Putin’le dostluk

Sadece Ukrayna işgal girişimi sürecinde değil, iktidarı boyunca Putin’e Türkiye kadar açık destek veren bir Avrupa ülkesi olmadı. NATO üyesi olarak bu destek daha da anlamlı ve değerlidir. Görülüyor ki Putin de bu dostluğun öneminin farkındadır; ayakta tutmak için elinden geleni yapıyor. Son günlerde de malum, iyi ilişki düzeyi gelişerek büyüyor. Cumhurbaşkanı Erdoğan, Rusya’nın Batı’ya giden doğalgaz vanasını kapatmasını haklı, zaruri ve anlaşılabilir olduğunu söyleyecek kadar kesin bir tutum takınmaktan çekinmedi.

Özetin özeti, Türkiye içinde bulunduğu ağır ekonomik krizin de kaçınılmaz sonucu olarak Rusya’nın desteğine ihtiyaç duymaktadır. Bütün dünyanın nefret objesi olan Rusya da bu desteği sürdürmek adına özenli davranmaktadır. Nükleer santral için gönderilen ve piyasa çıkmasa bile rezervlere katkı sağlayan tahminen 15 milyar Dolar para da bunun bir göstergesidir. Seçim atmosferinde, döviz kuruyla mücadelede anlamlı sayılacak bir dostluk göstergesi… Nitekim Erdoğan da dost ülkelerin rezervler için destek verdiğini memnuniyetle açıkladı.

Öte yandan bu trafikte, Putin’in Erdoğan’a öteden beri yaptığı Esad’la görüşme tavsiyesi daha aktif hale geldi. Türkiye ilk defa kendi kamuoyunu bu görüşmeye hazırlayan bir halkla ilişkiler faaliyetine girişti. Hem Cumhurbaşkanı hem de Dışişleri Bakanı son derece iyimser demeçler vererek ilk adımı attılar. Elbette Erdoğan-Putin dostluğunun tek, hatta ilk amacı Türkiye’nin Esad’la görüşmesini temin etmek değildir. Masadaki konulardan birisi ama bütün bunlar Suriye için yapılmıyor. Asıl dinamik, siyasi çizgileri birbirine yakın olan ve Batı’ya karşı tepkili iki liderin vizyon ortaklığıdır. Rusya’nın Ukrayna’yı işgalinin ilk haftalarında ambargo ve silah desteği gibi yardım politikalarını bile beğenmeyen ve NATO’yu daha aktif olmaya çağıran Erdoğan’ın bugün Rusya’ya hak veren noktaya gerilemesinin başka izahı yoktur. Cumhurbaşkanı, her problemde müracaat ettiği “dış güçler” gerekçesini şimdi Rusya’ya uygulanan ambargoya kadar genişleterek kamuoyuna tehlikenin büyüklüğüne dair mesaj veriyor. “Ambargocu, emperyalist, iki yüzlü Batı”ya karşı ortak tavrın ve söylemin parçası olmak geleneksel propagandasıyla çelişmiyor. Bu eğilim de her geçen Erdoğan’ı Putin’e biraz daha yaklaştırıyor. Şangay toplantısına katılacak olması bu sürecin yeni bir adımı olacak.

S-400’le başlayan, Astana sürecinde ise Türkiye aleyhine gelişen bir dizi adıma rağmen ilişkilerin bu noktaya gelebilmesi gerçek anlamda çok özel bir diplomatik hikayedir.

Türkiye gibi neredeyse bütün anlamlı ekonomik, askeri ve siyasi ilişkileri Avrupa ve ABD ile kurumsallaşmış bir ülkenin Rusya safında tutum takınmasının ne kadar büyük bir destek anlamına geldiği ortadadır. Ülkesini ateşe atan ve halkını yoksullaştıracak, dünyadan koparacak süreç içinde bocalayan Putin’in hayal bile edemeyeceği türden bir destek. Üstelik bir NATO ülkesinden… Üstelik dış ticaretinin yarıdan fazlası Euro bölgesine olan ve Rusya’dan 26,5 milyar Dolar ithalata karşı sadece 6,5 milyar Dolar ihracat yapabilen bir ülkeden…

Savaş sonrası ambargoya katılmamak Türkiye için tek ve isabetli bir yol olsa da daha fazlası için ise hassas bir risk analizine ihtiyaç vardır. Bu analiz yapılmış gibi görünmüyor. Savunulması imkansız bir lideri savunmaktan bahsediyoruz.

