Japonya olmak!

Japonya’da öldürmeyen depremin bizde 40 bin can alması üzerinde ciddiyetle düşünmek zorundayız.

Düşünüyor muyuz? Yeterince değil… Siyasi tarafgirlik ve husumet böyle rasyonel düşünmemizi engelliyor. Şu zihni harabiyete bakar mısınız; bir cami hocası Haluk Levent ve Oğuzhan Uğur’a hücum ediyor, “"500 bin lira bağışlamışlar. İşte 500 bin liralık adamlarsınız" falan diyor!

“Allah razı olsun” demesi gerekirken onu bu husumete sevk eden nedir? Siyaset tabii ki!

Siyasi tutkularımız, şartlanmalarımız olaylara somut verilere dayalı ve biraz olsun analitik bakma yeteneğimizi köreltiyor. Biz siyasi kavgalarla debelenirken ülkenin asli sorunları sürüp gidiyor.

2003’TE ERDOĞAN

Deprem olayına nasıl bakmalıyız? Erdoğan’ın şu sözleri, doğru bir perspektif veriyor:

“'Deprem, kamu otoritesinin devlet imkanlarını nasıl kullanıldığını bütün çıplaklığı ile ortaya koymuştur…”

Erdoğan bu çok doğru sözü 2003’te Bingöl depremi vesilesiyle söylemişti. (Milliyet, 6 Mayıs 2003)

Evet, temel sorunlarımızdan biri budur: Kamu otoritesi elindeki yetkileri nasıl kullanmalı?

Bizde kurallar ve kurumlar zayıf olduğu için, iktidarların yetkilerini keyfii kullanma imkanı geniştir.

2003’de bu doğru “bilgi”yi dile getiren Erdoğan da iktidara yerleştikçe güç “duygu”suyla hareket etti: Atamalarda “bizden” isimler, politikalarda seçim kazanma önceliği…

Para politikasında enflasyonun patlaması, dış politikada yalnızlaşma gibi olguların yanında depremde de bunun sonuçlarını görüyoruz.

AFAD’da “Afetlere Müdahale Genel Müdürü” olarak atanan kişi tasavvuf uzmanıydı; “bizden”di ama konuyla ilgisi yoktu, hele hiç tecrübesi yoktu.

Depremde de ortada gözükmedi!

‘KÜLLİYE’YE SORALIM’

Mesela Nasuh Mahruki olsaydı, müdahale için emir bekler miydi? Ortadan kaybolur muydu?...

Hayati öneme sahip ilk 48 saatteki gecikmeyi, Süleyman Soylu da kabul ediyor:

“Bizim hazırlığımız İstanbul depremiydi, fakat Kahramanmaraş hattı da bizim için önemli alanlardan bir tanesiydi… Havalimanlarının kapalı olması, telefonların çekmiyor olması, hava şartlarının ciddi şekilde etkilemesi evet bir zaman diliminde alana ulaşmayı zorlaştırdı.”

Hayır… 2019’daki “deprem tatbikatı” ve 2020’de bütün riskli binaları teker teker tespit eden ve yıkma kararını kayda geçiren “Risk Azaltma Raporu” Kahramanmaraş için hazırlanmıştı… En hazırlıklı olunan Maraş’a bile müdahalede gecikildi.

Hem “bizden” atamaların yarattığı liyakat sorunları yüzünden… Hem bütün yetkileri tek elde toplayan CB sisteminin yol açtığı “yukarıdan emir” bekleme davranışı yüzünden…

Genel tabloyu CB Yardımcısı Fuat Oktay iki yıl önce şöyle anlatmıştı: “İnisiyatif almak istemeyen yöneticiler… Külliye’ye soralım diyorlar.” (11 Mart 2021)

ŞEHİRLEŞME VE İNŞAAT

İnşaat sektörü dolu dizgin şehirleşen Türkiye’nin gerçek bir ihtiyacıdır. Erdoğan bunu teşvik etti, hem rant ekonomisi piyasayı canlandırıyor, hem istihdam yaratarak oy getiriyordu.

Rantların vergilendirilmesi, sanayiin desteklenmesi önerilerine itibar etmedi. (Ali Babacan’ın önerisi: 18 Eylül 2014)

Hızlı şehirleşme, depreme dayanıklılık denetimlerinin daha titizlikle uygulanmasını gerektirirdi… Ama bu yapılmadı, aksine imar afları çıkarıldı, riskli bölgeler, fay hatları imara açıldı; daha çok inşaat daha çok istihdam ve oy demekti!

Mesele şu parti, bu parti meselesi değil. Kim iktidara gelse, kurallar ve kurumlar güçsüz kaldıkça sonuç aynı olacak.

CB sisteminden kurtulmak, kuvvetler ayrılığına dayalı kuralları ve kurumları güçlendirmek zorundayız.

EN AZ 25 MİLYAR DOLAR

İşimiz çok zor, bu gerçeği bilelim. Saygın iktisatçılarımızdan Prof. Selva Demiralp, acil ihtiyaç olan “konut ve barınma” için 25 milyar dolar gerekeceğin tahmin ediyor. Büyük para… Kaldı ki bir de depremin ekonomiye maliyeti var, bu rakama dahil değil.

Kaynak yaratmak ve dışarıdan ucuz maliyetli kaynak getirmek şart… Bu da rasyonel politikalara, güvenilir kurallara, güçlü kurumlara, en liyakatli uzmanların hizmete konulmasına bağlı.

En az yüz yıldır ideolojilerimiz uğruna birbirimizle çok kavga ettik. Bırakın Japonya’yı, Yunanistan’ın gelişmişlik seviyesine çıkamadık, Bulgaristan, Romanya, Malezya son on yılda bizi geçti.

Hepimizin bir de bu açıdan bakması gerekmiyor mu? Hukuk, kurallar, kurumlar, bilim, uzmanlık, liyakat…

Bence vatanseverliğin en acil gereği, bu açıdan bakmaktır. Hamaset değildir.

YORUMLAR (375)
YORUM YAZ
UYARI: Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. (!) işaretine tıklayarak yorumla ilgili şikayetinizi editöre bildirebilirsiniz.
375 Yorum
  • Kimono / 19 Şubat 2023 15:10

    90 yıl sapka takıldı olmadı, 10 yıl bıyık bırakıldı olmadı, bir de kimono deneyin madem :)

    Yanıtla (6) (4)
  • Heyhat / 19 Şubat 2023 16:35

    Hey allahim sekilci senmisin onlar mi ? Sarik takalim oyle deneyelim cozum odur diyorsan bana farketmez. Kafanin ici bos olduktan sonra anca sakal birakir osmanli torunu olduk sanarsin.. Millet hala topragin altinda , gusel bir ornek var onumuzde sen komedyenlik pesindesin.. kardes acimiz var evlerimizi daha iyi yapalim deniyor. Ders alalim deniyor siz geldiniz konuyu sulandiriyorsunuz. Trollugun zamani degil.. bugun hemen cozulmesi gereken konular var..

    Yanıtla (9) (2)
  • Okurr / 19 Şubat 2023 17:07

    Sizin gibiler sorunun parçası, sizin gibilerle ortak noktamız yok; isterseniz kimono giyin farketmez:) Kafalar boş değil kafalara travma yaşatarak mankurtlastiran yüzyıllık köhne rejimden kurtulmadan düzelme imkansız; yeni rejim,yeni lartiler,yeni eğitim şart.İmar affı cıkaran akp, imar affını secim beyannamesine yazan chp, önseçim uygulamayan tüm partiler aynı kalite, secimler de berbat ile kötü arasındaki bos tercihden ibaret

    Yanıtla (2) (4)
  • Rabia / 19 Şubat 2023 18:05

    Sen ne dersen de ne anlatirsan anlat binalar cokunce ayni topragin altina gomulucez. Ortak noktamiz bu. Ben senin ideolojini paylasmak durumunda degilim. Kurumlar cercevisinde kurallar ve kaideler konusunda anlasmamiz lazim ama anlasamiyoruz.. Takintili sekilde kotu ornegi kaide yapmaya calisiyorsunuz.. Ben haksizim sen haklisin gel gunumuzu konusalim.. depreme karsi ne yapmaliyiz diye yazilmis bir yazinin altina hala ayni seyleri yazmayi inan aklim almiyor. Soyle ne yapabilirim senin icin?

    Yanıtla (3) (0)
  • Kartal / 19 Şubat 2023 18:33

    Bin kez yazdım,bugünkü sorunları çözmenin tek yolu;1925-2023 arasını redderek sadece aklı baz almak ve liberal demokrasiye dayalı abd,kanada,ingiltere,japonya,g.kore gibi bir rejim kurmak için üyeleri önsecimle belirlenecek kurucu meclis toplamak.Mevcut rejimle,partilerle,eğitimle ve berbar ile kötü arasındaki saçma se imlerle hiçbirsey düzelmez.Enkaz altında kalan,çökmeyemahkum,düzelmesi imkansız yüzyıllık köhne, şekilci,sahte rejim yerine yeni bina(rejim) şart

    Yanıtla (2) (4)
  • Rabia / 19 Şubat 2023 19:02

    Evet bence secim ve partiler kanunu degissinsin varlik denetimi getirilsin, egitim revize edilsin, trafik duzenlemesi gelsin, hic sorun yok bunlarda. Tarih dersi komple kalksin desen tamam da bir donemin reddi on kosuluyla birseyler cozemezsin. Onundeki sorunu cozmek icin on kosul aranmaz. Bunu anlayin sizde.. Niyetiniz iyiyse karsinizindakinin kimligine ideolojisine bakmaz dogru olan seyi yaparsiniz.. Ac doyururken once 1925 2023 u reddetsin mi diyelim bundan sonra ?

    Yanıtla (1) (0)
  • Karar / 19 Şubat 2023 20:04

    Rabia hanım, çökmüş binaya badana yapmak degil komple yenilemek lazım

    Yanıtla (1) (2)
  • Raşit / 20 Şubat 2023 12:55

    Tarih dersi kalkmasa da, tarih doğru dürüst okutulsa daha güzel olmaz mı? Bu yüzyıl safsatacılarının da müşterisi kalmaz o zaman. Milletçe rahat ederiz.

    Yanıtla (1) (0)
  • Ali Karpot / 25 Şubat 2023 09:53

    Japon gibi düşünelim, çalışalım, uygulayalım derim. Bu arada, Japonların çok azı artı kimono giyiyor. Bizdeki folklor giysileri gibi...,

    Yanıtla (0) (0)
  • EREN / 21 Şubat 2023 00:05

    Eğer mümkünse şu 'gönül adamı' dediğiniz Bülent arınç ın anayasadaki seçimlerin ertelenmesine yönelik sarf ettiği saygısızca cümlelere bir eleştiri getiriniz madem objektif ve rasyonelseniz

    Yanıtla (0) (0)
  • Atailla / 20 Şubat 2023 19:47

    RTE Bugun acikladi Bundan boyle sehirlesme ovalardan daglara kaydirilacakmis. Elbette bilgi olmayinca is deneme yanilmaya kaliyor. Vah halkim vah cunku fatura herzaman sana cikiyor...

    Yanıtla (0) (0)
  • Lider / 19 Şubat 2023 18:10

    200 yıl içindeki en iyi lider bile; pozitivist hayallerle dehasını ve ülkeyi mahvetti, bugünlere uzanan travmalara ve kamplaşmaya yol açtı ; boş işlerle, türkçe! kelimeler yada dil-tarih tezi uydurmakla ömrünü tüketti

    Yanıtla (3) (20)
  • Rabia / 19 Şubat 2023 19:22

    Alfabe iyiki degistirilmis. Yapilmis en iyi sey olabilir. Mu dan gelen turk tarih tezi bir sacmalik. Konumuz bunlar degil. Daha iyi bina yapabiliriz muhendisimiz var mimarimiz var bilgim birikimimiz var.. bunun icin 1925 e donmemiz gerekmiyor. Bundan sonra yapilacak binalar icin yerel yoneticileri , ve hukumete baski yapabiliriz. Arap alfabesine gerek yok bunlar icin..

    Yanıtla (15) (5)
  • KİNG / 19 Şubat 2023 19:39

    Japonlar ve güney koreliler ''iyi ki'' şapka, alfabe gibi zaman kaybı,şekilci ve boş işler yerine doğru işlere odaklanmışlar

    Yanıtla (3) (14)
  • Rabia / 19 Şubat 2023 19:53

    Senden de onu bekliyoruz ama hala bos islerdesin. Zaman makinasina yogunlasalim zamani mi bukelim. Veya senin gibi enerjimizi bos tartismalara mi verelim.. veya dun yapamadiysakta bugun japonlar gibi yapalim zaman kaybi sekilci bos tartismalari kenara birakip yarini insa edelim? Ergenlik donemi gecti artik.. Anaya babaya kizarak cozulmuyor sorunlar..

    Yanıtla (9) (2)
  • Buhari / 19 Şubat 2023 20:11

    Sizin gibi bos konusan insanimiz varken dolu ise odaklanilamiyor ki.. Arap alfabesine mi geri donelim depremle mucadele etmek icin ? Hersey bahaneniz ayni..Cahilliginize doyamadaniz..

    Yanıtla (8) (2)
  • Aynen / 19 Şubat 2023 20:35

    Bir salsaniz dolu islere gecicez de 100 yil gecti hala bos bos isler pesindesiniz. Bugun deprem onlemlerini konusuyoruz. Yazar yillardir hamasi konulari konusmaktan gundemi konusamiyoruz diye not dusmus .. kime demis acaba guney koreli ve japonlara mi demis? Alfabe bu. Deprem onlemi alamaz miyiz bu alfabeyle ? Araplarin bilim diliyle mi yukselseydik? Hamaset gaz yapmis..

    Yanıtla (4) (2)
  • kara okuru / 20 Şubat 2023 00:33

    Lider nickli yorumcu alfabeden değil öztürkçecilikten bahsetmiş ama sazanlar arap alfabesi diyerek kendi çalıp kendi oynamış

    Yanıtla (2) (1)
  • Doktor / 19 Şubat 2023 21:23

    Cahillerin ve hamasilerin en belirgin özelliği baskalarını cehaletle ve hamsetle suçlamalarıdır

    Yanıtla (2) (0)
  • Hasta / 20 Şubat 2023 12:50

    Analitik düşünmüyorsun, ezbercisin, papağansın, primatsın (maymunsun) diye suçladıklarını da görüyoruz.

    Yanıtla (1) (0)
  • Ayna / 20 Şubat 2023 19:03

    Nezaket nezaketle, her uslup aynı uslupla cevaplanır

    Yanıtla (0) (0)
  • Tevhidi tedrisat / 19 Şubat 2023 18:01

    Heykelleri çoğaltınca fay hattını tutar ve dağa kireçle bilim diye yazınca bilim olur sananlardan Türkiyede bilimin ve eğitimin hali ortada:)

    Yanıtla (2) (11)
  • Tevfik / 19 Şubat 2023 21:33

    Dersaadette büyümüş bir paşa çocuğu gel zaman git zaman vali olmuş. Tayin olduğu vilayetin köylerini dolanırken su dolabını döndüren bir eşeğe denk gelmiş. Köylüleri çağırmış: Bu eşek ne yapıyor? Kuyudan su çekiyor, paşa hazretleri. Gözü niye bağlı? Aynı yerde döndüğünü görürse durur, paşa hazretleri. Ya gözü bağlıyken de durursa? Boynundaki çan susar, gelip dehleriz, paşa hazretleri. Peki durup kafasını sallarsa? Aman paşa hazretleri, sizin kadar akıllı eşek nerede!

    Yanıtla (2) (0)
  • Atailla / 20 Şubat 2023 18:43

    Revhidi beyefendi Sizlere degil 20 yil 200 yil dahi verseler sizlerden ne koy olur ne kasaba. Afganistan nekadar gelisebilirse sizin de yapabileceginiz okadar. Cunku kabiliyeyiniz o kadar. Bilimi reddedenden kimseye hayir gelmez...

    Yanıtla (0) (1)
  • SG / 19 Şubat 2023 01:57

    JAPONYA İki bin yıllık Alfabesini, Dilini,Dinini , Tarihini Yaşıyor.JAPON Halkının birinci önceliği ONURUDUR.Onurunun kurtarmasının tek yolu HARİKARİ (İNTİHAR)YAPMAKTİR.NOT ETTİM YOK.TEHTİD YOK.KENDİNİ DEVLET YERİNE KOYAN YOK.

