Hangi mutfakta hazırlandı?

Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın piyasada yaşanan büyük sarsıntıları göğüsleyerek kuvvetle sahiplendiği “Yeni Ekonomik Model” acaba hangi mutfakta hazırlanmıştır?

Yani kendisinin efradını cami ağyarını mani bir çalışma yapacak vakitleri olmadığından yola çıkarak soruyorum, devlette de bu işler böyle olur, birileri oturur, çalışır, artıları eksileri tespit eder, ortaya bir çerçeve koyar, Cumhurbaşkanı da bir tercihte bulunur, işleyiş böyle olmalı diye soruyorum, “Yeni Ekonomik Model hangi mutfakta hazırlanmıştır?” sorusunu…

Berat Albayrak “At izinin it izine karıştığı ortamlar”dan bahsederek gitti. “Allah sonumuzu hayreylesin” duası, istifa açıklamasının son cümlesi idi.

Berat Bey, ekonominin ve hazinenin başına, “Damat”lık konusunun tartışma doğuracağı bilinerek, daha doğrusu her türlü eleştiri göze alınarak getirilmiş olmalıydı.

O görevdeyken, Merkez Bankası Başkanı değiştirildi. Murat Uysal’ın yerine Naci Ağbal getirildi. Oysa Murat Uysal “Laf dinlemiyor” diye görevden alınan Murat Çetinkaya’nın yerine getirilmişti.

Berat Bey, Naci Ağbal’ın Merkez Bankası Başkanı yapılması üzerine istifa etti. Belli ki ekonomi yönetiminde Naci Ağbal ile aynı perspektife sahip değildi ve Ağbal, ona rağmen, ona haber verilmeden Merkez Bankası Başkanı yapılmıştı. Berat Bey, istifasını Cumhurbaşkanına sosyal medya üzerinden bildirmiş, sonra İletişim Başkanlığı tarafından yapılan “Affını istedi, biz de kabul ettik” tarzında bir açıklama ile “Devlet terbiyesi” yerine getirilmişti.

Naci Ağbal 5 ay görevde kalabildi. Cumhurbaşkanı, 5 ay önce “Damat Bey”e rağmen göreve getirdiği Naci Ağbal’ı, -belli ki kendi ekonomik perspektifi ile uyum arz etmediği için- görevden aldı ve bu defa Merkez Bankası’na Şahap Kavcoıoğlu’nu getirdi.

Tam o sırada, boşalan Hazine ve Maliye Bakanlığı’na da Lütfi Elvan atandı. Cumhurbaşkanı Lütfi Elvan’ın ekonomiye nasıl baktığını bilmiyor olamaz. Yıllardır partide, yıllardır milletvekili, Tayyip Bey’in en yakınlarında bulundu, Ak Parti hükümetlerinde bakanlık yaptı, iyi yetişmiş bir devlet adamı Lütfi Elvan… Hem bu özellikleri bilindiği için getirilmiş olmalı değil mi o göreve en çetrefil süreçte? Bunları not ediyorum çünkü Lütfi Elvan da dün itibariyle “Cumhurbaşkanı’ndan affını istemiş ve bu isteği de kabul edilmiş” bulunuyor. 1 yıllık bir süre Lütfi Bey’in görevde kalma zamanı. Son ayları da zaten fiilen devre dışı kalmış bir görüntü içinde geçti. Böyle geçti çünkü, ekonomi bakanı olmasına rağmen ekonominin kendisinden çok farklı dinamiklerle işlediğini görüyordu.

Elvan’dan boşalan Hazine ve Maliye Bakanlığı’na daha önce Bakan Yardımcılığında bulunan Nurettin Nebati getirildi. Nurettin Bey, “Rabbim, kolaylaştır, zorlaştırma, Rabbim hayırla sonuçlandır. İşimizde bize doğruluk ver, bizi muvaffak kıl. Sn. Cumhurbaşkanımızın şahsımı layık gördüğü Hazine ve Maliye Bakanlığı görevini hayırla ifa etmeyi, bize gösterdiği güvene layık olmayı Rabbim nasip etsin inşallah diyerek göreve başladı.

Evet alt kadrolar değişiyor değişiyor, bütün bu değişmeler, Cumhurbaşkanı’nın iradesiyle gerçekleşiyor. Değiştirmelerin, Cumhurbaşkanının canı öyle istediği için gerçekleşmediği, göreve gelenler Cumhurbaşkanı’nın beklentilerini karşılamadığı için değiştirildiği düşünülürse, ortada bir “sağlıklı kadro uluşturamama” vakıası bulunduğu da görülecektir.

Gelinen noktada bunca kadro değişimi ortada olduğuna göre “Yeni Ekonomik Model”i hangi kadro hazırladı, sorusu anlamlı değil mi? Mesela Nurettin Nebati midir mutfağın sorumlusu? Yoksa o da önüne konan ve adına, pazarlama boyutu belirgin olarak “Yeni Ekonomik Model” denen bir çerçeve yapının içini Cumhurbaşkanı’nın beklentilerini okuyarak doldurmak gibi bir görev mi üstlenmiştir?

Belli ki ekonomi Osmanlı devlet diliyle söylersek “kelle” yiyor. Düşen düşene. Damat Bey gitmiş…. dahası var mı? Kısa süre içinde kaç tane Merkez Bankası Başkanı gitmiş. Para Kredi Kurulu üyeleri gitmiş. En kolay şey, gece yarısı kararlarıyla ekonomi aktörü düşürmek.

Ekonomik vasat, planların kağıtta ya da hayalde durduğu gibi durmadığı bir alan. İçerden – dışardan binlerce, belki milyonlarca irade - çıkar devreye giriyor. İnsanlar şimdilik düşenin niçin düştüğüne bakmıyor.

