‘Harp hiledir’ siyaseti

İktidar partisi seçim kampanyasını rakiplerinin PKK ve FETÖ’den talimat aldığı, LGBT’ci olduğu gibi tuhaf iddialar üzerinden yürütüyor. Kendi dönemlerinde memleketin başına gelen tahribat gündeme gelmesin diye akla hayale gelmeyecek konular ortaya atıp bunları tartıştırmaya çalışıyorlar.

Esas olarak mevcut siyasi iktidarın kaderini oylayacağımız önümüzdeki seçimi sanki “PKK’ya evet mi hayır mı” sorusunun cevaplanacağı bir referandum gibi göstermek istiyorlar. Bu akıllıca kurgulanmış siyasi stratejiyi ellerindeki bütün iletişim kanallarını senkronize şekilde seferber ederek uyguluyorlar.

Bunun yanısıra, neye dayandığı belli olmayan her türlü suçlama havada uçuşuyor: Bunlar başörtüsünü yasaklayacak, bunlar Diyanet’i kapatacak, bunlar Ayasofya’yı kilise yapacak…

Açıkçası, belden aşağı yöntemler kullanılarak bir siyasi mücadele yürütülüyor. Ancak bu siyasi mücadelenin güya Türkiye’nin bekası ve dünyaya İslam’ın hâkim kılınması gibi yüce hedefler doğrultusunda yürütülen mukaddes bir dava olduğuna inanmamız isteniyor.

“Yalanla, dolanla, iftirayla mı hizmet ediyorsunuz davanıza” denildiğinde yaptıklarını savunmak için “Harp hiledir” hadisini ileri sürüyorlar.

Buna karşı “Siz kendi vatandaşlarınızla savaş halinde misiniz? Seçim demek milletin ülkeyi hangi kadroların yöneteceğine karar vermesi demek değil mi?” gibi sorular sormak beyhude. Yürüyebilecekleri başka yol kalmadı çünkü.

Bu arada, dini ve milli hassasiyetlerini istismar ederek harekete geçirdikleri belirli bir kitleyi yaptıklarının meşruiyetine ikna etmiş durumdalar. Daha da kötüsü, belirli bir kitleyi ulvi bir amacı gerçekleştirmek için her yolun mübah olduğuna inandırmış durumdalar. Evet, tanıdık bir mantık. Vaktiyle FETÖ üyeleri de bu mantıkla kumpaslarını meşru görüyor ve göstermeye çalışıyorlardı.

Şimdi de birileri, rakiplerinin söylemediği sözleri söylenmiş gibi göstererek propaganda yapıyorlar.

Yetmiyor, rakip partinin logosuyla sahte afişler, taklit broşürler hazırlayıp dağıtmakta beis görmüyorlar.

Hatta miting meydanlarında sahte reklam filmleri gösteriyorlar. Erzurum’da CHP’liler birbirlerini taşladı diye resmî açıklamalar yapılıyor.

Ve maalesef “Harp hiledir” gerekçesiyle yapılıyor bütün bunlar...

Aslında savaş taktiği anlamına gelen “hile” (hud’a) kavramının yer aldığı hadis rivayetinin sıhhatiyle ilgili tartışma bir yana, Peygamberimizin bizzat katıldığı savaşlarda dahi “hile” denebilecek bir davranışı olmadığını İslam tarihi kaynakları bildiriyor. Bedir’de de Uhud’da da sahabelerin mertçe dövüştükleri anlatılır bu kaynaklarda.

Savaşları bırakın, Hz. Peygamber getirdiği mesajdan dolayı kendisini yok etmeye çalışan Mekke müşriklerine karşı mücadelesinde hangi hileyi yapmış acaba?

Söz gelimi “Ebu Süfyan dış güçlerin adamı” diye bir iddia mı ortaya atmış?

Söz gelimi “Ebu Cehil LGBT’ci” diyerek en büyük hasmını karalamaya mı çalışmış?

Söz gelimi “Ebu Leheb terörist” suçlamasıyla taraftarlarını konsolide etmeye mi uğraşmış?

Haşa, elbette yapmamış. Ama siz bütün bunları, üstelik Ebu Cehillere, Ebu Leheblere karşı da değil, hiçbiri sizden daha az Müslüman olmayan kişilere karşı yapıyorsunuz. Sonra da “Kâfirler istemese de Allah nurunu tamamlayacaktır” ayetini okuyup parti olarak bu uğurda mücadele ettiğinizi söylüyorsunuz.

Bu işte bir terslik var. Siz ya okuduğunuzu anlamıyorsunuz ya da ne yaptığınızı bilmiyorsunuz.

Rakiplerinizi karalamak için ortaya attığınız suçlamaların vebali bir yana, şunun şurasında ülkenin cumhurbaşkanını ve meclisteki milletvekillerini belirlemek için yapılacak bir seçimi “Hak ile batılın savaşı” diye göstermeye çalışmak düpedüz dinin istismarı demek. Yani kendi süfli çıkar kavgana Allah’ın dinini alet etmen demek.

Mümin ve mütedeyyin bir insanın bunu bilerek yapması asla düşünülemez herhalde. Çünkü dine bundan daha büyük bir kötülük ve saygısızlık yapılamaz.

Öyleyse her bakımdan yanlış ve her bakımdan tehlike arz eden bu siyaset dilini bir an önce terk etmek gerekir.

Ayetleri, hadisleri günlük siyasi ihtiyaçların karşılanması için kullanılan sarf malzemelerine indirgememek de gerekir bu arada.

Eğer 14 Mayıs’ta savaşa değil seçime gidiyorsak, yani o gün ülkemizi hangi kadroların daha iyi yöneteceğine karar vereceksek -bunu söylemek günahkâr bir kardeşinize düşmeyebilir belki ama- iman sahiplerinin Kitap’taki başka bir ayeti hatırlamaları daha doğru görünüyor:

“Allah size emanetleri mutlaka ehline vermenizi ve insanlar arasında hükmettiğiniz zaman adaletle hükmetmenizi emrediyor. Doğrusu Allah, bununla size ne güzel öğüt veriyor! Şüphesiz ki Allah hakkıyla işitendir, hakkıyla görendir” (Nisâ, 58).

