HDP bahsinde AK Parti olmanın zorluğu...

Birbirinden önemli, yıkıcı ve derin problemlere rağmen, 14 Mayıs seçimlerinde HDP’nin hala en önemli polemik konusu olması garip ve ülke için talihsizliktir. Ekonomiden dış politikaya, eğitimden yargıya kadar bütün alanlarda çöküşte olan ve üstüne deprem yıkımını yaşayan bir ülkenin; dönüp dolaşıp yüz yıllık Kürt meselesi üzerinden siyaset yapmaktan gayrı yol bulamaması iyiyi işaret de değildir. Üstelik bunu bir “mesele” olarak kabul etmeyip, siyasi sataşma vesilesi kılmak da cabası.

Ne olmuş? Kemal Kılıçdaroğlu, sadece birkaç hafta önce AK Parti’nin iki kez ziyaret ettiği HDP’yi ziyaret etmiş. AK Parti’nin 2019 yerel seçimlerinde açık açık destek istediği, İmralı’dan Öcalan mektubu getirtip TRT’de okuttuğu, Irak’tan iadesini talep ettiği kardeş Öcalan’a yine TRT’de “iktidara oy verin” konuşmaları yaptırırken, Kılıçdaroğlu HDP’den sembolik bir destek istemiş.

Başka? HDP ile, Kandil’le ve Kürt meselesinin bir zamanlar “sakıncalı” bütün unsur ve aktörleriyle her türlü teması kurmuş bir iktidar, kendi yaptığını memleket adına faydalı görüyor da Türkiye’yi barıştırmak iddiasıyla aday olan Kılıçdaroğlu’na Kürtleri dışlamadığı için, ülkenin üçüncü büyük partisini adam yerine koyduğu için olmadık hakaretler yağdırılıyor.

Öcalan kardeşler faciasının dumanı üzerinde tüterken, üzerine ittifaka yeni katılan ortakların Kürt meselesindeki fikirleri ortadayken AK Parti’nin bu bahiste kimseye tek kelime etme hakkı yoktur. Edecekse ve edebiliyorsa da diyeceği tek şey “Biz bu meseleyi çözemedik, çözebilirseniz siz çözün” demektir. Sözüm ona şiddeti hedef alır görünürken Kürtleri istiskal eden ve Kürlerin siyasi tercihlerine saygısızlığa varan bu polemiği ne kadar zararlı olduğunu da en iyi AK Parti biliyor. Çünkü, çözüm süreci zamanlarında Kürtlere karşı özenli dil kullanmak, Kürt siyasetine saygı çağrısı yapmak, HDP’nin Meclis’te bulunmasının öneminin altını çizmek AK Parti’nin ısrarla yaptığı şeydi.

Senelerce bugün yaptığının tam tersini yapmıştı. O yüzden, anlamsız olduğunu en iyi Erdoğan’ın ve partisinin bildiği bir polemiği, ülkedeki siyasi fay hatlarını zorlayacak ve duygusal kırılmayı daha da artıracak seviyeye taşımadan durdurmak isabetli olacaktır. İktidar için faydasızdır da… Zira, Kılıçdaroğlu’na HDP üzerinden yüklendikçe, Kürtlerin AK Parti tercihinin azaldığı seçim sonuçlarıyla sabittir.

Sadece HDP ile ilişkilerde değil, genel olarak AK Parti’nin herhangi bir konuda muhalefete eleştiride bulunma zorluğu vardır. Bugün söyleyeceği bir şey yoktur ki AK Parti o konuda aynı şeyi denememiş veya bir hata yapmamış olsun. Kürt meselesi ve HDP ise o konular içinde iktidardın en savunmasız olduğu alandır. HDP ve arkasındaki unsurlarla olabilecek her ilişkiyi kurmuş, buna rağmen çözüme ulaşmakta başarısız olmuş ve her şey bittikten sonra da yerel seçim öncesinde yaşandığı gibi bunu bir siyasi malzeme olarak kullanmakta beis görmemiştir. Daha ötesi olamaz…

Ayrıca, bir yandan “terörün başını ezdik” diye propaganda yaparken, bir yandan da “Millet İttifakı iktidara gelecek olursa” terörlü mücadelenin zayıflayacağı gibi çelişkili hallerden de çıkmaları tavsiye olunur. Bu ülkede hiçbir iktidar, terörle mücadeleden geri durmaz, bunu herkes biliyor. İktidar olmak demek, zaten evvela terörle mücadele etmek demektir.

AK Parti, zaten söylem zorluğu yaşarken üzerine bir de kendisini köşeye sıkıştıracak bir polemiği köpürtmemelidir.

HDP oylarına herkesten fazla talipken, bunun için her şeyi yapmaya da hazırken artık o şansı kaybettikten sonra başka partilerin iyi ilişki kurmasına çamur atmak da siyasi kapasite açısından iyi görünmüyor. Bunu da söyleyelim.

YORUMLAR (143)
YORUM YAZ
İÇERİK VE ONAY KURALLARI: KARAR Gazetesi yorum sütunları ifade hürriyetinin kullanımı için vardır. Sayfalarımız, temel insan haklarına, hukuka, inanca ve farklı fikirlere saygı temelinde ve demokratik değerler çerçevesinde yazılan yorumlara açıktır. Yorumların içerik ve imla kalitesi gazete kadar okurların da sorumluluğundadır. Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır. Özensizce belirlenmiş kullanıcı adlarıyla gönderilen veya haber ve yazının bağlamının dışında yazılan yorumlar da içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır.
143 Yorum
  • M.Kaya / 26 Mart 2023 14:10

    HDP bahsinde AK Parti olmanın zorluğu... okadar çok güldüm ki...bu kadar şaşı bakılabilir.Esas hdp bahsinde muhalefet olmanın zorluğu demeniz gerekirken. iktidarı hdp açılım oslo habur deyi eleştir muhalefetini buna bina et..sonra git pkk ya terör örgütü değil diyenlerle üstelik muhalefet olarak ittifak et.bir muhalefet ancak kendine bu şekil harakiri yapabilir.

    Yanıtla (1) (1)
  • Tavşan. / 25 Mart 2023 00:53

    ABD Türkiyeye düşman değil ama ABD yı düşman sanan milyonlarca türk vatandaşı var. Akp nin ekonomimize küresel güçler saldırıyor demesi ne kadar yalansa dış düşmanlarda o kadar yalan

    Yanıtla (28) (18)
  • Hakan / 25 Mart 2023 01:08

    Insanlar inanmak istediklerinin gercek olmasini istiyorlar. Hadi diyelim avam icin bu kabul edilebilir. Ama ulkeyi yoneten havas olmasi gereken insanlarin bu sekilde hareket etmesi veya bu hissi kopurtmesi hem faydasiz hemde cok zararli, Yalanci coban hikayesi gibi bir gun gercekten bati bize kategorik olarak dusman olursa yandigimizin resmidir. Zaten bu gibi uygulamalarla batidaki dostlarimizi islevsiz hale getirdik bile.