Ancak ekonomi aktörlerinin de peş peşe değiştirilmesiyle beslenen sürükleniş – savruluş öylesine can yakıyor ki, bu iş sadece alt kadroların düşüşüyle durmayacak gibi görünüyor. Benden söylemesi.

YORUMLAR (114)
YORUM YAZ
İÇERİK VE ONAY KURALLARI: KARAR Gazetesi yorum sütunları ifade hürriyetinin kullanımı için vardır. Sayfalarımız, temel insan haklarına, hukuka, inanca ve farklı fikirlere saygı temelinde ve demokratik değerler çerçevesinde yazılan yorumlara açıktır. Yorumların içerik ve imla kalitesi gazete kadar okurların da sorumluluğundadır. Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır. Özensizce belirlenmiş kullanıcı adlarıyla gönderilen veya haber ve yazının bağlamının dışında yazılan yorumlar da içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır.
114 Yorum
  • ahmet / 08 Aralık 2021 14:44

    her badireden güçlenerek çıkan reis bu günleri atlatırsa yazılarınızın nirengi ne olacak acep

    Yanıtla (0) (2)
  • Vicdan. / 04 Aralık 2021 12:03

    Liyakat yok. İşi ehline verme yok. Torpil var. Haksızlık var. Yağcılık ve iki yüzlülülük var. İstişare yok, adalet yok, şeffaflık yok, dünyevi çıkar ve menfatlerın olduğu bir ortamda hiç bir şey düzelmez. Yıllardır dini motif ve söylemlerle bu ülkeyi çıkmaz bir hale getırdıler. Zor dostum zor....

    Yanıtla (2) (0)
  • Sayın yazar / 04 Aralık 2021 12:00

    Ancak yılmayın yeniden yeniden öğreneceğiz ve sonunda Zafer bizim olacak.. hatalarla büyümeyi başarıp ancak hak üzere yüzleşeceğiz kapitülasyonlarla ayrıcalıklarla haksız zengin olmuş insanlar o vakit utanmadılarsa sonuçları da o korkunç sonuçları da ona göre değerlendirmeyi öğreneceğiz. Ne o sonucu ne de o haksızlığı kabül edeceğiz. Hiç bir kimseye haksızlık yapmamayı eşit ve kardeşlik üzere yaşamaya öğreneceğiz. Asla pes edilmeyecek..sabırla..

    Yanıtla (0) (1)
  • Sayın yazar / 04 Aralık 2021 11:56

    Biz sizinle aynı dini paylaşmıyoruz ben kendime müslüman diyorum diye bizi bir sanma.. derece derece insanlar dini algılar ne kadar gelişmiş bir insansan insanlık adalet bilgi akıl olarak dini de peygamberi de öyle algılarsın.. bu vesileyle dini devlet kurmak mümkün değildir peygamberlerin görevi de menfaat üzere dini devlet kurmak değil insanlara iyilik üzere bir yaşama teşfikti herkese yarar şekilde.. öğrendiklerinizin iletegelen hepsi yanlış deney ve gözlemle ve akılla sabittir.2021.

    Yanıtla (0) (0)
  • Sayın yazar / 04 Aralık 2021 11:49

    Bizler doğunun kaybolmuş topluluklarıyız bir türlü dengeyi ne dinen ne hukuken ne insanlık olarak tutturamayan ancak bu sadece bize zarar bütün zararımız kendimize milyonlarca Rus Türk Çinli İranlı Arap yeryüzünde büyük zulum altında ancak zulmü biz bize yapıyoruz dış güçler Değil. Cumhuriyet bir devrimdi bebek doğurdu zor doğumdu komplikasyonlar oldu o bebeği bugün canavara biz çevirdik ..

    Yanıtla (0) (0)
  • Sayın yazar / 04 Aralık 2021 11:43

    Cumhuriyet bir bebekti onu büyütmek bizim işimizdi hiç bir Zaman onu güzel büyütemedik idealize edildiği yapıya insanlığa hukuka kavuşturamadık biz bu gerçeği de biliyoruz bir şahıs ne dediyse tersini yapıp bütün mirası maddi manevi insanlığımızı yedik şehit kanı içtik bu sonuç seni şaşırtıyorsa tekrar düşün .. artık bıktık.. zaman da az..

    Yanıtla (0) (0)
  • Sayın yazar / 04 Aralık 2021 11:41

    Tecavüzü dinini yerlebir edip ahlakı yok etmesi yıkımı altındasın. İngiliz milleti boşa güneş batmayan imparatorluğu yıkmadı Avrupa boşa federasyona geçip bütün imparatorlukları sindirmedi çünkü bu zulum yapıları en başta onlara zulum ediyordu. Biz bu gerçekleri biliyoruz. Ancak tarihsel diyalektikte karşı karşı gelmiş insanlığa kötülükleri bugünün dünyasıyla karşılaştıramayız. Osmanlı hiç bir zaman bugünidealize edildiği yapı değildi. Bu hakikatleri kabül etmezsen dinen de huzur bulamayacaksın.

    Yanıtla (0) (0)
  • Anlamadığım / 03 Aralık 2021 23:58

    Yıllardır benzin kuyrukları CHP'ye kuyruk olmuştu. Şimdi de kuyruklar var: dolar, patates, gaz vs. için. Bugünkünün sebebi "kötü yönetim" değil! Dış güçler. Yıllar önce de dış güçler devrede olamaz mı? Olamaz (mı?), çünkü o zaman CHP vardı iktidarda... Bu zaman bizimkiler yönetmesin ülkeyi. Zaten yönetemiyorlar ki... dış güçler Bronson'u istedi verdik, Dündar'ı istediler verdik, ekonomi de onlarda... Yok Sarayları vermeyiz. Geldikleri gibi giderler!

