İmralı’daki değil Kandil’dekiler…

"Edirne’deki en büyük hesabı İmralı’dakine verecek. Zannediliyor ki her yer şu anda toz pembe, onların da kendi içinde ayrı bir hesaplaşmaları var, bu hesaplaşmayı da yapacaklar” demişti Cumhurbaşkanı Erdoğan. O sıralar İstanbul seçimi için Öcalan’dan mektup getirildiği, ya da Osman Öcalan’ın TRT’ye çıkarılmadığı zamanlardı.

İmralı’dan sadece “Devlet” haber alıyor, muhtemel ki sayın Cumhurbaşkanı’nın sözleri de “Devletin aldığı bilgi” ile ilgiliydi. Ancak şu ana kadar İmralı’dan Demirtaş’a yönelik bir “Hesap sorma” girişimi olmadı.
Ama şimdilerde Kandil’den bir ses geldi. Acaba sayın Cumhurbaşkanı’nın kastettiği de buna benzer bir “hesap sorma” mıydı, bu “Hesap sorma”dan sonra Demirtaş, Erdoğan’ın beklediğini hissettirdiği çizgiye gelir mi, bilmiyorum.

Hep deniyordu ya, “HDP terörle, Kandil ile arasına mesafe koysun.” HDP o noktada sınırlı adımlar atıyor ama Demirtaş’ın gittikçe daha netleşen bir tavrı var. Mersin’deki saldırıyı -bunu HDP de yaptı- çok net ifadelerle kınadı. Demirtaş, 2012’deki “Apo’nun heykelini dikeceğiz” şeklindeki sözlerini “Hem bağlamından koparılmaya hem yanlış anlaşılmaya çok müsait bir ifade” şeklinde niteledi. Sonra;
“Bugün tahliye olsanız, çıkar çıkmaz yapmayı planladığınız proje/plan/ eylem planı nelerdir, ilk atacağınız adım ve önceliğiniz ne olur?” şeklindeki soruyu şöyle cevaplandırdı:

“Sanırım halkın bizden en ciddi beklentisi toplumsal barışı sağlamakta sorumluluk almamızdır. Ben de Kürt sorunundan kaynaklı her türlü şiddet yönteminin kalıcı olarak son bulması için elimden gelenin fazlasını yaparım. Artık silahlar susmalı ve siyaset konuşmalı. Silah, bir hak arama yöntemi olamaz, bu soruna mutlaka ama mutlaka siyasi ve barışçıl bir çözüm bulunmalı. Yani ilk işim barış için girişimde bulunmak olur. Bunu de en makul şekilde, kimseyi incitmeden, acıları yarıştırmadan, hukuk içinde ve TBMM zemininde başarmak zorundayız.”

İşte bu Demirtaş’a, yani “Edirne’deki”ne karşı İmralı’dan değil ama Kandil’den bir tehdit geldi. İlk tehdit şuydu:

“Kürt halkını ve değerlerini korumak için kendini feda edenlerin, hangi gerekçeyle olursa olsun düşman diliyle kınanması ancak sindirilmişlikle ifade edilebilir. Bu dili kullananlar halkın değerlerini temsil etmiyor”

Ardından bir tehdit daha geldi. Bu defa imzalı bir yazıyla: Haberi Serbestiyet’ten alıntılayan t24 şöyle verdi:

PKK’ya bağlı Lekolin sitesinde, Alişar Piran takma adıyla yayımlanan yazıda Selahattin Demirtaş’ın son dönemdeki açıklamalarını “En hafif tabiriyle münafıklık” olarak niteledi.

Baştan sona PKK jargonuyla “Demirtaş sorgulaması” niteliğinde olan yazı şu ifadelerle devam ediyor:
“Selahattin Demirtaş kuşkusuz bir devrimci değildir, hiç bir zaman da olmamıştır. Demirtaş’ın direniş cephesinde gedikler açmaya, zayıflatmaya çalışan tutum ve anlayışları en hafif tabiriyle münafıklıktır. Demirtaş’ın pişmanlık belirtileri göstererek düşmana teslim olma yaklaşımı bakımından tarihe not düşürülmesi gereken önemli bir noktadır. (…) Demirtaş, Mersin Mezitli’deki iki kadın gerillanın gerçekleştirdiği eylemi de ilk kınayanlar listesine girmiş. Niye son hızla kınama açıklaması yapıyor; çünkü soykırımcı sömürgeci faşist rejime karşı içine girdiği pişmanlık tutumunda samimiyetini göstermeye çalışmaktadır.”

