İslam ikliminin korunması

Pazar akşamı teravih namazını Üsküdar Yeni Valide Camiinde kıldım. Caminin içi doluydu. Dışarda avluda da büyükçe bir cemaat vardı. Kadınlar, çocuklar saf tutmuşlardı.

Cami imamı çok güzel kıldırdı namazı. Malum 33 rekatlık bir namazdır, yatsı, teravih ve vitir… Süre olarak uzundur. Bunu imamların güzel Kur’an okuyuşu, müezzinlerin tatlı ilahileri, kasideleri huzurla ifa edebilmeyi mümkün kılar.

İmamın kıraati çok güzeldi. Rekatlarda kısa ayetler okudu ama Kur’an’ın her kelimesinin hakkını vererek. Sesi de latifti. Kur’an’dan dua ayetlerini seçmişti her rekat için.

Müezzinler vardı. Yani tek müezzin yoktu. “Enderun teravihi” mi deniyor ona, evet öyle coşkulu bir teravihi yaşattı bize müezzinler. Ramazan’ın son günleri ya, artık “Elveda” kasideleri okuyorlar. “Allahümme salli ala…” diye başlayan Salat-ı ümmiyeyi okurken gencinden yaşlısına tüm cemaat katılır camilerde. İnsanlarımız bilir salat-ı ümmiyeyi ve tekbiri… Büyük bir duygu iklimi oluşur herkesin katılımıyla…

Dün gece “Leyle-i Kadr”i idrak ettik. Kur’an’da “1000 aydan hayırlı” diye nitelenen bir kutlu gece Kadir Gecesi. Mü’minler, Yaratan’ın bir gece içine dercettiği bu bin ayın sırrını anlamaya çalışırlar evel ezel.
Kadir Gecesi de dolar taşar camiler.

Ben memleketimizde yaşanan Ramazan iklimine ve gece vakti sokakları ruhaniyetle dolduran teravih coşkusuna bayılırım.

Şurada birkaç gün kaldı, Bayram geliyor. Bayram namazları da o coşkuyu yansıtır. İnsanlar, belki beş vakit namazı kılamayan insanlar, hatta belki teravih namazlarına da gidememiş olan insanlar, tutarlar çocuklarının elinden camilere, bayram namazına yetişmeye çalışırlar.

Bu coşku azalıyor mu, bilmiyorum. Mesafe mi giriyor insanlarımızla cami arasına, bilmiyorum. Korkum odur bu ülke adına…

Hep yazdım, “Bir insan dolmuşa binerken -Bismillahirrahmanirrahim- diyorsa, onun Müslümanlığını önemsemek lazım. Artırılabiliyorsa artırmak ama hiçbir şekilde azaltmamak lazım.”

Bir otobüste, metroda, iftar vakti pideyi paylaşmak da bizim ülkemizin “İslam kültürü”nün toplumsal derinliği ile ilgilidir. Onu da önemsemek lazım. Onun aşınmasından da endişe etmek lazım.

Çocuklarımızın camilere gitmekten sevinç duyması o kadar önemli ki…

Şimdi buraya kadar yazdıklarım sizin için bir anlam taşıyorsa, içinden geçmekte olduğumuz siyaset ikliminin bu toplumsal zemini nasıl etkilediğini de değerlendirmenizi isterim.

İslam’ın, camilerin, Ramazanların, teravihlerin, iftarların ortak payda olmaktan çıkmasından rahatsızlık duymalıyız diye düşünüyorum.

Bilge insanlar, yüreği geniş hocalar “Şunu yapmıyorsan şunu yapmanın sana bir gram faydası olmaz” türünden dışlamalardan kaçınırlar. Kimde ne tür bir olumlu renk bulurlarsa ondan yola çıkıp, daha çok iyilik geliştirmeye çalışırlar. Onlar için Peygamberimizin şu ikazı çok temel bir davranış tarzını telkin eder:

“Kolaylaştırınız! Zorlaştırmayınız! Müjdeleyiniz, nefret ettirmeyiniz! Birbirinizle anlaşın, iyi geçinin, ihtilâfa düşmeyin!” (Buharî, 3:72)

Yaşadığımız zeminin “siyaset dili” çok keskin bir nitelik kazandı. İnsanların İslam’la ilişkilerinin siyaset farklılaşması bakımından sorgulanması gibi bir durum üretiliyor. “Giderlerse gitsinler” üslubunun dinde de yaşanmasının sağlıklı olmadığını, hele bunu söyleme hakkının kimsede bulunmadığını düşünüyorum.
Peygamberimizin Hazreti Ali’ye tavsiye ettiği rivayet edilir:

“Allah’a yemin ederim ki, senin sayende Allah’ın bir tek kişiye hidayet vermesi senin için, kırmızı develerin olmasından daha hayırlıdır.” (Buhari 7/3468, Müslim 2406/34)

Bir tek kişinin bile bizim yanlış bir davranışımız yüzünden İslam’ın dışına savrulması nasıl bir vebal olur, diye düşünürüm.

Keskin, çok keskin dini – siyasi açıklamalar yapıyoruz. Keskin kriterler belirliyoruz. O kriterlerle insanları içeri – dışarı alıyoruz. Bunu “Hoca” kisvesi altında yapıyoruz.

Düşünüyorum da, bunlar, gerçekten mahşer sorumluluğunu dikkate alarak yaptığımız işler mi, diye sormaktan kendimi alamıyorum.

Kadir Gecesine “bin aylık” bir değer yüklemek… Onu kazanmak… İnce işçilik gerektiriyor. Müslümanlık bütün zamanlarda ve bütün davranışlarda gerçekten ince işçilik gerektiren bir aidiyet. Öyle kasap satırı ile davranılmaz İslami kimlik içinde…

Neyse, duamız o sağlıklı kimliğin içini doldurmak olsun. Bir anınız bin aylık güzelliklerle dolu olsun. Hepimize vaktin hukukunu bilmek nasip olsun.

YORUMLAR (185)
YORUM YAZ
İÇERİK VE ONAY KURALLARI: KARAR Gazetesi yorum sütunları ifade hürriyetinin kullanımı için vardır. Sayfalarımız, temel insan haklarına, hukuka, inanca ve farklı fikirlere saygı temelinde ve demokratik değerler çerçevesinde yazılan yorumlara açıktır. Yorumların içerik ve imla kalitesi gazete kadar okurların da sorumluluğundadır. Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır. Özensizce belirlenmiş kullanıcı adlarıyla gönderilen veya haber ve yazının bağlamının dışında yazılan yorumlar da içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır.
185 Yorum
  • H.Ak / 18 Nisan 2023 19:18

    Ölene kadar AKP ye oy vermek zorunda değilsiniz.Bir şahsın otel odasında kurduğu bir parti.Ekonomiyi filan da boş verin.AKP ve kurucuları kutsal değildir.

    Yanıtla (8) (9)
  • Davşan / 18 Nisan 2023 20:55

    Daha iyisi yok!

    Yanıtla (2) (15)
  • bağımsız / 18 Nisan 2023 21:57

    Keşke oy vermek zorunda kalmasaydı ama alternatif yok, m. ittifakı umudsuz vakıa.

    Yanıtla (4) (9)
  • H.Bulat / 18 Nisan 2023 22:32

    İlk on yılı hak kukuk adalet, vaseyet sistemiyle mücadele ve yatirimcınin oluk oluk akmasi ve 1dolar=1.14 tl. 2 tirilyon dolar yatirim.Sonra 17/25.2013 den sonra hukuktan ,adaletten kopan bir dunya ve hızla çikan yatirimcilar. Imalatı ihmal edip, tarimda sanayide Italat bağımlı hale getirilmis bir ekonimi ve son perde MB sınin tahtakaleden fiziki döviz aldıgi iddealarina gekdik. Döndük dolaştik 21 yil daire çizdik ve tekrar sıfir noktasına geldik.Biznen ayni olan G.Kore ile kiyaslayin uctuk mu?

    Yanıtla (1) (2)
  • halk adamı / 19 Nisan 2023 09:20

    Tahtakale'den döviz almak mı? YALAN Öncelikle tahtakale'de değil Kapalı çarşı! Kapalı çarşıda çalışan biriyim. O fotoğraftaki araçların hepsi taşıma firmalarının transfer aracıdır. Merkez bankasıyla alakası yok. Dubai'ye ürün göndermek için taşıma hizmeti veren güvenlikli korumalı araçlardır. Kapalı çarşı büyük ama Merkez bankasıyla mukayese edilemez! Önce öğrenin iftira atmayın.

    Yanıtla (0) (1)
  • ENSAR / 18 Nisan 2023 21:00

    Ak Parti Hüda Par ile ittifak kurduğundan, G. Doğuda açık farkla kaybedecek. Hüda Par'ın, Hizbullah diye anılan Hizbul Kontrayı terörist olarak kabul etmemesi Güneydoğuda infiale neden oldu. Yakınları Hizbul Kontra tarafından öldürülen, vurulan, tehdit edilen çok kimse Ak Parti destekçisiydi. Bu İTTİFAK bu desteği tümden mahvetti. Dağılanlar meşrebine göre, Saadet, Yeşil Sol Parti ve diğerlerine kesin gitti bile.. geçmiş ola...