    Yanıtla (0) (0)
  • ADNAN GÜNEŞ / 03 Aralık 2021 10:53

    Ben bir Mali Müşavir Olarak; azda olsa ekonomiden okumuş biri olarak farkındayım ki;ekonomik bunalımın ana sebebi küresel güçlerin oyunların dan ibarettir.Kur üzerinden yıkmak ve yıpratmak amaçlı girişimlerinin hedefleri olan RTE gitmeden bu saldırıları da bitmeyecektir.Bu gerçekleri bilmiyor olamazsınız.Size yakışan Yorum ve değerlendirmeler yapar iken hakkaniyetli olmanız dır.Selam ve dua ile...

    Yanıtla (6) (65)
  • yavuz / 03 Aralık 2021 12:44

    Çıktı bir tane daha çakma ekonomist.Evet çakma ekonomist dış güçler Türk halkına döviz alıp doları yükseltin tl yi düşürün diye emir verdi ,Türk halkı da bunu gerçekleştirdi.Bu devleti ve milleti 20 yıldır dış güçler! yönetiyor.

    Yanıtla (46) (3)
  • Karar Okuru / 03 Aralık 2021 13:43

    Adnan,senin bu zekana hayran kaldım,Allah defterlerini sana emanet edenlere yardım etsin.

    Yanıtla (34) (3)
  • Taha Güven / 03 Aralık 2021 14:27

    Ekonomiden anlama ihtimaliniz sıfıra yakın görünüyor. İktidar doğruları yaparken bütün küresel güçler yanındaydı, destek veriyordu, iktidarda onlara dostluk mesajı gönderiyordu. Yabancı yatırımcılara kazanç sözü verildi, onlarda verilen sözlere güvenerek yatırım yaptılar, sende sözünde durmayıp başka yollara saptın sonuçta yabancı yatırımcı yüzde 600'e varan zarar yaptı, bundan sonra insanlar size güvenir mi?

    Yanıtla (26) (1)
  • F.Misirli / 03 Aralık 2021 14:43

    Yarım değil tam çakma Ekonomist birde malı müşavir olacaksın şu tezimin karşılığını bilmek istiyorum.
    Bir alacaklı borçlusun un iflas etmesini neden istesin dersin ki mevcut menkul ve gayrimenkullerini ucuza kapatırım
    O zaman soru şu bir tacir tüccar pazarını neden kaybetmek istesin.

    Yanıtla (17) (2)
  • ADNAN GÜNEŞ / 07 Aralık 2021 17:06

    Çok basit;Ey Türkiye yi yönetenler sen üretme biz üretip arz ediyoruz ya, sen bizim ürettiklerimizden almaz isen,biz SİZİ devirir bizden alacaklar buluruz.Sen haddini bil Tankmış,tüfekmiş,İHA,SİHA.imiş vs.vazgeç yoksa külahları değişiriz demekten öte bir anlam taşır mı düşünmek lazım.

    Yanıtla (0) (0)
  • müslüm / 03 Aralık 2021 15:59

    Adnan efendi dış güçler her zaman vardır ve var olmaya devam edecektir. 20 yılın sonunda ülkenin geldiği nok belli. Saraylar, taahhütlü (hastaneler, oto yolar,köprüler, hava lanları) 3-5 yerden maaş alanlar, devlette son sürat israflar, vurgunlar soygunlar ayyuka çıkmışken olup bitenleri sadece dış güçlere bağlamak olsaolsa yandaşlık ile ifade edilebilir.

    Yanıtla (14) (0)
  • Muhtar / 03 Aralık 2021 19:58

    Doğru söyleyeni eskiden dokuz köyden idi şimdi otuz köyden kovuyorlar

    Yanıtla (5) (3)
  • yalancıya / 03 Aralık 2021 22:06

    ya söylediğin yalan, ya diploman yok ya da en fazla mali müşavire çay götürüyorsun..

    Yanıtla (3) (1)
  • Ara sıra karar okuru. / 03 Aralık 2021 23:34

    Adnan bey,
    Okkalı bir analiz gelecek umuduyla yorumunuzu okumaya başladım. Ancak olayı dış güçlere baglamışsınız. Sağlam bir ironi varsa zekaniza hayran kalmamak mümkün değil.

    Yanıtla (0) (0)
  • Okur / 03 Aralık 2021 23:24

    Eyyyy dış güçler!
    Eyyy Amerika!
    Eyyy Israil!
    Artık yemezler Reis...Vatandaşın cebi boşalınca ancak uyandı.
    Biraz gerçekçi olalım...

    Yanıtla (0) (0)
  • DH / 03 Aralık 2021 21:37

    Ülkeni oynanacak hale getirirsen oynarlar.Dış güçler dediğin kim?Ellerinde bu kadar TL mi var da durmadan piyasaya sürüyorlar? Bu dış güçler ekonomi kuralına göre giderken niçin TR ‘yi çökertmek istemiyorlar?Bu dış güçler TR’den neden bu kadar korkuyorlar?TR çok güçlü bir ülke de onları mahveder ondan mı?Bu dış güçler daha güçlü ülkeleri örneğin Çin veya Rusya ekonomisini neden çökertmek istemeyip de bilakis çöktüğü zaman kurtarırlar?Bunlar hep muamma?Dış güçler bahane, iktidarda kalmak şahane.

    Yanıtla (2) (2)
  • Mehmet Dert Edinir / 03 Aralık 2021 21:37

    Yahu şu mantık var ya!!!
    Selam ve dua ile,,..
    Be,munafık,,..MUTLAK HAKİM olan ALLAH her gün sana verileri bir Cİsim ile gösteriyor.bunların idrakinden yoksun olamazsın.Cebine akan para bu kadar mı kör etmiş seni.
    Sağır ve Dilsiz şeytan olmayı ne zaman seçtiniz.Sizinle aynı saftan ama çıkarsız yürüdüğüm için pişmanım,ayrıldığım için de sevineyim mi kafamı mı kırayım bilemedim.
    Aysun Kayacıya ettiğim küfürleri geri alıyor,onun o ayrımcı fikirlerini bile "ACABA"hoş karşılayacak duruma getirdini

    Yanıtla (5) (2)
  • Nesimi / 03 Aralık 2021 21:25

    Akp giderse dubai gider cidde gider kahire gider beyrut gider yetişin ey ummet az galdi şahlaniyrih tekbirrr

    Yanıtla (2) (0)
  • Muhtar / 03 Aralık 2021 17:31

    Yapılan yorumlar o kadar seviyesizki insanın Kemal Sunal filmi izlemiş gibi kahkaha atarak gülesi geliyor.