YORUMLAR (181)
YORUM YAZ
İÇERİK VE ONAY KURALLARI: KARAR Gazetesi yorum sütunları ifade hürriyetinin kullanımı için vardır. Sayfalarımız, temel insan haklarına, hukuka, inanca ve farklı fikirlere saygı temelinde ve demokratik değerler çerçevesinde yazılan yorumlara açıktır. Yorumların içerik ve imla kalitesi gazete kadar okurların da sorumluluğundadır. Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır. Özensizce belirlenmiş kullanıcı adlarıyla gönderilen veya haber ve yazının bağlamının dışında yazılan yorumlar da içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır.
181 Yorum
  • İlhami büyükbaş / 14 Mayıs 2023 06:52

    Çok sıradan basit bir yorum olmuş. Mesela harb hiledir diye bir dayanak ve argüman akp yoneticilerinden hiç sadir olmadı. Ayrıca millet ittifakı bileşenleri ne yapacaklarını deklare ettiler. Gizlenen başka şeyler de var HDP ittifakı gibi bilemeyiz. Buna rağmen o tarafı korumaya yönelik yorum olmuş

    Yanıtla (0) (3)
  • Peksever / 13 Mayıs 2023 10:10

    Dar’ül Harp kavramı İslami cihadın en önemli parçasıdır. İslam bir İbrani siyasi görüşü olarak, yerel bir ahlak çerçevesi çizer ve kendi bünyesindekilere hassas davranır. Onun dışındakiler düşük / değersiz / hayvandan aşağı / akılsız / kör ve sağır / kalpleri mühürlü (Bkz. Kuran) olarak sınıflandırır. Bu minvalde hareket eden bir müslüman ötekini her türlü hile ile alt etmeyi kendine hak görür.

    Yanıtla (1) (0)
  • Mehmet / 11 Mayıs 2023 22:30

    Ben yetmiş beş yaşındayım. Çocukluğumda bir bunalım hastalığı geçirmiştim. Akp liler gitmişler o hastalığımı bulup getirmişler. Yıllarca bana deli diye eziyet ettiler. Şimdi soruyorum size bu Müslümanlığa sığar mı.

    Yanıtla (2) (1)
  • Muteriz / 11 Mayıs 2023 22:29

    Gayrı meşru tarik aksi maksud'a gider.

    Yanıtla (0) (0)
  • Zahit / 11 Mayıs 2023 18:08

    O değilde, ben CHP 'nin kaybettiği ANKET, AKP'nin kaybettiği SEÇİM görmedim.

    Yanıtla (6) (10)
  • Birisi / 11 Mayıs 2023 22:15

    Pazar gecesi şahit olacağız.

    Yanıtla (1) (1)
  • İbrahim Hanif / 11 Mayıs 2023 21:23

    Muaviye'in zihin kodlarından derlenerek bir din haline getirilen uydurulmuş dine pek yakışan bu uydurma fabrikiasyon "hadis", müslümanların hayatini cehenneme çevirdi. Bu nifak ve sahtekarlık alameti sözü Kur'an ve Rasulullahin pak hayatıyla karsilastirdığımızda bu zaten sahteligi belli olmaktadır. Zira, bu söz bir Peygamberin değil, Muaviye ve Yezid gibi karakterlerin ağzına daha çok yakismaktadir. "Size bir fasık bir (havadis) getirdiğinde onu arastirmadan inanmayin"

    Yanıtla (7) (0)
  • Baki / 11 Mayıs 2023 02:01

    "Zalim kişileri adil diye methedenin, din düşmanının ölüsüne ve dirisine dua edenin imanı gider". diyor . Abdülhakim Arvasi. Peki din düşmanına dua değilde yardım edenin hali nice olur. Dinden ayetten girince mevzuya...

    Yanıtla (6) (23)
  • okur / 11 Mayıs 2023 09:27

    İmanın kimde kalacağına Arvasi, kimin zalim ve din düşman olduğuna da siz karar verin. Ahirete bırakmayalım.

    Yanıtla (14) (0)
  • Karar Okuru / 11 Mayıs 2023 11:23

    Eski CHP zihniyeti iktidarda olsaydı bile dine AKP kadar zarar veremezdi. Türkiye tarihinde insanlar hiç bu kadar dinden uzaklaşmamışlardı. Kendinizi kandırıyorsunuz sadece. Din düşmanları iktidardayken insanlar dinlerine sarılırlar ama din istismarcıları iktidardayken insanlar dinlerinden uzaklaşırlar.

    Yanıtla (19) (1)
  • HÇeşitcioğlu / 11 Mayıs 2023 12:17

    Merhum; Arvasi; 1924 ten 1943 e kadar ; çok etkili yetkili ve mecliste kardeşi dahil 3/ 4 yakın akrabası olduğu hlialde; duymadım görmedim bilmiyoruma oynayanın önde gideni..

    Yanıtla (8) (2)
  • Baki / 11 Mayıs 2023 20:53

    Sayın HÇeşitcioğlu, Necip Fazıl Kısakürek'in "Allah Dostunda Dinlediklerim"Kitabını okumanı tavsiye ederim.

    Yanıtla (0) (5)
  • Ali / 11 Mayıs 2023 22:26

    O kütap ezberimde; külliyatını okudum ve yüzyüze dinledim ve gördüm.Sen Arvasi' yi bir de gogıldan oku. N.Fazıl' ın aklı 21 yılımızı yedi. N.Fazıl korku ve istikbal endişesinden hiçbir mazereti olmadan; Arvasi' nin cenazesine katılmadı kendi söylüyor. R.Nur' u sahteleştirmenin Arka Planı ve 1.TBMM' ye Çağrı yazılarını oku. Hüseyin Çeşitcioğlu/ Risale Haber

    Yanıtla (2) (0)
  • Birisi / 11 Mayıs 2023 18:05

    Arvasi, bu sözü, hangi tarihte söylemiş ve hangi kaynakta geçiyor ? Zira, bu sözü onun adına, sizde uydurmuş olabilirsiniz.

    Yanıtla (5) (0)
  • Kazım Çetin / 11 Mayıs 2023 20:57

    Din düşmanlarına Allah hidayet versin inşallah diye dua etmek varken gerisi boş laf. İnşallah onların sayılarının bir kişi bile azalması için dua ediyorum vesselam.

    Yanıtla (2) (1)
  • Okur / 11 Mayıs 2023 12:27

    Gakkoş’a: Ben soru sordum sadece. Yalnız siz incitici cevap vermeye kalkışmışsınız. Bu noktada (edep dairesinde kalarak) sizin kendinizle baş başa kalarak (bak “yürü be”demiyorum) öfkenizi bir kez daha kontrol etmeniz gerektiğini düşünüyorum. Yok böyle iyiyim diyorsanız, onu da siz bilirsiniz. Hiç gerek yok bu bildirime ama teyiden söyleyelim ki özgürsünüz; dilediğiniz ve seçtiğiniz yabancı basınla haşır neşir olabilir ve onlardan ilham alabilirsiniz.. Allah cümlemizi ıslah eylesin inşallah.

    Yanıtla (5) (7)
  • Gakkos / 11 Mayıs 2023 16:02

    Canım kardeşim, ben 3 dilde okuyup yazabilen bir insanım, yani demek istediğim gündemi gerek yurt içi , gerekse yurt içi medyadan okuyup takip edebilen biriyim, CHP seçmeni filanda değilim, ama buraya gelip kulaktan dolma yalan bilgilerle adaletsizce çamur atanlara sabrım kalmadi, biraz okuyun, biraz kendi akıl suzgecinizden geçirin ondan sonrada yazın, yani gerçekten bıktık çifte standartdan, size kalırsa RTE hiç yanlış yapmaz.