    Yanıtla (17) (2)
  • bağımsız / 19 Nisan 2023 04:20

    Hüda par denen partiyi bende tasvip etmiyorum, cani pkk nın silahsız kolu, pkk ile arasına mesafe koymayıp himaye eden hdp ye hiç laf etmemişsin, hdp nin destekçisi chp den de söz etmemişsin, yoksa sende mi onları himaye ediyor, destekliyorsun?

    Yanıtla (0) (1)
  • Kazım Tanriverdi / 18 Nisan 2023 21:38

    Sayın hocam inanclarımı ,inandiklarimı ve benliğimi kaybettim.Tek sorumlusu, sebebiyet veren kendilerini muhafazakar deyip tam aksini yapan akp.şimdiye kadar ne yaptıklarını bilmediğim bir sürü tarikatlar,cemaatlar ve onların
    sözüm ona konusanlari dinle imanla alakası olmayanlar yüzünden.

    Yanıtla (2) (7)
  • yorgun / 19 Nisan 2023 02:07

    Kim ve kimler sebebiyle neyi kaybediyoruz, asla böyle bir şey olamaz, ona, buna, şuna bakarak, böyle şeyler söylenmez kardeşim, bir de cemaat, tarikat konusunda genelleme yapmak doğru değil, problem yok mu, var, lakin genele hitaben menfi düşünce içinde olmamalıyız.

    Yanıtla (0) (2)
  • melek / 18 Nisan 2023 23:06

    Güzel tespitler.

    Yanıtla (0) (1)
  • Cemil / 18 Nisan 2023 21:20

    Yedi yılda yedi kere gittim, hep bir partinin propaganda yeri gibi hissettim...

    Yanıtla (1) (11)
  • Alperen / 18 Nisan 2023 21:16

    Ahmet bey bizim buralarda cuma ve teravih namazlarını takip ediyorum.cemaatin beşte üçü kadın ve çocuklardan oluşuyor.Cuma ve teravih namazlarına katılım bir hayli düştü.Şu an caminin beşte üçü boş.vakit namazlarında iki saf anca.Son sözüm ALLAH sonumuzu hayreylesin.

    Yanıtla (1) (6)
  • Akabe / 18 Nisan 2023 17:10

    Sayın Yazar, "Yolculuk Nereye" daha doğrusu sizin yolculuğunuz nereye? Nereden nereye savruldunuz?

    Yanıtla (7) (17)
  • Osman 58 / 18 Nisan 2023 18:16

    Yanlışa doğru demiyor,doğru olan da bu zaten.Anormal olan kötü bir şeye iyi demektir.

    Yanıtla (7) (2)
  • yorgun / 18 Nisan 2023 22:06

    İyi de Erdoğanın her yaptığı yanlış, Kılıçdaroğlunun ki doğru mu, elbette hayır,doğrusu sn. yazarın konumunu bende uygun bulmuyorum.

    Yanıtla (4) (2)
  • Karar okuru / 18 Nisan 2023 19:47

    Hareket halindeki otobüs ya da trenin camından dışarısını seyreden birisi, içinde bulunduğu vasıta ile kendilerinin değil de, dışarıda gördükleri duran ağaç ve binaların geriye doğru gittiğini zanneder. Sizinkisi o hesap.

    Yanıtla (4) (1)
  • Çınar58 / 18 Nisan 2023 11:28

    Sayın Yazar, Kılıçdaroğlunu başa getirdiğinizde bu İslami iklimi koruyabileceğinizi mi düşünüyorsunuz? Bir aynaya bakın, kime hizmet ediyorsunuz. Fetö, PKK, ABD tüm din düşmanlarına. Dönüpde birde İslami iklimin korunmasının önemi üzerine yazı yazıyorsunuz. Allah sizi iş başına getirmek istediklerinizle birlikte haşretsin.

    Yanıtla (13) (34)
  • Yavuz / 18 Nisan 2023 13:13

    Akıl kirli,beyin kirli,üslup kirli,dil kirli.nesi var kılıçdaroğlu'nun hırsız olmaması sizi çok mu rahatsız ediyor.

    Yanıtla (28) (10)
  • abdullah / 18 Nisan 2023 16:31

    çınar 58 in yorumunda kirli olan birşey yok.kirli olan sizin bakışınız ve din islam düşmanlığınız rabbim sizlere sizin gibi düşünenlere fırsat vermesin bay yazara da yorumlarınızı okuyup kimlerle beraber saf tuttuğunu göstersin inşaalllah

    Yanıtla (9) (23)
  • Misal / 18 Nisan 2023 18:16

    Çalışıyorlar, ama çalmıyor, beytülmale el uzatmıyor diyebiliyor musunuz?

    Yanıtla (2) (2)
  • bağımsız / 18 Nisan 2023 20:12

    60 yaşıma girdim bal tasını tutup parmağını yalamayan çok az kişi gördüm,insanoğlu hele bir makam mevki, servet sahibi osun da gör, başın neler gelir neler, sadece yemek yetmiyor, haksızca yiyenede mani olmak gerekiyor.

    Yanıtla (2) (0)
  • Osman 58 / 18 Nisan 2023 17:18

    Allah inşallah beni de Kılıçdaroğlu nun yanında haşreder.Ne temiz bir ailesi var.

    Yanıtla (15) (5)
  • H.Bulat / 18 Nisan 2023 22:39

    Sanki Müftü yada halife seciyoruz. Biz adil yoneticiler seciyoruz. Iskoçyada müsluman Hindistanli biri Basbakan secildi. Hemde dinini açiktan yaşiyan biri. Kilıctaroglu =Obama eger seçebilirsek Türkiye Demokraside ,adalette ,hukukta,insan haklarinda çağ atlayacak. İskocyadaki demokrasi kadar bir demokrasiyi kendi insanimiza çok görmeyin ..

    Yanıtla (1) (3)
  • Ali can / 18 Nisan 2023 23:30

    Amin

    Yanıtla (0) (0)
  • yorgun / 19 Nisan 2023 01:19

    Malesef M. ittifakından umudsuz um, C. ittifakı çok mu iyi gidiyor, tabiki hayır, hepimiz biliyoruz ki çürüme her yeri sarmış, akp de çürüme var da, chp de olmaz mı, hemde yüküyle, biz nasıl isek, onlarda öyle, bir çok insan politikaya bulaşmak istemiyorsa, sebeb çürüme, çürük iş ve çürük elmalar yüzünden.

    Yanıtla (0) (1)
  • Karar Okuru / 18 Nisan 2023 18:20

    İslami ve dini görünen kesimlerin CHPKK'nın arkasına takılması oldukça ilğinç bir durum. Bu durum dışarının projesi. Demekki rahmetli Erbakanın tarlasınıda sümüşler, ekip-biçmişler. Baksanıza seksen küsur yaşındaki Temel nasıl çırpınıyor. Bu ülkede CHP zihniyetine hizmet etmek tüm milli ve manevi müktesabata karşı durmak demektir. Dedemi İnonü döneminde çocuklarına kuran öğrettiği için 5 defa hapse attıkları, başörtülü kızları sınıflardan kovdukları günleri unutmadık. Kılıçdaroğlu mazuruda oynar

    Yanıtla (2) (6)
  • Karar Okuru / 18 Nisan 2023 21:27

    18:20 ye: Dedeniz Fatiha suresinin anlamını öğretmiş mi acaba? Haydi kendi kendinize ispat ediniz. Burada yazmanıza gerek yok. Fatiha'nın ayetlerinin anlamlarını birkaç cümle ile kendi kendinize söyleyiveriniz. Eğer bir çırpıda söyleyebilmekteyseniz dedeniz vazifesini yapmış demektir. O dedeyi tebrik ederim. Söyleyemiyorsanız vay halinize!

    Yanıtla (2) (1)
  • H.Bulat / 18 Nisan 2023 22:35

    1970 de Chp+MSP kovalisyonunu unutmusa benziyorsun.Ve daha sonra yapilan birlikteligide. Kıprıs çikarmasini iki baba yigidin birlikte yaptiklarini unutmuşsun.

    Yanıtla (1) (0)
  • M.D.Edep. Edep. / 18 Nisan 2023 18:55

    Farkında mısın kardeşim o saydığın FETÖ, PKK, ABD ve daha niceleri ile bir dönem o kadar sıkı fıkıydın ki ne çabuk unuttun o günleri.. hey gidi günler hey.. Şimdi kalkmış ona buna laf söylüyor; yetim ve mazlumu itip kakan, mülakat adı altında kardeşinin hakkına çöken, milletin hakkını ve alınterini yalak yandaşa transfer edip, adalet ve liyakati hiç eden ve de yaptığı pisliklere Allahı alet eden kezban..