    Yanıtla (4) (15)
  • Efedamat / 03 Aralık 2021 19:21

    Kemal sunal filmlerinde sosyal göndermeler vardır.
    Anlaşılan sizin yazılanı ve seyrettiğini anlama probleminiz var.

    Yanıtla (6) (0)
  • YorumluYorum / 03 Aralık 2021 20:37

    Maddi çıkarı yerinde olanlar sürekli kahkaha atıyor zaten. Oysa millet kan ağlıyor.

    Yanıtla (1) (0)
  • Karar okutüru / 03 Aralık 2021 20:55

    Kemal Sunal filimleri halkın anlayabileceği dilden sosyeüal mesaj verirdi ama o da yetmamiş demek.

    Yanıtla (2) (0)
  • Kararokuru / 03 Aralık 2021 11:06

    Özlem Tureci ve Uğur Şahin i tebrik ediyorum. Gerçekten insanlık adına büyük bir bulusa imza attılar. Anlamadığım bir husus var. Ne zaman birileri bilimden teknolojiden bahsetse hemen karşısına dini koyup kararalaniyor. Oysa İslam Dini bilmeye, bilime özgür düşünceye karşı değil ki. Islam'ın ilk emri oku. İslam dünyası orta çağ boyunca bilim dünyasına dünya çapında büyük buluşlar armağan etmiştir. Dünya bilimsel gelişmeyi Müslüman işlere borçludur.Ronesans Hristiyanliga karşı gerçekleştirilmiş

    Yanıtla (3) (0)
  • YorumluYorum / 03 Aralık 2021 20:46

    Eskidenmiş o işler. Şimdiki müslümanlarla bilimin alakası yok.

    Yanıtla (2) (0)
  • Ali Namlı / 03 Aralık 2021 17:18

    Herkes affını istiyor , af talebi kabul edilip gidiyor !
    Bu durumda sıra RTE na gelmiş oluyor , artık onun da milletten bir af talebinde bulunması gerekmez mi !
    Elhak bal gibi gerekir !

    Yanıtla (8) (1)
  • Ali Baba / 03 Aralık 2021 02:14

    Yeni ekonomik model hangi mutfakta hazirlandi. ( Ahmet Ta$getiren )
    Sevgili Hocam. Turk tipi Mutfakta hazirlaniyor..
    Ve lakin.
    Baharatlar... Cin. Guney Kore. Katar. dan
    A$cilar... Taliban. El kaide. I$id. Hamas.dan.
    Karsonlar...Receb. Bahceli. Erdogan. Devlet. Mucahit Mutahitler.
    Mu$terileri... Dindar. Musluman. Ulusalci. Miliyetci. Milli ve Yerli Turk tipi Vatanda$lar.

    Yanıtla (27) (6)
  • İbrahim Hanif / 03 Aralık 2021 09:21

    Ali Baba, harika bir benzetme olmuş. Tebrikler. Turk tipi başkanın yandaş sihirbaz medyasını unutmuş sunuz. Firavunun sihirbazları bile gördükleri gerçek karşısında secdeye varıp, iman etmişti ama, kursaklarına haram kaçmış bizim sihirbazlarımız hala halkı efsunlamaya devam ediyor.

    Yanıtla (14) (1)
  • Ali Baba / 03 Aralık 2021 14:48

    Ībrahim Baba.Unutma.
    Aşcı Başı...Hulisi Akar.

    Yanıtla (12) (1)
  • İbrahim Hanif / 03 Aralık 2021 17:06

    S. Suloyu da unutma!

    Yanıtla (4) (0)
  • Bir Yorum / 03 Aralık 2021 16:09

    İstatistikler şunu gösteriyor:
    Gelir seviyesi yüksek toplumlarda aydınların sayısı da yüksek oluyor. Bunun sonucunda dindarlık azalıyor. Fakir olan ülkelerde de aydınların sayısı azalırken dindarların / dini hayatın merkezine yerleştirmelerin sayısı artıyor. Sanki CB bu gerçekliği görüp kendi konumunu güçlendirmek için ülkenin fakirleştirilmesine bilerek müsade ediyor. Yoksa bu yeni modelin bu ülkenin kalkınması ve gelişmesinin çözümü olduğunu söylemek için niye 19 yıl geçmesini beklesin.

    Yanıtla (6) (2)
  • Tr / 03 Aralık 2021 10:30

    Ekonomiyi kurtarmaya çalışıyor
    ....Zavallılar
    Akp 'yi bahçeli ve Perinçek'in elinden kurtarın ...Türkiye kurtulur.
    ....e dünyada. Derin bi nefes alır artık.

    Yanıtla (6) (2)
  • Görelim / 03 Aralık 2021 16:04

    Reiste gene hata yok mu diyorsun yani?

    Yanıtla (4) (0)
  • karar okuru / 03 Aralık 2021 14:29

    İşimiz Allaha kaldı diyor sayın bakan. tabi yanına Cumhurbaşkanını da iliştirmeyi ihmal etmiyor. yeni yöntem, yani dış alımı kısarak, dış satımı artırmak ve böylece uzun vadede cari açıgı kapatıp fazla vermek 20 yıl önce uygulansa idi bir anlamı olurdu. yeni başlandıgına göre 20 yılda anca sonuç verir. bu sürede milletin pestili çıkar.

