Toplumsal barış fırsatını kaçırmak

Şu ifadeler Cumhurbaşkanı Erdoğan’a ait: “Kader mahkumları meselesini anlamış değilim. Kime kader mahkumu denir çok çok önemli. Benim bir ilkem var. İlkem de şudur: Devlete karşı işlenen suçlarda devlet affedici olabilir. Ama kişilere karşı işlenen suçlarda devletin af yetkisi yoktur.”

Sayın Cumhurbaşkanının bu yaklaşımı biliniyor:

Bir: Devlet devlete karşı işlenen suçlarda affedici olabilir.

İki: Kişilere karşı işlenen suçlarda af yetkisi yoktur.

Bu yaklaşımın sağlam bir mantığı var: Suç kimi mağdur ediyorsa onun af yetkisi olabilir, mağdur yerine başkasının suçluyu affetmesi adalete aykırıdır.
Peki şu infaz düzenlemesi tam da bu yaklaşıma göre bir düzenleme mi?

Tabii ki hayır. Apaçık ters bir düzenleme. Kişilere karşı işlenen suçlar affediliyor, devlete karşı işlendiği farz edilenler istisna tutuluyor.

Bunu son karar mercii gibi görülen Cumhurbaşkanına anlatan ve “Kendi kendimizle çelişiyoruz efendim” diyen bir Ak Partili var mıdır diye bakıyorsunuz. Göremiyorsunuz.

Şöyle bir soru sorayım: Bir gizli oylama yapılsa Ak Parti grubunda, nasıl bir sonuç çıkar sizce? Bence önemli bir sayıda bu kanunun siyasi suçları da kapsayan şekilde düzenlenmesi yönünde çıkar.

Bunun açıktan söylenemiyor olması, iki sebebe bağlı olabilir:

Bir: Cumhurbaşkanı ile ters düşmek.

İki: FETÖ suçlamasına maruz kalmak.

Ak Parti grubunun böyle olması, Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın “tayin edici” vasfı sebebi ile ve Türkiye siyasetinin genel karakteri dikkate alındığında yadırganmayabilir.
Ama aynı soru sayın Cumhurbaşkanı açısından da göz ardı edilemeyecek niteliktedir. Sayın cumhurbaşkanı “İlkem” diye bahsediyor zikrettiğimiz yaklaşımdan. Yani bu düzenleme şayet

Cumhurbaşkanının perspektifi ile hazırlanmış ve nihai planda onayından geçmiş ise, o zaman neden kendi ilkesi ile çelişkiye düşülmesi göze alınıyor?

Benim aklıma gelen şu:

-Burada devlete karşı işlendiği farz edilen suçlara, sanki şahsa karşı işlenmiş gibi bakılıyor. Şahıs, bir anlamda devlet oluyor.

Nasıl bir durum söz konusu, anlamalıyız:

-Devlet adına ülkeyi yönetiyorsunuz. Devlet sizde somutlaşıyor. Bu durumda size karşı işlendiği farz edilebilecek ve suç kapsamına sokulabilecek her eylem devlete karşı işlenme ihtimali taşıyor.

Normalde “erkler ayrılığının mevcudiyeti” ve “Yargının bağımsız olması” durumunda bunun ayrıştırılması gerekir. Ancak sorun tam da burada ise, her alanın “Siyasi iktidar”ın ya da “Yürütme”nin etkisi altına girmesi ve yargı bağımsızlığının kaybolması mümkündür.

Bu durumda “Devlete yönelik suçların affı” da kişisel bir irade meselesi haline gelir. Mesela aynı suçtan yargılananlardan birisi tahliye edilirken diğeri cezaevinin bir kapısından çıkar diğerinden yeniden içeri alınır.

Şu anda “Devlete karşı işlenmiş” kabul edilen siyasi suçların infaz düzenlemesi dışında tutulması, iktidarın meseleye hala siyasi hesaplaşma duygusu içinde bakıyor olması ile ilgilidir.
Onun ötesinde ise, cezaevlerinin mevcut mahkûm – tutuklu yükünü taşıyamaz hale gelmesi ve virüs salgını dolayısıyla bu yükün daha vahim sonuçlara yol açma riskinin göze alınmaması vardır.

Bunu devlet adına “iyi” kılacak şey, asıl, bu siyasi hesaplaşma duygusundan arınmış bir hamle olması idi.

Kimse şiddet kullananı, terör uygulayanı, kin ve nefret saçanı, darbeye kalkışanı dışarı salalım demiyor.

Ama yaşanan süreçlerde “iltisak – irtibat – üye olmamakla birlikte” diyerek içeri doldurulan on binlerce insan var. Birbiriyle mücadele eden bilmem kaç örgüte aynı anda irtibatlı diye içeri alınıp alınıp bırakılanlar var. “O olmadı şu suçtan içerde tutalım, yeter ki içerde tutalım” mantığı ile “yargı adına oynanan” insanlar var. Darbe, ayaklanma ve nihayet casusluk suçlarının “ya tutarsa” mantığıyla giydirilme durumu var.

Ne okuyorum? Ak Parti 18 yıldan beri iktidarda, henüz yüreği rahatlamadı. Toplumla sakin bir ilişki kuramıyor. Gerilimli. İktidar adına tüm konuşmalar bir yerlere öfke içeriyor.

Durulmak lazım biraz. Barışmak lazım tüm toplum kesimleriyle. İnfaz yasası bunun vesilesi olabilirdi. Fırsat kaçırılıyor. Sürekli savaş tamtamları çalanlar Ak Parti’ye iyilik etmiyor.

YORUMLAR (135)
YORUM YAZ
İÇERİK VE ONAY KURALLARI: KARAR Gazetesi yorum sütunları ifade hürriyetinin kullanımı için vardır. Sayfalarımız, temel insan haklarına, hukuka, inanca ve farklı fikirlere saygı temelinde ve demokratik değerler çerçevesinde yazılan yorumlara açıktır. Yorumların içerik ve imla kalitesi gazete kadar okurların da sorumluluğundadır. Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır. Özensizce belirlenmiş kullanıcı adlarıyla gönderilen veya haber ve yazının bağlamının dışında yazılan yorumlar da içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır.
135 Yorum
  • İnsan olsun yeter / 11.04.2020 21:31

    Ahmet Taşgetiren isabetli bir yazı başka söze gerek yok Bir topluluğa olan öfkeniz sizi adaletsizliğe sevketmesin adil olun diyor Allah cc maide süresi 8. Ayette

    Yanıtla (0) (0)
  • Ayhan / 10.04.2020 23:22

    Adamların besin kaynağı her şart altında gerilim oluşturmak.....hep beraber besledik... şimdide milletin anasını ağlatıyorlar.....

