Küfürler… Yumruklar… Bu Meclis’le dört yıl daha ha!

Can Atalay milletvekili seçildiği halde cezaevinde tutulmaya devam ediliyor; hem de Anayasa Mahkemesi’nin lehine verdiği kararlara rağmen…

Avrupa Parlamentosu ile Avrupa Konseyi de seçilmiş vekilin Meclis’teki görevine başlaması gerektiğini hatırlatan telkinlerde bulunmuştu.

Meclis bir milletvekili eksik toplanmaya, Hatay ilimiz de seçtiği milletvekilinden mahrum kalmaya devam ediyor.

Tatildeki Meclis’in, vekilliği de düşürülmüş Can Atalay’ın durumunu görüşmek üzere olağanüstü toplanacağını duyduğunuzda ne düşünmüştünüz?

Vekilliği düşürme tasarrufunun geçersiz sayılacağına dair Anayasa Mahkemesi’nin geçen hafta verdiği karar üzerine yapılacağı için, pek çok kişinin, toplantının hakkın iadesiyle sonuçlanacağını düşündüğünü biliyorum.

Genel görüşme teklifi kabul edilecek, sonunda vekilliği düşürme kararından dönülecek, Can Atalay’ın Meclis’e gelmesinin yolu nihayet açılacak; pek çok kişi böyle düşündü.

Öyle olmadı ama: Meclis toplandı, kanlı bir kavgaya sahne oldu ve genel görüşme teklifi reddedildi.

Düşünün: Her kavgada ilk yumruğu attığı bilinen milletvekilini, AK Parti, Meclis grubuna kavgaları yatıştırmayla yükümlü idare amiri yapmış…

Bir milletvekilinin yediği yumruklardan yüzü gözü morardı; iki milletvekilinin kanı döküldü ve TBMM dünya TV kanallarında kavga görüntüsüyle ilk haber oldu…

İşin kan dökülmesine de yol açan kavgaya kadar varacağını öngöremesem de, sonucu tahminde hiç zorlanmadım.

Neden?

Gezi Parkı’nın betonlaşmasına karşı başlatılmış uyarı amaçlı bir eylemin ‘darbe girişimi’ olarak yansıtılması AK Parti açısından bir kesin hüküm değerinde; o hükmün zayıflatılmasıyla sonuçlanacak herhangi bir gelişmeye müsaade edilmeyeceğinden eminim de ondan…

Nitekim, AK Partililer, keskin tavırlarını, bir meydan savaşı havasına da dönüştürerek, Meclis’te bir kez daha sergilediler.

Olağanüstü toplantılarda genellikle Meclis başkanı oturumu yönetir. Herhangi bir mazereti sebebiyle katılamayacaksa, onun yerine vekillerinden sırası gelen oturama başkanlık eder.

Meclis başkanı Numan Kurtulmuş Meclis’te olduğu halde oturumu yönetmeye, yönetme sırası CHPli başkan vekilinde olduğu halde, AK Partili başkanvekili çıktı…

Kavga sonrasında başkanlık kürsüsünde Numan Kurtulmuş’u gördük ama arada kan dökülmüştü bile…

Belli ki, oturumu yöneterek siciline leke sürdürmek istememişti Kurtulmuş; ancak günün tutanağında onun da adı olacak.

Seçilmiş milletvekilini cezaevinden çıkarıp görevine başlamasını sağlaması ve Meclis’e itibarını iade etmesi beklenen Numan Kurtulmuş’a bağlanan umutlar boş çıktı.

Ülkemizde siyasetin dilinin ne kadar sorunlu olduğu malum; geçen haftanın iki yazısını, ağzına hakim olması gereken bazı siyasiler konuşurlarken çoluk-çocuğun kulaklarının kapatılması gerektiğine dair konulara ayırmıştım.

Yalnız kulaklarını değil, siyasetçilerin bulunduğu ortamlarda gözlerini de kapatmaları gerekiyor çocukların…

Meclis’te kavgalı oturumlar daha önce de yaşanmıştı. Meclis çatısı altında bir-iki kez silahların konuşturulduğunu da biliyoruz. Önceki gün yaşananlar ilk ve tek örnek değil.

Ancak bu defa eski örneklerden farklı bir durum var: Ağız bozukluğu da, kavga da iktidarın isteyebileceği türden olaylar değil. Bu defa yaşanan ve yaşatılanlar dikkatlerin dağılmasına ve iktidarın güçlenerek yoluna devam etmesine değil, varlığının sorgulanmasına sebep olabilecek…

Geçim sıkıntısının geride bırakılmasını getirecek gelişmelere umudunu bağlamış ekonomi yönetimi, iktidar cephesinden gelen kural-dışılıkların yerli-yabancı çevrelere yansımasıyla istediği sonucu almakta zorlanacak…

Kim siyaseti böylesine çatışmacı bir ortamda seyreden ekonomisi zorda bir ülkeyle iş tutmak ister? Yatırım yapmayı, borç açmayı düşünür?

Vatandaşlar için de hoş bir manzara değil, siyasetten dışarıya yansıyan sözler ve görüntüler…

Fedakarlık ve sabır talep edilen kitleler, tuzu kuru bildikleri siyasileri birbirleriyle itişir-kakışır gördüklerinde, bunun kendi yararları için bir çatışma olmadığını anlamayacaklar mıdır?

Elbette anlarlar.

AK Parti kendisini zora düşürdü, fakat ortağı MHP’yi ve lideri Devlet Bahçeli’yi sevindirdi.