Türkiye ile Rusya’nın iyi ilişki içinde olması ve denge politikası gözetilmesi öteden beri ortak kabul konusudur; kimse aksini söylememektedir. Ancak, ilişkilerin bugünkü seyri her açıdan hassas bir sevk ve idare gerektiriyor. Moskova’nın yayılmacı iştahının faturasından Ankara’ya pay düşmemelidir. Putin rejiminin, dünya için arzettiği tehlike ve fırsat bulduğunda yaptıkları; dolayısıyla yapabilecekleri de akıldan çıkarılmamalıdır.

YORUMLAR (90)
YORUM YAZ
İÇERİK VE ONAY KURALLARI: KARAR Gazetesi yorum sütunları ifade hürriyetinin kullanımı için vardır. Sayfalarımız, temel insan haklarına, hukuka, inanca ve farklı fikirlere saygı temelinde ve demokratik değerler çerçevesinde yazılan yorumlara açıktır. Yorumların içerik ve imla kalitesi gazete kadar okurların da sorumluluğundadır. Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır. Özensizce belirlenmiş kullanıcı adlarıyla gönderilen veya haber ve yazının bağlamının dışında yazılan yorumlar da içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır.
90 Yorum
  • t / 12 Eylül 2022 23:01

    Ülke menfaati değil de ideolojik takıntı ile yapılan dış politikalar yüzünden kaybedilen güven on yıllarca düzeltilmeye çalışılacak.Ne Putin ne ABD güvenip te ülke tehlikeye atılamaz.Aslında neZelenski nePutin bile bu Ukrayna savaşına batının kışkırtması sonucu başladıklarını farketmiştir.Göreceksiniz kış ortalarında Avrupa enflasyon nedeniyle Ukrayna,yı satacaklardır enerji için.

    Yanıtla (0) (1)
  • İTİDAL / 12 Eylül 2022 05:43

    Batı "Dış güç, Emperyalist, İki Yüzlü" de Rusya değil mi? Dostlukta da, düşmanlıkta da itidali kaçırıyoruz. Bu savaş ilelebet sürecek değil. Yarın savaş bitip Batı ile Rusya bir şekilde anlaştığında, ekonomik ve siyasi açıdan kaybeden yine biz olacağız.

    Yanıtla (15) (1)
  • Tam da bu! / 12 Eylül 2022 22:37

    Tam da bu..Çok doğru bir tesbit..Rusya, Batı ile yine işleri yoluna koyacak biz de bu yaptıklarımızla hatırlanacağız. Ne şanlı bir siyasi tarih inşa ediyoruz ama...vay vay vay.. vah vah vah bize...Tarihe kara harflerle yazılacak...

    Yanıtla (0) (0)
  • Cevat / 12 Eylül 2022 06:16

    Birinci Dünya Savaşı'nda İngiltere bizi kendi yanında istemedi Çünkü paylaşılacak ülkeydik. Şimdi de bizi Rusya, Çin, İran grubuna doğru itiyorlar. Düşmanlarımız için en tehlikeli durum ülkede iç barış ve huzurun gerceklesmesidir Bir de böyle bakın

    Yanıtla (8) (15)
  • Okur / 12 Eylül 2022 07:18

    Kimsenin bizi ittiğin yok, koşa koşa Putinin safına gidiyoruz

    Yanıtla (31) (5)
  • darendeli hamsi / 12 Eylül 2022 12:50

    cevat kardeş analizin çok doğru helal sana

    Yanıtla (1) (4)
  • Karar okuru / 12 Eylül 2022 22:35

    iç barış ve huzuru kim bozuyor diş düşman mı? geçiniz...yeter! İktidarın gerilim yaratan, kutuplaştıran poltikası bizi bu hale getirdi.

    Yanıtla (0) (0)
  • Bir Okur / 12 Eylül 2022 12:28

    Evet, CB.Erdoğan'in her politikasi dolduğu gibi dış politikası da berbat. ABD F35 Projesinden çıkardı, F16 da vermiyor.Daha önce de Patriot vermemişti Guney dogumuzda yaptığı malum bir de yunanistan' ı bize karşı kiskirtiyor.Putin de Biden 'dan geri kalmaz ama nedense Karar yazarları sadece Putin"i görüyor. ABD pek yazı konusu olmuyor. Muhtemelen Erdoğan sonrası da benzer politika izlenecektir. Tek fark , Ey Amerika, Ey Avrupa , Dostum Putin demeden.