    Yanıtla (16) (2)
  • Okur / 11 Mayıs 2023 19:54

    Gakkoş kardeşim, bilginize muttali olduk; üç lisan gayet iyi bir performans, tebrik ediyorum. Bu arada Maşallah diyelim ve dua edelim ki Allah zihninizin bereketini arttırsın inşallah. Bütün bu birikimle bir şekilde hakikate de (her aşamada deforme edilerek sunulan GERÇEKten bahsetmiyorum) ulaşırsınız diye temenni ediyorum. “Biraz Okuyun ve Akıl süzgecinden geçirin” emir cümlenizi de kardeşâne bir temenni olarak kabul ediyorum. Yalnız muhatabınızı bilmeden kariyer teşhiri hoş olmamış be…

    Yanıtla (4) (1)
  • Unstoppable / 11 Mayıs 2023 10:05

    Vatandaşların önemli bir kesimi Ayasofya'nın ibadete açılmasını istiyorsa ya da gece sabahlara kadar gece mekanlarında içki içmek, yüksek sesle müzik dinlemek istiyorsa milli irade tecelli etmiştir. Gelişmiş ülkelerde siyasetçilerin bunu sorgulama ya da uygulamama gibi bir lüksü olamaz. Uygulamayan siyasetçi, parti içi demokrasinin çarkları arasında ezilir, yok olur gider. Bizdeki siyasetçiler seçildikleri takdirde vatandaşın özeline girme hakkını da elde ediyor. Parti içi demokrasi hak getire.

    Yanıtla (17) (0)
  • Candaroglu / 11 Mayıs 2023 11:36

    Degerli arkadasim, "milli irade" kavramini yanlis yorumlamayalim. Insanin kendi nefsi arzu ve istekleri istikametinde talep ettigi veya yapmak istedigi her sey "özgürlük" degildir, hele hele milli irade hic degildir.

    Yanıtla (3) (7)
  • Unstoppable / 11 Mayıs 2023 14:56

    Liderlerin iradesi senin için en büyük irade. Anlaşıldı. Sen hangi liderin iradesini temsil ediyorsun. Söyle de bilelim

    Yanıtla (5) (1)
  • Candaroglu / 11 Mayıs 2023 18:51

    Aklin, fikrin birilerinin sultasi altinda olmasina karsiyim. Yazdigim husus sadece milli irade ile alakali kisimla ilgili.

    Yanıtla (1) (1)
  • Cengiz / 11 Mayıs 2023 17:36

    Bütün İslami cemaatler mücadele için, hedefe ulaşmak için hertürlü yöntemi kullanmayı caiz görür. Ahlak, etik, kural vs. onları bağlamaz. Yüce bir amaç için mücadele eden seçilmiş insanlar oldukları için ahlak, etik gibi küçük(!) meselelere kafayı takmazlar

    Yanıtla (9) (3)
  • Mürsel / 11 Mayıs 2023 18:21

    Cengiz tüm İslami cematleri tanıyor musun? Ben de seni tanıyorum: Suç ve günahın şahsiliği ilkesini hiçe sayan; hükmen de olsa böyyük bir zalim ve kinci birisin. Aynadaki fotoğrafa bak!

    Yanıtla (3) (7)
  • Zenci Musa / 11 Mayıs 2023 18:47

    Saçmalama...***..17;36..sen yanmaz kefenci ve diger maklube tayfasini vb duymussun..

    Yanıtla (0) (2)
  • Doğrucu / 11 Mayıs 2023 17:45

    Savaşta düşmana karşı hile meşrudur. Bir ülkede adaletli bir seçim yapılmak isteniyorsa; yalan, dolan, iftira, karalama gibi etik ve ahlak dışı yollara başvurmamak gerekir. Biz savaşa değil, seçime gidiyoruz. Eğer seçime savaş gibi bakarsak; yarın nasıl huzur içerisinde bir arada yaşayacağız. Yazıktır, günahtır. Bari din adına bu numaraları yapmayın. Zaten yeteri kadar dine zarar verildi.

    Yanıtla (3) (0)
  • E. K / 11 Mayıs 2023 17:27

    Harpte hile yapilir mi? Evet yapilir. Daha az can kaybi ve kazanmak icin yapilir. Tarih boyunca bir cok basarili komutan bunu defalarca yapmistir. Ama, biz harpte degiliz. Secime gidiyoruz. Sahtakarliga, belden asagi vurmaya, yalan, iftirayada hile deyip gecemeyiz. Akp nin kurmaylari, basta Sn Erdogan, kullandiklari dil ve uslup tasvip edilir durumda degil. 45 yildir gordugum secim dilinin en dibe vurmus hali. Seviye hic bu kadar alcalmamisti.

    Yanıtla (9) (0)
  • karar okuru / 11 Mayıs 2023 17:15

    Bay Kemal bu seçimi alacak. ilk yapılacak işlerden birisi Hdp'nin terörle arasına mesafe koyması, halkın endişelerini gidermesi için cesaretlendirmek. bu yapılır ise meclis çoğunluğu da millet ittifakına geçer. hiç bir sorun kalmaz. iyi bir gelecek bizi bekliyor.

    Yanıtla (4) (2)
  • Mehmet HATİPOĞLU / 11 Mayıs 2023 16:51

    Peki bu saydıklarınızın bir kısmı bunların küfesin de mevcut değil mi? .. bir kısmını da yapacaklarını zaten kendileri söylüyor.

    Yanıtla (1) (4)
  • Mürsel / 11 Mayıs 2023 16:41

    CHP’yi bu noktaya getiren Bediüzzaman’ın diğer kucaklayıcı yaklaşımı: “Hem eski partinin bana karşı zulümlerini helâl ettiğim, hem Kur’ân’ın bir kanun-u esasiyesi olan “Hiçbir günahkâr başkasının günahını yüklenmez.” (En’âm Sûresi, 164) yani, “Birisinin hatâsı ile başkası, partisi, akrabası mes’ul olamaz’ diye, hem Anadolu, hem vilâyet-i şarkiyede Risale-i Nur’la neşredildiği sebebiyle, âsayişe tam kuvvetli bir tarzda hizmet edilmiş. Onların Tövbesini Niye Kabul Etmiyorsunuz? Ali Ferşadoğlu

    Yanıtla (3) (2)
  • Murat / 11 Mayıs 2023 00:51

    YA HAYIR SÖYLE, YA SUS! Bedîüzzaman Hazretleri bu zamanda sû-i istimallerin çok olması nedeniyle, maslahat için yalana [ hile] aslâ fetvâ vermemekte; bunu, “Sû-i istimâle müsait bir bataklık” olarak nitelemektedir. Saîd Nursî’ye göre; ya doğru söylenmeli, ya da sükût edilmelidir. Her söylenilen doğru olmalı; fakat her doğruyu söylemek doğru değildir! Yalan söze fetva yoktur.Hutbe- i Şamiye.

    Yanıtla (14) (6)
  • Ahmet kaptan / 11 Mayıs 2023 07:35

    Fettullah da Nursi’nin en önemli temsilcisi- devamcısıydı da ne oldu. Bırakın bunları. Kuranınızı okuyun, aklınızı ve vicdanınızı kullanın yeter. Ancak siz okuduğunuzu aklınız ve vicdanınızla değerlendirebilirsiniz ve doğru ilişki kurabilirsiniz.

