Ama bunlar Ak Partili…

MÜSİAD Başkanı Sayın Mahmut Asmalı’nın yüksek faizden yakınması önemlidir. Kredi faizlerinin yüzde 30’lara çıktığını hatırlatan Asmalı şöyle diyor:

Yüzde 14’lük politika faizi maalesef reel sektöre yansımış değil… Bizim talebimiz en azından yüzde 14 politika faizi varken bankaların masrafını koyup bunların maksimum yüzde 18-20’lerde olması herkesçe arzu ediliyor.”

Evet herkes arzu ediyor. Fakat bankaların yüzde18-20’lerde faiz verebilmesi için, daha düşük faizle mevduat toplaması lazım! O zaman da döviz tavan yapıyor..

Demek ki ekonomide emir demiri kesmiyor! İktisadi zihniyetin ilk adımı budur. İslam tarihi dahil, bütün tarihte de böyledir, piyasa laf dinlemez!

FAİZİ DÜŞÜRMENİN YOLU?

Yüksek faiz vücuttaki kötü hastalıkların yüksek ateşi gibidir. Yüksek faizden herkes şikayetçidir ama MÜSİAD’ın şikayetçi olmasını daha anlamlı buluyorum: Bildiriler yayınlayarak destekledikleri “faiz sebeptir” politikasının, piyasada faizi aşağıya çekmek şöyle dursun büsbütün tırmandırdığını yaşayarak görüyorlar…

Demek ki faizleri aşağı çekmenin yolu, Merkez Bankası’na emir vermek, bankalara baskı yapmak ya da “bu nasstır nass” diyerek politikaya kutsal etiketi yapıştırmak değilmiş. Aksine bunlar faizi büsbütün yükseltiyormuş…

Demek ki, faizi çok düşük seviyelere çekmenin yolu, Erdoğan’ın “Batılı kapitalist ülkeler” dediği ekonomilerde olduğu gibi Merkez Bankası’nın bağımsızlığı, hukukun üstünlüğü, bütçe disiplini, seçimlere değil uzun vadeli verimliğe ve teknolojiye yatırım yapmak gibi ‘rasyonel’ politikalarmış…

YILLAR ÖNCE UYARILAR

İktisatçılar bu gerçekleri yıllar önce söylemişler, uyarılarını yapmışlardı.

İktisat tarihçisi Prof. Şevket Pamuk, iktidarın rasyonel ekonomi politikalarından kendi taraftarlarına yönelmesinin ekonomik çöküşle sonuçlanacağını söylemişti. (WSJ, 10 Mart 2014)

Kemal Derviş, iktidarın ilk on yılındaki başarıları överken, Merkez Bankası’na baskı yapılması, kurumların kalite kaybı, verimlilik düşmesi gibi sebepleri belirterek “dengenin bozulduğunu” altı yıl önce Cansu Çamlıbel’e anlatmıştı. (Hürriyet, 5 Nisan 2015)

Merkez Bankacılığı uzmanı Prof. Caner Bakır, ekonomi politikalarında ve kurumlarda ortaya çıkan bozulmaları ve yaratılan “sanal refah”ı anlatarak, “bu böyle gitmez, oksijen azalır… olası krizden halk büyük zarar görür” diyerek uyarmıştı. (Dünya, 10 Eylül 20215)

TÜSİAD’ın uyarıları uzun bir liste tutar.

Eleştirinin değeri, böyle uyarıcı olmasıdır fakat kulak verilmedi, aksine tepkiyle karşılandı. Sonuç, ortada…

GÜVEN SORUNU

Belki maddi kayıplardan da önemlisi güven kaybıdır. Siyasi tercih anlamında demiyorum, öngörülebilmenin kaybolması anlamında…

Mikrofonunun açık olduğunu fark etmeyen Çorum Belediye Meclisi üyesi AK Partili Sayın İsmail Bölükbaş’ın sözleri:

Kimse iş yapmayı, bir şey yapmayı istemiyor ki. Sen bu işin içindesin. Neyin ne olacağı bilinmiyor ki. Şimdi sen müteahhit olsan. Ben devletten iş almam mesela. Özel şahıstan bile iş alınmaz.”

Bu anlamda güven kaybı…

Cumhurbaşkanı “faizi indirdik yatırım yapın” diyor, değil mi?

Ama kendi partisindeki bir iş insanının sözleri böyle…

Demek ki “yatırım ortamı” başka bir şey, emirle faiz indirmekle olmuyor.

Modern iktisat ilmi Batı’da ticaret, sanayi ve bilim devrimleriyle, aynı zamanda büyük patlama ve çöküşlerin tecrübeleriyle gelişti. Ekonomi de tıp gibi bir bilimdir. “Batılı kapilalist sistem… Haçı ittifakı” gibi sözler, bizi iktisat ilminden uzaklaştırıyor.

MÜSİAD KONUŞMALI

İşte ekonominin gerçeğini MÜSİAD da söylüyor, Anadolu’da Ak Partili meclis üyesi de… Bunlar Ak Partili.

Yeniden ortodoks politikalara dönülmesinde AK Partili iş çevrelerine büyük görev düşüyor, çünkü onların “cibilliyet, nankörlük, ihanet” gibi damgaları yok; etkili olabilirler.

Üstelik ilk on yıldaki politikalara dönmek iktidarın da lehine olur.

Türkiye’nin sorunu bu çağda inkılapçı veya muhafazakar olmak değildir. Hak sahibi olmanın temeli “vatandaş” olmaktır. Dilediği hayat tarzıyla yaşamak ve iş yapmak herkesin vatandaşlık hakkıdır.

Artık fay hatları üzerinde siyaset yapmayı geride bırakarak çağın hukuk, özgürlük ve teşebbüs standartlarında uzlaşmaktan başka çaremiz yok.

Yetmedi mi kayıp yıllarımız? Niye bir Güney Kore olamıyoruz?

Bu hepimizin sorunu değil mi?

YORUMLAR (187)
YORUM YAZ
İÇERİK VE ONAY KURALLARI: KARAR Gazetesi yorum sütunları ifade hürriyetinin kullanımı için vardır. Sayfalarımız, temel insan haklarına, hukuka, inanca ve farklı fikirlere saygı temelinde ve demokratik değerler çerçevesinde yazılan yorumlara açıktır. Yorumların içerik ve imla kalitesi gazete kadar okurların da sorumluluğundadır. Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır. Özensizce belirlenmiş kullanıcı adlarıyla gönderilen veya haber ve yazının bağlamının dışında yazılan yorumlar da içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır.
187 Yorum
  • Mehmet C. / 10 Ocak 2022 15:22

    Taha Bey, Ak partinin geleceğini sizin kadar düşünen bir tane bile Ak partili yok

    Yanıtla (1) (0)
  • ArslanMermerkaya / 10 Ocak 2022 07:41

    Yaşadığımız kenttedeki bir özdeyişi ifade edeyim.Aklı eren birey erim erim erir ,ermiyen bireyde bön bön bakar.VESSELAM!

    Yanıtla (1) (0)
  • Hsn / 10 Ocak 2022 02:40

    Sayın Akyol karşılaştırmalı yazılarınızı bunlar anlamaz.Bu nedenle MÜSİAD,Askon’ gibi kuruluşlarin vizyonu ne arasıra ciliz ses çıkarırlar o kadar.Bahçeli büyük oyuncu ANAP’ı Doğru yolu DSP yı bitirdiği gibi Akp’ tide bitirdi .Bahçeli’nin oyunlarini bitirmek için Akp erken seçim kararı alması gerekiyor.Ülkede sadece ekonomi çökmedi Ahlak ,dini değerler çöktü

    Yanıtla (3) (0)
  • Ömer / 10 Ocak 2022 00:01

    Yahu hocam elinize sağlık hislerimize tercüman oldunuz. Neden Güney kore gibi milli gelirimiz ve teknolojimiz olmaz diye yıllardır hayıflanırım. Ama devletlülerimiz türkiyenin iyi zamanlarında gelen parayı inşaata gömdüler.Belediyecilikte yat kat imar, inşaat iyi öğrenmişler. Başka bir halt bildikleri yok. Vizyon sıfır. Gençlerimizin on yılları kayboldu şimdiden. Faiz nas muhabbetinin de amacı doları yükseltip kurdan milleti dolandırmaktı başarılı da oldu başka bir şey değil

    Yanıtla (5) (0)
  • Hatice / 09 Ocak 2022 03:00

    “Zulmeden bir dindardan daha kötüsü, zalim bizden diye susan dindardır.”
    Ali Şeriati

    Yanıtla (101) (0)
  • Karar Okuru / 09 Ocak 2022 12:02

    Bravo, çok manidar

    Yanıtla (9) (0)
  • Saadet / 09 Ocak 2022 12:22

    “İyi Biten Her şey İyidir”
    Shakespeare
    Bu sözdende anlaşılacağı gibi sonu kötü biten şeyler iyi değildir.

    Hatice hanım, bir güzel sözde ben aktarayım istedim.
    Anlayan anlıyor, anlamayana da yapacak bir şey yok...

    Yanıtla (16) (0)
  • vatandaş / 09 Ocak 2022 22:07

    Niyet ettiklerin olmuyorsa ya hakkın değildir,ya da hakkında hayırlı değildir. şem-i tebrizi. hatice hanım bende bişeyler yazayım dedim

    Yanıtla (3) (0)
  • Ters köşe / 09 Ocak 2022 18:18

    Akp: ahlaklı,temiz sayfa, denenmemiş diye iktidar oldu. Oslo görüşmesi yaptı, 5 yıl önceki seçimlerde zafer kazandı, müslüman kardeşler örgütüne sempatiyle yaklaştı. Ortadirek çöktü emekli isyanda. Sonra parti içinde ses yükseltmeler başladı, israil ile ilişkileri geliştirdi ve tek adam parti içindeki diğer isimleri suçladı. Bir ekonomi prog. aslında hiç olmadı ve iktidardan düştüler. Partinin adı AKP, olayın geçtiği yer FAS..TÜRKİYE' mi sandınız, yanıldınız..