    Yanıtla (4) (0)
  • Karar Okuyucusu / 03 Aralık 2021 13:55

    "HERKES BİLİYOR; Gemi su alıyor... Kaptan yalan söylüyor.... Titanic batarken birşey yokmuş gibi müzik çalanlar gibi malum güruh "birşey deneniyor" diyerek milleti kandırmaya ve uyutmaya çalışıyor. Arkadaş kandırılmaya ve uyutulmaya ne kadar da müsaitmişsiniz.

    Yanıtla (8) (0)
  • musto / 03 Aralık 2021 13:06

    İnsanoğlu yaratılıştan günümüze kadar türlü modeller denemişler.Firavunlar Roma, vb.Tanrının yeryüzündeki temsilcileri olarak,zulüm üzerine zulüm yapmışlar.Rönsans ile aydınlanma çağına geçerek eşit vatandaşlık hakkını elde etmişler.Ülkemiz halen buna ayak uydurmak istemiyor illa başımızdaki lider ve avanesi her şeyi düşünsün yapsın karnımı doyursun diyor.Senin bu kafayla seçtiğin lider ve kadrosu da senden farklı değil aynı senin gibi düşünüyor.

    Yanıtla (9) (0)
  • musto / 03 Aralık 2021 13:53

    İktidarımız,seher tan kuşluk öğle ikindi akşam yatsı demedi çalıştı çabaladı kendini paraladı bir türlü ekonomide dikiş tutturamadı.Yeni bir sistem deneyeceklemiş Çin modeline geçilerek ekonomide kalkınma sağlanacakmış.Çinde akşamdan sonrası domuz vakti sabaha karşı da kaplan vakti başlar.Acaba iktidar ekonomiyi düzetmede hangi vakti kullanacak.

    Yanıtla (5) (1)
  • Ahmed 61 / 03 Aralık 2021 13:39

    Ekonomi kıriz'ler,hayat pahalı'lığı,hastalıklar ve bu gibi illetlerin sebebi bizleriz.Artık Allah'ın ayyetleri bile bize tesir etmiyor...."İnsanları kendi elleriyle işledikleri günahlar yüzünden karada ve denizde kuraklık ve hastalıklar yaygınlaştığı için düzen bozuldu.Allah,yaptıkları bazı amellerine karşılık onları cezalandırır.Umulurki tövbe ederek Allah'a dönerler"(Rum suresi:41)

    Yanıtla (8) (3)
  • kamil / 03 Aralık 2021 12:51

    Nasıl bir savruluştur ki CB Erdoğan "19 yıldır biz bu ekonomik savaşa hazırlanıyoruz" dedi .Sormak lazım bu ülkede kamu borçlanma faizi %6,5 kadar düştü bir zamanlar enflasyon 7,5 düştü o zaman ekonomik savaş yok muydu dış güçler yok muydu o zaman meydanlar da övünülen ekonomiyi bu hale
    kim getirdi .Geçmişte bu başarıyı yakalayanlar bugün faiz lobisi oldu öyle mi ? Bir insan geçmişi ancak bu kadar pervasızca inkar eder Sorun her şeyi bildiğini zanneden tek adam rejimi

    Yanıtla (7) (0)
  • AYKUT / 03 Aralık 2021 08:53

    Benim anlamadığım şey ELVAN a muhalefet niye bu kadar sahip çıkıyor. Doları 7 lerden aldı 13 lere götürdü. ELVAN ı muhalefet mi atadı da biz mi bilmiyoruz?.

    Yanıtla (6) (5)
  • Misafir / 03 Aralık 2021 09:25

    Beklenen babayiğit çıktı, suçluyu şak diye buldu, Elvan

    Yanıtla (8) (0)
  • mustafa / 03 Aralık 2021 10:00

    bu nasıl bir akıl tutulması. Kim sahip çıkıyor elvan'a. Ortada saçma keyfi görevden almalara karşı çıkıyor millet. Fakirleşiyoruz her geçen gün %5 %10 fakirleşiyoruz.

    Yanıtla (10) (2)
  • Karar Okuru / 03 Aralık 2021 12:11

    Aykut,muhalefetin Elvan’a sahip çıktığı yok,görevden alınma şekli yakışıksız,adamın istifası bile kabul edilmiyor.

    Yanıtla (12) (0)
  • yavuz / 03 Aralık 2021 12:41

    Aykut bunu bilmiyor ki.Yedi 24 yalan haber kanalına bağımlı hale gelmiş ,görevden alınma haberini bile nasıl verdilerse yandaşlar paralel evrende dans ediyor yine.

    Yanıtla (9) (0)
  • The end / 03 Aralık 2021 12:39

    Akp zamların ekonominin faizin doların zulmün KHK nin asgari ücretlinin hukuksuzlugun kul hakkının dini istismar etmenin altında kalacak fakat millette de derman kalmadı.

    Yanıtla (8) (0)
  • okur okumaz / 03 Aralık 2021 12:34

    kur bu; yükselir de düşer de. ölen ölür, kalan sağlar bizimdir

    Yanıtla (1) (1)
  • İlke / 03 Aralık 2021 12:34

    Doğal gaza zam gelmiş diyorlar. CB azarlamis fırça atmış niye zammı geç yaptınız diye.

    Yanıtla (5) (0)
  • Arifasya / 03 Aralık 2021 12:32

    Vah zavalli ulkem vah! Koskoca ulkede yandas da olsA ekonomi okuyan bir adam bulamadiniz mi?
    Bir yigin univetsiteyi sosyete pazarina cikarmak icin mi actiniz?
    Nass dan bahsedenler dinimizin isi ehline verin ilkesini bir kez olsun tutmayanlar bu milleti degil kendi koltuklarini dusunen siyasetin imalat hatalaridir.