    Yanıtla (14) (5)
  • Bilgisiz / 20 Şubat 2023 14:43

    19. yüzyıl ortasında Meijiler dincilikten pozitivizme yönelmişti. Aynı cehape zihniyeti gibi onlar da bilimi batıdan almaya çalışıyorlardı. Farklı olarak Japonlar geçmişe dair sembolik değeri olan feodal kaleleri ve ibadethaneleri yıkıp yok ettiler. Onların şansı Meiji reformlarının disiplinli (faşist) bir ortamda sürdürülebilir olması oldu. Bizim şanssızlığımız ise Atatürk reformlarının sürdürülememesi. Japonya 2000 yıldır şöyleymiş, böyleymiş! Külliyen, hadi yalan demeyeyim, yanlış!

    Yanıtla (1) (0)
  • HAYRETI MUCIP / 19 Şubat 2023 11:34

    Osmanlı'dan miras kalan ahlaki zaafiyetimiz ,cumhuriyet döneminde de artarak devam edip gelmiştir! Bu yüzden seçimler , seçen ile seçilen arasında hep rüşvet aracı olarak kullanılmıştır! Durum ve şartlar , bu kısır döngüden , bu sarmaldan kurtulmamızı engellemektedir. Cumhuriyet döneminde çıkan 70 in üzerindeki aflar (1955-2000 arası 8 ve son 20 yılda 9 imar affı dahil ) , yani her konudaki genel ahlaksızlık artık bizim elimizi kolumuzu bağlamış, adeta kaderimiz olmuştur !

    Yanıtla (7) (2)
  • Seçim / 19 Şubat 2023 11:41

    İlk gerçek seçim 1950 dedir

    Yanıtla (2) (2)
  • karar okuru / 19 Şubat 2023 12:06

    Ne padişahlığı, ne cumhuriyeti bilmeyen birinden ulu orta bir genelleme daha. Beğenmediğiniz ittihatçıların önde gelenlerinin çoğu yetim hakkı yememiş, dürüst insanlardır. Keza cumhuriyeti kuranların çoğunluğu da öyledir. Allah hepsine gani gani rahmet eylesin.

    Yanıtla (4) (4)
  • Bilgi / 19 Şubat 2023 13:18

    Okul kitaplarına inanan saftrikleri; miras bırakılan malların uzunluğu bile yalanlıyor.İttihatcılara gelince ;1913 de ülkeye tamamen hakim olmuş ittihatçılar ; Talat ve Enver gibi akçalı işlere bulaşmamış birkaç kişiden ibaret degil,savaş koşulları vurgunlarıyla metresinin sigarasını bankonotla yakmakla övünenler bile vardı.Türkiyede cumhuriyetten önce meşruti monarsiydi; padişah da ingiltere,isveç,ispanya vb gibi sembolik yetkiliydi Duygallık ile cehalet yoldaş olunca mankurt papagan olunuyor

    Yanıtla (1) (5)
  • Bilgisiz / 20 Şubat 2023 14:31

    Kimdi acaba metresinin sigarasını banknotla yakanlar. Bu bir kahvehane fantezisi değilse bir yerde kaydı-kuydu olmalı. Yoksa magazinsel şablonlar üzerinden cahil yandaş toplamaya mı çalışıyoruz?

    Yanıtla (2) (0)
  • Japonya / 19 Şubat 2023 01:28

    İmparator Meiiji: "Modernleşme ciddi iştir; şapkayla, bıyıkla, laf salatasıyla olmaz"

    Yanıtla (10) (7)
  • Tegin / 19 Şubat 2023 15:56

    Yanılıyorsun arkadaş; İmparator, bilim ve teknolojinin yanısıra Batının kıyafetlerini, anayasasını, medeni kanununu, ordu düzenini de aldı.

    Yanıtla (6) (0)
  • karar okuru / 20 Şubat 2023 13:36

    Kendini Japonya zanneden yorumcu Meiji reformunun ne olduğunu bilse hayalet görmüş gibi olur :) 1925'in hayaleti Japonya'da karşına çıkıyor :)) Kanlı ayaklanmalar, iç savaşlar, merkezileşme, dilin standartlaşması, bilimsel yaklaşımın din dahil geleneksel düşünce ve faaliyetlerin yerini alması (pozitivizm), toplumsal sınıfların tasfiyesi, sınıfsal geçişkenliğin artması, eğitimin millileştirilmesi- birörnekleştirilmesi, kılık-kıyafet, ordunun modernleşmesi. Bir harf devrimini yapmamışlar :)))

    Yanıtla (1) (0)
  • Hulusi Keskin / 20 Şubat 2023 00:36

    Recai Bey,AKP'lilere sorgu sual yok bilmiyor musunuz? Direk cennete önceden hazırlanan,dünyadaki köşkleri cennete taşınıyor. Her iki dünyada onların Her köşkte de bir huri yollarını gözlüyor.İnşallah erken giderler Hurileri bekletmek olur mu?

    Yanıtla (0) (0)
  • Şart / 19 Şubat 2023 03:09

    M.kemal yada Erdoganın resmi asılsa binalar yıkılmayabilir! ; kişi başına düşen heykel sayımızda çok yetersiz!

    Yanıtla (3) (13)
  • karar okuru / 19 Şubat 2023 09:14

    Kişi başına düşen heykel sayımızın yetersiz olduğu doğrudur. Mesela geçtiğimiz gün vefat eden ressam Turan Erol'un heykeli memleketine; büstü emeği geçen kurumlara pekala konmalıdır. Resim ve heykel, sanatçılarımızın, sporcularımızın, bilim insanlarımızın, iş insanlarımızın, devlet insanlarımızın, kahramanlarımızın hatıralarını yaşatır. Yaşayanlar için örnek olmalarını sağlar. Milletin geçmişiyle bağ kurmasına ve balık hafızalı olmaktan kurtulmasına yardımcı olur.

    Yanıtla (4) (1)
  • karar okumaz / 19 Şubat 2023 23:49

    Millet balık hafızalı olmazsa yüzyılcı esnaf tezgahını nereye açacak? Eyyy karar okuru! Trollerin ekmegiyle oynama! :D

    Yanıtla (1) (0)
  • Karar Okuru / 19 Şubat 2023 11:57

    Mehmet Akif Japonları öveli bir asrı geçmiş. Biz Japonlara özeniyoruz onlar 1880'lerde Batı kurumlarını alarak 20-30 yılda sanayileşmiş. Güney Kore, Tayvan gibi ülkeler de 50-60 yıl önce başarmış. Biz 3 asırdır muasır medeniyetin peşindeyiz. Bir ahlak ve disiplin sorunumuz var. Sürekli kendi devletini ele geçirip yağmalama kavgası veren diğerini düşman gören çıkarcı ahlaksız bir toplumuz ve bu zihniyet kolayca değişmez.

    Yanıtla (13) (0)
  • Okur / 19 Şubat 2023 12:25

    Osmanlı,siyasi sorunlar ve savaşlar nedeniyle modernleşmeye yeterince odaklanamadı; savaşlar 1922 de bitti, sınırlar ve halk belirginleşti ama 1925 den sonra bencillik, şekilcilik ve pozitivizm uğruna tamamen yanlış yola sapıldı,bugüne uzanan travmalar doğdu; Türkiyede modernleşme 1925 de tamamen durdu; başran sorunlu olan ,yüzyıldır düzelmeyen, düzelmesi imkansız olan köhne rejim yerine; akla dayalı modern bir rejim kurmak şart

    Yanıtla (3) (4)
  • veli / 19 Şubat 2023 13:38

    katılıyorum bir yenilik lazım. Ama yeni bir rejim veya rejim değişikliğinden bahsedinde (devleti yıkacaklar, yıktırmam diye) hoplayan bir kitle veya kitlelerimiz var. Onun için rejim değişikliği yerine hukukun üstünlüğü fikrini geliştirmeliyiz.

    Yanıtla (5) (0)
  • Taktik / 19 Şubat 2023 14:58

    Rejim yerine başarı elde edinceye kadar düzen denebilir ama er yada geç ikinci cumhuriyet ilanı edilmesi şart yoksa irticacı kemalistlerin kirli hevesleri sonlanmaz

    Yanıtla (1) (3)
  • Hafize / 19 Şubat 2023 14:59

    Yine 1925. Bugun bak bugun problem var diyorum adam 1925 diyor.. suan simdi tutsan ucundan kaldiricaz.. yok yok 1925 ... Peki kardesim 1925 cok kotuydu kabul ettim .90 yil niye duzeltmedik? Gel bugun duzeltelim? 1925 te yasamislara kufur edereksek mi duzelicez.. Kazim karabekir o kadar atmis tutmus neden yetkiyi Mustafa kemalae vermis diye kazim karabekire mi kizalim? Yoksa tek adam mi sorumlu ilan edilsin. Sen ciz yolu kime soverek modernleseceksek ona sovelim. anlat modernleselim kardes.

    Yanıtla (5) (3)
  • Okurr / 19 Şubat 2023 16:02

    Anlamanız kıt! Bugünkü tüm sorunların kökeni, temeli geçmişte ve 1925-2023 arası yüzyılın tamamı kötü.Ayrıca M.kemalin yada sizin gibilerin keyfi istiyor diye Karabekir vb isimlere de hain demeyecegiz

    Yanıtla (1) (6)
  • Heyhat / 19 Şubat 2023 17:46

    Yahu anlatmiyorsun ki bisey.. Birilerine soyleniyorsun da o ben degilim.. Kaldir tarih dersini de din dersini de kardes. Partileri de bastan kur sorun yok.. Hayatim da chp ye oy vermedim.. Ama biktim ayni seyleri konusmaktan. Sen bogazicinde ogrenciye sahip cikma itu onunde basortulu kardesini savunma onune gelen her haksizliga sus. sonra 1925 i isaret et.. olmuyor kardesim.. bu isler boyle olmuyor. Dunyanin hicbiryerinde de boyle olmamis.

    Yanıtla (5) (0)
  • Doktor / 19 Şubat 2023 18:43

    "1925-2023 arası yüzyılın tamamı kötü" yazıyor hâla anlamıyorsanız tedavi olun

    Yanıtla (0) (2)
  • Matematikçi / 19 Şubat 2023 22:25

    98 yıl hesap öğren.

    Yanıtla (2) (1)
  • Okumazz / 19 Şubat 2023 22:41

    Karabekir'e bugün kimse hain demiyor. Dün de demiyordu. Bu memlekette her zaman önde gelen birilerine iftira atan densizler çıkmıştır. En nihayetinde Kazım Karabekir yine cehape zihniyeti devrinde 1939-1948 arasında milletvekilliği, 1946-1948 arasında da TBMM Başkanlığı yapmıştır. Türk tarihinde önemli yeri olan mümtaz bir sahsiyet ve bir kahramandır. Okurr'a gelince tarihin yarısı işine gelen okurru öbür yarısı madara eder.

    Yanıtla (2) (0)
  • Karar / 19 Şubat 2023 22:59

    Nutukta en hain kafalar diyor Karabekir e; matematikci gecinen boş insanlar 2 yılın geçiş dönemi olacağını hesap edemiyor:)

    Yanıtla (0) (2)
  • Marar / 19 Şubat 2023 23:39

    Nutuk tarih kitabı değildir. Elifi görüp mertek zannedenler bunu anlayamaz.

    Yanıtla (2) (0)
  • Muz cumhuriyeti / 19 Şubat 2023 14:47

    Şapkalı Cromwel ve bıyıklı Orban gibilerle yüzyıl boşa geçti

    Yanıtla (1) (9)
  • Muzdarip / 19 Şubat 2023 23:33

    Kimmiş onlar? Adları sanları yok mu? Bi deyiver hele.

    Yanıtla (2) (0)
  • Önce Vatan / 19 Şubat 2023 13:34

    Sayın Akyol size göre KOBE depremi yok hükmünde olabilir ama Wikipedia düzeyinde araştırma yapsaydınız yazınızı baştan kaleme alma ihtiyacı duyardınız . Üstelik Kobe depremi Düzce ve Van depremi şiddetinde yani 7.2 idi bizde bu iki depremde ölenler Kobe depreminde olanların yarısının yarısı kadar.

    Yanıtla (2) (18)
  • Caiz / 19 Şubat 2023 14:05

    şaka mısınız siz ya Kobe de 6500 kişi öldü ama 28 yıl önceydi, şimdi de deprem oluyor ama birkaç kişi ölüyor.Çünkü o adamlar ders çıkarıyor, fark burada

    Yanıtla (5) (2)
  • mutlu yücel / 19 Şubat 2023 14:37

    ne oldu da "önce vatan"diyerek devleti kutsama moduna girdin.japonya, temeli üç kata göre atıldığı dahi şüpheli olan binanın üstüne kaçak üç kat daha çıkana imar affı mı getirdi.deprem vergilerini başka yerlere mi harcadı,nasuh mahruki gibi arama kurtarma konusun uzman olanlar dururken imami mı afat başına getirdi,ne oldu da feyzioğulları,ince muharremlerin ortağı olan iş bilmez insanlarının temsil ettiği devleti kutsuyorsun.senin kişi olarak devlet karşısında hiç değerin yok mu?

    Yanıtla (4) (0)
  • Önce Vatan / 19 Şubat 2023 16:07

    Bu vatan için şehit olanlar senin gibi canını varlığını çok değerli görmeyip kendilerini feda etmekle yanlış mı yaptı demek istiyorsun?

    Yanıtla (1) (3)
  • Mutlu yücel / 19 Şubat 2023 20:51

    Ne alaka.hamaset dolu söylemlerle avutmak devri geçmedi mi?"kimimiz öldük ,kimimiz nutuk attık" söylemini de duymadın mı.osmaniyede 20 odalı evini komşu depremzedelere açmayı geçtik, tuvaletini bile komşu kadınlara kullandırmayan bahçeli en çok vatan,şehit VS söyleyenlerdendir ki senin söylemin onun yanında sönük kalır.

    Yanıtla (0) (0)
  • Ateş Korkusuz / 19 Şubat 2023 14:40

    Verdiğiniz örnek Japonların binalarını ilim ve fenle inşa ettiği gerçeğini değiştirmez.Kobe depreminde ölenlerin yarısı çıkan yangınlarda öldü.Bu durumda kendini suçlu gören belediye başkanı harakiri yaparak intihar etti.

    Yanıtla (3) (1)
  • Su Doğrucu / 19 Şubat 2023 21:59

    Yalancının mumunu söndürelim. İntihar eden belediye başkan yardımcısı. Harakiri yapmamış, kendini yakmış. Nedeni iş yükünün ve maruz kaldığı politik baskının fazlalığı. Kaynak: https://apnews.com/article/45fb393437d044f987b4b118f681de7c

    Yanıtla (3) (0)
  • Önce Vatandaş / 19 Şubat 2023 14:52

    Japonyada uzun yıllardır liberaller iktidarda; Türkiye ise kemalist ve yeşilkemalist safsatalarla mahvoldu; yeni akp ile de ülkenin adı bile göçmenistana döndü

    Yanıtla (2) (4)
  • Rabia / 19 Şubat 2023 16:08

    2011 deki deprem de 9 buyuklugunde 6 dakika surdu bizim depremin 1000 kati buyuklugunde.. orada da olenlerin sayisi bizimkinin 10 da 1 kadar.. Wikipedia da o da yaziyor.. Ne oldu simdi ? Ne demis olduk? Yazar ortaya yuksek standart koyuyor biz de buna cabalamaliyiz diyor siz malumat furusluk pesindesiniz.. Gelismenin onunde migfer gibi kafalar dusunceler carpip carpip geri donuyor.

    Yanıtla (2) (0)
  • Önce Vatan / 19 Şubat 2023 23:24

    1000 katı olmadığını deprem uzmanlarından öğrendiğinde yüzünde toplu iğne ucu kadar kızarma ihtimali var mı?

    Yanıtla (0) (0)
  • Dagistan / 19 Şubat 2023 23:15

    Bu ülke hep böyle oldu maalesef değişmeyecek gibi! Bir kere okullar, üniversiteler estetik bir anlayış ruhi, aklı bir derinlik vermiyor. Ezberci, ideolojik, toplum mühendisliği yapan bir öğretim sistemi Kentleşme kültürümüz yok gibi, hala daha yana yana apartman dikme, dar sokak-caddelerin etrafına, işyeri, mesken karışımı ucubeler dikmeye devam ediyoruz. Çarşı ile meskenleri ayırmayı, müstakil en fazla 3-4 katlı küçük binaların olduğu mahalle kültürü olan yeşil alanlar inşa etmeyi düşünmüyoru

    Yanıtla (0) (0)
  • Hasan Yalçın / 19 Şubat 2023 22:52

    Tebrikler ve teşekkürler hocam.