    Yanıtla (16) (0)
  • hakan. / 09 Ocak 2022 22:04

    internetten araştırdım hakikaten doğru-tam ters köşe

    Yanıtla (4) (0)
  • Ty / 09 Ocak 2022 18:29

    Kardeşim yabancıların dizayn ettiği fabrikada araba üretmek tavuktan yumurta elde etmek gibi bir şey. Küçümsemiyorum ama sen esas o arabayı imal edecek fabrikayı yapabiliyor musun. Tüm mesele bu.

    Yanıtla (8) (0)
  • vatandaş / 09 Ocak 2022 21:54

    ohoo o da bişeymi biz ay'a gidiş geliş yolu bile yaparız.

    Yanıtla (2) (0)
  • Arifasya / 09 Ocak 2022 08:36

    En son rte ye koi lerle ilgili muteahhitlere dolar uzerunden ek para verilmesi icin yetki verilmis.bu ne ya!
    Fakirden al zengine ver.somuru sistemini kabul eden halk var bahceli var.adam daha beterini de yapar.
    ikncisi bahceli ekonomik sikintilari abartmayin demis.mhp lilerin elektrik ,dogalgaz vs.lerini sen veriyorsun herhalde .konusurken mankurtlarin cilginca alkisliyor.

    Yanıtla (19) (1)
  • Tarkan / 09 Ocak 2022 18:42

    Bahceli gecmiste sana verdigim oylar haram zikkim olsun.

    Yanıtla (14) (1)
  • eski mhp li / 09 Ocak 2022 21:53

    aynen.Bu kadar olumsuz birini hayatımda görmedim.

    Yanıtla (3) (0)
  • Aptal mi / 09 Ocak 2022 00:14

    Bu MUSIAD demek ki emirle faizin ve enflasyonun dusurulemiyecegini bilemiyecek kadar gariban bir isveren kurulusu!

    Yanıtla (65) (2)
  • Kazım Çetin / 09 Ocak 2022 05:26

    Bilmemek değil sadakat önemli

    Yanıtla (37) (0)
  • Haydar sayin / 09 Ocak 2022 10:15

    Bilmediklerini değil, siyasal islamci olduklarından.

    Yanıtla (19) (0)
  • Yorumcu / 09 Ocak 2022 11:47

    Dini ticarete araç etmek isteyen insanların toplandığı bir topluluk orası. İsmindeki mü’nün gerçekte müstakili ifade etmediğini herkes biliyor. Yok olmaya mahkum bir siyasi oluşum bu.

    Yanıtla (6) (0)
  • Arifasya / 09 Ocak 2022 21:40

    Biliyorlar da kralin soytarilari mizansenini oynuyorlar.

    Yanıtla (3) (0)
  • muzaffer / 09 Ocak 2022 21:24

    ''Artık fay hatları üzerinde siyaset yapmayı geride bırakarak çağın hukuk, özgürlük ve teşebbüs standartlarında uzlaşmaktan başka çaremiz yok.Yetmedi mi kayıp yıllarımız? Niye bir Güney Kore olamıyoruz?. Bu hepimizin sorunu değil mi?'' Sadece iktidar bunları kendi sorunu olarak görmüyor.

    Yanıtla (1) (0)
  • Okur Yazar / 09 Ocak 2022 21:07

    Düşük faizden kredi çekip döviz alacaktır muhtemelen.

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar okuru / 09 Ocak 2022 16:52

    Faize karşıyım NAS var dedikten sonra
    Dolarını bozdur faize yatır diyenlere,
    Destek veren MÜSİAD gibi yalakalar cahilleri aldatabilirsiniz
    Bu faize teşviktir teşvik

    Yanıtla (19) (0)
  • Yusuf KETENCİ / 09 Ocak 2022 19:14

    Ölüm durumuna gelmiş bir insanın hayatını devam ettirmek için ölmeyecek kadar domuz eti yemesine izin verilmişse, bugünün ortamında da faizin haram olmasına rağmen ekenominin faize gerek kalmayana kadar faizi kullanmasında bır sıkıntı yoktur. Hangi iş olursa olsun Lider konumunda olan kişi eğer ki ihlasla ve Allah’ın rızasını gözeterek ülkesi için bir karar veriyorsa, o karar mutlaka doğrudur. Çünkü şer olarak nitelense bile o kararın verilmesinde ilham Allah tan gelmiştir. Kaderini Rabbi yazmş

    Yanıtla (1) (13)
  • Bence / 09 Ocak 2022 20:54

    Ben bu yorumdan, din adına utandım. Nereye kadar din istismarı?

    Yanıtla (2) (0)
  • Ruhi / 09 Ocak 2022 20:03

    Zafer Hava alanı Usak, Kürtahya ve Afyon icin yapılmış ve yılda 1 milyon 318 bin yolcu garantili! Bu 3 şehrin çoluk çocuk toplam nufusu da 1 milyon 684 bin. Garanti sayısı yaklaşık 3 şehirin toplamı kadar yani. Gelen giden 23 bin yolcu! % 1,8 var % %92,2 zarar yani.. Hesap hatası olamaz. Bu bir SOYGUNDUR. Dur demenin zamanı geldi. Eksik olan ic hatlar icin kişi başı 2 avro, dış hatlar için 10 avro. Zararı siz hesaplayın. Buna İŞ yapıyoruz diyorlar.

    Yanıtla (28) (0)
  • Ali Efe / 09 Ocak 2022 19:56

    Türkiye bir çok nedenle uluslararası piyasalardan kredi bulamazken, sizin de söylediğiniz gibi bunun en önemli nedeni aslına Güven Kaybıdır. Aslında söylenmeyen şu Türkiye bu gün faizleri arttırsa bile finans piyasaları bize kredi vermeyeck, verseler bile faiz+cds+kur fakı eklendiğinde bu krediler kullanılamaz mertebede olacaktır. Uzatmayayım, her şartta kredilendirilmemiz çok zor. Onun için faiz sadece TL nin değerini etkilemekten öteye gitmiyor.

    Yanıtla (10) (0)
  • Süleyman Kervancı / 09 Ocak 2022 19:48

    Güney Kıre li olmaya hızla gidiyoruz. Koreli insanların büyük çoğunluğu açlık sınırında. Sadece ihracaat yapan büyük firmalar. İşte biz de ona doğru gidiyoruz. Düşük kur ihracaat demek halkın daha yoksullaşması demek.

    Yanıtla (3) (1)
  • Hakaret / 09 Ocak 2022 11:33

    Yahu bir cum başı cibiliyetsiz sahtekar yalancı vb der mi.yahu sen bir CB sin yapma etme ne olur

    Yanıtla (49) (0)
  • Boşluk / 09 Ocak 2022 12:15

    CHP'li Özel, okul öncesi çocukların Kuran Kurslarına gönderilmesinin pedagojik açıdan yanlış olduğunu düşündüğünü söyledi; yani bir konuda fikir beyan etti. Siz de aksini iddia edebilir, mesela, beyinler bebek yaşındayken yıkanır, diyebilirsiniz. Bu da bir görüştür. Ama eğer bir din tüccarı iseniz, bunu fırsat görür, yandaşlarınızı kışkırtmak için Özel'in sözlerine "havlamak" dersiniz. Milletin birliğinin ve beraberliğin temsil yeri olma anlamında Cumhurbaşkanlığı makamı 2014'ten beri boş.

    Yanıtla (56) (3)
  • Yorumcu / 09 Ocak 2022 13:26

    Batı dünyasında, çocukların eğitiminin çocuğun dünyasından içerikleri kapsaması ve bu anlamda çocuklara İncil‘den pasajlar yerine onların ilgisini çekecek halk masallarının anlatılması fikrini ilk dile getirenlerden John Lock’a yüzyıllar önce bile kimse hakaret etmemişti.

    Yanıtla (18) (2)
  • Muhriç / 09 Ocak 2022 15:35

    Özgür Özel konuşurken meseleye pedagoji ve çocuk eğitimi açısından yaklaşsa ve olaya öyle baksaydı, problem yoktu. Ama işin içine "1400 yıl öncesinin dogmaları" söylemi ile girince, niyetinin üzüm yemek değil, bağcı döğmek olduğu çok sırıtıyor. Ve maalesef birilerinin değirmenine su taşımayı çok iyi beceriyor. Bunu bile fark edemiyorsanız ne diyeyim. Bu arada fikirlerin söylenmesine karşı olmadığımı da belirteyim. Ama bir politikacı ne söyleyeceğinden önce, ne söylemeyeceğini öğrense iyi olacak.

    Yanıtla (5) (10)
  • Atailla / 09 Ocak 2022 16:07

    Sayin bosluk
    Bence tanimda hata vardir.
    RTE cumhurun basi degildir.
    Zaten kendisinin de boyle bir iddiasi yokyur.
    Onun tanimi AKP LI CUMHURUN BASKANI dir.
    Muhalefetin Sayin Cumhurbaskani yerine yukaridaki tanimla hitap etmesi daha dogru olur kanisindayim.

    Yanıtla (10) (0)
  • Arka bahçe / 09 Ocak 2022 19:43

    Özel'in ifadelerinde "1400 yıl öncenin doğmaları" kısmını ben duymadım, okumadım. Özel konuşmasında "ortaçağ zihniyeti" dedi ve onu söylerken ne kastettiğini bilahare açıkladı: "Eğitimin dini kurumların elinde olması Orta Çağ'da vardı; bunu kastettim" Erdoğan'ın derdi, elinin altından kayıp giden tabanını, din ticareti ile tutmaya çalışmak. Samimiyetine inanmıyorum. Kuran kursları onun için arka bahçe.

