Kandil Cumhurbaşkanı seçtirecek güçte mi?

Millet İttifakı’nın Cumhurbaşkanı adayı Kemal Kılıçdaroğlu’nun Doğu – Güneydoğu illeri gezisi çok coşkulu geçiyor. Gezileri izleyen t24 yazarı Murat Sabuncu, bölgenin nabzını iyi tutan araştırmacı Reha Ruhavioğlu’na atfen şu tespiti yapıyor:

“Kılıçdaroğlu Kürt seçmenin yoğun yaşadığı illerde, 7 Haziran’da HDP’nin oy patlaması gibi sonuç alabilir.”

Kılıçdaroğlu’nun Van mitinginin coşkusu görüntülere de yansıyor.

Türkiye’de 2018’de sandığa giden her 100 Kürt seçmenin yaklaşık, 33’ü AK Parti, 10’u CHP, 57’si HDP’ye oy vermiş. Bugün ise yaklaşık; 21’i AK Parti, 20’si CHP, 58’i HDP olarak görüldüğü ifade ediliyor.

Ak Parti’nin Kürt seçmen oylarında 33’ten 21’e gerileyiş, CHP’nin oylarında yüzde 100 artış gözleniyor.
Bu arada HDP de Cumhurbaşkanlığında Kılıçdaroğlu’nu destekleyeceğini açıklamış durumda.

Soru şu:

-“Kürt seçmen” alanında bütün bu olan bitenler “Kandil direktifleri” ile mi gerçekleşiyor, yoksa Kürt seçmenin kendi tercih iradesi ile mi?

Taa Cumhurbaşkanı’nın diline varıncaya kadar bir “Kandil edebiyatı” akıp gidiyor. Birebir tv mülakatına gelindiğinde, -Erdoğan böyle bir şeye yanaşmıyor ya- herhangi bir AK Parti’li yetkilinin yüzüne karşı, “HDP’ye oy veren tüm Kürt seçmenlerin Kandil direktifi ile hareket ettiğini mi düşünüyorsunuz?” sorulduğunda “ık – mık” ediyorlar ama netice itibariyle “Evet aynen öyle düşünüyoruz” gibi bir söz de söyleyemiyorlar. Çünkü orada 6 milyon küsur oy var, tüm Kürt seçmenlerin Kandil direktifi ile hareket ettiğini söylemek, Kandil’e olağanüstü bir güç atfetmek anlamına da geliyor.

Ak Parti’nin yüzde 33’lük payı yüzde 21’lere düşmüş. Demek ki oraya oy veren vaz geçmiş, başka yere gitmiş. Kandil’in, yani PKK’nın direktifleri ile mi?

Cumhurbaşkanı Erdoğan “Kandil’in desteği ile beraber bu ülkede cumhurbaşkanı olacak. Benim milletim Kandil’den aldığı destekle cumhurbaşkanı olana bu ülkeyi teslim etmez” buyurdu malum. Kamuoyu bu sözün “teslim etmez” kısmını tartıştı daha çok, ama bu sözün “Kandil’in desteği ile Cumhurbaşkanı seçilebilme” ihtimali üzerinde durulmadı. Bu yaklaşım, HDP desteğini Kandil ve PKK ile aynîleştirme düşüncesinin ürünü. Oradan yola çıktığınızda da tüm HDP oylarına terör örgütü gölgesini düşürmüş oluyorsunuz, oradan da Cumhurbaşkanı seçimi dahil Türkiye’nin en hayati konularını “PKK’nın – Kandil’in” belirlediği gibi bir noktaya geliyorsunuz.

Sorayım: Siz gerçekten böyle mi düşünüyorsunuz?

21 yıldır iktidardasınız, o zaman ne yaptınız terörle mücadele adına ki, ayakkabı numaralarını bildiğiniz 80 – 100 terörist hala Türkiye’nin Cumhurbaşkanı seçiminde en etkili aktör- faktör oluyor?

Eminim bu denklemi kuranlar ne dediklerinin farkında değiller. Toplumun geriye kalanını bir “Beka kaygısı”na sokmak ve oylarını devşirmek için fay hatlarına akıl almaz bir enerji yüklemek demek bu.

Cumhurbaşkanı Erdoğan en son Konya konuşmasında buna bir şey daha eklemiş. Yapıyor zaman zaman bunu.

“Bay bay Kemal yanındakilerle beraber emri nereden alıyor? Kandil’deki teröristlerden alıyor. Biz emri Allah’tan alıyoruz.”

Allah Allaaah!

Bunu söylerken içi titremiyor mu? Seçim için bu kadarı da mı? Ne kadar kolay söyleniyor bu sözler Rabbim?

Erdoğan böyle bir sözü 2018 yılında Karadeniz gezişinde söylediğinde de aynı duyguları yaşamıştım. O zaman “Onların Doları varsa…” diye başlayan bir cümle kurmuştu. “Bizim de Allahımız var” demişti.

Baktım dün, Dolar kuru Ekim 2016’da 3 Lira barajını aşmış, 24 Haziran 2018 Cumhurbaşkanlığı seçimleri sırasında 4.64 Tl imiş. Enflasyon da 15.4’müş. Erdoğan’ın yukardaki sözü söylediği tarih ise 10 Ağustos 2018’miş.

Şimdi dolar kaç, enflasyon kaç? Ne oldu, ne yaptık biz? Ne düşünsün şimdi ekonomideki gelişmeler, iktidarın hesapsızlıkları ve Kandil işleri konusunda yeterli bilgiye sahip olmayan mesela gençler? Ne düşünsün?

Hadi, “Beka sorunu” deyip toplumun bir kesimini büyülediniz, ya öte yanda inanç alanında nasıl bir kafa karışıklığına sürüklediniz insanları?

Bu kadar ucuz mu görünüyor sizin oralarda inanç konuları? Bu kadar kolay mı “Devlet adına” ülkenin fay hatları ile fütursuzca oynamak?

Yazık, çok yazık.

Şunu söyleyeyim: Kandil ya da İmralı ile çok oynamayın. Size çok faydası olmuyor. Üstelik başka çok başka dosyalar açılıyor. Oslo işleri, İmralı tutanakları, Öcalan’a sağlanan villa olanakları… Kim bilir belki çözüm süreci sırasında Kandil’e gönderilen mesajlardan da bizim – mesela Akil İnsanların bile- bilmediği şeyler vardır. Ben, o süreçte iktidarla birlikte rol alan HDP’lilerin bile bazı şeyleri -müzakere disiplini- içinde henüz açıklamadıkları gibi bir noktaya geldim en son… Mesela, Bülent Arınç’ın Dolmabahçe mutabakatı ile ilgili bildiklerini biz biliyor muyuz?

YORUMLAR (220)
YORUM YAZ
İÇERİK VE ONAY KURALLARI: KARAR Gazetesi yorum sütunları ifade hürriyetinin kullanımı için vardır. Sayfalarımız, temel insan haklarına, hukuka, inanca ve farklı fikirlere saygı temelinde ve demokratik değerler çerçevesinde yazılan yorumlara açıktır. Yorumların içerik ve imla kalitesi gazete kadar okurların da sorumluluğundadır. Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır. Özensizce belirlenmiş kullanıcı adlarıyla gönderilen veya haber ve yazının bağlamının dışında yazılan yorumlar da içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır.
220 Yorum
  • Ahmed 61 / 04 Mayıs 2023 20:55

    Allah'tan emir almayı biz şöyle anlıyoruz;Misal,Zekat vermeyi Allah emretti,biz bu emri Allah'tan aldık.Haşa kimseye vahyi gelliyor değil .Böyle inanan dinden çıkar

    Yanıtla (2) (1)
  • Karar Okuru / 05 Mayıs 2023 08:21

    Çevir kazı yanmasın!

    Yanıtla (2) (0)
  • Yahyalı / 04 Mayıs 2023 20:23

    Bir zamanlar terörle anılan Gabar petrolün başkenti oldu. Hayırlı olsun. Halka hizmet Hakka hizmettir. Birileri görmezden gelse de!

    Yanıtla (8) (17)
  • Birisi / 04 Mayıs 2023 22:18

    Petrol, doğal gaz, Patriot fuzeleri ihraç eden ülke olduk, onu yazmayı unutmuşsunuz.... Seçim öncesidir, üfürmeye bir engel yoktur.

    Yanıtla (10) (5)
  • Ahmed 61 / 04 Mayıs 2023 17:31

    Bir müslüman emri kimden alır?Allah'tan.Biz hergün Allah ile konuşuyoruz!Kuran okuyorsan Allah ile konuşuyorsun demektir.

