Erdoğan mı Kılıçdaroğlu mu zafere daha yakın?

1 4 Mayıs seçimini 20 yıldır yayılan genel seçim, yerel seçim ve referandumlardan ayıran şey muhalefetin ilk kez oyuna güçlü şekilde ortak olmasıdır. Hiçbir seçim esasında “tarihi” değildir ama bir seçime böyle bir sıfat bahşedilecekse 14 Mayıs nazmet görünüyor. Çünkü, 20 yıllık bir iktidar serüveninin sonlanma ihtimali artık ciddiye alınacak seviyededir.

İhtimali ciddi hale getiren gelişme ise, Kemal Kılıçdaroğlu’nun cumhurbaşkanlığı adaylığının kesinleşmesi ve o işlem sürecinde Millet İttifakı’nın sarsıntılı ve sarsıntıyı atlatmış hallerinin arasındaki muazzam farkın görülmesidir. İyi Parti’nin Masa’dan koptuğu yaklaşık 72 saatlik dönemde Millet İttifakı’nın yokluğunun yaratacağı boşluğun ne kadar sarsıcı olduğu anlaşıldı. 73. saatte adayın açıklanmasıyla tamamlanan geri dönüş, Millet İttifakı’na bugüne kadara sahip olmadığı yüksek bir özgüven ve psikolojik üstünlük kazandırdı. 14 Mayıs’ı önemli kılan da bu üstünlüğün sürdürülmesi halinde gelebilecek bir seçim galibiyetidir. Yani, Erdoğan bütün maçlara “yenilmesi imkansız bir lider” olarak 1-0 önde başlıyordu; bu kez öyle değil.

“Aday” Kılıçdaroğlu anketlerini henüz görmedik. Yeni durumun birkaç gün daha demlenmesi gerekiyor. Ancak, şu anda iki adayın; hem Erdoğan’ın hem de Kılıçdaroğlu’nun kendilerine seçimi kazandıracak yüzde 50+1’e sahip olmadığını söyleyebiliriz. Yani maç, iyi bir kampanya, güçlü bir iletişim ve inandırıcı bir vizyon dahil olmak üzere bütün unsurlarıyla sonuna kadar oynanmak zorundadır. İki ismin de zafer garantisi yoktur ki bu Erdoğan’ın taraf olduğu bir seçimde ilk kez yaşanmaktadır. Cumhurbaşkanı, 2014’te Ekmeleddin İhsanoğlu’na, 2018’de de Muharrem İnce’ye karşı mutlak favoriydi ve beklendiği gibi iki seçimi kazanmayı başardı. Bugün ise Kılıçdaroğlu’na karşı favori değil ve sahaya çıkıp bütün hünerlerini gösterip, eksilen “kararsız” oylarını geri getiremediği takdirde kazanamama ihtimali yabana atılmıyor.

Öte yandan, Erdoğan’ın riski sadece muhalefetin yakaladığı psikolojik üstünlüğe cevap vermek zorluğundan kaynaklanmıyor. Zaten öteden beri sorun olan iktidar yıpranması ve yorgunluk problemine eklenen deprem ve deprem sonrası başarısız yönetimin yükünü de taşıyor. Neredeyse koltuğa tam yetkiyle “Başkan” olarak oturduğu 18 Haziran 2018’den beri bitmeyen ekonomik krizi çözememek de bir başka ağır yük. Bu büyük problemlere karşı, kadrolar terazinin iki kefesine konulduğunda da Millet İttifakı artık daha ağır basıyor. Kendi içindeki krizleri atlatma kabiliyeti Altılı Masa’ya itibar kazandırdı ve yaşananların -planlı olmamakla birlikte- aşırı derecede şeffaf şekilde seçmenin gözü önünde cereyan etmesi güven uyandırdı. Altı liderin bir arada olması artık karmaşayı değil ülkenin sorunlarının üstesinden gelmekte kadro üstünlüğünü temsil ediyor. En önemli avantajları ise Masa’nın dağılma ihtimaline karşı milletin tepki göstermesi ve birliğin bu sayede yeniden sağlanması oldu. Altılı Masa, ayak oyunları, kulis veya pazarlıklar sayesinde değil, toplum iradesinin baskısıyla toparlandı. Siyasette kolay kazanılabilecek bir marka değeri değildir bu…

İddiasını ve ağırlığını artırsa da bütün bunlar Kılıçdaroğlu’nu Erdoğan’a karşı mutlak favori yapmıyor elbette. Ancak, önümüzdeki 64 günü ustalıkla yönetirse hedefe ulaşmakta avantajlı kılıyor. Kılıçdaroğlu, 5 tecrübeli lider ve 2 güçlü belediye başkanından oluşan kadronun merkezindedir. Siyasi tarihimizde daha önce böyle bir siyasi takım ve böyle bir kampanya kadrosu bir araya gelmemişti.

“Tek adam yönetimi” ve tek adam yönetiminin kritik olaylarda aldığı kararlara yönelik eleştirilerin zirvede olduğu bir dönemde gidilen seçimde karşısındaki “tek adam” değil bir “kadro” bulunması Erdoğan’ı zorlayacaktır. Yeni durumun, “Koalisyonlardan çok çektik…” veya “Her kafadan bir ses çıkıyor” gibi argümanlarla savuşturulması artık daha az inandırıcı olacaktır. Cumhurbaşkanı, hem ülkeyi beş yıldır iyi idare ettiğini ve hem de bunun ancak kendi yaptığı gibi “tek kişilik hükümet” eliyle mümkün olacağını anlatmak gibi çok zor bir tezi savunmak durumundadır. Erdoğan’ın yeni bir seçim zaferi de öncelikle bu tezi kabul ettirmeye bağlıdır.

YORUMLAR (380)
YORUM YAZ
İÇERİK VE ONAY KURALLARI: KARAR Gazetesi yorum sütunları ifade hürriyetinin kullanımı için vardır. Sayfalarımız, temel insan haklarına, hukuka, inanca ve farklı fikirlere saygı temelinde ve demokratik değerler çerçevesinde yazılan yorumlara açıktır. Yorumların içerik ve imla kalitesi gazete kadar okurların da sorumluluğundadır. Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır. Özensizce belirlenmiş kullanıcı adlarıyla gönderilen veya haber ve yazının bağlamının dışında yazılan yorumlar da içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır.
380 Yorum
  • The end / 11 Mart 2023 19:16

    Devlet enkaz altında vatandaşını arıyor.vatandasta heryerde devletini arıyor.

    Yanıtla (14) (7)
  • Muhtar. / 11 Mart 2023 23:27

    Sen devleti tanıyamamışsın.Devlet biziz ve devlet herzaman vatandaşın yanındadır.

    Yanıtla (0) (5)
  • The end / 11 Mart 2023 19:49

    Erdoğan bunların gündeminde vatandaş ve deprem yok demiş.vatandasina bir çadır bile bulamayan veremeyen Erdoğan'ın gündeminde varmı.cadir dediğin 2.5 metre bez.

    Yanıtla (4) (2)
  • Karar okuru / 11 Mart 2023 21:06

    Vatandala yüzbinlerce çadır verdi Erdoğan.Çadırı geç,1 yıl sonra ev veriyor,11 şehri yeniden kuruyor.Sizin hayaliniz bile buna ulaşamaz.

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar okuru / 11 Mart 2023 21:36

    Yahu Erdoğan saraydan esip gülerken muhalefet bölgeye kamp kurdu çadırda yaşamaya başladı. Ondan bile haberi yok.

    Yanıtla (0) (0)
  • Mustafa / 11 Mart 2023 20:14

    En önemli avantajları ise Masa’nın dağılma ihtimaline karşı milletin tepki göstermesi ve birliğin bu sayede yeniden sağlanması oldu. Altılı Masa, ayak oyunları, kulis veya pazarlıklar sayesinde değil, toplum iradesinin baskısıyla toparlandı. Siyasette kolay kazanılabilecek bir marka değeri değildir bu. Buda nerden baktığına bağli.bunca ekonimik krize ramen hicbir muhalefet partsis erdogani yenecek güçte degil ve ancak 7 si bir araya gelirse yenebilecegini TOLUM bile kabullenmiş.ne acı....

    Yanıtla (0) (0)
  • Mustafa / 11 Mart 2023 20:10

    Kendi içindeki krizleri atlatma kabiliyeti Altılı Masa’ya itibar kazandırdı ve yaşananların -planlı olmamakla birlikte- aşırı derecede şeffaf şekilde seçmenin gözü önünde cereyan etmesi güven uyandırdı.. Bu nereden baktığınıza bağlı.muhalefet açısından ise bir nebze dogru..ama muhalefetin oy almak zorunda oldugu akp seçmeni nezninde tam bir FİYASKO...Ama bunu anlamanız 15 mayısta olacak..

    Yanıtla (0) (0)
  • metin / 11 Mart 2023 20:10

    bu ülkenin en büyük sorunu eğitimdir. cahile ne kadar anlatsan anlamaz, akla mantığa ters olsa bile gider ağasının, hocasının, şeyhinin, dedesinin veya her ne sıfatsa onun dediğine uyar. onun yerine düşünmüşlerdir zaten. neticede bu seçim cahille aklı başında olanların seçimi olacak büyük oranda. kalan az bir oranda asalak takımıdır, onların midesi herşeyi kaldırır.

    Yanıtla (0) (1)
  • Semina / 11 Mart 2023 14:50

    İçişleri bakanı ,en azılı terörist öldürüldü demiş yan sutun da ramazan pidesine büyük zam haberi var.ben pide fiyatının olduğu haberi açtım. İnsanlar algıya tok ekmeğe aç...kim kazanır bilemem ama hayat pahalılığına birilerinin çözüm bulması lazım.bu böyle gitmez.

    Yanıtla (19) (8)
  • Fenâ / 11 Mart 2023 20:09

    Soğan soğan 15, 20 tl var mı ötesi. Niçin vatan haini soğan stokçularına izin veriliyor. Niçin Ahaber artık soğan deposu basmıyor?

    Yanıtla (2) (0)
  • Ahmed 61 / 11 Mart 2023 16:33

    Dünyanım en akıllı insanı idarenin başi olsa,emir komuta zincirini çalıştıramassa, bürokrasiye söz geciremesse iflas kaçinilmazdır.Ozaman gelen gideni aratır.Reisin heryerde sözü geçer, tecrübesi yeter.

    Yanıtla (16) (34)
  • okur / 11 Mart 2023 17:08

    Yirmi seneye yakındır duyuyoruz bu reis güzellemesini. Yeni birşey yok.

    Yanıtla (15) (5)
  • Turgay / 11 Mart 2023 17:43

    Gördük depremde nasıl çarşafa dolandığını devleti de çarşafa doladığını.

    Yanıtla (18) (4)
  • Hadi / 11 Mart 2023 17:56

    Bu Ucube sistemde Başkan bir haftada tek başına 36000 imza atıyormuş.Yetkinini uzman kişilere dağıtıldığı,kurum aklı olan çoğulcu sistem istiyoruz. Kim olsa her işe yetişemez bizim gibi ülkede

    Yanıtla (11) (0)
  • Fenâ / 11 Mart 2023 20:06

    Tek kişi bırakın koca devlete hakim olmayı ,bir kuruma bile hakim olamaz. Vaktiyle kamuda çalışırken bir il müdürü geldi. Ben bütün evrakları goreceğim dedi. Çok kısa bir zamanda hem o zihnen çok yoruldu, hem bizi yordu. Mevzuat hangi evrakın hangi derecelerde ikmal edileceğini zaten belirlemiş. Ötesi ,

    Yanıtla (2) (0)
  • Kararsız / 11 Mart 2023 12:09

    Burada Kılıçdaroğlu'nun demokrat olduğuna ve Erdoğan'ın da diktatör olduğuna dair ahkam kesen müzmin muhaliflere: On beş, anlamayanlara (sayıyla 15, Roma rakamıyla XV) seçim kaybetmiş biri yerinden milim atmayacak demokrat olacak ve girdiği bütün seçimleri kazanan Erdoğan diktatör olacak öyle mi? Hadi oradan! Siz uzman doktora görünün bence geç olmadan.

