Devleti masraftan kurtarmak için kolları sıvadım

Asgari ücretin 2024 yılı boyunca 22 bin 104 TL olacağı ilan edildiği gün, enflasyonun yüzde 50’yi bulduğu bir sırada, geride bırakacağımız yılın 17 bin 2 TL rakamından daha az alım gücü anlamına geldiğini fark ettim.

Üzüldüm.

Belli ki, asgari ücret, memur ve emekli maaşlarına da yansıtılacak. Piyasada dolaşan “Artış yüzde 17’de kalacak” söylentisi muhtemelen doğru.

Canım sıkıldı.

Devletin imkanları çalışan kesime cömert davranmaya izin vermiyor; yoksa neden toplumun büyük çoğunluğunu teşkil eden insanlar yoksulluk sınırı altında, açlık sınırına yakın bir halde tutulsun ki?

Kamu harcamaları “İtibarda tasarruf olmaz” yaklaşımı sebebiyle kısılamadığı için, ne yapıp edip devletin imkanlarını artırmak şart.

Hep malum kişiler suçlanıyor, acaba ben bu konuda bir şeyler yapabilir miyim?” diye düşüncelere daldım.

Ben düşüncelere dalmışken, izlediğim televizyon kanalında bir haber gözüme çarptı.

Haber şu: Meclis’in Çocuk Hakları Alt Komisyonu üyeleri, sosyal medya kullanımının çocuk ve gençler üzerindeki etkisini ve 13-16 yaş tartışmasının dünyadaki uygulamalarını yerinde görmek için yurtdışına açılacak ve birkaç ülkeyi ziyaret edecekmiş…

Alt komisyon üyesi milletvekilleri, 27 Ocak’ta Japonya’ya, 12 Şubat’ta Norveç’e gidecek, daha sonra ABD’yi ve İngiltere’yi ziyaret edecekmiş…

Milletvekilleri ne büyük bir zahmete katlanacaklar, düşünebiliyor musunuz? Meclis çalışmalarından uzak kalmaları da büyük fedakarlık onlar için…

Ayrıca bu ziyaretlerin devlet -TBMM- bütçesine getireceği bir yük de var. Nitekim, Japonya’ya seyahatin uçak ve otel masraflarının bir milyon TL’yi bulacağı hesaplanmış…

Ne için bu kadar zahmete ve masrafa katlanılacak?

Sosyal medya kullanım yaşının 13 veya 16 mı olması gerektiğini tespit etmek için değil mi?

Alt komisyon üyelerini zahmetten, devletin hazinesini de masraftan kurtarmak niyetiyle kolları sıvamaya karar verdim.

Hayır, onlar namına aynı zahmete ve masrafa katlanarak o ülkelere gitmeyi düşünmedim; yazılarımı kotarmak üzere karşısına geçtiğim bilgisayar ekranına bakarak ve yerimden kalkmadan bu konuda gerekli bilgileri edinebileceğimden emindim.

Öyle de yaptım.

İlk tespitim şu: Okul çağındaki gençlerin sosyal medya kullanımlarını onların keyfine bırakmak yerine belli bir disipline almak niyetinde pek çok ülkeden geride kalmışız. Ülkelerin yasa yapıcıları konuyu çoktan ele alıp tartışma ortamı hazırlamış ve özellikle ebeveynlerin zorlamasıyla yasal düzenleme yoluna gitmişler.

ABD’de sınırlama konusunda ilk girişimler, okulların yerel yönetimleri zorlamasıyla, cep telefonu kullanma ve mesajlaşmaya getirilen sınırlamalarla 1980’ler sonunda başlamış.

Yaş sınırı getirilen ülkelerde o sınıra uyma görevi genellikle sosyal medya platformu şirketlerine verilmiş. Platformu kullanmak için yapılan hesap açma başvurularında gerekli hassasiyeti göstermediği görülen şirketlere hayli yüklü cezalar öngörülmüş. Avustralya, yasağa uymayan şirketlere 49,5 milyon Avustralya Doları ceza veriyor.

Avustralya geçen ay ülkedeki bütün okullarda 16 yaşın altındaki öğrencilere, Twitter-X, Tik Tok ve Facebook kullanımını yasaklayan bir yasa çıkarmış. Öğreticiliği sebebiyle Youtube yasak dışında tutulmuş.

Komşumuz Yunanistan işi kestirmeden halletmiş: Öğrenciler okula cep telefonu getirebiliyor, ancak onu çantalarından çıkartmalarına izin verilmiyor.

İngiltere 2023’te çıkardığı yasayı Avustralya’nın da yaptığı gibi 16 yaşı sınır kabul ederek geliştirme yolunda.

Almanya’da öğrenciler ancak velilerinin izniyle sosyal medya kullanabiliyor.

Hollanda’da ilkokuldan lise sona kadar akıllı telefon kullanımı yasaklanmış. Belçika da Hollanda’yı izlemiş.

Norveç’te yaş sınırı 13 olarak konmuş ama sınırın 15’e çekilmesi düşünülüyor.

Fransa yaş sınırını 15 olarak belirlemiş; Cumhurbaşkanı Macron 15 yaşın Avrupa çapında yasak olarak kabulü için çalışmaktaymış.

Özetle: Milletvekillerinin ziyareti planladıkları ülkelerde konu tartışma ortamından yasama meclislerinin gündemine intikal etmiş görünüyor.

