Para bitti!

Her nedense ‘para bitti’ dendiğinde aklıma Arif Susam’ın seslendirdiği “Para bitti aşk bitti” parçası geliyor.

Onun aşkı uğruna harcadım servetimi,

Yazık çok geç anladım beni sevmediğini...

Tıpkı bizim son 17 yılımızı anlatıyor. Bize 650 milyar dolar yollayan “şer güçler” şimdi para yollamıyor.

Biz de onları “Hain” ilan ettik.

Para yollamıyorsanız hainlik var... 15-16 yılın hiç hatırı kalmaz tabii.

Çok vefasız çıkmış olabiliriz. Hatta bu vefasızlığımızı da “Beka” diye örtebiliriz. 15-16 yıl bize 650 milyar dolar yollayarak bizi beslemiş olmanızın hiç hükmü olmaz.

***

Hafta başında “Kamudan oluk oluk para aktı” başlıklı yazımda kamu bankalarının 2019’da 19 Nisan haftasına kadar 58,8 milyar lira kredi dağıttığını yazmıştım. Bunlar tabii ki TL kredisi...

Bir de geçen yıl Eylül ayında “20 milyar dolar nereye gitti” diye sormuş ve bankaların kaynak bölümünden paranın dışarı gittiğini aktarmıştım.

O tarihte henüz dış borç verileri yayınlanmadığı için bankaların dış borç ödediğini kimse bilmiyordu.

Evet, bankalarımız 15-16 yıldır sürekli aldıkları dış borçları ödemeye başladı. Yabancılar artık paralarını istiyor.

İyi ama yerli mevduatlar da yetersiz.

Tahsil edilen krediler yenilenmiyor ve dış borç ödemesine gidiyor.

O zaman para nerden bulunacak?

***

Bakın hafta başı yazıma ek yapayım. 19 Nisan haftasına kadar kamu bankaları 58,8 milyar TL kredi verdiler de kaynak var mıydı?

28 Aralık 2018 haftasında 958 milyar TL olan TL mevduatları 19 Nisan 2019’da 935,5 milyar liraya düşmüş. Yani bankalar TL mevduatlarında yüzde -2,3 (22 milyar 455 milyon TL) kaynak kaybı yaşamışlar.

O da ne!

Özel bankalar mevduatlarının yüzde -6,5’ini ve yabancı bankalar da yüzde -3,4’ünü kaybederken, kamu bankaları mevduatı yüzde 1,8 artıyor. Ama TL mevduatındaki bu artış sadece ve sadece 7,1 milyar lira.

Toplanan mevduat 7,1 milyar lira; verilen kredi 58,8 milyar lira.

Özel bankalar ise 21,1 milyar liralık TL mevduat kaybına rağmen kredilerini aynı seviyede tutmuş. Yabancı mevduat bankaları ise 8,4 milyar lira TL mevduat kaybı yaşarken, kredilerinde de 5,1 milyar lira azalışa gitmişler.

Gelelim yabancı para mevduatlarına.

Yılbaşından bu yana 161 milyar dolardan 181,2 milyar dolara yükselen döviz hesaplarına.

2018 sonunda 5,25 civarında olan dolar kuru 19 Nisan haftasında artık 5,80 TL etmektedir. Sadece kur artışından dolayı en az yüzde 10’luk fark olacaktır.

Ama öyle değil.

YP mevduatları TL karşılığı olarak 784 milyar liradan 967,6 milyar liraya çıkıyor. Toplam artış 183,5 milyar lira (%23,4).

Kamu bankalarının YP mevduatları %33,8 artarken, özel bankaların YP mevduatları sadece %17,7 artışta kalıyor. Yabancı bankaların YP mevduatları ise yüzde 21,8 artıyor.

Milletin bir anda kamu bankası aşkı tutmadığını biliyoruz. Hatta Hazine’nin geri ödemesi olmamasına rağmen ilk 3 ayda 6,4 milyar dolar dış borçlanmaya gittiğini de...

Elbette Hazine bu dış borç parasının üstüne yatmamış olacak ki, kamu bankalarının döviz mevduatları normal ötesi artış göstermiş.

