Ana kademe, kadın kolları, gençler!..

Seçim haftasına girerken, anketlerden gelen tatsız sinyaller, artık bir kampanya klasiği olan Erdoğan’ın İstanbul mitingini daha da önemli hale getirmişti. İmamoğlu ve Kurum arasındaki yarışta sonuca etki edebilecek bir performans sergilenip sergilenmeyeceği merak konusuydu. Erdoğan’ın adını ortaya koyarak Ekrem İmamoğlu’nun karşısında sahne almasının büyük bir risk olduğunu söyleyelim. İmamoğlu da zaten bunu istiyor… Dünkü sahne AK Parti-MHP-BBP-DSP adayı olan Murat Kurum’un kazanması için kurulmuştu ve Kurum da konuştu ama başrolde Erdoğan vardı, kimsenin yardımcı rolü de yoktu. Konuşmasının öncesinde sanatçıyla birlikte, sözleri kendisi için uyarlanan “Duyanlara duymayanlara, ben onu -Erdoğan’ı- seviyorum” şarkısına düeti de eksik bırakılmadı.

Bir yerel seçim kampanyasında adayın değil liderinin öne çıkması iyi bir fikir değil, bunu da en iyi Erdoğan bilir. Ama belli ki son paftaya girilirken aradaki farkı kapatmak için başka çare kalmadı. Cumhurbaşkanı, kendisinin İmamoğlu’yla karşı karşıya yarışıyor görünmesini dert etmiyor artık. Bunu denemek zorunda kalması, elde başka siyasi malzeme bulunmadığına işaret ediyor. Aynı zorunluluğunun devamı olarak Erdoğan, hafta içinde İstanbul ilçelerini de dolaşacak.

Cumhurbaşkanı’nın konuşması İstanbul konuşmasıydı ama İstanbul belediye başkanlığı seçimi konuşması değil, iktidarın güç ve kudretinin lansmanıydı. İmamoğlu seçilmezse yeni dönemde başta Cumhurbaşkanı’nın iradesinin sevk ve idaresiyle yeni bir yönetim modeli imajı verdi. “İstanbul’daki bütün metrolar bizim eserimiz” cümlesi de aradaki beş yılı şimdiden silmeye hazır olduğunu gösteriyor.

Ana kademe, kadın kolları, gençler…” diye tekrar tekrar teşkilatlarına talimat vermesi, kampanyayı tamamen sırtlamış bir görüntü yansıttı. Her zamanki gibi sertti ama her zamankinden daha sert değildi çünkü İstanbul sandığında bu hiç işe yaramıyor.

Konuşmasının bir yerinde, “Biz bu meydanda 1,5 milyona alıştık bugün ise 650 bin kişi var” diyerek eksik ilgiden dolayı yaşadığı hayalkırıklığını yansıttı. Bütün miting rakamları şüphelidir; milyonlar da yüzbinler de… Ama mevcut tabloya; yani ağır ekonomik krize ve İstanbul kampanyasındaki renksizliğe rağmen havaalanındaki kalabalık yine de iyiydi. Bununla birlikte, Erdoğan’ın 1,5 milyon kişi olduğunu iddia ettiği 14 Mayıs öncesi o miting gibi, “psikolojik üstünlük” yansıtmıyordu ve “kazanma havası” asla yoktu.

Erdoğan’ın konuşmasında tek duygusal an, “Rahmetli Kadir abi” diyerek İstanbul’un unutulmaz belediye başkanı merhum Kadir Topbaş’a selam göndermesiydi. Ama selamı gönderen Erdoğan olunca herkesin aklına buruk ve haksızlıktan ibaret bir hatıra geliyor. “Kadir abi”, İstanbul’un büyük teveccühüyle seçilmiş başarılı bir başkanken, görevinin bitmesine iki yıl kalan Erdoğan’ın yüz yüze dahi görüşmeden, talimat göndererek görevden aldığı kişidir. Kimsenin vicdanı bu kararı kabul etmedi. Sadece haksız değil yanlış bir karar olduğu 7 yıl sonra bile hala tartışmasızdır.

Dün bir yanlış daha yapıldı… Yeniden Refah’tan seçilip ayrılan milletvekiline rozet takılıp AK Parti’ye kabulü için miting sahnesinin seçilmesi kesinlikle felaket bir fikirdi. Oy vererek Meclis’e gönderdikleri birinin, AK Parti lehine mesajın parçası olması Yeniden Refah seçmenini sadece rahatsız eder.

Son hafta ne olur? Daha çok Erdoğan görürüz ve nerede konuşursa konusun daha çok İstanbul cümleleri duyarız. Kurum da çalışmaya devam edecektir ama İstanbul sahnesinde başrolün değişmesi mesajlarının ağırlığını azaltacaktır. En büyük merak konusu da baştan beri rakibinin Erdoğan olduğunu söyleyen İmamoğlu’nun dünkü mesajları nasıl cevaplayacağıdır.

YORUMLAR (172)
YORUM YAZ
İÇERİK VE ONAY KURALLARI: KARAR Gazetesi yorum sütunları ifade hürriyetinin kullanımı için vardır. Sayfalarımız, temel insan haklarına, hukuka, inanca ve farklı fikirlere saygı temelinde ve demokratik değerler çerçevesinde yazılan yorumlara açıktır. Yorumların içerik ve imla kalitesi gazete kadar okurların da sorumluluğundadır. Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır. Özensizce belirlenmiş kullanıcı adlarıyla gönderilen veya haber ve yazının bağlamının dışında yazılan yorumlar da içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır.
172 Yorum
  • Korkuyorum / 01 Nisan 2024 12:52

    Adalaet ahlak konularina üç maymunu oynayanlar kaybetti.halkin sıkıntılarına çözüm üretmek için yetkisi olanların sessiz kalması kaybetti. AYM ile Yargıtay savaşını hadi yeni bir anayasa yapalım diye menfaat fırsatçılığı düşünenler kaybetti. Akp kazandı. Dua etsin bu yerel seçimdi..CHP ye toplum altın tepside bir firsat sundu.. Yaşayacağız göreceğiz

    Yanıtla (0) (0)
  • Solcu / 25 Mart 2024 12:43

    Akp yi sevmeyenler İmamoglundan da uzak durmalı; tek derdi 2.Erdoğan olabilmek

    Yanıtla (7) (17)
  • Sağcı / 25 Mart 2024 14:20

    AK Parti'yi sevenler ve sevmeyenler İmamoğlu'nu destekledikleri için vicdanları çok rahat, herkesin başkanı oldu, İstanbul'da ranta ve yolsuzluğa dur dedi.

    Yanıtla (18) (6)
  • OkurM / 25 Mart 2024 17:14

    Soldan görünüp çakmaya kalkana güzel bir ters köşe sağdan

    Yanıtla (5) (4)
  • Sağcı / 25 Mart 2024 18:02

    Harikasın OkurM.

    Yanıtla (2) (4)
  • İşin mizahı / 25 Mart 2024 18:18

    Sağcı Allahına, gurban, Solcu yazdığına pişman!

    Yanıtla (3) (4)
  • OkurM / 25 Mart 2024 20:15

    Sağ yanağıma bir buseye ne dersin sağcı:)

    Yanıtla (4) (1)
  • İşin Mizahı / 25 Mart 2024 20:59

    OkurM aman dikkat, lgbt Rusyada da aşırılıklar ve terör listesine alınmış

    Yanıtla (3) (0)
  • Okurrr / 25 Mart 2024 21:39

    Mizah seviyesine bak,hizaya gel ,mizah bir zeka ,kültür ,birikim işidir,buseyle vs ile olmaz:))

    Yanıtla (1) (2)
  • İşin mizahı / 25 Mart 2024 22:57

    İşi rusyaya vardıran adam
    Ben değilim okurM.ye yazan
    Kandıramazsın beni
    Biz kötüyüz siz iyi mi?:))

    Yanıtla (1) (2)
  • OkurM / 26 Mart 2024 00:26

    Bu yorumu ben yazmadım.

