Gaddar

"Zalim”den öte bir şeydir “Gaddar.” “Zalim”de insanlıktan çıkış bir ölçüdeyse “Gaddar”da sınırsız bir insanlıktan çıkış vardır. “İşgal”e eşlik eden bir “Gaddarlık” ise insanlığın ayaklar altına alındığı manzaralar üretir.

Sırplar Srebrenitsa’da tam bir gaddarlık yaptılar. Hamile kadınların karınlarını deşip, Boşnak neslini yok etmeye kalkmak, çağın tanık olduğu en vahşi gaddarlık örneklerindendi.

Kırım sürgünü. Tam bir gaddarlık örneğidir. Şu bilgileri Vikipedi’den aldım:

18-20 Mayıs tarihlerinde, sadece üç gün içinde, en az 191.044 (diğer kaynaklara göre 423,100) kişiyi hayvan katarlarına istifleyerek sürgüne gönderdi Stalin. Kadınlar, çocuklar, yaşlılar 32 bin Sovyet polisinin katıldığı gece baskınıyla evlerinden alındı ve hayvan taşınan trenlere bindirildi. Tren diğer Sovyet Cumhuriyetlerine doğru yola çıktı, aile bütünlüğüne bakılmaksızın grup grup indirildi trenden, binlerce insan Gulag türü çalışma kamplarına gönderildi.

Mayıstan 10 Kasım’a kadarki süreç içerisinde Özbekistan’a sürülen Kırım Tatarlarından 10.105 kişi açlıktan öldü. Operasyonu yürüten İçişleri Halk Komiserliği (NKVD)’nin verilerine göre yaklaşık 30.000 (% 20) kişi, Kırım Tatar aktivistlerin verilerine göre ise nüfusun %46’sı açlık, susuzluk ve hastalık nedeniyle öldü.

Benim bir Kırım seyahatimde bizzat sürgünü yaşayıp dönenlerden dinlediğim olaylar ise çok daha vahim gaddarlık örneklerini ifade etmişti. Tuvalet ihtiyacını gideremediği için vagonlarda hayatını kaybeden ve yol boyunca trenden atılan anne, baba, dede, nine, çocuk cesetleri…

Suçları neydi bu insanların denirse, Sovyet – Rus jargonuna göre pek yabancı değil: İkinci Dünya Savaşında Nazileri desteklemek.

Nazileri desteklemek.

Şimdi de Putin “Kiev’deki Nazi yönetimini devirmeye” çalışıyor değil mi?

Nasıl olsa kötülük sembolü olarak bir NAZİ şeytanı var, onunla yaftala ve vur ülkeleri, çoluk- çocuk insanları, şehirleri katlet.

Grozni katliamı. Balistik füzelerle imha edilmiş Çeçen şehri. Kadın, çocuk, genç, yaşlı ayırdedilmemiş. “Bize karşı çıkanlara böyle yaparız” dercesine…

Kırım da soykırımdı, Grozni de…

Gaddarca.

Bu “Gaddar” tanımlamasını, bir tv programına katılan Bilkent Üniversitesi öğretim üyesi Prof. Dr. Hakan Kırımlı kullandı. Ukrayna’da Putin’in uyguladığı savaş yöntemi için.

Suriye görüntülerine benziyor gittikçe Ukrayna şehirleri…

Ne yapıyor Putin? Yıldırım harekâtı yapmadı evet, bu bir başarısızlık gibi görünüyor, ama Rus yöntemi, hele elini tutan birileri yoksa, yıkımı derinleştirerek, ezmek, pes ettirmektir. Mariopol’ü görüyor dünya. Putin diyor ki Zelensky’ye “Mariopol’e bak, Kive’in akıbetini düşün.”

Evet, elini tutan yok Rusya’nın, Putin’in. Hitler’in, Stalin’in de elini tutan olmadı uzun süre… Ta ki Avrupa harabeye dönünceye, savaş meydanlarında, toplama kamplarında, Gluag’larda milyonlarca insan en insanlık dışı şartlarda hayatını kaybedinceye kadar.

Gaddar, tam da böyle iklimleri sever.

Hele vatanını savunana, vatan savunması için tedbir alanlara “O da, onlar da kışkırtmasaydı…” mantığı yok mu, “Gaddar”ın canavarlığını besler. “Hele ezsin bakalım, hele gaddarlığı daha bir ortaya çıksın bakalım” yaklaşımı “Gaddar”ın arayıp da bulamadığı ortamdır. “Gaddar”ın şerrinden çekinip düşük dozajlı kınamalarla yetinmek ayrı bir problemli tavırdır.

Türkiye’nin devlet olarak tarafsızlık tavrının çerçevesini bile sağlıklı belirlemek gerekiyor. En azından Rus – Putin saldırganlığının farkında olduğumuzun altını kalın çizgilerle çizmek lazım. Şehirlerin harabeye döndürülmesine, sivil insanların hedef seçilmesine çok daha net ifadelerle karşı çıkmak lazım. Ukrayna’da yaşanan vahşet örneklerini, “Moskova ile de iletişimi sürdürebilmek” adına yeterince seslendiremiyor olma pozisyonu en azından sergilenen dış politika geleneğine problemli bir çizgi olarak kaydedilecektir.

“Batı’nın Ukrayna’ya yeterli yardımı yapmıyor olması” söylemi, bizi Ukrayna’ya yardım yapıyor pozisyonuna getirmeyeceği gibi Putin gaddarlığına yeteri ölçüde karşı çıktığımızı da göstermez.

Üstelik bu tavrın, içerde, insanlarımızda Ukrayna olayındaki Rus gaddarlığını ikinci plana düşürmek gibi bir sonucu da olur. Batı’nın göçmenler konusunda iki yüzlü hareket ettiği doğru, ama bu bizim Ukrayna’lı göçmenlerin perişanlığına duyarlılık göstermememizi gerektirmez.

Rusya’nın yeniden dünya gücü olmak hesabıyla geliştirdiği gaddarlık politikasının Gürcistan, Kırım ilhakı ve Suriye örneğinden sonra Ukrayna’da da sonuç veriyor olması, belki en çok Türkiye için tehdittir. Böyle bir tehdidin yönelmesi durumunda nasıl bir savunma stratejimiz var? Yoksa bize yönelmez mi Ruslar?

Batı’dan gelen ve Batı yönlendirmesi ile Ortadoğu ülkelerinden gelişen iletişim ataklarını “Merkez ülke haline geldiğimiz” tarzında yorumluyoruz. Bu, belli ki içeriye dönük bir söylem. Sonuçta bu işler “kuvvet muhasebesi”ne göre şekilleniyor. İşte Ukrayna, yardıma ihtiyaç duyuyor ve yardım ararken Çin’in ya da Rusya hinterlandına girenlerin kapısını çalmıyor.

Bence Türkiye, şu Ukrayna hadisesinde, eski Sovyet nüfuz bölgesindeki ülkelerin tedirginliği yanında en çok ibret alacak ülkelerin başında geliyor. “Moskof mezalimi” ifadesi bizim hafızalarımıza boşuna kazınmış değildir.