    Yanıtla (9) (1)
  • yalçın / 12 Eylül 2022 13:00

    okurun biri demiş ki patriot vermemişler. Vermedikleri yalan. ABD patriot füzesi verdi.. Erdoğan satın almadı. Gitti NATO ülkelerinin düşmanı Rusya'dan s400 aldı. s400 alma atarız diye ikazlara da aldırış etmedi. Suriye'de ki PYD liderini Anakaraya çağırıp kırmızı halı ile karşılayan Türkiye PYD Amerika ile iş birliği yapınca terörist deyiveriyor.. Yunanlılar adalarımız işgal etti diyenler hayır öyle bir şey yok diyor Erdoğan sonra var diyor. Şimdi okurun biri açıklasın Erdoğan tutarlı mı.

    Yanıtla (10) (2)
  • Bir Okur / 12 Eylül 2022 14:10

    Trump bile Obama vermedi dedi. ABD müttefik tı de neden Patriot yazılımlarını vermek istemedi Işte böyle sevgili "Amerikanci" arkadaş. Erdoğan'ı ben de eleştirdim, ancak gerçekleri bilerek. Yorumunun yeterince açık olduğunu düşünüyorum.

    Yanıtla (3) (2)
  • yalçın / 12 Eylül 2022 14:50

    vermedi başka teknolojisini vermedi başkadır. cümleyi doğru kur. s 400 de teknolojisini vermediler. hiç bir ülke teknoloji vermez. almamak için bahane uydurmaya da gerek yok. Açılan ihalelerin tamamına hem Fransa hem ABD katıldı. Önce Çin sonra Rusya nın füzesini tercih etti Erdoğan. Vermediler diyemezsiniz. Oldu mu okurun biri.

    Yanıtla (8) (3)
  • Gani / 12 Eylül 2022 15:33

    Amerikancu olmadan mevcut denge içinde NATO da kalın, S400 Macerasına girmeyin israf yapmayın diyemezmiyiz

    Yanıtla (4) (0)
  • Bir Okur / 12 Eylül 2022 16:03

    Katılıyorum.Aşagi yukarı aynı şeyleri söylüyoruz.

    Yanıtla (1) (0)
  • K.okur / 12 Eylül 2022 16:21

    Türkiye mevcut dünya düzenindeki yerini koruyamadığı için NATO üyeliğinin de bir caydırıcılığı kalmadı. Türkiye Avrupa’nın bir parçası olma firsatını kaçırdığı için NATO ülkeleri kendi güvenli bölgelerini çerçeveledi. Buna göre Avrupa’nın kara güvenli sınırı Yunanistan Bulgaristan ve Karadeniz’in batısında kalan ülkeleri kapsayacak şekilde çizildi. Bu batılı ülkelerin mutlak korunması gereken güvenli bölgesini belirliyor. Türkiye bu güvenli bölgede yer alma çabasına girmek istemediği için …+

    Yanıtla (0) (0)
  • K.okur / 12 Eylül 2022 17:53

    ...Mutlak korunması gereken güvenli bölgenin dışında tampon bölge olarak görülüyor ve İsrail'in liderliğinde Ortadoğu ülkeleriyle NATO ile ilişkili ve Çin'den gelebilecek tehditleri absorbe esen oldukça geniş bir tampon bölge oluşturulmaya çalışılıyor. Yani ben böyle düşünüyorum.

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar okuru / 12 Eylül 2022 21:59

    Amerikancı mı? Nerden çıkardınız?

    Yanıtla (0) (0)
  • O k u r / 12 Eylül 2022 22:32

    17.53, Kıraldan fazla kıralcı olmuşsun.

    Yanıtla (0) (0)
  • Baki / 12 Eylül 2022 06:57

    ABD'nin Güney Amerikada darbelere yaptığı maddi hatta fiziki desteklerini, Ülkemizde yapılan darbelere karşı yardım ve teşviki, binlerce kilometrelerden gelip suni bahanelerle Irak'ı işgali hiç gündeme gelmiyor.Hatta kendi beslediği örgütü öne sürerek Afganistan'ı işgal eden ve Suriye'de teröristlerle işbirliği içinde olan Amerika Rusyadan daha fazla tehlikeli değil mi? Üstelik sözde müttefik olduğu halde bir bahaneyle sürekli ve sık sık ambargo koyan ve yaptırım uygulayan ABD dahamı dost?

