Evet, bir beka sorunumuz var

Önce küçük bir hatırlatmayla başlayalım.

Çünkü dün bir kez daha görüldü ki bazılarının hafızası siyaseten sık sık kısa devre yapıyor.

2009 yılına gidelim. AK Parti hükümetinin Demokratik Açılım’ı başlattığı zamanlara...

Kamuoyunun ünlülerin katıldığı kahvaltılar, Kürtçe televizyon gördüğü sahnenin perde arkasında 2005’den itibaren PKK ile yürütülen görüşmeler vardı. Bu görüşmeler kapsamında 2009 yılında bir grup PKK’lı Habur sınırından Türkiye’ye giriş yapmış, sınırda kurulmuş bir mahkemede ifade verdikten sonra serbest kalmışlar yani meşhur Habur Olayı yaşanmıştı.

(Ne tuhaftır, Habur’da sınırda hükümetin emriyle PKK’lıları sorgulayan başsavcı, geçenlerde terör örgütü (FETÖ) üyeliğinden 6 yıl hapis cezası aldı.)

PKK’lılar anlaşma gereği serbest bırakıldıktan sonra ilçe ilçe gezip, törenlerle karşılandılar. Barış ve çözüm için cesur ve iyi niyetli bir girişimi o görüntüler baltaladı.

Başta CHP ve MHP olmak üzere muhalefet partileri, medya hükümete ateş püskürüyor, terör yandaşlığı, ihanet lafları havalarda uçuşuyordu.

İşte o günlerden sonra peş peşe şehit cenazelerinde AK Partili bakanlar, içinde “açılım” geçen sloganlarla protesto edilmeye başlandı. Bir süre sonra protestolar fiziki saldırılara dönüştü.

En kötüsü 2010 yılında yaşandı. Kayseri’de bir şehit cenazesine katılan dönemin Enerji Bakanı Taner Yıldız’a yaklaşan bir kişi "Bu Türk milletinin yumruğu. Al sana açılım" dedikten sonra bakanın yüzüne yumruk attı.

Aynı yıl Adana’daki bir başka şehit cenazesinde ise elinde MHP bayrağı olan bir kişi Başbakan Erdoğan’ın çelengini parçaladı.

2012 yılında Samsun’daki cenazede bozkurt işaretleri yapan öfkeli bir grup, bakan Suat Kılıç’ın yolunu kesti, arabasını durdukları AK Partili belediye başkanına ise yumrukla saldırdı.

Yine 2012 yılında Antep’teki bir şehit cenazesinde “Açılım yaptınız işte” diye laf atmalarla başlayan, hakaretlerle süren saldırı girişiminden üç bakan (Beşir Atalay- Hüseyin Çelik- İdris Naim Şahin) otobüsle alandan kaçırılarak kurtarılmıştı.

2013 yılında bu kez “çözüm süreci” adı altında İmralı ve Kandil’le görüşmeler başladı. Sayıları azalsa da yine şehitler gelmeye devam ediyordu. Sokak ortasında, alışveriş yaparken, eşinin yanında subaylar öldürülüyor, cenazelerinde yine hükümete ve bu kez çözüm sürecine tepkiler yükseliyordu. Aynı tepkilerden gittikleri illerde Akil İnsanlar da nasiplerini aldılar.

Beş yıl sonra dün bir şehit cenazesinde hedef bu kez CHP Lideri Kemal Kılıçdaroğlu oldu.

Ankara Çubuk’ta katıldığı şehit cenazesinde saldırıya uğrayan Kılıçdaroğlu, linçten kurtulmak için sığındığı evden ancak bir buçuk saat sonra zırhlı bir araçla çıkarılabildi.

Devletin başkentinde ana muhalefet liderinin sığındığı evi basmak isteyen linçi kalabalığı dağıtmak işi ise eline megafon alıp “Mesajınızı alındı” diye güruhu teskin etmeye çalışan Savunma Bakanı’na kaldı.

Ciddi bir devlet için utanç verici bir gündü.

Peki neydi Çubuklu köylüleri, köylerine kadar gelip şehit cenazesine katılmış 70 yaşındaki Kılıçdaroğlu’na saldırtan?

Emrindeki devlet görevlilerini, seçtiği HDP’li milletvekillerini İmralı ve Kandil’e görüşmeye mi göndermişti? Dolmabahçe Sarayı’nda bakanlarının önünde Öcalan’ın mektubu mu okunmuştu?

Hayır, yerel seçimlerde HDP büyükşehirlerde aday çıkarmayarak CHP adaylarına destek vermişti.

Ama hafızası kısa devre yapmış siyasetçiler ve medya, çözüm sürecinde kendi yaptıklarını, söylediklerini, kendilerine yapılanları ve söylenenleri unutup aylardır ülkede her üç kişiden birinin oyunu almış ana muhalefet liderini “PKK ve FETÖ’den talimat alan Zillet, İllet İttifakı” olarak resmediyor, ona neredeyse düşman kuvvetlerin içimize sızmış işbirlikçi ajanı muamelesi yapıyor.

