Turpun büyüğü

Cumhurbaşkanı’nın bahsettiği “turpun büyüğü” buymuş. Gezi soruşturmasında, olaydan 7 yıl sonra açılan Osman Kavala soruşturmasının sonucunu nasıl Cumhurbaşkanı’nın açıklamalarından anladıysak… Bu olayda da “turpun büyüğü”nün geleceğini yine kendilerinden öğrendik.

İmamoğlu’nun diploması iptal edildi. Yüzden fazla polisle evi kuşatılarak gözaltına alındı. Aynı soruşturma torbasında İBB ve ilçe belediyelerinden 105 kişi gözaltına alındı.

Torbada neler yok ki?..

İmamoğlu’nun 1990’daki yatay geçişini o zaman İÜ İşletme Fakültesi uygun bularak onaylamış. İmamoğlu dört yıl süreyle fakültede okuyup sınavları vermiş, diplomayı almış. Diploma sahte değil, sahihtir. Aksine iddia eden yok zaten.

Sorun yatay geçişinin usûle uygun mu, usulsüz mü olduğu

AYM NE DİYOR?

AYM’nin emsal kararı var.

Bir üniversitede doktora sınavına girebilmek için, önceden “doktora semineri dersleri”ne devam etmiş olması şart. Fakat bir öğrenci, seminer derslerine girmemiş, buna rağmen nasılsa kabul edilmiş, doktora tezini yazmış, doktor unvanını kazanmış. Derslere girmediğini bir yıl sonra fark eden üniversite, öğrencinin doktora diplomasını iptal etmiş.

Bu doktora geçerli olur mu? Olmaz mı? AYM şöyle diyor:

Gerek başvurucunun (öğrencinin) gerekse idarenin kusurlu hareket ettiği bu uyuşmazlıkta hatalı işlemden kaynaklanan tüm sorumluluğun başvurucuya yüklenerek -işlemin tesisinin üzerinden bir yıldan fazla zaman geçtikten sonra- diploma iptaline karar verilmesi… idarenin tutarlılığı prensibiyle de çelişmekte ve kamu menfaatleri ile bireysel yarar arasında kurulması gereken dengenin bozulmasına yol açmaktadır. İdarenin de yükümlülüklerini ihmal etmesinden doğan külfetin sadece başvurucuya yüklenmesi sonucu ortaya çıkmış ve bu durum başvurucunun eğitim hakkına yapılan müdahaleyi ölçüsüz kılmıştır. Hak ihlali…” (Karar tarihi 18 Ekim 2023, parg. 49)

Hukukun inceliklerini görüyor musunuz? Siyasetin kaba genellemelerinden ne kadar farklı?

TERÖR SUÇLAMASI

‘Kent uzlaşısı’ hukuken terörle işbirliği midir? İmamoğlu seçimlerde DEM tabanından oy almak için bazı DEM’lilerin Belediye Meclisi adayı gösterilmelerini sağlamış.

Bu adaylar savcılıktan temiz kağıdı almış, adaylıkları da resmen onaylanmıştı!

Hukukta “masumiyet” karinesi niye var? Kamu hukukunun temeli neden “eşit vatandaşlık” kavramıdır?

Fakat öyle bir ülkede yaşıyoruz ki, HSK’nın on yıldır atamalarıyla oluşmuş Yargıtay, Anayasa Mahkemesi’ni bile “terör örgütlerinin söylemleri ile uyum göstermek”le suçladı, suçlayabildi! Hatta AYM üyeleri hakkında Başsavcılığa suç duyurusunda bulundu! (8 Kasım 2023)

Yerleşik içtihatlar, AİHM ve AYM kararları “bağlayıcı” sayılmayınca ceza hukukunun kavramları böylesine keyfi ve siyasi yorumlanıyor! Savcılık mesnetsiz suçlamaları daha kolay yapabilen bir kurumdur. Kaç iddianamesi beraatle sonuçlanıyor!

Ayrıca savcıların siyaset karşısında hakimler kadar bile bağımsızlığı yoktur. Zaten bu iktidar, soruşturma aşamasında savcı ve hakimlere emir ve talimat vermeyi suç olmaktan çıkarmıştır. (TCK, madde 277)

Adalet Bakanı bunun dünyada bir örneğini gösterebilir mi?

Dahası, Cumhurbaşkanı ile partisinin Meclis grubunun atadığı üyelerden oluşan HSK, hakimlerin bile üzerinde siyasetin elindeki “Demokles’in kılıcı”dır.

SİYASAL YARGI

Yolsuzluk suçlamaları hakkında genel anlamda bile bir şey söylemem. Bazılarında ciddi suç şüpheleri olabilir. Dosyalar açılınca konuşulabilir. Ancak şunu söylemek lazım: Bu iktidar İBB’de Ak Parti döneminde yapılmış olan yolsuzluklara ilişkin dosyaları İçişleri Bakanlığına çekerek üstünü örttü!

Bu iktidar zamanında “Yolsuzluk Algı İndeksi”nde Türkiye 115. sıraya düştü! (30 Ocak 2024)

Tek soruşturma açmadı, Meclis’e verilen yolsuzluk araştırma önergelerini reddetti.

Sorunun temelinde yargının siyasallaştırılması vardır.

Turpun büyüğü”nün, normal bir hukuki soruşturma değil, muhalefeti “silkelemeye” dönük siyasi bir operasyon olduğu şeklindeki yaygın kanaat de zaten yargının siyasallaştırılmasından ve bağımsızlığına güvenin yerlerde sürünmesinden geliyor.

Hukuk üstün tutan bir iktidar ve bağımsız bir yargı, her yolsuzluk şüphesini soruştururdu, soruşturma işlemleri böyle güven sarsıcı olmazdı.

Ağır bir güvensizlik olduğu için, “turpun büyüğü” soruşturması piyasayı, borsayı, dövizi deprem gibi salladı. Merkez 10 milyar dolar harcadı, biraz tutabilmek için.

Yatırım güvenliği büsbütün hasar aldı, risk primi yükseldi…

Yazık oluyor ülkemize.

YORUMLAR (408)
YORUM YAZ
UYARI: Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. (!) işaretine tıklayarak yorumla ilgili şikayetinizi editöre bildirebilirsiniz.
408 Yorum
  • Necati Bozkurt / 22 Mart 2025 01:32

    Katılıyorum

    Yanıtla (0) (0)
  • Recep Çalı / 22 Mart 2025 00:11

    Siz bütun yazilarinizda mucadelenini hep hukuk çerçevesinde olmasını savunursunuz.Yarginin bu kadar siyasallaştigi bu günlerde yine aynı seyleri soylermisiniz.İyi aksamlar

    Yanıtla (1) (0)
  • Mahmut / 21 Mart 2025 23:59

    300 yıldır adamlık uğramıyor memlekete. 100 yıl daha uğramaz. Bu kadar dirençli bir millet zor bulunur.

    Yanıtla (1) (0)
  • karar okuru / 21 Mart 2025 22:27

    Burada iktidarla hizalanan yorumculara bakıyorum: Ya hukuk nedir bilmiyorlar ya da biliyorlar ve çarpıtyorlar. Seçmenler olarak destekçileri bunlar olan bir ittifaka memleketi emanet etmişiz.

    Yanıtla (5) (0)
  • Bozkurt / 21 Mart 2025 23:57

    Işte tam da bu, jakoben, laikçi sol kafa iflah olmaz..

    Yanıtla (1) (2)
  • ozan / 21 Mart 2025 12:20

    yaa sendemi üzüldün, en an başta sen adil değilsin davaları kimler açmış kimler şikayetçi olmuş kimlerden haraç istenmiş vermeyince cezalar kesilmiş, chp chp yi devlete şikayet etmiştir.seçime 3 yıl var nerden çıktı c.başkanığı adaylığı ,geçen seçime 3 gün kala açıkladılar,siz nasıl işinize geleni yazıyorsanız iktidarda işine geleni yapması normal dimi sonuçta şikayetler var chp li vatandaşlardan

    Yanıtla (21) (59)
  • Cut / 21 Mart 2025 13:41

    CHP kendi secmeninin basini dondure dondure sallayip sallayip duvara vuracak..Bak hele hala mi CHP diyor küüt vur duvara..Itiraf etmek gerkir ki en oyunbaz en madrabaz parti simdiye dek hep CHP olmustur...Secmene gazi veriyorlar 23 Martta sanki Ekrem baskan Cumhurbaskani secilecek...Bu arada gosterilerde CHP bayragi yok..Ruhuna rahmet CHP..

    Yanıtla (5) (25)
  • Kovadis / 21 Mart 2025 15:18

    "Ozan" dikkat et. Hani you tube'da vardı ya: Kertenkele yılanlar cehennemine düşüyor. Burası da iflah olmaz-yeminli muhalifler yurdu. Valla adamı yerler !

    Yanıtla (2) (16)
  • Baltazar Kazmarek / 21 Mart 2025 23:50

    Senin kadar CeHaPelidir onlar. Utanmasanız İmamoğlu'nu CeHaPeliler hapse attı, bizim bir alakamız yok dersiniz. Uyanıklar...

    Yanıtla (1) (0)
  • Yavuz kır / 21 Mart 2025 17:24

    Akp genel başkanı turpun büyüğü heybede olduğunu söylerken Akp sözcüsü Ömer Çelik bunu duymadığından dosyada ne olduğunu bilmiyorduk demesi inandırıcı mı?