Japonya konuyu uzun yıllar tartışmış, hala devam ediyor tartışmalar. Japon gazetelerinde tartışmaların ayrıntıları var.

Mısır, İran, Hindistan, Brezilya ve Çin toptan yasakçı bir yaklaşım benimsemiş.

Eminim, milletvekilleri, gereksizliğini yukarıda sunduğum özetten anlayacakları yüksek masraflı ziyaretlerin zahmetine katlanmak istemeyeceklerdir.

YORUMLAR (107)
YORUM YAZ
UYARI: Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. (!) işaretine tıklayarak yorumla ilgili şikayetinizi editöre bildirebilirsiniz.
107 Yorum
  • nprlk / 30 Aralık 2024 11:39

    sayın koru komisyon üyelerine araştırma yaptığınız linkleri göneriniz, böylece oralara gitmeden önce geride kalan yardımcı ekip arkadaşlar rapor hazırlarken sayı komisyon üyeleri de orada yeme-içme görme ve toplum için kendilerini geliştirme faaliyetlerini içleri rahat bir şekilde yerine getirirler. masraf hiç önemli değil. Değil mi değilmi....

    Yanıtla (5) (0)
  • terho / 30 Aralık 2024 09:08

    iş te bu yazına bir şey diyemiyorum doğru.

    Yanıtla (2) (1)
  • S.D / 29 Aralık 2024 16:27

    Gerçekten bir milletin gençlerini ve geleceğini ilgilendiren bu kadar önemli bir konuda yapılacak olan araştırmaları böyle bir yöntemle tiye almak aslında yazarın meseleye bakışında ki seviyesizliğinin göstergesi.
    Eleştirenler, eleştirilenlerden çok daha fazla seviyesiz. Daha vahimi ise eleştirenlerin bu durumun farkında bile olmamaları.

    Yanıtla (0) (25)
  • A.Derin / 29 Aralık 2024 19:41

    Yazarımız usenmemis vekillerimiz yorulmasin diye bir araştırma yapmış, asil seviyesizlik onca üniversite varken kimi belki de böyle bir arastima yapmış olduğu halde uydurma bir bahane hazırlayarak halki kandirmaktir,

    Yanıtla (9) (0)
  • Veli Karagül. / 29 Aralık 2024 20:16

    Sevgili SD benim vergilerimle bu araştırmayı ve lüzumsuz geziyi yapmalarıni istemiyorum. Böyle lüzumsuz harcamalardan dolayı yaşantımızın tamamı vergi oluş. Şayet siz luzumlu görüyorsanız vekillerin masrafını cebinizden çeki erin. Lütfen.

    Yanıtla (5) (0)
  • Ercan / 29 Aralık 2024 23:59

    Şimdi bu seviyesizleri eleştirmek seviyesizlik mi oluyor? Yazar seviyesiz öyle mi, eleştirdikleri ise seviyeli mi oluyor yani. Ne mantık ne mantık!..

    Yanıtla (6) (0)
  • H.B. / 29 Aralık 2024 09:33

    Birçok yabancı ülkelerde kısıtlama & yasaklamalar var. Bu uygulamaların çoğu çocuklarını robot gibi internet kaynaklı ekranlardan pek ayrılmadıklarına şahit olmaları. Bu ülkelerde zaman kavramı bizdekinden çok daha önemli. Lüzumsuz zaman kaybı=Para kaybı. Bir yığın da riskli/tehlikeli istismar/aldatılma olayları. Bizde işi gücü olmayıp zaman öldürmek istiyenleri bu bağımlılıktan vazgeçirmek kolay olmasa gerek. Yapay Zeka uygulamalarını geliştiren Proflar bile işin istismarından çok endişeli

    Yanıtla (9) (0)
  • H.B. / 29 Aralık 2024 10:05

    Yapay Zeka (YZ)nin babası bilinen bu Profesörlerden biri geçenlerde Nobel Ödülü verilen G. Hinton. Adam o kadar endişeli ki önümüzdeki 30yıl içersinde yanlış ellerdeki YZ uygulamalarıya insanın yeryüzünden silinebileceğinden korkuyor.

    Teknoloji evel ezel çifte karakterli. M.Akif "tek dişi kalmış canavar" demiş bu endişeyi hissetmiş. DiN’imizde vurgulanan Hayr & Şer Allah’tan. İnsan ikisine de açık. “Nefs”ini kontrol etmeyen Allahtan bihaber biri(leri) Dünyanın/İnsanın sonunu getirebilir

    Yanıtla (3) (0)
  • İlkokullu / 29 Aralık 2024 11:07

    İstismar meselesini çoktan geçmişler, yapay zekanın kontrol edilemediğinden şikayetçiler. İnsan faktörü yapay zekayı kontrol etmekte yetersiz diyorlar!

    Yanıtla (0) (0)
  • H.B. / 29 Aralık 2024 11:40

    "İlkokullu"m (böyle deyince alınma! ben de ilkokulluyum. Başka okullara gitmek için öncce "ilkokullu" olmak gerekiyor!).

    O değindiğin konuya girdim ve daha da gireceğim ama bu gazetede birilerinin düşünce özgürlüğü denen şeyi "Molla Kasım"a anlatması lazım!....