    Yanıtla (14) (5)
  • Birisi / 25 Mart 2023 03:47

    Bize sürekli ABD propagandası yapıyorsunuz. ABD 'nin propaganda sorumlusu gibi davranmayı bırakın artık. Bıktırıcı bir ABD hayranlığınız var. ABD yurttaşı, bilim adamı Noam Chomsky 'nin, ABD 'ye eleştirilerini biraz okuyunuz ve ders alınız.

    Yanıtla (11) (18)
  • Hakan / 25 Mart 2023 11:07

    Hayir ABD propagandasi degil sadece gercekci analiz. ABD elbette kendi cikarlarina gore oyun kuruyor ve eger biz yoluna tas koymaya kalkarsak oda karsilik veriyor, her konudada ayni fikirde degiliz ama eger ABD bizim gercekten dusmanimiz olsaydi ve Turkiye'yi kurtlere boldurmek isteseydi Kuzey irak otonom Kurt yonetimi bagimsizlik ilan ettiginde tanirdi. O zaman gorurdum ben sizi ama atis bedava, alicisi var cunku biz cok iyiyiz ama ABD yokmu butun belanin sebebi o deyip mazaret uyduruyorsunuz.

    Yanıtla (15) (6)
  • tavşan / 25 Mart 2023 12:02

    Tebrikler Hakan. Böyle cesaretli gerçekçi insanlara ihtiyacımız var.

    Yanıtla (5) (3)
  • zekeriyya / 25 Mart 2023 12:16

    Okuyup aldığın dersleri yaz bizde istifade edelim. Yazarımıza değil de elin yazarınami güveniyorsun

    Yanıtla (2) (5)
  • Sinirli / 25 Mart 2023 14:54

    Hakan’la Tavşan. Körler Sağırlar, birbirini ağırlar.

    Yanıtla (3) (5)
  • İbo / 25 Mart 2023 17:16

    Birisi rumuzlu arkadaşı yorumundan dolayı tebrik ederim. Olumsuz oy verenlere de hayret ediyorum. Tavşan, Zbigniew Brzezinski’yi geçti. Yarı cahil olmak işte böyle bir şey demek ki.

    Yanıtla (3) (2)
  • Düşünceli / 26 Mart 2023 09:20

    ABD’yi düşman görenler, ABD‘yle NATO’da müttefik olduğumuzu, bu çerçevede sırf ABD değil, tüm Batı’dan silah da aldığımızı gerçekten bilmiyor olabilirler mi? Biz NATO savunma çatısı altındayken, ABD’nin Türkiye’ve saldırabileceğıne nasıl inanabilirler? Bence çoğu kendi sorunlarımızla yüzleşmemek için olmadık düşmanlıklar uyduruyor - her derde deva “dış güç” bahanesi!

    Yanıtla (0) (0)
  • Düşünceli / 26 Mart 2023 10:21

    Chomsky kendi ülkesinin yönetimini eleştiriyor, yalnız “biz ne yapsak harika, ama ‘dış güçler’ bizi engelliyor; tüm başarılar bizim, tüm hatalar dış güçlerin, gizli oyun kuran düşman birilerinin” demiyor ! Ayrıca düşman, dost diye hızlı etiketleme yapmaktan ziyade güç dengeleri, toplumsal çıkarları inceliyor; kendi yönetiminin savaş girişimlerine karşı konuşup yazabiliyor.

    Yanıtla (0) (0)
  • Adnan gazioğlu / 26 Mart 2023 13:47

    O sevecen abd ırakı sarma dağın etmeden o kürt yönetimi niye bağımsızlığını ilan etmedi ve şu anda abd nin istemediği bir kararı alsın da bizde bağımsız olduğuna inanalım

    Yanıtla (0) (0)
  • Adnan gazioğlu / 26 Mart 2023 13:34

    Karaalioğlu sen şimdi ak parti nin bu siyaseti ile kürt vatandaşlarından oy alamıyacağından dolayı çok mu üzülüyorsun?BAŞARAMIYAcAKSINIZ.

    Yanıtla (0) (0)
  • Yazar / 25 Mart 2023 09:30

    Cumhurbaşkanı adayı olarak daha bir gün olsun pkk ya terör örgütü diyemeyen ittifak mı terörle mücadele edecek? Sizin yazdıklarınıza inanan bir kitlenin olması ülke geleceği için çok acı. Ayrıca market pahalılık diyerek oy devşirmeye çalışıyorsunuz ama bu pahalılığı nasıl çözeceğinizi yazmıyorsunuz. Çünkü bir çözüm yönteminiz yok, varsa yoksa Reis gitsin.

    Yanıtla (4) (12)
  • Düşünceli / 26 Mart 2023 11:21

    Reis sizin reisiniz, duygusal bağlılığınız güçlü, aman rahatı bozulmasın diye içiniz titriyor olabilir. Bu nedenle de gölge düşüreni düşman görebilirsiniz. Ama herkes CB’ye duygusal değil, vergi ödemek askerlik gibi görevlerle bağlı; illa gitsin isteği temel bir dürtü olamaz.

    Yanıtla (0) (0)
  • Demokrat / 25 Mart 2023 01:20

    Kılıçdaroğlu ve millet ittifakı PKK terör örgütünün siyasi ayağı Hdp ile hangi sorunu çözecek hala öğrenemedik. Kürt sorunu nedir hala öğrenemedik. Kürt sorunu var deyip duruyorlar ama sorunun ne olduğunu bilmiyoruz. Seçimden önce değil de sonra mı açıklanacak kürt sorunu? Seçmen kürt sorununun ne olduğunu bilmeli değil mi? Şeffaf olacağız diyen millet ittifakı ile hdp seçim öncesi kürt sorununun ne olduğunu ortaya koyacaklar mı? Yoksa milletin bu konuyu öğrenmesi sakıncalı mıdır seçim öncesi?

    Yanıtla (7) (45)
  • millet ittifakı serkan A / 25 Mart 2023 01:58

    akp mhp hizbullahçı hüdapar ile hangi sorunu çözecek? domuz bagıyla insanları diri diri mezara gömen hizbullahçılarla ülkenin ne gibi sorununu çözecek akp ve sözde milli ittifakı.

    Yanıtla (29) (6)
  • karar okuru - atd / 25 Mart 2023 05:57

    aynı ak parti gibi, bir davası var ama 21 yıldır ne olduğunu bir türlü anlayamadık. elinde her türlü yetki var ama memleket her geçen gün her konuda geriye gidiyor, halk fakirleşiyor, ülke dünyadan hala çok yüksek faizle borçlanıyor.