    Yanıtla (17) (1)
  • Dogukan / 09 Ocak 2022 19:28

    Erzurum belediye baskani milletin bilezigini,kupesini..istemis.palandoken yaylasina cik orda millet bekliyor seni altin torbalariyla..

    Yanıtla (11) (0)
  • Demirhan / 09 Ocak 2022 18:14

    Iyi olur insallah. Yani isimiz Allah a kaldi

    Yanıtla (3) (1)
  • okur / 09 Ocak 2022 14:58

    Taha bey bizim milletimizin çoğu neden cahil kaldı?Neden sorgulamıyor?Bu konuda da aydınlatan yazılar yazmanızı rica ederim.Allah bu millete akıl fikir versin. Okumak da cahilliği almıyor.Fetöcülerin çoğu okumuş olsalar da bir kişiye sorgusuz sualsiz inanabiliyor.Tüm ahlaki değerleri çiğneyip insanların yatak odasına kaset koyabiliyor ya da milyonlarca gencin emeklerini hiçe sayıp sınav sorularını çalabiliyor.Ve bundan hiç pişmanlık vicdan azabı duymuyor mesela.

    Yanıtla (35) (0)
  • Okur / 09 Ocak 2022 17:56

    Toplumda dayanışma kayıp olmuş, kimse cesaret edip başkasının hakkını savunmuyor neyin dogru neyin yanlış olduğunu dahil göremiyiyor

    Yanıtla (8) (0)
  • Karar Okuru / 09 Ocak 2022 02:37

    Bir AKP'li Prof.
    “Hollanda’da 1 litre benzin 1.96 Euro’ya çıkmış, İspanya’da 1.48 Euro, Almanya’da 1.66 Euro, Türkiye’de 0.89 Euro.” diyor.
    Hitap ettikleri seçmeni o kadar aptal zannetmeye başladılar ki, “profesör” sıfatlısı bile sınır tanımıyor.
    Tabii seçmen de düşünecek, “ben bu adamların beni bu kadar ahmak yerine koymalarını gerektirecek ne yapmış olabilirim” diye…

    Yanıtla (92) (4)
  • Okur / 09 Ocak 2022 11:28

    Sadece Prof. değil bir aynı zamanda üniversitenin rektörüymüş.

    Yandaş olmak için bu kadar da pervesız olmaya gerek yok. Yalanında içine ettiler.

    Yalanıda pis ettiler.

    Yanıtla (49) (0)
  • Karar Okuru / 09 Ocak 2022 12:14

    ''Ben Profesörün zeki ve aynı zamanda ahlaklısını severim.''
    Hocayı yedirtmeyiz!
    Şaka, şaka...

    Yanıtla (25) (1)
  • Millet aptal değil.. / 09 Ocak 2022 12:25

    Almanya saatlik asgari ücret oniki (12) EUR
    Türkiye saatlik asgari ücret bir nokta otuzbeş (1.35) EUR

    *Alman işçi 8 dakika çalışıp 1 litre benzin alabiliyor..
    *Türk işçi 45 dakika çalışıp 1 litre benzin alabiliyor..

    Milleti aptal sanıyorlar.
    Millet aptal değil..

    Yanıtla (40) (0)
  • Bekir Uney / 09 Ocak 2022 13:13

    Lütfen Avrupanın herhangi bir şehrinde yaşayanina sor.İnternet bak .Kötü söze ne gerek var.Kazakistandaki durumun arkasında kimlerin

    Yanıtla (0) (21)
  • Gül / 09 Ocak 2022 18:41

    Aptal olmazsak ülke bu durumda olmazdı

    Yanıtla (8) (0)
  • Suat / 09 Ocak 2022 19:29

    Emin misin? Akp oy oranı % 35 . Senin demene göre %1 bile olmaması lazım

    Yanıtla (2) (0)
  • Ali rıza / 09 Ocak 2022 21:55

    Yorumlarımda suçlu olan biziz kimsenin suçu yok dediğimde 75 menfi tıklama tıklandı , ne oldu , yani isminin önüne Prof . Dr , konunca Prof, mu oluyor , takke cüppe sakal bırakınca , kerametli hocamı oluyor ,lafa, söze ,cümleye , paragrafa değil , diyene bakacaksın , kim ? ,doğrumu diyor ? ondan sonra söylenene itibar edeceksin , boş lafa gülüp geçeceksin ,

    Yanıtla (3) (0)
  • vatandaş / 09 Ocak 2022 21:57

    artık 25 lere kadar geriledi,dahada düşüyor.

    Yanıtla (1) (0)
  • Karar okuru / 09 Ocak 2022 22:41

    Suat bey, matematik yalan söylemez. Siz matematik yerine Yalan söyleyen yalancıya inanırsanız, siz de %35 içerisinde yer alırsınız. %35'i size kim söylüyorsa bu da yalan. Yalan söylediklerini biliyoruz. Yalan söylediklerini biliyorlar. Yalan söylediklerini bildiğimizi biliyorlar! Yalan söylediklerini bildiğimizi bildiklerini biliyoruz. Ama hâlâ yalan söylüyorlar. ALEXANDR ISAYEVICH SOLZHENITSYN

    Yanıtla (1) (0)
  • karar okuru / 09 Ocak 2022 14:31

    Bu sayın Profesör bir zamanlar Cumhuriyet mitinlerinde konuşmalar yapardı ve Ak partiye demediğini bırakmazdı. oynadı güldü, yerini buldu.

    Yanıtla (21) (0)
  • Vatandaş Adem / 09 Ocak 2022 17:38

    Bu prof,zamanında Cumhuriyet mitinglerinde Akparti'yi eleştiren konuşmalar yaparken sonra hidayete erip televizyon televizyon gezip üst perdeden,sert söylemlerle Akparti'yi savunan bir kişidir.Fikren dönmüştür.

    Yanıtla (6) (0)
  • Karar okuru / 09 Ocak 2022 17:06

    Hem NAS
    Hem FAİZ
    Hem de DUA
    Hepsini birbirine karıştırdılar

    Yanıtla (6) (0)
  • Karar okuru / 09 Ocak 2022 17:02

    AKP hazine bakan yardımcısı faizli yeni mevduat sistemi için dua istedi
    Şaşırmak böyle bir şey
    Yahu NASI ne çabuk unuttunuz?

    Yanıtla (6) (0)
  • Güngören / 09 Ocak 2022 16:15

    Başkanlık sistemini AK Parti ve Reisi bitirmek isteyenler kurguladı. Çıkmaz sokak ve tuzak olduğu belliydi. Şimdi ellerini oğuşturuyorlar. Seçim kanunu ve siyasi partiler kanunu iyileştirilmeden kurtuluş yok.

    Yanıtla (0) (4)
  • Karar Okuru / 09 Ocak 2022 16:13

    Taba bey,onlar mikrofon açık unutulunca söylüyorlar,bilerek yaptıkları bir şey değil,erkekse kamera öğünde söylesin,ondan sonra yusuf,yusuf şekline girilir.

    Yanıtla (5) (0)
  • Keçeli / 09 Ocak 2022 16:04

    MÜSİAD başkanı konuşmuş Hayret. Ticaret Odaları başkanlarından bir tane konuşan var mı? Dört yüz binden fazla üyesi olan, üyesinden milyonlarca aidat toplayan ,İstanbul Ticaret Odası yetkililerinden ekonomi konusunda eleştiren tek bir söz söyledikleri duyuldu mu? Neden aforoz edilirlerse bir daha o makamlara gelemezler. TOBB konuşabiliyor mu. Bana dokunmayan yılan bin yaşasın anlayışı. Bu anlayış TBBİ. Başkanı Feyzioğlunu kurtaramadı. Bunlarda gidecek.

    Yanıtla (5) (0)
  • BirOkur / 09 Ocak 2022 15:59

    Bilimsel gerçeklerden uzak söylemler için, “Faiz sebep, enflasyon sonuç” gibi, en güzel cevabı bir bilim insanı Bertrand Russel aşağıdaki sözüyle özetlemiş.

    “Akılsızca bir seyi
    milyonlarca kisi söylese de;
    O sey yine akilsizcadir.“

    Bertrand Russell

    Yanıtla (9) (1)
  • Okur / 09 Ocak 2022 15:51

    Iyi insanlar iyilik yönünde garyret etmiyor, kötüler kazanıyor! Toplumda duyarsızlık hat safada, aktif sorumluluk alan kalmadı çünkü her kez hain ve düşman edilmektense rahatını bozmuyor. Büyük felekstler geldiğinde çok geç oluyor

    Yanıtla (2) (0)
  • karar okuru / 09 Ocak 2022 14:51

    Ülkemizin en büyük sorunu ahlak yoksunlugudur. dindar kardeşler kusura bakmasın ama dindar olmanın ahlaklı olmak anlamına gelmediğini yaşayarak gördük. zaten değildi. ünlü bir yazarın 'Tanrı yoksa her şey mubah' sözü 'Tanrı varsa da her şey mubah' şekline çok kolay dönüşebildi ve fark kalmadı. yani Tanrı bizimle ise (öyle söyleniyor) istediğini yapabilirsin.

    Yanıtla (24) (0)
  • Atailla / 09 Ocak 2022 14:46

    Yazarin azim ve sabrina hayranim.
    RTE nin lafdan anlamadigini RTE yi degistiremiyecegini bile bile dogrulari soylemekte israr etmektedir.
    Halbuki RTE nin nihai hedefi islami hukumet sekli islami ekonomi ve islami hukuktur.
    Ha nasil olacagini kendileri de bilmiyor.
    Deneme yanilma ile ogrenmege calismaktadirlar.
    Tek caresi secim ile bunlari gondermek ve verdikleri hasari aci da olsa biran once duzeltmek.

    Yanıtla (21) (2)
  • BirOkur / 09 Ocak 2022 14:43

    AKP ve MHP hükümeti sayın CB nın koordinasyonunda gerçeklik algısını kaybedip toplumsal algı üzerinden bir sanal dünya yaratıp bunu yaşatmaya çalışıyor. Ancak sanal dünya enstrümanları gerçek hayatın ihtiyaçlarını karşılamıyor. Bunu da yaşayarak öğreniyoruz . Bunu da seçimlerde göreceğiz.

