Hangi üslup?

Birkaç gündür, siyasette üslup meselesi üzerine düşünüyorum. Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan ile Millet İttifakı Cumhurbaşkanı adayı Kemal Kılıçdaroğlu arasındaki üslup farkı üzerine…

Yazılması gereken bir fark var ve peşinen bence orada Cumhurbaşkanı adına fark edilir bir özensizlik, buna karşı Cumhurbaşkanı adayı adına seçilmiş bir özen dikkat çekiyor.

Konuyu detaylandıracağım ama, önce bir başka şeyi paylaşmak istiyorum sizlerle.

Her sabah ilk işimiz, yazılanları okumak. Haberler, söyleşiler, köşeler vs… Dün sabah da öyle yaptım. Paylaşacağım şeyler oldu. İkisi Selahattin Demirtaş’la ilgili. Halk tv çalışanları soru sormuş, Demirtaş da cezaevinden cevaplamış. Cevaplar uzun ve hemen hepsi de ilginç ama ben ikisini paylaşacağım. Birisi 14 Mayıs’ta seçimi kazanacaklara tavsiye niteliğinde: -TV Muhabiri Fırat Fıstık’ın sorusu şu: “14 Mayıs’ta iktidar değişirse; ilk günden, ilk hafta içinde yapılması gerekenler ne sizce?

Demirtaş’ın cevabı da şu:

Sevgili Fırat kardeşim, eminim herkesin bir “ilk icraat” beklentisi var ve hepsi de haklı, meşru beklentiler olsa gerek. Ama bunca yıkıma uğramış, yangın yerine dönmüş bir memleketi bir günde, bir haftada düzeltmek imkansız. Sanırım herkes bunun farkında. Yine de ben olsam yemin töreninden çıkar, deprem bölgesine giderdim ve her depremzede sağlıklı bir konteynıra, duşa, tuvalete, gıdaya, eğitime, sağlığa ulaşıncaya kadar Ankara’ya dönmezdim. Bundan daha acil bir şey düşünemiyorum. Geri kalan her şey bir hafta, bir ay daha bekleyebilir bence.”

İkinci soruyu Halk TV Programcısı Şule Aydın sormuş. Soru şöyle: “Türkiye siyasetine yön veren açıklamalar yapan bir eski genel başkan ya da bir baba değil Demirtaş aynı zamanda Başak Demirtaş’ın aşık olduğu adam. Şöyle söylemişti Başak Hanım tutuklanmanızı anlatırken: (hepimizin yüreğinde hissettiği o özlem ve öfkeyle ellerini sıkarak) “vedalaştı ve en kısa sürede geleceğim diye sözleştik.” O sözü tuttuğunuz gün memlekete değil Başak Hanım’a ilişkin hayaliniz var mı? Ah çektiğiniz?

Demirtaş’ın cevabı şöyle:

İnce yerden sormuşsunuz Şule Hanım ???? Ve de ucu yanık bir köşeden… Birbirimize verdiğimiz çok söz var ve hayallerimiz. İlk defa söylüyorum, Başak ile alyanslarımızı yakın zamanda yeniledik. Yeniden sözleştik ve çıkınca nişan, düğün derken sıfırdan başlamaya karar verdik. Kızlarımız küçük bir kır düğünü için organizasyonu üstlendiler bile. Kaybettiğimiz yıllara inat, ilk günkü gibi başlamaya kararlıyız biz. Bize göre aşk yoksa gerisi boştur, yapaydır. Mücadeleyi, hayatın anlamını ve değerlere bağlılığı diri tutan şey aşktır. Burada işte bunu elimizden almalarına asla izin vermedik. Aşmam gereken tek bir sorun kaldı, küçük kızımız Dılda annesi için ciddi bir başlık parası istiyor ???? Bakalım artık, bulacağız bi’ çaresini.

Ne dersiniz, siz de gülümsemediniz mi?

Bir başka alıntıyı Cansu Çamlıbel’in t24’teki mülakatından alacağım. O da cezaevinden birisi ile konuşmuş. Gezi Davası’ndan tutuklu yargılanan Hakan Altınay’la. Altınay’ın şu cümlesi, bu dönem yargısının karne notunu ortaya koyması açısından ilgimi çekti. Mülakatın tümünü okursunuz, ben şimdi oradan bir cümleyi paylaşayım. Diyor ki Altınay: “600 sayfalık gerekçeli kararda benimle ilgili yazılan ve doğru olan tek şey adım.” Ne adalet ama!

ÜSLUB’A GELİNCE

Cumhurbaşkanı Erdoğan gergin. En zor seçimine girdiği izlenimini her haliyle yansıtıyor. Kaybetme psikolojisi her haline yansıyor. O yüzden de üslubu her türlü yargılamayı, dışlamayı, hatta hakareti içermekten geri kalmıyor. Cami avlusunda muhalefete “Yuh” çeken insanlara “Yuh çekmek yetmez, onları siyasi mevta haline getirin” gibi bir ifadenin nazikçe seyleyeyim “sakil” olduğunu anlamak için özel bir yetenek sahibi olmak gerekmiyor. Seçim sürecinde vadedilenler de, bol keseden verilenler de, devletten vatandaşa rahatlatıcı hamleler olmaktan çıkıp, yarın sorumluluğunu göz ardı etmeye kadar varan “kaybetme telaşı”na bağlanıyor ne yazık ki. Özellikle Kılıçdaroğlu’na yönelik aşağılayıcı, küçümseyici dil halkın bir kesiminde alaycı gülümsemeler oluştursa bile, bence o seviyelere yakışmıyor. Ne o, “Bay Kemal”den başlayıp “Bay bay kemal” evrilmenin gülünçlüğünü hatırlatacak bir Allah kulu kalmadı mı oralarda? Üstelik 23 Nisan buluşmasında çocuklarla sohbet ederken…

Millet İtitfakı’nın Cumhurbaşkanı adayı Kemal Kılıçdaroğlu ise, belli ki, ekip çalışmasının ürünü olan bir kampanyayı yürütüyor. Erdoğan’ın agresifliğini okuyup, ona karşı rahat, esnek, esprili bir imaj geliştiriyor. Pozitif bir kampanya yürütüyor daha açıkçası. Erdoğan’ın seccade vs. eksenli suçlayıcı diline karşılık, Kılıçdaroğlu, kendi İslam aidiyetini “samimi müslüman” gibi daha halk diliyle anlatmaya, “Alevi kimliği” ile “Kul hakkı yemedim”i yanyana getirmeye, yeni bir projeyi halka sunmak söz konusu olduğunda araya “Hadi bismillah” gibi sıcak bir cümle eklemeye itina ediyor.

Doğrusu söylemem gerekirse, ben böyle bir dilin “Cumhurbaşkanı adayı” olan kişiye de yakışıyor olsa bile, “mevcut Cumhurbaşkanı” her kim ise ondan gelmesini isterdim.

Hakim dil, yargılayıcı dil, dışlayıcı dil, kim ve hangi seviyede olursa olsun siyasetçiye yakışmıyor zaten.

YORUMLAR (332)
YORUM YAZ
İÇERİK VE ONAY KURALLARI: KARAR Gazetesi yorum sütunları ifade hürriyetinin kullanımı için vardır. Sayfalarımız, temel insan haklarına, hukuka, inanca ve farklı fikirlere saygı temelinde ve demokratik değerler çerçevesinde yazılan yorumlara açıktır. Yorumların içerik ve imla kalitesi gazete kadar okurların da sorumluluğundadır. Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır. Özensizce belirlenmiş kullanıcı adlarıyla gönderilen veya haber ve yazının bağlamının dışında yazılan yorumlar da içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır.
332 Yorum
  • m. e. bahadır / 01 Mayıs 2023 12:12

    İnsanların en şereflisi, Muhammed (AS), Hudeybiye'de aleyhine görünen bir anlaşma yapmıştı. İki yolda inşa ettiği islam toplumu ile müşrikler hemen orada akraba ziyaretine başladılar. Müşrikler İslam toplumunun bireylerinde gördükleri yüksek ahlak ve insani değerleri görünce şaşırdılar. Bu kadar kısa bir sürede muhteşem bir topluluk meydana gelmişti. Takip eden birkaç yılda savaşmadan bu yüksek değerlere teslim oldular. Şimdi isimleri değiştirin, geriye bu Müslüman toplumdan ne kalacak?

    Yanıtla (0) (0)
  • Halil reyhani / 01 Mayıs 2023 07:05

    Erdoğan dobra adam, duruşu sabit adam, 30 yıldır böyle, halk adamı... onu farklı ve başarılı kılan, halka yakın kılan bu tabii hali... one minute derken de aynıydı... bunu biliyor ama başka tarafa çekmeye çalışıyorsunuz...

    Yanıtla (1) (0)
  • Laf u güzaf / 30 Nisan 2023 12:53

    Her iki siyasetçinin de dilini de üslubunu da biliyoruz, yaptıklarına da şahidiz. 14 Mayıs'ta gerekeni yapacağımızdan kimsenin tereddüdü olmasın.

    Yanıtla (0) (0)
  • Birisi / 26 Nisan 2023 00:18

    Saat 12 45, Çınar 58 rumuzlu yandaş yorumcu, şöyle yazmış, "14 Mayıs'ta, taşlarla, şeytanları taşlayacağız."... Mecazi değil, basbayağı "taşlarla" diyor. Gözleri epeyice dönmüş bazılarının... Ilginç !

    Yanıtla (3) (0)
  • Çınar58 / 26 Nisan 2023 10:47

    Milletin yanında, hainlerin karşısındayım. Bu ülkenin bölünmesine müsaade etmeyeceğiz.

    Yanıtla (2) (2)
  • Düşünceli / 28 Nisan 2023 02:29

    Bölme o zaman! Senden farklı düşünen herkesi, yalnızca görüşünü ifade ettiği için, “hain” ilan edip, üstüne bir de onlara karşı şiddet çağrısı yaparak - taşlama vs- kendin bölüyorsun milleti!

    Yanıtla (1) (0)
  • Mesut Turan / 26 Nisan 2023 13:57

    zibidi herif, akşama kadar diktator diye erdogana soylemedikleri küfür kalmıyor , sakalına tüküreyim senin, senelerce altınolukta yazılarını okudum, ne kadar aptal adammısımki senin gibi bir sinsiyi farketmeyip zaman kaybetmişiz.

