Yine IMF mi?

Döviz de enflasyon da faiz de tırmanıyor. Erdoğan seçim öncesi yine devlet kesesinin ağzını açtı. Hatta bütçe açığını büsbütün patlatma pahasına da emeklilere “müjde” verebilir mi? Kendisinden başka kim bilebilir?

Dünün sürprizi TÜİK’in açıkladığı Şubat enflasyonunun, ENAG’ın rakamlarından bir tık fazla olmasıydı!

Şubat ayı enflasyonu TÜİK’e göre yüzde 4.53 ama ENAG’a göre yüzde 4.34.

Sürpriz, enflasyonun artmaya devam etmesi değil… Sürpriz, TÜİK’in yıllardan beri ilk defa gerçekçi bir rakam açıklaması…

Acaba niye?

İktisatçı Mahfi Eğilmez, “IMF hazırlığı mı?” diye soruyor! Haklı bir soru. Çünkü ekonomi bürokrasisindeki yüksek görevlerin verdiği tecrübeyle Eğilmez biliyor ki, IMF uydurma rakamları kabul etmez…

TÜİK SORUNU

İktidar, seçimlerden sonraki bir dönemde IMF’ye gitse, IMF acaba TÜİK’in o ‘iyileştirilmiş’ verilerine itibar eder mi? İktidar bu defa TÜİK’in gerçeği açıklamasına izin vererek IMF’ye “bizim rakamlarımız da güvenilir” mesajı mı veriyor, IMF’ye gitmenin yolunu mu hazırlıyor?

Haklı bir soru. Ben kamu bürokrasisinde hiç çalışmadım. Ekonomist de değilim. Ama 1994 ve 2001 krizlerinde Türkiye’nin IMF ile olan görüşmelerini, IMF’nin ekonomiye destek vermek için ileri sürdüğü şartları araştırdım, kitabını da yazdım.

O yıllarda Devlet İstatistik Enstitüsü’nün verilerine içeride ve dışarıda herkes güvenirdi. Böyle ENAG gibi politika dışı kuruluşların ayrıca veri toplamasına kimse ihtiyaç hissetmezdi. Sonra DEİ, TÜİK oldu, aynı güven devam etti. Fakat CB sisteminde Cumhurbaşkanına sınırsız atama yetkileri verilince TÜİK’e de “bizden” atamalar başladı. 2020 ve 2022 yıllarında 7 başkan ve yardımcısı değiştirildi.

CB sisteminin kamu yönetiminde nasıl bir istikrarsızlık ve öngörülemezlik yarattığına dikkatinizi çekerim.
Merkez Bankası’na atamalar da Şimşek gelinceye kadar kuruma güveni büsbütün sarsmıştı.

REFORM YILLARI

Bizde ve birçok iyi yönetilemeyen ülkelerde IMF “dış güçler”dir, emperyalist, halk düşmanı falan diyenler de az değildir. Merhum Kemal Derviş reformlarına başladığında da “kahrolsun İMF” sloganlarıyla gösteriler yapılmıştı.

3 Mart 2001’de ekonominin başına atanan Derviş, zamanın en iyi bürokratlarıyla program hazırlamış, IMF ile tartışarak bir reform paketi oluşturmuştu. Göreve gelişinden bir buçuk ay sonra “14 Kanun” tasarısını Meclis’e sevk etmeye başlamıştı.

Derviş’in IMF ile uzlaşarak hazırladığı programda en önemli unsurlar Merkez Bankası’nın bağımsızlaştırılması, Kamu İhale Kanunu’nun Avrupa standartlarında yeniden düzenlenmesi, kamu bankalarının “görev zararları”na çeki düzen verilmesi, bağımsız düzenleme ve denetleme kurumlarının güçlendirilmesi, siyasete akan para musluklarının kapatılmasıydı. Hemen 27 Nisan’da IMF 10 milyar dolar “ek kredi” açmıştı. Toplam 38 milyar dolara çıkacaktı.

Bugün 5 milyar dolar, kredi bile değil, “mevduat” için Körfez ülkelerine bakıyoruz.

Derviş’in kadrosu, programın teknik kalitesi ve IMF desteği, beklenen güveni yarattı. 2002’de iktidara gelen AK Parti de zaten programında “IMF ve Dünya Bankası ile ilişkilerin sürdürüleceğini” yazmıştı. Ali Babacan da ekonomiyi iyi yönetti.

ACI İLAÇ

Bu faktörler sayesinde Türkiye’de kişi başı gelir yılda 1000 dolar arttı, 2013 yılında 12.600 dolara yükseldi. Emeklilerin huzurlu, iş hayatının barışık olduğu yıllardı… 2023 yılında 25.000 dolara çıkma hedefi pek de hayali değildi.

Fakat 2020 yılında, bırakın ilerlemeyi 9 bin dolara düştük. 2023’te geldiğimiz nokta, 2013’teki seviyemizdir.

Reformları tersine çevirerek, Merkez Bankası’nı “laf dinler” hale getirerek, Kamu İhale Yasası’nı defalarca değiştirerek, matbaadan çıkan gıcır gıcır paralarla “müjdeler” dağıtarak seçimler kazandık ama ekonomide geldiğimiz yer bu: Yeniden IMF mi?

Bence zayıf ihtimal. Erdoğan bunu içine sindiremez. Ancak Şimşek, IMF ile resmen anlaşma imzalamadan IMF destekli bir program hazırlayabilir. Türkiye’nin ekonomisinin iyileşmesi IMF’nin ve üye ülkelerin de işine gelir çünkü.

Zaten Şimşek daha göreve geldiği ayda “mahalli seçimler şimdi yapılıp bitse” dememiş miydi?

Seçimlerden sonra bekleyin acı ilacın çok daha acısını!

YORUMLAR (149)
YORUM YAZ
İÇERİK VE ONAY KURALLARI: KARAR Gazetesi yorum sütunları ifade hürriyetinin kullanımı için vardır. Sayfalarımız, temel insan haklarına, hukuka, inanca ve farklı fikirlere saygı temelinde ve demokratik değerler çerçevesinde yazılan yorumlara açıktır. Yorumların içerik ve imla kalitesi gazete kadar okurların da sorumluluğundadır. Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır. Özensizce belirlenmiş kullanıcı adlarıyla gönderilen veya haber ve yazının bağlamının dışında yazılan yorumlar da içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır.
149 Yorum
  • Yalçın kardeş / 06 Mart 2024 08:18

    Var olan sınırlı kaynak heba edildi, pile güneş e yatıracağımız paralar yollara yattı. Son örnekler istanbul da hazine arazileri yandaş vakıflara dağıtılıyor, neden toplu konut yurt yapılmıyor

    Yanıtla (1) (0)
  • Cahil Bir Okur / 06 Mart 2024 00:05

    Ben ev hanımıyım. Eşim asgari ücretle çalışıyor. 5 bin lira kira veriyoruz. Biz devlet için et yemiyoruz...Süt de içmeyiveririz. Gerekirse su da içmeyiz."Evlat bulunur ama vatan bulunmaz." diyen kadın ne demek istiyor? Bay Kemaal(!)...San'a deyoom...

    Yanıtla (1) (1)
  • Süleyman A. / 05 Mart 2024 23:25

    "Erdoğan içine sindiremez" cümlesi yanlış olmuş. O herşeyi sindirir.
    Unutmadan NASS vardı. Değişimi acaba?

    Yanıtla (3) (1)
  • okur / 05 Mart 2024 23:23

    imf bunlardan daha iyidir. halkın soramadığı hesabı imf bunlara sorar. imf'yi istemezler. çünkü imf ile ahbap çavuş ilişkisi kuramazlar. imf'yi istemezler çünkü yanlışları patlasın istemezler..