    Yanıtla (13) (1)
  • Alıntı / 09 Ocak 2022 02:27

    Bir milletvekili şöyle yazmış.
    “Reisi yedirmeyiz diyenler!
    Aç insan ne bulursa yer.
    Size tavsiyem, aç milleti doyurun"

    Yanıtla (73) (0)
  • Telefonunu göster / 09 Ocak 2022 11:34

    Sayın vekilin bir bilmediği var.
    Bu iktidarı aç olanlar destekliyor.
    Geçmediği yolun, geçmediği köprünün parasını ödüyor, girmediği havayolu limanının parasını ödüyor, yandaş müteahhitlerin zenginliğine zenginlik katıyor. Zenginin milyonlarca dolarının faiz farkını ödüyor,
    Yinede Reis bizi kurtaracak, telefonunu göster diyor.

    Yanıtla (47) (1)
  • karar verdim / 09 Ocak 2022 12:40

    Muhalefet partileri ve milletvekillerinin göremediği biz görüyoruz, çünkü biz içeriden olanlardanız.
    Biz diyoruz ki tedbir alınız, stratejinizi iyi belirleyiniz. Aksini düşünmek dahi istemiyorum.

    Yanıtla (10) (0)
  • karar okuru / 09 Ocak 2022 14:32

    yanlış laf etmiş. insan yenmez ki.

    Yanıtla (1) (0)
  • Demokrat Hukukçu / 09 Ocak 2022 13:39

    Sn Akyol aklı selimi temsil ettiniz/ediyorsunuz ve çok güzel uyarılar yaptınız/yapıyorsunuz.Ama söylediğiniz gibi RTE ve onun fanatik hayranları almıyor,dinlemiyor ve yanlıştan dönmüyorlar.Artık onları düzeltmeye çalışmanın bir anlamı kalmadı.Şimdi tek yol karşı görüş olarak ortaya çıkıp onu iktidardan indirmek.Bunun için de tam bir kendine güvenle korkmadan eleştirmek ve alternatif bir sistem ve partiyi halka sunmaktır.Benim gözümde siz daha cesur olmanız şartıyla c.başkanı adayısınız.

    Yanıtla (5) (0)
  • Pirireis / 09 Ocak 2022 10:50

    Ellerim kırılsaydı da akp ye oy vermeseydim diyenlerin sayısı bir hayli fazla. Ama, arkasından kime oy vereceğiz ki? Serzenişi geliyor. Yani Kemal bey ve Akşener hanıma da güven yok. O zaman geriye kalıyor İmamoğlu ve yavaş ya da 3. ncü şahıs. Bence muhalefet adayını belirlemeli, insanların güveneceği birini lanse etmeli, yoksa ekmelettin krizi bir kez daha yaşanacaktır. Seçim bu yıl Kasım da olacak kararı Nisa’n da verilecek derim.

    Yanıtla (5) (1)
  • Yorumcu / 09 Ocak 2022 13:39

    Maalesef Kılıçdaroğlu’nun ihtirasına kurban olacak bu seçim. Kendisinin halkta karşılığı yok. Buna rağmen Ankara belediyesini onlara veremeyiz diyor. Yavaş’ın seçimi kazanma ihtimali kılıçdaroğlu’ na göre %0,001 fazla bile olsa onun aday olması gerekir.

    Yanıtla (10) (1)
  • Polat Yaver / 09 Ocak 2022 13:24

    Güney Kore olamayız , en büyük engellerden biri , sonradan üretilen günahlarla dolu bu sahte din dir , İlk emri OKU, SORGULA, ARAŞTIR, ALLAH İLE ALDANMA, emirleri olan din gitmiş yerine hurafe dini gelmiş, Niye Erdoğan a oy veriyorsun? Cevap alnı secde görüyor.Yolsuzluk, hırsızlık, adam kayırma , liyakat, zulüm? Olsun alnı secdeye değiyor ya. Ölüye kopya "TALKİN" veren ilahiyat mezunu imamlar la dolu bir ülke Güney Kore olabilir mi , EbuCehil, Ebu Lehep de namaz kılıyor idi ,

    Yanıtla (16) (0)
  • KARAR OKURU / 09 Ocak 2022 13:20

    İlk on yıldaki politikaya dönmek. Sayın yazarda milletle dalga geçmeye başlamış, bu adamların bu günlere gelebilmek için yıkmadıkları hiç bir şeyin kalmadığını bilmez gibi. Güldürmeyi insanı be kardeşim. Doğru düzgün bir şeyler yazacaksanız yazın bizde okuyalım.

    Yanıtla (10) (0)
  • Kuik / 09 Ocak 2022 13:13

    Güney kore olamadık ama kuzey koreye benzeriz.

    Yanıtla (8) (0)
  • Bekir Uney / 09 Ocak 2022 13:07

    Sayin Akyol 20 sene içinde hükümet hiçmi yatırım yapmadı. Merkez bankaları ile ilgili sayın S.Yalçın çok güzel bir yazı yazdı. Lütfen okuyun.Evet Sayın Davutoğlu 657 nin memuru.Dürüst güler yüzlü eğitimli.Sayın Cumhur Başkanımız bu özelliklerinden dolayi görev vedi.Sonuç ortada.Gönlüm isterdiki Davutoğlu'nun partide kalıp o güler yüzü ile hizmet etseydi.Siyaset ve diplomatlik çok farklı. Evet bu vatan bizim.

    Yanıtla (0) (22)
  • Muhriç / 09 Ocak 2022 13:01

    Bir çiftliğiniz vardı, herşeyi yandı. Borç buldunuz. Borç paranın tamamı ile traktör, toprak işleme aletleri, sulama malzemeleri, ahır vs alacağınıza; lüks bir villa yaptınız. Görünürde refah içindesiniz. Ama üretim yapamayacağınız için borcu ödeme ve yaşadığınız yalancı refahı sürdürme ihtimaliniz sıfırdır. Şayet aldığınız borçla üretim araçları alsaydınız; hem borcu ödeme, hem de aynı refaha ulaşma şansınız olacaktı. Borçlandınız, sattınız ve kaynakları betona gömdünüz. Geçmiş ola.

    Yanıtla (21) (0)
  • KARAR OKURU / 09 Ocak 2022 12:45

    Ege Cansen hoca bi yazısında , yükselen dolar ve dolarla odeme yapılan odeme garantili ihaleleri kastedip ,:" bu bir mucbir sebeptir, sözleşme şartının gözden geçirilmesi gerekir." Dedi...ama henuz ses yok..

    Yanıtla (8) (0)
  • Musa / 09 Ocak 2022 12:34

    Diline ve gönlüne saglik

    Yanıtla (2) (0)
  • Okur / 09 Ocak 2022 12:32

    Bugün döviz kuru neden yükselip duruyor, Merkez Bankasının bütün müdahalerine rağmen? Sebeplerden en temel olanı enerji, doğal gaz, petrol ürünleri, otomotiv ve teknolojik ürünlerde dışa bağımlı olunmasından. Peki bu ürünleri ithal ettiğimizde karşılığında yaptığımız ihracat yeterli mi? Hayır. Artık bu çark dönmekte zorlanıyor. Döviz rezervleri Döviz kuru cinsinden ödemeleri karşılayamıyor. Sonuç Enflasyon ve Döviz kuru artışı ve fiyatların uçması, milletin topyekün fakirleşmesi. Kazanan kim?

    Yanıtla (9) (0)
  • Karar okuru / 09 Ocak 2022 12:30

    İyi bir nasihat, yalaka bin MÜSİAD dan evladır

    Yanıtla (23) (0)
  • Mamosta / 09 Ocak 2022 12:15

    Her kes akp’nin ilk 10 yılına atıfta bulunarak başarılı yıllar diyor. Asla katılmıyorum. Sadece yalancı bir bahar yaratılar elin parasıyla. Devlete ait bütün değerli kuruluşları sattılar ordan gelen para ve Londra tefecilerinden yüksek faizle aldıkları para ile ilk 10 yıl hikayesini yaratılar. Borç ödeme zamanı gelince takke düştü kel göründü.

    Yanıtla (31) (1)
  • Halim selim / 09 Ocak 2022 12:08

    Sorun Ak parti li olmak ya da olmamak değil... 19 yılda Türk halkının kimyasını bozdular... Artık Güler yüzlü sevecen ve candan insanlarımızın sayısı her geçen gün azalırken...Bencil Egoist ve vurdumduymaz her şey para diyen insanlarımız çoğalıyor... Bunun çaresi empati kurmaktan geçiyor... Komşusu açken tok olan bizden değildir...Gibi vb...

    Yanıtla (20) (0)
  • M. T / 09 Ocak 2022 12:07

    Afganistan olma yolunda ilerliyoruz ya.

    Yanıtla (13) (0)
  • Mehmet / 09 Ocak 2022 01:11

    Üstadım...siyasette gelinen seviye artık akılla bilimle açıklanacak bir noktayı çoktan geçti.Allah sonumuzu hayretsin.Birgün önce tv.de adının önünde prof olan biri...almanya.hollanda benzin fiyatlarını söyledi 1.89...1.69 avro.bizde 0.89 yani ucuzmuş.oralarda 25..27 tl ye geliyomuş..1.lt..bizde 12. Tl.adama hiç kimse müdahele etmiyo.yahu hoca almanyada aylık ort ücret 40.bin lira.bizden 8.9 kat fazla.adama koyarmı .25.tl benzin.Alım gücü nedir.bilmezmi bu profösör.bir ara rektördü.

    Yanıtla (71) (1)
  • Kazım Çetin / 09 Ocak 2022 05:23

    O pof. KHK ile değiştirilen rektörlük kararnamesiyle rektör olmuştur. Rektör olma süresi en az üç yıllık profesesör olması gereken kural değiştirilip o kişin rektör olması sağlanmıştır.

