçavuş / 19 Mayıs 2023 11:42

    Halkın kendisi oylanacak! Lamı çimi yok. Lafı eğip bükmeye de gerek yok. Ya çağdaş dünya değerlerini seçecek ve hukuka yönelip kurumlarını ayağa kaldıracak ya da ortadoğu bataklığının kalitesiz ve hukuk tanımaz diktatöryal rejimine heveslenip Öteken'den başlayan yolculuğa son verecek ve o bataklıkta yok olup gidecek. Hepsi bu kadar.

    Yanıtla (7) (1)
  • İşsiz vatandaş / 19 Mayıs 2023 10:34

    AKP kılıçları çekti.Zorunlu telsiz kullanım ücreti,9,43 lira oldu! Bıktık artık zamınızdan.Ben kontör alamazken bu ne utanmazlık.

    Yanıtla (5) (2)
  • bilal aslanhan / 19 Mayıs 2023 11:23

    kontör alamayan kişinin interneti var ama. eleştirin ama suyunu çıkarmayınız. abartmak gerçekte olanında sütünü örtüyor maalesef.

    Yanıtla (2) (8)
  • Kıssadan hisse / 19 Mayıs 2023 11:05

    Asla kabahat üstlenme. *Sadece bir rakibine odaklan ve kötü giden herşeyin suçunu onun üzerine yık. *Halk büyük yalanlara, küçük yalanlara göre daha çabuk inanır.

    Yanıtla (8) (2)
  • Bence böyle / 19 Mayıs 2023 10:55

    Kim eğri kim doğru bizim için önemli değil önemli olan bizden olması bu yüzden iki yakamız bir araya gelmiyor Almanya bizi kıskanıyor ninnileri ile de avunuyoruz bunu Avrupa’da rahat yaşayan vatandaşlarımızın bir kısmı bile tasdik ediyor utanmadan

    Yanıtla (5) (0)
  • orcan tanyalçın / 19 Mayıs 2023 10:50

    Cumhuriyetin en büyük zaafiyeti ve başlıca beka sorunumuz ; cehaletin ortadan kaldırılamamış olması ve dolayısı ile haysiyet sahiplerinden müteşekkil bir toplumun tam anlamıyla inşa edilememiş olması hususudur.

    Yanıtla (4) (0)
  • Karar okuru / 19 Mayıs 2023 10:39

    Kavga yok, taşkınlık yok, bölünme yok, birlik , kardeşlik ve sevgi olsun, sonuca herkes saygı duymalı. 75 yaşına varmış Sn. Kılıçdaroğlu, gece gündüz demeden çalışıyor, Ve bunu korkunç bir ekonomik gidişi tersine çevirmek için yapıyor. Ve bu çok ağır yükün altına seve seve giriyor. Ben im oyum kesinlikle Kılıçdaroğlu na, Allah yar ve yardımcısı olsun, 28 Mayıs da seçileceğinden zerre kadar şüphem yok….

    Yanıtla (11) (3)
  • Osman / 19 Mayıs 2023 10:35

    Milletin istikbalini millet kurtaracak.Mustafa Kemal Atatürk.

    Yanıtla (11) (0)
  • Hasan Karakuş / 19 Mayıs 2023 10:29

    Aslında 21 yıl önce gerileme başladı. En beğenmediğiniz lider bile ,diğer liderlerle kora, kor tartışma proğramlarına katılırdı. Şimdi ise aşağılama ve kibirle ondan kaçılır oldu. Arkada duranlar ise kör, sağır oldular. Bu kadar ayrıştırmak , dışlamak müslümanım diyene yakışır mı? yakıştıran kibir abideleri cennetle müjdelenmiş gibi yola devam başa dönersek kılıcı ilk kim çekti tek kelime yazıklar olsun denir.

    Yanıtla (11) (0)
  • Sorgulayıcı / 19 Mayıs 2023 10:05

    İnsanın Avrupaya göç edip, yazın tatile gelip "Avrupa'da işler çok kötü. Ülkemiz çok güzel. Sakın yurtdışına gitmeyin." diyesi geliyor.