Yabancı para açısından kredi tarafına baktığımızda orada da yine kamu bankaları karşımızda. Daha düşük oranda olsa da kamu bankaları 18,7 milyar lira kadar YP kredilerini artırıyor (%8,6).

Kısaca olay şu: Hazine’nin dış borçlanması ile elde edilen kaynakların büyük kısmı kamu bankaları eliyle TL kredi olarak seçim döneminde dağıtılmış.

Ama şimdi o para da bitti. Hatta erken borçlanılan o dış borçlarında vadesi geliyor. Ya yeni dış borç bulunacak, ya da mevcut eski borçlardan ödeme yapılacak?

İyi ama sistemin bir de özel bankacılık bölümü var. Orada zaten para yok.

Özel bankalar adeta üç-beş kuruş tahsil ettikleri kredilerden imkan buldukça dış borç ödüyorlar. Böyle bir ortamda özel bankalara “kredi verin” demekten daha abes bir şey olamaz.

Eeee, o zaman ne olacak?

Kredisiz-faizsiz büyüme modelinden başka bir şeye aklı ermeyen ekonomi yönetimi ne yapacak?

Tahsilat zamanı elbette geldi. Ama tahsilatı kolaylaştırmak için neden Kıdem Fonu ve Zorunlu BES fonu geliyor sandınız....

Şimdi anladınız mı. Yük yine dar gelirli çalışanın sırtına biniyor. Haydi bakalım zorunlu tasarrufla kurtaralım şu ülkeyi...

YORUMLAR (83)
YORUM YAZ
İÇERİK VE ONAY KURALLARI: KARAR Gazetesi yorum sütunları ifade hürriyetinin kullanımı için vardır. Sayfalarımız, temel insan haklarına, hukuka, inanca ve farklı fikirlere saygı temelinde ve demokratik değerler çerçevesinde yazılan yorumlara açıktır. Yorumların içerik ve imla kalitesi gazete kadar okurların da sorumluluğundadır. Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır. Özensizce belirlenmiş kullanıcı adlarıyla gönderilen veya haber ve yazının bağlamının dışında yazılan yorumlar da içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır.
83 Yorum
  • KARAR OKURU / 03.05.2019 10:37

    KO 23:48, KO 23:27; cehaletinizin bu kadarını İslam temizleyemez. Kendinize gelin!

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 02.05.2019 23:48

    Ne fabrikasi yapmis acaba?

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 02.05.2019 23:27

    Atatürk döneminde millet arpa ekmeği bulamıyordu

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 02.05.2019 21:25

    Çok yerinde

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 02.05.2019 21:00

    itiraz etmeniz gereken polisin hakkı olan 3600 ek gösterge değil. itiraz edecekseniz erken yaşta emekli olup 50 sene emekli maaşı alanlara itiraz edin.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 02.05.2019 20:42

    Ataturkten kalan fabrikalarda mI bitti satıp sıcak paraya cevirirdik

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU Demkr hukukçu / 02.05.2019 20:38

    Türkiye'nin yeni düşüncelere, yeni projelere ve bunları gerceklestirecek yeni kadrolara ihtiyaci var. Ekonomide üretimle yeni bir ivme yaratacak siyasal, sosyal ve ekonomik reformlar gerekiyor. Devleti küçültecek, toplumsal barışı saglayarak tekrar iç ve dış dünyada itibarimizi yükseltecek politikalara ihtiyaç var.

    Yanıtla (0) (0)
  • Amelenin Günlüğü / 02.05.2019 20:36

    Para bitmiş biz de öğrendik. İşçinin kıdem tazminatını fona koyup, 240bin polise 3600 ek gösterge verecekler. Ek göstergenin senelik maliyeti yaklaşık 8milyar TL. Sonra bu polis bize hakkımızı aradığımızda tayzikli su, biber gazı sıkacak, cop vuracak. Çok yazık çok.Ey polis kardeş yukarda Allah var.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 02.05.2019 19:46

    Harika bir vecize olmuş tebrikler

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 02.05.2019 17:39

    Hirs gozu buruyunce bu kadariyla yetinmez.. devletin kaynaklarinin otesine, is dunyasina zaten girmistir, ama asil devasa kaynak halkin tum kaynaklaridir.. ve bir ulkenin beka sorunu varsa tum kaynaklar devlet kontrolune gecirilebilir.

