Riyad’da ne oldu, ne olmadı?

Riyad’da yapılması planlanan ama sonuçta oynanamayan Süper Kupa maçının hikayesi parça parça ortaya çıktı. Maç oynanamadı ardından herkes hevesini aldı, içini döktü, sözünü söyledi. Bir hayli bilgi kirliliği var, bunu söyleyeyim.

Orada yaşananlara tanık olanlarla konuşma fırsatım oldu. Olup bitenleri haftalar öncesinden alarak o gecenin hikayesini anlatayım. Futbol bir heyecan hatta yer yar slogan işi ama bırakın böyle önemli bir maçı sıradan bir müsabakanın arkasında bile kurallar manzumesi var. Yani, bir yanda hassasiyetlerimiz öte yanda da biz dahil bütün ülkelerin bağlı olduğu; FİFA talimatlarının merkezinde bulunduğu uluslararası düzenlemeler ve kurallar var.

Birlikte bakalım…

Süper Kupa finalinin Suudi Arabistan’da, Riyad’da oynanması, Cumhuriyetin 100. yılı nedeniyle tartışma konusu olmasına rağmen, hem Galatasaray hem de Fenerbahçe’nin kabulüyle kararlaştırıldı. Bunda maçtan elde edilecek gelir de etkili oldu ve kulüplerin gelir hesabı yapması da gayet normaldir. Dünyanın en büyük takımları Suud’da maç yapıyor ve para kazanıyor.

Dönelim sürece…

Maçtan 25 gün kadar önce Türkiye Futbol Federasyon (TFF) uzman heyeti Suudi Arabistan’lı yetkililerle maçın protokolünü oluşturmak üzere Riyad’da bir araya geldi. Türkiye’den giden heyet uluslararası maçlar konusunda tecrübe sahibi 15 kişiden oluşuyordu. Bütün detaylar masaya yatırıldı. TFF heyeti, Suud tarafına maçtan önce İstiklal marşımızın okunacağını söylediler, kabul edildi. Bu durumda ev sahibi ülke olarak Suudi Arabistan marşının okunması da karar bağlandı. Buna ilaveten TFF, bir tribünde Fenerbahçe, bir tribünde Galatasaray posteri ve ortada da Cumhuriyetin 100. yılını anlatan bir poster olacağını söyledi. Suud tarafı bunu doğal karşıladı ve kabul etti. TFF, ayrıca 25 Aralık'tan sonra, 12 şehidimiz için bir dakikalık saygı duruşunun da protokole eklenmesini istedi. Suud bu teklifi de kabul etti. Bu toplantıda, Fenerbaçe’nin Atatürk silüetli formayla, Galatasaray’ın da Atatürk imzalı formayla maçı oynaması da kararlaştırıldı. Maç oynansaydı iki takım oyuncularının üzeninde Atatürk resmi ve imzası bulunan formaları görecektik. Özetle, o ana kadar masaya getirdiğimiz her talep kabul edildi. Standart listeye ek olarak Galatasaray ve Fenerbahçe’den başka istek gelmediği için protokol bu şekilde bağlandı.

Buraya kadar bir sorun yok ancak maçtan üç gün önce, 26 Aralık’ta Fenerbahçe, futbolcularının ısınma antrenmanına Atatürk resimli t-shirtle çıkacağını bildirdi. Bu talep; TFF tarafından Suud’lu yetkilileri iletildi ama dönüş olmadı. Fenerbahçe maçtan birgün önce de sahaya “Yurtta sulh çuhanda sulh” pankartıyla çıkmak istediğini bildirdi. Aynı gün Galatasaray da “Ne mutlu Türküm diyene” pankartıyla çıkmak istediğini iletti.

Suudlu yetkililer TFF’ye, bu taleplerin FİFA’ya daha önceden bildirilmediğini söyleyerek, pankartla sahaya çıkmanın uluslararası kurallara aykırı olduğunu söyledi. Ama daha önce üzerinde mutabık kalınan şekliyle hazırlanan formalarla ısınmaya çıkılmasında mahzur olmadığını iletti.

Bilindiği gibi kriz de bu noktada çıktı. İki kulüp kendi belirledikleri Atatürk resimli t- shirtlerle ısınmaya çıkmakta ısrar ettiler. Suudiler, geri adım atmadı. Fenerbahçe Başkanı Ali Koç, ayrıca “Yurtta sulh cihanda sulh” pankartından da vazgeçmeyeceklerini söyledi. Araya bazı bakanlar, TFF yönetimi girdi; Suud tarafıyla görüşmeler oldu ama Koç ve Özbek kararından vazgeçmedi. İki takım sahaya çıkmadan Türkiye’ye döndü.

Oynanamayan maçın perde arkası böyle. Perde önünde yaşananları ise hep birlikte izliyoruz.

YORUMLAR (268)
YORUM YAZ
İÇERİK VE ONAY KURALLARI: KARAR Gazetesi yorum sütunları ifade hürriyetinin kullanımı için vardır. Sayfalarımız, temel insan haklarına, hukuka, inanca ve farklı fikirlere saygı temelinde ve demokratik değerler çerçevesinde yazılan yorumlara açıktır. Yorumların içerik ve imla kalitesi gazete kadar okurların da sorumluluğundadır. Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır. Özensizce belirlenmiş kullanıcı adlarıyla gönderilen veya haber ve yazının bağlamının dışında yazılan yorumlar da içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır.
268 Yorum
  • Adem Erdoğan / 02 Ocak 2024 21:30

    Spor bakanlığı hükümete bağlı , arablar siyasi iradenin soyunma odasına mahremine girip pankart aldı müzik notası veremediler Atatürk bayrakları ile protesto edemediler ran oldular israile destek oldular.

    Yanıtla (0) (0)
  • Hakkı / 02 Ocak 2024 10:38

    Değerli yazarımız neler olduğunu anlatmıştır. Şimdi adil, aklı selim insanlarımızın ne yapacağı bellidir. Lütfen odur budur şudur demeden; gereken yapılsın. Adalet farzdır. Huzuru bozmaya, güveni sarsmaya, insanları kullanmaya, başka amaçlar edinmeye, öyle görünüp böyle olmaya gerek yoktur. Gereken yapılmalıdır. Şeriatın kestiği parmak acımaz. Lütfen adaleti güveni incitmeyin.

    Yanıtla (1) (0)
  • Musta / 01 Ocak 2024 16:31

    Kuralları, protokolü analiz eden arkadaşlara bir sorum var; (ki analizlerinde de hata var); Türkiyede Anayasa ihlal ediliyor, yasalar çiğneniyor; hiç bu kadar sert bir tepki veriyor musunuz? :) Vermezsiniz. Çünkü tepkiyi, uygulayıcı hükümete vermeniz gerekir; ammaa hükümet güçlü. Ona tepki yöneltemezsiniz. Ama iki takım bir karar alıp tepki gösterince üzerine çullanırsınız, yok protokol yok uefa yok Arap kültürü uzmanı olursunuz.

    Yanıtla (25) (10)
  • Okur / 01 Ocak 2024 18:34

    Tek parti dönemindeki hukuksuzlukları eleştirebildin mi hayatında bir kere. Kim nerede kime ne zaman hukuksuzluk yaptıysa yaparsa ondan değilim. Evet bekliyorum. İslamafobik ırkçılık da suçtur. Irkçılık yapanların da.... Hadi buyur.

    Yanıtla (5) (16)
  • Musta / 01 Ocak 2024 19:12

    Bu vakayı İslamafobyaya bağlamak hadsizliktir. Şundan dolayı: Suud ailesi ve kararları, yaşam ve yönetim şekli İslam’ın temsili değildir ki onlara karşı verilen tepkiler İslama karşı olsun. İslam’ı savunayım derken, İslam’ı İslamdan kat kat aşağıda sistemle sınırlandırıyorsun. İslamafobyayı destekleyen tek Allah’ın kulu, Resulün ümmeti bulamazsın. Ama böyle terimlerin arkasına sığınan ve somut olayı çarpıtan çokça cingözler bulabilirsin. Bu arada ilk sorunun cevabı evet. Hadi buyur :)

    Yanıtla (5) (1)
  • muzaffer / 01 Ocak 2024 22:04

    Daha doğmadığımız yıllarda neden yapılanlara göz yumdunuz sorusu nasıl bir soru öyle.

    Yanıtla (4) (0)
  • Okur / 01 Ocak 2024 22:54

    İslama s. A eleştirisi ile söylenen her söz islamafobidir. S. A ve araplara söylenen her ayrımcı söz de ırkçılıktır. Siyasi eleştiri bunların dışındadır.Kapalı kadınları hayvanlara benzeterek tarif edenler bu ikisiyle beraber şerefsizdir. Her yerde her zaman kim yaparsa hukuksuzluğa karşıyım demek zor mu ya.

    Yanıtla (1) (0)
  • Perdeci / 02 Ocak 2024 00:06

    İki Türk takımı arasındaki maçda istiklal marşı okunacak diyor bizimkiler, Suudi’ler o zaman bizimki de okunacak diyor?! Kimse de çıkıp ne alaka abi demiyor ve galiba yanlış bir şey yapıyoruz da demiyor. Almanya ile Türkiye Riyad da oynuyor olsa düşünebiliyor musunuz, üç marş çalınacakmış!

    Yanıtla (2) (0)
  • OkurM / 01 Ocak 2024 23:46

    Siyaset ve diplomasi, patavatsızlık ve şirretlikle bağdaşmaz. Fb amigosu ve aşırı ulusalcı yazarlar ile fb başkanı ve Türk hariciyesi aynı davranamaz. Biz hatırı sayılır bir kültürel ürünler ihracatçısı ve Sanayi devi sayılırız. Togg dışında bir sürü e-auto projesi var özel sektörde. E-buslarimiz avrupada işliyor. Arap dünyası bizim için çok ciddi bir pazar. Chp, iktidar alternatifi gibi davran. Ebedi muhalefet rahatlığı ile değil. Sorumlu davranın.