Sadece ona da değil.

Dün devletin imkanlarıyla İmralı ve Kandil arasında mekik dokurken Demirtaş için “Demirtaş’tan bahsediyorum. Kılıçdaroğlu’nun dolduramadığı muhalefet boşluğunu o doldurdu. Bravo Selahattin bey, tebrikler. Kişisel olarak da yıldızı her geçen gün parlıyor” diye yazanlar, bugün hapisteki Demirtaş hakkında Ekrem İmamoğlu’nun söylediği “Siyasette aktifken çizdiği çizgiyi beğeniyordum” sözünden hareketle onun gülen bir fotoğrafını dört şehidin fotoğrafının yanına koyup “Mutlu musun Ekrem” manşetleri atabiliyor.

Ama herhalde bu toplu hafıza kaybından kaynaklı çelişkiler karşısında kendini en rahat hisseden kişi MHP lideri Devlet Bahçeli.

O dün hükümet çözüm süreci için adımlar atarken AK Parti’yi PKK ile işbirliği içinde olmakla suçluyordu, bugün de CHP’yi yerel seçimlerdeki HDP’yle ittifak için PKK’yla işbirliği ile suçluyor.

Ama dün kendi sınırlarını da aştı.

2010’da Ahmet Türk’e yumruk atılınca hükümetin kutuplaştırıcı siyasetini eleştirmiş MHP Lideri, Kılıçdaroğlu’na yönelik linç girişimi için “O adama yumruk attıracak kadar ne yaptın sen Kılıçdaroğlu” diye bile sordu.

Daha dikkat çekici olanı, her ne kadar bakanlar, siyasetçiler düzeyinde AK Partililer bu saldırıyı kınasalar da, sosyal medyada görünür olan AK Parti tabanı saldırıya Bahçeli gibi tepki verdi.

Hatta iktidara yakın gazetelerde köşe yazarlığı yapan, televizyonlarda programlara çıkan, think tanklerinde uzmanlık yapan bilindik isimler, ana muhalefet liderine yönelik linç girişimini, ayıp olmasın diye kınamaya bile gerek görmeden, mazur hatta meşru gösteren yorumlar yaptılar.

Yıllardır medya ve siyaset eliyle, sürekli teyakkuz halinde tutulan, ülkenin bekasının tehlikede olduğuna ikna edilmiş, her türlü eleştiriye algı operasyonu, muhalefete düşman gözüyle bakan büyük bir kitle oluşturuldu ama bu kitleyi AK Parti’nin resmi, meşru söylemi bile artık kesmiyor.

15 Temmuz travmasıyla, her an yeniden sokağa çıkmaya hazır bekleyen, hatta sık sık “bu kez hazırlıklı çıkacağız” vurguları yapan, artık siyaseti partiler arası demokratik bir yarış değil, bir kurtuluş savaşı, vatan savunması, iç ve dış güçlere karşı kutsal bir mücadele olarak gören bu kitlenin duygularına en iyi hitap eden lider Bahçeli.

Cumhurbaşkanlığı seçiminden sonra son yerel seçimler de MHP’nin AK Parti tabanı için meşru bir alternatif haline geldiğini gösterdi.

Parti tabanları ittifakta birleşirken söylem üstünlüğü de daha milliyetçi, güvenlikçi, sert, tavizsiz MHP’ye geçti. Siyaseti bir kere bekamız için yeni istiklal harbine çevirdikten, tabanını buna ikna ettikten sonra artık geriye dönmek o kadar kolay değil.

Bir merkez parti olarak AK Parti’nin buradan her geriye dönüş, normalleşme çabası, Bahçeli için üzerinde siyaset yapıp, tabana mesaj verilecek bir fırsat olacak.

Nitekim sözlerinin AK Parti tabanında da yankılandığına güvenen Bahçeli, dün partisinin seçim değerlendirme toplantısında Cumhurbaşkanı’nın “Türkiye ittifakı” sözünden bile rahatsızlığını bildirip, ittifaklarının sadece AK Parti ile ve Cumhur İttifakı olduğunu belirtti.

Yine AK Parti sözcüleri İstanbul seçim sonuçlarını iptal için yaptıklarını hukuk içinde açıklamaya çalışırken, Bahçeli dün gayet rahat biçimde İstanbul’un CHP’li belediyeye bırakılmasının bir beka sorunu olduğunu söyledi, “Türkiye düşmanlarına vatan köşesi veremeyiz” diyebildi, seçimlere giren Damat Ferit benzetmeleriyle sandıktan çıkan her sonucu tanımayacakları mesajını verdi

Dünyada milliyetçilerin çok birleştirici olduğu söylenemez. Ama milliyetçiliğini yaptığı toplumun yarısından nefretle ve düşman kuvvet gibi bahseden bir milliyetçiliğin, “Türkiye ittifakı” sözünden bile rahatsız olan bir Türk milliyetçiliğinin herhalde örneği azdır.

