Asıl vahim olanı

Cumhurbaşkanı Erdoğan en son Aydın’da söyledi:

-Gelişmiş ülkelerde enflasyon 6-7 katına çıkmış durumda.

-Artık ipin ucunu kaçırdılar. Para genişlemesi ile şaşkın şekilde sağa sola yalpalıyorlar.

-Amerika’ya bak, enflasyon felaket, Avrupa’ya gelin aynı. Aradığınız gıda ürünlerini bile bulamıyorsunuz.

- Türkiye kendi rayında güvenle yoluna devam ediyor. Hamdolsun Türkiye’nin böyle bir sorunu yok.

Bunların ne Amerika ve Avrupa için ne de Türkiye için gerçek olmadığı belli. Amerika’da, Avrupa’da felaket yok (En yükseğinde enflasyon 6-7 bandında, marketlerde de ne ararsan var), Türkiye’de de işler kendi rayında güvenle yoluna devam etmiyor. (Enflasyon ÜFE’de yüzde 80, TÜFE’de 38. Marketlerde ürün var, ama fiyatlar el yakıyor, faturalar ise ödeme gücünü hak ile yeksan etmiş durumda.)

Cumhurbaşkanı’nın bunu bilmediği söylenemez. Bu kadar olaylardan kopuk olduğu da söylenemez. Cumhurbaşkanının, bunu halkın böyle bilmediğini düşündüğünü de söylemek mümkün değil. Mümkün değil, çünkü böyle bir şey, Cumhurbaşkanı’nın hadiseleri takip etmediği, kendisine doğru bilgi verilmediği, takip ediyor olsa bile doğru değerlendirmediği kanaatine yol açar. Böyle bir durumun Cumhurbaşkanına izafesi memleket için iyi olmaz.

Sayın Cumhurbaşkanı bunların doğrusunu biliyor olmasına, halkın bunların doğrusunu bilebileceğini görebilecek olmasına rağmen, neden halkın gözünün içine baka baka bu ifadeleri kullanıyor?

Bunun bir tek cevabı var: Onun da nazik biçimde ifadesi, “Halk ben ne söylersem inanır” şeklindedir. Daha kabaca ifadesi ise, “Benim tabanım saftır, lider idealizmi her şeyini etkiler, sözlerimin önünü arkasını didiklemezler, gerçek gözlerinin önünde olsa, ülke ekonomisi yangın yerine dönmüş olsa, hayat pahalılığı her gün ailesini, çoluğunu çocuğunu dağlasa bile -Liderimin bir bildiği vardır- derler, üstelik Amerika – Avrupa karşıtı olarak olumsuz ne söylenirse inanırlar, -Dış güçler- söylemi en kötü halde bile tutar vs…. ” şeklindedir.

Halk – taban değerlendirmesine ilişkin daha problemli tanımlamaları ise yazmaya elim varmıyor.

Ben bu bakışı çok sorunlu görüyorum, onu ifade etmeliyim.

Çünkü bu taban, muhafazakar – dindar özellikleri ile biliniyor ve bu yanıyla beni de içine alıyor. Yani kendimi sayın Cumhurbaşkanı’nın bu hitabının muhatabı olarak gördüğümde, “Ne yani, demekten kendimi alamıyorum, sayın Cumhurbaşkanı benim gözümün içine baka baka, hem Türkiye’nin hem de dünyanın apaçık gerçeklerini doğru olmayan biçimde yansıtırken beni ne zannediyor?” Bir şey daha: O tabanın ana özelliği “sadakat” ise, bu tarz yaklaşımlar “sadakat”in kötü kullanımı olmuyor mu?

Bu soru sayın Cumhurbaşkanı’nı sadece Aydın’da dinleyenlerin aklından geçmez. Çünkü bu ve benzer konuşmalar, tv kanallarından tüm Türkiye’ye taşınıyor, ayrıca ilk defa söyleniyor da değil.

Ayrıca Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın bu konuşması söz konusu ülkelerde de takip ediliyor. O ülkelerde bu konuşmalar nasıl değerlendirilir, bir ona bakmak lazım, bir de o ülkelerin bu sözlerin muhatabı olan Türk halkına ve yöneticilerin halkla münasebetlerine nasıl baktıklarına bakmak lazım.

Bir şey daha ifade etmek lazım burada: Ak Parti’de iletişim hassasiyeti olan hiç kimse belli ki sayın Cumhurbaşkanı’na “Efendim, bu sözler inandırıcı görünmeyebilir, sizin inandırıcılığınızı zaafa uğratır, insanlar hem Amerika – Avrupa’yı görüyor hem Türkiye’de yaşıyor” diyemiyordur. “Efendim elimizde bir tek sizin inandırıcılığınız kaldı, o da giderse…” gibi bir cümle kuramıyordur.

Ne denebilir ki? Böyle bir dünyaya geldik.

YORUMLAR (204)
YORUM YAZ
İÇERİK VE ONAY KURALLARI: KARAR Gazetesi yorum sütunları ifade hürriyetinin kullanımı için vardır. Sayfalarımız, temel insan haklarına, hukuka, inanca ve farklı fikirlere saygı temelinde ve demokratik değerler çerçevesinde yazılan yorumlara açıktır. Yorumların içerik ve imla kalitesi gazete kadar okurların da sorumluluğundadır. Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır. Özensizce belirlenmiş kullanıcı adlarıyla gönderilen veya haber ve yazının bağlamının dışında yazılan yorumlar da içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır.
204 Yorum
  • Ali Rıza / 19 Ocak 2022 13:39

    1400 yıl önce Muaviye'nin Küfelinin erkek devesine dişi deve dediği ve bunu orada bulunan Şamlılara tasdik ettirdiği rivayet olunur.

    Yanıtla (2) (1)
  • Karar okuru / 18 Ocak 2022 22:42

    Saf. Saaf. Saaaf.
    Bu kelimenin muhatabı, üstüne alınmayalı çok uzun zaman geçti. 20 sene gibi. Bütün şeytani oyunlara zulümlere, karakter suikastlerine, hor görmelere rağmen, sabrederek hedefe kilitlendi. Kişiliğini onurunu özgürlüğünü cesaretini bileğinin hakkıyla geri aldı. Ve bunu asla bir daha mankurtlara ve mandacılara teslim etmeyecek. Müminler için tarafınızdan yapılan arsız ve hayasız yakıştırmalar en yakın zamanda size iade edilecektir. Zamanı 2023.

    Yanıtla (0) (1)
  • Karar Okuru / 19 Ocak 2022 11:37

    TDK'na göre saf kelimesinin anlamları: Normal anlamları: Dizi, sıra, grup, katıksız, arı, katışıksız, halis, has, Mecazi anlamları: Kurnazlığa aklı ermeyen, kolaylıkla aldatılabilen, bön, safdil, iyi niyetli, art niyetsiz 22:52 ye sormalı. Yazar hangi anlamı kullanmış olabilir? Sizce hangi anlam olumluluğu, hangisi olumsuzluğu belirtmekte?

    Yanıtla (0) (1)
  • Erdem MASTAR / 19 Ocak 2022 09:24

    Ahmet bey siz bu zatı tanıyorsunuz yeni şafakta yazarken de soyleseydiniz sizin sözleriniz tesir ederdi yalana talana dolan itiraz etmediniz şimdimi aklınız başınıza geldi Basra harap olduktan sonra

    Yanıtla (1) (2)
  • Bi vatandaş / 19 Ocak 2022 00:06

    Ahmet hocamın söylemekten hicap duyduğu şey naifliginden geliyor. Ben soyleyim o zaman. Sn cumhurbaşkanımız gözlerimizin içine baka baka YALAN SÖYLÜYOR. Hemde dünyanın gözleri önünde tabanını nasil gördüğünü ilan ediyor. Çok şükür artık hitap ettiği kitlenin içinde degilim

    Yanıtla (1) (1)
  • Bekâ Sorunsalı / 18 Ocak 2022 21:53

    Akp seçmeni öyle bir anlayışa saplanmış ki! Erdoğan giderse Türkiye'nin Bekâsı geleceği kazanımları büyük sıkıntıya girer anlayışı... Yahu varsayın ki sabah kalktık emri-hak vaki olmuş, lillahilfatiha! Nolacak ülkemi batacak? Bu ülke insanı koca koca vasıflar yüklediği ne vazgeçilmezler gördü. Onlar şimdi yok ama Ülke çok şükür hala var. 15 Temmuzda da mı anlamadın, Sen varsan ülke var bekâ var.