    Yanıtla (7) (0)
  • Halk / 03 Aralık 2021 10:04

    Bu ekonimik modelle memurun emeklinin asgari ucretlinin maaslari yuzde yuz deger kaybetti. Ben emekli ogretmenim yil basinda 4000 tl emekli.maasimla tam 571 dolar alirken bu gun 290 dolar alabiliyorum. Dolar bazinda maasim 280 dolar deger kaybetmis. 280 dolar bu gun 3000 tl. Maasim 3000 tl deger kaybetmis. Simdi asgari ucrete yuksek zam yapacaklarmis.Peki memur ve memur emeklisinin dolar karsisinda eriyen maasina ne olacak. Dolarin artisi ile hergun butun urunlere zam geliyor.Memurlarin dudunsun

    Yanıtla (7) (0)
  • Halk / 03 Aralık 2021 12:21

    Cumhurbaskani dolari yukselterek dis ulkelerin para degeriyle ucuz m satacak. Dolar kazanacak turkiyede dolar artacak ve boylece dolar dusecek ve enflasyon dusecek ve bakin iste ben ekonomiyi nasil duzelttim deyip secime gidecek. Bu arada olusan yuksek enflasyon ile.memurun emeklinin maasinda olan deger kaybi sonucunda memurun ve emeklinin gecinememesini hic dert etmiyorlar. Bir laf var olme essegim olme diye. Ya tutarsa zaten bir daha secim kazanma umutlari yok.

    Yanıtla (5) (0)
  • Demokrat Hukukçu / 03 Aralık 2021 12:19

    Akp’den referans getirmeyenler işe alınmadı.Her seçim döneminde büyük bir grup geçici işçiye kadro vererek oylarını aldılar.Diyanete bol bol kuran kursu kadrosu vererek arka kapıyı güçlendirdiler ve oyları garantilediler.Belediyeleri AKP’nin çöplüğü başkanları da bu çöplüğün horozu haline getirdiler.Çaykur gibi kit leri seçimlerde kullandılar.İşadamlarını seçimlerde bağışa zorlayarak,devletin uçak,helikopter,araç gereç ve imkanlarını kullanarak seçimlerde kendilerine avantaj sağladılar.

    Yanıtla (10) (0)
  • Demokrat Hukukçu / 03 Aralık 2021 12:11

    Bürokratlar hep dışlandı.Devletin gelenek ve kuralları yerle bir edildi.İl ve ilçe başkanları ile vekillerin dediği oldu.Belediyeler muhtariyetlerini ilan etti ve denetlenemez oldular.Merkezi idare birimlerinin yetkileri göçerilirken ellerindeki yetkileri de siyasiler kullandılar.Davul bürokratta çomak onlardaydı.Merkezi idarede de yetkiler RTE’de toplandı.Tam bir seçimle gelenler sultası oluştu.Giderek demokrasinin bütün ayakları(yasama,yürütme,yargı,medya, stk lar vs)ele geçirdiler.

    Yanıtla (5) (0)
  • Felek / 03 Aralık 2021 12:08

    Sayın Erdoğan ekonomide Çin modelini örnek aldıklarını belirterek Doğu Perinçek’in bir kez daha etkili olduğunu vurgulamış oldu.

    Yanıtla (7) (0)
  • Karar okuru / 03 Aralık 2021 11:40

    Bu dönemin tek kazanımı bağnazlığın her yönü ile ortaya çıkmış olması. Bu zihniyetin kumaşından elbise çıkmıyor,!, gen,ler deist oluyor!, doğru hocam kimse sizin durduğunuz yerde durmak istemez, kendiniz bile rahatsızsınız durduğunuz yerden! Mutfak siyasal islam mutfağı.

    Yanıtla (4) (0)
  • Bak / 03 Aralık 2021 11:39

    Vebal nedir bilirmisiniz?
    “Hak etmeyene makam,mevki vermektir.“
    Fatih sultan Mehmet

    Yanıtla (7) (0)
  • Ğımi / 03 Aralık 2021 08:23

    Sayın yazar ,hangi mutfakta hazırlandı surusu? mutfağı yapan yerli ve milli yani bizim mutfakta ...
    İstihdam, ihracat ,üretim... Biz sabır etmeyi seveb bir toplumuz bu üç önemli devrim için der sabır edeceğiz zorluklardan geçerken

    Yanıtla (6) (20)
  • Karar okuru / 03 Aralık 2021 10:07

    “İstihdam, ihracat ,üretim” doğru da nüfus kalitesi o değil! Yağmacı, yardım taleb eden, niteliksiz iş gücü ağırlıklı toplumda çok sabredersiniz. Siz sabrederken de eldeki kısıtlı nitelikli nüfus ülkeyi artan ölçüde terk ediyor. Yerli mutfakmış!! Elde yapma kılıç uydurulmuş tarih dizisi seyrederek mi. Uçuyoruz ama galiba pudra şekeri etkisi ile!!

    Yanıtla (10) (1)
  • V.D. / 03 Aralık 2021 11:32

    2021 öncesi mutfakta kim varmış? Damat neden kaçmış?

    Yanıtla (6) (0)
  • İbo / 03 Aralık 2021 11:27

    Habire bakan değiştiriyorlar.
    Yarın da gider Nebati, gelir Necati.

    Yanıtla (8) (0)
  • Karar okuru / 03 Aralık 2021 10:25

    Üst kadro yanlış olmasın?

    Yanıtla (2) (0)
  • Turgay / 03 Aralık 2021 10:23

    Hangi ekonomik programdan bahsediyorsunuz? Ortada adı olan kendi olmayan bir hayalet var. Kim bir basın toplantısı ile programın ne olduğunu, amacının ne olduğunu hangi vadede hangi durumu düzelteceğine dair bilgi verdi , kimse. Bu programda anlaşılan hikaye aynı göklerde uçan uçaklarımız, yollarda giden yerli arabalarımız gibi.