    Yanıtla (0) (0)
  • Aylin / 10.04.2020 19:46

    Yaziniz takdire şayan. Korkmadan yazabiliyorsunuz. Siz tam bir yazarsiniz. Allah sayinizi artirsin. Saygilar

    Yanıtla (0) (0)
  • Esat / 10.04.2020 11:18

    Sayın taşgetiren ben sizin ve aynı gurubun yazarlarının yazılarını okuyorum ama karar gurubunun duruşuna katılmıyorum. Doğuya doğru diyebilen birisiyim . Ben sizin bağlı olduğunuz gurubunun desteklediği kimliklere yağ yakmadığım için i yorumlarımı yayınlamıyosunuz

    Yanıtla (0) (0)
  • Musa / 10.04.2020 08:50

    Bu işlerin buraya gelmesinde sizin de vebaliniz var

    Yanıtla (0) (0)
  • Kararli Okur / 10.04.2020 06:37

    Toplumsal barisi istiyen kim? Seytan ve cetesi insanlar arasina fitne koyarak yasar, agzini her actiginda onlar bizler diyerek fitneyi korukler.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 10.04.2020 03:34

    Fırsat üstüne fırsat veriliyor ama cömert cömert harcanıyor. Keşke sadece fırsatları harcasalardı. Partiyi, davayı, yüz yıllık rüyayı, umudu, beklentiyi, hülyayı, adaleti, hukuku, insanları, aileleri, velhasıl herşeyi cömertçe harcıyorlar. Bundan sonra bu topraklarda kıyamete kadar bunlarla anılacaklar ama umurlarında bile değil. Çok yazık... Çok.

    Yanıtla (0) (0)
  • Ziya Erturk / 10.04.2020 00:34

    Yaklaşımınız çok objektif takdire şayan.

    Yanıtla (0) (0)
  • Muhtefi. / 09.04.2020 23:05

    Toplumsal barış mi..?..o ne demek..ne barışi, kim kiminle barışacak. Burası TÜRKIYE CUMHURİYETİ degil mi.?..ve o Toplumun tümüne Turk Vatandaşı denmiyor mu.?.Hepimiz Barışıkiz bu durumda...Partiler var.Anayasaya uyar ve Secimlere katılır. Eksik,aksaklik varsa Milletin Meclisinde çare aranir..Hükümeti beğenmiyorsak oy vermezsin başkası gelir .fakat hiç-bir Hükümet Irkci,Fasist bölücü Pkk ve uzantisina,Fetos,isid vb orgutlere musamaha gösteremez..bu mümkün değildir. !.

    Yanıtla (0) (0)
  • Ferhan Birgül / 09.04.2020 22:48

    Kurşun en kötü şarkıyı söyledi. Uçaklar en iri güllesini bıraktı. Tanklar geleceğeme ateş aldı. Otomatik öldürmenler karanfelleri devirdi bulvarlara. Karanlık odalarda simsiyah planlar yapıldı ülkem üstüne. Sınandım. Ekmeğimde cam kırıkları. Bunlar da geçer Ey sevgili. Unutma.

    Yanıtla (0) (0)
  • Şahsım / 09.04.2020 20:01

    Toplumsal barış gibi bir derdim yoktur. Barış isteyen arkamda hizalanır. Hizalanmayan neticesine katlanır.

    Yanıtla (0) (0)
  • Kişi / 09.04.2020 18:47

    Anlaşılan henüz bir ilke dışında hiç bir ilkesi olmadığını fark edememişsiniz. O tek ilke şahsi ikbalin idamesi. Bu yasa bu açıdan iki fayda getirecek: 1. En büyük siyasal payanda olan MHP, ülkücü mafyayı kodesten çıkaracak ki bunlar toplumun (özellikle muhaliflerin) sindirilmesinde, rantın toplanması ve dağıtımında çok güzel işler yapacaklar. 2. Boşalan yerler diğer tüm muhaliflerin tıkılması için güzel bir alan oluşturacak. Sonuç şahsımın ne söylediği değil, ne planladığı önemlidir.

    Yanıtla (0) (0)
  • İsmail / 09.04.2020 18:44

    Sevgili "Atilla" yorumunuzu okudum. Siz şunu hiç düşünüyor musunuz: Bu örgüt ile iltisaklı diye öne sürülen, devletin onayı ile faaliyet gösteren (banka, sendika vb) kurumlarla olan irtibat bir terör faaliyeti midir? Evet bu örgütün motivasyonu ile konusu suç teşkil eden bir fiil işlendi ise (cebir, şiddet gibi) demekki o kişi iradesini satmıştır. Ama bulunduğu dönemde sureti haktan görünen bu yapı ile şöyle yada böyle iletişimde bulunmuş olmak bir suç gibi değerlendirilip hele de bir terör faaliyeti gibi algılanır ceza verilmesi uygun mudur? Asıl sorun burada.

    Yanıtla (0) (0)
  • Mürsel / 09.04.2020 18:44

    Şahıs özelkişi, devlet tüzelkişi. Bu ikisi bulamaç oldu.Abdulhamit ve M.Kemal'de de böyleydi.İkisi de iyi sonuçlanmadı.Başkan devletle illet bağı kurarsa kendi giderken devleti de götürür. Evet ezeli ve adil kural devlet doğrudan şahsa karşı işlenen suçları affedemez..

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 09.04.2020 18:17

    Darbeye kalkışanlar, eline silah alanlar, terör faaliyeti yapanlar, şiddete başvuranlar, bunlara bilerek destek olanlar v.s. Bunlara AF isteyen mi var? ANLAMAK yazmadan önce gelir.

    Yanıtla (0) (0)
  • Mutttehmetnarin / 09.04.2020 18:16

    Dogrusoyluyorsun.bircumhurbaskaniolarakherkeslebarisipmtoplumsalbarisisaglayiphuzurluolmamizisaglsaiyiolur.cokgeriliyorum.

    Yanıtla (0) (0)
  • atilla / 09.04.2020 17:59

    ben bugüne kadar hiç bir fetö mensubunun pişmanlığını görmedim tam tersi hepsi muaazzam derece kin ve nefret yüklü,hiç biri pensilvanyadaki şahsa tek kötü laf etmiyor,ettirmiyor nasıl af kapsamına girsin bunlar.Dışarı çıksalar vatan hainliğine kaldıkları yerden aynen devam edecekler ama onlar buna vatan hainliği demiyorlar adına dine hizmet diyorlar.Amerika ve israil'e hizmet ettiklerinin zerre kadar farkında değiller.Allah bunlara akıl,fikir versin...

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 09.04.2020 17:16

    Meclis tv'yi takip ediyorum. AKP Afyon milletvekili sayılarını da vererek diyor ki yolsuzluk, rüşvet, ihaleye fesat karıştırma gibi sularından af olacakların sayısı çok değil diyor. Öyle ise cezaevlerinin rahatlamasına bir faydası olmayacak demektir. Neden irtibatlı, iltisaklı diye muğlak ifadelerle insanlar ısrarla ceza evinde tutulurken, millete karşı suç işleyenler serbest bırakılıyor?