    Yanıtla (7) (0)
  • Karar okuru / 18 Ocak 2022 22:52

    seçkin seçmenler iktidar ve başarının kişiye bağlı olmadığını okuyarak düşünerek öğrenmiştir. İktidar kişilere bağlı değil. Büyük iradeye bağlı olduğunu bilir. Bilir ki eğer Erdoğan olmazsa başka bir şahsiyet kaldığı yerden devam edecek. Önemli olan bu davanın yükselerek devam etmesidir. Sizi avutuyorlar. Her gün daha bir güçle yukarı doğru çıkacaktır.Daha güçlü ve çoğalarak.

    Yanıtla (1) (0)
  • Seralı ömer / 18 Ocak 2022 22:30

    Bunun lamı cimi yok Ahmetbey dolaylı yönden yalanın dik alasımı desek siz inceliginizden yazamadınız sanırım. Ben Avrupada yasıyorum bunlar ne anlatıyorlar.....

    Yanıtla (1) (0)
  • Karar Okuru / 18 Ocak 2022 21:56

    Haksızlık ediyorsunuz siyasilere ve yazarlara! Hiç kimse Yeliz kadar güzel yalan söyleyemez.
    https://www.youtube.com/watch?v=-25UdZvMqJQ
    Dinleyin ve rahatlayın. Bu yalan dünyada "Yalan"ı dinlemek kadar güzel bir şey yok.

    Yanıtla (3) (1)
  • Celâlettin SARGIN / 18 Ocak 2022 21:30

    DOST ACI SÖYLER AMA DOĞRU SÖYLER.TUTMAYANLARIN VAY HALİNE

    Yanıtla (3) (1)
  • Celâlettin SARGIN / 18 Ocak 2022 21:26

    DOSTUN BU İSABETLİ SÖZLERİNİ DİNLEMEYENİN VAY HALİNE

    Yanıtla (2) (1)
  • Karali / 18 Ocak 2022 21:00

    Sahi sayın yazar size ikiyuz kişi yorum yazmış havuzdakilerin yazılarına iki yorum gelmiyor hiç dusunmezlermi sütçü beygiri çok güzel bir hikaye

    Yanıtla (1) (0)
  • Kararli / 18 Ocak 2022 20:55

    Avrupa'da Amerika'da raflar ağzına kadar dolu üstelik enflasyon alım gücü bir kat zayıfladı bizde gerçek enflasyo yüzde seksen akaryakıt fiyatı sekiz liradan 14 e çıkmış ikiay içinde yani yüzde seksen artmış başka göstergeye gerek yok butoplum herşeyin farkında dış gucleri yemiyor Bahçeli'nin milli bekasida tükendi gitmiyor....

    Yanıtla (2) (0)
  • ÖTÜKENLİKURT / 18 Ocak 2022 11:56

    Sayın hafız efendi bana hitap etmiyor çok şükür.Ben onun tarif ettiği hitabettiği aya 4 şeritli yol yapılacağına inanan kesimden değilim.

    Bu sözlerin diğer ülkelerde dinlendiğini ve kendisine yalancı dendiğini kavrayamıyor, çünkü o hala gofret satıcısı! Devlet başkanı olabilmek için devlette pişmek lazım. Çerçi dükkanını bırakıp oraya oturunca devlet adamı olunmaz.

    Aborjin yerlilerinin reisi Takomoto'yu Merkel'in koltuğuna oturtsanız Almanya'yı güzelce yönetebilir mi):

    Yanıtla (32) (3)
  • Cenk Cemil / 18 Ocak 2022 14:33

    Almanya dediğin devlet bir kere yüzde-yüz bağımsız bir devlet değil bay Kurt ! İkinci cihan harbinde uğradığı hezimet sonrası bu ülkeye ABD bir daha sal çıkmamak üzere öyle bir çöreklenmiştir ki, yönetiminde Merkel olmuş, Takomoto olmuş hiç farketmez diyorum. Ülkelerin ne kadara bağımsız olduklarını iyi bir araştır diyorum !

    Yanıtla (7) (28)
  • Harun / 18 Ocak 2022 17:37

    Almanya da amerikalılarin nükkerr silah bulundurduklari askeri üsleri var. Bunlardan biri Heidelberg sehrinde bulunuyor.

    Yanıtla (3) (3)
  • Bilemedim şimdi. / 18 Ocak 2022 18:49

    Keşke biz de bağımsız olmayan Almanya gibi olabilseydik barim.Her konuda ama....:))

    Yanıtla (3) (3)
  • Karar okuru / 18 Ocak 2022 19:31

    Almanya dediğin devlet çok büyük ve soğuk savaş sonrası batı ittifakında. 300 milyar Euro’luk dış ticaret fazlası var Nerede ise dev çin kadar.

    Yanıtla (1) (0)
  • muzaffer / 18 Ocak 2022 20:47

    İncirlik nedir acaba.

    Yanıtla (1) (0)
  • Köroğlu / 18 Ocak 2022 16:34

    Reis in Avrupa'da yoksulluk var , gıda kıtlığı var dediği konuşması beni Ak partiyi destekleyen birisi olarak beni derin bir hayal kırıklığına uğrattı , Reis üç beş oy uğruna bu yalanı , halkı aptal yerine koyarak, söylememeliydi. Avrupa da yaşıyorum, buralarda yokluk yok , açlık yok , ekmek kuyrukları yok. Hesap ödeyecek müşterilerin kasalarda oluşturduğu kuyruklar var.

    Yanıtla (14) (2)
  • Halk / 18 Ocak 2022 20:13

    Koroglu reisini tanidin mi. Senin reis avrupada asi parayla yapiliyor dedi. Butun avrupa ve amerikanin enflasyon toplami 35 ijen turkiyede tuikin gercek olmayan rakamlarina gore enflasyon yuzde 36.08. Reis yarattigini enflasyona bakmiyor amerikayi avrupayi dert ediyor.

    Yanıtla (1) (0)
  • Yolun sonu / 18 Ocak 2022 20:06

    Erdoğan'a ne nasihat fayda veriyor ne musibet. Eskiler, benim oğlum bina okur, döner döner yine okur, derlerdi. Bugün, yine ve yeniden: "Benim bir iddiam var; faiz sebep, enflasyon neticedir. Nitekim de neticesi, kendini gösteriyor. Enflasyon, düşüşe girmiştir, girecektir. Bu bir defa kesin". Hacım, kesin olan bir şey var, bu cahil inadıyla halka zulmediyorsun ve bu seni bitirecek.

    Yanıtla (4) (0)
  • mehmet erşahin / 18 Ocak 2022 19:30

    Ahmet Taşgetiren hocam sizi uzun süredir takip ediyorum, Dünya görüşümüz uyuşmuyor ancak, bende aynı sizin gibi düşünüyorum. toplumu sürüsü gören insanların hezeyanı olduğunu düşünürken o toplum adına utanç duyuyorum sizin gibi.

    Yanıtla (0) (0)
  • insan haklari savunucusu / 18 Ocak 2022 19:28

    Durmadan yalan konusuyor cunku AK Parti secmeninin cogunun her soyledigine inandigini biliyor. Bu insanlar sadece havuz medyasini okuyor. Okumak da denmez, cogu haber basliklarina bakar. Muhalif medyayi okumaz. Dar bir dunyada yasarlar. Ekonominin kotuye gitmesi, gecim zorlugu gibi olaylari da dis mihraklarin oyunu olduguna inanmislardir.

    Yanıtla (3) (0)
  • Karar Okuru / 18 Ocak 2022 19:27

    gurbetçiler ne düşünüyor acaba?

    Yanıtla (1) (0)
  • karar okuru / 18 Ocak 2022 17:04

    At yarışlarına meraklı olan sütçü arabaya koştugu beygiri yarışa sokmuş. yarış başlamış sütçünün beygiri en arkada. sütçü ile dalga geçmişler. sütçü ben öyle bakmıyorum demiş, aslanım hepsini önüne kattı kovalıyor. rakamlara bir de böyle bakmak lazım.

    Yanıtla (25) (1)
  • ahret sualleri / 18 Ocak 2022 17:25

    bu sütçü hangi partinin seçmeni acep?

    Yanıtla (11) (0)
  • karar okuru / 18 Ocak 2022 17:49

    yazamam.

    Yanıtla (8) (0)
  • Karar okuru / 18 Ocak 2022 19:28

    Bu tipik bir Ortadoğu hamasetinin hicvi.