    Yanıtla (7) (21)
  • Karar okuru / 12 Eylül 2022 09:01

    Doğunun zengin liderleri, bizim gibi ülkelerin sağcısı, solcusu, dincisi, fakir Ortadoğu’ lusu vs hep batıya gider, neden acaba. ABD viyetnamı yerle bir etti, viyetnamlı niye hala ABD ye gitmeye çalışır? Maalesef gelişmiş medeniyet, bize sızlanmak düşüyor!

    Yanıtla (12) (1)
  • VD / 12 Eylül 2022 09:15

    O yılan zehirli! Doğru! Bu da aynı derecede zehirli ! Haritada Moskova’yı bul! Oradan başlamış bir knezlikten dünyanın öbür ucuna yayılmış, Kırım’ı, Asya Türk devletlerini, Kafkasları yutmuş bir yılan!

    Yanıtla (13) (0)
  • mertek / 12 Eylül 2022 22:30

    Burda Batı Amerika'dan ibaret değil. Avrupa Birliği'ne girmeye çalışırken Avrupayı kötülemek iş değil. Amerika ile dengeli politika güdeceksen, peşine takılıp Suriye'ye düşman olmaya gerek yoktu, Körfez kriznde bi koyup üç alırım demeye gerek yoktu. Hiçbiri dost değil. Ülkenin çıkarlarını korumak için ekonomik ve siyasi olarak güçlü olacaksın. Niye bu kadar eleştiren bu iktidar zamanında en kötü durumdayız. Dış düşman masalı mı? Burda, Ukrayna kan gölü, biz dostum Potinciyiz. Dibin dibindeyiz!

    Yanıtla (0) (0)
  • Polken / 12 Eylül 2022 08:50

    Sanarsınız ki Avrupa ve ABD Türkiye'ye kucak açmış çağırıyor, bize gülücükler dağıtıyor. Yunanistan Akdeniz Libya Suriye hangisinde yanımızda oldular, hak verdiler. Rusya'dan dost olmaz ama Batı'dan da bize yâr olmaz.

    Yanıtla (5) (12)
  • gözümüzdeki direk.. / 12 Eylül 2022 22:22

    Yine de suç bizde. Dış poltikada, iç politikada bitik durumdayız. Güçlü olmazsan, ekonomik, siyasi, kültürel, haklar vd her alanda.. kaale almazlar, üçüncü dünya ülkesi liğindeyiz.. Göçmen cehennemi yaptılar ülkeyi...sittin sene radyo aktif krilenmiş madde ya da tıbbi atık muamelesi görecek bir ülkeyiz. İktidarın başarısı...bu hale düşürdü..

    Yanıtla (0) (0)
  • m.yücel / 12 Eylül 2022 11:59

    coğrafi konumu ve ve türkiyenin büsbütün putin yanında yer almasının getireceği ek problemden dolayı ab ve abd müsamahakar davranıyor. tutarsız,istikrarsız,hiçbir tarafa güven vermez,dün dediğiniz bugün tam tersini yapan bir liderde keramet aranmayacağını herkes biliyor.böyle bir liderin,al şapka ver külah oyununun doğruluğunun yazar tarafından kabul edilmesine de doğrusu anlam veremiyorum.

    Yanıtla (2) (0)
  • Karar okuru / 12 Eylül 2022 12:53

    Haklısınız, Rusya’nın artık bir kağıt kaplan olması Türkiye’nin önemini azaltırken NATOya yeni katılacaklar ile Türkiye iyice pozisyon kaybediyor! Yakında Türkiye’den vazgeçilebilir ve batı artık Türkiye’ye güvenyor. Vize vermeme bile başladı. Yakında demokrasisi zayıf ülkeler iyice dışlanacak ve bunun ekonomik ve sosyal sonuçları olacak. Otokrat ve oligarklar batıya göbekten bağlıdır. Sonuçta özgürlüğün gelişmediği yer hep karanlıktır.

    Yanıtla (5) (0)
  • Baki / 12 Eylül 2022 16:10

    Yeni bir dünya kurulur. Türkiye orada yerini alır. Sen hiç tasalanma. Hem Memaliki Osmaniyeyi kimler parçaladı.Rumelini,Anadoluyu ve Mezopotamyayı kimler işgal etti. Hem biz kimlere karşı kurtuluş savaşı verdik. Ha unutmayacağımız bir şey daha var: O yıllarda bize maddi ve manevi yardım eden Asyanın Türk ve Müslüman Halkları! .

