Yerel seçim Erdoğan için niye çok önemli?

Yerel seçimde kimin nereyi kazanacağını tayin edecek olan, genel seçimlerde yenilgiye uğrayan muhalefet partileri ve muhalif seçmenin siyasete dönüş yapıp yapamayacağıdır. Bir anlamda, toparlanamayan muhalefetin mevcut beş yıla ilaveten sonraki beş yılı da iktidara hatta -son dönemi gibi görülse de- doğrudan Erdoğan’a bırakıp bırakmayacağı buna bağlıdır. Zaten önemli olan yerel seçimi, daha önemli kılan unsur budur.

Muhalefet için 2019’da bazı büyükşehirleri ve bilhassa İstanbul’u kazanmak Türkiye’yi; yani Cumhurbaşkanlığını ve genel seçimi kazanmak için bir imkandı. Rüzgar hiç olmadığı kadar muhalefet lehine esiyordu. Ama başaramadılar; İstanbul’u alan Türkiye’yi alamadı.

***

Dolayısıyla yeni bir siyasal denklem ortaya çıktı: İstanbul’u alan Türkiye’yi alamadığı için, Türkiye’yi alan dönüp İstanbul’u alabilir ve ardından tekrar Türkiye’yi alabilir.

Eğer bu sıralama gerçekleşirse Ak Parti ve Erdoğan için sonraki genel seçimler çok erken bir tarihte, yerel seçimin hemen ertesi gününde kolaylaşacaktır. Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın 28 Mayıs akşamı seçimi kazanır kazanmaz İstanbul seçimi kampanyasını başlatmasının bir sebebi bu koltuğun icrai önemiyle ilgiliyse bir sebebi de bu yolla siyasi rakiplerini diskalifiye etme yolunun açılacak olmasıdır. Kazanırsa, hatta bırakın diğer şehirleri sadece İmamoğlu’na karşı bile kazanabilirse bu Erdoğan’a muazzam bir imkan sağlayan kırılma noktası olacaktır. Sık kullandığı “Tarihi seçim.. Milat” sözü bu durumda kesinlikle isabetli olacaktır. Çünkü, kazanmanın sunacağı siyasal fırsat gerçekten benzersiz…

Aday belirlemede bu kez daha titiz davranması ve ağırdan almasının sebebi bundandır. Yanlış bir isimle fırsatı kaçırmak istemiyor.

***

Erdoğan, İstanbul öncelikli olmak üzere yerel seçim için zindeliğini hiç kaybetmemişken muhalefette dinamik bir görüntü olduğu söylenemez. CHP, genel başkan değişikliğiyle seçmenin değişim talebine en azından bir cevap vermeyi başardı ama seçimi kazanmanın yeter şartı bu değil. İyi parti kopmuş ve muhalefette ittifak dağılmış durumda… Cumhur İttifakı güçlenirken, Ekrem İmamoğlu ve Mansur Yavaş seçime ittifaksız girmek gibi son derece heyecan verici! bir yönteme mecbur kalmış bulunuyor. İki isim de hala avantajlı durumda olmasına rağmen ittifak yoksunluğu yabana atılacak bir risk değildir. Önlerindeki tek çıkış; özellikle İstanbul’da kazanabilmek için tabanda ittifaktan; yani seçimi referanduma çevirmekten geçiyor.

***

Bu noktada da baştaki soruya dönüyoruz: Muhalefet seçmeni, 14/28 Mayıs psikolojisinden çıkıp siyasete dönecek mi? Geri dönüş olmazsa iktidarın önünde dikensiz gül bahçesi sayılabilecek rahat bir dönem açılacaktır. Ekonomi ve asayişte sergilenen olumlu adımlar da buna eşlik etmeye devam ederse yeni dönem uzun yıllar sürebilir. Muhalefetin değerlendiremediği İstanbul faktörü iktidarın elinde eski önemini böylece kazanabilir.

Elbette iktidarın işi de kolay değil.

Başta Ankara, İstanbul ve CHP’nin yönettiği diğer büyükşehirlerde seçmen 2010 referandumundan beri muhalif karakterini koruyor. Tek başına bunu muhafaza etmek de bir motivasyondur. Öte yandan, İmamoğlu ve Yavaş’ın siyasi yönleri güçlü ve iyi kampanya yapabiliyorlar. Ellerinde konuşacak, kendilerini engellemeye yönelik yaşanan çok sayıda iktidar baskısı örneği var ve buradan hareketle iki şehrin yeniden iktidara geçmesinin genelde doğuracağı siyasi sonuçları anlatabilecek siyasi kapasiteye de sahipler. Güçlü bir çağrıyla havayı değiştirebilir ve seçmeni sürece erken dahil edebilirler.

YORUMLAR (132)
YORUM YAZ
İÇERİK VE ONAY KURALLARI: KARAR Gazetesi yorum sütunları ifade hürriyetinin kullanımı için vardır. Sayfalarımız, temel insan haklarına, hukuka, inanca ve farklı fikirlere saygı temelinde ve demokratik değerler çerçevesinde yazılan yorumlara açıktır. Yorumların içerik ve imla kalitesi gazete kadar okurların da sorumluluğundadır. Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır. Özensizce belirlenmiş kullanıcı adlarıyla gönderilen veya haber ve yazının bağlamının dışında yazılan yorumlar da içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır.
132 Yorum
  • Karar okuru / 23 Aralık 2023 18:03

    Keşke Dünya'yı uzaylılar işgal etse. Tüm iktidarlara son verseler. İktidar hırslıları hırslarından çıldırsa. Ve herkes uzaylıların "yasa"larına göre "sıradan" yurttaşlar olarak yaşamak zorunda kalsa. İktidar hırslılarının iktidarlarını kaybedip üzüntülerinden kahrolduklarını görmek herşeye değer.