    Yanıtla (9) (6)
  • Abdullah / 27 Nisan 2023 02:43

    Noldu? Altınoluk =Akp mi oldu?? Altınoluktaki herkes Akp li olmak zorunda?? Asıl senin gibilerin altınoluktan gitmesi gerekir bence…

    Yanıtla (1) (0)
  • Düşünceli / 28 Nisan 2023 02:22

    Madem yaptığın, kendi ifadenle, “aptallık”mış, neden kendine değil de karşındakine kızarsın?!

    Yanıtla (1) (0)
  • Namık Kemal Bayraktar / 25 Nisan 2023 21:12

    Cumhurbaşkanı’nın sarfettiği sözler ve ağır ithamların sadece seçimi kaybetme endişesinden kaynaklandığını söylemek zor görünüyor.

    Yanıtla (3) (5)
  • Kayalar / 26 Nisan 2023 11:53

    Adama 20yıldır sağdan soldan söylenmedik laf, hakaret kalmadı,oda bir insan daha ne kadar dayansın, birde adam dikdatör ya, keşke birazcık olsada bu vatana hainlik edenlere birazcık uygulama, evet sana gelince taşgetiren beni hayal kırıklığına uğratıyorsun, Tayyip bey gibi birini kötüleyip teröristlere, vatanı dışardakilere peşkeş çekmeye çalışanlara methiyeler düzmen o tatlı çehrene hiç ama hiç yakışmıyor.Sen bu olamazsın, umarım o methiyeler düzdüklerinle ahirette beraber olmazsın.kuzu görüntü

    Yanıtla (4) (5)
  • Kirpi / 26 Nisan 2023 09:41

    Sayın Taşgetiren, biz bu siyasetçilerin cemaziyelevvelini biliriz. Can çıkmadan huy çıkmaz. Tilkinin tatlı sözü karganın ağzındaki peyniri almak içindir. Her icraatı tefrit penceresinden, tencereyi de ifrat vitrininden görüyorsunuz. Soğan diyerek ülkeyi küreselcilere çırılçıplak soyunduracakları, kuzu postuna bürünmüş kurtları göremiyorsunuz. Meselenin küresel ilerle ulus devletler arasında olduğunu neden yazmıyorsunuz? Ayinesi iştir kişinin lafa bakılmaz/Rütbe-i aklı görünür eserinde.

    Yanıtla (5) (5)
  • vatandaş / 25 Nisan 2023 14:40

    Yasin Börü’nün annesi; “Oğlumun katili, Selahattin Demirtaş’tır.”

    Yanıtla (20) (33)
  • misafiiir!! / 25 Nisan 2023 16:37

    İnsanın yazacak çok şeyi olmasına rağmen yazamaması ne kötü!

    Yanıtla (9) (3)
  • misafir / 25 Nisan 2023 16:46

    her maktülün annesinin dediğine göre iş yapmalıyız değil mi,gerceğin veya adaletin bir önemi yok zaten

    Yanıtla (7) (2)
  • Düşünceli / 25 Nisan 2023 20:00

    Evladını kaybetmiş annenin acısını siyasi propaganda aracı yapmayın! Çocuğunun ölümünden kimin sorumlu olduğunu tespit etmek, annenin değil, ancak bağımsız ve tarafsız bir yargının yetki ve sorumluluğundadır. Evladını kaybeden herkes, Yasin Börü’nün annesi de, aynı olaylarda öldürülen onlarca HDP’linin anneleri de, evlatlarının canını kimin neden aldığını bilme hakkına haizdir.HDP’nin ilgili olayları aydınlatmak için meclis araştırması önerisi TBMM’de defalarca AKP ve MHP oylarıyla reddedildi.

    Yanıtla (15) (3)
  • Fev / 25 Nisan 2023 20:10

    Yalandır bu. Öğretilmiş çaresizlik. Ona böyle söylemesi telkin edilmiştir.

    Yanıtla (6) (1)
  • Dede / 26 Nisan 2023 03:57

    Türkiye halkları olası bir katliama karşı sesini yükseltirken 7 Ekim günü, ölümlerin başlangıç fitilini yakan AKP Genel Başkanı Tayyip Erdoğan Gaziantep’te yaptığı provakatif konuşmasında “Kobani düştü, düşüyor” demiştir.Yine aynı gün, Muş Varto’da Hakan Buksur adlı 25 yaşındaki gencin güvenlik güçlerinin açtığı ateş sonucu başından vurularak öldürülmesi sonrasında 7 Ekim itibariyle gerçekleşen protestolarda güvenlik güçleri halka karşı orantısız güç kullanmıştır.

    Yanıtla (5) (1)
  • Dede / 26 Nisan 2023 03:58

    Gelişen olaylarda, 47’si HDP çalışanı ve seçmeni olmak üzere toplam 54 yurttaş yaşamını yitirmiştir. Bu olaylar esnasında yaşamını yitiren yurttaşlarla ilgili açılan soruşturmalarda bir arpa boyu yol alınmamıştır. Yasin Börü üzerine değinilmesi de iyi niyetten esas faillerin bulunup adalet sağlanması değil AKP için bilakis Yasin Börü üzerinden HDP yi kriminalize ederek kendisine rakip bir partinin ekart edilmesi için kullandıkları bir argümandan başka bir anlam ifade etmektedir..

    Yanıtla (4) (1)
  • Dede / 26 Nisan 2023 04:03

    Şayet ortada bir suçlu aranacaksa anayasal hakkını kullanan Kürtler değil anayasal hakkını kullananlara karşı orantısız güç kullanan onlarca masum HDP çalışanını ve taraftarını katleden ve proaktif söylemlerle kendi vatandaşını kışkırtan kolluk kuvvetlerini halkı katletmesi için görevlendiren saraydaki malum şahıstan başkası değildir..

    Yanıtla (4) (0)
  • M.helvacı / 26 Nisan 2023 00:28

    Hocam..Bi gün de bize bi anlatırmısınız. Bu Huda-Par ve MHP nasıl birbirleri destekleyecekler falann filann

    Yanıtla (2) (0)
  • Karar Okuru / 25 Nisan 2023 04:56

    Ben Demirtaş'ın kıvrak zekasını, espri anlayışını çok beğeniyorum. Keşke HDP'den değil de başka bir sol partinin başında olsaydı. O zaman rahatlıkla oy verirdim. Bence siyasi hayatına HDP dışında devam etmeli. HDP'nin PKK ilişkisi Demşrtaş için ciddi bir yük ve bu yük düşüncelerini ve söylemlerini perdeliyor, boşa düşürüyor. Çünkü özgürlük söylemleriyle şiddet siyasette bir arada yürümeyen ve birbirlerine tezat şeyler.

    Yanıtla (39) (9)
  • Hür adam / 25 Nisan 2023 11:44

    Kıvrak insanlar da değil dertli insanlarda hayır vardır.

    Yanıtla (10) (4)
  • Demokrat / 25 Nisan 2023 13:09

    Bu ülkenin derdiyle dertliyim diyenleri ve tek dertlerinin ceplerini doldurmak, çevresini zengin etmek olduğunu da gördü bu MİLLET

    Yanıtla (15) (0)
  • Düşünceli / 25 Nisan 2023 13:33

    HDP’nin şiddet söylemi yok, parti son derece açık, net ve kesin bir şekilde şiddet karşıtı, barışçıl demokratik siyaset taraftarı. Bu açıdan da siyaset anlayışı PKK’yla zıt. Yalnız seçmenleri arasında zamanında PKK’ya yakınlık duymuş olanlar muhakkak var, ki onların da şiddet yerine barışçıl siyasete yönelmesi olumlu.

    Yanıtla (18) (4)
  • bağımsız / 26 Nisan 2023 06:50

    Hdp nin parti ünvanı bile sorunlu, gerisi boş laf.

    Yanıtla (2) (2)
  • A.Derin / 25 Nisan 2023 17:59

    Bu mümkün olmayacağına göre Demirtaş Hdp yi degistirip dönüştürebilir. Eğer hapisten çıkarsa Hdp de birşeylerin değişeceğini düşünüyorum.

    Yanıtla (4) (0)
  • Yorum / 25 Nisan 2023 22:40

    Kıvrak zeka,,,,ince espri,,,,,,bu işler siyasetçilerin çoğunda var zaten....demirtaşta artı birde teröre kapı açma marifeti var,,,bunlar marifet değil.

    Yanıtla (1) (7)
  • Yılmaz / 25 Nisan 2023 21:32

    Bu işler çap meselesi önce çapına bakacaksın. Böyle bir muhalefet var mı yok. Vatandaş ne yapsın bir tarafta yirmi yıl ülkeyi yöneten adam diğer tarafta yırmi yıldır muhalefette kalmayı becerebilmiş bir oluşum. Şimdi bu rahat bırakılıp iktidar olup binbir türlü sorunla uğraşılır mı. Kimse ağız tadımızı bozmaya çalışmasın.

    Yanıtla (1) (2)
  • Ali Rıza / 25 Nisan 2023 20:55

    Düz bir vatandaş olarak , insanlığına neyi yakıştırıyorsan nasıl istersen konuşabilirsiniz, ama yetkili ve etkili bir olarak, ve hele de 84 milyonun temsilcisi olarak aklına geleni camii avlusunda konuşamazsın, konuşursan 84 milyon insanın temsilcisi olma etiketi kâğıt üstünde kalır. Hiç kimse vazgeçilmez değil, mezarlıklar kendini vazgeçilmez sanan aslında aşağılık kompleksli, ruhen rahat olmayanlarla doludur. Üç gün önce mezarlık ziyaretinde bir daha şahit oldum bu duruma…!

    Yanıtla (5) (0)
  • Muammer / 25 Nisan 2023 02:57

    Dindar toplumlarda hakim dil, ayrıştırıcı ve yargılayıcı bir dil değil midir? Ya bendensin ya da cehennem odunu diyen kim? Sanıldığının ve iddia edilenin tam aksine, inanç toplumları, insanları kuantumlarına kadar böler, parçalar.Tarih şahit.