    Yanıtla (1) (0)
  • M.NURI GOREN / 18 Ocak 2022 19:11

    Bu cümlesinin sonuna mutlaka ‘’Hamd olsun !’’ İfadesini de eklemiştir.Dinleyiciler de kendisini müthiş alkışlamış olmalıdır ve ardından ‘’Allah seni başımızdan eksik etmesin!’’çığlıkları atmışlardır…

    Yanıtla (3) (0)
  • Okur Yazar / 18 Ocak 2022 18:58

    Kendi ailem ve eşimin ailesi, içinde çok üst düzey dini bildiğim halde anladım ki bir kıymeti yok sebebini araştırdım ki sebep partilerinin dinlerinin önünde gelmesi.Ellerinde hakikati ölçecek şey Arabın putuna tapması gibi bir şey. yani kurtarıcı olarak Allah Teala'nın kuralları değil kendileri gibi bir insanı kurtarıcı görüyorlar. Acıyorum kahroluyorum kızıyorum ama yapacak bir şey de bulamıyorum .Vasıl Bin Ata'ın hesabı terkettim onları kalben ve mekan olarak benden uzak olsunlar.

    Yanıtla (2) (0)
  • Okur Yazar / 18 Ocak 2022 18:58

    Kendi ailem ve eşimin ailesi, içinde çok üst düzey dini bildiğim halde anladım ki bir kıymeti yok sebebini araştırdım ki sebep partilerinin dinlerinin önünde gelmesi.Ellerinde hakikati ölçecek şey Arabın putuna tapması gibi bir şey. yani kurtarıcı olarak Allah Teala'nın kuralları değil kendileri gibi bir insanı kurtarıcı görüyorlar. Acıyorum kahroluyorum kızıyorum ama yapacak bir şey de bulamıyorum .Vasıl Bin Ata'ın hesabı terkettim onları kalben ve mekan olarak benden uzak olsunlar.

    Yanıtla (0) (0)
  • Vatandaş Adem / 18 Ocak 2022 18:02

    EYTliye gelince “emekli olacak gidip başka bir işte çalışacak,çift dikiş ”,sarayda yaşayan danışman sürüsü kamu bankaları,kamu şirketlerinde yönetim kurulu üyesi olur o “çift dikiş” olmaz.Üstelik görev aldığı şirket hakkında bilgisi,belgesi,eğitimi de yoktur. Kamu kaynakları “yağma Hasan’ın böreği “ gibi talan edilir,diplomasının sahte olduğu mahkemece belgeli bir güreşçinin kamu bankası yönetim kurulu üyesi yapılması gibi.

    Yanıtla (13) (0)
  • karar okuru / 18 Ocak 2022 17:52

    Yalan söyleyen tarih utansın.

    Yanıtla (2) (2)
  • Melek / 18 Ocak 2022 07:05

    Doğru söylüyor eveto kadar arttı ama oralarda hiç yok gibiydi aynen öyle Türkiye'de her zaman oralardan kat kat yüksek enflasyon vardır.pandemi nedeniyle Dünya'da her yerde arttı birde sizler doğruyu yazabiilseniz ,bu yazdigim bu yazıyı yayinlamassiniz

    Yanıtla (3) (37)
  • Karar okuru / 18 Ocak 2022 09:51

    Keşke oralara gidebilsek. Müslüman olarak oralarda daha fazla sınanırız.

    Yanıtla (15) (0)
  • Günaydın / 18 Ocak 2022 09:52

    Batıyı kötülemek olmaz tabi. Bunlara uymaz. İlla kendimizi kötü durumda batıyı süper durumda gösterirler. Biz ağzımızla kuş tutsak bu batıcıların yanında hiç bir değeri olmaz. Böyle bir kompleks içindeler

    Yanıtla (2) (31)
  • Okur / 18 Ocak 2022 13:58

    Sabah işe gittiğinde üstüne giydiğinden, kullandığın eşya ve teknolojiye kadar, günlük yaşamından, ezan dinlediğin hoparlöre kadar batının tasarladığı, ürettiği Sistemle yaşıyorsun ve yaşayacaksın. Kompleks işi kurtarmadığı gibi “ helva demekle de ağız tatlanmıyor”. Şöyle bizden dünya ya armağan bir buluş, teknoloji sistem bir katkı var ise yazarsanız bilgileniriz. Adamlar antik Yunandan, Romaya, Büyük Britanya İmparatorluğundan, Alman İmparatorluğuna ve bu günki ABD ye kadar hep üretiyor.

    Yanıtla (17) (2)
  • Tünaydın / 18 Ocak 2022 14:00

    Kompleks Ortadoğu işidir ne yapalım. Şu ağızla tutuğumuz kuş ne bir öğrensek.

    Yanıtla (10) (2)
  • Batı budur. / 18 Ocak 2022 15:28

    Kongo, 1885 yılında gerçekleştirilen Berlin Konferansından sonra Belçika Kralı II. Leopold’ün tapulu toprağı haline getirildi. Leopold; altın, pırlanta, kauçuk, kereste ve fildişi gibi Kongo’nun yerel halkına ait olan bütün doğal kaynaklarını, herkesi köle gibi zorla çalıştırarak sömürmüş ve bir kez bile Kongo topraklarına ayak basmadan inanılmaz bir servet edindi.

    Yanıtla (6) (2)
  • Kuş / 18 Ocak 2022 16:12

    Anlayabildiğim kadar; ağız insan, kuş da haram oluyor:)

    Yanıtla (1) (1)
  • karar okuru / 18 Ocak 2022 16:48

    sen agzınla kuş değil nefesini anca tutarsın bayım. hasetlik yapma, çalış senin de olur.

    Yanıtla (1) (0)
  • Karar okuru / 18 Ocak 2022 19:39

    Evet odur!! Sen tavuğu kesip yerken tavuğun fikrini alıyor musun? Ya da vaz geçiyor musun?? Ne diyorsun Allahın bize verdiği nimet. Belçikalı da Afrikada kongoyu Allahın nimeti gördü sömürdü. Şimdi artık o dönem sona erdi allahta ama Kongolu’lar özgürlük mücadelesi veren liderlerini devirdiler. Yine gidip bir tür bağımlı oldular. Bizim Osmanlı da çok uğraştı koloniler oluşturmaya ama beceremedi çünkü sanayi yok, bilim yok neyi sömürecek kılıç hakkı ile yağmalamaktan başka!

    Yanıtla (1) (0)
  • Arifasya / 18 Ocak 2022 15:25

    Dunyada hersey ucuzlarken,bizimkinin yari fiyatina enerji kullanirken niye soyleyip te bizde dusurelim denmiyor.kotuyu ornek gisterip millete bolu beyi kesilmek ikiyuzluluktur.avrupada milli grlirin 40/50 bin dolar oldugunu da soyleyin ya.8 maas alan var mi?vergi ustune vergi var mi?hangi ulkenin butcesinin yuzde85 i vergi ,

    Yanıtla (9) (0)
  • kamil / 18 Ocak 2022 16:56

    Erdoğan ın "Avrupada Covid aşısı 100 euro ya yapılıyor yalanı" arşivlerde duruyor. Sizin gibi her yalanı satın alacak bir kitle mevcut. Kandırılmaya hazır olana söyleyecek söz de olmaz zaten. Siz inanmaya devam edin

    Yanıtla (9) (0)
  • TARAFSIZ / 18 Ocak 2022 16:43

    sayın yazar varsayalım avrupada amarikada market raflarında ürünler bitmiş. çünkü insanlar tedirgin olabilirler ve ceplerinde paraları olduğu için de marketleri boşalta biliyorlar. bizim market raflarının dolu olmasının sebebi bolluktan değil insanların alım gücü olmadığından. bırakın markete girmeyi önünden geçmeye korkar olmuşuz. ihtiyaçlarımızı alamadığımız için hayıflanmamak için. anlayana

    Yanıtla (9) (1)
  • hüseyin adıyaman / 18 Ocak 2022 16:37

    sevgili hocam sözün özü dün başka kesimler adına eleştirdiğimiz şu sorgulanamazlık işini bugün daha vahimiyle bizim kesimde gördükçe kahrolmaktan kendimizi alamıyoruz allah sonumuzu hayreyleye.

    Yanıtla (3) (0)
  • kamil / 18 Ocak 2022 16:21

    Sayın yazar çok doğru bir noktaya değinmiş. Bugün aynı şeyi Arnavutluk dönüşü uçakta gazetecilere söylediği "enflasyon düşmeye başladı" demiş. Ocak sonu enflasyonu (oda tuike göre %43 cıkacak) bu nasıl bir akıl tutulmasıdır Allah aşkına.

    Yanıtla (4) (0)
  • karar oku / 18 Ocak 2022 16:15

    ben dinlemiyorum zaten ininmıyorum kimlere kaldık yarab.