    Yanıtla (49) (0)
  • Dertli / 09 Ocak 2022 08:28

    O profu cumhuriyet mitingleri zamanında gören yok mu tam bir bulunduğu şekle giren tip bir de prof olup Euro yu liraya çeviriyor an itibariyle bir Euro onbeş buçuk hoca

    Yanıtla (13) (1)
  • Halk / 09 Ocak 2022 09:06

    Mehmet o prof yalan konusmus almanyada yillardir bit litre benzin 1 euro 10 centtir. Bu gun belki 1 euro 20 sent olmus olabilir. Almanyada asgari ucretliler bile kira yardimi ile beraber aylik 2200 euro para kazaniyorlar. Ayrica her cocuk basina da 200 euroya yakin para aliyorlar. Bu cocuk yardimi da maas hesabi disinda. Bu ulkede bazi insanlar menfaatleri icin vicdanlarindan vazgecmisler

    Yanıtla (26) (1)
  • Yorumcu / 09 Ocak 2022 12:07

    Azizim ben Almanya’da yaşıyorum, her gün yakıt istasyonunun önünden geçiyorum, söylediğiniz fiyatı epey zamandır görmedim. Bugün itibariyle Bavyera’da benzinin litresi 1,68€.

    Yanıtla (7) (1)
  • Hatice / 09 Ocak 2022 12:07

    Almanya: 18 yaşına girecek her gencimize 20.000 Euro'luk destek vereceğiz.

    Türkiye: "Kredi Yurtlar Kurumu (KYK) borçlarının silinmesi" teklifi, 550 çeşit yemek yiyen ve enflasyon farkı isteyen milletvekillerince reddedildi.

    Yanıtla (14) (0)
  • Karar Okuru / 09 Ocak 2022 02:59

    İlk kez oy kullanacaklarda AK Parti aslında 3. sırada
    2. sırada kararsızlar+oy kullanmam diyenler var. Bu kitlenin oranı %30'a yaklaşıyor:

    1-CHP %36.6
    2-Kararsız %27
    3-AK Parti %21.2
    4- Diğerleri %, 10,5
    (Genç seçmeni TEAM Gençlik Araştırması)

    Yanıtla (25) (2)
  • yeter artık / 09 Ocak 2022 11:42

    Z kuşağı dünyayı takip ediyor. Mutlu ve rafah ülkede yaşayanlara imreniyor.
    Kendi vatanının da refah ülkesi olmasını istiyor.
    Z kuşağı beklediğini bulamayacağına inandığı için ülkesini vatanını terk etmeyi tercih ediyor.
    Ey AKP, iktidarda kalmak için bu millete verdiğin eziyet yeter artık dedirtiyor.

    Yanıtla (19) (0)
  • Karar Okuru / 09 Ocak 2022 12:05

    Tarihi sayfalarında yerlerini alacaklar.
    Devlet hırsızın yolsuzun çaldığını ger alacak mı, yoksa yaptıkları yanlarına kar mı kalacak?
    Merakla beklayip, göreceğiz.

    Yanıtla (11) (0)
  • Karar Okuru / 09 Ocak 2022 11:59

    Almanya, Japonya ve Güney Kore sanayileşmesini 20-25 yılda tamamlamış. Biz 150 yıldır dönüp duruyoruz. Betonlaşma ile hem hazır sanayimizi hem de tarımımızı kaybettik. Hâlâ Batının bilimini mi ahlakını mı alacağız diye saçmalıyoruz. Bilmeyen de dünyaya örnek bir ahlakımız var sanacak.

    Yanıtla (10) (0)
  • Adamın Biri / 09 Ocak 2022 11:58

    Baş ekonomistimiz devleti A.Ş. gibi yöneteceğiz diyordu. A.Ş. yi batırdı sermayeyi kediye yükledi.
    G.Korenin kişi başı milli geliri 80 de bizim yarımız kadardı. 20 senede 2 ye 40 senede 5 e katladı.

    Yanıtla (12) (0)
  • bilimsel / 09 Ocak 2022 01:15

    NATOYA NASIL GİRMİŞTİK.
    Nato ya ilk başvuran chp. İki kez başvurur . Kabul edilmez Türkiye. 1950 de demokrat parti iktidara gelir iki kez de o başvurur. Sonuç olumsuzdur. Kore savaşı hatırına bizi NATOYA alırlar.
    Bu nedenle herksin birbirini suçlaması mantıksız. Hem sağcılar hem chp liler Natoya girmeyi istemişlerdi.

    Yanıtla (16) (1)
  • Ali rıza / 09 Ocak 2022 04:04

    İkinci dünya savaşından sonra ,Yalta konferansı 1945 yılında toplandı ve stratejik öneme sahip ülkeler paylaşıldı biz ABD nin hissesine düştük , Rusya bizi Kars ve Ardahan’ı istemekle ABD nin önüne itekledi kısaca, Saddam’a Kuveyt işgalini ,Irak İran savaşını soruyor gazeteci bu duruma neden düştün diye , ben düşmedim ,beni iteklediler dedi , durduğu yeri bilseydi sağlam dursaydı düşmezdi ,

    Yanıtla (14) (4)
  • tanerus / 09 Ocak 2022 11:56

    Yalta konferansında Türkiye diye bir madde yok.
    Eğer paylaşılmış olsaydı Türkiye ilk başvuruda Nato ya kabul edilirdi..
    Var diyorsanız Yalta konferansı internette var. maddesini buraya koyarsınız.
    Duyduğunuz her şey doğru değil.

    Yanıtla (7) (0)
  • Has Parti / 09 Ocak 2022 01:39

    Güney Kore dikdatörlük zamanında ucuz üretim üssü, demokrasi zamanında tasarım ve teknoloji üssü oldu. Biz de aynı yolu izleyeceğiz. Umutsuz olmamak lazım.

    Yanıtla (2) (60)
  • Yorumcu / 09 Ocak 2022 04:18

    You Tube da bir video vardı. Vatandaşlara ‘Mısır’a kaçırılan piramitleri geri getirmeliyiz mi?’ diye soruyorlardı. Bu yorumu görünce nedense aklıma geldi…

    Yanıtla (28) (0)
  • Suat / 09 Ocak 2022 19:36

    Bu yazıyı görünce buldum , izledim. Akp oy oranı niçin %35 anladım

    Yanıtla (1) (0)
  • Orhan k / 09 Ocak 2022 08:34

    Kimler ucuz işçilikle kalkınaçağız diyorsa kendileri ve inananları bedava çalışabilir.

    Yanıtla (13) (0)
  • Jj / 09 Ocak 2022 11:55

    Neden illa once fakirlestlme gerektiren model? Bu günkü duruma zaten ucuz is gücü sayesinde gelmedik mi. Tekrar başa dönmek nasıl bir kafanın ürünü?
    Güvenilir, adil ve yozlaşmamış bir iktidar, kuralları belli bir ekomik sitem, adalet ve özgürlüklerin garanti altında olduğu bir düzen kurarak tekrar avrupanin üretim üssü olmamızın önünde engel yok. Tek engel mevcut iktidar ve onun yozlaşmış politikaları. Kendi taraftarlarına dahil, Kimse "hayır hırsız değil" diyebilir mi? Sorun bu.

    Yanıtla (4) (0)
  • Bir garip karar okuru / 09 Ocak 2022 11:54

    Batılın hüküm sürdüğü bir dönemdeyiz.
    TÜSİAD için üzülürüm, ama MÜSİAD'a yüksek faiz müstahaktır. Siz körlemesine batılı destekleyin sonra yüksek faizden şikayet etin. Faizin değirmenine su taşı, sonra faizden şikayet et.

    Yanıtla (3) (1)
  • Şüpheci / 09 Ocak 2022 11:53

    Faizin düşmesinin üç temel ilkesi:1.Güven,2.İsrafın önlenmesi,3.Devletin şeffaf olması.AKP bunu sağlayabilir mi?AKP'nin en büyük kaybı güven.

    Yanıtla (6) (0)
  • Selçuk candan / 09 Ocak 2022 11:46

    Ülkemizde hak hukuk ve adalet temenninize katılıyorum, ülkemizdeki her bireyin iyi bir yaşam hakkına sahip olmasını kalben istiyorum..

    Yanıtla (4) (0)
  • karar okuru / 09 Ocak 2022 10:33

    Ben oyumu Z kuşağına veriyorum.
    Bir tünel yapımı 27 yılda ancak bitirilebiliyorsa 7 hükümet eskitiyorsa, vallahi de billahi de ben Z kuşağının yanındayım.
    Bırakın şu pörsümüş, maziye gömülmüş ortodoks politikaları.
    Sn.Akyol haksız mıyım?

    Yanıtla (6) (8)
  • Yorumcu / 09 Ocak 2022 11:43

    Eskinin hata ve beceriksizlikleri yeni hata ve beceriksizlikleri görmezden gelmek için bir sebep olamaz. “Eskiden daha mı iyiydi?” şeklindeki söylem beyinlerden yok olmadan gelişmenin önü açılamayacak.

    Yanıtla (7) (0)
  • İbrahim Mamati / 09 Ocak 2022 09:45

    Cumhurbaşkanı na danışmanlık yapan bir profesör Ocak da enflasyon eksi çıkacak söyledi ,böyle danışmanlar olursa daha çok bekleriz .

