Diyelim ki Kılıçdaroğlu aday…

Siyasi tartışmaların seçimlere doğru varıp varacağı yerin “6’lı masa’nın ortak adayı” olacağı açık.

Cumhur İttifakı’nın, yani iktidarın adayı belli, o konuda bir tartışma yok. Ak Parti de MHP de, heyecanla Erdoğan’ın arkasında duruyor.

6’lı masanın, yani muhalefetin adayı belirsiz. Halkın önüne ortak aday koymak istiyorlar ama iktidar tarafından hedef gösterilip yıpratılacağı gerekçesiyle ilan etmekten kaçınıyorlar. Aslında bu, ilan etmekten kaçınma da değil, çünkü Masa’nın paydaşları bu konunun hiç konuşulmadığını belirtiyorlar.

Seçim yaklaştıkça, ya da seçim tarihi ilan edilince belirleyip, açıklayacaklar…

Bizde siyaset böyle durağanlığı kabul etmez, onun için muhtemel adaylar üzerinde konuşuluyor.

“En muhtemel aday kim?” gibi bir soru sorulsa, şu ana kadar İmamoğlu, Yavaş gibi isimler de dolaşıma girdi ama, Kılıçdaroğlu favori gözüküyor. “Adaylıkta” favori gözüküyor. Cumhurbaşkanı Erdoğan onu meydana çağırıyor, o, Cumhurbaşkanlığı için olmasa bile, en azından ekranda kapışmak için Erdoğan’a “Hodri meydan” diyor.

CHP’lilerde de, en azından genel başkanları olduğu için kerhen veya gönüllü Kılıçdaroğlu’ndan başka isme şans tanınmıyor. Öyle dışardan, mesela Abdullah Gül gibi, devlet tecrübesi olan, saygın bir Cumhurbaşkanlığı mirası bırakan isimler, bir kalemde dışlanıyor.

Biz gazeteciler, isimler arasında arıyoruz tarıyoruz, Masa’nın diğer paydaşlarının teklif edeceği bir isim bulamıyoruz. Masa paydaşları konuyu ele almamak gibi bir ilkeyle hareket ettikleri için orada da isimler ele alınmıyor. Kafalarında isim var mı, dense, orada da ağızlar çok sıkı. Kafada var da mı sıkı, zaten olmadığı için mi konuşuluyor, bilinmiyor. Kılıçdaroğlu, bilerek mi aday gibi konuşuyor yoksa ana muhalefet lideri olduğu için işin tabiatı gereği mi öne çıkıyor bilinmez ama mevcut sürecin onu “adaylıkta favori” hale getirdiği açık. Yine süreç “Kılıçdaroğlu olmaz, seçilmesi zor” demeyi zorlaştıran bir akış halinde. Zaten bir noktadan sonra kimin seçilebilir olduğu nasıl belirlenecek ki?

Belki de şöyle düşünülüyordur: İktidar ya da Erdoğan o kadar zayıfladı ki, Kılıçdaroğlu da seçilir!

Acaba öyle mi? Seçime doğru devletin tüm imkanları seferber edilerek ortaya konan hamlelerin hiçbir getirisi olmayacak mı? Toplum karar verirken “Eldeki kuş – Daldaki kuş” hesabı devreye girmez mi?

Ben bu yazıya, “Hadi Kılıçdaroğlu aday oldu diyelim…” yaklaşımıyla girdim. Yani diyelim 6’lı masa, akan günlerin sonunda, Kılıçdaroğlu’nun adaylığına gelecek. Soru şu: 6’lı masa, Kılıçdaroğlu profili üzerinde hiçbir şey söylemeyecek mi?

Belli ki Kılıçdaroğlu, CHP, yani ana muhalefet lideri olarak bir profil çiziyor, Cumhurbaşkanı adayı olduğunda da aynı profilde devam mı edecek?

Cumhurbaşkanlığının çok daha kapsayıcı bir liderliği gerektirdiği açık. Mevcut Cumhurbaşkanına yönelik eleştiriler de “kapsayıcı” bir yönetim sergilememesinden kaynaklanıyor. Hatta Ak Parti’nin yola çıkarkenki kapsayıcılığını bile Cumhur İttifakı içinde MHP diline benzeşerek kaybettiği eleştirileri yapılıyor. Ak Parti bünyesinden bu yönde eleştiriler ve kopuşlar oldu. Son “Türkiye Yüzyılı” dili, daha kapsayıcı olma yönünde bir “yeni format” olarak okunuyor, “Erdoğan bu yeni formata ne kadar riayet eder?” soruları soruluyor.

Kılıçdaroğlu “Helalleşme” ile klasik CHP kimliğine göre gerçekten farklı bir hamle yaptı. Bu, siyasi kamuoyunca not edildi. CHP’nin bunu nasıl içselleştirdiği gibi bir sorun yok değil. Ama bu noktada Kılıçdaroğlu’nun tutarlılığını sorgulamak haksızlık olur.

Buna karşılık 6’lı Masa’nın temsili, hele Cumhurbaşkanlığı, adaylığı başka türlü bir “liderlik formatı”nı gerektirmez mi? Mesela, siyasi arenada fevri çıkışlar normal karşılanırken, “Ortak adaylık” konumu, ortakların hassasiyetini dikkate almayı gerektirmez mi? Seçime 7 ayın kaldığı şu günler, 6’lı masa adına bir lider profilinde ortaklaşmak için çok mu erken? 6’lı masadaki her liderin “Adayı tabanımıza takdimde zorlanmamalıyız” hassasiyeti tam da bu işin önemini ortaya koymuyor mu?

Bence bu işe kafa yoranlar, “Erdoğan zaten kaybetmeye mahkum, onun karşısına kim konsa kazanır” mantığından süratle uzaklaşmalı. Ve sonunda yol Kılıçdaroğlu’na çıkacaksa, onun sergileyeceği liderlik formatı üzerinde çalışılmalı.