Demirtaş, peş peşe yaptığı açıklamalara PKK’dan böyle tepkiler gelebileceğini bilmeyecek birisi değildir. Mersin saldırısından sonra İçişleri Bakanı tarafından yargısız infazla “Katil” diye damgalanmış olmayı da yaşayan Demirtaş, sitemini şu sözlerle dile getirdi:

“Mahallenin ‘delisi, popülisti, tek adamı, sinmişi’ ya da karşı mahallenin ‘teröristi, katili’ olarak yaftalanmayı göze alıyorum.”

Bazan insan, ülkeyi yönetenlerin İmralı’ya ya da Kandil’e mi yoksa Demirtaş’a mı daha mütehammil olduğu noktasında şaşkınlığa düşüyor. Mütehammil mi desem, daha çok tercih edilebilir mi desem bilmiyorum.

Ama sanki siyaset alanında bir rakip yerine, dağda bir grup olması tercih ediliyor gibi gözüküyor. Bu normal olabilir mi? Neden böyle bir tercihte bulunulur? Neden İmralı’dakinin Edirne’dekine tercih edildiğine dair bir görüntü verilir? Sizin bir cevabınız var mı?

YORUMLAR (81)
YORUM YAZ
İÇERİK VE ONAY KURALLARI: KARAR Gazetesi yorum sütunları ifade hürriyetinin kullanımı için vardır. Sayfalarımız, temel insan haklarına, hukuka, inanca ve farklı fikirlere saygı temelinde ve demokratik değerler çerçevesinde yazılan yorumlara açıktır. Yorumların içerik ve imla kalitesi gazete kadar okurların da sorumluluğundadır. Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır. Özensizce belirlenmiş kullanıcı adlarıyla gönderilen veya haber ve yazının bağlamının dışında yazılan yorumlar da içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır.
81 Yorum
  • Karar Okuru / 11 Ekim 2022 01:41

    Ama sanki siyaset alanında bir rakip yerine, dağda bir grup olması tercih ediliyor gibi gözüküyor. Neden böyle bir tercihte bulunulur? Bir soru da benden: Laiklik ilkesi katı bir şekilde uygulanılan dönemde neden başörtülü hizmetçilere hiç kimse ses etmiyordu da memur, amir, bürokrat, milletvekili olup başörtülü olanlar hedef alınıyordu?

    Yanıtla (6) (9)
  • Karar okuru / 11 Ekim 2022 14:43

    Kamu görevi, serbest görev!

    Yanıtla (1) (0)
  • niyet / 12 Ekim 2022 16:15

    birisi işçi kadrosunda,ve öyle bir yasak devlet çalışanı fabrikaveya başka yerde uygulanmadı. Öteki saydıkların devleti temsil ediyor ,devlet memuru kadrosundaydı. ayrıca yazı ile alakası yok sorduğunuzun.yetmedimi örtülü örtüsüz;dünü tartışmak... ana yada baba yasa ,sulandırmadan tek madde getirin insanlar istediği gibi giyinir deyin bitsin bu olmaz mı yani. sizde örtü çözülmesin diye korkan, terör bitmesin isteyenler gibisiniz.hatta aynı kişilersiniz.

    Yanıtla (0) (0)
  • Ali Baba / 11 Ekim 2022 15:21

    Kūrdler ve Tūrkler arasında
    Yūz yıllık sorunu kimler
    Evrensel Hukuk ve
    Kūrdler kendi Adıyla Anayasada
    Yer almak şartıyla ve Katliamların önūne Demokratik bir Anayasayla çıkıp
    Çözerse
    Çözen Liderlerin
    Heykeli de DĪKĪLĪR.
    Eli de ÖPŪLŪR.
    Nobel Baŕış Ödūlūnū hak eder.