    Yanıtla (0) (0)
  • Cabbar / 19 Şubat 2023 22:24

    Yorum köşesi için bir önerim var. Doğrudan yazının içeriği ile alakasız yorumlar, en alta yollansın.. ki biz asıl yorumları okuma imkanı bulabilelim... Zira, bir sürü yorumda, sadece depremin değil, herşeyin baş suçlusu olarak isim vermeden Mustafa Kemal gösteriliyor ve 2. Cumhuriyet propagandası yapılıyor... Bazıları, başka başka türlü şeyler yazıyorlar. Önerimi ciddiyetle tekrarlıyorum.

    Yanıtla (0) (1)
  • Okur / 19 Şubat 2023 22:51

    Sn.vatandaşımız, öneriniz 2.cumhuriyet ilan edilirse itinayla dikkate alınacaktır

    Yanıtla (0) (0)
  • İnce Memed / 19 Şubat 2023 22:45

    Bulgaistan bile bizi geçtiğine göre oturup ağlamalı, 80 li yılların sonlarında Almanyada işçiyiz. Arabayla Bulgaristandan geçerdik. Memleket dökülüyordu. Sınırda - komşu bir Marlboro ver - diye dilenen memurları aklıma geldi. Yazık ettik ülkemize. Vatandaşını düşünmeyen, sade kendi akraba kendi yandaşını düsünen, kendi rahatını sarayda bulan bu siyaset takımını atmamız lazım.

    Yanıtla (0) (0)
  • Demir / 19 Şubat 2023 22:24

    Gocebe bir toplum ve Şark kurnazı bir toplum. Keseri hep kendine yontar. Yerlesik olmayınca günü kurtarmaktan bir amaci olmayan bir toplum. Gözūnü mal ve mülkten paradan baska kimseyi gormeyen bir toplum. Imar affını destekleyen bir toplum. Bilime inanmayan kaderci bir toplum. Turkiye bir deprem ulkesi. Japonya bunu yasayarak ogrendi. Turkiyede bunu yasayarak ogrenecek.

    Yanıtla (0) (0)
  • Akıl ve vicdan / 19 Şubat 2023 22:06

    Japonya ve Şili yaşadığı depremlerden hep ders çıkarmıştır. Artık 7,5 şiddetinde bir deprem olduğunda can kaybı olmuyor. Bu akıl ve bilimle hareket etmenin sonucu; biz ise duygularımızla hareket eden bir milletiz. Tek yapmamız gereken; eğitimli, ahlaklı ve her işini layıkıyla yapan bir nesil yetiştirmek.

    Yanıtla (0) (0)
  • King / 19 Şubat 2023 11:59

    1925-2023 arasını yok sayarak akla dayalı insan odaklı modern bir rejim şart.Yönetici ve milletvekili adayları önsecimle belirlenmedikten sonra türkiyede demokrasi yeşermez; denge-denetim imkansız

    Yanıtla (8) (5)
  • Teba / 19 Şubat 2023 12:24

    Yok sayıp kafayı kuma gömünce yok olacak sanki!

    Yanıtla (4) (1)
  • Carpediem / 19 Şubat 2023 13:09

    Geçmiş ve gelecek sadece zihinde ; gerçek olan sadece şu an.Rejimin kökünü kazımak için ise makyavelist bir lider yeter

    Yanıtla (2) (0)
  • İlelebet / 19 Şubat 2023 16:46

    Makyevelist lider derken?... Sizin gibi mi, mesela?...

    Yanıtla (2) (0)
  • KARAR OKURU / 19 Şubat 2023 17:44

    Büyük adam denilenlerden daha iyi ve pozitivist yada muhafazakar hayallere kapılmayan bir lider :)

    Yanıtla (1) (2)
  • Şahin / 19 Şubat 2023 22:03

    Kim mesela?

    Yanıtla (2) (0)
  • E. Degas / 19 Şubat 2023 22:02

    Insaat sirketlerine ve mütaitlere yapi denetim kurma izni verirsen ,onlarda kendi çürük insaatlarini kendileri denetlerler. Hangi akli evvelden geldiyse bu fikir, fikirsizliktir. Tarim alanlari son 20 yilda talan edildi..ahbab-çavus iliskisi, Yaziklar olsun bu millete bunu reva gören aç gözlülere

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar okuru / 19 Şubat 2023 20:16

    1995 Kobe depreminde Japonya'da 6.500 kişi öldü. da Depremin şiddeti 7.2 idi.

    Yanıtla (2) (1)
  • Önce Vatan / 19 Şubat 2023 21:14

    Merkezi hükümet de ilk 48 saatte yardım gönderemedi üstelik

    Yanıtla (0) (0)
  • Hasan / 19 Şubat 2023 22:02

    Bu haber,e bu köşelerde yeterince değerlendirme yapıldı. Siz okumuyorsunuz, bu anlaşılıyor ! Siz Maraş' takı, o yıkılmayan inşaat mühendisleri odası (İMO) binası niye yıkılmadı onu araştırın !

    Yanıtla (2) (0)
  • Umut yok / 19 Şubat 2023 17:16

    Sol tarafta şapkalı Cromwelin heykel tavafcıları ,sağ tarafta bıyıklı Orbanın ayak yalayıcıları; umut yok; koca bir yüzyıl çöp

    Yanıtla (3) (6)
  • Karar okuru / 19 Şubat 2023 20:18

    NET yanlış yorum!

    Yanıtla (3) (1)
  • Umut / 19 Şubat 2023 21:47

    Okura: Sen sanki umutlusun; tek fark ben suçu yöneticilerde sen ise halkta görüyorsun ve birazda 1950 sonrasında,ondan öncesi hatasız kutsal dönem tabi sana göre

    Yanıtla (1) (2)
  • Yusuf OKUDAN / 19 Şubat 2023 21:27

    Deprem ;21 yıllık politikaları ve 5 yıllık cumhurhurbaşkanlığı hükümet sistemini yerle bir etmiştir.

    Yanıtla (0) (0)
  • Kara Şövalye / 19 Şubat 2023 18:51

    Huylu boyundan vazgeçmez, bugün iktidarı suçlayan kesimler deprem 1000 yıl önce olsaydı deprem olmayan yerler varken neden Anadolu'yu fethetti diye sultan Alparslan' ı suçlardı.

    Yanıtla (1) (19)
  • Karar okuru / 19 Şubat 2023 19:41

    İyice uçtunuz hayali senaryo üretmekte.

    Yanıtla (9) (0)
  • Edip / 19 Şubat 2023 20:34

    Hayalden baska biseyleri yok ki…

    Yanıtla (6) (0)
  • Ra's al Ghul / 19 Şubat 2023 19:47

    Eski yada yeni liderler hatasızdır ; tabi sadece liderlere tapınan mankurtlar için:) Afrikada binlerce kara şovalye var, hem de baldırı çıplak; bazıları liderlerini de yiyormuş bizim mankurtlarda o kadar bile zeka yok:)

    Yanıtla (2) (3)
  • a.k. / 19 Şubat 2023 21:25

    Geç müdahale edildiği için.

    Yanıtla (0) (0)
  • Okur / 19 Şubat 2023 21:19

    Büyük bir deprem tehlikesi olan İstanbul'a bir de Kanal İstanbul yaptıracağım diyorlar. İst'un altını üstünü oydular, gökdelenler göğe değiyor. Hala akıllanmadılar. Para rant para. İnsan hayatının önemi yok.

    Yanıtla (0) (0)
  • Ahmed 61 / 19 Şubat 2023 18:44

    Enkazdan çıkan vatandaş anlatıyor; "Enkazda rüyada sorguya çekildim.Rabbin kim,kitabın nedir,Dinin nedir?hiç birini bilemedim.HAZIRLIKLI OLMAKLAZIM.İyileşince beş vakit namazımı kılacağım" dedi.Doğru söyledi müslüman olarak öle bilmemiz içinde hazırlılı olmak lazım.Çünkü buda çok önemli.Ölüm aniden geliyor

    Yanıtla (4) (17)
  • Recai / 19 Şubat 2023 20:13

    Hepsine Tayyip diycem ben sorarlarsa. Oyumuzu da zaten akp ye verdik bizim cennrtte yerimiz hazir bize kimse bisey soramaz..

    Yanıtla (10) (1)
  • Ahmed 61 / 19 Şubat 2023 21:12

    Recai;tövbede kardeşim tövbe'de! Böyle demenin şakasıbile olmaz.

    Yanıtla (2) (2)
  • Önce Vatan / 19 Şubat 2023 19:00

    2011 Fukişima depremi ve nükleer santral faciasında atmosfere ve Okyanusa Çernobil den fazla radyasyon ve nükleer atıklar yayıldığı halde dünyadan Japonya'ya tepkiler çok cılız kaldı ama aynı olay Ege kıyısında bizim bir santralin başına geleydi Yunanlılardan önce bizim içimizdeki devlet düşmanları devletimizi uluslararası mekanizmalara şikayet ederlerdi Allah muhafaza 1000 yıl ödeyeceğimiz tazminata mahkum ederlerdi.

    Yanıtla (1) (17)
  • Önce vatandaş / 19 Şubat 2023 20:08

    Devleti kötü yönetenlere tepkiyi devleteymiş gibi yapan,vatan kelimesiyle bunu örtecegini sananlar önce klanım(partim) diyen zavallılardır

    Yanıtla (10) (0)
  • Kara Şövalye / 19 Şubat 2023 21:04

    Deprem sırasında en güvenli yer masanın 6 demek istiyorsun her halde.

    Yanıtla (0) (0)
  • Kara Şövalye / 19 Şubat 2023 22:23

    Deprem anında en güvenli yer masanın 6 demek istedin her halde yanlış anlamadıysam.

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar okuru / 19 Şubat 2023 20:13

    Allah bizi zaten akılsızlığa mahkum etmiş!

    Yanıtla (4) (0)
  • KARAR OKURU / 19 Şubat 2023 18:47

    Üyeleri önsecimle belirlenecek Kurucu meclis toplanması şart; mevcut rejim kaldığı sürece, ber at ile kötü arasındaki secimler tekrarlansa,isimler degisssede ; afet,ekonomi,egitim,belediyecilik,denge-denetim vb hicbirsey düzelmez.

    Yanıtla (2) (2)
  • FARK / 19 Şubat 2023 12:48

    Terakkiperver veya Serbest cumhuriyet fırkaları ile Türkiye japonya olabilirdi ama şapkalı veya bıyıklı sekilcilerle yüzyılda latin amerika ülkesi olabildi

    Yanıtla (2) (18)
  • Mustafa / 19 Şubat 2023 12:58

    Hadi. Demokrat parti ve devamında gelenler yapdı.

    Yanıtla (8) (1)
  • Boğa / 19 Şubat 2023 13:05

    Boğa bile kırmızıyı görüyor ama mankurtlar ; " bıyıklı sekilcilerle" de yazdıgını göremiyor.Ayrıca Dp de eski chpliler, chp de tek adamcı eğitimden geçen insanlar; mükemmel olmamaları doğal:)

    Yanıtla (1) (8)
  • Okurr / 19 Şubat 2023 13:04

    Ah be yüzyıl öncekiler bizi liberal demokrasi yapsalardı, kimde ölmez hatta deprem bile olmazdı. Lloyd George gibi bir liberal lazımdı bize.

    Yanıtla (5) (1)
  • Okur / 19 Şubat 2023 14:38

    1925 takriru sukun kanunu ve ohal-sıkıyönetim bahanesiyle iftiralarla çok partili hayatın ve demokasinin kökü kazınmadan önce zaten demokrasi ligindeydik

    Yanıtla (1) (5)
  • Rambo / 19 Şubat 2023 16:28

    Asrin yalani bu olsa gerek.. Demokrasi ligindeydik he ? Yahu ya.. kanuni esasi ye donelim o zaman derhal.. mecelle gelsin. Abdulhamid gibi de bir adam koyariz kafasina gore meclisi acar kapar tam oluruz.. aa bi dakika ya zaten becerdiniz o hayalleriniz gercek oldu.. Gercek demokrasi ligine ulastik sizlerin vizyonuyla.. 1925 i istediginiz kadar elestirinde, bize oncesini, dunya deviydik, yuksek medeniyettik diye satmaya calismayin.. biraz durust olun kardesim.

    Yanıtla (5) (3)
  • Okumaz / 19 Şubat 2023 16:39

    Demokrasi ligindeydiniz ama İngilizlerin ihvası ile güneydoğuda isyan çıkardınız. Cumhurbaşkanına suikast planladınız. Nasıl demokratsanız FETÖ'den bir farkınız yoktu. Ondan sonra da bu memlekette niye demokrasi olmuyor. Olmaz tabii, niye olsun.

    Yanıtla (4) (3)
  • Okurr / 19 Şubat 2023 18:40

    Rambo ve okumaz gibiler eğitim ve propoganda ürünüler; okullardaki sacmaliklari sorgulayacak ve arastiracak kapasiteleri olmayan papaganlar

    Yanıtla (1) (3)
  • ŞART / 19 Şubat 2023 18:22

    Sadece akp nin gitmesi yetmez, tüm partiler ve yüzyıllık köhne rejimde gitmeli;akla dayalı,insan odakl ıbir rejim kurulmalı; kanada gibi olma yolunda yeni paradigma partiler,yeni eğitim ile hzuur ve refah

    Yanıtla (4) (3)
  • KARAR OKURU / 19 Şubat 2023 18:04

    Okullarda tek adamcı eğitim sonlanmadıktan ve seçim olan her yerde önseçim uygulanmadıktan sonra demokrasi yeşermez; eğitim ve rejim silbaştan düzenlenmeli; eski liderin safsataları değil sadece akıl baz alınmalı.

    Yanıtla (1) (5)
  • Demokrasi / 19 Şubat 2023 18:20

    Tek adamcılıkla eğitilen halk demokrasi yerine lider ister; denetim yerine en yakın arkadaşlarını bile acımasızca tasfiye edecek kişi ister.Bu halka yüzyıldır travma yaşatıldı,etik değerler yerine bencillik aşılandı; siyasetçilerde imar affı,suçlu affı yada arpalık dağıtarak oy topluyor

    Yanıtla (2) (3)
  • Mehmet M. Yaşar / 19 Şubat 2023 18:16

    Teşekkür ederim Taha Ağabey. Siz söyleyince Google'a yazdım, bilmiyordum. O imamımız şöyle bir şey demiş devamında: "Onu ben de yaparım, çat diye bağışlarım" Hocamızı sözünün eri olmaya davet ediyoruz, çat diye bağışlasın...

    Yanıtla (6) (0)
  • Karar Okuru / 19 Şubat 2023 16:45

    Japonya'da paranın yarısı bizde olsa Türk müteahhitleri binanın kralını yaparlar Japonya'da evler yer darlığı nedeniyle gökdelen şeklinde yapılıyor en geniş ev 50 metrekareyi geçmiyor bizde büyük şirketlerin yaptığı binalar yıkılmıyor mahalle müteahhitlerinin yaptığı apartmanlar enkaza dönüyor çünkü tünel kalıp sistemi yerine ucuz olduğu için konvansiyonel kalıp sistemi ile yapıyorlar iktidar muhalefet değil mesele para , vatandaş dayanıklı evin değil ucuz evin pazarlığını yapıyor sonuçta

    Yanıtla (0) (1)
  • Rabia / 19 Şubat 2023 17:51

    Bana o evi satanlar uzerine 1 milyon fazladan koyup depreme dayanikli diye satiyor. Ben calisip cabaliyorum. Ailem icin guvenli oldugu soylenen evi almak icin kendimi yirtiyorum. Sonunda devletimizin bizi kazikladigini enkaz altinda anliyoruz. Bu mudur yani? Parasizlik degil bu. Bu cehalet.. Parasiyla bile ben o evde oturamiyorsam birilerinin beni kandirmasina musait ortam varsa bu devletin sucudur .

    Yanıtla (3) (1)
  • The end / 19 Şubat 2023 17:31

    Soylu diyor ki.deprem fay lar adres şaşırdı.yoksa soylu hazirlikliydi. Faylari tutuklayıp hapse atın.iyi fikir değil mi.