YORUMLAR (161)
YORUM YAZ
İÇERİK VE ONAY KURALLARI: KARAR Gazetesi yorum sütunları ifade hürriyetinin kullanımı için vardır. Sayfalarımız, temel insan haklarına, hukuka, inanca ve farklı fikirlere saygı temelinde ve demokratik değerler çerçevesinde yazılan yorumlara açıktır. Yorumların içerik ve imla kalitesi gazete kadar okurların da sorumluluğundadır. Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır. Özensizce belirlenmiş kullanıcı adlarıyla gönderilen veya haber ve yazının bağlamının dışında yazılan yorumlar da içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır.
161 Yorum
  • Takipci / 03 Kasım 2022 11:18

    6'li masada sorun var mi? Var: Yolsuzluklar Sorusturulacak mi, Suriyeliler gonderilecek mi? Laik kanat bu sorulara evet diyor, Islamci kanat muhtemelen hayir diyor. Lutfen gercekci olalim, yasamakta oldugumuz buyuk yikimin 2 buyuk sebebi var: Yolsuzluklar ve Suriyeliler. Eger Yolsuzluklar sorusturulmayacaksa, Suriyeliler gonderilmeyecekse, iktidar degisikliginin ne anlami var???

    Yanıtla (14) (2)
  • Düşünceli / 04 Kasım 2022 08:21

    Suriyeliler hiçbir temel meselede karar verme, etkin olma imkanına haiz değilken ülkenin tüm sorunlarının temel nedeni olarak gösterilmeleri büyük yanılgı ve haksızlık.

    Yanıtla (0) (0)
  • karar vedim / 03 Kasım 2022 11:41

    AKP iktidarı her gün terörist dediği HDP ile masaya oturdu ve Anayasa için destek istedi. Eyy AKP seçmeni bu tutarsızlığı onaylıyor musunuz? Sizi kandıran Bakanları, AKP yöneticilerini korumaya devam edecek misiniz?

    Yanıtla (25) (7)
  • karar okuru / 03 Kasım 2022 12:13

    AKP'nin HDP'nin ayağına gitmesine neden şaşırdınız. Ben de size şaşırıyorum. HDP'nin kapatılmasını isteyen MHP'ye de "Kimler kimlerle beraber" diyelim.

    Yanıtla (3) (2)
  • kararlı / 03 Kasım 2022 12:17

    ak parti hdp'yi günahtan mübaha dönüştürdü. çözüm süreci saçmalığında beraber yürümüşlerdi yollarda.

    Yanıtla (11) (3)
  • Hatice / 03 Kasım 2022 12:18

    Kadim dostlar yeniden bir araya gelmiş.

    Yanıtla (8) (3)
  • Okur / 04 Kasım 2022 00:16

    Diğer siyasi partiler ile görüşünce terörist! ,Vatan haini!,Şeytan...

    Kendisi görüşüp destek isteyince....
    Meclisteki yasal,meşru,Türkiye nin paydaşı olan parti hangisidir!!!?
    Bu kadar ikiyüzlülük ve yalan dolan olan,dün söylediğini bugün inkar eden insanlara bu toplum nasıl güvenebiliyor ...?Aklım hafzalam almıyor...
    Siyaset yalan dolan işi evet ama bunu yapanlar kendilerini muhafazakar ve dinin temsilcileri,koruyucuları olarak lanse edince garibime gidiyor.
    Allah CC Kerim...

    Yanıtla (0) (0)
  • karar okuru / 03 Kasım 2022 23:18

    Hangi demokratik ulkede ayni iktidar yirmi yil suruyor? Gitsinler artik. Degisim istiyoruz. Muhalefetin adayinin kim oldugu hic onemli degil.

    Yanıtla (2) (7)
  • Yavuzcan / 03 Kasım 2022 22:07

    Kesinlikle, ya Abdullah Gül yada Ali Babacan olmalı. Ayrıca eğer İyi parti bazı şeyleri dayatırsa! Ali Babacan kendisi aday olmalı. İyi bir kampanya ile birinci olma şansı çok yüksek. Demedi demeyin, Deva ve Ali Babacan ikinci bir Özal süpriz i yapacaklar.

    Yanıtla (0) (4)
  • Karar Okuru / 03 Kasım 2022 00:24

    Millet ittifakının adayı bir hukukçu olmalı. Partisiz bir hukukçu. 6 partiden hiç birinin itiraz edemeyeceği bir hukukçu. Fetret devrinin geçiştirilmesi için hukuku içselleştirmiş bir hukukçu. Kanunları bilen bir hukukçu. Kanunları eğip bükmeden kanunlara riayet edebilecek bir hukukçu. Kanunsuzlukların giderek ayyuka çıktığı bir dönemin kapatılabilmesi için özü sözü olan ve sözü özü olan bir hukukçu.

    Yanıtla (3) (6)
  • Yani / 03 Kasım 2022 13:09

    Mesela Sami Selçuk olabilir.

    Yanıtla (2) (0)
  • Halk hacı / 03 Kasım 2022 13:39

    Ahmet nejlet sezer geçti hukukcu.anayasa kitapcığı.kiriz çıkardı.

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar Okuru / 03 Kasım 2022 20:41

    Hukukçu ile kanuncu farklı kavramlardır. Kanuncu her an değişen kanunları ezberlemek için nice uykusuz geceler geçirir. Bazen, kanunu yeterince anlayamadığından, kanunu yanlış uygular. Karar verirken "başkaları ne der" diyerek çok zorlanır. Hukukçu geçmişteki, güncel ve gelecekteki tüm kanunları bilir. Karar verirken hiç zorlanmaz. Kanuncu kanuna değer verir. Hukukçu insana değer verir. İnsanın sıkıntıda olması kanuncudan dolayıdır. Hukukçu insanı mutlu eder. Kim kanuncu, kim hukukçu?...

    Yanıtla (0) (0)
  • İbrahim Hanif / 03 Kasım 2022 20:39

    Keşke Abdullatif Seneri aday gösterseler. Her kesim tarafından kabul görecek kadar tecrübeli, bilgili, dengeli ve en önemlisi dünyayı okuyabilecek kalibrede entellektuel bir insan.

    Yanıtla (6) (6)
  • Karadeniz / 03 Kasım 2022 20:17

    Eroganin acikladigi turkiye yuzyili konusmasindan parti MKYK uyelerinin haberinin olmamasi,erdoganin akp yi yavas yavas yolda birakacagini gosteriyor.Akp liler partiden umidini kesmis ,tek dertleri erdogani bir kez daha sectirip belediyelerde yapilanin tersini yapip gelecek hukumeti calistirmayarak istifaya zorlamak,sonra da tekrar iktidara gelmek.

