Haberi duyanlar "Bu oyunu piyasaya sürmeye gerek var mıydı?" sorusunu soruyor! 2002 yılında duyurulan oyun, tam 22 yıl gecikmeyle piyasaya sürüldü...
İtalyan geliştiricilerin 2002 yılında geliştirmeye başladıkları fantastik hack'n slasher oyunu Kien, tam 22 yıl sonra oyuncularla buluştu. Game Boy Advance (GBA) konsolu için tasarlanan bu oyun, piyasaya sürülmesiyle adeta bir efsane haline geldi. Bu süreçte GBA konsolunun üretimi bile 2009'da sonlandırıldı.
OYUN NEDEN 22 YIL GECİKTİ?
Kien'in geliştirme süreci 2002'de başladı. Küçük bir grup İtalyan programcı, ülkelerinde GBA oyunu üretmeye başlayan ilk şirket olan AgeOfGames'i kurdu. 2004'e gelindiğinde oyun tamamlanmıştı. Ancak, yayıncılar oyunu piyasaya sürmenin mali risklerinden dolayı geri adım attı. O yıllarda dijital indirme platformları henüz yaygın değildi, bu yüzden oyunların fiziksel kutular halinde mağazalarda satılması gerekiyordu. Kutu üretimi ve dağıtımı ciddi bir sermaye gerektiriyordu ve oyun yeterince satılmazsa şirketler büyük zararlarla karşılaşabiliyordu.
Bu belirsizlik döneminde, AgeOfGames eğitim odaklı oyunlar geliştirmeye yöneldi. GBA konsolu ise zamanla popülaritesini yitirdi ve şirketin Kien projesi neredeyse unutulmaya yüz tuttu. Ancak, globalde bağımsız oyun geliştiricilerinin ve retro oyunların yeniden popülerlik kazanması İtalyan stüdyoya yeni bir kapı açtı.
OYUN PİYASAYA SÜRÜLDÜ: 60 DOLAR
Klasik konsol oyunlarında uzmanlaşmış yeni bir yayıncı olan incube8 Games, Kien'i satın alarak piyasaya sürmeye karar verdi. Oyun, orijinal GBA donanımıyla oynanabilir kartuş formatında satışa sunuldu. Ancak, bu nostaljik deneyim için oyuncuların 60 dolar ödemesi gerekiyor.