İktidar, ülkenin önünde nasıl olsa genel seçime kadar dört yıllık bir süre olduğu hesabını yapıyor ama, kendi kadrolarının ağızlarından çıkanlar ile Meclis’te yerlere dökülen kanların, sandığın tarihini bayağı öne çekmeyle sonuçlanacağını galiba göremiyor.

ΩΩΩΩ

YORUMLAR (135)
YORUM YAZ
İÇERİK VE ONAY KURALLARI: KARAR Gazetesi yorum sütunları ifade hürriyetinin kullanımı için vardır. Sayfalarımız, temel insan haklarına, hukuka, inanca ve farklı fikirlere saygı temelinde ve demokratik değerler çerçevesinde yazılan yorumlara açıktır. Yorumların içerik ve imla kalitesi gazete kadar okurların da sorumluluğundadır. Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır. Özensizce belirlenmiş kullanıcı adlarıyla gönderilen veya haber ve yazının bağlamının dışında yazılan yorumlar da içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır.
135 Yorum
  • karar okuru / 18 Ağustos 2024 06:52

    Millet yumrugunu hazir etmis sabirla ilk secimi bekliyor.

    Yanıtla (29) (6)
  • Okur / 18 Ağustos 2024 13:45

    Siz fazla hayalcisiniz gibi duruyor. 2023'te de aynı şeyleri duyduk ama adam seçimi alıyor. Halk kerhen bile olsa Erdoğan demeye devam ediyor. Muhtemelen yine öyle olacak. Muhalefetten umudumuz yok.

    Yanıtla (5) (20)
  • Osman / 18 Ağustos 2024 15:09

    Kendi adına konuş, millet nefes alamaz hale geldi, muhalefetten acayip umudumuz olduğunu son yerel seçimde gördük.

    Yanıtla (12) (2)
  • Gerçek / 18 Ağustos 2024 16:12

    Önümüzdeki seçimde Ekrem İmamoğlu’nun karşısında Erdoğan’ın hiç şansı yok. 2023 te de öyleydi. Ah o Kılıçdaroğlu yok mu. Bir CHP’li olarak onu sonsuza kadar affetmeyeceğim.

    Yanıtla (18) (3)
  • Okur / 18 Ağustos 2024 20:06

    İmamoğlu'da geçen yılın kaybedenlerinden birisidir. KK'ya en yakın cb yardımcısı olacak iki isimden birisi idi. Siz fazla romantiksiniz. Erdoğan'ı çok hafife alıyorsunuz. Doların 20 olduğu ve en büyük depremin olduğu üçüncü ayda adam %49,5 oy aldı. Sence yeniden kazanamaz mı? Kendinizi avutmayın bayım. İmamoğlu Erzurum'da saldırıya uğruyor Erdoğan %70 oy alıyor ne şimdi bu?

    Yanıtla (1) (4)
  • Okur / 18 Ağustos 2024 20:09

    Osman bey bence siz kendi adınıza konuşun. Dost acı söyler. Millet alternatif göremiyor. 31 Mart'ta AK Parti'yi cezalandıran birçok tanıdığım "CHP'den bir film çıkmaz" diyor. YRP ve Erbakan'da alternatif olmuş değil. Yerel seçimler ile genelin atmosferi gerçekten çok farklı. Doların 20 olduğu ve en büyük yıkımın olduğu bir depremde bir adam %49,5 oy alıyorsa daha ne diyeyim? Fazla romantik düşünüyorsunuz ama gerçekleri kabul etmemiz gerekiyor.

    Yanıtla (2) (6)
  • Sert TOPRAK / 18 Ağustos 2024 17:40

    Hani yumruğa karşıydınız, siz atınca meşru mu oluyor yumruk.

    Yanıtla (0) (3)
  • Sever / 19 Ağustos 2024 11:33

    İstiyorlar ki, bize her hakareti, her aşağılamayı yapsınlar, dövsünler hatta öldürsünler ama bizler ses çıkarmayalım, karşılık vermeyelim.
    Karşılık gördüklerinde de hemen ağlayıp sızlarlar. Gördükleri karşılık alt tarafı enseye bir şaplak! Canları da bu kadar!..

    Yanıtla (1) (0)
  • OkurM / 18 Ağustos 2024 23:26

    Bahçeli çok ince bir mesaj verdi. "Bu olayda AKP, MHP olmadan da gereğini yapmış, takdire şayan bir duruşla..." Bu mesajda, aradaki işbirliğine göre (iyi polis kötü polis) yumruk bizden olmalı, sizinkiler pansuman yapmalıydı demek istiyor gibi. Akp'ye MHP haline geldiklerini hatırlatmış oluyor. Artık akp var, ülkü ocaklarına mhp'ye gerek yok. Peki akp kim olacak? Numan kurtulmuş bu rolde mi olmalıydı?

    Yanıtla (0) (0)
  • Defolu / 18 Ağustos 2024 21:43

    Bu çürümüşluğun neyini tartışıyorsunuz,milletin,maneviyatını,makamın, mevkinin, milliyetçiliğin birçok değerin çıkarlara sahsiyetsizliğe meze yapıldığı ve toplumun bunu kabulendiği çaresizlikle seyrettiği çaresiz bir hal.