    Yanıtla (16) (0)
  • Jj / 09 Ocak 2022 11:36

    Danışmanın kalitesi danışanın kalitesini gösterir. Sarayın danışmanlarının hepsi aynı çapsızlikta. Demek ki sorun danışmanı seçende, arayıp buluyor böylelerini, yeterki duymak istediklerini söylesin. Onurlu bir insanın kaldıramayacağı omurgasizlikta olmalı yani

    Yanıtla (10) (0)
  • karar okuru / 09 Ocak 2022 10:13

    Ortodoks; yani doğmatik, yani katı kuralcı.Biraz da sözcüklere dokunup, sağını solunu, önünü arkasını süsleyince
    anlamlandırma mükemmel
    hale getiriliyor.
    Z kuşağı diye adlandırılan
    günümüz gençleri, ortodoks
    politikalardan uzak durabilir.Özgür yaşamak, durağan olmamak, sürekli
    devinim içinde olmak en büyük arzuları.
    Yakub Kadri Erenlerin Bağından da 'günler günleri,aylar ayları, yıllar yılları kovalıyor'der.
    İyi de,ortodoks politikalarla
    Bolu tüneli 7 hükümet eskitmedi mi, 27 yılda bitm

    Yanıtla (3) (11)
  • E. Degas / 09 Ocak 2022 11:24

    Yeni bir kelime ögrenmis, ortodoks..!

    Yanıtla (6) (0)
  • Jj / 09 Ocak 2022 11:30

    Ilk depremde Bolu tünelinin neden 7 yılda bittiğini ve hatta aslında hiç bitmemesi gerektiğini anlarsin.

    Yanıtla (2) (0)
  • Yavuz / 09 Ocak 2022 03:09

    Kurt ile eşek tartışıyorlarmış.
    Kurt: Çimen yeşildir, demiş
    Eşek:Hayır, çimen sarıdır, demiş.
    Anlaşamayınca konuyu aslana anlatmışlar.
    Aslan, kurda hapis cezası, eşeğe de özgürlük kararı vermiş.
    Kurt şaşkınlıkla sormuş:
    Sen de çimeni sarı mı görüyorsun?
    Aslan: Hayır, Eşekle tartışmanın faydası olmaz onun için ceza verdim.

    Yanıtla (31) (1)
  • Mustafa Mert / 09 Ocak 2022 11:24

    İçinde bulunduğumuz durumu çok iyi özetlemiş.
    Sırtında altın semerde olsa eşek eşektir.
    Ne yazık ki bizim bir aslanımız yok.

    Yanıtla (11) (0)
  • Baltacıoğlu / 09 Ocak 2022 11:13

    Taha Bey üstadım siz önemli bir muharrirsiniz, bu hükümet 19 bu kadar senedir iktidarda. Eskiden ekonomi de iyiydi başka konular da fena değildi. Dolar on sene yerinden kıpırdamadı. Bir zaman gelecek deli gibi çıkacağı belliydi. Bununla beraber piyasalar gene de çok kötü sayılmaz. Eskiden ülke üzerinde hükümet üzerinde muayyen bir cemaatin akıl almaz bir baskısı bir etkisi vardı. Sizin aşırı bir tepkinizi hatırlamıyorum.

    Yanıtla (0) (10)
  • musto / 09 Ocak 2022 11:12

    Balık gölde büyür mü?Göllerimiz,denizlerimiz nehirlerimiz ve doğamız kirleniyor.İçinde yaşayanlar da kirleniyor oksijen alamıyor kimyasal karışmış GDO, gıdalarla besleniyoruz.Böyle bir ortamda sağlıklı nesil yetişmez yetişsede yaşayamaz bol oksjen alan havası suyu kirlenmemiş yerlere göç ederler.Böyle yerler yılanlar,çıyanlar leşle beslenen mahluklar ile hamam böcekleri yaşar.

    Yanıtla (6) (0)
  • şahsım / 09 Ocak 2022 11:03

    erdoğan döneminde dünya sıralamasında ilk 500 e giren üniversite kalmamış...

    Yanıtla (13) (0)
  • karar okuru / 09 Ocak 2022 10:59

    Alanı kullanmada mahir değilim.Alan yetmiyor.
    Ömrümün yarısını götürdü
    bu malum tünel.
    Dostlar ek bütçe hariç 7 yıl
    sürer mi yahu bir tünel.
    Sn.Akyol'dan biraz büyüğüm.Meşhur tünelin bitmesi kadar, yaş farkı yok
    aramızda.
    Ne acı ki; gerçekler bu denli hüzünlü.

    Yanıtla (0) (3)
  • Ty / 09 Ocak 2022 10:55

    Ana muhalefet lideri çıkmış tv ye elinde mühürlü imzalı devletin resmi belgesiyle yolsuzluk var işte belge diyor. Devletin bakanı çıkıyor ey utanmaz adam iftira etme ben anadolu çocuğuyum yalan konuşuyorsun iftira ediyon diyor. Rahmetli Erbakan sesli görüntülü belgesi çıktığında, hiç olmazsa bunlar montaj montaj derdi milleti güldürürdü. Bunlar ise belge göstermek, yalanı iftirayı yolsuzluğu ifşa etmek açığa çıkarmak ayıptır ayıp, yakışmaz dürüst olun dürüst diyorlar.

    Yanıtla (6) (0)
  • The end / 09 Ocak 2022 10:55

    Nasıl doları 18 den kuş gibi avladı dimi yani

    Eyy göremeyenler, dolar18 den düşmedi 8 den 18e çıktı

    Millette akp yi 2023 martinda kuş gibi avlayacak in aşağı oradan diyecek.

    Yanıtla (10) (0)
  • Özgür akıl / 09 Ocak 2022 10:54

    MÜSİAD ve diğerleri ;ekonomik çıkar amaçlı baskı grupları olup asla sivil toplum örgütü değildir.Kamudan mümkün olduğunca kendi çıkarları için pay almayı hedefler sendikalar gibi.Fakat bun yaparken diğer sosyal sınıfların payını da düşünmez.Merkez bankası politika faizlerini %14 düşürüp gecelik bankalar faizlerini veya haftalık borçlanma (repo) faizlerini %23 çün üzerine çıkartarak %14 ten dağıttığı paraya %23 faiz ödemesi ile geri borç almasını asla düşünmezler

    Yanıtla (2) (0)
  • BOZACI-ŞIRACI,,, / 09 Ocak 2022 10:47

    İktidarın fetvacısı H.KARAMAN'ın fetvaları MÜSİAD'ı bağlamaz mı?(!)

    Aslında MÜSLÜMAN iş adamları motivasyonuyla kurdukları derneğin adını (müşteri kaybına sebep olacağından korkarak) MÜSTAKİL diye değiştirerek TAKİYE yapan çıkarcıların üyelerinden N.BEBATİ 'nin ERDOĞAN GÜZELLEMELERİNİ görmedik mi ?

    Yanisi: İktidar BOZACI, MÜSİAD ŞIRACI değil mi?

    Yanıtla (5) (0)
  • Ömersiz MÜSAİD / 09 Ocak 2022 10:42

    Hz. Ömer hata yaparsam uyarın derken, bizim, bırakın kılıç çekmeyi tam tersi hata yaparsan aklımızı bir kenara koyup destekleriz diyen MÜSİADlarımız var. Şimdi ceplerine dokununca ağlıyorlar. "Saray'a sorun "hani nas'tı, neden hala faizle iş yapıyoruz" diye. Koca koca firma sahibi kişiler beyin ipoteği ile kredi çekerse böyle olur. Bu ipotek bedava görünür ama daha maliyetli demekki.

    Yanıtla (3) (0)
  • Politikacı Genç / 09 Ocak 2022 10:42

    Hepimizin sorunu olduğu doğru ama soruna sebep hepimiz değil. Bir yanlışta bu denli birlik olunan bir nokta var. Doğruyu ise bireysel ve teke indirmekte mahir olan bir iktidar var. Doğruları birlikte yapsak da paye onların olur. Bu kadar yanlış yapmış bir iktidara artık doğruyu göstermektense sizin gibi tecrübeli bir gazeteciden artık erken seçim olmalı lafını duymalıyız, okumalıyız.

    Yanıtla (3) (0)
  • Ty / 09 Ocak 2022 10:19

    Muhalefet, egede adalar işgal edildi, yunan askeri adalarda törenler yapıyor sahip çıkın diye iktidarı sürekli uyarıyordu. İktidar da içeride hak hukuk yok diyenlere ayar veriyordu ve hala veriyor. Savunma bakanı da yeni duymuş gibi, yunan 16 adayı ilhak etti böyle komşuluk omaz ki canım diye yunanı bize şikayet ediyor.Yani nerede ise ey millet, muhalefet aymazlık etmeyin, gidin adalara sahip çıkın demek istiyor. Allah Allah

    Yanıtla (20) (0)
  • Kartal / 09 Ocak 2022 10:12

    Durmak yok yola devam ! Geçmiş olsun musiatcigim.....

    Yanıtla (8) (0)
  • Karar okuru / 09 Ocak 2022 10:06

    Çok eskilere gitmeye gerek yok. Kazakistan'a baksınlar yeter. Ama pardon bizim iktidar Kazak liderlerden akıllı.

    Yanıtla (3) (0)
  • Dağlı / 09 Ocak 2022 10:06

    Birilerinin ‘kral çıplak’ demesi gerekiyor Taha bey. O belediye meclis üyesinin dediği nedir ki. Siz halk arasında konuşulanları bir duysanız, yer yerinden oynar herhalde. İnsanlar, konuşmadan önce, etrafına bakıp ondan sonra konuşuyor. Vah ki, vah! Her şeyin konuşulmasını isteyen Ak Parti’den, buraya...

    Yanıtla (14) (0)
  • Karar Okuru / 09 Ocak 2022 09:55

    Var olunuz. Elinize sağlık.

