Peki, HDP ne olacak?

Türk siyasetinde ittifaklar adı altında bloklaşmayı zorunlu kılan yeni sistem var bir yanda. Öbür yanda da bu yeni mimariyle bağlantılı veya bağlantısız olarak gelişen yeni arayışlar.

İktidar bloğunun toplumsal desteğinin özellikle son yerel seçimden bu yana belirginleşerek hızla erimekte oluşuyla ilgili projeksiyonlara bakınca şunu görüyorsunuz: Vaktiyle MHP’yi yanına alarak yüzde elli barajını geçmeyi başaran AK Parti şimdi bu desteğin yetersiz hale gelmesi üzerine Cumhur bloğunu genişletmek için birtakım hamleler yapmak zorunda.

Bu doğrultuda geçtiğimiz haftalarda İYİ Parti’ye bazı sinyaller gönderildiği malum. Ama bu partinin varlık sebebini inkarını gerektiren böylesi bir girişim içinde yer alması mümkün değil. MHP’den ayrılmak zorunda bırakılan siyasetçilerin kurduğu bir partinin kendilerinin partilerinden koparılmalarının bedeli olarak teşkil edilen bir ittifak içinde yer almaları olacak şey değil.

İktidar partisinin yaklaşımı belki de ittifaktan ayrılması ihtimaline karşı MHP’nin yerini doldurabilecek bir aday arayışından ibarettir.

***

İlk gündeme geldiği sıralarda da uzunca değerlendirdiğimiz bu konuyu şunun için hatırlamakta fayda var: Bugün iktidar partisi için asıl problem kendi içinden kopan gurupların oluşturduğu siyasi tehdit. Biri Ahmet Davutoğlu, diğeri Ali Babacan liderliğinde yola çıkan iki yeni parti girişimi her halükârda AK Parti’den belirli oranda bir seçmen kitlesini transfer edecek. Buna karşılık, iktidar partisini yönetenler ise epeyce süredir “şununla mı ittifak yapalım, bununla mı cephe kuralım” diye hesap yapıp dururken parti tabanındaki küskünleri yeniden kazanmayı, artık böyle gitmez diyerek ayrılan eski yol arkadaşlarıyla ittifak yapmayı hiç akıllarına getirmediler.

AK Parti-MHP oyları yetmez olunca Doğu Perinçek ittifaka dahil edildi, HDP olabilir mi diye düşünenler bile oldu, Öcalan bizzat cezaevinden gönderdiği mektupla Cumhur İttifakına destek verdi… “Koalisyonlar ne kötü şey be birader” denilerek geçilen hükümet sisteminde iktidar ortaklarının sayısı her geçen gün artıyor... Taşıma suyla değirmeni döndürmek için her ihtimal hesaba katılıyor ama yıllar boyunca bu değirmeni döndürmüş olan derenin suyunun neden kuruduğunu araştırmak akla gelmiyor.

Çaresizlik o noktada ki “Davutoğlu ile Babacan’ın aralarında anlaşamadıkları için ayrı ayrı kurdukları partilerin aynı siyasi blokta yer almaları mümkün olmayabilir. Bunlardan biri acaba Cumhur İttifakına dahil edilebilir mi” hesapları yapanlar var yüksek sesle… Bu insanlar giderken arkalarından teneke çalan kişilerin şimdi böyle stratejiler üretmeleri çok ilginç…

***

Diğer yanda ise Millet İttifakının merkezinde yer aldığı cephenin problemleri var… Millet İttifakı resmiyette CHP ve İyi Parti ile DP’den oluşuyor ama Saadet’in dirsek teması malum. HDP ise “batı illerinde” aday çıkarmayarak tabanına iktidar bloğunun rakiplerine oy verme çağrısı yapmak suretiyle “iktidar karşıtı cephe” içinde yer almış oldu. Zaten iktidarın en büyük kozu CHP ile İYİ Parti’nin HDP ile birlikte hareket ettiği propagandasının böylesi somut bir dayanağının olması.

Buna karşılık özellikle CHP üzerinde etkisi olduğu düşünülen bazı kesimlerce HDP’nin resmi ortak haline getirilerek “sisteme kazandırılması” şeklinde ayakları yere basmaktan uzak öneriler ortaya atılıyor.