    Yanıtla (0) (0)
  • Mustafa / 09.04.2020 17:09

    Devlet dediğin milletten meydana gelir.nasil ki devletin gelirini millet (vergi ,emek) olusturursa. Darbe ile milletin canı,yaralanması,gelir kaybı,faizin artması,borsanın çökmesi bunların affını kim kime affedecek

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 09.04.2020 17:05

    Hacı Murat demiş ki, cezaevleri dolup taştığı için devlete yük oluyor, onun için af olmalı. Yanlış mı anladım? Size karşı işlenen bir suçun failinin affedilmesini ister misiniz? Veya işlemediğiniz bir suçtan sırf muktedirler öyle karar verdi diye ceza çekmek ister misiniz? Devletin en birinci görevi adaleti tesis etmektir ve bunu sağlarken KİNLE hareket edemez. İçinde suçlular var diye bir gemi batırılmaz.

    Yanıtla (0) (0)
  • Erman Tuncer / 09.04.2020 16:36

    Görüşülen infaz yasası korkarım ki,yarar yerine zarar verecektir.Teröristin ceza alması,terör örgütünün yıkıcı faaliyetlerine hiçbir şekilde bulaşmamış kişilerin af yasasından istifade etmis son derece isabetli olacaktır.

    Yanıtla (0) (0)
  • hamza akyol / 09.04.2020 16:36

    (6) öncelikle, bu ülkede adaletin sağlanması gerekiyor. suçluların affedilmesi ise, adaletsizliği artırır. Oysa, suçu olmadan hapishanelerde tutulan biryığın insan var. bunların derhal serbest bırakılması, düşüncesi nedeniyle hiçkimsenin baskıya uğramaması gerekiyor. akp-mhp iktidarı ise, kendileri gibi adamları serbest bırakıp, kendileri gibi olmayanları hapishaneye tıkmak istiyorlar.

    Yanıtla (0) (0)
  • hamza akyol / 09.04.2020 16:34

    (5) Daha önce yazdım. tekrar yazıyorum. Mahfi eğilmez gibi ekonomistler, "düşman başına" ekonomistler. bunlar ekonomi bilseydi zaten bu ülkenin durumu bu şekilde olmazdı. eğilmez, hükümet para basmalı diyerek, akpnin para basmasının önünü açtı. dolayısı ile suriye ve libyadaki savaşı, suriyelilere verilen hakları, lüks sarayları, lüks uçakları, ülkenin soyulmasını akladı. Eğer "ben aklamadım" diyorsa, nasıl akladığını bilale anlatır gibi eğilmeze de anlatırım. Bir ekonomist, öncelikle boşa giden paraları önlemeye çalışır, üretimi artırmaya çalışır. bunun için kafasını çalıştırır, çalıştırmalı.

    Yanıtla (0) (0)
  • hamza akyol / 09.04.2020 16:30

    (4) Birileri, bir salgınla birlikte, krizi fırsata çevirme, şehir hastanelerini aklama telaşı içinde yorumlar yazıyor. şehir hastaneleri, bu ülkenin bir çete tarafından soyulmasından başka birşey değildir. 12 milyar gibi bir maliyete 95 milyar gibi, o da tahmin edilen rakam, bir garanti verilmesi durumu vardır. bunun adı da soygundur. Namuslu insan, soyguna karşı çıkar, soygunu savunmaz.

    Yanıtla (0) (0)
  • HACI MURAT / 09.04.2020 16:07

    Kişiye karşı işlenen suçların en ağırları tecavüz ve adam öldürme.Sanırım bunlar af kapsamı dışında.Öte yandan Devlet'in kendisine karşı işlenen suçları affetme yetkisine sahip olması, mutlaka affedecek anlamına gelmez.Gerek görürse affeder.Öte yandan cezaevlerinin dolup taşması devlete büyük bir yük. Tecavüz,adam öldürme, terörün ve darbenin elebaşıları,organizatörleri, hazırlayıcıları,akıl hocaları hariç hapishaneler büyük ölçüde boşaltılsa iyi olur bence.15 Temmuz'u yapanlarla,irtibatı,iltisakı hatta halen sempatisi olanların bile kamuya yaklaştırılmaması gerekir.Çünkü olay daha çok sıcak.

    Yanıtla (0) (0)
  • Fikret ESEN / 09.04.2020 15:49

    Sürekli canla başla ikaz etmeye çalıştığınızı aklı selim vicdan sahibi herkes müşahede ediyor. Allah yevm-i mahşerde hesap gününde gayretlerinizi takdir edecektir inşaalah. Kin ve intikam ateşinden bir türlü yakayı kurtaramayanların yorumlarına aldırmayın lütfen.

    Yanıtla (0) (0)
  • Recep Çalı / 09.04.2020 15:46

    Bu kadar kin ve nefret nerede ve nasıl biriktirildi?Geçmişte ötekileştirildik diyenlerin bu kadar ötekileştirmesi inandıkları din anlayışının temel felsefesine uymuyor,ne bayramlar ne kandiller yüreklerini yumuşatmıyor ve göz göre göre yapılan hukuksuzluklara göz yumanlarda bu Günaha ortak oluyorlar.Geleceğe hiçde iyi bir miras bırakmıyoruz.

    Yanıtla (0) (0)
  • hamza akyol / 09.04.2020 15:45

    (3) Bir aklı evvel zorunlu eğitimi eleştirmiş. zorunlu eğitimin kaldırılması demek, "bana salaklar lazım. salaklar olsa ne güzel yönetirdim" diyenlerin duasının gerçekleşmesi ama ülkeye ihanetin artmasıdır. zorunlu eğitimi eleştiren kişi, ya beyin noksanı, ya da beyni ile birlikte ahlak ve dinini de satmış bir satılıktır.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 09.04.2020 15:45

    Bu yazınıza Ak Partili insanların çoğunun da katıldığdan eminim. Erdoğan'ın ilkesine açıkça ters olduğu halde böyle bir düzenlemede katı olunması acaba Perinçekçi kadrolarla yapılan bir anlaşmanın bir sonucu mu diye düşünüyor insan. Çünkü Perinçekciler, Feto suçlularina yer açılmak için bu tahliyelerin yapıldığıni söylüyorlar. Bu doğru olabilir mi, Akparti ipleri bu kadar kaptırmış olabilir mi?

    Yanıtla (0) (0)
  • hamza akyol / 09.04.2020 15:44

    (2) birileri, bu zor günlerde, siyasi partilere yapılan yardımları gündeme getirmiş. Eğer, ne söylediğini bilmeyen bir salak değilse, amacı, türkiyede muhalefeti yok etmektir. Çünkü siyasi partilere yapılan yardımların kesilmesinin birtek anlamı vardır o da siyasi partilerin yok olmasıdır. bu da iktidarın istediği dikensiz gül bahçesidir. Namuslu insan, bu ülkeden çalınanları, lükse harcananları, savaşa harcananları gündeme getirir.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 09.04.2020 15:17

    Suçun tarifi yok mu? Var. Bunlara uymayan çuvala doldurulanları kim affedecek.