    Yanıtla (15) (0)
  • okur / 21 Mart 2025 22:30

    halbuki içlerinde en akıllısı,efendisi de oydu.

    Yanıtla (0) (2)
  • mümtaz / 21 Mart 2025 11:38

    sayın yazar burdaki organize hileyi görmemek için bilinçli bir körlük gerekiyor. 28 godaman toplanmış, fakülte hocalarını ayarlamış, çalışkan çocukların hakkını yemiş, sen bunu hukuk adına savunuyorsun. samancılık sana da sirayet etti galiba. apacık gerçekleri türkiyenin ekonomisi zarara uğruyor gerekçesi sana göre hukuki öylemi. yazıklar olsun.

    Yanıtla (37) (106)
  • Zafer ÇALIK / 21 Mart 2025 12:22

    Usulsüzlük ve de hukuksuzluk varsa neden sadece İmamoğlu'nun diploması iptal ediliyor.Burda bal gibi adaletsizlik ve de usulsüzlük var.Hukuk ve adalet bir gün size de lazım olabilir.Biraz insaflı ve de vicdanlı olun.

    Yanıtla (38) (5)
  • karar okuru / 21 Mart 2025 12:58

    Hukukta tutarlılık ve devamlılık ilkesi: Usulsüzlükten söz etmek için, bir karar alındığı zamanki yasa ve yönetmeliklerle karşılaştırılmalıdır. Kararda, o zaman geçerli yasa ve yönetmeliklere aykırı bir durum yoksa, karar geçerlidir. Karardan sonra yasa ve yönetmeliklerde değişiklik yapılmışsa, bunlar o değişikliklerin yürürlüğe girdiği tarihten sonra alınacak kararlara uygulanır; kazanılmış haklar baki kalır. Ancak değişikliklerle yeni haklar tanınmışsa, değişiklikler geçmiş kararla uygulanır.

    Yanıtla (15) (0)
  • Kovadis / 21 Mart 2025 15:16

    Vatandaş uyuma ! Tüm diplomalar iptal edildi...

    Yanıtla (7) (3)
  • Vay halimize / 21 Mart 2025 20:34

    Sevgili Mümtaz bey, belli ki ya bilgi eksikliğin var ya da anlamak işine gelmiyor. O dönemdeki diplomaların hepsi o zamanın tüm idari ve hukuki şartlarını karşılıyor. Zaten bu durum daha öncede defalarca yetkili makamlarca teyit edilmiş. Taa ki İmamoğlu Türkiyede muhalif cenahın umudu olana kadar. Bunu görmeden televizyonlardan yandaş bezirganlardan öğrendiğin ezberi paralıyorsun. Yinede inşallah Akar’ın diplomasında da aynı hassasiyeti gösterirsin.

    Yanıtla (14) (1)
  • Okur / 21 Mart 2025 21:32

    28 değil, bu durumda geçiş yapan yüzlerce öğrenci var o dönemde. Ve dönemin kanunlarına uygun bir işlem. İstanbul Üniversite'sinde bu iptal kararını alan 3-5 tane gölgesinden korkan sözde bilimadamı, o döneme ait, idare yargısının yetkisi altında olan bir kararı alamazlar. böyle bir hukuk düzeni yok. ayrıca, adamın üniversiteden bir sürü arkadaşı var, fotoları var, yani tahsilini gerçekten yapmış. Allah size vicdan ve manevi ahlak versin. Amin.

    Yanıtla (11) (0)
  • Okur / 21 Mart 2025 21:29

    Türkiye Cumhuriyeti Devleti ve Milleti, bir (rakamla 1) kişiden büyüktür. Maalesef bunun bilincinde olmayan, vicdan, maneviyat ve ahlakını kaybetmiş seçmen kitleleri mevcut. Tarih kitaplarına geçecek bu günler ile gurur duyabilirler.

    Yanıtla (9) (0)
  • Serasker / 21 Mart 2025 17:20

    Siz böyle hukuk ve demokrasi ekseninde analizler yapın. Muhatabınızın en çok dikkate alındığı şeyler zaten. Bu uyarınıza göre karar değiştirir.

    Yanıtla (4) (0)
  • Cabbar / 21 Mart 2025 21:09

    Ya ne ekseninde yazı yazmalıydı ? Üç maymun ekseninde mi ? Yoksa provokasyon ekseninde mi ? İtidal... İtidal...

    Yanıtla (3) (0)
  • Okur * / 21 Mart 2025 19:17

    Ekrem İmamoğlu namuslu bir vatan evladıdır.

    Yanıtla (20) (5)
  • Okur / 21 Mart 2025 18:15

    Müslüman duruşu var diye oy verdiğimiz insanlar tam tersi işler yapmaya başladı.Bu hırs insanı çürütür bitirir.

    Yanıtla (19) (0)
  • kamil / 21 Mart 2025 15:17

    Bu yazınızda haklı olsanız bile yolsuzluk ve çete suçlarının yazınıza neden almadığınız merak konusu ... Sanırım işinize geldiği şekilde seçerek yazıyorsunuz ...

    Yanıtla (4) (35)
  • karar okuru / 21 Mart 2025 17:39

    Suç isnadı, isnat edileni (şüpheliyi) suçlu yapmaz. Bütün yargı yolları tükendikten sonra şüpheli hala suçlu bulunmuşsa suçlu olarak nitelenir. Eğer şüphelinin masum olduğu anlaşılırsa isnat edeni suçlu yapar: İsnat edenin, iftira ve haksız yere itibarsızlaştırmadan ötürü en hafifinden tazminata mahkum edilmesini gerektirir.

    Yanıtla (18) (0)
  • İbrahim Hanif / 21 Mart 2025 16:36

    Kur'an ahlakı, müminleri adalet ve vicdan ölçüleri içerisinde haksızlıklara karşı durmaya, her halükarda mazlumların yanında yer almaya, firavun gibilere peygamberini gönderirken, onun azgın bir tağuta donusmesine dikkat çekerken; "zalimlerden başkasına düşmanlık yoktur" ilkesi gereği zalimlere arka çıkmamayı emreder.

    Yanıtla (16) (1)
  • dfg / 21 Mart 2025 12:03

    Madde, bir davada taraflardan birinin veya birkaçının ve sanıkların, katılanların veya mağdurların leh veya aleyhine yargı görevi yapanlara emir vermeyi veya baskı yapmayı veya nüfuz icra etmeyi veya yargı görevleri yapanları ne suretle olursa olsun etkilemeye teşebbüs etmeyi cezalandırmaktadır. 277 md.açıklaması.yazarın yazdığı ile taban tabana zıttır....

    Yanıtla (1) (46)
  • KARAR OKURU / 21 Mart 2025 15:58

    Bu hususlar herkes için,her kim olursa olsun geçerli.

    Yanıtla (1) (0)
  • Karar okuru / 21 Mart 2025 15:40

    Bir günlük saltanat için ülke feda ediliyor. O saltanat için Erbakan Hoca gibi adam harcandı bu ülkede. Bunu fırsat bilen FETÖ balıklama atladı menfaat pazarına ama o da yedi kat yerin dibine postalandı. E. İmamınoğlu yavaştan yavaştan saltanata göz koyunca onun akibeti de aynı olacaktır. HSYK, iktidarın işine gelmeyen bir karar veren hakimleri anın da sürgün ediyorken, hatta mahkemeler lağvedilebiliyorken Adalet Bakanı ülkede hukuk var diyebiliyor.

    Yanıtla (22) (0)
  • Karar Okuru 55 / 21 Mart 2025 15:36

    Elinize dilinize sağlık Sayın Akyol..... Bu yazınıza bile itiraz edebilen anlama sorunluları dikkate almayınız.

    Yanıtla (16) (0)
  • karar okuru / 21 Mart 2025 11:12

    yazık ya bazı yorumcular çok dizi seyrediyor besbelli. millet burnundan soluyor, değişim kaçınılmaz, sadece gecikebilir.

    Yanıtla (45) (2)
  • Kovacılar / 21 Mart 2025 15:22

    Müteahhit başkan isteriz, müteahhit başkan isteriz. Kaz dağlarında villa isteriz. Kaz dağlarında villa isteriz !

    Yanıtla (6) (3)
  • Karar okuru / 21 Mart 2025 11:52

    “Yatırım güvenliği büsbütün hasar aldı, risk primi yükseldi…
    Yazık oluyor ülkemize.”…..yeni değil ki sayın yazar, tarih tekerrür eder mi?
    “Biz, hukuk dışı bir rejimin kurulmakta olmasıyla karşı karşıyayız. (...) Tarih kürsüsünden halinizi seyrediyorum. Suçluların telaşı içindesiniz.” (İsmet İnönü, 14 Aralık 1953)

    Yanıtla (14) (2)
  • Kovacı / 21 Mart 2025 15:21

    “Hukuk dışı bir rejimin kurulmasına ortaklık etmekteyim: Tayinle seçilmiş milletvekilinden mahkeme üyesi olmaz, adı istiklal mahkemesi bile olsa !Tarih kürsüsünden halimizi seyrediyorum. Suçluların telaşı içindeyiz”

    Yanıtla (2) (3)
  • Ahmet Zengin / 21 Mart 2025 00:23

    22 yıl tek başına iktidar oldular. Memleketi cehenneme çevirdiler. İnsanların ve memleketin umutlarını bitirdiler. Ahlaki ve inancını çürüttüler.Topumu kutuplaştırıp düşmanlaştırdılar. Hala tatmin olmadılar. Bu saatten sonra AKP İktidarının memlekete verecek bir şeyi kalmamıştır.Geçiş sürecinin demokratik ve acısız olmasını temenni ediyorum

    Yanıtla (71) (0)
  • Ahmet Zengin / 21 Mart 2025 15:15

    Türk yargısının RTE den ve AKP-MHP siyasi çıkar ve taleplerinde etkilenmediğini söyleyecek "bir kişi" çıkar mı ?
    Yargının Tarafsızlığı yoksa, Yargının bağımsızlığı yoksa Adalet yoktur. Adalet yoksa Zulüm vardır.Zülüm varsa direnmek ve itiraz etmek Allahın Emridir.