    Yanıtla (2) (4)
  • SG / 03 Kasım 2022 19:03

    Winston Churchill:İkinci dünya savaşından sonra orta doğu haritasını CETVEL ile çizen İngiltere başbakanı demiştir ki, TÜRKİYE, Türklere bırakılmayacak kadar önemli bir ülkedir demiştir.RAHMETLİ Menderes,Erbakan,Ecevit,Ozal Derin yapıya (Siyonizm) karşı çıktıkları için yonetimden el cektirilmistir.ABD'YE git Siyonistlerin akıl babaları ile görüş.Sarayda Yahudi hahamlar ayın yapsın Eeee Rahmetli Erbakan başbakanlıkta iftar yemeği verdi diye28subat darbesi yapıldı.Erbakan ev hapisine Ecevit hastah

    Yanıtla (1) (1)
  • Karar okuru / 03 Kasım 2022 12:53

    Kılıçtaroğlunun kazanamayacağı kesin. Çünkü oy alacağı kesim belli. Geldiği günden beri chp nin oyu sabit. B.Ş.B.başkanlıklarını,kılıçtaroğlu değil AKP nin yanlışları,inadı, kazandırdı.

    Yanıtla (3) (6)
  • bağımsız / 03 Kasım 2022 18:38

    çok doğru

    Yanıtla (1) (0)
  • Halkadami / 03 Kasım 2022 12:54

    Kılıçdaroğlu cumhurbaşkanı olursa daha kapsayıcı olur ülke normalleşir. Ülkeye hukuk adalet demokrasi gelir. Turkiyeye güven artar dis yatırımlar gelir. Döviz artmaz enflasyon düşer. Velhasıl kılıçdaroğlu turkiyeyi kurtarır tarihe gecer

    Yanıtla (9) (4)
  • 1932 / 03 Kasım 2022 17:42

    Aynı sihirli sözlerle Erdoğan başkan seçilmişti. Verin yetkiyi görün etkiyi demişti. Şimdi hemen hemen siz de... görün etkiyi diyorsunuz. Somut bir program yok.

    Yanıtla (0) (0)
  • Halk / 03 Kasım 2022 17:41

    Kılıçdaroğlu cumhurbaşkanı olursa turkiyeye demokrasi adalet düşünce özgürlüğü gelir. Dis yatırımlar artar enflasyon düşer.

    Yanıtla (3) (4)
  • Muharrem Keçeli / 03 Kasım 2022 17:25

    Çok güzel birnoktaya temas ettiniz. Adayın ,seçime girmeden önce hazırlanması lazım. Uyuşturucu parası işe cari açığı kapatıyorlar demek yerine ben olsan,sizin döneminizde uyuşturucu pazarlara girdi. Deseydi daha doğru olurdu. İkincisi muhalefet bu ekonomi politikasının yarattığı açlığı yoksulluğu yolsuzluğu tek tek daha çok anlatması gerekir. Ve nasıl düzeltecekleri konusunda halkı ikna edecek ekonomik programı açıklamaları gerekir. Ali Babacan ekonomiden sorumlu C. Başkanı yardımcısı olmalı

    Yanıtla (0) (2)
  • Karar Okuyun / 03 Kasım 2022 15:22

    Ana muhalefet partisinin lideri, muhalefeti toparlamis ve son secimleri kazanmis kisi olarak KK neden CBligina aday olamiyor ki? Bu alerjinin nereden kaynaklandigini hepimiz biliyoruz ama dillendirmekten utandiklari icin 'secilemez' diye balon ucuruyorlar. Aday tartismasi iktidarin istedigi bir sey ve maalesef onun atesine odun tasiyoruz. Onemli olan adayin ismi degil 6li masanin uygulayacagi programdir. Lutfen bunun uzerinde yogunlasalim. Program iyi olursa adayin isminin onemi kalmaz.

    Yanıtla (15) (5)
  • karar okunur / 03 Kasım 2022 14:44

    Zenginlerin zenginleştiği, yoksulların yoksullaştığı, Doğanın talan edildiği, Hastalıkların arttığı, Doktorların kaçtığı, Uyuşturucunun sokakta satıldığı, Taliban'ın ilim yayan alim gibi karşılandığı, Adaletin masallarda kaldığı, Günde ortalama üç kadının cinayete kurban gittiği bir ortamda, iktidar bir yandan başörtüsü, bir başka yönden aday isimi tartıştırıyor. Ülke uçurumun kenarında, millet cinnet sınırında dolanıyor. Program denen şey ne ola ki!? Adayın kim onu söyle.

    Yanıtla (10) (4)
  • Ahmed 61 / 03 Kasım 2022 14:03

    Adaylığının Diyelim'kisi mi kaldı?chp' nin İslam düşmanlığını bir nemze olsun konturol etmeye çalışıyor olmasından mı bilmiyorum?Ama Ülkücü Kılıçdaroğlu'nu chp den farklı görüyorum ve samimi buluyorum.altılı masa için Kılıçdaroğlundan daha uygun bir adayın olmadığı kanaatindeyim.

    Yanıtla (9) (3)
  • Ali Haydar / 03 Kasım 2022 13:57

    Cumhurbaşkanlığı için herkes kendi kalbinden geçeni ön plana çıkarıyor. Doğruda yapıyor. Ancak 6'lı masa neyi bekliyor, seçime 7 ay kaldı falan diye dert yanıyorlar. Aslında beklemenin bir çok nedeni olabilir ama bence muhalif yazarlarında son dem de sayın Kılıçdaroğlu'nu aday olarak benimseyip bizim adayımızdır . demelerini bekliyorlar. hadi hep birlikte şimdiye kadar uygulamaları ile tarafsız olan genel başkanı adaylığını destekleyin bir kaç gün içinde açıklarlar.

    Yanıtla (2) (1)
  • kaynar / 03 Kasım 2022 13:37

    her şey çok güzel olacak ahmet bey

    Yanıtla (5) (2)
  • kaynar / 03 Kasım 2022 13:36

    çok dogru ahmet bey biran önce adayı belirlemek lazım kasım ayında belli olur diyelim

    Yanıtla (1) (0)
  • Ezber / 03 Kasım 2022 03:14

    Mansur Yavaş ismini hemen hemen tüm ittifak tabanı dile getiriyor..buna hiç değinmemişsiniz yazar bey,,ezberlerinizi bozun artık.