Siyasette şiddeti meşru gören, beka için sandığı, demokrasiyi harcamaya hazır böyle bir dilin ülkenin yarısının oyunu almış büyük bir kitle partisinin tabanında ve medyasında egemen olmaya başlaması tehlikelidir.

Terör örgütlerinin, dış güçlerin, üst akılların asla başaramayacağını, toplumu kutuplaştıran, ana muhalefet liderini düşman kuvvetlerin komutanı gibi gören, demokrasiye, hukuka söz konusu vatansa teferruat gözüyle bakan teyakkuz halindeki yerli ve millik başarabilir.

Yani meraklıları için, dün Ankara’da bir örneğini gördüğümüz olay ve ona gösterilen tepkiler, evet gerçekten de bir beka sorunudur...

YORUMLAR (122)
YORUM YAZ
İÇERİK VE ONAY KURALLARI: KARAR Gazetesi yorum sütunları ifade hürriyetinin kullanımı için vardır. Sayfalarımız, temel insan haklarına, hukuka, inanca ve farklı fikirlere saygı temelinde ve demokratik değerler çerçevesinde yazılan yorumlara açıktır. Yorumların içerik ve imla kalitesi gazete kadar okurların da sorumluluğundadır. Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır. Özensizce belirlenmiş kullanıcı adlarıyla gönderilen veya haber ve yazının bağlamının dışında yazılan yorumlar da içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır.
122 Yorum
  • KARAR OKURU / 23.04.2019 20:14

    70 yaşında meselesi..vs vs.. çok komiksiniz ya..bir gün de kendi tarihinizi yazın da görelim önceki olaylarda nasılmış görüşleriniz. Sıktınız artık..bundan sonra sizi okuyarak vaktimi harcamayı düşünmüyorum.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 23.04.2019 10:00

    Cumhurbaşkanı karşısındakilerin samimi olmadıklarını gördü, süreci unuttu. Devlet Bahçeli de bu sebeple CB'nin yanında. CB'nin bıraktığı boşluğu, konu CB olduğu için muhalifler doldurdu. (Onlar için fark etmez çünkü konu CB) Bütün olan biten budur.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 23.04.2019 08:55

    Hafıza gerçekten önemli. Mesela Gezi Parkı eylemlerinde hükümete gösterilen şiddeti de yazmayı keşke unutmasaydınız.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 23.04.2019 00:52

    Merak etmeyin o da kullaniliyor, cunku acilen bir dis savas lazim (muhtemelen Ege/Akdenizde) ve toplum iyice tava geldi, tabii sonra aaa diyecekler fakat artik bundan fazlasini diyebilemeyecekler cunku gec olacak. Bence yani butun gostergeler bunu gosteriyor.

    Yanıtla (0) (0)
  • süleyman d. / 23.04.2019 00:35

    Bahçeli gibi rakam uzmanları/cifirci/kabalacı zevat için dikkatlice bakınca 18.81 anlamlı bir sayı. 19.38 ise kıritik eşik olabilir :))

    Yanıtla (0) (0)
  • Dursun ERDEM / 22.04.2019 23:38

    Bu ülkede bir beka sorunu varsa bu sorunu yaratan adının sonunda bahçeci olan olmasın..o zaman çözümünü de biliyordur O zat-ı muhterem (!) söylesin de ülke kurtulsun bu ucube beka sorunundan

    Yanıtla (0) (0)
  • Sadık Uygun / 22.04.2019 23:02

    Partinin kuruluş ilkeleri gündelik siyasete kurban edildi. Ak Parti'yi tanıyorum. Mavilik ve beyazlık yerini siyahlık ve kızıllığa bıraktı.

    Yanıtla (0) (0)
  • musto / 22.04.2019 21:54

    Bak Ahmet kardeşim adamın elinde devletin istihbaratı yok ne yapacaksan kanuna uygun yap Adanada bir çok karşı çıktığımız insanı gazeteci diye alkışlattı o kadar hata kadı kızında'da olur.Kardeşi darbenin başı olan Fetöyü affedelim din alimi yetiştirsin diyenlerin kardeşleri çocukları halen bu ülkede büyük elçi bakan oluyor vicdanımız yaralanıyor. Eşi ve oğlu Şehit olan biçare kadının feryadını duymuyorsunuz siyasi ayağı nerde bunların.

    Yanıtla (0) (0)
  • TEZAT / 22.04.2019 21:00

    Türkiye; iktidardan da, ittifaktan da büyüktür. Vatanseverlik, milliyetçilik ve beka gibi kavramlarda kimsenin tekelinde değildir. Bu kavramlara kimsenin aidiyet bahşetme ve standart getirme hakkı da yoktur.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 22.04.2019 21:00

    İstisnasız bu siyaset ve partiler ile kısır döngü ,tekerrür devam eder. .. Konjonktür e göre aktörler pozisyon değiştiriyor belki mhp burada istisna tutulabilir çünkü çözümsüzlük ten besleniyor her daim dün müttefik i chp idi bugün mhp nin muttefiki muhafazakâr Akparti. .. Her koşulda dayak yiyen , ezilen, horlanan ve ortak düşman kabul edilen Kürtler oluyor. . Ya bu Kürtler yok olacak , buhar olacak ki Türk siyaseti mutlu olsun, "vatan kurtulsun " ...yada ütopik olacak ama akliselim galip gelsin derim ama...zooor !!