    Yanıtla (1) (0)
  • Nail / 18 Ocak 2022 16:03

    Yazık çok yazık. Ne kadar üzülsek az. Yalanı bol olanlar,hergün hayal satanlar milletimizin başına çökmüş.bu kadar açık günahı göremeyenler hayli çok. Buna rağmen muhalefet kafi bir sıçrama yapamıyor.işimiz gerçekten sebebleri ile beraber Allah cc ımıza kaldı. Allah cc ımızın lütfuna ve keremine layık isek, sebeblerinide neticelerinide ihsan buyuracak. Layık değilsek çekecez.

    Yanıtla (3) (0)
  • OKUR06 / 18 Ocak 2022 15:50

    Gelişmiş ülkelerde enflasyon 1.5 yani bir buçuk ise 3 katı dört buçuk 4 katı %6 olur. Bizdeki gibi %40-50 olmaz. Hep kelime ve algı oyunlarıyla günü kurtarmaya çalışıyorlar.

    Yanıtla (9) (2)
  • hakan / 18 Ocak 2022 15:44

    peşindekileri kendilerini sürü yerine koymanın ya da sürü demenin bir başka yolu da işte böyle bir şey.. böyle yalan dolan karşılaştırmalara oy verenlerin olmasından olsa gerek

    Yanıtla (7) (0)
  • İbo / 18 Ocak 2022 14:52

    "Erdoğan Arnavutluk dönüşü uçakta gazetecilere açıklamalarda bulundu" diye resimli bir haber okudum.
    Ama etrafında gazeteci göremedim.

    Yanıtla (14) (1)
  • Nereye gitmişler / 18 Ocak 2022 15:23

    Göremediğiniz gazeteciler nereye gitmişler.
    Yoksa sırra kadem mi basmışlar.
    Veyahutta İBB ye maaşlı borazancı mı olmuşlar.

    Yanıtla (0) (13)
  • K.okuru / 18 Ocak 2022 15:05

    "Ölen ölür,kalan sağlar benimdir" "Havadan nem kapanlara hayranlık duyarım,yağmurda ıslanmayanlara ne demeli?"

    Yanıtla (1) (0)
  • Melek'e / 18 Ocak 2022 14:58

    Biraz Türkçe öğren!

    Yanıtla (0) (1)
  • Yalan / 18 Ocak 2022 12:43

    Sn yazar CB erdigan halkın gözüne bakarak " ifade "ediyor demeyin
    Halkın gözüne bakarak" yalan" söylüyor.demeniz doğru ifadedir.
    Lütfen CB yi koruyarak ülkeye millete müslüman kardeslerimize kötülük yapıyorsunuz.

    Yanıtla (17) (1)
  • Kararsız / 18 Ocak 2022 14:48

    Sayın yazar çok naif bir insan olduğu için açık açık "yalan söylüyor" diyememis.

    Yanıtla (5) (0)
  • Yorumcu / 18 Ocak 2022 00:19

    Etrafında dolanıp durmayın, kibarlık yapmayın sayın Taşgetiren, açık açık söyleyin, göz göre göre yalan söylüyor deyin.

    Yanıtla (92) (2)
  • trigger / 18 Ocak 2022 07:13

    Diyemez

    Yanıtla (11) (7)
  • karar okunur / 18 Ocak 2022 14:33

    Bu kadar da haksızlık etmeyin. Yazar konumu itibari ile kibarca kendi seviyesini korumaya çalışıyor. „Benim söyleyemediğimi siz söyleyin“ dercesine lafı da ağzımıza vermiş, daha ne..biz söylüyoruz ya..

    Yanıtla (9) (0)
  • Adamın Biri / 18 Ocak 2022 14:31

    Atatürk ü putlaştırdınız diyenler kendi putunu mu yarattı diyorsunuz Hocam!
    Açıkça yazsanız da anlasak.

    Yanıtla (10) (1)
  • okur / 18 Ocak 2022 13:17

    Geçenlerde Almanya'da olan akrabalarımıza posta ile yiyecek gönderdim. Market rafları boşalmış, insanlar açlıktan ne yapacağını şaşırmışlar. kimse birşey bulaıyor. Allah yardımcıları olsun.

    Yanıtla (18) (2)
  • yalan / 18 Ocak 2022 13:53

    yalancinin mumu yatsiya kadar yanar....... Avrupa da hersey bol, para cok, refah icinde yasiyorlar... Beceriksizliginizi ac tavuk misali ortmeye calisiyorsunuz, ama gunesi balcikla sivayamazsiniz: beceriksizsiniz!

    Yanıtla (2) (1)
  • Okur'a / 18 Ocak 2022 14:25

    Onların marketlerinde varsa bizim marketlerimizde de her şey var.
    Hamd olsun.
    Türkiye de kim ne aramışta bulamamış.
    Var mı sizin arayıpta bulamadığınız bir şey acaba.
    Senin beğenmediğin Türkiye Avrupa'ya pandemi yardımları gönderdi uçaklar dolusu.
    Sadece Avrupa'ya da değil dünyanın her tarafına.

    Yanıtla (0) (13)
  • cumhur / 18 Ocak 2022 14:21

    "Aya hızlı tren yapacağız desek bize inanacak büyük bir halk yığını var"diyenler var.Buna inanan her şeye inanır!

    Yanıtla (5) (0)
  • Durmak Yok! / 18 Ocak 2022 14:19

    Durum tam olarak şudur: "Yalan söylediklerini biliyoruz,
    Yalan söylediklerini biliyorlar,
    Yalan söylediklerini bildiğimizi biliyorlar,
    Yalan söylediklerini bildiğimizi bildiklerini biliyoruz ,
    Ama hâlâ yalan söylüyorlar." (A.I SOLZHENITSYN)

    Yanıtla (8) (0)
  • Cenk Cemil / 18 Ocak 2022 14:12

    Sayın Taşgetiren,
    Elbetteki biz de çok sorunlu buluyoruz ve görüyoruz !

    Yanıtla (0) (0)
  • Lokman İHTİYAR / 18 Ocak 2022 13:44

    Almanya iflasta(!!!) Alman iş arkadaşlarım ısrarla bana soruyor; Türkiye’ye gidip çalışmak istiyoruz(!!!) Tüm dünya; 200 euro civarında, günde 12 saat çalıştırılan,mesaisi ödenmeyen Türkiye’deki çalışan insanları kıskanıyor… İroni bir yana;Erdoğan’ın “Avrupa perişan” sözüne inanan milyonlarca insan olması asıl düşündürücü olandır.

    Yanıtla (16) (0)
  • yurdum insanı / 18 Ocak 2022 01:02

    Çok doğru..Avrupada enflasyon patlamış, yokluk sefalet açlık gelmiştir.Bir lokma ekmek için kuyruklar uzamakta, ömürler kısalmakta, Yakıt, d.gaz, elektrik faturalarını halk artık ödeyemez durumdadır. İşsizlik tavan yapmış, ev kiraları üff olmuştur, yoksul halkın çocukları iyi gıdadan yoksundur. Doları 6tl.den 14tl. ye düşmesini davul zurnayla kutlayan, heterodoks ekonomi ile bollukla yaşayan, her yıl 1 ay tatil yapan, löp löp et yiyen bizlere bakıp kıskançlıktan çatlamaktadır...

    Yanıtla (59) (0)
  • k.okur / 18 Ocak 2022 13:43

    ironi yaparken ünlem'!' işareti koymanızı tavsiye ederim.. belli mi olur, anlayan var anlamayan var..( allahtan anlamayan kimse şimdilik çıkmamış..) ayrıca yorumun altlarda kalmasına gönlüm pek razı olmadı..

    Yanıtla (15) (0)
  • Karar Okuru / 18 Ocak 2022 13:26

    Hayrı gitmiş şerri kalmış bir yönetimden doğruyu duymayı beklemek biraz değil bayağı saflık olur.
    Avrupa'da ateist çok diyorlar ama şunu da eklemek lazım Avrupa'da putçuluk neredeyse bitmek üzere Türkiye'de ise putçuluk yükselen yıldız.

    Yanıtla (19) (0)
  • Mehmet Ay / 18 Ocak 2022 12:14

    Sonuna kadar Erdogan.
    Ne söylerse dogrudur.
    Allah basimizdan eksik etmesin.
    Ezanimiz susturamayacaklar.

    Yanıtla (7) (37)
  • okur okumaz / 18 Ocak 2022 12:42

    inanan bir insan olarak ; "ne derse doğrudur"u kayıtsız şartsız Kuranı Kerim için kabul ederiz. geri kalan herşey tartışılabilir.