    Yanıtla (0) (6)
  • Karar okuru / 12 Eylül 2022 21:20

    O savaşı verenler de, o sözü söyleyen de muassır medeniyet seviyesi peşindeydi. Atatürk ve İnönü Türkiye’yi çağdaş ülkeler arasına sokmaya çalıştı, Asya”nın doğunun gelişmemiş ülkeleri arasına değil. Savaşı batıya karşı vermiş, üstelik de Rusyadan destek almışken bile gelişmiş medeniyet yönünü esas aldılar!

    Yanıtla (1) (0)
  • Dün dünde kaldı! / 12 Eylül 2022 22:14

    Tarihe dair bu söylemleri bırakın kenara , bugün yeni şeyler var. Dünya kuruluyor ancak biz orada yerimizi alamayalım diye uğraşan ve sadece iktidarda kalıp zenginleşmeyi sürdürmek isteyen bir iktidar ve yandaş katmanları var. Öyle umutvar bir durum yok, aksine adeta intihar ediyoruz göz baka baka..Afyonlanmış gibi ülkenin yarısı bu masalla uyuyor.

    Yanıtla (0) (0)
  • Ne garip sözler..Fecaat / 12 Eylül 2022 22:06

    "NATO üyesi olarak bu destek daha da anlamlı ve değerlidir. Görülüyor ki Putin de bu dostluğun öneminin farkındadır; ayakta tutmak için elinden geleni yapıyor. Son günlerde de malum, iyi ilişki düzeyi gelişerek büyüyor." Bu sözleri hayretle okudum. Ne dostluğu yahu? Bükemediğin eli öpmek bizimki. Suriye'de Esad'ın ortağı Rusya, izinsiz adım atamıyoruz, İsrail'in kankası Rusya! Ekonomik çöküntü ve Batı'nın Putin'i ötelemesini fırsata çeviriyoruz. Batı şeytan, Putin haklı dost demeseydi iktidar

    Yanıtla (1) (0)
  • abdullah kılıç / 12 Eylül 2022 10:51

    Sayın karaalioğlu, Erdoğanın yaptığı işlere sizin hayaliniz bile ulaşamaz değil akıl vermeniz.

    Yanıtla (3) (29)
  • Kararsız / 12 Eylül 2022 12:30

    BAE-mısır-suudi arabistan-israil-libya biz buna meksika dalgası diyoruz. Reisin siyasetinin adı bu... 15 temmuzu hangi ülke örgütlemişti.... Bizim hayal gücümüz bu hıza yetişemez.

    Yanıtla (8) (0)
  • okur / 12 Eylül 2022 17:28

    Bak bu konuda haklısın işte. Erdoğan'ın yaptığı işlere bizim hayalimiz bile ulaşamıyor, akıl sır erdiremiyoruz.

    Yanıtla (1) (0)
  • Türkoğlu / 12 Eylül 2022 14:21

    Mevcut iktidar kendi iktidarının çıkarını Türkiye'nin çıkarından üstte tutuyor.

    Yanıtla (12) (4)
  • Turgut / 12 Eylül 2022 17:23

    O zaman rejimde/sistemde bir bozukluk var. İktidarın çıkarı ve Türkiye'nin çıkarı farklı olmamalı.

    Yanıtla (1) (0)
  • yalçın / 12 Eylül 2022 00:27

    AKP acınası bir politika izlemeye başladı. Kurtuluş savaşı olmamıştır keşke yunan kazandı dan Tunç Soyeri yunanlı diye suçlamaya savruldu.. Birden bire 30 ağustosu kutlamaya başladılar. 9 eylülün ne kadar önemli olduğunu söylemeye başladılar.

    Yanıtla (21) (3)
  • Okuyucu / 12 Eylül 2022 01:49

    Yalçın bakıyorum çok dertlenmişin, ne diyelim Allah derdini arttırsın... .

    Yanıtla (3) (22)
  • Cabbar / 12 Eylül 2022 16:52

    Okur ! Ne zaman "okuyucu" oldun ?

    Yanıtla (1) (0)
  • sami güzelses / 12 Eylül 2022 10:32

    şanı yüce Osman paşanın tokadını kimse yememiş daha anlaşılan. biz büyük bir milletin torunlarıyız.

    Yanıtla (2) (24)
  • Karar okuru / 12 Eylül 2022 12:43

    Evet, kahvede hep bu konuşuluyor!