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 22.04.2019 20:55

    Atatürk cumhuriyeti'nin mirası olan Kürt sorununu çözmek için Ak Parti'nin Kürt kurum ve kuruluşları ile muhatap olması doğru idi. Aynı şekilde bu kurum ve kuruluşları rehin alıp, çözüm sürecini hendekler ve silah yığınakları ile iğfal edenlerle savaşmak ta o kadar doğrudur.

    Yanıtla (0) (0)
  • karar okuru / 22.04.2019 20:53

    Birbirlerini bitirseler de onlar ayrılamaz! Kader bağı var!

    Yanıtla (0) (0)
  • karar okuru / 22.04.2019 20:45

    Şehide saygısızlığın açıkça bir örneği olan bu olayı çıkaranları kınıyorum.Şehidin kanından siyasi rant mı sağlamaya çalışıyorsunuz?Lanet olsun böyle düşünen ve yapanlara!Şehidimizden özür diler Allahın rahmeti ve mağfireti üzerine olsun der ailesine sabır dilerim...

    Yanıtla (0) (0)
  • tc vatansever / 22.04.2019 20:03

    sayın bahçeli akp yi parçalamayı becerdi pelikancılarla reyizcileri çatıştırdı oyları partisine devşirdi şimdi reyizcilerle rantçıları karşı karşıya getirmekle meşgul o zaman akp nin yerine yeni bir parti kurulacak o zaman bahçeli ne yapacak bakalım yani bahçeli ittifak yapacak parti bulamayacak herhalde.

    Yanıtla (0) (0)
  • Ahmet Kaya / 22.04.2019 19:09

    Musto kardeşim sonra ne oldu da ''F tipi'' dediklerine mağdur demeye başladı.Bunu da bir anlatsan.O dönem komutanlara karşı linç kampanyası yapan gazetenin önünde nöbet tutmaya başladı.Bunları da bir sorgulasan diyorum.

    Yanıtla (0) (0)
  • Süleyman d. / 22.04.2019 19:05

    Kendi dahil, herkesi usulünce eleştiren tüm yorumlara açık bir site bulmuşsun bunuyorsun bence. Trollerin, troliçelerin oyun alanına dönen, Bırak eleştiriyi, beğenmeme özgürlüğünün bile olmadığı goygoycu sitelerdeki anormalliğe alıştın tabi; normali görünce zoruna gidiyor :)

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 22.04.2019 18:43

    31 mart seçimlerinde MHP 9 il, 55 büyük ilçe ve onlarca belediyeyi akp’den aldı. Milliyetçi söylem artıkça, beka ile vatandaş korkutuldukça MHP daha çok büyüyecektir. Böyle devam ederse olası bir seçimde MHP ile akp’nin oy oranları yer değiştirecektir. Anlayacağınız kendim ettim kendim buldum.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 22.04.2019 18:20

    aynen öyle

    Yanıtla (0) (0)
  • SITKI SIYRILDI / 22.04.2019 18:22

    Erdoğan ülkeyi şovenist milliyetçiliğin doğal üreme alanı haline getirdi. Milliyetçiliği ayak altından alıp baştacı yaptı. Şimdi bakalım nasıl çark edilecek? Siyaset için bol aksiyonlu ülke için kayıp yıllar bizi bekliyor.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 22.04.2019 17:57

    Ben de uzun süredir böyle düşünüyorum. Bahçelinin 18.81 hesabı doğrudur ve bunu akp den almıştır. Yeniden seçim ısrarı ise akp den memnun olmayanların da oyunu alarak oranı yükselteceği umududur. O yüzden de kraldan çok kralcılık yapıyor.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 22.04.2019 17:33

    % 10 a yakin oy alan HDP ye ve onu destekleyenlere PKK dersek, PKK’yi abartmis ve PKK propogandasi yapmis olmaz miyiz?

    Yanıtla (0) (0)
  • bozeren / 22.04.2019 17:06

    bu memlekette provokasyon yapmak suç değil, provoke olmak suç!!

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 22.04.2019 17:04

    Bu Ak parti karşıtlarının doğruyu arama gıbı derdi yok yorum yazsan ne olcak...