    Yanıtla (0) (0)
  • M. Kamil Z / 25 Mart 2024 23:59

    2. Erdoğan olmaya çalışmak koru bir şey mi?

    Yanıtla (0) (0)
  • ido / 25 Mart 2024 16:25

    tavşan
    inançsız bir öğretmen öğrencilerine derki ALLAH hepimizin cennete girmesini istediği halde neden bizi dünyaya göndermiş?
    öğrencinin biri derki ,şüpesiz sizde bizim sınıfı geçmemizi istiyorsunuz o halde neden hepimize 100 vermeyip imtihan ediyorsunuz.?

    Yanıtla (2) (3)
  • M. Kamil Z / 25 Mart 2024 23:52

    Her şeyi bilen, gelecegi gören, o izin vermezse hiç bir şeyin olmayacağı bir evrende tanrı neyin sınavını yapar? Her şeyden önce niye sınav yapma geregi duymustur? Ne için gereklidir? İhtiyacı mı vardır? Koskoca evreni kara delikleri, super novalari yaratan bir yaratici kendi yarattigi kıytırık bir varligin ibadetine neden ihtiyaç duyar? Bu soruların cevabını mantıklı bir şekilde verdiğiniz gün söz ben de inanacağım.

    Yanıtla (1) (0)
  • Adem kul / 25 Mart 2024 23:09

    Erdoğanın seçimi kaybetmemek zorunda olması ne acı bir durum.
    Bu yaşta ülkeye yıllarca hizmet etmiş bir siyasetçi olarak torun sevmek yerine, kaybederse hesap sorulacak korkusuyla hayatının sonuna kadar miting miting gezip kazanma derdinde olacak.

    Yanıtla (2) (1)
  • Karar Okuru / 25 Mart 2024 21:49

    Musto ağa diye diye alay eden, Musto'nun nickini kullanarak başlayan OkurM artık işi abartmış, herkesin nickiyle yazıyor, bağımlılık yapıyor demek ki, iyi ki siyasetçi degil, neleri çarpardı kimbilir

    Yanıtla (3) (0)
  • Muz Cumhuriyeti / 25 Mart 2024 21:22

    Kemalistler ile yeşilkemalistlerin seçim tiyatrosunda oy yerine fıstık ve muz atılır ancak

    Yanıtla (2) (1)
  • kararla kararlı / 25 Mart 2024 10:22

    Erdoğan'ın son bir kaç seçimde en büyük rakibi zaman.Zaman aktıkça gençlik yenileniyor,yeni gençler artık eskisi gibi değil,araştırıyor,eleştiriyor,ana-babası dahi olsa kim önüne ne koysa yemiyor, evirip çeviriyor,ikna olmazsa kesinlikle kabul etmiyor. E üzerine bir de ekonomik bunalım geldi,Bunun gençler üstündeki etkisi çok büyük.Bir kahve fiyatı 80-100TL,günde 1 taneden ayda 3 bin lira eder.Ailesinden ayda toplam bu kadar harçlık alamayan gençler var.

    Yanıtla (13) (1)
  • OkurM / 25 Mart 2024 17:18

    Turkiyede emeklilik yaşı düştü dedik de
    O kadar da değil
    Bugün rte nin en büyük hasmı emekliler

    Yanıtla (1) (0)
  • Polyannacılık / 25 Mart 2024 21:19

    10 ay önceki seçimde Z kuşağındaki dehalar! kime oy vermiş? Deprem olunca dalga geçmek için 112 hattını meşgul edenler de Z kuşagı değil mi? Bu makaleyi okuyanlar dahil ,okuyan,araştıran insanların yaş seviyesini kafanda canlandıramıyormusun? Hayaller Einstein, gerçekler Tiktok..

    Yanıtla (1) (0)
  • The end / 25 Mart 2024 21:10

    Benim bir çok ilde tanıdık ekrabalarim var beni arıyorlar. Sakın akp oy verme diyorlar.neylesem bilme. Bence doğru söylüyorlar.

    Yanıtla (0) (0)
  • İkilem / 25 Mart 2024 16:17

    Sürekli, sağcılar diye veryansın eden solcular; sağdan ithal adaylara (İmamoğlu, Yavaş vb) muhtaçlar

    Yanıtla (2) (1)
  • Takacı / 25 Mart 2024 21:07

    Sagcı 18.03; İmamoğlunun Chp ilçe başkanlığı ve Chp ilçe Belediye Başkanlığı yapması onu CHP'li yapmaya yetmezmi. Yetmez dersen, Chp adına 2 defa İstanbulu Akp'ye dar etti. Yine yetmez dersen 2028'i bekle. O zaman kesin ikna olacaksın. O zaman küçümsediğiniz emeklilere iki yaşlı zat daha dahil olacak. Cümbür cemaat misali.

    Yanıtla (0) (2)
  • Sagcı / 25 Mart 2024 18:03

    Solcular sürekli sağcılara veryansın eder ama sağdan ithal adaylara(İmamoglu,Yavaş gibi) bile muhtaç olurlar

    Yanıtla (1) (6)
  • Sağcı -Solcu / 25 Mart 2024 19:23

    Üstte solcu oldun,masken düşünce sağcı.Toplumu karıştıramayacaksınız!
    Sağcısı,solcusu din istismarcılarına geçit vermeyeceğiz Allah'ın izni ile.

    Yanıtla (3) (2)
  • tavşan / 25 Mart 2024 21:04

    Allah? Dini siyasete alet etmeseniz olmaz zaten, soyut alanda kalın.Kurum ile İmamoglu da yasin yarıştırıyor nedense, imam mı belediye başkanı mı seçilecek

    Yanıtla (2) (0)
  • memmet / 25 Mart 2024 11:23

    "Eğitimsiz kitlelerle demokrasi oligarşiye dönüşür, sonra demagoglar türer, onlardan diktatörler çıkar ve sonunda demokrasi despotluğa dönüşür."
    Eflatun'un bu sözü söylediği 2400 yıl sonrasında bizim korkumuz da işte budur.

    Yanıtla (19) (0)
  • Gülümseyen / 25 Mart 2024 13:33

    Eflatun'un devlet yöneticileri hakkında da görüşleri vardır ve mealen şöyledir.
    Yöneticilerinizi en zenginlerden seçin ve ne istiyorlarsa verin. Vermezseniz zaten çalacaklar. Ne istiyorlarsa verin ki, bari hırsızlar tarafından yönetilmekten kurtulursunuz.

    Yanıtla (10) (0)
  • memmet / 25 Mart 2024 20:31

    Zaten en zenginler seçiliyor ama yine de hırsızlardan kurtulamıyoruz.

    Yanıtla (1) (0)
  • mavideniz@ / 25 Mart 2024 19:50

    Sevgili emekliler ; " Aç'ken iktidara olan desteğinizi esirgemediniz.Daha Aç'ken yine esirgemeyin." Seviyoruz sizi....

    Yanıtla (1) (0)
  • Sayfa / 25 Mart 2024 16:08

    Kemalistler ramazan sayfası hazırlıyor her gün burada yorumlarda.

    Yanıtla (2) (10)
  • Karar / 25 Mart 2024 16:31

    Kendi mahallelerinin ve gazetelerinin baskıcı ortamı yerine muhafazakar liberal karar gazetesinin ortamına geliyorlar; herşeye rağmen muhafazakar liberallerde umut oldugunu biliyorlar; arada yazarlara ve yorumculara laf da ediyorlar.

    Yanıtla (2) (1)
  • Okur / 25 Mart 2024 17:52

    Fikir yada basın özgürlüğü burada da yok, mesela İmamoglunu eleştiren yorumlar yayınlanmıyor

    Yanıtla (1) (4)
  • Karar okuru / 25 Mart 2024 18:01

    İdealistler bile paraya yenilir çoğu zaman.Muz icin kavga eden çok, en zekiler bile genelde maymunlar cehennemi tarzı

    Yanıtla (1) (0)
  • İşin mizahı / 25 Mart 2024 18:21

    Yoo ben de yazıyorum ülkücü olarak.

    Yanıtla (3) (0)
  • Ender Ey. / 25 Mart 2024 17:39

    Bence siyaset yapanlar dini argümanları kullanmaktan kaçınmalı. Yalan ve iman yanyana olmasın. Hele, bilmediğini dine dayayanlar vay haline. Bilen bile korkmalı.