    Yanıtla (6) (8)
  • karar okunur / 03 Kasım 2022 13:32

    Mansur Yavaş, „ben yerimden memnunum, adımın karışmasından ötürü rahatsızım“ dedi. Yazar ne yapsın!?

    Yanıtla (0) (0)
  • TB / 03 Kasım 2022 07:46

    Ahmet Bey, ne olursa olsun her şartta hayırlı olacaktır. Muhalefet seçimi kazanırsa bu ekolden kurtulmuş olacağız ki bu hayırlı bir durumdur. Eğer seçim kaybedilirse, bu ekol bir 5 sene daha başta kalarak, ilelebet kendine gelmemek üzere kendini iyice bitirecektir ki bu daha da hayırlıdır. Rabbimizin ilahi adaletinin hepimize hayırlı bir gelecek hazırladığına inanıyoruz.

    Yanıtla (23) (12)
  • Hikaye / 03 Kasım 2022 10:05

    Sayın Tb siz bu iktidarın 'atı alan Üsküdarı geçti' sloganı ile de olsa seçimi kazanması halinde bir 5 yıl daha iktidarını sürdürebileceğini gerçekten düşünüyor musunuz? Asıl sorun seçimden sonraki süreç.Eğer Akp kazanırsa ülke tam bir kaosa girer ki hem ekonomik hem siyasi yönden yıkım olur.Sırf ekonomik refahları için kayıtsız şartsız destekleyenleri o zaman göreceğim birikimleri de ellerinden gittiğinde.

    Yanıtla (16) (6)
  • muammer / 03 Kasım 2022 12:55

    TB kardeşim, bu yorumunuzla karizmayı çizdirmişsiniz gibi geldi bana..Metafizik bir yorum olmuş..:)

    Yanıtla (3) (1)
  • karar okunur / 03 Kasım 2022 13:30

    TB/ 07:46 / „Bu ekol bir 5 sene daha başta kalarak, ilelebet kendine gelmemek üzere kendini iyice bitirecektir.“ Polisimiz akp marşı söylüyor. 4-6 yaş Kuran kursuna giden çocuk sayısı rekor kırdı. Atatürk´ün adını ağzına alırsa çarpıldığını zanneden Diyanet Başkanı Talibancıları ağırladı. Bugün bitiremediğin bunlar kazanırsa, onaylanmış olur. Türkiye´nin 5 sene sonraki halini tahmin etmek hiç de zor değil. „ilelebet“ kendine gelemez, iran´dan beter olur.

    Yanıtla (2) (3)
  • Ahmett / 03 Kasım 2022 13:30

    Kılıçdaroğlunun aday olmaması gerekir.bu seçimi kaybetme lüksümüz yok.yoksa yoksuluk sefalet adaletsizlik bu güzel ülkeyi kaybederiz siyonizm yerli işbirlikçileriyle etrafımızı sarmış.neden olmaz diyorum.hani islamiyeti yıkan o mezhepçiliği atarlar ortaya.tek tutunacakları dini ayrımı dişlerini keskinleştirmişler bekliyorlar. Zaten ayriştırarak oy alıyorlar.bak ben kılıçdaroğlunun kişiliğine ülkeyle ilgili düşüncesininin iyi olduğunu biliyorum.Ama ötekileştirme üzerinde profesyonel dirler.

    Yanıtla (3) (7)
  • millet / 03 Kasım 2022 13:29

    akp çok kibirli alaycı, kılıçdaroğlunu kınadılar hor hakir gördüler Allah kınayanı kınadığı şeyi başına getirir. kılıçdaroğlunu kınadılar küçük gördüler hor gördüler kılıçdaroğlu geliyor. göreceksiniz cumhurbaşkanı olacak en az %55 ile.

    Yanıtla (8) (4)
  • Yavuz / 03 Kasım 2022 01:25

    Sayın Taşgetiren, "Biz gazeteciler, isimler arasında arıyoruz tarıyoruz, Masa’nın diğer paydaşlarının teklif edeceği bir isim bulamıyoruz" demişsiniz. Biz sade vatandaşlar da İlhan Kesici isminin masanın diğer paydaşları tarafından teklif edilebileceğini öngörüyoruz. İlhan Kesici, hem siyasi hem de bürokrasi tecrübesi ile devleti tanıyan, ekonomi bilgisiyle toplumun her kesimi tarafından kabul görecek bir isimdir.

    Yanıtla (9) (14)
  • H.Bulat / 03 Kasım 2022 07:25

    Ilhan Kesici iyi bir insan ve iyi bir CB aday adayı olabilir ama yaşı 50 nin altindakiler tanimıyor.

    Yanıtla (6) (2)
  • kararlı / 03 Kasım 2022 10:56

    Yavuz bey, İlhan Kesici ismi bazılarını korkuttuğu anlaşılıyor. Buradan da İlhan Kesici'nin doğru isim olduğu anlaşılıyor.

    Yanıtla (2) (3)
  • Karar Okuru / 03 Kasım 2022 13:02

    İlhan Kesici'nin isminden kimsenin korktuğu yok.

    Yanıtla (0) (2)
  • k.okur (ih) / 03 Kasım 2022 08:57

    geldiğiniz nokta hep kiminle kim yarışacak. oysa ki bizim kime atmayacağımız belli. nokta.

    Yanıtla (10) (1)
  • Karar Okuru / 03 Kasım 2022 12:49

    Kardeş,en doğru yorumu sen yapmışsın,tebrik ederim vallaha.

    Yanıtla (0) (0)
  • Mehmet / 03 Kasım 2022 12:48

    Sn.yazar.çok uzun süredir siyasi gariplikler devam ediyor. Özellikle sol cenahta hdp seçimde kilit parti oldu tezi sürekli işleniyor.Hdp desdeklemezsse Millet ittifakı adayı kazamaz.hdp de K.K nu istiyor kurgusu hapılıyor. 6.lı masa sağ parti oyları zaten cepte yorumları gırla gidiyor. Oysa çok yanlış iyi parti tabanının &90 .ı hayatta sola oy vermez.Akşener istesede vermez.Çevremden net biliyorum.Görecez partimi kilit adaymı kilit.Bütün sol zaaf ve öngörüsüzlük burada Hdp klitmiş.görecez

    Yanıtla (3) (5)
  • okur / 03 Kasım 2022 10:08

    kılıçdaroğlu aday seçilirse recep tayyip erdoğan 1.turda seçilir.2.tura gerek kalmaz.