    Yanıtla (4) (0)
  • Ferkiro hirnedi / 05 Mart 2024 22:15

    Bu ülkenin kaderi Kemer sık sabret şükret

    Yanıtla (1) (0)
  • Korkuyorum / 05 Mart 2024 17:59

    K.Dervis batan bankalardaki u.arasi sermayeyi geri almak için kanunlar düzenledi. Amacı Türk ekonomisini kurtarmak yerine bir daha borç verenlerin parası na ni olmasın diye kurallar koymakti. IMF girdiği ülke ABD nin ekonomik emperyalizmine göre yaşar. Hiç bir zaman kafanı kaldirmani istemez. Hükümet güvenilir değilse alternatifi olanların HİÇ GUVENİLMEZ olduğuna halk sandıkta cevap vermistur. Halka koyun kafalı takunyaci diyen PKK öven ile halk yoluna devam etmez.Kim anlar?

    Yanıtla (3) (25)
  • SİNAN / 05 Mart 2024 18:49

    Makro ve mikro iktisattan anlıyor musun ki böyle sallıyorsun? Borç parayı baban bile hayrına vermez. Tabi ki bir beklentisi olur. O zaman o naneyi yemeyeceksin ve ayağını yorganına göre uzatacaksın. Ayrıca yazının pkk ile ne alakası var? Dam üstünde saksağan vur beline kazmayı! Güvenilir dediğin hükümet üretim yerine parayı betona gömdü. Madem bu kadar milli bu hükümet, neden mütahitler ile yaşanacak anlaşmazlıklar için TC mahkemelerini değil de İngilizlerin Londra mahkemelerini hakem seçti?

    Yanıtla (18) (2)
  • korkana / 05 Mart 2024 21:09

    yani bi tek ezanlar susmaz,camiler kapanmaz yaşasın togg demediğin kalmış.

    Yanıtla (7) (1)
  • süper / 05 Mart 2024 22:26

    ne güldüm be :)

    Yanıtla (0) (0)
  • Sadi / 05 Mart 2024 21:43

    Hadi ordan işkembeyi kübradan sallamışsın. Allahım ya rabbim. Büyümeyi arttırmak İÇİN önce karşılıksız para bastı TL nin değerdi düştü üstüne üstlük faizi dişürdükçe düşürdü dolar 3,5,7,12,18,20,31 oldu enflasyonu patlattı nass gitti bass geldi bass da neyse faiz arttı şimdi bir dlnn yaptığını 85 mlyn düzeltmiyor

    Yanıtla (7) (1)
  • KAZICI / 05 Mart 2024 09:52

    ●Devletin tekelindeki SGK'ye PRİM yatırmayan emekli olamaz.
    ●İşveren primi PEŞİN keser ama (Kamu dışındaki) bir kısımı primleri geç yatırarak çalışanın parasını faizsiz kullanır, bir kısmı da üstüne yatıp çalışanını dolandırır...
    ●Primleri nemalandırmak için yatırım yapması gereken SGK (siyasetçiler tarafından) batırıldığı için gelen primler kasaya girmeden harcanır.
    ●Her devlet milletin hazinesinden emekliye pay verir. Bizde ise, işverene pay veriliyor.
    ●Sorun siyasetçilerde...Anlatabildim

    Yanıtla (25) (1)
  • Mr / 05 Mart 2024 15:40

    İşverenin işçi primini yatırmayıp ucuz kredi kullanması olmaz, SGK günlük faiz işletiyor. SGK priminin üstüne yatmak hiç olmaz , işçinin sigorta bildirimi bordrosu verildikten sonra işçi için birşey farketmez,o artık işverenin SGK'ya borcudur, SGK mutlaka alır.

    Yanıtla (4) (3)
  • OKUYUCUDAN... / 05 Mart 2024 16:21

    Mr rumuzlu Sn. Yorumcu,

    Madem konuya vakıfsınız;

    1-işverenin geç yatırdığı prime SGK'nın islettiği faiz ile bankaların esnafa uyguladığı kredi faizini açıklar mısınız?!

    2-sigorta pirimlerinin üstüne yatmak ifadesinden sigortasız çalıştırmak anlamını çıkaramaz mısınız?!

    Yanıtla (5) (0)
  • vatandaş / 05 Mart 2024 21:06

    çok güldüm bu yorumuna.sgk mutlaka alırmış. tabi bulabilirse.

    Yanıtla (1) (0)
  • Yazıcı / 05 Mart 2024 19:19

    Doğru diyorsun sorun siyasetçilerde, ama... aması şu, siyasetçileri oraya getiren ve oradan indirecek olanda hiç mi sorun yok? Şair demiş ya;
    "... bu zulüm senin sayende. Ve açsak, yorgunsak, alkan içindeysek eğer
    ve hâlâ şarabımızı vermek için üzüm gibi eziliyorsak kabahat senin, demeğe de dilim varmıyor ama, kabahatın çoğu senin, canım kardeşim!"

    Yanıtla (4) (0)
  • Mustafa / 05 Mart 2024 21:36

    Kaç yaş eneklilik kaç yıl prim. Hikayeyi bırak. Türkiyede bütün emekliler erken emekli oldu az prim ödedi.

    Yanıtla (0) (0)
  • Mehmet Tufan / 05 Mart 2024 17:33

    RTE, halkımızı kobay olarak kullandı. Ister inanarak, ister yandaş kesimlere para transferi amaçlı olsun, Nass hikayesi ile faizleri düşürdü ve Ülke ekonomisi toparlanamıyoŕ. Sadece bugün dolar, % 2 nin üzerinde arttı ve seçime kadar da beklentilerin üzerinde artmaya devam edecek. Bu da enflasyonu daha da azdıracak. Sn Şimşek, verdiği mesajlarla seçime kadar kazasız ekonomiyi idare etmeye çalışıyor. Nerden bu görevi üstlendim diye de hayıflanıyordur. Durumun vehametini biliyor. Saygılar..

    Yanıtla (3) (1)
  • okur / 05 Mart 2024 21:21

    zaten seçimlerden sonra herşeyi bay şimşeğe yıkıp affını isteyecek.çünki 4 yıl seçim yok yeteri kadar götürürecekler.çünki daha doymadılar

    Yanıtla (1) (0)
  • SİNAN / 05 Mart 2024 18:56

    Bazı yorumlara bakınca Erdoğan'ın eline, diline ve beline kuvvet diyorum. İlk 12 yıl evet bir başarı var. Lakin son 8 yıl ve özellikle son 4 yıl büyük yıkım var. Dış politikada, eğitimde, adalette, dinde, orduda, gelir dağılımında.. Zihniyeti değişmedi mi hiç bir şey düzelmez. İkinci bir kurucu lider yani Atatürk olabilir miyim denemesi yaptı ve eline, yüzüne ve gözüne bulaştırdı. Nasıl Sisi ve Yunanistan konusunda geri adım attı ve tükürdüğünü yaladı ise aynısını CB sistem konunda da yapacak.

    Yanıtla (5) (0)
  • Davut / 05 Mart 2024 17:50

    Taha Bey,Erdoğan’ı hala tanımamışsınız.Koltuğuna zarar gelmesin diye sokak tefecilerine bile seve seve gider.

    Yanıtla (9) (1)
  • Okur / 05 Mart 2024 17:47

    Yanılıyorsunuz, bu adamlar IMF ye falan gitmezler. Kendi koyduğu kuralı ertesi gün değiştren, verdiği sözü ertesi gün yiyen adam IMF kurallarına (veya herhangi bir medeni kurala) uyar mı ? Ülkemizin gideceği yer ekonomik anlamda Venezuela, Arjantin, siyasi bakımından Taliban Afganistanı, Kuzey kore arası bir yerdir. Dolar Eura hergün artıyor, akaryakıt artışı onu takip ediyor, iğneden ipliğe herşeye zam. Fiyatlar arttıkça dolaylı vergiler artıyor. Devlet bütçesine ortak olan yandaşlar memnun,

    Yanıtla (10) (1)
  • Hasan Erzincan / 05 Mart 2024 17:35

    İMF kredi verirken kamu üretim araçlarının satış planını ve buradan gelecek parayı garanti altına alıp öyle çalışıyordu. Kamuda ne fabrika ne liman nede yol kaldı. AKP tümünü sattı savdı yedi. Şimdi insan malzememiz ve vergi gelirleri dışında bir kalemimiz yok. Sabit gelirliler Erdoğan’ın yarattığı bedeli ödeyecek.