YORUMLAR (145)
YORUM YAZ
İÇERİK VE ONAY KURALLARI: KARAR Gazetesi yorum sütunları ifade hürriyetinin kullanımı için vardır. Sayfalarımız, temel insan haklarına, hukuka, inanca ve farklı fikirlere saygı temelinde ve demokratik değerler çerçevesinde yazılan yorumlara açıktır. Yorumların içerik ve imla kalitesi gazete kadar okurların da sorumluluğundadır. Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır. Özensizce belirlenmiş kullanıcı adlarıyla gönderilen veya haber ve yazının bağlamının dışında yazılan yorumlar da içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır.
145 Yorum
  • K.Büyükkayacı / 20 Mart 2022 16:56

    Rus gaddarlığı çok güzel açıklanmıs

    Yanıtla (0) (0)
  • Yahya / 19 Mart 2022 21:31

    Dostumuz Putin bize birşey yapmaz Ahmet bey, merak etme. Hemde "Aziz Dostumuz" Gerçi Rus dediği Ukraynalılara yaptığı ortada ama olsun. Biz yine de Ümitliyiz Dostmumuzdan. Hem bu ara domates ve patates de alıyor.

    Yanıtla (0) (0)
  • Yayınlama ilet / 19 Mart 2022 14:04

    Senin bir kul olarak allah yardımcın olsun bizim gücümüz bir şeye yetmez ancak bilgi taşıyıcısız hafız yani hadi selametle..

    Yanıtla (1) (0)
  • Yayınlama ilet / 19 Mart 2022 13:40

    Biz düşünüyoruz ki biz kim hukuk demokrasi sosyal devlet ve insan haklarına inananlar bu ikili yargılanma korkusuyla ikisi de ne yaptığını biliyor nerelerde icazet verdiler ne işler karıştırdılar asla özeleştiri hakka dönme yapmaz kibirli insanlar bunlar iktidara yanaşır korkudan o masada hiç yerleri yok da işte insanlara şans vermek lazım.. bunlar iktidara gitsin bu yıkımı derinkeştirip süreci 5-10 yıl uzatıp en son hesap versinler yeni nesile..ne büyük ceza..

    Yanıtla (0) (0)
  • Yayınlama ilet / 19 Mart 2022 13:32

    Ülkeye hukuk demokrasi geldiğinde bu konular muhakkak deşilir nihayetinde gelecek ama 5 yıla ama 10 yıla.hesaplarını buna göre yapsınlar.inşallah iktidara yanaşırlar da geriye torunlarına korkunç bir miras kalır bu onlara verilebilecek en büyük cezadır. Tek yol özeleştiri başka kapıları yok bunu yapmadıkça sonları hiç değişmez. Ama 5 ama 10 yıla Kenan evren nasıl anılıyorsa öyle anılacaklar yeni nesillerce.daha beteri yolsuzluk hırsızlığa müsade destek derin devletçilik darbecilik..

    Yanıtla (0) (0)
  • Cenk Cemil / 18 Mart 2022 17:25

    Mazlumdan yana tavır dünya tarihinde sadece mustesna ecdadımız Osmanlı'ya aittir... Bendeniz başka bir şey bilmiyorum!

    Yanıtla (5) (17)
  • vatandaş / 18 Mart 2022 21:34

    Doğru tarihi dizilerden öğrendiğin için bişey bilmediğini itiraf etmişsin.Bu da dürüstlük sayılır.

    Yanıtla (8) (5)
  • Cenk Cemil / 18 Mart 2022 22:34

    Madem tarih otoritesisin, şu halde KARNINDAN KONUŞACAĞINA Osmanlıdan başka mazlumdan yana olan bir millet-kavim göster !

    Yanıtla (3) (4)
  • Eyy / 18 Mart 2022 17:44

    Ey akp yetti gari müslümanları camiyi dini imanı daha fazla zorda darda pirakma. Lütfen git gari

    Yanıtla (6) (5)
  • Karar okuru..!.. / 18 Mart 2022 20:27

    Sen hatta bizler Kıblemizi bozmayalim..ama herzaman olur,, kimi moskofa doner kimi vasingtona kimi de para,kese,koltuk hedefler.,,ne gidene cabuklanma,,,ne de gelebilecek olana guvenme..!..politika içinde isek koltuk yakin ise de onada guvenme çünkü cevrende ki gozlerde oraya bakıyor..:)).

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar okuru / 18 Mart 2022 20:05

    Bir kez daha anlaşıldı ki.Butun savaş ve catısmalarin(iç çatışmalar dahil...bizim güneydoğudaki 40 yıllık çatışma belası..ihtilallerimiz..) sebebi ;ırk din vb.degil.Dunya nimetlerini adil paylaşmaya sebebidir. En basiti;bir baba sağ iken mirasını eşitsiz paylasirsa kardeşler bile çalışabiliyor.Islam mükemmel bir dindir.Irk ve dini/dinleri çatışmaya alet etmek ise meşrutiyet arama bahanesidir.Rusya zalimdir evet.Ama Rüyadan gelen kuzeylerimiz;devlet yönetiminde aynısını başkasına maalesef yapmı

    Yanıtla (1) (1)
  • Demokrat hukukçu / 18 Mart 2022 15:09

    Cahillere, okumak nedir bilmeyenlere, kendini bilmeyenlere atış serbestliği olan bir yerde yazmak ve fikir beyan etmek de zor bir şey.Çamakkale, İstanbul,Anadolu kimin toprağıydı ki vatanını savunan Osmanlı emperyalist olsun bu savaşta, behey cahil ne zırvalıyorsun sen.Türkün vatanına saldıran İngilizi Fransızı İtalyanı ve Rusu emperyalistti desen doğru olurdu. Biz kurtuluş savaşını kime hangi emperyalistlere karşı verdik zırcahil. Burada yorum yapmaya ehil değilsiniz.

    Yanıtla (8) (6)
  • Karar okuru / 18 Mart 2022 18:32

    Çanakkale savaşı, emperyalizme falan karşı bir savaş değildi !! iki emperyal güç arasındaki savaşa, emperyalist Osmanlinin birine taraf olmaktan dolayï, bilerek girilmiş bir savaştı.. Bıktık artık şu hamasi palavralardan. ..saldirganlarin, mazlum ...tiyatrolarindan..tarihi carpitmaktan...!! Alman zirhlilarini gece boğazdan geçirip, Rus limanlarını bombalatıp, ülkeyi savaşa sokan ve emperyalist turan uğruna ülke topraklarınn 3/2 sinin kaybedilmesine neden olan ittihatci ceteden de bahsedin !!

    Yanıtla (10) (6)
  • SALTUK YAZIR / 18 Mart 2022 18:13

    RUSYA HAKLI DİYENLERE HARİKA BİR CEVAP, UKRAYNA CAN DERDİNDE, RUSYA ET DERDİNDE.

    Yanıtla (5) (0)
  • Ali Namlı / 18 Mart 2022 18:03

    Rusya'nın ; Sovyet öncesi, Sovyet dönemi ve Sovyet sonrası dönemlerde ve hakeza ABD nin de 1622 den 1924 e kadar yerli halka uyguladığı ve milyonlarca insanın katledildiği yüzden fazla katliamları mevcuttur . Medeni AB ülkeleri ise sömürgeler döneminde bu katliamları işlemiştir . Bu durumda kim kime dur diyecek ki! Böyle olunca da doğrusu acaba Allahü Teala neden müdahale etmiyor diye sık sık düşünmüyor da değilim , ancak cevap bulmak çok zor !