    Yanıtla (2) (0)
  • OkurM / 23 Aralık 2023 23:41

    Sonra Cem Yılmaz gibi "bu mu kardeşim uzaylılık yaa?!" Diye isyan etme

    Yanıtla (0) (0)
  • okur / 23 Aralık 2023 23:30

    hiç merak edilmesin iyi parti tabanı gene mansur beyi,imamoğlunu destekliyor.eğer aksi olursa iyi parti biter.

    Yanıtla (0) (0)
  • haluk d / 23 Aralık 2023 22:55

    Ozgur özel degisim istedi ve orta seriti boş bıraktı sol serite geçti İstanbul'u ve diğer şehirleri nasıl alacak gorelim

    Yanıtla (0) (1)
  • memmet / 23 Aralık 2023 12:22

    Karar yazarları her fırsatta muhalefetin başarısızlığından dem vurarak iktidarın ekmeğine yağ sürmemeli...

    Yanıtla (3) (4)
  • İstanbullu bir okur / 23 Aralık 2023 13:33

    Sn.memmet;Karar yazar kadrosu-ki ben tamamen ne muhalefet,ne iktidarı olmazsa olmaz görmeyenim-mevcut Türk basınının iyisi gibidir.Tamamen serbest akıl,fikir,özgür irade sahipleri gibi durmaktadırlar.Ümit ederim;fikirde,vicdanda,iradede hürlüklerini sürdürürler.Kemalistler bile bu degiller,malesef.Syglr.

    Yanıtla (1) (0)
  • Halil / 23 Aralık 2023 21:48

    Size katılıyorum

    Yanıtla (0) (0)
  • İbo / 23 Aralık 2023 13:49

    Aziz milletimiz gittikçe fakirleşiyor ve fakirleştikçe de bunlara oy veriyor. Yorumcular arasında bir psikiyatrist varsa bu durumu bize izah edebilir mi?

    Yanıtla (11) (0)
  • BELDİBİ / 23 Aralık 2023 20:21

    Deveye diken insana öpen yaranır. Cölde yetişen bir dikeni deve çok sever yedikçe dikenler ağzına batar ve devenin ağzından akan kan dikenle karışınca daha lezzetli hale gelir deve dkeni yedikçe kan kaybeder ve ölür. Bu iktidara oy verecek olanlar kendim ettim kendim buldum şarkısını söylemeye secimden sonrada devam edecekler . Bu iktidara oy vermeyenlerde yaşın yanında kuruda yanar deyip elimizden birşey gelmeyecek.

    Yanıtla (4) (0)
  • Ahmed 61 / 23 Aralık 2023 20:03

    Şehitlerimize Allah'tan rahmet diliyorum,Hepsine minnettarız.Terör destekcilerinin hepsine lânet olsun.Başta abd....

    Yanıtla (4) (0)
  • Ahmed 61 / 23 Aralık 2023 15:09

    İstanbul herkes için önemlidir.Bütün partilerin geleceği İstanbul'a bağlıdırlar.İyi parti kaliteli muhafazakar bir adayla işi bitirmesi hicte zor değildir.

    Yanıtla (4) (18)
  • İbo / 23 Aralık 2023 15:46

    Ahmed61 Şu kasvetli günde bizi güldürdün, kader de seni güldürsün.

    Yanıtla (14) (0)
  • Misafir (Emekli) / 23 Aralık 2023 15:51

    Ahmet kardeşimizde akpartiden ümidini kesmiş anlaşılan,ALLAH" İYİ" liğini versin inşallah. )))

    Yanıtla (14) (0)
  • organik / 23 Aralık 2023 18:14

    Ahmed 61 şunu demek istiyor: Allah'ım, ne olur İyi Parti, İmamoğlu'ndan oy çalacak bir aday bulsun da İstanbul Tayyip'in olsun. Siz sanıyor musunuz Ahmed'in tekkesi, müritlerinin Tayyip'in adamından başkasına oy vermesine izin verir?

    Yanıtla (11) (4)
  • The end / 23 Aralık 2023 17:56

    Şehitlerimize rahmet, yakınlarına sabır. Fakat, askerlerimiz kime emanet. Bu kadar kolay mı,üs bölgesine saldirmak.hesabini kim verecek?

    Yanıtla (4) (0)
  • Olur / 23 Aralık 2023 16:16

    Önemli değil. Zaten orduyu, emniyeti, yargıyı, tüm sivil toplum kuruluşlarını, tüm bankaları, tüm finansmanı, tüm büyük şirketleri, devletin her köşesini ele geçirdi. Türkiye=RTE oldu. İstanbul da kekin üzerindeki üzüm olur ancak. Olursa güzel görünür. Olmazsa yine devam.

    Yanıtla (2) (0)
  • Hasan Erzincan / 23 Aralık 2023 16:05

    Erdoğan 22 yıl sonra da olsa yine ilk fişeği çaktı. 350 bin konutu dönüştüreceğim, diyor. Rant çevrelerine duyurulur. Diğerleri ne diyecek bakalım.

    Yanıtla (6) (1)
  • hayret / 23 Aralık 2023 16:01

    Sayın yazar yerel seçim Erdoğan için önemli değil, yazınızın başlığı İstanbul Erdoğan için niye bu kadar önemli olmalıydı.
    yazınızın sonunu ise rant rant rant rant için deyip bildirmeliydiniz.