    Yanıtla (12) (0)
  • sami güzelses / 12 Eylül 2022 16:01

    ona kahvahane değil kıraathane denir. bizim kulturumuzun önmeli parcasıdir. kimse kusura bakmasın ben meyhaneye gitmem, okey oynamam, diskoya gitmem. gider kahvede çayımı içer muhabbetimi ederim. tv de de saçma diziler yerine tarihi ve manevi diziler izlerim.

    Yanıtla (1) (8)
  • Kıraat eder herkes! / 12 Eylül 2022 22:17

    Tabi canımm tüm millet kıraathaneye gidip sizin gibi yapıyor. O yüzden okur sorgular, eleştirel süzgeçten geçirir, ahlaki seviyesi mükemmel bir toplumuz.

    Yanıtla (0) (0)
  • Okur / 12 Eylül 2022 16:04

    Evet biz de aynı o büyük milletin öz evlatlarıyız. Torun sen de nerden çoktun ya, büyü de gel öyle konuş :))

    Yanıtla (3) (0)
  • Okur / 12 Eylül 2022 16:08

    Havada kendi kendini tamir edebilen yüksek yapay zeka ürünü yerli ve milli insansız robot uçağı kızılelma uçağı Tokat da mı atabiliyor yoksa:))

    Yanıtla (4) (0)
  • Sedat F. / 12 Eylül 2022 13:19

    Putin simdilik kendi gaziyla kendini "gazliyor" Avrupa'yi karsisina almis ve bilhassa Almanya'yi rakip secti. Almanya cok güclü bir devlet ve kolay kolay "teslim bayragi" cekmez , Rusya Ekonomisini berbat ederse bu Putin'nin de sonu olabilir..

    Yanıtla (7) (2)
  • Musto / 12 Eylül 2022 13:04

    Bir gece ansızın gelebiliriz... Şarkıyı da mahvettiniz... 20, yıldir ne iş yapıyorsun? İhale Maddelerini değiştirip yandasın yoldasın cebini dolduruyor,magandaların sokakta önüne geleni ,dövüyor,kurşnluyor,bağımlı yargında serbest bırakıyor. Gideceginizi anladiniz giderayak, kahramanlık damarınız depreşti. milletin başını yakmadan,kefen gömlek giyenlerinle, sokakta trafikte önüne gelene kurşun yagdiran magandalarinla,fetih harekatına başla,,,Sonrasına bakarız...

    Yanıtla (15) (1)
  • YAZICI / 12 Eylül 2022 10:42

    -Halkımızın; "Bana arkadaşını söyle sana kim olduğunu söyleyim." diye güzel bir öğüdü/uyarısı/nasihati var! -Buradan hareketle Sn.ERDOĞAN'ın arkadaşlık/dostluk/kanka seviyesindeki figürlere bir bakmak yeter!

    Yanıtla (11) (1)
  • yalçın / 12 Eylül 2022 00:38

    İslamcı kendine Tarihçi diyen Mustafa Armağan bu kadar katliam yapan Yunanlılar 8 sene sonra Ankara'ya çağrıldı sarayda ağırlandı diye eleştiriyor. Tarih kitaplarında Yunanlıların zalimliğinden söz edilmiyormuş. Altında da yüzlerce trol yazıyı beğenmişler. Baktılar oylar azalıyor acınası yazılarla şehirli seçmenden oy toplamaya çalışıyorlar

    Yanıtla (16) (5)
  • Caiz / 12 Eylül 2022 10:35

    Armağan her bulduğu hatıratı gerçek tarih diye pazarlıyor.

    Yanıtla (3) (0)
  • KARAR OKURU / 12 Eylül 2022 10:30

    Bizim en çok kendimizi eleştirmeye düzeltmeye ihtiyacımız var. Kendimizi daima haklı kusursuz görme hali, epey zamandır terkedilmiş alışkanlık olmuş arızalı bir durumdur.

    Yanıtla (9) (0)
  • Sahin . / 12 Eylül 2022 01:26

    Sayın yazar. Yine aynı filimi seyrebiliriz. Bir gece ansızın Biden" dan talimat gelir ,Erdoğanda aynı nakaratı bir daha söyleyerek Kandırıldık rabbim bizi affetsin der.Suyun ağır akanından insanın susanından korkacaksın.Bütün Avrupa Erdoğanı konuşurken Amerika susuyor.Biden susuyor. Hem NATO ülkesi olacaksın ,hem Rusya ile flört edeceksin . Niye parasını ödediğimiz F 400 leri toprağa gömdü? talimat kimden geldi?