    Yanıtla (12) (1)
  • Halk / 18 Ocak 2022 13:18

    Amerika avrupa ulkeleri enflasyonu toplami 35 iken tuikin yalanina ragmen turkiyede yuzde 36.08. Erdogan amerika avrupa enflasyondan kiriliyor diyor. Bu dogrumudur. Akli olmayana zaten bir sey anlatamazssin. Ya aklin yoktur yada menfaatin vardur

    Yanıtla (11) (1)
  • Okur-Yazar / 18 Ocak 2022 11:20

    Çevrem hepten AKP'lidir. Konuşuyoruz bu konuları. Hayatın zorlaştığı konusunda hem fikirler ama AKP öncesi döneme göre şartların çok çok iyi olduğunu söylüyorlar. Kendi günlük hayatlarında karşı mahallenin düşmanca tavırlarına maruz kalıyorlar ve daha da bileniyorlar. Muhalefetin belediyelerde gözle görülür bir icraatının olmadığını dile getiriyorlar. Kılıçdaroğlu'nun Urfa'da bedava elektrik vaadini Aydın'da hayata geçirmesini bekliyorlar.

    Yanıtla (10) (1)
  • Okur / 18 Ocak 2022 13:17

    Alıntı:..bunlar yetersizliklerini anlıyor yanıldıklarını anlıyor, aczlerini anlıyor, böylece de alttan alta kendilerini hor görüyor, ..düşman oluyor, sonra da hor görüldüğünü vehm edip düşman kesiliyorlar. Tek avuntuları . bu düşmanlıklar ve düşmanlık etrafında gruplaşmalar. Bakmayın .kendilerini üstün sayıp elaleme tepeden tepeden bakmalarına...içlerinin ta derinliklerinde ne irin sızıntıları var... İyi yetişmemiş insanların ülkesinde düzen bir bozuldu mu mağara devri taş devri hortluyor.”

    Yanıtla (5) (1)
  • Halk / 18 Ocak 2022 13:14

    Bence asil vahim olan akpnin iktidarda olmasi. Akp artik bir zulum partisi bir hak yeme partisi olmus. Ortada aslinda bir parti yok. Tek bir adam var ve o tek adam bu ulkede insanlari yokluga getirdi. Sabah halk tvde izledim erdogan daha basbakan olmadan halkim ac ise gecinemiyorsa copten yiyecek topluyorsa bunun sorumlusu iktidardir diyor. Bu gun sorumlu cehape diyor

    Yanıtla (9) (0)
  • HANGİSİ? / 18 Ocak 2022 13:07

    EKONOMİ VİRÜSÜNE maruz kalan ülkelerde hükümetlerin tüketicileri ENFLASYONDAN koruma OPERASYONLARINDAN örnekler:

    ▪ABD hükümeti tüketiciye 7 santimlik NEŞTERLE operasyon yapıyor.

    ▪AB hükümetleri (ortalama) 5 santimlik NEŞTERLE operasyon yapıyor.

    ▪Bizim hükümet 36 santimlik PALAYLA HACAMAT yapıyor.

    Yok aslında birbirinden farkı, sadece bizimkinin BOYUTU ve YÖNTEMİ farklı diyenlere SORU:

    ▪Hangi ülkenin tüketicileri bu ameliyattan sağ salim, SAKATLANMADAN ÇIKAR?

    Yanıtla (7) (0)
  • Yunus / 18 Ocak 2022 12:53

    YALAN söylemek(devamli) Münafiklik alameti.Rabbim bunlarin her türlü kötülügünden insanlari korusun.

    Yanıtla (13) (0)
  • Yavuz Özçelik / 18 Ocak 2022 12:50

    Gerçekleri dile getirmiş sn.Taşgetiren.

    Yanıtla (7) (0)
  • Yavuz Özçelik / 18 Ocak 2022 12:48

    Muhafazakar ve vicdan sahibi yazarlar da artık gerçeği görüyor ve yazıyorlar.Keşke bu noktalara gelmeden bunu yapsalardı.

    Yanıtla (7) (0)
  • Dogukan / 18 Ocak 2022 12:40

    Gecen arifasya yazmisti.
    Bu ulkede gelecekte uc grup insan olacak.
    1-kendinden baskasini dusunmeyen inadina akp diyenler.
    2-sabah aksam akp ye lanet okuyanlar.
    3-imani olup akp ye bulastigi icin istigfar edenler.
    4-akp batakligina bulasmadigi icin Allaha sukredenler.
    .insan ornek aldigi kisilerin davranislarindan
    etkilenir,onlari hayatina uygular.peki yanlisdavranislari ornek alip Kendisiyle ozdeslestirmeye calismak nasil bir inanctir.bu konu arastirilmalidir.

    Yanıtla (8) (0)
  • Kararla kararlı. / 18 Ocak 2022 12:09

    İktidar en başta bir problem yok dedi sonra dış güçler dedi, sonra durumun kötü olduğunu ağzında gevelemeye başladı. Şimdi iktidarın söylemi şu; 'Evet ben şerim ama ehven-i şer'im. Söylediklerime iman edin, sorgulamayın, itaat edin.'

    Yanıtla (17) (1)
  • cncrd / 18 Ocak 2022 11:57

    Yalan söyleyene yalancı hırsız'a hırsız denilemeyen bir ülkedeyiz maalesef. Adalet olmayınca ifade özgürlüğü de bir yere kadar

    Yanıtla (21) (3)
  • efedamat / 18 Ocak 2022 11:03

    münafıklığın alameti üçtür.
    1-konuşurken yalan söyler
    2-emanete ihanet eder.
    3-verdiği sözü tutmaz.

    Yanıtla (48) (2)
  • Arifasya / 18 Ocak 2022 11:55

    Vefa duygusu yoktur.

    Yanıtla (18) (1)
  • .....Bakış..... / 18 Ocak 2022 11:55

    Ama ''alın''ları secdeye varıyor...Bu yetmiyormu(!)

    Yanıtla (20) (0)
  • Okur / 18 Ocak 2022 11:50

    CB Avrupa Amerika ile ilgili yanlış olan kıyaslamalar yapıyor.Her kesin elinde telefon internete girip bu bilgileri test edebiliyor. CB’nin etrafında olan bunca danışman, bürokrat vs. CB’yi uyarmıyor. Bence Akp’liler Erdoğan’ı gözden çıkardılar. ‘Yalancı çoban’ durumuna düşmesini ve bunun her bir seçmen nezdinde tescillenmesini bekliyorlar. 84+mülteciler bu tiyatroyu bütün dünya ile birlikte seyrediyor. Siyaset dibe vurmayınca mantıklı bir yola girmeyecek anlaşılan. Biraz daha sabır.

    Yanıtla (7) (2)
  • Selahattin Şimşek / 18 Ocak 2022 11:46

    Gençliğimizde rahmetli Süleyman Demirel’isiyasi demogog olarak söylemlerinde çok yalan konuştuğu İçin dün dündür ,bugün bugündür .Meşhur sözü ile dalga geçerdik . Allah’ü alem şimdi mezarından ters dönüyordur.

    Yanıtla (10) (1)
  • Ali rıza / 18 Ocak 2022 08:51

    Sayın hocam yalanı tedavülden kaldırırsanız , ticaret durur, trafik durur, hayat durur , ha azı karar çoğu zarar meselesi , biline

    Yanıtla (7) (6)
  • Sinan / 18 Ocak 2022 11:31

    Parti'ye ilçe başkanı bulamayız

    Yanıtla (15) (1)
  • Karar Okuyucusu / 18 Ocak 2022 11:16

    Muhafazakar ve dindar biri olarak bunların tabanı olmaktan Rabbime sığınırım. Onların dini onlara, benim dinim bana. Vesselam

    Yanıtla (10) (0)
  • yıldız / 18 Ocak 2022 10:58

    Halkın geneli için müslümanlık diğer dinlerde de olduğu gibi bir töreden ve alışkanlıklardan ibarettir. İçerik sorguluyanlar azınlıktadır. İbadethaneleri bile bir kilise mimarisinden alınmıştır, sadece minare eklenmiştir.Şimdide modüler cami sistemine geçilmiştir. Dua okur, ama anlamaz. İbadet eder ama süreleri anlamaz. Her şeyi devlet ve kurumlarından bedavaya almak ister.Kendi dini için hiç para ödemek istemez. Çoğu ibadet etmez, zekat ödemez ve azı oruç tutar.Kurban keser kendi yer.

    Yanıtla (26) (2)
  • okuyucu / 18 Ocak 2022 10:37

    Ey avrupanın enflasyonu... Topunuz gelin. Tek başımıza size yeteriz...