    Yanıtla (1) (0)
  • Sever / 18 Ağustos 2024 23:09

    Baksanıza günlerdir CHP yandaşı televizyonlar dâhil bütün kanallarda CHP içi kavgalar, İyi Parti ve YRP'den istifalar ya da muhalefetin hâli pürmelali konuşuluyor. İktidarla kavganın üzerine atlamalarının nedeni de bir süre bile olsa nefes alabilmeleri. Ama makul siyaset üretmedikleri sürece bu nefes de onlara yetmez.

    Yanıtla (0) (0)
  • Sert TOPRAK / 18 Ağustos 2024 12:07

    Yalnız burada ilk yumruğu aynı zamanda “ağır hakaretlerle de tahrik eden” Ahmet Bey attı, Alpay Bey sadece itekledi ve Ahmet Bey de yere düştü. Eğer Ahmet Bey yumruk atmasaydı henüz Alpay Beyin eli Ahmet Beyin omzunda ve boynunda iken diğer vekiller kavgayı ayırmış olacaklardı.

    Yanıtla (6) (17)
  • meraklı / 18 Ağustos 2024 18:57

    Ahmet Şık'ın tahrikini konuşuyoruz da onu tahrik edenleri niye konuşmuyoruz? Meclis toplanmadan önce, AKP sözcüleri, Anayasa Mahkemesi kararını takmayacaklarını, milletin değil Saray'ın vekilleri olduklarını, Saray'ın da Bahçeli'nin güdümünde olduğu çoktan ihsas etmişlerdi. Milletvekillerinin Anayasaya uymayacaklarını ilandan daha büyük bir tahrik olur mu?

    Yanıtla (6) (0)
  • Sever / 18 Ağustos 2024 23:07

    İster sokakta ister bir televizyon programında tartıştığınız kişinin yüzünüze karşı "Haysiyetiniz yok" demesine sözle de karşılık verseniz sonu kavgayla biter. Önce bu seviyesizliğe dur demek gerekiyor.

    Yanıtla (0) (2)
  • Selim / 18 Ağustos 2024 21:19

    Sn Sert Toprak, biri sizin üzerinize yürüsün ensenizden tutsun, siz de bekleyin tamam mı?

    Yanıtla (2) (0)
  • Arif doğru / 18 Ağustos 2024 21:18

    Sayın koru

    Gezi parkı eylemlerinin betonlaşmaya karşı yapılmadığını herkes eylemcilerin taleplerinden anlar. Sizi bu konu da anlayışa davet ediyorum.

    Mecliste insanların birbirine saygılı olmasını da ümit ediyorum

    Sizi de bu süreçten hükümete yerleştirmemeye davet ediyorum

    Yanıtla (3) (6)
  • İsmail / 18 Ağustos 2024 21:17

    Ahmet Şık'ı ilk 2001 yılında bir gazetede aleyhimde çıkan bir yazıdan dolayı tanıştım. Kendisi (nereden bulduysa)özel telefonumdan beni aradı ve gerçeğin ne olduğunu bana aynen söyledi ve benimle gazetesi için (güya kimsesizlere yardım ettiğini iddia ettiği bir köşesi vardı. ) söyleşi yapmak istedi. Eşimin de telefonuna ulaşarak görüşmek istiyor. Ben kendisine köşende gerçekleri yaz ve seninle söyleşi yapayım dedim. Ahmet Şık benimle görüşmezsen lehinde bir şey yazmam dedi. Dürüst değil.

    Yanıtla (0) (0)
  • Metegök kurum / 18 Ağustos 2024 17:48

    Eski kafa devam ediyor bunlarda hala siz bu milletin değerleri ne dokunulamayacağını hala öğrenemediniz? Aynı şeyleri okuyup aynı şeyleri yazmaktan hala usanmadınız.

    Yanıtla (1) (0)
  • Karar Okuru / 18 Ağustos 2024 01:08

    4 yili sakin gecirip, ekonomiyi duzeltip, secimlerde yine one gecmeyi dusunen bir iktidar bu goruntulere izin vermezdi. Belli ki AKP ve MHP hesabini kitabini ne olursa olsun gitmemek uzerine kurgulamis. Bu gunler iyi gunlerimiz. Daha neler gorecegiz neler.

    Yanıtla (29) (2)
  • okur / 18 Ağustos 2024 12:24

    Mesele onların planı mı bizim yani muhaliflerin tutumu mu? Ben yorumda, bunlar her istediğini yapar, bizim yapacak bir şeyimiz yok, teslimiyetini çıkardım. Seçimi sandıkta çalanlara gösterdiğimiz duyarsızlığımıza bakınca yorumcu haklı gibi gözüküyor. Erdoğan'ın stratejisi, hipnotize edebildiklerini beslemek, edemediklerini korkutmak ve kıyamete kadar iktidarda kalmak. Muhalefet ya kıyamet biran önce kopsun, diye dua edecek ya da kıyameti bizzat koparacak. Başka yol yok.

    Yanıtla (4) (1)
  • Colak / 18 Ağustos 2024 16:53

    Cok haklisin bu millete gecmis olsun anca Erdogan vuslat vuku bulursa belki ikdidar degisir fakat rte yerine hayattayken adayini hazirliyor damat bayraktar farkindaysaniz medyada øvguler duzuluyor bilal oglanda bazen bende varim diyorda rte selcuka guveniyor. Ama millet esarete devam eder fakat acik vermez vatan millet hadisesi fakat orta dogudaki gelismelerde rte nin iktidarini uzatiyor. Bu Benim gørusum

    Yanıtla (0) (1)
  • Hüseyin Gayretli / 18 Ağustos 2024 14:22

    Ahmet Şık saldırgan bir şekilde yumruk atmaya çalışırken kondisyonu kötü olduğu için kendi momentumu ile yere düştü. Alpay bey sadece kendini savunmaya çalıştı. Yakasından tutmak dışında bir şey yapmadı ki adam. Burada bile iktidara saldırmak için bahane arıyorsunuz.