Oysa Türkiye’deki Kürt sorununu ortadan kaldırmak için çözüm üretmeye uğraşmak başka bir şey, bu sorunun çözümü yolunda en önemli engellerden biri olan mevcut HDP siyasetini meşrulaştırmak bambaşka bir şey.

Unutulmaması gereken nokta HDP’nin “Türkiye’nin partisi olma” iddiasından 7 Haziran 2015 seçimlerinin ardından vaz geçip “fabrika ayarlarına” geri dönmüş olmasıdır. Terör örgütünün Suriye toprakları üzerindeki avantajlı durumunu ve oradaki kazanımlarını güvenceye almak uğruna Türkiye’deki bol kazançlı çözüm sürecini bitirip kaybedeceklerini bile bile “devrimci halk savaşı” başlatmayı göze aldığında HDP’nin tutumu, 6-7 Ekim olaylarındaki rolü, hendek terörüne desteği bir imkânı bitirdi.

O günlerde 80 milletvekiliyle meclise girmiş bulunan HDP’den örgütün silahlı kanadına hitaben “neden ateşkesi bitiriyorsunuz” diye bir itiraz gelmediği için bu parti sisteme dahil olma şansını kaybetti.

Hendek siyasetinin HDP tabanında nasıl bir hayal kırıklığı ve memnuniyetsizlik uyandırdığı da ortada. HDP’ye oy veren kesimin bu partiden kopmasını engelleyen ve bu yapıyı ayakta tutan iktidarın “Yallah Kürdistan’a” söylemi ve sonra da yasal yollarla seçilen belediye başkanlarının seçimden birkaç hafta sonra görevden alınması gibi eylemlerdir.

Demek ki bugün muhalefet bloğu iktidarın Kürt sorununa yaklaşımındaki yanlışları ve bunun doğurduğu riskleri dile getirmeli, kendi çözüm önerilerini sunmalı ve bu arada muhakkak ve muhakkak HDP tabanına seslenme imkanını da aramalı. Ama bu sorunun jeneratörü durumundaki HDP’nin sırtındaki bagajın taşınmasına yardımcı olmak ahlaken doğru da değil, siyaseten akıllıca da değil.

YORUMLAR (76)
YORUM YAZ
İÇERİK VE ONAY KURALLARI: KARAR Gazetesi yorum sütunları ifade hürriyetinin kullanımı için vardır. Sayfalarımız, temel insan haklarına, hukuka, inanca ve farklı fikirlere saygı temelinde ve demokratik değerler çerçevesinde yazılan yorumlara açıktır. Yorumların içerik ve imla kalitesi gazete kadar okurların da sorumluluğundadır. Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır. Özensizce belirlenmiş kullanıcı adlarıyla gönderilen veya haber ve yazının bağlamının dışında yazılan yorumlar da içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır.
76 Yorum
  • KARAR OKURU / 15.12.2019 13:51

    mecliste CANLI CANLI konuşmalarında CEVAP verseler INTERNET ortamında yayılır...bem hiç CEVAP verdiklerini görmedim...halen DEVLET kadınlara tecavüz ediyor...sivilleri KATL ediyor....Alevi evlerine işaret atıyor vs vs gibi saçmalığına devam ediyor...internette kendi haber sitlerinde bile akilli CEVAP goremedim...

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 15.12.2019 13:49

    yıllar öncesi AKPyi kapatma olayindan sonra Parti kapatma olayı Anayasada zorlastrildi. HDPyi kapatmak icin AKP+MHP oylarinin haricinde 27 civarinda Muhalfettende EVET KAPATILSIN demesi lazım:)

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 12.12.2019 23:42

    Aynen kardesim,yazdiklarinin altina imzami atiyorum

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 12.12.2019 20:34

    18:48 maşallah üstün öngörü ile oyunu görmüşsün! A haber kanalını fazla izlemiş olabilirmisin???