    Yanıtla (22) (50)
  • Bay Kamil / 11 Mart 2023 12:20

    Rahmetli Ecevit ve Erbakan kaç seçim kaybedip iktidar olmuşlardı kardeş? Erdoğan 2 İstanbul seçimi kaybetti, 3.sü son olacak.

    Yanıtla (21) (3)
  • Kararsız / 11 Mart 2023 17:49

    Siz de sadece gözü dönmüş bir muhaliflik söz konusu değil, aynı zamanda anlama sorunu da var galiba. Ben önümüzdeki seçimlerde kim kazanır veya kim kaybeder demedim. Benim dediğim on beş seçim kaybetmiş biri utanıp da koltuğunu bırakıp gitmeyecek daha doğrusu milim dahi yerinden oynamayacak ve demokrat olacak, diğeri her girdiği seçimi kazanacak diktatör olacak öyle mi?

    Yanıtla (1) (4)
  • Çatlak / 11 Mart 2023 12:23

    15 Seçim kazanan onaltıncı seçimi de kazanır diye bir kural mı var?

    Yanıtla (21) (3)
  • yılmaz aydın / 11 Mart 2023 14:04

    öyle bir kural yok ta,15 kaybeden kazanacak diye var galiba:))))))

    Yanıtla (4) (13)
  • okur / 11 Mart 2023 13:43

    Seçim garantili bir iktidar mı AKP'ninkisi?

    Yanıtla (12) (0)
  • okur / 11 Mart 2023 13:57

    Eskiden muhafazakarların 'düşmez kalkmaz bir Allah var' diye çok inandıkları ve kullandıkları bir söz vardı. Artık nasıl bir kibire esir oldularsa bu sözü unuttular.

    Yanıtla (12) (2)
  • Adem / 11 Mart 2023 14:47

    Muhafazakârlar bu sözü unutmadı da. Bazı muhâfazakârlar Allah’ın emri olan tesettürü küçümseyici bir şekilde türbana bir metre bez parçası diyen şahsa oy vermeye hazırlanıyorlar ya ona yanarım.

    Yanıtla (6) (10)
  • misafir / 11 Mart 2023 14:59

    şükür unutmadık. Ya siz?

    Yanıtla (4) (1)
  • okur / 11 Mart 2023 15:58

    Siz eskiden ben yeniden bahsediyorum. Müslümanlar çok şeyi unuttular sadece o sözü değil. Unutmadık demekle olmuyor.

    Yanıtla (3) (1)
  • misafir / 11 Mart 2023 17:00

    O kadar bencil olma. Bizim adımıza konuşma .Sen kendini bil, biz kendimizi biliriz.

    Yanıtla (2) (0)
  • okur / 11 Mart 2023 18:35

    Ben sözcülük değil analiz yapıyorum. Beğenmeyenler olabilir.

    Yanıtla (0) (0)
  • yılmaz aydın / 11 Mart 2023 14:03

    % 1500 doğru aynen katılıyorum..

    Yanıtla (3) (2)
  • Sedat F. / 11 Mart 2023 14:23

    ABD'de Abraham Lincoln'de 11 secim kaybetti ve sonrada ABD tarihine adini yazdirdi. Ülkesini "ayaga kaldiran büyük bir lider olarak tarih sayfasinda yer aldi.Kemal Kilicdaroglu'da neden böyle bir mertebeye ulasmasin? Ülkemiz adina hepimiz umutlu olmaliyiz..

    Yanıtla (10) (1)
  • misafir / 11 Mart 2023 15:01

    Doğru umut dünyası. Nazım Hikmet' in dediği gibi "Umut fakirin ekmeği ..Ye Mehmet ye..."

    Yanıtla (5) (4)
  • okur / 11 Mart 2023 16:30

    Dedim ya müslümanlar 'düşmez kalkmaz bir Allah var' sözünü unuttu diye. Yok yok unutmadık diyorlar ama hiç kaybetmeyecekmiş gibi rakibi küçümseyip duruyorlar. Zaten tutarlılık da bunlarda arayacağın en son şey.

    Yanıtla (4) (2)
  • misafir / 11 Mart 2023 17:02

    Ya sende ne aramalıyız.?

    Yanıtla (2) (0)
  • Okur / 11 Mart 2023 19:44

    Kararsız yorumcu maaşli trollere benziyor. Haticeye bakma neticeye bak derler. Reisinle beraber seninde maaşın kesilecek.

    Yanıtla (2) (1)
  • Bay Kamil / 11 Mart 2023 18:12

    Erdoğan anketleri görünce iyice panikledi ve bütün tuşlara basmaya başladı. Dostlarımızla destan yazacağız demiş.Bir bakak mı bu dostlara: 1 Bahçeli 2 Destici 3 Perinçek 4 Hüdapar 5 YenidenRefah. 6.cıyı arıyoruz var mı önerisi olan.

    Yanıtla (26) (10)
  • Karar okuru / 11 Mart 2023 19:07

    Allah büyük. Cumhurun 6 lı masası da böyle olur işte. 6 benzemez.

    Yanıtla (7) (2)
  • Nk / 11 Mart 2023 19:09

    Altıncıyı ben söyleyeyyim, FETÖ. Yeterki mevcut iktidarın yeniden seçileceğini bilsin onunla bile işbirliği yapar. Gerçi hala yapmadığı da pek kesin değil.

    Yanıtla (8) (4)
  • İbretlik / 11 Mart 2023 19:25

    Dsp ve ANAP da Cumhur katılacakmış. Dertleri milletvekili koparmak bunların

    Yanıtla (9) (0)
  • İbrahim Hanif / 11 Mart 2023 19:44

    Muharrem İnce. Cenazede bir tek onunla tokalasmasini hatırlayın! Şimdi iki takım da maç yapmaya hazır. Altıya altı ...

    Yanıtla (2) (1)
  • The end / 11 Mart 2023 19:20

    Ülkemin ve dünyanın ger çekleri altılı masayı mecburi istikamet gösteriyor.insaallah

    Yanıtla (14) (8)
  • The end / 11 Mart 2023 17:20

    Bahçeli'nin teklifi doğru. Bencede anayasa mahkemesi kapatılmalı.cunku ülkede zaten anayasa uygulanmıyor.ne luzum var.adam kanun kitap dinlemiyor, üçüncü kez cb olamaz diyor, adam oluyor.hani anayasa.anayasa Yargıtay bütün yargı organları kapatılmalı!!!! Zaten işlemiyor.

    Yanıtla (11) (2)
  • TrollSavar / 11 Mart 2023 19:11

    Bir kısım troller iş bırakma eylemi başlatmış diye duydum. Yorum başı değil günlük garanti dolar ödemesi istiyorlarmış.

    Yanıtla (6) (3)
  • Karar okuru / 11 Mart 2023 21:13

    Mesleğin içinde olunca piyasasından da haberin var maşallah.

    Yanıtla (1) (2)
  • Sarı Çizmeli Mehmet / 11 Mart 2023 19:19

    Sadece AYM değil TBMM de kapatılmalı! Reis ve Bahçeli hepsinin yerine karar veriyor zaten! Bir sürü üyeye, vekile niye maaş veriyoruz, sadece kendileri de değil yüzlerce kadro boş yere!

    Yanıtla (6) (0)
  • Okur yazar / 11 Mart 2023 07:29

    Aynı insan 20 sene hükümet etmemeli. Normal demokraside olmaz şey. Sırf bu bile artık değişimin şart olduğunu gösterir.

    Yanıtla (23) (3)
  • misafir / 11 Mart 2023 10:36

    Demokrasi seçmek demek. Seçiyorsam aykırı olan ne

    Yanıtla (1) (4)
  • okur / 11 Mart 2023 12:17

    O kadar uzun duranlar demokrasiye müdahaleyi hak görüyorlar da ondan.

    Yanıtla (2) (0)
  • misafir / 11 Mart 2023 15:24

    Meral Hanım da dün kumar masasından başlayan güzellemeler yapıyordu. Nasıl hazmettiniz. Beypazarı sodası desteğiyle mi ?

    Yanıtla (1) (4)
  • misafir / 11 Mart 2023 15:27

    Bu sözünü seçen insanlara söyleyeceksin. Birde seçilmesini beceremeyenlere!!

    Yanıtla (1) (1)
  • okur / 11 Mart 2023 18:09

    Bak önce okuduğunu anla arkadaş. Dediğini Meral Hanım düşünsün beni ilgilendiren birşey değil. Sen Cumhur ittifakı ittifak olmadan önce Bahçeli ile Erdoğan'ın atışmalarını bir dinle sonra kim neyi nasıl hazmetmiş kendin karar ver.

    Yanıtla (1) (1)
  • misafir / 11 Mart 2023 19:02

    objektif olabilirsen mesele yok. Birisi dün öbürü bugün.Süreç daima ileriye doğru olur.

    Yanıtla (1) (0)
  • Karar okuru / 11 Mart 2023 14:48

    Ne garip diktatör denen Erdoğan tüm seçimleri kazandı başka varmı rakibi olup seçim kazanan yok.Tüm seçimi kaybedip hala başta olan demokrat oluyor.Bugün hak hukuk diyenler yirmi sene önce varmıydı.Sistem bir kesimi yok sayıyordu giyimi yüzünden okulu yüzünden.Dün TV ekranlarına çıkarılmazdı milli görüşcü muhafazakar diye.yanlışmı.ekranlarda göremezdiniz şok şok namaz kılıyor gizli çekimler.kışla önünde bekletilen analar,sermaye bile yeşil sermaye diye ayrılmıştı.dün adalet vardı değil mi?

    Yanıtla (21) (30)
  • Hasan / 11 Mart 2023 17:50

    Dediler ya işte zekamızda sıkıntı var! Adam kirasını ödeyemiyor Ak parti diye bağırıyor!

    Yanıtla (5) (2)
  • Hikaye / 11 Mart 2023 17:58

    Hangi seçimleri kazandı?7 hazirandan beri normal kazandığı bir seçim yok.Milleti terörle korkutup koalisyon kurdurmayarak tehdit ederek ve hdp ye siyasi rüşvet vererek oy aldı.Başkanlık seçiminde açık ara geride iken milyonlarca mühürsüz zarfla (ne hikmetse hepsi reis damgalı) kazandı.Belediye seçimlerinde yine katakulli yapmak istediler okkalı bir şamar yediler..Hani bir tane normal seçim göster bakalım 7 hazirandan bu yana kazandığı.Gerçi sizler için nasıl kazanıldığının önemi yok.

    Yanıtla (5) (2)
  • misafir / 11 Mart 2023 18:54

    "Hani bir tane normal seçim göster bakalım 7 hazirandan bu yana kazandığı." Seçimlerin başlangıç tarihi 7 Haziran.Tıpkı MÖ ,MS. gibi. Güldürmeyin.......

    Yanıtla (1) (0)
  • Yusuf / 11 Mart 2023 18:47

    Yandaş gazeterine şöyle bir baktım, belki fikrimi eklerim dedim yazılara, nafile; hiç biri yorum yapmaya izin vermiyor. akp lehine yorum yapanlar bile ancak burada kendilerini ifade edebiliyor.

    Yanıtla (14) (5)
  • Karar okuru / 11 Mart 2023 12:07

    20 yıldır her seçim öncesinde "Erdoğan gitti gidiyor" söylemi ortalıkta cirit attı.Pekiyi,halk her defasında Erdoğan'ı niçin göndermedi?En iddialı aday olarak bula bula Kılıçdaroğlu'nu bulursanız bu sefer de göndermez. Seçimden sonra aynı hayal kırıklığını yaşar ve yerinize oturursunuz.

    Yanıtla (7) (37)
  • Kerim Altın / 11 Mart 2023 12:56

    Son secimde ince sandıklara sahip cıksaydı şu an da AKP diye parti kalmayacakdı örnek ist bb. secimleri

    Yanıtla (10) (4)
  • misafir / 11 Mart 2023 15:02

    Korkma İnce değil CHP de de anlaşalım.

    Yanıtla (3) (1)
  • Yusuf / 11 Mart 2023 18:44

    Zamanında biri demiş, senin reyiz demiş olabilir: "İstanbul'u kaybeden Türkiye'yi kaybeder". Bu diyene hiç itimat etmiyorum amma, İstanbula itimadım var.

