Mehmet Şimşek gidici mi?

İktidara yakın Yeni Şafak gazetesinin “Yüksek faize rağmen enflasyon % 38” manşeti elbette herkesin dikkatini çekti.

Gazete, adını vermeden Şimşek’in uyguladığı ortodoks para politikasının başarısız olduğunu anlatıyordu:

Ekonomi yönetimi; yaklaşık iki yıldır ortodoks politikası uyguladığı halde enflasyonla mücadelede istenilen sonucu alamadı… Yüksek faize ve alınan onca kısıtlayıcı tedbire rağmen enflasyon 22 ay önceki seviyesine ancak düşürülebildi…”

Gazete, 17 Nisan toplantısında Merkez’in ciddi bir faiz indirimi yapmasını istiyor.

KAVCIOĞLU’NUN GELİŞİ

Elbette para politikası konusunda farklı görüşler olabilir, gazeteler manşet atabilir. Bu manşetin siyasi yorumlara yol açmasının sebebi, daima iktidarı destekleyen gazetenin şimdi Şimşek’in faiz politikasını başarısız ilan etmesidir.

2021’de de Merkez Bankası’nın başında bulunan saygın iktisatçı Naci Ağbal, döviz ve enflasyonu dizginlemek için faiz artırdığında Yeni Şafak şu manşeti atmıştı:

Bu operasyonu kim adına çektiniz!”

Ağbal hakkında kötü çağrışımlar yaptırabilecek çok haksız bir manşetti bu. (19 Mart 2021)

Aynı gün Naci Ağbal görevden alınmış, yerine Şahap Kavcıoğlu atanmıştı. Manşetle atamanın aynı güne gelmesi tesadüftü ama ister istemez siyasi yorumlara yol açmıştı.

Şimdi de aynı gazete böyle bir manşet attığına göre, “Reis’in sabrı tükeniyor mu?” idi. Şimşek gidici mi idi?

İKTİDARIN FAİZ SORUNU

Emirle faiz indirmek ucuz krediye ihtiyaç duyan on milyonlarca vatandaşın hoşuna gider. Popülist bir slogandır. “Nas var” denilerek takdim edilmesi de iktidara dinî sadakati güçlendirebilecek bir ifadedir.

2010’lara kadar gitmeyelim. Mart 2021’de Şahap Kavcıoğlu dönemine bakalım…

Prof. Kavcıoğlu, Yeni Şafak’taki köşesinde yüksek faizi ve Merkez Bankası’nın bağımsızlığını “Sorosçuların istediğini” yazmış bir isimdir. (17 Kasım 2020)

İktidarın tam uyum içinde çalışacağı bir isim. Öyle de çalıştı. 2023 Mayıs’ına kadar faizi yüzde 8.5’e kadar indirdi. İndirimleri de çok defa önceden Cumhurbaşkanı açıkladı!

Sonuç ne oldu?..

AĞIR MALİYET

CDS denilen risk primi Şubat 2021’de 280 puan civarındaydı, “faiz sebeptir” politikası yüzünden 700’ün üzerine çıkacaktı. Bu ne demek? Yunanistan % 1-2 faizle kredi alırken biz % 8-10 faizle kredi alacaktık. Düyun-ı Umumiye faizinin en az iki katı!

Enflasyon ise % 15 civarındayken, 2023 Mayıs’ında, seçim öncesi bastırılmış fiyatlarla ve TÜİK rakamlarıyla yüzde 40 olacaktı, Temmuz’da % 48’i görecekti.

Aynı dönemde dolar 7-8 liradan, Haziran 2023’te ise KKM ile bastırılmış olmasına rağmen 30 liraya çıkmıştı.

Net döviz rezervi eksi 60 milyar dolara kadar düşecek, Şimşek döneminde artı 70 milyar dolara çıkacaktı!

İki yıllık “rasyonel zemin” olmasaydı, geçen hafta yaşanan piyasa paniğine müdahale etmek için Merkez Bankası 26 Milyar doları nereden bulacaktı?!

Yanlış “faiz sebeptir” politikasının yanında, bu noktada Merkez Bankası sorunu karşımıza çıkıyor. Merkez Bankamız bağımsız bırakılsaydı emirle faiz indirmeyecek, bu kayıplara maruz kalmayacaktık.

ŞİMŞEK DEVAM AMA

CB sisteminde 3 Sayılı Kararname ile Merkez Bankası bağımsızlına son verildi, yirmi ayda dört başkanı değiştirildi!

Hangi gelişmiş ekonomide böylesine kurumsal istikrarsızlık vardır?

Bu yüzdendir ki bir gazete manşetinden Şimşek gidici mi diye yersiz, mesnetsiz endişeler oluşuyor. Sadece bizde değil, uluslararası finans bültenlerinde ve gazetelerde de “Erdoğan ne vakte kadar Şimşek’i yerinde tutacak?” diye haber ve yorumlar çıkıyor. Derecelendirme kuruluşları Erdoğan’ın âniden politika değiştirmesi ihtimali riskini ifade ettiler.

Hatta “ekonomi çevrelerindeki asıl güven unsurunun Mehmet Şimşek olduğunu” da açıkça yazdılar. (Financial Times, 12 Şubat 2024)

Bu tablo bize gösteriyor ki, CB sistemindeki yetki temerküzü kurumları aşındırmıştır. Sistem “kurumsal güven” ve “hukuk güvenliği” vermiyor.

Bu yüzden Şimşek’in ayrılması çok ağır bir risk olacağından, bunun sorumluluğunu ne Cumhurbaşkanı ne de Şimşek göze alabilir. Şimşek görevine devam edecektir.

Şimşek’in eleştirilmesi gereken yönü, böyle bir güce sahip olduğu halde “hukuk” kavramını ağzına almaması, ihlaller karşısında hareketsiz kalmasıdır.

YORUMLAR (221)
YORUM YAZ
İÇERİK VE ONAY KURALLARI: KARAR Gazetesi yorum sütunları ifade hürriyetinin kullanımı için vardır. Sayfalarımız, temel insan haklarına, hukuka, inanca ve farklı fikirlere saygı temelinde ve demokratik değerler çerçevesinde yazılan yorumlara açıktır. Yorumların içerik ve imla kalitesi gazete kadar okurların da sorumluluğundadır. Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır. Özensizce belirlenmiş kullanıcı adlarıyla gönderilen veya haber ve yazının bağlamının dışında yazılan yorumlar da içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır.
221 Yorum
  • Baş gün / 10 Nisan 2025 05:47

    Osmanlı İmparatorluğu neden battı.Borçlanma yüzünden.Türkiye Cumhuriyeti de aynı yolda gidiyor.Üretim yok borç al memleket yönet.Nereye kadar.Bütün halk dibine kadar borçlanmış.100yıllık Cumhuriyet Ekonomi de badanaj yapıyor.Mehmet Şimşek değil kim gelirse gelsin.Bu model ülkeyi ayağa kaldırmaz.Markalı üretim şart.

    Yanıtla (1) (0)
  • Vatan sever / 08 Nisan 2025 13:25

    Ziya paşanın dediği gibi "biz içerden siz dışardan yıkamadık." Pandemi asrın felaketi deprem doğal afetler 50 yıldır terör belası dört yanımız ateş çemberi
    Buna rağmen dünya liderimizin güçlü iradesi ekonominin liyakatli başarılı ekibi ülkemiz için gece gündüz çalişıyorlar rabbim onlardan razı olsun muafaza etsin yar ve yardımcıları olsun sessiz çoğunluğun duası onlarla inşallah.
    iyi şeyler temenni edin gölge etmeyin yeter bu vatan hepimizin Allah devletimize milletimize zeval vermesin i

    Yanıtla (4) (46)
  • Bir garip yolcu / 08 Nisan 2025 14:16

    Bir sürü şey yazdım sildim, değmeyecek besbelli.

