TÜGVA, vakıf, gelenek...

Bir süredir bazı vakıflar hakkında, birkaç günden beri de TÜGVA’ya Büyükada İskelesi’nde düşük bedelle kiralanan yerle ilgili spekülasyonlar bitmiyor. Özellikle büyükşehir belediyelerinin muhalefete geçmesiyle birlikte önceki dönemde sağlanan bazı imkanlar tartışma konusu oluyor. Kim haklı kim haksız sorusunun cevabı bir yana, kamu imkanlarını kullanmanın doğal olarak bu vakıflara karşı bir antipati oluşturduğu da görülüyor.

Konu artık bir sivil toplum meselesi olmaktan çıkmış bulunuyor. Bu bir problem… Vakfın böylesi kriz zamanlarında kendisini yeterince iyi ve ikna edici şekilde savunamaması da başka problem…

Vakıfçılık, bu kurumların tabiatı gereği en az tartışma konusu olması gereken ve kamuoyu nezdinde soru işareti uyandırmaması gereken bir faaliyettir. Yaptıkları çoğu kez toplum yararına hizmet işidir ve yüksek hassasiyet gerektirir. Büyükada olayı bütün bu prensip ve hassasiyetlerin ötesine geçen fazlasıyla politikleşen bir seyir izledi ve açıkçası işin tadı da kaçtı. TÜGVA’nın, Büyükşehir Belediyesi’nin girişimine hatta kanunlar çerçevesinde mahkeme kararına direnmesinde bir beis yok elbette ama kamuoyunun kanaati diye güçlü bir faktör de var. Vakıf faaliyetinin illa kamu kaynakları veya imkanlarıyla yapılması gerekmiyor. Hatta çok zaruri durumlar ve kamu yararına olduğu bariz projeler olmadığı müddetçe özellikle bu imkanların kullanılmaması gerekiyor. Vakfı kuranların ve hayırseverlerin maddi gücüne dayanmak; zaman içinde yeni projelerle imkanları geliştirmek en uygun yoldur.

Yakın geçmişe kadar, muhafazakar ve mütedeyyin gelenekte vakıf ve dernek faaliyetleri hep böyle yapıldı. Bu gelenek, dişinden tırnağından artıran, bir hayali olan, iyiliksever gerçek hayırseverlerin omuzlarında yükseldi. İmkanlar çok yetersizdi ama bu yolla gayet başarılı ve hayırlı hizmetlere imza atıldı. İktidarların, belediyelerin desteği olmadan; hatta devletin baskısı altında ve engellemelere rağmen çok değerli hizmetler ifa edildi. Şimdi imkanlar çok çok genişledi ve birçok vakfın bütçesi artık hayırseverlerin dişinden tırnağından artırdığı bağışların ötesine geçti. Buna da laf yok. Devir değişti, ölçek büyüdü, kabul. Daha fazla imkanlarla daha büyük işler yapmak isteyenlere mani yoktur. Ama illa kamu imkanları ve kaynaklarında ısrar etmenin lüzumu da yoktur. Belediye istemiyorsa, mahkeme de karar vermişse vakfın ve vakıfçılığın itibarını sarsmak doğru bir tavır değildir. TÜGVA da bu hassasiyeti göstermelidir. O binayı iade edip, çıkmalıdır. Bir şey kaybetmez, aksine prestij kazanır. Benzer durumda olan vakıf ve dernekler de toplum nezdinde kamu imkanlarına yaslanma yaftasını takmak yerine kendi projeleri ve doğal destekçi çevresine dayanmayı tercih etmelidir. Bu bir gurur meselesi değildir; bilakis gururlu davranış soru işaretlerinden uzak durmakla olur.

Vakıf faaliyetleri toplumun kafasını karıştıran, haksızlık, hukuksuzluk, ayrımcılık hissi uyandıran işlemleri kategorik olarak reddetmeyi gerektirir. Buna, en ziyade vakıf yönetimleri dikkat etmek zorundadır. Bazı işlerin, yapılan çalışmaların ötesinde sembol değer taşıdığı da akıldan çıkarılmamalıdır.

YORUMLAR (122)
YORUM YAZ
İÇERİK VE ONAY KURALLARI: KARAR Gazetesi yorum sütunları ifade hürriyetinin kullanımı için vardır. Sayfalarımız, temel insan haklarına, hukuka, inanca ve farklı fikirlere saygı temelinde ve demokratik değerler çerçevesinde yazılan yorumlara açıktır. Yorumların içerik ve imla kalitesi gazete kadar okurların da sorumluluğundadır. Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır. Özensizce belirlenmiş kullanıcı adlarıyla gönderilen veya haber ve yazının bağlamının dışında yazılan yorumlar da içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır.
122 Yorum
  • şinasi haznedar / 17 Ekim 2021 07:05

    tügva’ya birisi “elindeki değneği havaya at,yere inene kadar bir dilek dile” deyince sadece bursa kestaneliği vakıf değil türkiyenin kamu arazileri,kamu taşınmazları “vakıf” oldu..bir farkla ki osmanlı’da eskiden halkın yararına olurdu şimdi şahsın yararına..

    Yanıtla (0) (0)
  • Ali Yılmaz Çelik / 15 Ekim 2021 00:21

    İslam insanı sadece inanmakla yükümlü tutan bir din değildir. Bunun yanı sıra hukuk da vaz etmiştir. Allah insanı sadece kendisi ve vicdanı ile başbaşa bırakmamıştır. Bu nedenle müslümanın gerçek karakteri fıkıh tüm yönleriyle hayatında cari olduğu zaman ortaya çıkar. Kendi hukuku uygulanmayan müslümanların cüzi bir kısmı hariç adalet hakkaniyet beklemek abestir.