    Yanıtla (1) (0)
  • Ahmed 61 / 18 Mart 2022 15:21

    Ahmet hocam,Çanakkale zaferi bir makale hak etmedimi?

    Yanıtla (7) (0)
  • Organik / 18 Mart 2022 17:54

    Ahmet Hocamız makalesini yazıncaya kadar, Erdoğan'ın şu sözleriyle idare et Ahmed 61: "Ecdadımız kınalı kuzularıyla Gazi Mustafa Kemal'in riyasetiyle, Seyit Onbaşılarla, 'Çanakkale Geçilmez' demiş; burada tarih yazmıştır."

    Yanıtla (5) (1)
  • REBEL"e Sahin / 18 Mart 2022 17:00

    Yerden göğe haklısın. Eksiğin var. Fazlan yok. O kadar bilği belğe varken Ermeni tecridini inkar ediyorlar.

    Yanıtla (2) (5)
  • Mürsel / 18 Mart 2022 15:20

    Köle cariye istismarı yapan yorumcular! Şu anda Kapitalizm ve Sovyet Nazizminin düçar ettiği, Ukraynalı kadın ve kızlar, çağdaş dünyaya cariye ve köle oluyor mu olmuyor mu? Allah onlara yardım etsin ve mükafatını esirgemesin?

    Yanıtla (5) (2)
  • Karar okuru..!.. / 18 Mart 2022 16:14

    Bütün tarihte ki Cariyelerin SAYISI yetmez bile.zavalli Kadınların,çocukların Filistin,Uygur,Irak,Suriye,Bosna ve Ukraynada ki olanlarin bugun düştüğü perişanliga ,,Sadece cebinde biraz eu olsun yeter..ya fuhuşa itilen... bu karmakarışık duzende SENEDE BIR GUN kadınlar gunu deyip 364 gun sömürüluyor..Buna Sirtlanlar,Çıyanlar bile AĞLAR..yaşasın CEHENNEM ve Zebanileri.Allah bizi korusun bu seytani tuzaktan.biz inşaallah kanmayacagiz..neye gücümüz yeterse onunla karşıyız bu şeytanıyete..

    Yanıtla (3) (1)
  • Ali Rıza / 18 Mart 2022 00:16

    İnsan insanın kurtudur , insanı hemcinsi insan yer , insan öldürür , ülkemizde her iki güne bir bir kadın öldürülüyor , kardeş katlini saymayacağım , işidin ( deaş- değş ) kafa kesişini de demiyecem , Hz Muhammed’in öptüğü yüzü , Hz Hüseyin’in başının kesilmesi , kim yaptı müslüman yaptı , ha Stalin ha Yezid ha putin ha saddam ha Trump ha Bush , zalim zalimdir , ve güya insandır , ilkel karekterleri elemine edilmemiş mahlüktür insan . Zaman zaman bu karekterler tezahür eder bazı kişilerde ,

    Yanıtla (38) (0)
  • İstanbullu bir okur / 18 Mart 2022 02:50

    Ali Rıza bey;kutluyorum sizi,zalim zalimdir.Müsluman hata yapabilir,ama asla zalilik yapamaz.Siz 'yezit'denen adama cani demişiniz,onun yaptığını zalimlik kelimesi kurtarırmı?ben babasını da ekliyorum.Bu caniliklerin bası muaviye'dir.Müslümanım diyenler artık kendi dillerinden okumalıdır Kur'an-ı ki"haksız sizdende olsa karşı çıkın"ı anlasın.Haksız babam'da olsa haksızdır diyebilendir.Bir başka deyişle Müslüman,müslüman tarihin baş zalimidir muaviye,sonradan iyi şeyler yapmışla zulüm saklanamaz.

    Yanıtla (25) (2)
  • H.Bulat / 18 Mart 2022 07:33

    Muaviye-Yezit in zalim olduğu sünni kaynaklarca "sahabeye söz söylemek caiz değildir" denilerek engellendi. Müslumanin müslümana zulüm edebileceğini unutturdular.Toplymda kendi içinde çıkan zaline karşı koyma refleksi gelişmedi ve gününuzde dahil her devir de yeni Muaviyeler Yezitler zulüm etmeye devam ettiler.

    Yanıtla (25) (3)
  • Karar okuru..!.. / 18 Mart 2022 12:18

    Sunni kaynaklari diye GENELLEME yapamayız..kendimizde Hanefi ekolune mensubuz,,Asla bize kimse muaviye ve zihniyetini aklayip,paklayamaz..**YANMAZ KEFENCI ve şurakasi zirvalarini da yemeyiz** ayni sekilde muaviyeye gider yapacağım diyen dogmatik pers/sia zirva,palavralarini aklayip,paklayamaz..Anadolu irfaninda yoktur bağnazlık.Hz.Hanedani Ehli Beyte aşıktir .1 Bilge/Eren yok muaviye sevip Turk Milleti gönlünde yer etsin..Basta Hz.Mevlana,Yunus,Haci Bektas,Merkez Efendi,Haci Bayram vd..

    Yanıtla (7) (0)
  • Mürsel / 18 Mart 2022 17:26

    İstanbullu! Önce doğru kaynaklardan okuyalım. Cemel ayrı Sıffin ayrı, Kerbela apayrı. Muaviye = eşit Yezit değil Amma Muaviye' de asla Ömer Ali, Hasan Hüseyin ra değil.Muaviye: din yerine ırkı, hilafet( cumhuriyet) yerine saltanatı esas alan tipik bir emir sultan padişah. Yezit ise lanet okunabilir biri.. Olmadık yerde kurcalayanlar ise; müfsit ve fitneci!

    Yanıtla (3) (1)
  • Ahmet / 18 Mart 2022 20:02

    Mürsel bey, anlayamadım, hilafet'i cumhuriyet olarak mı ifade ediyorsunuz. ?

    Yanıtla (0) (1)
  • Muhammet / 19 Mart 2022 01:04

    Muaviye r.a soz soyleyen munafiktir

    Yanıtla (0) (0)
  • Okur / 18 Mart 2022 06:06

    Katılıyorum. Herkes zalimlik yapabilir. Ama iki husus önemli. 1) Yaptığınız zulmün yaygın etkisi. Her zulmü aynı değerlendiremeyiz. 2) Tarihteki zulümler bizim için ders çıkarma ve geleceği inşa ederken yol gösterici olabilirler. Sorumluluğumuz da değiller. Bugün yapılanlar ise önlenebilir, müdahale edilebilir veya yönlendirilebilir, tersinden isteyen için desteklenebilir nitelikteler. Tarih ile kıyaslarken bu hususları da göz önünde bulundurmak lazım.

    Yanıtla (3) (1)
  • Veli Mirza / 18 Mart 2022 10:15

    İnsandan bir şey olmayacağını, Allah'ın insandan beklenti çıtasını erişemeyeceği bir yüksekliğe koymasının acı sonucunu önce kendisinin yaşadığını, Kitab-ı Mukaddes'teki ayetin diliyle, insanı yarattığına pişman olduğunu, insanı, kötülük vasfı bu denli baskın, "dominant" özelliği kan dökücü olarak yaratan Allah'ın "kötülük problemi" nedeniyle sorgulanmasının gayet insani bir davranış olduğunu görenler kervanına hoş geldin Ali Rıza.