    Yanıtla (6) (2)
  • Fena / 18 Nisan 2023 19:10

    Bir gitsin, isterse en ibnesi gelsin. Ama, beytulmalin delikli bir kuruşuna el uzatmasın, Hak, hukuk, adalet yolundan ayrılmasın.

    Yanıtla (5) (3)
  • TARAFSIZ / 18 Nisan 2023 19:05

    Daha önceki dönemlerde yaşandığı gibi, islami hassasiyetlere şu veya bu şekilde önem veren iktidarlar işbaşından gittiğinde islam ve müslüman aleyhtarlığı arttığı gibi, bu iktidar giderse, islam ve müslüman aleyhtarlığının artacağı hususu kesindir.

    Yanıtla (2) (6)
  • Okuyucu / 18 Nisan 2023 18:38

    Allah razı olsun Ahmed ağabey. Kalemine ve yüreğine sağlık.

    Yanıtla (2) (0)
  • Tuna / 18 Nisan 2023 10:18

    Bana İslam ile kalkınmış,yoksulluk ve yolsuzluğun olmadığı,liderleri saraylarda yaşarken halkın sürünmediği,adaletsiliğin olmadığı bir tek İslam ülkesi göster gösterebilirsen.

    Yanıtla (24) (3)
  • Müverrih / 18 Nisan 2023 10:52

    Sayın Tuna "islam ile kalkınmış bir tek islam ülkesi göster..." derken suçun islamda olduğunu mu söylemek istersiniz, inanmak zorunda değilsiniz islama. Sizce sömürmeden, sömürdükleri ülkelerde katliam, ırcılık köle ticareti yapmamış zengin bir batı ülkesi var mı? Mertseniz ilaç niyetine. Amerika ıraka demokrasi ve refah getirmek dikdatörü devirmek için gelmişti.şimdi ırak güllük gülüstanlık mı. İyi bir örneğiniz var mı?

    Yanıtla (3) (7)
  • halk adamı / 18 Nisan 2023 11:06

    Peygamber Efendimiz ve Halifeleri zamanındaki Asr-ı Saadet toplumunun yönetildiği zamanlar olmuş! Demek ki mümkün olabiliyor?

    Yanıtla (2) (6)
  • SAADET / 18 Nisan 2023 12:20

    ASRI SAADET peygamberin dönemi içindir. halifelerin hepsi öldürülmüş hepsi birbiriyle hemen hemen kavga etmiş. hatta peygamberimiz vefat etiğinde Ebubekir ;biat almak için halifelik yarışına girmiş ;peygamberimizin cenazesi 3. gün toprağa verilmiştir. adil dediğiniz Ömer ;aliye kızıyla evlenmek için baskı yapmış yeminini tutmamıştır. Aişe anamız ;halife ali ile taht kavgası yapmış ;tüm kafirlerin öldürdüğünün on katı müslüman ölmüştür .daha saymaya gerek yok.

    Yanıtla (11) (2)
  • Bozkır / 18 Nisan 2023 13:22

    Sayın Saadet tarih bilginize de şapka çıkarılır(!). Hz Ebu Bekir ne zaman ve kim öldürdü?, Hz Ömer bir köle tarafından haçerlendi, olayın siyasi bir niteliği yok, Hz Ebu Bekiri Halife olarak. öneren Ömerdir. Kendisi halife olayım diye bir davranış yok. Samiyetle bir sorum var. Cumhuriyet döneminde hangi cumhurbaşkanı normal,olağan seçildi? Yoksa "behemal bazı kafalar kesilir" ek mi? 65 yaşında bir Türk vatandaşı en az 6 darbe yaşadı bu ülkade. Otomatik on yılda bir. Hayrını görün.

    Yanıtla (3) (4)
  • saadet / 18 Nisan 2023 16:30

    asrı saadet dönemi ;yazdığı için genelledim; hala halifelik özleminde oldukları için; siyasi makamdan öte olmadığını anlatmak için. 5 ci 6 cı halifeyi neden kimse bilmez öğretmezsiniz ? Diğer olaylara değinmemişsin? Eşi en yakın kuzeniyle savaşmış ; onlara dahi huzur vermeyen; bize de 1400 sene sonra vermiyor işte cumhurbaşkanı seçimi ;ülke kurulduğunda dünyada. bugünkü demokrasi mi vardı ? Kişileri kendi dönemindeki ile kıyaslayınız.O yol gösterdi cumhuriyet dedi;sende demokrasi yapmaya çalış.

    Yanıtla (6) (2)
  • M.D.Edep. Edep. / 18 Nisan 2023 16:35

    Nerden siyasi değilmiş hemşerim, ya sen siyasi değince bugünkü gibi parti falan mı arıyorsun, cinayetleri işleyen ve işletenlerde o günün siyasileri. İlk 3 halifenin seçimi kesinlikle islami usullere uygun değildir. 1 ncisi karambole gelişen bir durum, 2 ve 3 ncüsü de ise 5-6 kişinin yönlendirmesi ve güdümünde yapılan seçimdir ben hiç bu seçimlerde hiç Şura'yı göremedim. Bugüne dair verdiğin örneklerin o günden pek te farkı yok. Ama en azından demokrasi ve şura aynı yolun yolcusu gibidir..

    Yanıtla (5) (2)
  • halk adamı / 18 Nisan 2023 17:05

    Saadet- Halifelik özleminde olduğumu mu dile getirdim? Algıda olduğu kadar okumada da probleminiz var. Siz bir soru sormuşsunuz ben de size örnek olarak cevap verdim. Şimdi bilgisizliğinizi kabul etme erdemliğinde bulunun!!!

    Yanıtla (0) (3)
  • halk adamı / 18 Nisan 2023 17:06

    Saadet-2 Ayrıca velev ki halifeliği şeriatı istiyorum bu benim demokratik hakkım! Neden rahatsız oluyorsunuz?

    Yanıtla (0) (4)
  • komik / 18 Nisan 2023 18:00

    hem demokrasi ;hem şeriat itiyorsunuz ,işine gelince demokratik haksa bilimsel dayanağı kaynağı olmayan ,Dinleri eleştirmekte demokratik hak olmalı işinize gelir mi avrupya kaçanlar gibi; virüs gibisiniz ;demokrasi de yaşayıp ;şeriat istemek nasıl bir beyin acaba. ikisi bağdaşmaz kardeşim.

    Yanıtla (3) (1)
  • Aydınlanma / 18 Nisan 2023 20:51

    Aydınlanma işte böyle hakikati söylemekle olur biat ancak hakikate Allah’a olur bu uyguruk Arap paganı artıklarının cevabını kendini mümin Müslim yok müslüman sanan filan iyi vermişsin.

    Yanıtla (1) (0)
  • M. Kamil Z. / 18 Nisan 2023 22:06

    Birinci hedefi demokrasiyi yok etmek olan rejimleri özlemek, onları kurmak için çalışmak demokratik bir hak değildir.

    Yanıtla (1) (0)
  • Cenk Cemil / 18 Nisan 2023 11:36

    Öyle bir ülke olsa da olmasa da size hiç bir faydası olmaz, yok bunun ! Çünkü, bir insan nasipsizse NEUZUBİLLAH, ona hiç bir şey duyurulamaz !

    Yanıtla (3) (3)
  • Karar Okuru / 18 Nisan 2023 18:28

    Hz Muhammed Mustafa (sav) var, başkası bizi ilgilendirmez. Hasır üzerinde uyumuş, kuru ekmek yemiş, ardından kimseye miras bırakmamış.....

    Yanıtla (0) (0)
  • Tamer / 18 Nisan 2023 18:01

    Gönüller Allah'ın kudret elindedir Dilediğini dilediğine sevdirir. Sevdiğini, sevdiklerine sevdirir Şekavet ehli odur ki Allah'ın sevgili kullarına adavet eder. Kul kulun aynasıdır Gönül benzerine meyleder.

    Yanıtla (1) (2)
  • adem / 18 Nisan 2023 17:06

    islam ikliminin korunması için cumhur ittifakının desteklenmesi gerekir.baksanıza istanbul panorama 1453 de mehter marşını kaldırıp klasik müzik çalmaya başladılar sizlerin desteği ile Allah korusun iktidar olurlarsa kimbilir neler yapacaklar.kadir gecesi için yazdığınız dini içerikli bir yazıya bile tahammül edemeyen yorumlara lütfen iyi okuyun ve analiz edin sn.taşgetiren

    Yanıtla (5) (9)
  • Ali Rıza / 18 Nisan 2023 16:56

    Dini Helal (!) hamımdan öğrenin, yüce islam dinini kullananlara çok iyi bir örnek.

    Yanıtla (3) (0)
  • Karar Okuyucusu / 18 Nisan 2023 16:50

    Sayın yazar, Meclis'te beş yıl hiç konuşmamak, fikir üretmemek, memleket meselelerine dair bir görüş sunmamak, 9 kişiye sadece para, maaş, ve benzeri kolaylıklar sunmak, âdil mi? Meclis'te hiç bir şey yapmayan bu milletvekillerine, hatta parti başkanlarına ödenen paralar helal mi? Lütfen başka yazılarınızda bunlardan da bahsediniz. Selam ve saygıyla.