    Yanıtla (0) (0)
  • Fatih Kömürcüoğlu / 02.05.2019 17:07

    İktidar hem enflasyon düşük hem de büyüme yüksek olsun istiyor. Mevcut ekonomik durumumuz ikisine birden el vermiyor. Biz tahterevalli ekonomisiyiz. Dengede olamıyoruz. Ya yukarıdayız ya da aşağıda. Dengeli bir ekonomi için yapısal reform gerekiyor namı-diğer acı reçete. Ancak iktidar o kadar şaşkın ki bir taraftan tasarruf arttırıcı BES, Kıdem Tazminatı gibi önlemler alıyor diğer taraftan tasarruf azaltıcı KGF'yi hayata geçiriyor. Bu da sayın Yazar ve bizleri endişelere sevk ediyor.

    Yanıtla (0) (0)
  • Ceyhun / 02.05.2019 16:34

    "Kredisiz-faizsiz büyüme modelinden başka bir şeye aklı ermeyen ekonomi yönetimi ne yapacak?" cümlesi sanırım "Kredi ve faiz ile büyüme modelinden başka bir şeye aklı ermeyen ekonomi yönetimi ne yapacak?" olmalı.

    Yanıtla (0) (0)
  • Ahmet Faruk / 02.05.2019 16:29

    ZAMAN TASARRUF ZAMANI. HERKES AYAGINI YORGANINA GORE UZATMALI...

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 02.05.2019 16:23

    El değmemiş, yeşilin maviye karıştığı koylarımız var. 49 seneliğine (50 değil ama) kiralarız Katarlı kardeşlerimize. Herşey dahil, muhafazakar kesime uygun oteller, golf sahaları yapar kurtarırız. Vatandaşda iç anadolunun kırsal kesimlerine çekilip ahaber izler muhteşem turizm potansiyelimizle gurur duyar.

    Yanıtla (0) (0)
  • Alaeddin / 02.05.2019 16:22

    bütün devlet bankaları özelleşmeli

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 02.05.2019 16:17

    "Atları nallamışlar, eşşekler de ayağını kaldırmış", Atam sözü. Ekonominin hali, işte böyle bir şey... Bu 'ekönömi' politikaları tabii ki dar gelirlinin sırtına binecek, dar gelirli olmayan Dolar'da, liberal çayırlarda, milletin vergilerinde, hazinenin kanallarında farelik.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 02.05.2019 15:50

    Yazılarınızı takip ederim senaryonuz tam bir felaket. Peki sizin gördüğünüzü hükümet görmüyormu yada elinden bir șey gelmiyormu kıdem tazminatı ve bes haricinde aklın yolu bir değilmi göz göre göre batacakmıyız. (art niyetliler yorumuma yorum yazmasın anlamak için sordum)

    Yanıtla (0) (0)
  • ramazan gün... / 02.05.2019 15:44

    hemi valla, hemi billa; halkbanka gelirken kredi almak gibi bir niyetim yoktu. meseleyi biraz 'bir taraf olmak adına' düşünmüştüm.. neyse.. gün oldu piyasa silkelendi. bizim sektör dolar dedi, çin dedi bilmem dedi, anasını ağlattı dün aldığımızın 2-3 katına malı bize çaktılar.. üstelik belirsiz liste yapıyorlar; aç telefon 'artık şu fiyat'!. elimdeki tüm para ile mala girdim.. sonra ali aradı, hacı sen niye esnaf kredisi almıyon dedi. ihtiyacım yok dedim (bu da ispatı, telefonu dinleyenler bakabilir)

    Yanıtla (0) (0)
  • ramazan gün... / 02.05.2019 15:39

    halihazırda mailordere açık bir pos cihazını filan bankadan kullanıyorum. halkbanktan yerine pos istiyorum, tık yok; bu nedir?. çalışan maaşlarını halkbanktan ödemek istiyorum, uzadı da uzadı ama o halloldu.. bes dediler, yap benim besi diyorum, EVRAKLAR KAYBOLDU dediler. yuh!. neyse onu da başka bankadan hallettim, zira cezası vardı bekleyemedim...