    Yanıtla (0) (0)
  • Bedr / 09.12.2019 22:27

    HDP Türkiyedeki "demokrasinin" yüz akıdır.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 09.12.2019 21:07

    Git işine be kardeşim kendiniz inanmıyorsunuz ki. Seçim öncesi Osmanı tvye çıkaran Hdp miydi? Bırakın şu işleri artık.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 08.12.2019 18:40

    Ali Topuz yönetimindeki eski Radikal okurları köşeniz altının kadrolu yorumcusu olmuş. Düzeltilemez, eğitilemez, cazgır, şamatalı ve marjinaller. Temsil güçleri virgül sonrası küsürat, ama dünyaya nizamat vermeye kalkarlar. Tipik Kobanist güruh. Üretimsizler, askıntılar ve gürültülüler. Yazara kolay gelsin.

    Yanıtla (0) (0)
  • anti-anadolu Balkan muhacir azınlık egemenligi / 08.12.2019 14:58

    @KARAR OKURU EK (22:26) -- Evet, Mustafa Kemal'in kuklasi Fevzi Cakmak ayrica Dogu ve Guneydogu Anadolu'ya Karayolu ve demiryolu in$aatlarina da ayni sekilde karsi cikip engllemistir .... Bu arada sozkonusu meselenin sosyo-tarihsel kokenlerini bence Ali Bulac'in kaleme aldigi "Şerit üzerindeki Kürt nüfus" ve "Evlad-ı fatihan!" ba$likli makaleleri okuyonca olay cok daha iyi anla5ilir:. KAYNAK(!): timeturk.com/tr/makale/ali-bulac/serit-uzerindeki-kurt-nufus.html KAYNAK(2): timeturk.com/tr/makale/ali-bulac/evlad-i-fatihan.html

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 07.12.2019 23:40

    Ayni durum Aleviler için de geçerli.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 07.12.2019 23:12

    Gazete haber yapmış mı yapmamış mı bilmiyorum ama Selahattin Demirtaş’ın ailesine geçmiş olsun diyorum. Keşke mecliste siyaset yapabilse ve bir etnisiteyi değil tüm vatandaşları temsil edebilen bir politika güdebilse. (Yukarıdaki Karar okuru 21:54 yorumcusu)

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 07.12.2019 22:34

    Sinop'ta 16 kişilik sınıflar var yerine, sehven Samsun yazmışım, galiba.EK

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU EK / 07.12.2019 22:26

    EL CEVAP : Sadece Kürtler'in dili yasaklanmış. Tarih boyunca bir Kürt , Alay Komutanı olmamış. Şu anda Türkiye'de bir tane müsteşar büyükelçi general amiral Kürt yoktur. Sadece İstanbul'da on bir Trabzonlu Belediye Başkanı var ama, bir Kürt yok. PKK ve APO yokken bile Fevzi Çakmak imzasıyla " Kürtleri okutmayın, başa bela olurlar " diye gizli genelgeler yayımlanmış. 17.500 faili meçhul kimseye uygulanmamış, 3852 köyü yakılıp, yıkılmamıştır. Yozgat'ta ikili öğretim yapan okul yok, Samsun'da 16 kişilik sınıflar var ama, bizde de Batı standardında okul yok. Hâlâ ikili öğretime devam. Buna karşıl

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 07.12.2019 21:54

    Memleketin geri kalan halkı bolluk ve bereket içinde mesut mutlu mu yaşıyor yüzyıllardır? Kimileri nimet kimileri hamaset yiyor bu topraklarda binlerce yıldır, etnisitesine bakılmadan. Doksan yıl önce ne kadar özgürdünüz, son doksan yılda ne kaybettiniz? Herkes için refah ve özgürlük isteseniz belki bir şeyler değişir.

    Yanıtla (0) (0)
  • Hakkı Yılmaz / 07.12.2019 20:30

    Sayın yazar, Türkiye'de "Kürt sorunu" var diyorsunuz.. Gerçekten bir Kürt sorunu var yoksa terör sorunu mu var? Veya ülkenin güneydoğusunu Turkiye'den koparmak isteyenlerin bir sorunu mu var? Neden bir Laz sorunu, Çerkez sorunu veya başka bir etnik köken sorunu yok acaba? Size göre, "Kürtlerin yaşadığı sorunlar ve bunlarin çözüm yollari hakkinda" da bir yazı bekliyoruz...

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU mahmut şen / 07.12.2019 20:13

    Devletin zaten çozum diye bir siyaseti yoktu . 90 yildir kurd halki baskı altındadır.