    Yanıtla (6) (26)
  • Hakan / 04 Mayıs 2023 17:59

    Allah size ayetler üzerinden ne emrediyor o zaman. Adaletli ol diyor mesela. Yalan söyleme, çalma çırpma, kul hakkı yeme.

    Yanıtla (23) (1)
  • Ahmed 61 / 04 Mayıs 2023 18:11

    Hakan doğru söyledi.En büyük adalet 'kişinin kedine yaptığı adaletir' Kendine adaleli olmaya hiç kimseye adaletli olmaz.Ancak enbüyük yalancı olur.

    Yanıtla (2) (1)
  • Ahmed 61 / 04 Mayıs 2023 20:42

    Hakan doğru söylüyorsun.Enbüyük adalet kişinin kendine adil olmasıdır.İnsan Allahın emirlerine uyduğu kadar adildir.Varmi bu sözde bir eğrilik?

    Yanıtla (1) (1)
  • Muammer / 04 Mayıs 2023 19:08

    Ahmed 61, sen emri tarikat şeyhinden alıyorsun.. Bunun farkında bile değilsin..

    Yanıtla (9) (2)
  • Karar Okuru / 04 Mayıs 2023 20:45

    Ahmed 61 eksik söylemiş. Eksik olunca bazen yanıltıcı oluyor. Bir Müslüman emri farklı yerlerden alabilir. Mesela; Kuran'da yalan söyleme diye emir vardır. Hayrettin Karaman, eğer doğruyu söylemek mevcut iktidara zarar vermekteyse yalan söyleyebilirsin der. Yani bazı müslümanlar Kuran'dan (Allah'dan) önce Hayrettin Karaman'ın emrine uyarlar mı? Uyarlar. Çünkü Hayrettin Karaman'ın kapısını araladığı düşünce olan; bazı insanlar veya cumhur "küffara karşı savaş" halindeler!

    Yanıtla (5) (0)
  • Karar Okuru / 04 Mayıs 2023 21:02

    "Bir müslüman emri kimden alır?" Cevabım; bir Müslüman emri komutanından alır. Hangimizin sözü doğru? Referanslarımız nedir? Konu din ise Ahmed 61 doğruyu söylemekte. Konu ülke savunması ise benimki doğru. Ortak noktamız var mı? Var. Seçim. Ülkeye bir hizmetkar seçeceğiz. Bu hizmetkar emri kimden, neyden almalı?: Bana göre TC Anayasası'ndan. Din apayrı bir konu. "Ben Anayasayı tanımam" diyebilecek birisi, dini kurallara uysa bile, ülkeyi yönetebilir mi? Söyle Ahmed 61 yönetebilir mİ?

    Yanıtla (4) (0)
  • Karar Okuru / 04 Mayıs 2023 21:08

    "Biz hergün Allah ile konuşuyoruz!" demiş Ahmed 61. "Biz" öznesini açıklamamış. Sorayım. Belki açıklar. "Biz" kapsamına ülkedeki tüm insanlar girer mi? Çok geniş oldu. Biraz daraltayım. "Biz" kapsamına Millet İttifakı girer mi? Yine geniş oldu. Biraz daha daraltayım. Millet İttifakı'na oy verecek olan ben "biz" kapsamına dahil miyim?

    Yanıtla (2) (0)
  • Baki / 04 Mayıs 2023 01:21

    YORUMSUZ! "Buralar Mezopotamya! Buralar Türkiye'nin en bereketli toprakları. Buralar vaadedilmiş topraklar! Musa bütün ömrünü bu toprakları aramakla geçirdi. Geldiler bu toprakları da kuruttular". "Bizim ķüçük hesaplarımız yok. Biz 100 yıllık cumhuriyeti değiştireceğiz" Yorum yazsam, nasıl olsa yayınlamazsınız. O nedenle sadece alıntı yaptım.

    Yanıtla (10) (3)
  • muzaffer / 04 Mayıs 2023 11:35

    Bizim ķüçük hesaplarımız yok. Biz 100 yıllık cumhuriyeti değiştireceğiz" Bu ifade yok.

    Yanıtla (0) (0)
  • Baki / 04 Mayıs 2023 14:52

    2 kişiden alıntı yapılmıştır.

    Yanıtla (0) (1)
  • muzaffer / 04 Mayıs 2023 20:32

    O zaman iki isim yazacaksınız.

    Yanıtla (0) (0)
  • Hasbi Mentesoglu / 04 Mayıs 2023 02:39

    Neden secimlerde HDP bu kadar kilit bir rol oynuyor? Bu sorunun cevabi cok basit: Demografi yani ülkenin nüfüs yapisi nedeniyle. Iste bu nedenle Suriyeliler, Afganlar ve diger kacak ve siginmacilar bu ülke icin en büyük beka sorunudur. Eger bu saydigim gruplar TC'de kalici olursa, bundan 20-30 yil sonra, su anda HDP'nin sahip oldugu güce, belki cok daha fazlasina sahip olacaklar. Hadi Kürtler binlerce yildir bu cogrfayada yasiyor. Peki Suriyeliler, Afganlar, Afrikalilar vs.? Bu isin sakasi yok.

    Yanıtla (48) (10)
  • Hayret / 04 Mayıs 2023 05:20

    Kurtuluş savaşını beraber verdiğimiz Kürt vatandaşlarla ekonomik gerekçelerle ülkemize gelen çoğu vasıfsız radikal dinci fikirleri baskın ülkelerinde bir taşı gediğine koymamış insanları kıyas etmeniz de gerçekten adaletsizlik olmuş. Hdpnin PKK’dan emir aldıkça TC siyasetinde hiç bir gücü olmayacaktır kimin yanına yanaşıp siyasi şiddeti terörü meşrulaştırma abuk davranışına girişse o grubu seçmen ilk seçimde uzaklaştırır. hdp nin demokratik Türkiye için aklını başına alması herkes için hayırdır.

    Yanıtla (6) (6)
  • Hasbi Mentesoglu / 04 Mayıs 2023 13:40

    Hayret, beni gercekten hayretlere düsürdün. Ben hangi cümlemde ve nasil Kürtleri siginamcilar ve kacaklarla karsilastirdim? Gösterin bana. Ben mesajimda kimseye hakaret etmedim, ama siz TC'deki siginmaci ve kacaklari asagilamissiniz. Gelenlerin hepsi Einstein da olsa, benim cevabim hayir olurdu. Cünkü bu kadar büyük, etnik, dilsel ve kültürel olarak homojen bir grubu hicbir ülke kabul etmez. Bunun burada anlatamayacagim kadar cok sakincasi var. Zaten bu nedenle kimse onlari kabul etmek istemiyor

    Yanıtla (6) (0)
  • Cevap / 04 Mayıs 2023 14:15

    kürt vatandaşlar gibi olur biz dedik.sığınmacılar sınırdan hiç bir kurala tabi olmadan aktif savaş olmayan yerden gelmiştir geçiçi sığınma ülkelerindeki savaş bomba bitince bitiyor anlaşma ahit bu. legal yollarla gelmiş gçöçmenlere okuma eligible working gibi kimse bir şey deme hakkına sahip değil. tcnin doğudan mülteci kabül etme anlaşması yok önce yaşadığın devletin anlaşmalarını bilirsen sığınmacılar kürtler gibi olacak başımıza tipinde yorumları anayasa anlaşmalar ve hukuka uygun yaparsın.

    Yanıtla (1) (2)
  • Hayret / 04 Mayıs 2023 05:23

    Demirtaş son açıklamalarıyla bir bakıma bu işlerden hayır gelmeyeceğini anladığı mesajı veriyor.. hadeee hendeklere ABD silah yığmış fırsat bu fırsat edebiyatı yaptığı niteliksiz pazarlık masası kurduğu gün demokrasiye inanmayıp herşey bozulur bu berbat sarkacı yaratırsa ilk altında kalacak olan da kendisi ve ona güvenen vatandaşlar olur..

    Yanıtla (6) (3)
  • Hayret / 04 Mayıs 2023 05:26

    Bu vesileyle Kürt vatandaşlardan özür diler bu saçma kıyaslara giren insanlara biraz akıl biraz vicdan dileriz..

    Yanıtla (2) (1)
  • Hayret / 04 Mayıs 2023 05:30

    İnsanların öz yurdunda oy vererek tercih beyan etmesi haktır. Kürt vatandaşlar da bu manada elbetteki oy verip demokrasiye katkıda bulunacaklar..bu kurtuluş savaşını herhalde kendi başına vermedin.. herkes eşit vatandaş bunu asla aklınızdan çıkarmayın. Mülteci meselesini kürt vatandaşlara bağlama işi tam bir haksızlık ve gerizekalı bir izansızlıktır..