    Yanıtla (0) (0)
  • Topçu Okur / 01 Ocak 2024 23:39

    Ne olacak, Riyad'a pirince gidilirken eldeki bulgurdan oldu TFF ve onay verenler. Şimdi olaydan nasıl sıyrılabiliriz, konuyu cehapeye nasıl yikabiliriz diye düşünüyorlar

    Yanıtla (0) (0)
  • Cengiz / 01 Ocak 2024 23:34

    Sayın Karaalioğlu bu işin sorumlusu okuduğum kadarıyla Ali koç değilmi?bunun hesabı sorulması lazım,birde bu bilerek yapılan organize bir iş olduğu kesin iki ülke arasını açmak için.

    Yanıtla (0) (0)
  • Nazim arat / 01 Ocak 2024 22:33

    Kıbrıs Rum kesimi macinda Türk bayrağını açamayan Fenerbahce var. Istanbulda 100 yıl formasi ile maça çıkamayan Beşiktaş var. Hani derler ye HEPINIZ BURDAYDINIZ ULAN o dönem kör olanlar, simdi ekmek peşinde.

    Yanıtla (0) (5)
  • Derman Bey / 01 Ocak 2024 14:51

    Başta AKP'liler olmak üzere iktidara hakim olanların "para için" gözden çıkaramayacakları bir değer olmadığı ortaya çıktı bu olayda. Ali Koç ve FB'ye kustukları gizli açık öfkenin nedeni bu. Para için bugün Araplara, dün ve halen Çinlilere... yeter ki DOLAR gelsin.

    Yanıtla (21) (5)
  • Senih / 01 Ocak 2024 18:07

    Maç orada oynansın diye ısrar eden Ali Koç. Protokol imzalayan siz. Eee? Kurallara uymayınca maça çıkmayan siz. Eee? AKP suçlu öyle mi. Ya bi yürüyün gidin şuradan.

    Yanıtla (9) (20)
  • Sadık / 01 Ocak 2024 19:13

    Senih, “ Maç orada oynansın diye ISRAR eden Ali Koç. ” Bu cümlenin delili nedir?

    Yanıtla (1) (0)
  • muzaffer / 01 Ocak 2024 21:59

    Protokol imzalayan TFF.

    Yanıtla (0) (0)
  • Kuvayi milliye / 01 Ocak 2024 21:58

    Kamuya neden protokol metnini göstermiyorlar. Önce bunu halletsinler

    Yanıtla (1) (0)
  • ilginc / 01 Ocak 2024 20:40

    Formalar hersey bahane lakin Arap parasi Sahane, hem ne gerek var 100.cu yil macini istanbul Ankara vs. gibi memleket dahilinde oynamaya , sahi bu takimlar riyad yerine Barselona veya Madrid vs neden gimedi, Baku filan da olabilirdi, geciniz efendim geciniz, takke erken dustu kel coktan goruldu, iki gol yiyen de akp oldu, simdi dusunsunler biz nerede hata yaptik diye, Ha bir futbol federasyonu diye bir kurum var degilmi, vah ki ne vah..

    Yanıtla (5) (1)
  • Ahmet Hocaoğlu / 01 Ocak 2024 20:22

    İki takım Türkiye'de oynasa ne olurdu.gayet güzel olurdu.yuzuncu yıl kutlaması burada yapılması daha güzel olur du.riyatta Atatürk adı ne alaka.dikkat provakasyon var.

    Yanıtla (3) (0)
  • Hasan Erzincan / 01 Ocak 2024 20:14

    Arap dünyası ile karşılıklı algımız, negatif. Osmanlı egemenliğini biz ümmetin iktidarı birliği olarak okurken, Arap alemi işgal olarak değerlendiriyor. Unutmayalım Araplar gönüllü olarak Osmanlı’ya katılmadılar. Savaş sonrasıdır. Oraya kadar giden, gitmelerine izin veren ve orada gürültü çıkaran tüm sorumluları kınıyorum.

    Yanıtla (1) (0)
  • Musta / 01 Ocak 2024 18:36

    Karar Okuru 15:58 Bu yorumuna cevap yazdım ancak editör yayınlamadı. Cevap vermedim olmasın :) Editöre sorarsın neden yayınlamadı diye. Sağlıcakla.

    Yanıtla (2) (0)
  • Bahar Bahçeli / 01 Ocak 2024 13:12

    Protokol görüşmelerinde Atatürk resmi ve imzası bulunan formalarda mutabık kalınmışsa; Suudi yetkililere; ısınma antrenmanına Atatürk resimli t-shirtle yada sahaya; Atatürk e ait pankartla çıkılacağını bildirmek sadece TFF, Sn. Koç ve Sn. Özbek’in nezaketindendir. Atatürk normal bir soyad değildir, Atatürk de mutabık kaldıysan, o mutabakat Atatürk e ait tüm detayları içerir. Suudi’ler çok ayıp etmişler….

    Yanıtla (28) (14)
  • Karar Okuru / 01 Ocak 2024 13:26

    O öyle değildir. Protokol bağlayıcıdır. Öyle kafana göre esnetemezsin. Diplomasi bilmeyenler atıp tutuyor kendi dar bakış açılarından... Ayrıca problemin temeli Ne Mutlu Türk'üm Diyene sözüdür. Siz kabul eder misiniz iki Arap takımın Ankara'daki stadda ne mutlu Arap olana pankartıyla çıkmasını? O stadı basardı bizim Keçiören milliyetçileri...

    Yanıtla (16) (12)
  • Musta / 01 Ocak 2024 13:52

    Karar Okuru 13:26. Diplomasi için siyaseti de dikkate alacaksınız. Türk halkı Suud ailesinin hayranı olmadığına göre sizin gibi diplomasi yorumu yapanlar bu etkinlikte her sürprize açık olacak. Bu arada kendi Anayasasını hafife alan ülkemin insanı, bir maçın protokolünün detaylarını savunuyor. işte bu nedenle komiksiniz. İşinize gelince detaycı ama işinize gelmeyince yasa, anayasa, hak hak getire.

    Yanıtla (20) (6)
  • Mevlüt Cuma / 01 Ocak 2024 14:11

    O pankarttaki sözler Atatürk’e ait sözler, Suudi ler Atatürk’ün silüetini ve imzasını protokolde kabul ettiyse, kalanı teferruat. FİFA’ya sorabilirsin. FIFA üzerine tez yaptım, üniversite eğitimim sırasında.

    Yanıtla (18) (6)
  • Karar Okuru / 01 Ocak 2024 15:58

    Sen de sürprize açık olacaksın o zaman! Protokol sürpriz olmaması içindir zaten. Element uydurmayın. Siyasetmişmiş, madem o kadar Atatürkçüsün niye kabul ettin Arabistan'da oynamayı? Seni zorla mı götürdüler oraya? Ayrıca Türk atasözü var, misafir umduğunu değil bulduğunu yer! Sen bilmiyor musun Arabistan'ı da oraya gidip ne mutlu Türk'üm diyene pankartı ile çıkmak istiyorsun. Bu direk müsabakayı provake etmekten başka bir amacı olmayan bir talep. Çok mu lazımdı. O kadar lazım idiyse gitmeseydin

    Yanıtla (7) (13)
  • Kerim / 01 Ocak 2024 18:04

    Tabi canım. Bütün dünya Atatürkün ismini duyunca ayağa kalkması lazım. Yahu sizin nasıl bir dünyanız var. Adamlar mecbur mu? Kemalistlerdeki bu ergen tavırlar çok enteresan.

    Yanıtla (2) (9)
  • Mehmet HATİPOĞLU / 01 Ocak 2024 17:39

    Buradan yeni bir gezi çıkmaz. Provakatörlerin aklanmaya çalışılmasını anlamıyorum. Atatürk daha ne kadar kalkan yapılacak.

    Yanıtla (3) (4)
  • Sadık / 01 Ocak 2024 17:22

    Protokole uyulmadığı teviliyle tepki veren arkadaşlar. Demirören Grubu, Ziraat Bank ile yaptığı protokolde 900 milyon DOLARRR'ı ödemiyor. Ne tepki verdiniz buna? :))) Maça çıkılmadı diye 4 milyon dolarcıkın hesabını soruyorsunuz da merak ettim ne kadar tutarlısınız diye.

    Yanıtla (9) (1)
  • Korkusuz / 01 Ocak 2024 17:20

    Karar okuru eksi verenleri boş ver yerden göğe kadar haklısın

    Yanıtla (0) (3)
  • Korkusuz / 01 Ocak 2024 17:17

    Ali Koç ne kadar hassasmış aslında dert başka

    Yanıtla (1) (5)
  • Korkusuz / 01 Ocak 2024 17:17

    Hiçbir şeyi başka ülkelere benzemeyen tek ülke

    Yanıtla (1) (1)
  • Okur68 / 01 Ocak 2024 16:30

    RTE niçin ateş püskürüyor. Suudilere karşı zor duruma düştü. Daha doğrusu açığa düştü. Bu nedenle CHP ye saldırıyor. İnsaf bu olayın CHP ile ne alakası var.

    Yanıtla (25) (2)
  • Karar okuru / 01 Ocak 2024 01:09

    ÇİN TAKIMLARI MAO posteri ve sloğanları, RUSYA STALİN VE LENİN posteri ve sloğanları, KÜBA GUEVERA poster ve sloğanları İRAN HUMEYNİ poster ve sloğanları ile maçlara cıkabilirlermi. Devletin idölü ve ideolojisini bu gibi yerlerde yansıtan iki ülke var İRAN ve TÜRKİYE. ingiliz ve fransız istihbarat servislerinin yapamadığı provakadyonu istemiyetek de olsa iki kulübümüz yaptı.

    Yanıtla (30) (32)
  • Karar Okuru / 01 Ocak 2024 16:16

    Bu yoruma eksi veren zihniyet, nesi yanlış onu söylesenize!

