Muhalefet beğenmemekten diploma beğenmemeye

AK Parti'ye rakip beğendirmek zor. Sözcüsü Ömer Çelik'e sorarsanız Türkiye'nin sorunu, CHP'nin yönetilememesi. Türkiye'nin gerçek gündemi bu. İktidarın ülkeyi nasıl yönettiği değil.

İktidarın iyi mi, kötü mü yönettiğini konuşmayalım, tartışmayalım... CHP'nin iyi mi, kötü mü yönetildiğini konuşalım, tartışalım istiyorlar. Ve bunda ciddiler.

Pazar günkü AK Parti kongresinde Cumhurbaşkanı Erdoğan da görevlerinin muhalefeti dönüştürmek olduğunu söyledi.

Çünkü "iktidara gelebilmek için her yolu mübah, her yöntemi meşru gören çarpık bir anlayış" görüyor muhalefette.

Çünkü "muhalefet, seçim kazanmak için terör örgütleriyle, antidemokratik güç merkezleriyle iş birliği yapacak kadar gözünü karartmış".

Onun için iktidar, kendisini bekleyen görevden kaçmayacak. Erdoğan adını koydu, "Türkiye Yüzyılı’nı inşa ederken muhalefeti dönüştürme görevini de adım adım yerine getirmekten kaçınmayacağız" dedi.

Peki hangi yolla, derseniz...

"Bunu da hep olduğu gibi siyasetin er meydanında yapacağız" diye netleştirdi.

Siyasetin er meydanı sandık olduğuna göre...

Cumhurbaşkanı, millete muhalefeti dönüştürme sözü vermekle kalmıyor, bunu nasıl yapacaklarını da söylüyor: Sandıkta!

Diyeceksiniz ki muhalefet, kendini iktidara beğendirmek zorunda mı ve muhalefeti dönüştürmek iktidarın görevi midir?

Haklısınız. Yine de sandıkta olduğu sürece sorun yok. Görüşüm şu; yeter ki yargı eliyle muhalefet dizaynına girişilmesin.

Onu yaparsa AK Parti, sandık dışı yollardan medet ummakla eleştirdiği eski CHP'ye dönüşür. Dönüştürmeye çalıştığına dönüşüyor mu, beğenmediği muhalefet tarzına sapıyor mu; ona bakarım.

CHP'yi eskiden de sevmiyordu. Vesayetçi, yasakçı, milletin dini değerleri ve başörtüsüyle kavgalı, baskıcı laikliği savunuyor, özgürlükçü değil, siyasete antidemokratik müdahalelerden medet umuyor, sandıkta seçim kazanma umudu yok, sandıkta yenemediğini yargı eliyle bertaraf etmeye bel bağlıyor, AB'ye karşı, anti-Amerikancı, yerli ve milli değil vesair diye.

Bu tarifi koyun önünüze ve bugün kime daha çok uyuyor, CHP'nin son eşkaline benziyor mu; teşhis edin.

Türkiye'de her şey değişip yenilenirken bir tek CHP değişip yenilenmemekte diretiyordu. Cumhurbaşkanı Erdoğan, bundan çok şikâyetçiydi. Ülkeye yerli ve milli bir muhalefeti kazandırmanın inşallah kendilerine nasip olacağını umuyordu.

CHP değişti, yenilendi. Artık eski CHP değil. Yasakları, baskıları, antidemokratik müdahaleleri, yargı eliyle siyasetin şekillendirilmesini savunmuyor.

Ama iktidar, muhalefeti sandıkta dönüştürmeyi başarmakla gurur duyacağı yerde yine beğenmiyor. Yenilikçilerin ve değişimcilerin kazandığı kurultayı şaibeli görüyor, iptaline taraftar gibi. Yargı müdahalesiyle kayyum atansa karşı çıkmayacak, sanki çok sevinecek, verdiği izlenim bu.

CHP, AK Parti'nin dediğine geldi. Artık iktidar seçmeniyle de barışık. İmamoğlu ve Yavaş profilindeki adaylarla AK Partililere de hitap etmeye çalışıyor. Sandık sonuçlarının sandıksız değiştirilmesine karşı. Sandıkta mertçe yarışmaktan yana, kim kazanırsa...

İktidarın tam da istediği ve aradığı siyasi rekabet bu değil miydi?

