Muhalefeti şeytanlaştırmak hâlâ işe yarıyor mu?

Son dönemde bütün seçimlerin, süreçlerin, önemli-önemsiz bütün meselelerin sevk ve idaresinde keskin bir ayrıştırma hattı oluştu, bir türlü dağılmıyor.

Genelde iktidar blokunun dışında ve bilhassa karşısında bulunan siyasi gruplar ve kişiler ötekileştiriliyor. Yerli ve milli kapsamındaki bütün tasnifler gerçekte yerlilik ve milliliğe değil, ayrışmaya hizmet ediyor.

Siyasal dildeki en ağır ifadeler de bu çatışma alanında sarfediliyor.

Herhangi bir sorun, kötülük veya problemin üzerine gidilerken kullanılan dil iktidarın muhalefet üzerine giderken kullandığıyla yarışamıyor.

Ülkenin başında bulunun en büyük problem muhalefetmiş gibi… En sert, en ağır ve en acımasız ifadeler muhalefetin ve özellikle CHP’nin payına düşüyor. Bununla birlikte mesela, en ağır idari önlemler de bir CHP’li olan İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı’na karşı alınıyor. İBB’nin yetkileri ve hatta mülkleri parça parça koparılıp ‘merkez’e aktarılıyor. Yerel yönetimler zayıflıyor, merkez güçleniyor kimin umurunda; iktidar güçlendikten sonra.

Peki böyle yapmakla ve böyle ağır konuşmakla iktidar güçleniyor mu gerçekten? Bu tavır artık işe yarıyor mu artık?

Yerel seçime kadar, CHP ve CHP’ye karşı tavır takınmayan herkesin, her partinin ‘bölücü, hain, zillet, illet vs.’ olarak yaftalandığı; alenen PKK ve FETÖ işbirlikçisi olarak suçlandığı rutini yaşıyorduk. Tamam. Tayyip Erdoğan siyasetinde bilinen bir yaklaşımdır bu. Rakip ve düşman tanımlayıp, bütün gücüyle üzerine gitmek en iyi bildiği yöntemdir. Buna ilaveten başkanlık sisteminin getirdiği büyük sıkıntı gereği CHP’nin merkezinde bulunduğu bloka irili ufaklı herhangi bir eklenmenin olmaması hayati önem kazandığı için saldırı dozu daha da arttı. Son günlerde ise ürkütücü boyutta, malum... Sebebi de malum; yarım puanlık, bir puanlık güce sahip ittifak üyeleri bile seçimin kaderini belirliyor artık.

Ne var ki rakibi ötekileştiren, muhalefeti ağır sıfatlarla yaftalayan siyaset ve siyaset dili yerel seçimde başarısızlığa uğradı. İşe yaramaz oldu, hatta ters tepti. Öyleyse, gerilim ve düşmanlık üreten siyasetin bırakın ülkeye yüklediği ağır yükü siyaseten de artık işe yaramadığı belli olan bu yöntem neden hâlâ terk edilmedi? Muhalefetin ve tabii CHP’nin şeytanlaştırılmasından elde edilecek fayda limiti aşıldı, artık geri dönüyor.

Cumhur ittifakı tabanını konsolide etmekle kazandırdığından daha fazla millet ittifakı ve diğer muhalefet gruplarını iktidarı uzaklaştırmaya hizmet ediyor. Yerel seçimler gösterdi ki gerilim artık iktidarı kazanmanın garantisi değildir.

Şimdi, millet ittifakının bozulması başta İYİ Parti’nin koparılması sonra da Gelecek Partisi, DEVA Partisi ve Saadet’in bu ittifaka katılma veya onunla yakın durma ihtimalini önlemek için CHP’ye karşı yeniden başlayan siyasi saldırının da anlamı olmayacak. Gerilim Erdoğan’ın, cumhur ittifakının ve genel olarak iktidarı oluşturan koalisyon güçlerinin işine yaramaz.

Çok bariz birkaç gerekçeyle. Birincisi, ülke artık bu ‘eski Türkiye’ alışkanlığını taşımak istemiyor. İkincisi, insanlar bıktı bundan.