    Yanıtla (5) (2)
  • Second / 19 Şubat 2023 17:28

    Kuzey kore,suriye,rusya,çin,venezuella,azerbeycan tarzı bir cumhuriyet ile yüzyıl boşa geçti; kanada,ingiltere,abd,japonya,G.kore gibi olmak için aklı olan için tek yol: liberal demokrasiye dayalı; yöneticiler,milletvekilleri başta olmak üzere seçim olan heryerde adaylarin önsecimle belirlendiği" ikinci cumhuriyet"

    Yanıtla (3) (5)
  • Nuh / 19 Şubat 2023 17:14

    Lafı eğip bükmeye gerek yok bu işler şark kafasıyla olmaz 1400 yıl geriden gelerek bu gün ki hiç bir sorunu çözemezsiniz.. bizi akla davet eden bir kitabımız var.yunus süresi 100 ayet bunlardan biri..daha ne söylesin...

    Yanıtla (5) (3)
  • Birisi / 19 Şubat 2023 16:54

    Hayatta hangi işi yapıyorsak yapalım, aklımızı kullanarak (kurnazlık yapmadan) doğru ve düzgün yapalım. Allah evreni yarattı ve yarattığı evrenin doğa kanunlarını öğrenmemiz için bize akıl verdi. Aklını kullanmadan yaşayıp sonra da sonuçlarına kaderin planı diyenlere belki de yukarıda birileri gülüyordur.

    Yanıtla (1) (0)
  • Okur / 19 Şubat 2023 11:52

    Japonya;
    1-Demografisini korumak noktasında şanslı bir ada ülkesi,
    2-Katı İmparatorluk rejiminde yetişen nesiller,
    3-Gelenekçi, disiplinli, tutucu, milliyetçi homojen toplum..
    4-İkinci dünya savaşında kendi uçak gemileri bile olan gelişmiş ekonomi,
    5-Atom bombalarıyla toplu katliamın bedeli olarak,ABD tarafından güvenliği garanti edilip, mali ve teknolojik destekle tekrar kalkın(dırıl)mış millet...
    ▪Tıpkı Almanya gibi...
    ▪Yani, Japonya'ya Almanya'ya DESTEK olan ABD Türkiye'ye KÖSTEK olm

    Yanıtla (2) (10)
  • Bos laf / 19 Şubat 2023 12:01

    Bahaneleri bırakın örnek çok ;G.koreyi, Kanada yı örnek al

    Yanıtla (2) (1)
  • Dolu / 20 Şubat 2023 13:04

    Üstadım, bunlardan biri kore alfabesini ötekisi ingiliz ve fransız alfabesini kullanıyor. Hangi alfabeyi almamız sizce daha doğrudur?

    Yanıtla (2) (0)
  • Mustafa / 19 Şubat 2023 13:03

    Cahil. Japonya 19 yy ortasına kadar feodalite idi. Sonradan güçlendi. Samuray kültürü var. İşini doğru yapmayanlar o utançla yaşayamaz. O yüzden şimdi güçlüler. Bizde dış düşmanlar iç düşmanlar. Peki ne işe yarıyorlar

    Yanıtla (2) (0)
  • Bay Kamil / 19 Şubat 2023 13:09

    Japonya 500 yıl önce kendine göre sanayisi olan bir toplumdu. Ben 300 yıllık Sumitomo da 5 yıl çalıştım .100 yıl ve üstü tam 33 bin şirket faaliyet gösteriyor. Bu da eğitime verilen önemden kaynaklanıyor. Adamlarda deprem oluyor, atom bombası atılıyor eğitim aksamıyor. 1900 yılında Japonyada okuma yazma bilmeyen kimse yoktu.

    Yanıtla (3) (2)
  • BİLGİ / 19 Şubat 2023 16:36

    İçsavaşta perişan olmuş Sscb nin onda biri kadar bile bilim ve sanayi başaramamış kemalist dönemi aklamak uğruna kırk takla atanlar var; her ülkede olan basit işletmeleri abartan, liderlere tapınan duygusal pinokyolar var.Meiiji dönemi öncesi japonya herşeyiyle feodal toplumdu.Japonyoda devlet eliyle kurulan işletmeler türkiyedeki gibi devlet elinde arpalık olarak kullanılmamıştır ,çoğu samuraylıktan gelme girişimcilere devredilmiştir; bugünkü önemli şirketlerin temeli budur.

    Yanıtla (1) (5)
  • Bay Tayyar / 19 Şubat 2023 16:51

    500 yıl önce dünyada sanayi yoktu. Kendi tarihini bilmez; elin tarihini bilmez; başkalarına cahil buyurur.

    Yanıtla (5) (1)
  • Şaban Ty / 19 Şubat 2023 14:51

    Veli kardeşim, şimdi sen bu iktidarın sorumluğunu kabul ediyorsun hem de başka iktidar gelse aynı mı olur diyorsun. E canım olsun yani 20 yıl bu iktidar sorumlu veya suçlu ise bir beş yıl da mesela Atatürk çü şu bu olsun ne yani ilanihaye bu iktidar mı bizi yönetsin. Erdoğan gitsin de isterse kıyamet kopsun diyen yok. Bir soluk alsın kötü olursa tekrar gelsin deriz.

    Yanıtla (2) (1)
  • veliterbirx / 19 Şubat 2023 16:49

    Hayır Şaban kardeş, senin anladığın gibi "her şey aynı olacak öyleyse iktidar gitmesin" gibi bir düşüncem asla yok. Tedbir almazsak aynı acıları tekrar tekrar yaşarız, aynısını yaşamamak için, mevcut iktidarın vede gelecek iktidarların bizden ve sizden anlayışla hareket etmemesi gerektiğini, ve acilen, gerek depreme dayanıklı yapı ve gerekse acil kurtarmaya yönelik somut tedbirler geliştirmemiz gerektiğini söylemeye çalışıyorum, saygılar.

    Yanıtla (2) (0)
  • ALI RIZA / 19 Şubat 2023 16:49

    Bir dostumun şöyle bir önerisi çok.mantikli geldi,,Afet için toplanan yardımları gelmekte olan İstanbul depreminde can kaybini azaltici önlemlerde kullanalım, ölen insanimizi geri getiremeyiz en azından İstanbul depreminde muhtemel ölümleri azaltalım, Deprem bölgesi konutları ise uzun vadeli yada hibe krediler kullanılarak Toki tarafından yapılmalıdır.. aksi takdirde İstanbul depreminde yaşanacak ölümler tarif edilemeyecek sayıda ve oluşacak zararlar telafı edilemeyecek boyutta olacaktır..

    Yanıtla (1) (2)
  • Okur / 19 Şubat 2023 01:21

    99 depreminde kemalizmin başarısını! ; 2023 depreminde de yeşilkemalizmin başarısını! gördük!; japonya gibi gerçek modernleşme yerine; şapka yada bıyıklı şekilciligin ve doğru işler yerine laf salatası yapmanın acı sonu

    Yanıtla (4) (12)
  • Rabia / 19 Şubat 2023 03:46

    Herseyin cevabi 100 yil oncede sihirli kelimeler de bulundu..bu arkadas buldu. cozersek ulke ucacak. Deseniz ki partiler kanunu degissin 100 yil onceden gelen su gelenegimizi duzeltelim. Oturup konusacak konu olurdu biz de fikir uretirdik. Ama sizin Isiniz gucunuz hamaset.. Sapka da mi taKdirdilar sizs ? dunyayi 100 yil oncenin ideolojileriyle cozdugunuzu saniyorsunuz. Her geriligi islama baglayanlar gibisiniz. Dunya ileriye biz siz gibilerle geriye gidiyoruz..

    Yanıtla (5) (1)
  • Okurr / 19 Şubat 2023 11:01

    Okuduğunu anlamayan ,eğitim ve propogandadan sıyrılayamayan, berbat rejimin kuruluşundaki hataları duygusalca eleştiriden korumaya çırpınan yüzeysel kafalı insan dolu; bugün sadece kirli geçmişin devamı.Sadece 100 yıl öncesi de değil tüm yüzyıl sorunlu; rejim yüzyıldır düzelmedi düzelmez; çünkü tek adamcılık,kuvvetler birliği,muhalafeti ohal-sıkıyönetim bahanesiyle iftiralarla tasfiye,kibir,keyfilik vs rejimin kökeninde var; yeni rejim,yeni eğitim,yeni partiler şart; İspanya 1978’de başardı.

    Yanıtla (0) (4)
  • Okumazz / 19 Şubat 2023 12:17

    Sizi ispanyaya alalım :D

    Yanıtla (3) (0)
  • Rambo / 19 Şubat 2023 14:28

    Yani o zaman butun bu geri kalmisligin cahilligin sebebi gunumuzde yasanan herseyin sucu bizim musluman olmamiza da baglanabilir. Bugun niye boyle cunku biz muslumaniz.. 100 yil once niye boyle oldu e zaten ortadogu musluman topluluguyuz daha iyi olamaZdi der herseyin cevabini vermis oluruz. Nasil ama? Ben de pragmatik hamaset yaptim.. sevdin mi okur ?

    Yanıtla (1) (0)
  • Rabia / 19 Şubat 2023 16:00

    Gecmisin hatalari iyi diyen yok. Hersey herkes elestirilebilir ama elsetirini sonunda geriye elestiriden baska bisey kalmiyorsa bu bir dusunce uretmez.Butun geri kalmisligi Hunlarin gocebe olmasina baglayan da var. Ki bu da bir tez olabilir. Gecmisdeki hatalarin, kompleksinden kurtulup yarini konusamadigimiz her gun bosa gecmistir. Bana kalsa tarih dersini kaldiririm. Hic merakli degilim sanli atalarimiz tarzi tarihe.. Benim derdim herseyi birseye baglayip butun cevaplari bildiginizi sanmaniz.

    Yanıtla (0) (3)
  • karar okunur / 19 Şubat 2023 15:53

    Yarağına sinek konmuş öküz başını sallamasaydı deprem olmazdı. “Suskunluk Sarmalı” Alman siyaset bilimci Neumann tarafından 1974 yılında ortaya atılmış bir kitle iletişim teorisidir. „Toplum oydaşmadan sapan bireyleri dışlama ve ihraç ile tehdit eder; bireyler de belki de genetik olarak belirlenen, bilinçaltı bir dışlanma korkusu taşırlar.“ Baş sallamanın tarihi bilinmiyor. Ne zaman „sinek ve öküz“ çelişkisine çare bulursak o zaman kurtuluruz inşl.

    Yanıtla (0) (0)
  • Editör uyuma / 19 Şubat 2023 22:22

    Aynen.

    Yanıtla (0) (0)
  • karar okunur / 19 Şubat 2023 16:09

    Yanağına sinek konmuş öküz başını sallamasaydı deprem olmazdı. “Suskunluk Sarmalı” Alman siyaset bilimci Neumann tarafından 1974 yılında ortaya atılmış bir kitle iletişim teorisidir. „Toplum, oydaşmadan sapan bireyleri dışlama ve ihraç ile tehdit eder; bireyler de belki de genetik olarak belirlenen, bilinçaltı bir dışlanma korkusu taşırlar.“ Baş sallamanın tarihi bilinmiyor. Ne zaman „sinek ve öküz“ çelişkisine çare bulursak o zaman kurtuluruz inşl.

    Yanıtla (0) (0)
  • Cut / 19 Şubat 2023 16:08

    Jponya Almanya olamadıysak daha yenilmemişiz demektir. Umutlu olabiliriz.

    Yanıtla (1) (1)
  • Özgürlük / 19 Şubat 2023 16:04

    1925-2023 arası geçmişi tamamen reddedip aklı özgür bırakarak bugün düzeltilebilir

    Yanıtla (1) (10)
  • Beysefa ÜNLÜ / 19 Şubat 2023 15:59

    Sayın AKYOL,yazılarınız genellikle ülkemizin içinde bulunduğu yanlışlara,eksiklere-aksaklıkları değinirsiniz.Yazdıklarınızın doğru olduğuna inanıyorum.Ancak,ayrıntıların yanında bütünsel yazmıyorsunuz.Rahmetli Sakıp SABANCI'nın dediği gibi"işin anasını bırakıp,danasını yazıyorsunuz."Asıl mesele:Ülkemiz için hazırlanan yıkım projesinin, iktidar ve Devlet Bahçeli ittifakıyla gerçekleştirilmesidir...

    Yanıtla (3) (3)
  • PRİNCEPS / 19 Şubat 2023 15:42

    1)Vatan uğruna ölünmesi gereke degil huzurla yaşanması gereken yere denir 2)Siyasi veya askeri başarısının olması lidere her istediğini yapma hakkı vermez; M.kemal 1925 de , Erdogan 2011 de yanlıs yola sapmışlardır 3) İmar affı çıkaran akp ,imar affını seçim bildirgesine yazan chp, önsecim uygulamayan tüm partiler aynı kalitedir; seçimler de berbat ile kötü arasındadır 4)Baştan sorunlu olan, yüzyıldır düzelmeyen köhne rejim(düzen) yerine akla dayalı,insan odaklı yenibir rejim kurmak şart

    Yanıtla (4) (3)
  • De Rini Roni / 19 Şubat 2023 15:30

    Japonların son depremi olan ve hemen ardından tsunami nedeniyle ölüm oranlarının çok yükseldiği deprem 2011 de thoku da meydana geldi. 9 şiddetindeki depremde yıkılan bina sayısı gerçekten azdı. Japonlar 1995 kobe den gerçekten ders almışlardı. Ancak doğanın bir başka süprizi tsunami oldu. Tsunamide 18.500 civarında insan yaşamını yitirdi. Japonlar bundan da bir ders çıkartıp. Dalga kıranlarının yüksekliğini yeniden ayarladı.

    Yanıtla (8) (1)
  • De Rini Roni / 19 Şubat 2023 15:22

    Kobe kentinin bir deprem görmeyeceği öngörüldüğü için bir çok çalışmadan muaf tutulmuştu. Örneğin insanlar deprem kuşağında değil diye buraya yığılmıştı. Yerel yöneticiler buradaki binaların güçlendirilmesi çalışmalarını savsaklamıştı. Ancak 1995 te şehir yıkıldı. Japonlar bundan büyük dersler çıkarttı ve bu milattan sonra ciddi çalışmalar yapıp. ölüm oranlarını gerçekten azalttılar. Kobe'deki ölüm oranları da yine insan aymazlığının sonucuydu.

    Yanıtla (6) (1)
  • Önce Vatan / 19 Şubat 2023 15:17

    2011 yılında Japonya'da meydana gelen 9,1 büyüklüğündeki deprem adeta zincirleme bir etki yarattı; depremin arkasından tsunami yaşandı, dev dalgalar nükleer bir kazaya neden oldu. Büyük felaket, 18 binden fazla kişinin ölümüyle sonuçlandı Japonya Yeniden Yapılanma Dairesi'ne göre, teyit edilen ölüm sayısı Aralık 2021 itibarıyla 19 bin 747 kişi; 2 bin 500'den fazla kişinin ise hâlâ kayıp olduğu bildiriliyor.

    Yanıtla (1) (1)
  • Zenci Musa / 19 Şubat 2023 15:16

    13,34.Dogrusunuz...Prof.Ilyas Yilmazer.;KOBE DEPREMININ,, merkez ussu 65 km uzakta,,ama orada encok yıkım ve can kaybi oldugu icin o isimle anıldı der.,,Cunku KOBE OVA diyor..(Golcuk depreminden daha fazla kamu ve alt yapi zarari olmustur diyor. ) Eger Ova'da sehirlesme varsa.JAPONYA olsa da kurtarmaz..az,biraz fark olabilir hepsi o..Eski sehirler dag yamaclarina kayalik arazilere kurulmuş der uzmanlar...Tabiat,Doga kimseye TORPIL YAPMAZ...Ova'da isek TEHLIKEDEYIZ..Vesselam..

    Yanıtla (0) (1)
  • Mustafa / 19 Şubat 2023 14:55

    Muhteris bir intikam veya müntakim bir hilafıyla bir kerre demiş: İslâm mağlub olacak, kalbi parçalanacak.Sırf o müraî ruhtan gelen,yalancı fikirden çıkan meş'um sözünü doğru göstermek için;İslâm mağlubiyetini, İslâm perişaniyetini arzu eder,alkışlar, hasmın darbesinden mütelezziz olur"der bediüzzaman. Muhaliflere bakiyorum.sanki haklı çıkmışlar ve bak dedigimiz oldu kibri ile bu perişaniyetten mutlu oluyorlar gibi.halbuki zarar gören ülkemiz.

    Yanıtla (1) (1)
  • Ateş Korkusuz / 19 Şubat 2023 14:54

    Japonlar işlerini ilim,fen ve tekniğe uygun yapıyorlar.Işleri kesinlikle tesadüflere bırakmayıp iş ahlakına uygun hareket ediyorlar.Eğer durum bu şekilde olmasaydı binlerce km öteden bize otomobil vb satamazlardı.Bu insanlardan öğrenmemiz gereken o kadar şey var ki.