    Yanıtla (3) (3)
  • yorgun / 04 Mayıs 2023 10:26

    Evet mülteci konusu ile Kürt kardeşlerimizi ilişkilendiremwyiz, kürtler bu memleketin evladı, vatandaşı, hainlik yapan da kim olursa olsun hoş görülmez.

    Yanıtla (2) (0)
  • Hayrete Hayret / 04 Mayıs 2023 12:10

    Hakaret edemeden cevap yazamayan bir insanı kim neden ciddiye alsın ki? Hayret !

    Yanıtla (1) (1)
  • OkurM / 04 Mayıs 2023 08:43

    Uluslararası anlaşmalar var. Mülteci konusunda yapabileceğimiz şey sınırlı. Miz miz etmekten ziyade bu konuyu avantaja çevirmenin yolunu bulmak gerek. Sağlam entegrasyon politikaları. Avrupa din farkına rağmen bu konuda becerikli. Bizim bir çok avantajımız var. Beslediğimiz insanları kendimize düşman etmeyelim. Bu konu artık ortalıkta aleni tartışılmamalı. Arap düşmanı olarak adımızın çıkmasının Uluslararası siyasette bize bir faydasi yok.

    Yanıtla (0) (7)
  • Maho / 04 Mayıs 2023 18:19

    Arkadasim ben Avrupa'nin göbeginde yasiyorum. Gel de buradaki sorunlari gör. Gelenlerin hicbiri TC'de mülteci statüsüne sahip degil. Sadece Suriyeliler gecici koruma altinda olan siginamci statüsünde. Bu hukuki ve ilk defa AB tarafindan olusturulmus bir statü. Suriyeliler disinda kalan herkes, kacak göcmen. TC'nin eli hukuki olarak cok güclü cünkü istedigi an Suriyelileri geri gönderebilir. Bunu yapmayan AKP. 7-8 milyonluk, homojen bir kitleyi entegre edemezsin, onlarla ülkeni paylasirsin.

    Yanıtla (4) (0)
  • İlker / 04 Mayıs 2023 09:27

    Suriyeliler,Afganlılar,Afrikalılar sana ne yaptı abiciğim?Bana münferit bir iki olaydan bahsetme ama lütfen.Bu adamların karıştığı suç oranı herhangi Kürt,Türk ,Laz,Arnavut kökenli Türk vatandaşından fazla mı sence?Didim’de,Kuşadası’nda ev alıp oturan İngiliz ya da Alman’ı görünce içlerinizin yağı eriyor ya ona bozuluyorum.Sen köken olarak safkan Türk müsün?Mehmet Akif Arnavut mesela,o yazdı diye İstiklal Marşı’nı değiştirelim mi?Ya bırakın Allah aşkına bu işleri

    Yanıtla (1) (9)
  • Hasbi Mentesoglu / 04 Mayıs 2023 18:32

    Bu konuyu burada bin defa anlattim ama Islamcilar TC'yi bir din devleti haline getirmek icin kararli oldugu icin, gercekleri görmek istemiyor. Didim'den ev alan hicbir yabancinin TC'de kalici olmak, vatandaslik almak gibi bir talebi yok. Bu insanlari icin bedava saglik, ilac ve egitim hizmeti vermiyoruz. Baste Suriyeliler olmak üzere diger gruplarda durum böyle degil. Adamin TC'ye hicbir bagliligi yok ve ben burada yasayacagim, burada sartlar daha iyi ve sen bana vatandaslik vereceksin, diyor.

    Yanıtla (6) (0)
  • Hasbi Mentesoglu / 04 Mayıs 2023 18:36

    Siz neden bu insanlarin TC'de kalici olmasini istiyorsunuz? TC kaynaklari kisitili olan, fakir bir ülke. Eger isteginiz bu insanlarin refah icinde yasamalari ise, birakin AB'ye ya da Körfez ülkelerine gitsinler. Ama hayir, asla böyle bir sey söylemiyorsunuz. Tek argümaniniz, onlar Müslüman. Suriyede savas var diyorsunuz. Peki, Suriyede hala 15 milyon Müslüman var. Onlar da TC'ye gelmek isterse, kabul mu edeceksiniz? Ya da 3-4 milyon Afgan daha gelirse, ne yapacagiz? Onlar da Müslüman?

    Yanıtla (6) (0)
  • Karar Okuru / 04 Mayıs 2023 19:36

    Dalga mı geçiyorsunuz. Ülkenin, şehirlerin sağlık, eğitim, şehircilik, ulaşım, iş alt yapısı belli. Hangi alt yapı ile bu saçmalığı yapıyorsunuz? Amacınız ne? 36 kişi kapasiteli Real Madrid tfutbol takımına 300 tane voleybolcu alır mısınız? Alırsanız aklınızdan kuşkuya düşün.

    Yanıtla (4) (0)
  • efedamat / 04 Mayıs 2023 19:17

    onların doları varsa bizim Allahımız var demiş. Ama ALLAH akıl vermiş. Abd dolarının üstünde in god we trust (Allaha(tanrıya)inanıyoruz. o nedenle 1 usd şu anda 20 tl yi aşmış durumda.

    Yanıtla (1) (0)
  • Baybars / 04 Mayıs 2023 19:15

    Evet. Önceki seçimde Erdoğan'ı destekleyen mektup ve konuşmaları oldu ve seçimi de Erdoğan kazandı.

    Yanıtla (1) (0)
  • Okumaz / 04 Mayıs 2023 19:14

    Burada, Ahmet 61 diye birisi var, bugün, nasıl olmuşsa, peş peşe "biz Allah'tan emir alıyoruz" diye yazıp duruyor. En büyük istismarcilar, O'nun ismini kullanarak iş yürütüyorlar. Herkesin bildiği bu gerçeği tekrar hatırlatmak gerekiyor.

    Yanıtla (4) (0)
  • Feyyaz / 04 Mayıs 2023 17:42

    Bülent Arınç'a sor bakalım sana ne anlatacak.

    Yanıtla (1) (0)
  • Adam / 04 Mayıs 2023 17:25

    Kürt seçmen kendi iradesi ile harket ediyor. Söylenen sözler kurt seçmene hakarettir. Kürtler sandıkta bunun cevabını verecektir.

    Yanıtla (7) (3)
  • Zenci Musa / 04 Mayıs 2023 14:36

    Kandil Cumhurbaşkanı seçtirecek güçte mi?.......Allah Allaaah!.....***...tabi ki mümkün degil...misal:fakat evde bir,iki de olsa,,,HAMAM BÖCEĞİ görseniz ne kadar eviniz muhtesemde olsa,,Icinize siner mi..?..Caba gostermezmisiniz onlari YOK ETMEYE ve alt yapısını..?..Konunun ozeti budur...

    Yanıtla (5) (3)
  • KARAR OKURU / 04 Mayıs 2023 15:39

    dünyada evimiz sayılır ne yapalım dünyada hamam böcekleri var diye marsa mı gidelim! hamam böcekleri evin içinde değil dışında ama sizin kafanızın içi hamam böceği dolu olduğu için kendiniz hariç heryerde hamam böceği görüyorsunuz.

    Yanıtla (5) (1)
  • Zenci Musa / 04 Mayıs 2023 17:17

    15:39 ..laf ebeligine bırakalım..cok seviyorsan git onlarla yaşa..gayet NET...

    Yanıtla (0) (5)
  • Serhat / 04 Mayıs 2023 15:06

    Bir dönem Erdoğan'a Kürt sorunu ile ilgili adeta danışmanlık yapan, sözleriyle direten, toplantılarda yol gösteren yazarlar burada toplanmışlar. Yapılanlar ortada, gelinen nokta aşikar. Şimdi sesizce arka plana çekilip yazılarınızla muhalefet nedir? Sizin hiç kabahatiniz yok değil mi?

    Yanıtla (2) (8)
  • Serhat / 04 Mayıs 2023 17:16

    Bu isimle yazan kişi aşağıdaki Serhat değildir. İnşallah kötü niyetli değilsindir. İsim benzerliği olduğunu zannediyorum.

    Yanıtla (1) (1)
  • karar okuru / 04 Mayıs 2023 00:51

    Kurt vatandaslar kandilden de apodan da directif alma noktasinda degildir. Kendi oz iradeleriyle Kim onlara refah huzur adalet insanlik medeni yasam sunacaksa kime inandiysalar ona oy vercekler..hadi demirtas ya da apo desin oylar iktidara biz pazarlik yaptik sole bole tek bir oy verdirebilecekler mi Isin asli budur siddete bulasmayan yardimci olmayan insanlar terorist degildir. siddet icerikli teror siyaseti ve ya sempatisi bu ulkede Hic bir gruba fayda getirmez..bizzat o gruba zarar getirir..