    Yanıtla (1) (0)
  • DADAŞ / 14 Ekim 2021 11:19

    Atatürk düşünce derneği
    İşğal ettiği yerleri hemen devlete iade ETSİN.
    Çağdaş yaşam cılar hemen
    Devretsin.Chpkk NIN HALK EVLERİ hemen devretsin.
    Varmışsınız?
    Niye sustunuz?

    Yanıtla (9) (43)
  • Karar okuru / 14 Ekim 2021 11:33

    Öyle bir şey yokki

    Yanıtla (20) (4)
  • Sezar / 14 Ekim 2021 11:45

    Bunlarda en ufak devlet katkısı yok, sallamayın ayıptır ama siz de onu bilmezsiniz.
    Kaldı ki yanlısı yanlışla örtmeye calismak acizliktir. Kabul edip düzeltilmesini talep etmek de vatandaşlık hakkı ve adamlık.

    Yanıtla (17) (3)
  • Dinar Şimşir / 14 Ekim 2021 11:45

    Susmayalım hiçbirine Susmayalım da 2500 TL ye kiralayıp başka bir işletmeye 5_10 katına kiraya vermek ne demek bunu da hiç sormayalım mı yanlış yanlıştır senin yanlış benim yanlışım olmaz olamaz artık bu kirlilikten kurtulmamız gerekiyor kim olursa olsun

    Yanıtla (18) (0)
  • okur / 14 Ekim 2021 11:47

    Atatürkçü Düşünce Derneği de bedelsiz veya komik bedellerle kamu gayrimenkullerini kullanıyorsa tabiiki hemen oralardan çıksın. Ama gayri menkuller kendi malıysa neden çıksın. Ha o gayrimenkulü şaibeli bir şekilde aldilarsa o da araştırılsın. Gördüğün gibi biz kimin yaptığına göre pozisyon almıyoruz. Yapılan bir şey yalnışsa kim yaparsa yapsın yanlıştır, karşısındayız.

    Yanıtla (24) (1)
  • Karar / 14 Ekim 2021 12:49

    Bahsettiğiniz varlıkların hiç birisi devlete ve kamuya ait değil. Onların hepsi bağış yapan vatandaşların veya partinin kendi parasıyla edinilen varlıklar.

    Yanıtla (10) (1)
  • Karar / 14 Ekim 2021 12:54

    Sözünü ettiğiniz kuruluşların hiç birisi kamu varlıklarını kullanmamaktadır. Bunlar bir metrekare kamu varlığı kullansaydı AKP hükümeti çoktan tepelerine çöküp ellerinden almış olurdu. Bunların varlıklarının hepsi halkın bağışlarıyla oluşmuştur. İftira en büyük ahlaksızlıktır.

    Yanıtla (18) (1)
  • esadaş / 14 Ekim 2021 13:13

    Dadaşa trollük yakışmaz milleti katogorize etme ...

    Yanıtla (3) (1)
  • TB / 14 Ekim 2021 13:31

    Sayin Dadas,
    Yalan gunahtir. Inancimiza gore iftira gunahtir

    Yanıtla (10) (1)
  • muzaffer / 14 Ekim 2021 21:00

    Bilgin, belgen varsa savcılığa ihbar et. Algı oluşturmaya kalkma. Yargı muhalefetin üstüne hızlı gider. Tügva ise devlet korumasında.

    Yanıtla (2) (0)
  • Cenk Cemil / 14 Ekim 2021 18:41

    Vakıf kurmuşsanız, hazineden gelen yardımlarla vakıf hizmeti ve hayrı yapılamaz ! Eğer, böyle bir durum söz konusu ise, o vakıf vakıf olmaktan çıkmış demektir ! Herhangi bir dernekte haydan gelen para trafiğini herkes deruhte edebilir. Önemli olna ise, paraların kaynaklarının vakfı veya derneği kuranalrın ceplerinden çıkmasıdır.

    Yanıtla (4) (0)
  • kucukemir / 14 Ekim 2021 17:54

    Dadaş ve Hacı Murat; günlerdir değişik platformlarda güya eleştirilerinizi okumaktayım.İnanın yazdıklarınızdan bu işten ekmek yiyen birileri olduğunuz kanaatından başka bir iz bırakmadınız.Ama yorumcu adlarınızı bu işe alet etmeseydiniz keşke.

    Yanıtla (5) (1)
  • muzaffer / 14 Ekim 2021 17:28

    Bizde bu günkü vakıflarla yüzlerce yıl öncesinde kurulmuş vakıflar arasında adı dışında bir benzerlik yoktur. Eski vakıflarda vakfedenler vardır. Bu kişiler kendi hak veya mallarının bir bölümünü belirli bir amaç doğrultusunda vakfetmişlerdir. Bu günkü vakıfların bir çoğunun kurucuları ve yöneticileri kendilerine ait her hangi bir mal veya parayı vakfa bağışlamamışlar siyasi ve idari yetki ve yakınlıklarını kullanarak kamunun hüküm ve tasarrufundaki mallara çökmüşlerdir.

    Yanıtla (7) (1)
  • Arifasya / 14 Ekim 2021 17:14

    Vakif kelimesini de murdar ettiler. Artik vakiflar kötü duzenin bir parcasi...

    Yanıtla (9) (1)
  • Karar / 14 Ekim 2021 16:53

    Başkanımız o derslerini kaçırmış okulda. Malum o sıralar kendisi futbol ile daha çok ilgili idi.