    Yanıtla (4) (0)
  • Karadeniz * / 18 Nisan 2023 05:19

    Akp zihniyetinin ülkemizde uyguladığı küresel politikalar sonunu müslümanlarda meydana gelen savrulmalarin ,erozyonun vebalini düşünen var mı?Bu ülkede yalan,faiz,mubah oldu,zina,soygun normal oldu,yolsuzluk,soygun kurumlasti,hazine mali pazara düştü.musluman imaji degisti,v.s.dusunen var mı?

    Yanıtla (10) (4)
  • Karadeniz☆ / 18 Nisan 2023 16:42

    Ya hu hocam! Bu ülkede müslümanım diyenler;bizim günah işleme özgürlüğümüz yok mu?çalışıyorlarsa çalsınlar,hırsız bizim hırsızımız,erdoğana dokunmak ibadet,ahireti kurtarmak için akp ye oy verin,erdoğan Allahın bütün sifatlarini üstünde taşıyor..demedi mi?dedi. Bu ülke de islam ikliminin coğrafya değiştirmesine sebep olan erdoğan ve akp yi en az oylarıyla bile destekleyenlerin başına bu vebal....

    Yanıtla (6) (3)
  • ÖZCAN ŞAHİN / 18 Nisan 2023 15:46

    Din dahil herşeyi SİYASETTE KULLANAN bu iktidar yolcu yeni bir İKTİDAR VE DEMOKRASİ GELECEK.

    Yanıtla (6) (2)
  • Karar Okuru / 18 Nisan 2023 15:29

    Sayın Devlet Bahçeli Kadir Gecesinin 17 Mayıs olduğunu ilan etti. Bahçeli bize bir ay daha oruç mu tutturmaya devam ettirecek.

    Yanıtla (5) (1)
  • Alp Demir / 18 Nisan 2023 15:28

    İslamı korumadan önceki işiniz, imanı korumak. Ortalık imansız müslüman kaynıyor !!!! Küffardan daha beteri münafıktır.!!

    Yanıtla (2) (2)
  • Denizci Alperen / 18 Nisan 2023 15:01

    Hayırlı Ramazanlar , Hayırlı Bayramlar

    Yanıtla (2) (0)
  • Okur / 18 Nisan 2023 14:37

    Bu yerle bir oluş Haham’lar ve papazlar nasıl olduysa ve azdıkça gelecekte nasıl olacaksa aynen öyle olacaktır unutmayınız ki peygamberler aslında din getirmedi mevcut çürümüş dinleri kaldırmakla görevlendirildi…

    Yanıtla (1) (2)
  • Okur / 18 Nisan 2023 14:34

    Sizin ve abuk subuk ata gelenekleriniz Arap pagan rituellerniz ve bu şekilde oluşturduğunuz yığılı müttesakkınuz koca bir çöptür meydana çıkardığı acı açlık mutsuzluk hırsızlık bencillik üretmsizlik aldı sattı cehaletinden öteye gitmeyen ticaret anlayışınız çürümüş ahlakınız cehaletiniz bizzat Allah’a ve insanlığa milletin mutluluk ve varlığına savaş açmıştır bunun getirdiği belalarla boğuşan millet bu hakikati anladığında yerle bir olacaksınız.

    Yanıtla (4) (0)
  • Okur / 18 Nisan 2023 14:31

    İslam diye Allah’a yani yüce yaratana kimine göre tanrı evrenin yaratıcı gücüne inanan saygılı sevgili insan yani binlerce yıldır hep hukuku kuralları insan hayvan ve çevre haklarını tanıyan mutmain insanlar topluluğu diye söylendi ancak bu gerçek hiç olmamıştı. Sadece bizim toplumun haline bakarsan ki dünyadaki en olumlusu diye tanınırdı sizden önce dünyada ondan bile eser kalmadı sayenzde.. ben artık islam ismine ve uydurduğunuz pagan Arap ritüellerine değil sadece başta söylenene inanıyorum..

    Yanıtla (2) (1)
  • Gercek / 18 Nisan 2023 13:44

    Cocuklar camiilere neden sevincle gidecekletki Kur’an kurslarinda bir defada birsey olmaz tramvasinimi yasasinlar buyuduklerinde helede gucu ele alinca kindar ve dindar mi olsun! Hocam gec bunlari eger insanda dogustan gelen VICDAN yoksa kendini nasil tarif ederse etsin bence INSAN degildir

    Yanıtla (4) (1)
  • Karar okuru / 18 Nisan 2023 13:31

    Senin dinin sana, benimki bana!!

    Yanıtla (2) (0)
  • Musta / 18 Nisan 2023 13:27

    Kur'anı Kerim Kadir Gecesi indirildi. Ancak birçok iman eden için Kur'an hala gökyüzünde ve soyut bir kitaptır, henüz yeryüzüne indiremediler, yani hayatına tatbik edemedi. Kuran onlar için, yeryüzü ile gökyüzü arasında duran bir kutsal. O kadar kutsal ki, uygulamaktan uzak. Mümin oldular ama Müslüman olamadılar. İman ettiler ama İslami yaşayamadılar.

    Yanıtla (3) (0)
  • Hafıza-i Beşer / 18 Nisan 2023 10:04

    AKP iktidara geldiğinde 18-19 yaşlarındaydım, bugün 40'ıma geldim. AKP bana şunu öğretti: İçinde gerçekten Allah korkusu taşıyan bir insan siyasi makamlara ve devlet yönetimine talip olamaz. Görev kendisine verilirse gayretle yapar, fakat peşinden koşmaz. Çünkü Allah’a vereceği hesap onu korkutur, uyku uyuyamaz. Bugün siyaset yapan ‘dindar kardeşlerimiz’ ya dindar görünerek toplumu kandırıyor, ki münafıkçadır, ya da vereceği hesabı küçümsüyor. Allah affedicidir, fakat kul hakkını ne yapacağız?

    Yanıtla (24) (0)
  • M.D.Edep. Edep. / 18 Nisan 2023 11:58

    Vallahi kardeşim azgın ve zorba liderlerini takip edenlerin durumunu da Kuran çok güzel açıklıyor.. Kuran apaçık ortada duruyor dileyen hidayet kaynağına tabi olur dileyen de sapar.. Sabah akşam antin kuntin iş çevirip te müslümanlık iddiasında bulunan pisliği ben mi düşüneceğim.. Bu tiplerin gerçeği örtüp hakikatı gizlemesi, toplumun bunu idrak edememesi ve inadına inadına peşlerinden gitmesi beni hayattan soğuttu..

    Yanıtla (9) (1)
  • dindar-kindar / 18 Nisan 2023 13:23

    çok doğru. dini bütün bir insanın,yönetmeyi , idare etmeyi , sistem kurmayı zinhar aklından geçirmemesi lazım. bir köşeye kıvrılıp kendisini ve neslini idare edecek yüksek liberal ahlak sahibi aydınlanmış başkanları beklemesi lazım.eskiden olduğu gibi. idare etmeyi düşünmek vabaldir. günahdır ucunda cehennem vardır. diyorsun öyle mi.? eskiden ilahi bile vardı nasıldı? hah!''derviş bağrı taş gerek,koyundan yavaş gerek''.işte o koyunlar yok şimdi.
    maalesef.

    Yanıtla (1) (2)
  • O aslan / 18 Nisan 2023 09:50

    Aziz günde yalan söylemeye gerek yok bunların yüzünden camiyi de bıraktım diyenleri okuyoruz da duyuyoruz da. Belki evinde ibadet ediyor ama bunlarla bir arada olmak istemiyor. Acı ama gerçek.

    Yanıtla (22) (3)
  • Müstefi / 18 Nisan 2023 11:01

    "Bunlar yüzünden camiyi bırakma" beynamaz özrü. Namazı bunlara kılıyor kendine mi? Demek ki deyimler boşuna oluşmuyor. Gavura kızıp oruç bozmak gibi. Adamın oruç tutası yok gavur bahane, aslında beynamaz özrü.

    Yanıtla (4) (14)
  • M.D.Edep. Edep. / 18 Nisan 2023 12:35

    O iş hiç öyle senin dediğin gibi değil hemşerim.. sana yalan borcumuz mu var.. Kardeşim her türlü değeri tükettiniz be.. Camileri de siyaset merkezi haline getirip kendi çıkar ve menfaatleriniz doğrultusunda toplumu güdülediniz.. Ulen çakal Cumadan cumaya camiye uğrayıp nostalji yapar gibi haftada bir Rabbini aklına getirip beni de eleştirme..

    Yanıtla (12) (1)
  • nostalji / 18 Nisan 2023 13:10

    güzel oluyor kirli çamaşırlar ortaya çıkıyor bu da bir gelişme. en azından liderlerin takke ile takiyye yapması,ömründe bir kere seçim arifesinde cumaya gitmesi,kekeleyerek yanlış yunluş yasin okuma gayretleri vs, en azından sizin olduğunuz hali mertçe anlatmanız değerlidir. keşke liderler de biraz omurgalı olsa sizin gibi.böyle devam güzel oluyor.