    Yanıtla (18) (4)
  • Cihan / 25 Mart 2023 09:16

    Evlatlarını ölmeye göndermezsiniz, ama en büyük sözleri haykırır, çığlıklari atarsınız. Yoksul halkın sizin yağma iktidarınız için dökecek kanı yok.

    Yanıtla (8) (1)
  • Adnan / 25 Mart 2023 12:42

    Açılımda hendekler kazdırırak kürt sorununu çözdünüz ya 700 asker ve polis sizin boş işleriniz yüzünden şehit oldular, onların hesabını nasıl vereceksiniz. Şehitler öbür tarafta sizleri bekliyor olacaktır.

    Yanıtla (4) (1)
  • Düşünceli / 26 Mart 2023 11:04

    Siz millet ittifakını da terör örgütü olarak görüyor, Kürt sorunu da nedir hala bilemiyorsanız, bundan sonra hiç siyasetle uğraşıp sorular sorarak kendinizi boşuna yormayın!

    Yanıtla (0) (0)
  • Tavşan. / 25 Mart 2023 00:57

    Bir çok yerden maaş alanları yandaşların hiç eleştirdiğini duydunuz mu. Merak ediyorum yolsuzluk yapanları elştirmemek çadır satışına ses çıkarmak orucu bozar mı

    Yanıtla (12) (3)
  • Düşünceli / 26 Mart 2023 10:50

    Onların orucu kabul ediliyor mu şüpheli

    Yanıtla (0) (0)
  • Doğrucu / 25 Mart 2023 14:01

    Baştan belirteyim ki; örgütün kayıtsız şartsız silah bırakmasını savunan bir insanım. Hangi yolda olduğu belli olmayan Perinçek gibilerin aklıyla hareket ederek HDP gibi partilerin ''şeytanlaştırılması'', demokratik siyaset kanallarının tıkanması; ülkede barışa/ huzura hizmet etmemektedir. Sayın yazarın da belirttiği gibi; demokratik siyaset alanında mücadele etmek isteyen bir hareketi kıskaca almak, Kürt seçmen nezdinde AK Parti adına olumsuz sonuçlar doğurmaktadır. Çözüm demokrasidir,

    Yanıtla (7) (0)
  • Düşünceli / 26 Mart 2023 10:44

    Bir zamanlar, Kürt siyasal hareketine dağdan inmesi, taleplerini meşru yöntemlerle dile getirmeleri söylenirdi. HDP dağda değil, Ankara’da, TBMM’de, barışçıl demokratik siyaset yürüten bir parti. Bu sefer tutturuldu “sen dağın uzantısısın!” diye. Ne yapsın isteniyor HDP ve seçmeni? Biz tüm Türkler de “MHP uzantısı” mıyız? 50 000’den fazla yurttaş depremde can vermişken bula bula HDP’yi mi buldular “yaşamsal bir sorun - beka tehlikesi - olarak? Soru çok, doğru dürüst cevap yok. Yeni söz gerek!

    Yanıtla (2) (0)
  • Sermet / 25 Mart 2023 09:24

    Sayın yazar, AKP HDP ve arkasındaki güçlerle her türlü görüşmeyi yaptı da HDP niye ona destek atmadı acaba? Duyduğuma göre sadece Türkiye Kürdistanı'ndan değil, İstanbul, İzmir, Ankara'dan da pay istemiş PKK. Vermeyince süreç buzluğa kalkmış. Ama yerel seçimlerde istediklerini diğer taraftan almış gözüküyorlar. Maazallah bu seçimde de kazanırlarsa acep n'olur?

    Yanıtla (1) (28)
  • Okur / 25 Mart 2023 10:48

    Kafayı yemişsiniz siz. Kimden duydunuz açıklayın. İftiralar, yalanlar, haddini aşmalar, cahillik, kötülük.rezillik..

    Yanıtla (18) (1)
  • Sermet / 25 Mart 2023 16:59

    Türkiye'de en çok kürt nerde yaşıyor? Diyarbakır? Ya İstanbul? Hangisi yalan? Õtekinin Kürdistan pazarlığí mı, berikinin İstanbul pazarlığı mı?

    Yanıtla (1) (1)
  • Okur / 25 Mart 2023 19:08

    Saçma varsayımınızı, duydum diye yalancı şahitliğe dönüştürmeyin. İnsanlıktan uzaklaşmayın, ayıptır.

    Yanıtla (1) (0)
  • fevdev / 25 Mart 2023 14:44

    Hayal gücünüz çok yüksek. Bunu başka alanlarda değerlendirin. Bu kadar "zeka" akıllara zarar.

    Yanıtla (4) (0)
  • Düşünceli / 26 Mart 2023 10:02

    Kulaktan duyduğunuza değil kendi kulaklarlarınızla duyup gözlerinizle gördüğünüze inanın. Gidin HDP’nin programını, basın açıklamalarını, meclisteki konuşmalarını dinleyin. En azından size “HDP-ya da başkası- şunu demiş bunu istemiş” diyenlere, bilgi kaynağını sorun. Yoksa herkes herşeyi der, hangi birine inanacaksınız…

    Yanıtla (2) (0)
  • The end / 25 Mart 2023 16:33

    Böyle bir ülke ortamında, neyi sayalım,randevu alamayan hastalar doktoru olmayan hastane öğretmeni olmayan okul öğrenci çarşı pazar kasap market.deprem desen evlere şenlik. Fakaaat akp bir yolunu bulur kazanır. masa altindan dan da olsa, ceryan bir süre kesilir karanlık odalarda da olsa bu seçimi kazanır.

    Yanıtla (0) (1)
  • Düşünceli / 26 Mart 2023 09:47

    Yok vallahi, AKP dahil hiçbir parti halkın güvenini kazanmadıkça, seçim kazanamaz. Depremde 50000’den fazla yurttaşımız yaşamını, çok daha fazlası evini yuvasını kaybetmişken, ülke sınırlarımızın hemen ötesinde savaşlar sürerken, ekonomi dipteyken, bu sorunları kenara itip, sırf muhalefeti, özellikle HDP’yi şeytanlaştırarak bir de parti kapamaya kalkmak, 8 Mart’ta depremi dert eden, şiddet karşıtı kadınları bile cop, biber gazı ile ezmek güveni pekiştirmekten ziyade zedelemekte.