    Yanıtla (0) (0)
  • Yerli ve milli vatandaş / 07.12.2019 19:05

    10.45 de yazan arkadaş Komplo var teori yok. Bana lütfen CHP ve MHP Ekmeleddin'i neden aday gösterdi? 7/24 saat RTE'a küfreden, hain diyen Bahçeli MHP nin hangi yararı için tek adam rejimi için RTE'e destek verdi? Batı, ABD RTE ye karşı ise,Papaz için Ekonomik saldırı yapanlar şimdi neden yapmıyor? Bize mantıklı izahını yaparsanız öğreniriz.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 07.12.2019 18:48

    13.36, Bir rüyada yaşıyorsun. Emperyalist lejyoneri PKK ve uzantısı HDP bir Kürt meselsi değildir. Bu işin milliyetçilikle İslamcılıkla alakası yok. PKK'yı oluşturan zeminin mimarı yerli, Batıcı güçler, bu gün da PKK'yı destekliyor... Kısacası düşman kardeş numarası yapan lejyonerler bu günlerde kanka...

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU EK / 07.12.2019 18:30

    AKP' de 70 Kürt Milletvekili varmış. O vekiller neden HDP' de değil ? Yanlış politikadan. Demirel, Cuma namazına gidiyordu... HDP, yarın politika değiştirsin, Genel Merkeze bir mescit açsın, AKP' deki vekil ve oyların çoğunu alır. Zaten, HDP seçmeninin çoğu dindardır. Ben satranç derneğine bile üye değilim ama, Siyasetin bilerek algısı yüzünden herkes HDP' ye giremiyor. Sizi dinsiz gösterdikçe sizden oy alır. Bütün Kürtlere yer verirseniz, al sana iktidar. Kimse sizi hapse atamaz. Belediye başkanı yerine kayyum atayamaz. Kimse dilini yasaklayamaz. Memleketi sen de idare edeceksin... Vesselam

    Yanıtla (0) (0)
  • Mehmet / 07.12.2019 16:53

    Demirtaş hep çizgisinden uzaklaşmıştı ama bu mhp nin işine gelmez.Siyasiler olmasa pkk ne olur acaba

    Yanıtla (0) (0)
  • Mehmet / 07.12.2019 16:50

    Koltuk için batan gemiye binanı halk artık affetmez.Arabaya binemez olduk.Hersey yüzde 300 zamlanmis.Babacan güven problemini çözerse yeniden toparlaniriz.Iyi parti babacan karşısında yüzde 4 e duser

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 07.12.2019 14:58

    8.35, PKK'ya terör örgütü diyemeyen siyasetçi olmaz.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU EK / 07.12.2019 13:41

    Herkes iktidara gelmek için çalışıyor, HDP de solcuları Parti'ye doldurup, bütün Kürtlerden oy istiyor. Barzani'ye hakaret edeni de Eşbaşkan yapıyor. Yeryüzünde siyaset ve diplomasiden yoksun böyle bir parti gördünüz mü ?! HDP' nin üçte ikisi ve Eşbaşkanları Kürt değil. Kürt olanlar da Kürtlere ters. AKP milliyetçi ve muhafazakar bir söylemle ve bozkurt selamıyla Kürtlerden oy alıyor. İnanamıyorum... Kürtçeyi yasaklayanlar, köy yakmalar faili meçhuller ve Roboski vs. orta yerde dururken, Kürtler politika üretemiyor... Başarısız olmak için çalışmak, ancak bu kadar olur... Vesselam.

    Yanıtla (0) (0)
  • Bu iş kime yarıyor? / 07.12.2019 13:36

    Kürt meselesi çözülürse hem islamcı-milliyetçi koalisyon, hem de PKK iktidarlarından olur. O yüzden HDP'nin %13 alması iki tarafın da ödünü kopardı. En istemedikleri şey Kürt meselesinin diyalogla çözülmesi.

    Yanıtla (0) (0)
  • Egeli / 07.12.2019 13:33

    En makul çözüm federasyon.