    Yanıtla (0) (0)
  • ramazan gün... / 02.05.2019 15:36

    bu krediye bende başvurdum, ses yok!. birincisi krediden bile önce hesaplarımı kamu bankasına taşımak adına halkbankta hesap açmaya gittim. (diğerlerini çakal çukal görüyorum) bir sürü ayak sürüme ile karşılaştım. kredibilitem sağlamdır, hergün bankalar beni arar sana kredi verelim filan diye. dolayısıyle bu ne iştir bilemedim..

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 02.05.2019 15:30

    Yiye yiye parayi bitirdiler, deniz de bitti. Turkiye' nin tursusunu kurarlar artik...

    Yanıtla (0) (0)
  • dortrech / 02.05.2019 15:20

    ooo tavernacıyız bakıyorum da...:)

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 02.05.2019 15:08

    Banka faizleri yükseliyor demektir. Bunu çaresi ney.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 02.05.2019 15:03

    Evet ben. Ben inanmıyorum. Para bir kağıt parçası. O kağıt parçasına ev, araba alma gücünü kim ve nasıl veriyor? Bunu açıklamadan faiz haramdır diye atlamayın ortaya

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 02.05.2019 14:26

    Şu kardeşinize verin başkanlığı bak nasıl faizler düşüyor, ekonomi şaha kalkıyor?! Bravooo, şaak şaak şaak, alkış, kıyamet.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 02.05.2019 14:01

    Bu editörde iktidarı eleştiren hiçbir yorumu yayınlamıyor. Otosansürcülük işte.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 02.05.2019 13:51

    Kamu bankalarının vermiş olduğu krediler kooperatifler aracılığı ile esnaf ve çitçilere verilen hazine destekli kredilerdir.0,5 ile esnafa verilen kredileri 0,20 faizle vadeli olarak tekrardan bankalara yatırılmaktadır.Bedavadan kazanç sağlanmaktadır. Yani “taş elin kuş benim”

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 02.05.2019 13:32

    Dışardan bulamazsanız içerdeki kaynaklara yönelir, varlık fonu, bes derken şimdi kıdem fonu ve Büyükşehir belediyelerinin gelirlerine el koyma. Bir taşla iki kuş, hem chp li belediyelerin elini kolunu bağla, hem de kasanı doldur. Sanki bu belediyeler düşman kuvvetler, hem paralarını kes, hem meclisleri marifetiyle iş yaptırma, pes doğrusu..

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 02.05.2019 13:31

    O da iş bitti yeni teminat fonu bulmak gerekiyor

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 02.05.2019 13:28

    Siz ne önerirsiniz?

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 02.05.2019 13:18

    IMF yolu gözüküyor gibi desenize.Gerçi hükümetimiz ev hanımlarına emeklilik formülü düşünüyormuş böylece fakir halktan biraz olsun hazineye belki damlar.Bos kişi nasıl SSK pirimi ödeyecekse! Sağlık sigortasını dahi ödeyemeyen milyonlar var bu ülkede.

    Yanıtla (0) (0)
  • karar okuru / 02.05.2019 13:18

    sayın İbrahim bigiler için teşekkürler bizleri çok kötü günler bekliyor benbunu anladım mastırlı mühehdıs işsiz evine ekmek getirmiyor iş yok torpil yoksa bizden değılsen kimse umursamıyor vatantaşlar zor durumda her şey ateşpahası aile yardımı ile geçinmeye çalışılıyor

    Yanıtla (0) (0)
  • ramazan gün... / 02.05.2019 13:14

    (3)kendilerinin ait olduğu teknik-teknisyenlik ekolüne dair göreli doğruları muarızına karşı argüman olarak kullanmaktan başka da ÜLKE EKONOMİSİ VE İNSAN LOKMASI ile ilgili hiçbir hassasiyetleri mevcut değil.. günü kurtarıyor, ideolojik ve siyasi pozisyonu adına konuşuyor; ekmeğine bakıyor yani!. ölüp gidiyorlar nihayet ve -mesela- ben olmasam hatırlanmayacaklar bile!.. bu sarmala girmiş olanların, insan ve insaf olmayanının canı cehenneme!..