    Yanıtla (2) (0)
  • sertkaya kurt / 25 Mart 2023 20:51

    ırkçılar hep kürt sorunu yok deyip dururlar beyler kürt sorunu vardır hemde 27 milyon vatandaş ana dilini konuşamıyor yasak hep baskı hep işkence hep zulum hep öldürmek beyler şunu iyi bilin baskı ve işkence hapse atmakla bir yere varmasınız bunu. böyle bilesiniz deve kuşu gibi başınız kuma sokmaya devem bir gün bu halk tabi haklarına kavuşacaklar inşallaha

    Yanıtla (6) (3)
  • Ali / 25 Mart 2023 22:07

    Pardon nasil bir haklara kavusacaklar soylede bilelim almanyadaki kurtler de anadilde egitim istesin almanya verirse turkiyede versin ne laf anlamaz insanlarsiniz turkiyede anadil turkcedir Turkiye turkun lazin kurdun vatanidir anadilde egitim alinca basiniz gogemi erecek ama haklisiniz cehape zihniyeti sizi guzel bir katakulliye getirecek hic merak etmeyin oki siz acilim surecini harcadiniz o tren kacmistir bay kemal degil ataturk kalksa gelse size anadilde egitim yok

    Yanıtla (3) (9)
  • Bilmemkiabi / 25 Mart 2023 22:37

    Almanya da Kürtlere hak mi ☺️ kardeş sen buralar Kürtlerin an avatani ve sen bunu unutmuşsun. Sen biraz tarih oku bakalim

    Yanıtla (2) (0)
  • Dede / 26 Mart 2023 02:11

    Almanyada ana dilde eğitim istesin sonra gelsin diyorsun; Kürtler sizden sadaka istemiyor ki bu topraklara sonradan gelip yerleşenler sizlersiniz Kürtler degil unutma bu toprakların has ve öz evladıdır Kürtler... Geleyim senin Almanya safsatana "Almanya’da toplam 16 bölgenin 5’inde Kürtçe eğitim müfredatta yer alıyor." Almanya’da Kürtçe temel dersler arasına alındı ve Almanya’da her halk kendi ana dilinde eğitim alma hakkına sahip. Örnek Türk çocuklarda ana dilde eğitim hakkına sahipler..

    Yanıtla (1) (1)
  • Düşünceli / 26 Mart 2023 07:48

    Türkçe Türkiye’de resmi dildir ama tüm ahalinin anadili değildir. Zaten dünyada tüm vatandaşların anadilinin resmi dille özdeş olduğu devlet de yok. Nitekim Türkiye’de de anadili Türkçe, Kürtçe, Ermenice, Ladino, Rumca, Arapça, Lazca olan çok sayıda yurttaş vardır. Kimi ülkeler resmi dil yanında anadilde eğitimi desteklerken (örnek: Almanya), kimileri de devletin birden fazla resmi dili olmasını kabul etmiştir. Örneğin Kanada’nın iki, İsviçre’nin dört resmi dili var, huzuru refahı da

    Yanıtla (1) (0)
  • Yorumcu / 25 Mart 2023 22:14

    Iskence, zulüm ve öldürme sözcükleri bu haklari almak adina terör yapanlarin eylemlerini ifade etmede dogru sözcükler. Binlerce cinayet ortadayken burada ezilen kitle ajitasyonuyla ancak yine kendi kitlenizi inandirirsiniz.

    Yanıtla (2) (2)
  • Düşünceli / 26 Mart 2023 09:03

    Kimden bahsediyorsunuz? Uyuşturucu kaçakçısı çetelerden mi, mafyadan mı, hırsızlıktan kadın ticaretine her türlü rezilliği yapan, adam kaçırıp öldürmekten sakınmayan suç örgütlerinden mi, ya da IŞİD, El Kaide’den mi bahsediyorsunuz? Yazının konusuyla ne alaka?

    Yanıtla (0) (1)
  • Türk Milliyetçisi / 26 Mart 2023 06:06

    Bu ülkede hiçbir iktidar, terörle mücadeleden geri durmaz, bunu herkes biliyor. İktidar olmak demek, zaten evvela terörle mücadele etmek demektir. Bu cümleler AK Parti için geçerli değil. Çünkü AK Parti terörle mücadeleden de imtina etmiş bir iktidardır. AK Parti iktidarında devlet, devlet tanımı askıya almış, alan hakimiyeti PKK'ya bırakmış ve valiler de seyretmiştir. AK Parti, ayrıca kendi iktidarın uğruna Kıbrıs'ı dahi Rumların insafına terk etmiştir.

    Yanıtla (0) (0)
  • İbo / 25 Mart 2023 09:38

    Hilmi Daşdemir isimli provokatör “Kılıçdaroğlu PKK’nın adayıdır” demiş Habertürk ekranlarında. Utanmaz herif.

    Yanıtla (26) (3)
  • Okumaz / 25 Mart 2023 16:47

    Bu adam, sarayın anketçisidir. Gidişatı görüyor ve saldırganlaşıyor.

    Yanıtla (10) (2)
  • okur / 25 Mart 2023 23:04

    seçimlerden sonra tükürdüğünü yalayacak merak etmeyin.son hamlelerini yapıyor.

    Yanıtla (0) (0)
  • medya analiz / 25 Mart 2023 20:00

    İsmail Saymaz: "Muharrem İnce, 14 Mayıs'ta muhalefetin kaybetmesine neden olursa, sokakta yürüyemez hale gelir."

    Yanıtla (3) (0)
  • okur / 25 Mart 2023 23:01

    bencede

    Yanıtla (1) (0)
  • The end / 25 Mart 2023 18:34

    Devlet millet düşmanı Hizbullah HÜDA-PAR a terörislerenemi oy vereceğiz.gulesim yoktu

    Yanıtla (11) (2)
  • Ali / 25 Mart 2023 22:08

    Yorma kendini kulaktan duyma haberlerle bosuna ugrasma sen git oyunu cehapeye ver the end brother

    Yanıtla (1) (10)
  • aliye / 25 Mart 2023 23:00

    kulaktan dolma derken,sen gerçeği söyle de bilelim bari

    Yanıtla (0) (0)
  • Bir Okuyucu / 25 Mart 2023 21:58

    Yavuz Ağıralioğlunun İYİ Partide bir ağırlığı yok.Kılıçtaroğlu Cumhurbaşkanı adayı olarak HDP'den destek istemiş.Kıyametler koparıyorlar.Şimdi HDP Cumhurudestekleme kararı alsa istemiyoruz sizin oyunuzumu diyecekler.Öyle bir karar alsalar yandaş medya SHP'ye övgüler dizer...İstemem yan cebime koy misali gibi...

    Yanıtla (1) (0)
  • Fani / 25 Mart 2023 18:46

    Bunlar koltuklarin beka si pesinde gerisi hava civa be kardesim.