    Yanıtla (4) (1)
  • Önce Vatan / 19 Şubat 2023 14:24

    Olay anında 2 bin 203 kişinin öldüğü, günümüze dek radyasyonun etkileri nedeniyle 18 bini aşkın kişinin hayatını kaybettiği tahmin ediliyor. Bununla birlikte Fukuşima, 1986'da yaşanan Çernobil nükleer felaketinin ardından en fazla yıkıma neden olan ikinci nükleer vaka olarak tarihe geçti.5 Kas 2021 2011 Fukişima depremi ile ilgili tarihli haber başlığı Sayın Akyol

    Yanıtla (0) (0)
  • Önce Vatan / 19 Şubat 2023 13:28

    Büyük Hanşin Depremi, 17 Ocak 1995 tarihinde Japonya'nın batısındaki yoğun nüfuslu Kansai Bölgesi'nin Kobe kentini vurmuş Richter ölçeğinde 7,2 büyüklüğündeki depremdir. Deprem anı ve sonrasında çıkan yangınlarda 1,5 milyon nüfuslu kentte ölü sayısı 6200'leri bulmuş, Japonya ekonomisine de büyük darbe indirmiştir. Son 50 yıl içinde Japonya'da meydana gelen en yıkıcı deprem olarak kayıtlara geçmiştir.Japon merkez yönetiminin tam 2 gün sonra yardım gönderebildigi depremdir.

    Yanıtla (2) (4)
  • Caiz / 19 Şubat 2023 14:08

    Avuntuya gerek yok, 28 yıl önce olmuş o depremden sonra Adamlar dünya kadar önlem aldı daha sonra

    Yanıtla (1) (0)
  • Şaban Ty / 19 Şubat 2023 14:04

    Bugün kendi derdimi unutup tüm yorumları okuyorum. Abi rumuzlu abi, nokta virgül konusunu bana diyorsan ki muhtemeldir, haklısın.

    Yanıtla (1) (0)
  • Engineer / 19 Şubat 2023 14:00

    Merak ediyorum 1.onca paraya rağmen yıkılan yol,iletişimde çöken alt yapısı sebebiyle ulaşımı ve iletişimi sağlayamayan ulaştırma,2.askeri zamanında deprem bölgelerine sevk etmeyen savunma,3.çürük raporu bulunan hastaneyi çalıştıran sağlık,4.gerekli organizasyonu yapamayan içişleri,5.bunca çürük yapıyı es geçen şehircilik,6.hala dahi elektrik dağıtımını ve sokak ayınlatmalarını aktıfleştirmediği içi karanlıkta kurtarma çalışması yapılmasına sebep olan enerji bakanı hala neden görevde ?

    Yanıtla (4) (1)
  • Hsn / 19 Şubat 2023 13:56

    Acaba kentsel donusume karsi arkasini sivazladiginiz muhalefet mahleme engeli koymasaydi mesela iskenderunda yikim belki bu kadar olmazdi. Bunu elestirmek akliniza gelmezken taa japonyalalardan ornek vermek akliniza geliyor. Evet japonya bu duzeni kurmus, iktidar ve muhalefet guzel islerde evet demesini biliyor ya biz. Ana muhalefet sozcusu iktidar dunyanin en dogru ve guzel isini yapsa biz elestiririz yani takoz koruz diyor. Sen bay akyol bunu elestirdin mi.

    Yanıtla (0) (6)
  • karar okuru / 19 Şubat 2023 11:56

    Sevgili derin devlet, yirmi yildir kullandiginiz arayuzden cok biktik, bunaldik. Lutfen biraz yaratici olup (mumkunse biraz daha sevimli) yeni bir arayuz tasarlar misiniz? Bizden soylemesi, yoksa yapilacak ilk secimlerde cok buyuk hayal kirikligina ugrayacaksiniz.

    Yanıtla (11) (0)
  • Osman / 19 Şubat 2023 13:55

    Derin devlet ve seçimden bahsetmişsiniz ama derin devlet denen şey veya yapı veya oluşum, (ne derseniz) seçime girmez ki. Her zaman perde arkasındadır. Meşru ve görünür bir yapı değildir. Ama hep iktidardır. Her ideolojik kesim (bilerek veya bilmeyerek) iktidarda kalmasına yardımcı olur. Seçimlere katılanlar ise, meşru siyasetçilerdir.

    Yanıtla (0) (0)
  • karar okuru / 19 Şubat 2023 13:47

    !980'li yıllara kadar İmamlar siyasete pek karışmazlardı. Anap ile başladı. Ak parti ile zirveye ulaştı. din ile devlet birlikteliğine dayanan rejimlerde özgürlük, demokrasi, insan hakları olmaz. din aynı zamanda bir ideolojidir. dünyayı düzenlemek ister. sorunda tam bundan sonra başlar. ideolojisi olmayan inançtır. dünya ile işi olmaz. düşünseldir, kavramsaldır. insana aittir. dışarıdan yönetilmez. din mi? inanç mı? karar vermemeiz lazım.

    Yanıtla (4) (1)
  • Realist / 19 Şubat 2023 12:47

    Japonlar müslüman değil japonlarda kader planı diye bir inanış yok. Yanı japonlar kadere inanmadıkları için işlerini kadere bırakmıyorlar. O nedenle depremlerde japonlar ölmüyor.

    Yanıtla (10) (1)
  • Ali / 19 Şubat 2023 13:01

    Yeryüzünde her can ölümü tadacak.Hiç istisnasız.Allah dilerse Japonyayi yerle bir eder.Hic bir canlı bırakmaz.Allah dilemedikce daldan yaprak düşemez.Hic bir dişi Allah dilemedikce hicbir dişi hamile kalamaz.

    Yanıtla (1) (13)
  • Düşünceli / 19 Şubat 2023 13:37

    Allah insana aklı neden vermiş? Allah “akıl verdim ama sakın kullanma; tedbir alma her işini bana bırak” mı demiş?! Alla büyükse, binalar depreme dirençli olunca da büyük.

    Yanıtla (4) (0)
  • Akademisyen / 19 Şubat 2023 13:29

    Japonlar "binaları barınmak için değil, insanları korumak için" inşa ediyorlarmış. Biz binaları para kazanmak için yaparız, yöneticiler seçim kazanmak için görmezden gelir, hatta teşvik eder, vatandaşların buna itirazı yoktur, hatta fazla kat, fazla mülk olsun ister. Dersimizi gerçekten aldıysak barınmak için insanımızı korumak ve insanca yaşatmak için binalar yapmaya başlamalıyız.

    Yanıtla (7) (0)
  • Ali / 19 Şubat 2023 13:27

    Depremin ilk anında, acılar, feryatlar, serzenişler, yardımlaşma duyuları v.s. tüm dünyada aynıdır. Deprem akabinde de, daha sonraki depremlerde can kaybı olmaması veya en az olması için arayış ve düzenlemeler gerekir. Gelişmiş ülkelerin veya Japonya'nın (Kobe depreminden sonra) yaptığı budur. İktidarıyla muhalefetiyle, ben sonra şöyle şöyle şöyle tedbir alacağım diyen yok. Siyaset ve ticaret kurumu, çaktırmadan krizden nemalanmaya çalışıyor.

    Yanıtla (3) (0)
  • Şaban Ty / 19 Şubat 2023 13:26

    Kardeşim bilim insanları çıkıyor tv ye zemin inşaat şöyle böyle konuşuyor. Helal olsun Çankaya Bld. Bşk.Bir kaç yere kreş yaptı gördüm adeta yarı yarıya demir beton karışımı kutu gibi bina tepeden aşağı varil gibi yuvarla dağılmaz ancak baş göz yaralanır. Vatandaş binası öyle mi 8-9 tane leylek bacaklı 30×40 cm kolon-sutun üstüne çık çıkabildiğin kat.Tabii ki depremde tuz buz olur. Hiç detaya giren yok. Liseye kadar hiçbir öğretmenin yerlere sigara çöp atmayın dediğini ben duymadım.

    Yanıtla (2) (0)
  • muzaffer / 19 Şubat 2023 13:20

    Fuat Oktay iki yıl önce şöyle anlatmıştı: “İnisiyatif almak istemeyen yöneticiler… Külliye’ye soralım diyorlar. Bu yöneticiler külliyeye sormadan bakanların talimatlarına bile itibar etmiyorlar demek değilmi. Bu durumda bakanlar neci oluyor.

    Yanıtla (6) (0)
  • Maho / 19 Şubat 2023 05:02

    Bu ekonomik sartlarda AKP, hic kimsenin ciddiye almadigi ensar-muhacir söylemini birakmali. Artik AKP'nin sunu görmesi lazim. TC'nin 6-7 milyon Suriyeliye bakacak, onlari finanse edecek gücü yok. Bu kadar büyük ve homojen bir nüfus TC'nin kapasitesinin cok üstünde. TC hemen artik bu yükü daha fazla tasiyamayacagini deklare etmeli, yardimlari kesmeli, uluslarasi kamuoyunu yardima cagirarak, ESAD ile geri dönüs icin görüsmelere baslamali. Batiya gitmek isteyen Suriyeliler de engellenmemeli.

    Yanıtla (12) (4)
  • Karar okuru / 19 Şubat 2023 08:14

    Depremden dolayı ülkesine dönen suriyeliye 6 ay sonra dönme şartı getiriyor.suriyeliden kurtulmak istemiyor iktidar.Neden acaba? Suriyeliler için aldığı diş yardım için mi ya da mevcut oy potansiyeli için mi? Ya da çok daha büyük bir projeleri mi var?

    Yanıtla (2) (0)
  • Zekeriya / 19 Şubat 2023 11:51

    Hicbir devlet bu kadar homojen ve büyük bir nüfusu icine alip, o nüfusa bu kadar genis haklar ve kolay vatandaslik vermez. TC sorgusuz sualsiz her türlü kacak ve siginmaciya emek piyasasini aciyor ve kendi vatandasiyla haksiz bir rekabet sokuyor. Cok acik ki AKP bunu bilincli bir sekilde yapiyor. Hedef nedir diye soruyorsunuz. Sahsi fikrim siyasal Islam uzun dönemde bir ulus devlet olan TC'ni yikarak, yerine Sunni Islam temelli, bir din devleti kurmak istiyor. Davamiz dedikleri sey de bu zaten.

    Yanıtla (0) (0)
  • Şakir / 19 Şubat 2023 12:59

    AKP'ye bilinçli deyince iltifat gibi olmuş.

    Yanıtla (3) (0)
  • Veli / 19 Şubat 2023 12:56

    Depremde "siyasi iktidarın hatası, sorumluluğu yok" demek, elbette mümkün değil. Ancak bütün suç iktidarın, bu iktidar giderse bir daha sıkıntı yaşamayız düşünce di de doğru değil. Çünkü, "bizden olsun" düşüncesi hepimizin genlerine işlemiş. İslamcılar İslamcıları, Atatürkçüler atatürkçüleri, Milliyetçiler milliyetçileri, Komünistler Komünistleri, v.s. v.s. Herkes, kendince (güya) devleti kurtarmaya şartlanmış ideolojik bir sarmal içindedir. Yani bizden ve sizden meselesini maalesef yenemiyoruz.

    Yanıtla (7) (0)
  • Davut / 19 Şubat 2023 08:45

    Haluk Levent’e beşyüzbin liralık adamsın diyen imam acaba kendisi kaç lira yardım yaptı?Açıklasın.

    Yanıtla (20) (1)
  • Okur / 19 Şubat 2023 12:56

    İmamlar adamların parasal değerini de ölçmeye başladı.İmam efendiler asli işinizi yapın siyasi konulara girmeyin memur olduğunuzu unutmayın hepiniz afet Müdürü fakülte dekanı olamazsınız makamlar sınırlı bazılarınız meşhur olma derdindesiniz yargılama göreviniz yok.İmam efendiler çenenizi birazcık tutarsanız daha sevimli olacaksınız.Haluk yasa dışı bir eylem yapıyorsa Savcılar gereğini yapmalı .Delilin varsa imam kardeş suç duyurusunda bulun sevab olur.

    Yanıtla (5) (0)
  • nuri begiter / 19 Şubat 2023 09:59

    şansızlığımız yetmiş seksen yaşlı kesimin okumuşlarının asker veya memurların çocukları olması o zamanki şaşalı ayrıcalıklı yaşamlarını kaybetmeleri benim gibi çarığı bulamayıp yalınayak gezmemeleri hala halk dedikler halk olamayışları herkez liyakatsız çünki onlardan değil komşu köyümüzün imamı arapça ezan okuyor bi bakıyor nahiye müdürü atla köye giriyor ezanı çeviriyor türkçe okumaya başlıyor

    Yanıtla (2) (2)
  • Nuri beye cevap / 19 Şubat 2023 12:04

    Boş laf boş yorum ezan mulagatası

    Yanıtla (2) (2)
  • nuri begiter / 19 Şubat 2023 18:17

    kastettiğim tek parti dönemindeki devlet memuru korkusubiz çocuklar bile jandarma geliyor dendimi saklanırdık

    Yanıtla (0) (0)
  • karar okuru / 19 Şubat 2023 12:50

    Yine bir önyargı. Cumhuriyetin eğitim kurumları yetenekli çocuklara sınıf atlama olanağı verirdi. Bunun en muhteşem örneği Aziz Sancar'dır. Sınıflar arasındaki bu geçirgenlik, eğitimli insanlardan korkan sağcı iktidarlarla azaltıldı. Iyi yetişemeyenler de Necip Fazıl gibilerin oyuncağı oldular.

    Yanıtla (6) (1)
  • musto / 19 Şubat 2023 12:47

    16 devlet onlarca beylik kurup batırmışız..Kardeş katline ferman çıkarmışız..İlimde bilimde sanatta bir adım ileri gidememişiz.. Osmanlı umudunu kesmiş..Ordu ve devlet yönetimini devşirmelere teslim etmiş..Bizi bir araya getiren birlik ve beraberliğimizi sağlayan yağma düzeni..Başbakanın birisi kalktı liyakat ve hesap veren dürüst namuslu yönetim dedi..Canını zor kurtardı..Yağmayı adam kayırmayı kaldırırsan bu partiye çaycı bulamazsın dendi..Boşuna kendimizi kandırmayalım..

    Yanıtla (17) (1)
  • HİS / 19 Şubat 2023 12:41

    Devlet yönetimi için şapkalı yada bıyıklı olmak yetmez; pozitivist yada muhafazakar hayalperestlikler de meziyet degil.Eğitim ve propoganda ile büyük adam yaratılabilir; yüzyılda duygusal bağ ile tapınılacak hale de getirilebilir ama gerçekleri mankurtların bile hissettiği anlar vardır

    Yanıtla (2) (3)
  • 571 / 19 Şubat 2023 12:34

    Devlet kemalist sarmalindan kurtarılmalı.Yeni bir anayasa yeni bir devlet yapısı,yeni bir imar ve insaat yonetmeliği hazirlanmalı.Buyurgan devlet değil hizmetci devlet getirilmeli.Tüm vesayetler kalkmalı.Halki dışlayan parti liderlerini etkisizlestiren bir zihniyet gelmeli.Adaylar önseçimle tesbit edilmeli.

    Yanıtla (3) (8)
  • İsmail ULUSOY / 19 Şubat 2023 12:34

    Çok yerinde ve gerçekci bir yazı ,lakin kim okuyup anlayacak problem burda. Anlatmaya kaltığında verilen cevap ülenin bekası ,vatan ,millet. Sormayan sorgulamayan biat etmiş ,her olayı manevi değerlerle sarıp sarmalayan milyonlar, siyasetciyi kendisine hizmet etmekten çok çıkarları için kullananmayı seçen yalaka yanaşma kimliksiz seçmen. İdareninde oligarşik bir düşünce ile kendi varlığını her ne pahasına olursa olsun sürdürme isteği...

    Yanıtla (2) (1)
  • The end / 19 Şubat 2023 12:28

    Akp nin, cb nin , soylunun afadin hiç suçu yok. Suç çek meyen tlfonlarda, GSM yıkılan yollarda yağan karda yağmurda soğukta, faylarda tedbirini almayan vatandaşta, 99 öncesi dairede oturan vatandasta..... Adamların günahını alıyorsunuz!!!!!!

    Yanıtla (6) (1)
  • The end / 19 Şubat 2023 12:12

    Bizi deprem vurmadı, öldürmedi yıkmadi. Bizi hükümetin,vurdumduymazligi, önlem almayisi,organize olamaması acıya siyaset pisliği katması, 20 yıldır bizi kandirmasi, Asrın felaketi yalanını uydurması,suçu başka sebepler uydurması, kem kum etmesi vurdu.