    Yanıtla (0) (0)
  • karar okuru / 09.04.2020 15:07

    şu şuçluyu sadece suçtan zarar gören veyakınları affeder sözude çok dogru degil. hele bir uygulamaya geçte bir gör, altın,dolar,yüro,tl, pazarlıklarını.

    Yanıtla (0) (0)
  • Akif mert / 09.04.2020 15:04

    Daha önceki yazdığınız gazetede böyle yazılar yazsaydınız durum belki daha farklı olabilirdi sayın taşgetiren.Ben 32 ay cezaevinde kaldım Din kültürü öğretmeniyim Silahlı Terör Örgütüne üye olmaktan yattım.Rüyamda bile terör görmedim ben derdimi kime anlatayım şimdi.3 çocuğumla yaşam mücadelesi veriyorum devlet KHK lıkara hiçbir yardımda bulunmuyor.İş bulamıyorum.Vicdanlara havale ediyorum...

    Yanıtla (0) (0)
  • turgut ertav / 09.04.2020 15:04

    Dalkavuk ise mit-yapıcı ve “kült” parlatıcı… Keloğlan, muktediri kazır dalkavuk ise cilalar. Dalkavuk ezik ve gülünç bir kraldan çok kralcıdır. Keloğlan ise evet, boynu kıldan ince olsa da her şeye rağmen gülünçlükleriyle “Kral çıplak” diyebilen biri…Kaynak:Dalkavuklar, Padişahlar ve Keloğlanlar/ Tayfun Atay,tayfunatay@t24.com.tr

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 09.04.2020 15:01

    Mikail Genç' e sormak isterim bizi takdir eden 7 düvelin isimleri nedir? Aydınlatırlarsa sevinirim.

    Yanıtla (0) (0)
  • Nuri / 09.04.2020 14:58

    Yüreğine sağlık sn taşgetiren, siz muharrir olmanın, insan olmanın vede mümin olmanın sorumluluğu ile yazıyorsunuz..

    Yanıtla (0) (0)
  • İBRAHİM ÖZBEKLİ / 09.04.2020 14:48

    Dervişe BUNALDIK demişler.Derviş: " Zamanında Firavun lar kudurmuş,musibetler artmış SEVGİLİ MÛSÂ NIN kavmide bunalmıştı." Demiş bir ayet okumuş. -"Mûsâ kavmine, "Allah'tan yardım isteyin ve sabredin. Şüphesiz yeryüzü Allah'ındır. Ona, kulların dan dilediğini mirasçı kılar. Sonuç Allah'a karşı gelmekten sakınanlarındır" dedi. - A'râf - 128. Ayet

    Yanıtla (0) (0)
  • Ehl-i İrfan / 09.04.2020 14:12

    Sn muharrir,"yüreği rahatlamadı,gerilimli,toplumla ilişki kuramıyor vb."Sizin o yüreginizi şu haber rahatlatırmıacaba?"Koronavirüs tedavisi için kendini ve ekibini laboratuvara kapatan Prof. Dr. E Ovalı, Koronavirüs için tedaviyi buldu.Prof.E Ovalı'nın bir dönem FETÖ'nün hedefi olduğunu ve Ergenekon'dan içeri alındığını biliyor musunuz?Sadece bu da değil,kanser aşısı sebebiyle de ABD ve İsrail ilaç şirketlerinin bir numaralı hedefiydi.Ağır,adil ve mülayim muhalif tavır ve yazılarla fetönün şerrinden bu ülkeyi koruyamazsınız. Çevrenizde içten pişmanlık duyan bir sempatizan tanıyor musunuz?

    Yanıtla (0) (0)
  • Ekrem Küçük / 09.04.2020 14:06

    Sayın Taşgetiren, sizde bizde yaşadığımız dönemin adil şahitleri olarak görevimizi yerine getiriyoruz ve bunun Rabbimiz katında kuşkusuz bir değeri var. Ama ben günümüz iktidarının gündeminde toplumsal barış gibi bir konunun olduğuna inanmıyorum, hatta umurlarında bile olduğunu sanmıyorum.Birçok yönetimin kendini kaptırdığı güç sarhoşluğu ile ellerindeki gücü kaybetmemek ve bunun yolununda gücü tek elde toplamış lidere itaatten geçtiğini bilip bütün politikalarını ona göre belirliyorlar. Asıl hesap verecekleri büyük günü mahşeri umursamadıkları gibi. Bence çok büyük vebale giriyorlar.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 09.04.2020 13:52

    AHMET BEY AYGINLIĞI OLAN BİR İNSANSINIZ BU KADAR SİYASİ YAKLAŞIMLARLA BUNU ZEDELİYORSUNUZ SİZDEN HAK VE HAKİKATTEN YANA OLMANIZI BEKLİYORUZ ÜÇ GÜNLÜK DÜNYA İÇİN BU CENDREYE GİRMENİZ BİZİ ÜZÜYOR YANİ BİZİM HÜKÜMETİN YAPTIĞI HERŞEY KÖTÜ EL İNSAF

    Yanıtla (0) (0)
  • MİKAİL GENÇ / 09.04.2020 13:47

    İrtibat, iltisak ve üye olmamakla birlikte diye içeride olanları bırakın dışarıda devletten çok az zarar görenler bile Hükümet aleyhine propaganda yapıyor Siz hala içeride on binlerce masumdan bahsediyorsunuz. Önce sizin kendinizi muhasebe etmenizi öneririm. Hükümeti eleştirin tamam ama biraz da insaf. 17-25 Aralığı olacak, gezi olayları olacak 15 Temmuz darbe girişimi olacak siz hala en hafif ifade ile iyi niyet bekleyeceksiniz. Kendinimize gelelim lütfen. Bu hükümeti 7 düvel takdir ederken sizin bu şekilde subjektif unsurlarla eleştirmeniz insafsızca geliyor bana.... Sağlıkla kalın

    Yanıtla (0) (0)
  • turgut ertav / 09.04.2020 13:44

    Katliam yapmış biri katletiği kadının ev işlerine yardımcı tayin edilerek kurtuluyorsa,Birileri bu tip sözde cezaya özeniyorsaTürkiye ,o özenilen Afrika ülkesine çevrilecek demektir.Acaba AKP iktidarının şu ceza indirimi isimli örtülü affı,tam tam hukukundan alınma mı?

    Yanıtla (0) (0)
  • cumhur / 09.04.2020 13:41

    Konfüçyüs'ün bir sözü vardır"kendi kusurlarını anlayanların bütün günahları affedilir"Önemli olansuçlunun pişman olmasıdır.Devlete karşı veya şahsa karşı hiç önemli değildir.Suçluyu sdece mağdur ettiği kiş affedebilir."Müsamaha kapılarını aralamaya gelmez sonuna kadar açılıverir" bu sözler çok önemlidir.Yapılan her iş Allah'ın rızası için yapılmalıdır.siyasi gelecek ve oy uğruna yapılan hiç bir iş bence makbul değildir..