    Yanıtla (1) (0)
  • H.B. / 29 Aralık 2024 21:06

    Allahın farkında olanlar Hayr& Şer ikilisinden “HAYR” peşindedirler. Farkında olmayanlar da “ŞER” işler.. Her 2gruba da “akıl” verilmiştr. Aklını Allahı hesaba katmadan kullananlar (1 şekil ŞiRK içindekiler); potansiyel ateizm inancına saplanıp kendine yazık edenler, 2incil 3üncül türevden insani değerlerden de yoksun hale gelmişse büyük tehlikedir. Kuranda “İçimizdeki akılsızların işledikleri yüzünden bizi helâk eder misin, Allah’ım?.." (Araf-155) ayet te Hinton’ın endişesini hatırlatmış.

    Yanıtla (1) (1)
  • H.B. / 29 Aralık 2024 23:13

    Bilim-DiN-İnsan-Toplum/Dünya bağlantılarıyla devam... Araf 155. ayette geçen “içimizdeki akılsızlar/beyinsizler” ifadesi çok önemli. İnsanlık birikimi HAYR&ŞER bileşenleriyle insana açık. Aklı şöyle-böyle olup da Allah’tan bihaber,“NEFS”inin esiri, şan-şöhrete susamış yüzlerce/belki de binlerce bilim insanı var dünyada. Ve, birbirine iyi gözle bakmayan devletler bünyesinde/kontrolünde 10larca istihbarat birimleri/düşman masalarına mensup insanlar. DiN-İman toz duman, Allahtan bihaberse....

    Yanıtla (1) (1)
  • H.B. / 29 Aralık 2024 23:48

    **
    DiN-İman toz duman, Allahtan bihaberse....
    ŞiRK içindedir, uyar bunlar şeytan ne derse!
    *
    İnsanlık birikiminde ahlak/etik değer,
    Evrenselleşmişse bile bunlarda ne gezer!
    **

    Bu şöyle-böyle seviyede akıllılar “Yapay Zeka” seviyesine izafi olarak "geri zekalı!". Kuran’da “akılsızlar/beyinsizlerin işlediklerinden bizi helak etme, Allahım!” yakarışı var. Bu “akılsızlar” akıllıları manipule ediyor, nefisinin zafiyetlerini doyurarak, adeta onları satın alarak... Anlatabildim mi ilkokullu

    Yanıtla (1) (1)
  • Karar Okuru / 29 Aralık 2024 12:38

    Adı üstünde; milletvekili. Yani millet asıl, onlar vekil.
    Önerim: Millet vekillerini denetlesin. Her vekil eşit maaş alıyorlar ya; işte bu noktada millet vekillerini denetleyerek bazılarına daha az maaş, bazılarına daha yüksek maaş verilmesine karar versin. Bu denetleme ve maaş değişimi en fazla 6 ayda bir olsun. Var mısınız ey milet! Denetleyecek gücünüz var mı? İsterseniz eğer, basit yöntemini de söylerim. Bu denetlemeyi yaparken sakın ola vekilin karşısında el pençe divan durmayasın ha!

    Yanıtla (5) (0)
  • ahmed / 29 Aralık 2024 21:06

    Mılletvekıllerı ancak secımden once denetlenebılır secımden sonran sen sag ben selamet taaaa kı bır dahakı secıme kadar

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar Okuru / 29 Aralık 2024 22:34

    Ahmed yanlış bilmekte. Seçimden önce vekil denetlemesi milletin iş kapsamının dışında tutulmaktadır siyasi partiler ve devlet tarafından. Kimin vekil seçileceğine (istisnalar hariç) millet karar verememektedir. Benim önerim tabii ki, ülkemiz için ütopik bir düşünce. Eski hamam eski tas devam eder millet düşüncesini değiştirmedikçe. Alan razı, veren razı!

    Yanıtla (1) (0)
  • gezenti okur / 29 Aralık 2024 13:30

    Ya bu insanlar gezi için absürd olmayan bir gerekçe bulabilecek çapta değiller, ya da "toplumun çoğunluğu gerekçenin absürdlüğünü zaten anlayamaz," diye düşündükleri için önemsemediler. Birinci seçenek doğruysa, çok sorun değil. İkinci seçenek doğruysa ve adamlar haklıysa vah halimize!

    Yanıtla (2) (0)
  • Okur yazar / 29 Aralık 2024 15:44

    Kim bu milletvekilleri. Adları ve partileri nedir? Birisi açıklasın. Fehmi bey listeyi verin lütfen.

    Yanıtla (5) (0)
  • ahmed / 29 Aralık 2024 20:32

    mılletvekıllerı
    cocuk hakları alt komısyonu mlletvekıllerı

    Yanıtla (0) (0)
  • ahmed / 29 Aralık 2024 20:29

    Iyı kı kamu kurumlarında tasarruf tetblrlerı var
    Bır de tasarruf tetblrı olmadıgını dusunsenıze1
    Bır mılyonu en az besle carpın

    Yanıtla (0) (0)
  • Yazı / 29 Aralık 2024 19:52

    Bir başka soru da, madem devletin imkanları insanlarını belli bir refahta yaşatmaya bile yetmiyor neden neden bunu açıkça söylemiyor hatta çok büyük, zengin bir devletmişiz gibi davranıyoruz.

    Yanıtla (0) (0)
  • Matrakçı... / 29 Aralık 2024 16:35

    Yok..Mutlaka yerinde görmek lazım..Büyük fedakarlık yapılacak Mıllet ıcın..

    Yanıtla (2) (0)
  • Okur yazar / 29 Aralık 2024 15:43

    Milletvekillerini protesto ediyoruz. Milyonlarca lira vergilerimizi harcayarak sosyal medya gezisi yaptıkları için. Adları partileri ve illeri açıklansın. Bu rezalet de bir an önce durdurulsun.