    Yanıtla (1) (0)
  • Türhanlı. / 25 Mart 2024 17:19

    Akp başkanı 120 bin kişi topladığı mitinge 10 katını söyleyecekti ama atıyor demesinler diye 5 katını 650 bin kişi abartisiyla yetindi. Gelenler ön saflar hariç genelde yaşlılardı. Emekliye müjde gelmeyince mitingi yarıda bırakıp gittiler. Reis bey mitingi 20 bin kişiyle bitirdi. Emekli ilk öfkesini gösterdi. Gerisi seçim günü. Tıpış tıpış oy yok.

    Yanıtla (7) (0)
  • Turgay / 25 Mart 2024 15:23

    Hakikatten bu nasıl bir vicdandır ki hepsi yıllardır atıl halde bekleyen finansmanı hiç kalmamış kuyu açılıp bıraklımış metroları biz yaptık demekten çekinmemektedir hem de bunu oruç ağızla( sanırım) yapmaktadır. Anladık seçimi kaybetmek istemiyorsunuz ama bu seviyeye de düşmeyin bakın size kimse inanmaz oldu artık.

    Yanıtla (17) (1)
  • OkurM / 25 Mart 2024 17:12

    Aynı yalanı tekrar tekrar anlatınca inanılır oluyormus. Goebbels öyle demiş

    Yanıtla (2) (0)
  • Turgay / 25 Mart 2024 15:29

    O kadar konuşmuşda Çin'de km'si 1 milyon dolara mal olan otoyolların Türkiye'de neden 20 milyon dolara mal olduğunu anlatmamış mı?

    Yanıtla (10) (0)
  • OkurM / 25 Mart 2024 17:11

    Oradan buraya kaç kat logistik masrafı var biliyor musun? Yemen'de gemi yolları güvenli değil artık, masraflar her gün katlanıyor ;)

    Yanıtla (0) (0)
  • The end / 25 Mart 2024 17:09

    Ah ah. Erdoğan'ı cb seçtik ama öbür türlü o makama ulaşamadı.imza makamına ulaştı da, ötesi yok.nerden mı çıkardım.hergun TV de dinleyince kolayca anlasiliyor

    Yanıtla (0) (0)
  • The end / 25 Mart 2024 17:06

    Ah ah. Erdoğan'ı cb seçtik ama, o bir türlü o makama ulaşamadı.ne zaman

    Yanıtla (0) (0)
  • PİŞMAN / 25 Mart 2024 17:04

    Milli koalisyon olursa herkes birer maaşını ,zenginlerimiz birer yıllık gelirlerini hazineye bağışlıyarak para dilenmekten kurtulmalı,daha kötüye gidersek "Tekalifü milliye" ye mecbur kalabiliriz veya Yunanistan iflasımızı ilana mecbur kalabiliriz,. Danışmanlarınız gerçek durumu size anlatmıyor olabilir,dost acı söyler, oy kaybından korkmayın memleket batarsa oyu, partiyi neyapacaksınız ? Bu memleket size hiç kötülük yapmadı ,hep başının üstünde taşadı,şimdi sıra sizde,bütün partilerde...

    Yanıtla (0) (0)
  • PİŞMAN / 25 Mart 2024 16:56

    Sayın C.Başkanı artık kendisini Allahın vasıflarını taşıyan (HAŞA) evliya gibi gören kitlenin yakıştırdığı bütün pırıltılı imajlar bozuldu, dökülüyor,şu anda memleket idaresinde söz sahibi olmanız memlekete zarar veriyor,her tarafı zaptu rapt altına alayım derken yaptıklarınızla sizi "DEVLET" olarak gören vatandaşın devlete güveni kalmadı,Milli bir kolisyon kurularak bütün partiler elini taşın altına sokmalı gene senin yönetiminde memleket sakinleştirilmelidir,değilse gidişat felakete doğrudur

    Yanıtla (1) (1)
  • Karar okuru / 25 Mart 2024 16:49

    Bakanlar dahi sokaklarda oy avcılığın
    da. Aslı görevlerini zaten beceremiyorlar, yapamıyorlardı. Şimdi tamamen askıya aldılar.

    Yanıtla (0) (0)
  • kARAR oKURU / 25 Mart 2024 16:20

    Merak etmeyiniz... Hani bir 3 Mart 2023 tarihi var.O gün verilen görevi şanla şerefle yapan Sayın İmamoğlu İstanbul'a, Sayın Yavaş'ta Ankara'ya Belediye Reisi olacaktır... Kazanmak istemeseler de arkadan itekleyecek bir potansiyelleri var....

    Yanıtla (1) (0)
  • tavşan. / 25 Mart 2024 00:15

    İslamcı arkadaşlar İslamcı siyaset Türkiye'yi bu duruma düşürdü yazdığımda yazdıklarıma itiraz ediyorlar. İslam'ın nasıl yüce bir din olduğundan söz ediyorlar. Her din inanlara göre yücedir uludur. Bu inanışın vicdanlar da kültürde kalması koşulu ile bir sakıncası yoktur. Ama dinler toplumu ahlakı hukuku ekonomiyi idare edemezler. Türkiye'nin başına gelen bu yoksullaşma ve sorunlar dini siyasete karıştırmaktan bilimi küçümsemekten geldi.

    Yanıtla (51) (7)
  • İstanbullu bir okur / 25 Mart 2024 04:28

    Sn.tavşan;gayet tabidir,dinsiz olabilirsiniz,bilim denen insanın bir araştırma sonucu geldiği o anki bilinen,sonraki araştırma ise onu yanlışlayan,ki bu somut durum.Din ise soyut alan işidir.Onun inananları,onun üzerinde düşünür,o düşünce de bir bilimdir.Matüridi'yi incelerseniz görürsünüz ve benzeri bugünü.Dinsizliğin öncüsü Sscb.faşizmi idi,yakın geçmişte çöktü.Ben bir İslam dini inananıyım.Kaynağı Kur'an dır.Ve muhteşem bir inaç sistemidir.Akla,bilmeye,düşünmeye çagırır.Konu din'se İslam.

    Yanıtla (17) (22)
  • Tavşan / 25 Mart 2024 07:58

    Yazdığınız gibi İslam inanç dünyasında kalmalı çünkü soyut. Somut olayları bilim akıl yönetmeli. Toplumu yönetmek bilimin işi.

    Yanıtla (22) (4)
  • karar okuru / 25 Mart 2024 12:07

    Sayın İstanbullu bir okur. din herkes içindir. toplumsaldır. insana ait olan inançtır. bireyseldir. dinin İlahiyat (Teoloji) dışında kalanı bilim değil öğretidir. 'Nas var Nas' diyerek ekonomiye müdahale etmek ve krize neden olmak dini öğretinin sonucudur. dikkat edilirse hiç bir dindar inancım gereği demez. inancıMIZ gereği diyerek onu herkese mal etmek ister. demem o ki, din ile inanç aynı değil. önce buradan başlamak lazım.

    Yanıtla (8) (1)
  • atmaca / 25 Mart 2024 14:39

    din insani inşa eder insan da dünyayı imar eder.dinin sahibi Allahtır.İnsanın sahibi de bilimin sahibi de Allahtır tavşanın havucun sahibi de Allahtır.

    Yanıtla (3) (6)
  • karar okunur / 25 Mart 2024 15:13

    İstanbullu bir okur/Haklısınız! Gerçekliği dolaysız olarak içten ya da içeriden kavrayabilme, tanıyıp bilme yetisi bilimin de beslendiği kaynaktır. (Bruce Lipton gibi bilim insanlarını buna örnek gösterebiliriz.) Ama! Bu olgunun birbirleriyle pozitif etkileşime geçmesini sağlayacak olan, zemin oluşturması gereken, bireysel gelişmeyi teşvik edecek olan, başımıza din ile bela açmayacak, seçtiğimiz yöneticilerdir. Maalesef (özellikle Türkiye) islam dünyası bu anlayışın çok uzağında kalmış.