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 02.05.2019 13:14

    Aynen katılıyorum,çalışmamak daha karlı,kaçak çalışmak daha da karlı :)

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar Okuru / 02.05.2019 13:10

    : ) durdunuz beni.

    Yanıtla (0) (0)
  • ramazan gün... / 02.05.2019 13:09

    (2)kimler vardı o zamanlar hatırlayamadım ayak üstü; asaf savaş, miliyette yazan biri filan filan.. düzenli takip edince.. BU ADAMLARIN TRAŞ YAPTIKLARINI anlıyorsun!. bir kere farkediyorsun ki, BU ADAMLAR ZAMANINDA DEVLET EKONOMİSİNDE FİLAN GÖREV ALMIŞ ve zamanlarında, hem şorladıkları şeyleri kendileri yapmış, hem de halihazırda şikayet ettikleri ekonomiyi evvelinden kendileri bok etmiş adamlar; yapsaydın kardeşim!. sonra, casino mihmandarı kılıklı tipler; finans üzerinden atıp tutmaktan başka, grafik okumaktan başka bilgileri yok; İRFAN ise hiç uğramamı

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar okuru / 02.05.2019 13:04

    O tarzin adi vahsi kapitalizmdir. Vampirlerin kan emme tarzi dahi daha kibar ve insaflidir.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 02.05.2019 13:05

    hadi oradan önce makarnacılar bi çaılışsında suriyeliler ülkelerine gönderilsinde ondan sonra konuşuruz

    Yanıtla (0) (0)
  • ramazan gün... / 02.05.2019 13:04

    (1)bişey söyleyeceğim, üzerine alma, zaten kimse hiçbirşeyi üzerine almıyor; sorumluluk demokraside olmayan tek şey!. 90 yılından beri iktisatla ilgilenirim (bakmayın iktisattan anlamam dediğime, modern finans iktisadı sıkıcı gelir hepsi o) internetin olmadığı zamanlarda, gazetelerden ekonomi yazarlarının köşe yazılarını kesip, ilgilendiğim yerlerin altını çizerek arşivlerdim.. internet olunca iş daha kolay oldu ama, benim de ilgim kayboldu. ben ekonomi yazarı diyeyim de diğer tüm konu yazarları için de olsun.. şöyle...

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 02.05.2019 12:39

    Evet halkın tarafında!

    Yanıtla (0) (0)
  • taraf olmayan bertaraf edilir derdi birileri / 02.05.2019 12:31

    Tabii ki TARAF olacağız. Taraf olmak demek adaletsiz olmak demek değildir. Tarafsız olmak da gerçekleri paspas altı yapmak demek değidir..

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 02.05.2019 12:30

    Uzun lafın kısası : Bu ülkenin tek bir sorunu var.

    Yanıtla (0) (0)
  • tc kafkasi / 02.05.2019 12:22

    adaletsiz partinin yöneticileri kimin parasını betona camiye harcadınız işsizlik had safhada ticaret yurumuyor dükkanlar kepenk indiriyor kibirli kindar yöneticiler istanbul seçimini ip ettirip yeninden para harcayarak seçimi kazanmak istemelerini esefle izliyoruz yazıklar olsun millet ekmek bulamıyor. hakkımızı helal etmiyoruz allah sizi ıslah etsin- Amin

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 02.05.2019 12:05

    Hangi din? Hangi mezhep. İBB’den beslenen tarikatların mı dini imanı para? Para bitti, vergi alta yayılacak.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 02.05.2019 11:47

    Sen! Sen faizsiz ekonomiye inanmıyormusun ?

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar okuru ama bayiden alıyor. / 02.05.2019 10:31

    Çalışmayı çalışmamaktan daha maliyetli ve külfetli hale getirirseniz insanlar çalışmak yerine çalışmamayı tercih etmeye başlıyorlar. Zorunlu BES, kıdem fonu, işsizlik sigortası, SGK primi ve vergi derken daha kaynakta yüzde 40 - 50 kesiliyor çalışanın maaşı. Kalanı harcayacağında da ÖTV'ler KDV'ler gırla. 100 kazanırsa 25 lirası kendisinin olacaksa, devlet de çalışmayana 15 lira veriyorsa çalışan çalışmaktan vazgeçiyor.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 02.05.2019 10:31

    Baba süpersin. Ama TARAFSIN.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 02.05.2019 10:10

    AKP'ye çok basit bir tavsiyem var. Kamuda zorunlu tasarruf (nasıl bir mantıksa!) değil de gönüllü tasarruf başlatsın. Hani her şey gönüllülük esasına dayanıyordu. Zorlamayla iş mi olur! Gönüllü, gönüllü parasını sana verir millet, nasılsa. Seni seven çalışanların kaç tane o da belli olur değil mi. Kaç kişi gönülden sana tasarruf yapacak? Var mısın?