    Yanıtla (3) (0)
  • O aslan / 09 Ocak 2022 09:28

    Teşekkürler sayın Akyol
    İki lafta ben diyeyim
    Bunlar ülkeyi öyle bir böldüler ki kutuplaşma yarattilarki hayatın bütün alanlarına sirayet etti
    TÜSİAD, Türkiye iş adamları derneği de,MÜSİAD ne onlar muslimanda ötekiler hiristiyanmi,herkes konuşmaya korkuyor,
    Eğitimde,saglikta , barolar, da,odalarda her alanda ikilik yarattılar bir taraf Müslüman bir taraf gavur bu ülkeye yazık birinin ak dediğine öteki kara diyor, yazık, yazık torunlarımıza bölünmüş bir ülkemi birakacagiz,bukadar bölmek niye

    Yanıtla (9) (0)
  • Halk / 09 Ocak 2022 09:01

    Akp ye oy veren secmenler daha ne kadar bekleyecekler. Ne zaman anlayacaklar. Akp nin dini imani allahi bile siyasi arac olarak kullanmasina ne zaman itiraz edecekler. Artik akpnin ulkeyi yonetemedigini akp nin sadece kendisini kurtarmaya calistigini ne zaman anlayacaklar. Akp diye bir parti artik yok. Akpnin artik turkiyeye bir faydasi yok. Akp var oldugu surece bu ulkede yokluk kitlik fakirlik dahada artacaktit

    Yanıtla (14) (0)
  • Okur / 09 Ocak 2022 08:32

    Erdoğanı hala anlayamıyorsunuz. bunları boşuna söylüyorsunuz. onun kafasında fiyatların, üretimin piyasa tarafından belirlenmesi diye bir şey yok a dan z ye bütün her şeyin emirle belirlenmesi var. araba üretiminde olduğu gibi çetesindeki yatırımcıları ne konusunda yatırım yapıp, üretim yapacaklarını belirleyecek. Gene emirle altı ayda bir senede bir bir din aliminin fetvasını vereceği kar oranında fiyatı devlet belirleyecek

    Yanıtla (4) (0)
  • Fani / 09 Ocak 2022 08:06

    Amac ne onemli olan ulkenin mi yoksa , iktidarin mi bunlari anlamak icin dinlemek lazim can kulagiyla, geldiklerinde ne diyorlardi zengin sofralarina oturmayin . Simdi ne yapiyorlar sofralari bunlar kuruyor. Diyecegim sudur artik delidir ne yapsa yeridir.

    Yanıtla (2) (0)
  • Karar okuru / 09 Ocak 2022 04:30

    Sayın Akyol; Aynı yazı içerisinde geçmişte yaratılmış olan "sanal refahı" eleştirmek, sonra da "ilk on yıla dönün" demek bir çelişkidir. Bu günkü çıkmaz yol övülüp durulan o ilk 10-15 yıllarda döşenmiştir. Sıfıra yakın dış borcun sağladığı avantajla borçlanılmış ama sadece günlük yemek ve harcama için borçlanılmıştır. Ama kredi bitmiştir, yani deniz bitmiştir. Dönüş mümkün değildir.

    Yanıtla (30) (1)
  • Kök Nedenler / 09 Ocak 2022 06:30

    ""Akçay'a göre bugün ekonominin en önemli sorunu ise ekonominin doğrultusu ile ilgili yaşanan kafa karışıklığı:
    "1989 sonrasında başlayan, ancak AKP'nin ilk yıllarında esas olarak uygulanan sermaye akımlarına ve kredi genişlemesine dayalı bağımlı finansallaşma modeli, günümüzde yaşadığımız sorunların kaynaklarından biri.""

    Yanıtla (3) (1)
  • Çarpık Resim / 09 Ocak 2022 06:38

    "Acemoğlu ve Üçer, beraber kaleme aldıkları makalede, 2002-2006 arasında büyümeye verimlilik ve teknolojik gelişme eşlik ettiği için yüksek kaliteli bir büyümenin yaşandığını belirtiyor.

    2006 yılı itibarıyla ise ekonomik büyümenin temelini kredi artışı ve inşaat sektörü oluşturduğu için büyümenin kalitesi azalıyor.

    Kırılgan bir yapıya sahip olan düşük kaliteli büyüme ihracat yerine ithalatın güçlenmesine, cari açığın artmasına ve yüksek enflasyona yol açıyor."

    Yanıtla (5) (0)
  • H.Bulat / 09 Ocak 2022 08:02

    Akp nin ilk 5-10 yılindaki hukuk ve insan haklari, Avurpa Birliğı kistaslarına dünülmeli ve gelen sermaye teşviklerle ital malların üretimine ve Kdv si yüksek mal üretimine vs. yönelmesi gerekmektedir.

    Yanıtla (0) (0)
  • Terspektif / 09 Ocak 2022 07:53

    Bu kendilerine 'Müslüman İşadamları 'diyen iktidar yandaşı kuruluş da sonuçta İslamcıdır.İslamcılar hem Kuran emri hem peygamber öğüdü olarak bir yalan söyleme sanatı Takiyye'i ibadet olarak uygular.Çıkarları neyi gerektirirse onu söylerler..Bu anlamda bunların ne söylediğinin anlamı yoktur.Elbette yine bir islamcı olan Taha Akyol'ın da

    Yanıtla (1) (2)
  • Erken Uyarılar / 09 Ocak 2022 07:29

    "TL’nin aniden değer kaybetmesini önlemek için, cari açığın büyümesine engel olacak bir kur politikasını şimdiden izlemeye başlamak yanlış mıdır? büyümeyi ve işsizlikle mücadeleyi, sırf fiyat istikrarı açısından bile, cari açığın küçülmesine yardımcı olmak, merkez bankasının görevi değil midir? Faizler düşükken, TL bir atakla karşılaşırsa, merkez bankası mevcut kafa yapısıyla (mind set) faizleri arttırırsa, korkarım yeniden “yüksek faiz-düşük kur” formülü hortlayacaktır.
    "-Ege CANSEN, 2010.

    Yanıtla (6) (0)
  • Okur / 09 Ocak 2022 07:29

    Müsiad bağımsız değil. Partinin iç organları gibi çalışıyor. Tanıdıklarım var. Yanlış gidişle ilgili hiç uyarı yapmadılar. Ballı işler almak hoşlarına gitti. Kusura bakmasınlar ama bir Tüsiad kadar olamadılar. Bu gidişata teşne oldular. Ülke zarar etmiş umurlarında mi acaba?

    Yanıtla (30) (0)
  • Erken Uyarılar / 09 Ocak 2022 07:25

    "...Türkiye’de uygulanan “değerli TL” politikasını savunanlar, dalgalı kur rejimlerinde, merkez bankalarının kur hedefi olmaz; aşırı dalgalanmalara karşı müdahalesi olur diyorlar. Acaba merkez bankalarının kur hedefi olmasa bile kur politikası olmaması iyi bir şey midir? Yani fiyat istikrarını sürdürmenin önündeki en büyük tehlike olan TL’nin aniden değer kaybetmesini önlemek için, cari açığın büyümesine engel olacak bir kur politikasını şimdiden izlemeye başlamak yanlış mıdır?" Ege CANSEN, 2010

    Yanıtla (4) (0)
  • Farklı Tespitler / 09 Ocak 2022 07:21

    Kısır döngü !"...cari açık oluştu, devalüasyon tekrar patladı ve ekonomi krize girdi. Kemal Derviş’in başlattığı “güçlü ekonomiye geçiş” projesiyle krizden çıkıldı. Bu programın iki önemli ayağı vardı. Birincisi “bütçe açıklarını” küçültmek, ikincisi ise “cari açıkları” kapamaktı. 2002’de AKP iktidara geldi, siyasi istikrar sağlandı. 2002-2008 arasında dünyada küresel bir rahatlama yaşandı. Bol ABD Doları ve ucuz Çin mallarıyla dünya ekonomisinde bir “saadet zinciri” oluştu.""-Ege CANSEN, 2010.

    Yanıtla (9) (0)
  • okur.. / 09 Ocak 2022 07:12

    " Bu günler daha iyi günler "
    denildi ya..
    Evet o günler iyi günmüş..!
    Bâri birkaç ay sonra bugünler için, iyiydi diyecek duruma gelmesek, bu günlere gelmede hiç bir suçu günahı olmayan fakire fukaraya yoksula çare sensin Allahım..
    Sen merhamet sahibisin, sen Adil sin..

    Yanıtla (12) (0)
  • Görünen Köy / 09 Ocak 2022 07:08

    Hangi ilk dönem? "Miadı 2006-2007’de dolan IMF-Derviş politikası artık çözüm değil, temel sorunumuz olmuştur. Derviş bile “zamanı çoktan doldu” diyor ama AK Parti yeni program yazamadığı için aynı programı uyguluyor.

    Sorunlar da biriktikçe birikiyor."-İbrahim Kahveci-Karar Gazetesi

    Yanıtla (8) (0)
  • Okur / 09 Ocak 2022 06:55

    Bu politikalari destek veren o isadami gurubu degilmiydi. Demek ki isimle ayrismak bir sey ifade etmiyor.

    Yanıtla (4) (0)
  • Bence böyle / 09 Ocak 2022 06:44

    Güçlü olmanın yolu kaliteli üretim yapmak ve marka olmak bu ancak eğitimli toplum iyi yönetimle olur bunlar olmayınca asılsız masallarla avunuruz

    Yanıtla (11) (0)
  • Ziya / 09 Ocak 2022 06:42

    AKP'li olmayanların hain sayıldığı bir ülkede bunlar boş dilekler sayın yazar...

    Yanıtla (12) (0)
  • Farklı Tespitler / 09 Ocak 2022 06:40

    "Ümit Akçay, "Neoliberal popülizm, düşük faize dayanan bir birikim rejimidir" tanımını yaparak Türkiye ekonomisinin 2002-2013 arasında bu rejime geçtiğini belirtiyor.

    Alçay'a göre 2013 yılında Batı ülkelerinin parasal genişleme programlarına son vermesi ve faizleri yükseltmesi Türkiye'ye sermaye akımının yavaşlamasına, bu da yapısal krize neden oldu.

    Akçay, Türkiye'de bu krizi aşacak yeni birikim modelinin belli olmamasının ekonomi politikasının kilitlenmesine neden olduğunu düşünüyor."