    Yanıtla (6) (0)
  • melek / 29 Aralık 2024 02:56

    Bu konuda dünya çapında bir çok akademik çalışmalar bilimsel araştırmalar makaleler var. Neden onlara bakılmaz. Yok amaç gezmek başka türlü izahı yok. Doktora yapmak isteyenler gençler de bu araştırmaları daha iyi yapar.

    Yanıtla (7) (0)
  • Okur yazar / 29 Aralık 2024 15:40

    Evet araştıracak konu kalmadı. Sosyal medya üzerine doktora yapsınlar. Millet aya bizimkiler yaya demiyorlar boşuna.

    Yanıtla (0) (0)
  • OkuR / 29 Aralık 2024 00:25

    Asgari ücretli poşet kadar bile olamadı poşete % 100 zam geldi
    Yurt dışı çıkış harç tutarı % 45 zamla 710 Türk lirası olarak belirlendi

    Yanıtla (9) (0)
  • Okur yazar / 29 Aralık 2024 02:50

    Asgari ücretli çalıştırmayana laf kolay. Evinize temizlikçi gelşyorsa yüzde 50 zaman yapın da görelim babayiğitler. İşçiyi sömürürsünüz sonra dönüp zam yapın dersiniz. Önce siz yapın.

    Yanıtla (2) (3)
  • İlkokullu / 29 Aralık 2024 11:19

    Sayın okur yazar, seninkisi asgari ücreti Erdoğan vermiyor iş verenler veriyor hükümet sadece arabuluculuk yapıyor der gibi olmuş.

    Herkes kendi ihtiyaclarina göre küçük ölçekte ekonomi bilir. Devletler küresel oyunculardir ve küresel ekonomik şartları iyi okuyup ülkesini de o şartlara hazırlamakla görevli kişilere siyasetçi,CB, bakan, MV, ve brokrat denir.

    Ülkesini değil de sadece kendisini küresel ekonomilere hazırlayanlara ne denir?

    Yanıtla (1) (0)
  • Okura / 29 Aralık 2024 12:10

    CHP Genel Başkan Yardımcısı
    Burhanettin Bulut: “Sarayın 1 Günlük Harcaması 3 Bin 526 Asgari Ücretlinin, 4 Bin 797 Emeklinin Maaşı"!!!

    Yanıtla (6) (1)
  • Okur yazar / 29 Aralık 2024 15:36

    İyi de 15 milyon asgari ücretli var. Çarp bakayım kaç çıkıyor.

    Yanıtla (0) (1)
  • Abdullah Özbek / 29 Aralık 2024 15:23

    Sayın KORU,
    Önemli bir noktaya temas etmişsiniz...
    Yalnız işin sadece israf ve ekonomik yönüne bakmışsınız. Bir de bu komisyon üyeleri açısından bakmayı deneseniz. Belki de onlar başka bir maksat için gidiyor olabilir. Meselâ kariyerlerine kariyer eklemek gibi. Hayat hikayesini yazarken, "şuralara burulara katıldı" demek için. Akademik hayatta da bunun çok ilginç örnekleri vardır. Hiç anlamadığı konularda sempozyumlarda tebliğ sunan o kadar çok bilim adamı denilen kişiler vardır ki...

    Yanıtla (3) (0)
  • Etik Bakış / 29 Aralık 2024 15:14

    Bence milletvekili sayısı da fazla. Eskiden olduğu gibi vekil sayısı 400'e indirilmelidir. Eğer seçim kanunu, özellikle de Siyasi Partiler Kanunu evrensel standartlarda olsa, ayrıca Genel Başkan ve partiler genel merkez organlarının vekil seçiminde/ atanmasında tek belirleyici olmasaydı; úyeler seçse ve tercih sistemi uygulansaydı 600 vekil normaldir derdim. Ama bugünkü sistemde etkin olamadıkları için sayı fazla. Bir de şu " kıyak emeklilik" de sonlandırılmalıdır. Adaletsizlik yaratıyor.

    Yanıtla (1) (0)
  • Turgay / 29 Aralık 2024 15:02

    Yıllar önce çalıştığım fabrika bizi Paris'e ( banliyösüne) göndermişti. Eğitimimizi başarı ile tamamladık döneceğiz eşe dosta birşeyler alalım dedik. La Fayette dolanıyoruz baktım bir takım elbiseli kravatlı tipik bir memur. Eli kolu çanta ile dolu kan ter içinde . Sordum Fransızca ya da İngilizce bilmiyormuş YSE mi nedir orada çalışıyormuş!!! görgülerini!!! arttırmaya gelmişlermiş. Demem o ki Türkiye'de herkes devlet denen açgözlüyü doyurmak için çalışır.

    Yanıtla (3) (0)
  • NURAN DEVRES / 29 Aralık 2024 14:55

    Sn Fehmi Koru, sizi daha yeni keşfettim. Bana yazıklar olsun. Gelen yorumları da okudum ve bu kalitedeki yorumcular tam benlik diye düşünerek izninizle aranıza katılacağım. Pek çok yazarın yorumcularının hal-i pür melalini gördüğüm için sizinkiler beni çok mutlu etti. Herkese selam olsun

    Yanıtla (4) (0)
  • Mustafa Öztoprak / 29 Aralık 2024 11:46

    Ben hollandada yasiyorum. Hollanda da Boyle bir yasak henuz yok. Okul yonetimlerinin insiyatifinde.