    Yanıtla (11) (1)
  • Düşünceli / 25 Nisan 2023 20:51

    Sorun, toplumun “dindar” olması değil, devletin hukuk düzeninin, kamusal yaşamın dini kurallara göre şekillenmesi. Demokratik bir düzende, dindarlar ve dindar olmayanlar, farklı inançtaki yurttaşlar pekala barış içinde birlikte yaşayabilirler, nitekim yaşıyorlar da. Yalnız bunun ön koşulu, laiklik ilkesinin kamu yaşamında hakim olması. Laiklik, belli bir inanç, yaşam tarzının diğerleri üzerinde hakimiyetiyle bağdaşmaz, herkese özgür inanç, ibadet, yaşam alanı öngörür.

    Yanıtla (3) (1)
  • Şeyhmus / 25 Nisan 2023 13:22

    Ahmet Bey, Erdoğan'a yönelik eleştirilerinizi anlıyorum. Fakat sahte gülümsemeye, samimiyetsiz söyleme methiye düzmenizi inanın anlayamıyorum. Siz muhafazakar kesimin, temel politikası "İslâm ve Müslüman" düşmanlığı olan bir partinin genel başkanını "Başkan" seçmesini istiyorsunuz.

    Yanıtla (26) (71)
  • Okuyucu / 25 Nisan 2023 14:02

    İki soru. O partinin temel politikasının "İslam düşmanlığı" olduğunu nasıl anladınız, parti tüzüğünü okudunuz mu? İslam'a zarar vermek İslam düşmanlığı ise sizce İslam'a en çok kim ve nasıl zarar vermektedir, hiç düşündünüz mü?

    Yanıtla (39) (5)
  • Abdullah / 25 Nisan 2023 15:37

    Geçmişteki uygulamalarından anlaşilmiyormu?A.Davutoğlunun 'halasın'na sor kimin zarar verdiğini sana anlatsın! Okur

    Yanıtla (11) (15)
  • A.Derin / 25 Nisan 2023 17:56

    Akp den önce ateizm, deizmin ne olduğunu bile bilmezdik çoğumuz , şimdilerde neden bu kadar arttığını tartışıyoruz. Bu da mı CHP yüzünden...

    Yanıtla (11) (1)
  • Kazım Çetin / 25 Nisan 2023 19:26

    Şu an itibariyle İslama en çok zararı Tayyip Erdoğan veriyor. Çünkü o kullandığı dil bir din dili olamaz

    Yanıtla (10) (1)
  • Fev / 25 Nisan 2023 20:09

    Geride kalmış geçmişlerle yaşanıyor olsaydı, ABD'de siyahlar hala köle olarak kullanılıyor olurdu. Zaman değişiyor, çağ değişiyor, kişiler değişiyor... Bir tek sizlerin bu kör inancı değişmiyor. Bellemişsiniz bir şeyi, geçmişteki hatalı uygulamaları, ağzınıza sakız yapıp çiğneyip duruyorsunuz. Uyanın lütfen, Üsküdar'da sabah oldu!

    Yanıtla (8) (2)
  • Numan / 25 Nisan 2023 18:09

    Şeyhmus Bey, Müslüman dediğiniz partinin Müslümanlıkla ne kadar alakası kalmış, ne dili, ne politikası, ne ekibi Müslümanlıkla ilgili değil.

    Yanıtla (6) (2)
  • Düşünceli / 25 Nisan 2023 20:22

    Önce bir anlat bakalım “islam’a zarar” nasıl verilmiş. CHP ve ona oy. veren milyonlarca insanı, böyle bol keseden “İslam düşmanı” ilan ederken, hiç mi Allah’tan korkmuyorsunuz? Tamam, AKP ya da MHP’yi beğeniyorsanız, gidip efendice oyunuzu onlara verin. Ama muhalefeti karalayacağım diye böylesine paralamak, mi

    Yanıtla (8) (1)
  • halk adamı / 25 Nisan 2023 15:01

    Ahmet Abi, "başörtüsüne metrekare biçen ve bez parçası diyen" kemal kılıçdaroğlu'nun üslubunu ve söylemini nasıl değerlendiriyorsunuz?

    Yanıtla (14) (49)
  • misafiiir!! / 25 Nisan 2023 16:20

    Şu an senin kullandığın aynı dil!

    Yanıtla (21) (2)
  • Vatandaş / 25 Nisan 2023 17:08

    Başörtüsüne olan hassasiyetiniz, her cuma camilerde okunan "Allah adaleti emreder" ifadesine niçin yok?

    Yanıtla (9) (0)
  • inci / 25 Nisan 2023 23:02

    kul hakkına niye başörtüsüne değer verildiği gibi değer verilmiyor...

    Yanıtla (1) (0)
  • Halkın adamı / 25 Nisan 2023 18:03

    Halk adamı kardeşim, realist olalım, hakikat ve aşikâr görünen şu ki, Tayyip Beyin üslubu Kılıçdaroğlu'nun yanında agresif, yer yer küçük düşürücü, bu aralar, gerçek dışı beyanları da var, ötekileştirici ve halk tarafından hiç iyi karşılanmıyor...

    Yanıtla (4) (1)
  • Düşünceli / 25 Nisan 2023 20:11

    Başörtüsü böylesine siyasi propaganda aracı olunca, zamanında kadınların başörtüyle yüksek eğitim için verdiği mücadele değersizleştiriliyor. Bırakın artık kadınların giydiği, yediği içtiği, dediğini eril bir güç kavgasına, iktidar hevesine alet etmeyi! Kadınları düşüyorsanız, insan haklarını savunun yeter; ne giyeceklerini onlara bırakın!

    Yanıtla (4) (0)
  • Hasan* / 25 Nisan 2023 19:13

    Çocukların yanında bile sinirlerine hakim olamayıp ağır siyaset yapan Erdoğan çocukların gerildiğini anlamalıydı.

    Yanıtla (3) (1)
  • karar okuru / 25 Nisan 2023 13:37

    Patates. Sogan. Erdogan gule gule.

    Yanıtla (15) (5)
  • Birisi / 25 Nisan 2023 19:09

    Kafiyeli olsun. Patates soğan, güle güle Erdoğan !

    Yanıtla (5) (0)
  • Zenci Musa / 25 Nisan 2023 18:42

    Hangi uslup.?..Bizden baska,herkese hizmet mi..?..misal; Türkiye isci partisi ne diyor..ERMENI SOYKIRIMI unutmayacagiz...breh,breh,breh...amma nasil vizyon...muhtesem aşağılık kompleksi...Adamlar Turk Milletine hizmet edeceğiz. Hak,Hukuk diyorlar ama bizden başkasına koştura,koştura hizmette..Az,biraz SEMPATIMIZ vardi ama Kulaklari çınlatmaya basladik..hemde 8/9 siddetinde..GOLGE etmeyin yeter..alın misketlerinizi kenarda oynayin..Ayrica..Bu pkk yandaslarini allayip,bullayip CİCİ YAPAMAZSINIZ..*

    Yanıtla (2) (5)
  • Suna / 25 Nisan 2023 18:38

    Cumhurbaşkanımız demin konuşurken " Haydi gülüm yandan yanda..." pankartını okudu. Çok garipsedim, kaybetme telaşı mıydı, bu pankartta ne buldu anlamadım.

    Yanıtla (4) (0)
  • MUSA YALÇIN / 25 Nisan 2023 18:28

    Değerli Ahmet Hocam Bugünkü yazınızı özellikle çok beğendim çok hoşuma gitti .Kaleminize elinize yüreğinize sağlık.Milletçe birbirimizi anlamaya hoş görmeye kabul etmeye çok ihtiyacımız var Şahsen çok istifade ettim Saygılarımla

    Yanıtla (2) (1)
  • Unuttuk / 25 Nisan 2023 11:25

    Erdogan’in uslubunun yakisiksiz olmasinin otesinde, demokratik, adil bir hukuk devletinde suc oldugunun altinin cizilmesi gerekiyor. Halki ayristirmak, kin ve nefret yaymak, hele ulkenin birligini temsil eden o maka icin vatana ihanetle yargilanmayi gerekitirir. Ne yazik ki artik kanikaanan bir duruma donustu ve bunu sorgulayacak bir yasama ve yargi kalmadi.

    Yanıtla (15) (3)
  • Vatandaş / 25 Nisan 2023 13:14

    Siyasi mevta nın neresi hakaret mevta ölü demek siyaseten bitirrin demek bunu anlayamadınmı

    Yanıtla (1) (16)
  • okur / 25 Nisan 2023 18:27

    Cami avlusunda miting yapmak ayıp, günah değil yani

    Yanıtla (3) (0)
  • MÜŞTEKİ / 25 Nisan 2023 14:11

    Nacizane karar okuru "sade vatandaştan" bir özlü söz: "Hukukta USÜL esastan, dilde ÜSLUP sözden önce gelir."

    Yanıtla (11) (0)
  • okur / 25 Nisan 2023 18:21

    Mutlak olarak değil sıra olarak öyledir o. Örn. birisi size şarkı söyler gibi hakaret etse esasa bakmayacak mısınız?

    Yanıtla (0) (0)
  • Kocakır / 25 Nisan 2023 18:19

    Hangi üslubun işe yaradığını az kaldı göreceğiz

    Yanıtla (1) (0)
  • Numan / 25 Nisan 2023 18:05

    Bay Kemal, Bay Bay Kemal vb. ifadeler devlet ciddiyetiyle, ahlak ile, kemal ile hiç bağdaşmıyor. Seviye gerçekten yerlerde... Müslüman ciddi olmalı, nezih olmalı...

    Yanıtla (2) (0)
  • Özgür Yorum / 25 Nisan 2023 18:02

    Yıllardır 2 milyon iki yüz bin haksız ve hukuksuz soruşturma ile zulum almış başını gitmiş. ADALET 116. Sıraya düşürülmüş. Muhalif her ses ve her söz terörle anılır hale gelmiş. Sayın Taşgetiren bu zulümlerde payınız olabilir mi? Bir de buradan bakınız lütfen.

