Babacan’ın performansı

Yıl 2002. Ali Babacan’a “Bebecan” denen yıllar. Ak Parti hükümetinde ekonominin ona teslim edileceği söyleniyor. Pek fazla tanınmıyor. Evet, ODTÜ’yü 4 tam puanla bitirdiğinden, ABD’De ekonomi masterı yaptığından bahsediliyor ama, evet fazla bilinmiyor.

Ekonomi ise dibe vurmuş.

Bu genç adam ekonomide ne yapabilir ki?

O sıralarda üç ekonomi duayeni, Ege Cansen, Deniz Gökçe ve Asaf Savaş Akat, NTV’de “Eko-diyalog” isimli bir program yapıyorlar. Özellikle Ege Cansen keyifli bir adam, ince değerlendirmeleri - eleştirileri var, program paydaşları da keyifli sohbetler yapıyorlar. Havalılar. “Babacan”ı “Bebecan” gibi görme eğilimlerini anlamak mümkün.

Programa konuk olarak davet ediyorlar, o da kabul ediyor.

Beklenti şu: Şimdi bu taze çocuğu ham ederler bu kurt ekonomistler.

Ne yalan söyleyeyim, ben, hem başarılı olmasını istiyorum hem de kaygı duyuyorum.

Başladı program. Sorular, sorular, sorular…

Program çok iyi gidiyor. Üç duayen en kritik soruları soruyor, Babacan sakin cevaplandırıyor. Panik yok, kendinden emin.

08. 11. 2022 tarihinde Ekşi Sözlüğe bir not düşülmüş. “Ali Babacan” başlığı altına şöyle yazılmış:

“Ekodiyalog programına Ankara’dan katılan ve üç ekonomi üstadının AKP’nin uygulayacağı ekonomi politikasını sorduktan sonra aldıkları cevaplar karşısında kendisine hayranlık duydukları Asaf Savaş Akat’ın “hoş oldum”, Ege Cansen’in ise “Bir tuhaf oldum” diyerekten belirttikleri ve AKP’nin ekonomi kurulu koordinatörü. Söylediklerini program boyunca tam olarak anlamasam da içimde güven oluşturan yeni ve genç politikacı.”

Babacan o zaman 30’lu yaşlarda. Geliyor, ekibini kuruyor ve ekonomiyi toparlıyor.

….

Bu hadiseyi, Cuma gecesi, Halk tv’de Şirin Payzın’ın yönettiği “Halk Meydanı” programında Ali Babacan’ın soruları cevaplandırırken sergilediği performansı izlerken hatırladım. Programa gazeteciler, ekonomistler, gençler, akademisyenler vs katılıyor. Sorular soruyor, değerlendirmeler yapıyorlar.

Bir tür sınav alanı. Konuk siyasetçi ya da her kim olursa bir tür kantara çıkıyor.

2002’den 2022’ye. Aradan yirmi yıl geçmiş, Ali Babacan gidişatı onaylamadığı için Ak Parti’den ayrılmış, sonra sürece müdahale etmek için zorlu işe soyunmuş, siyasi hareket başlatmış. Siyasi mücadeleyi “eleştiri” noktasında bırakmamış, projeler üretmeye yönelmiş…

Halen kamuoyu yoklamalarında ulaştığı oy miktarı sınırlı gözüküyor. Ama 6’lı bir bileşim söz konusu ve bu bileşimin “iktidar olma” yani “ülke sorumluluğunu üstlenme” ihtimali – imkânı var. Peki buna hazır mısınız?

Babacan kendi partisi adına ve parti kadrolarıyla bu hazırlıkları yapmış. Programda sorulan her soruya “Bu konuda çalışmamız var, şu kadar maddede çözümler belirledik” diye cevap veriyor.

İktidarı tanıyor, yapılan yanlışlıkların altındaki psikolojiyi biliyor ve kendi ifadesiyle “iki kere ekonomik kriz çözmüş bir lider” olarak iddiasını ortaya koyuyor.

Babacan’ın, evet, şu anda görünen oy potansiyeli ile hazırlıklarını iktidara taşıyacak gücü yok. Ama 6’lı Masa’yı önemsiyor. Üstelik “6’lı Masa’nın diğer paydaşlarının hazırlıkları”nın altını çizmekten geri durmuyor. DEVA olarak kendi yaptıkları çalışmaların, diğer çalışmalarla entegre edilmesinin de altını çiziyor.

Halk tv’de seyredilen Ali Babacan’ın gerek programa katılan konuklarda gerekse izleyicilerde nasıl bir izlenim bıraktığını bilemiyorum. Başta söyledim, bana 2002’deki programı hatırlattı.

Dışardaki izlenimim, Babacan’a güven duyulduğu şeklindedir. Tabii burada, sadece ekonomi alanında iddialı bir profilden öte sorumluluğa talip. Bu da parti olmanın tabii sonucu.

Şunu düşündüm: Bu tarzda, halk huzurunda ve farklı görüşleri bir araya getiren ikili programlar yapılabilmeli.

Cumhurbaşkanı Erdoğan pek arzu etmiyor bu tür karşılaşmaları, o tekli sunumlarla halkla buluşmayı tercih etti hep. Kendi kitlesinin bununla yetindiğini düşünüyor muhtemelen. Ama genç kitlelerin bununla yetindiğini düşünmek sağlıklı olmayabilir. Tv’lerde de şu ana kadar Ak Parti gazetecilerle ve eski parlamenterlerle kamuoyu önüne çıkmayı tercih etti. Bunlar da problemli ilişkiler.

Bahçeli göze alabilir mi böyle programları?

Zaman ilerledikçe İktidar cenahı kamuoyu ile iletişimde sıkışacak gibi görünüyor.

6’lı Masa’nın diğer paydaşları zaten benzeri programlarla halkla iletişim sağlamaya çalışıyorlar. Seçim süreci, hem iktidar hem muhalefet için ekran sınavlarını yoğunlaştıracak gibi görünüyor.

YORUMLAR (175)
YORUM YAZ
İÇERİK VE ONAY KURALLARI: KARAR Gazetesi yorum sütunları ifade hürriyetinin kullanımı için vardır. Sayfalarımız, temel insan haklarına, hukuka, inanca ve farklı fikirlere saygı temelinde ve demokratik değerler çerçevesinde yazılan yorumlara açıktır. Yorumların içerik ve imla kalitesi gazete kadar okurların da sorumluluğundadır. Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır. Özensizce belirlenmiş kullanıcı adlarıyla gönderilen veya haber ve yazının bağlamının dışında yazılan yorumlar da içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır.
175 Yorum
  • Mustafa / 29 Kasım 2022 12:01

    Sayın yazar, " devlet yönetiminin sadece ekonomiden ibaret olduğunu" zannetme basiretsizliğini gösteriyor, zahir. Bir de, Babacan'a o dönemde uygulanan ekonomik politikalar ile ilgili talimatları veren kimdi acaba, onu hiç düşündünüz mü?