    Yanıtla (3) (0)
  • hüseyin alagöz / 25 Mart 2023 17:22

    tabiki kiliçdaroğluna hakaret edecekler çunki hacı kardeşlerim hep haktan yanalar adelet hukuk insanlıkta pek nasıbını almamışız hep hacı kardeşlerim haklı kürtler bu ülkenin vatandaşları değil ya türk olacaklar yada katlı vacip yyyaşasın hacılar bende dahil vicdan vicdan vıcdan insanlık insanlık bir kürt sorunu var çözün artık bu kavga son bulsun

    Yanıtla (5) (1)
  • The end / 25 Mart 2023 16:28

    Her oy pusulası mühürlü olur.muhursuz pusulalar nasıl kabul olur.nedeni açıklandı mı yok.at karşıya geçtim evet. Gelse sen bu YSK ya güven.hile hurda yapmaz de.diyebilirmiyiz.hayir.guvenebilirmiyiz. hayır.

    Yanıtla (4) (1)
  • TS li / 25 Mart 2023 16:20

    Siparişler yeni geldi. Seçime yetistirilmis.Vay be ne diplamaymis. Demekki diploma varmış! 9 yıldır neredeymis bu diploma.ayarlar uydurma,kaydirmalar yeni tamamlandı.bizde diyorduk diplomasiz cb mı olur! Bak işte varmış! Kör göze şiş.

    Yanıtla (3) (2)
  • Dr.Aks / 25 Mart 2023 16:02

    AKP'nin o nlarca senedir süregelen bu U dönüşlerine işaret ederek öne çıkardığınız ZOR'luklar görüşünüzün temelindeki AHLAKİ NORMLAR'a göre yargıya varmaklık açaba kaçımızda var: Karar'ın yazarları ve okuyucularının çoğunda var, ama AKP'de? Hele ki şu gününde?... İşte mesele bu, siz de biliyorsunuz!... Hele de Ramazan'da... Çocukluğumun radyo konuşmalarının hep "Din ve Ahlak" başlığı ile bu mesajı vermesi hala kulağımdadır, "can kulağı ile dinleme" yaptığım için... Ahlak FELSEFESİ mi?...

    Yanıtla (1) (2)
  • The end / 25 Mart 2023 15:58

    Sn Erdoğan hep deprem bölgesinde kalsın.belki kaybettiği oyları enkazlardan çıkarır, bulur.ankarada olsa sanki ne yapıyordu.

    Yanıtla (1) (1)
  • The end / 25 Mart 2023 15:54

    Akp ne yaptı.yol mu köprü mu havalanimi çeşme mı.hastane mı okul mu.daha önce yokmuydu.gececeksin bunları.al hepsini git.ben geçim refahı ver özgürlük,adalet ver ekonomik rahatlık ver doktor öğretmen bolluğu ver.bir katarak ameliyatına üç ay, bir emara üç ay veriyorsun.bir doktor randevusuna 20 gün veriyorsun. Ülke yönetecek bunlar.bunun daha kötüsü mu olur.

    Yanıtla (1) (0)
  • Ali demirci / 25 Mart 2023 14:08

    Kğrtker artık dört parçada birlikte 79 milyon gibi devasa bir nüfusa sahip Türkiyenin ise 3 te birine dağılmış vaziyete. Hepside ulusal bilincin tadına varmış kendi kendini ulusal meselede örgütlü kılmayı beceren bir ulus. Birde üçüncü dünya savaşında küresel güçlerin ilişkilendiği bir ulus. Kürtlerde kendilerini yaşatmak var olabilmek için mücadele yürütüyorlar. Gönül isterdi aklın yoluda budur. Türklerle birlikte eşit özgür yaşam olsun. Bu türkiyeye muazzam bir güç katar

    Yanıtla (7) (0)
  • Hazin ışık / 25 Mart 2023 13:56

    Bu söylemler;kürtleri incitir ve belki de bu ülkenin birlikteliğine yapılan en ağır tahribattir. Bir torunum vardır. bir dedesi kürt,bir dedesi türk,babaannesi kürt,anneannesi türk,bizim için kutsal olan ve en değerli varlığımızı,sizlerin bu çağdışı akıl almaz yaklaşımlarınız açısında nasıl bölüşürüz. Çok kıymetli ve büyük bir saygıyla birimize bağlı olan bu aile bağını ne yapacaksınız. Ve söyleyeyim bütün seçimlerde hdp'yde oy verdim. Şimdi yine veririm,lakin Kılıçdaroğlu'na gönül rahatlığı

    Yanıtla (6) (0)
  • E. K / 25 Mart 2023 13:52

    Kedi eremedigi ete mundar dermis. Akp'ninkide o hesap. Her konuda oldugu gibi. Sasirdik mi? Hayir. Kendi islerine gelirse "helal" degilse "haram". Dinime soven bari kafir olsa der eskiler. Hudapar gibi bir yapiyi arkasina alip, Hdp uzerinden muhalefete yuklenmek, abesle istigaldir. Ucuz polemiktir. Zavalliliktir. Caresizligin disa vurumudur.

    Yanıtla (7) (0)
  • karar okuru / 25 Mart 2023 13:10

    ABD'ye kızmandan önce, biz ne yaptık ona bakalım. Irak'a müdahaleye karşı olan Ecevit yıkıldı. yerine gelen Ak parti her konuda ABD ile anlaştı. mayınlar temizlendi. Suriye'nin kuzeyi boşaltıldı. bunların olacagı biliniyordu. yurdum insanı unutuyor.

    Yanıtla (7) (1)
  • Karar Okuyan Liberal Seçmen / 25 Mart 2023 13:07

    Sayın Muharrem İnce adaylıktan çekilmesi sonucunda Sayın Kılıçdaroğlunun alacağı oy oranı %55-57 bandına yükseliyor ve seçim ilk turda bitiyor. Sayın İnce bu 84 milyon Türk insanını düşüneceğini düşünüyorum.

    Yanıtla (6) (2)
  • Karar okuru / 25 Mart 2023 13:03

    AKP felsefesini şöyle tanımlayabilirim.: "Ey ülkemiz vatandaşları, HDP' yi, işimize geldiğinde melek, işimize geldiğinde şeytan ilan etmek sadece bizim tekelimizdedir. Bize tapulu HDP arazimize başka partilerin girmesine zinhar izin vermeyiz ha ona göre!" bu mantığa kişisel cevabım: "Ört ki ölem!"

    Yanıtla (8) (0)
  • musto / 25 Mart 2023 12:44

    Kılıçdaroğlu..Elinde sihirli asası yok..TBBM..Her şey orada konuşulacak ve orada çözülecek..Çözüm ne?İleri demokrasi.. Tarihimizde yüzlerce Kürt Türkmen aşiretler bazında isyanlar oldu..Bastırıldı.. Zorunlu iskanlar ile çözüldü..PKK bunu top yekun genele yaymak istedi..Marksist bir yapısı islamiyete bağlı aşiretlerce kabul görmedi..Genele yayılamadı..Ahmet Türk ve benzeri aşiretler destek veriyor halka korku salıyor..Bazı Kürt gençlerinde taraftar buluyor..