    Yanıtla (4) (23)
  • ovalı / 18 Ağustos 2024 16:52

    arkadan sinsice gelip adamın ensesinden kim kime yapışıp yere atmak istedi?!! balık baştan kokar demişler... iki kelimeyi bir araya getirip bıraktım paragrafı bir cümle kuramayacak insanlardan millet vekili olursa böyle olur... cibilliyeti burada kendini bir kez daha çok net gözümüze girdi!! yaşa varol seslerini bekliyorduk neyse o da olmuş oldu sonradan işittik...

    Yanıtla (4) (0)
  • Emekli okur / 18 Ağustos 2024 10:37

    Yüksek Seçim Kurulu Üyelerinin tamamına davası olan aday adayı her kimse davaları sonuclana kadar aday adayı olamazlar kanununu koyacaksın .Geçmiş yıllarda hesap soracağım diyen ve hükumeti eleştiren kim varsa ERDOGAN partiye davet edip Milletvekili yaptı.Soylu gibi Cevizoglu ve Alpay gibi.Gecmiste söylediklerini unutmuşlar.ERDOGAN i savunuyorlar.

    Yanıtla (12) (4)
  • Gülümseyen / 18 Ağustos 2024 14:04

    Sayın Emekli Okur, davası sonuçlanana kadar aday adayı olamazlar talebiniz sakıncalı maalesef. Öncelikle kimse hakkında mahkemece kesin hüküm verilmedikçe suçlu değildir ve haklarından mahrum edilemez. Ayrıca milletvekili olmasını istemediğiniz biri hakkında dandik bir dava açtırır ve onun aday olmasını önleyebilme durumu doğar.

    Yanıtla (6) (1)
  • Emekli okur / 18 Ağustos 2024 16:17

    Sayın GULUMSEYEN Teşekkür ederim.Ulkemizin geldiği duruma bakınca başka seçenek varmış.Bir sürü sorun varken ve Ülkemde başka aday yokmuş gibi böyle adayları secersek sonuç bu olur.

    Yanıtla (2) (1)
  • Seküler Okuyucu / 18 Ağustos 2024 15:58

    Aayasa madde:153- Anayasa Mahkemesinin kararları kesindir.
    AYM kararları uygulanmasa da geçerli, geçerli olmayan/yok hükmünde olan bu kararı uygulamamak için yapılanlar.
    Bu kararı uygulamayanları, siyasi ortam değiṣtiğinde baṣlarına geleceklerle ilgili kabus geceleri bekliyor.

    Yanıtla (1) (0)
  • Sert TOPRAK / 18 Ağustos 2024 15:50

    Ne oldu, TBMM’de “ağır hakaretlerle tahrik eden” ve olay çıkmasına sebep olan tarafı savunanlar, şimdi Ali Koç “tahrik etmemeliydi sahaya inmemeliydi” diyorsunuz değil mi, evet haklısınız, tahrik etmemek lazım, sakin sakin bulunduğun yerin ağırlığına uygun konuşmak ve hareket etmek lazım, tabiki tahrik sonrası gelişen olayları asla tasvip etmiyoruz, onaylamıyoruz, ama tahrik edene de bir çift laf söylemek lazım, hala hakaret edeni savunabiliyorsanız size diyecek söz kalmadı.

    Yanıtla (3) (3)
  • Abdullah / 18 Ağustos 2024 15:12

    İyi ve temiz kalmaya çalışan vatandaşlar için zor bir ülke oldu memleketim.Dört sene geçse de bu yumruklu insanlara yeter desek.

    Yanıtla (5) (2)
  • Hasan / 18 Ağustos 2024 01:27

    Yazıklar olsun Ak Partiye. Bu aşağılık davranışların südur ettiği sözümona milletvekilini partiden ihraç etmiyorsa 22 yıldır verdiğim oylar haram zehir zıkkım olsun.

    Yanıtla (33) (8)
  • A.Derin / 18 Ağustos 2024 12:24

    Durum tam tersi olsaydı, yumruğu atan Ahmet Şık olsaydı işte o söylediğiniz olur, meclise ertesi gün fezleke inerdi

    Yanıtla (12) (0)
  • Selamet / 18 Ağustos 2024 14:55

    Bu davranışlar “südur” etmeseydi, AKP’ye oy vermeye devam edecek miydiniz?

    Yanıtla (8) (1)
  • Sert TOPTAK / 18 Ağustos 2024 11:51

    Gezi olaylarını başlatanlar bile “mesele ağaç değil siz hala anlamadınız mı” diye itiraf ediyor, olayları köpürten Polislerin tamamı meslekten ihraç edilmiş ve malum terör örgütüne mensup, ancak hala gezi provakasyonu gündemde yer bulabiliyor, hayret ki hayret.

    Yanıtla (9) (12)
  • fikri hür / 18 Ağustos 2024 14:41

    Mesele esasen ağaç değildi; devlet idaresinde hukuk tanımazlığa, keyfiliğe ve yerel talepleri yok sayan aşırı merkeziyetçi zihniyete karşı tepkiydi. Onu diyenler haklı çıktılar.