    Yanıtla (3) (5)
  • Osman Baharçiçek / 28 Kasım 2022 11:31

    Altılı masa Ali Babacan ı ortak aday olarak gösterebilmeye cesaret eder mi ?.

    Yanıtla (7) (0)
  • muammer altunkaynak / 28 Kasım 2022 10:37

    ülkemizin böyle genç ve çok deneyimli modern vehimlerden uzak politikacılara çok ihtiyacı var inşallah bunu halk görür ve ali babacan ve onun gibiler başarılı olur.

    Yanıtla (5) (2)
  • Meheme / 27 Kasım 2022 23:41

    Genç zeki dinamik bence aday olmalı

    Yanıtla (4) (3)
  • Ömer Yağmurdereli / 27 Kasım 2022 23:00

    Babacan liderin emrinde altında başarılı oldu. ekonomide en önemli unsur güvendir. Güven veren liderdir. Babacan şık diye parmağımı şıklattım mı her şey düzelir diyor. Parti içinde liderin adaylığına imza atmış sonra diğer aday için çalışmalar yaptığını ekranlarda itiraf etmiş birine insanlar güvenir mi..? Güvenmiyorlar ki oy oranları sıfır bilmem kaçta seyrediyor.Kılıçdaroğlu temizlenmiş paralardan getirir babacan da harcar sınra hooop imf nin kucağına otururuz yine. Boş işler bunlar boş.

    Yanıtla (8) (28)
  • İsmail / 27 Kasım 2022 19:34

    Atladığın yada bilerek geçiştirdiğin bir konu var. Recep Tayyip Erdoğan gerçeği. Babacanın başında bulunduğu ekonomi bakanlığının başarısının Erdoğan’ın liderliğine bağlı olduğunu bilinçli olarak kamufle ediyorsun. Vesayet odaklarıyla verilen mücadelenin kamuoyunda karşılığının her alana yansıdığını aktarmıyorsun. Askere “kes” diyen sesin halkın gönül dünyasında fırtınalar kopardığını yazmıyorsun. Halkın her kriz durumunda iyiki ülkemin başında Erdoğan var dediğini yazmıyorsun.

    Yanıtla (10) (27)
  • Okur / 27 Kasım 2022 22:17

    Hadi ordan , onlarsız Erdoğan’ın bir hiç olduğunu anlamamışsın.

    Yanıtla (13) (3)
  • Karar okuru / 27 Kasım 2022 22:49

    Arkadaş, şu an ülkenin başında Erdoğan var, Babacan yok. Her ne olduysa Babacan ve ekibi gittikten sonra oldu zaten.Öyleyse ekonomiden Babacan anlıyor diyebiliriz rahatlıkla.

    Yanıtla (16) (4)
  • ASLI / 27 Kasım 2022 12:03

    ▪Erdoğan, Bahçeli ve şürekaları kendilerini övmek için rakiplerine söverek; "Biz kötüyüz ama diğerleri bizden kötü" diyorlar ya... ▪Bu yöntemle cumhur ittifakı halâ %35-40 oranında oy alabiliyor... ▪3 günlük Zafer Partisi lideri aynı yöntem ve üslupla iktidarı eleştirdiği için %2 oy alabiliyor ya... ▪Yani, iktidar destekçisi seçmenin oyunu için "onların başına göre tarak" uygulanması lâzım... ▪Ki, bu manada 6'lı masanın (bilhassa Babacan'ın) cumhur seçmeninden oy alması zor...

    Yanıtla (3) (3)
  • memedali / 27 Kasım 2022 22:40

    KIlıçdaroğlu ve ekibi kendilerini övmek için rakiplerine söverek; "Biz kötüyüz ama diğerleri bizden kötü" diyorlar. Yani ötekilerden farkları yok. Bildiğimiz dururken kifayetsiz muhterislere niye oy verelim ?

    Yanıtla (0) (1)
  • Kenan Can / 27 Kasım 2022 22:16

    Ülkemizin siyaset ve ekonomisinde bu dönemden sonra uzun yıllar söz sahibi olacak değerli bir siyasetçi olacak.

    Yanıtla (15) (4)
  • Demokrat hukukçu / 27 Kasım 2022 15:48

    Siyasette yalnızlık ve lidere mutlak tâbi olmak iyi değildir.Akıllı siyasetçinin her zaman öncelikle kendine has fikirleri,etrafına güven veren bir karakteri,kendini seven milletvekilleri,bürokratları ve tabanı olmalıdır ki lider bir hata yaptığında ona karşı çıkma gücünü kendisinde görebilsin.TR’de Babacan dahil herkes lider(RTE)odaklı bir siyaset yaptı,onda fanileşti,çünkü bu en kolayıydı.Böyle olunca da RTEgiderek tek adamlaştı etrafındakiler bitti.Daha yeni yeni biz de varız demeye başladılr

    Yanıtla (4) (1)
  • Yorumcu / 27 Kasım 2022 17:45

    Babacan her zaman itiraz ettiklerini söylüyor. Örneğin varlık fonunu çok getirmek istedi ben hep karşı çıktım, imza vermediğim için yapamadı diyor. Söyledikleriniz doğru değil. Babacan ve diğerleri Erdoğan’ı hep engelledikleri için saf dışı bırakıldılar.

    Yanıtla (3) (9)
  • Demokrat / 27 Kasım 2022 21:53

    Karşı çıkan Abdüllatif Şener gibi istifa ederdi yolun başında. 16 sene Ak partide kalmaz karşı çıkan bu dürüstlük değil.

    Yanıtla (1) (6)
  • Mesut bulut / 27 Kasım 2022 20:13

    Babacan ülkemiz için değerdir.Ona sahip çıkmalı desteklemeli.Hazırladıkları programlar son derece güzel ikna edici.

    Yanıtla (13) (3)
  • KEMAL VARIR / 27 Kasım 2022 21:47

    KİMSESİZLERİN KİMSESİ OLACAK ALI BABACAN

    Yanıtla (4) (3)
  • KOCA YUSUF / 27 Kasım 2022 21:41

    Ali Babacan i takdir ederek izliyorum, demokratligindan süphem yok, ülkeye cok faydasi olur, mutlaka fikirlerine uygulama alani acilmali, bu da ancak muhalefet toparlanir ve Iyi parti Hdp yerine Akp yi hedefe koyarsa ve Chp kazanmis duygusuna kapilmaz ise mümkün olabilir.