    Yanıtla (3) (3)
  • Enes yıldırım / 25 Mart 2023 12:41

    AKP ye akıl mı veriyorsunuz sayın yazar derdiniz nedir bırakın yapsın bu siyaseti bırakın daha kötü olsun bırakın hakaretlerine devam etsin ezsin sömürsün talan etsin hukuksuzluğa nobranliga devam etsin şurda kaldı elli gün bizde sandıkta bi güzel cezalandıralim ağız tadıyla ohh diyerek seçim gecesi gidişlerini kutlayalım nedir bu AKP yi uyarmanin telaşı gerek yok bırak böyle devam etsinler.

    Yanıtla (4) (2)
  • Baybars / 25 Mart 2023 12:20

    HDP, AKP ile işbirliği yapsaydı, tıpkı Hüda Par gibi sütten çıkmış ak kaşık olurdu. Abdullah Öcalan'ın mektubunu okutan, Osman Öcalan'la TRT'de röportaj yapanlar HDP'yi tabii ki aralarına alacaklardı.

    Yanıtla (4) (1)
  • ziya / 25 Mart 2023 09:58

    “Kılıçdaroğlu HDP’den sembolik bir destek istemiş.“ vay beee! sembolik destek! neymiş ki bu sembolik destek? oya tahvil olmayan destek ne işe yarar ki?

    Yanıtla (0) (13)
  • Yazık / 25 Mart 2023 12:05

    Siz ilk önce okuduğunuz yazıyı iyi anlayın ondan sonra yorum yapın. Bu kadar tarafgirlik içinde sağduyunuzu yitirmişsiniz.

    Yanıtla (1) (0)
  • Namütenahi / 25 Mart 2023 09:03

    Erdoğan legal siyaset içerisinde tbmm çatısı altında kürt sorununu çözmeyi denedi...Kılıçdaroğlu ise kandil gölgesinde verilecek tavizlere oyları tahvil etti...yani akp kürt oyları üzerinden hdp yi devletleştirecekken,chp devlet üzerinden pkk yı legalize edecek diye düşünüyorum...

    Yanıtla (3) (10)
  • hak yemez. / 25 Mart 2023 12:00

    sen düşüne biliyormusun trolcük.? 24 saat kanal a izledigin belli oluyor.

    Yanıtla (2) (1)
  • İZZET ÇİFTÇİ / 25 Mart 2023 11:42

    TRT Kürdi de Osman ÖCALAN Ak Parti ye oy istememiştir. Sadece PKK Kürt halkını temsil edemez demiştir. PKK silah bırakmadığı için diz çöktürulmüştür. Sulandırmanızı anlayamıyorum..?

    Yanıtla (0) (4)
  • Süleyman A. / 25 Mart 2023 11:07

    Bize her şey serbest. Biz milli deriz, yerli deriz kandil'le bile görüşürüz. Muhalefet meclisteki bir parti ile görüşse "terörist deriz, vatan haini" diye bağırırız. Mısır'a hain deriz, Araplara terör destekçisi deriz, paraya ihtiyaç olunca kapılarını çalarız. Gerekirse kapıda el pençe bekleriz. Bunu da "vatan millet için yaptık" deriz. Çünkü bizim taraftarımız hem yerli, hem milli.. Ne desek inanırlar inşallah : ))

    Yanıtla (16) (2)
  • Karar Okuru / 25 Mart 2023 10:36

    AKP'nin HDP'ye bakış penceresi MHP penceresidir. AKP yöneticileri MHP'nin HDP'ye bakış açısından milim sapamazlar. Neden? Önceleri MHP AKP'ye ağıza alınmayacak küfürler ederken, tehditler savururken sonra birdenbire 180 derece dönüp AKP'ye niçin destek verdiler? AKP'nin MHP'ye mi diyet borcu var, MHP'nin AKP'ye mi? Bence AKP'nin diyet borcu var. MHP bu borcu AKP'nin tepesinde kılıç gibi sallandırmaktadır.

    Yanıtla (6) (1)
  • Mali / 25 Mart 2023 10:18

    Mustafa bey bilgilerimiz yeniledin ,teşekkürler. Eskaza hdp biz akp ‘yi destekliyeceğiz dese gecegündüz günlerce bayram ederler. Bu nedenle Kılıçdaroğlu doğru yolda,ancak terörede taviz vermemeli.. bu konuda da güvenimiz tamdır. Milletin 14 mayıs zaferini şimdiden kutluyorum.

    Yanıtla (11) (1)
  • Tavşan / 25 Mart 2023 00:27

    Dünyanın en komik araba yapma hikayesi 1962 yılında demiryolu atölyesinde yedi adet yapılan devrim arabasıydı. Askeri idare halkı uyutmak için yapmıştı. Dramatik olansa araba yapımını ABD nin engellediği propagandasının çok tutmasıydı

    Yanıtla (12) (7)
  • musto / 25 Mart 2023 01:02

    Anlatsam anlamazsın..Gebze civarında onlarca atölyeye dünyaca tanınmış bir Avusturya firmasına inşaat makinaları üretiyorum. Basit bir proje gizlilik antlaşması yaptılar..200 bin avroya yaptığım makinaya Avusturya da motor ve elektrik aksamı taklıyor 1.5 milyon avroya satılıyor.Afşin Elbistan santralı dünya bankası kredisiyle abd firmasına maliyet artı kar olarak verildi.80 yıllarda o santral ülkenin enflasyonunu zıplattı..Gönderin biz yapalım dedik ertesi gün bin işçiyle kapı dışına konuldu

    Yanıtla (12) (6)
  • musto / 25 Mart 2023 01:30

    biz İzmir torbalıda opel otomobil fabrikasını çalışır vaziyette 8 ayda teslim ettik..Montaj hattı üzerindeki robotik sistemlerini Bursa da bir firmaya yaptırdık..Ne kadar gözünde büyüttün.. Önemli olan rekabet edebilmen.Opel rekabet edemedi torblıdaki fabrikayı kapattı.. Küçümsediğin o mühendisler İTÜ mezunları.. Bu gün dünyaca saygın firmalarımız Enka.. STFA.. Tekfen kuran mühendislerin Demirel Erbakan Özal gibi insanların yetiştiği ekolden gelen kişiler.. Bu gün öyle mühendisler yetişmiyor.

    Yanıtla (14) (8)
  • Cihan / 25 Mart 2023 09:19

    İman gücüyle olmuyor bu işler. Avrupa'da sanayi 1700 lü yıllarda başlamış. Üniversite mezunlarından nefret eden, cahil halk isteyen akp den hayır gelmez.