    Yanıtla (1) (0)
  • Erdal yavuz / 11 Mart 2023 18:36

    2018 den beri insanlarin hayatında iyiye giden bir şey varsa rte devam.herkes kararını cokdan vermistir.sanki abbas yolcu

    Yanıtla (18) (3)
  • Mustafa / 11 Mart 2023 18:28

    20 yerden maaş alanlara tekrar oy verirseniz bu sefer deve hamuduyla gider.

    Yanıtla (27) (13)
  • misafir / 11 Mart 2023 10:28

    "Kendi içindeki krizleri atlatma kabiliyeti Altılı Masa’ya itibar kazandırdı ve yaşananların -planlı olmamakla birlikte- aşırı derecede şeffaf şekilde seçmenin gözü önünde cereyan etmesi güven uyandırdı." Sayın yazar olaylara hangi gözlükle bakıyorsun. Bu halleriyle mi güven uyandırıyorlar. Gereksiz zorlamayın. Sanki devlet "yağma Hasan'ın böreği " Bunlar da paylaşma hakkına sahip kifayetsiz muhterisler.

    Yanıtla (4) (6)
  • Ali / 11 Mart 2023 17:41

    Evet acayip guven uyandirdi 2 gun once kumar masasi dedi bu masa turkiyenin sorunlarini cozemez dedi iki gun sonra cark edince acayip guvenesim geldi

    Yanıtla (2) (1)
  • okur / 11 Mart 2023 18:25

    Geriye çarkları sayarsak utanırsınız.

    Yanıtla (0) (0)
  • Adalet / 11 Mart 2023 18:23

    Bunlar yine dağınık halde abuk subuk hayali söylemlerle seçmen karşısına geçerse seçmenin kafasını attırırsa bak olacaklara.Altılımı yedilimi ittifak liderleri Cumhurların nasıl iktidar olduğunu uzun yıllar iktidarda nasıl kaldığını ve İstanbul seçimlerini ders olarak çalışmışlardır inşallah o sıra gecelerinde.

    Yanıtla (1) (17)
  • Ahmet Cemil Demirel / 11 Mart 2023 16:10

    21 yıldır her yetkiyi elinde bulunduran iktidar bu yetkiyi sadece ergenekon balyoz, din gibi işlerde kullandı, yandaş iş adamları vakıflar, gibi kuruluşlara milyarlarca para aktardı, ne bir sanayi devrimi yapıldı ne ekonomi düzeldi, özgürlük, demokrasi gibi argümanlar yok edildi, kazanılmış sendikal haklar yok edildi, koalisyon dönemlerinde yapılan kurumlar fabrikalar satıldı,

    Yanıtla (29) (7)
  • N.yurtsever / 11 Mart 2023 17:47

    At gözlüğünü takmışsın Durmak yok yola devam RTE

    Yanıtla (5) (18)
  • okur / 11 Mart 2023 18:20

    At gözlüğünü değişim istemeyenler takmıştır.

    Yanıtla (11) (4)
  • vatdas / 11 Mart 2023 18:15

    Şu depremde gördük tek adam yönetiminin derebeyligin ne kadar da başarılı olduğunu hal böyleyken bu kadar kötü bir yönetime niçin oy verelim ki

    Yanıtla (20) (13)
  • The end / 11 Mart 2023 18:14

    Bir binanın kolonların in kesildiğini depremde anlarız.devletin kolonların kesildiğini ne zaman anlarız.onu da depremde anlarız. Şimdi milletimiz devletin çöke enkazından haykırıyor 14 mayis "yokmu bu devleti kurtaran"

    Yanıtla (15) (10)
  • Adalet / 11 Mart 2023 18:13

    Mustafa bey umudum yok.Adamlar bir yıl milleti avuttular ilk aylarda yapılması gerekeni sona bırakıp birbirini yemeye kalktılar.Ezgin bezgin seçmen oturyerine sondakka tepişme zamanı değil önce tepişseydin dedi

    Yanıtla (8) (23)
  • Kemal / 11 Mart 2023 14:30

    Altılı masada yaşanan kaostan sonra ben oy vermem. Bildiğim Erdoğan bilmediğim altılı masadan daha yeğdir.

    Yanıtla (18) (39)
  • Osman ünlü / 11 Mart 2023 15:37

    Kimseyle muzakere etmeyen, tartismayan rejimin ulkeyi getirdigi hal ortada... seffaf bir sekilde yapilan tartisma her zaman tek sesten daha faydalidir.

    Yanıtla (10) (2)
  • Opşin / 11 Mart 2023 18:00

    Sen zaten vermeyecektin ki

    Yanıtla (4) (0)
  • KARAR OKURU / 11 Mart 2023 17:57

    Bu tez kabul edilebilir bir tez feğil.bence, sayın Cumhurbaşkanının bu seçimi kazanabilmesinin tek şartı muhalefet gibi Güçlendirilmis parlementer sisteme geçme isteklerini halka iyi anlatmasında yatar.
    Aksi halde tek adam rejimi halkta büyük tepki görmeye devam eder ve oy vermez.

    Yanıtla (7) (4)
  • Karar okuru / 11 Mart 2023 17:52

    Helaliniz var troller, maaşınızın hakkını veriyorsunuz. Çünkü siz haram yemezsiniz.

    Yanıtla (17) (4)
  • özgür altınay / 11 Mart 2023 17:51

    millet ittifanının başarma ihtimaline üzülecekmişsiniz gibi geldi.üzüldüm,,saygılarımla,

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar Okuru. / 11 Mart 2023 16:09

    Sen niye düşünüyon ki.Sizin gibi keneler hiç kaybetmiyor.Her zaman emecek bir sap buluyorsunuz.Gün gelir Erdoğan olur,gün gelir Ekrem olur.Gün gelir kandil olur.Oturcak bir yeriniz her zaman hazır.Yalakalık kolay zanaat.Ama Erdoğan kaybedecek diye oynayıp 15 Temmuz'dan sonra açık popolu kalmakta var bir gün ona göre.Gerçi utanma olmayınca ne desen boş...

    Yanıtla (8) (23)
  • okur / 11 Mart 2023 17:49

    Seviye olarak yorum kategorisine dahi girmeyecek boş lafları bile yayınlamış editor. Siz bulamazsınız bu rahatlığı yandaş gazetelerde.

    Yanıtla (14) (3)
  • okur / 11 Mart 2023 16:43

    Patronlarınıza söyleyin biraz daha trol göndersin. Yetişemiyorlar cevaplara :)

    Yanıtla (26) (5)
  • Karar okuru / 11 Mart 2023 17:39

    Bizim takımın trol sayısı daha fazla demek istiyorsun sanırım.

    Yanıtla (7) (11)
  • Karar okuru / 11 Mart 2023 11:23

    Çok net konuşuyorum. Erdoğan bu saatten sonra seçim meçim kazanamaz. Kılıçdaroğlu yüzde 54-57 aralığında oy alır. Bu iş ilk turda biter. Her aklı başında insan bu ülkenin bir değişime ihtiyacı olduğunun farkındadır.

    Yanıtla (18) (6)
  • Ali / 11 Mart 2023 17:37

    E hadi aldi diyelim bay kemal o dedigin oyu ve karsisinda yuzde 46 oy almis erdogan muhalefet olacak bu bay kemal diyen millete istihaktir hele bir gelsinler bakalim erdogan kadar mahir olabileceklermi 9u birden onun kadar etmez nerde bir propaganda malzemesi var oraya bitiyolar simdide deprem bolgesinden eksikleri guya tespit ediyolar kizilay cadirinin onunde oturup valla kizilay cadiri gormedim orda diyen adamin liderlikle ne isi var

    Yanıtla (1) (0)
  • The end / 11 Mart 2023 17:22

    RTE bunların gündeminde deprem yok demiş. Erdoğan'ın gündeminde sayısını bilmediğimiz ölümlerden yıkımlar dan sonra girdi.halada girmedi.vatandad bir çadır bile bulup veremiyor.

    Yanıtla (10) (4)
  • Vatandaş / 11 Mart 2023 17:17

    Yayınlanan son 3 ankette Kılıçdaroğlu büyük farkla önde.

    Yanıtla (13) (7)
  • Hasan Ali / 11 Mart 2023 17:06

    Değişim iyidir,nefes alamaz hale koca ülke!

    Yanıtla (10) (5)
  • Hasan / 11 Mart 2023 17:04

    Ak Parti işi bitmiştir inşallah.

    Yanıtla (17) (6)
  • Gerçek / 11 Mart 2023 12:08

    Akp nin kendi hata ve yanlışlıkları yetmiyormuş gibi birde destekçisi Devlet Bahçeli nin önceden iktidara yönelik konuşmaları nı unutmuş gibi , Muhalif olan, icraatlarda ki hata ve yanlışlıkları dillendiren ,herkese terörist damgası vurması ,Sayın Erdoğan 'ın işini zora sokacaktır. Son 20-30 yıl içerisinde Bahçeli hangi partilerle ittifak kurduysa hepsi tarihe karıştı.Ikdidar olmak istemeyen,sorumluluktan kaçan Bahçelinin de böyle bir özelliği var.

    Yanıtla (22) (7)
  • murat / 11 Mart 2023 16:56

    Bunlarin takdiğide bu. Seçimi kazanarak fiilen iktidara gelip sorumluluk almaktansa, yandan dolaşarak, hiçbir soruna hiçbir fikir üretmeden, vatan millet Sakarya edebiyatıyla tamda iktidarın göbeğinde oturmak. İktidarın siyasi nimetlerinden faydalanmak ama sorumluluğuna katılmamak.

    Yanıtla (5) (0)
  • E. K / 11 Mart 2023 13:45

    Sn Erdogan karizmatik, guclu bir lider. Cumhuriyet tarihimizde kendisine gosterilen teveccuh ve sunulan firsatlar ihtimalen kimseye nasip olmadi. Ulkenin atilim yapabilmesi icinde cok iyi bir firsatti. Bir Guney Kore olabilirdik. Ancak bu cok degerli firsat ideolojik saplantilara, kuru hamasete kurban edildi. Bir nesillik bir donem heba edildi. Buyuk kayip. "Ayni seyi yapip farkli sonuc beklemek aptallalliktir" diyor Einstein. Sn Erdogan'siz yola devam etmek sanirim daha iyi.

    Yanıtla (30) (6)
  • Bay Kamil / 11 Mart 2023 14:34

    Karizmatik, tek adam sistemi liderleri 20.yüzyılda kaldı. Bize dürüst, uzlaştırıcı, toparlayıcı, çalışkan bir "insan" lazım. Merkel'in neresi karizmatik idi.

    Yanıtla (21) (6)
  • Sedat F. / 11 Mart 2023 16:41

    Karizmatik liderler 3 cü Dünya ülkelerinde ve orta-dogu'da sadece aranir..Avrupa ve ABD'de gecerli degil..

    Yanıtla (10) (1)
  • tavşan / 11 Mart 2023 00:32

    Devlet "kutsal bir varlık" değildir Biz vatandaşların ortak ihtiyaçlarımızı karşılaması için kurduğumuz bir aygıttır, o kadar. Devleti kutsal sananlar ne yazık ki yetişmemiş kandırılmış insanlardır.

    Yanıtla (40) (9)
  • Serdar / 11 Mart 2023 04:09

    Keşke ‘devleti’ sevdikleri kadar ülkelerini sevseler…

    Yanıtla (9) (1)
  • Cut / 11 Mart 2023 09:16

    Bay Tavşan devlet ile dernek arasında bir fark yok gibi anladim.. Kurarsin yikarsın,acarsin kaparsin..ihtiyaç meselesi.. bir de devlet kurmak için en az ne kadar vatandaş gerekiyor.. kimler devlet kurabilir..mesela twitter devlet kurabilir mi. Filan gibi sorular geldi aklima..

    Yanıtla (1) (3)
  • tavşan / 11 Mart 2023 13:20

    mesela Kızılay başkanı neden üç yüz bin TL maaş alır devlet dediğin aygıt neden buna izin verir bazılarını neden zengin eder gibi sorularda aklına geliyor mu? Gelmiyorsa sorduğun soru neden aklına geliveriyor cut.