    Yanıtla (0) (0)
  • halil yörük / 09.04.2020 13:34

    en çarpıcı misal hayrettin karaman FG nin bir çok faaliyetinde yanı başında oldu ve bugüne kadar açık ve net olarak FG nin tüm toplumu başta kendisini kandırdığını gizli hesapları olduğunu itiraf etmedi halbuki toplumun bir kesimi FG yanlış yapsa karaman hoca yenında olmaz diye çekinmeden pesinden gitti siz bile gaztelerinde yazılar yazdınız sn.RTE ne istdinizde vermedik dedi benim teklifim fetöden tutuklu hükümlü olanlara develet bir nevi istiğfar sözleşmesi yapsın ...istiğfarı bozana aynı hüküm uygulansın kaleminize kuvvet

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 09.04.2020 13:26

    Ülkemizde adalet maalesef şahsımıza gerekince isteniyor. Fetö kurbanları denilenlerin üst seviyedekilerinin yaptıkları ortada maalesef dışarda rahatlar. Alt seviyede olanlarıda sempati besledikleri grubun zamanında yaptıkları kötülükleri onayladıkları için adaleti hak etmiyorlar. AKP de adalet kendisine gerektiği zaman adaletin önemini kavrayaxak.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 09.04.2020 13:16

    Yıllar önce Kayseri de yaşadığınız uçağa alınmama olayı aklıma geldi.Uçağa neden alınmadığınızı yazarsanız,bizler de çatışmacı,kutuplaştırıcı ve de ötekileştirici kimler öğreniriz.....Ama siz de o cesaret var mı? yok mu? okurlarınız görsün.

    Yanıtla (0) (0)
  • kör-sağır-dilsiz değilim / 09.04.2020 13:07

    LÜTFEN Yok mu izah edecek samimi bir Ak partili? "Allah rızası, halkın ve devletin menfaati" bu çıkarılacak af düzenlemesinin neresinde? Kör, sağır, dilsiz değilim, FANATİK hiç değilim. Yeter ki izah edin.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 09.04.2020 13:02

    Çok yaygın bir "mağdur" edebiyatı var. Zannediyorum ki siz de bu edebiyattan fazlasıyla etkilenmişsiniz, Sayın Taşgetiren. konuşup ta benim de suçum şuydu diyen birisini duymadım da görmedim de! Peki: Çalıntı sorularla makam mevki edinenler nerede? Rakiplerin dinlenmesiyle ihale kazananlar kimler? Ümmetin yardım ve ibadet duygularını suistimal edenler! Şu fetö kadar İslama, Müslümana ve insanlığa zarar veren başka bir yapı var mı? Bırakın Allah aşkına açık açık yazamadıklarınızı ambajlayıp ambalajlayıp yazmayın! Savunmayın bu teröristleri, din istismarcılarını, fetö kalıntılarını!

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 09.04.2020 12:53

    Sabah, Sayın Ali Babacan'nın bir programda belirttiği hususa aynen katılıyorum. Yargıya: tlf, mesaj, ileti, vs gibi şeylerle hiç bir şekilde idarenin müdahale etmemesi neticesinde, adli mercilerin anayasa çerçevesinde adaletli kararlar vereceğine inanıyorum drmişti. Aynen öyle, bende inanıyorum. Ama neredeee? Bu zihniyetle mümkünatı yok.

    Yanıtla (0) (0)
  • ömer derya / 09.04.2020 12:36

    Afrika ülkesinde satırla katliamlar yapılmıştı.sonrasında kocası öldürülen kadına katilin evin yakacak vs işlerinde yardımcı olması durumunu uygun görüp görmediği soruldu.

    Yanıtla (0) (0)
  • H.Hüseyin Çetin / 09.04.2020 12:10

    Bu af bu şekilde yasalaşır ise AK Partiye de Ülkemize de faydadan çok zarar getirecek gibi gözüküyor,inşallah yanılırız.

    Yanıtla (0) (0)
  • mehmet akif / 09.04.2020 12:04

    Pkk dün beş köylüyü öldürdü.biz barısmiyacagiz.Güvenliği önceleyen politikalar doğrudur.Hükümet doğru yolda.

    Yanıtla (0) (0)
  • kafaoglu / 09.04.2020 12:01

    Muhterem hocam,problemimiz tam da bu yani Devlet deyince Cumhurbaşkanının anlaşılması,Zat-ı Devletleri deyimi hiç bu kadar cuk oturmamıştı. Böyle olunca Zat-ı Devletlerini rahatsız edenler affedilemez,edilecekse Zat-ı Devletleri affeder,başka kimsenin böyle bir yetkisi yok.. İnfaz düzenlemesi vesilesiyle yazılanlar söylenenler Zat-ı Devletlerinin kulağına gitmiyor,boşuna çabalamasın kimse,inandğım Allah (cc) bir gün uilham edecektir,o güne kadar sabır...

    Yanıtla (0) (0)
  • turgut ertav / 09.04.2020 12:00

    3-AKP iktidarı kendilerine ve iktidarlarına karşı en ufak bir eleştiri yapanı ,basın mensuplarını,siyasileri bile ceza indirimi yapmadan hapse atacakama bunun dışında her haltı yiyen,her suçu işleyenler af edilecekgelecekte aynı suçları işleyenelere de ceza indirimi uygulanacak.Suça teşvik ve özendirme ile ayrıştırmacı hukuk düzeni peşindeler.Muhalif olanalrı sindirmek,kendinden olan suçluları özendirmek istiyorlar.AKP nin bu af yasası meclisten kattiyen geçmemelidir.

    Yanıtla (0) (0)
  • turgut ertav / 09.04.2020 12:00

    2-Yolsuzluk yapmış devlet görevlileri af edilecek ama bunu haber yapan gazeteciye af yok.Siyasilere basn mensuplarına af yok.Tweet atanlara af yok.Üstelik af edeceklerin işledikleri suçlara ilişkin sürekli af var.Yani ileride af kapsamına aldıkları suçları işleyenlere ceza indirimi sürekli olarak var.Mesela gelecekte 6 yıl ceza alacak bir suç işleyen ,2 yıl yatıp çıkacak.