    Yanıtla (17) (5)
  • Ali / 11 Mayıs 2023 12:24

    A.Kaptan! Fetullah ne talebe ne temsilciydi.Bediüzzaman' ın talebe ve temsilcileri eserlerinde yazılı. Bu kadar müfteri ve kindarlık akla ziyan. Risale- i Nur' ları Türkiye' de 20 yayınc basar, dünyada 50 dilde insan okur. Okumadan uyanıklık ve kurnazlık eden senin gibi azlar da var..

    Yanıtla (3) (15)
  • Zenci Musa / 11 Mayıs 2023 17:46

    12:24..Birakin bu ayaklari ve biraz Dürüst olalim..**Fetoslar Risale Nurlarin Agababasi idi.(zaman'la fetosu on plana aldılar) .Cookk dinledik onlardan zamaninda ve HİÇBİR ZAMAN'da inanmadik samimiyetlerine..Ayrica maklube tenceresinde kaşık iştahımiz yoktu...Kasik istahlilar simdi ise viyakliyor orda,burda..Muhalefetten Himmet pesindeler...coook zorrr..

    Yanıtla (1) (5)
  • Mürsel / 11 Mayıs 2023 18:23

    Zenci Musa; genelkabullerle iftira atma! Maklubeyi dediğine göre yediğin belli.

    Yanıtla (3) (1)
  • Zenci Musa / 11 Mayıs 2023 18:57

    Minnacik bir gugul taramasi ile hersey ortada..viz Hz.Said'i Nursi'yi ayri tutariz..fakat Gunes balcikla sivanmaz ve 7 KÖY bilir fetoslarin argumanlarini ayrica Hic isimiz olmaz,olmadi da pilav tencerisyle onlarin..Mahal onun icin ZENCI derler bize...Sadece geciyor iken baktık (Devri saltanatlarinda) ne yapiyorlar,,ne diyorlar diye..ve baskalarina da öyle..Biz KULA minnet etmedik Ömrümüz boyunca..Onun icin Ozgur ve Hur iradeli bir Kul'uz..Herkes sevdiğiyle yar olsun. Niyazımiz budur her daim..

    Yanıtla (2) (1)
  • Ali / 11 Mayıs 2023 20:43

    Zenci m: bu yaşta başına gugul aklı geçirnene gerek yok. Risaleler 1909 dan beri basılıyor ve 112 senedir aydınlatıyor. Kitap varken gugula güvenmen; algı ve aklını resmediyor gibi. Senigidi maklube düşmanı(!).

    Yanıtla (4) (3)
  • Zenci Musa / 11 Mayıs 2023 22:48

    20:23 Laf cambazligina gerek yok..(İYİ TANIRIZ)..Fetoslarin motivasyon kaynagi Risaleler dedik..(yoksa bizde biliyoruz yazim,basim tarihini) Bu kaynakta internet (bilmeyenler icin) ortaminda var.. Duyduk biz fetoslar "Işık evinde" Risale okuyan abileri ve Zombi yapilanlari....Biz el sürmedik SOFRALARINA ve bizim irfanimiza net idi SAHTEKAR piramit yapilanmasi..Bunu burada bilinsin diye ifade ettik..Yenilerine karsi UYANIK olsun Turk milleti..nerde guruplasma,kamplasma varsa TEHLIKELIDIR çünkü..

    Yanıtla (1) (1)
  • Kâr arlı / 11 Mayıs 2023 08:01

    Oysa Allah dosdoğru olmamızı emrediyor... Bazen en büyük yalanlar susarak söylenir... Haksızlık Sana karşısında susan diksiz şeytandır... Biri sana iftira atsa bende bilsem ve korku, menfaat veya başka nedenlerle sussam sesimi çıkarmasam anlardın ne demek istediğimi...

    Yanıtla (12) (0)
  • Karar okuru / 11 Mayıs 2023 15:07

    Millet ne zaman bu cemaat, tarikat işinden vazgeçebilirse o zaman ayağı yere basar.

    Yanıtla (13) (2)
  • Great Türkiye / 11 Mayıs 2023 15:55

    Bediüzzaman ikinci döneminde hiç bir zaman siyasete bulaşmamış olup chp ziyniyetini asla tasvip de etmemiştir. Bediüzzamana ve talebelerine bütün eziyetler chp şurekası tarafından icra edilmiştir. Kafatasçı chp ve temsilcileri daha bir kaç yıl öncesine kadar aynı şekilde devam etmiştir. Birden demokrasi havarisi olmuşlar ve şimdi adam beğenmiyorlar. Teşekkürler Reis bu kafatasçıları demokrat yaptığın için.

    Yanıtla (1) (9)
  • Mürsel / 11 Mayıs 2023 16:38

    1945; Nursi: Eski Dahiliye Vekili, Şimdi Parti Kâtib-i Umûmîsi Hilmi Bey! Evvela: Yirmi sene zarfında bir tek istida Dahiliye Vekili iken sana yazdım. Fakat yirmi senelik kaidemi bozmadım, vermedim...Hem eski Dahiliye Vekili, hem şimdi kâtib-i umûmî sıfatlarıyla seninle konuşacağım. Yirmi sene hükûmetle konuşmayan, tek bir defa yine hükûmet hesabına hükûmetin büyük bir rüknü ile konuşan adam, on saat kadar söylese azdır. Onun için siz benimle konuşmayı bir-iki saat müsaade ediniz. E.Lahikası

    Yanıtla (1) (2)
  • Safa Yılmaz / 11 Mayıs 2023 15:44

    yolsuzluk yapan adam müslüman olmaz, müslüman adam yosluzluk yapmaz ikisi bir arada olmaz, din ticareti başka bir konu

    Yanıtla (10) (1)
  • Tuna / 11 Mayıs 2023 16:19

    Aç Halife Osman dönemine bak.Şimdiki Akp döneminin aynısını görürsün.Peygamberle kader birliği yapmış ,Kuran'ı toplatmış 2.Halife Osman Müslüman değil miydi?İslam her devirde böyle kullanılmıştır.

    Yanıtla (5) (4)
  • Ahmet Zengin / 11 Mayıs 2023 09:59

    100 yıl önce 1923 de saltanatı kaldırarak cumhuriyeti kuran ve tek adam rejiminden kurtulan bu milletin 100 yıl sonra 2023 de yine tek adm rejimini yıkarak geleceğine ve iradesine sahip çıkacağına inanıyorum. Bu basiret ve feraseti ihsan etmesi için dua ediyorum.

    Yanıtla (24) (1)
  • Karar Okuru / 11 Mayıs 2023 11:27

    1938'e kadar çok adam rejimi mi vardı? O bölümü nedense hep atlıyorsunuz. Siz o dönemde yapılanları nasıl meşrulaştırıyorsanız bugün AKP'yi destekleyenler de AKP'nin yaptıklarını aynı gerekçelerle meşrulaştırıyorlar.