    Yanıtla (6) (10)
  • Musta / 01 Ocak 2024 16:24

    Yazayım: Süper Kupa Cumhuriyet Kutlaması ile eşleştirildi mi, evet. Cumhuriyeti kuran ekibin lideri (sevsen de sevmesen de) Atatürk mü, evet. Yani etkinlik olacak ama kurucusunun GÖRÜNÜRLÜĞÜ sınırlandırılacak, mantıklı mı, hayır. Konuyu Mao vs gibi kişilerle ilişkilendirip mügalata yapmayın, sulandırmayın. Mantık oyununa gerek yok. Konu basit; Cumhuriyet, Kurucusu Atatürk ve Atatürkün görünürlüğünün azaltılması. TFF yetkisini Suud’a devretti, Suud da kısıtladı. Takımlar da bunu kabul etmedi.

    Yanıtla (20) (8)
  • Karar Okuru / 01 Ocak 2024 07:35

    Atatürk yazılı ve imzalı forma kabul edilmiş ama Atatürk resimli t-shirt kabul edilmemiş öyle mi? Kurallar bir tarafa bir ülkenin kurucusu ve dünyaya mal olmuş bir liderin resmi ve son derece önemli bir sözünü, yurtta ve cihanda sulh temennisi ile içeren bir yazıyı kabul etmemek dünyanın her yerinde kötü niyettir.

    Yanıtla (30) (18)
  • okur / 01 Ocak 2024 08:29

    Tabi ya... Kural falan boş işler. Arabı da Avrupalısı da Atatürk resmini görünce durumu ona göre düzenleyecek. Yapmazlarsa biz buna ne deriz? Kötü niyeeet.

    Yanıtla (9) (24)
  • Karar Okuru / 01 Ocak 2024 16:14

    Mesele bu zaten biz kural mural tanımayız, kurallar her zaman bir tarafa oldu bu ülkede. O yüzden bu haldeyiz.

    Yanıtla (6) (5)
  • Karar Okuru / 01 Ocak 2024 12:53

    Eğer bu doğruysa Suudiler sonuna kadar haklıdır. Eğer bu doğruysa FB ve aman Atatürkçülük konusunda ondan geri kalmayayım diyen GS şov yapma peşinde koşmuştur ve bundan sorumludurlar. Tazminatı da bu iki takım ödemelidir. Eğer bu doğruysa ve ne olursa olsun bir sözleşme yapılmışsa son dakikada başka başka taleplerde bulunmak bence ayıptır. Eğer bu doğruysa ve adamlar her şeyi kabul etmişse FB ve GS'nin adamların sınırlarını test etmesinin amacı iyi niyetli olamaz. Tarafsız bakalım biraz.

    Yanıtla (16) (11)
  • Karar Okuru / 01 Ocak 2024 16:03

    Şu yoruma bile eksi verenler olmuş. Nasıl bir kafa bu? Hem sözleşmeye mugayir talepte bulunacaksın hem ben haklıyım diyeceksin. Aslında başkalarının haklarına saygı göstermeyenlerin, sıraya saygı göstermeyip kaynak yapanların, sürekli olarak emniyet şeridini ihlal edenlerin ülkesinde böyle şeyleri anlamak, empati yapmak mümkün değil zaten.

    Yanıtla (11) (6)
  • Musta / 01 Ocak 2024 15:42

    Kendi ülkesinin anayasası delinince tepki vermeyen yüce Hakperestler, bir maçın protokolünün detaylarında sörf yapıyorlar, Maşallah.

    Yanıtla (7) (2)
  • Alp Demir / 01 Ocak 2024 14:37

    Araplarla, daha doğrusu Şeriat ile yönetilen ülkelerle Türkiye'nin sosyal ve kültürel alanda iş yapması en baştan yanlıştır. Bu ülkelerle sadece ticaret yapabilirsin ki o bile bankacılıktan, hukuki zemine kadar bin türlü sorun çıkarır. Ait olmadığımız ve asla olmayacağımız bir dünyanın içine girmeyeceksin. Girersen böyle olur.

    Yanıtla (9) (3)
  • Karar Okuru / 01 Ocak 2024 15:41

    İsrail de dahil mi buna?

    Yanıtla (2) (2)
  • Okur / 01 Ocak 2024 00:19

    Gerçeklerin bu ülkede arandığı yok. İslamafobik Arap düşmanlığı ırkçılığı var.. S. A bizden daha kurumsalmış. Zihinsel seviye tespitine yaradı bu olay bir kez daha..

    Yanıtla (15) (16)
  • Okur / 01 Ocak 2024 15:40

    Gerçekler ortadayken hala ezbere konuşanlar var. Dolduruşa bu kadar çabuk gelinir mi.. Bu olaya rezil olmak denir. Verilen tepkiler de rezaletin büyük parçası. İnceleme araştırma yok her zamanki gibi. Atatürkü kullandı birileri.

    Yanıtla (6) (3)
  • Muteriz / 01 Ocak 2024 08:55

    Türkiye de oynanacak bir maça kimse "Ne mutlu arabım diyene" yazan bir pankartla çıkabilir mi?

    Yanıtla (15) (10)
  • Karar okuru / 01 Ocak 2024 09:59

    Ulkuculer, milliyetciler ,irkcilar, sahte laikciler, adami veya adamlari, stad icinde, omuz omuza... etkisiz hale getirirler.....!!

    Yanıtla (4) (10)
  • muzaffer / 01 Ocak 2024 15:26

    Maç Türkiyenin güzide iki takımı arasında, Türkiye lig ve kupasını ilgilendiren Türkiye şampiyonunu ortaya koyacak bir maç. Kulüpler maç Türkiyede oynandığında uyacakları kurallara uygun talepte bulunmuşlar ve buda haklarıdır. Bu maç uluslararası bir müsabaka değildir.

    Yanıtla (6) (0)
  • E.Sururi / 01 Ocak 2024 15:04

    Sayın Yazar, Yani şimdi Suud'lar 90 dakika Atatürk silüetli ve imzalı formalarla maç oynanmasına izin vermişler ancak 15 dakikalık ısınmaya izin vermemişler öyle mi?

    Yanıtla (6) (0)
  • okur / 01 Ocak 2024 15:26

    ADAM YAZMIŞ.... olay protokol . yoksa daha fazlasına zaten izin vermişler.

    Yanıtla (0) (5)
  • karar okunur / 01 Ocak 2024 15:26

    Suud Araplar neden hep Türkiye denk gelince vahhabiliklerini hatırlıyor? Milanlı takımların sembolü Haç. Yalnız formalar değil, flamalar bayraklar, trübünler her yer rengarenk Haç. Gelecek ay Süper Kupa için Riyad’a gidecek İtalyan takımlarından Inter’in, memleketi Milan kentinin bayrağındaki haç işareti yüzünden sorun yaşayacak mı göreceğiz. Dünya´nın önde gelen spor medyası bağnazlığından (hoşgörüsüzlüğünden) dolayı Suudi Arabistan´ı kınadı.

    Yanıtla (7) (2)
  • Karar Okuru / 01 Ocak 2024 07:46

    Suudilerin Atatürk düşmanı olduğu bilinen bir gerçek. Kendi milli değerlerimizi cumhuriyetin yüzüncü yılında ve şehitler verilmişken ülkenin en büyük kupasında anmak son derece normal. Nezaket kuralları çerçevesinde bir milletin milli değerlerini temsil eden kurucusunun ve onun bir çift sözünün anılmasında hiçbir sakınca olamaz. Talep edilen ilave bir reklam yahut alelade bir sloganın yayınlanması değil. Bu mesele öyle fifa kuralları ile geçiştirilecek bir mesele de değil.

    Yanıtla (27) (8)
  • Hüdavendigar / 01 Ocak 2024 09:51

    Atatürk düşmanı değildirler.Resim oranın mezhep anlayışında Kralınki de dahil caiz görülmüyor.

    Yanıtla (8) (17)
  • OkurA / 01 Ocak 2024 10:18

    Pek de öyle değil ama farzumahal adetleri öyledir kabul edelim. Peki öyleyse ülkenin yüzüncü yılının kutlandığı bir yılda ülkenin en büyük futbol kupasında Atatürkün anılacağını bile bile niye bu maç bu son derece ilkel zihniyete sahip ülkede bu yapılır. Sonra makalede Atatürk silüetli formanın kabul edildiği söyleniyor. Bu durumda sizin gerekçenizde boşa düşmüş durumda. Aynı durum yazar bakımından da geçerli. Forma kabulse tsort niye sorun oluyor?

    Yanıtla (21) (1)
  • Hüdavendigar / 01 Ocak 2024 10:41

    Neden 15 dakika öncesine kadar tişört olayı yoktu da bu dakikalarda ortaya çıktı.İlkelliğine gelince oranın sokaklarında bizim sokaklarımız gibi yere tükürülmez ve daha temizdir.Oralarda kadınlara buralarda olduğu gibi taciz edilip rahatsız edilmez.Suç oranı da buradaki gibi değildir.Adımız modern olmuş da ne olmuşuz?

    Yanıtla (9) (22)
  • KARAR OKURU / 01 Ocak 2024 12:45

    Kadın haklarını tacize indirgemeniz müthiş olmuş gerçekten. Kaç yaşında evlendiriliyor, isteyerek mi evleniyor, bunlar sayılmaz zaten.

    Yanıtla (7) (5)
  • Hüdavendigar / 01 Ocak 2024 18:56

    Kadın haklarını tabi ki tacize indirgemiyoruz.Ancak onların bu konuda bizden daha saygılı(ve saygın aynı zamanda)ve medeni oldukları çok açık.Kadınların küçük yaşta evlendirilmeleri veya evlendirilmemeli konusu bence yasayla değil,eğitimle çözülür.Ben kızımın 25 yaşlarında evlenmesini isterim.Bir başkası 15 yaşında evlendirir.Alan memnun veren memnun.Ben onları tasvip etmem ama devlet müdahalesi de doğru değil.Hem her şeyi neden kanunla yapıyoruz ki?