    Yanıtla (0) (6)
  • Karar okuru..!.. / 18 Mart 2022 14:28

    Kitabı Mukaddeste insani yarattığına Tanri pismanmis hemde Ayet ile yazılmış .buna bizim sarhoş bile inanmaz..nasil Tanri ki pisman olacak..!...:)..

    Yanıtla (5) (0)
  • pişmanlık / 18 Mart 2022 18:08

    Allah, insanın ne yapıp edeceğini önceden bilmemeyi kendisine sünnet edindi. İnsan davranışlarının neler olabileceğini kümülatif olarak bilir; ancak, tek tek insan ferdinin hangi olay karşısında ne davranış sergileyeceğini önceden bilmez. Kuran'da bunu açıkça söyler: Önceki kavimlere mucize gönderdim; ama faydası olmadı, size göndermeyeceğim. (İsra 59) Nasıl davranacağını önceden bilmiyorsun, iyi bir varlık olacağını umdun, beklentini karşılamadı; pişmanlık duymaz mısın?

    Yanıtla (0) (1)
  • Karar okuru..!.. / 18 Mart 2022 20:41

    Pismanlik kötü bisey.../..İdrâk-i maâlî bu küçük akla gerekmez. Zira bu terazi o kadar sıkleti çekmez."...ne ilk biziz bu lakirdilarda ne de son...Biz Kainatin ezeli,ebedi Sahibinin yine TEK SAHIBI olduguna iman ettik..diledigini,,diledigi sekilde yapar..Ezeli,Ebedi Kudreti ile..herseye de MUTLAK IRADESI YETER...Vesselam..

    Yanıtla (0) (0)
  • Alirıza beye / 18 Mart 2022 15:58

    Bu söz İngiliz Filozof Thomes Hobbes tarafından söylenmiştir.Güçlüye sınırsız özgürlük verir.Efendimiz buyurur“Mü’min, bal arısına benzer. Temiz olanı yer (helâl yer), temiz olan şeyler ortaya koyar (Hakk’ın rızâsına uygun işler yapar), temiz yerlere konar (sâlih ve sâdık kişilerle dost olur) ve konduğu yeri ne kırar ne de bozar (bilâkis ihyâ ve âbâd eder).”filozofun sözü aslında insanı eleştirir;lakin zıttı için daha çok kullanılmaktadır.Hobbesin bir şiiri gayet güzel açıklar :

    Yanıtla (1) (0)
  • Alrıza beye / 18 Mart 2022 15:58

    bu Periler, hangi dükkânda ya da tezgâhta dürdüler bu defteri, bir türlü bulamadı kocakarılar. Fakat gayet iyi bilinir ki Papazlar’ın Tezgahı, Üniversitelerdir ve buralardaki bilgi dalları da Papalık makamından kaynaklanır. Denir ki Periler bir insandan hoşnut kalmadıklarında, onu cezalandırmak için cinlerini salarlarmış üstüne. Kilise de bir sivil devletten hoşnut kalmadı mı kendi cinlerini yaratır. Hurafedir bu, meczup rahiplerdir. Fitne vaazları vererek hükümdarlarının ayağını kaydırırlar;

    Yanıtla (0) (1)
  • Alirıza beye / 18 Mart 2022 15:57

    kimi zaman da vaatlerle meczup edilmiş bir hükümdar, bir diğerinin ayağını kaydırır .şiiri bütün dini kurumlar ve idolijiler için örnek veriyorum,sadece klise kurumu için değil,lütfen kimse yalnış yorumlamasın.

    Yanıtla (0) (0)
  • Ali Baba / 18 Mart 2022 15:42

    Basindan...Bakırköyde kamuya ait Arazide bulunan Elektirik TRAFOSU.nun altina Restaurant ĪNŞA ediliyormuş. Vallahi de Billahi de Cinlerin aklina gelmiyen şeyler. Bizim Tūrklrin aklına gelir... Bunlar Allahu Ekber deyip. Ne Mutlu Tūrkūm diyenlerden

    Yanıtla (2) (0)
  • karar okuru / 18 Mart 2022 15:23

    KHK LILARA YAPILAN NE

    Yanıtla (0) (0)
  • Okur / 18 Mart 2022 15:20

    Katolik/Protestan-Ortodoks savaşlarına karışmamak en iyisidir.

    Yanıtla (1) (0)
  • Demokrat hukukçu / 18 Mart 2022 12:37

    Çanakkale Savaşı’nı kaybettik diyenler ya tarih bilmiyor ya da art niyetli.Çanakkale Savaşı çok büyük bir zaferimizdir.Zamanın en güçlü iki devleti İngiliz veFransız imparatorluklarına karşı onlara 250 bin kayıp verdirdiğimiz bir deniz ve kara savaşıdır.Bu savaştan sonra 1.Dünya Savaşı’nın gidişatı değişmiş,İngiliz ve Fransız hükümetleri düşmüş ve Anadolu’dan geri çekilmeye karar vermişlerdir.Bundan sonra sadece Yunanistan ve Arapları kullanmışlardır. Çanakkale olmasa moralmen iyice bitmiştik.

    Yanıtla (12) (4)
  • Karar okuru / 18 Mart 2022 14:33

    Canakkale savasi, emperyalist Alman - Osmanli ve diger emperyalist, Ingiltere arasinda bir paylasim -ganimet -talan - yagma - savasiydi....Carpitmalara..., sozde tarihe..., palavralara... o kadar cok gerek yoktur, antidemokrat sayin hukukcu .....!!

    Yanıtla (5) (6)
  • Sayit Karabulut / 18 Mart 2022 14:56

    Çanakkale savaşını kazanmasaydık ne olurdu bir düşünün. Rusya da Çarlık devrilmeyecek, Rus ordusu da Doğu sınırımızı boşaltmayacak, belki de ta Adanaya , Hataya kadar ineceklerdi. Bunun sonucu da Kurtuluş savaşı da olmayacaktı büyük ihtimalle. Çanakkale savaşında ki başarı bizim için varlık nedenimiz olmuş, insanlarımıza başarabileceğimiz duygusunu aşılamıştır.

    Yanıtla (4) (0)
  • Karar okuru..!.. / 18 Mart 2022 15:12

    Evet...tabi ki..Zayif olani Güçlü yer....ama biz bedel ödeyip çanlarina ot TIKADIK...yaptik/yaparız yine..SELAM OLSUN onden giden Erlere ve hazir duranlara..!..ezik,sümsüklerde onlarin sayesinde yaşar..ve en cokta onlar zirlar...

    Yanıtla (0) (0)
  • Koç / 18 Mart 2022 14:25

    Ey Diyanet içindeki Cumhuriyeti Atatürk düşmanlığı devam ettikçe senin imamlarının arkasında namaz kılmak Vatana Dinimize ihanettir bu başbakan ve ekibi gitmedikce camilere gitmeyeceğim.