    Yanıtla (7) (2)
  • Merdo** / 05 Mart 2024 10:05

    *Gitti IMF.Geldi Lonra TEFECİLERİ*!

    Yanıtla (11) (0)
  • Objektif Okur / 05 Mart 2024 17:34

    Tefeciye faiziyle borçlanırsınız lakin IMF’ kullandırdığı kredinin hesabını sorar!

    Yanıtla (3) (0)
  • aklıselim / 05 Mart 2024 17:02

    2002 de asgari üçret 110 dolar idi.
    2024 de İMF Aynı asgari üçreti uygulayamaz.
    Demekki imf çare değil.Türkiye çıtayı yükseltti asgari üçret
    550 $......

    Yanıtla (0) (12)
  • The end / 05 Mart 2024 16:50

    Nasıl olacak, kıyma, ekmek kuyruğunda bekle sıra sana gelince bitti desinler.yine git akp ye ver. oncesinde zam yap ramazan da zam yapmicaz de.iste yonetenle yonetilenin halı.

    Yanıtla (4) (0)
  • Turgay / 05 Mart 2024 15:55

    IMF'yi içine sindirir de IMF'nin dayatacağı yeni ihale yasasını, harcamaların kontrol altına alınıp şeffaf haline getirilmesini içine sindiremez.

    Yanıtla (6) (0)
  • Sedat F. / 05 Mart 2024 16:31

    IMF geldiginde ilk önce 1150 odali Bestepe Sarayi'nin israfindan

    baslar, sirasiyla Bestepe Ucak filosu ve katmerli zirhli özel yapilmis Mercedes Benz (1,5 milyon euro)degerinde neden RTE"nin dis ülke seyahatlerinde transport edilen bu makam arabasini sorar.Dünya'da iki ülke bunu yapiyor ABD ve Türkiye.

    Yanıtla (4) (0)
  • Mustafa / 05 Mart 2024 16:31

    Şimdi, "Benden" lerin kursakları dâhîl olmak üzere her kursak, açlığı ve yoksulluğu tatmak için zamanını, sırasını bekliyor. Asırların felâketi mi olur yoksa tünelin sonundaki ışık, size doğru, adeta frenleri boşalmışçasına, son sürât sürat seyreden trenin ışıkları mı olur, kim bilebilir ...?

    Yanıtla (0) (0)
  • Pirireis / 05 Mart 2024 16:26

    Senelerdir acı ilaç içiren çapsız siyasetçi ve onların kapı kulu, emir eri ekonomistler, bürokratlar yüzünde Türk halkı şerbetidirler , bir şey olmaz. 5 milyon Mutlu Türk, piyasayı pohpohlar, basın / yayın bunları yayınlar, algı yönetimiyle geri kalan da kendini Mutlu hisseder, olur, biter. Takmayın kafanıza. Türk halkı celladına aşık karakterli oldu yıllardır.

    Yanıtla (6) (0)
  • Yoksul / 05 Mart 2024 15:39

    Kardeşim şimdi Ekrem Açıkel hayat pahalılığını anlatıyor. Herşey dövize endeksli, 2002 de dolar 1.7 tl, asgari ücret 184 tl memur maaşı ortalama 600 lira. Asgari ücretli 110 memur işçi 350 dolara çalışıyor. Gerçeğimiz o zaman mı doğru şimdi mi. Ne olacak nasıl olacak.

    Yanıtla (1) (0)
  • Adalet / 05 Mart 2024 15:19

    Sayın AKyol Derviş döneminde İMF ye verilecek teminatlar ipotekler vardı. İMF sağlam teminat sağlam ipotek almadan zırnık vermez. Dervişin programını AKP iktidarı aynen uyguladı yabancı sermaye geldi. Enlasyon düştü bunu bilen iktidar bu programı tekrar uygulamaktan neden çekiniyor acaba.Faiz düştü enflasyon döviz düşmedi faiz yükseldi yine ekonomide iyileşme olmadı .Arıza nerede kimde bilen varmı??

    Yanıtla (1) (0)
  • bir okur / 05 Mart 2024 15:16

    Sayın Yazar , Eyt çıksın diye zorlayan, faizi yükselt diye çırpınan bilmem ne ekonomisine dönün dünyaya ters düşmeyin diyen (ki bu taleplerin çoğunu siz de savundunuz) hep aynı çevrelerdi. Şimdi böyle bir yazı.......
    Sürekli faiz ödeyerek bir ülke kalkınamaz.

    Yanıtla (1) (2)
  • Sedat F. / 05 Mart 2024 15:12

    Biz IMF'e borc verdik demisti RTE ,bir sene önce ne oldu,
    yandaslara bal gibi yedirdi.. AKP ne der "cahil olsun yeterki,bana yakin olsun. Yetkin olmasi sart degil,bana kulluk etsin yeter"
    Iste ülke bunlarla 22 senede buraya geldi, simdi anladiniz mi AKP
    gücünü kimlerden aldigini?

    Yanıtla (8) (0)
  • Okuyucu / 05 Mart 2024 15:11

    Sayın Yazar, kötü günler bitmek üzere çok daha kötü günler geliyor yazısı yazmış. İbrahim Kahveci de sürekli aynı şeyleri yazıp duruyor. Duyan yok, dinleyen yok, haliyle anlayan hiç yok...

    Yanıtla (3) (1)
  • Sefa / 05 Mart 2024 14:56

    Ben başka bir konuya dikkat çekeceğim idim icabı yıllardır metobusle gidip geliyorum. Gençlerin çoğu ne yaşlılara .nede çocuklara nede engellilere yer veriyorlar zombi gibi seyrediyorlar .sanki ruhları çekilmiş gibi bosmbos seyrediyorlar. Orda 5 yaşında çocuk ayakta bekleyecek ben yer veriyorum yer vermeyede devam edecegim. Ben bir ehlibeyt asigi olarak cocuklarimi masum ve mazlum yetiştirdim. Nufusumuz azaliyirmus.afedersiniz hiç bir merhamet ve insanlık eğitimi vermiyecekseniz evlenmeyin .

    Yanıtla (3) (2)
  • Hüseyin / 05 Mart 2024 13:38

    Bulgaristan gazetesinde İsveç Natoya kabul olduğu için 13 milyar dolarlık kredi verilecek antlaşmaya göre

    Yanıtla (3) (0)
  • Vatandaş / 05 Mart 2024 13:31

    "Yeniden IMF mi? Bence zayıf ihtimal. Erdoğan bunu içine sindiremez." Emin misiniz?

    Yanıtla (0) (0)
  • Eşref... / 05 Mart 2024 13:20

    Filozof veya Ekonomi uzmanı olmaya gerek yok..Hersey gayet açık,net....40 yaşlarında emekli edersen..betona parayı gömerek, Borsa,döviz,faiz ile zengin olmayı hayal edip ,,bazılarında ithalat ile kasa doldurma hevesi olursa..Politika da hesap,kitap yapmadan bol keseden atılırsa. Sonuçta fatura çıkacaktır..

    Yanıtla (4) (0)
  • Necip ertan / 05 Mart 2024 13:17

    "Erdoğan bunu içine sindirmez" lafı Sn Akyol´un ya açık sözlü olamadığından ya da derin muhafazakarlığındandır. Sn. Erdoğan´ın sayısız U dönüşlerini kendisi hep yazar ve hep okuduk. Can havliyle denize düşen yılana sarılır, bu doğal bir şey. Ama hacıyatmaz ise daha baska birsey! Sn Erdoğan düştüğü yerden kalkmak için gözümüzün içine bakar, söylediklerinin ve yaptıklarının tersini yine yapar. Kaç yıl oldu Enflasyon düşecek der, ama düşmez! Tapu gibi BAE, Sisi, Mitsotakis örnekleri var.