    Yanıtla (14) (0)
  • Okur / 08 Nisan 2025 14:36

    Ah o lideriniz damadı bakan yapıp bizi yoksullaştırmasaydı keşke.Bir de sırf her seçimde kendini yeniyor diye Ekrem İmamoğlu'na bu üçüncü dünya ülkelerinde bile artık yapılamayan uygulamaları yapmasaydı.

    Yanıtla (39) (4)
  • Öz vatan sever / 08 Nisan 2025 15:20

    Güzel döktürmüssünüz ama lafla peynir gemisi yürümüyor…
    Keske dua ile bu isler hal yoluna koyulsaydi, bunca bilimsel calismalar yapanlarda bu kadar kafa yormak zorunda kalmasaydi. Milletin tuzu bayagi yas su kivaminda sizinki billur tuz gibi masallah…

    Yanıtla (8) (1)
  • Önemli / 08 Nisan 2025 23:53

    Güzel ironi.

    Yanıtla (0) (0)
  • Kara / 08 Nisan 2025 22:38

    Kendimizi çok yormayalım, bir yıl sonra seçime kadar ekonomi de bir rahatlama olup olmayacağı belli olur. Seçimi kazanacak bir değişim olmayacak ise zaten seçim ekonomisine geçilir. Bunu da ha Mehmet Şimşek yönetmiş ha kimse yönetmemiş farketmez.

    Yanıtla (1) (0)
  • Emekli / 08 Nisan 2025 22:09

    Şimşek giderse akP biter.

    Yanıtla (1) (1)
  • Okur / 08 Nisan 2025 07:07

    Dil-tarih tezinde direten ilk lideri birçok konuda örnek alan son lider ,ekonomi tezinde diretince olanlar oldu.Cumhuriyet döneminde yüzeysel ve şekilci değişiklikler dışında eski kamu anlayışı aynen devam ettirildi; devlet elinde işletmeler, yandaşlara arpalık olarak tutulmaya devam etti, bugün de sürüyor.Son dönemde Akp nin verdiği korkunç ekonomik zararın ise dünya tarihinde emsali yok.

    Yanıtla (20) (9)
  • Okur / 08 Nisan 2025 09:51

    Celal Bayar Atatürk'ün son başbakanı ve Menderes de yıllarca milletvekiliydiler.Dış borçlanma onlarla başlamadı; 1930 da Abd den borç alındı ve 1722 sayılı kanun ile kibrit ve çakmak tekeli 25 yıllığına ABD’li şirkete verildi; 1934 Sscb den borç alındı; 1938 de İngiltereden ve Almanyadan borç alındı.Atatürk'ün o dönemki meclis açılış konuşmasında da bahsedilir.Keşke insanlar bilgisi olmayan konularda ahkam kesmese ; içeriğini tam bilmediği davalar hakkında masum yada suçlu diye tutturmasa..

    Yanıtla (9) (9)
  • karar okuru / 08 Nisan 2025 19:43

    "Di Amerikan Türkiş învestment Korporeşön şirketinin" tekelinin 1925-1950 arasında 1943'te kaldırıldığını da yazsaydın daha hakikatli olurdun.

    Yanıtla (7) (4)
  • Okur / 08 Nisan 2025 20:49

    İnsanların ne yazıp ne yazmadığı kimseyi ilgilendirmez; kısıtlı yorum alanına makale bekleyen de önce kendi sığdırsın.

    Yanıtla (3) (2)
  • Okur / 08 Nisan 2025 12:02

    Otoriter yönetimlerden bile en azından bazı konularda başarı beklenir.Tek parti Chp si döneminde başarı Sscb'nin onda biri kadardı; Akp döneminde de Putin, Orban, Şi Cinpink gibi liderlerin ülkeleriyle kıyaslandığında başarı onda bir kadarken, son dönem yapılan ekonomi deneyinden sonra ancak Latin Amerika ülkeleriyle kıyaslanabiliyoruz.Japonya,devlet eliyle kurulan işletmeleri yüzyıl önce liyakatle özelleştirerek; G.Kore , Çin kendine has şekilde başardı.Türkiyeden Deng Şiaoping bile çıkamadı.

    Yanıtla (5) (3)
  • karar okuru / 08 Nisan 2025 20:17

    Birinci Dünya Harbi sonunda Türkiye'nin hukukun üstünlüğü puanı 0,25'ti. Tek parti döneminde cumhuriyet kurulduğunda 0,53'ten 1949'da 0,60'a yükseldi. 1923-1950 arsında Çin'in puanı 0,15'den 0,35'e çıktı. SSCB'nin puanı 0,15'ten 0,12'ye düştü. Aynı dönemde kişi başı GSYH Çin'de sabit kalırken, bizde 1,5-2 kat, SSCB'de savaşın ve hukuksuzluğun ödettiği beşeri maliyete karşın zengin doğal kaynakların ve çarlık döneminden beri Türkiye'den daha iyi yetişmiş nüfusun sayesinde 3,5-4 kat arttı.

    Yanıtla (5) (3)
  • Okur / 08 Nisan 2025 21:09

    1913 de dünyadaki ilk tek parti diktatörlüğünü kuran ittihatçılar ve 1925 de katmerli hale getiren pozitivist ittihatçılar (kemalistler) dahil dünya üzerindeki hiçbir devrimci kural falan tanımaz ; "İnkılabın kanunu (anayasa dahil) mevcut kanunların üzerindedir" diyen devrimcilerin, "liberal hukuk" seviyesini yüksetmeyi umursadıklarını sananlarla da konuşacak bişeyimiz olamaz.

    Yanıtla (1) (3)
  • Okur / 08 Nisan 2025 22:45

    İttihatçılarla, pozitivist ittihatçılarla(kemalistlerle) ,sayısız siyasi idam ancak sıfır küsurluk adalet olabilir.Birinci dünya savaşından sonra içsavaş da yaşamış Sscb de eğitimli! gençler cam fanusta saklanmış! heralde.Türkiye ve Sscb rejimlerini, 1925-50 arasında kıyaslayan farkı anlar; o Sscb'nin tehtidi nedeniyle Batıya şirinlik için çok partili hayata geçmeye kalkan bir rejimdik.Malum; 1925 de demokrasinin ,çok partili hayatın, basın özgürlüğünün ohal fırşatçılığıyla kökü kazınmıştı.

    Yanıtla (1) (4)
  • karar okuru / 08 Nisan 2025 23:57

    Hepsi 1 zaten! Sıfır küsurmuş, sesli güldüm!

    Yanıtla (2) (1)
  • Kararlı / 08 Nisan 2025 21:33

    Demokrasilerde uzun yıllar iktidarda kalınabilen ülke yok sananlar var.Örneğin Kanada ve Japonyada kısa aralıklar hariç ortalama 70 yıl liberal partiler iktidarda.Hindistan kongre partisi 54 yıl iktidarda kaldı, buna ilaveten aralıklı iktidar dönemleri de var.Türkiyede Chp %20 oyla tek parti rejimi kurdu, %50 oyla alan Akp de de otoriterlik arttı.Oy oranı ve uzun süreden ziyade hırsla ilgili bazı şeyler.Dünyada hanedana damat olamadığı veya istediği makam verilmediği diye devrimci olanlar var.

    Yanıtla (1) (2)
  • ALİ / 08 Nisan 2025 17:24

    Taha bey olaylara hep negatif yönden bakıyorsunuz. Bizim üç arkadaş 1.89 veya 2.89 kredi ile bir milyona ev aldılar. Altı ay sonra aldıkları evler üç milyona kredi faizleri % kırklara çıktı. Kiraya verdikleri evlerin parasını krediye yatıryorlar kalanı da afiyetle yiyorlar. Ömür boyu çalışsalar almayacakları evleri beş kuruş ödemeden aldılar. İşin içinde faiz olduğu için biz girmedik tabi (!) İşte "Nas"ın sonu.