Fakat o da ne! Bu kez de İmamoğlu'nun diplomasını beğenmiyor. Siyasetten yasaklansa, sandık dışı yollarla önü kesilse bayram edecek, çok demokratik sanırsınız.

Muhalefetteki değişimin yargıda terse çevrilmesini desteklemek, AK Parti'yi nasıl gösterir? Bir de ona baksınlar.

YORUMLAR (90)
YORUM YAZ
İÇERİK VE ONAY KURALLARI: KARAR Gazetesi yorum sütunları ifade hürriyetinin kullanımı için vardır. Sayfalarımız, temel insan haklarına, hukuka, inanca ve farklı fikirlere saygı temelinde ve demokratik değerler çerçevesinde yazılan yorumlara açıktır. Yorumların içerik ve imla kalitesi gazete kadar okurların da sorumluluğundadır. Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır. Özensizce belirlenmiş kullanıcı adlarıyla gönderilen veya haber ve yazının bağlamının dışında yazılan yorumlar da içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır.
90 Yorum
  • Yalçın kardeş / 28 Şubat 2025 08:50

    Konuşmasını bütünü ve iddiaları kendi taraflarını yaptıkları konusunda ikna etme çabası başka bir şey değil, siyaset yöntemi bu

    Yanıtla (0) (0)
  • Ali cavcav / 27 Şubat 2025 18:22

    Hepsi tiri viri en kötü kanun kanunsuzluktan iyidir

    Yanıtla (0) (0)
  • a reader / 27 Şubat 2025 06:56

    Baska?
    Ekonomik kriz, issizlik, egitim, saglik ? Yok onlar daha sonra konusulacak seyler.
    Koskoca CHP’ye yakistirilan iste bu.

    Niye kendini tartistiriyorsun, bak elinin altinda Mansur Yavas’ta var, hem diplomasi da “kapi gibi” saglam, tartismasiz, nizasiz.

    Bu ulkeyi seven Kurt vatandaslarimiz niye ona da oy vermesin ? Bu arada vermeyen de vermesin, cani sag olsun, onun arkasinda koskoca bir Ulus var.

    CHP’li secmen olarak bunlari gordukce kahroluyorum.

    Yanıtla (6) (4)
  • Kararcı / 27 Şubat 2025 11:10

    Ortada demokrasiye tamam mı devam mı sorunsalı varken Mansur Yavaş takıntı yapmak doğru değil.Kimi koyarlarsa bu çarpık düzenden iyidir

    Yanıtla (14) (1)
  • Ferhat Çelik / 27 Şubat 2025 15:15

    Ben de Mansur Yavaş'ın daha iyi bir Cumhurbaşkanı adayı olduğunu düşünüyorum ama içinde, bizzat yaşadığımız ileri demokraside emin ol ona da sıra gelecek. Sadece zaman meselesi!

    Yanıtla (4) (0)
  • Hikaye / 27 Şubat 2025 11:02

    Eski CHP yi sevmemelerinin tek sebebi cumhuriyet ve laikliktir.Bu dinbaz din tüccarlarının önündeki en büyük engel bunlardır.Bu yüzden CHP'li düşman bilirler.Sokağa çıkın ,destek verenler de aynı fikirde bunlarla maalesef.

    Yanıtla (25) (2)
  • OkurM / 27 Şubat 2025 13:26

    Mesut ve Tansu da sıkı birer cumhuriyet ve laiklik taraftarıydı. Bugün kimse onlara bundan dolayı düşman değil. Kızanlar da ekonomiye devlet yönetimine ettiklerinden dolayı kızıyor.
    Ortada bir düşmanlık varsa, okumuş insanlarsınız, kök sebebi araştırmak lazım.
    Karşıya suç atıp ben temizim diye piyano çalmak çözüm değil...

    Yanıtla (3) (7)
  • Hikaye / 27 Şubat 2025 14:51

    OkurM,aslında sen de çok iyi biliyorsun ama işinize öyle geliyor.70 küsür yıllık sağ iktidarın en büyük sloganı ve propagandası sağcılık ve millilik gibi kavramlar değil mi?Ne zaman hak, hukuk ,adalaet,liyakat,teknoloji,çağdaşlık gibi bir idealleri olduğu dönemi gördünüz?