    Yanıtla (9) (4)
  • bağımsız / 12 Ekim 2022 08:49

    Türk, kürt, laz, çerkez vs.kardeşiz, bu devletin vatandaşıyız, bu vatanın evladıyız,sorunumuz yok,teröre bulaşmayan herkes kardeşimdir,pkk lı kürt kardeş değildir,Türkiyede kürt sorunu yoktur, kendini kürt olarak tanımlayan vali, kaymakam, m. vekili, bakan, hakim savcı olabiliyor, itiraz edende yok, neyin hesabı yapılıyor, pkk yüzünden bütün kürtler zan altında bırakılamaz, pkk üzerinden ayrım var denilemez.

    Yanıtla (0) (4)
  • karar okuru / 11 Ekim 2022 23:12

    Perinçek çubbeli dostluğuna bir sözün varmı merak ediyorum yanlıştan dönmekde erdem

    Yanıtla (1) (1)
  • Muharrem özcan / 11 Ekim 2022 21:57

    Ülkemizdeki derin cevreler uluslar arasi gücler barisiin ve demokrasinin yerlesmesini istemiyorlar Yazniz da ima ettiginiz seye katiliyorum

    Yanıtla (2) (0)
  • VATANDAŞ / 11 Ekim 2022 19:44

    Var tabiyki; siyasi çıkarların ulusal çıkarların önüne geçirilmesidir. Başka ne olabilir ki?

    Yanıtla (2) (0)
  • Mehmet Ay / 11 Ekim 2022 19:12

    Sayin Erdogan, diyor ki, Türkiye de yolsuzlugu rüsveti biz kaldiracagiz, diyor. Türkiye yi 20 yildir papua yeni gine liler yönetiyormus.

    Yanıtla (2) (0)
  • Tr / 11 Ekim 2022 17:56

    Reis.....perincekle milli mutabakat hukumeti kuruyor. .........buna nedersin sn taşgetiren.

    Yanıtla (6) (1)
  • İbrahim Erdoğan / 11 Ekim 2022 17:42

    Siyaset bezirgânlarının sermayesi terörden ibaret de, o yüzden!..

    Yanıtla (3) (0)
  • Koç / 11 Ekim 2022 16:17

    Reis Suriye'ye sefer düzenliyor bekleyin geliyorum diyordu ne oldu at palavrayi millet yesin Yunanistan'a bir gece ansızın diyordu. Yeter aptal olmaktan yorulduk Ajdanin palavra palavra şarkısını çalacağız.

    Yanıtla (4) (1)
  • Tespitör / 11 Ekim 2022 15:36

    Neden İmralı’dakinin Edirne’dekine tercih edildiğine dair bir görüntü verilir? diye sormuş yazar. Bunu bilmeyecek ne var? Edirne deki seni başkan yaptırmayacağız dedi. İmralı daki başkan yaptıracağım dedi. Bu kadar basit.

    Yanıtla (11) (1)
  • Adalet / 11 Ekim 2022 15:32

    Neden insanlarımız anlamıyor milletin köle gibi birilerine çalışması ve ses çıkarmamak için sürekli düşmana ihtiyac vardır millet köleliğe devam etsin birileride milletin parasından servet kazansın bu bir asırdır böyle maalesef olan gariban çocuklarına oluyor en çok vatan millet bayrak denenenler bunun bitmesini istemiyor çünkü onları geçim kapısı o

    Yanıtla (7) (0)
  • arifemre / 11 Ekim 2022 11:38

    Turkiyenin kaderi mi 40-50 sene terorle mucadele etmek.dunyada boyle bir devlet var mi?ortada bir bataklik var devamli sivrisinek uretiyor,biz ucan sivrisinekleri yakakayip onlari yok edecegimizi soyleyerek icerde boburleniyoruz.batakliga dokunamiyoruz,bazen batakliga su tasiyanlarla siyasi rant icin isbirligine -ibb secimlerinden once okunan mektuplar,tv konusmalari gibi-giriyoruz.bu zihniyetle bu sorun cozulemez.