Üçüncüsü ve en önemlisi ise Türkiye’nin meseleleri o kadar derin ve kaygı verici ki kriz öncesi dönemin rutinleri bugün işlemeyecektir. İlk güçlü sinyal yerel seçimlerdi ikincisi yeni partilerin ortaya çıkışıdır.

Hal böyledir… Yeni bir yol, yeni bir tarz, yeni bir siyaset aramaya niyeti olan varsa vakit varken arasın, derim.

YORUMLAR (80)
YORUM YAZ
İÇERİK VE ONAY KURALLARI: KARAR Gazetesi yorum sütunları ifade hürriyetinin kullanımı için vardır. Sayfalarımız, temel insan haklarına, hukuka, inanca ve farklı fikirlere saygı temelinde ve demokratik değerler çerçevesinde yazılan yorumlara açıktır. Yorumların içerik ve imla kalitesi gazete kadar okurların da sorumluluğundadır. Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır. Özensizce belirlenmiş kullanıcı adlarıyla gönderilen veya haber ve yazının bağlamının dışında yazılan yorumlar da içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır.
80 Yorum
  • leo61 / 22.05.2020 08:57

    yazik cok yazik mustafa bey sanki chp yi bilmezmiş gibi öyle seyler yaziyorki görende bu ülkeye cok hizmet etmiş bir parti sanacak.yerin dibine soktuğu akpartiyse daha düne kadar hayalindeki bircok seyi uygulamaya sokmamiş gibi vurdukca vuruyor.mustafa bey hemserim öküz öldü irtaklik bittimi.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 18.05.2020 22:40

    Erdoğan : Bize bir düşman lazım. Ülke böyle yönetiliyor maalesef. Sonra da hepimiz aynı gemideyiz, diyor.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 18.05.2020 22:38

    Sayın mustafa bey yazınızı ilgiyle okudum ve sizin yazdıklarınıza aynen katılıyorum teşekkür ederim

    Yanıtla (0) (0)
  • karar okuru / 18.05.2020 20:58

    milli ve yerli kardeşlerimiz a haber vasıtasıyla kudüs ü israile hibe ettiler.zaten geçen gün bir bakan da fatih e istanbul u işgal ettirmişti.

    Yanıtla (0) (0)
  • ülkücü / 18.05.2020 19:03

    akp ve mhp nin can simidi hdp dir hdp olmasa iki parti de bir hiçtir. hdp ve pkkk ve dolayısıyla öcalanın varlığına en çok akp ve mhp nin ihtiyacı vardır.

    Yanıtla (0) (0)
  • bayram taş / 18.05.2020 17:10

    bahçeli istiycek erken seçim olcak.bahçeli istiycek transfer grup kurma olmuycak.yüzde 10 civarı olan bir parti türkiyeyi esir almamalı .böyle birşey yok kabullenilemez diğer siyasiler basiretli olsun.

    Yanıtla (0) (0)
  • kafaoglu / 18.05.2020 16:09

    İktidara hakim olan bu nefret dili danışmanların tavsiyesiyse hangi akla hizmetle uygulanır ? Çünkü Allah peygamberine eğer sert kaba konuşsaydın etrafında kimse kalmaz dağılırdı diyor ve iktidar sahibi bu ayeti biliyor. Yok kendi fikri ise bilmeli ki insanlar uzaklaşıyor,partilileri bile terk ediyor,muhalif bile olsa insanları azarlamak hakaret etmek iftira atmak,gergin bir ortam oluşturarak milletin huzurunu kaçırmak akla ziyan,bunu bile anlamıyorsa iktidardaki aklı fazla ciddiye almışız demektir,vah benim köse sakalım !!!

    Yanıtla (0) (0)
  • ülker pazarlamacısı / 18.05.2020 15:46

    Cumhurbaşkanlığı Hukuk Politikaları Kurulu'nun yayınladığı metinde kullanılan dile dikkat: "Türk Toplumu" yerine "Türkiye Toplumu" yazmış.PKK lılarda türkiyeli demiyor mu?