    Yanıtla (3) (4)
  • A.Derin / 27 Kasım 2022 19:32

    Güzel, verimli bir toplantıyı. Babacan tutuklulugunu atmış, rahatlamıştı ve konuşmaları güven vericiydi. Bu tür bilgilendirici toplantıları daha sık yapmali.

    Yanıtla (7) (3)
  • Muammer / 27 Kasım 2022 00:30

    Keşke altılı masa BABACAN'da uzlaşsa ve tek aday olarak seçime gitseler..Ülkenin en üst seviyede hatta dünya çapında eğitimli ve en üst düzeyde başarılı ve siyasi bağnazlığı olmayan bir insan olarak seçilse ve bu kâbusa bir son versek..Hem devlet tecrübesi de var..Bir kere de siyasi angajmanı olmayan birini seçelim ve rahat edelim. Bu temennim hiçbir siyasi bağlılık ve beklenti içinde olmadan düşündüklerimdir..

    Yanıtla (43) (6)
  • karar okunur / 27 Kasım 2022 14:09

    Çok kazandıracağını zanneden şablonlaşmış anketci zeka bunları anlamaz. İnanmak, düşünmekten kolay olduğu için, gerçeği saptırmaya yarayan istatistiksel rezalete inanmayı tercih eder.

    Yanıtla (2) (0)
  • Baki / 27 Kasım 2022 19:11

    Görünür olmayıpta tam ortasında olduğu ve bizim bilmediğimiz hangi organizasyonların içerisinde acaba? Bilen varsa söylesin!

    Yanıtla (0) (0)
  • Selim / 27 Kasım 2022 18:51

    Ne? Bahçeli böyle bir programa çakmayı kabul etsin. Sadece bu davranışı ve cesareti için ona oy vereceğim. Sözüm söz. Onda bu yürek yok ki?

    Yanıtla (10) (2)
  • Karar okuru / 27 Kasım 2022 18:49

    Sayın,Ahmet Davutoğlu,Sayın Babacan,S Karamollaoğlu nun özü sözü bir,dürüst oldukları sözlerinden,duruşlarından belli oluyor.İnsafsızca hakaret ediliyor,hain ilan ediliyor. El insaf el vijdan

    Yanıtla (9) (4)
  • galip / 27 Kasım 2022 18:30

    Iyi yetismis insanlar ülkeleri icin sanstir,Türkiyedede bu tip insanlarin cogalmasi ve karar verici noktalara gelmesinin önemli olacagini düsünüyorum.

    Yanıtla (7) (3)
  • Cem Baykara / 27 Kasım 2022 18:00

    Aynen katılıyorum.Doğruyu bulmanın önemli bir gereği görüyorum.

    Yanıtla (1) (3)
  • SG / 27 Kasım 2022 17:48

    Aykırı fikirleri yazinki DEVLETTİN nasıl yönetildiğini millet anlasın.Abdullatif Şener niye imza atmadı da ipini çektiler.Ali Babacan neye karşı çıktıda RTE tarafından anlat bakalım Jöleli Yiğit Buluta meramını ALİ dedi.Proplemler çok derinde zannetmeyin ki ekonomi ile çözülecek.Bugun RUS istihbaratı ABD seçimlerini etkileye biliyor.Ben demiyorum BABACAN diyor.RUSLAR neyin karşılığında yirmi milyar doları verdi.

    Yanıtla (9) (4)
  • İsmail Gül / 27 Kasım 2022 14:43

    İki ekonomik kriz çözmüşmüş. Hani RECEP TAYYİP ERDOĞAN tek adamdı hani diktatördü hani ona rağmen bişey yapılamazdı buna ekonomi de dahil diyodunuz ya. İşte tamda bu yüzden Reis varsa sorun yok Reis yanında değilse ne Babacan ne Davutunoğlu bi hiç. Kişinin Arkasında Reis gibi Otoriter bir güç yoksa başarı şansı da yoktur.Yaparsa Akparti yapar demiyoruz Akparti nin içinde Babacanlar Davutoğlu lar A.Şenerler daha kimler kimler çıktı gördük ki boş ve gereksizleemiş. BİZ DİYORUZKİ YAPARSA REİS YAPAR.

    Yanıtla (4) (13)
  • Yorumcu / 27 Kasım 2022 17:43

    Yapamadığı ortada değil mi? Beş senedir tam yetki verildi. Sonuç ortada. 5 yıl daha mühlet vermek saçma. 20 yıldır çöreklendi iktidara. Gitme zamanı çoktan geldi geçti.

    Yanıtla (3) (1)
  • Doğrucu / 27 Kasım 2022 17:04

    Bence sayın Babacan söylemlerinde samimiydi. Kendine güveni de yüksek. Soruları teklemeden ve inandırıcı bir şekilde cevapladı. Popülizme de kaçmadan çözüm önerilerini sıraladı. Doğrusu siyasete atıldığında 30 yaşındaki bir mühendisin bu kadar başarılı olacağına ihtimal vermiyordum. Ancak ekonomi bakanı ile Dışişleri Bakanı olduğu dönemde önemli işlere imza attı. Tek beğenmedim icraatı; özelleştirme uygulamalarıydı.

    Yanıtla (4) (4)
  • Demokrat hukukçu / 27 Kasım 2022 15:41

    Babacan ekonomik kalınmanın topyekün bir toplumsal kalkınma ile olacağını başlangıçta bilemedi/anlayamadı, ancak şimdilerde anlıyor.Şayet bilmiş olsaydı ekonominin genel gidişatını bozacak hamlelere ve uygulamalara da karşı çıkar ve istifa ederdi.Meselâ adaletsizliklere,liyakatsizliğe,partizanlığa,Suriye ve Mısırla ilgili dış politikaya, betonlaşmaya,çevre katliamına,hesapsız özelleştirmeye karşı çıkmalıydı.Ancak bunu onun kamudaki tecrübesizliğine veriyorum.Bundan sonrasına bakacağız.

    Yanıtla (6) (2)
  • Demokrat hukukçu / 27 Kasım 2022 15:34

    Babacan ekonomiyi para politikasından ibaret sanıyordu ve bakanken de öyle yönetti.Üretime yönlendirmedi ve özelleştirmelere karşı çıkmadı.Bunun cezasını da dış borç yükünün artması, ihracatın ithalatı bir türlü geçememesi ve üretimin artmaması bazı tarım ürünlerinde azalması ve tüketimize yetmeyince ithalata başvurmamız sonucu 2016 dan itibaren başlayan ekonomik krizde çektik.Halbuki ekonomi politikası bir bütündür.Sanayi, tarım,ticaret,eğitim,adalet,dış politika, iç politika vs hepsini kapsar.