    Yanıtla (7) (1)
  • karar okuru / 19 Şubat 2023 12:07

    Bu iktidara guven sifirlandi. Artik Japonya ya da Filandiya olma sozu de verseler bos. Guven geri kazanilmasi en guc degerlerden biridir. Milletin gozunde kredileri bitti.

    Yanıtla (6) (1)
  • Kararsız / 19 Şubat 2023 12:07

    Ah cami hocası ah... yumuşak minderden kalkıp deprem bölgesine gideydin de ondan sonra konuşaydın.

    Yanıtla (7) (1)
  • Okur / 19 Şubat 2023 10:38

    Japonya’da din yoktur okullarda zorunlu din derside yoktur ama ahlak ve iş ahlakı vardır Demek ki, her köşeye, Çamlıca tepesine ,her üniversiteye, hatta yeni istanbul hava limanına bile bir cami yapan, zorunlu din dersi koyan, her Okulu imamhatip yapan zihniyet ahlakı kendisi için değil, ahlakı bizim için istemiş görünüyor, ama kendileri iş yaparken hiç bir ahlaki prensipte uymamış Bize kader onlara para lazım.Suç yine bizde biz yaşantımızda dine uymadığımız için cezalandırıldık.Kader

    Yanıtla (7) (1)
  • Ali / 19 Şubat 2023 12:05

    Okur; Japonyada din tabiatın ve hayatın içine sindirilmiş olarak bulunur. Tanrı tabiata nüfuz etmiştir ve bu dini algı her an ve her yerde teneffüs edilir..

    Yanıtla (0) (0)
  • musto / 19 Şubat 2023 12:00

    Biz kafamıza göre takılırız..Kendi işimizi düzgün yapmaz başkalarının işine karışır akıl veririz..Hülasa disiplinsiz bir milletiz.. 80,yıllar PETKİM,buhar ve elektrik üretim tesislerini Japon Mitsubishi ile kuruyoruz..Hori hastalandı iki gün işe gelmedi.Bizim çocuklar kafalarına göre montaj yaparlar..Hori geldi montaj hatalı kendi söküyor..Ben hasta olmasam bunlar olmazdı..Bunalıma girdi.Şefi görmeden montaj söküldü yeniden yapıldı..Santral bitene kadar Hori ekiplere hediye taşıdı..

    Yanıtla (10) (0)
  • Ddd / 19 Şubat 2023 11:14

    1930’larda İran’da Rıza şah,Afganistan’da Emrullah han ve Türkiye’de M. Kemal modernleşme hamlesi başlattı. Bugün üçüde başarısız oldu. Çünkü halkın yüzde doksan beşinin okuma yazması yoktu. Sadece bir avuç bürokratın Avrupalı gibi yaşayarak modernleşeceklerini zannettiler. Buda onları halkta tamamen kopardı. Aksine Cumhuriyet baloları ve dans ile ilerleyeceklerini düşündüler. Bu hareketlerle halkın nefretini kazandılar. Maalesef bugün üç ülkedede dini kurallarla devlet yönetiliyor.

    Yanıtla (5) (6)
  • Bilgi / 19 Şubat 2023 11:51

    Modernleşme degil keyfe ve tek adama dayalı travmalardı.İngiltere ve abd prutenlerden bugüne geldi; japonya derebeyliklerden samuraylardan bugüne geldi; halklarda değil yöneticilerde sorun; Meiiji ye bakın bir de saydığınız isimlere

    Yanıtla (1) (2)
  • TS li / 19 Şubat 2023 11:50

    Milletin kararı net.karari net olmayanlarda netlestirdi. Bu kadar da olmaz dediler.aday belli Erdoğan'dan başka başka herkes.akp başımızda durdukça daha çok felaket musibet görür bu millet.ilk seçimlerde millet onlardan kurtulmalı.gari

    Yanıtla (10) (1)
  • Özgürlük / 19 Şubat 2023 11:47

    Yüzyıl daha işkence gibi yaşatılmak istenen kuruluş degerleri! ; tek adamcılık,şekilcilik,keyfilik,kuvvetler birligi,kibir, ohal-sıkıyönetim bahaneleriyle muhalafeti krimanize etme

    Yanıtla (2) (2)
  • mutlu yücel / 19 Şubat 2023 11:46

    başlığı okumak yeterli."japonya olmak"deprem için toplanan vergileri başka alanlara aktaran,türkiye genelinde milyonlarca ayakta zor duran binaları yıkma,güçlendirme şöyle dursun,imar affı veren,oy avcılığı için bebeleri toprağa gömme günahıni hiç mi hiç önemsemeyen?ama,bir cami dolusu cömaat otururken tek başına kıyamda fotoğrafı servis edilen müslümana japonyayı örnek göstermek?bu felaketin yıkımına yanlış uygulamalarla destek veren faninin günahını ölçen terazi var mola bilmiyorum.

    Yanıtla (5) (0)
  • The end / 19 Şubat 2023 11:45

    Biz akp nin depreme tedbir almasını müdahale etmeyi öğrenmesini bekleyen kadar Türkiye haritadan silinir.akp nin gitmesi ülkenin bir beka meselesidir.yoksa ülke yok olacak.

    Yanıtla (8) (1)
  • FARK / 19 Şubat 2023 02:23

    Japonya modernleşmesi :Vakon Yosair (Japon Ruhu ve Batı İlmi) dayanır ; Türkiye travması ise : Pozitivizm Ruhu ve Faşizm ilmi

    Yanıtla (10) (3)
  • Refik / 19 Şubat 2023 09:17

    Adamlar dindar tabii :)

    Yanıtla (2) (0)
  • Şefik / 19 Şubat 2023 09:18

    Japonlar demokratik yollardan modernleşmişlerdir :)

    Yanıtla (3) (0)
  • Okur / 19 Şubat 2023 11:39

    Japon modernleşmesi 1890 larda yüzde 90 olan okur yazarlığa, Türk modernleşmesi aynı yıllarda yüzde 10 un altında olan okur yazarlığa. Modernleşme endüstri ve kentleşme ile ve dolayısıyla eğitimli insanla ilgilidir, geçin bu önyargıları.

    Yanıtla (1) (0)
  • Şaban Ty / 19 Şubat 2023 11:34

    Eğer Haluk Levent e 500 liralık adam diyen bu imamı istese hemen içeri tıkar ama yapmıyor tüm mesele bu işte. Neden yapmıyor. Yapmıyor işte abi hatta çok mutlu olmuştur. Suç işleyen etrafında suç işleyenin çoğalmasını ister.

    Yanıtla (7) (0)
  • Bilim / 19 Şubat 2023 11:33

    Yeni bir rejim şart; 90 yıl kemalizm+10 yıl yesilkemalizm= 0

    Yanıtla (2) (6)
  • Okur / 19 Şubat 2023 11:31

    Yüzyıldır travma yasatılan, eğitim ve propoganda ile tek adamcılık aşılanan insanlarla sonuç değişmez ancak ikili yada altılı derebeyleri arasında deneme yanılma oynarlar

    Yanıtla (2) (5)
  • Devam / 19 Şubat 2023 11:25

    Şekilcilik ve keyfilik üstüne kurulan rejim yüzyıldır aynen devam ediyor; yönetici değiştirmek yetmez; akla dayalı ve insan odaklı modern bir rejim kurmak şart

    Yanıtla (5) (2)
  • mühendis / 19 Şubat 2023 11:22

    Her yapılacak şey en baştan belli değilmiydi.Zamanı geldiğinde trenden inileceği söylenmedimi.Herşey sanki en ideal şekilde yürüyecekmiş gibi var olanı iyileştirmek yerine mevcudu trenden ineceklerini söyleyenlere destek verenler;şimdi bu millet akıl/bilim /gelişmişlik/hukuk /adalet trenine nasıl binecek.Tarihten/yaşanmışlıklarda hiçmi ders alınmaz?.Bundan sonraki zamanda hiç hata yapılmaz umarım aksi halde bırak Romanya ,Malezyayı Afrika kıtasındaki kabile devletleri bu memleketi geçer.

    Yanıtla (4) (0)
  • Travma / 19 Şubat 2023 11:19

    Travma yaşamış toplumların düzelmesi zordur; Fransa bile 169 yıl sonra 1958 de 5.cumhuriyet ile istikrar kazanabildi.Türkiyede; kuvvetler birligi, muhalafeti iftiralarla kriminalize etme,parti devleti,tek adamcılık,keyfi yönetim odaklı yüzyıllık köhne rejiminden kurtularak, akıla dayalı yeni ve modern bir rejim kurulmadan düzelme imkansızdır.

    Yanıtla (3) (2)
  • SECOND / 19 Şubat 2023 03:03

    Birinci cumhuriyet; karga kovalayan liderden, top kovalayan lidere kronik mutsuzluk

    Yanıtla (3) (16)
  • Abuk / 19 Şubat 2023 11:15

    O yaşlarda ,,,, Simitçilik deruhte ediliyordu, yanlış kavrama var,,,, somunu gevlşet.

    Yanıtla (4) (0)
  • Hamdi / 19 Şubat 2023 11:11

    Japonya olmak için önce zihniyet değişikliğine ihtiyaç vardır. Japon deprem mühendisi bizde af sadece mahkümlara olur dedi. İktidar gücünü ele geçirenler yandaşları nasıl kısa yoldan zengin ederim nasıl köşeyi dönerim hesaplarından uzak durmaları lazım. Bizde çeşme akarken destini doldur atasözü yanlış yorumlandığından her şeyin makyajlısını yapıp kendimizi kandırıyoruz.

    Yanıtla (4) (0)
  • Rejim / 19 Şubat 2023 11:11

    İmar affı çıkaran(akp),imar affını seçim beyannamesine yazan(chp) ,önseçim yerine atama listelerle seçimegiren tüm partiler aynı kalitedir; önseçimle belirlenmemiş meclis denetim yapamaz; denetim yapabilen meclisle her sistem işler.Yüzyıllık rejim baştan oteriterlik,kuvvetler birliği,keyfi yönetim üstüne kurulduğu için sürekli aynı kronik sorunlar tekrar ediyor dönülüyor; kim gelirse gelsin değişmiyor; yeni rejim şart.Almanya,italya,ispanya,fransa yeni rejimleri ile yükseldiler; sıra bizde

    Yanıtla (1) (1)
  • Ahmett / 19 Şubat 2023 11:09

    Ülkemiz deprem kuşağındadır.bunun için Ayrı özel bir deprem kurumu oluşturulmalıdır.bu kurum binaların yapımında ruhsat verilmesinde karar vermede yetkili olmalıdır.deprem anında bütün tedbirlerde alınmada yetkili olmalıdır.deprem sigortaları yapılmalı sigorta şirketi evi sigortalarken kendisi deprem dayanıklı belgesi almalıdır.bu belgeyi almayınca daire mütaidin elinde kalır.mecburi ssğlam yapmak zorunda kalır.bak taha bey insanlar yardım etmek istiyor güvenmiyor.işte bu bğz kurum olursa yardı

    Yanıtla (1) (0)
  • Birinci! / 19 Şubat 2023 02:05

    G7 ye girmeyi basarmış japonyayı örnek almamalıyız! ; yüzyıl önce mussolini italyası ve 3.fransız cumhuriyeti karışımı olarak baslayan türk! usulu rejimimiz sayesinde bugün bizde ortadogunun birincisiyiz! ; daha şapka kanunu çıkaramamış, alfabesini bile değiştirmemiş yada mitinglerde çay atılmayan, depremzedelere on bin veremeyen japonyayı ne yapalım.Japonya gibi ülkelerde,kötü yöneten iktidara alternatif olarak, beceriksiz askeri dönemleri öneren akıl! küpleri ne gezer

    Yanıtla (3) (3)
  • Okur / 19 Şubat 2023 10:59

    Japonun devrime ihtiyacı yok ama senin var yavrucak Japon kimonan ile mi dolaşıyor sanıyorsun daha 1920 lerde uçak gemisi inşasına başlamış dini olmayan bir Japonya sen hala din sultası altında yaşıyorsun daha çok devrim yapacaksın bekle gör

    Yanıtla (2) (0)
  • C.Sezer / 19 Şubat 2023 10:52

    20 yıldır Müteahhitlik kurumu hükümetin himayesi altında gerek her yeri imara açarak, gerek kaçakları bile affederek, kriz zamanlarında dahi kredi faizlerini indirerek ülkemizin her yanını talan etmekle kalmayıp kentsel dönüşümü de suistimal edip yoğunluğu arttırmada kullanarak sorunu kansere dönüştürdü.

    Yanıtla (3) (0)
  • tahsin fatih ozorhan kbb uzmani / 19 Şubat 2023 10:49

    CB sistemi kalkti en liyakatliler is basina geldi kurumlar guclendi diyelim farzi muhal olsun.duzelecekmi sizce?baska cok farkli ve burada dile getirmediginiz baska etmenler var gibi japonlari 1920 de ilk ucak gemisini kizaga koyma surecine goturen birikimin neresindeyiz diye sordukmu hic soruyormuyuz cevap bulup ve buldugumuzda birlikmiyiz ki... bence hayir..siz daha cok yazarsiniz bizde daha cok sorariz

    Yanıtla (0) (1)
  • Hasbi Mentesoglu / 19 Şubat 2023 04:40

    Cevaplamamiz gereken temel soru, neden Imam öyle bir konusma yapiyor ve olaya cok daha farkli bir perspektiften yaklasiyor. Aslinda bu sorunun cevabi ülkenin su anda icinde bulundugu durumu da acikliyor. Cünkü imam ve elestirdigi kisiler farkli milletlere mensuplar. Yasam tarzlari, dünya görüsleri, hayattan beklentileri hepsi radikal bir sekilde farkli. Tanzimatla baslayan Osmanli modernlesmesi 200 yilda öyle bir kültürel kirilma yaratti ki, bugün ülkede 3 farkli millet var.

    Yanıtla (2) (1)
  • Okur / 19 Şubat 2023 10:43

    İki farklı millet var medeniler bu yüzyılda yaşayanlar ve ortaçağda yaşayanlar; Türkiye’de batıdan doğuya doğru gittikçe ortaçağda yaşayan ve hala yaşamak isteyenlerin oranı artıyor

    Yanıtla (0) (0)
  • Şaban / 19 Şubat 2023 10:40

    Allah bu aymazlığımıza rağmen bizi koruyor şans yaşıyoruz. Bu deprem uyarı resmen kanıtladı. Allah korusun 7 civarı deprem olsun eski yeni binaların yüzde 70 i her yerimiz çöker. En başta devlet zincirleme her alanda her kesim hakkıyla görev yapmıyor bir de aldığı maaşa 3 kuruş der. 400-500 m2 arsa 4-5 kat 10 daire yap 5 daire arsa sahibine rant. Dolayısıyla müteahhit de maliyeti düşürmek için herşeyden çalıyor. Zihniyet hile köşe dönme.

    Yanıtla (1) (1)
  • Sedat F. / 19 Şubat 2023 10:33

    Hamaset AKP'nin Bestepe Sarayi'nin "vitaminidir" düzenli olarak,kullanilir.Bilhassa AKP Gurup Toplantisinda bolca servise konur.. Erdogan'nin 1999 depreminde "salladigi hamasetli bumeranglar" döndü dolasti 2023 senesinde tekrar Erdogan'i buldu .,hicbir kayip vermeksizin..

    Yanıtla (2) (0)
  • Çetin / 19 Şubat 2023 10:30

    Size katılıyorum.Ancak buna şükretmek lazım.Mazallah yarın Reis bir toplantı yapıp " Fay hatlarını değiştirme kararı aldım" derse ne yaparız.Bunu desin inanın buna inanacak çok insan var.

    Yanıtla (3) (0)
  • ilhami / 19 Şubat 2023 10:29

    Bu halk ve seçtikleriyle ülkenin yüz yılda geldiği nokta ortada sence buradan bir yol olur mu taha bey

    Yanıtla (2) (0)
  • Abidin / 19 Şubat 2023 10:25

    Alınmayan önlemler, içi boşaltılan kurumlar, niteliksiz üniversiteler, liyakatsız atamalar, terazisi olmayan adalet, dışa bağımlı ekonomi, ucuz içgücü, milyonlarca mülteci.... Sonuç: Yoksulluk, acı, çaresizlik, umutsuz yaşamlar...

    Yanıtla (3) (0)
  • mustafa yüksel / 19 Şubat 2023 10:24

    Umarım Saray Rejimi de enkaz altında kalır, yoksa bu düzende hiç bir sorun çözülemez. Türk halkı artık uyanmalı ve 18 Haziran'da akp'nin ölüm fermanını imzalamalı!