    Yanıtla (1) (0)
  • Recai / 03 Aralık 2021 10:22

    Onünde yok arkasında yok , eli boş kafası boş . 0 'ladi kendini , türlü top ceverimeler jonglorlukler, skeçler, ates danslariyla milleti oyalamaya calısıyor. Bu hastalıgı bünyeden atmak lazım , artık teşhisin bir anlamı yok. Hastaya acil müdahele lazım.

    Yanıtla (1) (0)
  • Okur-Yazar / 03 Aralık 2021 06:51

    AKP bütün tuşlara aynı anda basıp bu bölümü geçmeye, level atlamaya çalışıyor. İşimiz gerçekten Allah'a kaldı.

    Yanıtla (7) (1)
  • Ahmed 61 / 03 Aralık 2021 10:14

    İşimiz Allah'a kaldıysa negüzel, endişeye gerek yok. Allah'ın işinden zerre kadar eksiklik olmaz

    Yanıtla (3) (0)
  • saygın / 03 Aralık 2021 10:12

    Rahmetli Levent Kırca' ya bolca malzeme olacak bir ekonomi idaresi! var. Tamamen rast gele, hele Allah kerim tarzında.

    Yanıtla (1) (0)
  • Demir / 03 Aralık 2021 01:20

    Bir tasarrufta bulunduğunda, hikmetini açıklamaktan münezzeh olan sadece yaratıcı olan Allah’dır.
    İnsanların verdiği yetkiyle ve yetkiyi aldığı insanlara karşı yaptıklarından sorumlu olan bir beşerin, böyle bir münezzehiyet hakkı yoktur.
    Böyle bir beşerin, yetki aldığı insanların hayatını altüst edecek bir tasarrufta bulunurken, “ Yeni bir şey deniyor” şeklinde savunulması, sorumlu olduğu insanları kobay olarak kullanması ile izah edilebilir. Bu asla kabul edilemez.

    Yanıtla (25) (2)
  • talebe777 / 03 Aralık 2021 10:07

    Tamamen katılıyorum.

    Yanıtla (2) (0)
  • Halk / 03 Aralık 2021 09:58

    Bu cagdas medeni bir devlette gorevden affini istemek diye bir sey olamaz. Gorevden af istemek padisahlik ve diktatorluk sistemlerine matuf bir seydir. O zaman biz turkiye cumhurlyetini padisahlik olarak mi gorecegiz.cumhurbaskani dolari yukselterek enflasyonun yukselmesine neden olan ve bu baglamda memurun emeklinin bil cumle halkin yuksek enflasyon altinda yoksullasmasina neden gormezden gelir. Beklenti dolar yukselsin dis ulke paralari karsidinda mal ucuzlasin dis ulkeler bu mallari alsin.

    Yanıtla (4) (0)
  • Türkoğlu / 03 Aralık 2021 08:24

    Uygulanmaya çalışılan mevcut ekonomik politika makbul bir politika olsaydı, dünyanın önde gelen nobel ödüllü ekonomistleri tarafından çoktan önerilir, büyük kapitalist ekonomilerce de çoktan uygulanırdı. Nasıl ki milyonlarca öğrenciyi ilgilendiren TEOG sınav sistemi dönemin Milli Eğitim Bakanına sorulmadan, alternatifi de önceden çalışılarak hazırlanmadan, bir gecede ortadan kaldırıldıysa bunda da ayne öyle yapılıyor. Deneme yanılma ile 84 milyonun kaderi ile oynanıyor...

    Yanıtla (10) (0)
  • ÖZGÜRTÜRKOĞLU / 03 Aralık 2021 09:54

    Bu kompleks "iyi olsa yabancılar yapar" dönemi biteli yıllary oldu.keske başka isim kullansaydıniz.

    Yanıtla (1) (0)
  • The end / 03 Aralık 2021 09:42

    Bakanları bakanbasi değiştirir.o degistireni bir gun millet değiştirecek milletimiz başta ben sabirsizlikla acil koduyla seçim gününü 2023 bekliyoruz.
    Keşke anlasalasda bugün defolup gitseler.kim gelse akp den daha iyi yapar

    Yanıtla (3) (0)
  • Sade Vatandaş / 03 Aralık 2021 09:32

    Herkes değişiyor lakin tek bir kişi değişmiyor, ya hata ondaysa!!!

    Yanıtla (3) (0)
  • O aslan / 03 Aralık 2021 09:09

    Hadi birinci dönem denedik ikinci dönem denedik halamı bir tecrübe kazanmadık
    Başkanlığı verin uçalım dediler olmadı bence bu kadar yeter,bence suç deneyenlerde değil denenenlerde
    Bir insan bir kere aldanır, ikinciye ders alır.

    Yanıtla (16) (1)
  • ÖTÜKENLİKURT / 03 Aralık 2021 08:48

    Teferruata boğulmaya gerek yok ki, bu dinci kadro devleti yönetme ehliyetine sahip değil. Çünkü devlet akılla, bilimle ve teknikle yönetilir nass ile hadis ile değil. Nass ve hadisler öbür dünya için yol göstericidir. Kuantum fizikçisini neden imam yapmıyorsunuz da, imamı devletin başına getiriyorsunuz. Başında imamlar olan İslam ülkelerinin durumunu görmüyor musunuz? Tecrübe en pahalı öğrenme metodudur. Nebati çok dua etmiş aferin de, dua ile işler düzelseydi Zambiya, Fas Tunus yıldız olurdu!

    Yanıtla (17) (5)
  • Haydar sayin / 03 Aralık 2021 08:24

    Sanki ne yaptığını bilmiyor gibi.

    Yanıtla (2) (0)
  • Sorgulayıcı / 03 Aralık 2021 08:12

    Ortada program yok ki hazırlayan olsun. Ortada 2. Ekonomik Deneme var. Birinci denemenin tekrarı. Birinci denemeyi hazırlayanlar Yiğit Bulut, Damat Bey. Bu deneme onun tekrarı. Birincinin faturası 128 milyar dolar oldu. Bunun faturasını da göreceğiz hep birlikte.