    Yanıtla (4) (0)
  • Cut / 11 Mart 2023 16:21

    Tavsan bu yazdığinin ilk yazdığinyla ne alakası var..devletin neliği üzerine konusuyoruz. Devlet lerin kuruluş ve devamınin insanlarin ihtiyaclarindan ibaret oldugunu soylmen uzerine dedim ki insanlarin ihtiyaclarını mesela twitter karşilasa ona devlet diyebilirmiyiz. Senin tanımin yetersiz. Insanların farklı ve bazan birbirine zit ihtiyacları var senin tanimina gore en az bitkaç milyon devlet gerekir.

    Yanıtla (0) (0)
  • Cut / 11 Mart 2023 16:25

    Ayrıca suna ne dersin: Şirketlerin devlet statusunde kabul edilip BM ye uye olarak kabuluyle ilgili bazi calısmalar var.. senin tanimina göre bu mumkün gorunuyor. Yani kar etmese yasayamayacak organizasyonlar devlet yerine konabilir mi...senin tanımın buna evet der gibi görunuyor.

    Yanıtla (0) (1)
  • KARAR OKURU / 11 Mart 2023 16:03

    Erdoğan Devri bitmiştir. Halk bunu görüyor. İstanbul'da Ankara'da yenildi. Yine yenilecek. Abbas Yolcudur. Ne gözlerinin içi gülüyor ne yüzü gülüyor. Korku her tarafını sarmış. Korkunun ecele faydası yok...

    Yanıtla (27) (8)
  • Karar okuru / 11 Mart 2023 16:03

    Gördük ki tek adam yönetiminin milletin canı malı için alınması gereken kararlarda çok hızlı davranma becerisi, kapasitesi yok. Sadece muhaliflere dava açıp ceza giydirmekte çok hızlılar.

    Yanıtla (18) (5)
  • okur / 11 Mart 2023 11:15

    Normal zamanda buralara uğramayan trol nüfusta artış var anlaşılan.

    Yanıtla (24) (6)
  • Karar okuru / 11 Mart 2023 11:24

    Mesleğin içinden gelince hemen tanımışsın.Biz herkesi yorumcu olarak görüyorduk.

    Yanıtla (7) (12)
  • okur / 11 Mart 2023 12:29

    Sayın yorumcu üstünüze alınmış gibisiniz. Ben kimseyi özelde suçlamadım. Karar gazetesini takip eden bir okurum. Normalde görmediğimiz yorum ve 'beğen' 'beğenme' rakamlarına bakarak çıkardım bu sonucu. İstanbul secimlerinde de benzer bir tablo vardı. Hem bir trol niye kendini ifşa etsin değil mi? Meslek geçmişimde hem yurt içinde hem de yurt dışında çok iyi yerlerde çalıştım. Yazmadan önce düşünün.

    Yanıtla (13) (3)
  • misafir / 11 Mart 2023 15:09

    Nasıl da bildin.

    Yanıtla (2) (3)
  • okur / 11 Mart 2023 15:59

    Açıkladım. Oku.

    Yanıtla (1) (1)
  • KARAR OKURU / 11 Mart 2023 15:45

    Şimdi birde "KARİZMATİK LİDER" söylemi çıktı. Benim gibi cebinde 50 tl.parası olmayanlar, "KARİZMATİK" LİDER peşindeler. E tabii ki Almanya bizi kıskanır.

    Yanıtla (18) (4)
  • Mustafa / 11 Mart 2023 15:42

    Trafikte çakar lambalı araçların tacizine ne kadar aşık bir toplumuz. Politikacıların hay huyuna çok itibar etmeyin.

    Yanıtla (5) (0)
  • Kararsız / 11 Mart 2023 05:45

    Bu yazıyı yazan, herkesi kendi gibi sanıyor galiba. Hacı sen ne alıyorsun yazıya başlamadan söyle de bilelim! Sence Akşener'i toplantıya geri döndüren gerçekten millet iradesi mi idi yoksa ... korkusu mu idi gerçekten? Biraz dürüst olun yazarken isterseniz.

    Yanıtla (9) (22)
  • Turgay / 11 Mart 2023 11:31

    Korkusu olan niye geri dönsün .

    Yanıtla (1) (1)
  • misafir / 11 Mart 2023 15:32

    Onu geri gelene soracaksın.

    Yanıtla (1) (1)
  • terho / 11 Mart 2023 14:37

    Boş laflar 15 Mayıs sabahı, REİS kazanacak REİS

    Yanıtla (22) (37)
  • Yusuf / 11 Mart 2023 15:20

    Reyis bir tatil beldesi uçak bileti alsın, yoruldu, biraz dinlensin.

    Yanıtla (19) (7)
  • vvv / 11 Mart 2023 12:10

    64 günlük hayal hakkını kullanabilirsiniz.bu millet kendisine kimden fayda geleceğini görüyor.değerlerini kim korudu ve koruyacak görüyor.

    Yanıtla (17) (43)
  • D Hakkı / 11 Mart 2023 12:21

    Hangi değerinizi korudu? Dinden soğuttu, fakirleştirdi, adalet keyfî, eğitim bir arpa boyu ilerlemedi, devletin tüm koordinasyonu alt üst.....

    Yanıtla (31) (13)
  • Ali Rıza /12:10 vvv / 11 Mart 2023 13:29

    Sadece güney sınırımıza bakın, Suriye sınırı 900 km orada ki ABD nin ne yaptığını görün, Suriye çölüne kimin çöreklendiğini görün, kimin hataları yüzünden, bilerek bilmeyerek bilemem, tarih bunu yazacak, ondan sonra konuşun derim… Evsiz, parasız parksız kalabiliriz, yaşayabiliriz , ama bayraksız asla yaşayamayız, bilmem anlatabildim mi, bir yıl sonrayı göremeyenlere duyurulur…

    Yanıtla (12) (18)
  • Turgay / 11 Mart 2023 14:13

    Dediğin yere baktın "dostum" Putin'in askerlerini gördüm bir de Putin'in emri ile şehit edilen 36 askerimizi gördüm . Sen de bunları görecek göz var mı?

    Yanıtla (12) (5)
  • Ali Rıza /Turgay’a / 11 Mart 2023 17:16

    Türk bayrağına tehdit olan her şeyi görecek göz var. S.400 leri Lazkiyenin dağlarında hymeymin üssünü, Tartus’taki deniz üssünü de görecek göz var, fakat Rusya oradaydı, ABD ve yandaşları yoktu, Fıratın doğusuna neden giremediğimizi görecek göz var mı sizde? , kuzey Irak’ı zikretmedim farkındaysanız..

    Yanıtla (0) (0)
  • okur / 11 Mart 2023 17:22

    Millet değişiyor. Bayatlamış analizlerle artık kandırmak zor. Yeni şeyler deyin lütfen. Belki işe yarar.

    Yanıtla (2) (2)
  • Karar Okuru / 11 Mart 2023 13:56

    Millet 10 senedir katıksız ekmek, 5 senedir ise kurtlu bulgura talim ediyor. Tavuklu pilavın zamanı geldi dostum

    Yanıtla (16) (6)
  • Yusuf / 11 Mart 2023 15:19

    Milleti bilmem ama belirli bir azınlık arpalıklarda güzel semirdi, şimdi diyet yapsınlar artık.

    Yanıtla (11) (1)
  • Karar okuru / 11 Mart 2023 14:56

    Kemal bey söz versin akp döneminden hesap sorulacak oy vereceğim söz.Şunu desin özelleştirme de kimin imzası varsa yargılayacağız.Ben Telekom da çalışıyordum satıldı evet dürüst olalım Erdoğan bir numara sonrasında latif şener ve babacan ın imzası var onlarda seçim öncesi söz versin vallahi oy vereceğim.Ama yapar mı .

    Yanıtla (17) (8)
  • Birfani / 11 Mart 2023 15:15

    Sorulacak zaten hukuki olarak. Merak etmeyin. Şüpheniz olmasın.

    Yanıtla (14) (8)
  • Ahmet şatıroglu / 11 Mart 2023 15:17

    Daha ne desin adam 428 milyon doları nasil geri getirecek saniyorsunuz

    Yanıtla (16) (5)
  • Hikaye / 11 Mart 2023 10:03

    Demek ki yolun sonu görünüyor.Her sosyal mecrada seçimle ilgili analizler yapıldıkça iktidar trolleri can havliyle saldırmaya başlıyorlar.Bu iyiye işaret aslında.Sonlarının geldiğinin işareti.

    Yanıtla (12) (1)
  • misafir / 11 Mart 2023 15:12

    Tarif manidar

    Yanıtla (1) (2)
  • Hamdi / 11 Mart 2023 11:31

    Bu seçimi sagcı-solcu, alevi-sünni, türk-kürt, laik-antilaik ve dindar -vs: gibi olgularla değerlendirmiyorum. Hiç CHP oy vermemiş bir vatandaş olarak Kılıçdaroğlunun konuşmalarındaki tarafsız ve yansız icraat sözlerinden dolayı denenmesi amacıyla seçilmesini arzulamaktayım.. Almanya da et fiatları bizim ülkemizden yarı yarıya düşüktür. Hayat pahalılığı kötü ekonomik yönetimin sonucudur

    Yanıtla (17) (7)
  • misafir / 11 Mart 2023 12:23

    Devlet başkanı seçeceğiz. Devlet deneme tahtası mı ?

    Yanıtla (3) (10)
  • Halit / 11 Mart 2023 14:17

    Mevcut yönetim tarzında devam edecek bir devlet başkanı seçimi arzulanmıyor ki, kuvvetler ayrılığı ve hukukun üstünlüğünü önceleyen demokratik parlamenter sisteme dönüşü sağlayacak bir ekip arzulanıyor. Bu ekip (millet ittifakı) bunun için var ve ekip başı Kılıçdaroğlu. Bu konuda hiç bir eksiği de yok.

    Yanıtla (3) (1)
  • misafir / 11 Mart 2023 15:08

    Ne demezsin .Başarılarla dolu bir siyasi geçmiş !!!

    Yanıtla (4) (4)
  • Duman / 11 Mart 2023 10:33

    İstanbul'da yenildi Ankara'da yenildi yetmedi İstanbul'da duman oldu. Yenilmeye alıştı. Alışacak Yalan dolan talan devri bitti. Büyününün iksiri tutmuyor artık. Reiiis diye bağıranların sesi çıkmıyor artık. Kabus bitti. Yaşasın aydınlık. Az Kaldı.

    Yanıtla (16) (6)
  • misafir / 11 Mart 2023 15:07

    Birde yirmi yıllık yenilgileri sıralarmısın. "Adam kazandı"yı başa alarak.

    Yanıtla (3) (4)
  • Necati Çimen / 11 Mart 2023 15:04

    Yeter artık 21 yıldır ezici çoğunlukla iktidar olmuşsun geldiğimiz nokta iflas.Yeni bir yönetim gelsin küfürlü,ayrıştırıcı dönem bitsin.

    Yanıtla (27) (8)
  • bruno 1 / 11 Mart 2023 11:39

    "Soyle bir bakiyorum etrafima, devamli soyle diyenlere rastliyorum :"20 yil akpye oy verdim ama artik bunlara oy moy yok, mahvetti bizi, her seyin fiyati aldi basini gitti." Sonra beni aliyor bir dusunce ve soruyorum bu insanlara 20 yil niye oy verdin diye ve cevabini kendim veriyorum.

    Yanıtla (7) (7)
  • Karar Okuru / 11 Mart 2023 13:58

    Cevabı bırak da millet versin

    Yanıtla (5) (0)
  • misafir / 11 Mart 2023 15:04

    halüsülasyon olmasın?

    Yanıtla (2) (1)
  • Zenci Musa / 11 Mart 2023 12:29

    Erdoğan mı Kılıçdaroğlu mu zafere daha yakın?...Bu soruya Akilla cevap yetmez,Akil yanilabilir....Ama Zeka ile cavap tabi ki..Dejavu tekrarlanacak..

    Yanıtla (5) (27)
  • Karar Okuru / 11 Mart 2023 13:54

    sizi de zencilikten kurtaracağız merak etmeyin

    Yanıtla (20) (2)
  • Zenci Musa / 11 Mart 2023 15:01

    Biz KURTARICI hic beklemedik,,,,"Kisisel" ...Dert bizimse,, dermani ellerimizdedir..EvvelAllah ..Hele siz kurtulun bize yeter...