    Yanıtla (8) (1)
  • Karar Okuru / 19 Mayıs 2023 09:52

    Ahmet Hakan:"28 Mayıs seçiminde her şeye sıfırdan başlanacakmış. Kartlar yeniden karılacakmış. Bu yepyeni bir seçimmiş. 14 Mayıs’ın sonuçları çok da belirleyici olmayacakmış. Referandum gibi olacakmış. Mış da mış." :) :) :)

    Yanıtla (3) (2)
  • Zenci Musa / 19 Mayıs 2023 09:47

    Kılıçlar çekildi...** Böyle bir tabela altına VAAZ.Fakat elimizden tutan mi var.?.İrademizi gasp eden mi var ..Bizim ÇEKİRDEK Ailemiz icinde Muhalefet ve Hukumete oy verildi..ne yapalım ona,buna bakarak aptalca kuselim mi birbirimize.Yarin musalla taşında kendi yaptığımiz ile bas,başa kalmayacakmiyiz.Mazaret bulabilirmiyiz.Sonra Sn.Kilicdaroglu defalarca yenilmis üstüne ALEVI mesrebim diyerek ki Zerre sorunumuz yok.Secimlere girdi Ulkenin yarısına yakin teveccüh etti..*Guzel bakalım lutfen..

    Yanıtla (1) (1)
  • Karar Okuru / 19 Mayıs 2023 09:43

    Toplumda çok fazla biriken kin/nefret, kutuplaşmaya, gerilime ve enerji birikimine sebep oldu. Birinci turda K.K. çok sorumlu dav, sakin dil kullandı, bu enerjinin aniden ortaya çıkarak bir patlamaya veya zincir reaksiyona sebep olmasını tetikleyecek bir olayın vahim sonuçlarına neden olmadı. İktidar ise sonuna kadar kışkırtıcı, düşmanlaştırıcı...dili kullandı. 1.'si kaybetti, 2.'si kazandı. Kaybeden 2.'sinin diline döndü 28 Mayıs için ... 2.'nin ne yapacağını ve yeni ortamın ülkemize ne getire

    Yanıtla (2) (0)
  • Mehmet Ay / 19 Mayıs 2023 09:30

    Türkiye de siyaset çok kirli. Toplumu düşünen yok. Herkes kendi çıkarları için çalışıyorlar. Iktidar gücünü elde etmek için, her yol mübah diyorlar. Olan vatandaşa oluyor.

    Yanıtla (5) (1)
  • Yunus Dok / 19 Mayıs 2023 09:19

    Ülkem fiilen ikiye bölündü. Keşke gençliğimde Kanadaya gitseydim de bu günleri görmeseydim.

    Yanıtla (8) (2)
  • P7{ / 19 Mayıs 2023 09:18

    Muhalif kanallarda bir çok sunucu Meral Akşener, ve muharrem inceye saydırırken yine hergün hdp yi aşırı solcu siyasileri TV çıkarıp güzelleme yapıp mütedeyyin vatandaş korkutup nasıl bir fayda sağladılar sonuç bu

    Yanıtla (1) (0)
  • karar okunur / 19 Mayıs 2023 02:31

    İçine düştüğümüz çukura bakıyoruz, bu çukurdan nasıl çıkılır diye kafa yoruyoruz, neden hala çukurdayız diye kızıyoruz, ama çukuru açanı sorgulamıyoruz. Nedeni yok edin, sonuç ortadan kalkar.

    Yanıtla (13) (0)
  • Karar / 19 Mayıs 2023 09:18

    AKP'ye göre; BEKA sorunu, Feto, kuzey Suriye'de Pkk devleti, Irak, Libya ve Suriyenin parçalanma surunu vb. içine düştüğümüz bu çukurlar hâlâ devam ediyor ve bunu düzeltecek olan AKP (yani bu işlerin başında bu sonuçları öngöremeyip kısmen/tamamen bu çukurlara yol açan)'dir. Hatasını ageç anlayıp bu çukurlardan nasıl çıkılır diye savaşan/uğraşan/kafa yoran da AKP olduğuna göre ve halkımızın % 60' ı da AKP'ye bu konuda güv. göre.. Bu zor görv zavallı KK değil, sebep olana ver gerekir

    Yanıtla (0) (3)
  • Şair Arif / 19 Mayıs 2023 09:08

    Neden batıdaki gibi değil bizdeki siyaset? Olayın püf noktası burası. Çünkü batıda siyaset halkın topyekün mutluluğu için hizmet etmeyi amaçlıyor. Bizde ise siyaset zenginleşme aracı olarak görülüyor. O yüzden siyaset, birlikte zenginleşme, toplumun refah seviyesini artırma yerine hazine pastasını kendi tekeline almak için rakibini yok etme savaşına dönüşüyor. Bir tek yüzükten kısa sürede hesapsız servete sahip olma hikâyesi bu açıdan iyi irdelenmelidir.