    Yanıtla (12) (1)
  • Karar okuru / 18 Ağustos 2024 14:41

    Kavganın iktidarın işine yaramayacağı düşüncesine katılmıyorum. Muhalif "hain" bir milletvekilinin hem de mecliste ağzının burnunun kırılması iktidar tirünlerindeki taraftarları coşturacak bir hareket. Ak partiye yaramasa da totalde Erdoğanı hanesine giden milliyetçi oylara + yazar

    Yanıtla (3) (7)
  • Sıradan Vatandaş / 18 Ağustos 2024 14:36

    Meclisin karar almasına bile gerek yoktu. Anayasa Mahkemesi Meclis'in daha önce aldığı karar için "Yok hükmündedir" dediğine göre ortada iptali gerektiren bir karar da yoktur. Can Atalay'ın milletvekilliği hukuken geçerlidir. Anayasa Mahkemesi kararı meclis dahil her kurumu ve kişiyi bağlar. Meclis Anayasa suçu işlemektedir.

    Yanıtla (10) (1)
  • Mehmet Hatipoğlu / 18 Ağustos 2024 14:31

    Danıştay ne? Anayasa Mahkemesi, kararı varmış.... Danıştay ne iş yapar? neden böyleyiz biz? konunun her tarafını dürüstçe anlatmayıp, taraf oluyoruz?

    Yanıtla (1) (3)
  • Karar okuru / 18 Ağustos 2024 14:04

    Yumruklar, kavgalar, saldirilar, zulumler, tarihimizin, hayatimizin, onemli bir parcasidirlar ...Kurtlar vadisi pusu,.... ve intikam...Malkocoglu, Alpay Ozalan, Devlet Bahceli, Umit Ozat, Saffet Sancakli, Ozay Sendir, Nedim Sener, Yusuf Kaplan, Eray Gucluer, Rahmi Turan, Erdem Avsar, Nasuhi Gungor, su anda aklima gelenlerden...Duzelme ve sukunet ihtimali ne kadar sizce ?

    Yanıtla (5) (0)
  • yener tutan / 18 Ağustos 2024 07:35

    Halk neyse meclis de o olacaktır. Bu vekiller başka ülkeden gelmediler. O nedenle bu ülkeden bir şey olmaz. Bu iktidar öncesi de kötüydü, şimdi de kötü, yarın da kötü olacak... Ve ahmet şık'a sahip çıkanlara şaşırıyorum. Karşındakilere ve ülkenin cumhurbaşkanına terörist ve hırsız diyeceksin ve elbette tepki olacak. Eğitimsiz toplumun vekili de kendisini küfretmeden ifade edemiyor.

    Yanıtla (7) (21)
  • Gerçekçi / 18 Ağustos 2024 08:59

    Muhalefete oy verenlere terörist diyen akp liler de vardı ..Akp li bir bayan chp ye ve YRp ye oy verenler alçaktır ,şerefsizdir,namussuzdur,vatan hainidir. dedi..Tek bir savcı soruşturma açılmadı..

    Yanıtla (26) (2)
  • ahmed / 18 Ağustos 2024 13:20

    Paran kadar adalet paran kadar sağlık, durum bundan ibaret...

    Yanıtla (4) (0)
  • Sever / 18 Ağustos 2024 10:44

    Bundan sonra birileri, başkalarına haysiyetsiz diyecek olursa, bir kere değil, bin kere düşünmelidir..
    On milyonlar tarafından seçilmiş olan 270'e yakın bir grubun hepsine birden hakaret eden, ona oy vermiş milyonlara da hakaret etmiş olur.
    Hangi partiden olursa olsun, sokak serserilerinin ağzıyla, küfür edenlerin ağzına bir yumruk indirilse, öyle küfürler bir daha o kadar kolay edilir mi?

    Yanıtla (14) (26)
  • İbrahim Hanif / 18 Ağustos 2024 12:53

    Reis sabah akşam muhalefete ağıza alınmayacak hakaretleri, küfürleri yaparken neredeydin? O hakaretler de o partilere oy verenlere rücu etmiyor mu? Haydi kendi yoluna!

    Yanıtla (21) (3)
  • Sever / 18 Ağustos 2024 18:47

    TBMM'nin Filistin meselesini en üst düzeyde üstelik ABD'ye misilleme yaparak dünyaya Abbas vasıtasıyla duyurmuş olması fevkalade önemlidir!
    Bu kararı alan yetkililer her türlü takdir ve teşekkürü hak ediyorlar.
    İşin ilginç yanı CHP liderinin ideolojik olarak kendisine daha yakın olan Abbas'ı dinlemek için ayağını bahane ederek gelmemesi ama ertesi gün Atalay toplantısına ayağını sürüterek gelmiş olmasıdır!
    Abbas Özel'den daha cesur çıktı!

    Yanıtla (0) (1)
  • ahmed / 18 Ağustos 2024 13:07

    Yanlış yanlış düzeltilmez nokta

    Yanıtla (5) (0)
  • ahmed / 18 Ağustos 2024 13:03

    Bu Ülkede Toplumun neden bu kadar agresif kavgacı olduğu Meclisteki kavdan dahada iyi anlaşılıyor. Ne demişler İmam şey yaparsa cemaatte şey yapar.- Ağaca çıkan keçinin ağaca çıkan ogalağı olur. Bu durumlara çok da şaşırmamak gerekir. Nede olsa kavga edenler asil değil vekil. Asiller zaten her gün kavganın peşinde.....