    Yanıtla (3) (0)
  • Karar Okuru / 27 Kasım 2022 15:21

    TÜPRAŞ, PETKİM, TÜRK TELEKOM, TEDAŞ ve diğer elektrik şirketleri, ERDEMİR, Sümer Holding-SEKA... Daha sayayım mı? Bu devlet şirketleri hangi tarihte özellere, özel şirketlere ve özel devletlere satıldı? Bu satışlarda Babacan'ın imzası var mıydı? İmzası yok idiyse itirazları var mıydı?

    Yanıtla (4) (1)
  • Muammer / 27 Kasım 2022 15:13

    Fransa örneği önümüzde..Macron hiçbir siyasi angajmanı olmayan ve üstelik devlet tecrübesi de yoktu..Ama BABACAN daha üst seviye ve devlet tecrübesi de var.. Seçelim gitsin.. Yedi yıl için.. Daha fazlası Melek olsa zarar, bozar..

    Yanıtla (4) (1)
  • ahmet sabri / 27 Kasım 2022 15:13

    hayalle yaşamak güzeldır heleki rüyalar gürmek bambaşkadır sabah uyanıp gerçekle yüzyüze gelmek olmasa

    Yanıtla (2) (1)
  • KARAR OKURU / 27 Kasım 2022 15:13

    Babacan'ın, liderlik vasfını geliştirmesi ve duygulara hitap edebilmeyi öğrenmesi lazım. İnsanlar fakirlikten öfkeli, kaygılı ve umutsuz. Bu biriken öfkeye karşı sakin kalan liderler sinirimi bozuyor. Sanki tuzu kuru gibi bir algı oluşuyor halk nezdinde. İletişimcileriniz size bu kadarını da mı anlatmıyor yahu. Gönül isterdi Babacan gibi donanımlı insanlar ülkeyi yönetebilsin ama şu haliyle na-mümkün.

    Yanıtla (3) (1)
  • Demokrat hukukçu / 27 Kasım 2022 15:13

    Babacan Akp hükümetlerinde bir bürokrat bakandı,bütüncül bir kalkınma ve ekonomi politikasının fikir babası ve mimarı değildi.Dışişleri bakanlığında da öyle.Asıl insitatif RTE’deydi,o da nispeten işi bakanlara bırakmıştı.Ancak 2011’den itibaren işler değişti.Arap Baharıyla beraber dış politika insiyatif tamamen RTE’ye geçti.Ekonomi deAB ile ilişkilerin bozulmaya başlamasından ve darbeden sonra peyderpey onun kontrolüne geçti,bakanların bir etkisi kalmadı.Babacan asıl şimdi kendini ispatlayacak

    Yanıtla (1) (1)
  • Kararlı Okur / 27 Kasım 2022 15:04

    6'lı masa liderleri birlikte TV programına katılsa reyting rekorları kırar. Kamuoyunda çok ses getirir, iktidar medyası bile kayıtsız kalamaz. Ama korkuyorlar ve asla halkın önüne birlikte çıkmıyorlar. Böyle kapalı kapılar ardında olmaz. Aynı fikirde olmak zorunda değiller. Farklı düşündükleri konularda fikrini söylesin, ortak konularda işbirliklerini (seçim güvenliğini nasıl sağlayacaklar ?!) anlatsınlar. Saklanma 6'lı masa, çık kamuoyu önüne konuş. Öyle yazılı açıklamayla olmaz bu işler.

    Yanıtla (2) (1)
  • Zfg / 27 Kasım 2022 14:48

    Güzel yazı.

    Yanıtla (0) (0)
  • Zfg / 27 Kasım 2022 14:46

    Teşhisler doğru.

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar Okuru / 27 Kasım 2022 14:22

    2000'li yılların başındaki ekonomik krizden çıkış, K.Dervis'in politikalarının sonucudur. Babacan yalnizca uygulamayı devam ettirdi. Dürüstlüğüne birşey diyemem ancak (Kendisinin de itiraf ettiği gibi) çok daha önceleri çıkıp konuşması lazımdı. Tabii ki geç de olsa bugünkü tutumu da takdir-i şayandir.

    Yanıtla (2) (1)
  • Molla / 27 Kasım 2022 11:59

    "Hafıza î beşer nisyan ile meşhur " darb ı meselinin isbatı sadedinde ve Babacan devri izlenen ekonomi modelinin bugünkü sıkıntının müsebbiblerinden biri olduğunu anlamak istemeyen bir yazı.

    Yanıtla (2) (13)
  • İsmet Badem / 27 Kasım 2022 14:21

    Bugünkü ekonomik çöküşün yegane sorumlusu kendi de onayladığı üzere Recep Tayyip Erdoğan'dır.

    Yanıtla (3) (0)
  • Demokrat hukukçu / 27 Kasım 2022 14:15

    Babacan iyi bir ekonomist,insaflı ve dürüst bir insan ancak hitabeti ve cesareti eksik.Bu konularda kendini geliştirmesi halinde iyi bir lider olması mümkün.Erdoğan’ın gölgesinde ancak bu kadar gelişebilirdi.Özellikle demok. ve insan hakları konusunda yetersiz ve cesaretsiz.Ekonomi konusunda modern bilimi takip ediyor ancak insan hakları konusunda değil.Öyle kem küm etmeyecek çıkıp dobra dobra konuşacak ve demokratik insan haklarını sonuna kadar savunacak.Aksi halde ileride keşke konuşsaydım der

    Yanıtla (3) (4)
  • Okur / 27 Kasım 2022 14:13

    Ali Babacan’ın şu ortamda partisiyle tek başına oynayacağı rol siyasete bir nebze nezaket, gerçekçilik, akıl ve umut olmaktan ibaret, bence.Ama 6’lı masa içindeki rolü ve katkısı çok ama çok değerli. Bu günkü siyasi sistem zaten parti olarak tek başına hiçbir partiye iktidar imkanı vermiyor.Bu da bugünkü iktidar yöneticilerinin CB sistemine geçmekle kendi bindikleri dalı kesmek gibi oldu ama bu başka bir konu.6’lı masanın en büyük sıkıntısı kendilerine uygulanan medya ambargosu. “Burası önemli”.

    Yanıtla (2) (0)
  • Heyhat / 27 Kasım 2022 14:10

    “Yaparsa ak parti yapar”mottosunun birgün bazı insanlara,bizlere halk tv seyrettireceği kimin aklına gelirdi..hoş ben şimdi Ulusal kanalda seyrediyorum..

    Yanıtla (2) (1)
  • Ali / 27 Kasım 2022 14:09

    Babacan teori ve pratiği ile umut veriyor.Hala İst.Sözleşmesi ve ilgili kanunu savunuyor. Başarsızlığı ortada bir sözleşme yerine; Deva daha insani çözümcü ve yerli bir devayı niye düşünemiyorlar?