    Yanıtla (10) (0)
  • Emekli / 21 Mart 2025 15:12

    Mızrak çuvala sığmıyor
    2 ay önceden planlandı
    Trump görüşmesi sonrası düğmeye basıldı

    Yanıtla (8) (0)
  • tek 1 / 21 Mart 2025 15:03

    borsa, döviz ve altında olanlara bakıp maliyetini düşünürseniz bu işin daha nerelere kadar vardırılacağını anlarsınız. yani bu olanlar fragman film daha başlamamış olabilir.

    Yanıtla (2) (0)
  • Atayoruk / 21 Mart 2025 13:50

    Sayın yazarım Taha bey zenginlerin malları zugurtlerin çenesine vururmus zengin icerikli yorumlarınız fikir zugurtlu insanlarımızın sadece cenelerini ağrıtıyor birazda beyinleri agriyabilse dünyanın kahirlarini daha kolay anliyacaklar Sayın yazarım lütfen yorumlarınızı züğürt hemşerilerimizin cenelerini değil , beyinleri agriyacak icerikde yazınız saygilarimla

    Yanıtla (0) (1)
  • Ahmed 61 / 21 Mart 2025 13:44

    Ben bir devlet adamı tanıyorum,Hasan Celal güzel (Allah rahmet eylesin)Son mektubunu olursanız ruhuna fatihada okursunuz

    Yanıtla (3) (1)
  • dfg / 21 Mart 2025 11:53

    Y.Ö.K raporuna göre.. öğrenci dosyalarında yer alan belgelerden University College of Northern Cyprus adlı kuruluşun öğrencileri olduğu anlaşılan öğrencilerin (Ulaş Cenk Pehlivan, İsmail Doğan Yıldırım, Orhan Kuray, Mehmet Hanedar, Ahmet Selim Güsar, İsa Fatih Şabaz, Ekrem İmamoğlu, Uğur Üstün ve Selçuk Kızıltaş üniversite yatay geçiş kayıtları yapılırken gerçeğe aykırı şekilde öğrenci kütük defterine Doğu Akdeniz Üniversitesi öğrencisi olarak kaydedilmiştir.( bu çocuklar masumdur.)

    Yanıtla (6) (14)
  • muzaffer / 21 Mart 2025 12:56

    Öğrenci kütük defterini kim doldurur, bilmeden yapılan yorum. Öğrenciler öğrenci kütük defterini görmezler bile. Öğrenci kütük defterine öğrencinin beyanı değil geldiği okulun resmi yazısı ve eklerindeki evraklar yazılır.

    Yanıtla (6) (1)
  • Murat / 21 Mart 2025 12:44

    Tencere dibin kara seninki benden kara. Kırk katirmi kırk satırmı... ülkenin halini bu sözler anlatmaya yetiyor.

    Yanıtla (2) (1)
  • Zafer ÇALIK / 21 Mart 2025 12:27

    Yazınızın her cümlesinin, her paragrafının altına imzamı atıyorum sayın Taha bey.Her şeyi net ve açık anlatmışsınız.Hak ve hukuktan anlayana tabi ki.Teşekkürler,teşekkürler,teşekkürler.

    Yanıtla (7) (1)
  • NAZMİ / 21 Mart 2025 11:09

    Ne yazık ki; ''bunlar iktidara gelirse şöyle yapar böyle yapar'' diyen eski vesayetçilerin hepsi bugün haklı çıktı...25 Yılın sonunda Muhafazakar iktidarın geldiği hale bakın..Diploma iptal ediyorlar , Kayyum atıyorlar, Hapse atıyorlar, mallarına el koyuyorlar.

    Yanıtla (98) (8)
  • dfg / 21 Mart 2025 11:54

    evet hırsız uğursuz artık cezasını buluyor......

    Yanıtla (12) (75)
  • Hikaye / 21 Mart 2025 12:24

    Evet o dediklerin senin savundukların ve zihniyetinin ta kendisidir.

    Yanıtla (56) (4)
  • ahmet / 21 Mart 2025 12:02

    bir kişinin doktora davasını mı emsal gösteriyorsunuz istanbul üniversitesinde kurulan çete operasyonu gibi olaya. herkes zengin çocuğu. üstelik aralarında ff notu ile gelenler var. bir kavme olan düşmanlığınızdan yazıyorsunuz bunları. bazan bende yanılıyorum sizin gibi tecrübeli isimlerden hakkaniyetli yazılar beklediğimden dolayı.

    Yanıtla (11) (45)
  • SG / 21 Mart 2025 11:53

    Siyaset BAĞIRSAKLARINI temizliyor nasıl 34 yıl önceki Diploma gündeme geliyorsa,Keser döner hesap döner, bu iş tüm Siyasi partilere sirayet.Zaman en iyi karar vericidir.not Nasıl İnönünun yaptıklarını halen gündeme geliyorsa bu günlerinde gündeme getirirler Bu olayları Mutlaka kaşıyan Birisi olacak not Olağan üstü hallerde mutlaka birileri yüksek miktarda para kazanıyor Borsada dolur boşalt operasyonu çekiliyor küçük yatırımcı mahvoldu.

    Yanıtla (10) (0)
  • Çılgın Türk / 21 Mart 2025 11:38

    Haybenin içine malzeme koyanlar heybeciyi kandirmis ilk çıkan çürük turp oldu sonra kol böreği çıktı şimdi seçim turbu çıkmak üzere millet iradesinin önünde kimse duramaz mesele tamamen para ve kibirle alakalı tv lerde biryerlerini yırtan besleme yorumcular para makam verilmesin ertesi gün adamı satar hain kafir ajan diye yirtinirlar

    Yanıtla (7) (0)
  • Akify / 21 Mart 2025 11:36

    Bence reis halktan bu kadar tepki göreceğini ve borsanın bu kadar etkileneceğini beklemiyordu. Suçlu algısı yaratırım herkes de korkar diye düşünüyordu ya da etrafındaki danışmanlar birşey olmaz dediler.

    Yanıtla (8) (6)
  • ALLAH RAZI OLSUN / 21 Mart 2025 11:34

    Sayın AKYOL Allah razı olsun diyorum size. Yazdım sildim yazdım sildim yazdım sildim. Kişi önce kendi gözündeki çöpü çıkarsın sonra başkasının gözündeki çöpe laf etsin. Bu kadar

    Yanıtla (8) (4)
  • Sıradan VATAN daş / 21 Mart 2025 11:25

    Hak Hukuk ölmüş, ekonomi batmış, halk ifade özgürlüğü ve ekonomik yönden cendereye sıkıştırılmış, fakirleşme tavan yapmış, hapishaneler dolmuş taşmış, işsizlik, enflasyon üretim yerlerde sürünmüş kimin umurunda acaba gerçekten.. ve bu yaşananların gerçek nedeni ne ola..

    Yanıtla (13) (4)
  • Murat K. / 21 Mart 2025 11:13

    Değerli yazar eskiden emsal kararlar olurdu bu emsal kararlara uyulurdu. Ancak artık emsal karar var demeniz bir şey ifade etmiyor. Eski kararların aksine karar verilebiliyor.

    Yanıtla (9) (0)
  • lxbfYeaa / 21 Mart 2025 10:51

    1

    Yanıtla (0) (0)
  • Muzaffer ALKURT / 21 Mart 2025 10:30

    Bu hukuksuzluğu Çok güzel ifade etmişsiniz . Teşekkür ederim

    Yanıtla (24) (2)
  • Muammer / 21 Mart 2025 10:26

    Bu kadar kötülük, hem de taammüden işleniyor.
    Demek ki, ne insaf var, ne vicdan var.
    Hayatın kendisi zaten büyük bir YÜK.
    Bir de SİYASİLERin bu aşağılık oyunları ile çekilmez oluyor.
    ALLAH sizi bildiği gibi yapsın.

    Yanıtla (42) (3)
  • Vefam / 21 Mart 2025 10:20

    On numara tesbitleriniz Allah razı olsun sizden kitabın ortasından yazan 3 "" beş insan kaldı koskocaman ülkede yazıklar olsun ülkeyi bu hale getirenleri Rabbıme havale ediyorum...

    Yanıtla (23) (4)
  • Sadık / 21 Mart 2025 10:16

    İnsanların değer ölçüsü menfaat olalı objektif bir bakış açısı kalmadı.İnsanlığa tek doğruyu getiren İslam eğer ölçü olarak kabul edilmezse insanlık doğru diye eğriyi , iyi diye kötüyü , adalet diye zulmü , helal diye haramı kabullenecektir.Eğer hakikati işinize gelmediği için tedavülden kaldırırsanız meydanda sahtekarlar arzı endam eder.Kafir gibi yaşamak ''Ben cenneti istemiyorum'' demektir.İslamdan saparsanız gideceğiniz tek yer vardır cehennem.Oraya sadece siz değil peşinizdekiler de gider.