    Yanıtla (0) (0)
  • Vişneli Cami / 25 Nisan 2023 17:58

    Ahmed hocam, İHO ve Yüks. İslam Enst.'de "Hitabet diye önemli bir ders okutulurdu. Diksiyon ve edâ (şan dersi veya vokal pedagojisi) teknikleri bir yana kısaca tebliğ-irşad başlığı altında tavır ve uslüba çok önem verirdi hocalarımız. Etkili hitabın içtenlik, dürüstlük ve "leyyin" uslupdan geçtiği erbabınca malum. Lâkin taşralı şadırvan ahalisi, en çok "bağıran" "veryansın eden" ve ağzından acı biberler savuran, sert, hard vaizleri daha çok kasede alır oldu. Örnekleri arşivde güzel abim...

    Yanıtla (2) (0)
  • üslup / 25 Nisan 2023 17:56

    Kılıçdaroğlu "bismillah" derse hoş, Erdoğan derse din istismarı mı ? istismar ne demek ordan başlayalım. Ah Erbakan olsa "sizi gidi..."

    Yanıtla (2) (1)
  • Hüseyin Sanlier / 25 Nisan 2023 17:56

    Tebrikler fevkalede güzel Yazı.

    Yanıtla (1) (0)
  • a reader / 25 Nisan 2023 17:51

    Basimiza ne geldiyse bu kendine" mutedeyyin musluman" diyenlerden geldi. Erdogan'i sisirdiler de sisirdiler. Simdi kendi elleri ile yaptiklari ilahlari onlara azap ediyor.

    Yanıtla (3) (0)
  • Samimice / 25 Nisan 2023 17:48

    İktidarı desteklemeyebilirsiniz hatta rakip de olabilirsiniz bu normal fakat Kılıçdaroğlu'nu desteklemek anlamlı mı?

    Yanıtla (0) (3)
  • öz_yurdum / 25 Nisan 2023 17:18

    Müjdeleyici olunuz,Nefret edici olmayınız Bu nefret dili hiç bir kişiye yakışmıyor-galiba kaybedilcek seçim İslam'i hassasiyetlerdende kıymetli .Fetvacı hocalar nerdesiniz topunuz Erbakana karşı her şeyi söylüyordunuz ne oldu,yoksa sizdemi İslam'ın emirlerini söylemekten korkuyorsunuz.

    Yanıtla (1) (0)
  • Cemal AYDIN / 25 Nisan 2023 13:06

    Süslü laflar ararsan ezelden beridir bu marksistlerde ziyadesi ile vardır. Kılıçdaroğlu için yazdıklarınızı anlayabildim ama daha dün milleti sokağa isyana çağırdığını hepimizin hatırladığı bu "terörist azmettiricisi"nin palavralarını övmek size yakışmadı sn Taşgetiren. Bunu bir fanatik partili söylemiyor ılımlı biri olarak söylüyorum. Üstelik hep ilk okuyacaklarım listeme sizi ekleyen biri olarak.

    Yanıtla (2) (16)
  • Düşünceli / 25 Nisan 2023 17:16

    Siz anayasal bir hak olan fikir ifade, barışçıl gösteri, yürüyüş haklarını tanımıyor musunuz? Ya da bu hakkın ancak belli bir partinin mensupları ve destekçilerine ait olduğunu mu düşünüyorsunuz?

    Yanıtla (2) (0)
  • Baki / 25 Nisan 2023 01:53

    Cumhurbaşkanı Sayın Recep Tayyip ERDOĞAN'ı tanımayan birisi veya ilk defa gören birisi bu yazıyı yazsa derdik ki bu kişi son 20 sene Türkiye'de olan biteni bilmiyor garibim ne yapsın. 11 Nisan muhtirasını, 367 garebetini, 17-25 Aralık kumpasını, MİT tırları casusluk olayını ve en son 15 Temmuz işgal girişimini nerden bilecek. Oysa ki Sayın TAŞGETİREN bunları gayet iyi biliyor. Hatta Sayın CUMHURBAŞKANI'nin uslubunu herkesten iyi biliyor. Ancak eskilerin tabiri ile tecahülü arif sanatı yapıyor!

    Yanıtla (24) (88)
  • Özer / 25 Nisan 2023 02:28

    Baki ye. O saydıklarınızın üzerinden yıllar geçti. Herşey deki bozulma tek adam rejiminden sonra oldu.. Ekonomide yanlış kişilerle çalışmak iktidarı bitirdi. Babacan ve şimşek ikilisi çok güzel götürüyordu. Ben yaparım zannetti sonuç yüksek enflasyon yüksek kur ve yüksek faiz üstüne birde deprem afeti. Halkı bunalttı.

    Yanıtla (58) (12)
  • yorgun / 25 Nisan 2023 06:47

    Sn. Baki çok haklısınız.

    Yanıtla (8) (25)
  • Karar Okuru / 25 Nisan 2023 08:28

    Yıllar önce sadece sadece "Demirel" derdik. Aşırı eleştireni de Demirel derdi, çok seveni de Demirel derdi. Şimdi, 5 kelimelik telaffuz: Cumhurbaşkanı Sayın Recep Tayyip ERDOĞAN. Neredeen, nereye. Üslup meselesi... Demirel'in kızgın yüz ifadesini, küfrederken ki yüz ifadesini hatırlayan var mı? Hatırımda sadece gülümsemesi var. Hataları yok muydu? Çoktu. Ama bu gök kubbede herkes için hoş bir sada bırakarak gitti. Erdoğan da öyle mi olacak?

    Yanıtla (26) (1)
  • Msr / 25 Nisan 2023 17:11

    Tek başına bir insanın kişisel gayereti ile olacak şeyler değil yazdıkların. 80 yıllık bir mücadele var. Toplum belli bir kıvama geldi 2002 ye kadar. Kimi kellesini kaybetti, kimi özgürlüğünü, kimi eğitim hakkını. Şu ankinden muhtemelen çok daha dindar, kalifiye bir nesil yetiştirildi, 2000lere kadar. Ak parti de elindeki bu potansiyeli kullandı. Özal, Menderes vs de aynını yapardı aynı imkanlara sahip olsalar, muhtemelen daha iyisini. Biraz da Alllah'tan bilseniz, Allah'tan korksanız keşke.

    Yanıtla (1) (3)
  • orcan tanyalçın / 25 Nisan 2023 17:08

    Bakara 200-202; mealen şöyledir; Adam en ağır ibatetini ( Hacc ) tamamlamış ve Allah'a yönelmiş. 'Bana dünyada ver' diyor. Bu ayetler şöyle tamamlanır. ' Onun ahirette nasibi yok' Bazıları kelimei şehadet getirince iş biter sanmakta. İslam üzere, hak, hakikat üzere yaşadığını sanan bir kişi için, bir daha kalkamamacasına büyük çöküş hakikatle karşılaştığı zaman diye düşünürüm.

    Yanıtla (2) (0)
  • musto / 25 Nisan 2023 16:27

    CHP..Atatürkün partisi din düşmanı. Kurduğu Diyaneti kaldıracakmış diyorlar..Vicdansız ahlaksız iftiracılar..Suyu arayan adamı da okumadın..Osmanlı..Acemi erlere sorarlar peygamberin kim? Hasan Hüseyin Ali Veli Enver paşa sultan Reşat..Atatürk islamın ehil ellerde olmadığını gördü..İslamı tarikat ve tekkelerin elerinden kurtardı Diyaneti kurdu..Kuranı anlamamız İÇİN tercüme ettirdi..Kıbrısta camilerimizin mahyalarında Tanrı kraliçeyi korusun yazardı..Bu parti ve ortakları onları da kurtardı..

    Yanıtla (21) (5)
  • Melek / 25 Nisan 2023 16:36

    Hayret ki ne hayretsize

    Yanıtla (1) (7)
  • Melek / 25 Nisan 2023 16:36

    Çoook haklısınız

    Yanıtla (3) (0)
  • halk adamı / 25 Nisan 2023 11:19

    Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.

    Yanıtla (5) (2)
  • dd / 25 Nisan 2023 16:14

    Siz Yorum Yapmisiniz Siz Kendi Hatalariniza Bi Baksaniz

    Yanıtla (4) (1)
  • dd / 25 Nisan 2023 16:17

    Kilicdaroglu Bey e Hitap Ederken Saygisizlik Yapmisiniz Gozumuzden Kacmadi

    Yanıtla (2) (0)
  • Abdullah / 25 Nisan 2023 15:57

    ypg terör örgütü değilir diyenler'e,sırtını kandile dayayan lar'a ve onlarla kanka olanlara oy moy yok.Bu Milletin tevekel olmadığını 15 Mayıs sabahına'da göreceksiniz.Saygılar

    Yanıtla (14) (14)
  • Karadeniz* / 25 Nisan 2023 15:36

    Merhum akif ,bir gün dostlarına o kadar çok yüzlü insan gördüm ki ikiyüzlüleri arar oldum demiş. Ey ümmeti muhammed!biz kaç yüzlü insanlara hasret duyar olduk,veya böyle bir derdimiz var mı?

    Yanıtla (5) (1)
  • Karadeniz * / 25 Nisan 2023 00:59

    “Üslubu beyan, ayniyle insan” ziya paşa  “Testinin içinde ne varsa, dışarıya o sızar”mevlâna. “İnsan sözcüklerden oluşur, sözcükler de insandan.meksikali oktavı paz...

    Yanıtla (49) (3)
  • Krdnz. / 25 Nisan 2023 11:15

    Bu sözleri bir tarafa ,akp lileri bir tarafa koyun bir analiz yapın arkadaşlar ,bir sonuç çıkarın.

    Yanıtla (4) (2)
  • Karadeniz# / 25 Nisan 2023 12:12

    Aslında bildiğimiz atmosfer de bilmediğimiz insanları arıyoruz. Belki bulursak millet de ülke de kurtulacak.aramaya devam edeceğiz..

    Yanıtla (4) (3)
  • Karadeniz☆ / 25 Nisan 2023 15:28

    Akp li siyasetçilere bakınca gündüz vakti fenerle insan arayan adam durumuna düştüğümüzü hissediyorum.

    Yanıtla (10) (1)
  • Muhriç / 25 Nisan 2023 15:02

    Problem şu ki halkımızın seviyesi, üslubu, maalesef Cumhurbaşkanı'nın üslubuna daha uygun. Cumhurbaşkanı bunu bildiği için o üslubu kullanıyor. Aile içinde bile daha agresif olan revaçtadır. Sessizlik ve nezaket, zayıflık olarak algılanır. Siyasette de durum aynı. Maalesef karakterimiz, üslubumuz bu.