    Yanıtla (8) (0)
  • Ekrem Küçük / 05 Mart 2024 13:09

    IMF yi içine sindiremez mi ? Bence gereksiz bir soru.Sindirdiğimiz o kadar şeyi düşününce.Allah insanı iddiasından vurur derler.Siyasi hayatını vesayet,tek parti dönemi v.s eleştirisi üzerine kur, gele gele yirmiiki senede tekparti dönemini aratır bir rejime mahkum et memleketi.Üstelik daha bunlar iyi günler.Kendi düşen ağlamaz.Yazık oldu,yine başaramadık vessalam.

    Yanıtla (8) (0)
  • Özgür Yorum / 05 Mart 2024 13:06

    Çözüm: HUKUK VE ADALETİ ipotek etmekten vazgeçin.
    Problem önemli oranda çözülecek.

    Yanıtla (2) (0)
  • Adem ÇELİK / 05 Mart 2024 12:52

    Beceriksiz hükümete olan GÜVEN yerlerde sürünüyor. IMF gelmeden de yabancı yatırım ve kaynak gelmeyecek. Halk olarak artık bıktık usandık bu hayat pahalılığından.

    Yanıtla (3) (1)
  • Karagöz / 05 Mart 2024 12:41

    Siyasetçi IMF'yi niye sevmez?
    Tek sebebi var: IMF verdiği ucuz kredinin çarçur edilmesine göz yummaz.

    Yanıtla (9) (0)
  • İdealist / 05 Mart 2024 12:35

    Sisi'nin ayağına giden IMF'nin ayağına gitmez mi?

    Yanıtla (8) (0)
  • Emekli / 05 Mart 2024 12:17

    Mutekkebir Olan Allah'tır
    Paralara Sıfır Konulduğu zaman herşeyi tersi tamamlandı demektir

    Yanıtla (1) (0)
  • karar okuru / 05 Mart 2024 12:09

    IMF verdiği parayı takip ediyor. hükümet sen parayı ver gerisine karışma diyor. sorun bu aslında. Bizim IMF'ye ihtiyacımız yok gibi boş övünmeleri bırakıp, anlaşma sağlamalıdır. bu sayede hem tefeci faizinden kurtulur, hem kanal İstanbul belasından İstanbul korunmuş olur. Ak parti iktidarı kaybedebilir ama iyi bir hizmet yapmış olur. nasıl geldiyse öyle gider.

    Yanıtla (2) (0)
  • Karar okuru / 05 Mart 2024 12:01

    Gabardan, Karadenizden, belediye secimlerine kadar cikarilacak petrol.... ve ilaveten, Çorum'da altın, Kayseri'de elmas, Tuz gölünde plutonyum, Burdur'da uranyum.... bulunacak.... AzIcık daha dişimizi sikalim....köşeyi dönmemize az kaldı.... Din, ganimet ve huri... tuccarlari, ulkuculer, sahte laikciler, militaristler, medyanin ve uzmanlarinin... % 85 i bu konuda omuz omuza !! IMF -hukuk - adalet - insan haklari, hacli -bati - gavur - entrikalaridir !! Gerek yoktur !! Yok hukmundedirler...

    Yanıtla (4) (0)
  • İsürek / 05 Mart 2024 11:49

    AKP hiç bir zaman sorumlu bir iktisat politikası hele para politikası yürütmemiştir, 2001 de Kemal Derviş ekibinin iktisat politikalarını otomatik pilotta kerhen kullandı, önce yandaşlarını dış ticaret şirketleri kurdurup onlara uygun vergi istisnaları ve teşvikleri kaçak köçek apar topar çıkırıp onları kamu kaynaklarıyla zengin etti...gerisi yıkım

    Yanıtla (8) (0)
  • Okur / 05 Mart 2024 00:20

    Ekonomi rayına hiç girmedi. Hukuk insan hakları da. Bilim eğitim de. Vs vs. Var mı düzgün bir dönem. Umarım gelecek nesiller döneminde bu sorunlar olmaz. Şimdi kaç yıl sıkıntı çekeceğiz daha. Bir de büyük deprem olursa yandık bittik. Bulunduğum yerde adaylar halkın arasında. Bir kişi deprem bina güçlendirme sormuyor halktan.

    Yanıtla (10) (0)
  • HAYRETI MUCIP / 05 Mart 2024 11:01

    Cumhuriyetten bu yana onun ( 10 ) üzerinde ekonomik kriz ve yine onun (10) üzerinde adli kriz yaşanmıştır; yani bizim bu konularda hiç bir zaman iki yakamız bir araya gelmedi , sebebi de ülkeyi yöneten ahlaksız ve soysuz siyasetçilerdir !

    Yanıtla (11) (0)
  • Doğrucu Davud / 05 Mart 2024 11:34

    Sebebi cahil milletin seçtiği cahil yöneticilerdir

    Yanıtla (7) (1)
  • Doğrucu Davud / 05 Mart 2024 11:33

    EYT Kararıyla Ülkedeki tüm dengeleri bozdular emekli sayısını tek hamlede katladılar. Önceden 14 milyon emekli sayısı birden 17 milyona çıktı. Böyle olunca emekliye zam yapılacakken bir düşünülürken şimdi bin düşünülüyor. EYT den emekli olanların maaşları diğer emeklilere ödetiliyor. Adaletin A sı bile kalmadı. AKP sıfırı tüketti. Ülke göçmenler yüzünden ve ekonomik sıkıntı yüzünden büyük bir beka sorunu ile karşı karşıya kaldı AKP sayesinde

    Yanıtla (5) (0)
  • Objektif Okur / 05 Mart 2024 11:28

    2013’te iktidar, son borç taksidini ödeyip IMF’den kurtulduğunda kişi başına gelirimiz, 12 bin 500 dolara ulaşmıştı. IMF’den sonra hep geri gitti, bugün 2013’ün 2 bin dolar altındayız.Tefeciye faiziyle borçlanırsınız da IMF’ kullanılan kredinin hesabını sorar!

    Yanıtla (2) (0)
  • Etem / 05 Mart 2024 00:53

    Petrol, gaz bulduk, elektrikli araba, görünmez uçak, uçak gemisi yaptık, hikayeleri ile, ekonomide ilk ona gireceğiz, kişi başı gelir 25 bin dolar olacak, aya sert iniş yapacağız, ileri demokrasi gelecek hayalleri ile, TUİK’in çarpıştığı enflasyon, büyüme, işsizlik rakamlar ile yıllardır manipüle edildik kandırıldık. Kazın ayağının öyle olmadığı ortaya çıktı ama hala büyük bir çoğunluk gerçek olmasını istediği o rüyadan uyanmak istemiyor.

    Yanıtla (24) (4)
  • HAYRETI MUCIP / 05 Mart 2024 11:11

    Tamam işte, ' bunları yine biz düzelteceğiz' diyor ya , vatandaş da ona kanıyor garibim , ne etsin !

    Yanıtla (3) (0)
  • Derviş / 05 Mart 2024 09:46

    IMF ile anlaşmayı "Erdoğan içine sindiremez" diyorsunuz. Sisi'yi sindiren onu da dindirir bence. Başka örnek vermeye gerek var mı?

    Yanıtla (39) (0)
  • Fena / 05 Mart 2024 10:01

    Gayet güzel sindirir. Öyle şeçmen var ki ne yapsa alkışlar

    Yanıtla (28) (0)
  • Sedat F. / 05 Mart 2024 10:54

    Erdogan iktidarda kalmak ugruna herseyi "icine sindirir"!..Sisi'de neymis (?) Sira geldi IMF'e baska da caresi kalmadi.Caresizlikle kivraniyorlar, sessiz sakin gecinen Mehmet Simsek'in de ses "frekansi" yükseliverdi. Bizim de kuru gürültüye "pabuc birakacagimizi" saniyor zat-i muhteremler (!)..

    Yanıtla (8) (0)
  • efedamat / 05 Mart 2024 11:09

    seçmenine biz imf ye gitmedik imf zor durumdaydı bize geldi deyip çok da güzel yedirir.