    Yanıtla (3) (1)
  • DADAŞ / 14 Ekim 2021 15:04

    Bana tirolluk yapma diyenler, varmışsınız yüzleşmeye. İzmir bayramında bulunan ATATÜRK Düşünce Derneği, kimin malı? Bayraklı Manavkuyu mahallesinde gasp edilen arsa kimin malı? Ve dahası tüm Türkiyede'ki Atatürk düşünce dernekleri kimin. Ben Kuşadası'nda oturuyorum, su anki oturdukları bina kamunun. Orada siyaset yapıyorlar. Bir de ticaret yapıyorlar.

    Yanıtla (4) (25)
  • Jj / 14 Ekim 2021 15:31

    Kısasa kısas diyorsun yani. "onlar çaldı biz de çalıyoruz" diyorsun yani. Buna itiraf denir. Demekki add sizin öğretmenimiz önderiniz olmuş. Allah mesut etsin. İki negatif bir pozitif etmiyor. Bir birlerine çarpmadığın sürece.

    Yanıtla (12) (2)
  • okur / 14 Ekim 2021 15:58

    dadaş bey, aşağıda yazdım, kamunun malına, saçı bitmedik yetimin hakkı olan mala kim çökerse çöksün hesabı sorulmalı. madem elinizde bilgi, belge var verin havuz medyasına tepe tepe haber yapsınlar, gidin savcıya arkasındaki kirli ilişkileri ortaya çıkartsınlar. ama bence size yakışan atatürkçü düşünce derneğine gösterdiğiniz hassasiyeti bu milletin yağmalanan bütün mallarına karşı da göstermeniz. sağlıcakla kalın.

    Yanıtla (11) (0)
  • Karar / 14 Ekim 2021 16:38

    Mesele kamu malının kullanılması değil. Mesele kamu malının emsal rayiclerine göre yedide bir bedelle yandaşlara peşkeş çekilmesi. Biz buna kamu malına cokulmesi ve yagmalanmasi diyoruz.

    Yanıtla (13) (1)
  • BirOkur / 14 Ekim 2021 16:28

    TÜGVA yı bir vakıf olarak görmek kadar saçma birşey olamaz. Eğer şeffaflık olmuş olsa, ki vakıflar gelirleri ve harcamaları açısından şeffaf olmalı bana göre, bu vakfa kimlerin ne kadar ne yardımda bulunduğu incelense buranın aslında siyaset çarkından menfaat devşirmenin bir yolu olduğu ortaya çıkar. Kötü olan şey, bu TÜGVA denilen yapının gırtlağına kadar siyasete batmış olması.

    Yanıtla (14) (1)
  • musto / 14 Ekim 2021 16:22

    Çalışma bakanı açıklama yapıyor.Gençler ülkeden kaçmıyor dünyayı tanımak için gidiyorlar.Utanmadan birde dalga geçiyorlar. Yeğenim okulu bitirdi iş yok güç yok torpil yok 1.500 dolar verdim Amerikaya gitti.Hem çalışacak ve ihtisas yapacak keyfinden gezmek,tozmak dünyayı tanımak için gitmiyorlar.20,25 yılda yetitirdiğimiz fidanların meyvelerini başkaları toplayacak.

    Yanıtla (9) (2)
  • tarafsız / 14 Ekim 2021 15:53

    Vakfı paravan olarak kullanmamakta gereklidir. Medyaya yansıması böyledir. Ancak kullanılmıyorsa saygı duyarım

    Yanıtla (5) (1)
  • Fatihh / 14 Ekim 2021 14:56

    Kamu ihalesini alanlar bu sözde vakıflara sözde bağışlar yapıyorlar. Alengirli işler... Kimi kandırıyorlar acaba? Eyy bulgurcu hoca! Allah'tan korkmaz mısın? Geç kalmadan kamuya açık tövbe et. Öbür tarafı da var bu işin.

    Yanıtla (16) (1)
  • Jj / 14 Ekim 2021 15:37

    Öbür tarafa inandığını nereden biliyorsun? İnansa hırsızlığı yolsuzlugu mesrulastiri miydi. Pavlos da aynısını yapmış ti hristiyamliga. "Boğazla da ye" diyerek hem domuzu helel kılmıştı hem de hristiyanlihgi güce boyun eğer hale getirerek.

    Yanıtla (5) (1)
  • M. T / 14 Ekim 2021 14:54

    Adamlar yıllardır yiyip içip keyif yapıyorlar niye vakıfları bıraksınlar. Bir elleri yağda diğeri balda . Bedavadan yaşamdan vazgeçilir mi. Üstelik hepsi namazlı abdestli

    Yanıtla (11) (1)
  • Kuvayi milliye / 14 Ekim 2021 14:53

    Tügvanın yaptığı vakıfçılık değilki resmen partizanlık.partizanlık yapabilir ama vatandaşın ödediği vergilerle değil.Bunu yapan veya yapmasını sağlayanlara en ağır cezalar verilmeli.

    Yanıtla (12) (0)
  • tosun pasa / 14 Ekim 2021 14:37

    yasi müsait olanlar. hatirlar. 1970 li senelerde, her yerde dernekler vardi, avcilar ve aticilar dernegi. kanarya sevenler dernegi, papatya sevenler dernegi, vs gibi bu derneklerin birinci amaci. kumar oynatmak. meyhane görevi idi. simdi ise vakiflar türedi. vakif, nalbur dükkani..kuyumcu, vs gibi is yerleri isletiyor, birinci amac, denetimden ve vergiden kacinma

    Yanıtla (9) (0)
  • karar okuru / 14 Ekim 2021 13:54

    Milletin parası ile vakıf kur, geç başına otur. ömür boyu çalışmadan hayat sür. ne ala iş! itiraz edince din iman edebiyatı yap! yemezler abi!