    Yanıtla (0) (0)
  • karar okuru / 18.05.2020 15:19

    İktidarı eleştirmek bir şeyleri '' göze almayı'' muhalefeti eleştirmek ''göze girmeyi'' gerektirir. birinde ceza birinde ödül vardır. yani şartlar eşit degildir.

    Yanıtla (0) (0)
  • a.lideri / 18.05.2020 14:51

    Cihat Yaycı istifa etti. FETÖ kumpası Felaketini yaşamış olan Deniz Kuvvetlerimiz için büyük kayıp. İstifayı haber veren FETÖ memnun. Yunanistan memnun. Rum kesimi memnun. Mısır memnun. Başka kimler memnun acaba ve neden memnunlar?

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 18.05.2020 14:07

    Yazıda anlatılan konuya cevap yerine sallayıp temcit pilavı gibi aynı şeyleri söyleyip duruyorlar. Kör gözüm parmak üstüne yanlış bu kadar savunul mazki. Yeter yahu.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 18.05.2020 14:00

    Siyasal islam çözüm değil sorun yaratmaya başladı. Artık fısıltı gazetesi Erdoğan ve ekibinin aleyhine işliyor. Kendi taraftarları bile fısıltı gazetesinde yazarı oldular.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 18.05.2020 13:58

    Ahmet TEKELİ' ye soruyorum. Korona günlerinde muhalefet hizmet ettirmedi, kaos yarattı diyorsun. Açıkla. Trollük yapıyorsun. Bari doğru dürüst yap. Saçmalama.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 18.05.2020 13:58

    Malesef toplumda bunun karşılığı var. Calisma arkadaşlarımız dahi ayrimcilik yapıyor ve toplum hızla kamplasiyor. Silah gösterip tehdit edenleri alkışlayan destekleyen insanlar var cevremde 90lar bile bundan iyiydi

    Yanıtla (0) (0)
  • AK-Pak katakulli partisi (!).. / 18.05.2020 13:53

    Mizah olmayan bir ülkede yasamak güc.Fakat herseyin mizah oldugu bir ülkede yasamak cok daha güc.Iste en yeni örnegi:RTÜK Baskani E.Sahin dün söyledikleri ve bugün 180 derece "manevra"yapabilen aciklamasina ,gülmemek elde degil..AKP hükümetinde kimler,hangi makamlara "layik görülmüs" (!)..

    Yanıtla (0) (0)
  • ferik / 18.05.2020 13:14

    Reisicumhur`un yapacağı en akıllıca iş, halihazırdaki partisinin iktidardan ayrıldıktan sonra hazır olacak yedek bir parti kurması olurdu. Çünkü Cumhuriyet tarihinde en uzun iktidar dönemi AkParti`nin olmuş ve elbette O`nun da ömrü dolacaktır. Allah biliyor, A. Davutoğlu`nun o iş için ayrılıp yeni bir parti kurduğunu düşünmüş idim. Lâkin hâlin öyle olmadığı, herkesin kendi gemisini yürütmeye çalıştığı görülmekte.

    Yanıtla (0) (0)
  • Ekonomister / 18.05.2020 12:51

    Düşünmeye başlayan insanları düşünmeyen beyinlerin eleştirmesi de manidar. Yazar eleştirmeyi öğrendiyse siz niye öğrenemiyorsunuz ey güruh?

    Yanıtla (0) (0)
  • Okuyucu / 18.05.2020 12:37

    İmamoğlu, İstanbul seçimini alarak Sarayı yerle bir etti ve o yenilgiyi içlerine sindiremiyorlar. Mahalli seçimlerde büyük yenilgi alan AKP-MHP koalisyonu yakın zamanda erken seçim kararı alması çok zor onun için yeni kurulan partiler rahat olsunlar.