    Yanıtla (3) (0)
  • ÖTÜKENLİKURT / 05 Mart 2024 10:50

    Sayın yazar IMF elbette sadece tahmin. Molla iktidar koltuğunda tatmin oluyor. Halk umurunda değil, ülke de devlette! IMF Cibuti'ye cami yaptırmaya izin verir mi? Yandaşlara piyasanın 8 katına iş yaptırılmasına göz yumar mı? IMF padişah gibi ona buna ulufe dağıtılmasına, Arap ülkelerine milyonlarca dolar bağışlanmasını kabul eder mi? IMF Sayıştay'ın devredışı bırakılmasına, raporlarının hasıraltı edilmesine tepki vermez mi? Dinciler, devleti soymadan yaşayamaz! IMF ihtimali bu yüzden SIFIR!

    Yanıtla (12) (1)
  • Noyan Atlı / 05 Mart 2024 10:45

    Seçimlerden sonra "Devaliasyon"..
    Ekonominin içine ettiler, ülkemizde her şey yetisiyor ve de üretiliyor ama bilmez, bilir gibi yapan yöneticiler sayesinde ekonomi artik yok.
    Örn. portakal bahçede 3tl, markette 50tl.böyle yönetim Uganda,da bile yok..

    Yanıtla (6) (0)
  • Kurutemizlemeci / 05 Mart 2024 10:41

    Hatırlarsınız, seçimlerde İçişleri ve Adalet bakanları görevi bürokratlara bırakırlardı eskiden, şüphe oluşmasın diye. Liyakatsizlik ve taraftarlığın bu kadar kötü olmadığı zamanlardı! Şimdi hem en kötü dönemdeyiz hem de bakanlar artık görevi bırakmıyor, sözümüz bitti artık.

    Yanıtla (3) (0)
  • Berberoğlu / 05 Mart 2024 10:40

    Erdoğan şunu yaptı, bunu yapmadı. Mehmet Şimşek şunu yaparsa... falan filan. Sayın Akyol, siz bu hükümetin neyi kalmış ki daha ne istiyor ve bekliyorsunuz bu hükümetten!?

    Yanıtla (5) (0)
  • İdo / 05 Mart 2024 10:39

    Şark bülbülü kemal Sunal sahnesi ne
    Dönmüşüz .
    Bul karayı al parayı,
    25 yıldır yutuyoruz.,...

    Yanıtla (5) (0)
  • Tsli / 05 Mart 2024 10:34

    Milleti fakirlestirip sonra sosyal yardımları artırdık diye ovun. Buda turkiye yüz yılın projesi mı.

    Yanıtla (7) (0)
  • Ahmett / 05 Mart 2024 10:33

    Cumhurbaşkanı neyi sindirmediki imf yi sindirmesin sisi yi sindiren herşeyi sindirir ekonomi bu insanı mahkum eder.artık imf gelsin bizde diyoruz hiç olmasa parayı çarçur etmeyi belki onlar öder.böyle giderse halimiz perişan hele ücretli perişan olmuş emekli maaşı ile bir koyun alıp kesemesin halbuki ilk emekli ikramiyesi ile bir koyun alıp kesebilirdin.şimdi 6 kg et alabiliyorsun ülkenin haline

    Yanıtla (1) (0)
  • 0606 / 05 Mart 2024 10:28

    Ben diyeyim sen dikkat et/
    Memleketin durumu bu/
    tek kelime bir felaket/
    Memleketin durumu bu
    Bir makama varamazsın/
    dertlerini soramazsın/
    rüşvetsiz iş göremezsin/
    Memleketin durumu bu
    torpil yoksa işte yoktur/
    işin yoksa aşta yoktur/
    aşı bırak taşta yoktur/
    Memleketin durumu bu
    ya Yuroyla ya Dolar(!)'la kira/
    bizde geçmez bizim para/
    rezil olmuş rezil lira/
    Memleketin durumu bu
    müslümanız türk'üz güya/
    eski günler olmuş rüya/
    ne ahlak var nede haya/
    memleketin durumu bu/
    ..

    Yanıtla (25) (0)
  • Okur / 05 Mart 2024 10:09

    İki haftadır otogaza sinsice zam yapıldı ama haberlerde tık yok.hadi trol yandaş medyayıyı biliyoruz da muhalif medyayada da haber yok.

    Yanıtla (8) (0)
  • Takipci / 05 Mart 2024 10:05

    Maalesef dogru, Yeni Turkiyede rakamlar Yalan soyluyor. Sadece rakamlar degil, adeta hersey Yalan uzerine kurulu gibi...

    Yanıtla (6) (0)
  • O aslan / 05 Mart 2024 10:01

    Taha bey anayasa mahkemesi başkanının anlattığı kıssa herşey in özetidir..
    Artık herkes üzerindeki sahte cubbelerini çıkarsın,
    Çıkarsın ki Kimin ne olduğunu bilelim.

    Yanıtla (10) (0)
  • O aslan / 05 Mart 2024 09:57

    Herkese ama herkese geçen gün ki anayasa mahkemesi başkanı nin yaptiğ Haz Süleyman kissa sini bulup okumasını tavsiye ederim.
    Bugün ki ülkenin halı ondan ibaret.

    Yanıtla (8) (0)
  • O aslan / 05 Mart 2024 09:53

    Keşke IMF den borçlan saydılar.
    Hep borçlandı lar ama iki üç kat daha fazla dışardan bağımsız bankalardan.
    Çünkü IMF verdiği paranın nereye harcandığını soruyor takıp ediyor, o da' bunların işine gelmiyor.
    Çünkü istedikleri ne dağıtmiyorlar.

    Yanıtla (15) (0)
  • O aslan / 05 Mart 2024 09:49

    Ya tut tutulmuş bir IMF.
    IMF yi öcü gibi gösterdiler yıllardır ikdidarda kaldılar.
    Oysa ki her zaman borçlandı lar.
    Nerden dışardan bağımsız bankalardan IMF nin iki üç katına borçlandı lar.
    Keşke IMF den borçlan saydılar .

    Yanıtla (8) (0)
  • Adnan Topuz / 05 Mart 2024 09:45

    Yıllardır bu ülkede yaşamışsınız, okumuş kitaplar yazmışsınız ama Anadolu insanının ferasetini, bilgeliğini öğrenememişsiniz. Bu ülke "Dünya Lideri" yetiştirdi, faizle nasıl mücadele ediliri gördü. Aptal olma mektubunu iade edebildi. 33 askerini şehit ettirdi ve üstüne yarım saat kapıda bekleme yüceliğini gösterdi. Hala emperyal güçler, IMF gibi eski Türkiye masallarına itibar ediyorsunuz. Akademisyenlerimiz de eğitimsiz insanın daha ferasetli, bilge olduğunu bilimsel olarak ispat etti.

    Yanıtla (9) (1)
  • O aslan / 05 Mart 2024 09:44

    Sayın akyol sadece TÜİK mı.
    Bütün kurumlar çökmüş durumda iskeleti ayakta duruyor.
    Bizden olsun bilmeyen olsun mantığı ile bütün kurumlar işi bilmeyenler ile doldurulmuş

    Yanıtla (11) (0)
  • Ahmet Dursun / 05 Mart 2024 09:30

    2018'de, ''verin bu kardeşinize yetkiyi'' dedin verdik, dolar 4 liradan 32 liraya çıktı, ''Faiz sebep enflasyon sonuç'', '' Nas varken sana bana ne oluyor'',dedin, Dünya faiz artırırken sen faizleri düşürüp enflasyonu patlattın.Eğitimi elinden gelse millattan sonra 571yılı seviyesine çekeceksin 'IMF bizden 5 milyar dolar mı euro mu (aynen kendi ifadesi böyle) borç istedi arkadaşlara verin dedim'' Şimdi de IMF'den borç istiyeceğiz.. AKP'nin yaldızlı kaplaması döküldükçe gerçek AKP ortaya çıkıyor

    Yanıtla (12) (0)
  • Memet / 05 Mart 2024 09:30

    Habertürk de Bay Şimşek. Konuşuyor. Nebati gibi. Grafikler bir iniyor bir çıkıyor. Anlamadığımız ticari terimler. Sonuç işler çok iyi. Ben emekli ücretini alıp iki gün sırt üstü yatmadan tekrar çalışmaya gidiyorum. Demek ki ben başka bir gezegendeyim. Üstelik kira da vermiyorum. Bu nasıl düzelme. . Memet ya sen yalancısın ya ben. Ama sen yalancısın.