    Yanıtla (2) (0)
  • Kök Nedenler / 09 Ocak 2022 06:37

    "Acemoğlu ve Üçer, beraber kaleme aldıkları makalede, 2002-2006 arasında büyümeye verimlilik ve teknolojik gelişme eşlik ettiği için yüksek kaliteli bir büyümenin yaşandığını belirtiyor.

    2006 yılı itibarıyla ise ekonomik büyümenin temelini kredi artışı ve inşaat sektörü oluşturduğu için büyümenin kalitesi azalıyor.

    Kırılgan bir yapıya sahip olan düşük kaliteli büyüme ihracat yerine ithalatın güçlenmesine, cari açığın artmasına ve yüksek enflasyona yol açıyor."

    Yanıtla (3) (0)
  • Kök Nedenler / 09 Ocak 2022 06:36

    "İki ekonomist Daron Acemoğlu ve Murat Üçer, 2002-2006 yıllarında kaliteli büyümenin, sonrasında ise kurumların ve yapısal reformların zayıflamasıyla düşük kaliteli bir büyümenin yaşandığı görüşünde.
    Acemoğlu ve Üçer, beraber kaleme aldıkları makalede, 2002-2006 arasında büyümeye verimlilik ve teknolojik gelişme eşlik ettiği için yüksek kaliteli bir büyümenin yaşandığını belirtiyor."

    Yanıtla (3) (0)
  • Kök Nedenler / 09 Ocak 2022 06:32

    "..."Bu modele devam mı edilecek, yeni kalkınmacı bir yöne mi gidilecek? Bu 2013 sonrasının temel sorusu idi. Hala buna bir yanıt verilebilmiş değil."Akçay, ekonomi yönetiminin başında olduğu yıllarda uygulanan politikalarda Babacan'ın kendine has bir etki yaptığını düşünmüyor."Şansı, sermaye hareketlerinin canlı olduğu bir dönemde bakanlık yapmış olmasıdır." yorumunda bulunuyor..."

    Yanıtla (2) (1)
  • Karar okuru / 09 Ocak 2022 03:51

    İmam hatip mezunu ama ekonominin kitabını yazmış! Bu muydu kaderimiz Allah’ım?

    Yanıtla (23) (0)
  • Turgay / 09 Ocak 2022 03:36

    Musiad dan bir tane Dünya çapında şirket çıkmaması (herturlu desteğe ragmen) boşuna değil. Dahilik seviyesinde yüzlerce bilim adami hayatlarını vakfederek bilgi üretiyor, biri de ben düşündüm dün akşam (19 yıl sonra) onlar yanlış biliyor tersini yapicaz diyor musiadcilar o na inanıyor şimdi de şikayet . Musiad a kitaplık kütüphane yaptirsinlar. Belki okurlar.

    Yanıtla (21) (1)
  • Ali rıza / 09 Ocak 2022 03:29

    Taha bey ,konuşmak için yürek ister , koşmak için ayak ister , şakşak için etli avuç ister ,görmek için göz ister , duymak için kulak ister , hepsi bir arada olmuyor Taha bey , ne yapacağız?

    Yanıtla (16) (0)
  • kararlı / 09 Ocak 2022 02:50

    AKP’li Şahinbey Belediyesi, millet ucuz ekmek kuyruklarındayken dün yapılan ihale ile 58 milyona okçuluk tesisi yapıyor!
    Kuyrukta bekleyen Ak Partili seçmen "zamanı mı, bu ne iş diye" soracak mı, merak konusu oldu.

    Yanıtla (33) (0)
  • Esadaş / 09 Ocak 2022 01:39

    Kesinlikle bu saatten sonra hangi politikalara geçerse geçsinler sonuç değişmez
    İktidar değişir sonuç değişir
    Limanlar yabancılarda ve kiralama masrafları çok yüksek
    Yollar kayırılmış mütahitlerde geçiş bedeleri çok yüksek
    Organize sanayiler iyi yönetilmiyor
    Devlette çok fazla memur var
    Uzman er çay dağıtıyor 7-8 bin maaş alıyor
    Mühendis iş bulamazken 8/1 polis 9 bin küsur para alıyor
    Baş büyük gövde küçük
    Daha sayayım mı

    Yanıtla (55) (1)
  • i. Niyazi Aksoy / 09 Ocak 2022 02:28

    İktidar mı değişecek? Seçim olursa:))

    Yanıtla (11) (1)
  • Kürsü / 09 Ocak 2022 02:26

    Önemli ekonomistlere, bu konudaki bilim adamlarının görüş ve düşüncelerine, şikayetlerine önem verme ;ya da sesini çıkaranlara hakaret et; sonra da, ya nas nas de. Ya da Don kişot'un yel değirmeni gibi düşman ara. Rüzgar da esmiyor herkes kendi derdine düşmüş.

    Yanıtla (9) (1)
  • Lokman İHTİYAR / 09 Ocak 2022 02:21

    Emir verdi faiz gibi, enflasyonda mecbur düşecek(!!!) Cüneyt Arkın’ın “Dünyayı kurtaran adam” isimli filmi geldi aklıma nedense…

    Yanıtla (17) (0)
  • Hamdi Denizci / 09 Ocak 2022 01:35

    İslamcılık dış ilişkilerde çuvalladı. Eğitimde, adalette, sanatta da çuvalladı. Son olarak da ekonomide çuvalladı.
    Haydi yallah!

    Yanıtla (42) (1)
  • bilimsel / 09 Ocak 2022 01:21

    Yıllardır iddia edilen marshall yardımı yüzünden uçak yapamadık araba yapamadık sanayimiz gelişmedi lafları
    Erdoğanın ekonomimize saldırı var lafları kadar tutarsızdır.
    Akıla bilime analize dayalı insanlar bu tür saçma teorileri söylemez ve paylaşmaz.

    Yanıtla (33) (0)
  • Karar Okuru Alperen / 09 Ocak 2022 01:19

    Keşke bunu anlayabilseler,
    Keşke frene basabilseler,
    Keşke doğruyu,gerçeği görebilseler.
    Ama malesef artık kamyonun fren yapması çok zor,tepetaklak uçuruma gidiyor.
    Akıl ile değil,inat ile hareket ediyorlar.MÜSİAD’ın sözünü kimse takmaz,zaten MÜSİAD’dan böyle bir cesaret beklemek de hayal.
    DAMAT ‘ın dediği gibi “Allah sonumuzu hayretsin “

    Yanıtla (29) (1)
  • bilimsel / 09 Ocak 2022 01:19

    NATO YA NEDEN GİRDİK.
    Rusya son dönem de Suriye Ukrayna ve Kazakistana girdi. Azerbaycan ve Ermenistan üzerin de nüfuz oluşturdu.
    Emperyalist bir devlettir.
    1945 yılı bitince Türkiye Rusyanın Türkiye üzerindeki isteklerinden rahatsız oldu ve korktu.Çünkü doğu Avrupayı işgal etmişti.
    Bu nedenle Nato ya girip kendini korumak istedi.
    Doğru bir karar dı

    Yanıtla (25) (0)
  • bilimsel / 09 Ocak 2022 01:10

    Bor konusu tartışıldı.
    Genel konu borun değerli olduğu sanayimiz gelişmediği için boru kullanmadığımız yönünde.
    Yanlış bilgi. Bor değerli değil. Sadece bileşiklerde türev madde olarak kullanılıyor. Isı cam ürünlerinde kullanım oranı %30 burada fazla miktarda kullanılıyor.
    Yılların propagandası ile bor değerli hikayesi devam ediyor.
    Bilgiye dayalı bir tez değil

    Yanıtla (13) (0)
  • karar okuru / 09 Ocak 2022 01:07

    Cumhurbaşkanlıgı hükümet sistemi ve partili cumhurbaşkanlıgı yanlış oldu. birli ve beraberlige hiç katkısı yok. tersine ayrıştırıcı bir etkisi var. Annenin hiç bir etkisinin olmadıgı, otoriter bir babanın sert yönetimindeki aile gibi. böyle bir ailede de huzur olmaz elbette.

    Yanıtla (26) (1)
  • Halil İbrahim Beyter / 09 Ocak 2022 01:05

    sayın Akyol yazdıklarınızın dikkate alınmayacağını sizde biliyorsunuz 85 milyonluk bir ülkede ilme bilime uymayan faiz sebep enflasyon sonuç hipotezini uygulamaya çalışıyorlar vatandaş pahalılıktan nefes alamıyor ama onlarda suçsuz çünkü Allah yaptırıyor gel de bu ülkeden umutlu ol

    Yanıtla (22) (0)
  • Uyanıklar / 09 Ocak 2022 00:39

    Güney kore değilde kuzey kore olduk hocam!

    Yanıtla (35) (0)
  • karar okuru / 09 Ocak 2022 00:31

    ego'nun mutlak hakimiyetinde bir süreç yaşıyoruz. ne yazık ki ego, gücü sonuna kadar kullanarak, gücün her türlüsünü sonuna kadar kullanacağını ortaya koyarak, çevresini ebkem (konuşamaz) hale getirmiş durumda. bir çıkmazı yaşıyoruz.

    Yanıtla (16) (0)
  • TB / 09 Ocak 2022 00:20

    Taha Bey, “vatandas olmak ne demek?” diye halkimiza soralim. Alacagimiz cevaplardan sonra aglariz cok uzülürüz. Son 20 yıldaki gerileme inanılmaz boyutlarda…

    Yanıtla (31) (0)
  • Bilimsel / 09 Ocak 2022 00:08

    Erdoğan dış borçları ödemekte zorlanıyor. 700 milyar dolar borç var kasada ise eksi 50 milyar dolar.
    Bu durumda ithalatı kesmek için halkı fakirleştirdi. Otomobillere dünyanın en yüksek vergilerini uyguladı.
    Gercçegi gizlemek içinde yüksek faiz sebep diyor

    Yanıtla (43) (0)