    Yanıtla (0) (0)
  • Adem Saracoglu / 07.12.2019 12:25

    Memleketdeki terör sorunu, Kürt meselesinin sebebi degil, sonucudur! Yönetimde var olan strateji Kürt sorununun cözümü degil, terör bahenesi ile seytanlastirilarak, ortadan Srilanka modeli ile ortadan kaldirmasidir. Suriye ve Irakdaki olusumlar, Iktidarin bu stratejisini gecersiz kiliyor. Hendek ler hataydi, bunu herkes biliyor ve savunmuyorda! Ortada Iktidarin 100 yillik hatalari dururken, sadece Hendeklerden dolayi, politik cözümü ve HDP yi Meclis disina itmek bize hic bir sey kazandirmaz. Cözüm Kürtlerin ana dillerinde egitim alabildigi, Federativ bir yapi.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 07.12.2019 12:00

    HDP'lileri üzmüşsün.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 07.12.2019 11:58

    HDP ne olacak, Kandil bilir. Oraya sor.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 07.12.2019 11:51

    HDP yi millet ittifakına çakmak için kullanıyot iktidar. Teröre destek veriyor diyorlar parti açık niye işine geliyor kapatma davası açılmaması. Hdp sayesinde Akp kayyumla belediyeleri ele geçirip seçim de yaptırmıyor. Ne guzel demokrasi değil mi. Madem terorle iltisakli neden kapatilmiyor madem degil neden secilmislerin hakki elinden aliniyor. Bildigin kara komedi.

    Yanıtla (0) (0)
  • mutlu yücel / 07.12.2019 11:49

    Rahat olun, nefesinizi boşa harcamayın, hdp ve ona oy veren altı milyon seçmen üzerinden yirmi milyon kürdü ötekileştirmek için makale bile yazmanıza gerek kalmadı, devletimiz ve ulu hakanımız bugün itibariyle yeni kayyumlar atayarak şekli olmasa da fiili olarak hdp yi kapatmaktadır. rahat edin, ne de olsa dışlanan siz değilsiniz, ne de olsa hiçbir tuzu kurunun oğlunun da askerden cenazesi gelmiyor, bebeği babasız, gelini kocasız kalmıyor,yüz yıldır yapılan yanlışlar devam etsin,ne de olsa boğucu havasızlığa alıştık.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 07.12.2019 10:45

    Kafan komplo teorilerine iyi çalışıyor.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 07.12.2019 10:44

    Selahattin Demirtaş ile HDP doğru yola girmiştir. Demirtasin barışçı çizgisinin cesaretlendirilmesi gerekir Bunun yolu da HDP'nin dışlanması değildir.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU mahmut şen / 07.12.2019 10:42

    Yazının neresini düzeltmek gerekir bilemedim, HDP ve HDP siyasetine karşı geliştirilen hamaset dolu kirli söylemler ne yazıkki sizinde ruhunuzda iz bırakmış, kafanizdaki gözlerle birlikte gönül gözünü kapatmaya devam edin, ülkeye çok şey kazandıracaksiniz...!

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 07.12.2019 10:15

    Yazarin tek düze yorumu üzerine bir daha görüslerine itimat etme imkani kalmiyor! Artik gelecek yazilarini okumaya gerek de kalmiyor!

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 07.12.2019 10:13

    2015 haziranından bu yana medyası siyaseti hdp'yi eleştirip saldırıyor, ama birinin aklına ahlakına da hdp'ye bu eleştirilere cevap hakkı vermek gelmiyor. Nerede basın ahlakı, nerede akademik ahlak, nerede siyasi ahlak?

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 07.12.2019 10:08

    . Yani yazar örtük olarak partinin kapatilmasi talebinde bulunuyor ki, bu gerçeklestiriliyor esasen! Neyseki daha akli basinda analizler yapan Ali Bayramiglu var bu gazetede.

    Yanıtla (0) (0)
  • Adalet / 07.12.2019 09:58

    Sayın yazar;peki Ak parti tabanının Perinçek işbirliğinden gerçekten haberi var mı? Oy katkısı nasıl oluyor, toplam da 100 bin oyu olan bir partinin...pek anlamadım...bekliyorum cevabınızı