    Yanıtla (11) (0)
  • SG / 05 Mart 2024 09:29

    Öyle yâda böyle İBB alacaklar.Ama kayyumla olur ama kayyumsuz olur.Kanal İstanbullu Mutlaka hayatta geçirecekler IMF DEN falan ne bir beklentileri var nede kapısına gidecekleri var
    Körfez ülkelerinden niye elleri boş döndül, verdikleri söze karşılık aldıkları avans var.TCMB zorda,gidişat kötüye gidiyor diyenlerin oranı %78.Demekki Geri kalan %22 sinin işleri keko

    Yanıtla (6) (0)
  • Hulusi Keskin / 05 Mart 2024 02:30

    Kişibaşı milligelir13bin küsür dolarmış. Bu da Türk lirası olarak 406 bin liraymış.Ben 27 yıl hizmet,1. derecenin son kademesinden öğretmen olarak emekli olduğum halde boa3 bin doların ancak 270 bin lirasını alabiliyorsam,benim 136 bin liramkimin cebinde? kaldıki çalışmayanişsiz,çocuklar da var bu hesabın içinde,yani13bin doları görmedikleri haldehanelerine 13dolaryazılanların parası kimde?Yanigelir dağılımındaki adaletsizlikte dünya şampiyonuyuz..Bari çalışanlara hakkını verin .

    Yanıtla (7) (2)
  • okur / 05 Mart 2024 05:50

    Hocam, öğretmen emeklisiniz kısmını anladım. Yazım ve imla hatalarından geri kalan kısmı okuyamadım.

    Yanıtla (8) (1)
  • birol / 05 Mart 2024 09:25

    Kimse sınava girmediği için böyle yazabilir. Bu doğaldır. Bu onun Dil Bilgisini bilmediğini göstermez.

    Yanıtla (2) (1)
  • HAYRETI MUCIP / 05 Mart 2024 09:19

    O neleri içine sindirmedi ki IMF. yi sindirmesin !
    Keşke öyle olsa , biz bu kağnılarla bir yere varamayız!
    " Suda balık yan gider ,
    Yandım aman aman aman,
    Açma yaram kan gider ,
    Baygınam gel gönlüm eyle "
    Gari bize bu türkü iyi gelir !

    Yanıtla (5) (0)
  • OKUR / 05 Mart 2024 09:17

    ekonomı batıktır buda akp nın eserıdır.

    Yanıtla (4) (0)
  • İLHAN CENGİZ / 05 Mart 2024 09:13

    Sn. Akyol; Türkiye'de Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sistemi lağvedilerek demokrasiye ( kuvvetler ayrılığı, düşünme ve ifade etme hürriyeti, laiklik !) geri dönülmeden , ekonominin düzeleceğini düşünmek "ham hayal"dir!. "Aynı şeyleri yaparak farklı sonuçlar beklemek ahmaklıktır!" demiş Einstein. Kritik soru şudur; Türk Halkı demokrasiyi istiyor mu? Ne kadar istiyor? Cevap olumlu olabilir mi acaba?

    Yanıtla (5) (0)
  • Misafir (Emekli) / 05 Mart 2024 09:05

    Hz.Muhammed (Sav):
    Sakın kınamayın, çünkü kınadığınız şey başınıza gelmedikçe ölmezsiniz.
    Hz.Ali (Ra):
    Ayıbın en büyüğü, Sende olan bir ayıpla Başkasını kınamandir .(Et ,Ekmek,ucuz market kuyruğu, IMF.ye borcumuzu ödedik vs.)

    Yanıtla (16) (0)
  • Beytocan Diyarbekir / 05 Mart 2024 09:00

    Her şey Koltuk-makam için ne yaparsın alıştın mı koltuğa bırakamıyorsun! Koltuğum-Makamım olsun isterse ülke batsın ne yapayım benim de zaafım bu! diyor.

    Yanıtla (12) (0)
  • Abdurrahman Zeynal / 05 Mart 2024 08:56

    Enflasyon gayri meşru yollardan insanın cebindeki paranın cımbızla çalınmasıdır. Modern hırsızlığın adıdır.

    Yanıtla (7) (0)
  • Karar okuru / 05 Mart 2024 08:34

    Hocam, diyorsunuz acı ilacı seçimden sonra içeceksiniz. Zehir ilacını ülkeyi bu güne getirenlere içisin Rabbim iz inşallah. Haram olsun milletin hakkı.

    Yanıtla (11) (1)
  • Dr / 05 Mart 2024 08:31

    Zarrabın elinde oyuncak olanlara verdiniz sınırsız sorumsuz yetkiyi. Şimdi doya doya yaşayın etkiyi.

    Yanıtla (15) (3)
  • Barut Osman / 05 Mart 2024 08:31

    Reis, bir zamanlar IMF ye ' isterseler 5 milyar dolar borç veririz' demişti.

    Yanıtla (11) (2)
  • Ali Rıza / 05 Mart 2024 04:27

    Peki soruyorum size Taha bey; bir makam için, bir kürsü için bir ülkenin ekonomisinin batmasına razı olunur mu?. Hani biz bize konuşalım, seçimi kaybetmek dünyanın sonu değil, neden bu kadar kaybetmekten korkuluyor, sebeb ne ki?. Bilen var mı acep?.

    Yanıtla (16) (0)
  • Karar Okuru / 05 Mart 2024 08:27

    Yargılanma ve rezil olma korkuları olmasın.

    Yanıtla (15) (0)
  • Özkan / 05 Mart 2024 08:18

    Yani sizi anlamakta zorlanıyorum sayın yazar Erdoğan neleri sindirmiş bir adam IMF yi mi sindiremeyecek sizin için ben söyleyim bu yazıyı okuyanlara söz konusu koltuksa reisin sindiremeyeceği değişim yok

    Yanıtla (12) (1)
  • O k u r / 05 Mart 2024 08:12

    Ülke ekonomisi büyüdü iddia ediliyor, doğrudur büyümüştür !
    Ama kime büyümüştür? misal emeklinin aldığı maaşda büyümüşmüdür?
    Milletin ekonomisinin ne kadar büyüdüğü, ucuz et kuyrukları ile örtüşüyor mu?
    Hala "faiz enflasyona sebep" miki ?
    Sürekli öncekilerle kıyas için"Nerdeeeeen nereye" deniyordu.
    Sahi nereye?

    Yanıtla (8) (0)
  • SG / 05 Mart 2024 06:14

    IMF değil feriştagi gelse bu saatten SONRA bir şey yapamaz.İMF önce vereceği KREDİNİN Geri dönüşü için bir takvim belirler.TCMB ZATEN çıkmazda, Özellestirilecek çakıl taşı kalmadı İşçi ücretlerini düşüremez.Emeklinin hali belli Yap işlet(artık devretmiyorlarda) devlet borçlu. Velhasıl IMF Verdiği KREDİNİN dönüşü olmadığını bizden iyi biliyor.Onun için IMF ile anlaşma hayal ötesi.

    Yanıtla (9) (0)
  • H.bulat / 05 Mart 2024 08:09

    Truzimi niye patlamıyoruz. Yunanistan dan daha fazla döviz kazanmalıyız. Bizim oteller niye pahalı?