    Yanıtla (20) (2)
  • rmzngrg / 18 Ocak 2022 10:34

    Değerli hocam siz müslüman ve vicdan sahibisiniz, bir insan hele ki Müslüman yalan söylermi, kendi çıkarı için dini imanı Allah'ı kullanımı!!!
    Akp genel başkanı bariz yalan söylüyor, insanları ne verirsem inanırlar rahatlığı ve hiç bir yere hesap vermeme kibri ile ülkemize, dinimize geri dönülmez zararlar verdi/veriyor.
    Sesiniz daha gür çıkmalı direk şahsın kendisini hedef almalısınız, vebali çok büyük olacak muhtemelen....

    Yanıtla (24) (1)
  • Hatıp / 18 Ocak 2022 10:30

    Muhterem yazar öncelikle sizi tebrik ederim gerçekleri yazman sebebiyle. Ancak halkın ve özellikle okumuş bir kesim hâlâ dış , iç düşman saldırıları dünya devletleri de bizden farksız zor durumda ama memleketimiz güllük gülüstanlık sözlerine inanmaya devam ediyor.

    Yanıtla (14) (1)
  • O aslan / 18 Ocak 2022 10:29

    Hani müslümanin birinci görevi yalan söylememekti
    Hani israf savurganlık haramdı
    Hani zenginden yana değil fakir fukaradan yanaydı
    Bunlar muslimansa ben değilim sulogani her yerde boşuna yankılanmiyor

    Yanıtla (27) (2)
  • Karar okuru / 18 Ocak 2022 10:17

    Sayın yazar o kadar güzel anlatmışsınızki bunu üzerine söylenecek bir söz kalmamış. Ama bakın bunlarda kibirden tepeden bakmadan hakaretten başka bir şey görüyormusun. Bu millet bunun gereğini yapacak sandıkta.

    Yanıtla (13) (1)
  • KARAR OKURU / 18 Ocak 2022 10:15

    CHP’li yöneticiler, her konuşmalarında HDP’yi haklı göstermeye, onlar adına sözcü gibi davranmaya çalışırken, kamuoyuna “biz zinhar HDP ile ilişki içinde değiliz” tarzı açıklamalar yapmaya devam ediyorlar. İYİ Parti yöneticileri de farklı değil. HDP neredeyse hiç ağza alınmıyor. HDP’nin PKK ile ilişkileri ilişkileri görmezden geliniyor ve Hdp aleyhinde tek bir söz konuşulmuyor.Sorulduğu zaman Hdp ile ittifakta değiliz deniyor.

    Yanıtla (2) (29)
  • Aydın / 18 Ocak 2022 10:15

    Toplumun çıkar nefsi islamı değerlerin önüne geçmeye devam ettiği sürece önümüz maalesef karanlık. Müslümanlık rolüne bürünmüş bir millet olmuşuz. Söylem ve eylemlerimiz tutarsız, dilimizden Allah’ı işlerimizde yalanı eksik etmemek kulluk kavramına verilen en büyük zarar.

    Yanıtla (5) (1)
  • Karar okuru / 18 Ocak 2022 10:09

    “Çünkü bu taban, muhafazakar – dindar özellikleri ile biliniyor ve bu yanıyla beni de içine alıyor.” Çok doğru o yüzden bugünün ağır vebali de sizlerin sırtında. Uyarılar yapıldı ve dinlemediniz. Şimdi şarkı sözünden dini hassasiyet arama dönemine geldik sayenizde. Ne yazıkki bu ülke artık çöküş sürecinde ve evet bunun sorumluluğu sizleri de öncelikle içine alıyor. Kusura bakılmasın ama bu saatten sonra bu tip yazıların ne anlamı ne faydası var. Ayasofyada namaz yeter!!

    Yanıtla (4) (2)
  • Sade Vatandaş / 18 Ocak 2022 10:07

    Paramız pul olmuş, itibarımız yerlerde, lakin lider sultası bunu görmüyor. Yazık, çok yazık...

    Yanıtla (5) (1)
  • Senirkentli / 18 Ocak 2022 10:07

    Daha ne söylenebilir ki? Elinize sağlık. Milyonlarca insana tercüman olmuşsunuz. Bakmayın Twitter’daki ve medyadaki trol ordusuna. 28 Şubat döneminde de böyle değil miydi? Çıkacak TV bulamazdı reis. Bizi, çantada keklik sanıyorlar. Geçti Bor’un pazarı, sür eşşeğini Niğde’ye. Okuyoruz, görüyoruz, analiz ediyoruz, Dünyayı izliyoruz. Kör müyüz? Akılsız mıyız? Akıl ve bilim devreden çıktı ne yazık ki.

    Yanıtla (8) (1)
  • Hadis / 18 Ocak 2022 10:02

    “münafığın işaretleri üçtür; konuştuğu zaman yalan söyler, söz verdiği zaman cayar, güvenildiği zaman hıyanet eder”

    Yanıtla (10) (2)
  • Murat / 18 Ocak 2022 10:00

    Aslında çok basit, Peygamber efendimizin en başta söylemiş bizi aldatan bizden değildir, başka söze gerek var mı

    Yanıtla (17) (1)
  • KARAR OKURU / 18 Ocak 2022 10:00

    Birileri, ikaz etse bile Erdoğan dilini değiştirmez ki. O, gerçeğin peşinde değil, müşteriyi iknanın derdinde. Kendi müşterisinin kandırılmaktan zevk aldığını çok iyi biliyor. Bir eyyy'in kaç oy ettiğini ondan iyi bilen var mı? Dünya beşten büyük, deyip de o beşliden Biden'den randevu alabilmek için kırk takla atan, Rusya'nın çarını "kıymetli dostum Putin" yapan, Çin'i küstürmemek için Uygur Türklerine yapılan zulüm karşısında üç maymunu oynayan birini "dünya lideri" yapan müşteri o dili istiyor.

    Yanıtla (21) (2)
  • türk rönesası lazım / 18 Ocak 2022 09:57

    "Ey iman edenler! 'râine' demeyin, 'unzurna' deyin ve iyi dinleyin, kâfirler için elemli bir azap vardır."(Bakara, 2/104)
    raina ne demek?
    unzurna ne demek?
    memlekete bak Kurana bak.
    Alemlerin Rabbi olan Allah'ın şanı ne yücedir.
    İndirdiği kitabı bize yaşatan Allaha hamd olsun.

    Yanıtla (7) (0)
  • Ömer GÜNEY / 18 Ocak 2022 09:54

    Artık öyle bir noktaya geldi ki bu yalan,hile,aldatma insanları gözüne içene baka baka bunları yapıyorlar.Maalesef devletin yargısı ve güvenlik güçleri dahi aynı hileyi,aldatmayi ve yalanı yapıyor.Herhangi bir sınır kalmamış durumda.Aile içi de buna dahil.Bunun sonucunda mazlumlar ağır bedeller ödüyorlar..Bu durumdan en fazla mazlumlar etkilendiği için kimsenin umurunda değil.Zaten bu insanlar yüzsüz olmuşlar.

    Yanıtla (6) (2)
  • Halk / 18 Ocak 2022 09:54

    Cumhurbaskani amerikada enflasyon felaket avrupda enflasyon felaket saga sola yalpaliyorlar urun bulamiyorlar dedi. Amerikada enflasyon yuzde 6 almanyada yuzde 5 fransada yuzde 4 italyada yuzde 3.8. Amerika ve butun avrupanin enflasyon toplami yuzde 35. Turkiyede tuikin sahte enflasyonu yuzde 36.8. Amerika avrupada butun marketler dolu. Kimsenin yalpaladigi yok. Cumhurbaskani bile bile.millete dogrulari soylemiyor. Nasil olsa okumayan arastirmayan sadece karninin tokluguna bakan bir kesim var

    Yanıtla (5) (1)
  • uğur / 18 Ocak 2022 00:43

    diğer bir ifade ile Kral çıplak deyin sayın Taşgetiren

    Yanıtla (24) (2)
  • SS / 18 Ocak 2022 09:49

    niye üzülüyorsun buna
    kral üzerine hiç bir şey giymemiş herşey ortalıkta diyor daha ne desin

    Yanıtla (5) (1)
  • Haydar sayin / 18 Ocak 2022 09:48

    Cumhurbaşkanı nin sözlerini beğeniyorum. Dindarların kafalarına vura vura uyanmalarini sağlayacak. Bu kadar koru körüne bağlı kitleyi başkası uyandiramaz.

    Yanıtla (6) (2)
  • k.okur / 18 Ocak 2022 08:30

    yalan söylemek, emanete ihanet etmek, iftira atmak, elindeki gücü emrin altındakilere adaletsiz kullanarak ezmek eylemlerinin sonucunda gelinen nokta neyse, bulunduğumuz yer orası. yerimizi tespit edip görmek lazım sayın yazar. siz söylemediniz, ben söyledim.