    Yanıtla (1) (1)
  • ahmed / 18 Ağustos 2024 12:52

    "Seçilmiş milletvekilini cezaevinden çıkarıp görevine başlamasını sağlaması ve Meclis’e itibarını iade etmesi beklenen Numan Kurtulmuş’a bağlanan umutlar boş çıktı."
    Zaten, Erdoğan'a rağmen böyle bir beklenti olunamazdı.

    Yanıtla (6) (0)
  • Seyfettin / 18 Ağustos 2024 12:45

    Fikri ve entelektüel düzeyi olmayan bir magandanın yapabileceği tek şey yumruk atmaktır.
    İşin kötüsü aziz milletimiz de, yumruk yiyenin yanında olmayıp yumruk atanı alkışlar.

    Yanıtla (9) (3)
  • Akif / 18 Ağustos 2024 12:22

    AKP içindeki MHP familyasından gelenler görevlerini yaptılar.. Bahçeli’den aferini aldılar… AKP’li Abdullah Güler’deki ülkücü damar iyice kabarmış.. Gözü hukuk mukuk görmüyor

    Yanıtla (4) (1)
  • H AKGÜL / 18 Ağustos 2024 11:57

    Meclis başkan vekilinin görevi orda oturmak seyretmek ve kavga başlayınca koltuğu terk etmekmidir. ?
    Konuşmacı hatip sürekli birilerine hakaret etmek zorundamıdır.?
    Milletvekillerinin taşkınlıklarını önlemekten sorumlu İdare Amirinin Görevi Kürsedeki hatibi zorla indirmekmidir.?

    Yanıtla (2) (1)
  • Sert TOPRAK / 18 Ağustos 2024 11:39

    “BAZILARI ağır hakaretlere maruz kalmayı, bir tahrik nedeni sayıyorlar.” diye yazmış bu gün köşe yazarlarından biri, demek ki bazıları saymıyor.Ne günlere kaldık Allahım.Ağır hakaret Türkiyede her zaman bir tahrik sebebi olmuştur.Kimse kimseye hakaret edemez, etmemelidir.

    Yanıtla (1) (1)
  • Ramazan / 18 Ağustos 2024 11:38

    Yabancı yatırımcılar ve onları iknaya çalışan Sn Mehmet Şimşek de en üst mahkemenin kararının hiçe sayılmasını hayretle ve ibretle izlediler

    Yanıtla (1) (0)
  • MANZARA / 18 Ağustos 2024 10:04

    Biri kıdemli diğeri acemi 2 polis gece devriyesinde bir evin balkonunda hırsızı görürler.
    -Acemi; hırsız efendi yakalandın, iner misin lütfen.
    -Hırsız; gel kendin indir.
    -Kıdemli; tepemi attırmadan in ulan, kaçmaya kalkarsan çıktığın deliğe kadar kovalar, yakalayınca öperim.
    -Hırsız; şaka yaptım abi. Der ve teslim olur.

    Demem o ki;
    -A.ŞIK, kıdemli polisi gibi hitap ediyor,
    -Ama, muhataplarının da kıdemli sabıkalı olduklarını unutuyor.

    Netice: İki yanlış mecliste tepişiyor, İTİBAR SIF

    Yanıtla (13) (2)
  • MANZARA'ya / 18 Ağustos 2024 10:45

    Teşbih CUK oturmuş!
    Bir katkıda benden olsun.
    Yavuz hırsız ev sahibini de polisi de bastırırmış.

    Yanıtla (7) (1)
  • Sedat F. / 18 Ağustos 2024 10:26

    "Balik bastan kokar" kabadayi tavirli,agzi bozuk siyasilerin cirit attigi,bu ülkede TBMM'sinde kavga olmasi cok normal.Alpay Özalan sadece bir emir kuludur.Bilinci olmayan bir sahis.Ayrica cok da korkak.Önce bas "fedai"
    pozlarinda ortaya cikti, kavga ciktiginda da kendisini en arkada "garantiye" alan ucuz bir emir kulu.Bu saltanat yikildiginda ne yapacaklar,nerde saklanacaklar, devamli korkuyla yasayip evlerinden sokaga cikmaya cesaret edemeyecekler, bunu unutmasinlar..

    Yanıtla (9) (4)
  • Müjdat Bayar / 18 Ağustos 2024 10:25

    Çok şaşırdım. Nahif, nazik ve müşfik olduğunu tahmin ettiğim bir hanımefendi, Alpay'a övgüler düzüyordu. İtiraz edince de "Teröristi mi savunuyorsunuz?" diyordu. Bizde demokrasinin tuzu bile kokmuş.

    Yanıtla (10) (1)
  • 07Cem / 18 Ağustos 2024 10:15

    Efendi Seba'nınBjk.sine yakışmayan, futbolcuykende saldırgan o şahsın Geçen yıl görevinden istifa etmiş eski danışmanının sözleri yeniden gündeme geldi. “2 kelimeyi bir araya getiremezken, gündeme oturdu. Sosyal medya paylaşımlarındaki her kelime bana ait” ifadeleri yer aldı basında

    Yanıtla (12) (1)
  • Okur / 18 Ağustos 2024 10:07

    Bahçeli başta olmak üzere bu yapılan saldırıdan övgü ile söz edenlere ne demeli?
    Vah Ülkem vah.
    Bunlar sağ oldukları müddetçe bütçemizden maaş alacaklar.