    Yanıtla (7) (1)
  • Hasan Erzincan / 23 Aralık 2023 15:17

    Yerel seçimlerde aday çok önemli sözünün altında rantı kimin paylaştıracağı düşüncesi yatar. Kim ranttan beslenenleri ikna ederse o kazanır. Bu bir kilo makarnada olabilir, büyük ihalelerde. Mesela İstanbul’da karadenizli inşaat gurubu büyük rol oynar. Bu sadece bizde değil Paris’te Londra’da da böyle. Rantı kim iyi dağıtırsa o kazanır. Gerisi teferruattır. Vatan millet Sakarya işin güzellemesidir. Bekleyip göreceğiz.

    Yanıtla (1) (0)
  • hikaye / 23 Aralık 2023 14:47

    ''Kayseri'de muhabirin sorduğu ‘Osmanlı Devleti’nin kurucusu kimdir?’ adlı soruya çoğu vatandaş yanlış cevap verirken bir vatandaşın verdiği ‘Diriliş Ertuğrul’ cevabı ağızları açık bıraktı.''İlkokul üç terk seçmen benzetmesine kızanlar haberi bir daha okuyun.Bunların ferasetli seçimleriyle 21 yıldır dünyanın en fakir ülkesi olma yolunda hızla ilerliyoruz.Allahtan İstanbul'da bu kadar yoklar.

    Yanıtla (12) (3)
  • Okur / 23 Aralık 2023 13:02

    100 gr .dönerin 230 tl. , en ucuz 1 bardak çayın 10tl. ,1 kg peynirin 300 tl. ,
    Ev kiralarının maaşın 2 katına çıktığı ülkemizde ; AKP tekrar seçim mi kazanacak?
    Açlık sınırı, yoksulluk sınırı, bu millettin kaderimidir? Bütün bu çekilen yokluğun, yoksulluğun ne uğruna olduğunu artık kimse bazı değerlerimizi istismar ederek izah etmeye kalkışmasın lütfen. 22 yıl oldu.
    Ortalama insan ömrünün üçte biri tükendi. İnsaf, merhamet, vicdan.

    Yanıtla (19) (3)
  • Karar okuru / 23 Aralık 2023 14:46

    "Buna şükür, hayırlısı olsun " kahir ekseriyetin fikri ve zikri olduğu müddetçe netice değişmeyecektir. Büyüklerin bir sözü vardır. " Zarara rızasıyla girene merhamet edilmez " !!!

    Yanıtla (8) (0)
  • MisafiR / 23 Aralık 2023 10:21

    İstanbulu alan Türkiye yi alır tezi çöktü,Aldılar İstanbulu, Alabildilermi Türkiyeyi.? İstanbula ihanet ettik denilmesine rağmen, Hırs,Rant,İntikam ne ararsan var.

    Yanıtla (5) (2)
  • Furkan / 23 Aralık 2023 12:39

    Bunları hep seçim öncesi söyledik. Esenyurt düşerse Kudüs düşer dedik. İşte Filistinin durumu ortada. 31 Martta durumu düzeltmek için son şans

    Yanıtla (4) (3)
  • OKUra / 23 Aralık 2023 14:41

    "Sokak röportajında Muhabirin sorduğu ‘Osmanlı Devleti’nin kurucusu kimdir?’ adlı soruya çoğu vatandaş yanlış cevap verirken bir vatandaşın verdiği ‘Diriliş Ertuğrul’ cevab"
    Şimdi anlaşıldımı 22 yıldır iktidar sebebi.?

    Yanıtla (8) (1)
  • Efedamat / 23 Aralık 2023 11:54

    Erdoğan İstanbul Ankarayı kazansın bu günleri bile çok ararız.Çıkardıkları rezerv bölge kanunu şehirlerin merkezinde yaşayanları taşraya gönderip kupon arsaları müteahhitlerine ikram edebilirler.
    Oy kullanırken dikkat.son pişmanlık fayda vermez.

    Yanıtla (7) (0)
  • OkurM / 23 Aralık 2023 14:34

    Göstere göstere yaparlar, onu da ellerindeki iletişim imkanları ile, seçmenlerine bir güzel kabul ettirirler...

    Yanıtla (6) (1)
  • Mamosta / 23 Aralık 2023 13:31

    Akp’nin oyu; %35, MHP’nin oyu %10. MHP’ye iki büyük şehir( Mersin, Manisa) veriliyor. 28 büyük şehir akp’ye veriliyor. Bu akp’ye teslimiyettir. MHP seçmeni bu durumu kabullenmez. Bu durum MHP seçmeninde ters tepecektir. O yüzden cumhur ittifakının bu kararı muhalefetin işini kolaylaştırmıştır.

    Yanıtla (3) (0)
  • OkurM / 23 Aralık 2023 14:33

    MHP konusunda düşünmeye gerek yok. Orada sorun olmaz. Sinan ateş cinayetini bile soran olmadı. Hem de secimden önce öldürüldü. Hiç bir belediyeyi vermeseler bile, devlet bey sükut derse, herkes koro halinde sükut...

    Yanıtla (8) (1)
  • Sami Yüceyurt / 23 Aralık 2023 14:26

    Yerel seçimler Demokrasinin bir vazgeçilmezi, peki ama Sn. Erdoğan için de öyle mi? 1996 daki bir röportajında "Demokrasi bir tramwydır istediğimiz yerde ineriz, o amaç değil araçtır" demişti. Yerel ya da genel seçimler önemlidir, zira: Tek adam olmak, Saray, uçaklar, arabalar, lüks hayat ve elbetteki " itibardan tasarruf olmaz! ".Biz fanilerin bilmediği, özellikle İstanbul sonra Ankara için Rantlı projelerinde kimbilir neler vardır! Yazara hatırlatalım, Kendileri Tramway`dan ineli cok oldu!!