    Yanıtla (1) (1)
  • Cut / 18 Nisan 2023 09:40

    Siz Islam iklimini koruyadurun da IYI saatte olsunlar partisi Cinsel Egilimlerin önündeki engeller ile mücadele sözünu secim bildirgesinde vermiş durumda...AB muktesebatı ile uyumlu olmanın geregi olarak..Gözümüz aydın Uckuru kime veya neye çözdügümüze kimse karışamayacak artık yaka paça masaya döndurülen sayın Akşener sayesinde...Yaşasın medeniyet ,kahrolsun istibdat..Avrupa duysun seslerimizi soluklarimizı. Feyz den gönderir likeları istifleriz.

    Yanıtla (6) (22)
  • M.D.Edep. Edep. / 18 Nisan 2023 11:51

    Hemşerim 21 yılın sonunda toplumu getirdiğiniz noktayı anlatmışsın.. Çakal 21 yıl ne muhalefet oldu, ne de sizi engelleyen, bi de muhalefeti suçlaman yok mu.. Kardeşim sen hakikatı gizlemişsin.. İnsan biraz utanır ve sıkılır be..

    Yanıtla (16) (4)
  • Cut / 18 Nisan 2023 12:47

    2 defa Edep yazmakla edep olmuyor..Çakal filan demek edep mi edepsizlik mi... Meseleyi yanlıs yerden tutmuşsun..IYI parti cinsiyet üzerinden siyaseti uç noktaya vardirmıştir..Ama bu idlerin ućlari her cenahtan muhafazakar kesime uzanır. AKP icinde bile kiyasiya kavga var özellikle kadınlar ve erkekler arasinda. Batiya ,Avrupaya yaranacağız diye başımıza actıgımız isler bunlar.. 6284, ist. Sozleşmesi.,vs..simdilerde işin ucunun nereye vardiğıni anladıysak ne ala.

    Yanıtla (2) (17)
  • M.D.Edep. Edep. / 18 Nisan 2023 13:26

    6284' kim çıkardı hemşerim.. Yaparken de alkışlıyordun, iptal ederken de yine alkışlıyordun.. Batının ilmini, bilgisini, ilacını, motorunu, arabasını ve daha nice geliştirdiği şeyi kullanıyorsun, hatta ilk fırsatta gidip bu turizm kapsamında medeniyetini görüyorsun.. Senin ki de nankörlük olmuş Batıya yaranalım bel ki adalet ve liyakatından bize bulaşır.. Ya kardeşim sen ne var arap kültüründen, taliban kafasından ve ışıd zihniyetinden başka ne var getir biz de tabi olalım ya..

    Yanıtla (9) (1)
  • Abdullah / 18 Nisan 2023 14:39

    Sayın cut 6284 nolu kanunu muhalefet mi meclisten geçirdi.istanbul sözleşmesini muhalefet mi çıkardı. Tam yol tornistan .

    Yanıtla (9) (1)
  • Cut / 18 Nisan 2023 17:36

    Edep ve Abdullah 6284 ü cikarmanin suçu bu hukümette diyorsunuz..demek ki siz de benimsemiyorsunuz...O zaman muhalefete de birsey soyleyin..6284 un fersah fersah otesine gectiler...cok biliyorsunuz da şu cinsel yonelim nemenem birsey bi anlatın da dinleyelim hayrani oldugunuz batinin muktesebatinda ne var.. Size birsey soyleyeyim mi bi savundugunuz batı O Taliban in tirnagi bile olamaz...ikide bir de Taliban deyip durmayin bos degerlerinize karnımız tok.

    Yanıtla (0) (7)
  • M.D.Edep. Edep. / 18 Nisan 2023 18:48

    İnsanlıktan ve Kurandan zerre nasib almamış, aşağılık bir grubunu mu örnek alacağız hemşerim. Ya siz neden Kuranı anlayarak ve tefekkür ederek okumuyorsun.. Neden işin aslını ve hakikatine kör ve sağır kesilerek kıl tüy ve de milletin tercihleri ile uğraşıyorsun.. Dileyen sapar dileyen de hidayete yönelir.. Bırak başkasının ahlakını ve tercihini.. Senin doğrun ne; adalet ve liyakatı tesis etsene..

    Yanıtla (3) (0)
  • Cut / 18 Nisan 2023 21:41

    Sen niye ABD nin kullanıp kenara attığı zavallı müslüman toplulukları sanki islam ın tek örneği gibi diline dolayıp tam da batınin sana yaptırmak istedigi işe alet olarak islamı aşağılayip duruyorsun..Yani batının kendi pisliklerini örmek ıçin islamı düşuk gösterme çabasına alet oluyorsun.

    Yanıtla (0) (0)
  • Yavuz / 18 Nisan 2023 13:07

    izlemedin herhalde kimin neye uçkur çözdüğünü okşan sayesinde öğrendik, eleştirdiğiniz ne varsa başınızda

    Yanıtla (7) (0)
  • KARAR OKURU / 18 Nisan 2023 13:03

    saydığınız ramazan güzelliklerine katılmamak mümkün değil.
    bu güzelliklerin artması ile ilgili temennileriniz de hoş.
    okuyucunun anlamadığı bir şey var;madem öyle neden uğursuz
    umarsız tamamen sabotaj ruhuna bürünmüş muhalefet bileşenlerinin yangınlar çıkaracağı kesin olan nemrut ateşine odun taşıyorsunuz ahmet hoca,hem de bütün teşkilatınızla?
    işleye durduğunuz cürmü bir kadir gecesi bir teravih tasviri örter mi?ölümlüleri yanıltırsınız ancak iki yanınızdaki yazıcı katipleri
    ne yapacaksın.

    Yanıtla (0) (3)
  • tarih / 18 Nisan 2023 12:43

    "Keskin, çok keskin dini – siyasi açıklamalar yapıyoruz. " Bunu asıl sen yapıyorsun. Aşağıdaki yorumcularının üsluplarından belli. Müslümanları bir kaşık suda boğacaklar. Onları yönlendiren sensin.

    Yanıtla (2) (13)
  • MÜ'MİN / 18 Nisan 2023 12:38

    O maya bizde var hocam,dini hiçbir tezahür göremediklerimizde de var lakin dini tezahürleri gözümüzei, gözümüze sokanların yüzünden insanımız dindar görünenlere uzak duruyor, en cahilimizde bile o maya var,kendi haline bırakılsa ,yanlış insanların peşine takılsalar bile o mayayı görürüz.

    Yanıtla (5) (1)
  • kararla kararlı / 18 Nisan 2023 09:12

    Cami görmek bana siyaseti hatırlatıyor, artık dini ya da maneviyatı hissettirmiyor. Evde kıldığım 2 rekat namazın camide kıldığım,kılacağım namazlardan daha değerli olduğunu düşünüyorum. Devri iktidar değiştiğinde en büyük zorluğu gerçek anlamda Diyanet İşleri çekecektir. Diyanetin işlevi artık pek çok kesim için sadece Cenaze İşleri'dir.

    Yanıtla (13) (2)
  • M.D.Edep. Edep. / 18 Nisan 2023 12:26

    Aynen katılıyorum hissiyatına.. Son 5-6 yıldır hisettiğim duyguyu ifade etmişsin. Ya gitsem ne olacak diye düşünüyorum; gidenlere bakıyorum ne okuduğunu anlıyor ne de hayata dokunuyor, İmamın konuşmasına ve amellerine bakıyorum Kuranla bağdaştıramıyorum.. Kırılma noktası ise bende Muaviye zihniyetli kardeşlerimiz oldu.. Adım başı yapılan devasa ve bir çoğu lüzumsuz ve plansız camileri gördükçe Dırar mescidi aklıma gelir, yani biraz karmaşık duygular..

    Yanıtla (12) (1)
  • Osman Baharçiçek / 18 Nisan 2023 12:12

    Amin eyvallah. Ey insan! Düşün ve anla ki, kur'an, indiği geceyi bin aydan hayırlı kıldı.. Gereği gibi iman et ve gereği gibi tabi ol ki, Aynı kur'an senin de ömrünü bereketli (bin aydan hayırlı) kılsın. Aynı kur'an senin için de rahmet olsun. Allah'ım vahyine kulak verip, onu hayatımıza aktarmamızı nasip et...

    Yanıtla (2) (0)
  • HAYRETI MUCIP / 18 Nisan 2023 11:51

    Bütün bu anlatılan güzellikler ne yazık ki insanların hayatına , tutum ve davranışlarına veya topluma gerektigi gibi yansımıyor, beklenen olumlu etki oluşmuyor ! Biz ne yazık ki islamiyeti hep şekilde yaşıyor, bir türlü öze maledemiyor , icsellestiremiyoruz , belki de sorun burda başlıyor ! Toplumun bütününü içine alan siyasetteki hırçınlığın, seviyesizligin de tabii ki bunun üzerinde büyük rolü var !