    Yanıtla (5) (20)
  • Ahmet Zengin / 11 Mayıs 2023 15:24

    1923 Cumhuriyetin, ortak aklın, demokrasinin tek adam keyfiliğine son verilmesinin sembolüdür. 1938 yılına kadar tek adam rejiminin fiilen devam etmesi ve yanlışlar yapılması tek adam rejiminin kötülüğünü gösterir. "Onların yaptığı kötülük bizim içinde haktır." demek yanlıştır. Dünya uygulamalarına baktığımızda "doğru sistemin düzgün işletilmesi" ile bireysel ve toplumsal kalkınmanın mümkün olduğunu insanların güzelde ve doğruda birleşmesi gerektiğini savunuyoruz. Kötülük sarmalının değil.

    Yanıtla (6) (2)
  • muzaffer / 11 Mayıs 2023 16:12

    1946 yılına kadar olan 23 yıl tek partili demokrasiden, çok partili demokrasiye, geçiş sürecidir. 2002 den bu güne kadar ki süreç, çok partiden, tek partiye, geçiş sürecidir. İkisinin arasındaki fark budur.

    Yanıtla (8) (4)
  • Mustafa / 11 Mayıs 2023 16:09

    32 yıl en yüksekten SGK ya pirim ödedim asgari ücretin 3 katı maaşım neredeyse asgari ücret düzeyine geldi.odedigim pirimlerin ve çalıştığım uzun sürenin pismanligini yaşıyorum.

    Yanıtla (7) (0)
  • Gakkos / 11 Mayıs 2023 16:04

    Bir diğer konuda eğer Kılıçdaroglu seçilirse, yanlış yaptığında onuda hiç çekinmeden elestirecegimi bilmeni isterim. Kal saglicakla

    Yanıtla (5) (0)
  • Uzaylı / 11 Mayıs 2023 16:04

    Sıffin'de mızrakların ucuna takılan mushaflar beyinsiz haricilerin sayesinde iş gördüğünden, Hasan bin Ali ile yapılan anlaşmaya uyulmamasının herhangi bir tepkiye neden olmamasından, Hüseyin bin Ali'nin ailesiyle katledilmesi vicdanlarda hiçbir tesir etmediğinden bu yana (bu liste uzar gider) kendini müslüman olarak tanımlayan ve ahlakı apış arasına sıkıştıran (Kur'an-ı Kerim'in kullandığı manada) insanlar için amaca giden her yol mubah, harp de hiledir.

    Yanıtla (4) (2)
  • Qwert / 11 Mayıs 2023 14:58

    İslam dini zaten madik ve katekulli üzerine inşa edilmiş. Sürünmeye devam.

    Yanıtla (6) (7)
  • MusOn / 11 Mayıs 2023 14:57

    "HDP neden....." başlıklı 09.05.23 tarihli yazınızın altına ,Levent, Kanyon karşısındaki camide günde 24 saat çalışıp seçim öncesi açmaya çalışıyorlar diye yazmıştım. Bir saat önce geçtim, yarın Cuma açılışı varmış , 40 -50 daha alırız diye olsa gerek. Ama esas değinmek istediğim cami etrafı asfaltlama çalışmaları yapılıyor , hain, pkk'cı, fitneci ,dedikleri İBB tarafından.

    Yanıtla (3) (1)
  • Rıza / 11 Mayıs 2023 14:43

    Siyasal islamcıların en çok istismar ettikleri iki şey; ulu’l emr ve harp hiledir söylemleri.Ulu’l emri, her ne yaparsa yapsın sultana mutlak itaat, harp hiledir hadisini de hayatın her alanına teşmil ederek tüm gayrımeşru uygulamalarına kılıf yapıyorlar, onlara göre siyaset, ticaret hasılı hayatın tamamı müslümanlar için harptir ve hile meşrudur.Tam bir Allah ve resulüne iftira hali ve ahlaksızlığın dibi…

    Yanıtla (9) (0)
  • hile-hurda / 11 Mayıs 2023 12:18

    hile(hud'a)hurda. EBU CEHİL lgbt ci miydi ?bilmiyoruz.ancak LÜT kavmi gibi Allahın elçisine ve mukaddes kitabına düşmandı.düşmanların en azılıları,Allah düşmanlarıdır ve sabittir.nisa 58 tekrar okuduk anladık iman ettik. nisa 139.ayet;onlar.müminleri bırakıp da kafirleri dost ve sırdaş ediniyorlar.yoksa onlar kafirlerin yanında izzet şeref ve kuvvet mi arıyorlar?boşuna aramasınlar.çünkü izzet şeref ve kuvvet sadece Allahın yanındadır''.siz bu değerleri nerede arıyorsunuz peki.?

    Yanıtla (1) (15)
  • meraklı / 11 Mayıs 2023 14:33

    Putin Müslüman mı ;dostum Putin ? neden gavurları dost ediniyor bu amcamız ;yada başka dinden adamları AKP den vekil yaptınız ? istanbul 2sıra adayı melsela

    Yanıtla (9) (1)
  • Kazım / 11 Mayıs 2023 14:22

    Muharrem İnce, adaylıktan çekildi. Yüzde ikilik oyla başarılı olmadığını anladı. Sıra, Oğan'da. Memlekete hayırlı olsun.

    Yanıtla (6) (0)
  • Hüsamettin AYDIN / 11 Mayıs 2023 14:21

    Yazınızı bağladığınız ayete uyacağım.Türkiye'yi her alandaki eserleriyle donatan ehil kadroların öncüsü ve lideri Recep Tayyip Erdoğan'a oyumu vereceğim.Daha henüz karar mercilerini oluşturamamış,istişare yerine kavga ve blöfle birbirlerini yemeğe hazır, beceriksiz,üstelik Türkiye'yi yap boz tahtası zanneden sistemi yeniden Başkanlık sisteminden parlementer koalisyonlara döndürecek muhalefetin ülkemi her alanda geri götüreceğine inandığımdan oy vermeye korkuyorum.

    Yanıtla (1) (15)
  • fahri / 11 Mayıs 2023 13:18

    Bu arada, dini ve milli hassasiyetlerini istismar ederek harekete geçirdikleri belirli bir kitleyi yaptıklarının meşruiyetine ikna etmiş durumdalar. .....Allah size emanetleri mutlaka ehline vermenizi ve insanlar arasında hükmettiğiniz zaman adaletle hükmetmenizi emrediyor. Doğrusu Allah, bununla size ne güzel öğüt veriyor! Şüphesiz ki Allah hakkıyla işitendir, hakkıyla görendir” (Nisâ, 58). sizin yazınızdaki alıntılar nedir peki. Tam da dini siyasete alet etmek te bu değil midir. sayın kiraz.

    Yanıtla (1) (15)
  • M.D.Edep. Edep. / 11 Mayıs 2023 14:10

    Ya kardeşim sen 21 yıldır bu soruyu kendine sordun mu be mübarek..