    Yanıtla (15) (0)
  • a reader / 27 Şubat 2025 14:45

    Eski CHP şöyle idi, böyle idi
    diyerek onu her kötü iş ile özdeşleştirenlere de,
    bundan alınip,
    itaatkâr çocuk gibi
    mahcup,
    biz CHP olarak artık değiştik
    diyenlere de:

    " Gıcık oluyorum" ve

    her ikisine de,
    başiniza,
    "eski CHP" kadar
    taş düşsün diyorum.

    Acırsa, acısın hak ediyorsunuz.

    Yanıtla (5) (0)
  • Karar Okuyan Okuyucunuz / 27 Şubat 2025 14:41

    Sayın Beki gündem o kadar çok değiştiği için Trump ın Gazze ile ilgili yayınladığı çirkin bir videoya iktidar medyası tarafından hiç dikkate alınmamıştır. Hergün Gazze ile yatıp kalkan iktidar ve taraftarları demek ki Gazzeyi seçim menfaatleri için kullanmışlardır. Trump Müslümanların Slogan Müslümanları olduğunu çok iyi anladığı için bu videoyu yayınlıyor.

    Yanıtla (8) (0)
  • Musto / 27 Şubat 2025 00:41

    Tencere dibin Kara Seninki benden kara. Yahu biz 25 yıldır alıştık.,Alaylılarla yönetilmeye. Fen liselerine din hocası müdür afad'ın başına imam, tübitak'a Baytar atanır. Hastanelerde okullarda sahte diplomalarla çalışan öğretmenler doktorlar, 40-50 puanlık kasaba avukatları hakim savcı yargıç olur. Hangi birilerini yazalım...

    Yanıtla (64) (6)
  • Bekir Üney / 27 Şubat 2025 08:03

    O kasaba avukatları ile İstanbul avukatları ayrı okul ayrı öğretmenlermi okuttu.Kasaba halkının avukata ihtiyacı yokmu.

    Yanıtla (0) (18)
  • Musto / 27 Şubat 2025 13:19

    Amacım Kasaba avukatlarını rencide etmek değil .Bu ülkenin her bölgesine lise dengi bile olmayan üniversiteler açıldı. Asistanlarla eğitim veriliyor. Buradan mezun olanlar da geleceğimize yön veriyor. Hani derler ya yarım, Hekim Candan, yarım imam dinden dermiş. Yarım avukatlar sizi hem maldan hem de haklı davanızda haksız ederler...

    Yanıtla (19) (0)
  • ÖMER KUTALMIŞ / 27 Şubat 2025 13:09

    İktidar meşruiyet zeminin kaybettikçe, üzerinde durulan zemin daraldıkça, muhalefetin payı artmaya başladıkça, darbe dönemlerini anımsatır işlere başladı. demokratik yollarla meşruiyet tabanını genişletemeyeceğini anlayınca demokratik olmayan yollara girmeye başladı. Halkın bu hallere ne diyeceğini seçimde göreceğiz.

    Yanıtla (4) (0)
  • Mehmet Hatipoğlu / 27 Şubat 2025 12:44

    Peki anlatılanlar doğruysa sen beğenirmisin? Maçta bazıları kuralsızlık yapma kakkına mı sahip? bu mu yani...

    Yanıtla (0) (3)
  • OkurM / 27 Şubat 2025 01:19

    Özgür özel yolsuzluk vs konularında etkili bir konuşma yapmış. Bugün ayağını denk alması konusunda baskomutandan uygun adım marş talimatı geldi.
    Nasıl bir yere dokundu özgür özel?

    Yanıtla (30) (1)
  • Desidero / 27 Şubat 2025 12:01

    CB herseyin başıdır ama bu Başkomutan unvanı Atatürk'e izafen vardir. Tıpkı Başöğretmen gibi. Mesala kimse birinin, ben Başekonomistim demesine takilmazdi.

    Yanıtla (7) (0)
  • Uzaylı / 27 Şubat 2025 09:38

    Ben uzaydan geldim de hala anlayamadım. Kayıtlara göre iktidarda Cumhur ittifakı var. Zamları yapan Teröristlere gel Dem grubunda konuş diyen Cumhur ittifakı ama terörle işbirliği yapan ve ekonomik durumun ve her şeyin sorumlusu CHP

    Yanıtla (35) (0)
  • S.altun / 27 Şubat 2025 11:00

    Sayın akif beki halk TV de yorum yapmak için çağırmışlar ama ismail ve barıştan sana sıra gelmiyor.Biz seni Ayşenur ablayla tartıştığınız program iyiydi burda sanki kalabalık gözüksün diye çağırmışlar sizi.Aslinda İsmaili çağırmışlar daha iyi çünkü programın süresi ona ancak yeter.