    Yanıtla (3) (11)
  • karar okunur / 11 Mart 2023 14:58

    Cemaatin enkazda depremzeye tövbe seansı görüntüleri ortaya çıktı. Gözlerini para hırsı bürümüş, malzemeden çalan müteahhitlere, rantçı işbirlikçilere, imar affı saçmalığını çıkaranlara, deprem vergilerini hiç edenlere tövbe seansı yok. ”Günah Çıkarmak” adres şaşırmış. Bugün 25 bin depremzeye uygulanan, yarın 25 milyona uygulanır. Milletin feryadına kulaklarını kapatanlar tarafından desteklendiğini bilmeyen mi var? Toplum olarak biz bunu hak etmiyoruz. Değişim şart!

    Yanıtla (21) (7)
  • Sezgin / 11 Mart 2023 12:36

    8 Mart`dan itibaren Geri Sayım başlamıştır! Apollo 2023 Ay`a uçmadan önceki heyecan gibi. Tek Adam rejimi bitmek üzere. Ekonomiden Hukuktan anlamam. Anladığım, itibardan tasarruf olmaz diyerek, 20. yüzyılda saltanat sürülmesi sona erecek. Kimse bize, kendisi refah içinde yaşarken porsiyonlarımızı küçültelim diye nasihat çekemeyecek. Evli evine köylü köyüne gitsin.

    Yanıtla (25) (10)
  • misafir / 11 Mart 2023 14:55

    Apollo 2023 Aya ne zaman uçtu ya. O iş 1969 da bitti.......

    Yanıtla (3) (0)
  • Osmanlı / 11 Mart 2023 07:50

    ALLAH CC reisin ayağına taş değdirmesin. 6lı masa bu memleketi 6 ay içinde mahveder. Bir dūşünün RTE nin gitmesini en çok istiyor. Pkk+fetö+Abd+AB nokta.

    Yanıtla (18) (47)
  • okur / 11 Mart 2023 12:09

    20 yıllık İktidarı döneminde (özellikle 2011 sonrası) her seçimin beka meselesi haline geldiği bir ülkede mahvolmamış ne kaldı ki? Tebdili siyaset de hayır vardır. Abd+feto+pkk vs vs nin ne istediğinden önce Türk halkının ne istediği önemli. Meşru partiler arasında meşru bir seçim yapılacak.

    Yanıtla (7) (1)
  • okur / 11 Mart 2023 14:32

    Dünya genelinde bütün rakamlarda hep dipleri oynuyoruz. En son https://www.karar.com/dunya-haberleri/bmnin-uluslararasi-uyusturucu-raporunda-carpici-tespit-turkiye-en-1733795 Daha mahvedecek ne kaldı arkadaş?

    Yanıtla (2) (0)
  • İnce Memed / 11 Mart 2023 02:48

    Erdoğan yenilgiyi kesinlikle görüyor. Gururlu kisiliği yenilgiyi kaldıramaz. Gururuna halel gelmesini istemeyecektir. Seçime kendisi katılmayacak ve bir atraksiyon ile yerine başka bir aday koyacaktır. Millet İttifakının 2 yıl içinde yıkılacağı üzerine mutlaka hesapları vardır. Ve İYİP işte o zaman devreye girecektir! Siyaset zaten abra kadabra oyunlar demeti değilmidir! Onda da zibil gibi var bunlardan.

    Yanıtla (1) (7)
  • Pirireis / 11 Mart 2023 11:33

    Bende aynen öyle düşünüyordum ama seçim 18 Haziran da olursa. Şimdi kılıf yok oldu, YSK takvimi açıkladı, Erdoğan minderden kaçamaz, o daha önce de belediye başkanlığı ve Mv adaylığı seçimlerinde kaybetti, yine kaybeder sorun yok. Sorun haksız edinilen servetler, 128$ ve 418 milyar$ lar, onların hesabını nasıl verir, bilemem.

    Yanıtla (4) (0)
  • Nurettin / 11 Mart 2023 14:23

    Bilemeyecek nesi var ki? Eğer Millet Ittifakı mutabakatlarında yazdıkları ve söz verdiklerini yaparlarsa bu paraların hesabının kimden sorulacağı belli! K.K son zamanlardaki konuşmalarında 418 milyarı geri alacağız diyordu. Akşener niye gitti dersin? Aman bunları isteme, TÜİK den; SADAT`dan hesap sorma diye 400 kişilik LIsteyi K.K`ye vermiş! OLMAZ` ı duyunca masayı tekmeledi. Uyduruktan tayyare ile 2 CB yardımcılığı ver diyerek döndü. Yoksa %10 altında kalacaktı.

    Yanıtla (1) (1)
  • Metin / 11 Mart 2023 13:24

    Oyum Erdoğan’a. Son iki ayda En ufak bir tutarlılık göremiyorum. Mesela Erdoğan karşıtı yorum yapan arkadaşlar millet ittifakının İstanbul Sözleşmesi’ne dair tavrının seçimden sonra nasıl olacağını yazabilir mi? Birlikte cevaplara bakalım. Ortak kanaatleri var mı? Ya da yerel yönetimlerin güçlendirilmesi hakkında ne düşünüyorlar?

    Yanıtla (15) (43)
  • Karar Okuru / 11 Mart 2023 13:53

    sözleşmeye dönülecek diye Akşener demeç verdi. Yerel yönetimleregelince kayyum devri bitecek.Merkezi-yerel dengesi kurulacak.Partiayrımı yapılmayacak. İkisinin koordineli çalışacak, bunlar da programda yazıyor.Oldu mu

    Yanıtla (15) (5)
  • Ahmet Çavuş / 11 Mart 2023 14:17

    Kayyum devri bitecek onun yerine belediyeler dağdan mı yönetilecek yine tamam kayyum olmasın ama , adamlar çok kötü niyetli buna çaren var mı.

    Yanıtla (5) (12)
  • Yusuf / 11 Mart 2023 15:16

    Belediyeler halkın seçtiği başkanlar tarafından yönetilecek. Devletin vazifesi kayyum atamak değil, tarafsız bir seçim için gerekli güvenliği almaktır, bunu yapamıyorsan ben devletim diye dolanmasın kimse.

    Yanıtla (13) (3)
  • Anwalt / 11 Mart 2023 13:55

    Son 5 yıl dahi sende bir kanaat olusturmadıysa, enflasyon, hayat pahalılığı, döv8z kuru, dıs borclar, adalet, hukuk, depremdeki becerisizlik vs neyi tartışalım senin ile. Sözleşme tartışmak abes, önemli olan zihniyet ve uygulamadır, kadına bakıştır.. Ayrıca, cinayetlerin nedeni sözleşme değil, abuk sabuk bir kanun var, odur..O kanun duruyor ve düzeltmiyorlar.

    Yanıtla (15) (6)
  • Ahmet Çelebi / 11 Mart 2023 14:14

    Oyumu Erdoğan'a vermeyi düşünüyorum ama 6284 kadının beyanı esastır maddesi değişmediği sürece hiçbir partiye oy vermeyeceğim. Kadın ters yöne girmiş beni eziyordu bana bir sürü hakaret etti bir yere gidemezsiniz polis çağıracağım deyince çağır kadının beyanı esas sen de beni taciz ettin derim diye iftira atınca polis çağıramadım.

    Yanıtla (5) (7)
  • Mamosta / 11 Mart 2023 11:49

    2018 seçimleri; ev fiyatları henüz 200 bin TL iken, otomobil; 70 bin TL iken, et; 20 TL iken, mazot; 3 TL iken, peynir; 15 TL iken, ekonomik kriz yok iken Erdoğan %51,5 almıştı. Şimdi yukarda saydığım malların fiyatını düşünün üstüne ekonomik çöküşü koyun, üstüne depremdeki yıkım ile olan mücadelede ki yetersizliği koyun. İşte böyle bir koşulda seçimlere gidilecek. Kılıçdaroğlu oyların en az % 56’sını alır.

    Yanıtla (30) (10)
  • Vatandaş / 11 Mart 2023 14:12

    Evet ekonomi kötü.peki kim çözecek.ha demekki 2018 den öncede akp vardı iyiydi ama CHP yine kötü diyordu.Ayrıca baş yılda terör,ambargo,Libya, Karabağ, Rusya Ukrayna savaşı,pandemi, sel,yangın,depremler oldu acaba millet ittifakı olsaydı ne olurdu bir düşünün.Hükümet s 400 den vazgeçse dolar hemen düşer.Akdaniz ve Suriye'den çekilse bak dolar kaça düşer ama o zaman devlet kalmaz.

    Yanıtla (5) (7)
  • Aristoteles / 11 Mart 2023 14:02

    Ülkenin el an en önemli sorunları; 1- Enflasyonla mücadele edilmemesi, sabit gelirlilerin korunmaması,2- Deprem sorunlarının çözülmemesi, önlemler 3- işleyemeyen devlet aygıtının her alanda acil ve köklü restorasyonu. Millet kaderini eline aldı,, Muhalefet sözcüleri bu sorunları nasıl çözeceklerini ortak mutabakat metninden ayrılmadan TV lerde anlatmalılar. Şarlatan iktidar beslemelerine meydanı boş bırakmadan, onların HDP vb saptırmalarına fırsat vermeden bu üç temel çözümü anlatmalılar.

    Yanıtla (19) (5)
  • ahmet naci okutan / 11 Mart 2023 09:24

    İyi rüyalar sayın yazar. Demek kadro hareketi ile yarışacak Erdoğan. Vay be ne kadroymuş daha seçim olmadan bir birlerine bir küfretmedikleri kalmış olanların kadrosu. Bekleyelim seçim gününü bakalım neler zırvalayacaksınız.

    Yanıtla (26) (61)
  • İbo / 11 Mart 2023 11:04

    Madem Havuz gazetesinin sadık bir kulusun, neden burada yorum yazıyorsun? Git bunları fırdöndü Mehmet’e yaz! Senin gibileri sever.

    Yanıtla (18) (6)
  • Okuyucu / 11 Mart 2023 11:12

    Sayin sevgili cumhurbaşkanimiz millete küfrediyor ama , küfür yemek oy vermeye sebep olmamami deyilmi.

    Yanıtla (9) (3)
  • Turgay / 11 Mart 2023 11:19

    Gerçek adınız Kerem Kınık olabilir mi? O kadar ballı maaşı kaybetmek istememiştir diye düşünerek yazdım yanlış anlamayın.

    Yanıtla (6) (0)
  • Gülümseyen / 11 Mart 2023 13:56

    Süleyman Soylu, Numan Kurtulmuş ve Devlet Bahçeli'nin birkaç yıl önce Erdoğan hakkında söylediklerini umarım hatırlıyorsunuz. İnternette bulabilirsiniz. Hani rahmetli Demirel'in gazeteciye verdiği cevap gibi: "Karşımızda idiler ve bize sövüyorlardı. Yanımıza aldık ve şimdi karşı tarafa aynını yapıyorlar.

    Yanıtla (4) (0)
  • E. K / 11 Mart 2023 13:36

    Elimizi vicdanimiza koyup dusunursek onumuzde iki secenek var: ya otokrosiye devam, yada demokrasiye donus. Uluslararsi butun olcekler Turkiye'nin her alandaki notunun hizla dustugunu gosteriyor. Bos, hamasi laflara karnimiz tok. Otokrasi (sahsim devleti) bize yaramadi. Mangalda kul birakmiyorduk. Dunya lideri, Turkiye guclu masallari depremde moloz oldu. Sapka dustu kel gorundu. Hizla demokratik degerlere donmek zorundayiz. Rehberimiz bilim olmali. Cubbeliler, sariklilar degil.

    Yanıtla (33) (7)
  • Ahmet can / 11 Mart 2023 07:03

    Sayın yazar kimse zanettmesin ki KK çok demokrat bi siyasetçi. Demokrat olan birisi 15 senedir bütün seçimlerde yenilmiş ve chp nin oyunu çok arttıramamasına rağmen chp nin başında kalmaması gerekirdi. Bu bile chp nin art niyetini gösterir. Benim gibi has milliyetçiler iyi parti ye oy verir ama kesinlikle KK na vermez. Chp kurmayları resmen KK gaza getirmişlerdir. Anketleri görmezden gelmişlerdir. Dolayısıyla chp den zinhar demokratlık beklenmez.