    Yanıtla (1) (0)
  • okur / 27 Kasım 2022 13:56

    akp nin geçmişteki ekonomi başarıları ali babacan mehmet şimşek ve ekiplerine aittir. tayyip ve şürekasına değil. artık bunu çok daha net görüyoruz. hatta anlıyoruz ki o başarılar çoğu zaman tayyipe rağmen olmuştur, tayyip sayesinde değil, son 5 yıldır tek başına yetkili tayyiple karşı karşıyayız. 5 yıl öncesine göre ne durumda olduğumuz ortada... dudak uçuklatan bir düşüş hali.,,

    Yanıtla (3) (0)
  • Avcu M / 27 Kasım 2022 13:53

    Sayın Taşgetiren, Babacan’ı parlatmaya olan gayretinize şaşmamak mümkün değil. Bir kere trenden indiysen geçmiş olsun. Babacan ağzıyla kuş tutsa 2018 seçiminde yaptığı ihanetin bedelini henüz ödemedi. O bizim içimizdeki Kurdoğlu, o bizim içimizdeki Çandarlı Halil bey, o bizim içimizde gözüken Dündar bey, o bizim içimizdeki emir Sadettindir.

    Yanıtla (0) (6)
  • haydi haydi okur! / 27 Kasım 2022 13:45

    tv programlarına, bilhassa 'siyasetçi titri' olmadığı düşünülecek, çoğunlukla -akademisyen veya gazeteci- titri ile sunulan kişiler, muhalif fikirli insanlara karşı, akparti adına konuşturuluyor, savunma yapmaları sağlanıyor. bunu akıl edenlere bir sözüm var: '' iğrenç bir uyanıklık''.... gençlere bunu yedirmeniz imkansız!

    Yanıtla (0) (0)
  • Fikri derin / 27 Kasım 2022 13:31

    “Başkandan başka lider tanımıyorum, o giderse ülke harap olur, yerine gelen ülkeyi satar.” Bunları söylemek ülkeye en büyük ihanete ortak olmaktır. Gelişmiş ülkede güçlü olan lider değil devletin kendisidir. Türkiye bir lidere bel bağlarken daha iyisini yapabilecek nice insan kayboldu, bilmiyoruz.

    Yanıtla (15) (0)
  • Halk hacı / 27 Kasım 2022 13:30

    Sayın babacan bu işin görünür. değil.göbeğindeydim derken.nasıl bir çelişki.ve çekim yaşadı.çoook sakin ve sessiz güç.

    Yanıtla (2) (3)
  • Millet / 27 Kasım 2022 13:23

    Benim için devlet esasdır.Ama adil olmak lazım kimsenin de vebalini almamak lazım.Babacanın istifası beni ilgilendirmiyor banane.Ama 13 yılın hesabını vermesi gerekmez mi.En son seçimde Erdoğan'ın adaylığı için imza atan kendi değilmi.Siz makamdayken Erdoğan yanlış yapıyor sözünü duydunuz mu neden istifa etmemiş.Bakın bakan iken kendi hakkında chp nin birçok iddiası var ne oldu onlar.Erdoğanda akp den ayrılıp ittifaka katılsa odamı temiz olacak.Ben herkes kendi hesabını versin diyorum.

    Yanıtla (5) (16)
  • diyarbekir dağkapı / 27 Kasım 2022 13:22

    kurulduğu günden beri takip ediyoru. çok kibar.temiz,becerikli ve işine hakim bir adam. tam bir devlet adamı. bu seçim yada diğerinde başbakan veya cumhurbaşkanı olacak inşallah...

    Yanıtla (14) (1)
  • Millet / 27 Kasım 2022 13:19

    "2003'TE O YAPIYLA BİRÇOK ZORLUĞU ATLATTIYSAK, BUNDAN SONRAKİ DÖNEMDE DE İÇERİDE VE DIŞARIDA NE OLURSA OLSUN, EKONOMİMİZ SAĞ SALİM YOLUNA DEVAM EDECEKTİR.'' Bu söz 2007 yılında babacan tarafından söylenmiş ne oldu satıp kitleri tüketime harcadınız dış borç arttı bu durumdan tabi ki önce Erdoğan sorumlu ama siz bugün benim dönemimde şöyle başarılıydım diyorsunuz sizin de vebaliniz yok mu.

    Yanıtla (2) (6)
  • Bekir Sami Bilyay / 27 Kasım 2022 13:17

    Umudumuz Babacan ve liyakatli kadroları…..

    Yanıtla (7) (2)
  • Düşünen Adam / 27 Kasım 2022 13:16

    Sayın Ali BABACAN ve politikalarının, siyaset yapma tarzına getirdiğini kalitenin Türkiye’nin geleceği için büyük umut olduğunu düşünüyorum. Siyasi ve bürokratik rollerin dağılımında ilişkisel kayırmacılığa, nepotizme ve kamu yönetimindeki genel bozulmaya karşı, partisinin verdiği “erdemliler savaşı” ve böyle gelmiş böyle gider anlayışıyla mücadele etme tarzı” yazılı ve görsel basında yeterince takdir edilmese bile milletimizin kadirşinas gönlünde gerekli karşılığı bulacaktır.

    Yanıtla (12) (1)
  • Selahattin Çağır / 27 Kasım 2022 11:11

    Yoldaşları kim? Bana arkadaşını söyle,sana kim olduğunu söyleyeyim.Sayın yazar savunan adam dan buraya savrulmak.Allah insanın sonunu hayırlı kılsın.Kişi sevdikleri ile beraberdir.

    Yanıtla (12) (10)
  • Akademisyen / 27 Kasım 2022 13:03

    Evet, ben öbür dünyada Ali Babacan ile aynı yerde olmaya razıyım, siz de inşallah sevdikleriniz ve onların muhteşem ortakları ile birlikte olursunuz.

    Yanıtla (3) (1)
  • Ahmed 61 / 27 Kasım 2022 13:01

    Nice merdaneler geldi geçti siyaset meydanından.Hani nerde,şimdi esameleri okunmuyor hiç birinin!Toplum: marjinal partilere pirim vermez,guruplarada,kişilere'de.

    Yanıtla (3) (6)
  • Mamosta / 27 Kasım 2022 11:55

    Akp, seçimleri kaybedince dağılacaktır. O zaman Babacan o cenahın lideri olacaktır. Bence Babacan bunun hazırlığı içinde. Gelecekte siyasette söz sahibi olacaktır. Demokrat kişiliği en değerli özelliği.

    Yanıtla (10) (6)
  • Cetin / 27 Kasım 2022 12:56

    Tavuk rüyasında darı görürmüş.