    Yanıtla (2) (1)
  • Ayak Takımı / 27 Şubat 2025 10:49

    Bu diploma kumpası, kuranların ayaklarına dolanır. Kim akıl verdiyse akepenin hayrına iş yapmadığı belli. Benim naçizane beklentim, inşallah muhalefet bu kumpasın içinde yer alan aktör ve figüranları not ediyordur. İktidar değişikliğinde bunların kulaklarından tutulup devletten atılmalarını bekliyoruz.

    Yanıtla (6) (0)
  • AA / 27 Şubat 2025 10:45

    CHP ye isleyecek ne günah bıraktınız ki CHP gelecek diye endişeleniyorsunuz , bu sözü bir politikacı söylemiş. Son yılların en doğru sözü .

    Yanıtla (11) (0)
  • Celaleddin / 27 Şubat 2025 03:07

    Eski CHP'yi fersat fersat gectiler bile.

    Yanıtla (27) (3)
  • OkurM / 27 Şubat 2025 08:51

    Ecevit dönemi chp iktidarında sık sık şafakta muhalif belediye başkanı tutuklanıyor muydu?

    Yanıtla (19) (0)
  • Tasvir / 27 Şubat 2025 09:56

    Bu eski Chp ifadesiyle yazar akp söylemine destek ćikmis adeta. Eski chp böyle tuka ilan edilecek gibi degildi. Abartmis, haksizlik etmis. Akp yüz yilin felaketini getirmistir bu ülkeye. 50 yil geriye götürmüs, halki kutuplastirma ile idare etmistir., Dehset bir yoksullastirma , baskilar, her alanda yikim, yabanci nufüs baskisi, badarisiz dis politikalar..

    Yanıtla (22) (1)
  • OkurM / 27 Şubat 2025 11:16

    On sene önceki chp bugünkü akp'den beter, evlerden ırak bir marjinal partiydi.
    KK'nın ülkeye iyiliği oldu. Chp'yi, her yönüyle boğulmuş bir ülkeye umut haline getirdi.

    Yanıtla (1) (2)
  • Turgay / 27 Şubat 2025 10:29

    Fersat değil fersah olacak.

    Yanıtla (3) (0)
  • Cello'ya / 27 Şubat 2025 10:43

    Dostum,
    12.000 ADIM veya 1 saatlik yayan yürünen mesafeye FERSA(H) denir.

    Arapça FERSA(T)'ın Türkçe karşılıği AÇIT (Kapı, pencere vs.de açıklık demektir.

    Bilesin diye...

    Yanıtla (3) (0)
  • Okur / 27 Şubat 2025 09:48

    Eski Chp toptanci bakisla sepete atmissiniz.Bu çok yanlis.. O eski Chp, Erdogan’in meclise girmesine destek vermedi mi? Dokunulmazliklar kaldirilsin dedi. Ilk onlara kullanildi. Eski Chp, ülkenin varini yogunu özellestirek demedi, egitimi sagligi tüccarlarin eline koyak demedi. Sayin yazar hakkini yemeyin. Yenilenmeler güçlendirdi, iyi oldu derken adeta akp söylemini yeniden üretmissinix.

    Yanıtla (12) (0)
  • MANZARA / 27 Şubat 2025 09:42

    ▪Özel sektörde tutunamayan,
    ▪Manevi bakımdan egosunu tatmin edemeyen,
    ▪Maddi bakımdan araç olarak gören,
    ▪İdeolojik saplantılı/kullanışlı militan olan,
    ▪Günah/suç işleme özgürlüğü isteyen,
    ▪Bagajındaki suçları örtmek isteyen vs,vb...

    Fırıldak, kifayetsiz, omurgasız karakterlerin SİYASETTE KÜMELENMELERİ tesadüf olabilir mi?

    Bir damacana suyu bir sülüğün kirletmesi gibi, 86 milyonluk insan havuzunu birkaç siyasi sülük kirletip memleketi çöplüğe çeviriyor...

    Neredeeen nereye...

    Yanıtla (19) (0)
  • okur / 27 Şubat 2025 09:39

    O her seçimi kaybeden topal ördek Kılıçdaroğlu devri bitti .Yeni iktidar CHP.Alışın buna siyasal ihaleciler.