    Yanıtla (3) (0)
  • İbo / 23 Aralık 2023 14:07

    1989 Yerel seçimlerinde iktidardaki Anavatan Partisi beklenmedik şekilde büyük bir hezimete uğramıştır. İstanbul’da ANAP adayı Bedrettin Dalan çok büyük favori gösterilirken, SHP adayı Nurettin Sözen büyük fark atarak seçimi kazanmıştır. O yıl SHP üç büyük şehir dahil 39 ilde seçimi kazanmıştır. Yine böyle bir sonuç bekleyebiliriz.

    Yanıtla (2) (0)
  • m.duran / 23 Aralık 2023 12:18

    Yerel seçimler iktidar ve ortağına asla yedirilmemeli. İktidardan 5 yıldan önce kurtuluşun yolu budur.

    Yanıtla (14) (3)
  • İbo / 23 Aralık 2023 13:52

    Kesinlikle. Eğer bu seçimlerde hezimete uğrarlarsa, beş yıl değil beş ay bile dayanamazlar.

    Yanıtla (5) (2)
  • baş gün / 23 Aralık 2023 13:44

    Ekonomik yonetimde başarısız olan iktidar.Hala neyi oyunu istiyor.İstanbul Kanal derdi ,bazı kupon araziler,rantlar 22 sene böyle oldu.Yandaş kayırma ama hala halk oy veriyor.Saygı duymak lazım.Ayrıca rahatsız olduğum konu yabancılara yer satımı Mhp ise hiç rahatsız olmuyor.Ben Yerliyim Milliyim diyor.
    Ayrıca sınırlara hiç sahip olamıyoruz.Ama halk hala oy veriyor.Saygı duymak lazım.Emekli sürünüyor.Ama hala oyunu Akp ye veriyor. saygı duymak gerek demokrasi bu.Halk nezaman sorgulamayı öğrenir

    Yanıtla (3) (0)
  • tavşan / 23 Aralık 2023 12:08

    İlk okul üç terklerin en önemli özelliği atılan yemleri hemen yemleridir. Üstelik bu yemler bir çok kez tekrarlanırsa toplumun gerçekle alakası kopar. Türk toplumu da bu hale getirildi. Tavşanın yapmak istediği birer Turk toplumuna kurulan bu komploları yıkmak. Bakmayın siz sen ABD'yi aklıyorsun sen onlardan yanasın diyenlere. Zekaları bilgileri konuları tartışmaya yetmiyor.

    Yanıtla (4) (2)
  • İbo / 23 Aralık 2023 13:43

    Sen de ilkokul üçe kadar okusan iyi ederdin. Belki ABD’yi yönetenlerin çokuluslu büyük tekeller olduğunu öğrenirdin. Sen hala ABD’yi Biden yönetiyor zannediyorsundur. Sahi, Amerika nerede, onu biliyor musun?

    Yanıtla (1) (2)
  • İstanbullu bir okur / 23 Aralık 2023 13:24

    Siyasetçi,ki hertürlü devlet gücünü malı gibi kullanmada bir beis görmeyenler için her seçim Tarihi ve Milattır.Mesele şudur,ki vatandaş ya uyanıp,gelişip hayatın farkına varacak,yada bunların elinin altında hep ufalanma malzemesi olacaktır.Kutsal siyaset denen saçmalık bitip,hizmet siyasetine geçip geçmemekte insanın elindedir.Bu yüzden Cumhuriyet ve Demokrasi.Demokrasisiz,cumhuriyet modern köleliktir.Ya modern,şeffaf devlet,ya modern kölelik düzeni.Syglr.

    Yanıtla (3) (0)
  • Mamosta / 23 Aralık 2023 13:23

    Asıl olan muhalif seçmenin taban ittifakıdır. Ki bu ittifak sağlanmıştır. Tabanına yani seçmenine kulak vermeyen partiler yok olmaya mahkumlar. Bu bağlamda iyi parti ve dem parti yöneticileri ne karar alırlarsa alsınlar bizi bağlamaz. Muhalif seçmen bilinçli seçmendir kimse bizi güdemez! Yaşadığım büyükşehirde oyumu CHP adaylarına vereceğim. Kazanma ihtimali olmayan adaya oy vermek dolaylı olarak akp’ye destektir.

    Yanıtla (6) (2)
  • Ahmed 61 / 23 Aralık 2023 13:19

    abd'li Türk dostu çok azdır.Türkiyede abd dostu pek çoktur.Neden aceba

    Yanıtla (2) (4)
  • memmet / 23 Aralık 2023 12:11

    Bu millet halen "vatan bölünmez, ezan susmaz" lafına kanarak Cumhur ittifakına oy verecekse versin, sonunda kendi düşen ağlamaz değil, öyle bir ağlayacak ki...

    Yanıtla (7) (1)
  • Sedat F. / 23 Aralık 2023 10:19

    Bu ülkede olup biteni anlamak mümkün mü? Cumhurbaskani TBMM'sinde tarafsiz olacagina yemin ediyor, hala AKP Genel Baskani, varini yogunu bütün enejisini AKP'ye harciyor.Türkiye umurunda oldugunu sanmiyorum.AKP iktidarda kaldiginda onun da saltanatinin devam edecegi hesaplaniyor.Enflasyon, pahalilik, issizlik, sayisiz milyonlarca yabanci insanlar Türkiye'ye gelmisler nerden nasil geldikleri mechul, AKP Genel Baskani Istanbul'u ele gecirmek tek düsüncesi bu...Hersey mübah !..