    Yanıtla (18) (1)
  • SS / 18 Ocak 2022 09:43

    sn taşgetiren yazınız için size teşekkür ediyorum
    20 yıldır durum bu aslında hep aynı terane hep aynı yalanlar hep aynı iftiralar
    haritaya baktığında kimlerin buna inandığını kimlerin çıkar beklentisiyle oy verdiğini kimlerin çarklarının dönmeye devam ettiğini görebiliriz.
    maalesef demokrasinin zaafı bu
    bir de yorumları okudum da ortalıkta trolleri göremedim.

    Yanıtla (7) (2)
  • Mehmet Şah Biten / 18 Ocak 2022 06:00

    Sayın Taşgetiren, cb nın söyledikleri gerçek dışı söylemlerini yalandır, demiyorsan veya diyemiyorsan nazikçe hilaf-ı hakikat tır. Demeye getiriyorsun da biatçıları bu yalanlara ayet hadis gibi inanmalarını neden çok görüyorsun.

    Yanıtla (9) (2)
  • KARAR OKURU / 18 Ocak 2022 09:39

    Avrupa'da yaşayan gurbetçilerimiz sayın Cumhurbaşknımız gibi düşünüyorlar isterseniz 3-5 gurbetçi ile bir görüşün, Avrupa ülkelerinin TÜİKlerinin de reel enflasyonu nasıl gizlediklerini görürsünüz. Kusura bakmayın insan ne kadarda CAHİL (Akil olsada), Merak etmeyin nasılsanız öylede yönetileceksiniz. Rabbim sayınızı arttırmasın. AMİN

    Yanıtla (2) (10)
  • yorumcu / 18 Ocak 2022 09:33

    Güzel bir yazı olmuş. CB kendini destekleyen tabanın dünyayı A haber penceresinden baktığını biliyor. Bu kesimin aklını kullanmadan liderinin her dediğini ön koşulsuz kabullendiğini biliyor. Yazarın dediği gibi CB'nin her yaptığında bir hikmet arıyor. Bu kitle olduktan sonra biz meydanlarda daha çok yalanlar duyarız...

    Yanıtla (10) (1)
  • Osman Baba / 18 Ocak 2022 09:29

    Boşuna uğraşmayın derim? Yozlaşmanın her alanda dibini bulan zihniyete ne söylerseniz söyleyin dinlemezler. Sadece yapılabilecek tek şey bu zihniyetle aramıza kalın bir mesafe çizmek ve bunlardan uzaklaşmaktır. Kollektif hafızamızın korkularına boyun eğip yıllarca bu zihniyete oy verdiğim için tövbe mi yaptım ve bir daha müslümanım diyenin de peşine takılmamak gerektiği sonucuna vardım. Velhasıl sözde dindar geçinenler ya paralel hain çıktı, kalanları da yozlaşıp yamuk şeklini aldılar.

    Yanıtla (8) (1)
  • Tespit / 18 Ocak 2022 09:24

    Kutsal olanın konforlu bir alanı vardır: sorgulanmama. İlahi dinler niçin bozuldu? Menfaat. Kuyruk başı takip eder. Yalan, iftira ve riya... Hepsi birbirine benzedi. Lider koyun uçurumun kenarında. aşağı atlarsa diğer koyunlar? Zannetmiyorum. Sebep yalan, iftira ve riya...

    Yanıtla (3) (1)
  • adem fani / 18 Ocak 2022 09:22

    Sayın Yazar, kim doğru konuşuyor söylermisiniz. Muhalefet mi?Yazarlarmı? yoksa her akşam tv lere çıkıp nutuk atanlarmı..

    Yanıtla (2) (1)
  • Okur / 18 Ocak 2022 09:20

    Amerika’da Yüzde 1 olan enflasyon yüzde 7 olunca yedi kat artmış oluyor. Yalan söylemiyor. bence Reis’e Amerika’da enflasyonun yüzde 7 olduğu değil yedi kat arttığı söyleniyor sadece. Yanındaki danışmanların hepsi bence dolara yatırım yapmıştır. Gidişatı görüyorlar. Reis’e veriyorlar gazı.

    Yanıtla (4) (0)
  • okur / 18 Ocak 2022 01:53

    Sorularınıza ben cevap vereyim sayın Taşgetiren. Birincisi yaslandığı tabanın hazmetme kapasitesini çok iyi biliyor. Kendisi de içinden geldiği için bu tabanın ilke vb erdemlerden uzak olduğunu, güçlünün yanında durduğunu, Muaviye'nin Hz. Ali'ye mesaj vermek için apaçık erkek deveye, meydana topladığı binlerce taraftarına dişi deve (veya tersi) dedirtebildiğini biliyor. Bu kesimin içinden çıkmış biri olarak muhafazakar çoğunluğun objektiflik, adalet, hakkaniyet gibi ilkeleri olduğunu sanmıyorum.

    Yanıtla (78) (4)
  • Okur / 18 Ocak 2022 07:51

    Birkaç cümle ile ifade etmek gerekirse; Yalanın ismi Zeka oldu.

    Yanıtla (18) (2)
  • Dertli / 18 Ocak 2022 09:17

    Bunun muhafazakar olmak ile alakalı olduğunu düşünmüyorum tamamen erdemli olmak Ârif olmak gibi yetilerini kaybetmiş bir toplum olarak bahsetmek daha doğru olur

    Yanıtla (6) (1)
  • H.Bulat / 18 Ocak 2022 09:07

    Anketlerde Akp niye hala%30 oy alıyor.
    Ya yazarın dediği gibi edilen lafları içine sindiren hala %30 bir seçmen var .
    Ama birde gercekler var.
    Telefonla ve yüz yüze yapilan anketlerin bu günlerde güvenirliği tartışılır. Kim olduğundan emin olmadığim biri telefonda hangı partiye oy verdiniz ile başlasalar ve hangi partiye oy verirsinize verilecek cevaplarda küçümsenmeyecek bir oranda korku ile verilmiş cevaplar olmadığından kim emin ola bilir.

    Yanıtla (4) (1)
  • hak / 18 Ocak 2022 09:07

    tebrikler yazı için evet ne diyor ayet gördün mü nefsini ilah edineni demek böyle bir şeymiş

    Yanıtla (3) (1)
  • Kararlı Okur / 18 Ocak 2022 09:04

    Bakınız adam gibi muhalefet olsa, siz bugün bu yalanların peşinde halen sürükleniyor olmazdınız. Akıl almaz bu yalanları bir kere daha köşenizde yazmazdınız.Lakin, Kılıçdaroğlu asla ses getirmiyor, CHPliler neden seni istemiyoruz diye eylem yapmıyorlar?
    Suriyelilerin gitmeyeceğini herkes biliyor, reel olarak mümkün değil, tüm halk bunun zaten farkında, davulla gönderecekmiş! Bu popülistliğe karnımız tok! Esad la görüşse mesela , o zaman der ki bir yol haritası konuştuk ama yok yok yok.

    Yanıtla (2) (4)
  • H.Bulat / 18 Ocak 2022 08:59

    Eski SSCB( Rusya) da polit büro üyeleri anlatırlar " Rusya da her şey var .Avurpa, Amerika aç der"
    Biri soz alır.
    -Adıniz ne Boris
    der
    Boris
    -Efendim her şey var diyorsunuz ama şeker niye yok der.
    Partili cok kızar ve dağılirlar.
    Bir daha sonraki toplanti yine Rus guzellemesi ve Avurpa karalamasiyla gecer.Biri söz alir
    -Adım Moris der.
    Partili
    -Evet Moris sen demi şekeri soracaksıniz der
    Moris
    -Hayır efendim ben şekeri değil aylardir kayıp olan Borus i soracaktim.
    der.

    Yanıtla (2) (0)
  • Hacı Mustafa eravcı / 18 Ocak 2022 08:44

    Allah razı olsun abi daha ne dinecek nazik bir şekilde ancak böyle anlatılır

    Yanıtla (2) (1)
  • Dertli / 18 Ocak 2022 08:17

    Son noktaya gelmiş durumdayız hocam herhalde sormazlar mi adama o zaman bu batan yokluk içinde yaşayan devletlerin paraları niçin bizim paramızın onbeş katı

    Yanıtla (13) (1)
  • Okur / 18 Ocak 2022 08:37

    Ez cümle

    Yanıtla (1) (0)
  • Karar okuru / 18 Ocak 2022 08:26

    ya inanıyor millet inanıyor.tahsilliler 3 sene önce dış güçlerle işbirliği yapan toptancıların kapadokyada ürgüp göreme mağaralarında tonlarca patatesi sakladıklarını sosyal medyada fotolarla paylaşıyorlardı.ırakta şurda burda mağaradaki teröristi bulup yakalayn devletin bunlardan birini bile neden yakalayamadığını, şehirlerde yerlerinin ofislerinin zaten belli olduğunu söylediğinizde... ne yani dış güçler.....diye başlayan ....tiradlar verdiğini biliyoruz.bizzat duydum gördüm.