    Yanıtla (3) (1)
  • tavşan. / 05 Mart 2024 00:30

    20 yıl sonra Ecevit'in Türkiye'sinin dünya sıralamasından daha gerideyiz. İslamcı kurnazlığı ile bu kadar oluyor. Bilimden Laiklikten uzaklaştıkça ahlakta ekonomide gelişmede dibe vuruyoruz.( Ecevit döneminde dünyanın ilk 20 ekonomisi içinde yer alıyorduk. Şimdi 23 sıradayız.)

    Yanıtla (31) (4)
  • Rmzn / 05 Mart 2024 07:41

    Gelde bunu akp li taraftarlara anlat, İHA, siha, Kaan, togg repliği ağızlarında.

    Yanıtla (23) (0)
  • H.bulat / 05 Mart 2024 08:05

    Bir nesil de böyle ortalanmış olur.
    Kendine ailt bir motoru yapamayan TUSAŞ-TEI ayrılan milyar dolarlık bütçeler çar cur edilmişe benziyor.
    KAAN nin motoru F16 mororuymuş.
    TOGG un motoru Alman SİMENS bize yerli milli diye yutturyorlar.
    Yıllardır bu ülkede arabada yapildı ,ihraçta yapılıyor.

    Yanıtla (9) (0)
  • Muammer / 05 Mart 2024 07:47

    En büyük düşman İÇ GÜÇLERdir.Bu iç düşmanı yenersek iflah olma yoluna girebiliriz.Herkes kendi içine baksın!

    Yanıtla (5) (2)
  • Fehmi A. / 05 Mart 2024 07:37

    Taha Bey,

    Bir önceki AYM konulu yazınıza nacizane yorum yapmış ve özetle şöyle yazöıştım: " AIHM kararlarına uymayan bir AYM'den CB kararnamelerini iptal etmesini beklemek bana biraz anlamsız geliyor. Bu hamleler olsa olsa IMF ya da dış kaynaklardan gelecek paranın altyapısı olabilir". Türkiye'de bagımsız bir yargı olma ihtimali var mı? Üyelerinin tamamı iktidar partisi tarafından atanmış bir AYM'nin ona karşı gelme şansı var mı?

    Yanıtla (11) (1)
  • Adem / 05 Mart 2024 00:26

    Paracıklar, kedicikler. Hayt huyttt. Devam. Dava. Sakarya, Fırat, Nil, kızıl elma, Ankara armudu, Denizli inciri, Kemalpaşa kirazı. Ye her türlü ye. Ye ye doyma.

    Yanıtla (15) (1)
  • Ddt / 05 Mart 2024 07:30

    Adnan’ın koltuğunda ve konumunda “ göZü” vardı, onun ayağını kaydırdı,,,,, O”nun yerine kendini odurttu.

    Yanıtla (2) (0)
  • Muhriç / 05 Mart 2024 07:28

    Bugün IMF ile anlaşma yapabilseler ve yüklüce bir kredi koparabilseler, yıllık ödediğimiz faiz, en az %70 azalır. Ülke 5-10 yıl içerisinde toparlanabilir belki. Ama mümkün görünmüyor. Zira IMF parayı bir programa ve şartlara bağlayarak veriyor. İşte ona gelemeyiz. Daha doyurulacak yandaşlar, sosyal yardımlarla rehin alınacak fakir fukara var. Öyle kurallara bağlı harcama yapamayız...

    Yanıtla (4) (0)
  • Sahin / 05 Mart 2024 07:18

    Kimden bahsediyoruz?
    "Her Cuma sallayacak sın bir bakara makara"diyen adamı Büyük elçi yapandanmı bahsediyorsunuz?

    Yanıtla (13) (0)
  • Fani / 05 Mart 2024 07:11

    Yatırım araçlarında (Döviz, Altın,Borsa,BTC...) yükselme birlikte oluyor ise ekonomide büyük bir sorun var demektir. Bir atasözü de ormandaki hayvanların hepsi birden koşuyor ise yangın var demektir. Sonuç hesabı hep sabit geliri olan ve olmayan garip guraba öder. Seçimde onların sonuçta.

    Yanıtla (6) (0)
  • Yoksul / 05 Mart 2024 07:01

    Mühendis mimar 25 bine çalışıyor odacı emekli 28 bin maaş alıyor. Para neki basar basar verir. Yalnız bu sene yağış olmadı hububat yetmez. Ciğer bir hafta önce 390 dan 450 ye çıktı. Manda yoğurdu kaç oldu onu bilmiyorum.

    Yanıtla (7) (0)
  • Karar okuru / 05 Mart 2024 06:56

    Bu sene malumunuz ertelenmiş 20milyar dolar Ruslara olan borcumuz ödenecek. Karadeniz Gazı ve Gabar Mazotu kafi gelmeyebilir. Yeni enerji kaynaklarına ivedi ihtiyaç var. İktidar tasarruf tedbirleri uygulayacakmis. Önce Beştepe'den başlaması daha inandırıcı olur. Kamuda 100bini aşkın araç var ve hala alınıyor bu israf değil mi? Almanya'da bile bu kadar resmi araç yok! Onlardan çok mu zenginiz?

    Yanıtla (3) (2)
  • Sahin / 05 Mart 2024 03:00

    Erdoğan"Almanya "da millet yiyecek ekmek bulamıyor" diye millete ayar veriyordu.
    Almanya"da gelir ve satın alma bakımından şehirlerin durumu.
    En fakir şehir Gelsenkirchen kenti olurken en zengin şehir Bayvera eyaletinin Starnberek kasabası oldu.
    Geliri düşük Gelsenkirchen" in kişi başına yıllık geliri 18 bin 886 Euro "da
    kaldı.
    En yüksek gelirli Starnberg "de kişi
    başına 32 bin 800 Euro olarak kayıtlara geçti.
    Üstelik çocuk parası var Devletin özel günlerde millete verdiği paralar var..

    Yanıtla (13) (2)
  • Karar Okuru Alperen / 05 Mart 2024 06:51

    Almanya 'da raflar sık sık boşalır,dolar
    Bazı zeka problemi olanlar boş rafların resmini çekip Almanya'da insanların aç olduğunu, yiyecek ekmek bulamadıklarını söylediler.Seçim meydanlarında bu söylendi.Almanyada yaşayan bazı zeka noksanlığı olanlar da bunu dile getirdi.Almanya bizi kıskanıyor dendi.
    Peki yiyen oldu mu.Ooo,o kadar çok yiyen oldu ki,aya dört şeritli yol bile yaptılar.Ne diyelim böyle saça böyle tarak.

    Yanıtla (10) (0)
  • OKUR / 05 Mart 2024 06:45

    Türkiye zaten dolar bazında yüzde 10 a yakın faiz ile borçlanıyor. IMF yüzde 3 ile borç verecek ise niye alınmasın? Siz borç vereceğiniz kişinin parayı nereye harcayacağına bakmaz mısınız? Elbette parayı veren düdüğü çalar. Şu anda öyle olmuyor mu? Ne oldu yılların Filistin davasına? İsrail ile ticaret kesilebildi mi? İslam ümmeti bizim liderliğimizi bekliyormuş? Bir Güney Afrika kadar bile olamadık.

    Yanıtla (10) (0)
  • Yoksul / 05 Mart 2024 06:34

    Savunma sanayinde sayılamayacak kadar her türlü savaş makinaları yaptık 24 ülke satıyoruz. Milyar dolarlar ihraç say say bitmez. Geçen yıl atılım yoktu. Hatta birkaç ay öncede bu şahlanış yoktu aniden depara kalktık baklavanın enerjisi oh oh olsun. Dünyada ilk 5 te süper güç olduk. Tebrik helal olsun.Terorifstan devleti kurmak isteyene kabusu yaşatacağız. Terör devletini abd kurdu bile kuruyor nasıl olacak. Bu işi de chp üstüne atsa da kurtulsak artık.

    Yanıtla (4) (1)
  • SG / 05 Mart 2024 06:29

    IMF 5 Milyar Dolar borç istedi TCMB şakadan verdi.Acaba IMF 5 milyar doları geri verdimi yoksa alacağımıza mi saydı bu günler için.