    Yanıtla (8) (44)
  • reyhan yüksel / 21 Mart 2025 10:16

    diploma olayında diplomanın iptali doğrudur diye düşünüyorum.çünkü yalan üzerine bina edilmiş işlem var geçişte.ama bu işlemi onaylayanlarında ceza alması lazım.

    Yanıtla (12) (38)
  • AHK / 21 Mart 2025 10:08

    Sn. Taha Akyol, objektif değerlendirmeleriniz ve bilgilendirmeleriniz için teşekkür ederim. Temennim odur ki iktidar da bu değerlendirmelerinizden faydalanacak kadar akla ve mantığa sahip olsun...

    Yanıtla (13) (2)
  • Seyfettin / 21 Mart 2025 10:06

    Aslında Recep Tayyip’in diplomasını iptal etmek gerekiyor ama, ortada diploma yok.

    Yanıtla (32) (3)
  • Yeni düzenci / 21 Mart 2025 01:00

    Siyasette yükselmek veya yükseldiği yerde kalabilmek ,kendine medya yaratmak, besleme gazeteci edinmek vs için entrikalı ve akçeli işlere giren siyasilerin kümelendiği başlıca partiler Akp ve Chp dir.Chp nin 90 yıl uyguladığı metotları, 10 yıldır da Akp uyguluyor.Yesinler birbirini ki gerçekten temiz olanlara yer açılsın.Teröristlerin bile demokrasi, hukuku zedeleyenlerin( bazı Aym kararları dahil) bile hukuk diyebildigi yerde sürekli demokrasi ve hukuk edebiyatı yapmak bu kelimelerden soğutur.

    Yanıtla (9) (43)
  • MC / 21 Mart 2025 09:58

    Sen 1923 ile 2025 yılları arasında CHP nin 90 yıl iktidar olduğunu mu sanıyorsun, yoksa yandaş yiyici trollerden misin?

    Yanıtla (21) (2)
  • Karar okuru / 21 Mart 2025 09:57

    Hocam, bunlar sizi duymaz, milletin halini anlamaz, sadece onlar var.

    Yanıtla (11) (0)
  • Perikles / 21 Mart 2025 09:57

    Utanç verici iki manzara.
    Netenyahu salona girdiği zaman ayağa kalkan ve çılgınca alkışlayan ABD kongre üyeleri.
    İkincisi de, İmamoğlu’nun diplomasının iptal edildiği duyulunca, mecliste çılgınca alkışlayan AKP milletvekilleri.

    Yanıtla (26) (2)
  • NİSA / 21 Mart 2025 09:43

    Sn.Akyol, ülkede başta hukuk, ekonomi, siyaset olmak üzere pek çok alanda yaşanan içinden çıkılmaz kaosu yaşamak ve değerlendirmek beyinlerimizi felç etti.
    Ruh sağlığımızı rahatlatmak için biraz hafif bir konu seçerek, "ünsüz yumuşaması"ndan söz etmek istiyorum.(kitap/kitabı) Bu kurala uygun olarak "turbun büyüğü" mü doğrudur. Yoksa kural istisnası "hukuk/hukuku, evrak/evrakı kelimelerinde olduğu gibi "turp/turpun" mu doğrudur? Ülkenin arapsaçı gündemini çözmeye şimdilik imkan yok!

    Yanıtla (4) (0)
  • Necmi uğurlu / 21 Mart 2025 09:42

    Türkiye artık tescili bir ortadoğu ülkesidir.. Suudi krallığında, BAE'den, Sudan'dan farkımız yok. İnanılır gibi değil en tepedeki talimat veriyor belediyeleri silkeleyin. Talimatı alan BAĞIMSIZ yargılar harekete geçiyor arka arkaya tutuklamalar gözaltına soruşturmalar sonra TURPUN BÜYÜĞÜ HEYBEDE bağımsız yargı yine talimatı yerine getiriyor İmamoğlu tutuklu..Ya gidin işinize Türkiye demokratik bir hukuk devleti değildir. 70 yıllık demokrasi mücadelesi sınıfta kalmış .biz ortadoğu ülkesiyiz

    Yanıtla (17) (1)
  • okur 41 / 21 Mart 2025 07:59

    Bütün olup bitenler bir kez daha seçlebilmek için mi? Koskoca ülkenin geleceğini ipotek altına almak sadece bir kez daha seçilebilmek için mi? varsayalım seçildi, görev süresi bitince kaç yaşında olacak. Sonra tekrarı olacak mı peki. Ülkenin dengesini bozmaya değer mi? Anlamak çok zor, ülkenin ekonomisini boz, siyasi dengelerini boz, yönetim sistemini boz, komşular ile ilişkilerini boz, tarımı, eğitimi, sağlığı, insanların akıl sağlığını ama ne için. Gerçekten değer mi? Yazık oluyor ülkemize.

    Yanıtla (38) (4)
  • Mr / 21 Mart 2025 09:39

    Bahçeli güncel fotoğraf bile veremeyecek durumdayken mesaj atabildiğine göre, RTE yüz sene sonra bile CB lik yapabilir.

    Yanıtla (13) (1)
  • Minyeli Sadullah / 21 Mart 2025 09:14

    Müslüman var ( gerçek Müslüman)
    Müslüman geçinen var(benim gibi)
    Müslümanliktan geçinen var ( onun gibi)

    Yanıtla (19) (0)
  • Taha Güven / 21 Mart 2025 09:02

    Olmadı, CAHİT SITKI TARANCI'nın şiirindeki memleket hayali olmadı, sesimin çıktığı kadar bağırmak istiyorum...

    Memleket isterim
    Gök mavi, dal yeşil, tarla sarı olsun;
    Kuşların çiçeklerin diyarı olsun.

    Memleket isterim
    Ne başta dert, ne gönülde hasret olsun;
    Kardeş kavgasına bir nihayet olsun.

    Memleket isterim
    Ne zengin fakir, ne sen ben farkı olsun;
    Kış günü herkesin evi barkı olsun.

    Memleket isterim
    Yaşamak, sevmek gibi gönülden olsun;
    Olursa bir şikâyet ölümden olsun.
    CAHİ

    Yanıtla (14) (0)
  • Baki / 21 Mart 2025 03:58

    Türkiye hala siyasetin finansmanını konuşmuyor. İnsanlar neden siyaset yapıyor? Başka bir açıdan, siyaset yapan insanlar neden zenginleşir? Ticaret yapan bir insan kamuya karşı vergi ve sigorta primi açısından tüm mal varlığı ile sorumlu tutulurken, siyaset yapan insanlar neden yaptığı icraattan bu anlamda sorumlu tutulmaz? Hangi demokratik ülkede belediye başkanına ait şirket yöneticileri ile aynı belediye başkanının belediye üst yöneticileri özel bir mekanda balya balya para sayabilir?

    Yanıtla (17) (79)
  • Kararcı / 21 Mart 2025 05:30

    "Bu iktidar İBB’de Ak Parti döneminde yapılmış olan yolsuzluklara ilişkin dosyaları İçişleri Bakanlığına çekerek üstünü örttü!" Bu yapılmamış olsaydı sana hak verirdik Baki Efendi. Önce iyi niyetli olmak lazım.

    Yanıtla (74) (3)
  • Karar okuru / 21 Mart 2025 06:24

    Siyasetin finansmanı konusundaki hassasiyetiniz gözleri yaşartıyor. Tabi bu titizlik nedense muhalefet cenahı için geçerli gibi duruyor. 20 küsür senede ne Ankara ne de İstanbul’da herkesin gözü önünde olan biten pis kokulu binlerce işlerde nedense kimsenin sesi çıkmadı. Şimdi tamamen tesadüf eseri İmamoğlu ile temiz eller operasyonu havası pohpohlanıyor. Nedense tıpkı Ergenekon-Balyoz’a benziyor. Zamanı gelince bakalım yine Allah affetsin denecek mi, bu dünyada da Millet affedecek mi !

    Yanıtla (21) (1)
  • KOCA YUSUF / 21 Mart 2025 08:40

    Dinime küfreden müslüman olsa.

    Yanıtla (10) (0)
  • Ali Rıza / 21 Mart 2025 08:21

    Öyle değil Taha bey öyle değil; burası ‘ Ortadoğu’ ( şark’el avsat) bakın bizim yöremizde anlatılan bir menkıbe var, tarih boyunca hep geçerli olmuştur. O da şu; devlet istemezse “hanın kapısı deve kervanına dar gelir”, kapıdan içeri giremez, “devlet isterse hanın bacası deve kervanına bol gelir” bacadan hana giriş yapar. Bu böyle biline, uzatmanın sündürmenin anlamı var mı bilmiyorum!. Tarih her daim tekerrür eder!. “Hiç ders alınsaydı tekerrür mü ederdi” der, M. Akif , demek ki alınmıyor,

    Yanıtla (8) (0)
  • talebe777 / 21 Mart 2025 08:21

    Ömrüne ilmine bereket Taha Bey, iyi ki varsın.

    Yanıtla (12) (0)
  • Ramazan Topoğlu / 21 Mart 2025 08:21

    Taha Akyol, öznelerin tersi olsaydı da işte böyle doğruları söylerdi. Fark burada. iyi ki varsınız sn. Akyol.