    Yanıtla (3) (0)
  • ido / 25 Mart 2024 16:09

    tavşan , yazının konusu din değil .kainatı yaratan Allah bütün nimetleri ,bilimi, aklı....insanlara lütfeden Allah hayat nizamı olan kuranı da göndermiş din olarak insanlığa İSLAMI seçen Allah ama tavşan diyor Allah camide kalsın mezarlarda okunsun beni yada dünyayı yönetemez şabannizm.....,,,, yönetsin . öğle mi? kısaca. bu ŞİRKTİR. taşları yerine oturttur sonra eleştir.

    Yanıtla (2) (2)
  • Dr.Aks / 25 Mart 2024 16:21

    B. Lipton için Wikipedia.org şunu yazıyor:
    Çalışmaları "sahte bilim" olarak reddedilmiş, yazar ve öğretim görevlisi. 1993 yılından bu yana öncelikle alternatif ve kayropraktik kolejler ve okullarda ders vermektedir. Son 30 yılında, hakemli tıp dergilerinden birinde bir orijinal bilimsel araştırmasını yayınlayamamıştır. Aşı karşıtlığı vardır.

    Yanıtla (2) (0)
  • Dr.Aks / 25 Mart 2024 16:38

    Ama şunu hesaba katmamışsınız: 1- Bu mesajlar Allah kelâmıdır; amaç /kapsam yorumlarım ile sınırlı tutamayız, müminler olarak!
    2- Mesajların daha etkili olmaklığını sağlayacak şekilde bazı doğa olaylarının kullanılmasını da yine birer niteliğiyle görüp değer vermek de, bugüne yakışır bir bilinç düzeyi istiyor!
    3- Orijinal mesaj cümlelerini işitenlerin bilinç düzeyleri şimdi ile kıyas edilemez bir seviye'dir, dikkate alınmalıdır.

    Yanıtla (1) (0)
  • Gerçekçi / 25 Mart 2024 17:17

    Soyut olan şeylerde de bilim yapılmakta, mesela Felsefe sana göre bilim mi değil mi?. Varlığını sorgula: evren nedir, sen bu evrenin neresindesin, neyisin?. Kur'an oku, derinlemesine anlamak için de Mevlananın Mesnevisini oku. Bak insansın ama kendine "davşan" diyorsun. Her varlık özünde farklıdır, büyüdükçe de farklılaşır. Senin bir kuyruklu Spermden geldiğine kim inanır, hiç benzer yanın var mı:)). İslam inancı en sağlam inançtır.

    Yanıtla (0) (2)
  • yıldız / 25 Mart 2024 17:30

    zeyd vakası ve sonrası inen ayet vede akla bilime hizmet öylemi? Kadınları dövebilirisiniz diyen veda hutbesi v.s ramazan vakti sizi kırmak istemiyorum, ama tutar yani yok, akıl ve bilim iddianızın.Ben böyle inanıyorum der geçesiniz o başka

    Yanıtla (1) (0)
  • yıldız / 25 Mart 2024 17:31

    ido sen önce kendin bir kuranı okuda sonra yorum yap.

    Yanıtla (1) (1)
  • İstanbullu bir okur / 25 Mart 2024 21:00

    Sizin dediğiniz bilim ve akla İslam dini insanı zaten ki yönlendiriyor.O halde biz inançlı olarak kalıp,pek âla bilimde yapılabilecegini savunuruz.K.Popper "bilim yanlışlanabilendir"derki pek âla da katılırız.Din somutlandırılamadıgı gibi,somutça da yok sayılamaz olandır.Syglr.

    Yanıtla (0) (0)
  • karar okunur / 25 Mart 2024 22:34

    B. Lipton´un ilk paylaştığı videoda (ben öyle biliyorum) inanç ve bilim arasında, hiç de akıl dışı olmayan, bağlantı yolları üzerinde duruyordu. Kendisinin inançsız birisi olarak yaşadığını, neden şimdi değiştiğini anlatıyordu. Çalışmalarını takip etmiyorum. Sadece aklımda kalmıştı örnek verdim. Bizimkiler işine gelmeyen her şeyi (örnek ´Ahmed Hulusi Allah´ı enerji zannediyor´) gibi alaycı bir şeklinde dışlarlar. Bence doğru olan dışlamak yerine anlamaktır.

    Yanıtla (0) (0)
  • karar okunur / 25 Mart 2024 22:37

    Uyum meselesine gelince; ABD´de Başkanlar „Amerika Birleşik Devletleri Bayrağına ve temsil ettiği Cumhuriyet'e, Tanrı'nın nezdinde bölünmez tek bir Millete, herkes için özgürlük ve adalete bağlı kalacağıma söz veriyorum“ yemini etmeden önce, kilisiye gider bağlılık yemini eder. ABD'de başörtülü hakim Kur'an ile yemin etti göreve başladı. Buna rağmen bilime verilen önem herkesce bilinir.

    Yanıtla (0) (0)
  • karar okunur / 25 Mart 2024 23:11

    Sonuc olarak; Yunus Emre'nin yaşadığı dönem veya ortam, güzel bir insan Yunus Emre´yi yaratmış. Birkaç gün önce „Batılıların müslümanlığı da batılı“ diye Akif Beki´nin yazında paylaştım. „Hayat tarzı yol”dur. Meditasyon´u dışlayan bir din anlayışı olabilir mi!? Biz de oluyor. Mevlana´nın „Aslolan şekil değil özdür“ deyişinden de bunu anlıyorum. Varlığımızın kalitesi veya karşılığı sezme yetisine verdiğimiz değer kadardır. Batılılar bu işi çözmüş. Ramazan için sokakları ışıklandırmış.

    Yanıtla (0) (0)
  • M. Kamil Z / 25 Mart 2024 23:58

    Uygulamada neden bir şey görmüyoruz. İslam dünyasına bak ne görüyorsun dinsiz batıya bak ne görüyorsun.
    Türkiye’de değilde mançuryada doğsaysin ne görecektin.

    Yanıtla (0) (0)
  • M. Kamil Z / 26 Mart 2024 00:06

    Felsefe bilim değildir bilimin içinde de değildir. Lütfen kendi boş inançlarınızı gerçek sanıp yorum yapmayın.
    Bilimsel metodu kullanan her disiplin bilim değildir.

    Yanıtla (0) (0)
  • Ali / 25 Mart 2024 09:19

    Her din kendi peygamberinin yaşadığı döneme uygun ayetler getirmiştir. Bu nedenle, hiçbir peygamber ayetleri yazıya döktürüp kitap haline getirmemistir. Kalıcı olmasını isteseydi kitap haline getirtip çoğaltırdi, bunu düşünmemiş olabilirmi?

    Yanıtla (5) (2)
  • Dr.Aks / 25 Mart 2024 16:08

    Sözlü kültür'ün şiir /vezin'li dilinin hâkim olduğunu dikkate alamamışsınız. Bu kültürde bir okur olmaklığa dahi gerek duymazlar dı ki insanlar. Söylemini yaymak isteyen insan'ın VEZİN kullanabilme yetisi, ilk dinleyici olanlar arasından bazılarının birer HATİP olmalarına yeterince olanak veriyor idi.
    Böylesi bir kültürel ortamı ve geliştirilendil'inin VEZİN olanaklarını temel almaksızın doğru yorum /çıkarım yapamayız.

    Yanıtla (1) (0)
  • Yıldız / 25 Mart 2024 13:30

    Müthiş bir yorum tavşanı tebrik ediyorum.

    Yanıtla (2) (1)
  • ido / 25 Mart 2024 15:16

    tavşan, İslamın ilk emri OKU ,OKU, OKU , oku ne demek olduğunu biliyorsun değil mi? İslam da cı, ci diye bi şey yoktur.

    Yanıtla (3) (3)
  • Ömer A. / 25 Mart 2024 14:51

    Aklı evvelin biri İmamoğlu gelirse Kudüs Mekke düşer demişti seçmeni aldatmak için! Ne Kudüs ne Mekke düştü.Yani cehalet,aldatmaca, kötü niyetli insanlara güvenmeyin derim.Mekkey'yi çirkin siyasete alet edenlere de bir iki sözünüz olsun!

    Yanıtla (10) (0)
  • karar okuru / 25 Mart 2024 12:35

    Makarna için oy verildiğini sanan, kıt zekasına rağmen kendini elit sanan, halkı aşağılayarak marslılardan oy alacağına sanan muhalifler yine Akp ye çalışıyor; susacak kadar siyasi zekaları olsaydı Akp çoktan bitmişti

    Yanıtla (2) (11)
  • Karar okuru / 25 Mart 2024 14:38

    Elit olmak zor iştir.