    Yanıtla (11) (1)
  • Hamit / 25 Mart 2023 09:46

    Bütün dünya biliyor Amerika’nın ne olduğunu, bir tek sen öğrenemedin. İbo’nun sana hitaben dünkü yorumunu okumadın mı? (Taha Akyol’da)

    Yanıtla (2) (1)
  • Cihan / 25 Mart 2023 09:13

    HDP sorunların meclis çatısı altında çözülmesini istiyor. AKP ve MHP hala bomba hala ölüm hala istismar üzerinden siyaset yapıyor. Kardeşliğin ülkesi için müslüman, milliyetçi, kemalist, sosyalist Yanyana gelip bun kan ve gözyaşı iktidarını çöp sepetine atacağız.

    Yanıtla (9) (0)
  • Namütenahi / 25 Mart 2023 09:05

    Mutluluğa ulaşmanın esas itibari ile 2 yolu olduğu söylenir...ilki gerçeğin olabildiğince içinde olmak yahut gözlerini gerçeğe kapatmak...sanırım 2.yol daha zahmetsiz...

    Yanıtla (3) (0)
  • Okur / 25 Mart 2023 08:46

    Para para illede para..

    Yanıtla (0) (0)
  • Kışlalı / 25 Mart 2023 08:40

    Yazı mantıkı açıdan tutarlı ve anlamlı sayılabilir. Serdedilen Ak parti eksiklikleri sayın yazar için de aynen geçerlidir. Hdp ile yapılanlar,zamamnında bu muharrirler tarafından da hararetle savunuluyordu. Ne olduda şimdi acımasızca önce savunulan düşüncere muhalif yorumlar geliştiriliyor. Ben menfaat çatşması fikrin ve hakkın önüne geçmiş diyorum.

    Yanıtla (0) (0)
  • TS li. / 25 Mart 2023 07:51

    Vira bismillah,dayan milletimiz kurtuluşa az kaldı.14 Mayıs milletin ikinci kurtuluşu olacak inşaallah.

    Yanıtla (6) (4)
  • The end / 25 Mart 2023 07:49

    İnsanımız markette çarşı pazarda etiket takip etmekten, bütün marketlerde aynı ürünler olduğu halde market market dolaşmaktan yoruldu. Market ilerin elinde etiket makinesi Cat çat etiket basıp degistiriyor.yet ya hu.bunun sorumlusu açgözlü marketciler vatandaşımis, akpliler birde utanmadan böyle diyorlar.

    Yanıtla (8) (3)
  • TS li / 25 Mart 2023 07:44

    Akp nin seçim türküsü benden olsun.ne ağa der ne efendi nede reis der usta da, asagidan yukarıdan yolun sonu görünüyoooooor.haydi hayırlısı.

    Yanıtla (10) (4)
  • TS li / 25 Mart 2023 07:41

    Sn Erdoğan çıkıp, öğretmen eksiğimiz, okul derslik eksiğimiz yok diyebiliyor mu. Doktor eksiğimiz yok diyebiliyor mu.vb.ne diyor, bunlar HDP ile işbirliği yapıyor.teror ile Diyarbakır'da,Öcalan'ın kardeşiyle TRT de işbirliğinin kralını yaptın. Artık akp ye kendi seçmeni bile inanmıyor.uc- beş inanani var okadar olur. Onlarda liyakatsiz yancilar

    Yanıtla (13) (4)
  • The end / 25 Mart 2023 07:34

    Ak Parti reklam filmlerinde hala daha büyük hedefleriz var diyor.hala yiktiklarin yaktıkları bozduklarin istismarlarin yetmedimi.yoksa hala bozamadigin yikmadigin şeyler mi var.

    Yanıtla (6) (3)
  • Hüseyin / 25 Mart 2023 07:27

    Kimsenin derdi vatan millet deyil herkesin derdi oy ne terrus ne dinci ne solcu oy gelsinde kimde gelirse gelsin çünkü öyle bir dertleri yok onların derdi koltuklarını korumak farkindamsinz bilmem seçime yakın ala bildiğine bol kesden veriyorlar bu hakksa simdiyce niye durdunuz muhalefet bir diyor onnlar iki veryor bu poplzmdir bu gerklsmamzin sebebidir ülkesini seven vatanını seven allahni seven poplizmle Hakk dagtmaz hakkı olana haki verilir ama bu böyle gelmiş böyle gider alahim bizi korsun i

    Yanıtla (3) (1)
  • ALI RIZA / 25 Mart 2023 05:47

    AKP; Geçmişte domuzbagli vahşi iskenceli ölümleri ustelik video alip toplumu korkutan Hizbillahin temsil Huda-par i kendi listesinden milletvekili gösteriyor, bu toplum demiyor mu arkadaş sen devlet aklıniı da kaçırdın,,, Devletin emniyet müduru Gaffar Okanı oldurenleri meclise niye getiriyorsun,,Mecliste 3.parti olmasına rağmen HDP ye belli mesafe koyan millet ittifakı varken sendeki bu rahatlık nedir..?? Devleti ne duruma düşürdün diye soracak aklı başında bir devlet adamı yok.mu?

    Yanıtla (11) (3)
  • Dertli / 25 Mart 2023 04:51

    Züğürt sermayesi olmayınca ne yapsın diyorlar ki biz depremler ile uğraşıyoruz onlar ne ile uğraşıyorlar yirmi bir sene iktidar ol uzmanlar Maraş dikkat diyor tatbikatı yapılıyor ama önlemleri alınmıyor depremden sonra da tam bir fiyasko uçağı helikopteri olan bir devlet yardım ekipleri sevkedemiyor garip bir şekilde başkalarını suçluyor tamam da bu kabul edilecek bir ihmal değil ki

    Yanıtla (10) (3)
  • Özer / 25 Mart 2023 04:31

    Akp her konuda öyle malesef dün ak dediğine bugün kara TV'lerde pkk deyince hemen sustururlardı barlş istemiyormusun diye. Şehit cenaze törenlerine değer vermezlerdi. Suudi Selman söyledikleri ortada sisiye Esada neler dediler bae ye darbeci dediler kırmızı halılı törenle karşıladılar. Baydınla bir fotoğraf vermek için neler yaptılar.

    Yanıtla (8) (1)
  • Karadeniz / 25 Mart 2023 03:56

    Akp seçmeni türbülansa düştü. Bir tarafında gaffar okan e korumasını şehit eden,beykozda öldürdükleri insanları gömdükleri villa bahcesinde ,üstünde yemek yiyenlere terörist demeyen hizbullahın siyasal kolu huda par.bir yanda 80 lerde dergilerinde milliyetcileri hedef gösteren perinçek.obur yanda yerli milli,milliyetçi,islamcı etiketi altında emperyal düzenin,vahşi kapitalizmin uygulayıcıları. Şimdi akp seçmeni, bunlardan kendine bir rol alsın.hangisi devletine,milletine,dinine,imanına uygu

    Yanıtla (5) (3)
  • Doğan ilbaz / 25 Mart 2023 03:46

    Her şey sizin fikirleriniz gibi güzel olacak inşallah.