    Yanıtla (7) (1)
  • Vatandaş Adem / 11 Mayıs 2023 06:59

    2018 İstanbul yerel seçiminde "seçimi kazandık" afişi astıran,sorulan soruya "oylarının çalındığını" söyleyen Binali Yıldırım 14 Mayıs seçimine "şeytanlarin" karıştığını söylemiş.Bu seçimleri kayıp ettiklerinin çok açık kabulüdür.Guzel bir gelişme lakin bu seçim en çok yalaninin söylendiği,en çok sahtekarlığın yapıldığı,muhalefete en çok şiddetin uygulandığı da bir seçimdir.

    Yanıtla (39) (2)
  • okur / 11 Mayıs 2023 13:48

    Istanbul Secimlerinde Yaptiklari Mizikcilik Bugunun habercisiydi Secimi Ilk Turda Millet Ittifaki Kazanmali

    Yanıtla (7) (1)
  • Okur / 11 Mayıs 2023 08:29

    Peki, siz Sn. Erdoğan’ın gitmesi için işbirliği yapan Batının önemli bütün siyasal dergilerinin aşağılayıcı kapak resimleri ve yorumlarına ne diyorsunuz? Peki siz ABD başkanının (kuklacı) iktidarı devirmek için muhalefete destek vermesine ne diyorsunuz? Yabancı birileri (Dış güçler) yüz binlerce şehit vererek kurduğunuz bin yıllık yurdunuzun yönetimine müdahale ederek istediği gibi tanzim etmek isterse dönüp ona sana ne oluyor be birader (Big Brother) demez misiniz? İsterseniz bir daha düşünün.

    Yanıtla (4) (37)
  • Gakkos / 11 Mayıs 2023 10:25

    Yürü be oradan, aynı dergiler Tayyibe övgüler duzdugunde, bak bütün dünya Tayyibi takdir ediyor diyordunuz, Kürtler Tayyibe oy verdiğinde Kürtler e büyük vatanseverdi, şimdi dergiler Tayyibi kötü politikaları için eleştiriyor haklı olarak hemen dış güçler karşımızda oldular, Kürtler Tayyibe oy vermiyorlar hepsi terörist oldular, biktik sizin bu iki yüzlülüğünuzden, ilkokul 1. Sınıftaki düşünme yeteneginizden.

    Yanıtla (37) (3)
  • okur / 11 Mayıs 2023 11:01

    Herkes sevecek diye birşey yok. Ayrıca çok ilişkisiz kimselerin çok farklı gerekçelerle aynı sonuca varmaları da pek tabii mümkün. Bunlar muhalefeti Batı'nın uzantısı yapmaz. PKK veya FETÖ destekçisi de yapmaz. O yolları Erdoğan vaktinde yürüdü hep.

    Yanıtla (9) (1)
  • Karar Okuru / 11 Mayıs 2023 11:16

    Peki siz Erdoğan'ın ben Büyük Ortadoğu projesinin eş başkanıyım demesine ne diyorsunuz? Mavi Marmara olayında İsrail aleyhine dava açılmasını engellemesine ne diyorsunuz? Peki siz ABD başkanının aptal olma mektubundan sonra papazın ülkesine gönderilmesine ne diyorsunuz? Erdoğan daha Başbakan bile değilken ABD'nin verdiği desteğe ne diyorsunuz?

    Yanıtla (11) (0)
  • Politikacı Genç / 11 Mayıs 2023 11:39

    Okur denen zat. The Economist 10 gün önce Erdoğanı över bir kapakla çıktı. Baktı ki dış güç masalına ters 10 gün sonra Kemal beyi kapak yaptı. Sen geçmişi irdeleyip geleceği düşünen biri olsan daha fazlasını da anlatırdım ama önüne konanı yiyen, sorgulamaz bir zihinsin. Sana fazlası bana zarar.

    Yanıtla (6) (0)
  • Izmirli / 11 Mayıs 2023 13:31

    Sahi, Putin Türkiye’nin gaz borcunu neden erteledi? Katar, Suudi Arabistan ve BAE milyar dolar swap anlaşmalarını neden yaptı? Neyin karşılığıydı acaba bunlar? Kusura bakmayın ama dış güçlere paçasını fena halde kaptırmış olanlar, esas rakibini bu sebeple suçlayanların ta kendileri…

    Yanıtla (7) (1)
  • Recai / 11 Mayıs 2023 13:08

    Adamlar inadina erdogan diyor. Bu ulkenin kotulugune oy veriyor.. Sana bana inad yapiyor gecinemezsen gecineme diyor ve bu sefillige oy vermeye devam ediyor. Kendi ayak kokusundan zevk almaktir bu.. Kokuyosun diyene sana ne lan demenin rahatligiyla 21. Yuzyili da bitiriyoruz.. inadina ayak kokusu.. inadina yikamiyorum kardesim ayagimi size mi sorucam..

    Yanıtla (13) (0)
  • Beni Adem / 11 Mayıs 2023 12:53

    Arkadaş 21 yüzyıldayız adamlar paralel evreni tartışıyor biz ise hala malesef ebu cehilleri örnek gösterek yanlışları anlatmaya çalışıyoruz. Nasıl bir bataklıktır çıkamadık bir türlü.

    Yanıtla (11) (0)
  • Kararsız / 11 Mayıs 2023 12:49

    Son günlerde dilime bir söz takıldı: "Ben sizin dininizden değilim."

    Yanıtla (7) (1)
  • Ekmel / 11 Mayıs 2023 12:31

    Seçim savaş değildir.savaşta bile hile insani ve islami ölçüler içerisinde yapılabilir.akp nde ne ölçü var nede terazi. Hile yaparken yalana ve iftiraya sarılıyor,akp nin bu gibi hallerine bakan faturayı islama ve müslümanlara kesiyor, islam bu ise ben müslüman değilim diyor.işte akp nin verdiği zararların en büyüklerinden birisi de budur.bu gibi insanlara değil islama bakın.müslüman kusurlu olunca tek hak din islam kusurlu olmaz.bir insan sahtekar olunca bütün insanlar sahtekar olmadığı gibi.

    Yanıtla (6) (0)
  • Mamosta / 11 Mayıs 2023 12:13

    2018’de Erdoğan seçildiğinde; peynirin kilosu 15 TL idi. Şimdi 250 TL. Etin kilosu 20 TL idi şimdi 350 TL. 100 bin TL olan otomobil şimdi bir milyon. 200 bin TL olan ev şimdi 3 milyon TL . 35 TL olan çocuk bezi şimdi 500 TL. 2 TL olan süt şimdi 25 TL. Eğer Erdoğan 14 mayıstaki seçimleri de kazanırsa bu sefer peynirin kilosu 2500 TL, etin kilosu 3500 TL, sıradan bir otomobil 6-7 milyon, sıradan bir konut 8-9 milyon olacaktır. Perşembenin gelişi çarşambadan bellidir.

    Yanıtla (24) (2)
  • Derman Bey / 11 Mayıs 2023 12:24

    Aynen. Tablo net. 15-20 yıl sonraki nesil Erdoğan dönemini anarken hiç iyi şeyler söylemeyecek. Çünkü ülkeye verdiği zararın telafisi 10-15 yılı bulacaktır. Ola ki yeniden seçilirse "hepimize geçmiş olsun."