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar okuru / 29 Aralık 2024 14:48

    Mustafa Hollandada yaşadığından emin misin kardeşim.kemal sunal'ın filmindeki gibi Hollanda diye seni başka bir yere bırakmış olmasınlar.hatırlatayım dedim.

    Yanıtla (3) (0)
  • okur / 29 Aralık 2024 02:01

    50 milyon dolara uzayda yerçekimi deneyi yapmaya adam göndermiş milletiz. 1 milyon liralık uçak yolculuğu ne ki?

    Yanıtla (31) (3)
  • Abdullah / 29 Aralık 2024 12:17

    Öyle deme sayın okur kardeşim astronotumuzun uzayda pamuğa ektiği fasulyeler büyüyüp ürün vermeye başlayınca bizi kimse tutamaz.akıllarına böyle cin fikir gelmedi diye bütün dünya bizi kıskanır

    Yanıtla (12) (1)
  • Okur / 29 Aralık 2024 14:37

    Benim aklım almıyor elin "ecnebi"si istasyon kurmuş uzaya, 14 deney bizimkilerin aklına gelmişte ecnebilerin.

    Yanıtla (1) (0)
  • Pirireis / 29 Aralık 2024 14:11

    Yasaklarla bir yere gelinseydi, otokrasi le yönetilen ülkelerde her şey yolunda giderdi. Ailede başlamayan görgü, eğitim örf ve anane, çocukları bu hale getirirdi. Sebebi de biziz. Aman bizi sıktılar, çocukları sıkmayalım dedik, bu hale geldik. 18 yaşını doldurup da sigarasını babasının yanında püfürdeten , içkisin içen çocuklara bizler sahibiz. Şikayet etmeden önce aynaya bakmak gerekmez mi?

    Yanıtla (2) (0)
  • Reşat Aydın / 29 Aralık 2024 12:13

    Ben Belçika’da yaşıyorum. Sosyal medyayı herkes kullanıyor çoluk çocuk demeden yasak falanda yok sadece orta okul sonuna kadar okullarda kullanımı yasaklandı. İyi günler

    Yanıtla (1) (0)
  • engineer / 29 Aralık 2024 13:46

    Neye itiraz ettiğini anlaşılmıyor kendinde orta okul sonuna kadar yasak olduğunu teyit ediyorsun.bide dönüp yasak yok herkes sosyal medyayı kullanıyor diyorsun.Demekki bu herkes içinde orta okul sonuna kadarki öğrenciler yok.

    Yanıtla (8) (1)
  • Murat / 29 Aralık 2024 12:59

    Bu arada sayısız eğitimci öğretmenler sahadaki hocalar hiçbir şey bilmiyor yaşamıyor, sormaya da değmez!

    Yanıtla (4) (0)
  • Abdullah / 29 Aralık 2024 12:27

    Gidecek olanlar alt komisyon üyeleri onlardan sonrada üst komisyon üyeleri gitmesi lazım daha sonrada bakanın gitmesi lazım mühim bir konu.Sayın yazar maksat gezmek değil işin masa başında halledilecek bir mesele olmadığını iktidarı ve muhalefeti aynen yakin olarak bize göstermek istiyor !

    Yanıtla (2) (1)
  • Karar okur / 29 Aralık 2024 12:20

    Katılıyorum. Artık uluslar arası yüksek düzeyli birçok resmî toplantı bile internet üzerinden yapılırken bunların seyahati, devlet kesesinden hovardalık yapmaktan başka bir anlam taşımıyor.

    Yanıtla (11) (0)
  • OkurM / 29 Aralık 2024 00:55

    Sosyal medya kullanım yaşı konusundaki örnekler, kanun maddeleridir ki hiç bir ülke zaten saklamiyor. Gözle görülmesi gerekecek bir yönü yok.
    Ama çiftçilik, hayvancılık, endüstri çıraklığı, belediyecilik, makina mühendisliği, informatik vs alanlarda turk halkının görmesi gereken bir çok şey var.
    Sayın vekillere edilecek masrafı milletin kendisine yapıp, vatandaşı yurtdışında staja gönderebilmenin yolunu bulmalılar.

    Yanıtla (10) (0)
  • Okur yazar / 29 Aralık 2024 02:47

    Yurt dışı staj parasını da biz vereceğiz. Ne alaka. Stajı nerede yapıyorsa masrafı onlar versin. Elalemin çocuğuna yurt dışında staj yaptırmıyoruz. Nokta.

    Yanıtla (0) (2)
  • OkurM / 29 Aralık 2024 12:18

    Ülkeyi bir kaç tık yukarıya çıkaracak olan o elalemin çocukları.
    Çin, senelerden beri almanyaya öğrenci gönderiyor. makina vs mühendisliği bölümleri hep onlarla dolu. Avrupadan çaldıkları know how arge vs ile Avrupa araba endüstrisini cokerttiler neredeyse...
    Biz de bölgemizde oldukça iyiyiz ama yeterli değil.
    İnsana yatırım yapan kazanır.
    Herkes kendi çocuğunu okutsun diyen ülkelerin çocukları memur emekliliği hayaliyle göçer gider.