    Yanıtla (11) (1)
  • Emre / 11 Ekim 2022 14:41

    7 haziran 1 kasim arasinda yasananlar akp nin kara kutusudur.bu tarih araligi seffaflasmadan, akp nin teror konusundaki samimiyeti her zaman sorgulanacaktir.

    Yanıtla (5) (0)
  • Celâleddin özbek / 11 Ekim 2022 13:55

    Tarafsız

    Yanıtla (0) (1)
  • kARAR oKURU / 11 Ekim 2022 12:06

    ''....Ama sanki siyaset alanında bir rakip yerine, dağda bir grup olması tercih edenler...'' Terör faaliyetlerinden sonra en çok bağıranlar da onlar. Sebep açık. Kamplaşmanın bir enstrümanı da düşman üretme değil mi?

    Yanıtla (3) (1)
  • seyfi / 11 Ekim 2022 11:26

    İnsan alışan bir varlık olarak muhtemel ki ,mevcut konumuna alışıp kar zarar hesabı yapıyor. Pastasına eli uzanan daha tehlikeli , uzaktan tehdit naraları atana göre...

    Yanıtla (4) (1)
  • Sahin . / 11 Ekim 2022 11:15

    Demirtaş"ı destekliyorum . Dağlar, insanlar hatta ölüm bile yorulduysa , Şimdi en güzel şiir barıştır. Savaştan beslenenlere lanet olsun diyorum.

    Yanıtla (19) (1)
  • Abdo / 11 Ekim 2022 11:04

    Chp başörtüsü serbestisi için yasa teklifi verir, Rte kürsüden bütün "öfke sanatı"nı kullanarak "adamsan" lı konuşma yapar. Demirtaş terörü hemen kınar... Öteki öfke sanatçısı Demirtaş'a terörist der ağzına geleni söyler. Fotoğraf net değil mi? Bu iktidar kavgadan terörden öfkeden düşmanlıktan emzikteki bebek gibi besleniyor. Barıştan kardeşlikten hukuktan şeffaflıktan hesap vermekten ölesiye korkuyor. Korkuları arttıkça daha çok öfke sanatları duyacağız.

    Yanıtla (19) (2)
  • karar okuru / 11 Ekim 2022 10:31

    Sorunuza cevap var Sayin Tasgetiren, Imrali'daki de iktidardakiler de sorunun cozumunden yana degil. Yani baris ve demokrasiden yana degil. Hem Imrali'daki hem de devletin basindaki sorunun cozumsuz birakilmasindan nemalaniyor. E bir de biliyorsunuz Demirtas 'Seni baskan yaptirmayacagiz' dedigi icin cezaevinde sucsuz yere yatiyor.

    Yanıtla (12) (3)
  • hemen derhal / 11 Ekim 2022 10:56

    o'da ''ben karışmam halk bilir ne yapacağını'' dese mesela.. çıkar mı ki içerden? öyleyse çok kolaymış. ben olsam hemen derhal yarın..

    Yanıtla (0) (2)
  • Ahmed 61 / 11 Ekim 2022 10:49

    Geçmişte yaptığı bariz hatalara rağmen bu makale benim Demirtaş'a olan öfkemi yatıştırdı.Belkide siyasiler içinde işi en zor olan sayın demirtaş'tır.Yakındak kandil diye birşeyin kalmıyacağını sanıyorum?(İnşaallah)Bugünün dünyasında kandilin yeri yoktur.

    Yanıtla (15) (2)
  • kor yada lord / 11 Ekim 2022 10:45

    ''Kürt sorunundan kaynaklı her türlü şiddet yönteminin kalıcı olarak son bulması için..'' işte sihirli cümle. TR'nin değil illegal yöntemi tercih edenlerin düşünüp karar vereceği bir mesele. işte son cümle:''ya adam gibi adam olur, lordlar kamarasına oturursun, yada maşanın tuttuğu kor olur, işi bittiğinde wc deki kovaya konulan k.ç yıkanan su olursun''. (kor eninde sonunda söner yada su ile söndürülür).