    Yanıtla (12) (0)
  • Çılgın / 14 Ekim 2021 13:51

    Madem fedakarlık yapacaksınız çıkartacaksınız cebinizdeki parayı, koyacaksınız masanın üstüne. Hem paraları yok, hem topluma yararlı işler yapacaklar.

    Yanıtla (14) (0)
  • Bayburt69 / 14 Ekim 2021 13:39

    Biz bir "Vakıf Medeniyeti " mensubuyuz. İslam öncesi ve İslam sonrası tarihimizde vakıflar önemli işlevler görmüş; maddi durumu iyi olan hayır sahipleri din, dil, ırk ve cinsiyet farkı gözetmeksizin hayır ve hasenatta yarışmışlardır. Ancak geldiğimiz noktada maalesef bahse konu Vakıflar da dejenere edilerek yozlaştırılmaktadır. Kardeşim bir hayır işleyecekseniz düşün kamunun yakasından. Varsa ekonomik gücünüz cebinizdeki paralarla vakıf kurup gereğini yapın .Yeter artık.

    Yanıtla (15) (0)
  • KARAR OKURU / 14 Ekim 2021 13:07

    Dinimizde vakıflar, Allah ın rızasını kazanmak amacıyla kurulur.
    Allahu Tealada bu insanların ne kadar akçe dağıttığına değil, kalpleri ve niyetleri halismi buna bakar.
    KİMSE AMA KİMSE ALLAHU TEALAYI KAN-DI-RA-MAZ
    Bu işlerde hırs olmaz hedef ise sadece ve sadece Allah rızasıdır.
    Devletin binalarına çökmek nedir? Burada bizler ve huzuru mahşerde Adaleti tartışılmaz olan Allahü Teala bunun hesabını sorar.

    Yanıtla (6) (0)
  • HACI MURAT / 14 Ekim 2021 10:14

    Vakıfların şaibeli işlerden uzak durması gerektiği görüşüne katılıyorum. Geleneğimizde vakıflar hayır işleri için kurulur.Şaibe ile hayır bir araya gelmez.
    Ancak Tugva,gayri menkulü 10 yıllığına kiralamış ve kirayı da tıkır tıkır ödemiş.
    Süre dolmadığı için İBB tahliye için yargıya bile başvuramamış.Ortada mahkeme kararına direnme diye bir olay yok.

    Yanıtla (3) (34)
  • İbrahim Erdoğan / 14 Ekim 2021 10:57

    A c a b a !..

    Yanıtla (11) (1)
  • HACI MURAT / 14 Ekim 2021 10:58

    Geçen yıl bir vakfın açtığı bir üniversite Marmara Üniversitesi'ne devredilmişti.
    Halkbank'tan çektiği 400 milyon tl kredinin taksitlerini ödeyememesi sebebi ile.Ben o zaman da vakıf geleneğimizde böyle yüklü kredilerle iş görmenin olmadığını,bunun yanlış olduğunu yazmıştım yorumlarımda. Ama burada herkes vakfı ve üniversiteyi savunmuştu.Üstelik Tugva kirasını ödemiş,Ünversite ise kredi taksitlerini ödeyememişti.

    Yanıtla (4) (24)
  • Fatihh / 14 Ekim 2021 15:06

    Yalan... Üniversite herkese tanınan ödeme yapılandırması hakkı istemiştir. Müteaahhitler simitçiler tüpçüler herkesin yararlandığı bir hak. Üstelik üniversite hesapları dondurularak paralarına el konulmuştur. Bütün bunlar olurken meclisten çuval içinden bir yasa ile üniversite hunharca kapatılmıştır. Üniversiteyi kuran vakfa kayyum atanmıştır. Bu zulümleriniz size bela olacak Hacı. Biliyoruz sizde Allah korkusu falan yokk. O gençler yakanıza yapışacak. Kaçamazsınız.

    Yanıtla (9) (1)
  • Karar / 14 Ekim 2021 16:40

    Sebebin o olmadığını cümle alem biliyor.

    Yanıtla (6) (0)
  • Karar okuru / 14 Ekim 2021 11:35

    Ortadaki mahkeme kararı ne! Suistimal ile yok bedelle kşralayıp, bir de başkasına yüksek bedel ile verilmiş. Bir kapı kapı dolaşıp, milleti gasp etmedikleri kaldı sayenizde!

    Yanıtla (17) (2)
  • KARAR OKURU / 14 Ekim 2021 11:38

    Hacı Murat ak partililer bile kural dışı 3. Kişiye kiralama iddiasına rağmen durum tespiti mahkemece yapılmış olup tespit kararıyla tahliye işlemi yapılamaz mutlaka tahliye için de ayrıca mahkeme kararı gerekir diye itiraz ediyorlar ama.

    Yanıtla (9) (2)
  • HACI MURAT / 14 Ekim 2021 12:03

    Üçüncü kişiye kiraya verme olayı Tugva orayı kiralamadan 5 yılönce cereyan etmiş.Her iddianız buna göre işte.