    Yanıtla (0) (1)
  • Hasan S. / 25 Mart 2024 14:31

    Tayyip Erdoğan'ın talimatları yirmi yıldır yüzümüzü güldürmedi,güldürmeyecek bu belli.Yaşam kalitemiz düştü, komşularımızla kötü olduk.Ülke gerildi, adaletsizlik normalleşti.

    Yanıtla (11) (0)
  • karar okuru / 25 Mart 2024 14:24

    'Büyük devlet adamı' Bahçeli ortalıkta yok. özledim bağırmasını, nefret söylemini, hakaretlerini. T. Altınok'un yanında görmüştüm en son. kimin yanında dursa kaybettiriyor.

    Yanıtla (12) (0)
  • tavşan. / 25 Mart 2024 00:44

    Alman Junkers Uçak Fabrikası Anonim Şirketi arasında 15.08.1925 tarihinde Kayseri’de bir uçak fabrikası kurulmasına ilişkin anlaşma imzalanmıştır. 3 Mayıs 1928 tarihinde Almanlar fabrikadan verimsiz olması nedeniyle çekilmiştir Türkiye işletmeyi denemiş 2 dünya savaşındaki teknolojik gelişmeye ayak umduramamış ve fabrika kapanmıştır.. 2 Dünya savaşında jetler piyasaya çıkmıştı. 1950 yılında uçak bakım atölyesine dönüştürülmüştür. Ne CHP nede DP suçludur. ABD kapatın da dememiştir.

    Yanıtla (7) (2)
  • Fena / 25 Mart 2024 02:04

    Niçin Almanlar böyle bir Antlaşmaya imza attılar. ? Onu da yazsaydınız. Aynı dönemde bir Alman firması da Ruslarla Kazakistsnda tank üretimi için imza attı. Gerçi o andlaşma sonradan Almanlara çok pahalıya patladı. Rus ayısına tank yapmayı öğrettiler. Demek bizimkiler Ruslar kadar becerikli çıkmadı. Junkers ler pike bombardıman uçağı , 4000 metreden şahin gibi avına dalan muhteşem makinalardı.

    Yanıtla (6) (0)
  • Tavşan / 25 Mart 2024 08:02

    Uçak fabrikasını bilerek isteyerek kimse kapatmadı. Bir komplo yok. Bu işler sermaye talep teknoloji işidir. Komplo arayanlar bilimden nasibini almamış kişiler

    Yanıtla (6) (2)
  • osman / 25 Mart 2024 12:59

    Almanlar neden imza atmış. Atınca ne olmuş. Fena bey ?

    Yanıtla (1) (0)
  • Yıldız / 25 Mart 2024 13:40

    Aynen katılıyorum, bu konuda yazılan Almanca kitaplar var okudum.O uçakların rüzgar testleri bile Almanya’da yapılmıştı,bilgiler sizi destekliyor. Kaldıki artık uçaklar birinci dünya savaşı sonrası alüminyum ve çelik borulardan imal edildi,bunlar Türkiye'de zaten yoktu, motor ise Türkiye’de. Hiç imal edilmesi. Girişim güzeldi ama 2.dünya savaşıyla birlikte artık imkanı yoktu. Boş yere ölmüş gitmiş insanları, siyaset için kötü anmak hiç bir vatandaşa yakışmaz.

    Yanıtla (4) (2)
  • The end / 25 Mart 2024 13:32

    Ne demişler, hırsızı cezalandirmazsaniz, size ahlak dersi verir.aynen öyle. Kursuleden ahlak dersi dinle.secime kadar.

    Yanıtla (8) (0)
  • Ömer Kutalmış / 25 Mart 2024 13:29

    Devletin kurumsal yapısına geri dönebilmesi, ben kuralları ihlal ederim bir şey olmazın terkedilebilmesi için İmamoğlu bir fırsat. Ancak kazanırsa kime karşı kazanmış olacak, bütün hükümete karşı kazanmış olursa, hükümetin meşruiyeti tartışmalı hale gelir mi?

    Yanıtla (3) (0)
  • Yıldız / 25 Mart 2024 13:28

    Gençlerden reis ve çevresine vede kutsal ittifaka oy verecek varsa aferin onlara diyorum. Hele kadınlar İran’ı ve Afganistan’ı görmüyorlarsa,onlarda oy veriyorsa, onlara hayırlı işler demek düşer.

    Yanıtla (5) (1)
  • T altan / 25 Mart 2024 13:15

    Sn:Yazar İmamoğlu kimlerin adayı onuda yaz kurumu döşenmişsin bunların bunların adayı diye hadi bizahmet İmamoğlunu da yaz.

    Yanıtla (0) (3)
  • Karar okuru / 25 Mart 2024 13:11

    Devletin tüm gücünü kullandıkları halde İmamoğlunu topal ördeğe çeviremediler. Zafer yine İmamoğlunun olacak. Yedi düvele karşı tek kahraman olarak meydanda. Bu da onun yıldızını patlatıyor.

    Yanıtla (5) (1)
  • Hasan / 25 Mart 2024 13:02

    İmamoğlu kendisine her türlü haksızlık yapmayı huy hâline getirenlere bile belediyenin bütün imkanlarını sunuyor.Kul hakkından korkuyor helal olsun.

    Yanıtla (6) (0)
  • Oy vermeme hakkı / 25 Mart 2024 12:58

    Chp nin; Bolu ve Afyon adayı Dem lileri belediyeye katmıcaz diyorken,Adana belediyesi de ülküleri katmıcakmış.Kurulduğundan veri insan düşmanı parti pek istikrarlı.Yeni bir parti kurulana kadar hiç oy kullanmamak en doğrusu

    Yanıtla (0) (6)
  • Osman / 25 Mart 2024 12:54

    Rahmetli Kadir Topbaş ağlamıştı Tayyip Bey tarafından görevden alındığı zaman yaşlı halinde ,kimse de bilmiyor niye görevden alındığını.Melih Gökçek'te çok çabaladı görevde kalmak için ama onun da sonu iyi olmadı.

    Yanıtla (3) (1)
  • Mehmet Ay / 25 Mart 2024 12:17

    Bir paket makarnaya oyunu veren milyonlar var malesef

    Yanıtla (5) (3)
  • Degis / 25 Mart 2024 00:14

    İstanbul'u kazanan tüm Türkiye'yi mi kazanacak.chp Ankara İstanbul ve beş altı il kazanacak.oyu 23 u geçmeyecek.yine kırk ilde oyu bir ila beş arası olacak.yine bahane bul birilerini suçla halka hakaret et formülü dışında özeleştiri olmayıp birbirlerini yiyecekler.

    Yanıtla (10) (29)
  • Umutsuz / 25 Mart 2024 08:01

    Sen muhalefete muhalefet etmeye devam et. Nisanda yandım çavuş ayranın içer şerifleriniz.

    Yanıtla (10) (1)
  • Ülkesini seven vatandaş / 25 Mart 2024 10:51

    Değis , Bu cevabım kesinlikle hakaret amaçlı yazılmıyor.o illerde 70 yaş üzeri AKP seçmeninin en az yüzde sekseni hayatı boyunca üç kitap okumamıştır.Pazar alışverişi için ya akşamı bekler yada pazarçıların döktüğü ıskarta ürünleri toplarlar ama AKP den de vazgeçmezler.Tam bir akademik konu???

    Yanıtla (3) (2)
  • Karar / 25 Mart 2024 11:46

    90 yıl halka zulmeden,fişleyen, andıçlayan kemalistler, halkı Akp ve Dem gibi yanlış partilere ittiler.Kemalistlerin korkusundan; Akp ve Dem 'in bunca yanlışa rağmen, bu partilerden desteğini, halk bir anda tamamen çekmiyor, alternatif çıkmasını bekliyor.Nefret edilen müzelik Chp asla alternatif olamaz.Yeni bir parti umut yaratabilir.