    Yanıtla (3) (3)
  • Muhriç / 18 Mart 2022 11:41

    Üç-dört yıl önce yazmıştım; azıcık tarih okunup ibret alınabilse, Rusya-Çin sevdasına bu kadar kolay düşülmezdi diye. Ben düşman olalım demiyorum. Dostlukta bile tedbirli olalım diyorum. Amerika ve Batı denince Vietnam, Filistin, Irak, Suriye aklımıza geliyorda, Rusya ve Çin denilince; Kırım, D. Türkistan, Kafkasya, Bosna, 93 Harbi niçin aklımıza gelmiyor? Kurtuluş Savaşı'nda kara gözümüz için değil, "Batı" yı dengeleme adına bize yardım ettiler. Zaten Doğu'daki çizme izleri çok taze. Anlayana..

    Yanıtla (10) (0)
  • Karar okuru..!.. / 18 Mart 2022 14:14

    100% dogru...ancak Asil RUHLAR kendi Emeği ve Bağımsızlığı dışında hicbir şeyi kabul etmez..ve gerektiginde herturlu bedeli odemeye hazirdir..

    Yanıtla (0) (0)
  • Nihat / 18 Mart 2022 09:34

    Sirp kasaplarini taniyip Onlardan et alanlar utansin. Dostum gizli toplantilarla ulkenin gazz ihtiyacini Onlara baglayanlar utansin. Gizli konusmalar yapip ucaklarini dusudukten sonra rusvet tucareti yapanlar utansin. Atalarinin ayidan post rustan dost olmaz lafini unutan turkler utansin!!!

    Yanıtla (12) (1)
  • Nihat / 18 Mart 2022 11:50

    Devletin kisileri degil ,kisilerin devletine ricat ettigimizi nebati aynasinda bir kez daha gorduk.bunlar istiyor ki once biz sonra devlet gelsin.oysa bati da oyle mi ?once devlet sonra yoneticiler.bunlar devletin yerine kendilerini koymus para istiyorlar,tabii batili keriz degil,sonucta hava aliyor bizimkiler.

    Yanıtla (9) (0)
  • doğan alioğlu / 18 Mart 2022 14:10

    utansın!!! utansın !!! demekle kimse utandığı filan yok 'Nihat x' !!! "Utanma duygusu yoksa dilediğini yap" sözü boşşuna söylenmemiş.

    Yanıtla (2) (0)
  • DEDEM-K. / 18 Mart 2022 14:05

    Bizim insanımız Rusyayı hep saldırgan bir vahşi ayı olarak tanımlar ,Rusya demez MOSKOF AYISI der ondan her türlü zalimlik ve gaddarlığı bekler ,görünce şaşırmaz. Zalim,mazlum üretir,gaddar ise mağdur üretir,ikisinden de vicdan merhamet,adealet beklenmez,ikisini de gücünüz varsa durdurabilirsiniz,gücünüz yoksa bu kadar ileri gidemez diyeceğiniz hiçbir şey yoktur,ancak kendileriyle başedebilecek bir güçten anlarlar. Rabbim mağdur ve mazlum pozisyonuna düşürmesin.,

    Yanıtla (1) (0)
  • Sahin . / 18 Mart 2022 13:19

    Sayın yazar. Geçenlerde belğesel niteliğinde gizli çekimlerle Uyğur Türklerine yapılan gaddarlığı izlerken insanlığımdan utandım. İnsan insana bunları yapamaz dedim. Halk arasında "Çin işkencesi "diye bir tabir var. Meğer ne kadarda doğu bir söylemmiş. Peinçek"le Sancak"ı orayada göndersinler. Çin"e araları iyidir. Nede olsa MAO"cu kökenden geliyorlar.

    Yanıtla (7) (0)
  • Demokrat hukukçu / 18 Mart 2022 12:51

    İnsanlık yaşananlrdan ders alıp adalet eşitlik ve özgürlükte buluşmadığı müddetçe bu zulüm ve gaddarlıklar devam eder.Yöneticiler halkı kandırıyor,pohpohçular yöneticileri kışkırtıyor,şeytan da bunların yaktığı fitne ateşine benzin taşıyor.Şeytanlaşan devlet başkanları da birbirini şeytanlaştırıyor.Samimiyetle oturulup dünya düzeni ve uluslararası kuruluşlar yeniden dizayn edilmeli.Zalimler anında cezalandırılmalıdır.Ulusal çıkar değil adalet esas alınmalı ortak değerler ve ortak hukuk olmalıdır

    Yanıtla (2) (0)
  • Mahir Kocaman / 18 Mart 2022 12:43

    Bu yazı Ukraynalılara nazi benzetmesi yapan Banu Avar hanıma gelsin.

    Yanıtla (3) (0)
  • Karar okuru..!.. / 18 Mart 2022 12:05

    Yurtta Sulh olursa ...DIsarisida da Sulh olur...Gaddarlik,Vahset,zulüm ise Birlik olamayanlarin başında zulüm yönetimidir..dunde böyle,,yarinda boyle...Ruslar Ukraynaya nasil çöktü çünkü iclerinde BIRLIK YOK...putin bunu cooook iyi biliyor..bunları unutursak daha cooook dayak yenir...!..

    Yanıtla (6) (0)
  • Mutlu kirimhan / 18 Mart 2022 11:49

    Rusya Kırımı ilhak ettiği zaman yeterli tepki verilmediginden adeta " sarı öküz" verilmiş oldu.Putin şımartılmış , yeni saldırganlığına yeşil ışık yakılmış oldu.

    Yanıtla (11) (0)
  • karar okuru / 18 Mart 2022 11:44

    Bütün gözyaşları aynıdır. seçici olmamak lazım.

    Yanıtla (3) (0)
  • yavuz / 18 Mart 2022 11:37

    Başlık güzel ama...Aşağıdaki bazı yorumları okluyunca gaddarları bu kadar uzakta aramaya hiç de gerek yok diye düşündüm.

    Yanıtla (4) (0)
  • Rebel / 18 Mart 2022 02:50

    Sizin yazinizi okuyunca nedense aklima 1915'deki Ermeni tehciri, 6/7 Eylul olaylari, Dersim'de Munzur nehrinin kipkirmizi akmasi geldi. Rusya'nin Ukrayna'daki saldirilari elbette insanlik disidir. onaylanamaz, karsi cikilmalidir.. Ama disimizdaki gaddarliga karsi cikmak kolaydir. Asil zor ve tehlikeli olan icimizdeki gaddarliktir. Herkes ilk once kendi icindeki gaddarliga karsi cikarsa o zaman inandirici olunur ve dunya o zaman yasanabilir hale gelir.

    Yanıtla (32) (15)
  • Karar okuru... / 18 Mart 2022 08:11

    Iyi de bugune mudahale olmazsa yarına nasil çıkacağız,,,hele dünü nasil anlayacağız bugün IYI BIR SEY yapmazsak .bugune odaklanalim hem yarını hem dünü anlayalım....*muaviye* taktikleri bizi sonuca goturmez.. asla goturmez...

    Yanıtla (2) (0)
  • Düşününce / 18 Mart 2022 08:43

    Rebel. Milleti Sadıka, dediğimiz 1905 den beri, çeteleşerek o bu milletin kucağında masum sivil Türk köylerini basıp, vahşice , gaddarca cinayetler işledi. Tarih kitaplarında okurken yüzün kızar mıyor mu? Savaş cephesinde, açlıkla, yoksullukla direnen , Türk Milleti ne yapacaktı. Ölüm elbetde olmuştur. Ancak bu Stalin, Hitler gibi bilinçli , planlı değildir. Kendisi aç , doktorsuz bir millet, asla zülum yapmadı.