    Yanıtla (3) (2)
  • Karar okuru / 08 Nisan 2025 21:05

    Nass lafını duyan pek çok kişi ekonominin duvara toslayacağını görüp aynı şeyi yaptı ve parasını korudu; çünkü onlar ekonomist değildi. Bu gün hakim olan zihniyetin, yağma olmadan gelişme üretemeyeceğini bilmek için kahin olmaya gerek yok!

    Yanıtla (3) (0)
  • karar okuru / 08 Nisan 2025 16:09

    Hükümet Cübbeli Ahmet'i neden bakan yapmıyor ki. yerde, gökte ne var yok hepsini biliyo.

    Yanıtla (22) (0)
  • karar okuru / 08 Nisan 2025 19:27

    Cumhurbaşkanı olmak isterse diye çekiniyorlar (!)

    Yanıtla (8) (0)
  • karar okuru / 08 Nisan 2025 06:46

    Demokrasilerde yirmi kusur yillik iktidar mi olur?

    Yanıtla (14) (1)
  • TURAN dan. / 08 Nisan 2025 19:06

    doğru, olmaz... Fakat demokratız diye kimse iddia etmiyor ki!!

    Yanıtla (2) (0)
  • The end / 08 Nisan 2025 18:34

    Üzülme İmamoğlu. Biri yoksa diğeri vardır. Künye önemli değil.yigidin kim olduğu önemli değil, yaptığı önemli.imamoglu arkana bak sayende arkan senin gibi binlerce İmamoğlu doldu. Vesile oldun cesaret verdin.

    Yanıtla (8) (3)
  • muzaffer / 08 Nisan 2025 17:45

    Enflasyon roketle fırlatılmış gibi hızlı yükselir, paraşütle iner gibi yavaş yavaş düşer. Onun için nas dediğinde enflasyonun yükseleceğini çok iyi bilip ona göre davranacaksın.

    Yanıtla (2) (0)
  • Dokuzuncu köy / 08 Nisan 2025 17:33

    Sayın Akyol; Mehmet Şimşek bu gün Fınancıal Tımes'a verdiği demeçte nihayet hukukun üstünlüğü benim için olmazsa olmaz demiş, demekki gidici yoksa bu cesareti bulamazdı.

    Yanıtla (10) (0)
  • Okur / 08 Nisan 2025 09:00

    Ekonomist değilim.1975-2015 (40 yıl kamuda çalismiş)emekli öğretmenim.Sn.Babacan'ın partisini beğeniyorum.Ak Partiye de 2018 e kadar oy verdim.Ancak bunlara (bedavadan hazineden para alanlara)Bakan-makam ekonomi dayanmaz.
    Borç-borçlanarak üretim artırmadan para sihirbazligi ile bu işler yürümez.
    Üretim..Üretim.. ve tabii ki en başta dürüstlük doğruluk. Mesela Kısi emekli dünya kadar geliri var.Belediyeden de maaşlı..Kominist Parti-Baas Parti mantıgı..Dağ taş para olsa bunlara yetmez..

    Yanıtla (37) (3)
  • Bulut / 08 Nisan 2025 12:15

    Öğretmenlik dünyanın en en saygın mesleği. 40 yıl öğretmenlik yaparak mevcut yönetimi desteklemiş olmak.İşte sözün bittiği yer tam da burası . Referanslarını dinden alan bir kısım insanların oluşturduğu siyasi oluşumu desteklemiş olmak.Bilimden,akılcılıktan,aydınlamacılıktan yana uğraş vermek yerine bu çok önemli mesleğe ihanet etmek.Ülkenin geldiği duruma katkı sunmak. Muassır medeniyet hedefi yerine ortaçağ zihniyetine çanak tutmaya teşne olmak.

    Yanıtla (37) (8)
  • Abdullah / 08 Nisan 2025 14:41

    Dini referans almanın nesi kötü? Avrupada-ABD de dini referans alıp yaşayan pek çok insan var. Siz dinsiz olmayı tercih edebilirsiniz. Size kimse karışamaz. Ama sizin gibi düşünmeyen yaşamayan insanlara böyle üstten bakıp tahkir etme hakkına sahip değilsiniz. Bu ülkede Allah'ı-Peygamberi rasyonellik namına inkar edip kimi insanları yarı tanrı-yarı peygamber mesabesine koyan mebzul miktarda insan var...

    Yanıtla (9) (33)
  • Abdullah / 08 Nisan 2025 14:47

    1923-1950 arasında yaşanan-yaşatılan hukuksuzlukları devrim adına savunan normalleştiren pek çok insan var. Kurucu lideri adeta bir magazin figürü sever gibi sarı saçlı-mavi gözlü şablona indirgeyen. Hata ve sevaplarını birlikte değerlendirme kabiliyetinden uzak. Şu anki lideri tek adamlıkla itham edip gerçek tek adamı gör-e-meyen. Benzer yöntemlerin kullanıldığı bir dönemi kutsayıp bir dönemi yeren...

    Yanıtla (3) (22)
  • Bulut / 08 Nisan 2025 19:02

    Din bireysel bir inançtır. Yönetenlerin dini referans alarak yönetmesinin neresi kötü diyorsanız örnekleyeyim o zaman.Bakınız ortaçağ Avrupa’sı ve günümüz dünyasında Müslüman ülkeler. Selamlar

    Yanıtla (4) (1)
  • karar okuru / 08 Nisan 2025 19:25

    1923-1950 arasında yaşanan-yaşatılan başarıları dava adına görmezden gelen hatta kötüleyen pek çok insan var. Kurucu lideri her fırsatta yeren, sarı saçlı-mavi gözlü şeytana indirgeyen. Hata ve sevaplarını birlikte değerlendirme kabiliyetinden uzak. Şu anki liderin tek adamlığını gözlerden saklamak için her fırsatta kurucu lideri bahane eden. Türkiye'nin huhuk devleti olması için 1900-1925 arasında katedilen mesafeyi inkar eden... İki yanlış bir doğru etmez. 0 ve 0 = 0

    Yanıtla (5) (2)
  • Karar okuru / 08 Nisan 2025 16:49

    Bu kadar geç uyanmışsa bir insan hiç uyanmasa da olur!

    Yanıtla (11) (2)
  • Akif / 08 Nisan 2025 16:44

    Geçen hafta bankamatikten para çektim. Mürekkebi henüz kurumuştu. Fırından yeni çıkmış taze ekmek gibi kokusu üzerinde... Kayınpederim de bir başka bankadan para çekti. Hepsi gıcır gıcır... Merkez Bankası sürekli para basıyor anlaşılan... Enflasyon düşer mi böyle..

    Yanıtla (8) (0)
  • Okur / 08 Nisan 2025 16:42

    Mehmet Şimşek Tayyip Bey tarafından çok ağır ithamlarla kovulmuştu daha önce.Sonra yine kurtarıcı olarak çağrıldı.Şimdi Sayın Şimşek'ten beklenen, giderken cesur olması ve partisinin politikalarının gelişen dünyanın çok gerisinde olduğunu ve kim gelirse gelsin enflasyonu düşüremeyeceklerini söylemesi.

    Yanıtla (12) (0)
  • Karar okuru / 08 Nisan 2025 16:06

    Gidici olanlar.....Calisanlar, emekliler, ciftciler, ogrenciler, bazi esnaflar ve demokratlar !! Sn Simsek gider.. yerine sn Yildirim gelir... Onemli degil bir dereceye kadar !! Somuru ve carpitma duzeninden Akp - Mhp, medyanin da destegiyle, vatan... beka... icin hizmete devam etmeye calisirlar !! Inanan cokk.