    Yanıtla (16) (1)
  • vatandaş / 25 Nisan 2023 14:46

    Okulları hedef aldılar Tunceli'de 2, Mersin'de 3, Diyarbakır'da 34, Şırnak'ta 13, Batman'da 4, Şanlıurfa'da 19, Bitlis'te 8, Bursa'da 2, Mardin'de 36, Muş'ta 6, İstanbul'da 11, Bingöl'de 2, Hakkari'de 28, Siirt'te 13, Van'da 18, Gaziantep ve Adıyaman'da birer okulda terör örgütü yandaşlarının saldırıları nedeniyle hasar meydana geldi. Tahribata uğrayan okullar ve kamu binaları, devletin sağladığı imkanlarla onarılarak kısa sürede hizmete açıldı. Yaraları devlet sardı Van'da 22 milyon 469

    Yanıtla (8) (10)
  • Zafer ÇALIK / 25 Nisan 2023 14:45

    "Uslubu beyan,aynıyle insan"demiş atalarımız.İnsanın karakterini yansıtır dil.Yine:"Yüzün gúzelligi göz ile,sòzün güzelliği dil ile....."demiş Mevlâna.Kılıçtaroğlu'nun dili,Mevlâna dili,Hacı bektaş veli dili.Bu dile ve bu kişiliğe çok ihtiyaç var.

    Yanıtla (12) (1)
  • vatandaş / 25 Nisan 2023 14:45

    Olay yerinden toplanan boş kovanların, 16 gün sonra Bağlar Polis Merkezi'ne silahlı saldırı olayında kullanılan silahla aynı olduğu tespit edildi. İddianamede 26'sı tutuklu 34 sanık hakkında, "Canavarca hisle eziyet çektirerek birden fazla kişiyi öldürmek, ülke birliğini ve bütünlüğünü bozmak" suçlarından 5'er kez ağırlaştırılmış müebbet ve 40'ar yıl hapis istendi.

    Yanıtla (1) (4)
  • Hasan Hüseyin Yılmaz / 25 Nisan 2023 14:42

    Hukuk kayıtlarında sadece isim doğru. İlginç di mi? Ülke yangın yerine dönmesini anlayan bir adım öne!!

    Yanıtla (1) (0)
  • Hakan / 25 Nisan 2023 14:34

    Samimi oldugunuzu varsayiyorum. Dine dusman olmak baska bir sey, dinin manipulasyonu sonucu dinin gerilige sebebiyet verdigini dusunmek baska seydir. Her halukarda hic kimsenin bir baskasina tahakkum etme hakki yoktur. Biz kimsenin kalbini bilemeyiz ama yapilan isler kisinin ahlaki hakkinda bize bilgi verir. Hic kimsede baskasinin isledigi sucla yargilanamaz. Kaldiki ortada bir ittifak bir ozur dileme var. Obur tarafta, kibir, hakaret, yalan ve iftira ve son 10 senedir beceriksizlik var.

    Yanıtla (6) (0)
  • Karar okuru / 25 Nisan 2023 14:31

    Hocam onlar artık mafya dili ile konuşuyorlar,aşacaklar,kesecekler,secimden sonra oy vermiyenden hesap soracaklar.Biz bunları Rabbime havale ettik.

    Yanıtla (5) (1)
  • karar okuru / 25 Nisan 2023 14:30

    Sayın cumurbaşkanımız diyor ki ''tank fabrikasının Katara satıldığı yalandır. böyle bir şey yok''. aynı cümlenin devamında, ''bu fabrikanın %51'i bize %49'u katara ait'' diyor. şimdi bu sözlerden neyi anlamamız gerekiyor. burada bir üslup sorunu yok mu?

    Yanıtla (11) (0)
  • EbuAhmet / 25 Nisan 2023 14:09

    Maazallah Erdoğan bir kez daha seçilirse hem bu millete hem bu devlete çok yazık olacak.20 yıldır uğraşa uğraşa dibini oyduğu devleti tamamen çökertmek için son darbeleri de indirecek,pkk ile birlikte bozduğu kardeşliğimizi düşmanlığa donusturecektir.Rabbim bizleri böyle bir finalden korusun insaallah

    Yanıtla (14) (7)
  • OKUYUCU / 25 Nisan 2023 13:54

    BİRİSİ 22 YIL OLMUŞ. HERŞEY ORTADA. HAYAT PAHALILIĞI HAT SAFHADA VS. VİZYON YOK.DADECE GERÇEK GÜNDEMİ YAPAY BEKA VS. BAHANESİYLE KONUŞTURMAMA GAYRETİNDE. BU ÜLKEDE HERKES BEKAYA SAHİP ÇIKAR. KİMSE ŞÜPHE ETMESİN. KURTULUŞ SAVAŞINDA NÜFUSUMUZ 11 MİLYON İKEN BİLE BU MİLLET 7 DÜVELE KARŞI KOYDU. DEĞİŞİM ŞART. EMRİVAKİLERLE VE NE OLDUĞU BELLİ OLMAYAN BU UCUBE SİSTEM DEĞİŞMELİ, GETİRENLER DE DEĞİŞMELİ YANİ GİTMELİ. 2013 YILINDA DÜNYA EKONOMİSİ PAYIMIZ % 1,62 İKEN; BU ORAN 2021 de % 0,62 YE DÜŞTÜ.

    Yanıtla (12) (1)
  • mustafa soylutürk / 25 Nisan 2023 13:51

    kesin bir göz doktorunu görün

    Yanıtla (1) (4)
  • Ali Öz / 25 Nisan 2023 13:47

    kendisinden olmayan isterse diyanet işleri başkanı olsun gene ya terörist ya da dinsiz damgasını yer bu kadar kötü bir dil olur mu

    Yanıtla (7) (0)
  • Fatih Özkan / 25 Nisan 2023 13:28

    Ahmet hocam bu cümlenizi tekrar etmeyi uygun gördüm. Hakim dil; yargılayıcı dil, kim ve hangi seviyede olursa olsun siyasetçiye yakışmıyor. İlave olarak da bu dil hiç bir insana yakışmıyor. Peygamberimiz Hazreti Muhammed'in ( S.A.V.) yolundan giden insanların bir cuma günü cami avlusundan muhalefet liderlerine yuh çekmeleri ibretlik bir durum. Semavi dinler; bizim mensup olduğumuz İslam dini kardeşliği, birlik beraberliği emreder. Cami avlusunda miting ve yuh çekmeler de hiç yakışmamıştır.

    Yanıtla (9) (1)
  • Hikaye / 25 Nisan 2023 13:28

    AYM'nin kuruluş yıldönümünde reis ,Kılıçdaroğlu'nun elini sıkmayıp tokalaşmadı.Neden bu kibir?Bir hadisde şöyle dendiğini çok iyi hatırlarım."Kalbinde zerre miktar kibir bulunan kimse asla cennete girmeyecektir!" Hadis-i Şerif'ini İbn Mes'ud'un aktardığı rivayet edilir.Şeytan işte aklınıza herşeyi getiriyor.Bu hadisi de aklımıza getirdi nedense?

    Yanıtla (6) (1)
  • Mustafa uzun / 25 Nisan 2023 12:53

    Tayyip Erdoğan agresif Kılıçdaroğlu çok dürüst konuşuyor; öyle mi.ya hu Kılıçdaroğlu bu zamana kadar neyi dürüst yaptı ki. Taşgetiren ne diyeyim Allah size de bize de akıl izan ve şuur nasip eylesin. Şaşırıyorum doğrusu.

    Yanıtla (10) (50)
  • Düşünceli / 25 Nisan 2023 13:19

    Ben de böyle “böyle hissediyorum, o halde hissettiğim gerçektir” yollu akıl yürütmesine şaşırıyorum. Neymiş dürüst olmayan? Madem iddia bu, insan Allah aşkına bir örnek verir!

    Yanıtla (15) (0)
  • Özer / 25 Nisan 2023 02:21

    Kaybetme korkusu sarmış iktidarı. Hergün ufak tefek vaadler oysa hemen yapılabilecek vaatler. Akp de benim gözlemlediğim bir panik havası var. Erdoğan ın çevresinde akil adam kalmamış.

    Yanıtla (57) (10)
  • yorgun / 25 Nisan 2023 06:52

    Meclis çoğunluğunu bilemem ama görünen o ki, Erdoğan yine başkan.

    Yanıtla (21) (71)
  • Haci Cav Cav / 25 Nisan 2023 08:32

    Mazallah. Allah’im yazdiysa bozsun.

    Yanıtla (32) (4)
  • Karar Okuru / 25 Nisan 2023 10:28

    Hacı bay bay hepiniz deme vakti geldi,az kaldı,geliyor gelmekte olan.

    Yanıtla (5) (1)
  • Yolcu / 25 Nisan 2023 10:31

    Amin.

    Yanıtla (1) (0)
  • yorumcu / 25 Nisan 2023 13:18

    Evet partisini başkanı. Milletin başkanı olma şansı yok...

    Yanıtla (4) (0)
  • istanbuloglu / 25 Nisan 2023 13:17

    Eger ben 20 senelik iktidarda olsaydim.Butun uygulamalarimi Allaha her an hesabini verecek samimiyet ve titizlikle (iradem disinda,haberim ve dahlim olmadan gelisecek olaylara, haberim olunca hizlica mudahele etmek şartiyle) islerimi yurutmus, kendimin,akrabalarimin, partidaslarimin lehinede olsa asla haksizliga musaade etmemis isem,Bu secim sureci bana koltugumu kaybedecegim intibai verse dahi,asla gerginlik politikasina tevessul etmem.Cunku devredecegim koltugum tertemuz.Niye panikliyeyim ki?

    Yanıtla (5) (0)
  • Necati Kurtul / 25 Nisan 2023 12:16

    Ne günlere geldik. yüzünde kutsal sakalılar bir Marksist din karşıtı ve terörist bir herifi övüyorsa bu adamın neyine güvenelim. Reis bu içinde kinleri doğru sananların lakırdılarına rağmen rağmen gelecektir . Ya da gelecek ABD sömürgesi ve Türk doları ile ülke batıracak kumar hükümeti ile bu ülke kan kusturacaklar. Allah fırsat vermesin.