    Yanıtla (0) (3)
  • Serap / 01 Ocak 2024 11:03

    O zaman Fifa ya şikayet et… Fifa karar veriyor Suudi’ler değil…ilk önce Türkiye’de yada Yunanistan’da bir maça Atatürk posterli tişörtle çık ,yada bir İngiliz takımın karşısına…

    Yanıtla (6) (6)
  • Mehmet / 01 Ocak 2024 13:25

    Değişip bir toplumuz.Irkcilik yapip osmanlıya baş kaldıran Şerif hüseyin hain fb ve gs devletçi.Demekki ırkçılığı kimse çekemez.E devlete başkaldırdı fb ve gs gereği yapılmalı.Ali koç cezalandırılmalı.

    Yanıtla (1) (7)
  • Mustafa / 01 Ocak 2024 15:21

    Başka ülkelerin takımları bizim ülkemizde bize, kendi milli değerlerini dayatırsa biz bunu kabul etmeyiz.
    Öyleyse bizimde başka bir ülkede milli değerlerimizi dayatmamız normal olmaz. Uluslararası ilişkilerde kural ve protokollere uyulmalı, kimse kimseye bir şey dayatmamalı. Aksi takdirde işte böyle kimseye birşey kazandırmayan tablo ortaya çıkıyor.

    Yanıtla (2) (3)
  • Seyfeddin Yılmaz / 01 Ocak 2024 15:09

    Krizi çıkaranların; başta Fenerbahçe ve Galatasaray başkanları ile federasyon yetkilileri olarak gözüküyor. Atatürk'ü de istismar ederek, ülkemizi karıştırma hedefi peşindeler.

    Yanıtla (2) (6)
  • Muammer / 01 Ocak 2024 06:50

    ALİ KOÇ, futbol takımıyla SİYASET peşinde koşacaksa TFF gereğini yapmalı..Yalan Dolan Entrika ile nereye kadar..?

    Yanıtla (20) (25)
  • Cut / 01 Ocak 2024 11:29

    Ali koç Fenerbahce Cumhuriyeti kurma pesindeydi..Stadin adini Ataturk Stadi yapip kendine baskent yapacakti ancak Galatasaray buna engel oldu..Ezeli rekabet iste...

    Yanıtla (8) (14)
  • Muammer / 01 Ocak 2024 11:49

    Bence her iki kulüpte cezalandırılmalı.. Sudan sebeplerle şov yapıp maçı oynamadan geri gelmişler..

    Yanıtla (11) (16)
  • Okur / 01 Ocak 2024 12:32

    Bizim milli değerlerimiz hiç bir zaman sudan sebep olamaz.

    Yanıtla (11) (5)
  • Muammer / 01 Ocak 2024 12:55

    Sayın Karaalioğlu'nun yazısı bağlamında; ortada hiçbir olumsuz sebep gözükmüyor..

    Yanıtla (2) (6)
  • A.Derin / 01 Ocak 2024 15:52

    Önce şu protokol yayınlanmali, o zaman kulüplerin oyun bozanlik yapıp yapmadığını anlarız.

    Yanıtla (1) (0)
  • muzaffer / 01 Ocak 2024 12:00

    Kulüpler bir protokol yapmıyor. Protokolu TFF imzalıyor. Kulüpler Türkiyede uygulanan prosüdüre uygun olarak 3 gün önceden isteklerini TFF ye bildiriyor. Burada kulüpler değil Türkiyedeki uygulamalar hilafına protokol imzalayan ve bunu zamanında kulüplerle paylaşmayan TFF tam kusurlu.

    Yanıtla (11) (2)
  • Kararcı / 01 Ocak 2024 12:46

    Hangi TFF?

    Yanıtla (2) (0)
  • tr / 01 Ocak 2024 15:05

    dursun özbek ne peşinde o zaman. ali koç ile dursun özbek iş birliği yapmışlar ve taleplerinden ikisi de vazgeçmemiş. muammer beyin ali koça takıntısı var galiba. hem siyaset yapan ali koç değil, cumhurbaşkanı ve akp genel başkanı recep erdoğan. futbol da recep bey için sadece bir yönetim enstrümanı. sen yanlış kişiyi eleştiriyorsun. bu bir skandal ve skandalın failleri cumhurbaşkanı ile federasyon başkanı. demokrasilerde kulüpler istemedikleri yerde maç oynamaya zorlanamaz.

    Yanıtla (6) (1)
  • tr / 01 Ocak 2024 14:56

    bilgi kirliliğini bilgi kirliliğiyle düzeltmeye çalışmışsınız:)) madem iki kulüp yöneticileri de riyadda oynamak istemişlerse niye son gün talepleriyle sorun çıkarmışlar. kuralları bilmiyorlar mı bu kulüp yöneticileri. demekki neymiş erdoğanın emri demiri kesemiyormuş:))) erdoğan maçı riyadda oynayın deyince ne diyeceklerdi ali koç ile özbek oynayamayız mı diyeceklerdi:))

    Yanıtla (4) (0)
  • Sedat F. / 01 Ocak 2024 14:28

    Riyad olayinin perde arkasinda kimler vardi? Erdogan her firsatta yabanci devlet adamlarina telefon etmeyi cok seviyor. Bence
    Selman'la da konusmustur. Netice alamadigi icin bu medyadan gizli tutuluyor. Sayet bizim istedigimiz bir karar gerceklesmis olsaydi,yandas medya ne derdi? Bak gördünmü Erdogan'i
    tereyagdan kil ceker gibi bu krizi bir telefonla haletti Dünya liderimiz derler di ..Netice alinmadigi icin, övgüler,destanlar yazilmiyor..

    Yanıtla (4) (1)
  • Abbas / 01 Ocak 2024 14:07

    Saray Filistin yürüyüşlerinde istediği coşkuyu bir türlü yakalayamıyor. Riyad da bir test yaptı kendi içinde dahi bozguna uğradı. Yerel seçimlere CHP eski külüstürlerle girerse AKP çoğu yeri kazanır Fakat artık AKP nin de arkasında o fanatik kitle yok. Psikolojik üstünlüğü kaybetmiş. Millet sağ da sol da lider arıyor. Beni hayali sukuta uğratan Babacan bi adam iki lafı eee demeden konuşamazmı

    Yanıtla (2) (0)
  • Adnan / 01 Ocak 2024 14:05

    En büyük hata maçın s.arabistanda oynama kararıydı.

    Yanıtla (7) (0)
  • Mamosta / 01 Ocak 2024 13:43

    Akp’nin arka bahçesi olan STK’lar ve tügva’nın öncülüğünde İsrail’e lanet yürüyüşü yapıldı! Bilal Erdoğan yaptığı konuşmada dedi ki; İsrail mallarına boykota devam! Ama limanlarımızdan İsrail’e malzeme ve lojistik taşıyan gemilerden hiç söz etmedi. İsrail Filistin meselesinde Samimi dindar nezdinde itibar kaybeden akp böyle bir yürüyüş düzenlemekle seçimler arifesinde oyları konsolide etme çabasında.

    Yanıtla (9) (0)
  • Okur / 01 Ocak 2024 10:26

    Bu isten en çok suudiler zarar gördü. İmajı çok büyük yara aldı. Suudiler protokolde olmamasına rağmen ülkelerin milli değerlerine saygı göstermek zorundadır. Üç kuruş para veriyor diye kimse milli değerlerini görmezden gelemez.

    Yanıtla (17) (9)
  • Karar Okuru / 01 Ocak 2024 12:58

    O kadar milli değerin var idiyse bunu ta en baştan protokole koyarsın. Protokole koydun da son dakikada Suudiler mi koyverdi? Yoksa sen mi son dakikada yan çizdin?

    Yanıtla (9) (5)
  • Musta / 01 Ocak 2024 13:48

    Karar Okuru 12:58. Oku bakalım ne olmuş: “TFF tarafından Suud’lu yetkilileri iletildi ama dönüş olmadı.”
    Suud yetkililer cevabı son ana bırakırsa böyle karşılık alır. Son ana kadar cevabı bekletirsen, mütekabiliyetle son anda ek talep listesini önüne sererler!

    Yanıtla (6) (3)
  • Karar Okuru / 01 Ocak 2024 16:12

    Bence sen bir oku bakalım, sadece forma değil mesele. Formaya izin verseler bu kez pankart olmazsa olmaz dememişler mi? Maksat üzüm yemek değil bağcıyı dövmek. O pankarta izin verseler, herhalde bu kez de yaşasın laiklik diye pankartla çıkmak istiyoruz diyeceklerdi belli ki.

    Yanıtla (0) (2)
  • Musta / 01 Ocak 2024 19:20

    Karar Okuru 16:12. Yazar somut ve gerçekleşen olayları anlatıyor. Yorumum da somut olaya göre. Senin yorumun ise VARSAYIMA yani ZANNA göre. Öyle olmasaydı da böyle olurdu diyorsun. Olmamış şey üzerine yorum bina ediyorsun (veya etmeye çalışıyorsun) :) Bilgin olsun; planlar olasılıklara göre; vakalar olana göre değerlendirilir.

    Yanıtla (0) (0)
  • A.Derin / 01 Ocak 2024 19:22

    Protokolü siz gördünüz mü, kimse görmedigi halde herkes yorum yapıyor.. Neden sır gibi saklanıyor acaba?

    Yanıtla (0) (0)
  • FEVZİ / 01 Ocak 2024 13:27

    Milli değerleri maç günü mü akıllarına gelmiş? Cumhuriyetin 100 yılı olduğu sonradan mı akıllarına gelmiş? Ali Koç'un kafasındaki plan neydi açıklasın. Cezayıda 2 kulüp birlikte ödesin.
    Milleti galayena getirmenin karşılığıda istifadır.