    Yanıtla (4) (5)
  • Karar Okuyun / 27 Kasım 2022 01:11

    CB adayim Kilicdaroglu, basbakan adayim Babacan'dir. Diger liderler de basbakan yardimcilari olabilirler. Bu listeyi ilan ederek secime girsinler en az yuzde 60 oy alirlar. Ama ne yazik ki arka planda cok ayak oyunu var. Ozellikle Iyi parti truva ati rolu oynuyor. Gecen secimde tek aday firsatini kacirdilar ve Erdogan'i sectirdiler. Bu secimde de bir firsati daha kaciracaklar ve memlekete yazik edecekler.

    Yanıtla (22) (8)
  • Misafir / 27 Kasım 2022 08:07

    İyi parti aynen öyle yaptı.

    Yanıtla (1) (1)
  • Turgay / 27 Kasım 2022 12:48

    Geçen sefer dediğiniz Muharrem İnce'nin seçimi ise Meral hanım çok doğru yapmış.

    Yanıtla (2) (0)
  • Hakkı sÖYLER / 27 Kasım 2022 12:33

    Sayın BABACAN ve DEVA Türkiye de daha önce yapılmamış bir modelle siyasi parti kurdu. Lidere odaklı değil ilke ve prensiplere dayalı ,işinin ehli genç ilk defa siyasete giren yönetimler umarım yine bir ilki başaracak ve T.C ni hak ettiği seviyeye getirecektir.Oyum ve Desteğim DEVA olana..

    Yanıtla (12) (2)
  • Baki / 27 Kasım 2022 11:20

    Sayın Ahmet TAŞGETİREN bu kadar söze gerek yoktu. Sayın BABACAN"nın görev süresinde 2002 yılında toplam dış borç 130 milyar dolar, 2015 yılında dış borç 405 milyar dolara çıkmış. Bunu yazabilseydiniz aslında taşı tam gediğine koymuş olurdunuz. Ama maksat üzüm yemek değil bağcıyı dövmek olunca...Hadi sizin anlayabileceğinizi umduğum dilden konuşayım; " Ananızın, babanızın hatta sizin aleyhinize de olsa şahitliği düzgün yapın".

    Yanıtla (11) (22)
  • Okur / 27 Kasım 2022 11:34

    Peki gelir ne olmuş ne kadar artmış? Borcun gelire oranı ne kadarken ne karara düşmüş? Siz de bunu yazıp adil şahit olsaydiniz.

    Yanıtla (8) (2)
  • Millet / 27 Kasım 2022 12:19

    Borç artmış fatih Erbakan diyorki babacan için sizin zamanınızda ülke daha çok faiz ödedi bugünden bile fazla.Babacan zamanında pandemi,darbe,Karabağ,Suriye,Akdeniz, Ukrayna savaşı yoktu üstelik ama Telekom,Tüpraş,Petkim,sema daha onlarca kit satıldı şimdi yok.Bugün o kurumları 100 milyar dolara yapamazsın.Onlar satılmasına rağmen dışborç artmış kurumlar gitmiş sen gelir diyorsun.

    Yanıtla (1) (5)
  • SAEZ / 27 Kasım 2022 12:32

    Ekonomi bilmediğiniz açık, dış borçtan ziyade ekonominin büyüklüğüne göre borcun kıyaslanması gereken “dış borcun milli gelire oranı” babacan iş başına geldiğinde %70 iken %20lere kadar onun döneminde düştü.

    Yanıtla (1) (2)
  • Umut Emiroğlu / 27 Kasım 2022 12:23

    Babacan’ın ekonomi yönetimini “çok iyi” olarak değil de “iyi” olarak değerlendirmek gerek. Kemal Derviş’in programına devam etti. Dünyada likidite bolluğu olan bir dönemdi ve ucuz para bulabiliyorduk. Çünkü AKP’de vizyon sahibi denilebilecek isimler hala vardı ve hükümet AB perspektifi çerçevesinde dünya ve komşularımızla barışık bir politika izliyordu. Sonra parti içinde Erdoğan tek hakim oldu. Saçma işler başladı ve prensip sahibi insanlar AKP’yi terk etmeye başkadı. Babacan mevcut siyasiler i

    Yanıtla (12) (2)
  • Yaw hehe yayınlama / 27 Kasım 2022 03:00

    Sıkıntı ne biliyormusun daha önce de fesat yolsuzluk hukuksuzluk vardı fakat istatiksel bilimine göre bu yapılanların yüzde 1 i bile etmez. Bunu bütün skalardaki gerilemeleri tara anlarsın. En önemlisi eğitim skalası. Bir bebeğin temiz geleceğini umudunçalmak en büyük haram..ihbar mekanizması aktifti suçu işleyen utanıyordu din istismarı yapmıyordu gibi güzel şeyler vardı sizinle gök yıkıldı ar damarı çatladı din iman gitti..işte bu yüzden sadece tcye değil bütün insanlığa tehditsiniz.

    Yanıtla (9) (1)
  • ülkesini seven vatandaş / 27 Kasım 2022 12:09

    Çok sert, bir o kadar da isabetli bir analiz olmuş...

    Yanıtla (0) (0)
  • ülkesini seven vatandaş / 27 Kasım 2022 12:07

    Bizler yüzlerce yıldır ahlaki değerlerini yitiren bir toplumuz...Doğrularımızın değil güçlünün peşinden gidiyoruz.. Kelli felli ,isminin önünde bir sürü ünvan- ı olan şahsiyetlerin reisin yanlışlarını olumlama , bunu da tamam biliyoruz görüyoruz yanlışlar var ama oy verecek kimse yok diyerek te dolaylı olarak ahlaksızlarını da itiraf ettiklerinin farkında bile değilller.Bu insanlar la aynı ülkenin vatandaşı olmaktan bile utanıyorum. Bu süreçte de en çok dindarlar sınıfta kaldı...

    Yanıtla (4) (1)
  • Cetin / 27 Kasım 2022 11:56

    Ülkemizde ;siyasiler ve aydın insanlar yolun sonuna doğru pusulayı kaybediyorlar.Halk tüm emekleri üzerine kalın kırmızı çizgi çizer.onun için biraz objektif yazı yazılmasını umut ediyorum.

    Yanıtla (1) (1)
  • Rasyonel / 27 Kasım 2022 11:43

    Bu ülkeyi yetimin malına göz dikmeyen, kendine teslim edilen hazineyi milletin emaneti olarak gören, iyi yetişmiş, gayretli, evrensel bakış açısına sahip, güven veren, bağırmayan, cagirmayan, suçu dış güçlerde değil kendinde arayan arayabilecek bir lider ayağa kaldırabilir. Bu özelliklere en çok ALİ BABACAN sahiptir.

    Yanıtla (13) (5)
  • Hasan hüseyin / 27 Kasım 2022 11:27

    Mevcut iktidarın haricinde kim olursa olsun.Ülkeyi borç batağına getiremezdi.