    Yanıtla (13) (0)
  • Zenci Musa / 11 Mayıs 2023 12:16

    Secimleri cook ABARTMAMAK gerekir..Çünkü kimsenin elinde sihirli degnek yok..Paralar,vaadler ucusuyor ve bunlarin faturasi Vatandasa cikacaktir..100%.(Ulkenin gelir ve gideri belli) ..kim Hukumet olursa,olsun farketmez..Fakat Ayağını yorganina gore uzatan ve meslegi en ust seviyede olanin CORBASI KAYNAR...Hayalperestlere deva olacak sistem daha dunyada icat edilmedi...Dunyanin heryerinde de boyledir..Kisi oyunu diledigi partiye kullanip sonra da isine odaklanmali Mutluluk formülü budur. .

    Yanıtla (2) (3)
  • Hsn / 11 Mayıs 2023 10:36

    "Öyle fanatik ve cahil bir partiliye değil, hukukçu bir hanıma ait olan ve açıkça “Korkak herifler, çok yakında geliyoruz, hesap soracağız, vay hâlinize!" Bu nefret ve kin yuklu chp zihniyetine bir diyeceginiz yok mu. Adamlar 28 zihniyeti ve kini ile pusuya yatmislar ve bu sefer feto ve pkk yi da yanlarina aldilar.

    Yanıtla (3) (33)
  • Mutlu / 11 Mayıs 2023 11:09

    Hilenin ne kadar işe yaradığı yazdıklarınızdan da anlaşılıyor. Niye vazgeçsinler?

    Yanıtla (6) (0)
  • Karar Okuru / 11 Mayıs 2023 11:11

    Çalıp çırpmadıysan, usulsüz ihale almadıysan, yapılan köprülerden, yollardan, hava alanlarından milyarları cebine indirmediysen niye korkasın ki? 28 şubatçılarla iş birliği içinde olan sizsiniz. Hulki Cevizoğlu, Perinçek, Mehmet Çelebi, Metin Feyzioğlu, Hacısalihoğlu... Daha sayayım mı?

    Yanıtla (13) (0)
  • Hsn / 11 Mayıs 2023 21:15

    Haa pkk feto biden makron bize dost ya o yuzden klcdroglu diyelim oyle mi

    Yanıtla (0) (3)
  • KARAR OKURU / 11 Mayıs 2023 11:17

    A haber izlemekten akli melekeleriniz dumura uğramış. PKK ile sürekli görüşen, çözüm süreci adi altında şehirlere silah yığdıran, ülkenin tüm kurumlarını fetönün emrine veren akp iken nasıl ezberden bu cümleleri yazabiliyorsunuz hayret doğrusu.

    Yanıtla (17) (1)
  • Politikacı Genç / 11 Mayıs 2023 11:42

    Korkmayın, alt tarafı varsa yaptığınız hukuksuz şeyler(ki var) yargılanacaksınız. Bu devletin bakanı kendi bakanlığını dolandırıp siyaset sahnesinden bir anda çekilemez. Kızılay deprem zamanında çadırları bir başka yardım kuruluşuna satamaz. Kim ön verdiyse, yol açtıysa yargılanacak. Toplum vicdanı bunu istiyor.

    Yanıtla (5) (0)
  • Rambo / 11 Mayıs 2023 11:49

    Sormasinlar mi yetimin hakkini? 50 bin insan olmus , canli canli topraga gomulmus. Bir tane istifa yok. Sorulmasin mi giden canlarin hesabi? Ben yiyeyim iceyim hesap odemiyim diye bir anlayis var mi? Firavuna iman etmeyi birakin..

    Yanıtla (6) (0)
  • Derman Bey / 11 Mayıs 2023 12:05

    Beni fakirleştiren, evsiz arabasız kalmama neden olanlardan tabi ki hesap sorulsun.

    Yanıtla (7) (1)
  • tavşan / 11 Mayıs 2023 12:01

    Yolsuzluklara adam kayırmacılığa montajlı görüntülere bu gün ak dediklerine ses çıkarmayanların neden ses çıkarmadığını anlatabilecek olan var mı?. Laik demokratik ülkeler de neden bu ölçüde yalan dolan ülkeyi soyma olmaz ?

    Yanıtla (11) (2)
  • DD / 11 Mayıs 2023 09:20

    Yalan nedir. Gerçeğin tersini söylemek. KK kendi diyor PYD terör örgütü değildir diye. Kanun çıkarıp kamudan atılanları geri getireceğini ve içerde olan FETÖ'cüleri dışarı çıkaracağını. LBGT'cilerin desdeklediği İstanbul Sözleşmesini Mecliste'den geçreceğini. Bunları gündeme getirmek yalancılık ise en büyük yalancı benim. Gelsin beni tutuklasınlar.

    Yanıtla (2) (21)
  • Politikacı Genç / 11 Mayıs 2023 11:34

    Beyni yıkanmış bir insan daha. Senin oyunla idrake sahip ama çıkarı için akpyi destekleyenin oyu bir mi? Bence değil. O en azından nemalandığının peşinde. Sen? Kuru hamaseti içine işlemişsin.

    Yanıtla (7) (1)
  • DD / 11 Mayıs 2023 14:02

    Rantçilar bütün partilerde vardır ve var olacaktır. Mevzubahis Vatan ise gerisi teferruattır. 3 kuruşa vatanı satmayın. Soğan patates bulunur ama yiyecek vatan bulunmaz.

    Yanıtla (1) (5)
  • miyav / 11 Mayıs 2023 12:00

    ypg lideri Salih Müslüm'ü ülkemizde ağırlayan siz değil miydiniz? terör örgütü liderini neden devlet karşılayıp anlaşma yapmaya çalıştınız ? siz anlaşamayınca herkes terörist oluyor sanırım. anlaşınca Hizbullah gibi teröristlikten çıkıyorlar demi. HDP parlemontadaki yasal parti diyen Bahçeli anlaşmanız bozulunca şimdi teröröist diyor. ypg sizinle görüşürken cici şimdi terörist. kandil sizle görüşürken; bebekkatili yerine ADA isimli cici. hüdapar seçim tarıyor gidiyor diyen erdoğan şimdi

    Yanıtla (12) (2)
  • vatandaş / 11 Mayıs 2023 11:39

    Namert dostun olacağına mert düşmanın olsun daha iyi! Kim ne ederse kendine eder ! Her koyun kendi bacağından asılır!Geçmişini unutan geleceğine yön veremez! Allah hakkımızda hayırlısını versin...

    Yanıtla (4) (0)
  • Great Türkiye / 11 Mayıs 2023 11:38

    Bazı uyanıklar karda yürü izini belli etme mantığı ile haraket ediyor. Uyanıklar, uyanıklar, sinsilikte bir numara olanlar. Kafatasçıların geçmişlerine ve söylemlerine bakma sadece cumhur ittifakı şunu söyledi bunu söyledi. Muharrem inceyi bile kaset komploları ile adaylıktan çektiriyorsunuz. Hani siz demokrattınız. Söz konusu vatansa tamamınız teferruatsınız.