    Yanıtla (14) (22)
  • Karar Okuru / 03 Kasım 2022 12:47

    Tatlı rüyalar diliyorum.

    Yanıtla (2) (1)
  • Yunus Emre Güneş / 03 Kasım 2022 12:05

    Muhalefet artık umut olamıyor, 42 kez toplandılar ama hiç bir şey ortaya koyamadılar. Çok üzülüyorum ama kendi elleri ile erdoğana seçimi veriyorlar. Birisi acil kılıçdaroğluna artık yurtdışına gitmemesi gerektiğini ve HDP ile yakınlığını kesmesini söylesin yoksa hiçbir atatürkçü oy vermeyecek ve ilk turda erdoğan alacak. Kararsızım.. Ama perşembenin gelişi salıdan belli olur demişler. ADAM KAZANDI diye okumaya aylar kaldı.

    Yanıtla (3) (2)
  • Mamosta / 03 Kasım 2022 11:52

    Cesurlar kazanır korkaklar kaybeder. Abdullah Gül, yanlış bulduğu Erdoğan’ın karar ve siyasetine karşı hiç bir zaman açıktan karşı çıkmadı. Örneğin 2017 bu ucube sistemin referandumunda Abdullah Gül bu sisteme açıkça karşı çıksaydı bu sistem geçmezdi. Gül, hiç bir zaman elini taşın altına koymadı.

    Yanıtla (10) (2)
  • Karar Okuyucusu / 03 Kasım 2022 11:49

    ADALET yoksa; hiç bir şey yoktur! Oy vereceğim kişinin adı belli olmasa da oy vermeyeceğim kişinin adı nettir. Vesselam.

    Yanıtla (7) (2)
  • Siyasetsiz / 03 Kasım 2022 11:07

    Sn Ahmet bey,siz din alimi siniz.halka özellikle akp nin yanlış din anlayışini düzeltmeye çalışın yani irşad yapın.cunku akp dinimize büyük zararlar verdi veriyor.lutfen

    Yanıtla (16) (5)
  • Ahmet Dursun / 03 Kasım 2022 11:05

    Sn. Yazar 21 yıllık AKP hükümranlığı yetmedimi ki halen '' mesela Abdullah Gül gibi, devlet tecrübesi olan, saygın bir Cumhurbaşkanlığı mirası bırakan isimler, bir kalemde dışlanıyor.'' şeklinde Abdullah gül güzellemesi yapıyorsunuz. 82 Milyonluk koskoca ülkede hiçmi adam kalmadı ki dönüp dolaşıp aynı isimlere mecbur kalıyoruz. Yeter artık liyakat sahibi yeni yüzler görmek istiyoruz. ( Böyle derken 2. bir, ekmek için Ekmeleddin vakası yaşamaktan da korkmuyor değilim hani.)

    Yanıtla (25) (1)
  • Önemsiz / 03 Kasım 2022 10:47

    Oy oranı olarak Başkanı HDP'ye yakın kesimin belirleyeceği ortada. Ben de sıcak değildim ama kimlik olarak onlara en yakın gözüken Kılıçdaroğlu. İmamoğlu İstanbul'un, Mansur Ankara'nın kaybı ülkenin yarısı. Üstelik Mansur HDP oyu alamaz.

    Yanıtla (5) (6)
  • H.Bulat / 03 Kasım 2022 10:41

    Muhalefet Erdoğanin adaylığına engel çıkarmayacak mış. Muhalefet tarafindan Iktidara önü açılarak getirildigi gibi yine muhalefet tarafindan önü açılarak iktidardan "yenilen lider" olarak siyaseyten indirileceği söyleniyor. Yoksa "Kıyamete" kadar birilerinin umudu olmaya devam eder dururlar diye.

    Yanıtla (2) (1)
  • m. yücel / 03 Kasım 2022 10:33

    Bakın anket firmalarına “önce hangi ittifaka yakınsın diye sorulmalıdır.eğer cevap millet ittifakı ise mansur,imamoğlu,akşener,kılıçtaroğlu vs hangisine oy verersin diye ikinci soru sorulursa gerçek ortaya çıkar demiştim.bir firma öyle yapmış. çıkan sonuca bakar mısın.mansur demirtaştan bile daha az oy almış. içinde gül ünde bulunduğu aynı formatta bir anket yapılırsa gül ün de aldığı oyun demirtaştan aşağı olacağı görülecektir.

    Yanıtla (6) (0)
  • m. yücel / 03 Kasım 2022 10:32

    ilk gezisinde demirtaş hapisten çıkacak mı sorusuna “”kanunen suçsuz olanın çıkması gerekir”diyemeyip ağzından “inşallah” lafı çıkınca,dizlerini döve döve ben ne hata yaptım diyen mansurun mu devlet tecrübesi vardı? yandaş başında en hararetli yazarlarından e.özkök ve n.alçı yı yanına alıp geziye çıkacak kadar absurt işler yapan imamaoğlunun mu devlet tecrübesi vardı?yazar dediğinde, süslü boş cümle kurmaktan öte,verileri sentezi yapıp doğruyu bulma ve önerme becerisi de olmalı.

    Yanıtla (7) (1)
  • H.Ak / 03 Kasım 2022 10:31

    Keşke Cumhurbaşkanı Erdoğan,Kılıçdaroğlu'nun herhangi bir televizyon kanalına çıkma talebini kabul edebilse.O özgüveni gösterebilse.Programın sonunu getirebilir mi? Cevabı biliyoruz.

    Yanıtla (11) (2)
  • okur / 03 Kasım 2022 10:22

    karar ailesi can hıraş abdullah gül olsun diye yırtınıyor ama bilinmeli ki gül artık sadece kendi cenahında bir karşılık buluyor. onun devri bitti. ve tüm engellemelere rağmen kılıçdaroğlu adaylık yolunu kendisi açıyor. 6 masanın diğer bileşenleri de alternatif bir aday önerememenin sıkıntısını yaşıyor. Masa öngörüsüzlükle kılıçdaroğlu nun adaylığını engellemeye çalışırken iktidar ve bileşenleri 10 puanlık kürt seçmen oyu kılıçdaroğlu na gitmesin diye ön almaya çalışıyor.

    Yanıtla (16) (0)
  • Ali Demir / 03 Kasım 2022 10:17

    Yavaş yavaş yavaş aday olacak ama gümbür gümbür kazanacak ve Erdogani siyaseten emekli edecek.