    Yanıtla (6) (1)
  • okuyucu / 18 Nisan 2023 11:43

    Kemal SUNAL'ın Evet, eveet eveeet dediği gibi... Yada Ahmet KAYA'nın Söyle yağmur çamur Değmedi yüreğime Şimdi ben nerdeyim Sen nerde... durduğu yerden dolayı, çelik çomaktan bahsetmek... asıla girememek... bir tarafa dönüp bakamamak... yılların birikimini iç sesini susturmak, ne idüğü belirsiz bir yola heba etmek... ben anlayamıyorum... senin gibi biri durduğun noktadan ne konuşabilir ki... ve nasıl özgürlük ama...

    Yanıtla (0) (3)
  • karar okunur / 18 Nisan 2023 11:34

    Camiye, üniversiteye, kışlaya siyaseti sokmayacaksın. Iktidarın din odaklı seçim gündemi (kimin ne olduğuna onlar karar veriyor) insanların ruh sağlığını bozuyor. Mantığıyla yetiştirilen nesiller için „korktuğumuz başımıza geldi“ felaketi.

    Yanıtla (7) (1)
  • yıldızlar / 18 Nisan 2023 11:27

    islami iklimin yeniden doğması, içtihat kapısının yeniden açılması ile olur. Papağan kuşu içtihat kapısı açamaz. Boşuna beklemeyelim.

    Yanıtla (3) (2)
  • karar okuru / 18 Nisan 2023 11:25

    Türkiye'de din ile inanç arasında ki fark hiç konuşulmuyor yada bilerek kapatılıyor. bence, insanın manevi dünyasını. ruh dinginliğini yönetmede inanç önemli. din daha çok dünyayı yönetmek için. siyasetle iç içe.

    Yanıtla (0) (1)
  • UĞUR CANPOLAT / 18 Nisan 2023 10:17

    Sayın hocam doğru düzgün hiçbir eleştiri getiremediğiniz millet itifakı gelirse manevi coşhularımız artar tamamına erer.Kaftancıoğlu ile iftarlar ne güzel olur

    Yanıtla (12) (24)
  • uğur canpolaat cevaptır. / 18 Nisan 2023 11:18

    Sn. Kaftancıoğlu bir doktordur senin giremeyceğin bir fakülteden mezundur, o seninle acaba iftara katılır ve hatta senin masanda yemek yer mi ? Canan hanım bir hanım, bir başkasının eşi ,çocuğunun annesidir. Ona , karşı acaba, madem çok dindarsın birde ramazan ayındasın, biraz daha nazik olmak gerekmez mi ? Biraz empati yapsan, biri senin eşin hakkında gazete de böyle isimini vererek bir yorum yapsa, acaba nasıl olur? Hoşuna gider mi ?Bu senin yaptığın müslümanlık mı? olmuş oluyor?

    Yanıtla (12) (3)
  • Osman 58 / 18 Nisan 2023 17:24

    Canpolat'ı yazacağına pişman etmişsin

    Yanıtla (4) (0)
  • Osman / 18 Nisan 2023 11:21

    Uğur bey Kaftancıoğlu'nun da iftardan daha başka insani yönlerinden faydalanırız.Dürüstlük gibi.

    Yanıtla (8) (2)
  • Karar okuru / 18 Nisan 2023 11:16

    Bana arkadaşını söyle, sana kim olduğunu söyleyeyim diyor İslam peygamberi, sizin yanınızdakiler, peygambere hakaret karikatürlerini yayınlayan cumhuriyet gazetesi, İslama ağıs dolusu küfürler yapan, ahmet şık, barış atay, canan kaftancı ve bilimum chp, sayın yazar siz ancak kendinizi kandırırsınız, siz az önce saydıklarımsınız. övgü için bknz...tansuya mektuplar, e.özkök

    Yanıtla (4) (7)
  • Karar Okuru / 18 Nisan 2023 10:59

    Yazar "Keskin kriterler belirliyoruz" demiş. Ne için? "Kim müslüman, kim değil" in cevabını bulmak için. Keskin kriterler belirleyenlerin hemen hemen hepsi "Ben allahım" diyenlerdir. Bu ülkede yaşayan İslam cahili millet layıktır böyle diyenlere. Ama Müslüman Kürt ve Türk insanları layık değildir.

    Yanıtla (2) (0)
  • Takipci / 18 Nisan 2023 10:35

    Bu Fakir Ulkede 1100 odali Saray yapildi, Sarayin 13 ucagi var, Mersedeslerin sayisi bellisiz. Filistini hatirlayan yok, KUDUS yaniyor hocam...

    Yanıtla (7) (1)
  • Müjdat Bayar / 18 Nisan 2023 10:31

    Maalesef hikmet diliyle konuşmamak gençleri dini değerlerden uzaklaştırıyor. Millet İttifakına namaz kılan milyonlarca insan, Cumhur İttifakına da namaz kılan milyonlarca insan var. Ne olacak şimdi? Allah korkusu olan hiçbir mümin, kendini cenneti garantilemiş görüp başkalarını dalalet suçlayamaz; titrer, ödü kopar. Şu mübarek Ramazan günü bunları yazmak bana acı veriyor. Diğer İttifaktan diye kıytırık siyaset için kardeşimi mi kırayım; teravihe beraber saf tutmayayım mi? Yazıktır, ayıptır,

    Yanıtla (1) (0)
  • Hafıza-i Beşer / 18 Nisan 2023 10:11

    Mehmet Akif Ersoy’dan gelsin: Müslümanlık nerde! Bizden geçmiş insanlık bile... Âlem aldatmaksa maksad, aldanan yok, nâfile! Kaç hakîkî müslüman gördümse, hep makberdedir; Müslümanlık, bilmem amma, gâlibâ göklerdedir! . . .

    Yanıtla (11) (0)
  • Kul / 18 Nisan 2023 09:51

    Bu cennet vatanda gönülleri dağlamışın ocaklar sönmüş yuvalar yıkılmış ,aileler tarumar olmuş ,ahlak vejiffet yerlerde, gençlik eyyamcı yetişkin akşamcı olmuş ,evlatlar söz dinlemez asileşmiş camiler propaganda yeri olmuş ,siz dindarlığı artırmaktan söz ediyorsunuz ,bırakın bu nezaketi Hak hukuk ve adalet ,kardeşlik ,dostluk insan hakları karnemiz nasıl düzelecek ona kafa yoralım ,şuanda k Kore İran ve Rusya'ya boy ölçüşüyoruz ,,

    Yanıtla (6) (1)
  • Hamdi Denizci / 18 Nisan 2023 09:37

    Bir yandan, dini siyasete alet ettikleri için politikacılara kızıyorsunuz... Öte yandan, içinde din geçmeyen yazı yazamıyorsunuz. Bu ne yaman çelişki?

    Yanıtla (3) (7)
  • adsız / 18 Nisan 2023 09:36

    tebrik ederim. çok güzel ve isabetli bir yazı

    Yanıtla (2) (2)
  • Nuri / 18 Nisan 2023 09:34

    Ne diyo zamanin itibarli hocasi en buyuk amel cehaoe dusmanlik asagida ne diyor trol sevgili ahmet abiimize beddualar yakinmalar sizin hic guzel sozlu olaniniz kalmadimi hayatimda chp ye oy vermedim ama bu zihniyet islami bile bitirir bu ulkede o yuzden tereddutsuz k.k

    Yanıtla (7) (1)
  • Hocacık / 18 Nisan 2023 09:31

    Marmara ilahiyat'ta geçen bir hoca teravih öncesi vaaz'da bir Ak parti'ye oy verin demediği kaldı,sonra ki günlerde de birinin rahatsız olduğu söyledi ve kendisi gidin cimer'e vs şikayet edin diye yol gösterdi. Kimi kime şikayet edeceksiniz...neden bu kadar politizeler acaba..

    Yanıtla (8) (1)
  • kartal / 18 Nisan 2023 09:26

    bu kırlangıç ne menem mahluk dili bozuk adamın dinide bozuk olur.

    Yanıtla (7) (0)
  • halk adamı / 18 Nisan 2023 09:25

    Ahmet abi yazınızda "bir kişinin dolmuşa binerken besmele çekmesini" önemsemek lazım diyorsunuz haklısınız kesinlikle... Peki siz böyle düşünüyorken "cuma namazına dahi gitmeyen bir kılıçdaroğlu"nu kaleminiz önemsiyorken, diğer tarafta namazında niyazında Tayyip Erdoğan'ı öteliyorsanız kendinizle ve kaleminizle çelişmiyor musunuz?

    Yanıtla (6) (15)
  • Mr / 18 Nisan 2023 09:18

    İslam iklimini korumak kulların haddi ve harcı değil , dini korumak, yüceltmek veya sonlandırmak yaradana aittir. Hiç kaygıya üzüntüye kapılmayın tarih boyunca yoldan çıkan devletlerde, yöneticilerde yok oldu. Osmanlı padişahı, İran şahı sürgünde öldü.