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar okuru / 07.12.2019 09:36

    Riyakarlık,devlet/reis tapıcılığı sizlerde vahim bir hale gelmiş , katı ırkçılık üzerine kurulmuş Osmanlı bakiyesi bu toprakların esas kimliğine kavuşması minvalinde cesur ve hakperest adımlar yerine, utanmadan arlanmadan bu tür tepeden bakış açısı!!! Hala Kürt halkının uğradığı ihanetlere ve ve gasp edilmiş asgari insani haklarının ivedilikle verilip bir bir toplumsal uzlaşmaya gidilmesinin elzem ve aciliyetini kavramaktan aciz bir karar yazarı daha.yarından itibaren sadece Kürtçe öğreneceksin.varlığını Kürt varlığına armağan edeceksin desem.Gülersin değil mi.sizde gülüyoruz ağlanacak hale

    Yanıtla (0) (0)
  • Menderes YILDIRIM / 07.12.2019 09:18

    İbrahim Bey; "Türk siyasetinde ittifaklar adı altında bloklaşmayı zorunlu kılan yeni sistem var bir yanda. Öbür yanda da bu yeni mimariyle bağlantılı veya bağlantısız olarak gelişen yeni arayışlar." demişsiniz. YENİ ARAYIŞLAR sözünüz için diyorum ki; T. C. yakında 100. yılını kutlayacak hala YENİ ARAYIŞ diyorsak SORGULAMAK gerek. Ülkemiz de 1946 dan bugüne kadar SEÇİM KANUNUDA YAPILAN DEĞİŞİKLİKLERİ SAYSAK ortalama her 2 - 3 yılda bir seçim kanunu yapmışız. Bunun anlamı DEVLET + MİLLET için değil, KOLTUK Uğruna yapılanlar demek daha doğrudur. Saygılarımla

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 07.12.2019 08:48

    O haberi defalarca yaptılar. Abartma

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 07.12.2019 08:47

    Hani koalisyon olmayacaktı.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 07.12.2019 08:35

    Bu gazeteyi artık içimden gelerek okuyamıyorum. Çünkü Erdoğan öksürse haber yaparken, Selahattin Demirtaş hastaneye kaldırıldı, ailesi kaza geçirdi bir tek satır haber yapmadı bu gazete.

    Yanıtla (0) (0)
  • Artık okumuyor. / 07.12.2019 08:09

    Doğru, HDP, Fransa partisi ve orada siyaset yapıyor. 6 bin oy alan bölücü perinçek siyasetçi; ama 6 milyon oy alan meclisin üçüncü büyük partisi HDP sorunun sebebi. Kürt sorunu 100 yıllık sorun ve 100 yıldır iki yüzlü yaklaşımla Kürtlerin bazı temel hakları engelleniyor, bunun nedeni de zaten yüz yıldır ülkeyi yöneten HDP :))

    Yanıtla (0) (0)
  • Yerli ve milli vatandaş / 07.12.2019 07:14

    Anlamıyorum neden anlamdağınızı!1 kezde mevcut siyasi partilerin proje partiler olduğu VARSAYIMI üzerinden analiz yapın!O zaman zorunda kaldıkları rolü oynadıklarını anlarsınız! CHP,MHP adayı Ekmeleddin,Suriye de RTE'nin çözüm önünde engel politikası, MHP baraj altında kalacağı 2002 Kasım, 7 Haziran erken seçim istemesi, Tek adam rejimine destek, HDP nin 7 Haziran desteğini heba etmesi, Babacan,Davutoğlu işi dahi RTE'i pres markaj aracıdır.Çünkü dış odaklar için şu an en elverişli kişi RTE dır.

    Yanıtla (0) (0)
  • mutlu yücel / 07.12.2019 03:45

    4) bir bedel ödenecekse, siyaseten biz ödeyeceğiz' diyerek hendeklerin kaldırılmasını istedik."diyor ve olaylar sırasında fetö'cü asker ve polislerin insanlık suçu işlediğini ifade ederek, oradaki operasyonları yöneten üst rütbeli komutanların tamamı ya açığa alındı ya da tutuklandı.diyor. “acaba bunu diyen hdp, seçimde oy istenen apo dan daha mı tehlikeli ki koalisyon için aman haaa!deniyor.biliniz ki apo dan güç almak isteyen akp, hdp de yeşil ışık görürse onu ittifakın asli unsuru yapar,hiç şüpheniz olmasın.