    Yanıtla (17) (3)
  • hocabey / 18 Ağustos 2024 09:52

    "Anayasa Mahkemesi kararı çöpe atılmış, hukuksuzluğa izin verilmemiştir." (Bahçeli)
    Şunu söyleyen adamı ciddiye alıyorlar iyi mi!

    Yanıtla (20) (5)
  • Temuçin / 18 Ağustos 2024 09:42

    Ülkücüler ve devrimciler yanlız silahlı eğitim almadılar aynı zamanda toplumu nasıl ajite edecekleri konusunda eğitim aldılar. 70 yıllarda halktan ikisinin aldığı oy toplamı % 5 i bulmaz iken toplumu ikiye bölmeyi başardılar. Ahmet Şık çok zeki bir marksisttir. Başarılıdır. Bilinçli hakaret etmiş chp ve akp yi birbirine düşürmüştür. Yumuşama karşıtları çok sevinmiştir. Demirel ve Ecevit ortamı yumuşatsa idi 12 eylül olurmuydu. Kavga TİP,MHP,DEM gibi radikal partilere yarar.

    Yanıtla (7) (3)
  • Okur / 18 Ağustos 2024 09:28

    Hata Alpay da değil,
    Hata kimde ,kimlerde belli.
    Alpay gibilerin Parlemento da ne işi var,
    Alpay gibilerin Parlamenter olmaya hakkı varmı?
    Bir milletvekili fazla çıkarma hevesi uğruna gelinen nokta bu işte.
    Fetö,fetöcülükte oy uğruna verilen tavizlerin bir sonucu değilmiydi.

    Yanıtla (9) (6)
  • Fikirbaz / 18 Ağustos 2024 09:16

    Halkın seviyesiyle millet vekilinin seviyesi aynı. Şaşılacak bir durum yok

    Yanıtla (15) (1)
  • HAYRETI MUCIP / 18 Ağustos 2024 09:05

    Bence bu meclisin ismini değiştirmek lazım, zira bu vekiller milletin değil kendilerinin milletvekili olmasını sağlayan gnl.bşk. larının vekilleridir.

    Yanıtla (14) (1)
  • Fesi / 18 Ağustos 2024 08:35

    Maganda topçu Alpay niçin konuşmacıya saldırdığını açıklasa iyi olur.
    Konuştuklarından dolayı saldırdıysa eğer,cumhurbaşkanı Erdoğan o konuşmaların daha ağırını muhalefete her zaman söylemiyor mu.

    Yanıtla (18) (3)
  • Vefa... / 18 Ağustos 2024 08:29

    Ülkemi kaldı ki. Anayasa yi takan yok. Ahım in uyarılarını dinleyen yok. Koskoca ülkeyi ne hale gitirdiler. Daha iyi günlerimiz sanki yarınlar daha kötü gözüküyor. Sokakta mutlu insan göremiyorum inanın. Muhalefet zaten yok Allah yardım etsin bu millete işimiz çok zor inanın...

    Yanıtla (5) (2)
  • O k u r / 18 Ağustos 2024 08:26

    " Küfürler… Yumruklar… Bu Meclis’le dört yıl daha ha! "
    ....
    (Küfür yumruk hoş değil tasvip hiç değil) de, bari küfür, yumrukla kalsalar ! İleri gitmeseler !
    Küfür edeni, yumruk ta atanı ilgilendirir sonuçta..

    Yanıtla (1) (0)
  • Karar Okuru / 18 Ağustos 2024 07:20

    Söyleyecek sözü olmayan bağırır ve saldırır. Mert ve cesur olanlar kavgayı ayırmaya çalışır.

    Yanıtla (8) (1)
  • OkurYazar / 18 Ağustos 2024 07:16

    İktidar’ın Gezi korkusu ve hıncı o kadar büyük ki, o travmayı hiç atlatamadı, ve Atalay gibi Kavala gibi hak peşinde koşan insanları ömür boyu hapis 18 yıl hapis gibi absürt cezalarla süründürüyor. Bu adalet değil, bu insanlık da değil. Üst mahkemeleri de anayasayı da tanımıyor bu korkuyla. Ama korkunun ecele faydası yok. Bunu biliyoruz.

    Yanıtla (8) (4)
  • Abdullah / 18 Ağustos 2024 07:08

    Hiç güzel bir yazı olmamış.Kalemine sağlık yazan şahsı da tasvip etmiyorum. Fehmi Koru tarafsız bir yorum yaptığına kendisi inanıyor mu?

    Yanıtla (12) (10)
  • Ziya keskiner / 18 Ağustos 2024 01:12

    “Meclis bir milletvekili eksik toplanmaya, Hatay ilimiz de seçtiği milletvekilinden mahrum kalmaya devam ediyor.”
    Gözlerim yaşardı bu ifadeleri okuyunca!

    Yanıtla (6) (25)
  • Niyet / 18 Ağustos 2024 06:34

    İntikam hesabı mıdır?

    Yanıtla (2) (0)
  • OkurM / 18 Ağustos 2024 07:05

    Ülkenin içine düştüğü durumu gören sorumluluk sahibi insanlar, köşelerinden sessiz sessiz göz yaşı döküyor. Nahak yere güç gösterisi yapıp, mağdurların haliyle alay eden malum ülke vatandaşları gibi, şirret şımarık zengin çocuğu vaziyetleri, ülkenin içine düşürüldüğü durumu görenler için, kahirla ağlanacak bir durum.