    Yanıtla (0) (0)
  • turgut ertav / 09.04.2020 11:59

    1-ABD’de tutuklanan İran kökenli Rıza Zarrab olayı dosyasında ve 17/25 Aralık yolsuzluk olaylarında adı geçen ,Bakara makara diye ayetleri tiye alan Egemen Bağış Çekya Cumhuriyeti Elçisi olarak atandı. IBAN suresi ayet 1 şeklinde sözleri ile Erdoğan ın korono yardm parası toplamasını eleştiren Hakan Aygün tutuklandı.Adamına göre muamele zihniyeti ile yeni bir af yasası getiriyorlar.Af edeceklerinin içinde kadına şiddet dahil her haltı ve suçu işlemiş olanlar var.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 09.04.2020 11:49

    Kişiye karşı işlenen suçlarda af yetkisi mağdurundur, develete karşı işlenen suçlarda af yetkisi devletindir deniliyorsa, o zaman şahıslara karşı işlenen tüm suçları şikayete tabi hale getirirsin, ondan sonra da develete karşı işlenen suçlarda da affetmeyi düşündüklerini affedersin. Ama biz de malesef tam tersi oluyor. Benim dikkatimi çeken bir şey var. Bu tür af benzeri yasalardan her zaman istisnasız yararlandırılan bir grup var. Hırsızlar, gaspçılar, rüşvetçiler, dolandırıcılar, sahteciler vs. İşin garip tarafı bu suçların hemen hemen hepsinde mağdur olan şahıslar oluyor!

    Yanıtla (0) (0)
  • Adalet / 09.04.2020 11:49

    iktidarın arkasındaki itici güç (toplumsal karşılığı olmayan güç) böyle istiyor galiba al takke ver külah...birileri rehine olarak kullanılıyor sanki

    Yanıtla (0) (0)
  • adalet her şey / 09.04.2020 11:47

    Darbecileri af edelim diyen varmış gibi meclisi bombalayanları asla affetmeyelim yazanlara şaşıyorum. iltisak vb suçlardan içerde olanları darbeye şiddete başvurmayanları af edelim nasıl anlıyorsunuz anlamıyorum.

    Yanıtla (0) (0)
  • Esat / 09.04.2020 11:37

    Sayın taşgetiren ben her türlü görüşteki yazıları okurum. Benim partide yok yalnız muhafakar bir kişiyim. Fikir siyasi suçluları af edilmeleri le getirıyosun, bu insanlar bu ülkeye kötülük vihanet aynı zamanda terörle bağlantılı eylemlerini nere koyacaksında af elsinler ço yazık

    Yanıtla (0) (0)
  • kör-sağır-dilsiz değilim / 09.04.2020 11:36

    Artık şunu kesin olarak söyleyebiliriz Ak parti 15 yıl önceki ak parti değil. Köşe yazarı her şeyi gayet güzel anlatmış. Ak parti iki ay önceki söyledikleri ile bile tezat iş yapıyor. Samimi bir ak partili lütfen izah etsin. Allah rızası, vatan millet menfaati bu tezadın hangisinde? İlke dediğimiz şeyler, iki ay içinde tam tersi bir hale nasıl dönüşebiliyor? Kör, sağır, dilsiz olarak her yapılanı sorgulamadan doğru kabul etmesi vatandaştan beklenmemeli. Eğer suç değilse ben düşünüyorum ki, ak partinin yanlışları doğrularını bastırmaya başladı.

    Yanıtla (0) (0)
  • misafir / 09.04.2020 11:34

    toplumsal barış isteyenler devlet içinde devlet olmaya kalkışmışlarsa hiç olmaz.işleri güçleri devletimizin başarılı çalışmalarını baltalamak onlarla ne barışı olacaktı ki.

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar Okuru / 09.04.2020 11:24

    Sayın Taşgetiren her zaman hakkın savunucusu oldunuz,olmaya da devam ediyorsun.Malesef bilerek veya bilmeyerek hala haksızlığı,adaletsizliği ve zulmü savunan insanımız var.Bana dokunmayan yılan bin yaşasın dercesine.Allah sizden razı olsun.Sağlık, sıhhat diliyorum.Selamlar.

    Yanıtla (0) (0)
  • Fethi altuntaş / 09.04.2020 10:59

    Ahmet bey yazılarınızı devamlı takip ediyorum genel olarak ak partiyi eleştiriyorsun bunda muhalefetin yaklaşımının hiçmi etkisi yoktur

    Yanıtla (0) (0)
  • FD / 09.04.2020 10:41

    Ali bey doğru demiş, iç siyasette ekonomik alan hariç gerisi MHP’ye (ya da zihniyetine) teslim edilmiş. MHP bundan hoşnut, tabanını genişletiyor.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 09.04.2020 10:36

    Sayın Cumhurbaşkanını oyuna getiriyorlar. İstanbul belediye seçimlerini yenilettiler kaybettiler. şimdi de acıma acınırsın diyerek tongaya düşürmek istiyorlar. Suça bulaşmamış insanları cazalandırmak bindiği dalı kesmeye benzer. Basiret , öngörü, iman adalet, empati, hakkaniyet, insaf....lütfen. MERHAMET ETMEYENE MERHAMET EDİLMEZ. Suçsuzlar bir tanede olsa cezalandırılmamalıdır. Kuran" af yolunu tut " diyor daha ne desin. İşte altın fırsat.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 09.04.2020 10:24

    Yorumlardan da kafa çıkarmayı ihmal etmeyen ifsad odakları her an eski bozgunculuklarına devam fırsatı ararken, Türkiye'nin tekrar bu her tür sahtekarlığı yapabilen güruha teslim olmaması için mücadele veren Cumhurbaşkanını şahsi hesap peşinde olmakla suçluyorsunuz. Mesele şahsı olsaydı çoktan affa koyardı. Ama bir Türk olarak felaketimize odun taşımış olanların affına ben karşıyım.Hiçbir şey olmamış gibi, hiç bedel ödemeden sıyırmaya çalışanlar asla iyi niyetli değiller.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 09.04.2020 10:05

    Bu devlet bu millet fetöcülerle asla barışmayacak onları asla affetmiyecektir. Tarihin en büyük ihanetini yapanlar, kendi meclisini bombalayanlar, polis özel harekatta canlarımızı diri diri yakanlar affedilmezler.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 09.04.2020 10:04

    Akp bugüne kadar hiçbir krizi yönetemedi, her fırsatı kendi reklamı, kendi çıkarı için kullanmaya çalıştı. Ne yazık ki halkın bunu çok iyi gözlemlediğini, tam tersine ayrımcılığı körüklediğini farkedemedi, göremedi.

    Yanıtla (0) (0)
  • Hakki / 09.04.2020 10:03

    Elestirilmiyecek insan yoktur. Herkes hata yapabilir. Durust insanlar elestirileri kendini duzeltmek icin bir firsat bilir. Ama gizli kapakli isleri olanlar icin elestiri cok tehlikelidir cunku yaptiklari pis isler ortaya cikabilir.

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar okuru / 09.04.2020 10:02

    Sayın Cumhurbaşkanım, siz gönül insanısınız, lütfen kamu düzenini bozmamış, şiddet uygulamamış, kimsenin canına kasdetmemiş bireyleri de infaz kapsamına da eklerseniz..

    Yanıtla (0) (0)
  • Çetin / 09.04.2020 09:11

    Sayın Taşgetiren bu yasanın böyle olmasını kimlerin istedigini eminim siz daha iyi biliyorsunuz ama bilmemezlikten geliyorsunuz.Ergenekon varmıydı yokmuydu bunu bir cevaplayın

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 09.04.2020 08:55

    S 400’lerin menzili ne kadar?