    Yanıtla (1) (3)
  • Deva Can / 11 Ekim 2022 10:38

    Demirtaş Korkmasın. Pkk nın kürtleri ve HDP yi esir almasına izin vermesin. Bu Terör belasına gövdesini siper etsin. Kolay değil kendi ve ailesinin can güvenliği bile tehlikede. Ancak Gerçek Liderler zor zamanda ortaya çıkar. Demirtaş tercih yapmak zorunda. Türk ve Kürt halkı bu yolda ona her türlü desteği verecektir.

    Yanıtla (17) (1)
  • Ali / 11 Ekim 2022 10:34

    İki taraf da Demirtaş'a ve silahsız çözüm isteyenlere saldırıyor. Sahip çıkmak lazım. İslam kardeşliğinin zamanı gelmiştir. Zalimler için yaşasın cehennem

    Yanıtla (16) (2)
  • Halk / 11 Ekim 2022 10:28

    Cumhurbaşkanı yolsuzluğun olmadığı bir ülke yaratacağız dedi. Doğru 21 yildir cehape iktidarda ve yaşanan bütün yolsuzlukları crhaaapeee yaptı.

    Yanıtla (10) (1)
  • ADEM / 11 Ekim 2022 10:27

    Terörden medet uman her kim varsa (Kürt, Türk, Alevi, Sünni, Siyasetçi, Gazeteci, Asker, İç güç, dış güç) Allah hepsinin belasını versin.

    Yanıtla (13) (1)
  • Hakkari / 11 Ekim 2022 10:27

    Merak edenler için makaleden bir paragra…Peki devlet, kendisine bu kadar büyük bir alan ve yapıp-ettiklerine meşruiyet sağlayan PKK’nin silahından rahatsızlık duyuyor mu ya da çekiniyor mu? Zannetmiyorum. Aksine devleti endişeye sevk eden bir şey varsa, o da silah ve şiddet değil, sivil ve demokratik siyasettir. Yarım asra yakın bir süredir dağda olan ve her birini yakından bildiği PKK’liler değil, demokratik siyaset yoluyla iktidara ortak olabilecek sivil aktörler devletin korkulu rüyası olur.

    Yanıtla (9) (1)
  • Turgay / 11 Ekim 2022 10:20

    Dağdakilerin Demirtaş'a tercih edilmesinin nedeni gayet açık değil mi hocam. Tamamen Türk insanının PKK nefreti üzerinden oy devşirmek. Sosyal medyadaki bütün AKP sempatizanlarının kullandığı tek argüman bu. Çünkü atacak başka barutları yok. Anlatacak bir hikayeleri hiç yok. 3 Y diyerek geldiler üzerine tüy diktiler.Hicap duymadan yolsuzlukları biz bitiririz demeleri ise tam rahmetli Levet Kırca'lık.

    Yanıtla (11) (3)
  • Tayyar / 11 Ekim 2022 10:14

    Neden yeni CHP değilde eski CHP tercih ediliyorsa, aynı sebeple dağdakiler tercih ediliyor.

    Yanıtla (8) (0)
  • Hasan / 11 Ekim 2022 10:04

    Tüm bu gerçekler bütün çıplaklığıyla ortadayken, sivil siyaseti ve barışı savunan Demirtaşı yıllardır içeriye hapsedenlerin, neye hizmet ettikleri açık değil mi? Yaşasın zalimler için Cehennem. Weyl olsun süfli çıkarları için memleketi ateşe atan zalimlere, muhterislere ve çıkarlarına tapanlara.

    Yanıtla (8) (3)
  • Hikaye / 11 Ekim 2022 10:03

    Pkk ve hdp argümanı ''gollük pas''dan bile değerli bir koz (muhalefete saldırmak) olduğu için olabilir mi iktidar için.?Bundan dolayı çözümsüzlük daha güzel sonuç veriyor iktidar için.Onlarda tepe tepe kullanıyor bunu.

    Yanıtla (4) (0)
  • El Cevap: / 11 Ekim 2022 10:00

    Kurt bulanık havayı severmiş te ondan.