    Yanıtla (0) (0)
  • Açık ve net.. / 18.05.2020 12:29

    "Siyasi iktidar dünyanın en doğru işini yapsa biz karşı olmaya, karşı çıkamaya devam edeceğiz"Mantığını-mantıksızlığını yeryüzünde kabul eden,benimseyen bu 'ilkellikte' ısrar eden,gelişen olaylar yüzlerine şaplak gibi indiği halde,acımadıki,acımadıki diye aynı pişkinlikle topluma karışabilen bir yapının normalliğinden bahsedilebilir mi?Bun durumun tabi olduğuna dair yazı yazılabilir mi?Makro planda 18 yılda bu muhalefetin doğru söylediği 18 bırakın 8 tane bile haklı çıktı bir politikası bile bulunmaz.Md 1 Kamu hastanelerinin birleştirilmesine karşı olma Md 2 Şehir hastanelerine karşı olma vd.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 18.05.2020 12:25

    Yerlilik ve millilik kavramını kutsallasmasina katkı sunan chp aynı silahla hergun yara alıyor. Bence hakediyor da. Her yerli olan matah birşey olsaydı bugün uzayda olurduk. Yüzde doksanı faydasız şeyler. Sen git hükümetin yerli soylemini göklere çıkar.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 18.05.2020 12:22

    İktidar gerilim ve kutuplaştırma siyasetini bırakmaz çünkü seçmenine söyleyebileceği yada vaat edebileceği yeni hiçbir yok son birkaç yılda kazanılan seçimler pirus zaferiydi iktidar seçmeni tenceresi kaynadığı sürece uçtuğumuza kaçtığımıza muhalefetin şeytan olduğuna inanmaya devam edecek dönemin sonu daha önce yaşamadığımız ekonomik bir buhranla gelecek ve enkazı temizlemek her zaman olduğu gibi alnının teriyle çalışan üreten halk kesimine düşecek

    Yanıtla (0) (0)
  • okur / 18.05.2020 12:21

    kesinlikle katılıyoruz size. iktidar, bildiğiniz çirkinleşti iyice. bu durum da gitmek zorunlu onlar için. ve gerçekten gitmeliler de.

    Yanıtla (0) (0)
  • Bir düşünen / 18.05.2020 12:05

    Sn. Yazar, "Hal böyledir… Yeni bir yol, yeni bir tarz, yeni bir siyaset aramaya niyeti olan varsa vakit varken arasın." diyorsunuz. Ama şunu bilin ki (aslında iyi biliyorsunuz) bu yeni tarz, yeni bir yol CHP değildir, CHP ile ittifak hiç değildir. Çünkü CHP'nin zihniyeti denenmiştir, ne olduğu çok iyi biliniyordur. Lütfen haklı olarak iktidara yaptığınız eleştirilerden birazını CHP'ye ayırın. Yoksa iktidar eleştirileriniz kininizdir, şaibelidir sonucuna ulaştırıyorsunuz. Neden CHP'nin bir din düşmanlığından, halk düşmanlığından, kemalist dayatmalarından hiç bahsetmezsiniz? Objektiflilik...

    Yanıtla (0) (0)
  • okuyucu / 18.05.2020 11:59

    daldan düşen yaprağın akıbetini rüzgar belirlermiş..gözden düşen yazarların akıbetinide devlete hükümete muhalefet etme seviyesi belirlemekte sanırım.

    Yanıtla (0) (0)
  • istanbul 2020 / 18.05.2020 11:57

    yeni dönem cumhur ittifakını dahada güçlü kılacaktır.

    Yanıtla (0) (0)
  • ŞEY-TANTANA / 18.05.2020 11:56

    Din kavramının zayıfladığı yerde Şeytanlaştırmak artık bir işe yaramaz. Kim iyi söverse kim daha üstün şeytanlık yaparsa o makbul olur ki şu an ülkenin hali öyle. Şeytanlar cirit atıyor!

    Yanıtla (0) (0)
  • AK-Pak katakulli partisi (!).. / 18.05.2020 11:21

    Türkiye'de Cumhurbaskani olmak icin,yüksek okul mezunu olmak sartiyle beraber,yapilacak yemin de söyle olmali: Saygili, tarafgir olmayan, hakaret ve nefret söylemi barindirmayan bir dil ve üslup kullanmayacagima yemin ederim..

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar Okuru / 18.05.2020 11:20

    Seçimlerde Akp ve Mhp toplam oyları yüzde 30'un altına bile düşerse kimse şaşırmasın...