    Yanıtla (14) (8)
  • Enes yıldırım / 03 Kasım 2022 08:50

    Bazı arkadaşların iki kere iki dört kadar doğru olan yorumlarına yapılan olumsuz puanlamaları anlamakta güçlük çekiyorum olumsuzlayanlar nasıl bir zihin ve düşünce yapılarına sahipler merak ediyorum sayın yazar Erdoğan'ın karşısına çizmeli kediyi koy oda kazanır buna emin ol siz halktaki gerçek tepkiyi sandıkta görün korkudan ağzını açamıyor kimse sessiz fırtına sandıkta kopacak hakettiği dersi alacak iktidar.

    Yanıtla (13) (14)
  • Hikaye / 03 Kasım 2022 10:08

    Enes bey sizin söylediğinizi aslında sayın yazar da biliyor ama o temenni var ya temenni!Sırf sol birisi olmasın,gelmesinde ne olursa olsun mantığı ve zihniyeti bu ülkeyi çürütüyor farkında değiller.Dün adam soruyor.'20 yıldır yardımla yaşıyorum ama komşum trilyonlarla oynuyor,ben hala yardımlarla yaşıyorum, bu nasıl iş?İşte millet bunu düşünmeye başladı ise iktidarın foyası bitmiştir geçmişler ola.

    Yanıtla (5) (1)
  • Muammer / 03 Kasım 2022 08:28

    CB adayının ''kapsayıcı" olması ve siyasi angajmanı ve bağnazlığı olmaması o kadar önemli ki! Bu gereklilik, altı ve hatta yedi partinin siyasi propagandasını da etkilememesi açısından da adeta bir zorunluluk..Zira bu işin bir de milletvekili çıkarma yönü de var..Onun için CBnin salt siyasi parti vurgusu üzerinden meydanlara çıkması olumsuzluk yaratır gibime geliyor..

    Yanıtla (17) (0)
  • bağımsız / 03 Kasım 2022 09:37

    Doğru

    Yanıtla (5) (0)
  • Mr / 03 Kasım 2022 09:12

    Erdoğanın adayım dediğini duymadık. Yasaya göre aday olamayacağını en iyi Erdoğan biliyor ve aday olmayacak.

    Yanıtla (5) (12)
  • Okuyucu / 03 Kasım 2022 09:36

    Bugune kadar kriz/ayristirma ve magduriyet politikasi uzerine siyaset yakan Akp yine magdur edebiyati yaratmak icin Erdogan aday olacak ve YSK da adayligini tıpış tıpış onaylayacak vesselâm.

    Yanıtla (3) (5)
  • AYDIN.K. / 03 Kasım 2022 08:58

    Millet ittifakının adayı kesinlikle Ersan ŞEN olmalı diye düşünüyorum.

    Yanıtla (5) (13)
  • bağımsız / 03 Kasım 2022 09:35

    Hukukcudur bu konuda üstattır ama c. başkanlğı npktasında yetersiz.

    Yanıtla (7) (2)
  • özgür özdemir / 03 Kasım 2022 09:27

    insanlara, dini ve dindarlığı hırsızlık ve talancılık ile yan yana düşündüren bu iktidar gitmeli artık, yerine hırsız mı gelir, dinsiz mi gelir hiç önemli değil

    Yanıtla (15) (8)
  • Adil / 03 Kasım 2022 09:07

    Ülkedeki tekci sistem de değişim çoğulcu farklilari anayasada güvenceye alan adalet ve liyakatta evrensel standartta olursa herkesin kendi kimliğiyle diliyle inancıyla var olduğu çarpıtma eğitim ve tarihin anlayışından vaz geçildi zaman o zaman yolsuzluk mafyacilik ve her türlü ahlak dişilik son bulacaktır yoksa mehmet gitti ali geldi gelince devletin ipini kim elinde tutarsa bunların dediğini yapacak sonunda değişen bir şey olmayacak bir asırdır olduğu gibi

    Yanıtla (3) (0)
  • Sahin / 03 Kasım 2022 08:18

    Akıl var mantık var . CHP "nin oyları 6,lı masanın 5 "inden daha fazla.Üstelik Kürtler Erdoğan"a hayatta oy vermez. Kürtler kendilerine en yakın olan Kılıçtaroğlu"nu desteker . Diyelimki diğerlerinde en fazla oyu alan Akşener aday olsa oda kürtlerden oy alamaz.Sebbebide belli. Sözün kısası en uyğun aday Kılıçaroğlu .Belediye başkanları ve bazı isimler riziko. Bir dönem daha seçilirse Bu türkiye"nin felaketi olur.Son pişmanlık fayda etmez. Kılıçtaroğlu"na güvenmeliyiz.

    Yanıtla (27) (13)
  • İlginç / 03 Kasım 2022 09:03

    CHP kürtlere yakın değil partisinin dünya görüşü belli sadece mecburiyetten verirler yakın olduğundan değil

    Yanıtla (2) (6)
  • Sahin / 03 Kasım 2022 08:47

    Balkon konuşmasını Istanbul seçimlerindede yaptımı? Yoksa sözcüsü "Hiç bir şey olmasada bir şey omuştur diye tarihte geçecek bir söz söyleyip madaramı oldular . Bu söz yıllarca Bu iktidarın ayıbı olacak Nasrettin hocanın sözlerini aratmayacak dalğa geçilecek.

    Yanıtla (8) (2)
  • Tahir / 03 Kasım 2022 08:27

    Abdullah Gül'ün Erdoğan'dan tek farkı üsluptur. Biri cesurca ezer geçer Biri usulca ezer geçer

    Yanıtla (13) (4)
  • Ali Rıza / 03 Kasım 2022 01:10

    Sayın hocam; Vaktiyle Yunan Polatlı’ya kadar geldi İngilizler İstanbul’u işgal etti, bu millet umutsuzluğa düşmedi küllerinden yeniden daha gürbüz doğdu, bu gün halk ekmekte, ekmek kuyruğuna girebilir, ekmek soğanla karnını doyurabilir, “sudan aşağı katık olmaz” derler, hepsi olur olabilir. Ne sayın Erdoğan’a nede sayın Kılıçdaroğlu’na mahkumuz, bir yöneten elbet bulunur, bu sabırlı milletin ferasetine güvenin hocam. Hiç kimse vazgeçilmez değil…!