    Yanıtla (9) (0)
  • Karar Okuru / 19 Mayıs 2023 08:39

    Erdoğanı tebrik etmek lazım çünkü 21 yıldır bu ülkeyi başkaları yönetmiş ve bütün yanlışlıkları muhalefetin üzerine yıkarak seçimi zaferle kazandı. Mutfaktan video yayınlayarak seçim kazanılamayacağını anlamayan bir aday seçimi kazanamaz.

    Yanıtla (4) (2)
  • KARAR VER / 19 Mayıs 2023 08:21

    Peygamberimiz "Er raşi vel mürteşi finnar." (Rüşveti alanda verende ateştedir.) Buyuruyor. Tam seçim öncesi ve seçim sebebi ile doğalgaz faturasını sıfırlamak belli dönem ücret almamak siyasi bir rüşvet midir? Alanın ve verenin durumu ne olacaktır? Bu konuda Hayrettin Karaman, diyanet, cüppeli cüppesiz alimler nasıl bir fetva verirler acaba?

    Yanıtla (3) (0)
  • Hayrettin ULUSAL / 19 Mayıs 2023 07:13

    PKK, FETÖ ve diğer terör örgütleri bu vatanı bölmek istiyor. Birileri de bu vatandan nefret ediyor."Zulüm 1453'te başladı." diyenler; Anadolu sermayesi, yeşil sermaye diyenler aslında bu ülkenin bir bütün olduğunu kabul etmiyor. Onlar Anadolu insanını küçümsüyor.Onlara göre Anadolu insanı ülkemizin yönetiminde söz hakkı olmaması gerekiyor.Anadolu insanı onların şirketlerini temizlemeli, onlara patates- soğan üretmelidir.SizceTÜSİAT sadece bir sermaye birlikteliği mi?

    Yanıtla (3) (6)
  • Karar Okuru / 19 Mayıs 2023 07:01

    Bizde helal,alın teriyle kazanç olmadığı için kavga çok şiddetli oluyor.

    Yanıtla (3) (1)
  • yorgun / 19 Mayıs 2023 06:59

    O cenahta “Ülkenin yaşadığı bunca sıkıntıya rağmen neden iktidara bu kadar destek çıktı?” sorusunun cevabını bulma güçlüğü yaşandı denebilir. Sonucu sadece bu yönden cevaplandıramayız, esasen muhalefet yeterince umud olamadı, güven veremedi.

    Yanıtla (1) (0)
  • Görüş / 19 Mayıs 2023 06:57

    Kalp işareti yapanların aynı şekilsel kalplerinin olmadığı seçim sonrası dilleri ile gösterdiler. Gülümsemeleri kine dönüştü. Kısacası birçok söylemde olduğu gibi "yalan" oldu. Güven vermeyen, dürüstlük sorunu yaşayan ve "ruzgara" göre hareketlenen hal; tereddüte çoğaldığı gibi "dış " taki destekleri de hüsrana boğmuştur. Artık bu kumaştan elbise çıkmaz.

    Yanıtla (4) (1)
  • Misafir / 19 Mayıs 2023 06:34

    Secim olması gereken biçimde devam ediyor.Yok Erdoğan güvenoyu almamış falan sözleri sadece kafa karıştırmak amacıyla yazdıginiz şeyler.Muthis bir kapışmaya tanıklık edecekmiş Türkiye falan.Zorlama muhalefetiniz birilerini kahraman yapmaya yetmedi yetmeyecek.Artik fabrika ayarlariniza dönün.