    Yanıtla (33) (5)
  • misafir / 04 Mayıs 2023 08:43

    bu yorumu ciddi yapmadın heralde.bugü kürt seçmen chpye destek veriyorsa selo sayesinde,desteğini çekerse chp doğuda miting yapmak için adam bulamaz

    Yanıtla (12) (7)
  • Cevap / 04 Mayıs 2023 14:07

    Cesareti varsa Selahattin bey aynı dediğin gibi yapsın da görelim etki gücünü iktidara oy taşısın gücü yetiyorsa.. tabiki yetmiyor bu sebeple onun da eli mahkum.. akpye anlaşıp hapisten çıkarım demiş hadi anlaşsın da görelim.. o da milletin iradesine demokrasiye tabi.. hadi buyursun rezil olsun..

    Yanıtla (2) (3)
  • yorgun / 04 Mayıs 2023 15:55

    Kürt olup pkk yı terörist gören, desteklemeyen, mesafeli olan kardeşimdir, bu kişinin kürt olması önemli deği, bu kürt kişi kardeşimdir,bu tür kişiler de oldukça fazladır. Hdp kürtler için sorundur, engeldir, kürt kardeşlerimize yanlış şeyler empoze ediyor, yani ayrımcılığa, bölmeye, bölgeciliğe, isyana, düşmanlığa sürüklüyor.,hdp kürtleri temsil etmez, edemez.

    Yanıtla (7) (0)
  • Zenci Musa / 04 Mayıs 2023 17:15

    00:51..Ciddimisiniz..?..Sıkıysa PKK tehdit alanlarında "malum" parti harici oy veriksin ..Istanbul,izmir,G.antep vb yerlerde Akil oyunları laf ebeligidir..Hepimizin cikari ve gayet net olan ve Tek yol TURK MİLLETİ düsturu..gerisi de yok...

    Yanıtla (0) (1)
  • akil insan / 04 Mayıs 2023 16:32

    aslında pkk eski günlerinde olsa,cb seçtirir.en korunaklı yerde eylem koyar.mahkeme kurardı vs.ANCAK tecavüzcü savaş ağasının ağlamasına bakarsak,elebaşlarının ölüm listesinde olduğunu,her gün onlarca ölüm olduğunu ağlayarak yalvarması onları mağaraya hapsetmiş mehmetçik.hatta hadım etmiş rahat olun sizi bir zamanlar 'akil insan 'olarak seçmiş olan iktidar, aslında ''yal kabağı'seçtiğinden habersizdi.bir hataydı.yanılgıydı.ancak yenilgi değildi.Zaferi sulh ile, kan dökmeden,kazanma düşüncesi

    Yanıtla (4) (0)
  • Karar Okuru / 04 Mayıs 2023 16:23

    Cumhur ittifakında hayret edilesi bir nefret dili ayyuka çıktı. Nefret dili ne zamandan beri milleti birleştiren dil oldu? Yoksa bunların amacı milletteki ayrışma belirtilerini kemikleşmiş hale getirmek mi? Bu düşünce hafızamda giderek güçleniyor. Ya, Hz. Muhammed'in Dini, İslam Dini bu kadar mı yanlış yorumlanmalıydı? İslamiyet bu kadar mı zayıflatılmalıydı? Cumhur ittifakı olarak yeni nesillere İslamiyet adına verilecek bir mesajınız kalmadı mı? Nefretin sonu nereye varacak?

    Yanıtla (7) (1)
  • Ahmed 61 / 04 Mayıs 2023 15:52

    Allah'a dayananlara ,ondan emir alanlara(emilerine uyanlara)Selam olsun

    Yanıtla (5) (14)
  • Ahmed 61 / 04 Mayıs 2023 15:45

    Güzel tefsircileriniz maşallah.Sırtını pyd,ypg,pkk ye dayayanlar yokmu?Var.Bizde sırtımızı Allah'a dayandık.Ona dayananlar mağlup olmaz, mahcup olmaz,mahrum olmaz.Kuran Allahın emirleri ile dolu değilmi?

    Yanıtla (5) (7)
  • Derman Bey / 04 Mayıs 2023 14:17

    AKP'li seçmen için "oy verebilme yeterliliğine sahiptir" kağıdı olmalı. Bir kısmı artık Erdoğan'ı peygamberlikten çıkarıp "ilahlık" mertebesine çıkarmaya başladı çünkü. Dünya liderliğinden peygamberliğe, oradan da ilahlığa. Allah akıl vermesin bu kesime.

    Yanıtla (17) (9)
  • Okur / 04 Mayıs 2023 14:36

    Yani 11 seçim kaybetmiş, ne dediğini bilmez, anyayı konyayı karıştıran, sağ mı sol mu, muhafazakar mı kemalist mi, anarşist mi yurtsever mi, kollektif mi milliyetçi mi olduğu belli olmayan Kemal'e oy veren senin oy verme yeterlik belgen var mı?

    Yanıtla (12) (16)
  • Derman Bey / 04 Mayıs 2023 15:00

    Peygamber efendimiz senin kafanla hareket etseydi Kabe'nin anahtarlarını "işin ehline" değil, "yandaş"a verirdi. Sen ve senin giblier de Hz.Peygamberi suçlardı. Hz. Hamza'yı öldüren Hz.Vahşi'yi "affeden" bir peygamber var iken, sizdeki bu "katı kötülük ve kin" hali iflah olmaz. Ruhunuz ve kalbiniz "dumura" uğramış maalesef.

    Yanıtla (13) (2)
  • Okur / 04 Mayıs 2023 15:15

    Yani meseleyi niye asr-ı saadete götürüyorsun? Bu durumda senin mantığınla Kemal, Hz. Peygamber gibi mi oluyor? Merak etme asr-ı saadeti senden daha iyi biliyorum. Sen bilgiyi yüklenmişsin ancak o dönemin ruhunu anlamamışsın. Kıyaslama yapacaksan şimdiki bu durum, Peygamberimizin ordunun başına Abdullah b. Selül'ü geçirmesi gibi olur. Yapar mıydı bunu Hz. Peygsmber?

    Yanıtla (4) (3)
  • Kurt kapanı / 04 Mayıs 2023 15:36

    önce kendi gözünüzdeki koca mertekleri bir görseniz ya! başkasının gözündeki çöple uğraşıyorsunuz. sizde de yok yok ne ararsan var. bak buna atalar ne demiş tencere dibin kara seninki benden kara. iki tarafta tıpkı birbirinin aynısı. 20 senede biribirinize benzemişsiniz. ülke bu tahteravalliden kurtulacak. bozkurtlar dirilecek. Kurt nesli daha son sözü söylemedi. Unutmayın Kurt koyuna bekçilik yapmaz.

    Yanıtla (1) (4)
  • Karar Okuru / 04 Mayıs 2023 14:42

    Sayın Taşgetiren, bu yazıyı umarım okursunuz. Seçimden sonra adı varlık göstermeyecek ancak yaptıkları unutulmayacaklar listesindesiniz. 28 Şubat'ın Reha Muhtar'ından daha kötü durumdasınız. Onun ne olduğu belli idi peki siz nesiniz? Sizin hem yazılarınızla, hem örnekliğinizle İslamiyet'e verdiğiniz zararı kimse veremezdi. Belki de hep böyle idiniz ama iyi niyet işte..

    Yanıtla (15) (13)
  • DeliDumrul / 04 Mayıs 2023 15:09

    Yazarın bu sözleri hak etmediğini, sağduyuya davetin ve İslam adına kaygılanmanın doğru ve meşru olduğunu düşünüyorum. Bu ayrıştırıcı ve kesin yargılı dilin, en asli sorunumuz olduğunu umarım fark edersiniz.

    Yanıtla (10) (1)
  • yorgun / 04 Mayıs 2023 15:35

    Ahmet abi akp yi, c. ittifakını eleştirebilir, bende eleştiriyorum ama chp yi, m. ittifakını fazla eleştirmemesi enteresan,

    Yanıtla (4) (4)
  • Ali İncirci / 04 Mayıs 2023 15:29

    Erdoğan ve Bahçeli işi iyice çığırından çıkardılar, millete resmen her gün "taciz ateşi" açıyorlar! Allah o taciz ateşlerinin merkezlerini top yekün yerle bir etme kudretine sahiptir, bunu göreceğiz inşaallah!.