    Yanıtla (14) (6)
  • Okur / 03 Kasım 2022 02:14

    Kılıçdaroğlu’nun ne zararını gördün? Adam , Erdoğan gibi bol keseden atmıyor diye beğenmiyorsunuz.

    Yanıtla (17) (7)
  • Ali Rıza /02:14 / 03 Kasım 2022 08:07

    Arkadaş mesele kar zarar meselesi değil, mesele memleket meselesi , hiç birisi babamın oğlu değil, hepsine eşit mesafedeyim. Fakat öyle bir hava yaratılıyor ki, ya bu, ya bu, öyle bir şey olur mu? Ölümlü dünya Hz Muhammet bile vefat etti, herkes bu gün var, yarın yok, lakin millet hayatına devam edecek. Kılıçdaroğlu’da ,Erdoğan’da , Mansur’da, Ekrem’de, Babacan’da, Meral’da, Temel’de iyi insanlar, bu ülke için uğraşıyorlar. Demem o ki, biri olmazsa öteki olur, dünyanın sonu değil…..!!

    Yanıtla (3) (1)
  • Sahin / 03 Kasım 2022 07:41

    Allahtan başka kimseden korkmayan biri . Niye TRUMP "dan korkupta mekltubunu saklıyor azar işitip susuyor. Ben böyle bir liderden korkmuyorum utanıyorum. Seninde utanman gerekirken Pişkince bana cevap veriyorsun. O da senin gibi misafir yakında gidecek. Ev sahibini rahatsız etti kabak tadı verdi.

    Yanıtla (16) (3)
  • H.Bulat / 03 Kasım 2022 07:23

    Erdoğani istanbul seçimlerinde iki defa yenen İmamoģlunun hakkıdir artık CB. "İstanbulu alan Türkiyeyi alır" RTE Etdoğan bunu çok iyi bildiği için karßısına güçlü Imamoğlunu değil de daha zayıf Kılıçtaroğlunu istiyor.

    Yanıtla (9) (14)
  • Sahin / 03 Kasım 2022 05:09

    Kılıçtaroğlu aday olup kazanırsa. Erdoğan için felaket olur. Diğerlerini küçümsemiyorum ama Bu ülkeyi yaşanmaz hale getiren Erdoğan en çok Kılıçtaroğlu "dan korkuyor..Onu hedef alıyor Vereceği hesapların kabusunu yaşadıkca öfkesi dahada artıyor. Diyelimki öbürlerinden biri aday oldu. Erdoğan Kabusu yaşarmı bilakis Kılçtaroğlu"nun aday olmadına sevinir. Birde şöyle bir şey var. Erdoğan zamanında seçim yapılırsa aday olamıyor. Erken seçim olması gerekiyor.

    Yanıtla (14) (14)
  • Misafir / 03 Kasım 2022 06:49

    Kılıçdaroğlunun neyinden korkacak. Recep Tayyip Erdoğan Allah'tan başka kimseden korkmaz. Siz kendinizi kandırmaya devam edin. Anketlerinize bakın mutlu olun. Çünkü sonunda yine balkon konuşmasını dinlemeyi nasip edecek sizlere. Sayın yazarda dinleyecek tabiki.

    Yanıtla (20) (39)
  • Ekmel / 03 Kasım 2022 08:47

    Rte ın tekrar kazanmasından Allah cc milletimizi sevdikleri hürmetine korusun.muhalefet çok dikkatli olmalı. Rte ın karşısına birinci turda kazanacak aday çıkarmalıdırlar.

    Yanıtla (9) (2)
  • MARAŞLI / 03 Kasım 2022 16:22

    O aday Türkiyede var mı?

    Yanıtla (1) (0)
  • H.Bulat / 03 Kasım 2022 07:19

    Muhalefet Erdoğanin adaylığına engel çıkarmayacak mış. Muhalefet tarafindan Iktidara önü açılarak getirildigi gibi yine muhalefet tarafindan önü açılarak iktidardan "yenilen lider" olarak siyaseyten indirileceği söylrniyor. Yoksa "Kıyamete" kadar birilerinin umudu olmaya devam eder dururlar diye.

    Yanıtla (0) (0)
  • H.Bulat / 03 Kasım 2022 07:15

    Bu Abdullah Gül ü ısıtıp ısıtıp gelmeyin.Adam Ülke batmış , yangın yerine dönmüş . Adam çıkıpta bu dumanlar ne bu koku ne diyemiyor Bırakin adamı köşkınde rahat uyusun. Helikopterin sesi hala kulaklarında gürlüyordur.

    Yanıtla (26) (5)
  • H.Bulat / 03 Kasım 2022 07:10

    6 masanin adayı. İmaoğlu yada Yavaş olmalı. Şu günde açıklanirsa Belediye de disiplin kalmaz. Ama iki ay kala açıklanirsa İstanbul Belediyesine de Seçimden sonra kayyum atanir ce tekrar CHP ye geçer. Olmaz demeyin bu Kayyum yolunu Erdoğan açtı.

    Yanıtla (4) (3)
  • Sahin . / 03 Kasım 2022 07:01

    Bu günde örnekleri var karar okuru enflasyon %180 "çıkmış . Daha ne olsun? Hele bi düşün ,Aya gidecek insanlı uzay aracımızın maliyeti ne kadar olacak..Aya gidene kadarda ,enflasyon %300 olur. Asronotlar ne yiyip ne içecek. Şeritli yoldan gitsen aya gitmek aylar alır.Yorumuna katılmıyorum.

    Yanıtla (0) (1)
  • AHMET GÜLÇUBUK / 03 Kasım 2022 06:36

    6 lı masanın tamamının bir protokolle aday olarak gösterilmesi halinde kapsayıcı olması ve bölünmüşlüğü ve ötekisi olmayan bir seçim olamazmı.

    Yanıtla (0) (1)
  • halit / 03 Kasım 2022 00:38

    en iyi aday ali babacandır millet ittifakıa

    Yanıtla (4) (10)
  • Ddt / 03 Kasım 2022 06:32

    ,,,, kim aday olursa kazanır? Cevap; Sn Ali Babacan.

    Yanıtla (2) (2)
  • Halk hacı / 03 Kasım 2022 06:12

    Abdullah gül.koşmadan terlemeden sempatik .hazır görev bekler beklesin. Halk kendisi için verdiği ve vereceği yetki için kavga etmeyeni varlığını.ortaya koymayanı.savunmayanı ve savrulanı.desteklemez.