    Yanıtla (7) (3)
  • mimli / 23 Aralık 2023 11:57

    Bu millet artık uyanmalı ve Cumhur ittifakını yenmeli. Kurtuluş ancak budur.

    Yanıtla (3) (0)
  • mimli / 23 Aralık 2023 11:50

    Büyük şehirlerde isim kim olursa olsun Akp'ye (Cumhur ittifakına) asla oy yok. Bu yönetimden kurtuluşun anahtarı bu olacaktır. Yetti artık, biraz aklımızı başımıza alalım.

    Yanıtla (6) (1)
  • OkurM / 23 Aralık 2023 11:39

    Yeniden şehit haberleri gelmeye başladı

    Yanıtla (4) (0)
  • Muammer / 23 Aralık 2023 11:25

    Siyasiler için her seçim önemlidir..Ben bu yaşıma kadar, "Bu seçim bizim için çok da önemli değil " diyeni girmedim.. Bunların tümüyle işleri güçleri yalan talan dolan entrikadır zaten..

    Yanıtla (6) (1)
  • konuk1 / 23 Aralık 2023 11:12

    Reislerini, patatese,soğana yedirmeyenler yedibuçuk e.maaşı boynu kırılmış! enflasyon canavarınamı yedirecekler insanlar için resme neresinden bakıp ne gösteriliyorsa onu görenlere at gözlüğünü çıkarıp resmin tamamını gösterebilmek gerek lakin yine seçim ve yine beka meselesi dolar yedi,sekiz olacakta!! denmiş o şimdi otuz oldu Yaparsa rte yapar... şehltlerimize Allah rahmet eylesin

    Yanıtla (5) (1)
  • tavşan / 23 Aralık 2023 00:32

    Her şey gözümüzün önün de olmasına rağmen hala ABD patriot vermedi diyenler var. İnternete girse füze ihalelerine baksa görecek ama ilk okul üç terk bilgi buna yetmiyor. S400füzeleri ABD füze vermediği için değil Erdoğan'ın artık ABD ve Rusya karşısında bağımsız güç olarak çıkma arzusu sonucu alındı. İslamcı teoriye göre Zaten ABD batacaktı vs. Nükleer santralin yapım amacı da Atom bombası teknolojisine sahip olmaktı. Böylece Erdoğan bir güç olarak ortaya çıkacaktı. Sonuç uçaksız kalma .

    Yanıtla (9) (11)
  • Yorumcu / 23 Aralık 2023 05:27

    ABD Patriotları vermeye hazırdı. Bizimkiler füzeleri Türkiye’de üretme şartı ile masaya geldiler. ABD kabul etmedi.

    Yanıtla (3) (1)
  • YUNUS / 23 Aralık 2023 10:56

    Yeni ak hikayeniz bumu.

    Yanıtla (2) (2)
  • yorumcu / 23 Aralık 2023 12:17

    Nasıl ak hikaye oluyor yunus. Anlat öğrenelim

    Yanıtla (2) (1)
  • Turgay / 23 Aralık 2023 19:42

    S -400 leri burada mı üreteceğiz? O koşulu Çinliler kabul ettiler ama Ruslara rüşvet vermek zorunda kaldık( düşürülen uçak yüzünden) Tabi bu arada F-35 projesinden atıldık F-16 alamıyoruz ama olsun ihalarımız sihalarımız var iyi de neden uçak almak için kapı kapı dolaşıyoruz değil mi?

    Yanıtla (0) (0)
  • Tazı / 23 Aralık 2023 07:24

    Tavşan sen yazdıklarını okuyor musun düşünce çelişmeyi bırak birbirine girmiş belediye seçimleri petriot s400 uçak vs

    Yanıtla (4) (1)
  • İbo / 23 Aralık 2023 09:32

    Konumuz Patriot değil, belediye seçimleri. Okuduğunu anla biraz. Veya okumadan yorum yazma! Ama senin asıl görevin gündemi saptırmak. ABD’nin haritadaki yerini bildiğin de şüpheli.

    Yanıtla (6) (0)
  • Milliyetçi Okur / 23 Aralık 2023 11:02

    ABD bu günlerde çok konuşulduğu üzere nasılki F35’leri bize satmadı ve hatta ortağı olduğumuz projeden bizi çıkardı ise Füze Savunma Sistemini Patriotları da bize satmadı. Türkiye hava savunma sistemine sahip olmak için S-400’leri almak zorunda kaldı. Yalan yanlış, mesnetsiz argümanlarla ABD’yi şirin göstermeye çalışmayın…

    Yanıtla (3) (3)
  • Etem / 23 Aralık 2023 13:54

    Milliyetçi okur’a; Patriotları satmadılar değil. Almak istesen hemen satarlardı. Sen “ben senin müşterin değil müttefikininim” deyip beraber üretim yapmak istedin. Onlarda kabul etmedi. F35’den çıkarma nedenleride kalkıp NATO uçaklarına karşı yapılmış S-400’leri almandır. Reis kendisini dev aynasında gördü ama öyle olmadığını gösterdiler. Bugün F16 alalım diye yalvarıyoruz.

    Yanıtla (3) (0)
  • ferit / 23 Aralık 2023 14:46

    Etem bravo. Aynı söylediğin gibi oldu. Erdoğan'ın niyeti artık orta doğuda lider gibi davranmaktı. Borçla aldığı para ile zengin oldum sandı. Hem f35 ten atıldık hem f16 alamıyoruz hem AB de uçak vermiyor. Gidip Rus uçağı da alamıyor. Bura da insanları kandırmak isteyen belki kendisi de kanmış olanlar hala ABD füze vermedi diyebiliyor

    Yanıtla (3) (0)
  • OKUra / 23 Aralık 2023 15:25

    Ferit beye katkı; Verdiğimiz paraları geri alamadı .))