    Yanıtla (0) (0)
  • samilhas / 18.05.2020 11:07

    bu ülkede halk adamı meskesi giyip halkdan nefret etmek onu hiçbir şeye yakışmadığını sadece hasso memo hanzo kıro maganda zonta kısa kalın kıllı bacaklı ayı göbek kaşıyıcı olduğunu söylemek mesala fetullah ile mücadale etmenin biryana bırakılıp mücadele edenlerle uğraşlıldığı artık iki yüzlü olmanın nimet sayıldığı iktidarı kayıp etmenin en büyük korku olduğu bunun için insan harcamanın normal olduğunu anlayalım artık fetullah sahnedki yerini yeniden alırsa şaşıran olurmu ben şaşırmam

    Yanıtla (0) (0)
  • yamtartonyukuk / 18.05.2020 10:10

    muhalif medya görevini iyi yapamıyorsunuz.bu görevi sizden alıp başka bir kuruluşa verirler..

    Yanıtla (0) (0)
  • okur / 18.05.2020 09:59

    Sevgili yazar, Bir vatandaş olarak yaşamış olduğum siyasetteki bu gerilim artık bizi boğmaktadır. Çok sevdiğimiz farklı siyasi görüşteki arkadaşlarımızla ekonomi ve siyaset konuşamaz hale geldik. Kimin yönettiğinden ziyade, nasıl yönettiği benim için önem kazanmaya başladı. Özet olarak gerginlikten bıktım usandım. Ülkeyi yönetmeye aday olanlardan hiç kimse vatan haini değildir ve kimsenin başkasını vatan hainliği ile suçlamaya ve ötekileştirmeye hakkı yoktur. HUZUR İSTİYORUM, RAHAT YAŞAMAK İSTİYORUM!!!

    Yanıtla (0) (0)
  • CHP'ye kadar yolun var.... / 18.05.2020 09:49

    Yani yazar biz burdayız hala, vakit varken bizi arayın bulun. Yoksa bu gidişle tam CHP li olacağız diyor... Sayın yazar CHP'ye kadar yolun var... Yürü git...

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 18.05.2020 09:44

    Sabah akşam iktidarın gözündeki çapaktan bahsediyorsunuz. Ama muhalefetin gözündeki merteği gizlemeye çalışıyorsunuz. Ayıptır.

    Yanıtla (0) (0)
  • Eliniz mahkum... / 18.05.2020 09:13

    Uysa da uymasa iktidara çakmak zorundasınız. Ne de olmasa geçim dünyası... Ama bu ne Ak Partiymiş kardeşim... Kimi yandaşlık yapar geçinir, kimi muhalefet yapar geçinir...

    Yanıtla (0) (0)
  • ... / 18.05.2020 09:13

    İşinize gelmeyen yorumları yayınlamıyorsunuz. Eleştirmek kolay, demokratlık zordur

    Yanıtla (0) (0)
  • Takipci / 18.05.2020 08:53

    Genel olarak Din'lerden, ozel olarak Islamciliktan Demokrasi cikmaz, bu yuz yildir bilinen bir seydi. Biz bu bu bilgiyi yok saydik, Amerikayi yeniden kesfetmeye kalktik, kesfetmeye kesfettik de oyle bir bedel odeyecegiz ki, onumuzdeki 100 yilimizi kendi ellerimizle kararttık. Bir vatandas olarak bunda katkisi olanlara buguz ediyorum.

    Yanıtla (0) (0)
  • ... / 18.05.2020 08:16

    Sayın yazar muhalif cenahtaki kötülüğü görmüyorsun. Onları püri pak, iktidar çevresini ise kara, kapkara resmediyorsunuz. Bakışınızı yada duruşunuzu değiştirip yeniden baksanız iyi olacak. Sayın yazar muhalefet etme zorlaması sizi nerelere savuruyor. Bence bir düşünün.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 18.05.2020 06:28

    Suçlayıcı dil puan getirmedi ancak şu günlerde sağlık Bakanının olumlu çalışmalarından dolayı biraz yükselen puanlarına güvenerek bir de giderek bozulan ekonomiyi kamufle etmeyi düşünerek yine kükremeye başladılar...