    Yanıtla (1) (13)
  • karar okuru / 14 Ekim 2021 12:37

    Hacı 5 yıl önce covid varmıydı yoksa bu arkadaşlara covid olacağını ilahi bir arkadaş söyledidemi maske taktılar.Birde açık açık şehir üniversitesi olduğunu yazabilirdin.Korkacak birşey yokki.İma yoluyla yazılar yazmak bir müslümana yakışmaz.Sanada yakışmamış.Mesela demirören grubunun bir devlet bankasından kredi çeker gibi doğan gurubuna çökmesindende bahsedebilirdin.Buna izin verenlerden bahsedebilirdin.Mesela bu arkadaşın pandoramik olduğundan bahsedebilirdin.Neredeeeeeee kaldı öyle hacılar.

    Yanıtla (11) (0)
  • okur / 14 Ekim 2021 12:28

    İskele İBB'nin mülkü. Bunu sadece ulaşımda kullanılmadı şartıyla Şehir Hatlarına devretmişler. Şehir Hatları da burayı 2000 TL kira ile TÜGVA'ya kiralamış. İBB de kiralama şartına uymadığı için Şehir Hatlarıyla olan kira sözleşmesini iptal etmiş. Ana sözleşme iptal olunca alt kiracı da işgalci durumuna düşmüş. İşgalcinin tahliyesi için kaymakamlığa basvurulmuş. V.s. , v.s.

    Yanıtla (5) (1)
  • Kararsız okur / 14 Ekim 2021 12:11

    Açıkça ''Kamunun tamına ait malın hakkı herkese aittir, bunu ele geçirmek en başta hak yemektir, böyle herkesi hakkı olan malın (kamunun sadece belirli bir kısmına eleman yetiştirme hedefi olan) ideolojik karargah olan vakıflarda ne işi olur!'' diyememek ne zor bi durum. ''Bu açıkça hak yemektir, helallik olmadan hesabını veremezsiniz.'' demek ne zor geliyor. Ah islamcılık, sizi hep doğru olanla, taraftarı olduğunuz grup çıkarı arasında nasıl bırakıyor.

    Yanıtla (4) (0)
  • Muhtefi / 14 Ekim 2021 12:00

    Tüm Vakif,dernek vb DAHIL EDELIM...ve fondas tayfayi..ama maalesef,,hep karşı tarafi işaretle kendimizi saklarız..:)).. Ahmak olanlar doymasin tadina..:))..Bütün terane fakir,fukara,garip, gurebanin SIRTINDA doner...çoğumuz birbirimizin Sirtindan YUK KAPMA telaşında kendi sırtına almak icin..:)......

    Yanıtla (1) (0)
  • KARAR OKURU / 14 Ekim 2021 11:41

    Beş müteahhit neyse beş vakıf da odur. Önder, tügva,türgev,ensar,iyc ne büyükşehir belediyelerinin binlerce gayrimenkulü, milyarlarca lira parayı, fetü yurtlarını devrettikleri ortaya çıkmadı mı? Bu vakıflar Akp nin arka bahçesi değil mi? Siz bunları bilmiyormusunuz? Yerel seçimlerden sonra bu sözde vakıflara devlet bütçesinden korkunç kaynaklar, mallar aktarılmıyor mu? Kyk nın yurt yapacağı bütçe bunlara aktarılmaya devam ediyor. Tügva ya ülkenin tüm nüfus bilgileri verilmiş, yönetici seçiyor.

    Yanıtla (14) (1)
  • Osman Baba / 14 Ekim 2021 09:53

    Muhafazakar siyasetin hem siyasetçilerinin hem de dernek ve vakıf gibi unsurlarının tümüyle yozlaştığı ve yolsuzluğa battığını biliyoruz da beni asıl endişelendiren şey seçmeninin de yozlaşmış olmasıdır. Yıllardır yaşanan lider oligarşisi, hanaedanlaşma, nepotizm, yozlaşma ve yolsuzluklara ses çıkaramayan ve adete ahlak ve vicdanını kaybetmiş bir seçmen grubuna dönüştüler. Bu yüzden gelecekten de umutlu değilim.

    Yanıtla (17) (1)
  • Karar okuru / 14 Ekim 2021 11:38

    Dahası da aydın diye geçinenlerin sözde gelişme diye bu düzene payanda olması. Hala buralarda dün yolunu açtıkları düzenden şikayet ediyorlar!!

    Yanıtla (5) (0)
  • Takipci / 14 Ekim 2021 11:35

    Yeni Turkiye'nin ozeti: Vakif kur, Mali gotur...

    Yanıtla (16) (1)
  • Osi / 14 Ekim 2021 11:33

    Vâkıf işlerini siyasete meze yapan muhalefete de iki kelam edin

    Yanıtla (1) (9)
  • Haluk / 14 Ekim 2021 11:25

    Vatandaşın yavan ekmeğinden vergi alınırken; Bu ayrıcalıklı vakıflara vergiden istisna getirilmesi bir yana, ayrıca yandaş belediyelerce bedelsiz arazi, arsa ve bina bağışı da yapılmaktadır. Hatta bazı bakanlık ve kurumlarca karşılıksız para transferi dahi yapılmaktadır. ' Yan gel Osman bir çuval bostan.' buna derler.

    Yanıtla (8) (1)
  • Salih / 14 Ekim 2021 11:20

    Vakıflar ve TÜGVA bu değişimde temiz kalamazdı! Tüm kurumlar: Anayasa, AYM, Hukuk, KHK, Ordu, Üniversiteler, Yargıtay, Istihbarat, MB, İç/Dış politika vs, asli görevleri yerine Akp kadrolarının istediğini yapıyor. Bu kafaya tüm toplum razı değil. İtiraz edenler bu nedenle terörist! Bunlar iyi günleriniz, yönetime talip olmayın tehditleri niye? Akp`ye has paralel devlet yürütmesinden!
    TÜGVA küçük balık! Umut, Güçlendirilmiş Parlamenter Demokrasi. Bu balıkları önce oltaya, sonrada sofraya!