    Yanıtla (5) (0)
  • Eyyup arıcan / 29 Aralık 2024 12:17

    Sayın F.K. yanılıyorsun

    Yanıtla (0) (4)
  • okur / 29 Aralık 2024 11:58

    off of
    pramit yemlenerek oluşturuluyor zaten
    2000'li yıllar, İstanbul ilçe meclis üyelerinden biri şehir içi imtiyazlarını kullanırken yormuştu bizi. Şehri yağmalarken, el kaldırmaları karşılığında onlarca dünya şehrine bedava seyahatlar yaptı. Yağma çarkının dışına itildi ama ibb kurumlarının hukuk işlerinden menfaati devam ediyor. Yani pasta dilimleniyor, kırıntıları yetiyor...

    Yanıtla (0) (1)
  • Hasan Hüseyin Yılmaz / 29 Aralık 2024 11:35

    He wallah doğru. Gezecekler, yolluk harcırah alacaklar. Tatil fırsatlarını değerlendirecekler. Asgari ücret tespit komisyonu gibi iş yapıyor görünecekler ve bütçeden bir delik daha açılacak.

    Yanıtla (1) (0)
  • Ali incirci / 29 Aralık 2024 11:28

    Bilgi istiyorsan o ülkelerdeki elçiliklerden istersin! Bu dönemde Devletin malı deniz, yemeyen en adi domuz!. Maksat benim paramla gezmek, yemek içmek, resim çektirmek, alışveriş.... Asgari ücret artışına insanların çok mutlu olduklarını sanıyorlar, bir elleri yağda diğeri balda. Milete beş kuruşluk faydaları yok. Zıkkım olsun!.

    Yanıtla (6) (0)
  • Güneş / 29 Aralık 2024 11:25

    Teşekkürler yazara,
    Şu bilişim çağında taa oralara gitmenin anlamı var mı? Oturduğun yerden araştırarak öğrenebilirsin. Bir zahmet başka yazınızda da yanlış yatırımları ve boşa giden paraları da sıralayarak yazarsanız sevinirim köprüler, hava alanları, hastaneler, Yandaşa vergi afları... Vatandaş nasıl devletin hazinesini çarçur ettiklerini görsün.

    Yanıtla (2) (0)
  • karar okuru / 29 Aralık 2024 11:21

    Vekillerin işine taş koymayın lütfen. adamlar hazırlanmış. bedava gezi. üstelik harcırahı da var.

    Yanıtla (3) (0)
  • İlkokullu / 29 Aralık 2024 10:50

    Erdoğan vatandaşı enflasyona ezdirmedik diyor. Bu devletten maaş alan herkes için bir nebze doğru kabul edilebilir. En yüksek maaşı memurlar alıyor.

    Asgari ücretli çalışanlara naçizane tavsiyem; hepsi birden devlet kapısına dayanıp biz de devlet çatısı altında çalışmak isterük. Devletten başkasına çalışmayız desinler. Devletçilik ve milliyetçilik de bunu gerektirir zahir:)))

    Yanıtla (0) (0)
  • Ziya Keskiner / 29 Aralık 2024 10:48

    "Meclis’in Çocuk Hakları Alt Komisyonu üyeleri, sosyal medya kullanımının çocuk ve gençler üzerindeki etkisini ve 13-16 yaş tartışmasının dünyadaki uygulamalarını yerinde görmek için yurtdışına" gideceklermiş. Bir kaç günde mucize misali sorunun sebeplerini bulurlar herhalde; yazarın da dediği gibi milyonlarca lira masraf yaparak. Oysa bizim yurtdışı misyonlarımız var. Devlet onlara talimatı verir, bu misyonlar konuyla ilgili araştırmayı yapar ve raporunu devlete sunar. Masraf da yapılmaz. Ama..

    Yanıtla (1) (0)
  • Abdullah / 29 Aralık 2024 10:43

    Büyük elçilikler niye var ? Söz konusu ülkelerin eğitimini incelesinler,ilgili komisyona bilgi versinler.Bu kadar masrafa yazık !!

    Yanıtla (1) (0)
  • Fikri / 29 Aralık 2024 10:41

    Cep telefonu olayına birde şu gözle bakın:haylaz bir çocuk yasah olan telefonu çaldı diye karakıla şiksyet etmeye gidilse. “Okula telefon getirmek serbest mi?” Sorusu çıkmazmı karşınıza??
    Yarın birgün sınıfta telefon yerine küçük bilgisayar gibi şeyler kıllanılır ise??? Teknoloji bu nereye gelişeceğinde sınır yok! Kolunda saate bak…
    Yazarın “paraları savurmayın boşuna” uyarısı yerinde.

    Yanıtla (0) (0)
  • Temuçin / 29 Aralık 2024 10:38

    Akp resmi enflasyonun % 48 olduğu dönemde asgari ücrete % 30 zam yapmış bu zülümdür. Türk tarihi bu zülmü bir defada 1994 yılında resmi enflasyonun % 130 olduğu DYP+SHP (CHP) döneminde memura % 54 zam yapıldığında görmüştü. Akp ve chp nin birbirinden farkı yoktur derken bunu kastediyoruz.

    Yanıtla (0) (2)
  • La havle / 29 Aralık 2024 10:35

    Gezip tozup lüks otellerde kalmak varken senin bu önerini kim dinler. Nasilki hastalık ve sağlık birileri için ticari meta ise....vs

    Yanıtla (0) (0)
  • o aslan / 29 Aralık 2024 10:28

    Birde şu saraydaki ve meclisteki yemek menüsü çeşitlerini biraz düşürebilir ücretine biraz zam koyarsalar memnun oluruz.
    beyefendileri biraz üzmüş oluruz ama ne yapalım

    Yanıtla (0) (0)
  • o aslan / 29 Aralık 2024 10:23

    Birde gitmişken acaba o Ülker'de kamu kurumlarında ne kadar araç var bizde ne kadar bi zahmet bunada baksalar,

    Yanıtla (0) (0)
  • Xyz / 29 Aralık 2024 10:23

    Halkı fırsatçılık yapanlara karşı boykot yapmaya çağıran Erdoğan’ı, 5 uçakla ABD’ye gittiği için,emrinde 13 uçak beklettiği için,sarayda israfın zirvesine çıktığı için boykot ediyorum.