    Yanıtla (3) (0)
  • Objektif okur / 23 Aralık 2023 15:30

    Bizim buralarda bir deyim:
    "Açlıktan Dağermen bekler,
    Gabadayılıktan hak almaz."
    Derlerde.

    Yanıtla (2) (0)
  • Turgay / 23 Aralık 2023 19:43

    Sayın Milliyetçi seçmem biz S-400 leri kime karşı kullanacağız bir zahmet açıklar mısınız?

    Yanıtla (0) (0)
  • YUNUS / 23 Aralık 2023 11:10

    Ne santralı, Rusyaya ait bu yap işlet kaç yıl sonra devredilecekte teknolojisini öğreneceksin,

    Yanıtla (3) (1)
  • Okur yazar / 23 Aralık 2023 09:52

    Bu kez İstanbul'da belediye meclisi çoğunluğunu alacak şekilde de ilerlemek gerekiyor. Akp de lideri de çok bayatladı. MHP zaten mahkeme duvarı gibi. Çok sıkıcı. Değişim topluma iyi gelir.

    Yanıtla (23) (4)
  • kemals / 23 Aralık 2023 10:55

    Mhp, beka dışında hiçbir politikası bilinmeyen bir parti. İyip'de buna benzer.

    Yanıtla (4) (0)
  • Musto / 23 Aralık 2023 00:16

    22 yıldır..Yalanla talanla emeğimizi çaldılar..Hiçbir zaman yasalara uymadılar.. Yasaları kendilerine uydurdular.. Biz sadece halkımıza hesap veririz diyerek, bir kısım halkı da kendilerine uydurdular.. Halkın dediği gibi ekende yoklar, biçen de yoklar Yiyen de ekmeğin kababaşını yiyenler. Kaybederlerse hesap verecekler, illaki kaybedecekler..

    Yanıtla (27) (1)
  • Karar Okuru / 23 Aralık 2023 03:25

    Yazar da geçmişte ciddi destek olmuştu! Şimdi neyi görüp fikir değiştirmiş acaba. Oysa perşembenin gelişi çarşambadan açıkça belli idi. Türkiye Cumhuriyet dönemini kapatıyor ve kadim ayarlarına, Ortadoğu ve doğu kültürüne dönüyor. O kültürün dünyadaki yeri de belli. Ayrım artık ırk, din, dil değil gelişmişlik ile gelişmemişlik arasında. Akıl ve bilim ile inanç ve aidiyet arasında.

    Yanıtla (9) (1)
  • Musto / 23 Aralık 2023 10:29

    Her gün çoğalıyorlar on binlerce tarikat elemanlarıyla menfi yayınlar yapıyorlar.. Cumhuriyete ve Cumhuriyeti kuranlara iftiralar küfürler saydırıyorlar. Ağaca balta vurmuşlar sapı benden demiş.. Maalesef bunu da Bahçeli kanalıyla milliyetçileri hadımlaştırarak yapıyor..

    Yanıtla (9) (1)
  • Okur / 23 Aralık 2023 07:02

    Yanılıyorsun. On tane karton uçak seçim kazandırır.

    Yanıtla (10) (1)
  • Musto / 23 Aralık 2023 10:51

    Doğru diyorsunuz �zmir seçimlerini kazanmak için. 93 yıl önce bugün asteğmen Kubilay'ın kafasını kesen Derviş Mehmet'i de Kahraman ilan ederler.. Sokaklara caddelere isimlerini verirler..

    Yanıtla (6) (1)
  • UgurBy / 23 Aralık 2023 10:43

    Paralarını ve Sermayelerini aklamak için paranın dini imanı milleti olmaz diyen maddiyatcı bir anlayış var. Halbuki, paranın haramı helalı bal gibi vardır. Çöküşün tüm hikayesi bu işte anlayıştır.

    Yanıtla (3) (0)
  • Abbas / 23 Aralık 2023 10:39

    Altı kahraman askerimize Allah rahmet eylesin.CHP ne yereli ne ülkeyi yönetebilir. AKP çoktan bitmiş. Ülke takunyacı din tüccarların dan kurtulmak için kıvranıyor ama LİDER YOK . İsmail Uçar ın ekibi dağıtıldı. Ali Yerlikaya MHP li tozcu semih ve ekibi tarafından sıkıştırılıyor. Yakında onunda ekibi dağıtılır. AYM ayaklar altındaki itibarını kurtarma derdinde. Can Atalay dosyasını açtığına bin pişman. TV larda Binbir gece Filistin masalları. Bu ülke hiçbir zaman bu kadar çaresiz kalmamıştı....

    Yanıtla (9) (1)
  • Furkan / 23 Aralık 2023 09:08

    Göreceksiniz Ak Partinin adayları milli, yerli, vatansever olacak. Bayrağıyla, ezanıyla yatıp kalkacak. 31 Martta çok çok farklı kazanacak

    Yanıtla (2) (11)
  • Okur / 23 Aralık 2023 09:59

    Bayrak ,ezan diye,diye malı götürenler.

    Tutar sizi bu garip gurebanın ahı İnşallah.

    Yanıtla (12) (3)
  • Hikaye / 23 Aralık 2023 09:56

    Ekonomi ve asayişdeki iyileşmeler derken hangi ülkeden bahsediyorsunuz siz sayın yazar?Şaka yapmıyorsunuz değil mi?