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 22.04.2019 17:04

    Hükümeti eleştirenlerin like topladığı en ufak bir korumada ise dislike atıldığı bir yorum bölümü oldu burası ne yazıkki

    Yanıtla (0) (0)
  • Mehmet Sait Karaboğa / 22.04.2019 16:48

    Yıldıray bey! tek bir soru: Ak partili bakanlara tepkiler gelince CHP, HDP, MHP VS. gibi partilerden ne tür tepkiler gelmişti. Onları bir derleyip okurlarınıza sunabilir misiniz. Samimi ve dürüstçe. Benim hatırladığım kadarıyla oh olsun gibi tepkiler gelmişti. Ama siz araştırmalarınızla sağlıklı verileri biz okurlara verebilirsiniz.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 22.04.2019 16:17

    Nasıl oluyorda, CHP HDP gizli ittifak yapiyorda g.doguda oylar akp ye gidiyor ve CHP yüzde bir bile oy alamıyor buda demek ki gizli ittifak AKP ,HDP ile arasında, zaten bu Erdoğan bu seçimde HDP yi CHP yi hain ilan etmişti bir sonraki seçimde MHP yi hain ilan edecek..olmaz, öyle dönüş yapmaz diyen babayiğit var mı,kazanmak için herşey mübah bunlara...basaramayacaklar, halkı birbirine düşüremeyecekler.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 22.04.2019 16:10

    13:00 hükümete derdim ki , terörün niye kökünü kurutmadiniz Oslo'da haburda niye pazarlık yaptınız; oda yetmez asker PKK ya operasyon yapmak istediğinde niye izin vermediniz, PKK lilar geçerken niye Türk bayrağını indirttiniz,ne mutlu Türküm demek sizi niye rahatsız ediyor , Türk değil misiniz diye sorardım.

    Yanıtla (0) (0)
  • Süleyman d. / 22.04.2019 16:08

    Taa 200m uzaklıktan 1.5 (bir buçuk) saatte hızla ( 0.13333333333333333 km/s) olay yerine yetişip üstün yetkinlik ile duruma el koyarak: Savunma bakanı olduğu Türkiye 'yi nasıl savunacağını dünya aleme gösteren; ayrıca hepsinden önemlisi: darbe günü yaşanan abukluklarla ilgili düşünen kafalardaki tüm soru işaretlerini aydınlatan savunma bakanımız ve dahi meziyetleri yukarıdakilerden kat be kat fazla içişleri bakanımız varken hala : beka" arayanlara şaşarım!!!

    Yanıtla (0) (0)
  • musto / 22.04.2019 16:09

    El cevap: Suriyenin parçalanmasına baştan karşıydı yinede askerin yurt dışında harekat tezkeresine daima destek verdi.Ülkenin Genel kurmay Başkanı ve seçkin komutanları terörist başı olarak yargılanırken çoğumuz kafamızı kuma gömmüşken onlar takipcisi oldu mücadele etti. Pkk ile gizli görüşmeler yapılırken yapmayın etmeyin diyen varsa bir öneriniz gizli saklı yapmayın milletin meclisinde çözülsün. insaf Ülkenin neyi var neyi yok satanlardan kuru soğana muhtaç edenlerden soracağımız hesabı Kılıçdaroğlundan soralım.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 22.04.2019 16:01

    Ayarlar yalama olmuş. Artık fabrika ayarı mayarı kalmamış. İstese de dönemez. Dönse bile artık kimse inanmaz.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 22.04.2019 15:56

    Bu ülkenin ivedilikle SİYASİ KUTUPLAŞMADAN kurtulması gerekiyor...

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 22.04.2019 15:37

    Ak Parti savundugunu teroru bitirmek icin savunuyor da, CHP vatan bolunsun diye mi savunuyor. Iki parti de hem oy almak icin, hem de vatanin menfaati icin dogru gordugu neyse onu savundu. Ak Parti teroru bitirmek icin PKK'yla gorusmenin dogru oldugunu savunmustu. CHP de teroru bitirmek icin HDP'lileri mecliste tutmanin dogru oldugunu savunuyor.

    Yanıtla (0) (0)
  • şarkışla/sivas / 22.04.2019 15:09

    Türkiye zaten milli ittifakını her zaman yapar ve yapmıştır orada sorun yok sayın Yıldıray bey dediğiniz ittifakın içinde ne var hiç düşündünüzmü fetö den tutun pkk ve benzer iç ve dış mihrapları düşündünüzmü bu ülkenin bekası bitmez bitmeyecektir fazla detaya girmedim bir düşünün DEVLET BEY.....Söylediklerini ? saldırıyı nefretle kınıyorum şehitlerimizde bu arada unutuldu düşündürücü sağ duyu sağ duyu ALLAHIM BU GÖNÜL ÇOĞRAFYAMIZI Fitne fesattan korusun..Muhabbetle

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 22.04.2019 15:03

    bahçeli bir sorun yetersiz .ve kısıtlı

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 22.04.2019 14:49

    Selahattin Demirtas'in yaptigi siyaset hic degismedi.O hala en icten duygulariyla Baris,Demokrasi,Kardeslik ve Özgürlükleri savunuyor.