    Yanıtla (1) (0)
  • o aslan / 29 Aralık 2024 10:19

    Ne 13 üçü 18'ine kadar yasak olmalı yanı lise bitinceye kadar.

    Yanıtla (0) (0)
  • Takipci / 29 Aralık 2024 09:39

    Bu yaziyi okuyunca bayagi guldum, hayir sn milletvekillerinin cansiparane gayretlerine degil, sn yazarin bunu anlatmasina. Malum Yeni Turkiyede CANTACILAR varmis, avantayi hamuduyla gotururlermis, sn milletvekilleri onlarin yaninda zemzem suyu ile yikanmis gibi kalirmis...
    Bir bilgi: Yunus Emre Vakfi, fiilen Sulun Osman Vakfi olmus, hayirli ugurlu olsun...!!!

    Yanıtla (5) (0)
  • Takipci / 29 Aralık 2024 10:09

    CANTACI deyince aklima geldi, Eski Turkiyede bazı Holdingler varmis, Almanyaya gidip BAVUL dolusu parayla donerlermis...

    Yanıtla (1) (0)
  • Kemal / 29 Aralık 2024 10:11

    Evet Takipçi kardeş, ben de okudum Yunus Emre Enstitüsü'nde büyük yolsuzluklar varmış. Başkan, bir bakanın eşi, mhpli Semih Yalçın'ın oğlu görevden alınmış, istifalar varmış, sahte makbuzlar, paralar falan. Çalkalanıyor Enstitü...

    Yanıtla (1) (0)
  • karar okuru / 29 Aralık 2024 09:41

    TBMM üyelerinin harcamalarını devlet üstlenmekten vazgeçsin. Seneler önce o zamanın parasıyla 1 milyon TL telefon faturasını devlete ödetmemiş miydi birileri?

    TBMM çatısı altında yapılacak tasarruflar asgari ücreti de emekliyi de kurtarır.

    Yanıtla (4) (0)
  • Dede Korkut / 29 Aralık 2024 09:37

    Her türlü fırsatçılık ahlakında olanların, milletin sırtına binecek yükü hiç umursamadan o geziye koşa koşa gidecekleri mutlak. Utanmadan, gümrükten kaçak mal bile sokuyorlar ülkeye. Ne desen kâr etmez arsıza!...

    Yanıtla (5) (0)
  • Sebahattin yıldırım / 29 Aralık 2024 09:09

    Tebrikler

    Yanıtla (0) (0)
  • karar okuru / 29 Aralık 2024 08:58

    Sayın yazar, Türkiyede sorunlar çözülmek istenmiyorsa komisyonlara havale edilir, vekillerin yediği yetmemiş türistik gezi yapacaklar, gidenler akademisyen mi ki birşeyler kotarsın. , zaten boş adamlar Mecliste ne yapıyorlar önlerine geleni yiyorlar pardon ellerini kaldırıyorlar, bunlar halkın vekili değil başkanların seçtiği boş istediğin yere sürülen adamlar

    Yanıtla (7) (0)
  • O k u r / 29 Aralık 2024 08:51

    Utanmak insana özgü bir davranış biçimidir,
    Bunun her insana özgü olmadığının cümle âleme ispatlandığı bir dönemdeyiz
    Merhameti vicdanı olan ve bir senedir 17 bin lirayla geçindirilen 4 kişilik bir aileye bir sene sonra veeee bir senede zam yapmamak üzere 22, 104 lirayı reva görmez..
    Ama gördüler..
    Ama bilsinler ki sandıkta muhakkak bunun bir karşılığı olacaktır..

    Yanıtla (4) (0)
  • İlkokulluv / 29 Aralık 2024 08:50

    İnternet şirketleri başta olmak üzere fabrikalar ve ağır iskollarinda faal şirketler günlük 750-800-900 liraya günlükçü işçi çalıştırarak asgari ücreti bile odemiyorlar. Bisküvi üreten fabrikadan oyuncak fabrikasına, kargo şirketlerinden internet şirketlerine kadar günlükçü işçileri en fazla 900 lira ödeyerek haftada en az 50 saat çalıştırıyorlar.

    Bence ödenen rakam da çalışma saatleri de şartlar da normal, daha iyisini hak edene kadar en iyisi bu:)))

    Yanıtla (0) (0)
  • Fatih Özkan / 29 Aralık 2024 07:45

    Sayın KORU, toplum olarak hastayız. Hükümet Tarım Bakanlığı ne yapması gerekiyorsa yapsın. Gıda maddelerindeki katkı maddeleri ve sebze ve meyvelerdeki ilaçlar insan sağlığını tehdit ediyor. Allerjik hastalıklar ve kanser vakaları çok arttı. Fiyatların yüksekliği ayrı bir sorun ama pestisit denilen tarım ilacının aşırı kullanımı nedeniyle sebze meyve yemekten korkar hale geldik. Bu durum SSK bütçesini de sarsıyor. Hastanelere bakıyoruz herkes hasta. Rica ediyoruz, esaslı denetimler yapılsın.