    Yanıtla (7) (0)
  • Sade vatandaş / 21 Mart 2025 08:17

    Yorumlara bakıyorum ikiye bölünmüş orta yolda buluşmak lazım açık oturum olmalı liderler katılmalı ve şunlar sorulmalı iktidara geldiğinde aşağıdan yukarıya malvarlığı nekadardı bugün nekadar nekadar vergi ve özeleştirme nekadar yatırım ihaleler nasıl yapıldı personel alımı nasıl yapıldı vatandaşın bunları bilme hakkı varmı demokrasi hesap verilebilirliktir seçim dünyanın her yerinde var şeffaflığın olmadığı yerde adaleti aramak beyhude bir bekleyiştir. Saygılarımla

    Yanıtla (3) (0)
  • Ali Meto / 21 Mart 2025 05:19

    Sayın yazar yatay geçişte usulsüzlük yaptığı sabit olan bir şahsın İstanbul gibi ülkenin göz bebeği bir metropolü yönetmesi veya cumhurbaşkanlığına aday olması vicdanları karalamaz mı? Hep Avrupadan dem vuruyoruz ya. En ufak olumsuzlukta istifa eden yöneticilerden bahsediyoruz. Vatandaş olarak hukuk müsaade etse bile kendisi nasıl içine sindirecek. Hak yiyerek haksız olarak elde ettiği bir diploma ile kamunun huzuruna çıkmak nasıl bir aymazlıktır. Herşey sadece hukuk değildir. Mahşeri vicdan eti

    Yanıtla (14) (88)
  • A.Derin / 21 Mart 2025 06:59

    O tarihte verilen bir haktan yararlanmış 60 dan fazla kişi, yoksa örgüt kurarak üniversiteye baskı mi yapmışlar? Üniversiteye girerek kaç yıl okumuşlar ve diplomalarını almışlar, burada bir hata varsa diploma alanda değil verendedir, ayrıca bunca zaman sonra muktesep hak diye birşey vardır ve o diplomalar helaldir.

    Yanıtla (27) (1)
  • Okur / 21 Mart 2025 07:16

    Yatay geçişte hangi usulsüzlük var?

    Yanıtla (14) (0)
  • Nisa Odabaşı / 21 Mart 2025 08:16

    Ali Meto Bey, "mâşeri vicdan" o dediğiniz kamu vicdanı yani. " mahşer" le karıştırmayın. Kaldı ki mâşeri vicdanı kanatan o kadar çok 'ben yaptım oldu' olayı var ki korkarım cezası mahşere kalacak!

    Yanıtla (6) (0)
  • Tigabo / 21 Mart 2025 08:02

    Turpun buyugu heybede degil,
    TURPLARIN BUYUGU HEYBEDE diyor Rte.. Bu kisim hep atlaniyor. Daha yiyecegim cok buyuk turplar var diyor. Derin, organizma devlet diyenler duysun. Apacik kendi soyluyor. Nasil haberi yokmus ? Otelde yanarak olenlerin hesabini veremezken, diplomayi nasil bu kadar hizli sorguladin ? Diplomasi alin teri degil, yolsuzluk hirsizlik yapti diye konusma yapiyorsun, daha ifadesi alinmadan malina el koyuyorsun. Hani haberin yoktu ? Kendin mudahale ediyorsun.

    Yanıtla (33) (4)
  • Bozkurt / 21 Mart 2025 07:45

    27 Mayıs darbe mahkemelerinde bu ülkenin başbakanları ve bakanları katledilirken bile, 28 Şubat sürecinde siyasi partiler kapatılıp siyasiler içeri tıkılırken, "irtica" kılıfı altında Müslümanlar ve Islam PKK'dan bile öncelikli tehtit olarak görülüp Müslümanlara zulmedilirken "Herkes Türk yargısının kararlarına" saygı göstermelidir diye fetva veren ilerici,özgürlükçü sol zihniyet; en azından yargılama ve inceleme süreci sona erene kadar Türk yargısına aynı saygıyı kendileri de göstermelidir

    Yanıtla (2) (14)
  • A.Derin / 21 Mart 2025 07:03

    Yıllarca taninsin diye ugrastigimiz KKTC yi de zor durumda bırakmadık mi? Şimdi Rumlar kis kıs gülüyor tanınmayan KKTC universtelerinin kapatilmasini istiyeceklerdir belki de..

    Yanıtla (10) (0)
  • Cut / 21 Mart 2025 06:54

    Eski duzenin banileri kurduklari sistemi kendi elleri ile yikiyorlar.Turkiye de de olan budur..CHP ye de kendini imha gorevi verilmis..son 10 yil bunu gosteriyor.Gecmise takilip kalmis secmenleri olmasa CHP bunu kisa surede yapardi..Secmeni de ikna edebilmek icin yikim isini nevzuhur CHP liler eliyle yapiyor..CHP ve zihniyeti tasfiye edilmeden 2. Yuzyila gecis yapilamaz..

    Yanıtla (1) (21)
  • Deli Kurt / 21 Mart 2025 06:49

    Turpun büyüğü !...
    Gerçek işsizlikte tarihi rekor ...
    Emek yoğun sektörlerin büyük kayıp verdiği 2024 yılında her 4 kişiden biri işsiz kalırken, geniş tanımlı işsizlik ise yüzde 26.7 ile pandemi döneminin de üstüne çıktı ... işi olanın da aldığı ücret 24.000 TL ...kira da 24.000 TL ... Marketler bebek mamaları çalınmasın diye önlem alıyor.. Turpların hepsi büyük artık...heybede daha ne kalllâvi turplar var ... bir tarafta lale devri !. saray, saltanat, itibar !..

    Yanıtla (16) (0)
  • KARAR OKURU / 21 Mart 2025 06:35

    Taha bey turupun büyüğü kanunsuz suç olmaz denilen gerekçelerle binlerce kişiye ceza verilmesi ihraç edilmesidir. Zira AİHM Yalçınkaya kararında kanunsuz suç olmaz dedi madde 7. Anayasa 90 derki AİHM kararları bağlayıcıdır. Evrensel hukuk uygulanmalı.

    Yanıtla (6) (0)
  • Haydar / 21 Mart 2025 04:09

    İstanbul hizmet görmediyse Para nerede. Para yoksa Hizmet nerede. Bırakın bu güzellemeleri

    Yanıtla (3) (46)
  • okur / 21 Mart 2025 05:52

    Okuduğunu anlamayan veya anlamak istemeyen bir kitle var. Yazıda İmamoğlu'na hiç güzelleme yok. Yazı tamamen hukukun siyasallaşması ve bunun ülkeye getirdiği maliyet üzerine.

    Yanıtla (23) (0)
  • Karar okuru / 21 Mart 2025 05:51

    Ülkenin bu hale gelmesindeki süreçte hepimiz suçluyuz. Bu tiyatroya seyirci olduk, zaman zaman alkışladık. Sosyal adalet gelecek sandık, AB'ye gireceğiz sandık, milli gelir 20 bin dolara çıkacak sandık, bütün dünya Türkçe konuşacak sandık, İslam Aleminin lideri olacağız sandık, Türk ülkeleri bizim sözümüzden çıkmayacak sandık, bütün gençliğin dindar olacağını sandık, Hz. Ömer'in adaleti gelecek sandık ama hiçbiri olmasa da beklemeye devam ediyoruz bir gün oluverecek sanıyoruz.

    Yanıtla (16) (1)
  • Hakan / 21 Mart 2025 05:22

    Yaptım oldu cumhuriyeti

    Yanıtla (31) (0)
  • Fani / 21 Mart 2025 05:09

    Sözün özü haberimiz yok inanalım mı, söz ilaç dır, azı yarar, çoğu zarar dır.

    Yanıtla (7) (0)
  • Okur / 21 Mart 2025 04:59

    Ne tepinip duruyorsunuz ki
    Memleket referandumda bütün yetkileri tek kişiye CUMHURBAŞKANINA verdi
    O yetkilere heveslenen çok

    Yanıtla (7) (4)
  • Ty / 21 Mart 2025 04:42

    Ey Minyeli kardeş, yukari yazıyı, aşağı onlarca yorumu okudun mu. Herkesin dünya görüşü yaşam tarzı farklı. 93 kişi senin gibi düşünmüyor. Biraz elini vicdanına koy düşün.

    Yanıtla (12) (3)
  • Ty / 21 Mart 2025 04:26

    Bay Kemal devri sabık olmasın, ne güzel işte. A.Taşgetiren abi de niye böyle oluyor diye yazmıştı. İşte abd ile kavledip iş tutarsan sonu böyle olur şaşırdı saldırıyor. Ya millete hesap verecek ya abd ye. Başka çaresi yoktur.

    Yanıtla (10) (0)
  • Okur / 21 Mart 2025 03:36

    Sayın Akyol, neden hükümet yanlısı gazeteler hep İmamoğlu'nun haksız olduğunu; muhalefet yanlısı gazeteler de hep haklı olduğunu yazıyor??? 28 Şubat sürecinde EZHER mezunları için şimdiki muhalefet (siz değil) HAKSIZLIĞIN YANINDA durmuştu. Ama yine de....siz bu görüşleri AKP yanlısı bir gazete olsaydınız da yaza(bili)r mıydınız tam emin olamıyorum...