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 09.04.2020 08:52

    Devlet bir kişi nezdinde temerküz ettirilince, devlete karşı işlendiği iddia edilen suçlar bu kişiye karşı işlenmiş gibi algılanınca, bu kişi bana karşı işlenen suçları affetmiyorum demiş oluyor.

    Yanıtla (0) (0)
  • karar okuru / 09.04.2020 08:46

    Merhamet etmeyen merhamet edilmez ilkesi unutulmamalı. Şüpheden sanık yararlanır. Cebir yoksa şiddet yoksa eline silah almamışsa bunlar terör suçlusu olamaz. Aksi takdirde samimiyetinizi kaybedersiniz. Kaldıki İslam hukuku evrendel hukuk bunu belirtir.

    Yanıtla (0) (0)
  • Akl-î Selim / 09.04.2020 07:59

    Birileri Almanya ile Türkiye'yi tutuklu sayısı üzerinden kıyaslayarak kötülüklerini sürdürmek istiyor. Çok kasıtlı ve akılsızca bir kıyaslama bu. Almanya'nın bir FETÖ'sü PKK'sı olmadığı gibi 15 Temmuz gibi kanlı bir darbe girişimi ve ekonomik kuşatma da yaşamadı. Tam tersine Almanya bile Türkiye'ye karşı terörü destekledi. Türkiye son 10 yılda yaşadığı onca saldırıya rağmen, sağlık altyapısında ve milli savunmada Almanya'yı kıskandıracak noktaya geldiyse bu sevinilecek bir durum.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 09.04.2020 07:51

    Durulmak lazım biraz barışmak lazım tüm toplum kesimleriyle demişsiniz. Amacı kinci dinci bir nesil yetiştirmek olan, demokrasi treninden istasyona geldiği için inen bu iktidarın durulmasını, toplumun kendini desteklemeyen yarısıyla barışmasına hiç ihtimal veriyormusunuz? Hala kendisini eleştirenleri, fikir suçlularını ve gazetecileri nasıl daha uzun hapishanede tutarız hesabı içindeler.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 09.04.2020 07:45

    Mhp li enginyurt bir kadının üzerine yürümüş erkekliği bu kadar işte.

    Yanıtla (0) (0)
  • Misafir / 09.04.2020 07:43

    İktisap, irtibat, üye ile kast edilenlerin en alt kategorisinde bulunanlar bile biz size soracağız mantığındalar hâlâ

    Yanıtla (0) (0)
  • Renas / 09.04.2020 07:43

    Hay ağzına sağlık sürekli savaş tamtamları gerilim tehdit kabadayılık akp nin beslenme alanları olmaya başlandı. Mhp ile oturup kalkmaktandır.

    Yanıtla (0) (0)
  • Ali / 09.04.2020 06:12

    Kılavuzu mhp olunca hayırlı bir amel beklememek lâzım derim ben.Ulkeyi şuan zannetmeyin reis yada akp yönetiyor bürokrasiye ve çevrenize bakmanız yeterli.

    Yanıtla (0) (0)
  • Özkan / 09.04.2020 05:54

    Siyaset eşittir yalan demek bu ülkede birileri koltuğunu kendi bekasını adaletten daha fazla önemsiyor Anadolu’da bir söz var “ Sözün fazlası deliye söylenir “ diye kendi kendine bitmişliğin çözümünü bekleyeceğiz...

    Yanıtla (0) (0)
  • Ümit / 09.04.2020 05:39

    AKP dindar ve kindar nesiller yetiştirme hedefinin partisi olarak içindeki nefreti durduramayacak elbette. İnsanlık, özgürlük, demokrasi, eşitlik gibi kavramların da yanına hiç yanaşmayacak. Beklentileriniz maalesef boş ve anlamsız. Artık iktidara sonuna kadar asılacaklar ve sonunda toz olup gidecekler. Benzerleri gibi. Artık bu siyasi mevtayı bırakıp yeni muhalefetin ne ve nasıl olması, yeni sistemin nasıl olması gerektiği üzerine yoğun bir çalışma yapmak gerekiyor. Çünkü boşa geçirilecek vakit kalmadı.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 09.04.2020 04:38

    'devlete karşı işlendiği farz edilen suçlara, sanki şahsa karşı işlenmiş gibi bakılıyor. Şahıs, bir anlamda devlet oluyor.' Mesele tam da budur. Aslında suç falan yok. İşlendiği "farz edilen suçlar" var. Normal şartlar altında suç olmayan fiiller suçmuş gibi kabul görüyor. Gerçek suçlular salıverilirken suç işlemiş muamelesi gören insanlar parmaklıklar arkasında... Bunu toplum vicdanı kabul etmiyor. Toplumun bütün kesimleriyle barışmak... Harika bir temenni... Bu ülke hepimize yeter. İnşallah bu fırsat kaçırılmaz.

    Yanıtla (0) (0)
  • iyi okur / 09.04.2020 03:20

    yüzbininci kez kaçırdı bu şansı akp.. ama siz hala aynı yazıları yazıyorsunuz. yeter artık

    Yanıtla (0) (0)
  • Ata Kavalcı / 09.04.2020 02:35

    2) ->>> buna rağmen öğüt verme ihtiyacı duyuyorsanız bu kararların sonuçlarından rahatsızsınız demektir. Bu da topyekun muhalif olduğunuz anlamına gelir. Devletin elindeki bu muazzam güçle "hata" yapması mümkün değil. Eğer bulunduğunuz yerden "hatalı" görünüyor ise, sistemin dışına çıkmışsınızdır... Bu önemli bir konu çünkü çok yaygın bir düşünce kalıbı haline gelmiş. Eleştiri-biat-eleştiri-biat bir tür fasit daire oluşturmakta. Bilemiyorum...

    Yanıtla (0) (0)
  • Ata Kavalcı / 09.04.2020 02:26

    1) İktidarı eleştirmeye çalışan muhafazakar yazarlar genellikle belli kalıplar içerisinde hareket ediyor. En yaygın olanı gördüğüm kadarıyla "yani ben yanlış anlamayın iktidarınız devam etsin isterim kesinlikle muhalif değilim" tarzında. Burada şöyle bir çelişki var gazetecilik/köşeyazarlığı bakımından: Eleştirdiğiniz kurum onbinlerce, yüzbinlerce uzmana, sınırsız denebilecek maddi imkanlara ve diğer pek çok araca sahip. Bir karar alınırken bu imkanlardan istifade edilerek alınıyor. Dolayısıyla bir köşeyazarının bu devasa güçle akıl bağlamında rekabet etmesi sözkonusu olamaz. ->>>

    Yanıtla (0) (0)
  • kahya resul konuk / 09.04.2020 02:16

    olsaydı içlerinde bir habib-i neccar..... olurmuydu her biri siyasi tüccar..........behlül iyiki varsın....m.akif yürekli ,duruşlu insan.....