    Yanıtla (2) (7)
  • Karar okuru / 25 Mart 2024 12:35

    Bu günün derdini dünde ara, geçmişte ara, dış güçte ara kemalizm masalı anlat da kendin çal kendin söyle. Oysa M. Kemal ve onun sembolize ettiği değerleri reddeden, eden bir iktidar sizleri mutlu etmiyor! Kızıl kemalizm, yeşil kemalizm uydur, uydur yaz; nasılsa aya çşft şerit yol yapıp, hayat pahalılığını allaha havale eden bir kültürümüz var. İyi eğitim önemli

    Yanıtla (3) (1)
  • Yıldız / 25 Mart 2024 13:25

    Keşke dünya islam aleminde de he memlekette bir CHP olsaydı, bugün bu rezaletleri yaşamıyor olacaklardı.CHP demek devlet idaresinde rasyonellik demektir ve geleceğe yönelmek demektir.Aydınlanma ve Türk devrimi ile medeni dünya ile kaynaşmak demektir. Gericiliği çok özleyenler İran’a ve Afganistan’a baksın geçmişini görsün.

    Yanıtla (6) (1)
  • Umutsuz / 25 Mart 2024 14:16

    Sayın karar okuru
    Size göre nasıl muhalefet yapılsın. Onu da yaz lütfen. Ya da hiç muhalefet olmasın veya MAKP kuralım. Onun da başında reis olsun. Bir gün CB, bir gün AKP genel başkanı bir gün de muhalefet olsun. Hatta YAKP kurulsun Erbakan hocani partisini de idare etsin. Bunu da beğenmediysen AKCehape kuralım ne dersin?

    Yanıtla (0) (0)
  • Cengo / 25 Mart 2024 14:24

    Üç kitap mı ? Cok iyimser siniz.
    Bu ülkede hayatında hiç kitap okumamış milyonlar var

    Yanıtla (1) (0)
  • Kitap / 25 Mart 2024 17:05

    Kemalistler hiç kitap okumaz.ne liderini dönemini ne de ideolojisini bilir.nazimi s.aliyi vs hapsedenleri de onları da aynı anda sever.ilkokul üç bilgi ve seviyesinde slogan atar halkı ve değerlerini asagilarlar sadece bu gazete yorumlarında görüldüğü gibi.

    Yanıtla (2) (0)
  • Berberoğlu / 25 Mart 2024 11:27

    Ali Fuat Başgil'in şu sözünü iyi belle:
    "Önce hak ve hakikati bil ki, hak ve hakikat ehli kimdir bilesin."

    Yanıtla (2) (0)
  • Maviçanta / 25 Mart 2024 12:10

    At yarışına mı oynuyorsunuz, işimiz kazanana oynamak değil, inandığın güvendiğne git oyunu ver hepsi bu!

    Yanıtla (1) (0)
  • Degis'e...... / 25 Mart 2024 12:16

    CHP niye büyükşehirlerde kazanacak?

    Anadolu'nun diğer illerinde üç beş de..?

    Bence bu fark ve ayrımı madem belirtmişsin, sebebini de öğren ve bizlere de yaz ki bilelim !

    Gerçi herkes biliyor da,

    Sende araştırarak öğrenmiş olursun!

    Gerçeği.....

    Yanıtla (0) (0)
  • O k u r / 25 Mart 2024 12:05

    Faiz enflasyona sebep iddia ve teorisini ortaya atıp onca uyarı ve ikaza rağmen uygulayarak,
    Milleti kuru soğana muhtaç edenler,
    "Ana kademe, kadın kolları, gençler!.."
    meydan meydan dolaşarak miting yaparak,
    " CE HA PE " yi suçluyorlar !
    İyi hoş da, 22 senedir iktidar sizsiniz, kuru soğana muhtaç etmede CHP nin rolü suçu neymiş diye bir gazeteci, vatandaş vs bişey sormuyor..
    Komediye bakar mısınız...

    Yanıtla (9) (0)
  • Okur / 25 Mart 2024 11:29

    Son sözümüz ,
    Oylarımız İmamoğlu na.
    Yolu, bahtı açık olsun İnşallah.
    Ankaradan idare edilecek,yönlendirilecek Murat Kuruma oy ,moy yok.

    Yanıtla (11) (3)
  • birokur / 25 Mart 2024 11:22

    Mitingde Kadir abisini anmış. Önce görev süresinin bitmesine iki yıl kala Kadir abini neden istifa ettirdin, görevden uzaklaştırdın. Bunu açıkla. Ne suçu vardı? Milyonlarca İstanbullunun oyunu almış kişiye yapılan haksızlık değil mi, zulüm değil mi? Bu ülke senin çiftliğin mi?

    Yanıtla (2) (1)
  • Bay Kamil / 25 Mart 2024 10:22

    Bugün Acıbademde Metrobüs arıza yaptı, araç kuyruğu oluştu, işe yarım saat geç gittim. Artık gümbürtüyü seyrederiz. Bindiğim aracın Km. sine baktım 9 milyon küsur yazıyordu. Kurum olsa arıza olmayacak mıydı? Benden olmayan Belediyeye para vermem, eski otobüse mahkum ederim, her türlü engeli çıkartırım zihniyetinin sonucu bu. Tüm ülke benim olsun zihniyetine oy moy yok, gerekirse yayan giderim.

    Yanıtla (12) (2)
  • tavşan. / 25 Mart 2024 00:30

    Muhafazakar siyaset neyi, muhafaza ediyor. Muhafaza etmek bir işimize yarıyor mu. Adetlerimizi gelenek ve göreneklerimizi cevabı için de şöyle denebilir. Gelenek ve görenekler sabit midir değişmez mi. Muhafazakar olmak toplumları nerede ne zaman mutlu etmiş.

    Yanıtla (21) (2)
  • serçe / 25 Mart 2024 10:18

    İnsanların toplumların üzerine yapışık gelenek ve görenek olmaz. Türklerin kültürü budur da diyemeyiz. Toplumlar bulundukları koşullardan çevreden etkilenirler. Örneğin Osmanlı Arap kültüründen etkilenmiştir. Muhafaza edeceğiz diyenler Arap kültürünü muhafaza etmekten söz ederler. Bilim de olduğu gibi
    gelenekler de de artık en ilerisi hedeflenmelidir.

    Yanıtla (4) (1)
  • The end / 25 Mart 2024 10:12

    Tarihi soz. İmamoğlu diyormuş ki. Birer birer gelmeyin, topunuz birden gelin.kungru gibi arkanı duvara ver geleni indir. Tabi siyaseten diyorum. Bizde şiddet olmaz.

    Yanıtla (0) (0)
  • The end / 25 Mart 2024 10:09

    Tarihe gecmeli İ. Atasözü olmalı. İmamoğlu diyormuski.teker teker gelmeyin topunuz gelin.ben tek siz hepiniz.aferum İmamoğlu arkanı duvara ver geleni indir.siyasrten demek istirum.bizde hakaret yok şiddet yok.adla

    Yanıtla (0) (0)
  • The end / 25 Mart 2024 10:05

    Duyduk duymadık demeyin tüm emekliler Ankara'ya toplassin. Ankaralı Turgut, 1 oy 1 ev diyormuş.kosusun. ilk 600 kişiye.allahim niye bizi böyle adamlarla sinarsin
    . Başka adamı mi yok memlekette. Çakı gibi, adam gibi adam Mansur başkan.

    Yanıtla (1) (0)
  • O k u r / 25 Mart 2024 10:00

    Adalete dair, Ekonomiye dair ortada milyonların feryatları varken,
    edilen feryatlar uzaydan marstan Uranüs'ten duyulmuşken, ısrarla ve inatla zulmü devam ettirebilmek !
    Mahkemeden beraat kararı verildiği halde insanlar işine iade edilmiyor, iş verilmiyor,
    Düşük maaş verilenler, bırakın eti, soğan patates, ekmeğe ve kiraya maaşım yetmiyor diye feryatlar var, kimin umyrunda?
    Oysa millet bunları umur etmiş, adalete iyi yaşamaya dair umut etmişlerdi..