    Yanıtla (11) (25)
  • Kararlı / 11 Mart 2023 13:19

    Ne yani sonradan milliyetçi, ümmetçi, gerçek demokrat! Erdoğan’a mı oy vereceksin?

    Yanıtla (0) (0)
  • EbuAhmet / 11 Mart 2023 12:40

    HDP ve özellikle Demirtaş,karayılan ve pkk nın hain çetebaşılarının millet ittifakını ve milleti manipüle etme gayretlerini püskürtmeyi başarırlarsa MİLLET İTTİFAKI BU SEÇİMİ KAZANACAKTIR!

    Yanıtla (15) (8)
  • Ali İncirci / 11 Mart 2023 09:59

    Yaşım 50 üstü. Bu yaşıma kadar sol, dinci, ayrılıkcı veya milliyetçi bir lidere veya partiye oy vermedim. Bu seçimde ilk defa KEMAL KILIÇDAROPLU için sevabına oy vereceğim inşaallah!.

    Yanıtla (9) (5)
  • Ahmed 61 / 11 Mart 2023 12:36

    Birde muhafazakar partilere oymu verecektin mübarek?Sevabına "mücahit Kılıçdaroğlu"na verirsin.

    Yanıtla (5) (9)
  • karar okuru / 11 Mart 2023 09:36

    Erdogan iki kez cumhurbaskanligi yapti. Ucuncu kez secilmek icin aday olmasi anayasamiza aykiridir. Mesru degildir. Herkesi bagladigi gibi anayasa cumhurbaskanini da baglar. Cumhurbaskani anaysadan muaf degildir.

    Yanıtla (7) (1)
  • misafir / 11 Mart 2023 12:28

    Gerekçeni de açıkla da bizde öğrenelim.

    Yanıtla (1) (3)
  • Gerçek / 11 Mart 2023 10:32

    Anayasa mızı bile açık ve net yazamadılar. Kimi hukukçular ,Cumhurbaşkanı nın 3.defa aday olamayacağını söylerken, iktidardakiler aday olabilir diyorlar. Nasıl bir dönemi yaşıyoruz anlamak mümkün değil. Böyle bir "ucube" , net olmayan,tartışmalı bir Anayasa başka Ükelerde varmı bilmiyorum. Allah bu milletin yardımcısı olsun.

    Yanıtla (9) (2)
  • misafir / 11 Mart 2023 12:25

    Senin de dediğin gibi "kimi hukukçular"

    Yanıtla (4) (2)
  • Y.T / 11 Mart 2023 12:18

    Evet piskolojik üstünlük muhalefet te olabilir ama Demirel'in dediği gibi siyasette 24 saat çok uzundur nitekim bu sözün doğru olduğunu geçen hafta 6'lı masanın meselesinde gördük bu seçim 21 yılık iktidarın sonu olmasına çok yaklaşmış ama seçmenin olumlu durumda iktidarın herhangi bir atılımında oraya dönme gibi bir isteği var bunu muhalefetin unutmaması lazım bu olumlu yönelişin kıymetini bilmeli doğru ve akılcı adımlar atması lazım inşallah herkez için hayırlısı olur.

    Yanıtla (7) (3)
  • KAZICI / 11 Mart 2023 12:07

    ▪Doğru soru: Zafer, kimin değil, neyin, hangi anlayışın olmalı? ▪O ney ve anlayış: Ahlâkın, aklın, vicdanın, bilimin, vatan ve millet sevgisinin vb. hakim olduğu, hak, hukuk, adalet anlayışının olacaktır!... ▪Dolayısıyla adres belli... Kısaca; "Abbas yolcu."...

    Yanıtla (25) (4)
  • Bay Kamil / 11 Mart 2023 11:57

    Beştepe sarayı üniversite olsun. Ahlat ve Marmaris sarayları gençlik kampı olsun. İstanbul'daki saraylar kültür ve halk eğitim merkezi olsun.

    Yanıtla (29) (6)
  • Bay Kamil / 11 Mart 2023 09:12

    Şu ana kadar 3 anket açıklandı. "Kazanamayacak aday" ortalamada % 55 görünüyor." Adam çadırda kalmaya başladı, yakında %60 a yaklaşır. Erdoğan ise Hüdapardan sonra dün Yeniden Refah ın kapısını aşındırmaya başladı. Yakında Cumhur' daki parti sayısı 6 yı geçer. Ayrıca Mehmet Şimşek reddedince kendine İbrahim Kalın ve Hakan Fidan gibi " toplumda karşılığı olan" yardımcı arıyor. Bu derin devlet kafasıyla günün sonunda Ekmeleddin beyin oyuna ulaşamazlar.

    Yanıtla (34) (11)
  • Bay Kamil / 11 Mart 2023 11:56

    Sevgili Troller şimdiye kadar yaptığınız ne kadar yanlışlık, yolsuzluk, kötülük varsa muhalefete yüklediniz. Fetöyle kolkola girdiniz, suç muhalefetin, depremde yıkılan binaların suçu muhalefetin, utanmadan geçen gün biri muhalefet müdahalede geç kaldı bile dedi yaw. İmar yolsuzlukları zirve yaptı, suç KK. Adam 40 yıllık birikimiyle kızına 2018 de ev aldı,milyon dolarlık daire aldı diye iftira attınız. Adamcağızın dairesini 100 bin dolara yandaş gazeteciye kelepir fiyata sattırdınız utanmadan.

    Yanıtla (13) (3)
  • birokur / 11 Mart 2023 11:53

    İktidar mensuplarının bu hırsı herhalde vatan millet sevgisiyle açıklanamaz. Vatan millet sevgisini biraz başkaları göstersin. Acaba iktidarda iken hesap veremeyeceği bir şeyler mi yaptı bunlar diye düşünüyor insan.

    Yanıtla (21) (6)
  • Erzurumlu / 11 Mart 2023 10:19

    Anlamadığım şey, kişinin kendisi bile inanmadığı şeyleri neden yazsın ki?

    Yanıtla (6) (5)
  • okur / 11 Mart 2023 11:49

    Nereden biliyorsunuz inanmadığını. İnsanda biraz tevazu olmalı.

    Yanıtla (2) (1)
  • musto / 11 Mart 2023 11:48

    Namazda gözü yok ki..Ezanda kulağı olsun...Bu iktidar hiç bir zaman bu ülkenin derdine derman olmadı..Seçim kazanmak İÇİN ilk yaptığı icraat kamu kaynaklarıyla görsel ve yazılı basını ele geçirmek oldu..Binlerce gazeteci kılığına bürünmüş beyaza kara diyen insanlarla cemaat ve tarikatlarla iş tuttu..Ülkeyi cehenneme çevirdi, ben siyasetle ilgilenmiyorum diyerek kuzu postuna bürünmüş masumu oynuyor...

    Yanıtla (24) (10)
  • bruno 3 / 11 Mart 2023 11:46

    Aci ve kederde, sevincte ve uzuntude bir ve beraber hareket etme yetenigimizi kaybettik ve artik bir toplum degiliz maalesef. Sadece bireylerden olusan, herkesin sadece kendi derdini ve gelecegini dusundugu, yanindaki ve yoresindeki ne yapar, ne yer ne icer diye hic dusunmedigimiz kuru bir kalabaligiz sadece. Bir topluluk icinde yalniz ve bir basina kalan bireycikler. Sadece kendi cikarini dusunen ve baskalarini dusunuyormus gibi rol yapan figuranlar...

    Yanıtla (5) (7)
  • Adil Haksever / 11 Mart 2023 00:20

    Kılıçdaroğlu, konuşmasında mantıki silsile ve bütünlük konusunda oldukça zayıf. Erdoğan sıkıştırdıkça cevaptan aciz kalacak olması ciddi anlamda dezavantaj

    Yanıtla (11) (47)
  • İbrahim Hanif / 11 Mart 2023 02:50

    Madem öyle, yüreği yetiyorsa, reis çıksın ekranlara K.K. ile yüz yüze tartissin. Tüm medeni ülkelerde olduğu gibi. Ama buna asla gelmez; çünkü, kendisini artık iyi tanıyoruz.

    Yanıtla (14) (2)
  • Düşünceli / 11 Mart 2023 08:17

    Yok, bu tespitinize katılmak mümkün değil. Erdoğan’ın ses tonunu, tarzını daha çok beğenebilirsiniz- o konuda diyeceğim olmaz, bu nihayet zevk meselesi. Ama Kılıçdaroğlu”nun konuşmalarında mantık zinciri gayet net; mantıki tutarsızlık nedeniyle ciddi zorlanabilmesi pek zor olur.

    Yanıtla (9) (2)
  • özgür / 11 Mart 2023 10:45

    Erdoğan promter olmadan 10 cümle kuramaz. Kılıçtaroğlu defalarca tv de karşılıklı konuşma için çağırdı. Ama gelmedi… Seçilmiş gazecimsilerin eline önceden verilmiş soruları promterdan okuyarak cevaplarken bile tekliyor, arkadan sufle veriyorlar ...

    Yanıtla (7) (0)
  • Turgay / 11 Mart 2023 11:45

    Tayyip'in önünden promteri alın duyacağınız tek söz küfürdür çünkü dağarcığında sadece o var. Bunu hemen anlayanda merhum Erbakan olmuştu adam ne de olsa makina mühendisi üstelik de profesör.

    Yanıtla (9) (0)
  • bruno 2 / 11 Mart 2023 11:43

    20 yil boyunca keyfiniz yerindeydi ama kendiniz disinda aci ceken, is bulamayan, atanamayan ya da aldigi maasla gecinemeyen, ucretli ogretmen olarak calistirilan ve sigortasi eksik yatirilan milyonlari umarsamadiniz diyorum. Ne zaman siz de gecinememeye basladiniz, o zaman bas bas bagirdiniz diyorum. Evet ne yazik ki empati yetenegimizi kaybettik, bize dokunmayan yilan bin yil yasasin dediniz diyorum.

    Yanıtla (11) (9)
  • Karar okuru / 11 Mart 2023 11:30

    Arkadaşlar,Adam kazandı demenize yuvarlak hesap 60 gün kaldı.Bu 60 günde kendinizi kandırarak bir miktar sevinmenizi anlayışla karşılıyorum.Sonuçta hepimiz insanız.Sizin de morale, motivasyona ihtiyacınız var. Hem sonra insan hayal ettiği müddetçe yaşar. Kılıçdaroğlu'nu Cumhurbaşkanı olarak hayal etmenizin kime ne zararı olacak?

    Yanıtla (10) (24)
  • Ahmed 61 / 11 Mart 2023 07:59

    Trabzonspor Sporun karşisında amatör küme takımınin nekadar şansi varsa sayın Kılıçdaroğlununda Reisin karşisinda okadar şansi var.

    Yanıtla (12) (39)
  • Muammer / 11 Mart 2023 10:16

    Ahmed 61, buraya kadar. Artık sizlerden iyi bir muhalefet görevi yapmanızı bekliyoruz.Bye!

    Yanıtla (11) (3)
  • Karar okuru / 11 Mart 2023 14:11

    Muammer,2 ay kadar sevinmenizde bence hiç bir sakınca yok.

    Yanıtla (2) (1)
  • Adnan / 11 Mart 2023 10:32

    Senin reis gemiyi Trabzon'daki kayalıklara çarpmış gemi su alıyor.

    Yanıtla (9) (4)
  • Turgay / 11 Mart 2023 11:29

    Aslında benzetmeniz güzel reis geçen senenin Trabzospor'u gibiydi şimdi ise bu senenin Trabzonspor'u gibi.

    Yanıtla (7) (1)
  • Koloğlu / 11 Mart 2023 08:23

    Başörtüsü ile ilgili düzenleme mecliste bekliyor neden? Sosyal medyada başörtüsü yasağı geri gelecek şeklinde yoğun bir dezenformasyon var.

    Yanıtla (8) (5)
  • Turgay / 11 Mart 2023 11:27

    Buna hala inanan var mı? Hadi diyelim CHP teklif etti ki olmaz hangi parti destek verir.