    Yanıtla (6) (1)
  • hatip / 27 Kasım 2022 11:27

    Ali Babacan önümüzde ki süreçte siyasetin en önemli aktörü olacaktır.

    Yanıtla (8) (3)
  • OKUR / 27 Kasım 2022 10:50

    Babacan, -Adalet ile, -Liyakat ile, -İstişare ile (ALİ) ülkemizi kötü gidişten kurtaracak kişidir.

    Yanıtla (11) (5)
  • GİRESİNLİ / 27 Kasım 2022 10:42

    Altılı masa tam teknokratlar hükümeti.Ortak paydalar,Türkiye gerçekleri ve de akıl bilim ,uzlaşı ve istişare.Ülkenin kurtuluşu için tam bir umut ışığı.

    Yanıtla (15) (8)
  • musto / 27 Kasım 2022 10:26

    Medyanın gücü...Darbe sonrası 2,parti öne çıkıyordu..Özal'a şans verilmiyordu..Darbecilerin engellemelerine rağmen bir anda ekranlarda halkın sevgisini teveccühünü kazandı...Bu insanlar bir kaç kanal dışında hedeflerini anlatamıyorlar..Erdoğan başına gelecekleri yıllar önce bildiğinden tedbirini aldı.Tüm basını ekranları kendine bağladı.Milletin malı TRT,akp,nin malı oldu.. Esnafın çiftçinin bankasını basını ele geçirmek için kullandı. RTÜK,denen ucubeyi de muhalefetin başına bela etti...

    Yanıtla (23) (2)
  • Turgay / 27 Kasım 2022 00:20

    Erdoğan 6'lı masadan herhangi bir lider ile böyle bir programa çıksın oy oranı %20'nin altına düşmezse ben bir şey bilmiyorum.

    Yanıtla (31) (3)
  • Yazık / 27 Kasım 2022 10:25

    Kendisi de bunu bildiğinden çıkamıyor tartışma programlarına. Ben de artık siyaset üstü liyakatlı insanların öne çıkmasını istiyorum. Tabii mecbur kalırsak Kılıçdaroğluna da oy vereceğim ama aklım daha genç, zeki, bilimsel yolda yetişmiş, devlet tecrübesi olan, dünyayı tanıyan, insanlık değerleriyle donanmış bir cumhurbaşkanı özlemim var. Bir de avaz avaz bağırmasın. SAKİN GÜÇ olsun.

    Yanıtla (8) (0)
  • Ddt / 27 Kasım 2022 09:21

    Sn Babacan, hepimiz/ herkes için bir ŞANS, UMUT ve İŞİN EHLİ” dir. Hem EKONOMİ, hem DIŞ POLİTİKA hem İÇ HUZUR ve BARIŞ” ın teminâtıdır. Türkiye nin AYDINLIK ve YENİ YÜZÜ” dür. (Sn Kılıçdaroğlu, görevini lâyıkı ile yapmıştır, dinlenmesi uygun olur)

    Yanıtla (21) (2)
  • Beacon / 27 Kasım 2022 09:10

    Babacan'in tahsili, ekonomi bilgisi tartismasiz mukemmel. Yasi da musait. O'na ulkenin parlamenter sisteme gectikten sonra ihtiyaci olacak. Ancak sorun muhafazakar- liberal goruntusunde (veya oyle olmasinda), ve bir de Kurt politikasi hakkinda goruslerinin berrak olmamasinda. Bu da onun dar bir tabana hitap etmesi sonucunu doguruyor. Goruslerini daha netlestirir, Ataturk milliyetcisi kitleyi de kazanabilirse gelecegin "Basbakani" gozuyle bakabiliriz.

    Yanıtla (16) (2)
  • Marasli / 27 Kasım 2022 09:09

    İktidarın ihtiyacı yok

    Yanıtla (1) (0)
  • Karar Okuru / 27 Kasım 2022 08:56

    "Cumhurbaşkanı Erdoğan pek arzu etmiyor bu tür karşılaşmaları, o tekli sunumlarla halkla buluşmayı tercih etti hep. Kendi kitlesinin bununla yetindiğini düşünüyor muhtemelen." Bu kitlenin özelliği: Tek beyin, tek halk, tek düşünce, tek ses. Bu kitlede aykırı düşünceler, muhalif sesler, karşıt görüşler, farklı duygular derhal reddedilip kitleden dışlanır. Kendi içlerine gömüle gömüle büyüdüklerini sanırlar. Maddi olarak büyüdüler bugüne kadar. Manevi olarak küçüldüklerini yakında görecekler.

    Yanıtla (10) (1)
  • Kürsü / 27 Kasım 2022 02:08

    Sayın Taşgetiren, Bir siyasi hareketin gerçek performansını gösterebilmesi için demokratik bir ortam, tarafsız bir medya, yazarlar ve siyasi kadırolarla birlikte yapılacak toplantı ve miting alanlarıdır. İktidar, elindeki devlet gücünü kullanarak her türlü toplantı, miting ve siyasi propagadaları engelleyecek, tanıtım için hazırlanan reklamlarını, ulusal ve yerel TV lere yayınlatamayacaksın, her türlü engelle karşılaşacaksın ve performans göstereceksin. Vallahi işleri zor.

    Yanıtla (1) (3)
  • Millet / 27 Kasım 2022 08:37

    O zaman sana soru akp ilk seçimine girerken Erdoğan yasakladı.Medya CHP nin elindeydi ama akp kazandı babacanda vekil bakan oldu.Şimdi laf ediyorsun ama kendini yalanlıyorsun İBB ve Ankara yı nasıl aldı bak tüm imkanlar akp de idi .Ayrıca babacan en son seçime kadar akp deydi bugün dert yanıyor ama akp deyken ses çıkarmadı haksızlık var dedimi hayır.Babacan daha seçime girmedi akp deydi tüm güçte akp deydi.itiraz ettiğini gördünmü.milleti ikna et yeterli milletimiz feraset sahibidir

    Yanıtla (6) (3)
  • SG / 27 Kasım 2022 08:20

    Davosa geleceğin liderlerini ve yöneticilerini çağırırlar.Babacani bir kaç kez Davosa çağrıldı.Fakat Babacan ve Abdüllatif Şener yapılanlara rıza göstermediler.Joleli Yiğit Bulut külliye de ve ekonomi kurulunda başdanışmanı. .

    Yanıtla (11) (2)
  • Hatice harmanci / 27 Kasım 2022 08:18

    Birlik olun. Dışarıdan bakan sizi yekvücut görsün. Dalından kopan yaprak, rüzgarın oyuncağı olur."

    Yanıtla (7) (1)
  • Puğar / 27 Kasım 2022 08:16

    Başarı için, önce yoldaş sonra yol, ilkesi başarıyı getlirmiti Babacan'da . Ahmet Bey şimdi yoldaşları kim?