    Yanıtla (6) (0)
  • M.D.Edep. Edep. / 18 Nisan 2023 09:15

    ''Malum 33 rekatlık bir namazdır, yatsı, teravih ve vitir… Süre olarak uzundur. Bunu imamların güzel Kur’an okuyuşu, müezzinlerin tatlı ilahileri, kasideleri huzurla ifa edebilmeyi mümkün kılar.'' Böyle namaz olmaz, 33 rekatlık namaz düzgün kılarsan 1, 1,5 saat sürer.. He bu arada yalap şalap Kıraat etmeden dil ucuyla kılarsan da 20,25 dk., kardeşim namazda ne okuduğunu bilmek ve bildiğini de idrak etmek mecburiyetindesin.. Bazı ilahiler var adamı dinden çıkarır demedi deme...

    Yanıtla (7) (0)
  • RAMAZAN / 18 Nisan 2023 08:14

    Geçen bir Sokak ropörtajında bir kadın ''Allah'tan sonra Tayyip Erdoğanı'' seviyorum diyordu. Peygamber Efendimizin makamını bile esgeçip kendisini yöneten birine sevgisini belirtirken Allah sevgisi ile aynı cümle içinde kullanıp bu kutsallığı ona verecek kadar dine kim zarar verebilir.. Toplum bir tık daha cahil olsaydı acaba son Peygamber inancını değiştirip Mehdi'yi bekliyoruz diyen şarlatanların yolunda gerçekten bir beklenti içine mi girecekti..??

    Yanıtla (5) (1)
  • Akify / 18 Nisan 2023 08:06

    "Kırlangıç" rumuzlu kişi tam da taşgetiren hocanın yazısında bahsettiği kişilerden, birebir aynısı iste.

    Yanıtla (6) (0)
  • Duman / 18 Nisan 2023 07:25

    Kırlangıç, kuşu Dostluğun şevfkatin simgesi olarak bilinir, Sayın Ahmet hocam çok güzel bir yazı içinde yaşadığımız Dini inançlarımız olan Ramazanı Şerifi içindeki ibadetimize anlatmış ve yorumunda çok haklı hepimiz yaşıyoruz ve görüyoruz , ( kırlangıç) rumuzu ile yorum yapan kardeşim yorumun hiç hoş olmamış.

    Yanıtla (7) (0)
  • bestami / 18 Nisan 2023 06:55

    merhum özalda teyzelerle dirsek teması kurardı fakat annelik üzerinden ve yarınlara miras duygusunu yaralamamayı gözeterek yani sizleri bilirim yarınlara miras evlat (gençlik) büyütürsünüz mesajını buluşmaya çevirirdi şimdi ise yav bu dünya fani evlat mevlat ne faydası var zaten şimdikiler z kuşağı eyyy teyzem artık saçını süpürge ettirmeyecez gibi çok soyut kısa devre teyze algısı mı köpürtülüyor diye sormadan edemiyorum

    Yanıtla (0) (0)
  • Ali / 18 Nisan 2023 06:47

    İslami ideoloji olarak kullanıp itibar kaybettiren siyasal islamcilar sonunda duyaliklari ile ahiretlerini değiştirdiler. Hayırlı olsun.

    Yanıtla (5) (0)
  • Okur / 18 Nisan 2023 06:24

    Muhteşem yazı

    Yanıtla (0) (0)
  • Ersan çebi / 18 Nisan 2023 06:16

    Sayın Taşgetiren, İslam iklimi gerçekten bozuldu. Ama bunun müsebbibi Akparti destekçileri mi? Sifoncu Fazıl Say, Emre Kongar, Ayşegül Arslan, Fatih Altaylı, Fatih portakal ve benzeri onlarca belki yüzlerce dindar Müslüman düşmanı CHP'li ile sadece benlik davasından dolayı bir olup Erdoğanın şahsı üzerinden devlet düşmanlığına varan Akif Beki, Yusuf Ziya Cömert tarzı siyaset yapan sizin bu durumda hiç mi payınız yok. Karar gazetesi dindarlar nazarında tam bir nefret objesi oldu. Farkında mısınız

    Yanıtla (1) (10)
  • Karaçorlu / 18 Nisan 2023 06:09

    Siyaset için toplumu gerdiler. Hocalar sorumluluğun idrakinde olmalı. Toplum çok politize olmuştur. Dini anlatanlar toparlayıcı olmalı, siyasetçilere rağmen...

    Yanıtla (7) (0)
  • Hakikat Avcısı / 18 Nisan 2023 05:59

    Dini gelenekten gelen bir insan olarak ve siyaseten mutaassıp olmayan biri olarak söylüyorum: karar gazetesinin din anlayışı müslümanlığa büyük bir darbe vuruyor. Bir yetişkin olarak kendim korkuyorum çocuklarımı asla yaklaştırmam.

    Yanıtla (2) (5)
  • H.bular / 18 Nisan 2023 05:15

    ...."Dün gece “Leyle-i Kadr”i idrak ettik"... Derken bir önceki gün mü demek istediniz. Yoksa yine bir gün geç mi tutuk ramazanı?

    Yanıtla (0) (0)
  • Okur / 18 Nisan 2023 04:49

    Mübarek ayda iftar saatlerinde hele hele Kadir gecesi yayınlanan mevlid ve dua esnasında bazı tv.lerde ekranda siyaset,seçim propagandası yapılıyor alt yazılarla,el insaf diyor ve kınıyorum. Bu kadar da olmaz artık.

    Yanıtla (8) (2)
  • hüseyin adıyaman / 18 Nisan 2023 04:46

    sevgili hocam bu hassasiyetlerin ne kadar da unutulduğu bir dönemi yaşıyoruz.allah ayıklık versin inşaalah bu mübarek gece hürmetine ne diyelim.

    Yanıtla (9) (0)
  • TB / 18 Nisan 2023 03:57

    Verilen zarar çok büyük Ahmet Bey. Eski Kadir gecelerinin yakınından bile geçemeyiz. Her geçen yıl coşku azalıyor. Bu vesileyle Kadir gecemiz mübarek olsun…

    Yanıtla (20) (0)
  • Mustafa Gürbıyık / 18 Nisan 2023 03:24

    Bu manevi iklimi,dini siyasete alet edenler bozuyor maalesef ki..Dindar kisvesi altında yapılan yanlışların faturası islama kesiliyor..Zaten,Allah Rızasını kaybetmiş cemaatler..tarikatlar..din görevliler bu iklimin bozucularından..Örnek müslüman kimliği az kaldı..Sanıyorlar ki islama hizmet ediyoruz.!Ya bi bırakın bu Allah'ı,Allah ile kandırma kurnazlıklarını..At terli,yemiyor..Din gününde çok pişman olacaksınız ama,kim dinler..Dünya tatlı..Acıyorum bu din tüccarlarına..Vay ateşteki hallerine..

    Yanıtla (19) (1)
  • İnsan olmak / 18 Nisan 2023 03:09

    Bu coğrafyada islam ve muhafazakarlık bakara makara diyenlerin, gökçeklerin vs anlayışın eline geçmiş, yansımalarıda vakıf tarikat her alanda ağır ve gözle görülür şekilde. Ve sorumluları bu yıkıma gram ses etmeyen “ her şey iktidar için mübah” diyen güruhlar ve yönetenler.

    Yanıtla (10) (0)
  • okur / 18 Nisan 2023 02:51

    iklimi gorduk ulkemizde, benzer iranda var, daha kotusu suudi arabistanda, dah kotusu afganistanda. pakistanda yasamak istermisiniz? yoksa isid vs. kol gezdigi suriye verelim dune kadar kadin pazari kuran kafa kesen, ya da ... sonsuz kotu ornekler gormus biri olarak bu iklimi ogrendik. bir guzel orneklik yok.

    Yanıtla (6) (5)
  • yorgun / 18 Nisan 2023 02:20

    "İslam ikliminin korunması" ne güzel, korunmasının gerekmesi, gerekmesinin bilincinde olunması, ne güzel, ne güzel, Allah razı olsun, şahsım adına buna uymaya daha çok özen göstereceğim inşallah.

    Yanıtla (3) (0)
  • Baki... / 18 Nisan 2023 02:03

    Allah razı olsun hocam. İster siyaset, ister meslek yahut bireysel veya toplumsal iş ve ilişkilerimizde İslami kurallara riayet etmeliyiz,aşırılıktan kaçınmalıyız.

    Yanıtla (1) (1)
  • smntrsc / 18 Nisan 2023 01:24

    “ Düşünüyorum da, bunlar, gerçekten mahşer sorumluluğunu dikkate alarak yaptığımız işler mi, diye sormaktan kendimi alamıyorum.” uzun bir zaman sonra mahşer sorumluluğunu hatırlamak, önemli bir gelişme!

    Yanıtla (3) (0)
  • Unutma / 18 Nisan 2023 00:59

    Allah razı olsun hocam

    Yanıtla (1) (1)
  • Hasan* / 18 Nisan 2023 00:54

    Diyanet İşleri Başkanlığı parti başkanlığı gibi olursa,camii avluları siyaset meydanına dönerse,camide içki içilmedi ben din adamıyım Allah'tan korkarım yalan söyleyemem diyen imama en çirkin iftiralar atılırsa ,herhalde Ahlaksız dindarlık gündemde kalacak.