    Yanıtla (0) (0)
  • mutlu yücel / 07.12.2019 03:45

    3)seçimi,halkın iradesini tanımadılar,bize yapılan bu darbeye karşı olacağız' diyerek, sadece siyasallaşmış insanların değil, sıradan halkın da desteklediği olaylar olduğunu gördük. bu hendek barikat olan ilçelerin tamamında, eylül ayı ortasından itibaren her gün 2 ya da 3 ilçede miting yapma kararıydı. cizre, nusaybin, diyadin, başkale, yüksekova, varto ve silvan ilçelerinin tamamını gezerek miting yaptık. gittiğimiz ilçelerde, 'siz bize oy verdiğiniz. hendek barikat ve çatışma yoluyda hiçbir gencimiz olmayacak.

    Yanıtla (0) (0)
  • mutlu yücel / 07.12.2019 03:45

    2)yerel yönetimlerin güçlendirilmesi, hem demokratik hem de şiddetin altarnatifi olacağını düşünüyoruz. hendek ve barikat olayları 2014 yılının sonlarına doğru cizre'de, diyarbakır-bingöl karayolunda ortaya çıktı. bu hendekleri kazanlar, 'hiçbir neden yokken polis evimizi basıyor, bizi gözaltına alıyor' diyorlardı.ilk olay milletvekillerimiz ve partililerimizin gayreti ile hiçbir operasyona gerek kalmadan, ikna yoluyla,çözüldü.2015 te ise,insanların büyük bir kısmı, 'çözüm süreci bitirildi,

    Yanıtla (0) (0)
  • mutlu yücel / 07.12.2019 03:44

    1)yazarımız”hdp resmi ortak haline getirilerek “sisteme kazandırılması” şeklinde ayakları yere basmaktan uzak öneriler ortaya atılıyor.bu kürt sorunun çözümü yolunda en önemli engellerden biri olan mevcut hdp siyasetini meşrulaştırmak demektir ki bahse konu parti, devrimci halk savaşı başlatma hedefiyle hendek terörüne desteklediği için bu olasılığı bitirmiştir” demektedir.o günlerden hafızada kalan bilgilerin kırık dökük olacağı savıyla konu ile ilgili demirtaş ın savunmasına göz attım,özetle şöyle diyor.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 07.12.2019 03:10

    Yazinin konusu HDP ama Demirtas hakkinda tek bir cumle yok. ismi bile gecmemis. Hayret

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 07.12.2019 01:29

    Söyleyeyim ne olacağını, arka kapılar ardında pazarlık yapılacak bir parti olacak. PKK ile olan münasebetinden dolayı, yasal olarak meşru olsa da hiçbir zaman toplumsal arenada meşru olamayacaklar. Kullanışlı bir öğe olarak duruma göre bazı tavizler verilerek idare edilecekler, oy verenlerin hatırı için o da.. PKK ile bağlantılı olmasaydı her partinin peşinden koştuğu, ittifak yapmak isteyecekleri bir parti olurlardı. Tabii o da başka bir yüzyılın dünyasında belki...Çünkü çözüm süreci gibi bir süreç ancak yüzyılda olabilecek bir şeydi...

    Yanıtla (0) (0)
  • ama mama hep aynı hikaye / 07.12.2019 00:57

    1. kürt sorunu bu ülkede yıllardır var ırak iran suriyedede hep vardı ,bir defa kürtlerin toprakları 4 ülke tarafından resmi hırsızlıkla çalındı. türkiye atatürkün lozantta kürtler size hak tanırız ayrılmayın demesi kürtlerinde kabul etmesinden sonra tc ye döner dönmez vekilleri beraberindeki vekillerle dar ağacın astı. Bakın bu ülke kürtlere çok acımasız davrandı hdp fabrika dönüşüne döndü demen beni şok etti suriyede öso afrinde kobanide işit katl etti siz susun oturun diyorsunuz. Doğudaki hendeklerin OLAMAMSI kürtlerin dağa çıkmaması için bu ülke ne yaptı mecliste bile rahat yok

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 07.12.2019 00:33

    Kesinlikle katılıyorum. "bu sorunun çözümü yolunda en önemli engellerden biri olan mevcut HDP siyaseti"dir. Türkiye'yi orta ve uzun vadede de bir bütün halinde tutacak herhangi bir çözüme kesinlikle karşılar. Bu nedenle İsrail ile taşeronu Amerika'nın hizmetindeler ve güçlü desteğini alıyorlar.

    Yanıtla (0) (0)