    Yanıtla (12) (2)
  • tarafsız / 14 Ekim 2021 11:08

    vakıf insanlara veya yaratılanlara yardım ve kolaylık sağlamak için kurulmuşsa eyvallah. yanlız bu vakıfların amacını iyi görmek lazım. önce iyi niyet. fazla söze gerek var mı?

    Yanıtla (3) (0)
  • Master / 14 Ekim 2021 11:06

    Sadece belediyeler kaybedilince bu yolsuzluklar yada garip ilişkiler bir bir ortaya çıkıyorsa, iktidar kaybedilince neler ortaya çıkar varın siz düşünün

    Yanıtla (16) (0)
  • Ülkenin Nabzı / 14 Ekim 2021 10:50

    Tügva nedir?
    Toplumda kabul görürlüğü nedir?
    Toplumun neresine, hangi kanayan yarasına dokunmuştur?
    Açıkçası bu ülkenin bir vatandaşı olarak midem bulanıyor, bir belediye tesisinden kızımız ya da oğlumuzun mutlu bir günü için rezerve istesek 15-20.000 ₺ maşallah...ama koca alan iskele üstü Büyükada da işte kirası 2.500 ₺, hadi alınmış, üstüne başka bir işletmeye kiraya verilmiş, yahu vakıf mısın, emlakçı mı, komisyoncu mu?
    Nedir ihtivanız?? Vakıf ne için???

    Yanıtla (14) (2)
  • Sezar / 14 Ekim 2021 10:48

    Kamu malı, kamu kaynağı kamunun, hepimizin ortak varlığıdır. Dolayısı ile mantıken ve vicdanen bu kaynagin herkesin onayladığı, herkesin ihtiyacı olan alanlara aktarılması zorunludur.
    Şimdi " komünizmi yayma vakfı" kurulsa ve kamu maddi manevi destek verse kim kabul eder?
    Benim için devletin hem diyanete hem belli ideolojik kesimlere hizmet eden vakiflara destek olmasının bundan farkı yoktur.
    Devleti kayyum atanacak hale getirmis olursunuz .

    Yanıtla (6) (1)
  • keten / 14 Ekim 2021 10:46

    Kirletilmemiş, iğdiş edilmemiş hangi kutsal kalmıştı ki geriye, "vakıf" bundan payını almayacaktı!?

    Yanıtla (9) (1)
  • Sezar / 14 Ekim 2021 10:35

    Bildiğimiz kadarıyla vakıflar devlet elinin yeterince uzanamadigi alan ve insanlara destek için iyilik sahibi insanların bir olduğu kuruluşlardır. Bu nedenle kamu kaynakları vakıflara akitilamaz. Kamu kaynağı ile iş çeviren vakfa ne gerek var. O işi kamu kendisi çevirir zaten.
    Çok açık ki TÜRGEV, ensar, tugva gibi bazı vakıflar kamu kaynaklarının belli gruplara aktarılarak, kirli işleri yürütmekle görevlendirilmiştir.
    Askeri okullara kadar kamunun istihdam listelerini bu vakıflar belirlemekte.

    Yanıtla (19) (1)
  • CEVDET / 14 Ekim 2021 08:00

    Vakıf denen faaliyet de bu zihniyetinin kirlettiği ve müslümanların yüzünü yere eğdirdiği bir hayırsız iş durumuna gelmiştir. Ahaliyi kandırmak için "vakıfçılık" oynayan bu liyakatsiz ve mücrim zihniyetin, ciğer emanet edilen kediden farkı asla olamaz! Tek tesellim bu dünyada olmazsa öbür dünyada bunlara cezalarının kesilecek olmasıdır.

    Yanıtla (27) (2)
  • Karar okuru / 14 Ekim 2021 10:19

    Fetö ile diğer vakıfları ksiarıştırmayın. Vakıflar almazlar,verirler.

    Yanıtla (3) (5)
  • Nuri / 14 Ekim 2021 09:16

    Böyle giiderse gençlerimiz müslüman. Öyle ise ben değilim diyecek konuma gelecek yoruma baksana iskele düşerse Kudüs dusermis Allah'ım senakil vicdan ver bunlara gökten ayetmi istiyorlar bunların haksiz olduğunu anlamak için bilmiyorum yani

    Yanıtla (14) (2)
  • Karar okuru / 14 Ekim 2021 10:07

    Yorumcu dalgasını geçmiş Kudüs düşecek diye.

    Yanıtla (4) (0)
  • Geeç / 14 Ekim 2021 01:59

    Ne şiş yansın ne kebap cinsinden bir yazı. Vakıf yetimin hakkını yemeye alet edilemez denemiyor dobra dobra ya hayret ediyorum

    Yanıtla (22) (2)
  • Ekonomister / 14 Ekim 2021 09:58

    Katılıyorum,ki Mustafa bey bu konularda çoğunlukla cesur cevaplar yazar.Bu kez eksik-hatalı söylemi var.

    Yanıtla (5) (1)
  • okur / 14 Ekim 2021 10:06

    Yazar söyleyeceğini söylemiş. De muhatapları anlar mı bilmem!