    Yanıtla (7) (0)
  • EKONOMİST / 08 Nisan 2025 15:38

    Normal de Bankalar parayı uygun bir faiz karşılığında tüketiciye verir..ama şuan tam tersi yapılıyor.. Tüketiciden faizle para toplayan bankalar bunu merkez bankasına daha yüksek faizle satıyor. Çünkü; Erdoğan'ın üstün ekonomi teorisi olan 'Nas'' politikasıyla piyasaya bir zamanlar bol miktarda para basıp dağıtan merkez bankası şimdi tam tersini yapıp emisyon yöntemiyle aynı parayı daha yüksek faizle piyasadan toplamaya çalışıyor..ne komik değil mi..??

    Yanıtla (6) (0)
  • Hasan GÜL / 08 Nisan 2025 12:58

    Şimşek'in elinde sihirli değnek yok. Enflasyon ile mücadele topyekûn olur. Bir kesim mücadele ederken diğer bir kesim lale devri yaşantısına devam eder, kazandırmalara devam eder, halka güven vermez ise Enflasyon düşmez. Herkes sorumluluğunu bilmeli .

    Yanıtla (8) (1)
  • Millet / 08 Nisan 2025 15:34

    Herkes derken gariban emekli ile asgari ücretliyi de dahil etmiyorsun bu sorumluluğun içine herhalde.

    Yanıtla (2) (0)
  • ÖMER KUTALMIŞ / 08 Nisan 2025 15:14

    Nesnel gerçeklikten kopup, yılların tecrübesi ile oluşturulan kural ve kurumlardan ayrılarak; hissi duygularla oluşturulan yollara girmek hüsranı da beraberinde getirir.

    İktidar ve onun fikrinin arka planını oluşturan yanlış yoruma dayalı dini duygusallık zamanı ve olayları doğru algılayıp sağlıklı tepkiler göstermeyi engelliyor.

    Bu hatalar pratiği hızlı olan sahalarda hemen kendini gösteriyor. Diğer sahalarda bütün çıplaklığı ile görünmesi gözlerine perde takanlar için biraz zaman alaca

    Yanıtla (4) (0)
  • Hikaye / 08 Nisan 2025 14:54

    Bazen şu yazılanlara ve yorumlara isyan etmemek elde değil.Şimşek gitse ne olur gitmese ne olur.Kağıt üstü hesap kitap canbazlıkları ile yürütülen ekonomi bitmiş bunu değiştiremezsiniz.Asıl olan Şimşek değil saray rejimi.Bu rejim bu ülkenin başından gitmeden hiç bir şey değişmez.Bunu anlamak için ekonomimizin daha kaç defa çökmesi,ülkenin hukuksuzlaşması gerekiyor?

    Yanıtla (9) (0)
  • V / 08 Nisan 2025 14:44

    Kaleminize ve yüreğinize sağlık.Dogru soyleyenin dokuz köyden kovuldugu yerde yine. de dogrulari söyleyebilmeniz
    sizin hakka,adalete ve demokrasiye verdiğiniz değeri gösterir.Kuvvetler ayrılığı olmadan işin ehline güvenmeden herseyi ben bilirim demekle hiç bir yere varilamayacagi askardir.Ulkemiz deneme tahtasına dolduruldu.Sinama yanilmayla vakit harcamadan yılların tecrübelerinden yararlanmak gerekir.

    Yanıtla (2) (0)
  • Sems / 08 Nisan 2025 14:40

    Ekonomi yaz boz tahtası gibi ve günü kurtarma çabalarıydı seçime endeksli yönetildiğı müddetçe biz bu enflasyonla çok daha yaşarız.

    Yanıtla (5) (0)
  • MİSAFİİİR! / 08 Nisan 2025 14:36

    Ceza verileceği kesin ki önce içeri atılıyor insanları, gerekçeleri nasıl olsa yaratılır, yaratılmama gibi bir durum yok sanırım. Hukukun böyle işlediği bir ülkede ekonomik istikrarı sağmak mümkün olur mu Allah bilir!

    Yanıtla (8) (0)
  • Millet / 08 Nisan 2025 12:44

    Mehmet Şimşek neden bu kadar önemli anlayamıyorum. Yoksa Duyunu Umumiye komiseri olarak mı gönderildi. Memlekette adam mı yok? Bizim mahalledeki Bakkal Kemal'i getirin ekonominin başına altı ayda düze çıkarmazsa bi şey bilmiyorum. Bütün esrar Şimşek'te ise cumhurbaşkanı olsun, bitsin bu gürültü patırtı.

    Yanıtla (10) (1)
  • İbrahim Görüş / 08 Nisan 2025 14:18

    Yeni Şafak gazetesi bu şekilde yazdığına göre kötü gidişata günah keçisi aranıyor.Arkasından da yandaş medya salvolara başlar kamu oyu oluşturulur.Başkanın hiç bir suçu sorumluluğu yok bütün suç Mehmet Şimşek'in oysa Türk tipi başkanlık sisteminde başarıların (varsa) başarısızlığın odağında Başkan vardır.Ekonomi o kadar bozuldu ki düzelmesi zaman alır .Kim gelirse gelsin .

    Yanıtla (7) (0)
  • Adam / 08 Nisan 2025 14:00

    Piyasada güven yok ülkede hukuk adalet yok, bütün kurumlar siyasallaşmış durumda bütün kurumlar devlet değil akp kurumu olmuş, ne yaparlarsa yapsınlar enflasyon düşmez fiyatlar düşmeş, düşüyor dedikleri yalan, TÜİK yalan ile iş yapıyor daha çok beklerler

    Yanıtla (11) (2)
  • Sorgulayan / 08 Nisan 2025 14:00

    Bence kendisi istifa etsin. Herhangi bir sorunu çözebilmiş değil. Ya yetersiz veya istediklerini yapma özgürlüğü yok.

    Yanıtla (5) (0)
  • Vatandaş fikri / 08 Nisan 2025 13:00

    Silivri'de kapasite artırımı olacakmış. Bu sözler CHP ye mi.vatandas evinde bekliyor. Sabah namazinda gel.namazi Silivri'de kılardı. De

    Yanıtla (8) (0)
  • Sayit Karabulut / 08 Nisan 2025 12:55

    Kimse Mehmet Şimşek'in politikalarına bakmıyor. Ekonomist! bir cumhurbaşkanımız var ve o her şeyi herkesten iyi bildiği için piyasa ona göre şekilleniyor. Her şey sütlimanken yarın ne gibi fırtınalara kapılacağımız konusunda kimsenin bir şey bildiği yok. nitekim Olmayacak olan oldu ve İmamoğluna operasyon çekildi piyasa allak bullak. Bu Şimşek'in suçumudur? Haftaya Erdoğanın Nas politikalarına dönmeyeceğini kim garanti edebilir. Sonuçta kötü yönetim, kötü ekonomi demektir.

    Yanıtla (15) (0)
  • Derinay / 08 Nisan 2025 12:43

    Bu dünyada olumlu hiç bir şey olmuyor herhalde

    Yanıtla (2) (0)
  • Vatandaş adam / 08 Nisan 2025 12:31

    Ülkem için destek verdim. Binlerce kandırılmış vatandaştan biri olmuşum haberim yok.

    Yanıtla (16) (0)
  • Adalet / 08 Nisan 2025 12:23

    Sayın Akyol Şimşek verilen görevi icra ediyor bu görevinin dışına çıkmaz çıkamaz,Şimşeke hukuk alanında nasıl bir düzenleme istiyorsun diye soranmı var.Hukuk üretene vergi verene mütedeyyin insanlara lazım,üçkağıtçılara uyuşutrucu baronlarına ,mafya babalarına dolandırıcılara seksen tane suç işleyip dinlenme tesislerinde üç gün yatıp çıkanlara lazım değil.hatta bunlara hiç hukuk olmasada olu,hukuksuzluktan geçinen paşalar gibi üretmeden yaşayan bir kesimde var ve sesleri gür çıkıyor.