    Yanıtla (0) (0)
  • KaRaR oKURu / 02.05.2019 09:51

    Ağlaşmaya gerek yok. Bunları zamanında palazlandıran burada yorum yapan arkadaşlardır. Şimdi gerçeği öğrendik ama oy vererek yaptığımız hataların bedelini hep birlikte ödeyeceğiz. Tek umudum bunlar gittikten sonra dini siyaseti her alana sokan bu zihniyetin en az yüz yıl ortalıktan uzaklaşacağına olan inancımdır. Din üzerinden fırıldaklık döneminin sona ereceğine inanıyorum. Ama önce bedel ödeyeceğiz maalesef....

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar Okuru / 02.05.2019 09:29

    Parayi kim biitirdi. Yoksulun kursagina birsey girmedi de o bakimdan soyluyorum. Krizin maliyetini de oyuzden yoksula yikmaya kalkmasinlar. Onyedi yildir kimlerin mal varligi tavan yaptiysa krizi onlar sirtlasin.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 02.05.2019 09:04

    Yeni göreviniz hayırlı olsun

    Yanıtla (0) (0)
  • Fatih Kömürcüoğlu / 02.05.2019 08:58

    Burada hep yazıyorum. Yine yazacağım. 24 Haziran seçimlerinden önce Erdoğan yabancı bir gazeteciye verdiği mülakatta seçimden sonra Merkez Bankasının statüsünü gözden geçireceğiz dedi. Bu söz üzerine faizler anında 4-5 puan birden yükseldi. Bu yükselişin Türk Hazinesine maliyetinin yaklaşık 37 katrilyon olduğu hesaplanıyor. Dış güçler Erdoğan'ı istemiyor o yüzden operasyon çekiyor diyenlere tekrar tekrar hatırlatalım.

    Yanıtla (0) (0)
  • Abdullah hasan / 02.05.2019 08:51

    İbrahim beyyy Bilmiyorum işin olabililirliğini; kredi kullanılanların kredileri kullanma yerleri araştırılıp ''direk üretim'' de harxcanılmayan ve yakın tarihli ödemesi olmadan kredi kullanan kişiler ve kruluşların harcamadıkları paralara ve direk üretimde kullanılmayıp farklı alanlarda yapılan harcamadan eşlde edilen ne varsa el konulsa , ekonomiye kazandırılsa ne olur.(ekonominin canlanması için olumlumu olur olumsuzmu)

    Yanıtla (0) (0)
  • ATA / 02.05.2019 08:40

    Zamanın meşhut dizilerinden birinde bir konuşma vardı " Devlete düşman gerek!!! Düşman olacak ki halkın korkusu olsun, korkan halk sormaz! korkan halk elindekinden fazlasını istemez" o zamnlar mafyavari diziler olduğu için güler geçerdim, çok doğruymuş, düşman var sığınacak devlet var sormaya beklentiye gerek yok, bari o dizlerden bişeyler öğrenseydi bu millet

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 02.05.2019 07:40

    Memura zengine az verseydi zammı

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 02.05.2019 07:33

    Bizim tarz budur. Garibandan al sermayeyi besle.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU DEDE / 02.05.2019 07:32

    Bir zamanlar Özalın zorunlu tasarrufu vardı.Zorunlu tasarruf mu olur diyordu bunlar ve o tasarruflar kuşa dödünkyen sonra bu iktidar döneminde ödendi.şimdi de BES ile milleti bunlar yolacak.Nerdeeeeen Nereye.sen yok musun Cehape ,hep senin yüzünden.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 02.05.2019 05:47

    Utan kılıçdaroğlu tüm bunların sebebi sensin!!! Kızmayın ama bu cümleme inanacak yüzde elliden fazla bir kitle var haksızmıyım?