    Yanıtla (0) (0)
  • Ahmet Kaya / 22.04.2019 14:19

    Kılıçdaroğlu acaba ne zaman bu ülkeye dışarıdan saldırı olduğunda gerekli cevabı vermiştir,15 Temmuz daki davranışına ne diyeceksiniz,sırf Fetöcüler argüman olarak dışarda kullansın diye yaptığı ''adalet''yürüyüşüne ne dersin,Zeytindalı harekatı yapılacağı zaman ''o bataklıtan çıkamayacaksınız''diye açıklamasına ne dersin.............vs.

    Yanıtla (0) (0)
  • başka bir karar okuru / 22.04.2019 13:56

    Hakkaten cahilsiniz, rüzgar eken fırtına biçer sözünü teröre ses çıkarmadınız, kentler bomba doldurulurken valileriniz öbür tarafa baktı, şimdi bu sonucu alıyorsunuz anlamında dedi, orada yaşanan olay provakasyon değil terörizmdi.

    Yanıtla (0) (0)
  • Abdullah hasan / 22.04.2019 13:43

    İzin alarak mı gidilse iyi olur bilemedimmki?=

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 22.04.2019 13:41

    31 mart seçiminin hemen akabinde böyle bir hadise olması gerçekten düşündürücü.. Komplo teorilerinden, felaket tellallığından hazzetmem ama birileri çok kirli planlar yapıyor gibi... Gerçekten son derece sağ duyulu ve soğuk kanlı olmamız gereken günlerden geçiyoruz. Biliyorum çok klişe ama bizim ilacımız gerçekten DEMOKRASİ ve bu ülkenin kuruluşundaki, omurgasındaki temel değerlere sahip çıkmak.

    Yanıtla (0) (0)
  • Ahmet Kaya / 22.04.2019 13:40

    Beka konusundaki teşhisiniz yanlış.Türkiye'nin beka sorununun kaynağı fetö'dür.fetö yok edilmeden bu ülkenin güvenliği tehlikededir.Kılıçdaroğlu'na yapılan tamamen bir prokavasyondur.Amacı CHP ve onun temsil ettiği kesimin sinirlerini germektir.Olası İstanbul seçimi iptaline karşı devlete''istersek CHP lileri sokağa dökeriz , ortalığı karıştırırız' 'mesajını vermektir.İstanbul seçimleri kesinlikle şaibelidir.Bunu Ekrem İmamoğlu'nun davranışlarından anlıyoruz.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 22.04.2019 13:29

    Dogru degil, baglanti yanlis, hukumet eden o degil, 17 yildir hukumet edene tepki goster

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 22.04.2019 13:04

    Şehit cenazelerine hiç bir siyasetçi gitmemeli...

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 22.04.2019 13:00

    Oğlu,kızınız bir yakınınız şehit olsa siz siz ne yapardınız?

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 22.04.2019 12:47

    Murtaza, akparti düne kadar can ciğer kuzu sarması idi. Herhalde onları kastettin??

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 22.04.2019 12:43

    Yapılan doğru demedim..

    Yanıtla (0) (0)
  • Mehmet / 22.04.2019 12:27

    Bahçeli ulkuculugu bitirdi şimdi de birlik ve beraberliği bitiriyor.Ak parti bu adamdan kurtulamazsa devlet bölünür.

    Yanıtla (0) (0)
  • göktürk börü / 22.04.2019 12:02

    laf yarıştırmaktan bi vaz geçin kılıçdaroglu dün linç edilseydi hoşunamı gidecekti onu söyle

    Yanıtla (0) (0)
  • Sermet Ilgaz / 22.04.2019 11:50

    Yalnız açılım döneminde AKP parti olarak bir ittifaka, seçimde çıkar sağlamaya yönelmemişti. İktidarda olan parti olarak devlet kurumları vasıtasıyla PKK'ya silah bıraktırılması çalışmalarına engel olmamıştı. Erdoğan inatla teröre destek veren partiyle -o zaman dahi- bir araya gelmemişti.

    Yanıtla (0) (0)
  • karar okuru / 22.04.2019 11:35

    Dün Ankara da faşist şövenci bir linç girişimi olmuştur.Bu girişim sırasında adına insan diyemeyeceğim yaratık evi yakın yakın evi diye böğürüyordu.Bakın bu yazdıklarım insanlık suçudur.Bu lince orada ister provakatör ister sıradan vatandaş kim katılmışsa hukuk bu insanlara en ağır cezayı vermelidir. Eğer bu başarılamazsa bu insanlar uluslararası bağımsız bir insan hakları mahkemesinde yargılanmalıdır.Ülkede artık bu faşist şövenci yaratıklarla aynı havayı solumak şahsen bana ağır gelmeye başladı.İnsan yakmak ne demek ya.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 22.04.2019 11:05

    artvin hopa. o zaman ki başbakan R.T. Erdoğanın konvoyuna saldırıldı.başbakanın korumalarından biri yaralandı. dün kendisine yapılan saldırıyı Türkiyenin birlik ve bütünlüğüne yapılmıştır diyen kılıçdaroğlu o günki saldırı için ise RÜZGAR EKEN FIRTINA BİÇER demişti. bazı CHP liler isi "Tayyip yine ölmedi" demişlerdi (ben bir kısmı olduğunu umuyorum). dünkü saldırıyı savunmuyorum, sadece hatırlatıyorum. siz de çok farklı değilsiniz, öfkelendiklerinizden.