    Yanıtla (5) (1)
  • akil adam / 19 Mayıs 2023 06:12

    Arkadaslar burada çok komik seyler yazıyorsunuz, secimin sonucu ortada bunu anlamakta zorlanmamak lazim. Erdogan %55, Kilicdaroglu %45.

    Yanıtla (7) (14)
  • haluk / 19 Mayıs 2023 05:39

    aslinda bu secimde Turkiye sangay beslisinemi katilacak yoksa agir aksakda olsa avrupa birligi yolunda devammi edecek o oylaniyor kimse bunun farkinda degil

    Yanıtla (4) (0)
  • Karar okuyucusu / 19 Mayıs 2023 01:53

    Bu mülteci asalaklarınin dedeleri ve ebeleri..Bizim dedelerimiz cephelerde,ebelerimiz de tarlada ve kağnı ile mermi taşırken..Bu millet Yüzbinlerce şehit ve gazi verirken..Cumhuriyet kurulurken nerdeydi.?Oh ne guzel memleket..Cefada yoklar,sefada öndeler.!Hadi yallah dedelerinizin ülkesine..Bizimle hiçbirşey paylaşacak durumda değilsiniz..

    Yanıtla (13) (2)
  • Kimse / 19 Mayıs 2023 04:52

    Sen bi çanakkaleyi ziyaret et bence oradaki şehitleri bir ziyaret et deniz de yakın bi denize gir rahatla sonra kumsala uzan ve düşün tüm sorularının cevaplarını bulacaksın kal sağlıcakla

    Yanıtla (1) (7)
  • Ziya / 19 Mayıs 2023 04:51

    Gayet demokratik bir seçim havası devam ediyor. İki siyasi parti olması niye kamplaşma olsun ki. Yirmi yıldır kim dışlanmış da bundan sonra dışlansın. İki partininde iktidar olmasın mümkün olmadığına göre biri iktidar diğeri muhalefet olacak bütün dünya da böyle değilmi. Önce demokrasiyi içimize sindirmemiz gerekiyor. Halkın iradesine saygı duyarsak her şey çözülür. İlla ki Ak parti gitsin CHP gelsin dersen buna demokrasi demezler. Bu yanılgıdan kurtulmak gerekir.

    Yanıtla (3) (4)
  • Milletin Feraseti / 19 Mayıs 2023 04:38

    Türkiye medeni bir ülkedir. 14 Mayıs seçimi dünyada örnek bir seçim olarak değerlendirildi. Hırs, öfke ve intikamla kılıç çekmek ve Türkiye yi bir Libya, Suriye, Yemen, Sudan, Pakistan olmasını isteyenler vebalden kurtulamazlar. Bu milletin feraseti inşaallah bu oyunu bozar. Keşke herşey hayırda yarış üzerine doğru ve samimice, yalansız, silahsız, hakca olsa....

    Yanıtla (2) (1)
  • Hür adam / 19 Mayıs 2023 04:04

    CHP nin elbise değiştirir gibi evrildiğini bu yeni nefret dilinden ve onların şerrinden attıkları iftiralardan Allaha sığınırız. Sahi helalleşme demişlerdi değilmi.

    Yanıtla (2) (6)
  • Ultra Yandaş / 19 Mayıs 2023 04:01

    28 Mayıs’ta İYİ Parti’ye ve ZP’ne oy vermiş önemli bir seçmenin Kılıçdaroğlu’na oy vermeyeceği (hatta bir miktar YSP), katılımın düşük olacağı kesin. Erdoğan aynı oy sayısıyla ama bu kez % 60.3 ile kazanır. Analizlerinizi seçim sonucu öngörüsünden çıkarıp Erdoğan liderliğindeki yeni 5 yıla dair yapabilirsiniz.

    Yanıtla (3) (6)
  • fikri hür / 19 Mayıs 2023 03:39

    Topluma çok fazla kin/nefret tohumları ekildi. Fizikte kutuplaşma gerilime ve enerji birikimine sebep olur. Böyle bir ortam provokasyona açıktır. Bu enerjinin aniden ortaya çıkarak bir patlamaya veya zincir reaksiyona sebep olmasını tetikleyecek bir olayın vahim sonuçları olabilir. Sonra "dış güçler"i suçlamak fayda etmez.