    Yanıtla (15) (1)
  • Okur / 23 Aralık 2023 09:55

    Milletin evinde yemek pişmez oldu, ev kirası ödeyemiyor, borcunu ,borçla ödüyor. Halen AKP mi? Yeter artık ,yeter.

    Yanıtla (13) (2)
  • Okur / 23 Aralık 2023 09:40

    Ekonomideki bu krizi görmezden gelen akp ,bu milletten yine mi oy isteyecek .PES doğrusu.

    Yanıtla (9) (3)
  • Recep es / 23 Aralık 2023 09:32

    Erdoganin umurunda Bile değil seçimler. İsterse görevden alip valiyi atar belediye başkanı olarak.
    Tek çekindiği cumhur ittifakı olarak 39 bile olsa 30 lara düşerse başkanlığını tartışmaya acikacagi

    Yanıtla (6) (1)
  • The end / 23 Aralık 2023 09:00

    Kanal İstanbul rant projesini İmamoğlu a takıldı. İmamoğlu akp nin rantni kesti. Akp ve İstanbul'u çok isteyenler, İstanbul'un haracinin rantinin peşinde halka İstanbullulara hizmet umutları da değil.akp hizmet düşünüyorsa ete süte markete kiraya vb bakmalı.

    Yanıtla (10) (2)
  • Emekli / 23 Aralık 2023 09:17

    İmamoğlu ne yaptı da Kanal’a engel oldu bilmiyorum. Öyle bir durum yok gibi. Zaten ekonomik daralma var o sebeple Kanal’a giremediler. Artık seçimden sonra herhalde.

    Yanıtla (3) (2)
  • Okur / 23 Aralık 2023 09:04

    Söylenmesi gerekeni ustaca söylemiş yazar

    Yanıtla (2) (0)
  • Tsli / 23 Aralık 2023 09:02

    Adalet ve kalkınma partisiymis neresi. Gören bilen banada söylesin.

    Yanıtla (6) (0)
  • Pele / 23 Aralık 2023 08:53

    Seçim kampanyasında kullanmak üzere ileri sürecekleri en önemli proje depreme karşı kentsel dönüşüm olacaktır. İmamoğlu elini çabuk tutup bu alanda tedbirlerini ve projelerini hazırlamalıdır.

    Yanıtla (4) (0)
  • Emekli / 23 Aralık 2023 08:51

    Mansur Yavaş’ın Ankara performansı gerçekten yavaş. Ankara’ya hiç bir artı değer katamadılar. Orada Gökçek’ten kalma oyun parkı atıl duruyor. Hiç bir şey yapamadılar. Bunu kampanyaya dönüştürüp halkın zorlamasıyla orayı o sefil durumdan kurtarmaları gerekiyordu. Hiç bir girişimleri olmadı. Olduysa da kimsenin haberi olmadı. Beş yıl boşa geçti. Ankara’da hizmet yapılmadı. Engellediler bahane değil. Proje görmedik. Anlatılmadı. Yani geçti fırsatlar. Ankara kaybedildi diyebiliriz.

    Yanıtla (2) (13)
  • karar okuru - ... / 23 Aralık 2023 07:52

    tayyip erdoğanın istanbula ihanet ettik, bundan ben de sorumluyum itirafı imamoğlunun seçim sloganı ve her yerde görsel afiş olarak kullanılmalı. gerçekten de 2002 de 9milyon olan nüfus şimdi gereksiz yere 20milyonlarda. muhafazası gereken fatihin mirası olan dünyanın en güzel şehrinin her yeri beton olmuş, yeşil alanı kalmamış. türkiyenin dörtte birini bu tarihi alana sokuşturan bir zihniyet ve bu talan tamgaz devam ettirilmek, kaldığı yerden ihanete devam etmek için halktan hala oy istiyor.

    Yanıtla (7) (3)
  • Fani / 23 Aralık 2023 07:25

    Doymadı mı insanoğlu hırs ve kibir için kendini yok ediyor. Ve fakat, ama, lakin gibi açıklamaların ardından ne gelecek bileniniz var mı acep.

    Yanıtla (4) (0)
  • Ali Rıza / 23 Aralık 2023 02:11

    6 vatan evladı Mehmetçik şehit oldu, haberlerde geçi az önce, Allah cc. Rahmet etsin , mekanları cennet’i alaa olsun. Başka yorum yapamayacam .!!!

    Yanıtla (7) (1)
  • Serhat / 23 Aralık 2023 01:46

    İktidar medyasında o kadar kifayetsiz muhteris var ki bunlar yine fütursuzca saldıracaklar... Geçen seçimden sonra yaşam mücadelesi veren fukara iktidar seçmeni sandığa o kadar hevesle gider mi? Aynı şekilde muhalefet seçmeni. Katılım düşük kalabilir

    Yanıtla (5) (0)
  • Etem / 23 Aralık 2023 01:38

    İstanbul’un diğer bir önemi İmamoğlu’nun onların vakıflarına akıtılan muslukları kapatması oldu. Bizim “ekonomist” Reisin her şeye para açısından baktığı malüm.

    Yanıtla (13) (1)
  • OkurM / 23 Aralık 2023 01:20

    Itidar olayı ustalıkla, %60-30 savaşı haline getirmek istiyor. Her seçimdeki en basit taktik. Her seçimde de chp bu kapana atlıyor. MEB bakanı, hiç yeri yokken "tarikatlarla can ciğer kuzu sarmasıyız" mesajı verdi. Chp de gitmiş 81 ilde bakanı mahkemeye vermeye kalkıyor. İletişim başkanlığı keyfinden ne yapsın şimdi? Seçime kadar gündemi bu alandan uzak tutun sn özel... depremi, ekonomiyi, yolsuzlukları ısrarla gündeme getirin...