    Yanıtla (0) (0)
  • karar okuru / 25 Mart 2023 01:51

    -Ulusal/ırksal/etnik azınlık gruplarının üyelerini hedef alan şiddet içeren suçlar; lgbt bireylere yönelik şiddet içeren suçlar. azınlıklara farklı dini gruplara şiddet raporda yer aldı akp ikdidarının baskıcı adaletsiz yönetemi raporla kınandı.

    Yanıtla (1) (0)
  • abd nin insan hakları raporu tam metin. / 25 Mart 2023 01:48

    -Hükümet dışı kuruluşların ve sivil toplum örgütlerinin hükümet tarafından denetlenmesine ilişkin aşırı kısıtlayıcı yasalar dahil barışçı toplanma ve örgütlenme özgürlüklerinin ciddi şekilde kısıtlaması.

    Yanıtla (3) (1)
  • Karar okuru / 25 Mart 2023 01:47

    Raporda yer alan insan hakları sorunlarından bazıları şöyle:

    -Muhalif siyasetçiler ve eski milletvekilleri, avukatlar, gazeteciler, insan hakları aktivistleri ve bir ABD Misyonu çalışanı dahil on binlerce kişinin keyfi olarak tutuklanması ve gözaltında tutulmaya devam edilmesi;

    -Gazetecilere yönelik şiddet ve şiddet tehditleri, medya kuruluşlarının kapatılması.

    Yanıtla (3) (2)
  • karar okuru / 25 Mart 2023 01:47

    “Güvenlik güçleri mensupları suiistimallerde bulunmuştur ve cezasızlık önemli bir sorun” denildi. “Hükümet, 2018'de kabul edilen geniş kapsamlı terörle mücadele mevzuatı kapsamında, insan hakları ve temel özgürlüklerden yararlanılmasını kısıtlamaya devam etmiş ve hukukun üstünlüğünü tehlikeye atmıştır’’ ifadelerine yer veren ABD Dışişleri Bakanlığı, raporun girişinde Türkiye’deki önemli insan hakları sorunlarını 24 satırlık tek paragrafta sıraladı.

    Yanıtla (3) (1)
  • Karar okuru / 25 Mart 2023 01:46

    ABD Dışişleri Bakanlığı, ülkelerin insan hakları uygulamalarını değerlendirdiği yıllık raporunu açıkladı. Raporun 102 sayfalık Türkiye bölümünde, “Hükümet, 2018'de kabul edilen geniş kapsamlı terörle mücadele mevzuatı kapsamında, insan hakları ve temel özgürlüklerden yararlanılmasını kısıtlamaya devam etmiş ve hukukun üstünlüğünü tehlikeye atmıştır’’ denildi.

    Yanıtla (5) (1)
  • TB / 25 Mart 2023 01:30

    Canımız gibi sevdiğimiz ülkemizin başına ne geldiyse kendi istek ve tercihleri nedeniyle gelmiştir. Hiç bir yaşanan şansa olmamaktadır ve yine o olacaktır. Dünyada her toplum hak ettiği gibi yaşamaktadır yine öyle yaşayacaktır. Başımıza da o gelecektir…

    Yanıtla (11) (1)
  • Tavşan. / 25 Mart 2023 01:16

    1945 yılında ABD iki Alman şehrini bombaladı. İki şehirde yaklaşık iki yüz bin kişi öldürdü. Almanyayı ikiye böldü. Ordu kurmasını yasakladı. 75 yıl sonra hiç bir alman ABD bize düşman demez. Kendine güvenlidir. Geçmişte olanın bir önemi kalmamıştır. Bizim gibi eziklik göstermezler

    Yanıtla (11) (4)
  • Demokrasi / 25 Mart 2023 00:52

    Demokraside sorunlar meclisde çözülür. Her kesim olmalı orada. Bu hengamede olağanüstü güzel şeyler oluyor. Meclise girmesi imkansız partiler ittifaklar sayesinde meclise girecek. Harika bu. Umarım özgürce tüm talepler konuşulur. Ve umarım uzlaşma kültürü gelişir. Çözümlenir sorunlar. Neden korkuyoruz bundan. Darbeci kafası bu. Neymiş aşırı fikirlermiş. Saçmalığın daniskası. Keşke giremeyen çok küçük gruplar da ittifaklara dahil olup meclise girselerdi.

    Yanıtla (4) (2)
  • Tavşan. / 25 Mart 2023 00:50

    Volvo ve Saab isveç in arabalarıydı. Saab kapandı. Volvo ise satıldı. Dünya pazarında rekabete dayanamadılar. Opel crysler Rangerover el değiştirdi. Ama biz hemen demir yolu atölyesine araba yapıveriyoruz

    Yanıtla (5) (1)
  • Okur / 25 Mart 2023 00:24

    Kendi Kürdü aziz, ötekiler terörist. Kendi namazları makbul, KK cumaya gitse batıl. Cidden hasta bir anlayış yönetiyor ülkeyi.

    Yanıtla (16) (5)
  • KARAR VER / 25 Mart 2023 00:47

    A Ka Pe çalarsa kudüm-ü şerif, başkası çalarsa darbuka dümbelek.

    Yanıtla (13) (4)
  • Karar Senin / 25 Mart 2023 00:42

    Akpartili kardeşim eğer bu seçimde kırmızı kart vermezsen Erdoğan doğru bildiği bütün yanlışları yapmaya devam edecektir. Çocuklarınıza huzurlu torpilsiz barışmış bir toplumu çok görmeyin. Hepiniz görüyorsunuz ki adalet gündemlerinde yok. Yolsuzluk yok. Eğitim yok. Şeffaflık yok. Denetim yok. Özgür basın yok. Kamu kaynaklarını yerli yerinde kullanmak yok. Deprem hazırlığı yok. Niyetleri de yok. Bilgileri de yok. Tek sermayeleri seni korkutmak.

    Yanıtla (19) (8)
  • Ülkesini seven vatandaş / 25 Mart 2023 00:41

    Ak parti 2013/2014 te ovaya inin siyaset yapın diyordu! Mersin deki terör eylemini amasız fakatsız kınayan Demirtaş'a adeta sen bu terör eylemini nasıl sahiplenmezsin dercesine hakaretler edildi.Milli ve yerli söyleminde samimi olan iktidar Demirtaş'ın bu kınamasını takdir edip onu daha çok cesaretlendirmesi gerekirdi,yapılmadı.Asıl amaç koltukta kalmakmış meğer bunu gördük.

    Yanıtla (16) (4)