    Yanıtla (4) (0)
  • Hatemi / 03 Aralık 2021 07:16

    Aynen osmanlinin 1876/1918 donemi gibi.süratli bir şekild değiştirilen başkanvekilleri vekilleri ve bürokratlari takip etmek o kadar imkansizdiki. Keza; cumhurbaşkanimizda abdülhamit hana fiziken cok benzemeye başladi.ayrica cuma namazlari seremoniside abdülhamidi çagrıstiriyor yanı siret ve suret arasinda arasinda büyük benzerlik haydi hayir lisi..

    Yanıtla (4) (0)
  • Demirhan Kıvanç / 03 Aralık 2021 06:59

    Yeni bir ekonomi savruluş programı ile karşı karşıyayız. Ne yapıldığı, ne yapılacağı belli değil, gariban insanlar zam zulmü altında eziliyor, kimsenin umurunda değil, dalga geçer gibi konuşmalar yapılıyor. Ak Parti dizisinin son bölümü böyle olmamalıydı.

    Yanıtla (3) (0)
  • feraset / 03 Aralık 2021 05:09

    takılma hocam böyle şeylere su uyur ekonomi uyumaz

    Yanıtla (1) (0)
  • Muammer / 03 Aralık 2021 03:25

    Titanic batarken...;
    "....Kaptanın işi bilmemesi ve değişmesi gerektiği; Titanic gibi batarken büyük çöküşü göremeyen bazılarının hâlâ müzik, yani “boş yapması”;
    Yine birilerinin filikalarla gemiyi terk etmeye her an hazır olması, bazılarının küreklere asılırken diğerlerinin gemiyi fareler gibi içeriden delik deşik etmesi..."
    İsmet Özel'in dediği gibi;
    Her şey ben yaşarken oldu..Hem de gözlerimizin önünde capcanlı bir şekilde...

    Yanıtla (13) (0)
  • TB / 03 Aralık 2021 02:56

    Toplumda son 10 yıldır büyük bir ayrışma var. Hatta ailelerin büyükleriyle gençleri birbirleriyle konuşmamaya bile başladılar. Bir çok genç, etrafındaki yaşlılardan tamamen koptular. Biraz aklı ve vicdanı olanlar ister istemez bu rezilliklere karşı çıkıyor ve bunları savunanlara karşı ilişkilerini koparmaya başlıyorlar. Çok zor ve dayanılacak bir durum değil.

    Yanıtla (9) (0)
  • karar okunur / 03 Aralık 2021 02:45

    Kurumlar çökmüş hesap vereni yok. Kim girmiş kim çıkmış hiç bir önemi yok. Neler kimlere peşkeş çekilmiş boşvereni çok. Bu deneyler „geliyorum“ diyen daha ağır krizler yaşatacak çaresi yok. Erdoğan dahil herkes sistemin tıkandığının farkında dur diyen yok. Krizden çıkamayanlar ülkesi.

    Yanıtla (6) (0)
  • Karar okuru / 03 Aralık 2021 02:41

    “Ancak ekonomi aktörlerinin de peş peşe değiştirilmesiyle beslenen sürükleniş – savruluş öylesine can yakıyor ki, bu iş sadece alt kadroların düşüşüyle durmayacak gibi görünüyor. Benden söylemesi.”……Davanız buraya kadar mı? Devam edin vesayet, Kemalizm, laikçiler vs.! Eh ne demişler bir musibet bin nasihatten iyidir. Dava sizin dava hayrını görün.

    Yanıtla (4) (0)
  • Sahin / 03 Aralık 2021 01:35

    Bu yazının özetini,
    Şöyle yapsak uyarmı?
    Erdoğan,ın her müdahale ettiği yer batıyor.
    Batmayan kendisi.
    Buda fizik kuralarına aykırı.
    Türkiye fizik kurallarına uymayınca
    Kimyasıda bozuluyor.
    Sorun burda.
    Burda "Bay Kemal,ın hiç suçu yok.
    Yarın suçu ona atarsa,
    Yandaşlara sesleniyorum sizde inanmayın.İnana inana adınız,
    Aptala çıktı.
    Bunu ben değil Aziz Nesin söyledi.
    Gelin şu Nesini boşa çıkaralım.
    Çok uzun sürdü. Bu utançla yaşanılmaz. Ayıp vallahi.

    Yanıtla (48) (3)
  • karar okuru / 03 Aralık 2021 01:03

    Bakanın bu cümlesine göre halka karşı bir sorumlulugu yok. kime arşı sorumlu oldugunu zaten açıklamış.

    Yanıtla (18) (0)
  • Hüseyin / 03 Aralık 2021 00:50

    Türkiye hızla bir ödemeler dengesi krizine doğru ilerlemektedir. Kurun sürekli artması dövizin giderek kıtlaştığının bariz göstergesidir.İthalat azalacak ve döviz bollaşacak diyorlar.Ancak ondan daha önce olacak olan dövizin kıtlaşması ve petrol, gaz,bakır,vasıflı çelik,üretemediğimiz kimyasalların alınamamasıdır.Hammadde yoksa üretim de yok olur.Üretim yoksa ihracat yok.Durmuş fabrikalar,işsizlik.Daha ne yazayım.

    Yanıtla (25) (1)
  • karar okuru / 03 Aralık 2021 00:40

    Erdogan Merkez Bankasinin doviz rezervlerini sifirladi, eksiye dusurdu. Simdi de Merkez Bankasinin altin rezervlerini sifirliyor. Tonlarca altin satiyor fakat hazineye bu satislardan para girmiyor. Secim hazirliginda kullanilan bu kaynak hazinenin altin rezervini de tamtakir birakacak. Gercekten ulkeyi yakarak yerine yapismaya calisan biri tarafindan imha ediliyor ulkemiz. Yaziklar olsun.

    Yanıtla (40) (2)