    Yanıtla (2) (1)
  • Tüti / 11 Mart 2023 09:01

    Sayın yazar, ittifakın en büyük ikinci partisi bile “kaybedecek aday” olarak gördüğü Kılıçdaroğlu’nu siz nasıl kazanacak diye söyleyebiliyorsunu? Not: meral Akşenerin masayı millet mi getirdi yoksa yaşar okuyanın verdiği dosyadaki bilgiler mi Mustafa bey?

    Yanıtla (15) (42)
  • Turgay / 11 Mart 2023 11:25

    O dosyalar yeni mi ortaya çıktı? Öyle derdi olan biri giderdi Tayyip'in yanına valla sarayın dış kapısında karşılanırdı. Kılıçdaroğlu kazanamayacak aday değildi diğer 2 başkana göre kazanma olasılığı daha az olandı. Ama öyle görünüyor ki Tayyip'i gönderecek yakında hepimiz bir zamanların meşhur şarkısının sözlerinin değişik halini göreceğiz ."Güle güle sana yolun mahkeme olsun güle güle sana seni avukatların korusun ..." gibi.

    Yanıtla (5) (1)
  • tahsin fatih ozorhan / 11 Mart 2023 11:12

    1-18 ay onceneden oldugu ekonomik cokuntu ve bunun devam sureci iktidar icin depremden daha yikici oldu unutmus gibisiniz.2-hic bir anket calismasinda erdoganin kazanma ihtimali neredeys yok iken sinirda imis gibi degerlendirmeniz kuskulu gibi 3- yazinizin sanki bir perde arkasivar gibi izleyip gorecegiz

    Yanıtla (10) (5)
  • Çalek / 11 Mart 2023 07:23

    Zorlama ile gelen birliktelik !.......

    Yanıtla (8) (15)
  • okur / 11 Mart 2023 11:08

    Cumhur ittifakı değil mi? Daha önce birbirine hakaret edenlerin bir araya gelmesi için epey zorlayıcı nedenler olması lazım.

    Yanıtla (8) (1)
  • Kul Hakkı / 11 Mart 2023 11:05

    Bu kadar adaletsizlikten, hukuksuzluktan ,kibirden , aşağılamaktan ,kul hakkı yemekten ve partizanlıktan sonra , milletin büyük çoğunluğu akp ile yol yürümeyecektir.

    Yanıtla (23) (9)
  • H.Bulat / 11 Mart 2023 01:40

    1.Tur 45 Erdoğan 55 Kılıçdaroğlu Yinede en iyisini bilen Allah(cc) dır.

    Yanıtla (37) (14)
  • Essah mı / 11 Mart 2023 02:14

    Sanırım sen kendini darı ambarında sanıyorsun.Allah size de siz gibi chpkk lilara da fırsat vermez inşaallah.Recep Tayyip ERDOĞAN 60 keMAL 40 dircektin sanırım

    Yanıtla (6) (36)
  • okur / 11 Mart 2023 08:53

    Iktidarın kendi kitlesini ne hale getirdiğini gösteren bir örnek. Dil, üslup, edep, kibir ve karşındaki hakir görme. Yukarıdan aşağı hep aynı sağlıksız ruh hali. Sorsan ülke yönetiyorlar.

    Yanıtla (23) (4)
  • Turgay / 11 Mart 2023 11:39

    Kardeş kusura bakma da asıl senin ki aç tavuk durumu olmuş. Tayyip en kuvvetli zamanında bile % 52.8 alabildi.

    Yanıtla (8) (0)
  • Düşünceli / 11 Mart 2023 08:09

    Allah akıl vermiş ki tercihlerimizi kendimiz düşünerek yapalım. Artık falancayı mı filancayı mı seçmeyi de Allah’a bırakmayalım!

    Yanıtla (8) (0)
  • misafir / 11 Mart 2023 10:44

    Hayali cihan değer!!!!!!!

    Yanıtla (2) (0)
  • Mehmet Akif Büyükdere / 11 Mart 2023 10:36

    Kaos ve koalisyo0nla seçim kazanılmaz altılı masanın bir daha ne vakit kavga edeceklerini bilmiyoruz . Anadoluda kavgalı eve kız verilmez

    Yanıtla (5) (10)
  • Hatemi / 11 Mart 2023 07:37

    2018 den sonra çok şey değişti AKP,İstanbul ve Ankaralıların kaybetti.adana mersin ve antalyayu kaybetti yani en az 25 milyon nüfus MHP eridi İyi parti güçlendi Deva ve gelecek akpsrtiden koptu Hdp güçlendi Ekonomi başaşagi Ve deprem Gitti gidiyor AKP ve tek adam Bundan sonrasına odaklanması Millet ve millet ittifakı projeler ve yeni projeler üretmeli. Kimsenin yanında yaptığı kar kalmamalı. Bu saatten sonra yurddisina servet kaçırılır, takib edilmeli.

    Yanıtla (24) (7)
  • misafir / 11 Mart 2023 10:34

    "Millet ve millet ittifakı projeler ve yeni projeler üretmeli. " Ne zaman .Seçimden sonra mı?

    Yanıtla (2) (4)
  • Gariban. / 11 Mart 2023 10:19

    50 yaşına geldim hep aynı durum hiç değişmedi gelen gideni arattı hepsi ekonomiyi berbat etti Sadece Erbakan hariç

    Yanıtla (5) (6)
  • Gariban. / 11 Mart 2023 10:17

    Bu seçimi tek belirleyecek kesim midesi cebi tenceresi olanlar bir de buna depreme yakalananlar eklendi ve bu konuda da AK Parti maalesef çok şanssız durumda ekonomiyi berbat etti deprem konusunda da çok bir şey yapamadı.

    Yanıtla (8) (5)
  • mustafa kırış / 11 Mart 2023 10:16

    Sayın Yazar, yıllardır yazıyorsunuz herhalde toplumu az çok tanıyorsunuz. Huyu suyu değerleri birbirinden farklı , Bidon' un talimatı ile biraraya gelmiş, ortak özellikleri Edoğan gitsin -Bidon öyle emrediyor- olan bu 7 (YEDİ) kişi bir koltuktan devleti nasıl yönetecek. Siz böyle bir şeye gerçekten inanıyor musunuz?

    Yanıtla (8) (16)
  • Yorumcu / 11 Mart 2023 10:15

    Bence Erdoğan bu seçimlerde aday bile olmayacak, kendi yerine bir isim sürecek aday olarak. Anketleri ve sokaktaki durumu çok iyi biliyor,..

    Yanıtla (7) (5)
  • Okur / 11 Mart 2023 10:11

    Bir tarafta propaganda medyası ile uyuşturulmuş, gerçeklerden kopmuş, hayattan vazgeçmiş seçmenler var. Diğer tarafta aklı ve vicdanı ile hareket eden, kendisine sunulan troll argümanlarının farkında olan, kendisinin ve ülkenin geleceğine umutla bakan seçmenler var. İkinci grubun çoğunlukta olması gerekir artık.

    Yanıtla (12) (1)
  • Karar okuru / 11 Mart 2023 10:05

    Bu ucube koalisyonla değil Türkiye gibi büyük bir ülke, orta ölçekli bir köy bile idare edilemez. Altılı masadakilerden her biri ayrı ayrı köylerden adaylıklarını koysalar bir-ikisi dışında hiç birisi muhtar bile seçilemez

    Yanıtla (10) (12)
  • Takipci / 11 Mart 2023 10:01

    Esk Turkiyede Milli Piyango, Kizilay, YSK gibi kurumlara guven tamdi, Yeni Turkiyede hepsi hayal oldu. Onumuzdeki secimde en onemli konu Secim Guvenligi, bu nasil saglanacak? YSK parmak boyasini reddetti, dogal olarak endise edenler artti. Nedense bu endiseleri muhalefette sadece IYIP dile getiriyor, digerleri suskun, neden? Bu konuda tecrube sahibi olduklarina inandigim Sn Davutoglu ve Babacana onemli gorevler dustugunu dusunuyorum.

    Yanıtla (10) (1)
  • orcan tanyalçın / 11 Mart 2023 10:00

    Hükümet, Gösteriş, Beka Sorunu, Din İstismarı vb kurgular üzerinden hurafeye alışık topluluklara oynarken, İktidara aday olan ittifak ,ülkenin gerçek tablosunu ve izlenecek yolu ortaya koymaya çalışacak. Türkiye otokrasi ile demokrasi arasında tercihini yapacaktır. Biat, boyunduruk altına girmek ya da özgür olmak. Bence asıl hikaye birikerek gelmiş sorunlar nedeni ile seçimler sonrasına ertelenmiştir.

    Yanıtla (6) (1)
  • Okur yazar / 11 Mart 2023 07:59

    Erdoğan ilk turda kaybeder. Bir sonraki 2028 deki seçime anayasal olarak da hak kazanmış olur. Krizle geidı krizle gidiyor Bay Erdoğan.

    Yanıtla (26) (6)
  • Karar okuru / 11 Mart 2023 09:56

    Anayasada ara verince tekrar aday olabilir diye bir hüküm bulunmuyor

    Yanıtla (2) (0)
  • Ali İncirci / 11 Mart 2023 09:55

    Akıllı ol, önce kendi ülkenin dirlik/düzenini, refahını, toplumsal barışını sağla, halkını kutuplaştırma, ki, "sefere çıktığında(!)" seni sırtından bıçaklamasın:)). Dünyaya nara atışların; cebinde kuruşu olmayan, etrafındakilerin şerrinden korkup pırstığı, ceketi omuzunda, elinde falçatası, ayakkabının arkasına basıp nara atan cahil kabadayının tavrıdır. KK Türk siyasi tarihinin en dürüst adamıdır, adalet/hak/hukuk/özgürlük gelirse HAKK'a en büyük hizmeti yapar, ona oy vermek %100 caizdir.

    Yanıtla (8) (4)
  • O aslan / 11 Mart 2023 09:47

    Ben öğle demiyorum sayın Karaalioğlu. Adalet özgürlük liyakat mi daha yakın,. Yoksa Afganistan mi daha yakın

    Yanıtla (7) (1)
  • Ahmet Turani / 11 Mart 2023 09:36

    Sayın okutan sanırım siz 20 yıllık rüyadan utanacaksınız. Artık trollerinizde işe yaramayacak gibi

    Yanıtla (5) (1)
  • Ts lu / 11 Mart 2023 09:23

    Akp ye geçmişte verdiğimiz " oy" lar," oooooyy oooooy" oldu.heryerde depremde insanların çaresizliği çarşı pazar kasap market peynir süt kıyma bakliyat doğalgaz tüm faturalar.bunu bilen gören vatandaş nasıl oy verir. Bence vermemeli.

    Yanıtla (36) (9)
  • İbo / 11 Mart 2023 09:13

    Korku dağları sardı. Melih Gökçek seçimin kaybedileceğini anladı. Milletvekili olmak için, Tayyip’e yalvardı, fakat kabul görmedi. Aklı sıra dokunulmazlık zırhına bürünmek istiyor. Yargıda hesap vereceği günlerin yaklaştığını parsel parsel biliyor.

    Yanıtla (41) (7)
  • Sedat F. / 11 Mart 2023 09:04

    Erdogan bu defa karsinda bir" Millet Tusunamisi" oldugunu görüyor..Belki de ilk defa gercek bir secimi yasayacak,At'in kolayca ve zig-zagla Üsküdar'a gecemeyecegini herhalde bu defa anladi.At denince aklima geldi ,yabanci devlet adamlari geldiginde yapilan "Atli konvoy"Showundaki atlarin Hollanda'dan satin alindigi ve bir tanesinin degerinin 70 bin Euro oldugunu dün ilk defa duydum,bir kere daha ne kadar itibar budalasi oldugumuzu tekrar tekrar anladim.

    Yanıtla (31) (6)
  • abdullah / 11 Mart 2023 00:28

    masanın hiçbir üyesine güvenmiyorum. başaramayaklar. yel kayadan birşey koparamaz. bunu siz de çok iyi biliyorsunuz. neyse birşey kalmadı şunun şurasında.

    Yanıtla (18) (64)
  • Karar / 11 Mart 2023 02:32

    Bu sefer kazın ayağı öyle değil. Göreceğiz bakalım.