    Yanıtla (26) (3)
  • Suleyman ozcelik / 03 Kasım 2022 05:56

    Çok güzel bir analiz

    Yanıtla (3) (1)
  • Serdar / 03 Kasım 2022 03:21

    Bahçeli yıllar boyunca başkanlık sistemine karşı olduğu halde, referandumdan önce ‘zaten fiili başkanlık var, bari yasalaştıralım’ demişti. Ve çok ilginçtir ki, kendisi ‘fiili’ olarak ‘Başkan yardımcısı’ oluverdi. Kemal bey kazanabilir fakat iyi bir ‘vice president’ a ihtiyacı var. Babacan olabilir ya da Temel Bey…Meral hanım Başbakan olmak istiyorum dedi fakat o sistemi geri getirmek uzun sürebilir. Başkan yardımcılığı akla daha yakın.

    Yanıtla (4) (3)
  • Okur / 03 Kasım 2022 03:15

    Bana göre millet ittifakı açık ara önde.Erdoğan'ın 20 yıl sonunda ülkeye fazla katacağı bir şey kalmadı.2023 hedefleri tutmadı ve ekonomi her geçen gün kan kaybediyor.Genç işşizlik ciddi boyutlara ulaştı.

    Yanıtla (13) (6)
  • Karar Okuru / 03 Kasım 2022 03:12

    Adaylar kimler olursa olsun bu seçimler başa baş gidecek ve kazanan taraf çok az bir farkla kazanacak. Erdoğan bu çak az farkla kazanan taraf Millet ittifakı olunca seçimi iptal edecek aynen İstanbul seçimlerinde olduğu gibi ki bu kadar az farkla Cumhurbaşkanlığı kazanılmaz diyecek. Erdoğan seçime 7-0 önde başlayacaktır.

    Yanıtla (2) (6)
  • Ddt / 03 Kasım 2022 01:54

    K ı l ç d â r O ğ l u,, İstanbul”un İBB sini alarak görevini / zaferini taçlandırdı…. Zaten!

    Yanıtla (8) (0)
  • yorgun / 03 Kasım 2022 01:48

    Sn. Kılıçdaroğlu veya başkası farketmez, işi hiiiç uzatmaya gerek yok sn. Erdoğan çıkar bu işten,fakat m. vekilleri tablosunda iktidar aleyhine değişiklik olabilir! sanırım yaptırdıkları anketlere bakarak bir şekilde bu durumu aşmaya çalışıyorlar gibi! buda mümkün olabilir! ise c. ittifakı ile devam, aşamazlarsa başkan sn. Erdoğan, meclis çoğunluğu m. ittifakıında olur, yeni sorunlar başlar.

    Yanıtla (0) (9)
  • Okuyucu / 03 Kasım 2022 01:43

    CHP lideri Kılıçdaroğlu, İngiltere'den uyuşturucu baronlarına seslendi. Kılıçdaroğlu, "Hala hayattayken kaçın, seçimi aldıktan sonra peşinize düşeceğim kafalarını koparacağım. Evlatlarımızı zehirleyenlere karşı asla acımayacağım." dedi. Ayrıca yuvalar yıkan, cinayetler ve trafik kazalarından tutun da nice felaketlere yol açan ve canlar alan alkol kullanıma özendirenlere de benzer bir muamele yapılmalı. İnsan sağlığını bu denli önemseyen Kılıçdaroğlunu önemsiyorum.

    Yanıtla (14) (4)
  • İstanbullu bir okur / 03 Kasım 2022 00:56

    2.syf.masadaki liderlerden birisi olmaması kararı çokta,genel geçer prensiplere uygun olur,hoşta karşılanır diye düşünürüm.Çıkarılacak adayın bir kere hitab,ekonomi bilgisi,genel geçer ani çıkış kapasitesi,ikna kabiliyeti bir hayli yüksek olması gerekir.Sn.Kılıçdaroğlu'nun bu uyuşturucu çıkış biçimi,bu çıkışta kullandığı dil çok,ama pek çok zorlayıcı derim.Bu cümledeki kelimelerin yapısı onu çok zorlar derim.Şartlar aslında çok uyğun ve müsait,burasının heba edilme endişeside yok değil.Syglr.

    Yanıtla (1) (0)
  • karar okuru / 03 Kasım 2022 00:52

    İktidarın bu zamana kadar hiç görülmemiş bir seçim ekonomisi uygulayacağı çok açık. kesinlikle olmaz denilen EYT çözülme yoluna girdi. bütün bunlar seçmen tercihini değiştirebilir. geçmişte örnekleri var.

    Yanıtla (3) (8)
  • İstanbullu bir okur / 03 Kasım 2022 00:46

    Evet Cumhurbaşkanlığı veya adayı 'başka türlü bir liderlik formatı'gerektiriyor.Bence bu kesin,Sn.Kılıçdaroğlu iyilik,dürüstlük gibi görüntü vermiyor değil,ama klasik chp.kültürü de bilinmiyor değil,hele son 30-35 yıl içerisindeki gnl.bşk.lık mücadeleleri bir öne çıkartılırsa,Erdoğan gibi birisi tarafından yıpratılması apaçık,hadi chp.den çıksın,ben Sn.İ.Kesici derim.Yetenekli ve gerektiğinde polemiktede yetenekli,ilkeselliğini bilemem,masa kurallarına uyarlılığı göz önünde olmalı,prensiptede-

    Yanıtla (0) (5)
  • Ty / 03 Kasım 2022 00:45

    Dün sabah 8 de et süt kurumuna kıyma almak için sıraya girdim yaşlı emekliler 200 e yakın kişi vardı. 2 li 3 lü aralarında konuşuyor. M.Yavaş 125 liraya satıyor burda 83 lira Kilicdaroğlunun adamı işte ne olacak biri birine soruyor abd 'den icazet aldı mi aldı aldı diyor icazet lafı iktidar lafı. Neyse 200 kişiden tahmin en az 100 ü ucuz kıyma alıyoruz diye iktidarı begeniyor. Bu emekliler yeme derdinde ülke umurlarında değil Bay K. 'nın şansı yok. Meseleye tesir edecek faktörler de varki.

    Yanıtla (5) (9)