    Yanıtla (3) (6)
  • Karar / 01 Ocak 2024 13:39

    Protokol da olmamasina rağmen ulkekerin değerlerine uyulması gerekir,diye buyurdu Zerdüşt.
    Ya da yeni protokol düzenleme baskani. Merak etme bu kafaya senin yeni protokol maddeleri vaazetmende anlamsız.,çünkü onuda başkaları başka bir değerle kaldırıyor haberin olsun

    Yanıtla (0) (0)
  • Yasar Kurt / 01 Ocak 2024 12:58

    Ta baştan yanlış uygulama idi ve yanlis bitti bu kadar açık

    Yanıtla (6) (0)
  • Okur yazar / 01 Ocak 2024 12:44

    Cumhuriyet ve demokrasi olmayan bir yerde 100 yıl etkinliği ve maç yapmak hangi üstün aklın düşünülür. Kaç kez uyardılar yapmayın diye. Laftan anlsmıyor çünkü derinlik yok. Finali kuzey Kore'de yapmakla bir farkı yok.

    Yanıtla (5) (0)
  • Tavşan / 01 Ocak 2024 00:23

    Türk askerinin başına neden çuval geçirildi türk askerinin ırakta ne işi vardı diye sorunca kimse cevap yazamıyor. Şimdi de Suudi lerden şikayetçiler. Biz protokole uymuyoruz onlar şikayetçi oluyoruz. Ülkelerinde adamlara kuralları esnetmesi dikte etmeye çalışıyoruz

    Yanıtla (29) (23)
  • Karar okuru / 01 Ocak 2024 00:47

    Evet gerçekten posta koyacağımız düşmanlık besleyeceğimiz ülkeler batıda. Teröristleri göz göre göre besliyor silahlandırıyor, iha nı düşürüyor, askerine çuval geçiriyor. Ama biz Araplara düşmanlık yapıyoruz.

    Yanıtla (32) (31)
  • Okur / 01 Ocak 2024 12:26

    İran, Suriye daha düne kadar pkk yı beslemedi mi? Düşmanın batıda veya doğuda olması neyi değiştirir. Araplar bizi 1. Dünya Savaşında saf değiştirip kaybetmimize sebep olmadi mi. Önemli olan dengeli politika yürümektir. Onun için her ülke ile iyi ilişkiler kurmamız gerekir.

    Yanıtla (4) (2)
  • Kremkahve / 01 Ocak 2024 12:33

    Bekaa vadisi de İsviçre’de bir yerlerde herhalde?

    Yanıtla (3) (0)
  • Adnan / 01 Ocak 2024 14:09

    Gücü gücü yetene, emperyal güçlere kafa tutmak için silah üstünlüğü ve hazinen dolu olmalı....

    Yanıtla (2) (0)
  • Etem / 01 Ocak 2024 04:52

    Tavşan, cevap veriliyorda sen anlamıyorsun. Çuval geçirme, kozmik odaya girme, Ergenekon, Balyoz ve akabinde Atatürkçü subayların TSK’dan tasviyesi ABD’nin seküler kesimi gözden çıkarmaya karar vermesi sonucudur. Şunu da unutma ki bu olaylar Irak işgaline TSK’nın karşı çıkması ve RTE’nın onaylaması sonrasında olmuştur.

    Yanıtla (15) (4)
  • Tavşan / 01 Ocak 2024 08:00

    Bunu cevap diye mi yazdın şaka olsun diye mi Etem. Irakta bizim askerin bir protokol dahilinde olduğunu ABD izni ile orada olduğunu ABD nin ırak işgalinden yararlandığımızdan habersizsin

    Yanıtla (4) (5)
  • Kazım Çetin / 01 Ocak 2024 08:10

    TSK'den sadece laik subaylar değil mütedeyyin subayların da ilişiği kesildiğini de biliyor musunuz?

    Yanıtla (5) (2)
  • Etem / 01 Ocak 2024 09:56

    Tavşan, birbirleri ile ilişkili olayları tek tek incelersen sağlıklı sonuca varamasın. ABD yeni bir Orta Doğu projesi olarak seküler kesime sırtını döndü ve bir islamcıyı destekledi. Yoksa kafaya çuval geçirip askeri küçük düşürme yoluna gitmezdi. FETÖ eliyle bu subayların Ergenekon ve Balyoz yoluyla tasviyesi de protokol dahilinde mi idi?

    Yanıtla (7) (0)
  • Tavşan / 01 Ocak 2024 11:15

    Etem Türk askeri işgal atındaki ırakta neden bulunuyordu. Nasıl bulunuyordu. Sorudan neden kaçıyorsun

    Yanıtla (1) (6)
  • Etem / 01 Ocak 2024 12:11

    Tavşan, Türk askerinin neden orda olduğunu burda Vikipedi’de yazılanlarla tekrar etmeme gerek yok. Elinde gizli bir belge varmış gibi davranma. Türk askeri oraya ABD’nin bilgisi dahilinde gitmediğini de herkes biliyor. Senin anlamadığın o çuval olayının TSK’da ki Atatürkçü subayların Neo Con’lar tarafından gözden çıkarılmasının bir parçası olduğu. Nitekim devamı gelmiş ve bütün üst komutanlar tasviye edilmiştir.

    Yanıtla (6) (0)
  • Tavşan. / 01 Ocak 2024 12:41

    Etem öyle uyduruyorsunki.savaş halindeki bir ülkeye izinsiz asker sokuyorsun ha..

    Yanıtla (0) (4)
  • Karar Okuru / 01 Ocak 2024 12:44

    Kendinizi kandırmayın, sizin Atatürkçü dediğiniz TSK yıılardır ABD'nin en güçlü müttefikidir. Irak savaşındaki dönemde AKP ve Erdoğan'ın hiçbir ağırlığı yoktu, olsaydı Abdullah Gül Cumhurbaşkanı seçilir ve olay halkın seçtiği cumhurbaşkanı noktasına gelmezdi. En küçük bir olayda bile esip gürleyen TSK Irak savaşında her nedense susmuştur. Çünkü TSK da Irak'ta olmak istemiştir. Ama sustuğu için ihale AKP'ye kalmıştır. Böylece bir taşla iki kuş vurmuştur.

    Yanıtla (0) (3)
  • Murat / 01 Ocak 2024 12:42

    Parayla karışık siyaset!
    Maç gerçekleri ortada. Para+ idealoji+ kuralbozanlık ve 2 ülkenin kasılan ilişkileri.
    Türkiye Suud beceriksiz konuma düştü.
    Kemalizm istismarı sınırı ve haddini aştı.
    Kim kazandı kime yaradı? İsrailin kelebek etkisi! Gerçeklerin ortaya çıkma huyu devam ediyor...

    Yanıtla (1) (1)
  • turan / 01 Ocak 2024 12:37

    Çıkacak bütün zararı ali koçla dursun Özbek ödemeli bu iki şahıs futbol sahalarından men edilmeli

    Yanıtla (3) (5)
  • Turhan / 01 Ocak 2024 12:27

    Sn Yazar, Cumhuriyetin 100. yılında Maçın S.Arabistanda oynatılma kararı ne amaç güdüyordu. Bir siyaset yazarı olarak bunu sorgulamalısınız. Teknik analizleri spor yazarları zaten yapıyor.

    Yanıtla (6) (0)
  • The end / 01 Ocak 2024 12:10

    İstanbul da Gazze ve şehitler yürüdü çok doğru. İst yaşasaydı. Katilirdim.faakat Türkiye'deki kadınlar çocuklar madurlar, haksızlık ve adaletsizlikler için de bu yuruse bu duyarlı, !!vicdanlar.ha birde peynir et için alıp başını giden yolsuzluk rüşvet mafyA faiz enflasyon neden akp döneminde arttı bide ona yuruseler. Valla atlar İstanbul'a gelir bende yürürüm.

    Yanıtla (7) (0)
  • Yazar / 01 Ocak 2024 12:08

    Suudların haksız olduklarını düşünüyordum ama haklıymışlar.

    Yanıtla (0) (6)
  • Musto / 01 Ocak 2024 12:04

    Demokrasinin olmadığı �slam ülkeleri.Genelinde liderlerin emirlerin şeyhlerin kralların O günkü ruh haline göre politika belirlenir.2007 yılında Suriye'ye dostluk Elimizi uzattık. Fenerbahçe takımımızı Halep stadının açılışında All ittihat takımıyla Maç yaptık 2-2 berabere kaldık..5 yıl sonra da kardeşimiz Esad'dan uzattığımız elin..Bedeli olarak çok acilen demokrasiye geçmesini istedik.Kardeşimiz Esad.. Eset oluverdi. Sonrası olanları anlatmama gerek yok. Hepimiz yaşadık gördük yaşıyoruz..

    Yanıtla (7) (1)
  • Karar okuru / 01 Ocak 2024 11:59

    Bu durumda biz haksızız.

    Yanıtla (3) (5)
  • okur / 01 Ocak 2024 11:57

    somut bilgiler için teşekkürler hocam... bu konuya çok ajite provoke bilgi kirliliği karıştı... açıklığa katkı iyi oldu.

    Yanıtla (1) (3)
  • Tavşan / 01 Ocak 2024 00:18

    Arapların Atatürkü sevmesini gerektirecek bir durum yok. Onların kurucusu Şerif Hüseyini bizim sevmemize gerek olmadığı gibi. Konu bu bile değil. Bizim kurallara uymamız da sorun var

    Yanıtla (21) (13)
  • OkurM / 01 Ocak 2024 01:42

    Şerif Hüseyin değil, kurucu Abdülaziz bin Suud. Suudlular serif huseyini sevmez. Şerif Hüseyin 1919-1926 arası Hicaz emiri idi. Sonra necd emiri olan suudlular hicazi işgal etti ve Şerif huseyin Kıbrısa kaçtı. 1926'da Suudi Arabistan kuruldu.