    Yanıtla (2) (1)
  • Ahmed / 11 Ekim 2022 09:57

    Ahmet hocam, 50 küsur yaşındayım. Son 30 yıldır konuyla ilgili okumalarım, gözlemlerim gün geçtikçe artan şekilde beni şu noktaya getirdi. Son paragrafınız, devletin mi desem, derin devletin mi desem bilmiyorum, PKK ile olan ilişki ve politikasının, (PKK ve Öcalanın piyasaya çıkışından beri) net bir özeti. Sorunuza cevabım da şu; Güç ve otoriteden rant devşirenler, hep terörün varlığını gerekçe yaparak bu amaçlarını gerçekleştirirler. Yazınızdaki güncele dair gözlem ve tesbitlerinizde bunu t

    Yanıtla (9) (0)
  • musto / 11 Ekim 2022 01:59

    Demirtaş ve bölge halkı çocuklarının ellerinden alınıp kandil ağalarının keyfine hizmet etmesinden bıkmışlar..Demirtaş silahla çözülemeyeceğini gördü,,.Halkın desteği Demirtaşa döndü... Kandil ve İmralı bunu görüyor...Abd,ve AB,verdikleri destekleri çekseler sadece uyuşturucu satıcılığıyla dayanamazlar.,Demirtaş düzgün insan uyuşturucu satıcısı ve piyon olmuş bir örgütle bir arada olmak istemiyor...Serbest kaldığında korumak lazım...Çözülürse Demirtaş ile çözülür...

    Yanıtla (25) (6)
  • Karar okuru..!.. / 11 Ekim 2022 09:56

    Ayni fikirdeyiz..KORUMAK LAZIM..Düşmanı coook olur şimdi..

    Yanıtla (4) (0)
  • Murat Gören / 11 Ekim 2022 09:24

    Demirtaş sorumluluk alarak geç ya da değil ama olması gerekeni söylemiş . HDP yönetimi , parti ileri gelenleri neden böyle bir durumda kendisine destek olmazlar ve yalnız bırakırlar anlamak mümkün değil . Silahla nereye kadar , öldürerek katlederek nereye kadar ! Çözüm ancak konuşarak tartışarak ve siyaset eliyle olmalı.

    Yanıtla (7) (0)
  • Hakkari / 11 Ekim 2022 09:15

    Sorunuzun cevabı, Vahap Coşkun hoca geçen hafta yazdı. Devlet, silahtan değil, siyaseten korkuyor.

    Yanıtla (7) (1)
  • yorumcu / 11 Ekim 2022 09:01

    Demiştaşın saldırıyı kınaması ile ilgili açıklamalarından iktidar mensupları rahatsız oldu. Neden acaba? sorunun demokratik yollarla çözümünü istemiyorlar mıydı? Galiba terör ve şiddet karşılıklı birilerinin işine geliyor....

    Yanıtla (8) (0)
  • Karar okuru..!.. / 11 Ekim 2022 09:01

    Mahallenin ‘delisi, popülisti, tek adamı, sinmişi’ ya da karşı mahallenin ‘teröristi, katili’ olarak yaftalanmayı göze alıyorum.”...Sn.Demirtaş'in bu aciklamasi gayet Akillica..Bu Düşünceyi sarsilmaz temel alarak ve *pratigi* ile yürünurse ONU AÇIKTIR ..ama zirvalayan kan/dil artik bisey degil..Kayyum var orada..ing/abd ve altina ne yazarsan sırıtmaz..Çünkü Turkiye Cumhuriyetinin Birlik icinde olup,,güçlü olmasını isteyen Dunyada Ulke var mi.?. Emin degiliz..

    Yanıtla (2) (0)
  • Enes yıldırım / 11 Ekim 2022 08:47

    Var cevabımız çatışma kaos ölüm kan gözyaşı bundan beslenenler var. Kutuplaşma otekilestirme düşmanlastırma ve sürekli tehdit algısının varlığı birilerini besleyen unsurlar oldu tabiki varlığını bu felaketlere dayandıran yapılar asla demokrasi huzur barış istemezler çünkü demokrasi barış huzur ortamı bu parazit zihniyetin sonu olur o yüzden kaosu çatışmayı severler...