    Yanıtla (18) (4)
  • mehmet / 12 Eylül 2022 01:33

    bos gevezligi birakin, bu kadar beyin ve zekaniz varsa önce kendinize bir aday bulun.... umutlarini biden'in, ab'nin belirleyecegi adaya baglamis zavallilar...

    Yanıtla (8) (46)
  • yalçın / 12 Eylül 2022 02:52

    sizin adayınızı kim belirledi. birleri belirliyorsa sizinkinde belirlemişlerdir. yoksa onun için mi seçilmeden önce ABD ye gitmişlerdi. Anlatırsın biz de öğreniriz.

    Yanıtla (18) (2)
  • Metin / 12 Eylül 2022 04:31

    Memed ha gayred ; makaleyi bir kaç kere daha okursan sende anlayabilirsin.

    Yanıtla (14) (2)
  • MustafaKemal / 12 Eylül 2022 08:26

    Metin ha gayret. Biraz kitap okusan sen de -de’leri ayırabilirsin.

    Yanıtla (1) (6)
  • Adnan / 12 Eylül 2022 10:29

    Putin adayını belirlemiş...

    Yanıtla (1) (1)
  • hamdi / 12 Eylül 2022 10:00

    Ülkeler arasında dostluk olmaz. Karşılıklı çıkara dayalı menfaat ilişkileri olur. Rusya 1000 yıllık Türk yurdu Kırım'ı işgal ettiğinden beri Türk düşmanıdır. Türkiye'nin haklı Suriye çıkışına karşı gelmektedir. Putin bizi Esad'la görüşmeye yönlendiriyor, ama kendisi Ukrayna topraklarına saldırırken Ukrayna Devlet başkanıyla görüşmeyi aklının ucundan geçirmiyor. Dış siyaset çok yönlü olmaktadır

    Yanıtla (13) (0)
  • KARAR OKURU / 12 Eylül 2022 09:33

    Bilinçli bir dış politika/yön takip edildiğini zannetmiyorum. Güçlü bir motorun olsa, fırtınada bile istediğin yöne gidersin. Biz sadece esen rüzgara göre yelken açıyoruz.

    Yanıtla (9) (1)
  • mehmet / 12 Eylül 2022 01:25

    sen dert etme, her analiz yapildi. siz bilmeseniz de olur, mazallah gider düsmanlara iletirsiniz...

    Yanıtla (4) (19)
  • Ayak Takımı / 12 Eylül 2022 03:18

    Kim yapmış analizi, bir dediği bir dediğini tutmayan kerameti kendinden menkul reisin mi yoksa ayak takımından topladığı sözde kurmayları mı. Analiz manaliz yok, iktidara tırnak geçirmek var.

    Yanıtla (11) (2)
  • VD / 12 Eylül 2022 09:22

    Biz de dün akşama kadar analiz yaptık kahvede:)))

    Yanıtla (7) (1)
  • Ali Rıza / 12 Eylül 2022 08:20

    Dört şehidimiz var, mekanları cenneti ala olsun, ne zamana kadar şehit vereceğiz? Ateş düştüğü yeri yakar, ciğerimiz yanıyor, yok mu bunun bir çaresi? Her gün bir şehit, bu trafik kazası değil arkadaş, bu kınalı kuzulara yazık değil mi ? Bir savaş ise hep beraber gidelim ya ölüm ya İstiklal , ama böyle de olmaz ki yetti artık arkadaş.

    Yanıtla (7) (1)
  • yorumcu / 12 Eylül 2022 08:15

    Üç beş kuruş döviz için, günü kurtarma için dostum Putin'e güzellemeler yapmak ülkemize yakışmıyor. Batı ne kadar emperyalist ise Rusya ondan farklı değildir. Bizim siyasetçiler Avrupa'nın kışı nasıl geçireceğini değil de bu kadar borcu nasıl öderiz, ekonomik sıkıntıdan nasıl çıkarız ona kafa yorsa daha iyi olur....

    Yanıtla (26) (2)
  • Ahmet / 12 Eylül 2022 07:38

    Putin Rusya imparatorluğu diyor ve buna Kars Ardahan gibi bazı topraklarımız da dahil. Yani bugün batıyı yenmiş olsa yarın sıra bize gelecek. Bunu göremiyoruz çünkü geldiğimiz noktada günü kurtarma derdindeyiz.