    Yanıtla (6) (1)
  • KARAR OKURU / 04 Mayıs 2023 15:28

    Türk seçmeni 20 yıl en uzun toleransı krediyi sağ muhafazakar geleneğe tanıdı. Ve görüldü ki bu geleneğin davanın yılmaz savunucularının davaları konusunda zerrece hassasiyetleri, samimiyetleri yoktur. Onca yıllık muhalefet mücadele esasında Makam, mevki, servet içinmiş yani ciğere uzanıncaya kadar ogünün muktedirlerinin işleri mundarmış. Takke düşmüş kel görünmüştür.

    Yanıtla (4) (0)
  • karar okuru / 04 Mayıs 2023 15:26

    Türk halkı din üzerinden siyasete artık son vermeli. tabi bunu aşmak çok zor. batı toplumları yaptığı reformlarla bu süreci aştı. din ile dünyayı ayırdı. bizde hala din ve siyaset iç içe. yapmayın etmeyin demekle olmuyor. yaşanması gerekiyor. er geç bizde de aynısı olacak. alt yapı ve ekonomi-politik bunu gerektiriyor.

    Yanıtla (6) (0)
  • Sorular / 04 Mayıs 2023 15:22

    Akepenin her söylemi mantık hatası. söylenenleri mantık denklemine vurun devreler yanıyor. Toplumun nefretle baktığı kandil destekleyeceği siyasi tarafın oy kaybedeceğini bilmeyecek kadar ahmak mıdır?Öyle bir açıklamanın tam ters etki yapacağı aşikar değil midir? Kandilin Kürt seçmeni yönlendirecek etkisi gücü var mı denmek isteniyor? Denmiyorsa neyin peşindesiniz? Rusyayı dize getiren İHA SİHA bugüne dek KANDİLe bir gece ansızın neden gitmemiştir. Gitmek için neyi kimi beklemektedir?

    Yanıtla (3) (0)
  • Salih Yıldırım / 04 Mayıs 2023 14:08

    Ahmet, zoruna mı gitti, bay bay Kemal emirleri kandilden almıyor mu. Reisin biz emirleri Allahtan alıyoruz demesi mecazı anlam taşıyor. Sende anladın fakat milletin kafasını karıştırmak için kurcalıyorsun. İstiklal harbinde demek ki Maraş'taki Ermenilerin tamamını çıkaramamışlar sen nasıl olduysa kaldın. Aleviyim deyip te mi kurtuldunuz. Ö dönem aleviyim diyen Ermenilere dokunmadılar.

    Yanıtla (14) (23)
  • DeliDumrul / 04 Mayıs 2023 15:19

    Memleketin asıl derdi, ayrıştırıcı, ötekileştirici ve İslam'ın evrensel kaidelerini, nitekim Sünnetullahı anlayanamış dilin çıktığı dimağdır. Sırumluluk makamında ki siyasi irade öyle sağa sola çekilecek "mecazi" ifadelerle, algı siyaseti ve göz boyama yapamaz. Mecazi denilen o ifadelerin, Allah'la aldatmak olduğunu öğrenin artık.

    Yanıtla (7) (0)
  • Misafir / 04 Mayıs 2023 15:00

    Boşuna heveslenmeyin Reis'i yine Cumhurbaşkanı yapacağız.

    Yanıtla (10) (16)
  • Derman Bey / 04 Mayıs 2023 15:12

    Di mi ya!.. Garanti etmişsiniz "kaderi"

    Yanıtla (5) (0)
  • Ratio / 04 Mayıs 2023 14:04

    Seçim sonunda kakafonik bir Akp grubu bizi bekliyor. Reisçiler, hizbullahçılar, dsp, ulusalcılar, özlem zenginller, antiözlemzenginler ve bunlara yandan ayrı bir ses olarak mhp. Bir mağlubiyet sonrası bu grup birbirini yer benden söylemesi.

    Yanıtla (7) (6)
  • millet / 04 Mayıs 2023 13:38

    sizin gerçekten şaftını kaymış yaaaa

    Yanıtla (4) (2)
  • Great Türkiye / 04 Mayıs 2023 13:31

    Sayın Taşgetiren kararda yazmanız sizin de illaki muhalefet olmanız anlamına gelmez. Size yakışan İktidarın yanlış ve hatalarını yazarken, başarılarını ve doğrularını da yazmak. Ama ne yazıkki muhalefet gibi birazda üstü kapalı muhalefet yapıyorsunuz.

    Yanıtla (8) (15)
  • Hacı Oğlu / 04 Mayıs 2023 13:23

    Kürtler Tayyibe oy verirse Kürt vatandaşlarım, Tayyip’e oy vermezlerse kandil oluyorlar Bunun asıl sebebi de CHP ve Meral hanımdır. çünkü bunlar Kürt konusunda doğru dürüst bir kelime dahi etmiş değiller. Meral’in söyleyeceği cümle şu: kimsenin bu sorun için PKK’ ile oturmasına gerek yok. Ben seçilirsem kimse Kürtler için kandil deyip onlara hakaret edemez.

    Yanıtla (13) (1)
  • Sezgin / 04 Mayıs 2023 13:16

    Kur'an-ı Kerim'in mızraklara bağlanması gibi bir olaydır din istismarı. O kadar acıdır ki Hz. Ali bile bu istismarcılarla baş edememiştir.

    Yanıtla (14) (0)
  • cemil cahit giray / 04 Mayıs 2023 12:53

    kimse milletin aklıyla dalga geçmesin. kandil, iktidara malzeme vermek adına tersine propaganda yapıyor. akıl var mantık var; kandil'den yapılan açıklamalar muhalefetin mi yoksa iktidarın mı işine yarıyor? basitçe bir akıl yürütmeyle cevap gayet net: iktidarın işine yarıyor.

    Yanıtla (17) (1)
  • Bekir Uney / 04 Mayıs 2023 12:53

    Taşgetiren Yüce Allah Ayeti de benim iznim olmadan şeytan bile hareket edemez buyuaktadir.Keşke o diliniz ve kaleminiz yapılan yatırımları görüp yazabilseydiniz.Ama nafile .Allah Alak S.6.7. Ayetini hatırlatıyor sunuz.

    Yanıtla (8) (15)
  • Baki... / 04 Mayıs 2023 12:48

    Vatan, bir, devlet bir, bayrak bir, millet bir, hamdolsun dinimiz de İslam...... Diğer konuda TÜRK, KÜRT, ÇERKEZ, LAZ.... ALEVİ, SUNNİ.....bu memleketin insanı-vatandaşıyız, ortak tarih, ortak kültürümüz var, dün bir araya gelmedik,bunca müşterekliliğimiz varken, bu ortak noktaları bir kenara bırakıp,sadece partileri ön plana çıkarıp, partiler üzerinden ayrıma düşmek,bazılarının bazılarını ötekileştirmesi,ayrımcılık yapılması hiç doğru değil, sorunlar konuşarak çözülmeli.

    Yanıtla (4) (0)
  • Abdullah Bilirkişi / 04 Mayıs 2023 05:11

    Erdoğan 4 mahkumu affetti. Birisi Hizbullahçı birisi 28 Şubatçı birisi uyuşturucu kaçakçısı... Muhalefet hizbullah'ı nasıl affeder diyor? Niye 28 Şubatçı generalin affından rahatsız olmadılar da ondan oluyorlar

    Yanıtla (5) (24)
  • sebeb / 04 Mayıs 2023 09:45

    sen neden 3 kişiyi domuz bağıyla işgenceyle öldürmüş teröristti affetmesinden rahatsız olmuyorsun ? ayrıca olmadığımızı nereden çıkardın? biz hizbullahçıyı söylüyorsak sende cumhurbaşkanına kız 28 şubatçıyı affettin de kızdın mı kızmıyorsan sorun ne. kız ve oy verme işte takiyyeciye.?

    Yanıtla (9) (1)
  • misafiiir!! / 04 Mayıs 2023 10:03

    Mahkumların sağlık sorunlarından ötürü affedilmesi bakıldığında insani bir durum. Adil olmayan ise mahkumlar arasında ayrım yapılması olur! Adalet her zaman, her yerde!!!!

    Yanıtla (4) (1)
  • ERZURUMLU / 04 Mayıs 2023 10:46

    Vatanını korumuş şerefli bir askerle insanları domuz bağıyla bağlayıp öldürdükten sonra betona gömeni bir tutmayın lütfen.