    Yanıtla (4) (0)
  • Adem kul / 08 Nisan 2025 12:19

    Erdoğan bu ülkeyi biraz sevse tüm bakanları her kesimin kabul edeceği (Şimşek gibi) ehil insanlardan seçer ve tüm yetkiyi verir.
    Oysa şu an bakanlar bile saray da ki bir danışmanların emrinde birer noter görevi yapıyor.
    Tüm kartları oynamış, başka bir hamlesi kalmamış bir iktidar ülkeyi hep geriye götürür.
    Oysa yeni bir iktidar yeni hamleler demektir.
    AKP'nin ilk yılları gibi heyecanlı, istekli ve samimi bir yönetim ile kısa sürede hızla duvara çarpmaya giden ülkeyi belki çarpmadan kurtarabi

    Yanıtla (6) (0)
  • Kim sorumlu / 08 Nisan 2025 11:56

    M.Simsek Seçimlere kadar yönetimde.RTE yi düşük faiz iyidir söylemine sokanlar ekonomide ben istersem olur mantiksizligi ile baş başa bıraktılar. Enf.yukselis hızlı düşüş çok yavaş olur.Sabit gelirli olan acısını çeker.Esnaf ve sanayici zammı yapar yola devam eder. Ülkenin dinamik enerjisi büyük gelir sistemi bozuk.İlk çeyrekte ev satışları yükseldi.Kim alıyor sabit gelirlimi? CHP ülke yönetiminden uzak projesiz her şey iyi olacak lafı ile iktidar olamayacağını sevenleri söylesin.Erken seçim yok

    Yanıtla (0) (4)
  • Mehmet Şenol / 08 Nisan 2025 11:52

    Böyle bir konunun konuşulması bile hatadır. Büyük bir yıkım olur. Piyasalar istim üstünde. Yeniden dövize dönüş başladı.

    Yanıtla (3) (0)
  • Hıkmık / 08 Nisan 2025 11:46

    Çok geç kalınmadan artık hukuk kavramı üzerinde ciddiyetle durulsa mülkün temeli sağlamlaştırılsa. Hani neydi o şarkı. Şöyle olsa böyle olsa yarın bayram olsaaa.

    Yanıtla (0) (0)
  • Çılgın Türk / 08 Nisan 2025 11:38

    İstenirse 6 ayda enflasyon %20 dolar 20 tl işsizlik %2olur olmamasının sebebi plansiz denetimsiz kabile gibi yöneten hükumet ve gereksiz meclis yıllardır aynı kısır döngü devam ediyor.

    Yanıtla (15) (1)
  • tavşan. / 08 Nisan 2025 11:00

    Trump
    "Erdoğan adında bir adamla harika ilişkilerim var. Onu duydunuz mu?

    Orada bir papazımız vardı, onu nasıl geri aldık hatırlıyor musunuz?

    Türkiye ile bir sorununuz olursa, çözmenize yardımcı olabilirim."
    Bu hallere düştük.
    Oyun kurucu bir devlet böyle oluyor sanırım.

    Yanıtla (51) (0)
  • Salih Işık / 08 Nisan 2025 10:52

    Maalesef yapılan siyasi hatalar sebebiyle ekonomik olarak 2025 yılını da kaybettik. Enflasyon ve kur dengeleri bozuldu. Bakan Şimşek'in gitmesi, yada gönderilmesi kötüyü daha da kötü yapar. Kaos çıkar, doları 50₺ de dahi tutamazlar.

    Yanıtla (11) (0)
  • serçe / 08 Nisan 2025 10:49

    Dün Trump fena dalga geçiyor du. Erdoğan büyük lider Suriye'yi aldı diyor arkasından çıkan Netanyahu ise Erdoğan bizden izinsiz Suriye'ye Erdoğan giremez diyordu.
    Bir ara Rahibi de bize verdi lafını sokuyorlardı araya.
    İşte lider Türkiye'nin halleri

    Yanıtla (24) (2)
  • Ferda / 08 Nisan 2025 10:23

    Nass nassı bi hata idiyse 1₺=1$ olsun zihniyeti de öyle bir hataydı görüşünde olanlar çoktur. Faizsiz bankacılık vs hevesi için bu politikalar gerekli miydi? bilemem. Şimşek isminin gitmesi yerine gelse bilgili alim birisi yanına?..
    Kısmen şov ile politika yapılıyor bu günlerde dünyada nassılsa:))

    Yanıtla (0) (1)
  • HAYRETI MUCIP / 08 Nisan 2025 10:18

    "... böyle bir güce sahip oldugu halde hukuk kavramını ağzına almıyor , ihlaller karşısında hareketsiz " kalıyorsa niye çekip gitmiyor , neyi bekliyor ; ya başarsın
    veya olmuyorsa bıraksın gitsin !
    Kendini düşünmüyorsa milleti düşünsün be birader , rahmetli K.Dervis iki ayda sorunu halletmisti !
    Yeter artık , yeter yahu !
    Ne serden ne yardan vazgeçiyor !

    Yanıtla (9) (0)
  • ido / 08 Nisan 2025 10:16

    israil katil yönetici gazzeye bir tane dahi buğday girmeyecek diyor . zulmün ve vahşetin dibinin dibi bu . batının en büyük devleti , demokrasinin beşiği kabul edilen de vahşetin yanında...

    Yanıtla (5) (0)
  • O aslan / 08 Nisan 2025 10:14

    Ben bu gidişatın değişeceğini sanmıyorum.
    Çünkü önemli olan hangi dünya görüşü zihniyeti ile yönetildiğidir .
    Gerisi hikaye.
    Bir arabanın gücü motora bağlıdır,diyer aksesuarları değişmek araca bir şey katmaz

    Yanıtla (2) (0)
  • seçmen / 08 Nisan 2025 10:05

    Gitse kime ne faydası var,DAHA iyisini yapacak birini biliyorsan söyle.

    Yanıtla (0) (21)
  • Erhan Bayrak / 08 Nisan 2025 10:05

    Sn. Şimşek bilen birisi ama kendisine verilen görevi şu veya bu nedenle yapamamıştır! İki yıl önce geldiğinde enflasyon %38 idi halä 38!(Tüik). Rasyonel önlemler demişti, aldı mı? Hayır. Adaletsiz gelir dağılımı, Vergide adaletsizlik, Kamuda israf harcama sürüyor ve yoksulluk daha derinleşti. 3 gecede 27 milyar $ yanıyor, banamısın demiyor, düzelecek diyor! Bir eli milletin boğazında diğer eli kapıda, daha fazla süremez! "çare tükenmez" iyi fikir, değişim artık olsun, olması için sandık gelsin.

    Yanıtla (14) (1)
  • ido / 08 Nisan 2025 09:58

    Türkiye dar boğaza mahkum edilirken başka senaryolar dönüyor niçin bunun farkında olmuyoruz? ki bilinçli yapılıyor.

    Yanıtla (1) (0)
  • ido / 08 Nisan 2025 09:54

    Şimşekle biraz top çevirdiler; hepsi o kadar. AKP den bir şey beklemek hayal den başka bir şey olmaz.

    Yanıtla (10) (0)
  • Turgay / 08 Nisan 2025 09:50

    M.Şimşek Türkiye'yi düştüğü bu durumdan gerçekten çıkarmak istiyorsa doğrudan IMF'ye gider tıpkı K.Deviş gibi bir onarım programı hazırlar ve bunu tavizsiz uygular.Bunu yapabilir mi, tabi ki hayır. Nedenlerini hepimiz biliyoruz. İmamoğlu için 1 haftada 30 milyar dolar parayı yakan CDS'in 29 puan artması umurunda bile olmayan bir yönetimden bunları bekliyebilir miyiz?