    Yanıtla (2) (0)
  • Fatih Özkan / 29 Aralık 2024 07:35

    Kesinlikle size katılıyorum. Bu teknoloji ve iletişim çağında ülke ülke gezip devleti masrafa sokmanın anlamı yok. Mecliste bir odada toplanıp sistemini/ uygulamasını incelemek istedikleri ülkeleri tercümanlar davet ederek öğrenebilirler. Belki birileri bu gezinin ne maliyeti olur diye düşünebilir. Ancak herkes bir taraftan ölçüsüz harcama yaparsa emekliye yeteri kadar zam yapılamaz. Harcama çok, gelirimiz az olunca bütçe dikiş tutmuyor. Vergi Sistemine el atmak gerekir. Bunu becermeliyiz.

    Yanıtla (2) (0)
  • HAYRETI MUCIP / 29 Aralık 2024 03:38

    Kurtuluş Savaşını yöneten milletvekilleri Ankara'da ne doğru dürüst yatacak yer ne de doğru dürüst yemek yiyebilecekleri bir lokanta bulabilmişlerdi , mecliste de okullardan getirilen sıralarda oturuyorlardı!
    Asılları yiyecek ekmek peşinde koşarken vekiller , keyfe keder gezilerde devletin parasını çarçur etsinler !

    Yanıtla (5) (0)
  • Karar / 29 Aralık 2024 03:14

    Demi yani o kadar uzaklara gidip zahmet çekmek ne hacet ekranı aç bi tık ötende bütün bilgiler

    Yanıtla (3) (1)
  • okur / 29 Aralık 2024 03:06

    ben şahsen ikna oldum. söz konusu araştırmaları yapmak için ben gidecek olsam bu yazıdan ilhamla vazgeçerdim. bakalım sayın vekillerimiz ne yapacak.

    Yanıtla (2) (0)
  • Okur yazar / 29 Aralık 2024 02:52

    Bizde devletin tamamı israf zaten. Verin bana yetkiyi yarısını uçururum bu masrafların. Memurların yarısını işten atmakla başlarım. Sonra kalanların da maaşını asgari ücrete indiririm.

    Yanıtla (1) (1)
  • Okur yazar / 29 Aralık 2024 02:45

    Ben de yardımcı olayım. Milletvekili maaşları asgari ücret yapılsın. Parmak kaldırmak için alınan ücret astronomik gerçekten. Ayıp oluyor.

    Yanıtla (3) (0)
  • Okur yazar / 29 Aralık 2024 02:42

    Muhalefet iktidar el ele EYT’yi çıkardılar ve 40 yaşında adamları emekli ettiler. 40 yıl besleyeceğiz bu adamları. Şimdi bir de emekliye zam mı istiyorsunuz. Gerçekten nereden gelecek bu değirmenin suyu. Kimse itiraz etmedi EYT’ye. Cehape başı çekti zaten. Biraz utanın. Zam falan istemeyin artık. Asgari ücretliye de zam. Olur hemen. Sonra üretim fiyatları tavan yapıp herşeye zam gelince bağrış çağrış.

    Yanıtla (2) (4)
  • okur / 29 Aralık 2024 01:58

    sayın yazar çok faydalı bir yazı olmuş tebrikler. taşı gediğine koymuşsunuz. yalnız itibardan tasarruf filan kısmı biraz sakıncalı...reyiz malum en hassas olduğu mesele itibar. reyiz halkın açlığını sorun etmez ama israfla gelen itibardan vazgeçmez. devleti itibardan mahrum etme girişimi olarak yorumlanabilir bu yazınız. silivri bu mevsimde soğuktur malum.

    Yanıtla (8) (1)
  • Karar Okuru / 29 Aralık 2024 00:43

    Biraz utanma duyguları kalmışsa o geziden vazgeçerler.

    Yanıtla (8) (0)
  • ÖMER KUTALMIŞ / 29 Aralık 2024 00:36

    Devlet masraftan kurtulamaz. İktidar işsizliği az gösterebilmek için kamu kurumlarına nitelik istemeyen iş kollarında ihtiyaçtan çok daha fazla personel aldı. Bir kişilik işlerde torpille alınan, işi yapacak bilgi ve becerisi olmayan üç kişi çalışıyor. Kamu hizmetlerinin gittikçe verimi ve kalitesi düşüyor. Bazı kamu kurumlarında her müdürün altında bir makam arabası arkasında hizmetçilik yapan bir koruma var. Buradan tasarrufa yol çıkar mı? çıkmaz, çıkmayacak...

    Yanıtla (5) (0)
  • H.B. / 29 Aralık 2024 00:27

    "Haber şu" diye aktardıklarınız "İsraf"ın en güncel örneklerinden olsa gerek. Daha önceki dönemlerde siyasi kadrolar bu yolda idiler; gittiler, gezdiler bizde gideceğiz. Bizim de hakkımız. TR kurulalı beri mevzuat böyle ve tamamen yanlış.Dediğiniz gibi, ihtiyaç varsa bilgiye ulaşmak çok kolay bilgi parmaklarınızın ucunda. Daha da kötüsü "doğru" neyse düşünerek danışarak kendince bulamamak. "Monkey see monkey do (maymun gördüğünü yapar)". . M.K.Atatürk paşamız da böyle yapmadı mı, ne fark var?

    Yanıtla (3) (6)