    Yanıtla (3) (0)
  • Azimet / 19 Şubat 2023 10:23

    Bu ülkenin japonya seviyesine gelebilmesi için halkın seçmeyeceği dışardan Japon başbakan güney koreli çalışma bakanı ingiliz adalet bakanı ispanyol turizim bakanı hollanda bir tarım bakanı ve ekibi olacak en az 25 yıl sürecek tabi ki geçmişe yönelik haksız hukuksuz kazanç ve uygulamalarından dolayı hırsızların haydutların mallarının kamuya iadesi idam gibi kanunlarla birlikte ancak japonya olabiliriz.

    Yanıtla (2) (0)
  • Turgay / 19 Şubat 2023 10:15

    Bu ülkeden afedersiniz ama bir cacık olmayacağını hepimiz biliyoruz. Bizden geçti ama gençler için söylüyorum olanağınız varsa kaçın kendinizi kurtarın. Eğitimli iseniz hiç durmayın boş verin vatan millet edebiyatını ben o sözlere kanan biri olarak söylüyorum.Dünyaya bir kere geleceksiniz böyle çapsız ,ikiyüzlü siyasetçilere katlanmak zorunda değilsiniz.

    Yanıtla (1) (0)
  • Hüseyin Şenel / 19 Şubat 2023 10:08

    Ekonomiye,yargıya,afetlere bakın,sıkıntılı,yanlış olanı düzeltmek için nereye isterseniz oraya bakıp,açtıkça arkasından başka kapı çıkan,kapıları bıkmadan açın.Mesela geçirdiğimiz afet ile ilgili kapıları.Mühendis,müteahhit,belediye..Yorulup ulaşamadığınız,açınca sorunları çözeceğiniz o son kapı hep siyasete çıkar.Yine defalarca olduğu gibi oluyor.Gösterilen kapıdan başlıyoruz.Bugüne kadar,3-5makale,yayın hariç gösterilenin tersini yapıp siyaset kapısını yumruklayanı gördünüz mü?Neden?

    Yanıtla (0) (0)
  • Şaban Ty / 19 Şubat 2023 09:03

    Gerçeğimiz. Yıl 2004 Ank. Kirada oturuyorum. 8 mt yanda gecekondu adam konduyu yıktı diz kapak kadar eşti döktü beton hemen belediye imara tlf ettim olmaz böyle diye. Yetkili haklısın olmaz öyle hemen ekip göndereyim incelesin dedi geldi hiçbir şey olmadı 6 ayda 5 katlı binayı dikti. Bu bina temeli bizim bina temelinden 2 mt yukarda 6 m yanyana iki bina biri temeli 2 metre 4 katlı, biri temeli 50 cm derinde 5 katlı bina şimdi depremde ne olur. Zemin temel betonu çal demiri çal sonuç kader planı.

    Yanıtla (10) (1)
  • Abi / 19 Şubat 2023 10:01

    Arkadaş bir virgül, nokta falan koysaydın da rahat rahat okusaydık yazdıklarını.

    Yanıtla (3) (1)
  • O aslan / 19 Şubat 2023 09:53

    Sayın akyol teşhis belli tedavi edecek miyiz, etmeyecek miyiz. Mimarlık fakültesine ilahiyatçı dekan. Bunların Liyakat anlayışı bu.

    Yanıtla (3) (0)
  • Karar okuru / 19 Şubat 2023 09:51

    Japonya olabilmemiz için,bize 500 senede bir 100 senede bir 30 senede bir depremler degil Bize hergün deprem olmasi lazım ... Yoksa akıllanmayız..

    Yanıtla (2) (0)
  • H OKUR / 19 Şubat 2023 07:53

    Kimi dostlar;”Bizde kayırmacılık her devirde vardı” diyor. Evet vardı lâkin yakın bilinenler arasında en uygun olanını tercih etme anlayışı vardı. Bu yönetim eskileri tasfiye ederken ne yerlerine uygun adam yetiştirdi ne de mevcutlar arasından en ehliyetlisini seçti. Varsa yoksa İmam Hatip veya İlahiyat. Anlaşıldı ki duaları da bir işe yaramıyormuş. Riyakarlığı Cenab-ı Hak da hoş görmüyormuş. Önce ahlak, sonra ehliyet ve liyakat. Hepsi bu.

    Yanıtla (15) (0)
  • Misal / 19 Şubat 2023 09:45

    İstiklal Savaşı'na muhalif gazeteci Ali Kemal'in oğlu büyükelçi Zeki Kuneralp Dışişleri sınavını kazandığında birtakım işgüzarlar İsmet Paşa'ya danışma ihtiyacı duymuşlar. Paşa sınavda başarılı olmuş ise tabii görevlendirilmelidir, vezninde talimat vermiş.

    Yanıtla (5) (0)
  • Şaban Ty / 19 Şubat 2023 09:34

    Şimdi bu kendi ihtirasını millete davamız diyor. İnat etti vazgeçmiyor. Kendisine lüks şatafat sükse milletin perişanlığı kader planı. Halbuki güzel bir çay demletip 2 bardak içip düşünüp nerde hata yapıyorum diye. Ta başta Uğur Dündar ile Baykal a demişti ya muhalefet ile uzlaşı içinde yöneteceğiz beyaz sayfa açsa yok açmıyor demekki bitakım alengirli işler yaptı çaresiz ki milleti huzursuz etmeye devam ediyor edecek.

    Yanıtla (1) (0)
  • Karar okuru / 19 Şubat 2023 02:16

    Bilim ve sanayiye yoğunlaşmak yerine laf salatalarıyla, dil-tarih tezi,yeni kelime uydurmakla veya ekonomi tezi uydurmakla koca bir yüzyılı şekilciliklerle ve bos islerle harcayan ülke hangisidir? Eğitim ve propoganda nedeniyle mankurtlaşanların çoğunlukta olduğu ülkelerde çözüm çoğunlukla mı yoksa makyavelin prensi gibi biriyle mi gelir?

    Yanıtla (10) (6)
  • Ebegümeci / 19 Şubat 2023 09:33

    He ya! Cehape zihniyeti üniversiteleri kapattı. Sağlık sistemini doktorlardan alıp üfürükçülere, din işlerini alimlerden alıp cahil yobazlara teslim etti. Demiryollarını söküp Arnavut kaldırımı yaptı. Sultan Abdülhamit Han'ın yaptırdığı kumaş fabrikalarını ve Sümerbank'ı özelleştirme adı altında tasfiye etti. Osmanlı eseri olan şeker, çimento, tuğla-kiremit, demir-çelik, çimento fabrikalarını kapattı. Ancak bu kadar kötülük olur :)

    Yanıtla (3) (0)
  • Yılmaz / 19 Şubat 2023 09:32

    80 yıldır başörtüsü ile giyim kuşamla uğraşmaktan sağ sol kavgasından diğer meselelere düşünecek vakit kaldımı ki. Üç büyük şehir yıllarca gece konduya teslim edildi. 80 yıllık garabeti üç beş yılda çözemezsiniz.

    Yanıtla (1) (0)
  • Bay Kamil / 19 Şubat 2023 09:24

    Pek üzerinde durulmuyor ama deprem bizim Telekom altyapı sistemimizin ne kadar geri ve bitik olduğunu da gün yüzüne çıkardı. İletişim eksikliğinden çok canlar gitti. Özelleştirilen telekomda Lübnanlı 5 kuruş yatırım yapmayıp milyarları götürünce, elalem 5G hıza geçerken biz 4G ye geçemedik. Çürük binaların üzerinde veya dandik direkli baz istasyonlarının hiçbiri ayakta kalamadı. Maça, konsere giden mobil baz istasyonları zamanında bölgeye yönlendirilemedi. İletişim vergim haram olsun bunlara.

    Yanıtla (5) (0)
  • SG / 19 Şubat 2023 09:18

    JAPONLAR SİNTO DİNİNE MENSUPTUR.Turkiye Japonya OLAMAZ ÇÜNKÜ MÜSLÜMAN BİR ULKE.Japonlar daha taşa suya yağmura ağaca (inançlari)gereği kutsal sayarlar.Ya bizde nerede altın maddeni var orada SİYANÜR HAVUZLARİ VAR.İHANET ETMEDİGİMİZ NE KALDİ.ALLAH EMANET ETTİKLERİNE İHANET EDENLERİ CEZALANDİRİR.

    Yanıtla (1) (0)
  • Açık kapı / 19 Şubat 2023 09:11

    1999 depremi ile 2023 depremi arasında iktidarlar açısından en büyük fark iktidar süresi ve kaynaktır; 99 da beş altı aylık bir iktidar şimdi yirmi yılı aşkın bir hükümet, 99 da ayrılmış kaynak yoktu 23 de 23 yıl birikmiş deprem vergisi havuzu sonuçlara da bunlara göre bakmalı. Etkilenen şehir ve nüfus Sakarya, Kocaeli, Yalova, istanbul … düşünülünce çok büyük bir fark yoktur .

    Yanıtla (2) (0)
  • Umutsuz / 19 Şubat 2023 03:42

    Sağımızda ayakkabı yalayıcıları, solumuzda heykel tavafçıları; umut yok

    Yanıtla (9) (8)
  • Adsız / 19 Şubat 2023 08:06

    Sayın UMUTSUZ en doğru yorumu sen yazmışsın. Bence soldaki en kaliteli isim Muharrem ince bey görünüyor. Çünkü hem sağı hem solu hakaret etmeden tenkit ediyor. Bir ülkenin gelişmiş olması deprem olunca binaların yikilmayip ayakta durması ile ölçülür.

    Yanıtla (2) (8)
  • Ferit / 19 Şubat 2023 10:30

    Acaba Erdoğan'a gitmeyecek oyları nasıl bölebiliriz yorumu olmuş.

    Yanıtla (3) (0)
  • karar okuru / 19 Şubat 2023 09:07

    Heykel tavafçılarının sesleri boylarından büyük, aldanılmasın. Mahsusçuktan dikkatin yarısını tavaf bahanesiyle sola verince sağdakiler malı götürüyor ;)

    Yanıtla (5) (0)
  • Atailla / 19 Şubat 2023 08:59

    Artik hep beraber bir karara varmanin zamanidir. Ya batinin aydinligi yada ortadogunun karanligi. Bakiniz ornek aliniz romanya polonya bulgaristan avrupa birligine girdiler ve su anda her konuda bizden ilerideler. Aklimizi kullanalim yoksa Turkiye diye bir ulke de kalmiyacak...

    Yanıtla (11) (3)
  • Ali Rıza / 19 Şubat 2023 08:50

    Kime anlatıyorsunuz? , biz birbirimizi yemekten ötekileştirmekten hayat buluyoruz, partilerin her biri başka ülkelerden gelmiş kişiler olsa aralarında “merhaba” olur. Her biri ötekine nasıl düşman, bu felakette bile söylenen sözleri duymadık mı?. Halk kem söz söyleyene düşmanlık tohumu ekene oy vermemelidir. Başka söze gerek yok, bunu halk yapacak…

    Yanıtla (9) (0)
  • Celal / 19 Şubat 2023 08:32

    Bırakın japonyayı olmayı hayali bile abest Allahtan avrupaya yakınız eğer afrikada asyada bir ülke olsaydık herhalde bangledeş olurduk.......

    Yanıtla (12) (0)
  • SinaN AYDIN / 19 Şubat 2023 08:27

    Sayın yazar siz hangi halk ve idare ile yaşadığınızı unutuyorsunuz galiba hutu tutu kabilesi bile japonya ayarına gelir de burası mümkün değil deniz kumu ile alivyon üzerine inşaaatlar yapılırken imar barışını alkışlayan eleştirenlere ülkenin kalkınmasını istemeyor diyen on milyonlar bugün ise ağlıyor hümanizim dersleri veriyor bu örnek yeterli olmuştur herhalde hemde fazlasıyla...........

    Yanıtla (10) (0)
  • Nesimi / 19 Şubat 2023 08:11

    " japonya olmak " bir an sesli güldüm kendi kendime sabah sabah.sen aklımıza mukayyed ol yarabbi

    Yanıtla (9) (0)
  • Kedisever / 19 Şubat 2023 07:39

    Populist demagog siyasetçi ile cahil halk arasındaki etkileşimi terbiye edecek veya kesecek mekanizmalara ihtiyaç var...imar affı vb. garabetler başka türlü bitmez.

    Yanıtla (5) (1)
  • Kedisever / 19 Şubat 2023 07:35

    Herif kararname çıkarıp riskli bölgeleri imara açıyor... daha ötesi var mı?

    Yanıtla (18) (0)
  • selahattin / 19 Şubat 2023 07:26

    Siyasiler oy kaygısı koltuk kaygısı halkında oy karşılığı bana ne verirsin isteği devam ettikçe burdan bir yol olmaz

    Yanıtla (17) (0)
  • sami / 19 Şubat 2023 07:20

    Kendileri cahil. Yanında cahil olmayanı istemezler.

    Yanıtla (22) (0)
  • kaan korkmaz / 19 Şubat 2023 07:18

    türkiyenin japonya seviyesine gelmesi çok zor bu sistemle çünkü bu sistem halkı haramzade yaptı çalışmadan yardım adı altında devletten yardım alan hayatı boyunca devlete bir kez prim ödemiş aflarla emekli olmuş milyonlar odacı çaycı iken uzman yapılmış memur olarak alınmış milyonlar kural tanımayan görmezden gelinen haydutlar varken ülkenin bir yere varma ihtimali sıfır ancak siyasiler bir araya gelip veya yabancı idareciler gelip ağır yaptırımlar ve bedava yaşamı kaldırır o zaman

    Yanıtla (22) (2)
  • Fani / 19 Şubat 2023 07:05

    Hayaller buyuk hayat kisa be kardesim. Ulkenin, vatansever ,egitimli durust insanlara ihtiyaci var. Ha bu bugunden yarina olur mu onu bilmem bildgim sey , egitim, egitim,egitim.

    Yanıtla (20) (1)
  • Muhriç / 19 Şubat 2023 06:43

    Sn Akyol, yazdıklarınız doğru. Bu kötü gidişe dur denilebimesi için; halkın belli bir bilinç düzeyine ulaşması, emeksiz yemeğin olmayacağını anlaması gerekir. Öyle bir düzeyden yoksunuz. Daha acı olansa genel itibarı ile dürüst ve çalışkan olmayışımız. Ve ne yazık tavuk-yumurta misali; halk kendisine benzer insanlara iktidar sağlıyor, o iktidarlar aynı anlayışı teşvik ediyor. Kaçak yapılaşmadan imar ve vergi aflarına, yandaşlığın yeterli görülüp liyakatsizliğin teşvikine kadar bu böyle.

    Yanıtla (8) (0)
  • Karali / 19 Şubat 2023 06:25

    Sahi acaba liyakatin önemi hiç aklımızdan geçmezmi.mesela katip çelebiye atanan ilahiyatçı rektör bütün yakınlarını daire başkanı şube müdürü yapmış da neolmuş afadın başına ilahiyatçı kardeş atanmış ama gören oldumu depremde oni yok çünkü tasavvufla işi savarız diye düşünmüş olmalılar .diyanetin başına bir musiki cemiyeti üyesi yada jeoloji doktoru dahamı iyi iş yapar kimin aklına geldiyse veya jeofizik uzmanıda olabilir çünkü madenler önemlidir ondan .,

    Yanıtla (7) (1)
  • Unstoppable / 19 Şubat 2023 06:06

    Hukuku da kurumları da kuralları da bu ülkede siyasetçi belirliyor, üstelik millete de danışmadan. Demokratik ülkelerde siyasetçi, milletin emrinde birer memur durumundayken, bizdeki siyasetçiler Siyasi Partiler Kanunu ile milletin efendisi konumuna yükseltilmiş. Hukuktan önce siyaset reformu gerekir. Antidemokratik “tabii delege” sistemi kaldırılmalı, delege seçimleri YSK denetiminde yapılmalı

    Yanıtla (5) (0)
  • Sahin / 19 Şubat 2023 04:54

    İhiyacı karşılamıyorlarmı ? AFAD çadır veriyor ,çadır araba garajı oluyor.. Depremzelere hayır yapıp 40 liraya indirimli çorba satıyorlar. Biz bize yetersiz AHBAP "a ihtiyacımız yok diyorlar.Madonna "da kimmiş Asrın lideriliderimizi dünya tanıyor . Hep ondan bahsediyoriyolar . Telvizizyonlarîmızı seyrederken hep onu merak ediyorlar. Bakalım bu gün milletine hanği müjdeyi verecek diyorlar. Madonnaymış Madonna bizim bacımızmı?