    Yanıtla (7) (0)
  • Ty / 08 Nisan 2025 09:49

    Emekli öğretmenim doğru yazmış kamuda en az 200 bin yatıcıya,iki üç maaşlı emeklilere vs her ay en en az 20 milyar delik açılmış hortum. Tepedeki savutturuyor. Şimşek kim ne hükmü var.

    Yanıtla (6) (1)
  • KARAR OKURR / 08 Nisan 2025 00:15

    Rahmetli Demirel:"Siyasette hata yapabilirsiniz. yalnız yaptığınız hatanın karşılığı mahkeme değildir. siyasi hatanın karşılığı seçmenin sizi seçmemesidir. siyasette hesaplaşma mahkemede olmaz, ne zaman siyaseti mahkemeye götürürsünüz, o zaman memleketin siyasetini öldürürsünüz."
    enflasyon ve hayat pahalılığı ahlakı bozar. fuhuş bile artar."der
    Galibiyetin sahibi çoktur,mağlubiyetin sahibi yoktur. yenilgi yetimdir.

    Yanıtla (39) (0)
  • 1 Emekli / 08 Nisan 2025 09:46

    -"Türkiye yönetilmez, ancak idare edilir"
    -Yağmur yağarken "ben ıslanmam"
    diyemezsiniz
    -Bataklıktaki kurbağa bağırmaz."
    Demirelden inciler

    Yanıtla (6) (0)
  • Molla Kasım / 08 Nisan 2025 09:44

    Cumhurbaşkanlığı sistemine oy vermiş ve Sayın Erdoğan'ı devamlı desteklemiş biri olarak artık "Yeter" diyorum!.. Ekonomi yönetimiyle sorumsuzca ve pervasızca oynanmamalıdır!.. Sizin ekonominiz iyi olabilir ama ülkenin ve milletin ekonomisi perişan bir halde. Şu fiyatlara bir gem vurun artık!..

    Yanıtla (3) (0)
  • m.p / 08 Nisan 2025 03:27

    Faizi artırmanın da indirmenin de bir bedeli vardır. Önemli olan bunu ülke menfaatlerini gözeterek yapmaktır. Bu da zamana ve şartlara göre değişkenlik gösterir. Bir ülke için en önemlisi kendi bağımsız politikalarını üretebilmektir. Bu bağımsızlık 100 yıl önce bağımsızlık adı altında Batıya göbekten bağlandığımızı düşündüğümüzde hiçte kolay olmayacaktır.

    Yanıtla (5) (63)
  • Karar okuru / 08 Nisan 2025 04:46

    Yanılıyorsunuz batıya göbekten bağlanma Menderes döneminde oldu. O tarihten önce tüm finansal işlerde borçlar ödenip, bağımsız politika sağlanmıştı. İnönü Lozan görüşmelerinde İngiliz temsilcinin “ istediklerimizi vermiyorsunuz, harap bir ülke devraldınız yarın para diye geldiğinizde bunları önünüze koyarız” dediğini aktarır. O hiç gitmedi ve teklifleri de kabul etmedi. Şu kahvehane dedikodularını bırakmak gerek. 100 yıl önce imiş; hadi canım!

    Yanıtla (41) (4)
  • Selçuk / 08 Nisan 2025 04:49

    Kapitülasyonlarla bağlanmayın mı idik?

    Yanıtla (2) (0)
  • Karar okuru / 08 Nisan 2025 11:20

    Kapütülasyonlar Osmanlı zamanında idi, memleketin hazinesini de Duyunu Umumiye ile alacaklı yabancılara terk eden de cennet mekan İİ Abdülhamit han idi.

    Yanıtla (6) (0)
  • Okur / 08 Nisan 2025 06:34

    Tarih bilmez isen birde düşman olursan sorunun kaynağını 100 yıl öncede bulursun,kimsenin aklına gelmeyen fikir beyan ettin ne güzel "bilgi"paylastin bizimle rahatladık.

    Yanıtla (19) (3)
  • Bayburt69 / 08 Nisan 2025 06:45

    "100 yıl önce batıya göbekten bağlandık." Öyle mi? Emperyalist güçleri ülkeden söküp atan,Milli Mücaadeleyi kazanan kahramanları töhmet altında bırakan bu ifadeye ancak "zırva tevil götürmez" diye cevap verilebilir.

    Yanıtla (32) (1)
  • Hakikay / 08 Nisan 2025 07:31

    Trump ve Soykırımcı İsrail, Gazeyi yerle bir ederken, kınamaktan öteye gitmeyen halkın önündeki hamasi söylemlerinden başka perde arkasında da ABD ve İsrail’e her türlü tavizleri veren ve iş tutan yönetim mı bağımsız…
    Dünyanın en yüksek faiziyle Avrupa’nın önünde diz çöküp para/kredi isteyen yönetim mı bağımsız. Nasıl bir cehalet ve symazlık…. Sayın m.p.

    Yanıtla (21) (0)
  • MG / 08 Nisan 2025 07:49

    2.Abdülhamit zamanında kurulup 1923’te kaldırılan Düyun-u umumiye nedir diye okumanızı tavsiye ederim . Osmanlı’yı yarı sömürge durumuna getiren bu kurum Osmanlı adına vergileri toplayıp alacaklılara ödenmesini takip eden yabancı devletlerin temsilcilerinden oluşan bir kuruluştu. Yani Osmanlı Devleti belirli alanlarda kendi vergisini bile toplama hakkını batılı devletlere devretmişti . Tarihsel gerçeklere ideolojik açıdan bakmayalım . Osmanlı da bizdik Türkiye Cumhuriyeti de biziz . Saygılar

    Yanıtla (31) (0)
  • RmzN / 08 Nisan 2025 07:57

    Kullanma arkadaş o zaman batıniın ürettiği hiç bir şeyi...

    Yanıtla (11) (0)
  • vatandaş / 08 Nisan 2025 09:34

    İngiltere Brexit yaptı, Avrupa birliğinden çıktı. Yani diyeceğim o ki öyle 100 yıl önce bağlandık, çıkamıyoruz falan hikaye. İsteyen anında çıkar çıkmak istediği yerden. Örneğin İstanbul Sözleşmesi'nden bir saniyede çıktık. 100 yıl önce bağlandık, aman da çıkamıyoruz, çok kötü bağlanmışız hikayelerini lütfen bırakın. İnanan var mı bilmiyorum.

    Yanıtla (2) (0)
  • Felix Shancez / 08 Nisan 2025 08:59

    Keşke Mehmet Şimşek bir gece emri ile görevden alınsa. Keşke faizler %5e inse bir emirle. Bol bol para çeksek bankalardan ohh.. Bir ev 100milyon lira olur, bir araba 20milyon. Ohhh.. Buyursun cesareti olan faizi indirsin artırmak yerine, ohh!!

    Yanıtla (12) (0)
  • ahmet / 08 Nisan 2025 08:50

    Görevi var haysiyeti ve yetkisi yok,kukla görüntülü bir bakanla bu iş yürümez.Cumhurbaşkanına yeri gelince"çizmeden yukarı çıkma"diyemezse,hukuku birinci şart olarak dayatamazsa bu problem asla çözülemez.

    Yanıtla (24) (0)
  • Batandaş / 08 Nisan 2025 08:47

    Naci Ağbal'ı aldıran gazetenin şu memleket hayrına tek kelime yazan bir yazarı var mı? Hepsinin derdi belli Şimşek kalsa ne olur gitse ne olur iktidar gitmedikçe bize her yol fakirliğe çıkar. Allah kurtarsın bu milleti.