    Yanıtla (3) (0)
  • O k u r / 25 Mart 2024 09:47

    Simit çay hesabı yapmışlardı,
    verilen maaşla bir ailenin bir ayı geçirebilmesine dair yokluğu fakirliği ve çaresizliği millete anlatmışlardı..
    Hz Ömer'in uyguladığı adaleti referans göstermişler, haksızlık ve hukuksuzlukları feryat ederek anlatmışlardı, haklıydılar, 22 sene evvel tamda durum öyleydi, millet de inandı oy verdi ve 22 senedir iktidarlar, hayır mübarek günlerdeyiz, Soruyorum, Adalet ve ekonomi de, dünden bugünün farkı kaldı mı? hatta geçti bile.
    Yazıklar olsun..

    Yanıtla (5) (0)
  • Dr / 25 Mart 2024 09:44

    Türkiye zübükten büyüktür.

    Yanıtla (5) (1)
  • Fikret / 25 Mart 2024 09:33

    Çok üzülmüş Kadir abisine, kıyamam:)))) Bu kadar sevdiği ve saydığı için kovmuş demek ki.

    Yanıtla (8) (0)
  • Yazar / 25 Mart 2024 09:31

    Murat kurumun profili çok düşük. Bence kazanamaz. İyi bir aday tercihi yapılmadı. Belkide ellerinde iyi aday kalmadı

    Yanıtla (4) (0)
  • Türkoğlu / 25 Mart 2024 09:19

    İktidarın İstanbul'a bu kadar yüklenmesi muhalif seçmeni daha da konsolide edecejtir.

    Yanıtla (3) (0)
  • Boncuk / 25 Mart 2024 09:17

    İstanbul mitingi emekliler için son bir fırsattı. Beklenen açıklama olmadı. Türkiye de artık emekli diye bir şey yok. Ölünceye kadar çalışmak mecburi. Zaten emeklilerin de çoğunluğu çalışıyor. Seçim den sonra on bin lira nın değeri iki üç ay içinde beşbin liraya düşer. Herkes buna göre oyunu kullansın. Açlık Sefillik Aşkıma engel diyenlere de saygı göstermek gerekir . İnatlaşmaya gerek yok.

    Yanıtla (4) (0)
  • O k u r / 25 Mart 2024 09:13

    İktidar kötü yönetmeye dair özellikle İstanbul ile özdeş !
    "Ce Ha PE eşittir çöp çukur çamur" cümlesi kurduğunu herkes duymuştur..
    Acaba diyorum,
    Bu eleştiriyi yapanlar 22 senedir ülkeyi kesintisiz yönettiklerini,
    yönettikleri ülkenin sokak ve caddelerinde uzayan ucuz et ekmek kuyrukları olduğunu,
    ve bu kuyruklarda bekleyenlerin çoğunun ak saçlı sakallı yaşlı dede ve nineler olduğunu ve onların "bizi bu hale düşürenler .... " diye cümle kurduklarını biliyor, duyuyorlarmı ki ?

    Yanıtla (9) (0)
  • Okuyucu / 25 Mart 2024 09:12

    Avrupa’da bir başkan veya bir yetkili bir yalan söyledi mi ertesi gün kamuoyunun tepkisinin karşısında hemen istifa ederler.bizde tam karşılığı daha da itibarlı olurlar pazar günü göreveğiz eğer kazanırsa üniversiteler proflar imamlar şeyhler vakıflar dindarlar vs.sınıfta kalırlar.öyle düşünmüyorum.

    Yanıtla (6) (0)
  • HAYRETI MUCIP / 25 Mart 2024 09:11

    Istanbul , CeHaPe zulmünden kurtulacak kurtulmasına ! ama bir hafta boyunca yapılacak seçim mitinglerinin zulmüne katlanmak şartıyla !
    Bu arada kulağından tutulup kapı önüne konan K.Topbas'a da bu vesileyle rahmet okunmuş oldu !
    Bu siyaset nelere kadirmis!

    Yanıtla (5) (0)
  • Batandaş / 25 Mart 2024 08:08

    Milletin derdi geçim ancak iktidarın derdi ekonomi hiç değil sanki doları 32 liraya getiren CHP ve İmamoğlu, sanki enflasyonu %100'e çıkaran İmamoğlu mu yoksa siz misiniz? Birde balya balya paralar demiyorlar mı sanki ekonomi o paralar yüzünden bu hale geldi o paralar kadar siz yandaşların vergisini silmediniz mi? Emekliye gelince para yok demeyi biliyorsunuz?

    Yanıtla (10) (0)
  • Tsli / 25 Mart 2024 07:52

    Allah'ım ne küsur ettik böyle adamlar bizi yonetiyor.Benim oyum Ankara'da turguta. Her emekliye bir ev verecekmiş, bide besbinlira!!! Yazık bunlar kravat takip milletin karşısına çıkıyor.demekki biz böyle adamları hak ediyoruz.

    Yanıtla (7) (0)
  • The end / 25 Mart 2024 07:45

    Y. Refah partisi, akp ye karşı ahlak vurgulu slogan üretmiş. Bence anlamlı ve doğru.demekki akp de bir ahlak sorunu ve yoksunluğu var.akp din dese Müslümanlık dese ne yazar, ahlak olmadıktan sonra. Oysa dini bir ahlaki ve insani değer katması gerekirdi.o da olmayınca böyle olur.

    Yanıtla (4) (0)
  • Musto / 25 Mart 2024 00:33

    Atatürk Havalimanı.Erdoğan'a miting alanı oldu.. Atatürk Havalimanı.. Erdoğan'ın uçakları için özel Havaalanı Limanı oldu.. Îçimiz kan ağladı o mitingi zlerken..O güzelim dünyanın en mükemmel Merkezi havalimanını..Kendisine şahsi Havalimanı yaptı..Milyonlarca oyum olsa sana sana bir tanesini verip helak etmem.

    Yanıtla (45) (4)
  • OkurM / 25 Mart 2024 02:23

    Hasan yesildağın kardeşinin, yeni havalimanınin gerçek sahibi hakkındaki iddiası gercek midir acaba?

    Yanıtla (3) (3)
  • OkurM / 25 Mart 2024 06:10

    Bu yorum hemen iki dislike aldığına göre, demek ki gerçek değilmiş....

    Yanıtla (1) (0)
  • Musto / 25 Mart 2024 12:08

    Benim bildiğim 3 milyar dolar maliyeti olan..Osmangazi Köprüsü ve yolların Türk milletine satışı 13 ile 16 milyar dolar olduğu gerçeği iktidar saklayamıyor. Kimse müteahhite Kara kaşı gözü için bu parayı vermez. Kılıçdaroğlu'na bunlara el koyacağım dediğinde.... Erdoğan'ın ilk defa bu kadar hiddetli konuştuğunu gördük Tahkim var tahkim var söke söke alırlar.. Sanki kendi malına el koyuyorlarmış gibi Hiddet ve celalet içerisinde kükrüyordu...

    Yanıtla (9) (0)
  • OkurM / 25 Mart 2024 17:17

    Kendi malı mı demek istiyorsun yani?

    Yanıtla (1) (0)
  • Kazım Çetin / 25 Mart 2024 07:31

    Içinizin kan ağlamaması için siyasileri dinlemeyecek oturup belgesel izleyeceksiniz, Kemal Sunal filmleri izleyeceksiniz. Hatta bu pazara kadar tamamen kendinizi tv.., gazetelerden uzaklaştırıp tabiat atacsksınız

    Yanıtla (3) (0)
  • Karar Okuru / 25 Mart 2024 07:08

    İnsanlara iftira atıyor,ağza alınmayacak sözler söylüyor, sürekli yalan söylüyor.Ondan sonra çıkıp ben müslümanım diyor.Ülke başına nasıl bir bela açtığını yaşayarak öğreniyor.

    Yanıtla (9) (0)
  • karar okuru - ... / 25 Mart 2024 07:00

    imamoğlu sevgi, özgürlük, barış ve hayatı temsil ediyor, erdoğan ise kin, itaat, gösteriş ve fakirliği. bu seçim yerel ama aslında bunların seçimi olacak. kim hangi partiyi tutarsa tutsun, kendi ve çocuklarının geleceğini düşünerek istanbulda oyu ile imamoğlunu desteklemeli, onu yüreklendirmeli diye düşünüyorum. kişisel kin, nefret ve intikamı için siyaset yapan, ne dediği neyi savunduğu anlaşılamayan akşener ise siyaseten kendini bitirmiştir.