    Yanıtla (0) (0)
  • engineer / 22.04.2019 11:01

    Hazer kıl kırma kalbin kimsenin canını incitme Esir-i gurbet-i nalan olan insanı incitme Tarik-i ışkda bi-çareyi hicranı incitme Sabır kıl her belaya hâne-yi Rahman’ı incitme Felekde hasılı insan isen bir canı incitme Günahkar olma fahr-i âlem-i zî-şanı incitme Elin çek meyl-i dünyadan eğer aşık isen yare Muhabbet camını nuş et asıl Mansur gibi dare Misafirsin felek bağında bendin salma efkare Düşersin bir belaya sabrı kıl Mevla verir çare Felekde hasılı insan isen bir canı incitme Günahkar olma Fahr-i Alemi Zişanı incitme.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 22.04.2019 10:30

    sayın yazar, geçmişte zikrettiğiniz o tepkilere CHP nasıl bir tavır takınmıştı? yorumlayanların yazdıkları Türkiyeyi resmediyor. her parti ve onun taraftarları, kendilerini eleştirmeden diğerinin açığını arıyor. dün olanları eleştirenler bekir bozdağa yapılandan mutluydular oysa. insanımızın Hakkın ve haklının yanında olamama sorunu var. ve bu sorunu ortaya çıkaran şey de sorunlu adalet anlayışı. bütün parti taraftarları benim adamım ne yaparsa haklıdır diyerek yeri geldiğinde zulme destek oluyor. yani kabilecilik, sadece soy değil, parti, grup,

    Yanıtla (0) (0)
  • M.T.K / 22.04.2019 10:20

    daha ne yazılabilir ki? herşey bu yazıda. teşekkürler yıldıray..

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 22.04.2019 10:15

    Aynen öyle. Yazar da okuyucular da belli bi kesimi oluşturmaya başladı yavaş yavaş

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 22.04.2019 10:00

    Terör muhalefetin kendisi midir milletin yarısı terorist midir Bizi böyle bölenler iki cihanda huzur bulmasın

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 22.04.2019 09:37

    Esas sorun Bahçeli. AKP'nin belası olacak. Buraya yazıyorum.

    Yanıtla (0) (0)
  • Salih / 22.04.2019 09:30

    Ne ittifak yapılmış bir de onu açıklayabilseniz. Gerçi beyin olmayınca açıklayacak bir şey olmuyor, çoban bir söz söylesin bunlar da papağan gibi tekrar etsin

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 22.04.2019 09:22

    Geçmişi hatirlattiniz, aydinlattiniz teşekkürler.

    Yanıtla (0) (0)
  • ahmetmehmet / 22.04.2019 09:06

    Bahçeli çok akıllıca bir taktik kullanıyor. AKP hâlâ uyanamadı. Böyle giderse MHP, AKP'yi yutacak. Bahçeli'nin amacı bu. Ve bu stratejiyi çok iyi yönetiyor.

    Yanıtla (0) (0)
  • musto / 22.04.2019 09:06

    İnönüye yurt içi gezilerinde Yeşilhisar Malatya saldırılar oldu Himmet dedede Kayseriye sokmak istemediler Düşünün Ülkeyi kurtaran Cumhuriyeti kurtaran bir komutana bunları yaptıranlar ogün İnönüyü bugün Kılıçdaroğlunu vatan hainliği yaftası yapıştırma peşindeler tarih tekerrür ediyor.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 22.04.2019 08:33

    Yine hirsiz hakli cikti yani, bunu yazanla, saldiri yapan ayni anlayis

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 22.04.2019 08:31

    Iktidarin ve muhaletin bir sorunu var, Devlet, Devlet Bahceli.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 22.04.2019 08:30

    Teroru secim malzemesi olarak kullanmanin, devletlesmenin, muhalefete elestirilere tahammulsuz olmanin sonucu

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 22.04.2019 08:26

    Sağduyulu haber ve yazılarından dolayı KARAR Gazetesine teşekkür ediyorum.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 22.04.2019 08:23

    Selehattin Demirtaş’ın övgü topladığı sıralarda yaptığı siyaset ile cezaevi öncesi yaptığı siyaset, söylem aynı mı Yıldıray ? Bu dönemde Selehattinin sıfatı ile o dönemki aynı mı ? İkisini nasıl karşılaştırabiliyorsun. Mevcut yanlışlığı geçmişteki yapılmış yanlışlarla mı örtecek, savunacaksın. Bu nasıl anlayış ? Seni tanımamıyorsun sevgili kardeşim