    Yanıtla (10) (0)
  • 0606 / 19 Mayıs 2023 00:52

    Atı alan Üsküdar’ı geçer de; ahı alan Sırat’ı geçer mi bilmem.

    Yanıtla (33) (0)
  • Karar okuru / 19 Mayıs 2023 02:33

    Onların derdi bu dünyadaki sırat-ı geçmek..Ömründen ömür verenler kendi açken saraylarda yaşatanların sırtına biner sırat-ı geçer.Bu dünyada telef olanlar orada Telef olacaktır.

    Yanıtla (15) (0)
  • Musto / 19 Mayıs 2023 02:09

    Akp kendi kılıcıyla vurulacak.. Ulkemizin BEKA sorunu Akp ile başladı.Fetocuları yargıya orduya polise eğitime devletin tüm kurumlarına yerleştirdi.Pkk ile gizli pazarlıklar,Irak,Libya ve Suriyenin parçalanmasına yardim ve yataklık..Bütün bu yaptıklarından sonra aldatıldım...Bu gaflet uykusundan ne zaman uyanacaksınız..

    Yanıtla (21) (0)
  • Karar Okuru / 19 Mayıs 2023 02:07

    Ahmet hocam, "...450 iken iktidar muhalefete “Bulun 226’yı düşürün” derlerdi. Güvensizlik oyu 226 idi." savı ile hareket edip; "50 artı 1, güvenoyu rakamı olsa, Erdoğan güvenoyu almamış olacak." bunu belki muhalefetin umudunu yeşertmek için örnek veriyorsunuz ama “...Bulun 226’yı düşürün” savı iki değişik sisteme örnek için pek mantıklı gelmedi bana. O savı baz alırsak ikinci tur olmamalıydı ve Erdoğan iktidarı almış olmalıydı.

    Yanıtla (2) (0)
  • Karar / 19 Mayıs 2023 01:55

    "Bu ikinci turun, birinci turdaki oylar cepte onu üstünü tamamla biçiminde gerçekleşmiyor olması" birinci turda çoğu anket şirketini ters köşe yapan seçmenimizin; ikinci turda "nasıl olsa milletvekilliğinde oyumuz fazla, halkta istikrar ve güveni ister" ön kabulü ile düşünenleri ters köşe yapmaz anlamına gelmiyor.. Birinci turda ben şahsen kabinde bile kararsız (kafamda bir sürü sorular) olarak oy kullandım... Benim gibi milyonlar olur mu? Belki de...

    Yanıtla (2) (1)
  • Mehmet / 19 Mayıs 2023 01:52

    Değerli hocam.Kim derdiki benim ailemde astsubay gazi.Eşimin ailesinde bir astsubay şehit.geride dul bir eş ve beşikde bir yetim bıraktı.Şehidin babası acılardan kanser oldu Gülhane de tedavi sürerken öldü 72 yaşındayım başa geliyorum kim derdiki a haberi izlemiyorum.Millet ittifakına oy veridim diye bana komşum terörist desin. Asil milletimin ferasetine çok güvendim.Ruhları ve ağızları dilleri çirazesinden çıkmış seceresi düşük siyaaetcilerin kaostan beslenme gayretlerini boşa çıkardı.

    Yanıtla (10) (2)
  • Yorum / 19 Mayıs 2023 01:42

    Chp; iyi parti,zafer,ve mhp tabanındaki Erdoğan karşıtları ile yürüseydi ve bunun sinerjisi ile oy atmayanlarda gelir atardı daha etkili ve kazanma ihtimali daha yüksek olurdu...belkide bu denenecek...üç beş güne hesaplar yapılıp artık neye karar verilirse harekete geçilecektir..Oğan etkili bir yerde olursa bahçelinin yerine geçecek kişi ile en azından uzun dönemli uzun vadeli bir başlangıç olurdu....bunda olmasa 2-3 yıl sonra iktidar olunurdu..ulusal sol, milliyetçiler ve millicilerin ittifakı.