    Yanıtla (0) (0)
  • Ahmet Tekeli / 18.05.2020 04:06

    Darbe tartışması da kontrollümü yapıldı sizce? Öyle diyorsanız diyecek bir şey yok. Sizin gözünüzde muhalefet belediyeleri de güzel hizmetler sunuyorlardır.Vatandaş bu virüs sürecinde gördü. Muhalefet gördüğümüz kadarıyla kaostan hizmet ettirmeme çabasında. Bunudamı iktidar yaptırıyor. Bir üst akıl var gibime geliyor.

    Yanıtla (0) (0)
  • Gayrimuslum Vatandas / 18.05.2020 03:58

    Bu ulkede kendimi bildim bileli degisik siyasi gorusu, inanci veya kimligi olan insanlar surekli seytanlastirilmislardir. Yani bugunku iktidarin icad ettigi bir sey degil bu. Cumhuriyet kuruldugundan beri var bu davranis bozuklugu. Gecmiste en cok seytanlastirilanlar da komunistler ve gayrimuslumler olmustur. "Gavur" kelimesini, gavurlarla ilgili Irkci atasozlerini duyarak buyudum ben. Simdi nufusun binde biri bile gayrimuslum degil, bu sozlerin pek islevi kalmadi ama seytanlastirma kulturu su veya bu sekilde "otekiler" diye tanimlanan insanlara karsi devam ediyor.

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar okuru / 18.05.2020 03:55

    Sayın yazar hac esnasında şeytana taş atıldığını biliyoruz.şeytan ins dende,cinden de oluyorsa sembolik olarak bir anlam ifade eder.Tabi şeytansa bilemiyorum.

    Yanıtla (0) (0)
  • Ata Kavalcı / 18.05.2020 03:53

    Sorun çok, ahlak sorunu var ekonomi sorunu var kamplaşma var. Ahlaki problem en önemlisi çünkü birlikte yaşamın aslı esası ahlak. ahlak olmazsa zaten birlikte yaşama ortamı kaybolacağından toplum kendini tek parça halinde tutamaz hale gelir. Siyasi partilerin önce ahlaki problemini çözmesi lazım. Seçime gidiyorsunuz, kaybediyorsunuz ve şöyle bir mantık yürütüyorsunuz: "madem ki halk beni seçmedi, ne hali varsa görsün. " istifa yok, yeniden yapılanma yok, özeleştiri yok, ne var? meclis lokantasında dana kavurma pilav var. şimdi bu ahlaksızlıkla bir yere varmak mümkün mü?

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 18.05.2020 03:48

    Moda iktidar ı seytanlastirmak...Ama sandık yine hesapları bozacak

    Yanıtla (0) (0)
  • Muhtefi. / 18.05.2020 03:37

    Muhalefet degil de.Şu psikopat *Narkoman tipli* gozaltina alınmış. Basin malum basin ve uzantilari .feryat,figan..Isimsizler diye de Slogan bulmuşlar. :)).sizofren tipler ,Gece gorsem kabus gibi serseri,berdus...Polise hitaba bakarmisin. Ben senden.ve DEVLETINDEN KORKMUYORUM baba.....!..lafa.bak..pacavra gibi savrulup Kodese .sen Devlete Parmak sallarsan .pacavra muamelesi bile LÜKSTÜR..Abd'de ve Avrupada böylesinin salladigi elini ARKA cebine Sokarlar..Bize geldimi düşünce özgürlüğü, demokrasi.sevsinler sizi..ve öyle de olacak.!..

    Yanıtla (0) (0)
  • Ata Kavalcı / 18.05.2020 03:31

    gazetede bir süredir yayınlanmakta olan üçgen sorusunun çözüm yöntemi hata yapma olasılığını arttırdığı için uygun değil. Ayrıca bu yöntem sayma esasına dayandığı için örneğin 4 kat yerine 400 katlı bir şekilde kullanılabilmesi de mümkün değil. Sonuç: toplam üçgen sayısı her katta oluşan farklı üçgenler çarpı kat sayısıdır. 3! x 4 24.