    Yanıtla (5) (5)
  • melek / 21 Mart 2025 03:18

    Midyeli tebrikler yahu ağam bizimle eğleniyi de aştınız

    Yanıtla (12) (0)
  • Karadavut / 21 Mart 2025 00:18

    İmamoğlu AKP'ye ve reise ağır geldi.

    Yanıtla (58) (6)
  • Yorumcu / 21 Mart 2025 02:58

    Seçim kampanyasına başlamıştı ve gittiği yerlerde binlerce kişi topluyordu. Erdoğan böyle bir şeye izin verir mi?

    Yanıtla (49) (1)
  • Demokrat hukukçu / 21 Mart 2025 02:50

    Tek çare birleşmek,SnAkyol dediklerinizin hepsi doğru. Bunları değiştirmenin tek çaresi iktidarı değiştirmek,onun yolu da birleşmekten geçiyor.Birleşimi sağlayıcı tezler üzerinde durursanız bence daha iyi olur. Tespit aşaması bitti artık.Herkes biliyor tuzun koktuğunu.Ama ya korkuyor,ya menfaatini bırakamıyor ya da ideoloji gözünü kör etmiş.Onlara yapacak bir şey yok.Muhalefet iktidardan fazla
    Ama dağınık olduğu için iktidar olamıyor.Buna bir çare bulmak lâzım.Sn Taşgetiren'in köşesinde yazdım

    Yanıtla (26) (1)
  • SG / 21 Mart 2025 02:45

    Kurt suyun başında,kuzu suyun altında,suyu bulandırıyorsun diye kuzuyu yiyecek,Gerisi bahane.Daha seçime üç yıl var bu telaş bu aceleyle Niye operasyon üzerine operasyon çekiliyor.

    Yanıtla (51) (0)
  • Demokrat hukukçu / 21 Mart 2025 02:41

    Minyeli ya hayal görüyor ya da provakosyon yapıyor bile bile.

    Yanıtla (28) (0)
  • Karar okurum / 21 Mart 2025 02:08

    Yargıyı silah olarak kullanan Erdoğan bu sefer kendi ayağına sıktı. Ama artık dönülmez akşamın ufkundayız, ne yapsa da vakit çok geç.

    Yanıtla (42) (1)
  • Kemal / 21 Mart 2025 00:33

    Sayın Akyol,
    Tellaklar değişiyor hamam ve tas aynı. Biz bu filmi 1998- 2001 arası, 1980-83 arası, öncesinde 61, 50 de gördükBüyük resmi kaçırıyorsunuz, Tayyip Bey'e muhtar bile olamaz dedirtenler nasıl onun Başbakanlığın önünü açtıysa, bugün aynı akıl yeni döneme ve yeni aktörlere Türkiye'yi hazırlıyor. Unutmayın "Tacı giyen baş akıllanır"...Bu aklı izaha ihtiyacımız var. Fakat bu akıl ülkemizde onyıllardır irrasyonel metotlarla çalışıyor. Çünkü modern Türk tarihi ve toplumu irrasyonel zeminde

    Yanıtla (8) (17)
  • okur / 21 Mart 2025 01:59

    halkı seçtikleri siyasetçilere ters psikoloji yöntemleriyle, mağduriyet oluşturarak yönlendiriyorlar. şimdiden bir imamoğlu efsanesi üretildi bile. geçmişte tayyip efsanesi üretildiği gibi.

    Yanıtla (8) (3)
  • Musto / 21 Mart 2025 01:30

    Yargı darbesi 16 milyon şehrin seçmenine yapıldı. Sokakları Evleri iş yerlerini basan kıran döken çete bozuntularını ertesi gün adli kontrol şartıyla serbest bırakıyorsun. 16 milyon halkın seçtiği belediye başkanına polis ortusuyla Şafak operasyonu yapıyorsun. Pranga mahkumlarına bile bu şekilde operasyon yapılmaz. Şehremini konutunda oturuyor. Davet edersen gelir. Ben sizin iradenizi tanımıyorum dersen, bu halkı da sokaklardan artık toplayamazsın.Cin şişeden çıktı Erken seçim kaçınılmaz oldu..

    Yanıtla (57) (2)
  • okur / 21 Mart 2025 01:57

    oysa “reyiz” demişti ki “şahıslara karşı işlenen suçları devlet affedemez”. daha dün gibi aklımda. onun hükümeti nasıl affetti? kafam karıştı şimdi. “reyiz” zinhar yalan söylemez biliyosssunuzzzz. bu güne kadar bir kez dahi tornistan yaptığı görülmemiştir. çoğğğ böyyük deliganlıdır. acaba neden böyle oldu, kesin kripto fetöcüler reyizi zor durumda bırakmak için bu affı çıkardılar.

    Yanıtla (22) (0)
  • İnsan / 21 Mart 2025 01:36

    İlk seçimleri iptal ettiler oyları çaldılar diye şimdi de terör rüşvet irtikap deyip başkanlığı iptal edecekler dolayısıyla hak hukuk bunlar hepsi askıya alınmış gidiyor arada bir de İsmail saymazi götürdüler mesele öyle göründüğü gibi değil kardeş

    Yanıtla (31) (0)
  • karar okunur / 21 Mart 2025 01:29

    Hepsi kendi saltanatlarını pekiştirmek ve sürdürmek için yapılmış değişiklikler. Doğal felaketlerin, dış güçlerin, savaşların bitiremediği bir ülkeyi, otoriteye itâat kültürü bitirecek. Yavaş yavaş yaşam alanına giren denetimlerle teslim aldılar. Özgürlükleri kısıtlayan kurallara alıştırdılar. Olaylara tepkileri bastırdılar, tepkisizliği kutsallaştırdılar. (Turpun büyüğü yedirmişler) Ölmüşüz ağlayanımız yok.

    Yanıtla (28) (0)
  • Mustafa Kabaoğlu / 21 Mart 2025 01:16

    Zenginler hırsızlık yaparsa efendim kazanılmış hak oluyor, gariban olursa efendim hukuk. Böyle bir düzen olabilir mi. Yahu yapılan iş baştan haksız. Yatay geçiş imkansız diyor. Bir şekilde torpilliler alınmışlar. Bunu da diplomaları iptal edilenler den görüyoruz. Bunun neresi kazanılmış hak.

    Yanıtla (2) (44)
  • Hüseyin Şenel / 21 Mart 2025 01:16

    Sn.Cumhurbaşkanı’nın bahsettiği “turpun büyüğü” bu olduğu sanmıyorum.
    CHP’nin 38.Olağan Kurultayı'nın iptali istemiyle açılan davalarda, üç ayrı mahkeme, "ihtiyati tedbir" olarak mevcut yönetimin görevden uzaklaştırılması taleplerini reddetti fakat dava, esastan görüşülmeye devam ediyor..
    Davaların “şaibeli kurultay” davası ile birleştirileceğini öngörüyorum..
    Ülkemize yazık olduğu ve vakit kayıp ettiği aşikar..

    Yanıtla (21) (0)
  • Partisiz / 21 Mart 2025 01:07

    Bu olup bitene yenice partisini drğiştiren serap yazıcı özbudun ne diyor acaba? Diploma iptali vs mesela.

    Yanıtla (45) (1)
  • MınyeliAbdullah / 21 Mart 2025 00:52

    Emekliyim. "40 milyar dolar harcadık evelallah bir o kadarda Harcarız diyordu Sn.Erdoğan milyonlarca kişiye sosyal güvenlik den SSK borç çıkarıldı
    faizi ile birlikte, Suriyelilere GSS. Tedavi KANUNLA. AFAD tarafından karşılanırkan işi gücü olmayan Üniversite bitirmiş gençlere çıkarılan borçları da yazsan Mesela üniversite mezunu işsiz oğluma GSS borcu var. Hakkımız helal değildir sebep olana sessiz kalana zira Allah herşeyi affederim ama kul hakkı haric.der hadi bakalım..

    Yanıtla (39) (0)
  • Celaleddin / 21 Mart 2025 00:49

    Hakkında onlarca belge ve ihbar bulunan melih gökçek hakkında neden tek dava açılmadı acaba

    Yanıtla (77) (0)
  • Karar Okuru Alperen / 21 Mart 2025 00:47

    "YAZIK OLUYOR ÜLKEMİZE"
    Yazık oluyor vatandaşa.
    Bir iki günde cebimizden resmen paralar çalındı.Altın ve döviz borcu olanlar biraz daha batağa saplandı.

    Yanıtla (29) (1)
  • Abbas / 21 Mart 2025 00:42

    Ülke sırat köprüsünde . Birileri ateşle oynamaya devam ediyor. Halkın egemenliği ne el koymanın bahanesi aranıyor. Yok yolsuzluk muş yok hırsızlık mış yok terör müş . Ayakkabı kutuları Tapeler Saymakla bitmez. Yazılsa kütüphane olur. İnsan da biraz utan ma olur.

    Yanıtla (51) (0)
  • İbrahim / 21 Mart 2025 00:36

    Hemde Müslümanım diyen, bir hırka bir lokma şiarıyla yaşıyoruz diyenlerin eliyle yazık oluyor. Şimdi deistin neden çoğaldığını deist değil müslüman düşünsün.

    Yanıtla (40) (0)
  • Bay C / 21 Mart 2025 00:33

    Siyasetin medyayı, polisi, yargıyı ele geçirdiği yapıya devlet, buna çanak tutanlara da millet denmiyor. Tarih ileride bunlara uygun bir örgüt ismi mutlaka bulacak ve bizler yine aldanmışız diyeceğiz. Tekerrür tekerrür tekerrrür!