    Yanıtla (2) (1)
  • Ekonomister / 14 Ekim 2021 09:56

    Sn yazar vakıfçılık maalesef 17-25 Aralık'tan beri tehlikeli sonuçlar doğuruyor.Daha öncesi de var muhakkak.Yalnız belediye istemiyorsa TÜGVA'da çıksın demeniz söylem hatası.Belediye de istemiyorsa değil,sırf ismi ve içindekilerden dolayı 19 liralık yeri 9 liraya kiralamanın bedeli ve halkın cebine girecek paranın halka yardımcı olmayı vaadeden vakıfın cebinde kalması.Vakıf faaliyetleri ne zaman denetlenebilir,faydalı bir hal alır?(Haluk Levent'i örnek alsınlar gerisi kafi)

    Yanıtla (6) (3)
  • ülkesini seven vatandaş / 14 Ekim 2021 09:30

    İçinde ahlakın olmadığı, İslamiyet'in yaşandığı bir toplumda vakıflarda ancak bu kadar olur. Bir Cumhurbaşkanı düşünün "Durun daha bunlar iyi günleriniz diyorsa ,muhalefet parti liderlerine hitaben "Ülkenin yönetimine talip olduklarını söylemekten vazgeçmelerinin kendileri için daha iyi olacağını da hatırlatmak istiyoruz" diyebiliyorsa ve hala o toplumda alkış alıyorsa durup düşünmek lazım ...Biz nasıl bu hale geldik sorusunun cevabını hangi babayiğit verebilir?

    Yanıtla (12) (2)
  • karar okuru / 14 Ekim 2021 09:28

    Kamu kaynaklarıyla vakıfçılık oynanamaz sayın yazar. varsa kaynağın kurarsın vakfını hizmet edersin. vergi verme, binaya kira ödeme, bağış topla, rant işlerine giriş. inin artık milletin sırtından.

    Yanıtla (10) (2)
  • Karar okuru / 14 Ekim 2021 00:55

    Vakıfçılık osmanlıdan beri büyük ölçüde yöneticilerin devlet erki ile elde ettiği servetleri korumak için kullandığı bir arka kapıdır. Sizinde çokça katkı sağladığınız bu düzen seçim ile değişir mi dersiniz??

    Yanıtla (37) (3)
  • Katkı / 14 Ekim 2021 03:56

    Neye çokça katkı sağlamışlar? İyi yapılana destek, kötü yapılana karşı çıkmak. Budur. Kim olursa olsun. Size de tavsiye ederim. Türkiye artık sizde bizde değil iyiyi desteklemede de kötüye karşı gelmede de birlik yapmak zorundadır. Ayrımcılığı bırakmak gerek.

    Yanıtla (6) (1)
  • Karar okuru / 14 Ekim 2021 09:20

    Konu zaten iyi yapacağım diyenlere aldanmak. Başından beri aynı çizgide olan, ancak gücü ele geçirmek için göstermelik demokrat tavırlar sergileyenlerin peşinden gitmek sonuçta ülkeyi buraya getirdi. Yazarı o gün takip edenler şimdi bu eleştirilerden hoşlanmıyor!! Geçmişte “Bombalar patladıkça oyumuz artıyor” diyenlerin şimdiki tavrına da güven olmaz. Zaten kimsenin de bu ülkeden umudu kalmadı!

    Yanıtla (6) (2)
  • Karar okuru 5 / 14 Ekim 2021 09:23

    O zaman şöyle soralım yazar o zaman mı yanılmıştı yoksa şimdi mi yanılıyor. Zira o zaman destekledikleri de şimdi eleştirdikleri de aynı zihniyet. Ya da şimdi mi farkına varmış! Hadi canım oradan!!

    Yanıtla (3) (1)
  • Benim alanım ergonomi / 14 Ekim 2021 08:28

    Büyükada İskelesi düşerse, esenyurt düşer, Edirnekapı düşer, Kudüs düşer.

    Yanıtla (19) (3)
  • AB / 14 Ekim 2021 07:45

    Vakıfçılığı kendi imkanlarını kamu yararına vakfetmek olarak öğrendik. Kamu malını vakıf ve şahışlara avantaj sağlar hale gelmişse hele bunda şeffaflık da yoksa tuzun koktuğu yerdeyiz! Hangi vakıf olduğu önemli değil.

    Yanıtla (14) (1)
  • Hatemi / 14 Ekim 2021 07:15

    Türkiyede ve özellikle akparti döneminde vakifcilikta yozlaştirildi. Osmanli dönemine ve daha önceki dönemler baktiginizda vakiflar daha çok varlikli insanlarin kendi öz mallarini ammenin veya ihtiyac sahiplerinin yararina vakfetmeleridir. Bugün böylemi

    Yanıtla (4) (1)
  • Bir Okur / 14 Ekim 2021 07:13

    Fatih donemine kadar”vakif ve tarikatlara verilen yerler “ oyle bir hal almis ki asker temini icin Timar’a verilecek arazi kalmamis. Fatih, zaten hazinenin olan bu arazileri kamulastirmis. (bazilarina dokunmamis) Temin ettigi Timarli Sipahisi ile yeni fetihlere girismis. Zarar goren “ulema, tarikatlar” fena halde kizmis.
    F.S.Mehmet’in “el’leri” falan kirilmamis, Tarih yazmiyor.
    Kaynak : Halil Inalcik Devleti Aliyye Osmanli Imparatorlugu Uzerine Arastirmalar (1302-1606) sayfa 121,122

    Yanıtla (5) (1)
  • TB / 14 Ekim 2021 06:00

    Bu ganimet inanışının eseridir. Bu ekolde insanlık, adalet, merhamet duyguları bitmiştir. Yazık ettiler milletimize, insanlarımıza... Sizi hiç unutmayacağız!!!