    Yanıtla (5) (1)
  • Bekir Bey / 18 Ağustos 2024 01:04

    Bu tür çatışmalar iktidarın pek de rahatsız olduğu olaylar değil. Alpay kendisine verilen görevi yapıyor. Değerli seçmenlerimizin meclisin kavgacı görünümünden rahatsız olduğunu sanmıyorum.
    Her zamanki altın kural: Nasılsanız öğle yönetilirsiniz.

    Yanıtla (24) (1)
  • OkurM / 18 Ağustos 2024 07:00

    Yüzüne yumruğu yiyip yere yığılan milletvekilinin seçmenleri neler hiss eder diye düşünen yok. Yüzüne darbe alan kadın milletvekilinin seçmeni yok mudur ki? Düz ovada siyaset çağrısı yapan ağar, tüm bilinen şöhretine rağmen, bu arkadaşlardan daha sağduyulu galiba. Koca partide, "biz bu değiliz, bu olayı kınıyorum" diyebilen biri çıkmadı. Sorumsuzluk büyük. Ülkeyi derd edinen bir parti değil bu.

    Yanıtla (9) (2)
  • karar okuru / 18 Ağustos 2024 06:53

    Erdogan ve Bahceli hic gitmeyeceklerini zannederek bu ulkeye bu kotulukleri yapmaya devam ediyorlar.

    Yanıtla (12) (0)
  • Karar Okuru / 18 Ağustos 2024 02:30

    "Ağız bozukluğu da, kavga da iktidarın isteyebileceği türden olaylar değil."
    Emin misiniz? İroni mi yapıyorsunuz?
    Cumhurbaşkanı Başdanışmanı Ahmet Selim Köroğlu'nun ve Akp İnsan Hakları Başkan Yardımcısı Ceren Tuncer'in Alpay Özalan'a destek mesajlarını görmediniz mi?
    Bunlarla sınırlı değil, blok halinde bir destek var.

    Yanıtla (30) (1)
  • OkurM / 18 Ağustos 2024 06:52

    Putin ile kiyaslamayalim, orası fazla kurumsal. Muhtemelen maduronun partisinde bile insan hakları sorumlusu dedikleri biri, muhalefetin başına gelen gayri insani bir duruma böyle açıktan sevinç sergilemezdi. Hem de bir hanım.

    Yanıtla (11) (0)
  • ÇETİN / 18 Ağustos 2024 06:40

    Kelimeler tam yerine oturmuş.O maganda gibileri tbmm de durdukça ,bahçeli gibi kışkırtıcı açıklamalar yapanlar oldukça bu gibi olayları daha çook duyarız.

    Yanıtla (7) (0)
  • Okur / 18 Ağustos 2024 06:35

    Mevcut Anayasayı tanımayan bir hükümet var. Neyi tartışıyoruz?

    Yanıtla (6) (0)
  • Aslan / 18 Ağustos 2024 04:36

    Geçin sıkıntısı artık gündem değiştirmekle unutulacak bir hali çoktan geçti .
    Büyük sehirlerde barınma sorunu aldı başını gitti.. başımızı sokacak eve para veremiyoruz artık bu iktidar 100 yillik ülkede hiç bir iktidara nasip olmayan bir şeyi başardı barınma sorunu..hiç bir krizde barınma sorun olmamıştı..bir zahmet ar edip istifa etsinler pişkin pişkin mecliste adam dövmeyi bıraksınlar.

    Yanıtla (6) (0)
  • sıtkı sıyrıldı / 18 Ağustos 2024 04:18

    "Kim siyaseti böylesine çatışmacı bir ortamda seyreden ekonomisi zorda bir ülkeyle iş tutmak ister? Yatırım yapmayı, borç açmayı düşünür?"... Yatırım yapılsa bile rejimin keyfiliğinden, yolsuzluğa meyilli olmasından ve oligarşik yapısından dolayı gelir dağılımı düzelmez ve çoğunluğun refahında pek bir artış olmaz.

    Yanıtla (5) (0)
  • kelam / 18 Ağustos 2024 03:52

    ekranlardan ve kosesinden atildi atilali her secimde ellerini ogusturuyor ve her secimde de hayal kirikligina ugradi..yerel secimler suratina az bir su serpti ama bir 4 yil daha beklerse ogusturacak el mel kalmicak :)

    Yanıtla (3) (1)
  • Okur / 18 Ağustos 2024 02:10

    Kalemine sağlık fehmi abi.

    Yanıtla (9) (5)
  • OkurM / 18 Ağustos 2024 01:32

    Siyaset kelimesi, seyislik, ata fısıldayan, pferdeflüsterer kelimesi gibi bir şey. Muazzam ustalık istiyor. Böyle haldir huldur paldır küldür taşra siyaseti bile olmaz. Ülkenin birlik ve bütünlüğüne nasıl hizmet edilir böyle. Bi olay olduktan ortalığı toparlama çabası bile yok.

    Yanıtla (8) (0)
  • Okur / 18 Ağustos 2024 01:27

    Adnan Menderes zamanında da böyle yasalara uymama inadı mı vardı acaba diye düşünüyorum. Hukuksuzluğa kim dur diyecek? Bunun bir yolu olmalı. Güçlü bir demokrasi arzu ediyorsak ya yasalara uyacağız yada uyulacak yasalar yapacağız. Türkiye den umutlar kesilmemeli.

    Yanıtla (6) (0)