    Yanıtla (7) (2)
  • Hasan Ali / 01 Ocak 2024 02:19

    Serif Hüseyin ile Suudi Arabistan'in ne alakasi var? Suudi Arabistan'i Serif Hüseyin mi kurdu? Serfi ve ailesi, Suud ailesinin en büyük düsmaniydi. Suudlarin Serfilikle vs. hicbir alaksi yoktu.
    Hicbir dayanagi olmayan. temelsiz bir yorum olmus.

    Yanıtla (10) (0)
  • Etem / 01 Ocak 2024 11:34

    Tavşanı mahsur görün. Genellikle birbiri ile ilişkisi olmayan birkaç kaç konuya birden dalıp her şeyi biliyor sanınca bazen ipin ucunu kaçırıyor.

    Yanıtla (4) (0)
  • Mehmet ünver / 01 Ocak 2024 10:16

    Biraz araştır. Şerif Hüseyin Arabistanın kurucusu öyle mi? Arkadaş her işiniz böyle sizin. Ön yargılarınız hiç mi rahatsız etmiyor sizi.

    Yanıtla (6) (0)
  • Tavşan / 01 Ocak 2024 11:45

    Herkesi tebrik ediyorum. Tavşanın hatasını bulmuşsunuz. Konunun özünü görmezden gelip üzerinde tepinebilirsiniz. Hüseyin Arap isyanını başlatandır ama olsun tepinin.

    Yanıtla (3) (4)
  • Erdem / 01 Ocak 2024 11:43

    Biz adam olsak Milli Gururumuzla oynadığı için Koç'u istifa ettiririz. Koç ve benzerleri her zaman sorun olmuştur. Bu adama "haddinin" bildirilmesi gerekir. Parasıyla konuşan bir "şımarık". Tam bir ukala; aklı sıra hem dolar alacak hem rajon kesecek, arkasından adeti olduğu üzere bıyık altından gülecek.

    Yanıtla (3) (8)
  • Duman / 01 Ocak 2024 11:42

    Sayın; Mustafa Bey çok teşekkürler ilk defa maç

    hakkında ayrıntılı bir yazı

    okudum, Aslına bakarsanız

    bu maçın sudi de oynanma

    sını baştan beri iki kulüp de

    kabul etmediler bunu basından takip ediyorduk.

    teferruata girmeye gerek yok

    olaylar gösteriyor son dakikaya kadar nasıl olurda bu maça çıkmayıp planları yapmışlar ve başar

    dılar, şimdi yapılacak bir şey var , Fenerbahçe Galatasaray haricinde .

    Diğer kulüplerin futbol cularindan oluşan karma iki takım çıkarak ülkemizde bu maç yapılabilirdi.

    Yanıtla (1) (5)
  • ali, / 01 Ocak 2024 11:31

    Maç başlayınca kural değiştiremezsin.FİFA kararı..

    Yanıtla (1) (4)
  • Musto / 01 Ocak 2024 11:24

    Bukra (yarın) inşallah...Bukra İnşallah.. Bukra inşallah.. şantiyelerde sorunlarımız olurdu.Arap yetkililere karar verin işimize devam edelim derdik. Liyakatsız yetkisiz elemanlar. Söyledikleri bukra inşallah. Anladığım kadarıyla kulüpler iktidarı isteğini kıramadılar. Bir miktar para karşılığı oraya gittiler, biletler satılmadı.. Taraftar ilgi göstermedi.İpe un sermeye başladılar,attıkları taş ürküttükleri kurbağaya değmedi. Onlar Veliaht prense, bizimkiler de Erdoğan'a ulaşamadılar...

    Yanıtla (4) (1)
  • Mehmedim / 01 Ocak 2024 11:01

    Çok açık ve net bir şekilde özetlemişsiniz Allah razı olsun

    Yanıtla (2) (1)
  • Korkuyorum / 01 Ocak 2024 11:01

    Son dakika golünü kendi kalemize kendimiz attık. Önceden protokole konulmayan davranışlar içinde Suudiler güzel fırsat yakalamışlar bırakmadılar.

    Yanıtla (3) (1)
  • HAYRETI MUCIP / 01 Ocak 2024 10:29

    Burada bir çelişki var ; maç, Atatürk resimli tişörtle oynanacaksa antrenmana neden aynı
    tişörtle çıkılmasın !
    Bir de paranın bu kulüplere ödendiğine dair bir haber duydum ,
    pek inanılır gibi değil tabii ? !

    Yanıtla (3) (0)
  • bir okur / 01 Ocak 2024 10:55

    Yazarımız, işin aslı nedir diye merak ettiğimiz hususları özetlemiş, kendisine teşekkür ederiz. Buna göre iki kulüp yönetiminin baştan kararlaştırılmamış, artı bir takım talepler ileri sürdükleri ve bunların karşı tarafça kabul edilmediği anlaşılıyor. Önce Atatürk silüetli forma konuşulmuş ve protokol metnine bu yansımış, bu bizim tarafımızdan Atatürk resmine evrilmiş. Ayrıca bir takım pankartlarla çıkılma konusu da ilave edilmiş. Öbjektif bir bakışla kimi haklı kim haksız anlaşılmıyor mu?

    Yanıtla (4) (1)
  • Mehmet / 01 Ocak 2024 10:55

    Kurulduğundan beri karar okuruyum Maçtan.üç gün önce kulüplerce Futbol federasyonuna bilgilendirme yapılıyor..Geriye dönüş yok değil var..cevap biz suudi tarafla görüştük sorun yoktur. Yapmayın..Her iki güzide Türk klübü ve başlarında.klüpleri kadar değerli uluslararası ticaret ve üretim yapan iş adamları durup dururken neden hit müşteri potansiyeli yüksek devlet ve halkı ile sorun çıkarsın..Niye gidişten önceniye para alsınlar.Bırakalım devlet konuşsun.

    Yanıtla (6) (0)
  • Tavşan / 01 Ocak 2024 00:16

    Suudi Arabistan'ın bir hatası suçu yok. Sorun bizde. Bu net bir şekilde açık. İç hesaplaşmamızı Arabistan'da yaptık

    Yanıtla (19) (21)
  • Baki / 01 Ocak 2024 03:41

    "Geziciler" her fırsatı kaçırmıyor! Amaç Devlet ve Hükümet sıkıntıya düşsün.

    Yanıtla (6) (22)
  • Ahmet Yılmaz / 01 Ocak 2024 10:49

    Ne ilgisi var anlamadım

    Yanıtla (4) (0)
  • 03EMEKLİ / 01 Ocak 2024 10:18

    Batı Gazze'de İsrail tarafından 20000'den fazla masum Filistin liyi katlettirerek kendine siyasi ve ekonomik Alan açarken,İslam dünyasının Haline bakın,Toplumun refahına BİR KURUŞLUK katkısı olmayan bir etkinlikte,İslam toplumunun iki Büyük ülkesi Kriz yaşıyor,Ve TÜRKİYE beceriksiz insanları (yada çok Becerikli) tarafından Kendi Kalesine GOL Atıp mağlup oluyor YAZIK,ÇOK YAZIK.....

    Yanıtla (7) (1)
  • Vatandaş / 01 Ocak 2024 10:13

    Kazanacakları üç beş kuruştan oldular

    Yanıtla (0) (7)
  • yener tutan / 01 Ocak 2024 10:13

    Ertelenen bu maç Nikaragua'da oynanmalı.

    Yanıtla (2) (2)
  • Pirireis / 01 Ocak 2024 10:12

    Protokole son dakikada ek yapma isteği bir emri vaki olarak algılanır, ülkemizde de kabul görmez. Fakat, diplomasi son dakikaya kadar devam ederken, soyunma odası araması ve T alanına polis yığılması,
    üst araması yapılma ihtimali kabul edilemez. Sonuç TFF nin krizi yönetememesiyle son bulmuştur, ülke Gündemi de değişmiştir, hayırlısı olsun

    Yanıtla (5) (0)
  • M.NURI GOREN / 01 Ocak 2024 08:29

    Özetle 2 takım başkanı da oraya gitmelerine rağmen maçın orada oynanmaması için her yolu(yolsuzluğu) denemişler.Suudilerle yapılan ve uluslararası geçerliliği olan bir kontrata karşılık istemişlerde,istemişler…Edip Cansever’in Masa da Masaymış Ha şiiri gibi..Bu kulüp başkanları önemli şirketlerin de sahip ve yöneticileri fakat futbol takımı başkanı olunca şımarık,hatta serseri taraftar gibi davranıyorlar! Sizce de tuhaf değil mi?Sahi,Büyükekşi istifa etmek için daha fazla rezil olmayı mı umuyor?

    Yanıtla (13) (13)
  • M.NURI GOREN / 01 Ocak 2024 09:18

    ‘’..Mehmet Büyükekşi, Ali Koç ve Dursun Özbek buradan size sesleniyorum: Şimdi konuşmayacaksınız da ne zaman konuşacaksınız? Başından beri kamuoyunu doğru bilgilendirmeyerek, sanki bu işler Erdoğan’ın baskısıyla oluyor gibi bir algının oluşmasına sebep oldunuz. Şimdi de susarak bu olayın bir rejim sorununa dönüşmesine hizmet ediyorsunuz..’’
    Maçtan bir gün önce de iki takım 1.600.000 USD tahsil etmiş.Galip takım 800.000 USD daha alacakmış.Sizi gidi,sizi…!

    Yanıtla (5) (7)
  • M.NURI GOREN / 01 Ocak 2024 09:56

    En tuhafı Büyükekşi,Koç ve Dursun Özbek gibi ‘Milyar’ dolarlık bütçe ve varlıklara sahip işadamlarının takımların toplamda 4 milyon USD kazanca tav olmaları!Bu açgözlülükleri aslında bunların ne kadar kifayetsiz olduklarını ve kendi çıkarlarını tercih ederken ahlaki değerlerinin de hangi seviyelerde olabileceğini de gösteriyor.