    Yanıtla (12) (0)
  • hayda / 21 Mart 2025 00:31

    hocam size büyük saygım var. ama "AYM NE DİYOR?"den sonrasını tam okuyamadım. ana konu şu: İktidar Ne Pahasına Olursa Olsun Kaybedilmemeli, Nokta. yoksa, hukuk ne olmuş, ekonomi ne olmuş, ülke batıyor mu çıkıyor mu? bunlar mesele değil hocam. iktidarı bırakmamak yaşamsal öneme sahip.

    Yanıtla (22) (6)
  • Dokuzuncu köy / 21 Mart 2025 00:30

    Ülkemize yazık oluyor diyorsunuz ve uydurma suçlarla sebep oldukları kaos ortamında kendilerine rant sağlayan bir iktidar var ülke asla umurlarında değildir. 10 milyar dolar satarak dövizi heba eden bir yönetimi halen pervasızca savunan grup çalışmadan devletten besleniyorlar. Bu durum izah edilebilir bir durum değildir.

    Yanıtla (38) (0)
  • karar okuru / 21 Mart 2025 00:28

    Bu işler siyasi işler. hukukla ilgisi yok. benim oyum gazoz kapağını aday gösterse bile muhalefetin adayına. yattı gali.

    Yanıtla (31) (0)
  • Abbas Yolcu / 21 Mart 2025 00:28

    Taha bey, minareyi çalan kılıfını uydururmuş. İmamoğlu’nu tutuklayan da kılıfını uydurmuş. Çekirdek işleyerek olayları takip ediyoruz. Buradan görünen, bir kişinin koltuğu için 80 milyonun istikrarı ve istikbaline kibrit çalarak yakılıyor. Tarih yazacak bunları.

    Yanıtla (39) (0)
  • ÖMER KUTALMIŞ / 21 Mart 2025 00:24

    Kopyacılık, geriden gelmeyi zaruri kılar. Kopyalayan kopyaladığının fikri özünü kavramadığı için hep geriden gelmek ve kopyalamak zorundadır. İslam referanslı siyasal akımlarda hep kopyacılıkla uğraşır. Bir taraftan Batı kaynaklı her türlü olgu ve oluşumu söylem bazında reddederken, eylem bazında işine gelen pratikleri de kabul eder. Bu sebeple eylemle söylem her zaman çelişir. Bu sebeple takiye veya öbür adıyla riya ya da halkın anlayacağı söylemle yalan ana taktiklerden biridir.

    Yanıtla (9) (0)
  • KARAR OKURR / 21 Mart 2025 00:22

    94 İBB Başkanına yapılan Haksızlığa çok üzülmüş partisine oy vermiştim yanlış yapmışım..28 Şubat Eski mağdurların yeni yaşam felsefesi “Amaca giden her yol mübahtır” olmuş
    Şair'in dediği gibi
    Son umut kırılmıştır
    Kaf Dağı’nın ardındaki
    Ne selam artık ne sabah
    Kimseler bilmez nerdeler
    Namlı masal sevdalıları
    An gelir
    Kanunî Süleyman ölür”
    Ölen ölür, kalan sağlar bizimdir.
    Vicdan ölmez.
    Vicdan gemisi sonsuz zaman içinde yoluna devam eder.

    Yanıtla (27) (0)
  • Turgay / 21 Mart 2025 00:22

    Turpun büyüğü milletmiş. Bence Millet Erdoğan'a turpu gösteriyor. Çok pişman olacaklar çok. Yeter ki CHP bu işi millete mal etsin partizanlık yapmayıp miting alanlarına Gezi'de olduğu gibi Erdoğan'ın ricası ile Apo'nun gönderdiği PKK militanlarını almasın.

    Yanıtla (26) (3)
  • tavşan. / 21 Mart 2025 00:21

    Sözün bittiği yerdeyiz.
    Artık demokratik hukuk devleti değiliz.
    Ne olacağımızı zaman gösterecek
    Yazık oldu cumuhuriyete.

    Yanıtla (21) (2)
  • Karadavut / 21 Mart 2025 00:19

    Saray İmamoglu'nu yutmakta zorlanıyor. Katakulli işlere giriyor.

    Yanıtla (28) (0)
  • OKUYucu / 21 Mart 2025 00:18

    Bloomberg’in analizinde
    * Türk lirası yüzde 11 değer kaybederek en sert düşüşlerinden birini yaşadı.
    * Türk bankaları kuru desteklemek için 8 ila 9 milyar dolar sattı.
    * Borsa İstanbul BIST 100 endeksi yüzde 9 düşüşle kapandı.
    * Devlet tahvil faizleri yılın en yüksek seviyesine ulaştı.yatırımcılar arasında yeni bir endişe dalgası yarattığını belirtti..Bütün bu olup bitenlerin, zaten kırılgan olan ekonomiye çok büyük zararlar verdiği açıktır. Olan, dar gelirli, zaten zar zor geçinen vatandaşa

    Yanıtla (19) (0)
  • Etem / 21 Mart 2025 00:18

    Yalaka medyası ve sosyal medyadaki paralı trolleri ile bu işi götüreceklerini zannediyorlar. Ama haksızlık ve amaç o kadar bariz ki ne yapsalar geniş kitlelere o suçlamaları inandıramazlar.

    Yanıtla (37) (0)
  • Kadir / 21 Mart 2025 00:17

    Bu ülke bunları hak etmedi yazık

    Yanıtla (11) (0)
  • BirOkur / 21 Mart 2025 00:15

    Sihirli kutu TV’lerde, günün konularının değerlendirildiği programlarda konuşmacı koltukları hükümet yanlısı yazarlar ve akademisyenlerce doldurulmuş. Algı yönetimi başlamış. Ankara’dan gelen direktiflere göre konular değerlendirilip topu CHP’ye ihale etme çabaları hızla devam ediyor.

    Yanıtla (44) (0)
  • Hemhâl / 21 Mart 2025 00:12

    Gezi olaylarında borsa bir günde %3 geriledi ekonomimiz zarar gördü diye masum insanlar yargılandı, imamoğlunu haksız bir biçimde gözaltına alınca borsa bir günde %10 düştü, milyarlarca dolar cebimizden çıktı. Birileri de zengin oldu. Soruyorum bu duruma sebep olanlardan da hesap sorulacak mı?

    Yanıtla (22) (0)
  • Nurettin yılmaz / 21 Mart 2025 00:09

    İktidar devam etsin, biraz daha devam etsin. Ülke ne olursa olsun, yeter ki Reis kalsın..

    Yanıtla (12) (0)
  • karar okuru / 21 Mart 2025 00:07

    Bu iktidar kendi kendini tuketti.

    Yanıtla (9) (0)
  • karar okuru / 21 Mart 2025 00:07

    Erdogan'in cebindeki turp CHPyi kapatmak ve is bankasina el koymak. Milletin cebinde de bir turp var. Kokusu daha cikmadi. En korkulacak olani o.

    Yanıtla (19) (0)
  • Tam tam / 21 Mart 2025 00:07

    Kimse milleti ve ülkeyi düşünmüyor. Hak edildiğimiz gibi yönetiliyoruz….

    Yanıtla (14) (0)
  • Okuyan / 21 Mart 2025 00:29

    Kardeş güzel söylüyorsun da yolun hak ise yöntemin de hak olmalı değil mi? Yoksa yarın Hakk'ın huzurunda bunlar sorulmaz mı sence? Değil diyorsan kurtlu bulgurlarla hayatta başarılar. Allah akıl fikir selamet versin. Vesselam.

    Yanıtla (212) (2)
  • Yusuf / 21 Mart 2025 00:34

    Adaletin olmadı yerde "İslam" var mıdır.
    Ey aciz kul, Müslüman olabilmek için "sizinkilerin" yaptıklarını değil, Hakkın rızasını savun. Rıza taraf olmakta değil, her daim adaleti, hakkı gözetmektedir.
    Allah hepimize hidayet nasip etsin.

    Yanıtla (189) (3)
  • yusufcum / 21 Mart 2025 12:55

    en son ankete göre, dünyanın en mutlu ülkesi gavur dediğimiz ve şu anda yasalara göre "dinsiz" sayılan Finlandiya, en mutsuz ülke ise Müslümanlara göre adaletli olan ve şeriatla yönetilen Afganistan. 4 sene geçmiş unutmuş olabilirsin, hatırlatayım; Taliban iktidara geldiği zaman uçağın tekerliklerinde bile kaçmağa çalışan yolcular vardı ya.... bir de, Ak denizi Fas'tan İspanya'ya yüzerek veya botla geçen binlerce genç Müslümanı da unutmayalım...

    Yanıtla (3) (0)
  • Yusuf / 21 Mart 2025 00:48

    Hırsızdan müslüman olmaz

    Yanıtla (151) (0)
  • Anatolian / 21 Mart 2025 03:34

    Tam tersi! muslumandan hirsiz olmaz.

    Yanıtla (17) (46)
  • karar okuru / 21 Mart 2025 13:29

    Müslüman olmak için hırsız olmamak gibi bir kural yoktur. Tek kural Kelime-i Şahadet getirmektir.