    Yanıtla (3) (9)
  • Ömer Nuri ÇAĞLAR / 27 Kasım 2022 07:56

    Sevgi Kardeşlik DEVA da Birleştik Özgür Zengin Mutlu Huzurlu Tam Demokratik Büyük Güçlü Türkiye için Ali BABACAN ve DEVA Kadroları Sevgiyle Geliyor İnşalllah.

    Yanıtla (14) (2)
  • Sönmez / 27 Kasım 2022 07:50

    Sayın Babacan'ın son programını ben de seyrettim. Bu kadar dürüstlük, bilgi, tevazu, sakinlik, herkesle barışık, hazırlık, çalışkanlık, dünyada kendini kabul ettirme...Adamda herşey var. Eğer bu ülke insanı Sayın Babacan'a hakettiği değeri vermezse kendine yazık eder.

    Yanıtla (33) (4)
  • H OKUR / 27 Kasım 2022 06:53

    Babacanı tebrik ediyorum.Her konudaki hazırlıklarını Eylem Planları halinde her toplantıya her mülakata getirmesini de takdir ediyorum. İYİ Parti de agressif Y Ağıralioğluna saygısız ve hafif konuşmalar yaptıradursun Akşenerin kaşıkla kazandığını Babacana kepçe ile aktardığının da farkına varsın.Benden söylemesi. Babacan Rüzgarı , dip dalgası geliyor.iyi ki de geliyor.

    Yanıtla (21) (4)
  • Sahin / 27 Kasım 2022 06:00

    6"lı masayı bırak . Erdoğan 21 yıl boyunca hiç bir muhalif parti başkalarının açık oturum davetlerini kabul etmemiş.. Tartışmaya cesaret edememiş.. Avrupada Her ay muhalifler iktidarı canlı yayında sorğular. Erdoğan danışmanlarının hazıladığı metinleri ekrandan Okuyarak proboğanda yapıyor .Onu bile beceremiyor.Orda bile hata yapıyor.

    Yanıtla (14) (4)
  • YAVUZ KARAHAN / 27 Kasım 2022 04:16

    Ülkemizi Recep Beyden daha iyi ve adil yönetecek, gerekli eğitimi almış, binlerce insanımız var ama artık dizginler Recep Beyin elinde. Sn. Ali Babacan yıllar önce onun önüne özenle, ciddiyetle ve açıktan dikilmeliydi; çok geç kaldı. Saygılar.

    Yanıtla (7) (6)
  • Mehmet / 27 Kasım 2022 03:43

    Sn yazar Proğramı ve diğer çalışmaları yakından izleniyor.Tıpkı rahmetli Özala ve Adnan kahveciyi çağırıştırıyor.liyakak vede tecrübe dolu vizyoner bir devlet adamı. Siyasi arenada kıymeti bilinmezse ülke olarak çok şeyvkaybederiz. 6.lı masa yol haritası seçim öncesi ve devamı yol haritalarının ülke sorunlarınınni çözümünde izlenecek temel politikalarda önceden hazırlanmış çok önemli rehberlik vede akil adam rolü ile katkı sunduğu gayet açık görünüyor.Sorunlara reçete yazmış özgüveni var

    Yanıtla (9) (6)
  • Sahin / 27 Kasım 2022 03:13

    Erdoğan"da o cesaret o özgüven olsaydı, Kılıçtaroğlu "nun gel seninle istediğin televizyonda danışmanlarınıda yanına al gel tartışalım .teklifine olumlu cevap verirdi. Yandaşlarına televizyonlarda gazel okumaya benzemez. Bu gün iktidardaysa bu yüzden .Medyaya bile tahammül edemiyor Haberler hep kendi medyası versin istiyor.

    Yanıtla (13) (3)
  • Kürsü / 27 Kasım 2022 02:24

    Bence, oy potansiyeli düşük olsa da, iktidarın altılı masada en koltuğu lider, Babacan. Siyasette bu işler hemen olmuyor. Mücadelesiz, meşakkatsiz ve önüne gelen engelleri aşmadan gelen başarı pek kalıcı olmaz. Hele bu milletin derdi ile dertlenmeden hiç olmaz.

    Yanıtla (3) (2)
  • Ad / 27 Kasım 2022 02:14

    Sayın Tasgetiren 2002 ...2010 yiilari arasındaki ödenen faizi o günkü dolar kurlarina bir bölunuz..bu günku rakamların %50 fazlasıdır...Hastalık o dönem de başladı...Sayın Babacan ekonomi yönetiminde iken sanayiye kaynak aktarımı çok sınırlı kaldı...cari açık patladı.......,...

    Yanıtla (6) (10)
  • Sahin . / 27 Kasım 2022 01:48

    Babacan Ortadoğu Teknik üniversitesini birincilikle bitirmiş bir ekonomist. Ayrıca ABD,de eğitim almış 6 ,lı masa seçimleri kazanıp iktidara geldiğinde Ekonomi lafla değil icraatla liyakatla şahlanacak . Ekonominin kitabı o zaman yazılacak. Bundan hiç kimsenin şüphesi olmasın. Erdoğan hiç bir zaman yanında olanların başarılı olmasını istemedi. Bunlardan biride Babacan"dı.Başarılı olanlarları kıskandı. Çünki tek adam sistemi istiyordu.Onuda başarırken ülkeyi batırdı.

    Yanıtla (31) (9)
  • Kaya / 27 Kasım 2022 01:20

    Ben de izledim. Hamaset yapmadan konuşabilen -belki tek- bir lider. Daha doğrusu batı tipli bir orkestra şefi gibi. Bunda iyi lisan bilip, farklı kültür- insan tanımanın katkısı büyük. Bu gün değilse de ülkenin yarinlerinde yer alacak sanırım. Ekip de çok düzgün teknokrat denebilecek isimler var. Yolları açık olsun.

    Yanıtla (31) (6)
  • Boran / 27 Kasım 2022 00:39

    Sertlik ve öfke, kendine güvensizliğin neticesidir. Babacan sakin adam. Çünkü bilgili ve tecrübeli. Aklı selim sahibi. Vicdanına susturanlardan değil.

    Yanıtla (30) (4)
  • Karar okuru / 27 Kasım 2022 00:32

    Oy tercihimi millet ittifağından yana kullanacağım Ali babacan beyefendiye güveniyorum genç ve aktif

    Yanıtla (23) (3)
  • Suleyman ozcelik / 27 Kasım 2022 00:21

    28 Kasım da açıklanacak yol haritasında asgari ücret emekli maaşları ,enflasyonun nasıl düşürülecek ve en önemlisi alım gücünün nasıl tekrar arti ya geçeceği gibi konuların olması gerektiğini dusunuyorum

    Yanıtla (7) (0)