En popüler dijital etkinliklerden biri olan eSpor müsabakaları, dünyanın dört bir yanında milyonlarca izleyicisiyle dev bir pazara dönüştü. Son rakamlar burada.
League of Legends, Dota 2 ve Counter-Strike: Global Offensive gibi oyunların başı çektiği eSpor müsabakaları, dünya genelinde 621 milyon dolarlık bir pazar hacmine ulaştı ve hızla büyümeye devam ediyor. SuperData Research tarafından yapılan araştırmaya göre bu paranın büyük çoğunluğu, 374 milyon dolar, Güney Kore ve Çin gibi Asya pazarlarından geliyor.
Avrupa’da 72 milyon dolarlık pazar büyüklüğü bulunan eSpor pazarı, Kuzey Amerika’da 143 milyon doları buluyor. Dünya genelinde bu müsabakaları izleyenler ise 134 milyon oyunsevere ulaşmış durumda.
Aynı araştırma ABD özelinde eSpor seyircilerinin yüzde 87 oranında erkek olduğunu, yıllık hane gelirlerinin 76 bin dolardan yüksek olduğunu ve yüzde 89’unun ayda en az bir adet oyun aldığını gösteriyor.
Dünya çapında gelirlerin büyük çoğunluğunun reklamverenler ve sponsorluk anlaşmalarından geldiğini belirten SuperData Analisti Joost van Dreunen, eSpor pazarının yayıncılar için de oyunlarını daha iyi pazarlayabilecekleri bir alan olduğunu söylüyor.