    Yanıtla (14) (37)
  • Çınar58 / 25 Nisan 2023 12:45

    Allah razı olsun sizlerden, inşaallah 14 Mayısta taşlarla şeytanları taşlayacağız. Teröristleri başörtüsü düşmanlarını taşlayacağız.

    Yanıtla (3) (31)
  • Hikaye / 25 Nisan 2023 12:54

    Çınar ve necati,Allah tez zamanda o çirkin kaplerinize şifa versin.Sizler için başka yapacak birşey yok çünkü.

    Yanıtla (34) (4)
  • Çınar58 / 25 Nisan 2023 14:40

    Hamdolsun kalbimizde sorun yok, Rabbim islam düşmanlarını ve onları alkışlayanları kahreylesin, Sevdiğiniz Demirtaş, Kılıçdaroğlu ile birlikte sizleri haşretsin.

    Yanıtla (5) (11)
  • Düşünceli / 25 Nisan 2023 17:07

    Çınar, şimdi siz, yalnızca sizin siyasi - yani dünyevi! - görüşlerinizi paylaşmıyor diye milyonlarca yurttaşınızı “İslam düşmanı” ilan ederken, Allah’ın nezdinde makbul bir iş yaptığınızı mı sanıyorsunuz? Muhalefeti düşman bilip karalayarak cennete gideceğinizi sanıyorsanız, işiniz zor..

    Yanıtla (2) (1)
  • Hikaye / 25 Nisan 2023 18:26

    Hırsızlarla,tüyü bitmemiş yetimlerin hakkını yiyenlerle haşreyleyeceğine onlarla haşreylesin razıyız merak etme.

    Yanıtla (2) (0)
  • Düşünceli / 25 Nisan 2023 13:14

    Kimsenin kimseye kan kusturmaya hakkı yok! Seçim savaş değil, seçimlerde ve demokratik hukuk devletinde kan dökmeye de yer yoktur!

    Yanıtla (12) (0)
  • Bay Adalet / 25 Nisan 2023 13:11

    Erdoğan'ın uslupu dini değerleri 20 yıldır seçimlerde kullanarak seçim kazanmaktı fakat şimdi millet bu söylemleri dikkate almıyor. 28 Şubatçılar başı örtülü kız öğrencilere ayrımcılık yapıyorsunuz diye suçluyorlardı. Şimdi Erdoğan aynı suçlamayı Kılıçdaroğlunun aleviyim demesine meshep ayrımcılığı yapıyorlar diyor. 28 Şubatta ki CHP nin yerini şimdi AKP almış durumda çünkü O dönemde Merve Kavakçıyı meclisden dışarı atın diyen DSP Genel Başkanının partisi AKP ile kol kola geziyor.

    Yanıtla (10) (1)
  • halk adamı / 25 Nisan 2023 11:18

    Allah'ın izniyle Tayyip Erdoğan'ı yeniden başkan yapacağız!

    Yanıtla (18) (54)
  • mehmet / 25 Nisan 2023 11:49

    siyasi mevta olacak..

    Yanıtla (21) (6)
  • Ali İncirci / 25 Nisan 2023 11:57

    Allah'ın emri ve izniyle Bay Bay Recep!.

    Yanıtla (34) (9)
  • bağımsız / 25 Nisan 2023 12:09

    Hayal görmeyin, Erdoğan başkan.

    Yanıtla (7) (31)
  • Demokrat / 25 Nisan 2023 13:06

    Demek izin de aldınız Allah tan. Ne günlere kaldık Ya Rab. Tez zamanda yobazlardan kurtar bu dinini Allah im Allah cc size, vicdan ve gören göz,duyan kulak,hisseden kalb nasip etsin

    Yanıtla (9) (3)
  • KaraMurat / 25 Nisan 2023 12:26

    Cumhuriyet tarihinde en fazla toplumu idare eden 20 yılı aşkındır seçimlerden galip çıkan bir liderin peşinden bu kadar insan niye gitmiş diye bu kararcılar hiç sormuyor,soramıyor.Uslupla ilgili eğer k.k.den öğrenilecekse yandı gülüm keten helva.Göremiyorsunuz,duyamiyorsunuz,hissedemiyorsunuz. Bekleyin az kaldı.Kisi sevdiği ile beraberdir degilmi sayın hocam Rabbim sizi kk ile beraber haşretsin.

    Yanıtla (5) (30)
  • Demokrat / 25 Nisan 2023 13:04

    Sizi de sevdiklerinizle imtihan hasr etsin... Horeizlar,arsizlar,yetim hakkı yiyenler,mala cokenler,adam kayiranlar. Din bezirganligi yapanlar... Ne ararsan var... Allah koministle hasr etsin de hırsızla kul hakkı yiyenle hasretmesin

    Yanıtla (15) (1)
  • Mağdur / 25 Nisan 2023 05:38

    K.K kul hakkı yememiş, bulamamış olabilir, ama bir çok insanı da genel müdürlüğünde mağdur ve perişan da mı etmedi?

    Yanıtla (5) (31)
  • Birisi / 25 Nisan 2023 12:58

    Misal verseydin, iftira atacağına ! Tabii, yalan şahit olmasın sakın !

    Yanıtla (13) (1)
  • Zülküf Ayaz / 25 Nisan 2023 12:35

    "Tek Adam" ın agresif dili gidici olduğunu gösteriyor.

    Yanıtla (20) (0)
  • Baki... / 25 Nisan 2023 11:53

    Dünyaya çok meylettik, müslümanca yaşamdan uzaklaşır olduk,ortak hedeflerimizi kenara koyuyor, tali meseleler üzerinden çekişiyoruz, konu siyaset oluncada hak ve hukuku unutuyor, birbirimizi üzüyoruz, Allah sonumuzu hayr eylesin. Amin.

    Yanıtla (21) (1)
  • Resul şahin / 25 Nisan 2023 11:49

    size hiç katılmıyorum.

    Yanıtla (2) (8)
  • Zoraki Emekli / 25 Nisan 2023 11:46

    Oy aldığı kitle üsluptan rahatsız değil. Ya bu kadarı da biraz ayıp oluyor demiyor. Onun için bırakın devam etsin. Bakarsın çıtayı daha da yükselteceğim derken ipin ucu kaçar, mağdur ettikleri mazlumların ahı tutar ve ağızdan olmayacak yerde olmayacak bir söz çıkar. Gidişat o yönde. Heyecanla bekliyoruz.

    Yanıtla (24) (2)
  • De Rini Roni / 25 Nisan 2023 11:43

    Bu zehirli dilin bir yandan şiddetlenmesi ve bir yandan yaygınlaşması kaybetme korkusunun ciddiliğindendir. Kaybetmekten kormanın iki önemli nedeni vardır. a- Maddi b-Manevi Bu nedenler 4 gruba göre farklılık göstermektedir. 1. suça bulaşmış siyasiler Yargılanmaktan, 2. Yükünü tutmuş avane yokluktan 3. Bazı samimi inanırlar inançlarında baskı görmekten ve 4. İslami kimliğinin, başarılı olacak bir sol iktidar nedeniyle yenilgiye uğrayacağından korkanlar. Ondandır ki zehirli dile kmse gık diyemez

    Yanıtla (17) (1)
  • Takipci / 25 Nisan 2023 11:33

    Uslup ayni uslup, kisilik ayni kisilik, hic bir degisiklik yok. Zaman icinde siz degistiniz hocam, degisim normal bir sey, cogu zaman da faydalidir, fakat boyle durumlarda bir OZELESTIRI yapilmasi Aydin Sorumlulugudur...

    Yanıtla (9) (1)
  • HAYRETI MUCIP / 25 Nisan 2023 11:33

    Islamiyette ; en büyük , en önemli, en ağır günahların başında munafıklık gelir !

    Yanıtla (9) (0)
  • bağımsız / 25 Nisan 2023 02:32

    Hakan Altınay ın dediği doğru olamaz, her kararda hata olsada doğruluk payı kesin % 50 den fazladır,neden gündem yaptınız anlamış değilim.

    Yanıtla (2) (44)
  • Kar arlı / 25 Nisan 2023 06:58

    Allah aşkına iddianameyi satır satır okuyup delillerle kıyaslayıp mı bu sonuca vardın?...

    Yanıtla (15) (0)
  • bağımsız / 25 Nisan 2023 11:21

    Okumaya hiç gerek yok biraz anlarım o işlerden.

    Yanıtla (0) (17)
  • Hikaye / 25 Nisan 2023 12:58

    Bağımsız, doğru söylersin.Okumaya ne hacet ki vermişsin kararı zaten kafadan.Doğru mu değil mi önemi yok ,niye çünkü sizden olmayan herkes herşeyi hakediyor değil mi?Gerçi buna şaşırmıyoruz .21 yıldır her türlü çirkefliği,yalanı,talanı görmezden gelip destekleyenlerden erdemli bir davranış beklemek hayalden de öte.

    Yanıtla (8) (0)
  • Düşünceli / 25 Nisan 2023 13:40

    Yok, iddianemeyi okumadan, delilleri incelemeden yargılama, hukuk olmaz! İnsanın, “ben anlarım bu işlerden” diyerekten hiç bilmediği konularda ahkam kesmesinin kendisine de, çevresine de zararı büyük olabilir, dikkat edin!

    Yanıtla (5) (0)
  • De Rini Roni / 25 Nisan 2023 11:33

    50+1 Yeterli bence. Hayatını karartmanın tam zamanı.

    Yanıtla (3) (1)
  • Ekmel / 25 Nisan 2023 11:24

    Yirmi senedir söylüyoruz. Bu iktidarın dini kinidir. Bunun zararını hepimiz çekiyoruz.insanlarımız birbirine düşman edildi.daha evvel kendilerinin yaptığı her pisliği başkalarına sıvamaktan haya etmedi.her şeyi sattılar, bir şey yapmadı.lar. Yaptıklarını özel şirketlere, millete kazık atarak yaptırdılar. dinimize aykırı kararlar aldı.buna rağmen en dindar parti oldukları zokasını,dini noktadan cahil olanlara yutturdular.