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 09.04.2020 02:13

    Helal olsun işte aydın işte iman işte toplumun önünde giderek toplumu aydınlatan fikir adamı İŞTÉ ADAM.

    Yanıtla (0) (0)
  • Demirbey / 09.04.2020 02:07

    Ehli vicdan ve insanca bir bakış.Devlet suçlu üretmek için değil, adalet dağıtmak için var olmalıdır. Maalesef bir kişinin iradesi koca bir ülkenin iradesi haline gelmiştir. Hani" Milleti yaşat ki,devlet yaşasın " temel düstur idi. Ak Parti mağduriyetlerden iktidara geldi, sonra zalimlerden oldu...Meclis tek kişinin iradesi ile parmak kaldırmamalıdır...yoksa tarih kitaplarına şuanki durumda simsiyah bir leke olarak kayd edileceklerdir...

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 09.04.2020 01:58

    Allah afvetsin inşallah hepimizi, başkasına zarar verip pişman olanları , zulme uğrayıp acı çekenleri ve de adaleti sağlayamayıp kamu vicdanını yaralayıp yetkisini kötü kullananları..Ben duamı ederim, nasıl olsa Mevlam neylerse güzel eyler..

    Yanıtla (0) (0)
  • kahya resul konuk / 09.04.2020 01:49

    hiç iyi niyetli bakamıyorum...hz aliden ısrarla hz omanın kattillerinin istenip kin ve nefretin körüklendiği gibi... sonrası malum.......toplumca bir cinneti yaşadık..15 temmuz cinneti....cinayeti,darbesi, nederseniz deyin......kim toplumun hayrına bir laf etse beraberlik birlik.......hemen 252 şehit önüne konuyor.....alsana hain...çık içinden çıka bilirsen......,siyaset üretenler bu çemberi yarmalı ...sorgulamalı......bana düşmez ama yazdım işte......deli behlül

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 09.04.2020 01:45

    Merhamet başımızın tacı. Ben bana zarar vereni affetmeye kullanmalıyım, sınandıgımda bu merhameti..Başkasına acı çektireni afvetmekde ne var ki. Ben de affettim gitti.. afdan yana görüş belirtenler de kendi çolugu çocuguna birşey yapıldıgında merhamet göstermeli.Buna denir afvetmek. Birine zorbalık yapıp hayatını karartanı Başkasının affetmesi birçok bedduaya ve hesaplaşmaya sebep olacaktır. Ancak affa vesile olmak iyidir, magdurlara tek tek sorsunlar, çabalasınlar,olmadı daha geniş yerlere yerleştirsinler. Ülkede binadan bol bişey yok.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 09.04.2020 01:37

    Çok değerli bir yazı yazmışsınız. Fakat sormak isterim üstadım 1-Erdoğan ilk kez mi kendi ile çelişiyor? 2-AKP gurubu gizli oylama olsa tersini yapacak sa neden simdi yapmıyor çünkü FETÖ suçlaması olur diye. O halde önceden bunlarla irtibatı olanlar bilerek mi vekil yapıldı. Ysni her dediğimi yapsınlar yoksa FETÖ ile korkuturum çok kolay vekilleri yönetim kimse beni sorgulama vesaire? 3-AK parti uxun zamandır aynı yolda. Ahmet abi yeni mi gördünüz. 16 Nisan referandum maddeleri zaten apaçık bunlari yazmıyor muydu? O gün evet diyerek bugünün kapısını açmadiniz mi?Atı alan Üsküdar ı geçmedi m

    Yanıtla (0) (0)
  • İbrahim DİRİ / 09.04.2020 01:33

    Sessiz çoğunluk affı iyi karşılamıyor dolayısı ile bunun bir siyasi faturası olacak ,iktidar bu faturadan kaçınmak için bir strateji belirlemiş gibi, eğer muhalefet karşı oy verirse iktidarın kozu! belli.

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar okuru / 09.04.2020 01:33

    Savunan Adam ı yazan da sizdiniz sayın Ahmet Taşgetiren.. Keşke herkes sizin itidalli, samimi, akli ve merhamet dolu mantalitenizi idrak edebilseydi.

    Yanıtla (0) (0)
  • KAZIM ÇETİN / 09.04.2020 01:23

    Sürekli savaş tamtamlarının çalınmasından acaba en çok memnundur?Belki bu yasada da bir 'termik santral bacaları' gibi bir olay olabilir.Ve böylece iyi polis işi kotarır.

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar okuru / 09.04.2020 01:15

    Tespitleriniz çok doğru devlet derken erdoğan a karşı işlenen suçlar oluyor sanırım o zaman onbinlerce insanada kendisi gibi fırsat verilsin onlarda Rabbimizden af erdoğan dan özür dileriz deseler bakalım onun gibi hemen affedilecekler mı yoksa onlar ahlarını ahirette mı alacaklar .Ne diyelim Allah 'ın adaletini beklemekten başka çare yok.

    Yanıtla (0) (0)
  • kahya resul konuk / 09.04.2020 01:14

    koçaklama tarzı politikalardan ki(buna politika denmez)......reel politikaya dönmenin zamanı geldi-geçiyor................bir vürüs bile bizimle dalga geçiyor işte.......reel politikalara dönünüz.....hatalardan dönerken çok zorlanıyorsunuz...ama...dönün......bazı hataların dönüşü çok zor olsa bile.....bunu bir yenilgi,birzaaf olarak değerlendirmemek gerek.....ERDEMLİLİK.....olarak görmektir... yakışan......behlül

    Yanıtla (0) (0)
  • kahya resul konuk / 09.04.2020 01:02

    sayın cumhurbaşkanının geçmiş başarılarını ısrarla gölgeleyen.........başarısız olması için özellikle olağan ustü gayret gösteren....... her yanlışa sn. cumhurbaşkanınıda ikna eden.....onun kin ve nefret zafından..........olağan üstü kazanımlar sağlayan insanları ...tebrik ediyorum........... bir deli olarak.........ben ikna olamıyorum..... sn. cumhurbaşkanını ikna ediyorlar........eğelilerin dediği gibi yapacak bir şey yok.....ne demişler at binenin kılıç kuşananın............behlül

    Yanıtla (0) (0)
  • Körlük / 09.04.2020 00:59

    Saramago nun körlük diye bir romanı var. Bazıları gercekten kördür. Bazıları kör değildir ama kin ve nefretleri onları kör etmiştir. Bazıları ise gözlerini kapatır geçer giderler. İktidar belli. Peki sayın yazar siz niye yıllardır kör taklidi yapıyorsunuz.

    Yanıtla (0) (0)
  • Mahmut Mert / 09.04.2020 00:56

    Mağdurlar ve mazlumlar sanırım size tüm haklarını helal ederler. Ben bir mağdur olarak size bin kere hakkımı helal ediyorum. Helal olsun Allah razı olsun.

    Yanıtla (0) (0)