    Yanıtla (6) (2)
  • karar okunur / 19 Mayıs 2023 01:42

    „Barışmayı bilmeyen kavga etmesin“ 9. Cumhurbaşkanı Süleyman Demirel aforizmasıdır. Nerede o kelamıkibar ve ülger olarak da anılan eskiler. Bir kısım seçmen Erdoğan'ın kaba diline aşık. Bu yüzden Erdoğan'ın kendisine kazandırken ülkeye kaybettiriyor.

    Yanıtla (9) (1)
  • Ratio / 19 Mayıs 2023 01:28

    Bunlar dinsiz bunlar terörist bunlar hain... Yine başlayacak. Acaba yeni olarak ne kullanılacak? Merak ediyorum zira lugatte edilmedik küfür hakaret kalmadı.

    Yanıtla (16) (1)
  • Serhat / 19 Mayıs 2023 01:22

    Aynı pkk lideri "biz en çok ilişkiyi Akp ile kurduk" dedi. Kılıçdaroğlu bunu ve daha pek çok akp-apo-hdp-pkk hattında cereyan eden ilişkileri kullanmadı. Toplumun sağ duyusuna güvendi! Ama görüldü ki Millet ittifakı ve Kılıçdaroğlu'na büyük bir tuzak kurulmuştu. Artık anladıkları dille cevap verilecek. Bir anlamda buna mecbur bırakıldı. Bu defa Erdoğan'ın pozitif kampanyaya döneceğini zannetmem. Erdoğan "öfke bir hitabet sanatıdır"a çok inanmış ve bunu çok etkili yapıyor.

    Yanıtla (9) (1)
  • Karar okuru / 19 Mayıs 2023 00:18

    Dış ve iç güçler karşısında pes etmeyen dünya lideri büyük reis ülkenin dört bir yanında destanlar yazmaya devam ediyor. Bazıları kiskansa da 28 mayısta yeni bir çağ açılacak.

    Yanıtla (11) (26)
  • Homeros / 19 Mayıs 2023 00:59

    Kesinlikle katılıyorum.Milli paramız dolar karşısında destan yaziyor.Milletimiz milli parasina o kadar sahip cikti ki doları tahtından indirdi.Şükürler olsun sonunda 1TL=20$ oldu.Hatta kapali carsida rivayet o ki kavga cikmis asil degeri bu degil 1TL=22$ olacak diye.Bu destanı duyan Pakistanlisi, Afganı bilumum cümle millet sınır kapılarımızdan gecmek icin akın akın geliyorlar...

    Yanıtla (15) (2)
  • Yorumcu / 19 Mayıs 2023 01:17

    ‘Dış güçler’ 2030-2035 gibi Mars’a insan gönderecekler fakat sizler “çağ atlatacaksınız” öyle mi?

    Yanıtla (9) (1)
  • KARAR OKURU / 19 Mayıs 2023 01:17

    Duraklama Devri bitecek. Gerileme Devri başlayacak.

    Yanıtla (13) (2)
  • KARAR OKURU / 19 Mayıs 2023 01:16

    Kılıçlar çekildi. Taraflardan biri yenileceğini anlayınca kılıçların ucuna kutsalları taktı. Bu olayı tarihte nasıl hakemler çözemedi ise bugünde Ysk çözemez.

    Yanıtla (7) (0)
  • OkurM / 19 Mayıs 2023 00:42

    Fakirin Gecekondusunu arabasıyla çarpa çarpa yıkarken bir taraftan da kahkahalar atan şımarık zengin çocuğu sahneleri var ya yeşilçamda...IBB'ye kayyum atanırken, İmamoğlu kenara alınırken Soylu ve Göksu'nun yüz ifadelerini merak eden var mı?

    Yanıtla (10) (3)
  • OkurM / 19 Mayıs 2023 00:40

    Her gün biraz daha gerdirmezlerse duşeceklerini tahmin ediyorlar. Seçimden sonra gerginlik vs nin şahikası bekliyor. Seçimden önce imamogluna yasak konusu mahkemede idi. Seçimden sonra artık KAYYUM atanır İstanbul belediyesine. Daha başka ne göreceğiz bakalım dediğimiz bir çok şey turkiyeyi bekliyor.

    Yanıtla (13) (1)
  • Osman / 19 Mayıs 2023 00:32

    AKP geldi geleli kaç şehit verdik?

    Yanıtla (14) (4)