    Yanıtla (16) (2)
  • karar okuru / 25 Nisan 2023 01:21

    Siyasette söylem üstünlüğü ve inandırıcılık çok önemli. Ak parti artık bu üstünlüğünü kaybetti. örnek vermek gerekirse, 2023 yılında ihracat 500 milyar dolar, milli gelir 25 bin dolar olacak dediler. insanlar olabilir diye inandılar. ancak olmadı. şimdi 2028 de 400 milyar dolar ihracat, 16 bin dolar milli gelir diyor. insanlarda artık inanmıyor. çünkü güveni kalmadı.

    Yanıtla (37) (4)
  • Turk / 25 Nisan 2023 11:09

    Dunyadanmisiniz

    Yanıtla (0) (0)
  • H.Bulat / 25 Nisan 2023 11:09

    Daha kötüsüde olacak döviz yadaklanacak 40 yil geriye gidilecek 1983 yılina .İşi dövizle olmayan döviz bulundurursa suç olacak.Durmada devole edilrn dolar karşısinda vatandaşin üç beş kuruş tasarrufuu pul olacak. Kendiler hayali ihracat itaalt şirketleri sayesinde üljedeki tüm dövizleri kontrol edebilecekler ve zenginliklerine zenginlik katacak..

    Yanıtla (5) (0)
  • K okur / 25 Nisan 2023 02:27

    Değerli Ahmet bey. Sonuna kadar Erdoğan diyoruz. Bu sa bize çok görülmesin.

    Yanıtla (19) (89)
  • Düşünen / 25 Nisan 2023 03:33

    Kişi sevdiği ile beraber haşrolunacaktir

    Yanıtla (34) (1)
  • okur / 25 Nisan 2023 18:33

    İnşallah çabuk hasrolunursunuz!

    Yanıtla (0) (0)
  • bagımsiz / 25 Nisan 2023 08:08

    Erdoğan yine başkan bunu bilen biliyor, şu an M.ittifakı başkanlığı, C.ittifakı da meclis çoğunluğunu almaya çalışıyor.

    Yanıtla (2) (45)
  • Ali İncirci / 25 Nisan 2023 11:59

    he he, sen Allah'ın senin gibi dosyaya gözatmadan karar vereceğini sanıyorsun!. Bağımlı kardeş...

    Yanıtla (7) (0)
  • Fikret / 25 Nisan 2023 08:25

    Sizin bir aklınız, siyasi görüşünüz, dünyaya bakışınız, doğrularınız ve yanlışlarınız yok mu? Neden sonuna kadar RTE? Çok ilginç gerçekten.

    Yanıtla (23) (3)
  • Adnan / 25 Nisan 2023 10:57

    20 sene yetmedi mi?

    Yanıtla (7) (0)
  • reco / 25 Nisan 2023 12:03

    Adnan bey, yetmez daha çok kazıklanacak insan var. Bir mantıklı düşünmesini öğrenebilse herkes.

    Yanıtla (7) (0)
  • H.Bulat / 25 Nisan 2023 11:01

    "Patetes sovan güle güle Erduvan"...

    Yanıtla (11) (0)
  • Yunus Ak / 25 Nisan 2023 10:54

    İnsanlar küçümsemek onlara tepeden bakmak Müslümana yakışmaz. Kendilerinin daha çok Müslüman olduğunu iddia eden lidere ve takipçilerine de yakışmaz. Gel gör ki, bunlar üç koyunu bile güdemez kaybeder gelir, gibi alay edilen insanlar Kur'an'ın ifadesiyle belki de alay edenlerden Allah katında daha kıymetli olabilir. Kişinin Müslümanlık iddiasının ispatı ahlakıdır.

    Yanıtla (8) (0)
  • Musta / 25 Nisan 2023 08:20

    Üslup, tercihten değil psikolojiden türer. Ve hiçbir psiokolog, psikiyatr vs CB adaylarının priskoloji tahlilini yapmaya cesaret edemez.

    Yanıtla (6) (0)
  • Okur.... / 25 Nisan 2023 10:32

    Niye? Tiyatro-müsameremi yapıyorlar?

    Yanıtla (0) (0)
  • okur / 25 Nisan 2023 10:09

    Birinci bölüm için çok kalbe dokunur konulardan bahsedilse de isyana teşvik ve öldürülmüş insanlar da geliyor insanın aklına. Keşke her şey anlatıldığı yada oluşturulan algı gibi olsaydı. İkinci bölüm için daha düzeyli bir kampanya iyi olur.

    Yanıtla (0) (1)
  • Taha Güven / 25 Nisan 2023 10:01

    Ahmet Abi, ne güzel yazmışsınız elinize sağlık. İktidarda korku dağları sarmış, hakkedilmeyen makamlar, İhaleler, avantalar, yönetim kurulu üyelikleri, 5-10 maaşlar hepsi elden gidecek. Müjde diye söylediklerinin yalan olduğu ortaya çıkacak. Seçim sonucunda İktidar partisi, meclisi kaybederse, Cumhurbaşkanlığını kaybetmiş olur, Belediyeler zaten gitmişti, dünyanın en hızlı dağılan partisi olur.

    Yanıtla (7) (0)
  • HB / 25 Nisan 2023 09:58

    Birileri, Tayyip Erdoğan’ı “tayyib” bir insan olmaya davet etmelidir.

    Yanıtla (5) (0)
  • O aslan / 25 Nisan 2023 09:45

    Dinin ne olursa olsun sende adalet sende ahlak yoksa. İnsan sadece maddi ekonomik olarak fakir olmaz olamaz. İnsan akıl fukarası. İnsan vicdan fukarası. İnsan ahlak fukarası. İnsan adalet fukarası . İnsan sevgi saygı fukarası da olabilir Maalesef bugün bunları bolca yaşayıp görmekteyiz.

    Yanıtla (3) (0)
  • Turgay / 25 Nisan 2023 09:37

    Yıllardır içinde skladığını kusuyor olan biten de bu. Çocuklara bile şefkat gösteremeyen birinden bahsediyorsunuz. Küp çatlayınca içindeki dışarı sızmaya başladı. Gerçi bunun ipuçlarını veriyordu tabi anlayabilenlere.Bu yüzden atalarımız katranı kaynatsan olur mu şeker cinsini sevdiğim !!! cinsine çeker diye bu durumun açıklamasını yapmışlar.

    Yanıtla (5) (0)
  • a reader / 25 Nisan 2023 09:35

    Sanki yeniden seçilecekmiş te, bari yeni döneminde üslubuna dikkat etse havasında bir yazı olmuş.Bırakın, nasıl isterse öyle konuşsun. Şunun şurasında 18 günü kaldı. Pek ümidim yok ya, ben 'Devir Teslim Töreni' yaparsa orada Bay Kemal'e ne diyeceğini çok merak ediyorum. Zor bir durum, sinirinden kahrolur herhalde. Bekleyip göreceğiz.

    Yanıtla (6) (0)
  • Dertli / 25 Nisan 2023 05:18

    Mescit içinde veya dışında hakaret etmek kötü söz söylemek buna benzer ifadeler kullanmak müslüman olarak bizleri derinden üzmüştür ne Yüce Allah in emirlerinde ne de o güzel peygamberin uygulamasında öyle bir şeye rastlayan olmuş mudur çünkü bu dinin muhtevasina aykırıdır bu hal ve hareketler çok çok düşünmemiz gerekiyor niçin bu haldeyiz diye ayinesi iştir kişinin

    Yanıtla (7) (1)
  • Mustafa Istanbul / 25 Nisan 2023 09:21

    Allah’ın sünneti yani adeti değişmez; kibirliyi mutlaka alçaltır. Yaşa ki neler göresin...

    Yanıtla (5) (0)
  • KOCA YUSUF / 25 Nisan 2023 09:21

    Malum zatin dili catalli ve zehir saciyor, bu kin nefret rejiminden kurtulmak lazim.

    Yanıtla (5) (0)
  • Bence böyle / 25 Nisan 2023 09:08

    Yön ne tarafa ise istikamet de o tarafa bizim yön Ortadoğu olduğu için debelenip duruyoruz din girdabında boğuluyoruz din tüccarlarının elinde daha karanlık günler gelmez inşallah

    Yanıtla (22) (3)
  • Boran / 25 Nisan 2023 08:46

    "Üslub-u beyan ayniyle insan." Yani ifade tarzınız kişiliğiniz demektir, demişler. İnsan her söylediği kanun olan bir güce sahip olunca iş bu noktaya geliyor.

    Yanıtla (17) (1)
  • bozkurt / 25 Nisan 2023 08:42

    Biri dişli biri çarktır, Aynı millet aynı ırktır, Alevi Türk, sünni Türktür, Çerkez, Kürdün aşığıyım... ozan arif,

    Yanıtla (11) (0)
  • ÖZCAN ŞAHİN / 25 Nisan 2023 08:10

    GÜNAYDIN iktidar artık kenkendini yemeğe başladı yatıp kalkıp BAY KEMAL diyerek ana muhalefetin propagandasını yapıyor şimdi birde BEBECAN çıktı laf kalmadı MASALLAR TUTMADI halk artık bıktı iktidarın sonu geldi EFENDİM

    Yanıtla (14) (2)
  • Okur / 25 Nisan 2023 07:44

    Alevi sünni farketmez. Herkes eşit vatandaş değil mi? Adaletli insanlar gerek bu memlekette. Halktan beslenen değil halkı besleyen devlet gerek bu ülkeye. Aileye yurtdışında konuşlandırsan değil, halk içinde halk gibi mütevazi birhayat yaşayan siyasiler ve bürokratlar lazım bu halka. Dua okunan, ayet okunan , Allah'ın adıyla başlanıp nimetlerle beslenen ağıza küfür yakıştırmayan, sinkaflı konuşmayan yöneticiler lazım bu ülkeye.

    Yanıtla (18) (0)
  • bağımsız / 25 Nisan 2023 02:42

    Üslubu önemsememek olmaz, üslub önemli, Ahmet bey Erdoğanın üslubunu doğru bulmuyor, bazı noktalarda aşırılığını bende doğru bulmam, lakin Ahmet bey Erdoğanı eleştirdiği kadar pkk ya terör örgütü demiyen, diyemeyen, pkk nın siyasi kanadı gibi hareket eden hdp yi ve hdp nin dilini üslubunu tenkid etmiyor, Ahmet beyin bu yaklaşımı malesef makul değil.