    Yanıtla (10) (0)
  • Mustafa / 04 Mayıs 2023 13:57

    Başbağlar katliamını kim yaptı böyle yüzlerce var

    Yanıtla (3) (0)
  • Okur / 04 Mayıs 2023 11:13

    Çünkü kendisi karşı tarafı sürekli terör sevicilikle suçluyor ama aynısını kendisi yapıyor. AKP'ye katılan eski DSP'li Aksakal'a göre isterse Öcalan'ı da serbest bırakabilirmiş. Allah Allah? 28 Şubatçı generallerin konuyla bir alakası yok, ondan kimse bir şey demiyordur. Ama istersen AKP'nin içinde Hulki Cevizoğlu gibi eski 28 Şubatçılar da var. Yani din-vatan-millet edebiyatı işine geldiği yere kadar.

    Yanıtla (7) (0)
  • OkurM / 04 Mayıs 2023 12:43

    Herkes maalesef kendi tarafıyla ilgili

    Yanıtla (3) (0)
  • Nihat / 04 Mayıs 2023 06:07

    Yazıda "... o zaman ne yaptınız terörle mücadele adına..." sorusunu soruyorsunuz. Yazının sonunda ise Oslo'dan, çözüm sürecinden bahsediyorsunuz. Siz dağilmiydiniz akil adam?

    Yanıtla (14) (4)
  • OkurM / 04 Mayıs 2023 12:43

    Çözüm süreci, terörle mücadele adına iyi bir adimdı. Ama iktidar tarafından kötü yönetildi. Sinn fein - ira vs tecrübeleri var.

    Yanıtla (2) (2)
  • Abdullah Ötüken / 04 Mayıs 2023 12:42

    İmkanları varken eğer kandil ezilmemişse yek ile yeksan edilmemiş ise baş sorumlusu Devlet Bahçelidir... Bahçeli kimi aday yapmışsa kaybetmiştir. En son adayımız belli demiş Erdoğanı aday gösterdi... Muhtemelen o da kaybedecek...Akp MHP min istepnesi olmuştur... Bundan dolayı 20 yıllık Akparti defterini kapatıyorum... MHP ye HÜDA-PAR la mutluluklar diliyorum...

    Yanıtla (4) (0)
  • Karar okuru / 04 Mayıs 2023 11:52

    Nasrettin Hocanın göle maya çalması misali ya tutarsa.Artık insanlar geçmişi çok iyi bildiği için,bu söylemleri yemiyor.Millet oy verirken cebindeki cüzdana,ocaktaki tenceresine bakar.Ezan,bayrak,vatan,millet,din,iman vs edebiyatı demode oldu.Bu ülkede kimsenin ezan,bayrak,vatan vs gibi kutsal değerlerle bir sorunu yok..Allah en hayırlısı neyse bu çilekeş millet için onu nasip etsin inşaallah..

    Yanıtla (4) (1)
  • Kararmı / 04 Mayıs 2023 11:29

    Reis o işleri geçecek. Gerçekten saçma sapan şeyler. Ben Reisin kendisene nasıl bu kadar muhalefet ettiğini tam anlayamadım.. Muhalefetten çok kendisi kendini yıpratıyor..Bu arada Hakan Atillaya Soylunun seçimden sonra gel dediği söyleniyor. Sanırım herkes durumu anladı. Beraber islandik yağan yağmurda.....

    Yanıtla (2) (0)
  • Ali İncirci / 04 Mayıs 2023 11:12

    Özellikle ağzı bozuk Erdoğan Bahçeli, alenen ve mütemadiyen, neredeyse her gün, neredeyse her konuşmasında "Halkı kin ve düşmanlığa tahrik ediyor!". TCK 216 kapsamında dava açacak bir tane cesur "Savcı" yok mudur?

    Yanıtla (4) (1)
  • Turgay / 04 Mayıs 2023 01:30

    Bu kadar kötü olabileceklerine inanmamıştınız değil mi? Ama görünen köy kılavuz istemiyordu. Yetiştiği ortam tam da bunu gerektiriyordu dindar ve kindar. Kin baskın çıkınca dinin de önemi kalmadı.Bu milletin çekecek çilesi varmış.

    Yanıtla (36) (3)
  • Hakan / 04 Mayıs 2023 11:03

    Hadi ordan be; PERİNÇEK BAYKAL İNCE ÇELEBİ FEYZİOGLU VS. nerde yetişti. İşiniz gücünüz İslam

    Yanıtla (0) (1)
  • karar okuru Ankara / 04 Mayıs 2023 10:56

    Sayın yazar,AKP nin 21 senedir yaptıklarına bakaarsaak,koltuk uğruna her şeyi rahatlıkla yapabilir,her şeyi rahatlıkla söyleyebilir.Bu memlekette HABUR REZALATLERİ,HENDEK KAZMALAR,PKK YA mahkeme kurduttular,kimlik kontrolu yaptırdılar.Bunlar hep yaşaandı.Bu konular SECADEYE BASMAK kadar konuşulmadı.O nedenle kandil konusunu iktidar,kendi başarısızlıklarını örtmek için kullanıyor.Çökertikleri devletin kurumları KIZILAYDAKİ kepazelikler konuşulmasın.

    Yanıtla (3) (0)
  • Pele / 04 Mayıs 2023 10:15

    ‘Vali olmuşsun, ancak adam olamamışsın’ diye anlatılan bir hikaye vardı. Vali olduktan sonra yaşlı babasını ayağına çağıran, ona saygısızlık eden oğluna babasının verdiği cevaptı bu. Oğlu vali olmuştu, ancak babasının takdirini kazanamamıştı. Kıssadan hisse! Anlayana sivri sinek saz. Milletin verdiği yetkiyle hükümet etme görevini üstlendiklerini unutup milletin iradesine saygısızlık ve hakaret edenler, az zamanda çok işler dahi yapsalar milletin gözünde nasıl görüneceklerine bir baksınlar.

    Yanıtla (2) (0)
  • İdiriz / 04 Mayıs 2023 04:54

    Cumhurbaşkanlığı seçimini ilk turda Kılıçdaroğlu kazansa bile Erdoğan ve ekibi seçimi YSK ya iptal ettirecek ve ikinci tura bu seçimi götürecektir. Bütün AKP liler böyle konuşmaya başladılar.

    Yanıtla (3) (11)
  • Muhammet KARADAĞ / 04 Mayıs 2023 10:14

    millet itifakı seçimi kazanacak ama ysk seçimi geçerli saymayıp ikinci tura götürecek öylemi birinci istanbul da iptal edilen seçimi ve sonucunu hatırlatırım millet ne yapar ikinci millet kazanacak kadar oy verecek ama millete ragmen ysk seçimi iptal edecek yapabiliyorsa yapsın görelim milli iradeye ne ysk ne başka bir kurum kuruluş bir şey yapamaz o millet o kurumu onların başına geçirir kendilerini çıktığı yere geri sokar.

    Yanıtla (5) (0)
  • Namlıoğlu / 04 Mayıs 2023 10:03

    Bunlara hakkımı helal etmiyorum fetö gibi muaviye gibi Allah ccile aldatıyorlar saltanatları ve çocukları için beytül malı bitirdiler alkahtan korkmuyor kuldan utanmıyorlar milyon ali’nin tosuncuğu için söylediğini anlamayan düşünemeyenler haline razı olacak. Saygılar

    Yanıtla (4) (1)
  • Pele / 04 Mayıs 2023 09:59

    Nasları işlerine geldiği zaman ve konularda hatırlayan demagoglar nezdinde inanç konuları “Bakara, makara” mesabesindedir.

    Yanıtla (4) (0)
  • Galiğ Mağlup! / 04 Mayıs 2023 09:59

    “Onların Doları varsa…” diye başlayan bir cümle kurmuştu. “Bizim de Allahımız var”. Demezler mi şimdi safi zihinler, " onların Doları galip galiba". haşa.sümme haşa. va esefa...

    Yanıtla (2) (0)
  • Malum / 04 Mayıs 2023 09:54

    Benim milletim Kandil’den aldığı destekle cumhurbaşkanı olana bu ülkeyi teslim etmez.. (Tebasını sidikli sülo yerine koyan adam) ağa: bilo kavatının sesini kesmek zamanı gelmiştir. boyu daha uzamadan başı koparılmalıdır. sülo: doğru söylisen ağam. a: bana attığını vuran yürekli bir adam gerek. s: ele gerek. a: nicedir seni kollaram. sende bir yiğitin suratı vardır. sakın yoktur deme. s: peki demem. a: gidip bilo puştunu vurma şerefini bu yüzden sana verirem

    Yanıtla (0) (0)
  • Muammer / 04 Mayıs 2023 09:39

    Hani PKK bitmişti ve bir kaç kişi kalmıştı ve bunları da ayakkabı numaralarına kadar biliyorduk! :):) Ne oldu da, ülkenin CB'sini seçecek düzeye ve etkiye gelindi..Ayrıca, sayın Başkan, fırsat bulduğu her konuşmasında Kılıçdaroğlu'na hep çık karşıma derken ; ne oldu da şimdi başka güçlerin karşısına çıkardığı bir proje olduğunu söylüyor..Pess!