    Yanıtla (27) (2)
  • Abdi / 14 Ekim 2021 04:13

    Mustafa Bey çok güzel ifade etmişsiniz ama maalesef geldiğimiz bu konjukturde istişareye ve toplumun fikir ve görüşlerine çok değer verilmiyor. Bu yüzden vakıflar kan kaybediyor... insanlar güzel amaç ve hedefler için kurulan bu müesseselerin gayri meşru işlerinden dolayı yardım ve sehavet hisleri azalıyor... Yarın İktidar değişirse terörist muamelesi görebilirim endişesi ile yardım dan imtina ediyor...

    Yanıtla (6) (1)
  • Bilim Sanat Vakfı / 14 Ekim 2021 03:49

    Şehir Üniversitesini Bilim Sanat Vakfını haksız yere, politik hırsları için kapatan lar Tügva'nın durumunu ibretle esefle izliyoruz.

    Yanıtla (22) (0)
  • Hasan / 14 Ekim 2021 02:09

    Devletten Büyük ihaleler olan Mütahitlerin mecburen verdikleri finansal destekler ve kamu kaynaklarını arkasına alarak, iyi işler yapıyoruz diye caka satmak ayıp bir şey. Alın teriyle kazanılan paralarla hayır işi yapılır.

    Yanıtla (17) (1)
  • Muammer / 14 Ekim 2021 02:01

    Ülkemizde Vakıf'çılık maalesef topluma hizmet gibi en temel amacından sapıp, bir çıkar menfaat örgütlenmesinin aracı olarak işlev görmektedir.. birçok vakıf siyasi hesaplarını bu çatı altında yürütüyor..Bir de bu özel üniversitemin gözümüzün önünde malı götürüyor olması işin ne kadar çılkının çıktığının apaçık göstergesidir.

    Yanıtla (10) (1)
  • Ayak Takımı / 14 Ekim 2021 01:15

    Perşembenin gelişi çarşambadan bellidir. Biz deniz feneri tecrübesinden bunların hayır anlayışının ne olduğunu anlamıştık. Sizlerin fark etmesi zaman aldı biraz. Hayır işi adı altında gurbetçileri dolandırmaya tenezzül edenlere hazinenin anahtarını teslim edersen öyle olur, ne bekliyordunuz anlamadım.

    Yanıtla (32) (0)
  • Brkn / 14 Ekim 2021 01:12

    Eskiden beri vakıflar kontrolsüz para toplanan, şaibeli işlerin yapıldığı yerlerdir. Kuranlar yardımseverlik maskesini takarak farklı amaçlar güdüyorlar. Çoğunluğu kendine insan devşirip devleti ele geçirme derdinde yapılar. Tügva bir örnek sadece.

    Yanıtla (25) (2)
  • Karar Okuru / 14 Ekim 2021 01:10

    Mustafa bey, hak hukuk kaybolmuş.
    Bunları duyan okuyan AKP seçmeninin vicdanı hala sızlamıyorsa söylenecek bir söz kalmamış demektir.
    Konu konuşuldukça ve yazıldıkça altından bürsürü şey çıkıyor.
    Bu konunun daha fazla kamuoyuna yansımaması için yayın yasağı getireceklerini düşünüyorum.

    Yanıtla (26) (1)
  • karar okuru / 14 Ekim 2021 00:59

    Hamamın suyu ile dost agırlanmaz. kendi parası ile vakıf kurana diyecek bir şey olmaz. ancak Belediyeden ölü eşek fiyatına yer kiralamak, ihaleden komisyon almak gibi yollarla vakıf kurup işletenler zaten kendi paralarını değil, halkın parasını kullanıyorlar. 'milli ve manevi degerler' örtüsü de kurtarmaz.

    Yanıtla (33) (2)
  • Karar/ / 14 Ekim 2021 00:58

    9,14 dolar kuru oldu, ustalık dönemim dediği döneme denk gelmeseydik iyiydi.

    Yanıtla (17) (3)
  • Okur / 14 Ekim 2021 00:30

    Ülke, kuralların işlemediği, neyin ne olduğunu netleştiremeyeceğimiz, muallaklığın hakim olduğu bir görüntü veriyor. Denetlenmiş gibi yapılan denetlenmeyen, kuralına uygunmuş görünen,kuralsız olan bir yığın durum var. Yeni, sağlıklı, bir düzen kurulmadan hiç bir şey düzelmez.

    Yanıtla (19) (1)
  • Karar okuru / 14 Ekim 2021 00:56

    Bu düzene gelişe canı gönülden destek olmuşlar dan medet umulur mu?

    Yanıtla (12) (2)
  • Karar Okuru / 14 Ekim 2021 00:55

    Türkçesi “bu dava burada biter” güzel bir öz eleştiri anlayana…! Bayezid zamanında bir Mecusi vardı.Müslüman olması teklif edilince dedi ki “Eğer Müslümanlık Bayezid’in uyguladığı gibi ise buna gücüm yetmez. Sizin uyguladığınız gibi ise ona da ihtiyacım yok.” Vakıf amacından sapmış,dağıtan değil,toplayan ve safa sürenlerin geçim mekanları olmuş,Kaç kişi malını vakfa özgülemiş,asalak gibi bir yerlerden almaya alışmışlar.

    Yanıtla (27) (1)
  • Bay Kemal / 14 Ekim 2021 08:36

    Hacı Murat ne dedin anlayamadım izah edermisin?

    Yanıtla (1) (0)