    Yanıtla (0) (0)
  • Adsoy / 18.05.2020 02:41

    Mustafa Bey, Boşuna anlamanıza gerek yok. Daha geçen yıl ki yerel seçimlerde verilen mesajı anlamadı iktidar. Çünkü anlamaya niyetleri yok. Pek kibirliler. Allah izin verirse seçimler bir gün yapılacak. Siz o zaman bakın iktidarın kibir âbideleri nasıl konuşacaklar... Vay o kibirli dillere...

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar Okuru / 18.05.2020 02:19

    Bir arada yasama zeminimiz giderek kayboluyor. Herkes aklini basina toplasin.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 18.05.2020 02:03

    Yazar yöntemin işe yaramamasından şikayetçi. Aslında işe yarasa tam gaz devam

    Yanıtla (0) (0)
  • Muhtefi. / 18.05.2020 01:52

    Siz Gazteciler ve Bizler tabi ki,,..Haktan,Hakikatten yana olmaliyiz.Dedikodular ile degil..ve .Hic birisi Sutten cikmis ak kasik değildir..Sizinde,Bizimde,Politikacininda ve Herkesin/lerin dogrusu,yanlışı vardır..Insan en büyük Huzuru Hakka,Hakikate mesafesi kadar bulur..TARTISILMAZ..Yakin cevremizde de.oyle değilmi. Ilk sozumuz bu Adam varya bu Adam Ahlaklidir..deriz.Yapma.ya niye deriz.bu Adam asla Adalet ve Ahlaktan ayrılmamıştır deriz..Konu kapanır. Haciiii pamuk var işin sonunda, gaztecilik,$,partiler,seçimler vb gecici..!..

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 18.05.2020 01:45

    Sayın yazar,bir AKP’linin otamatik bir silaha ait mermileri kavonozda göstermesi,bir diğerinin ölüm listelerinden söz etmesi,bir diğerinin çocuk ve kadınları asmak ve kesmekle tehdit etmesi Akp nin lale devrine değil,kuyucu Murat paşa devrine özlemini gösteriyor.Artık ülkede gece bekçileri bile kimlik kontrolu yapabiliyor.Kaybolduğu söylenen silahların tam sayısını bilen yok.Mezardan ölü çlkarıp,ölünün kafasını kesme ve yakma tehditleri ise gelinen son acıklı durum.Savcılar nerede?Adalet,hak hukuk nerede?Benim muhalefet partilerine tavsiyem,Kürt vatandaşlarımıza daha vicdanlı olsunlar.

    Yanıtla (0) (0)
  • karar okuru / 18.05.2020 01:41

    En başta siyasi mucadelede silahlar eşit degil. iktidar tarafı ''zillet illet'' diye saldırırken , muhalefetin karşılk vermesi yargıya taşınıyor ve mutlaka ceza veriliyor. bir vatandaş olarak bu tür söylemlerden rahatsızlık duyuyorum.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 18.05.2020 01:39

    Sizde sayın karaalioğlu tayip erdoğan diyorsunuz biraz gazeteci kimliğiniz ile muhalefet kimliğinizi karıştımışsınız galiba biraz daha sakin

    Yanıtla (0) (0)
  • Yasin / 18.05.2020 01:24

    Kendi iktidarı için ülkeyi bölmekten çekinmeyecekler. Gidiş o gidiş. Sanki sadece akp chp ekseni var. Iyi parti, saadet partisi, deva partisi, gelecek partisi yok sayılıyor. Hiçbir kanalda bu partilerin temsilcisi çıkartılmıyor. Az biraz iyi parti gözükmeye başladı, oyları da artmaya başladı. İlginç değil mi.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 18.05.2020 01:13

    Keşke reis okusa bu yazıyı. Çok doğru

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 18.05.2020 01:10

    Beraber yürüdük biz bu yollarda. Beraber yürüdük yağan yağmurda. Şimdi ayrı düştüğümüz ilk paylaşımda, her yaptığınız batıyor bize.

    Yanıtla (0) (0)