    Yanıtla (5) (0)
  • Karaca Ahmet / 04 Mayıs 2023 09:35

    Siyasetçi halka hitap ederken en kestirme, en net, en anlaşılır ifadeyi kullanır.. Örnek: "Biz emri Allah'tan alıyoruz".. (RTE) Ne demek bu?. "Her kul gibi biz de Allah'ın emrine tabiyiz" demek.. Senin gibiler ise halka karşı üst perdeden, üstenci bir dil kullanır.. Örnek: "İşimiz toplumu aydınlatmak".. (AT) Ne demek bu?. "Biz aydınız, topluma doğru olanı biz söyleriz" demek.. Bu tipik bir "aydın despotizmi"dir ve ancak senin gibi s.alak ve a.ptallar buna tevessül ederler..

    Yanıtla (0) (3)
  • O aslan / 04 Mayıs 2023 09:26

    Kimin kiminle olduğunu yirmi yıldır görüyor bu millet.. Ayaklarına sarılan kırmızı halı lar unutulmadı.

    Yanıtla (1) (0)
  • ÖTÜKENLİKURT / 04 Mayıs 2023 09:18

    Biz ne yapıyorsak Allah yaptırıyor! SS. Dünya faiz artırırken neden siz düşürüyorsunuz? NASS VAR NASS... Bay Kemal Kandil'den emir alıyor, biz Tanrıdan! Tanrı ekonomiyi bilmiyor mu yani? Nass lara uydunuz ve ekonomi battı! Ey Tanrı ekonomiyi sen batırdın, çünkü biz senin dediklerini yaptık! Sonra ağla, camiler boşaldı, imamhatipler deist doldu... Etki tepki, sebep sonuç ilişkilerini zekası olanlar çözer angutlar değil...

    Yanıtla (3) (0)
  • smntrsc / 04 Mayıs 2023 09:16

    17 yorum okunuyor, ama 72 yorum varmış gibi yazılıyor. bu neyin nesi? haa, bu arada, hiçbir hakaret içermeyen, tamamen düşüncemizi ifade için yazdığımız yorumları da yayınlama cesareti gösteremiyorsunuz…

    Yanıtla (2) (0)
  • HB / 04 Mayıs 2023 09:09

    RTE, Antalya mitinginde şunu söyledi: “Dini, bayrağı, ezanı olmayanlar Bay Kemal’i destekliyor”. Anketlere göre, toplumun yarısını dinsiz, bayraksız ve ezansız olarak nitelemiş bulunuyor. Sayın Taşgetiren, siz bu kişileri çok hafife alıyorsunuz. Bunların dini imânı iktidar ve güç olmuş. İçlerinde, Allah korkusunun, kuldan utanmanın kırıntısı kalmamış, Allahu alem.

    Yanıtla (3) (0)
  • Muhammet KARADAĞ / 04 Mayıs 2023 09:01

    ben sosyal medyanın hepsine yazdım akepe oslo imralı kandil tutanaklarını açıklasın şayet millet onları taşlamazsa söz bende oy vereceğim dedim henüz kimse tek cevap yazamadı

    Yanıtla (2) (0)
  • Hikaye / 04 Mayıs 2023 08:53

    Evet ,kandil CB seçtirecek kuvvette.Kabul etmeseniz de gerçek bu.Ama bu kuvvet söylem ve dil kuvveti.Kısaca reis ve şürekasının ''Kandil'' korku dili,ve hezeyanları geri tepip KK nu CB seçtirecek anlaşılan.

    Yanıtla (0) (3)
  • yavuz / 04 Mayıs 2023 08:51

    kişinin hırsı aklını geçti mi artık sınır tanımaz değerleri limitleri aşar da geçer. nasıl tevil edeceğini nasıl zorlamalar yapacağını şaşırır. .. kimsenin yanında olmanız gerekmiyor. ama katıksız düşmalık yapamnızda gerekmiyor. devam ahmet bey devam

    Yanıtla (2) (0)
  • İbrahim / 04 Mayıs 2023 08:47

    Hadi söyleyin güneydoğu bölgesi geri bırakılmış okutulmamış fırsat verilmemiş ama gelin görün ki ne kadar eğitimlilerki HDP yeşil sol oluyor hepsi birden oraya kayıyor. Nasıl oluyor. Gidin bakın Güneydoğu'ya sabah erken saatlerde herkes elindeki bankamatik kartını kime uzatıp parasını çektiriyor. Ülkenin batısı bilinçlenmemiş doğusu bilinçlenmiş ne hikmetse. Birde zulüm varmış yapma ya

    Yanıtla (1) (1)
  • Politikacı Genç / 04 Mayıs 2023 02:31

    Ahmet abi Akil Adamlar arasında olduğunuzdan o günlere dair neler yaptığınızı yürekten anlatmanızı şimdiye dek yeğlerdim. O süreç hata ya da doğru ama bilinmesi gereken, insanların nedenini niçinini kendi ayırt ermesi gereken bir süreç. Şayet olması Pr yapmak adına değilse o sürece sizler gibi yeni muhalif yazarların fener tutması gerek.

    Yanıtla (11) (2)
  • OkurM / 04 Mayıs 2023 08:32

    Çözüm süreci, 90'lardan beri sahadaki askerlerin tavsiye ettiği bir süreç idi. Milli güvenlik ve toplumsal huzur açısından gerekli idi. İyi yönetilemeyen yönleri oldu. Sonuçta bu beyefendilerin ellerine yüzlerine bulastirdiklari her şeyden biri oldu.

    Yanıtla (2) (1)
  • OkurM / 04 Mayıs 2023 08:30

    Önemli bir noktaya değildiniz sn tasgetiren. Mahalle camiinde Kuran öğrenen çocuklar, aralarında kavga ederken, birisi zıvanadan çıkıp saldıracak zaman, diğeri vurmasın diye Kurani kalkan olarak kullanmaya çalışır bazen. Çocuklukta görüyorduk. Bazen karşıdaki o kadar zıvanadan çıkmış olurdu ki, yumruğu frenlemeden indirirdi. Tabii çocuk bunlar. Ama Kurani sık sık kalkan olarak kullanmak, ona olan saygıyı yıpratmak anlamına geliyor. Kuranı Kerim dedim, siz genel olarak mukaddesat anlayın.

    Yanıtla (1) (0)
  • Yazık / 04 Mayıs 2023 08:26

    Bunlar artık akıllarını, vicdanlarını, sağduyularını yitirmişler. Boş yere saldırıyorlar. Ağızlarından çıkanları bilmiyorlar. Artık dikkate bile alınmaz. Bunlar için enerjimizi boşa harcamayalım. Bir felaket geçirdik diyip önümüze bakalım. Umutlarımızı tazeleyelim.

    Yanıtla (2) (0)
  • Ali Rıza / 04 Mayıs 2023 08:10

    Yazık oluyor ülkeme, bu sorunların bu şekilde kaşınmaması lazım. Devlet yönetmek köyde çiftlik yönetmeye benzemez, bunu devleti yönetenler ve yönetmeye talip olanların bilmesi lazım.! Kim bilir bunları?, Devlet adamı değerlerinin ne olduğunu bilenler bilir, hani neredeler?.. Üç kazı iki koyunu güdemeyecek olanlar, ağzından çıkanın ne olduğunu bilemeyenler yetkili ve etkili olursa , neticenin farklı olmasını bekleyenler de , aynı değerlerdedirler. Çıkmaz sokakta yol alınmaz…!!

    Yanıtla (0) (0)
  • ÖZCAN ŞAHİN / 04 Mayıs 2023 08:00

    GÜNAYDIN ülkenin kaderi bir guruba bağlı hale geldi iktidar bu gurubu kaybetdiği için RAKİBİNE her konuşmasında hücum ediyor hakaret ediyor BNA BİRDE PAHALILK EKLENİNCE GİDİCİLER DEMOKRASİ GELECEK EFENDİM

    Yanıtla (0) (1)
  • Süleyman / 04 Mayıs 2023 07:27

    Bu adamlar ne dediğini bilmiyor. Haydi diyelim ki HDP'li seçmen Kandil talimatlı. Peki HDP li olmayıp Kılıçdaroğlu'na oy verecek çok daha büyük bir kitle var, onlar da mı PKK talimatıyla oy veriyor? Bu kadar saçma bir mantık olamaz. PKK iktidar için bir çözüm yolu, o olmasaydı ne konuşurlardı ki! Zaten bu işler için varlar.