    Yanıtla (10) (3)
  • Serdar / 11 Mart 2023 04:18

    Ben de iktidara güvenmiyorum. Rusları seviyorum ama Putin’i sevmiyorum, vatandaşı olduğum ülkede adil bir şekilde yargılanmak istiyorum. Sadece konuştuysam , neden yargılanıyorum???

    Yanıtla (9) (0)
  • Okur yazar / 11 Mart 2023 07:31

    Niye aynı insanı 20 senedir seçelim. Değişim iyidir. Aksi çok ciddi bir ekonomik buhran.

    Yanıtla (11) (3)
  • okur / 11 Mart 2023 09:04

    Ne birileri kaya ne de diğeri yel. Kim kazanır şimdiden kestirmek zor. Ama sizlerin buralara gelip bu şekilde yorumlar yapıyor olmanız bile endişenizin göstergesi.

    Yanıtla (8) (3)
  • okur / 11 Mart 2023 00:18

    erdoğan ilk turda kazanır.

    Yanıtla (16) (67)
  • Müstakim / 11 Mart 2023 03:43

    Bu kızılay ve afad entrikaları ile zor. Depremin enkazı ile birlikte kaldırılacaklar.

    Yanıtla (12) (1)
  • okur / 11 Mart 2023 08:47

    depremle geldiler, depremle gidecekler...

    Yanıtla (13) (2)
  • Karar Okuru / 11 Mart 2023 08:23

    Muhalefetin psikolojik üstünlüğü yakaladığı için Erdoğan mitingsiz seçim yapma kararı aldı belki de.

    Yanıtla (19) (5)
  • Namütenahi / 11 Mart 2023 07:49

    Sayın Yazar , keşke temennileriniz yerine tahminlerinizi yazsaydınız veya bira kutusu üzerinde fotoğraflanan türbanlı kızları... en azından millet ittifakı kalemlerinin özeleştiri özelliği de varmış der , kendimizi kandırırdık....

    Yanıtla (10) (20)
  • Okur / 11 Mart 2023 07:41

    Türkiye' nin kaderini 40 yaş altı gençlik değiştirecektir. Güzel günler göreceğiz Allahın izniyle...Geliyor gelmekte olan, gidiyor gitmekte olan...

    Yanıtla (24) (12)
  • Vatandaş / 11 Mart 2023 07:39

    "Pinokyo" ve saz arkadaşlarının orkestra şefi batı ve abd, tezgahladiğı "organize kötülük" serisinin devamını çok istiyor. Arap baharı projesini Tr ye ile taçlandırmak tek hedefi. Biliyoruz.

    Yanıtla (12) (3)
  • Misafir / 11 Mart 2023 06:56

    Aç tavuk kendini darı ambarında sanırmış. Kör gözleriniz sadece kafanızın içindekini görüyor. Merak etme millet senin martaval attığın gibi görmüyor.

    Yanıtla (9) (16)
  • Fani / 11 Mart 2023 06:46

    Uzlasma kulturu olmayan yerde ot biter, yaptim oldu ,daha ne istiyorsunuz, oturun oturdugunuz yerde derler be kardesim. Uretim, paylasim,ozgurluk,adalet ve sistem icin egitim sart efendim.

    Yanıtla (14) (1)
  • TB / 11 Mart 2023 06:30

    Kılıçdaroğlu çadırda, Erdoğan sarayda! Biz bu farka oy vereceğiz. Fark çok büyük! Kazansa da kaybetse de çok büyük. Rabbimiz, iyi insanların işini rast getirsin…

    Yanıtla (36) (6)
  • Özer / 11 Mart 2023 05:41

    Muhalefet sandıklara sahip çıkarsa seçimin galibi belli hdp herhalde cumhur ittifakını desteklemez. %25 chp %15 iyi parti% 12 hdp deva %4 gelecek %3saadet %1 kendi tahminim%60 isterseniz beş puan düşün. Manzara aynen böyle.

    Yanıtla (22) (5)
  • Özer / 11 Mart 2023 05:20

    Kızılay çiftlik afad çiftlik yeşilayın çiftlik olmuş soran eden denetleyen yok. Herkesin bildiğini okuduğu sistem. Depremde denetimsiz ligin acı faturasını öğrendik. 130 milyar dolar nerede diye sorunca hesap çıkıp hesap veremediler. Soru pankartları ıda anında indirdiler. Halka kapalı sistemle buraya kadar.

    Yanıtla (21) (4)
  • Özer / 11 Mart 2023 05:11

    85 milyonluk bir ülkenin tek adamla yönetilmeyeceğini hele hesapsız kitapsız denetimsiz lik muhalefetin sorularına cevap vermeme gibi keyfilik leri görünce halk bence artık bu sistemden ümidini kesti.

    Yanıtla (16) (3)
  • Serdar / 11 Mart 2023 04:04

    Mustafa bey, durum ne olursa olsun, bu ülke halkının onda üçü Erdoğan’a oy verir. Onlar hakkında bir analiz yapmaya gerek yok. Yüzde 35 le geldi, yüzde 35 le gidecek. Bence, saraylarını turizme açalım. Turistlerden önce, bebelerimize gösterelim.

    Yanıtla (19) (2)
  • SG / 11 Mart 2023 03:42

    Öyle saçma öyle sacmaki YSK KARARLARINA İHTİRAZ HAKKI YOK.İBB SEÇİMİ Dört oydan biri sahte olarak kabul edildi seçim yenilendi ve sahtekarlık yapan bulunamadı .Artik ustalık dönemini yaşıyorlar.İki buçuk milyon Mühürsuz oy kabul edildi.DİKKAT TEHLİKE GECMEDİ.

    Yanıtla (21) (3)
  • tavşan / 11 Mart 2023 00:24

    Kızılay başkanının üç yüz bin TL maaş aldığı söyleniyor. Halk soğukta tir tir titrerken de çadır satıyor. Böyle bir kadro yarattığı için bile Erdoğan'ın gitmesi gerekiyor.

    Yanıtla (55) (9)
  • tavşan / 11 Mart 2023 01:52

    bu yazıyı beğenmeyen neden beğenmemiştir açıklayabilir mi. mantıklı bir nedeni var mı?

    Yanıtla (26) (4)
  • Müstakim / 11 Mart 2023 03:35

    Açıklayamazlar. Çünkü bu satırları okuyup garabet sistem aleyhine yazılanları beğenmemek için ücret alıyorlar. Sayıları azaldı. Ekonominin kötülüğü sayılarını azaltmış olmalı.

    Yanıtla (18) (2)
  • Liyakat / 11 Mart 2023 03:23

    Umarım AKP kaybeder. Ama bunca şeye rağmen hala 40 ın üstünde veya civarı oyu var ya.. Muhalefet muhalefet.. Kazanırlar umarım ama iktidarlarında ne kadar beceriksiz.. Halka ulaşmayan kadro varsa uzaklaştırsınlar.. Hiç bir görev vermesinler.. Hele mv. Aslaaa...

    Yanıtla (12) (2)
  • Şaban Ty / 11 Mart 2023 02:55

    Kardeşim Davutoğlu dinledim, evet adam çok hatalar hatta ...şeyler yaptı insandır hatasız kul olmaz. Erdem hatada ısrar etmemektir. Ve affetmektir. Adam doğru konuşuyor. Binali Yıldırım adı için üniversite yapıldı diyor günahtır ayıptır sülüklüktür.

    Yanıtla (16) (2)
  • Muammer / 11 Mart 2023 02:55

    Sorunun kendisi olanlar, çözümün bir parçası olamazlar.

    Yanıtla (8) (0)
  • Zahir / 11 Mart 2023 02:31

    Derme çatma bir ittifak masası ülkenin agır sorunları ile degil koltuk kapma kavgaları ile zaman kaybedecek biri bitmeden başka bir çatlak ile ugraşacaklardır.Fazla sürmeyecek dagılacaktır.KK ne kadar toparlamaya ugraşsada oda sonunda havlu atacak ve siyaset sahnesinden silinecektir.Görünen köy kılavuz istemez.

    Yanıtla (4) (15)
  • Ayak Takımı / 11 Mart 2023 02:30

    O veya bu sebepten ülke birr 5 yıl daha tek adam modeliyle yönetilmeye devam edilecekse de o adamın erdoğan olmaması gerektiği kesin. Karne ortada. Kampanyasında söyleyebileceği tek şey ben gidersem ölüm gelir, sıtmaya razı olun. Bakalım millet faraziyeye inanıp sıtmaya razı olacak mı.

    Yanıtla (11) (3)
  • karar okunur / 11 Mart 2023 02:12

    Sokak röportajlarında; başörtülü genç bir kadın „Müslümanlar başa gelmesin“ dedi tek tek gerekçelerini saydı. Genç bir adam „Düşündüğümü söylemekten korkmak istemiyorum“ diyor. Birisi ders verir gibi çıkmaz sokağa girmiş ekonomiden yakındı. Başka birisi kısaca „hükümet umut vermiyor“ dedi. Mağdur olan millet kimi istemediğini biliyor. Bu sefer Erdoğan'ın tek rakibi kenetlenmiş halk kitlesi.

    Yanıtla (26) (6)
  • M.Ak / 11 Mart 2023 01:57

    Millet ittifakının 72 saatlik yokluğunun oluşturduğu olumsuz atmosfer 73. saatte birden tersine döndü. Ve memleketimizin demokrasisi boyut değiştirip çağ atladı, Bu nasıl bir bakış açısıdır. Memleketimizin tüm sorunlarının cevap anahtarı seçim gününü galibiyetle bitirende. Biz bu ucuzcu bakış açısını terketmedikçe birileri bize seçmemiz için her zaman birini pazarlayacaktır. Soru basit.Bu bu kişiyi neyi elde etmek üzere destekliyor. Cevabınız sizde kalsın.ama bir şartla! Dürüst o

    Yanıtla (8) (37)
  • karar okuru / 11 Mart 2023 01:19

    Bu denetimsiz sistemden kurtulmak lazım. kimse hesap vermiyor. kamu parasının nereye nasıl harcandığı bilinmiyor. sorunca, ticari sır deniyor, sana ne deniyor, sana mı hesap vereceğim deniyor. işimiz var deniyor.

    Yanıtla (55) (13)
  • Karadeniz / 11 Mart 2023 01:04

    2017 de mecliste çıkan kanunu yok sayarak ,muhursuz oylari gecerli sayip erdoğani kurtaran YSK bu kez aynı cesareti gösterecek işler yapabilir mi? Muhalefet ibb seçimlerindeki organizasyonu tekrarlarsa yapamaz.millet ittifakının son krizi halletmesi halk üzerinde itibarını arttırmış olup,6 liderin sorunları çözmede başarılı olacağına inandırmıştır.oysa cumhur ittifakındaki 4 partinin ne yaptiklari belli değil. Cephede bir olan muzaffer olacaktır.

    Yanıtla (30) (13)
  • Özer / 11 Mart 2023 00:39

    İktidarın onbeş yılı ak partinin en başarısız yıllarıdır.sebebi açık mhp ile ittifak kendi güçlü adamlarınısaf dışı bırakması muhalif medya ya yapılan baskılar. Yükselen enflasyon yükselen kur ve depremde görülen başarısızlık hantal hızlı hareket edemeyen bir yapı Erdoğan ın bu seçimi kazanması sürpriz olur çünkü banko apaçık Kk.

    Yanıtla (34) (13)
  • tavşan / 11 Mart 2023 00:36

    Birlik ve beraberliğe muhtaç olduğumuzuz bugünlerde diye başlayan konuşma yaptığım hataları yüzüme vurma akçalı işleri karıştırma hak ve hukuk isteme demekten başka bir şey değildir

    Yanıtla (38) (6)
  • tavşan / 11 Mart 2023 00:28

    HDP ile görüşülmesini beka meselesi yapanlar yarın Öcalan'la ortaklık yapabilirler Daha önce yaptılar televizyonlara çıkarttılar yine yaparlar.

    Yanıtla (32) (8)
  • tavşan / 11 Mart 2023 00:27

    İhalelerin neden aynı firmalara verildiğini neden aleni ihale yapıldığını sorgulamayan İslamcılar ahlak dersi vermeye kalkıyorlar. Devletin yani halkın parasını ona buna peşkeş çekmenin ahlaki bir sorun olduğunun farkında değiller.

    Yanıtla (35) (10)