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 02.05.2019 03:38

    Varlık fonumuz var. Onu kefil gösterip gene borç alırız.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 02.05.2019 03:41

    Hürriyet’i alan Demirören grubu yandaş haberler yaparak geri ödüyor

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 02.05.2019 02:43

    İbrahim Bey ; bu yazınızı aç kalırız da yedirmeyiz diyenler mutlaka okumalı. Niye okumalılar derseniz bu sözü söyleyenlerin gelir durumu çok düşük ve asgari ücret aldıkları için ne Bes’e verebilecekleri fazladan para ne de iş garantileri olan birikmiş kıdem tazminatlarından vazgeçmeleri reise feda edeceklerini hiç sanmıyorum

    Yanıtla (0) (0)
  • musto / 02.05.2019 02:34

    Birazı yastık altına girmiştir devamlı girip çıkan sahiplerinin belli olmadığı 40 milyar dolara yakın bir para yine seyahata çıkmıştır.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 02.05.2019 02:29

    Mirasyediler gibi paraya çevirebilecek devlet varlığı da kalmadı.Hazıra dağ dayanmıyor.Sırtımızda 5 milyon Suriyeli de var.Vur Abalıya.

    Yanıtla (0) (0)
  • Dini imanı para olan milli meseleleri anlamaz... / 02.05.2019 01:25

    Paranın dini imanı yok ama dini imanı para olan çok...

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 02.05.2019 01:13

    Ekonomimiz gerçekten kötü durumda ve olan halka oluyor.Vergi,zam,bes derken iyice ezileceğiz.Çok yazık ki hala devlet değil millet kemer sıkacak diyenleri destekleyen ciddi bir kitle var.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 02.05.2019 01:10

    Ekonomimiz tamamen dışa bağımlı, bizimkiler hala ona buna beylik laflar etme derdinde. ABD Başkanı iki twit atıp birkaç küçük kulis yapılınca dolar zıplıyor ve şirketler iflasa sürüklenip ekonominin her kademesi krize giriyor. Bu bağımlılığı gidermeye uğraşan yok herkes edebiyat yapıyor ona buna çatıyor...

    Yanıtla (0) (0)
  • Bu düzen değişmelidir diyenlere / 02.05.2019 00:57

    Desenize yine olan dar gelirliye olacak. Osman Yüksel Serdengeçti bir kez daha haklı çıktı. Sistem bir şekilde değişiyor. Asıl diğerini değiştirebilmekte marifet.

    Yanıtla (0) (0)
  • MURO / 02.05.2019 00:29

    BENİM ANLAMADIĞIM BU VERİLEN KREDİLERDEN HİÇ Mİ GERİ DÖNEN YOK? HER VERİLEN KREDİ BATIK GİBİ YORUMLAMIŞSINIZ ! KREDİ GARANTİ FONU DİYE BİR ŞEY VAR! ORADAN TELAFİ EDİLİR! TULUMBAYA SUYU DA SIKILAŞTIRMA POLİTİKALARINDAN GELECEK PARA İLE (vergi artışları olabilir!) ÇOK RAHAT HALLEDEBİLİR. YETER Kİ MAAŞLARI ÖDEYEBİLSİN,

    Yanıtla (0) (0)
  • En Azından Demokrat / 02.05.2019 00:14

    Ah be Hocam .. Ne olur ki ! patlatırız bir din, vatan bayrak edebiyatı hooopp konarız kıdem tazminatına olmadı zorunlu BES. Sendikalar nasılsa bizden.Kimse ses etmez hatta "reyize" şükranlarını bildirir sendika başkanları. Parayı yandaşlarla gömeriz betona sonra muhalefete yükleniriz bunlar istemezuk kafası" yada daha kolayı Bunlar "vatan haini" diye.. 17 yıldır yapıldığı gibi. Akıl tutulması yaşayan ve şükretmekle yetinen halkımıza veririz mehteri mutlu mesut yaşarız. Ama es geçmeyelim bizi yönetenlerin başı secde görüyor burası "çokomelli"

    Yanıtla (0) (0)