    Yanıtla (37) (2)
  • Hamdi Denizci / 08 Nisan 2025 08:46

    Enflasyonun gerçek nedeni siyasettir. Para basıp gerekli gereksiz yatırım yaparlar. Para basıp oy için dağıtırlar. Aldıkları dış borcu ceplerine ve yandaşlarına aktarırlar. O halde enflasyona karşı öncelikle para basımını ve kamu yatırımlarını durdurmak gerekir. Mehmet Şimşek bunu yaptı mı? Yapmadı. E hani rasyonel olacaktı? Sayın yazar, Şimşek'e verdiğiniz destek, halka "ekonomik zulüm" olarak döndü.

    Yanıtla (18) (0)
  • Kararlı Okur / 08 Nisan 2025 08:44

    Verdik yetkiyi, gördük etkiyi...

    Yanıtla (23) (0)
  • Okur yazar / 08 Nisan 2025 08:42

    Sonuç alamaması normal. Kamu harcamaları kısılmıyor. Yandaşa kaynak ayrılıyor. Onun için rahat şafak mafak.

    Yanıtla (23) (1)
  • kararli genc / 08 Nisan 2025 08:41

    Arkadaslar, trollere cevap yetistirmeyin. Onlarin amaci belli; sizi mindere cekerek gundem degistirmek, sizin uzerinizden ilgi toplamak. Yoksa onlari kimse okumuyor. Biz secilmis belediye baskanini ve arkadaslarimizi serbest biraktirmak icin nasil baski olusturacagimiza odaklanalim.

    Yanıtla (32) (2)
  • The end / 08 Nisan 2025 08:29

    Hani rasyonele donulecekti. Nerede radyonel.Şimşek durun bakalım bu iş öyle olmaz. Ben biriktiriyorum, siz heba ediyorsunuz. Bu dövizler hazine milletin parası diyemiyor.tusiad ne olursa olsun kelepçe vuramazsiniz. Vb diyemiyor. Gerçi diyecek adam da yok diyenler iki ayda gidiyor.

    Yanıtla (16) (1)
  • Kararlı / 08 Nisan 2025 08:29

    Şimşek maalesef bütün itibarını yedi bitirdi. Ne içerde ne dışarda hiç bir şekilde güven vermiyor. Bri iş de yapmadı boş boş konuşmaktan başka. Ekonominin enflasyonun borcun hazinenin hali ortada. Bir önce bavulu toplayıp kaçmasında fayda var. Ona da ülkeye de.

    Yanıtla (15) (0)
  • Metin / 08 Nisan 2025 08:10

    Almanya'da yaşıyorum Devlet kurumlarına inanmanız lazım Tuik rakkamlarına, gizli tanıklara, yüzbinlerce Suriyeli'nin dönmeye başladığına inanmayı seçiyorum

    Yanıtla (3) (29)
  • Türkoğlu / 08 Nisan 2025 08:02

    Ekonomi kitle psikolojisi ve kitle güveni ile doğrudan ilişkilşdir. Hükümet politikaları güven vermediği ve hukuk kuralları kamilen işlemediği sürece, MB veya ekpnominin başına Alan Greenspan da gelse yapabileceği bir şey yoktur.

    Yanıtla (14) (0)
  • karar okuru / 08 Nisan 2025 07:58

    Ozdag'in iddianamesi niye yazilmiyor? Gozaltilar niye cezaya donusturuluyor? Bu insanlar beraat ederlerse ne olacak? Batsin boyle hukuk sistemi.

    Yanıtla (27) (0)
  • Ferruh Ucer / 08 Nisan 2025 07:47

    Devletin hic tasarruf yapmadığı,
    Fedakarlığın sadece halktan beklendigi bir sistemde enflasyon ancak bu kadar duşer,
    2001 krizinden sonraki donemde devlet de ciddi tasarruflar yapmak zorunda kalmisti ve ekonomi toparlanmişti

    Yanıtla (7) (0)
  • Marcus / 08 Nisan 2025 07:18

    Erdoğan o koltukta oturduğu müddetçe, ne enflasyon düşer, ne demokrasi olur.
    Her türlü olumsuzluğun sebebi Erdoğan’dır.
    Koltuğunu kaybetmesinin kesin olduğunu anlayınca, rakiplerini hapise göndererek kurtulacağını sanmaktadır.

    Yanıtla (18) (1)
  • karar okuru / 08 Nisan 2025 06:46

    Derhal secim istiyoruz.

    Yanıtla (9) (1)
  • Muhriç / 08 Nisan 2025 06:11

    Bugünkü yürütmenin hukuka ve kurallara dönmesini, adalete riayet etmesini, mülkiyet hakkına ve kurumlara saygı göstermesini beklemek; aç bir kurttan yakaladığı kuzuyu yememesini beklemek kadar abestir. O yüzden de Şimşek yerinde kalmış, gitmiş önemli değildir. Hastalığımız kişilerle düzeltilemeyecek kadar derin. Asıl problem çözülmeden palyatif tedbirler çare olmayacaktır.

    Yanıtla (7) (0)
  • Fani / 08 Nisan 2025 06:11

    Ekonomi siyasete kurban edildi ve edilmeye devam ediyor. Ok yaydan çıkalı, ülkenin kaybını hesap eden varmı acep. Bu işler ben ekonomistim demekle olmuyor. Zengine şükür bizede sabır düştü, hesap ne zaman görülecek, görecek miyiz acep.

    Yanıtla (8) (0)
  • Ergün / 08 Nisan 2025 06:01

    Istikrar adası olacak bağımsız kurumlar olmalı. Teknik bilgisiyle Merkez Bankasi da bu kurumlardan biridir.Siyasilerin olur olmaz mudahaleleri hem kurumlara hemde ülkeye zarar veriyor.

    Yanıtla (6) (0)
  • SG / 08 Nisan 2025 05:33

    Almanyadan Tırlar dolusu para basmak için kağıt Getirildi (basından) ATM gıcır gıcır 200 Luk ler çekiliyor Bizim not paramizin değeriz olması karşılıksız para basması ile bir ilgisi varmı.not 100 Dolarin karşılığı 18 adet 200Turk lirası ediyor. TCMB Doları bastırmasa her hâlde 20adette cikacak

    Yanıtla (7) (0)
  • Adem / 08 Nisan 2025 05:14

    128 milyar doların tadı damakta kalınca ara da cebreşiyor arzular.

    Yanıtla (8) (0)
  • N.Kemal / 08 Nisan 2025 05:11

    Sn.Akyol,
    Karar gazetesinin zaman zaman görüşüne başvurduğu "iktidar yanlısı olmayan!" Prof.Dr.Hakan Kara arsivden sizin de gorebileceginiz üzere kendi tecrübesini de paylaşarak geçen yıl içinde bu kadar yüksek faize rağmen fiyat artışının önlenemediģini bir yerlerde yanlış yapıldığını ifade ederek, bu kadar yüksek faizin ölümcül sonuçları olacağını ifade etmişti. Sıradan
    vatandaşlar olarak yaşadığımız bunca acıya ve bu tabloya ŕaģmen Sayın Şimşek dışında herkesi eleştirmeniz takdire şayan

    Yanıtla (6) (0)
  • Karar okuru / 08 Nisan 2025 04:50

    “Şimşek’in eleştirilmesi gereken yönü, böyle bir güce sahip olduğu halde “hukuk” kavramını ağzına almaması, ihlaller karşısında hareketsiz kalmasıdır.” Komik bir değerlendirme olmuş!! Şimşeğin kendi iradesi ile karar verme yetkisi de yok, “dolandırıcılık” ile suçlandığı halde gelmesine bakılırsa pek niyeti de yok. Olsa olsa Şimşek ülkede kişisel servetlere aktarılanları uluslararası finans çevreleri ile birlikte büyütme çabasına hizmet etmek için görevde.