    Yanıtla (7) (0)
  • Suat / 18 Ocak 2022 08:07

    İlahi Taşgetiren, bu cümleler sizin için değil, cahil kırsal Anadolu müslümanları için. Aşının 100 Sterlin olduğunu da söylemişlerdi. O cümle de sizin için değildi.Dolmuşta giderken 65 üstü iki teyze kendi aralarında muhabbet ediyorlar" Duydun mu? Ecnebi memleketde aşıya 100 lira para veriyormuşsun, bak bizde bedava, Allah razı olsun. ( Sterlin kulaklarında lira olarak kalmış belli). Sayısı en az 8 , 10 milyon bu şekilde Akp seçmeni var. Bir de Hamasi milliyetçilikle tuttuğun 3, 5 milyon seçme

    Yanıtla (19) (2)
  • Bir divane / 18 Ocak 2022 07:09

    M.öztürk'ün anlattığı Maviye ile Hz.Ali taraftarı arasında geçen dişi deve hikayesi maviye=Reis tarih tekerrür ediyor vesselam.

    Yanıtla (15) (2)
  • Karar Okuru / 18 Ocak 2022 06:37

    Çok yalan söylemek insanları kandırmak neyin alametidir?Sırf koltuk uğruna,üç günlük dünya menfaatine insanları aldatmaya değer mi?Yazık,tek kelimeyle müflis tüccar.

    Yanıtla (11) (1)
  • A D A L E T .... / 18 Ocak 2022 05:30

    Sn yazar,
    "Asıl vahim olanı mı" ?
    e biz ülke olarak orayı çoktan geçtik ki,
    şuan başka bir evredeyiz..
    misal yerdeyken gökte,
    gökte iken de yerdeyiz.
    o nasıl mı oluyor?
    olmuyor ki zaten,
    oluyor gibi yapıyoruz,
    başka bir evre dedim ya.
    bu evre böyle bir evre..
    var gibi, âmâ yok,
    yok gibi ama var..
    misal enflasyon gibi..

    Yanıtla (6) (1)
  • karar okunur / 18 Ocak 2022 04:18

    Youtube´da bir sokak reportajında gördüm. Bir kadın muhalefet ülkeyi batırdı diye isyan ediyordu. Öyle ki öfkesi kabına sığmıyor, iktidarı eleştirenlere vatan hainleri diye saldırıyordu. Herkes dengiyle iş yapar anlamında „Kör satıcının kör alıcısı olur“ diye bir atasözümüz var.

    Yanıtla (16) (1)
  • Yazarsever / 18 Ocak 2022 03:20

    Çokta üzülmeye gerek yok sn yazar. Bizler sizlerin destek vererek hata yaptığınızı söyledik,geç kaldınız ama anladınız. Zaman aldı ama başardınız. İyileşeceğiz ama hangimiz yaşayıp göreceğiz bilinmez. Meçhul olan bir başka kısım mütemadiyen körleşmiş insanları nasıl kendine getireceğimizdir.

    Yanıtla (10) (0)
  • Muhriç / 18 Ocak 2022 03:19

    En acı olanı ne biliyor musunuz; konuşan da dinleyen de sözlerin "yalan" olduğunu biliyor. Tıpkı Şamlılar'ın ve Muaviye'nin deve misalinde olduğu gibi. Ama "hakikat" her iki cenahın da umurunda bile değil. Sadece ekonomi değil, hukuk ve adalet, dış ilişkiler vs alanlarında olanlar ile anlatılanlar arasındaki tenakuz fark edilmeyecek gibi mi yani? Hele de adalet konusunda devrilen çamlar. Söylenecek çok şey var da kalsın....

    Yanıtla (9) (0)
  • Orhun / 18 Ocak 2022 01:27

    Peynir ekmek gibi yalan söyleniyor, inanan da var sayın yazar varr.

    Yanıtla (38) (1)
  • İbrahim / 18 Ocak 2022 01:24

    Yorumcu bey sayın taşgetiren akıl insanlardandır açık açık nasıl söyleyecek o zaman açık açık söyleyebildimiki şimdi söylesin baksana aynı sınıftanız diyor

    Yanıtla (7) (1)
  • Karar Okuru Alperen / 18 Ocak 2022 01:07

    Sayın C.Başkanı Avrupadaki, ABD deki durumu elbette biliyor.
    Avrupada üniversite bitiren, Meslek Lisesi bitirenin geçim derdi, atanma-atanmama gibi bir derdi olmadığını da biliyor.
    Öyle ise dünyaya karşı niçin,nasıl böyle konuşabiliyor? (ve tabii ki dünyaya rezil oluyoruz ayrı mesele)
    Tek sebep var:karşısında bu doğru olmayan bilgileri "yiyor gibi gözüken, alkışlayan,menfaat sağlayan" ve kesinlikle dost olmayan(benim de söylemeye dilim varmıyor)kişiler var.

    Yanıtla (11) (1)
  • Mehmet. / 18 Ocak 2022 01:00

    Sn.yazar şaşılacak bir durum yok.Yeni sistem gereği sn cumhurbaşkanı aynı anda AK parti genel başkanı.Siyaset yapıyor.Akşam tv kanallarındada söyledikleri ile örtüşen yorumlarlada desdekleniyor.Tabanda bu kanalları izliyor.Garipsenecek bir durum yok.Sn.Eski bakan B.Albayrak söylemişti.. Biz aya 4 gidiş 4 geliş otoban yapcaz desek tabanımız inanır Boşuna uğraşmayın.Siyaset gereği söylemler.Bir parti lideri demişti.Asgari ücreti 10 bin lira yapcam.Alıcısı varsa sorun yok.selamlar

    Yanıtla (11) (0)
  • İstanbullu bir okur / 18 Ocak 2022 00:53

    Sn.Taşgetiren;çok güzel sorgulayıcı bir yazı,velakin genel algı olarak ne veriyor?evet sorguluyor,güzel,dindar mı?muafazakarmı?peki dindarlıkta,gittikce geleneğin ötesine geçemiyoruz,yani Kur'an bakışlılığa,insanımızın büyük çoğunluğuna kendi dilinle,birtek Ayet söyle dense,ne duyarız?Bence biz kendimizi topyekün sorguya çekmeliyiz.Sizden sorgulayıcılığa devam etmenizi rica edeceğim.Siz yaparsınız bunu,buna ihtiyacımız çok fazla,bencede zamanı.Deizm artıyormuş,gayet tabi,çünkü bilinç çok düşük.S

    Yanıtla (13) (1)
  • Sanaldaki gerçek / 18 Ocak 2022 00:44

    Bize söylediler ve halen söylemeye devam ediyorlar, bunlar muhafazakarsa ben bunlardan değilim

    Yanıtla (15) (0)
  • karar okuru / 18 Ocak 2022 00:43

    Maalesef Türk toplumu aşagıdan yukarı bakan bir toplumdur. Yaratıcıyı da yukarıda olarak kabul eder. dua ederken elini yukarıya dogru açar. yukarıda olanlardan hem korkar hem de saygı duyar. itiraz etmeyi sapma olarak görür. tabi bu durum yukarıdan aşagı bakanların işini kolaylaştır. hak edilmemiş bir saygınlık yaratır. ne verirsek gider kolaycılıgına yol açar. dini söylemle etkisi bir kat daha artar.

    Yanıtla (7) (0)
  • Ata Kavalcı / 18 Ocak 2022 00:38

    İnsan zihni, duyu organları vasıtasıyla ulaşan bilgileri elekten geçirmek zorundadır. Aksi halde bu sürekli akan sonsuz sayıda bilgiyi işleyemez, hareket edemez duruma gelir. Bu eleme işleminde duygulara dönüşmüş tecrübelerinden yararlanmak zorundadır. Çünkü eleme işlemini çok hızlı yapmalıdır.
    Dolayısıyla, sevgi duygusuna dönüştürülmüş bir imge, ses, görüntü her ne içerik taşıyor olursa olsun mutluluk verir. Mutlu ettiği için de onaylanmış olur. "Doğru" olur...

    Yanıtla (7) (1)
  • İbrahim Hanif / 18 Ocak 2022 00:37

    Tek kelime ile utanç verici. O sözlerin hangi tarafından tutalım ki, te'vil yoluna gidelim? Aslında, buna gökteki kargalar bile kahkahayla gülüyor ama, biz oturmuş hala laf diye üzerine lak lak ediyoruz.

    Yanıtla (38) (1)