    Yanıtla (27) (6)
  • Dusununceye cevap / 18 Mart 2022 09:14

    Tehcir hakkinda devletin inkar tezini tekrarlamissiniz. Bu sorun 1870 lerde Dogu Anadolu'da musluman cetelerin Ermeni koylerini basmasi, yagmalamasi ve Ermenileri haraca baglamasi ile baslamistir. 1894-96 yillarinda Dogu'da 300 bin Osmanli Ermenisi katledilmistir. Bugun artik bu konuda gercegi yazan tarihcilerimiz var bu ulkede. Bilgi edinmek istiyorsaniz Halil Berktay'in, Selim Deringil'in Ermeni Sorunu hakkinda yazdiklarini okuyun.

    Yanıtla (5) (19)
  • musto / 18 Mart 2022 11:05

    1073,den o güne kadar bir arada yaşarken müslümanlar artık sıkıldık bu ermenilerden bunları katledelim demişler(!)Osmanlı topraklarında Avrupa ve rusyanın desteğiyle bağımsızlık harekatları başlamıştır.Büyük Ermenistanı kurmak için Taşnak ve Hınçak teşkilatları kuruldu.Abdul hamid tedbir ve güvenlik için müslüman aşiretlerden Hamidiye alayları kurdu.1,sason isyanı başlatıldı kürt köyleri yakıldı yağmalandı Boyacıyan yakalandı huzur sağlandı.ITC,iktidar oldu.Hamidiye alayları lağvedildi...

    Yanıtla (12) (2)
  • Karar okuru / 18 Mart 2022 15:07

    Zalim - saldirgan - emperyalist Osmanli, esasinda antiemperyalist ... mucadelesini ?? de veriyordu.... diye yazmayi unutmussunuz !! Ozde tarihi o kadar carpitan, kadim halklari o kadar asagilayan, magdur... tiyatrosunu ,devamli oynayan, ganimetci -talanci ve devletin uydurdugu palavralara kolayca inanan ve tekrarlayan boyle gorgusuz, saygisiz baska bi toplum acaba dunyada varmi ??

    Yanıtla (4) (1)
  • Düşününce / 18 Mart 2022 08:53

    Bay Rebel, Dersim' e gelince: Orda iki Sait var. Said Nursi , Şeyh Sait. Sait Nursi'ye teklif gidence, Ne dedi. " Siz din adına bunu yapıyorsanız bilin ki, Türk Milleti islamın Anadoluda 1000 senedir, koruyucusu ve bayraktarıdır. Bu milletin torunlarına kılınç çekilmez.Yönetimler geçici, millet bâkidir.

    Yanıtla (10) (4)
  • Mutlu kirimhan / 18 Mart 2022 11:56

    Şeyh Sait isyanı aslında Kürt isyanı değil, Dinin hukuki alanda egemen olduğu bir düzen talebinin silahla gerçekleştirilmesine yönelik kalkışmadır, elbette kabul edilemez.

    Yanıtla (7) (2)
  • .....Bakış..... / 18 Mart 2022 13:32

    tebrikler...

    Yanıtla (3) (0)
  • Karar okuru..!.. / 18 Mart 2022 14:23

    Din diyemeyiz.!..Ayni Arnavut kokenli patrona Halil isyanı gibi vb..Seriat isteruk diye İstanbulu kana buladi..yobaz Said efendi de Kurtuluş Savaşı başarısını golgelemek istedi...ibret olmali hepimize ve UYANIK OLMALIYIZ...Islam ancak Ahlak,Ilim,irfan ve fedakarca uretenler ile anlaşılır. ..bunun da olmazsa,olmaz şartı VATANİN BAGIMSIZLIGIDIR...Vatan yoksa hicbir şeyin yoktur..

    Yanıtla (5) (2)
  • Turgay / 18 Mart 2022 10:00

    Gene konuyu Ermenilere getirmişsiniz. Ermeni tehciri gayet doğru idi yolda çoğunluğu Hamidiye alayları tarafından yapılan saldırılar hariç. Ermeniler tıpkı Yunanlılar, Sırplar gibi dağılmakta olan imparatorluktan bir bağımsız devlet kurma peşine düştüler olabilir ama bunun bir karşılığı olacaktı değil mi? Emperyalistlerin kucağında bağımsızlık hareketine girersen sonuç bu olur.

    Yanıtla (12) (2)
  • hamdi / 18 Mart 2022 11:28

    Meraklı ile rebet adlı yorumcular yanlış bilgilendirilmişler. Yok efendim munzur çayı kırmızı akmış. Bu koskoca bir yalandır. Ermeniler osmanlı askerleri savaştayken Türk köylerini basıp bütün ahaliyi camilere soldurup diri diri yakmışlardır. Haçlı dünyasıyla birlikte hareket ederek Osmanlıya karşı savaşmıştır. Devler bunların can güvenliği için bu tehciri yapmıştır. Yoksa yerli ahali bütün ermenileri kılıçtan geçireceklerdi. ermenilerin can güvenliğini sağlamıştır. Kırım sürgünüyle benzeşmemekt

    Yanıtla (8) (3)
  • Gaddar / 18 Mart 2022 11:22

    En büyük gaddarlar cebir kullananlar kendi milletine olanlardır Bunu asla unutma. Kendi milletini soyan cebir şiddet uygulayan tahammül etmeyenlerdir. Bunların sınırı hukuku anayasası kitabı insanlığı Yoktur . Yani gaddarlığın en üst seviyesidir. Batılılar bir düşük seviyedir. Kendi milletine elini sürmez. En üst seviye gaddarlar firavunlar da müslüman ülkelerdedir. Gerçekten Güç sahibi olsalar görürsün. Nitekim görüyorsun.

    Yanıtla (4) (0)
  • hamdi / 18 Mart 2022 11:20

    Kırım sürgünü sürgün olmaktan çıkmış soykırıma dönüşmüştür. Kırım Türkleri ve Türk dünyası bu soykırımı Birleşmiş Milletlerde gündeme getirerek Kırım Türklerinin çektiği acıların hesabı sorulmalıdır. Bu soykırımı dünya milletlerinin tanınmasına çalışılmalı ve Kırım Türklerinin topraklarına dönmesi ve diğere kültürel haklarına kavuşmalarına çalışılmalıdır.

    Yanıtla (7) (0)
  • Mehmet / 18 Mart 2022 10:54

    Aklınıza yüreğinize ellerinize sağlık...Sorunun tam bam teline basmışsınız. Sırp kasabı bosnada günlerce insan katliamı yaptı.Yine tehdit ediyor.Dediğiniz gibi hamilelerin karnını deştiler.ukraynada sokakta kaçan aileye bomba yağdırmak. Bunlara insan denebilirmi.tarihin binbir mezalimi bu katliamı mazur gösterebilir.Herşerde bir hayır vardır.Bizdede bu vesileyle. Bu katliamı kınayamıyan aydın şürekasını millet tanımış oldu.Hadi partiler alın listelerinize bu insan kasabını kunamayanları görün

    Yanıtla (1) (0)
  • harun / 18 Mart 2022 10:51

    arkadaşlar günün önünde sonunda her şeyin hiyerarşisi vardır, Şimdiki zaman, ve size en yakından başlayarak zulmü engellemek, yapamıyorsanız kınamak zorundayız. Başka zalimler olması veya eskideki yakın zalimler bu kavle göre değerlendirilir. Yakındakini ve yakın zamandakini öncelemek lazım. Yoksa bu amalarla zayıflamış cümlelerin aralarında nice zalimler yaşar ...