    Yanıtla (10) (0)
  • Karar Okuru / 08 Nisan 2025 03:06

    Rezilliğie bakın - Sn. Şimşek Avrupa'ya toplantıya gidiyor. Kendisi davet ettiği halde TUSIAD başkanı (!) ve Y. İştisare Kurul Başkanı (!) sapma sapan sebepten yurt dışına çıkma yasağı olduğu için gidemiyor. Sn. Şimşek toplantıdakilerin gözüne bakarak diyor ki gelin ülkemizde yatırım yapın. Kuzey Kore bizim kadar utanmamıştır bence. Sn. Şimşek galiba AFFInı bekliyor. Yazık şu büyüklerin düştüğü duruma.

    Yanıtla (53) (0)
  • karar okuru / 08 Nisan 2025 02:40

    Hukuk devletine ve demokrasiye donmek icin derhal secim istiyoruz.

    Yanıtla (32) (0)
  • karar okuru / 08 Nisan 2025 02:39

    Is varmis yokmus, millet acmis tokmus iktidarin umrunda bile degil. Nasreddin hocanin fikrasini bilirsiniz, hergun yemini azalttigi esek acliktan olunce, tam da acliga alisiyordu diye yakinir. Millet hukukun ekmek demek oldugunu ac kalarak ogrendi. Can havliyle tepkisini ortaya koyuyor.

    Yanıtla (43) (0)
  • karar okuru / 08 Nisan 2025 02:34

    Hukuktan hazzetmeyen bir adam nasil bir ulkede cumhurbaskanligi yapabiliyor?

    Yanıtla (23) (0)
  • karar okuru / 08 Nisan 2025 02:33

    Zulumle abad olunmaz diye bir laf vardir. Bence yalanla da abad olunmuyor. Iktidar enflasyonun dustugunu iddia ediyor. Elektrige dev bir zam geliyor. Bundan sonra cayda cira oynayarak mi yasayacagiz? Mum isiginda mi oturacagiz? Ovundukleri yeni Turkiye bu mu? Daha once buzdolabi mi var di diye sacma sapan konusuyorlardi. Simdi buzdolabini calistiracak elektrik bile yok oluyor. Millet perisan.

    Yanıtla (24) (0)
  • karar okuru / 08 Nisan 2025 02:27

    Sadece Mehmet Simsek mi gidici? Nas var deyip faizlerle oynayan, dovizi yapay olarak sabit tutan, ekonomiyi mahfeden milleti ac yasamaya mahkum eden kalici mi?

    Yanıtla (23) (0)
  • hayali / 08 Nisan 2025 02:25

    Hergün çocuklarını döven, karısını boşanmakla tehdit eden hısım skrabasıyla kavgalı bir adam gel ortak olalım birlikte iş yapalım dese yanaşır mısınız?

    Yanıtla (22) (0)
  • F.A / 08 Nisan 2025 02:22

    Hocam kimin ekonomiyi hangi yöntemle yönettiğinin ne önemi var. Faturayı hep başkası ödeyor. Faturayı ödeyen memnun adam askari ücretle kirasını ödeyemiyor ama yöneteninden memnun emekliyi saymıyorum bile onun için fark etmiyor kimin nasıl yönettiği. Allah başımızdakileri eksik etmesin.

    Yanıtla (15) (1)
  • Musto / 08 Nisan 2025 02:04

    Ne fark eder. Şimşek gider Yıldırım gelir.. Yine hayal satarlar, masal anlatırlar..100 yıl öncesinde olanları, o günün şartlarını yaşamayanlara, o günün dünyasını bilmeyenlere abartılı hikayeler yazarlar... Günümüzün dünyasında yaşayan insanlara..Hak hukuk adaleti, eşit paylaşımı Liyakatı anayasal haklarını vermekten imtina ederler...

    Yanıtla (28) (2)
  • Hemhâl / 08 Nisan 2025 02:01

    Şimşek sadece günü kurtarmaya bakıyor, hukuk da gerekli yapısal düzenlemeler yapılmadan ekonominin iyi olmayacağını o da biliyor ama sesini çıkaramıyor. Olan da millete oluyor. Millet de gıkını çıkarmıyor bir kısır döngüdür almış başını gidiyor

    Yanıtla (11) (0)
  • Özer / 08 Nisan 2025 01:43

    Bence gitse iyi olur kariyeri çok zarar gördü.Yapisal reformlar yapilmadikca ekonomi düzelmez.Kendiside tam yetkili değil karisani çok.Tuik rakamlarina zaten inanan yok Faizlerin dahada artması lazım.Dolara dönüş hızlandı.secim olursa para basıp dağıtırlar.Kisir döngü.

    Yanıtla (16) (1)
  • Ayak Takımı / 08 Nisan 2025 01:10

    Şimşek'in görevinin seçim ve hatta anayasa değişikliği için zemin oluşturmakla sınırlı olduğu yönünde çok kuvvetli bir algı var. Ortada dört başı mamur bir ekonomik yeniden yapılanma poliyikası görmüyoruz o yüzden ekonomi çok kırılgan bir düzlemde ilerliyor.

    Yanıtla (17) (0)
  • Ahmet / 08 Nisan 2025 01:05

    Mehmet Şimşek'in hukuk denemesi eksikliğini değil basiretli olduğunu işaret eder. Hukuk dediği anda görevinden alınacağını bilir. Türkiye ekonomisi bundan kötü etkilenirmiş; kimin umurunda

    Yanıtla (14) (0)
  • Zafer / 08 Nisan 2025 00:59

    Nehalk ne ülke rte ve cevresinin umrunda gücü kaybetmek istemiyorlar düzelmez secime kadar gene tıngır mıngır gider

    Yanıtla (18) (0)
  • Socrates / 08 Nisan 2025 00:56

    Yorumlarınız son derece güzel ve yerinde analizler. Fakat şunu hatırlatmak isterim. Sizin et fiyatlarının son 5 yılda 1230 kat artması üzerine yazdığınız o gün kü yine bir o kadar güzel yazınızın olduğu gün Karar da bir başka haberde Mehmet Şimşek in enflasyonun düştüğünü açıklamasI ve yıllık 38.5 olduğunu söylemesi abesle iştigal değil mi biraz ayıp değil mi. Yalan söylemekle enflasyon düzelirmi. Enflasyon düşüyorsa elektriğe yapılan % 25 zam neyin nesi. M.Şimşek bi pazara gitsin de görsün.

    Yanıtla (36) (0)
  • emekli müfettiş / 08 Nisan 2025 00:51

    Üstadım! Nedir bizim bu çilemiz? Allah aşkına. Neden bilimi izlemiyoruz? Neden plan yapıp uymuyoruz? Bu aymazlık neden? Neyi bekliyoruz? Bu kavga nedir? Gidişat kötü. Allah ıslah etsin, demekten başka bir şey bulamıyorum. Aklımda olanları da korkudan yazamıyorum. Hoşça kalınız.

    Yanıtla (24) (0)
  • Fatih Uzun / 08 Nisan 2025 00:42

    Yüreğine sağlık..

    Yanıtla (8) (0)
  • Fırından ekmek aldılar mı / 08 Nisan 2025 00:35

    Bazılarına sormak lazım hayatta hiç fırından ekmek aldılar mı bakkaldan alışveriş yaptılar mı

    Yanıtla (12) (0)
  • Karar okuru / 08 Nisan 2025 00:26

    Para politikası ve faiz ile Türkiye ekonomisi de enflasyon da düzelmez. Daha kötü yapılabilir/yapıldı. Üretim, verimlilik, katma değer vs. gibi reel ekonomideki sorunların ayrıca çözümlenmesi gerekir. Tayyibin dinsel söylemi de siyaset. Yoksa düşüğü de aynı. Şimşek elinden geleni yapmaya çalışan biri. Tayyip karşısında gücü falan yok. Erdoğan’a hukuktan bahsederse, yapacağını da yapamaz. Erdoğan için “çok ağır bir risk” hukuktur.

    Yanıtla (13) (0)