    Yanıtla (0) (0)
  • Celil / 21 Mart 2025 00:50

    Atma Minyeli, görüyoruz neyin ne olduğunu

    Yanıtla (93) (0)
  • İstanbullu bir okur / 21 Mart 2025 01:20

    Sn.Minyeli×;tabi ki genel yorum akışı bağlamında bende heşdekledim.Ama,ben yorumu tabi ki kara mizah olğulu anladım.Çok şahane bir kara mizah olmuş,elinize sağlık.Bu gidişin sonu Akp.cumhuriyeti olabilirmi,acaba.Körfez Ülkelerinininde bir kısmına bakalım;onlarda cumhuriyet demiyorlarmı.Syglr.

    Yanıtla (39) (1)
  • Bitikçi / 21 Mart 2025 01:46

    Kardeş bize bakanların hepsi ölüyor ,gazze,Doğu Türkistan, Yemen, Suriye somali, Myanmar vs. Nasıl oluyor. Oy devşirme dönemi bitti ve müslümanlar nasıl aldatildıklarını anladılar BOP sayesinde. Adalet yoksa Müslümanlık yoktur bunu bilmiyormusun. Reisi iktidarda tutabilmek için adaletten sapmak nasıl ni anlayış bu.

    Yanıtla (79) (1)
  • okur / 21 Mart 2025 01:51

    makarnayı azalt.

    Yanıtla (69) (2)
  • karar okunur / 21 Mart 2025 02:29

    Müslüman ülkelerden kaçanlar neden müslüman ülkelere değil de hıristiyan ülkelere gidiyor? Neden bütün bu müslümanlar hıristiyanlara sığınmak istiyor? Türkiye, hıristiyan ülkelerin huzuru bozulmasın diye para karşılığı mülteci müslümanları elinde tutuyor. Kaçmasınlar diye sınırlarına duvar örüyor.

    Yanıtla (94) (4)
  • Whby / 21 Mart 2025 13:46

    *(önceki yorumun devamı) Tarihimiz ve dinimize objektif hesaplaşmadığımız(yapılan hataları kabul etmek, her yapılanı olduğu gibi o günün şartları, o günün stratejisinin gerekliliği vs gibi hataları kamufle
    taktiklerinden vazgeçmek) müddetçe takım tutar gibi devam ettiğimiz müddetçe ne adaletsizliklerini sonu gelir ne de huzurduzlukların.

    Yanıtla (1) (1)
  • Okur / 21 Mart 2025 02:29

    Senin dinini bilemem. Müslümanların kitabı Kuran-ı Kerim'in Maide Süresinin 8. ayetinde Yüce Rabbim şöyle buyurmuş: "Ey iman edenler! Allah için hakkı titizlikle ayakta tutan, adalet ile şahitlik eden kimseler olun. Bir topluma olan kininiz, sakın ha sizi adaletsizliğe itmesin. Âdil olun. Bu, Allah’a karşı gelmekten sakınmaya daha yakındır. Allah’a karşı gelmekten sakının. Şüphesiz Allah, yaptıklarınızdan hakkıyla haberdardır."

    Yanıtla (118) (0)
  • Bir okur / 21 Mart 2025 03:35

    Baş patronun gözleri kör, kulakları duymaz oldu kalbi ise mühürlü görünüyor

    Yanıtla (52) (0)
  • okur / 21 Mart 2025 05:55

    Aynen. Adı İslam ve şeklen İslam olabilir ama özünde İslam olmayan bir İslam. İslam'a en büyük zarar da bu zaten.

    Yanıtla (28) (0)
  • Tigabo / 21 Mart 2025 02:42

    4 kutsal kitap var. Zebur-Tevrat-İncil-Kur'an. Hepsinde kutsal olan zeytine, İncire, kul hakkına, doğaya, hayvana, gezegenlere... and olsun ki der... Kutsal kitapların %100 tersini yapmaya yemin etmişler. Zeytin adını duydular mı, titriyorlar, zeytinlikleri ağaçları katletmek için zevkten dört köşe oluyorlar. Antik Astronot Kuramcılarının bahsettiği; Acaba bizim bilmediğimiz 5'inci bir kitap olabilir mi?

    Yanıtla (26) (0)
  • Okur / 21 Mart 2025 16:32

    Evet var...ama onu ezbere bildiklerinden ve yaşadıklarından dolayı yazmaya gerek duymamışlar!

    Yanıtla (0) (0)
  • Okur / 21 Mart 2025 06:18

    Minyeli rumuzunu kullanıyorsun. Merak ettim gerçekten Minyeli misin?

    Yanıtla (8) (0)
  • Karar Okuru / 21 Mart 2025 06:58

    Kara mizahınız müthiş! Bakmak fiilini yamuk şakullü kullanmışsınız: Biz Suriyeli kaçaklara hayretle bakıyoruz. İslam alemi de dünya olaylarında etkisiz kalışımıza hayretle bakıyor. İslam alemini topal bırakmışsınız. Kuzey-güney parallelleri tamam da, bir de doğu-batı meridyenleri var. Coğrafya bilginiz zayıf. Malezya ve Bosna Hersek nerededir sizce? Aliya İzzetbegoviç’i okumanızı tavsiye ederim. Okursanız küffarın kimler olduğunu ayan beyan görürsünüz. Din=siyaset söyleminiz ise tam oturmuş.

    Yanıtla (12) (0)
  • karar lı okur / 21 Mart 2025 07:55

    sayemizde mısır kurtuldu !
    Gazze kurtuldu !
    kktc kurtuldu ! ama hiç akla gelmeyen apo da kurtuldu mu tamam !!! ülkemiz de zaten tüm uluslararası sıralamalarda en üstlerde ;) (sırlamaya nasıl baktığınıza bağlı)

    Yanıtla (12) (0)
  • muzaffer / 21 Mart 2025 08:39

    Böyle diye diye her kesin gözü önünde çoluk çocuk ellibin Gazzeli katledildi. Böyle diye diye islam ülkeleri emperyalistlerin kuklası yapıldı. Böyle diye diye müslümanlar ser sefil bırakıldı. Bu gün İslam ülkelerinden hiç birisi laik Türkiye Cumhuriyetinden daha iyi durumda değil.

    Yanıtla (7) (1)
  • KOCA YUSUF / 21 Mart 2025 08:44

    Ülkemiz Islamin degil,zorbaligin, yolsuzlugun , hukuksuzlugun,basarisizligin, mafyanin lideri oldu.

    Yanıtla (18) (0)
  • GÖKTÜRK / 21 Mart 2025 08:47

    İslamın neresinde haksızlık, adaletsizlik, adam kayırmacılık, devlet malını israf vardır? Unutma, burada yapılan yorum ve paylaşımların öbür dünyada müspet yada menfi yönde muhakkak bir karşılığı olacaktır. İslam dini o kadar yüce bir din ki kimsenin yaptığını yanında bırakmaz.

    Yanıtla (10) (1)
  • Muhsin / 21 Mart 2025 09:02

    İslamın emridir diyorsunuz. Nereden çıkardınız bu hükmü. Dinimiz için elimizden gelen fedakarlığı yapmalıyız. Bu konuda hemfikiriz. Ama bir yerde yanlış varsa bunu da belirtmeli konuşmalı yanlışa yanlış demeli diyebilmeliyiz.

    Yanıtla (5) (0)
  • Mustafa Rıfat ÖNİZ / 21 Mart 2025 09:10

    Aslan kardeşim, dindar olduğun belli, Allah yolunu açık etsin, en çok eleştiriyi sen almışsın bunu madalya olarak kabul et ve doğru yolda olduğundan emin olarak ilerle, ruhlarını zengin (Afrika'dan çaldıkları paralar ve madenlerle) oldukları için satanlar zaten seni anlayamaz. Çoğunluktasın merak etme.

    Yanıtla (0) (10)
  • Kararlı / 21 Mart 2025 09:18

    Heyt be verr mehteri seni kim tutar 82 Utah 83 Madrid

    Yanıtla (7) (1)
  • Ahmed / 21 Mart 2025 09:52

    Herhalde ironi yapıyorsun. İroniyse bile hiç hoş değil.

    Yanıtla (4) (1)
  • Mühendis / 21 Mart 2025 10:14

    Hayaller hayaller hayaller

    Yanıtla (2) (0)
  • Erk Yıldırım / 21 Mart 2025 14:52

    Din adaleti, doğruluğu, güzel ahlakı, iyiliği emreder. Yüzlerce yıl yaşayıp bir tane ümmeti olmayan peygamberler gelmiş. Allah'ın hile hurda yapın inandırın dediğini işittin mi hiç. Bilakis senin görevin tebliğ etmek örnek olmak diyor. Allah milletin hakkını ye, gerekirse haksız yere hapse at, çünkü Myanmar'daki Müslümanın gözü sende der mi? Bu nasıl bir mantık

    Yanıtla (1) (0)
  • Ahmed 61 / 21 Mart 2025 15:42

    "İslam bayrağının dik durması için gerekiyorsa içeri girecekler"miş.Minyeli, Eğer İslam'ın dik durmasını istiyorsan adil olacaksın ve İslam'ı yaşayacaksın

    Yanıtla (3) (0)
  • Karar Okuru / 21 Mart 2025 15:50

    Zavallı beşer sana su içmek ve oksijen solumak dokunuyor. İçecek olarak kezzabı, solumak için de metanı sana tavsiye ediyorum.
    Bir beşer ancak bu kadar kendini madara duruma düşürür.
    Sen yazdıklarını bir kaç kez oku farkına varacak mısın?

    Yanıtla (2) (0)