    Yanıtla (0) (0)
  • yorumcu / 18 Mart 2022 10:19

    Zulüm ile abad olanın ahıri berbat olur. (Yunus Emre) Bu sözün bütün zalimlerin kulağına küpe olması lazım...

    Yanıtla (10) (0)
  • murat 124 / 18 Mart 2022 10:13

    Sağcılar solcular islamcılar milliyetçiler herkes sıralanacak çanakkaleyi kutlayacak. Üzüntü verici bir durum. Kimsede ortay çıkıp kaybettiğimiz savaşın cephesini neden kutluyorsunuz sorusunu sormayacak

    Yanıtla (4) (6)
  • bilge / 18 Mart 2022 07:54

    Bu yazıdan Rus'un herkesten daha gaddar mı olduğunu çıkarmalıyız? Amerika mesela daha mı az gaddardır? Rusûn gaddarlığını görmezden gelen Avrupa daha mı az gaddar oluyor? Ne buyurdun dostum?

    Yanıtla (7) (8)
  • Arpacık Göz / 18 Mart 2022 09:16

    Zatıalinizin bu tepkisinden Rusya anın gaddarlığına haklılık mı çıkarmalıyız peki. Yazar da tam onu söylüyor. Gaddarlıklar yarıştırılmaz hepsine karşı çıkılır.

    Yanıtla (12) (1)
  • Demirhan ASİL / 18 Mart 2022 10:10

    Sayın yorumcu, tebrik ederim sizi yorumunuz tam yerinde. Hayırlı Cumalar...

    Yanıtla (3) (0)
  • Demokrat hukukçu / 18 Mart 2022 10:08

    Ermeni sorunu Haçlı Seferleri ile başlamıştır.Çukurovadaki Ermeniler Haçlılara yardım etmiş ve rehberlik yapmışlardır.Maalesef bu dünyanın bir gerçeğidir ki düşmanımın düşmanı dostumdur kaidesi tarih boyunca hep uygulanagelmiştir.Topluluklar bir savaş sırasında içinde yaşadıkları devlete ihanet etmişlerdir.Bunda aynı din,dil veya ırka sahip olmak veya zulüm altında olmak ya da gelen grubun gücü ve onlardan menfaat temini de etkili olmuştur.Bir kısım insanların yardımı düşmanlaştırmaya yetmiştir.

    Yanıtla (4) (2)
  • meraklı / 18 Mart 2022 10:04

    Hocam, senin lügatinde, bir milyondan fazla insanın kırıldığı Ermeni tehciri zalimlik mi gaddarlık mı bilmek isterdim. Kırım sürgününe soykırım diyen diliniz Ermeni sürgününe de diyebiliyor mu?

    Yanıtla (5) (8)
  • ibrahim / 18 Mart 2022 09:58

    Diyarbakır Kobani olaylarında haykırdınmı insanı olduğun bölge halkından teröristlik yapan hainlere. Yoksa o dönemde Türkiye kışkırtmasaydı teröristlerde böyle yapmazdı mi dedin bay taşgetiren. Türk polisi askeri masum çocuklar ölmesin diye kendilerini feda ederken o teröristler polis lojmanında bomba koyduğunda haykırdınmı acaba durun ey teröristler diye

    Yanıtla (4) (2)
  • Okur,,,, / 18 Mart 2022 09:36

    Zulm ile âbad olanın sonu berbat olduğunu herkes biliyor... Bu bilinirken ibret 'de alınmıyor. Adaletli, adil olmak varken, sonu berbat olana niye meyledilirki.? İnsana, hayvana haksız zulüm gayretullaha dokunuyor ki, her zulm yapanın sonu berbat oluyor, yapanlara yapmayın derim. yol yakınken dönün derim. insanları ve çoluk çocuklarını ailesini kin ve garez ile yok yere açlığa yokluğa mahkûm etmeyin derim..

    Yanıtla (2) (0)
  • Okurr / 18 Mart 2022 09:34

    Birde Rusya mantığıyla düşünün bakalım. Ukrayna ,Ruslar için bir beka sorunudur. Ukrayna koparsa Rusya bir Asya ülkesi olacak Avrupa’dan kopacak. 200 milyon nüfusu 150 milyona düşecek. Avrupa dan uzaklaşınca bilimden ve teknolojiden uzaklaşacak Ukrayna Rusya ya göre düşmanı olan İngiltere ve ABD yi getirip sınırına yerleştirmek istiyor. Örneğin Azerbaycan bize böyle bir şey yapsa biz Azerbaycan hakkında ne düşünürüz?İngiltere bu kumpası yapmıştır. Çünkü Rusya para kaçıranları tehdit ediyordu.

    Yanıtla (1) (8)
  • H.Bulat / 18 Mart 2022 07:28

    içimizde ki Rus destekçileri (Perinçekgiller-Avrasyacılar) Türkiyemiz için Rusun tehtit oluşunu, 1915 Erzurum işgalini unuturmaya çalışıyorlar.Natoya niye girdik ki?. Nato gücü olmadan Rus-Çin-İran şeytanlarına karşı koymamız zor.Turkiyenin Nato dan çikmasi kampayasi başlatanların kimin adamları olduğu daha iyi anlaşılıyor sanırsam.

    Yanıtla (4) (1)
  • Mahir / 18 Mart 2022 09:29

    Rus destekçisi olarak dindarları nereye koyuyorsunuz. Yenişafak yazarlarına bir bakın

    Yanıtla (4) (0)
  • kafkas kartalı Şeyh şamil / 18 Mart 2022 09:25

    rusya ile görülecek bir hesabımız var. Kırım türklerinin, çeçenlerin suriyelilerin kanları ellerinden damlıyor.Putinin fişi çekilecek.işi bitirilecek.öyle nükleer sılah kullanırım tehditleri bize sökmez .Kafkas kartalları yüksek uçar derin dalar

    Yanıtla (0) (1)
  • Zulüm / 18 Mart 2022 09:12

    Zulüm biraz uzakta, ne kadar da kötü gözüküyor. Gel gelelim kendinden olmayana bizim ülkemizde de belli ölçüde eskiden beri ve halen devam ediyor. Kendisi bal yiyen hocanın başkasına bal yeme deme hali ne şaşkınlıktır akıl alır değil..