    Yanıtla (11) (2)
  • yorgun / 04 Mayıs 2023 06:47

    Kandil c. başkanı seçtirecek güçte değil ve olamaz, lakin cani örgüte terörist demeyen diyemeyen, araya mesafe koymayan, koyamayan, parti ünvanı bile sorunlu olan hdp nin siyasi çizgisi sorunlu, hdp ile hüda par ı yanına alanda bedel öder.

    Yanıtla (11) (4)
  • Halis Muhlis / 04 Mayıs 2023 06:43

    Teröre yumuşak bakarsak bu millete yazık olur. Yıllardır bitmeyen yara. Kimlerin destek verdiği belli. Onların oyu da, oyunu da Dursun. Gelsinler büyük, güçlü devlet olalım. AB, , NATO, Rusya vb daha da büyümeye çalışırken İslam ülkeleri iç savaşlarla zayıflayıp, yem oluyorlar. Bu oyun bozulmalıdır. Terörü masum görmeyelim. Gafilliktir. Durum hassas olunca taviz vermeye de gerek yok. Başka hesap yapılmalıdır. inşaallah akıbet hayır olur.

    Yanıtla (14) (2)
  • Okur / 04 Mayıs 2023 05:59

    Bu yazdıklarınızı düşüncelerinizi iktidara destek veren tv. kanallarinda konuşabilseniz de millet dinlese ve gerçekleri görebilse.

    Yanıtla (9) (3)
  • Okur / 04 Mayıs 2023 04:42

    90 yıl önce yeni bir millet projesi devreye sokuldu. Diyanetten alevi yok. Kürt zaten Türk. Şeriat yasak. İflas etti bu proje. 3 de demokrasi denemesi her başladığında eşit vatandaşlık talebi ile ortaya çıktı. Devlet susturmak için her yolu denedi. Neler oldu neler. Devlet hala tereddüte. Şimdilik şeriat diyenleri tedip edip sisteme entegre etti. Şimdi onlar eliyle millet olma projesi başka boyutta. Bir türlü millet olamıyoruz. Paramparça.

    Yanıtla (2) (1)
  • Gökhan Dihkan / 04 Mayıs 2023 04:18

    Cumhurbaşkanı Erdoğan geçmişte Oslo görüşmelerine, İmralı tutanaklarına yansıyan kendi iktidarı ile terör örgütünün ilişki kurma çabası içerisine nasıl girdiğini bizzat kendisi itiraf etmişti. Erdoğan Kürt seçmenden oy almak için TRT’ye Öcalan'ın kardeşini çıkarmada bir yanlışlık görmemişti. Kürt seçmene Erdoğan talip olduğunda, “Türk ve Kürt kardeştir, ayrım yapan kalleştir”; Kürt seçmenin oyuna Kılıçdaroğlu talip olduğunda PKK yandaşlığı geçerli.. Çifte standart..

    Yanıtla (11) (0)
  • Serhat / 04 Mayıs 2023 01:47

    İstanbul seçimlerinde Erdoğanın Apo'dan getirdiği mektubu kürtler dinledi mi? Hayır. Peki pkk hendek olaylarında kürtleri isyana çağırdı. Kürtler uydu mu? Hayır. Demekki kürtler öyle talimatla hareket etmiyor. Kandildeki savaş ağalarının kimin hesabına kimin yararına çalıştığını sorgulamak gerekir. Kendilerini kudretli göstermek için seçim dönemini fırsat bildiler. Türkiye'de en işe yarar politik unsurlardan biri din ise diğeri terör örgütü pkkdır.

    Yanıtla (43) (3)
  • Özer / 04 Mayıs 2023 04:11

    Söyleyecek söz olmayınca yalan dolanla seçim kampanyası yapıyor iktidar. Muhalefet Erdoğanı devirmeye çalışıyormuş mesela o zaman seçimde yapmayın. Çaresizler iyice sıkıştılar 14 mayısta işlem tamam.

    Yanıtla (15) (0)
  • karar okuru / 04 Mayıs 2023 04:05

    Hasan Mezarcı'da ''ben Allahtan emir alıyorum'' diyor ama kimse inanmıyor.

    Yanıtla (8) (0)
  • TB / 04 Mayıs 2023 03:16

    Ahmet Bey, “biz emri Allah’tan alıyoruz” diyor! Bu çok büyük bir şirk koşmaktır. Bu halk bu cüreti değerlendirecek ve gereğini yapacaktır. Çok kötü bir dönem yaşıyoruz.

    Yanıtla (19) (3)
  • karar okunur / 04 Mayıs 2023 02:29

    Ne tuhaf! Muhalet Erdoğan´ın bu diline alet olmadı, seviyesini düşürmedi. Kılıçdaroğlu Erdoğan´ın videosunu gösterdi „İşte gençler, aşmamız gereken eşik bu ve sizsiz olamıyor maalesef“ dedi ve işi bitirdi. Tüm dünya bizi izliyor, Erdoğan bizi dünya´ya rezil ediyor. Ne kampanya ama!

    Yanıtla (40) (6)
  • karar okuru / 04 Mayıs 2023 01:54

    Hem 80-100 terörist, hem muhalefeti bile ele geçirmiş bir örgüt. hangisi doğru şimdi. akıl alır gibi değil.

    Yanıtla (37) (2)
  • musto / 04 Mayıs 2023 01:39

    Eskilerin deyimiyle..Sanki bulunmaz kutlu kumaş..21 yıldır devleti basını görsel yayını ele geçirdin başımıza çöreklendin.. Dolandırıcıları şikayet İÇİN gittiğim karakol polisleri abi memeleketin yarısı dolandırıcı olmuş..Boşuna vaktini harcama bizden de imdat bekleme..15 bin lira maaş alıyoruz ay başını çıkaramıyoruz ev sahipleriyle mahkemeliğiz..Utanmadan meydanlara çıkmış palavra sallıyor..Senin sıkıntını biliyoruz..Devlet millet değil kazanımlarını kaybetmek..

    Yanıtla (37) (6)
  • Tarafsız / 04 Mayıs 2023 01:38

    Atacak mermisi kalmayınca eline ne geçerse can havliyle sallıyor işte.

    Yanıtla (22) (3)
  • F.A / 04 Mayıs 2023 01:21

    Bunların hesap veremeyecek kadar büyük yolsuzluk ve kanunsuzlukları var. Bu yüzdende hepsi birden apsurt konuşmaya başladılar. Ben onların bekasına gülüyorum.

    Yanıtla (18) (1)
  • Karar okuyucusu / 04 Mayıs 2023 01:12

    Ne yani.!6 milyonun aklı fikri yok da,8-10 çapulcudan mı emir alıyor oy için..Bu ne saygısızlık kendi vatandaşına.! Hem de,tarafsız ve ayrıştırıcı olması gereken makamdan.!Makamın insanı ne hale getirdiğinin bir örneği bu sadece..Hem de,seccadeyle mitinge çıkan birinden..Allah Hakim'dir..

    Yanıtla (24) (3)
  • Karar okuru / 04 Mayıs 2023 01:07

    Bu kandilin açıklamaları iktidara çalışan abuk subuk kimseyi enterese etmiyor.. herkes kendi yaptığından sorumludur.. pis işlere bulaştılarsa ki öyle görünüyor bütün dünya confirme etmiş bu onların sorunudur bu işlerle alakası olmayan Kürt vatandaşlarının sırtına yük olup hayatlarını ülkelerinde cehenneme çevirmekle hiç bir iş olmuyor..

    Yanıtla (7) (0)
  • Okur / 04 Mayıs 2023 00:18

    Terör örgütü olduğundan güçlü gösterilir mi. Toplumun en az 42 sine terör güdümündekilere oy vermiş muamelesi yapılır mı. Buradan milli birlik çıkar mı. Dış güçlere gerek yok ki..

    Yanıtla (32) (3)
  • Hacı Oğlu / 04 Mayıs 2023 00:12

    Hem kandildekilerin ayakkabı numaralarını bilecek durumda olduklarını söyleyecekler, hem de kandilin 85 milyona cumhurbaşkanı seçtirecek güçlü olduğunu söyleyecekler.

    Yanıtla (30) (3)