    Yanıtla (8) (1)
  • Karar okuru / 25 Mart 2024 06:22

    Ramazan günü milletin vergilerini partileri için heba ederek, kul hakkı yiyerek, meydan meydan dolanıyorlar.
    Bir adalet bakanı sokaklarda oy toplamak için dolanıyorsa ondan adalet beklenebilir mi? Devlet devlet olmaktan çıktı. Bir kişinin çiftliğine dönüştü. Çürüme hat safhada.

    Yanıtla (18) (0)
  • Tyson / 25 Mart 2024 05:47

    Erdoğan'dan önce Türkiye yontma taş devrinde yaşıyordu :)

    Yanıtla (6) (0)
  • Ryan / 25 Mart 2024 05:46

    Erdoğan gitmeden ülke düzelmez.

    Yanıtla (8) (0)
  • tavşan. / 25 Mart 2024 00:25

    Boğaziçi Üniversitesini İmam hatip düzeyine indirmeye çalışanların Türkiye'yi götüreceği tek yer var . Dünyanın en fakir en adaletsiz yeri.

    Yanıtla (32) (2)
  • Derdi Yok / 25 Mart 2024 05:39

    Kartal İmam Hatip Lisesi Bogaziçine 10 fark attı. Bu eğitimde alınan mesafeyi anlatıyor. Metamorfoz Kavala anam beni kapıcı doğursaymış diye 5 vakit tövbe edip Huzur Sokağı romanı hatmetmiş. Hidayete etmiş.

    Yanıtla (3) (0)
  • karar okunur / 25 Mart 2024 01:50

    Erdoğan, bir devletin, bir bölgenin ya da bir kuruluşun genel yönetimi benim diyor. Her şeyin merkezine kendisini koymuş, diğer söylenenler, ondan ayrılması mümkün olmayan tamamlayıcı parçalar. Erdoğan’ın konuşması dinleyiciyi yoruyor. İmamoğlu verdiği röportajda kısa ve öz ana öğeyi ortaya koydu. İmamoğlu toplumsal dirençin sembolü, Kurum teslimiyetin.

    Yanıtla (26) (1)
  • karar okunur / 25 Mart 2024 04:27

    İstanbul Mitinginde milleti ilgilendiren konularla ilgili hiç bir şey söylenmedi. Erdoğan'ın konuşması seçim konuşması değil, karalama kampanyası. Hata gibi görünen, her seçim döneminde olduğu gibi manipülasyonun dibine vurmak. İmamoğlu´nu suçladığı şeyleri aslında kendisi yapıyor. İmamoğlu şimdiye kadar konunun dağılmasına izin vermedi. Hatta genel seçimiş gibi konu alanını genişletti. Seçim sonucunu bilemeyiz ama, kampanyanın kazananı Ekrem İmamoğlu.

    Yanıtla (22) (0)
  • Fani / 25 Mart 2024 04:23

    Bir cumhurbaşkanı düşünün, kendinden farklı düşüneni yok sayıyor, ağzına geleni söylüyor. İstanbul karar verecektir bir kişinin esirimi olacak, toplumun sesimi olacak. Hakkımızda hayırlısı olsun inşallah.

    Yanıtla (21) (0)
  • Rıza Üsküdar / 25 Mart 2024 04:22

    “Biz bu meydanda 1.5 milyona alıştık, bugün ise 650 Bin kişi var” diyen 650 Binin altına düşüşü de, dahası ta başlangıçtaki gibi tek başına kaldığı günleri de tadacaktır, kim bilir. Kitlesel sayı gücü, Hakkı unutturmuşsa kendisine, her şeyi sayıyla ölçüyorsa, Hakla değil, gün gelir güç sınavı bu, güç sarsıldı mı tılsım bozulur. El pençe divan duranlarını bile kaybeder bir bir…

    Yanıtla (20) (0)
  • Efedamat / 25 Mart 2024 03:17

    Aslında İstanbul yoktu İstanbul şehri Akp tarafından kuruldu.

    Yanıtla (16) (1)
  • OkurM / 25 Mart 2024 02:24

    Bütün metroları biz yaptık gibi bir iddiayı bir insan, toplum karşısında nasıl ortaya atabilir?

    Yanıtla (14) (4)
  • Uçbey / 25 Mart 2024 01:42

    Bir haber sitesinde okumuştum,gençler arasında icat yarışması yapılıyor,gencin biri sıvılardaki su oranını tespit eden bir cihaz yapıyor,biride pıratik hoşaf makinası yapıyor.Bu saydıklarım finale kalanlar.Sizce hangisi birinci,bildiniz pıratik hoşaf makinesi.Seviye bu kadar yapacak birşey yok.Biz daha çok nal toplarız.

    Yanıtla (14) (3)
  • tavşan. / 25 Mart 2024 01:40

    Türkiye müslümanlarına farz kılınan tek şey seçim zamanları gidip oy vermek ve onun haricinde asla ve kat'a herhangi bir şeye muhalefet etmemek. Oy vermek dışında en ufak eleştiri, en ufak uyarı, en ufak hatırlatma en büyük günah.

    Yanıtla (9) (1)
  • G.g / 25 Mart 2024 01:30

    Sen Ahmet'in adayını yaz gerisini boşver....adını bilmiyoruz....

    Yanıtla (0) (1)
  • GörüŞ / 25 Mart 2024 01:18

    Dinle hipnoze edilmiş insan sayısı gittikçe azalıyor .Yaşlı nüfusun üzerinde dini tesir biraz kalmışsa da (ki o da gelenekçi bir bakış) gençler bu söylemleri yemiyor. Maalesef Erdoğan'ın yaptığı manevi tahribat maddi tahribattan daha büyük .

    Yanıtla (39) (1)
  • Karar Okuyucusu / 25 Mart 2024 01:10

    İktidar, ahlaken bitik bir seviyeye gelmiştir.

    Yanıtla (22) (2)
  • Derdi Çok / 25 Mart 2024 01:09

    Ertelenen mor 500lük laci 1000likler bir hafta sonra cebimizde. sebze meyvelerin mazot fiyatlarının ve otoban fiyatlarının kadrine uğramasına tarlalarda çürümeye terkedilişlerine şahitlik edeceğiz. Dolaylı araba vergileri icat etmek rutin işlerden olacak. Kalem yazmıyor başkaca..

    Yanıtla (11) (0)
  • tavşan. / 25 Mart 2024 00:24

    İktiidar dünyada sınavdayız der . Türkiye'nin sınavı bir nisandan sonra başlayacak. Vergiler yükseltilecek gaza elektriğe zam yapılacak fakirliği doya doya yaşayacağız. Belki devalüasyon yapılacak İMF çağrılacak. ama hepsini hak ettik. Cami avlusu kahvehane köşesi fikirlerine 20 yıldır pirim veriyoruz.

    Yanıtla (22) (0)
  • tavşan. / 25 Mart 2024 00:20

    Bir kaç milyar dolar için Arapların kapısında diz çökülüyorsa araç alınmasın diye vergiler yüzde yüze yükseltiliyorsa altına kota konuyorsa ve milyonlarca yeni emekli emekli sitemine katılıyorsa emekliye zam yapılamaz. Türkiye'yi bu duruma getirenleri milli yerli diye seçiyorsanız bu fakirliği hak ediyorsunuz.

    Yanıtla (21) (1)
  • tavşan. / 25 Mart 2024 00:18

    Emeklilere zam yapılamaz. 20 yıl boyunca dışardan borç alıp yerseniz ,gelir getirmeyen gösterişli yatırımlara paranızı harcarsanız, ihale yasasını birileri için değiştirirseniz bilimi esas almazsanız, milyonlarca sığınmacı getirirseniz ve bunu yapanları 20 yıl iktidara taşırsanız emekliye kimse zam yapamaz.

    Yanıtla (29) (1)
  • Okur / 25 Mart 2024 00:14

    Sayın yazar bir türlü kopamıyorsunuz eski mahallenizden. Sizi hakkaniyetli objektif çizgiye bekliyoruz ama heyhat.

    Yanıtla (15) (1)