    Yanıtla (14) (1)
  • Baki / 27 Şubat 2025 08:54

    Sayın BEKİ, Sayın Cumhurbaşkanının "cemaziyel evvelini" (bu tabiri Sayın Cumhurbaşkanı sık sık kullanır) bizden daha iyi bilir. Sayın Cumhurbaşkanının dünü ve bugünü konusunda eleştiri yapabilir. Eleştiri için bol da malzeme varken, durup dururken Sayın İmamoğlu'nun diplomasına girmekle hata yapıyor. "Mayına" bastığının farkında değil!

    Yanıtla (8) (0)
  • Bozkurt / 27 Şubat 2025 07:40

    Aslinda puanı Nükleer Fizik, Hacettepe Tıp (Ing), ODTÜ Makine Mühendisliğine..vs falan tutuyormuş da; üniversite sınavında cevapları kaydırdığı için; Çorum iki yıllık Leblebicilik Meslek Yüksek Okulu gelmiş diyorlar .

    Yanıtla (4) (4)
  • Fani / 27 Şubat 2025 07:13

    Bizde bir laf vardır dolmuşa binmeyin. Ülkede ekonomik ve güven sorunu varken , toplum olarak çözüm beklerken yapılanlar nedr.Bilen gören,duyan ve dâhi anlayan açıklasın.

    Yanıtla (4) (0)
  • Kışlalı / 27 Şubat 2025 07:07

    Akıntıya kürek çekiyorsunuz.

    Yanıtla (2) (0)
  • a reader / 27 Şubat 2025 06:57

    Evet;
    CHP, guya muhafazar zihniyetin- bu arada AKP’nin - dedigine geldi.
    Imamoglu’nun da pesine de takildi.
    Gudumune girdi.

    Peki ne oldu ?

    Sizin diplomanizi gormedik, bizimkinin var, ama biraz dolambacli olmus,
    zaten o zamanlar boyle seyler oluyormus.
    Savunma, tez bu.

    Yanıtla (2) (2)
  • Kaya / 27 Şubat 2025 06:21

    Kayyum atamak. Siyasi kabus olur. O cenah komple başka bir partinin ismi altında toplanır. Geçmişte refah partisi ve kurulan bu günkü dem’in çeşitli versiyonlarının kapatılması arzu edilen sonucu verdi mi? Vermedi.

    Yanıtla (1) (0)
  • karar okunur / 27 Şubat 2025 04:01

    Hayatta yadırganan her şeyin başa gelmesi, galiba derslerin en güzeli. Bu iktidar döneminde Insanlar şahit oldukları şeylerden yorulmuşlardır. CHP kendini feshetse, ortadan kaldırsa yine de öfke azalmaz. Osmanlı´da devletin bekasıyla uzaktan yakından alakası olmayan kardeş katliamı 214 yıl sürmüş. Meselenin özü koltuk belasıdır. Bizimki gibi ülkelerde koltuğu sevmekten çok, gücü kaybetme korkusudur.

    Yanıtla (7) (0)
  • hayali / 27 Şubat 2025 02:07

    Cumhurbaşkanı Erdoğan CHP nin başında yeniden Kılıçdaroğlu nu görmek istiyor. Onun için yapmayacağı şey yok. Eski CHP onun için kolay lokmaydı. Oysa şimdiki CHP de deve dişi gibi adamlar var. Haliyle...Devamını yazmaya gerek yok. Siz biliyorsunuz zaten!

    Yanıtla (27) (2)
  • H.oğlu / 27 Şubat 2025 01:42

    Kibir şahsın kendisinden öte, çevresi için en tehlikeli huydur. Kaynağı ilahi değildir.

    Yanıtla (33) (2)
  • melek / 27 Şubat 2025 01:29

    Üniversite sınav sorularını çalanlar bu denli didiklenmedi

    Yanıtla (41) (1)
  • karar okuru / 27 Şubat 2025 00:42

    Terör örgütleri ile işbirliği yapıp seçim kazanmak nasıl oluyor hiç anlaşılır değil. boş bir cümle. yerli ve milli muhalefet Büyük Birlik Partisi gibi oluyor zaar.

    Yanıtla (4) (15)
  • OkurM / 27 Şubat 2025 01:20

    Özgür bey Öcalana çağrı mi yaptı yoksa...
    Vay Özgür vay...

    Yanıtla (29) (1)