    Yanıtla (4) (0)
  • emk / 05 Mart 2024 00:24

    imf de doğal olarak en çok uluslararası yatırımcıları gözetir. önemli olan işi olabildiğince kazan kazana getirmek. şimşek'in tek başına güveni sağlaması imkansız. yeni bir cb seçimine kadar nasıl gideceğiz yahu. (ben hala muhalefeten çıkar hırsı ve beceriksizlikle seçimi kaybetmesinin etkisinden kurtulamadım)

    Yanıtla (2) (2)
  • Okur / 05 Mart 2024 06:17

    Deprem olan yerlerde Türkiye nin her bölgesinden hırsızlar enkaz yağmasına üşüşür ya, siyaset elitleri de devleti yağmalamak üzere iktidarda kalmak istiyorlar. Söylediklerimin doğruluğuna tüm kalbimle inanıyorum. IMF ye maliye bakanlığını ve kamu ihale hakimliğini 50 yıllığına versek ancak kurtuluruz hırsızın elinden.

    Yanıtla (7) (0)
  • Yoksul / 05 Mart 2024 06:09

    İçeride manda yoğurdu yerken benim ülkem diyor. Dışarıda teröre gelince ülkemizin etrafı ateş çemberi diyor.

    Yanıtla (4) (0)
  • tavşan. / 05 Mart 2024 00:19

    Dünya da tüm ülkeler istediği kadar para basabilir. Kimsede kalkıp neden para basıyorsun demez. Para basan ülke zengin olmaz. Para o ülkenin ekonomik gücü karşılığında basıldığı için fazla basılırsa enflasyona neden olur. Paranın karşılığı altın değil ekonomik güçtür. Türkiye'de merkez bankası bağımsız olmadığı için Erdoğan ne zaman isterse o zaman para basıyor ve böylece ülkemizde enflasyon rekorlara koşuyor.

    Yanıtla (15) (2)
  • Yorumcu / 05 Mart 2024 06:08

    Türk lirasının üstünde Erdoğan’ın resmî olsaydı değer kaybetmesin diye kıçımızdaki donu bile satardık. Hamdolsun şu anda sadece devletin mallarını satıyorlar.

    Yanıtla (4) (0)
  • AHMET GÜLÇUBUK / 05 Mart 2024 05:49

    Genelde işler ters giderse insanlar çok konuşur...her konuda konuşur... Sn.Mehmet Şimşek te o yolda ilerliyo...krediyi tüketmek üzere....Döviz fren tutmuyor. Enflasyon inmiyor...Ulaşması gereken yeri bilen yok....Ne haliniz varsa görün durumundayız.

    Yanıtla (2) (0)
  • Kaya / 05 Mart 2024 05:32

    IMF öcü değil. Şu an da gerektiğine aklı başında her ekonomist evet der. Ancak derviş zamanında alınan kararlar gibi uygulamalar devreye sokulursa.

    Yanıtla (1) (0)
  • karar okuru / 05 Mart 2024 04:07

    IMF'nin resmi bir anlaşma olmadan destek vermesi ham hayal. IMF verdiği desteğin çarçur edilmeyeceğine, ekonominin istikrarı için kullanılacağına nasıl güvenecek? Resmi anlaşma olursa da, önce somut uygulama, sonra para diyecek. Emir verecek, emir yerine getirilirse borç verecek. Karizma yerle yeksan olacak.

    Yanıtla (3) (0)
  • Musto / 05 Mart 2024 03:07

    Hırsız evin içinde ise.. Mandayı bacadan aşırır... Hiçbir Tedbir işe yaramaz.. Çözümü..Hırsızı evin içinden çıkartmak...

    Yanıtla (18) (3)
  • İstanbullu bie okur / 05 Mart 2024 01:49

    Bence,rlbette tümü,ama yazının en güzel,güldürücü-ama acı-tarafı'kendisinden başka kim bilebilir'Ülkem halini,ahvalini,itibarını anlatmada yeterli.Ben artık açık,seçik korkmaya başladım.Bu korku tamamen ülkemin gelecegi ile ilgili.Syglr.

    Yanıtla (1) (1)
  • tavşan. / 05 Mart 2024 00:46

    Bir ara yerli milli para ile ticaret yapacaklardı. Akla mantığa aykırı olan bu öneriyi İslamcılar uzun süre bir buluşmuş gibi pazarladılar. Fakat bir kuruşluk mal alıp satamadılar. Hep döviz referanslı oldu ticaret. Biride kalkıp Almana verdiğimiz tl yi alman ne yapacak diye hiç sormadı. Hamsaet üstün geldi.

    Yanıtla (18) (1)
  • Ali Yüce / 05 Mart 2024 00:37

    AKP iktidarında kişi başı gelir hesaplaması iki defa değiştirilerek gelir yükselmişti.Yükseltilmeseyde kişibaşı gelir 12 binlere çıkarmıy dı?

    Yanıtla (6) (1)
  • Musto / 05 Mart 2024 00:28

    2010 yılına kadar Yaklaşık 10 yıl şirketim devlet istatistik kurumuna..Yaptığımız işler çalıştırdığımız işçiler kullandığımız malzemeler ekipmanlar ince detayına kadar..Verilen dökümanlara göre bilâbedel hazırlarız..Bir elemanımız her ay bu düzenli bilgileri istatistik kurumuna verirdi..Defalarca verdiğimiz bilgileri tekrar soruştururlar soru sorarlar.. 2010 yılından sonra bir daha ihtiyaç duymadılar.. Herhalde masa başında kendileri hazırladılar veya verdiğimiz bilgilere itibar etmediler...

    Yanıtla (6) (0)
  • tavşan. / 05 Mart 2024 00:27

    Erdoğan herkesten para istiyor ama İMF ye gitmek istemiyor. İMF açık bilanço ister ve verilen paranın nereye harcanacağını görmek ister. Açık bilanço ortaya çıkarsa ülkenin acınası durumu ortaya çıkacağından Erdoğan İMF den uzak duruyor. Bakın Gazze durumumuzu açıkça ortaya koyuverdi. Elli yıldır Filistin sömürüsü yapanlar İsrail'le ticaret yapıyor ama Gazze için parmaklarını kıpırdatmıyorlar. Ama hala Filistin sömürüsüne devam ediyorlar.

    Yanıtla (22) (0)
  • tavşan. / 05 Mart 2024 00:23

    Memurlara emeklilere zam yapılabilir mi. Yapılamaz. Ülkemiz o kadar kötü yönetiliyor paralar oraya buraya savruluyor ki her gün fakirleşiyoruz. Memurlar ve emekliler şu anda aslında bahar havası yaşıyorlar. Nisandan sonra Dövizin yükselmesi ile dahada fakirleşecekler. Çözümü de yok. Suriye'ye savaş aç milyonlarca sığınmacıya para harca gereksiz yatırımlara para harca saraylar yaptır sonuç kaçınılmaz olarak fakirleşme olacak.

    Yanıtla (10) (1)
  • tavşan. / 05 Mart 2024 00:16

    Türkiye'de geniş kesim ekonomiden anlamaz. 1970 yıllarından bugüne kahrolsun ABD kahrolsun İMF diye slogan atıp yürüyen Atatürkçüler ve solcular var. İMF nin gelip bizim paramızın değerini düşürdüğünü sananlar var. Dünyanın Rusya dahil İMF ye neden üye olduğunu neden İMF kanalı ile kredi bulduğunu bir kez sorgulamadan İMF sövgüsü yaparlar. Erdoğan İMF karşıtı ama İMF den bir gün olsun ayrılmayı düşünmüyor. Siyaseten karşı sadece.

    Yanıtla (8) (1)
  • tavşan. / 05 Mart 2024 00:12

    Türkiye'nin rakamları güvenilmez. 12600 dolar kişi başı gelirde güvenilmez rakamdı. Düşük değerli dolarla şişirilmiş millî Kişi başı gelirimiz gelirle hesap yapılarak öyle bir rakam bulunmuştu.

    Yanıtla (6) (0)