    Yanıtla (7) (2)
  • M.NURI GOREN / 01 Ocak 2024 10:10

    Bir seviyesizlik ile herkes meşgul edilirken Gazze’deki ‘Siyasal Siyonizmin’ savunmasız çocuk,kadın ve sivillere yönelik katliamları devam ediyor ve kişiliksiz Biden başta olmak üzere Batılı ülke yöneticileri de Netenyahu’nun istediğini fazlasıyla karşılamaya devam ediyorlar.
    İktidar yandaşı birkaç güya stk ise güya İsrail’i protesto etmek için sabah namazından sonra yürüyüş ve gösteri yapıyorlar.Eeee sonra?

    Yanıtla (4) (2)
  • Hüdavendigar / 01 Ocak 2024 09:59

    İşleri güçleri hamaset,slogan ve küfür.Bahçelinin dediği gibi bu Atatürkçülerin(belki de Kemalistler yazmalıydım) cenahı hayatın her alanına provokasyon taşıması iyi niyetli bir yaklaşım değildir.Ali Koç erkekse Romanyadaki fabrikalarının üstüne Ne Mutlu Türküm diyene yazdırsın bakalım oranın onlara benzer sağcı ve ırkçı militanlar onlara ne yapıyorlar.Avrupada oynanan hiçbir maçta bu kadar hamaset yapmadılar.

    Yanıtla (6) (8)
  • Sedat F. / 01 Ocak 2024 09:55

    TFF Baskani Mehmet Büyükeksi "günah kecisi"ilan edildi.

    Haksizlik ediliyor , "Tek Adam Rejimiyle" yönetiliyor bu ülke,bütün

    kararlari Bestepe veriyor.Riyad'da siz saniyormusunuz herseye

    ragmen macin oynanmasini M.Büyükeksi istedi, Bestepe'den gelen emirleri uygulamaya calisti, Kendi kafasina göre karar alamaz, "Tek adam reiminde" Adami afaroz ederler.Bunu da M.Büyükeksi cok iyi biliyor,Sonunda yine de kabak M:B'nin kafasinda patlayacak,

    Yanıtla (4) (3)
  • Acı bir dost / 01 Ocak 2024 09:54

    Başından beri 100. Yılda spor aracılığıyla kenetlenme ve mesaj gönderme amacı varsa, bu maç Türkiye de oynanmaliydi, hatta samsun İzmir Ankara yada Erzurum da, belki Antep Konya Antalya da olabilir di

    Yanıtla (8) (1)
  • natali / 01 Ocak 2024 09:20

    cumhuriyetin yüzüncü yılında final macı samsun ya da izmir gibi simge şehirlerin birinin stadında olmalıydı ama bu macı "sürgüne gönderir" gibi suudi arabistana göndermeleri bana hic iyi niyetli bir tavır gibi gelmiyor doğrusu

    Yanıtla (18) (4)
  • Hüdavendigar / 01 Ocak 2024 09:47

    Bence de gariban bir Anadolu ilinde mesela Diyarbakırda yapılmalıydı.Hem Diyarbakıra şeref vermek ve hem de Türk-Kürt kardeşliğnini bir adım daha öne çıkarmak ve oranın ticari hayatına bir nebze olsun katkıda bulunmak için orada oynanmalıydı.

    Yanıtla (9) (1)
  • Metin Özsoy / 01 Ocak 2024 09:47

    Bence yurtdışında oynanacaksa Ata'mızın memleketi Selanik seçilebilirdi. Yunanlı yetkililer ne cevap verirdi bilemem.

    Yanıtla (5) (1)
  • yener tutan / 01 Ocak 2024 09:11

    Atatürk populizmini ve islam nefretini bırakıp objektif bakarsak suudiler haklı.

    Yanıtla (14) (13)
  • Adem / 01 Ocak 2024 09:03

    Altı üstü bir maç. Borç batağı içinde batmış, uluslararası başarısı olmayan, sıradan iki takımın maçı. Ne anlamlar yüklendi. Cumhuriyetin anlamını yüklediler maça. Halbu ki istiklal savaşı zamanında, birileri cephede savaşırken işgal güçleri ile maç yapan da bunlardı.

    Yanıtla (6) (14)
  • Tavşan / 01 Ocak 2024 08:59

    Bu rezil etme işi tamam iki takıma ait ama... 4 parmak göstermeler Rusya'ya posta koymalar Araplara topunuz bir Türkiye etmezsiniz demeler Sonra gidip onlarla barışmaya çalışmalar para dilenmeler iki takımın suçu değil

    Yanıtla (8) (4)
  • Hakan / 01 Ocak 2024 08:33

    Sudiler bunu bir avrupa ülkesine yapmayı dusunebilirlermiydi

    Yanıtla (8) (4)
  • Adem / 01 Ocak 2024 08:57

    O Avrupa ülkesi bizim gibi arsızlık yapar mıydı?

    Yanıtla (4) (4)
  • Meraklı / 01 Ocak 2024 08:57

    Neyi! yazıyı okumadınız mı bu mahalle maçımı

    Yanıtla (2) (1)
  • okur / 01 Ocak 2024 08:58

    asla düşünmezlerdi. çünkü hiçbir avrupa ülkesi bizim gibi taleplerde .bulunmazdı. zaten her hafta bir büyük avrupa takımı suudi arabistan'da maç yapıyor ve böyle gösteriş talepleri olmuyor.

    Yanıtla (10) (5)
  • Murat Bozdoğan / 01 Ocak 2024 08:38

    Anlattıklarınızdan bizim bildiğimiz hikayeden bambaşka bir hikaye ortaya çıkıyor. Demek ki Suudilerin Atatürk'ü görünce kendilerini kırmızı görmüş boğa moduna aldıkları doğru değilmiş. O zaman bizim kulüp yönetimlerinin Arap alerjisinden kaynaklanmış olay.

    Yanıtla (11) (5)
  • Sermet / 01 Ocak 2024 08:05

    Zira Allah, tuzak kuranların en hayırlısıdır.

    Yanıtla (0) (2)
  • SG / 01 Ocak 2024 08:05

    Yüzüncü Yıl prestij maçi olarak yapılacaksa,Niye KATARDA DÜNYA KUPASI FİNALİ OYNANAN STATDA Yapmadılar da KÖRFEZ (ARAP ÜLKELERİNİN) Ülkelerin ABİSİ OLAN SUUDİ ARABİSTAN'DA yapıldı.Siyonizmin HÜKÜMETTE'DE huzurunuzun kaçmasını istemiyorsanız GAZZE'DEN ELİNİZİ DİLİNİZİ ÇEKİN UYARISI.Not Katar suudilerin verdiği paranın iki katını verdi.

    Yanıtla (6) (0)
  • Karar okuru / 01 Ocak 2024 08:01

    Aferin Mustafa bey.İşi siyasete dökmeden,objektif,
    hakkaniyetli bir yazı yazmışsınız.

    Yanıtla (2) (2)
  • Fani / 01 Ocak 2024 07:45

    Ödenecek bir hesap varsa ödenir. Önemli olan şeffaflık ve dürüstlük, durumdan vazife çıkarılmasını hazmedemeyen bir toplum olalım artık yeter.

    Yanıtla (3) (0)
  • Deniz Öksüz / 01 Ocak 2024 00:20

    Ne mutlu Türküm diyene sloganını Araplara haykırmak maksadı ne? Spor ve slogan hiç bağdaşmamış, bu sloganı Araplara değil de kendi kendine terennüm edersin defalarca tekrar edersin. Bağlayıcı kurallar varsa uyulur o kadar.

    Yanıtla (22) (15)
  • Emekli / 01 Ocak 2024 07:39

    Ne mutlu Türküm diye pankartını kimler taşıyacaktı onu merak ettim. Kaç Türk vardı o takımda sahi.

    Yanıtla (12) (1)
  • Etem / 01 Ocak 2024 04:39

    Peki Karaalioğlu’na bu enformasyonu veren kim/kimler? Bu enformasyonun gerçek olduğunu nasıl teyit edebiliriz?

    Yanıtla (7) (5)
  • Okur / 01 Ocak 2024 06:03

    Ali Koç yalanlasın. Ya da olanları kendi açısından anlatsın. Yoksa tablo iyi değil onun için

    Yanıtla (4) (2)
  • Okur / 01 Ocak 2024 07:33

    Koç bunu yalanlayamaz. Susar bekler fırtına dinsin diye.

    Yanıtla (2) (4)
  • Emekli / 01 Ocak 2024 07:27

    TFF maalesef görevini yapmıyor anlıyorum bu olaylardan. Takımlar istek bildiriyor. Onlar karşı tarafa paslıyorlar. Başka da bir rolleri yok. Kös kös kriz gelsin diye bekliyorlar. Takımlar da alışmışlar şımarık bir şekilde sürekli istekte bulunuyorlar. Ülkenin genel yönetim problemlerinin bire bir özeti. Krizden krize.

    Yanıtla (5) (2)
  • Mehmet Yıldız / 01 Ocak 2024 07:07

    Mustafa bey sorunu tüm detaylarını sayenizde öğrenmiş olduk ,teşekkürler

    Yanıtla (6) (5)
  • Karar okuru / 01 Ocak 2024 06:24

    Bu iki takımın fitne peşinde oldukları ortada mustafa kemal'lide fitnelerine sebep etmişler.

    Yanıtla (7) (7)
  • Misafir / 01 Ocak 2024 06:05

    Bir kez daha ortaya çıktı ki yörük aklı, yörük aklıdır.

    Yanıtla (2) (0)
  • SG / 01 Ocak 2024 05:28

    SUUDİLER, Şerif Hüseyin geçin bunları Çok inçe düşünülmüş bir projeyi uygulayan bir güç.UYUYAN ARAP TÜRK DÜŞMANLIĞINI UYANDİRMAK.Teklif Türkiye'den SUUDİLERE YAPILIYOR.Para karşılığı maç yapmak.Parayi veren şartları belirler.FB ve GS başkanlari Ticaret adamı ve holding sahibi TİCARİ sözleşmeyi en iyi bilenlerden.