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 22.04.2019 08:13

    akıl insan olarak maruz kaldığınız linç girişimlerinden bahsetmemeniz bugün bulunduğunuz mahalleyi kızdırmamak için sanirim

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 22.04.2019 08:12

    AKP diye bir parti yok. Reyiz’in bedeninde cisimleşmiş doğrudan kişi kültü ile güdülenen bir gövde var ve bu kişi kültünü aşırı ve bölücü milliyetçilik gibi sürekli damardan enjekte edilen bir efsane ile beslemeniz gerekir. Yani Reyizin siyasi varlığının devamı artık daha fazla dozda milliyetçilikle beslenirse devam edebilir. Tepede Reyizleşen, altta ise MHP’leşen bu sarmalda Türk sağı “keskin sirke küpüne zarar” misali bütün ülkeyi yakıp yıkacak bir kötülük hikayesine dönüştü. İslamcılık bile karganın kılavuzluğunda bir zamanlar bur

    Yanıtla (0) (0)
  • Muhtesem KANUNI / 22.04.2019 07:49

    Yazara yakistiramadim.Teroru bitirmek icin verilen cozum sureci calismalari ile, bu gunu denklestirmeye calismasi tam bir hayal kirikligi benim icin.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 22.04.2019 07:36

    Soğanın acısını,doğrayan bilir...

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar Okuru / 22.04.2019 06:44

    Bu ülke yaşanır olmaktan çlktı. İktidardan şikayet edilirken şimdi, iktidar gelşr gider biz bu toplumla nasıl yaşayacağız sorusu gündemde

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 22.04.2019 06:44

    Türkler ve Kürtler kardeştir , insanları birbirine düşürmek asıl beka sorununa yol açar . Devlet Bahçelinin söylemi dediğiniz gibi asıl beka sorununa yol açabilir . Acilen Devlet Bahçeli bu söylemine son vermeli , bilge lider Kılıçdaroğluna çok geçmiş olsun , şehitlerimizede Yüce Allah’tan rahmet dileriz

    Yanıtla (0) (0)
  • Murtaza / 22.04.2019 06:07

    Gavurun ekmeğini yiyen gavurun kılıcını sallar pkk nin oyunu alan şehitlerimizin tertemiz naaşını kirletmesin gitsin kahpe terörist lerin leslerine aglasin

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 22.04.2019 04:21

    Aynen katılıyorum.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 22.04.2019 03:08

    AKP kendi yarattı bu canavarı.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 22.04.2019 03:06

    Bahçeli,Cumhur ittifakı diye diye Ak Parti siyasetine egemen oluyor. Ak Parti,fabrika ayarlarına mı dönecek? Yoksa,bünyesine bağırsak kurdu gibi giren MHP ile zayıflayıp kendini mi yok edecek?Bunu zaman gösterecek.

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar Okuru / 22.04.2019 02:57

    Bu iktidar ulke icin beka sorunu haline geldi. Sagda Babacan, solda Imamoglu gibi genc ve bariscil liderlerle yeniden normallesme saglanmalidir. Bu gidis gidis degil.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 22.04.2019 02:09

    Hislerime tercüman oldu tebrikler

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 22.04.2019 01:31

    Erdoğan bu sefer de Bahçeli tarafından kandırıldı. Ülkeyi yonetemeyeni yönetmek de büyük marifet olsa gerek!.. Bahçeli, zamanında kendisine "çocuğu yok, merhametten ne anlar" diye alay eden Erdogandan intikamını fena alacak.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 22.04.2019 01:21

    3 gün önce,şehidin ölümüne sebeb olanlarla iş tut,gizli ittifaklar yap,sonrada taziye ye git.hadi sen düşünmedin danışmanların ne iş yapar...

    Yanıtla (0) (0)
  • külyutmaz / 22.04.2019 01:17

    Böyle büyük toplumsal hipnozlar geçmişte de Rusya'da Almanya'da Fransa'da Çin'de vs... yaşandı ve ancak açlıkla uyandılar.Bizim yığınlar da ancak açlıkla uyanacaklar.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 22.04.2019 01:20

    Allah herkese Bahçeli devleti nasip etsin, adam her devrin kazananı. İktidarın sonu da bu adamın elinden olacak.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 22.04.2019 01:18

    Bir gazeteci dünkü olaylar için ' iktidar 7 Haziran provası yapıyor ' dedi. İstanbul seçimlerinin iptali için verdikleri uğraşı görünce insan korkmuyor değil. Allah sonumuzu hayretsin.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 22.04.2019 01:17

    Yangına körükle gidilmez...

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 22.04.2019 01:09

    Aslında kimsenin hafızası kısa devre yapmış değil, herkes her şeyi hatırlıyor. Dün partisi istediği için desteklediği süreci bugün de partisi istediği için lanetliyor. Toplumun neredeyse tamamı böyle, ilkeli tutum diye bir şey bu topraklara uğramadı, bizim için çok geç.

    Yanıtla (0) (0)