    Yanıtla (6) (0)
  • Koç / 18 Mart 2022 09:07

    Tarih tek adam yönetimlerinim insanlığa verdiği acıyı zulmü yaşadı tek çıkış yolu Demokrasi dir Saraylara uşaklık? Edenler bu katliamınlardan sorumludur

    Yanıtla (6) (2)
  • Okur,,,, / 18 Mart 2022 08:55

    Zulm ile âbad olmaya çalışan herkesin, bi müddet sonra, sonunun berbat olduğunu, yakın dönemde gördük, önceki dönemleride okuduk, Güçlü olan gücü elde eden, İnsanlara tüm canlılara haksız ve hukuksuz zulmedenler, sanmasın ki güç ilelebet.. Onun içindir ki, Illede adalet illede merhamet.. Selâm olsun adaletten ayrılmayanlara, adil olanlara..

    Yanıtla (6) (0)
  • Haydar sayin / 18 Mart 2022 08:45

    Ruslar her dönemlerinde, buldukları her fırsatta gaddarlik yapmislardir. Carlik dönemi, sosyalist dönem ve şimdi.

    Yanıtla (2) (0)
  • Haydar sayin / 18 Mart 2022 08:42

    Ruhlar, carlik döneminde,sosyalist döneminde olduğu gibi şimdiki dönemde de gaddarliklarina devam ediyorlar. Dünyanın en gaddar milleti, eline fırsat geçince gaddarligini gösteriyor.

    Yanıtla (3) (0)
  • O aslan / 18 Mart 2022 08:40

    Kanada,da yaşanan bir tilki tilkidir,İran'da yaşayan bir tilki de, tilkidir farklı değildir çünkü yaratanı fıtratı veren tektir İnsan hangi coğrafyada olursa olsun insandır Onu baskalaştiran ise aldığı eğitim ve kültürü dur

    Yanıtla (4) (0)
  • Karar okuru... / 18 Mart 2022 08:06

    Sirplar ve Ruslar (iyileri müstesna) Slav/Ortodoks IRKCILIGI ,,,Distopya hayalli PISKOPATLAR ustune cepleri ve akılları BOŞ,,,,,Dunyanin ürettiği değerlere bir bakima Mafyatik slav ve ufurmeleri ile çökmek istiyorlar...Korkunç ivan,,,stalin ,,putin bunlarin YOLU AYNI....argüman farklı olsa da !

    Yanıtla (1) (1)
  • samed yasin / 18 Mart 2022 08:01

    90 lı yıllarda doguda güneydoguda terörle mücadele kapsamında köyler boşaltılmış binlerce insan büyükşehirlere göç ettirilmiş nice aileler magdur edilmiştir.yıllar sonra terör bittiginde köylerine geri dönmek isteyenler tarlalarına el koyan korucular tarafından şiddete ugramış yer yer öldürülmüştür.sovyetlerdeki bu sürgün olayının benzeri yakın tarihimizde bizdede yaşanmıştır.

    Yanıtla (3) (1)
  • The end / 18 Mart 2022 07:31

    Rusları kinayamayan bir müslüman ülkeyiz güya badimuzdakilerde müslüman güya.rusyanin yaptığı ile KHK lilara Anadolu insanına yapılan aynisey.demekki aynı yerden ilham almışlar.

    Yanıtla (2) (2)
  • Muammer / 18 Mart 2022 04:30

    Bizim kültürde zalimlik yanında bir de Firavun'luk da vardır.Gaddarlık da bu bağlamdadır.. İslâm dünyasının gelmiş geçmiş yöneticilerine bu bağlamda bakılırsa bu üç vasfın da belirleyici olduğu gerçeği ile karşılaşırız maalesef..

    Yanıtla (9) (0)
  • TB / 18 Mart 2022 02:49

    Ahmet Bey, maalesef ülkemizde de gaddar ve zalimler vardır. Allahın izniyle en kısa zamanda huzura, mutluluğa, akla, şefkate, saygıya kavuşacağız. İnanıyoruz…

    Yanıtla (23) (0)
  • Okur / 18 Mart 2022 01:08

    Bizim “barıştırmacılık” seferberliği salt “barışseverlik“ uğruna yapılmıyor gibi geliyor. Bunun altında abd ve batıya karşı putinin desteğini almaya devam arzusu var sanki. Bölgenin büyük abisiyle iyi geçinelim. Bir hata yaptı abartmaya gerek yok mu denilmek isteniyor? Abd dünyanın neresinde? Rusya bizim kapı komşumuz şuracıkta. Ayrıca yeni “yeni dünya düzeninde” yer almak gerekiyor tabii ki. TR bu tutumuyla batı sisteminden koptuğunu ilan ediyor aslında. Canhıraşlığın bir sebebi var elbet…

    Yanıtla (3) (2)
  • Demokrat hukukçu / 18 Mart 2022 00:57

    Yarın birgün ABD/Batı tarafını seç diyecek ve o zaman yine onlarla bozuşacak.Al sana bir kriz daha.Ülkeyi krizkolik yaptı.Böyle böyle en sonunda bir yerde toslayacak duvara.O zaman da ülke tam bir felaketle karşı karşıya gelecek.Allah korusun işte o zaman beka sorunu yaşarız.Düğme ilk önce Irak’ta ters illiklendi.Sonra Suriye.RTE ulusl. ilişkileri bilmiyor.İdeolojisine göre davranmaya kalkıyor ona da güçlüler izin vermeyince sağa sola yalpa yapıp baştaki doğru seçenekten daha kötüsünü yapıyor.

    Yanıtla (6) (1)
  • Bilimsel / 18 Mart 2022 00:48

    Tarihte hiç bir şekilde şu olmasaydı böyle olurdu gibi bir varsayım yapılamaz. Çanakkaleyi kazanmasaydık şöyle olurdu denemez.. Bu nedENle kurtuluş savaşı olmazdı Rusyada rejim değişmezdi gibi sonuçlara varılamaz. Bu temel ilkeyi bilmeyenler hep söylerler kurtuluş savaşı olmazdı.. AMA BİLİM AÇISINDAN BİR ANLAMI YOKTUR

    Yanıtla (5) (4)
  • Demokrat hukukçu / 18 Mart 2022 00:46

    Erdoğan’ın nasıl bir politika izlediği belli değil.Bir bakıyorsunuz basit ve yalın adaleti savunuyor.Bir bakıyorsunuz netameli işlere girip Rusya’nın yanında duruyor.Bir bakıyorsunuz ABD ve Batı’ya posta koyuyor.Ertesi gün bakmışsınız onlarla anlaşmış suyuna gitmiş aynı politikayı izliyor.Bir bakıyorsunuz Suudilerle Şii hilaline karşı çıkmışYemen’de Suudileri tutuyor.Ertesi gün onlarla da bozuşuyor.Mısır’la bozuşup sonra düzeltmeye kalkıyor vs.Ukrayna’da da boş durmayıp boşa çalışıyor.

    Yanıtla (9) (0)
  • Bilimsel / 18 Mart 2022 00:23

    Atatürk döneminde Çanakkale muharebesi anma ve kutlama günleri arasında yer almaz. Atatürk bilimle yetişen biridir. Kaybedilen bir savaşın cephesinin kutlanmayacağını bilirdi. Ancak İslamcılar cumhuriyet rejiminin bayramlarına alternatif aradılar. Kutul ammare ve çanakkaleyi seçtiler. Ataatürkçüler çanakkaleyi islamcılara kaptırmamak için onlarda çanakkaleye ATATÜRKÜ eklediler. Tüm basın yazsada ortada bir kutlama günü yok

    Yanıtla (5) (10)