    Yanıtla (23) (2)
  • Fani / 12 Eylül 2022 06:10

    Aklin yolu birdir paylasim her zaman her yerde adil olacak bunun otesi yok. Olmadiginda yasadigimiz ve yasattiklarimiz la aniyoruz ve veya aniliyoruz. Bir adim atilir iken n ile ilgili ve gelecekte olusturacagi sinerji ve veya olumsuzluklari goz onunde bulundurmsk sartiyla hareket etmeliyiz.

    Yanıtla (0) (0)
  • TB / 12 Eylül 2022 04:22

    Mustafa Bey, Erdoğan kendisine ne deniyorsa ya bağırarak ya çağırarak ya hemen ya uzun vadede ancak mutlaka yerine getiriyor. Bir an önce seçimlerin yapılması şarttır.

    Yanıtla (16) (1)
  • Reco / 12 Eylül 2022 03:57

    Bizimkinin dostluklari gelip gecici. Eski dostlar, azili dusman oldu. Simdi azili dusmandan dost yaratmaya calisiyor. Pkk nin bas destekcisi, 25 askerimizi infaz eden adamla kardeslik turkuleri soyluyoruz. Imf den borc almadik demek icin ingiltereden 3 katina borclanan, dunya liderl imajini korumak icin olmadik adamlara fotograf veren, dis politikayi iceride malzeme etmekten kacinmayan,bir aymazlik. Kisacasi Tayyibin sani yurusun, arabasi hep gicir olsun diye, 80 milyon haybeden calisiyor.

    Yanıtla (14) (1)
  • Vatandaş / 12 Eylül 2022 00:49

    Batı'ya olan (bazen haklı bazen haksız) kızgınlığımızı kontrol edemeyip, sadece batı karşıtı olduğu için Putin'i (despotluğuna rağmen) sevmeye başladık. Neredeyse hızımızı alamayıp ukrayna'yı savaş suçlusu ilan edeceğiz. Galiba biz, toplum olarak, "yağmurdan kaçarken doluya yakalanmayı" seviyoruz.

    Yanıtla (18) (2)
  • yalçın / 12 Eylül 2022 00:34

    Ulu solcular ve İslamcıların ortak üretimi mavi vatan ve adaların işgalinde son durum nedir. Akdeniz'de petrol aramaya devam ediyor muyuz. Adaları işgalden kurtardık mı? Televizyona çıkan akademisyen kılıklı devlet memurları bu konularda nedense hiç konuşmuyorlar artık.

    Yanıtla (17) (3)
  • yalçın / 12 Eylül 2022 00:32

    Osmanlı tarihinin en çok toprağını kaybeden ABDÜLHAMİDE ulu hakan demeleri elinde kıt kaynaklarla bir devlet kuran Atatürke ise beceriksiz gözüyle bakmaları da ilkesizlikten. İşlerine yarasın yarın bir numaralı Atatürkçü oluverirler.

    Yanıtla (25) (6)
  • yalçın / 12 Eylül 2022 00:30

    Osmanlı torunları osmanlıyı sever mi? Sevmezler. Yarın Erdoğan görüş değiştirsin Vahdettin ihanet etmişti desin hepsi ihanet etti derler.. İslamcılarda tek bir ilke var. Yaşayarak görüyoruz. Çıkarları. İktidarda kalmak çıkarlarını korumak için her şeyi yapıyorlar. Bugün osmanlıyı savunuyor gözükmeleri siyaseten dayanak noktası aramalarından. Ne osmanlıyı bilirler nede tarihin nasıl geliştiğini bilirler

    Yanıtla (29) (4)
  • İstanbullu bir okur / 12 Eylül 2022 00:21

    Sn.Karaalioğlu;teşekkürler karmaşık gibi görünen,bu netameli gündeminize almanıza sevindim.Malesef;varmıydısı,fa sorulabilir,ama ilkeli siyaset kalmadı dünyanın hiç bir yerinde.Dünün ab.rusya'sına bir bakalım.Ve bugünküne bakalım.Rusya ve bence diğerleride,atalarımızın dediği gibidirler,ülkemiz için'Domuz gönü post olmaz'tüm ilişkileri,bu sözü unutmadan kurmak lazım.Dünün Türkünü unutamıyor adamlar!Ya bilim ve teknolojide güçleneceğiz,geregini yapacağız,yada uzun vadede burada ayakta olamycğz.Sy

    Yanıtla (5) (1)