    Yanıtla (7) (0)
  • Musto / 23 Aralık 2023 01:02

    Mevcut iktidar. İstanbul'u yaşanmaz hale getirdi. Belediye Başkanlığı döneminde � İstanbul'a yapılacak köprülere yeni yerleşim alanlarına gelecek göçlere karşı çıkan.Erdoğan bugün askeri kışlaları rant alanına çevirdi..Nefes alacak yeşil alan kalmadı. 10 milyonluk şehri 20 milyona yakında kanal İstanbul'u da yaparsa herhalde 30 milyona çıkaracak. Sabiha Gökçen Havaalanı ikinci pistini sabote etti bir türlü açılmıyor. İSKİ'nin barajlarını takip ediyoruz yazın neredeyse Yağmur duasında çıkacaktık.

    Yanıtla (13) (2)
  • F.A / 23 Aralık 2023 00:55

    Bu millet bunca krizlere, yolsuzluğa, adaletsizliğe,emekli ve askari üçretliye çektirdiği cefaya rağmen hala iktidara oy verebiliyorsa sözün bittiği yerdeyiz.

    Yanıtla (15) (2)
  • tavşan / 23 Aralık 2023 00:18

    O zaman ki hükümet Irakta özel kuvvetin göz altına alınmasını o büyütmüyor haklı olarak. Kendi ülkenizde değilsiniz ABD nin işgali altında bir yerdesiniz. ABD çıkın derse çıkmak zorundasınız. Savaşacak değilsiniz. İlk okul üç terklerin yıllardır tekrarladığı müzik notası mı dediği olay bu.

    Yanıtla (5) (6)
  • Okur / 23 Aralık 2023 00:48

    ABD nin önceki İngiliz vd emperyalist devletler gibi dünyada yaptıkları ortada. İşlediği insanlık suçunun son örneği gazze. Batının üstün ve örnek değerleri ayrı başta ABD nin bölgemiz ve dünya halklarına yaptıkları ortada. Batılı değerler ayrı vahşetleri ayrı.

    Yanıtla (5) (6)
  • Sahin / 23 Aralık 2023 00:38

    Ağaya sormuşlar,

    "Senin ağalın ne kadar sürecek"diye

    Ağa cevap vermiş.

    "Sizin itaatiniz bitene kadar"

    Yanıtla (13) (1)
  • tavşan / 23 Aralık 2023 00:26

    Toplum olarak yaptıklarımızla ve sonuçları ile yüzleşmekten kaçınıyoruz. 1970 Yıllarında hemen hemen herkes 1 dünya savaşına girmek zorunda kaldık der arkasından da Almanlar yenildiği için yenildi kabul ettik derlerdi. Ne Osmanlıda görev yapan Alman subaylarından ne de Almanya'dan gelen altınlardan haberler. Osmanlının Almanlardan önce teslim olduğunu da bilmezlerdi.

    Yanıtla (4) (5)
  • Karar okuru / 23 Aralık 2023 00:22

    Mustafa Bey bence seçimden daha önemli konular var. Bugün şahit oldum. İmam hatip lisesi çıkışında istiklal marşı okunuyordu, kadınından erkeğine bir vurdumduymazlık gördüm. Merhum Mehmet Akif dini bütün insandı. Bıraktığı eserine büyük saygısızlık yapıyoruz. Bizim hacinin hocanın bol olduğu Konya da artık bozulmaya başlamışsa, gerisini siz hayal edin.

    Yanıtla (9) (0)
  • Okur / 23 Aralık 2023 00:15

    Seçimler muhalefet için memleket meselesi. 2019 da karşılıksız oy verenler CHP yi kazandırdı şimdi dem yok iyip vd yok. AKP MHP ile 11 ili bırakın CHP nin elindeki tüm bldy leri alacak oy oranına sahip durumda. Öyleyse 2019 da yapılanı bu sefer CHP yapsın ve kendisiyle aynı oya sahip dem ve iyipe bldy lerin yarısını verip onların adayını desteklesin yoksa hepsini kaybedecek. Mesele rant değil memlekete tabi

    Yanıtla (6) (1)
  • tavşan / 23 Aralık 2023 00:14

    ABD Irak'ı işgal ediyor. Türkiye ABD ile işbirliği yapıyor. Türkiye'nin bazı askeri birlikleri ABD bilgisinde ve kuralları dahilinde hareket ediyorlar. Özel kuvvetlere bağlı bir gurubun Kerkük valisine suikast yapacağı istihbaratını alan ABD özel güvenlikçileri göz altına alıyor. Üç gün sonra bir zarar vermeden serbest bırakıyorlar. İşgal sırasında olabilecek basit olay Erdoğan'ı eleştirmek için daha sonraları ABD düşmanlığı için 20 yıldır sömürülüyor. Anahtar kelimede ÇUVAL

    Yanıtla (2) (7)
  • tavşan / 23 Aralık 2023 00:09

    27 şubat 2003 tarihinde tercüman gazetesinin başlığı şöyle. Hayırda hayır yok. Erdoğan şöyle diyor. ırakta harekat yapacak 62 bin ABD askerine hayır demenin Türkiye'nin hayrına olmayacak bu sene ödememiz gereken 73 milyar dolar borç var . Bu arada havada Türkiye'ye milyar dolarların geleceği konuşuluyor.. Ancak ABD at pazarlığı yapmıyoruz diyor. Ve meclisten hayır çıkıyor. Türkiye'nin pozisyonu böyleydi. Irak işgalinde.

    Yanıtla (4) (4)