    Yanıtla (3) (1)
  • Hasbi Mentesoglu / 19 Şubat 2023 04:52

    Bu bir sorun degil, gercegin kendisi. Bizim cevaplamamiz gereken soru bu uc farkli milleti ya da bu grubu nasil tanimlarsaniz tanimlayin, nasil bir arada, baris icinde yasatacagimiz? Bunu ancak herkesi kapsayacak, yeni bir toplumsal sözlesme ile, yani anayasa ile yapabiliriz. Islamcilarin zannetigi gibi Islam bizi birlestirmiyor aksine bölüyor. Örnegin, ensar-muhacir söylemi ile hicbir laik Türkü ya da Kürdü Suriyelilerin kabulü konusunda ikna edemiyorsunuz. Artik realiteyi görelim.

    Yanıtla (3) (2)
  • Hasbi Mentesoglu / 19 Şubat 2023 04:44

    Burada milleti sosyolojik bir olgu olarak kullaniyorum. Bu milletler Laikler, Islamcilar ve Kürtlerdir, ki simdi bunlara Suriyeliler de eklendi ama onlar da uzun dönemde 2. ve 3. millete üye olacaklar. Bu milletlerin kutsallari, kültürel yapilari, hayattan beklentileri yani farkliliklari benzerliklerden cok daha fazla. Radikal bir örnek vereyim: Yasam tarzi ve kültür olarak Mitcotakis bana Erdogan'dan daha yakin, tipki bir Afganin ya da Suriyelinin Erdogan'a daha yakin oldugu gibi.

    Yanıtla (9) (3)
  • Bir Vatandaş / 19 Şubat 2023 04:06

    Liyakatli atama yerine ilahiyatlı atama yapılırsa sonuç bu olur.

    Yanıtla (6) (1)
  • Okur / 19 Şubat 2023 02:11

    Vatan sevgisini yanlış öğrettik.sanki hep savaştaymışız gibi ölürüm gözünü oyarım öldürürüm. İç ve dış düşman hep diri tutuldu. Suyu elektriği tasarruflu kullanmak yok. Terörden çok can ve mal kaybına yol açan trafikte kurala uyma yok. Yere çöp atma tükürme yaygın. Kişiyi sevmek izindeyiz demek bol hamaset ata övüncü. Bu mu vatan sevgisi. Vergi kaçırmayan mı var ülkede. Çok çalışmak işini düzgün hilesiz yapmak. Okumak hiç yok. Sonuçlar tabi değişmez.

    Yanıtla (27) (3)
  • Rabia / 19 Şubat 2023 03:59

    Cok haklisiniz. Denize ayran sisesi atan , sokakta milletin huzurunu kaciran, sonra da havaya ates edip yollari keserek asker ugurlayan tiplere vatansever deniyor. Konulari dogru ele almiyoruz. Ne kimligimizle ne tarihimizle barisigiz. Amacimiz gercege ulasmak degil gercegi baska bir yanlisla ortmek. Hamaset sarmalindan cikamiyoruz. Herkesin bir miadi var. Sonunda, denizimiz copluk, ormanimiz talan edilmis.. ve bu toplum buna evet diyor. Sonunda yillar geciyor biz guncel konulari tartisamiyoruz.

    Yanıtla (11) (2)
  • Erkan / 19 Şubat 2023 03:43

    Okey masasına dördüncü adam 20 yıldır ‘jeopolitik önemi süper bir ülke’ yönetiyor. Yahu, bunun söylediği şeyler zaten YouTube da var. Analiz falan yapmaya gerek yok. Bak kardeşim, iki farklı insan var, biri ‘lider’e tapar, öbürü ‘lider’den hesap sorar. Siz hanginisiniz?

    Yanıtla (6) (1)
  • yurdum insanı / 19 Şubat 2023 02:42

    Japon yapıştırıcının kapağı kapatmazsak çabuk donar di mi hocam? (bu saate bu kadar, takılmayın fazla.) İyi Uykular Türkiye..

    Yanıtla (8) (7)
  • Doktor / 19 Şubat 2023 03:19

    Japon yapıştırısı ile uyku fitilini karıştırarak hastanelik olan yurdum primatı :)

    Yanıtla (6) (0)
  • Okur / 19 Şubat 2023 03:16

    Sarumandan Tarumana istikrar!

    Yanıtla (1) (0)
  • Ddt / 19 Şubat 2023 03:16

    ,,,,deniliyor ki;;;; Nasılsanız Öyle İdare Olunursunuz,,,(Hadisi Şerif) ,,,,Fakat;;;; halk, idârecisini kendisi seÇMiyor,,,Beyler!!! Ankara’daki Parti Patronları seçiyor(APP)… Halk,,,,,seçiyor gibi yspılıp aVuduluyor,,,,, SEÇİM SİSTEMİ DEĞİŞMELİ…. stop

    Yanıtla (1) (1)
  • Polyanna / 19 Şubat 2023 02:29

    90 yıl şili, 10 yıl venezuella gibi olmadık mı; neden arjantin gibi olamayalım ki:)

    Yanıtla (3) (4)
  • Recai / 19 Şubat 2023 02:55

    Hamaset yapma diyoruz hala hamaset yapiyorsun..

    Yanıtla (2) (12)
  • Okur / 19 Şubat 2023 03:05

    Hercai 3 de açar, şapkalı yada bıyıklı hamasi vur dibine kazmayı:)

    Yanıtla (1) (0)
  • ALİ RIZA / 19 Şubat 2023 02:58

    Naci Görür Hocanın dediği gibi; biran önce Afet bakanlığı kurulmalı, AFAD ve KIZILAY bu bakanlığa bağlanmalı liyakatli insanlar atanmalı, Türkiyenin yerleşim ve risk haritaları yeniden oluşturulmalı, bundan sonraki yapılan konutlar bu bakanlık tarafından da ayrıca denetlenmeli, İstanbulda İBB ile işbirliği yapılarak ciddi bir çalışma başlamalı, yeşil alan ve toplanma alanları çoğaltılmalı, Yabancılara konut satışı yasaklanmalı

    Yanıtla (5) (1)
  • Dejavu / 19 Şubat 2023 02:53

    Türkiyede modernleşme 1925 de tamamen durdu; 1925-2023 arası şekilcilik ve keyfilik

    Yanıtla (3) (28)
  • Sahin / 19 Şubat 2023 02:16

    Sayın yazar , Türkiye"yi ne deprem yıkar ne savaş yıkar . Türkiye"yi seçimlerde Erdoğan kazınırsa Erdoğan yıkar. Görünen köy klavuz istemez.

    Yanıtla (29) (1)
  • Muz-Zum / 19 Şubat 2023 01:52

    Eğitimi tek adam masalları ve dağa kirecle bilim yazmaktan ibaret cumhuriyetlere muz cumhuriyeti denir ,primatlar çok, gerçek insanlar azdır:)

    Yanıtla (16) (6)
  • ACİL / 19 Şubat 2023 01:44

    İstanbul depremine engel! olmak için acilen şapka giyilmeli! ve bıyık bırakılmalı! Japonya gibi çalışma zahmetine girmeden; ilk liderimizden son liderimize kadar yüzyıldır istikrarlı şekilde benimsenmiş yola devam etmeliyiz; 90 yıl kemalizm ve 10 yıl yesilkemalizm yetmez!; bir yüzyılı ve sayısız hayatı daha bu bilimsel! ideolojileri kanıtlamak için harcasak ne gam!

    Yanıtla (5) (12)
  • karar okunur / 19 Şubat 2023 01:19

    Dünyanın öbür ucundan Madonna en güvenilir yer olarak gördüğü AHBAP Derneği'ne bağış çağrısı yaptı. Kötü imaj üstüne yapışmaya görsün kurtul kurtulabilirsen. Güven kazanmanın yolları aranacağı yerde, güvenli yollar taşlandı. Yetmedi „vatan ve millet düşmanı“ yapıldı. 500 bin lirayı küçümseyen, bağışlayanı aşağılayan hoca efendiyle, bulsunlar o zaman acil ihtiyaç olan 25 milyar doları.

    Yanıtla (20) (2)
  • Mehmet Yılmaz / 19 Şubat 2023 01:16

    Mimarlık fakültesine İLAHİYATÇI atadılar İleri gittiler, bizlere "vay be!" delirttiler! ... Daha da ileri gitseler de, Diyanet İşleri Başkanlığı'na Bir FİZİK PROFESÖRÜ atasalar. Şaşırtsalar bizleri

    Yanıtla (22) (2)
  • Düşünen / 19 Şubat 2023 01:15

    Öyle bir imamın kıldırdığı namaz olurmu Fetva verebiliyorsa versin diyanet aksi takdirde görevine son verilsin ki hiç kimse kim ne olursa olsun kin tutamaz Kin tutan kimse devletin görevlisi olamaz

    Yanıtla (18) (2)
  • LEAGUE / 19 Şubat 2023 01:14

    Kemalist ve yeşilkemalist travmaları yaşayan Türkiyenin ligi latin amerikadır; modernleşme yaşayan japonya degil

    Yanıtla (7) (10)
  • karar okuru / 19 Şubat 2023 01:13

    Türkiye'nin bir an önce Avrupa birliği normlarına yaklaşması lazım. ortaklık bunun için önemli idi. yoksa kültür değiştirelim, din değiştirelim diyen yok. kural olsun, kurumlar olsun, yerleşik sistem olsun. bunlar lazım. her iktidara gelene göre değişen kural ve kurumlarla nereye kadar?

    Yanıtla (6) (2)
  • Okur / 19 Şubat 2023 01:11

    Vatanının seven yönetici vatandaşının refah düzeyini artırmak ve gelecek korkusundan kurtarmak için çalışan yöneticidir. Öyle ben yönetimde olayımda ne olursa olsun denmez.

    Yanıtla (5) (0)
  • Okur / 19 Şubat 2023 01:08

    Yalan ve kin kimde var?
    Din adi altinda dava diyerek, her seyi caiz goren kimler?
    Basaramayinca suclayip, sorumluluk almayan kimler?
    Tovbelerinde bile sorumluluk yok, “Seytana uydum…”

    Bir tane bana sisteme saygi duyup, her yonuyle ornek demokratik musluman ulke soyleyin? Ama Isa’dan putuna inanan ulkelerden ben en az on tane ornek veririm.

    Yanıtla (15) (4)
  • Levent Arı / 19 Şubat 2023 01:07

    Atanmışlar nasıl inisiyatif alsın, alınan inisiyatif üst makamların hoşuna gitmeyince, sen kimsin deyip adamın canını okuyorlar. O yüzden kimse inisiyatif almıyor. Salla başı al maaşı.

    Yanıtla (11) (1)
  • Çorapcı Han / 19 Şubat 2023 01:07

    Taha bey, acaba Japonya'da ilk yardım, sivil savunma eğitimi almamış bir Şinto rahibi ; G.Kore'de yine âfet kurtarma kursundan geçmemiş budist bir rahip var mı ola ? ? ! Eyvah bize eyvah ...

    Yanıtla (8) (1)
  • Muammer / 19 Şubat 2023 01:07

    Japonya olmak için; yasa akıl bilim yoluna girmemiz lazım.Devlet aygıtını yönetecek kadroların ölçülebilir, şeffaf ve hesap verebilir bir anlayışla denetim altına alınması lazım.Acilen bu tek adam garabetinden kurtulmak zorundayız.

    Yanıtla (15) (1)
  • Ayak Takımı / 19 Şubat 2023 01:02

    İktidarı hizmet için araç değil, nimetlerinden faydalanmak için mutlak amaç olarak benimseyenlerin bu ülkeye vereceği bir şey yoktur, alacağı ise bitmez. Yeri ve zamanı geldiğinde gitmeyi de bileceksin, orası baba malı değil, koltuğa tırnaklarını geçirmenin tek bir nedeni olabilir, o da musluğun başını kaptırmamak çünkü normal şartlarda rüyalarında göremeyecekleri, haketmedikleri makam ve zenginliğe kavuştular.. AFAD'ın başındakini düşünün, onu binlerle çarpın. Çoğu böyle. Vazgeçmek kolay değil.

    Yanıtla (14) (1)
  • Okur / 19 Şubat 2023 00:47

    Siyasal islamcıların siyaseti, mücahitlerin müteahhitliği memleketi mahvetti, bitirdi.

    Yanıtla (17) (3)
  • Karar Okuru / 19 Şubat 2023 00:38

    Neremiz doğru ki böyle millete böyle yöneticiler. Çocukları ve bebekleri çık gerisi tamamen HAŞAT

    Yanıtla (12) (0)
  • İbrahim Diri / 19 Şubat 2023 00:37

    İşin gerçeği bu felaketten de ders almış değiliz, çok hızlı bir şekilde seçim gündemine döneceğiz, iki yıl içinde de depremi unutacağız. Türkiye nin yaralarını saracak tasarruf gücüde yok

    Yanıtla (8) (0)
  • Zenci Musa / 19 Şubat 2023 00:34

    Japonya olmak.**.Sokaga birkac adet CÜZDAN ATALIM deneme amaçlı (bu yapılmış zaten, istatistikte belli) ...hem orda hem burda bakalım hangisi GERI VERILIR...Toplum ne kadar dürüst ise yasam kalitesi o seviyede olur., Durust olmayandan bisey olmaz,,.gerisi laf ebeligi..

    Yanıtla (10) (1)
  • MusOn / 19 Şubat 2023 00:33

    Taha Bey siz de biliyorsunuz ki önemli olan niyet. Çocuklarımız ve onları yetiştiren kadınlarımıza bilim vermek istiyor muyuz. AKP li bakan Taner Yıldız 17 Haziran 2013 de demedi mi :" Eğitim seviyesi arttıkça AKP nin oyları düşüyor,." Şimdi bu durumda isterler mi hiç insanlar eğitim alsın ? Sorgulayan, meraklı, öğrenmek isteyen nesiller NEDENSE AKP zihniyetine zıt kavramlar. Ben 69 yaşındayım , hala yeni bir şey öğrenince çocuklar gibi seviniyorum. Saygılar

    Yanıtla (13) (2)
  • Adem / 19 Şubat 2023 00:31

    Sorun toplum olarak ahlaki yapımız ve düşünce sistemimizde. Erdoğan'ı desteklemiyorum fakat şunu çok net görüyorim ki Erdoğan halk ne istedi ise onu verdi. Herkes çocuğu üniversiteye gitsin istedi. Her yere üniversite açtı. Herkes topril ile işe girmek istedi, önünü açtı. Herkes imar affı istedi verdi. Herkes ona buna kızsın üstten konuşsun atsın tutsun dedi aynen öyle yaptı. Toplumun yüzde 60-70 inin rol modeli Erdoğan.

    Yanıtla (12) (4)
  • Ugur / 19 Şubat 2023 00:22

    Bu toplumun sizin gibi aydınlara ihtiyacı var

    Yanıtla (5) (0)
  • BirOkur / 19 Şubat 2023 00:16

    Bir Japonya olmak için en az onlar kadar nitelikli iş gücümüz olması gerekir. Buna uygun eğitim verecek kaç üniversite var. Üniversiteyi geçtim, üniversite eğitim sistemi bunun için uygun mu? Üniversiteye giren herkesi mezun eden bir sistem ne kadar doğru? Bunları çözseniz bile siyasetçiler, liyakat yerine sadakat esaslı bir devlet sistemi kurarsa bu sistemde doğruları nasıl uygulayabilirsiniz?

    Yanıtla (13) (1)
  • musto / 19 Şubat 2023 00:15

    Tesadüfen yaşıyoruz..Akp..Geçmişten bu güne felaketlerden ders almadı..Nasıl olsa kadere inandırdığı bir kitle var..99 depremini yaşadık..Akp iktidarı döneminde yaşamış olsak olacakları düşünemiyorum..Tüpraş yanıyor yanı başında petkim, karşısında aksa gemlik gübre yüz binlerce ton amonyak,petrol kimyasallar.. Kimse talimat beklemedi..Günlerce İskenderun limanı yandı.Marmara bölgesinde nüfus ikiye katlandı yatırımlar buraya yapıldı..Allah korusun olacakları düşünemiyorum...

    Yanıtla (11) (2)
  • Ali Baba / 19 Şubat 2023 00:10

    Sayin Akyol. Japonya olmak.. yerine... Afganistan. Talibani olmak olsaydi. yaki$irdi ba$liga.

    Yanıtla (16) (3)