    Yanıtla (24) (2)
  • Mehmedim / 18 Nisan 2023 00:51

    Allah razı olsun çok güzel bir yazı olmuş. Geceniz mübarek olsun

    Yanıtla (11) (2)
  • Ahmet Demir / 18 Nisan 2023 00:35

    Duygularıma tercüman olmuşsunuz. Harfi harfine altına imza atarım. Allah sizden razı olsun.

    Yanıtla (5) (3)
  • Karar Okuru / 18 Nisan 2023 00:33

    Yüce Dinimizin en büyük düşmanı Siyasal Dincilik diye düşünüyorum Muhterem Hocam. Rabbim bizleri siyasal dincilikten korusun inşallah.

    Yanıtla (14) (1)
  • karar okuru / 18 Nisan 2023 00:19

    Herkes aynı ama sorduklarınızdan ayrı ürküyorum korkuyorum. Ve güvenmiyorum.

    Yanıtla (6) (0)
  • Ali Demir / 18 Nisan 2023 04:56

    Mübarek gün beddua. Ahmet beyin yazdığı yanlış mı? Onu söyle. Eğer yazıdaki kaygıyı duymuyorsan yanlışlık sende olmasın?

    Yanıtla (10) (1)
  • halk adamı / 18 Nisan 2023 11:15

    Sayın Ali Demir, elbetteki kelamında yanlışlık yok fakat Ahmet Bey için de "bune perhiz bune lahana turşusu" deyimi yakışıyor. "Dolmuşa besmeleyle binen insanı önemseyin" derken namaz bile kılmayan kılıçdaroğlunu yazılarında güzelleştirip, namazında niyazında Tayyip Erdoğan'a karşı hunharca eleştiri yapıyorsa Ahmet bey o zaman işte insanlar hükmünde ahmet beyin yazısının hiçbir önemi yok!

    Yanıtla (2) (5)
  • kırlangıç a... / 18 Nisan 2023 05:04

    İyilik güzellik azalmasın çoğalsın, eksilmesin artsın türünden yazıya ve bunu kaleme almış yazara atfen, böylesi üstte duruyor süsü verilmiş âmâ çukurun dibinden seslenişli bir yorum ! Hemde böyle bir gecede..

    Yanıtla (7) (2)
  • Kazım Çetin / 18 Nisan 2023 05:08

    Tayyip Erdoğan'ı eleştirmek dinden çıkmak anlamına geliyor? Böyle diye diye camilerden müminleri uzaklaştırıyorsunuz. Gençleri dinden uzaklaştırıyorsunuz. Yapmayın, etmeyin.

    Yanıtla (16) (1)
  • Ahmet Zengin / 18 Nisan 2023 05:15

    Kırlangıç kadar aklın ve vicdanın olsa bu yorumu yazmazdın. Mübarek Kadir gecesinde dua etmek varken beddua yağdıran senin gibi dindar olmaktan Allaha sığınırım. Makaleyi bir daha oku,tekrar oku belki bir kelime anlarsın. Siyaset ve taassup imandan ve ahlaktan önce ve üstün değildir.

    Yanıtla (16) (1)
  • Misafir / 18 Nisan 2023 05:16

    Sayın yazar hepimiz için dua ediyor, iyilikler,güzellikler istiyor, siz ise ona beddua ediyorsunuz. Utanmalısıniz.

    Yanıtla (11) (0)
  • H.bular / 18 Nisan 2023 05:26

    Müslüman yavaş ol.Şu mübarek günde "hidayet dile" ama ne beddu. Biz halife yada sultan seçmiyoruz. "Adil yönetici"arıyoruz.Kimin adil olduğunu ancak deneyerek görürüz. Adam .."bu konularda karnemiz kırık"..diyor.Herkes ile helaleseceğiz diyor.Bu adam parti için büyuk nimet.Dönüştüruyor partiyi.Dine saygısiz sol bir cenahtan Ortaya getiriyor.Denemeden "adil bir yönetici olup olmadığını bilemeyiz.

    Yanıtla (6) (1)
  • M.D.Edep. Edep. / 18 Nisan 2023 12:13

    Değerli kardeşim bu şahıs için müslüman ifadesini kullanmak çok yanlış olmuş, şahsın savunduğu ilke ve değerlere bak, konuşmasındaki edep ve hayaya bak, savunduğu zihniyetteki yöneticilere ve avenesine bak !!! Bu şahsı müslüman olarak nitelemek dile zarardır.. Müslümanlık sıfatını verir Allah niteler, Kuranda bu nitelikler çok açık ve net bir şekilde belirtilmiştir.

    Yanıtla (3) (0)
  • Ahmet Zengin / 18 Nisan 2023 05:51

    İnsanların hepsinin değilse bile on milyonlarca insanın islamdan soğumasının sebebi Erdoğana bir kelimen yok mu ? Toplumu bizden olan - bizden olmayan diye bölen ve kendinden olmayan, kendince islama karşı gördüklerine her türlü haksızlığı ve kötülüğü yapan kişi islama ve peygamber ahlakına ihanet etmiştir. Hani iman kurtarma ideali hani kalpleri kazanma, hani ilayı kelimetulkah....

    Yanıtla (13) (2)
  • SO / 18 Nisan 2023 06:15

    Kırlangıç mısınız yoksa zebani mi? Lütfen biraz daha ihtiyatlı dil kullanalım. Allah'tan korkanın Allah adına ahkam kesmesi doğru olmaz sanırım.

    Yanıtla (6) (0)
  • Muhriç / 18 Nisan 2023 06:23

    Ebû Hureyre -radıyallahu anh-'dan rivayet edildiğine göre, Rasûlullah -sallallahu aleyhi ve sellem- şöyle buyurmuştur: "Nefsim elimde olana yemin olsun ki siz, iman etmedikçe cennete giremezsiniz; birbirinizi sevmedikçe de iman etmiş olamazsınız." Kardeş; ne yazdığına dikkat et. Tarafgirliğin imanının önüne geçmesin. Hem, belki yanılan sensindir. Bir nefis muhasebesi yap derim.

    Yanıtla (9) (0)
  • Ramiz / 18 Nisan 2023 08:02

    Sn yorumcu bu yazıdan bu yoruma nasıl ulaştın hayret doğrusu. Bu kadar fanatik olma insanların yanlışlarının söylenmesinin sizce sakıncası nedir. Her alanda güzel dinimizi kullanıp, dinden soğuttumuz kişiler içinde bir vebal varmı sizce. Peygamberimize Rabbim sen onlara kaba davransa idin eşrafından dağılıp giderlerdi diye buyurmuyormu. Bizim yüzümüzden bir kişi daha dinden uzaklaşsa bunun mahşerdeki durumu nedir. Bu gün mevcut iktidar fetö ortaklığı ile muhafakar kesimi paramparça ettiler.

    Yanıtla (13) (0)
  • Hocacık / 18 Nisan 2023 09:37

    Kılıçdaroğlu hangi icraatı yaptı hangi sorumluluğu var,yetkisi mi var...Önce kalp gözünüzü açın,kuran'a hadise bakın...Hz Ömer " insanların namazına değil,alışverişine bakın" diyor.

    Yanıtla (8) (0)
  • kırlangıca cevaptır,. / 18 Nisan 2023 11:24

    Çok haklısın kırlangıç .Kılıçtaroğlunun 6 uçağı var ve katara maça 4 uçak ile gidiyor. Çocukları rapor aldı askere de gitmedi. Birde çocukları vakıfların başına geçmiş, New Yorkta gökdelen inşa ediyor. Damadı da Kürt petrolünü ıraktan çalmış ve satmıştır. SSK dan çalışırken de bir para aparmıştır. Allah kimseyi Kılıçtaroğlu ile haşretmesin.Amin.

    Yanıtla (5) (1)
  • Birisi / 18 Nisan 2023 20:05

    Kendine yakışanı, yazara yakıştırmaya çalışma ! Edepli olalım.

    Yanıtla (5) (1)
  • Misal / 18 Nisan 2023 22:00

    Mübarek Ramazan geldi, geçti sayılır. Hiç mi nasiplenmediniz. Oruç hiç mi etki etmedi? Biat etmeyeni hain, ş.... İlan etmek nasıl bir mantık dünyası? Tek doğru sizinki sanki, nasıl bu kadar eminsiniz! Umarım yazdıklarınızı biraz düşünür hakka girdiğinizi idrak edersiniz.. "Üslub-u beyan, ayniyle insan" demiş atalarımız......

    Yanıtla (0) (0)
  • H.Bulat / 18 Nisan 2023 22:25

    AKP nin kayipettigini gördükce şiretleşiyorlar..21 yilın hesabini vermek kolay olmayacak. "Yolcudur Abbas ,bağlasan durmaz"

    Yanıtla (1) (0)