    Yanıtla (4) (0)
  • Okur / 11 Ekim 2022 08:18

    Tıpkı AKP'nin oy kaybettiği Hdp'nin yüzde 13 oy aldığı 2015 Haziran seçimleri sonrası olduğu gibi AKP'ye destek veren Kandil Hendek Olayları ile Hdpnve Demirtaş'ın önünü kesmişti.

    Yanıtla (4) (0)
  • Çetin / 11 Ekim 2022 07:53

    Amaç çözüm değil.kedinin fare ile oynadığı gibi oynamak.adam 5 yıldır yatıyor hala suçlu bulunup da yargilanmadi.boyle adalet mi olur.suçunu bul uygula.Bu yönetime nasıl güveneyim Allah aşkına.yazık.

    Yanıtla (6) (0)
  • TB / 11 Ekim 2022 06:42

    Yakında teröristleri TRT’ye çıkarırlar Ahmet Bey. Artık herşeyi bekliyoruz bu ekolden !

    Yanıtla (12) (3)
  • Suleyman ozcelik / 11 Ekim 2022 05:57

    Sn,Tasgetiren,cevap çok basit çünkü sn,Demirtas ülkenin kaderini değiştirebilecek genç bir siyasetçi olarak görülüyordu maalesef bizde olan başarılı insanları al aşağı etme hastalığı sonucu bu durumu yasiyoruz

    Yanıtla (25) (3)
  • Karar okuru. / 11 Ekim 2022 02:50

    Ben biliyorum cevabı, çoğu okurun bildiği gibi. Ama herhangi bir yerde dile getirsen hemen tehdit, şantaj, küfür, hakaret, ev adresi isteme noktasına geliyor olay. Sabır 9 ay kaldı. Çözüm önerileri dillendirilecek ve sorun çözülecek. 120 tane kalmış teröristin ayakkabı numarasını bil ama 120 teröristin ülkeyi bileceğini düşün. Allah Allah. Bunlar herkesi capcahil sanıyor.

    Yanıtla (10) (2)
  • Rebel / 11 Ekim 2022 01:41

    Bu ayrisma yeni degildir. HDP secmeninin ezici cogunlugu siddet yorgunu ve sorunlarin demokratik yollarla cozumlenmesini istiyor. SD bu egilimin sozculugunu yapiyor. Aralarinda tam mutabakat olmamakla birlikte Kandil ve Ocalan ise siddet yoluyla bir devlet olusumundan yanadirlar. Bunlarin tabanda gucu az ama kadro duzeyinde hegemonyasi vardir. HDP'yi net politika izlemekten alikoyan bu ikili yapidir. KK birinci gruba, iktidar ikinci gruba oynuyor. Tablo simdilik boyle.

    Yanıtla (18) (1)
  • Ali Rıza / 11 Ekim 2022 00:59

    Sayın hocam; seksen dörtten bu güne binlerce vatan evladı şehid oldu. Hedefte TC var, bölmek, yıkmak, eğer tekin durmazsak her zaman bu tehlikeyi yaşayabiliriz. Saddam Kürtleri katlettiği zaman, bize sığındılar, Suriyeli Afgan, Ukraynalı bize sığınıyor, biz şefkatli bir milletiz, Kürt kardeşlerimizin çok azı bizi bölmek için onları kullandıklarının farkında değiller , temennim odur ki emperyalistler tarafından kullanıldıklarının farkına varırlar, kendi ülkelerinde huzur içinde yaşarlar..

    Yanıtla (11) (22)
  • Kara okuru / 11 Ekim 2022 00:31

    “Neden İmralı’dakinin Edirne’dekine tercih edildiğine dair bir görüntü verilir? Sizin bir cevabınız var mı?” Çok önemsememek gerek Kürt siyaseti de sözde açılım hikayesi ile liberallerin AB hikayesi ve solcuların 12 eylül ile hesaplaşması hikayesi ile 2010 referandumunda uyutulduğu gibi uyutulmuş çekimser kalarak dolaylı destek olmuştu! Onlar da kendi açtıkları yolun kurbanı oldular!

    Yanıtla (13) (3)