    Yanıtla (14) (63)
  • son okur / 25 Nisan 2023 05:42

    PKK ya PKK diyemeyen diyorsun sayın cumhurbaşkanımız PKK ya PKK dediği için mi ıstanbul seçimleri arefesinde abdullah öcalanın kardeşini TRT ye çıkartarak abdullah öcalanın mektubunu okutarak PKK nin reklamını yaptırdı. TRT yönetimi ve bu işe izin verenler vatana ihanetten yargılandı mi?

    Yanıtla (36) (3)
  • Aynaya bak / 25 Nisan 2023 05:47

    Aynaya bak ne goruyorsan sen osun. Megri megri,cadir mahkemeleri,dolmabahce bulusmalari, tv de mektup okutmalar,kardesini tv ye cikartmalar ve kendi listesine aldigi hudapar.

    Yanıtla (18) (3)
  • Mustafa / 25 Nisan 2023 06:54

    Ama diyen biri aslında ilk kısmı yanlış der gibi yapan ve sonra onaylayan kişidir. Buna ben dili denir. Erdoğanı veya AKP ye verilen oyun doğru olduğunu gösteriyorsun. Millet de saf.

    Yanıtla (2) (1)
  • Olur yazar / 25 Nisan 2023 06:55

    Din samimiyettir kardeşim. Hizbullah soğansa çok pahalı.

    Yanıtla (3) (2)
  • Haci Cav Cav / 25 Nisan 2023 07:26

    Valla usandirdiniz bu cifte standardli yorumunuz. Bu sorun degildi size belediye secimlerinden once. Hi sorun degildi size devletin Ocalanla gorusme zamanlarinda. Zerre kadar etkisi yok elestirinizin iki yuzlulugunden.

    Yanıtla (3) (2)
  • Koloğlu / 25 Nisan 2023 07:13

    Erdoğan'ın üslubu bildim bileli böyleydi hiç değişmedi sadece onu desteklerken fark edemiyorsunuz yada görmezden geliyorsunuz, desteklerken normal gelen karşı olunca anormal gelmesi bütün mesele bu. Lider kültürü olan toplumlar da bu sorunlar var sistemi düzgün olan toplumlarda bu sorun yok. Onun için lider değil sistem olmalıdır.

    Yanıtla (20) (0)
  • Okur yazar / 25 Nisan 2023 06:26

    Camide siyaset şimdi de Alevilik üzerinden vurmaya çalışmak. Sanırım dik duruş bu. Bunu anlatacak kelime yok. Bunun muhafazakarlıkla uzaktan yakından alakası yok.

    Yanıtla (10) (1)
  • Derman Bey / 25 Nisan 2023 06:16

    Seçmeninin, sevenlerinin(!), tutanlarının, destekleyenlerinin, tapanlarının, çıkarı için ondan gözükenlerinin seviyesi ne ise liderlerinin dilinden de o "üslup" yansıyor. Aysun Kayacı hanfendiyi saygıyla yad ediyorum.

    Yanıtla (7) (2)
  • Okur / 25 Nisan 2023 06:06

    “Bay bay Kemal”, “Bebecan”. Nedir bunlar? Hiç yakışıyor mu o seviyeye? Seçimi kaybederse “Acımadı ki, acımadı ki” derse hiç şaşırmayacağım.

    Yanıtla (23) (5)
  • Komilfo / 25 Nisan 2023 05:10

    Bence Reisin üslubu başlı başına sorunlu...

    Yanıtla (5) (1)
  • Mesut Türkoğlu / 25 Nisan 2023 04:49

    Bir insan 7 sinde neyse 70 inde de odur denir. Kılıçdaroğlunun mazisinde ne sapmalar var Profesyonel ekibin yapmacık propagandaları ve Demirtaşın hdykel dikme hayallerini gözardımı edelim. Allah aklı başında olmak nasip etsin inşaAllah

    Yanıtla (3) (12)
  • Cihan / 25 Nisan 2023 03:54

    Dil çok önemli, kalbin ve ruhun dışa vurumu. İçi kirli olan, kendi cehennemini yaşarken kirli bir dile saplanır kalır.

    Yanıtla (6) (0)
  • Düşünen / 25 Nisan 2023 03:30

    Bunca ömürden sonra memleketi düzlüğe çıkartmak için chpye muhtaç edenler utansınlar

    Yanıtla (10) (1)
  • karar okunur / 25 Nisan 2023 02:34

    "Doğru işlemeyen akıl keskinmiş neye yarar? Saatin iyiliği koşmasında değil, doğru gitmesindedir."

    Yanıtla (9) (1)
  • karar okunur / 25 Nisan 2023 02:32

    'Camide bira içtiler' iddiasını yalanlayan Valide Sultan Camii müezzinini sürüldü biliyorduk. Ama Erdoğan'ı yalancı çıkardı diye saldırıya uğradığını, ölümle tehdit edildiğini sonradan öğrendik. Her şeyi görmezden gelip yalanlar üzerine kurulmuş bir hayat yaşarsak, kaybedeceğimiz ilk şey kişiliğimiz olur. Ne kadar iyi insanlar olursak olalım bir şekilde kötülük dönüp dolaşıp bizi bulur. Ve bu ülkenin iki yakası daha da bir araya gelmez. Yalan girdabından kurtulmak elzemdir.

    Yanıtla (45) (4)
  • bağımsız / 25 Nisan 2023 02:28

    İki soruya istinaden demirtaşın verdiği cevaplardan ilki depremle ilgili,bu konuya önem vermeyen yok ki demirtaşın cevabı gündem olsun, ikinci cevabı özel ve aile ile ilgili, yoruma zaten gerek yok.

    Yanıtla (5) (21)
  • Tarafsız / 25 Nisan 2023 01:42

    Dil kalbin aynasıdır. Kem söz sahibine aittir.

    Yanıtla (29) (0)
  • Karar Okuru / 25 Nisan 2023 01:29

    Yazı başlığınızın "Cami Avlusunda Siyasi Miting" olmasını beklerdim. Toplayan, birleştiren, kaynaştıran anlamındaki "cami"nin harim-i ismetinin ayaklar altında nasıl çiğnendiğini herkes gördü. Üstelik Kılıçdaroğlu'nun bilmeden seccadeye basması gibi değil, taammüden ve göstere göstere. Siyasi emele alet edilmeyen tek kutsal bırakmadılar.

    Yanıtla (40) (3)
  • O k u r / 25 Nisan 2023 01:22

    Seçimi kazanmak için yapılan propaganda diline ve üslubuna bakılırsa, sanki "ahiret hayatı" kaybedilecekmiş gibi korku saçılıyor, sürekli "bunlar varya bunlar" denilerek cümleler kuruluyor. En nihayetinde millet ittifakı bileşenleri ve onlara oy vereceklerde bu milletin bir parçası. Milleti istanbul ve ankara seçim sonuçları içinde korkutmuşlardı, su sayaçlarını vs şunlar bunlar okuyacak vs diye.. Sakin olun beyler sakiiin..! Nolurki giderseniz ? Soğan 30, kıyma 300 liramı olur !!!

    Yanıtla (30) (4)
  • Karar Okuru Alperen / 25 Nisan 2023 01:18

    Maalesef iktidar partilerinin dili çok ağır, suçlayıcı, aşağılayıcı, hakaret edici,ezici.Hatta eski deyimle (sanki demokratik seçim yapılmıyor da )moskof gavuru ile savaş yapılıyor. Lütfen arkadaşlar, lütfen siyasiler. Nezaket, letafet, kibarlık lütfen.

    Yanıtla (27) (3)
  • Serhat / 25 Nisan 2023 00:58

    Erdoğan'ın dili ve üslubu kendisine destek verenleri nerelere getirdiğinin de bir göstergesi. Eğer siyaset insanları olumlu ya da olumsuz değiştirebilme işi ise Rte çok başarılı. O kime kızsa kitlesi de ona kızıyor. O kimi övse kitlesi de onu övüyor. O neyi öncelese kitlesi de onu önceliyor. Rte için başarı olan şey tabi ki kitlesi için trajik bir durum.

    Yanıtla (20) (2)
  • Karar okuru / 25 Nisan 2023 00:56

    Içeride söylediklerini biliyoruz Başka devlet adamlarına söyledikleri de var Esat Eset oldu Putin Potin olmaktan son anda kurtuldu

    Yanıtla (10) (1)
  • Karar okuru / 25 Nisan 2023 00:36

    Altın Cumhurbaşkanı gördüm hiçbiri kötü laf etmedi. Erdoğan ise en küçük eleştiride namussuz şerefsiz haysiyetsiz adi sürtük Bir de der ki Terbiyem müsaade etmez acaba terbiyesi müsaade etse ne diyecek.

    Yanıtla (27) (3)
  • Seviye / 25 Nisan 2023 00:26

    Siyaset sokağın halkın aynasıdır. Farklı inanç düşünce fikir duyunca hain demeyen yurtdışına göndermeyen mi var. Hakaret küfür gırla.. Devletin tek sahibi görme kendi düşüncesini. Ve hepsi başta kendi inancını ideolojisini tarih anlatımını bilmiyor. Seviye ilkokul 3.sadece siyaset değil ki. Trafik mesela. Herkes haklı. Kural uyma yok ama.. Seviye bu.

    Yanıtla (8) (1)
  • Karar Okuru / 25 Nisan 2023 00:11

    Reis büyük bir kutuplaştırma ustası olması sayesinde bu kadar erimeye rağmen halen kemik oylarını yüzde 30'ların üstünde tutuyor. CHP'nin şimdi bile ulaşamadığı bir oy oranı. Şimdiye kadar başarılı olmuş bir taktiği değiştirmesi için neden de zaman da yok. Onun için son 2-3 haftaya daha da kutuplaşarak gireceğiz. Allah yardımcımız olsun.

    Yanıtla (17) (2)
  • KARAR VER / 25 Nisan 2023 00:10

    Üslubu beyan aynıyla insan.

    Yanıtla (15) (1)