    Yanıtla (9) (4)
  • SG / 01 Ocak 2024 05:17

    KEMALİST LAİKLER (Anıtkabirciler) TC,TİNDE yapamadiklari kalkışmayı RİYAD'DAN yapmaya kalkıştılar.Bir taşla iki kuş vurdular.Kafilede mutmain Müslümanlarda vardı.Umre yapacak KÂBE YE YÜZ SURECEKLERDİ.İkinciside Suudiler üzerinden ARAP TÜRK DÜŞMANLIĞINI KÖRÜKLEMEK.

    Yanıtla (11) (18)
  • HACI MUSTAFA ÇINGILI / 01 Ocak 2024 04:36

    TFF BAŞKANI
    GS BAŞKANI
    FB BAŞKANI ACİLEN İSTİFA ETMELİ.
    RESMEN İHANET VE KRİZ PROVAKASYONU.
    BU YÖNETİCİLER BİLMİYORMU PROTOKOL HARİCİ HİÇBİR TALEBİN FİFA VE SUUDİ YETKİLİLER TARAFINDAN KABUL EDİLMEYECEĞİNİ.
    SUUDİLER KABUL ETSE FİFA KABUL ETMEZ.
    BU KULUPLERE YARIN FİFA TARAFINDAN CEZA GELİRSE VE SUUDİLER MAÇA ÇIKMADILAR DİYE TAZMİNAT DAVASI AÇARSA.
    BU BİR GEEZİ KALKIŞMASIDIR.
    BU ÜÇ BAŞKAN İSTİFA ETTİRİLMELİDİR.
    HATTA PROTOKOLDE
    MAÇA ÇIKILMAZSA 40 MİLYON DOLAR TAZMİNAT ŞARTI VARMIŞ.

    Yanıtla (6) (11)
  • Fatih sancar / 01 Ocak 2024 01:37

    Bu iki takımın başkanının kamuoyuna yansıttığı tutum ihane, vatana hainlik girişimidir. Şimdi SUUDILERİ TÜRKİYE, ATATÜRK düşmanı ilan edilmesi en azından millete alçakca girişim tutumlarını değil üülkeler arası kriz çıkararak amaçlarının ne olduğu sorgulanmalı. İbb, Abb başkanlarında erdem varsa kamuoyundan özür dilenmeli.
    Chp neden iktidar olamadığını şu olaya karşı takındığı tutum analizi yapıldığında cevap bulunacağı açıktır.

    Yanıtla (9) (24)
  • Etem / 01 Ocak 2024 04:33

    Biz kralları öldüğünde yas ilan ettik. Onlarda jest olsun diye biraz daha müsamahalı davranabilirlerdi.

    Yanıtla (10) (3)
  • AHMET GÜLÇUBUK / 01 Ocak 2024 04:21

    Her konuda dış güçler söylemi bizi masumlaştırma ,haklılaştırma aracı olarak hep kullanıla geliniyor. Oysa suudi yönetimi son derece haklı...Biz ulusal ve uluslar arası kanun,yönetmelik ve hukuku keyfi olarak uyguladığımız için , ne olacak ki, biz dünya deviyiz bize sökmez ana algısı bu sonuçların doğmasına neden oluyor...yani utanılacak durumdayız ama utanacak yüz yok.

    Yanıtla (4) (4)
  • vatandaş / 01 Ocak 2024 04:01

    100 yıl nedeniyle kulüplerce , protokol sonrasıda olsa Atatürk posteri ve sözlerini içeren pankartların kulüplerce talep edilmesinin siyasetle ne ilgisi var. Suud yetkilileri neden rahatsız oluyorlar. Atatürk'ü saygısızlık ,Türkiye'ye yapılan saygısızlık olduğunu içte ve dışta her kesimin anlaması gerekir Atatürk bu ülkenin kurucusudur. protokol da var ,yok tartışması yapılacak biri değildir

    Yanıtla (6) (3)
  • Özer / 01 Ocak 2024 03:37

    Bursa'daki Ermenistan Türkiye maçında bizde stada azarı ve Türk bayraklarını sıkmadık .Ermeniler incinmesin diye galiba Ermeni açılımı yapıyorduk.

    Yanıtla (3) (1)
  • İbrahim / 01 Ocak 2024 03:01

    Sn karaalioğlu o öyle yapmış bu şunu demiş protokolmüş istek talepmiş geçin bunları ne Avrupa ülkesi ne Asya ne Arap yarımadası maç cumhuriyetin 100.yılında samsunda Erzurumda Sivasta oynanmalıydı

    Yanıtla (11) (2)
  • Karar okuru / 01 Ocak 2024 00:08

    TFF Başkanı, kulüp başkanları her an gidebilir. Reis kesin konuştu gereken ne ise acımadan yaparım dedi. Bekliyoruz, nasıl bir deprem olacak acaba?

    Yanıtla (4) (15)
  • İlker / 01 Ocak 2024 02:56

    Gıy gıdı gıy gıy reis bakanı müsteşarı büyükelçiyi il başkanını ilçe başkanını hatta kendini görevden alabilir ama kulüp başkanlarını görevden almasını beklemek hayalcilik farkındamıyız 12 şehid olayını unutturdular ülke gündemi değişti

    Yanıtla (9) (1)
  • Adsoy Yılmaz / 01 Ocak 2024 02:55

    Tam bir rezalet. İstifa etmeliler

    Yanıtla (2) (2)
  • Karar okuru / 01 Ocak 2024 02:05

    Hem anlasmalara, protokole kurallara uyma....!! son anda yeni talepleri, zorla empoze etmeye calis.... !! sonra da magduru... oyna.. !! Medya ve uzmanlari...vasitasiyla da, Suudiler aleyhine hemen ortam olustur !! Ucuz politikacilarda, kiskirtmalar ve provokasyonlar ile, oy toplama pesindeler !! Havaalaninda, cahillerlede, kahramanlik gosterisi yap. Klasik her konuda izlenen cifte standarci, ilkesiz, gorguusz, saygisiz, saldirgan, dis politikanin bir yansimasi daha...

    Yanıtla (11) (8)
  • OkurM / 01 Ocak 2024 01:58

    Olay böyleyse, hakikaten ayıp etmişiz. Arap dünyasına film ihraç ediyoruz. Kültür ürünleri ihracatcisiyiz. Futbolda da barcelona vs ayarında takımları ağırlayan bir coğrafyaya giriş yapmışsın. Bu da bir nevi hem ticaret hem sosyokulturel etki. En güzel şekilde müşteri memnuniyeti esas olması gerekirken. Batırmış çıkarmışız yani...

    Yanıtla (5) (9)
  • Fatih sancar / 01 Ocak 2024 01:42

    Bu TFF başkanı derhal görevden alınmalı. GS, FB kulüp başkanları Suudi yetkililerce FiFA şikayet edilmeli
    Emir İSRAİL den alınıp MOSSAD mı takdik verdi bu çapsız kulup başkanlarına?

    Yanıtla (6) (14)
  • yorumum / 01 Ocak 2024 01:22

    2 klüp ve başkanlarının yüzünden 3.sınıf gibi söz ve anlaşmasına uyamayan bir ülke durumuna düşürülmüşüz. Ne Suudların ne de genel olarak Arapların konuyla alakası yok. Olayın Atatürk ile hiç alakası yok. Taşıyacakları pankartın "cihanda sulh" kısmı için ne kadar iki yüzlü olduğu da ortaya çıkıyor. Resmen rezil olmuşuz. Forma ile içeri alınmadık diyenler de sanki bu tezgahın içindeler. Ne kazandı bu klüpler o zaman?

    Yanıtla (9) (10)
  • Eşref... / 01 Ocak 2024 01:14

    Körler ile sağirlar birbirini ağırlar, kurnaz olanlar aradan çıkarina bakar,, bu hep böyle olmuştur .

    Yanıtla (4) (0)
  • K okur / 01 Ocak 2024 00:37

    Karar’da okumadan bir işin aslının ne olduğuna inanmam. Yine öyle oldu. Koskoca ülkeyi kandırmış iki kulüp başkanı.

    Yanıtla (19) (14)
  • Tahir / 01 Ocak 2024 00:55

    Aynen öyle.

    Yanıtla (8) (9)
  • Ratio / 01 Ocak 2024 00:46

    Bu vesileyle milyonlarca ırkçı ofsayta düştü.

    Yanıtla (10) (10)
  • karar okuru / 01 Ocak 2024 00:45

    Böyle rezalet olur mu? Tazminatı kim ödeyecek?

    Yanıtla (1) (3)
  • Kovboy / 01 Ocak 2024 00:32

    For a few dollars more diye bir kovboy film vardı aklıma o geliyor hep.

    Yanıtla (5) (3)
  • Adem / 01 Ocak 2024 00:22

    Hamaset ve goy goyu akp nin tekelinden kurtardiklari ve biz de yapabiliriz mesajını verdikleri için her iki kulübe ve muhalefete teşekkür ederim. Tescilli olarak görüldü ki hamaset ve goy goy milli sporumuz.

    Yanıtla (11) (6)
  • Kararlı Karar Okuru / 01 Ocak 2024 00:20

    Yani Suudileri aklandı öyle mi?

    Saray bu işin neresinde?

    Kim gönderdi?

    Yanıtla (8) (14)
  • Okur / 01 Ocak 2024 00:19

    Hele şükür birisi gerçeği yazdı. Şimdi ülkeö adına daha çok utandım.

    Yanıtla (10) (6)
  • E. Degas / 01 Ocak 2024 00:18

    Riyad,a pirince giderken evdeki bulgurdan olmayalim da.

    Yanıtla (2) (1)
  • Kahramanmaraşlı / 01 Ocak 2024 00:14

    Arabistan haklı, biz haksisiz demiştim, tahmin ettiğim gibi oldu.

    Yanıtla (10) (14)
  • ziya keskiner / 01 Ocak 2024 00:14

    olayın perde arkası bu ise, ne diye laf edip duruyorlar. demek ki mesel üzüm yemek değil...

    Yanıtla (11) (8)