    Yanıtla (0) (7)
  • tavşan / 11 Mayıs 2023 00:52

    tavşan hep söyle. Ahlakını bilimden medeniyetten almayanlar kolaylıkla yalan söyler. Bir Japon la Alman yalan söylemez halkına. Bir heykelciğe tapar biri Hristiyan'dır ama yalan söylemezler. Çünkü Laik bilim kültürü almışlardır.

    Yanıtla (25) (12)
  • Kâr arlı / 11 Mayıs 2023 07:56

    En saf Alman olan Hitler hiç yalan söylemedi değilmi, yada Mussolini yada gunumuzde Putin, yada Xi Jinping, Kuzey Kore lideri yada hepsi söyledi söylüyor çünkü bunlar İslami eğitim almış!...Kendi heva ve hevesini ilâh edinen kibirliler hangi milletten, hangi inançtan, hangi ideolojiden olursa olsun yalan, fitne, zulüm, haksızlık, öldürme dâhil her şeyi yapar...

    Yanıtla (9) (3)
  • Zeynel / 11 Mayıs 2023 08:19

    Beyefendi, Sizin bu her seyi ben bilirim, ya da her seyi aciklayabilceginizi düsünen tavrinizdan biktim, usandim gercekten. Yorumlanirinizdan anlasiliyorki cok ciddi bir sekilde Orientalism'in etkisi altindasiniz. Neymis, Japonlar, Almanlar ya da Hristiyanlar halkina yalan söylemezmis. Acin bir II. Dünya Savasi tarihi okuyun, bakin bakalim bu iki ülkenin politikacilari, yalanlar söyleyerek, nasil kendi halklarini yok olmanin esigine getirmis. Daha 10 sene önce Yunanlilarin yaptigini da gördük.

    Yanıtla (14) (9)
  • Kurtuluş / 11 Mayıs 2023 08:38

    Tavşan kardeş lütfen yorumlarınla seviyeyi düşürme. Laiklikle ahlak, Batıyla ahlak vb. bilime mantığa uymayan münasebetler kurma. Laikler batılılar yalan söylemezler diye saçma fikirler ileri sürme.

    Yanıtla (5) (6)
  • can / 11 Mayıs 2023 12:04

    Evet söylemezler. Toplum olarak söylemezler. Aralarında vardır ama toplum cezasını keser. İşte bu yüzden batının ürettiği mallara güvenir alırsın.

    Yanıtla (4) (2)
  • Okumaz / 11 Mayıs 2023 10:15

    Bilim kültürü yoktur. Bilim size ahlakı öğretemez. Almanlar fenni bilimlerde çok hızlı yol aldılar, eğer Yahudilere savaş açmasalardı belki atom bombasını da onlar yapacaktı. Üstün ırk için bilim adına yapmadıkları kalmadı. Dünyayı mahvettiler. Hitler gibi bir adam onları içlerindeki kötülüğe meyletmelerini sağladı. Kendilerini de dünyayı da sıkıntıya soktular. Bilim önemli ama ahlaksız bilim bizi atom bombalarıyla, misket bombalarıyla sınar. Laiklik yönetimle ilgilidir. Ahlak toplumla.

    Yanıtla (10) (0)
  • okur / 11 Mayıs 2023 11:03

    Argümanlarını pek bilimsel bulmadım. Örnekleme sorunun var.

    Yanıtla (3) (2)
  • Karar Okuru / 11 Mayıs 2023 11:19

    11 Eylül'den daha büyük yalan mı var? Irak'ta kitle imha silahları olduğu iddiasından daha büyük yalan mı var?

    Yanıtla (6) (0)
  • tavşan / 11 Mayıs 2023 11:34

    tavşan ısrar eder. Bilim ahlakı tanımlamadan önce dinlerin getirdiği ahlak yetersiz kaldı. Evet Alman yöneticiler bir ara halkına yalan söylediler. Ama laik Dünyaya bakarsanız ahlakın yerleştiğini görürüsünüz. AKP neden hala %35 oy alıyor sorusunu soruyorsanız ve cevabını vermekten utanıyorsanız cevabı laik ahlakın olmamasından.

    Yanıtla (5) (3)
  • musto / 11 Mayıs 2023 11:32

    Erdoğan..Ben hesabımı sandıkta sadece milletime veririm diyor.. Bütün kirli çamaşırlar gizlenmiş.Milletin adına görev yapan Müddeiumumilerin hakimlerin elleri kolları bağlanmış..21 yılın hesabını gözlerimiz bağlanmış olarak göreceğiz..

    Yanıtla (7) (0)
  • Politikacı Genç / 11 Mayıs 2023 11:27

    Takke düştü kel göründü. En nihayetinde niyetlerini belli ettiler. Seçimle geldiler hileyle de olsa kalmak istiyorlar çünkü bu mübah onların okuyup anladıklarına göre. Anlama sorunları var,ahlak sorunları var ama hepsi geçecek. Az kaldı.

    Yanıtla (5) (0)
  • okur / 11 Mayıs 2023 11:26

    "El harbu hudatun" a örnek: Hz. Peygamber mekkenin fethinde mümkün olduğunca can kaybını önlemek adına askerlerine ayrı ayrı çokça ateş yakın ki düşman sizin sayınızın fazla olduğu zannıyla mukavemet göstermeden teslim olsun ve can kabı olmadan fetih gerçekleşsin istemiştir. Hz. peygamber Asla savaş da olsa aldatma, tuzak kurma, manasında bir davranış sergilememiştir. Görüldüğü üzere Buradaki kafa karışıklığı oluşturma taktiği düşmanında lehine olan bir durumdur.

    Yanıtla (2) (0)
  • KARAR OKURU / 11 Mayıs 2023 11:14

    Bu propagandaya inanan milyonların hiç mi suçu yok Taha Bey? Ülkemizdeki Suriyelileri Davutoğlunun başımıza sardığını idda eden Akp lileri duyunca nutkum tutuldu..Cehalet bu denli kesif olursa propaganda da bu kadar alçakça oluyor demek ki..

    Yanıtla (4) (1)
  • okur / 11 Mayıs 2023 11:10

    Seçimi harp olarak görüp hile karıştırmayı düşünüyor olmasınlar. Bu zihniyet halka karşı hileyi savunmak olmuyor mu? Utanmazlık düsturları olmuş artık.

    Yanıtla (4) (1)
  • Kamil / 11 Mayıs 2023 10:57

    İnsanlar inançları ile aldatılır.inananların sahtesi de vardır gerçeği de vardır.İnsanımız gerçek ve samimi olanını seçmek için bilgi ve belge sahibi olmalıdır.akp ençok zikzak yapan bir partidir. Sebebide, koltuğa çok bağlı va aşık olması,inanmadığı işleri, inanıyormuş gibi göstermeye mecbur olmasıdır.buda onu hile yapmaya götürüyor.

    Yanıtla (2) (1)
  • Saskin / 11 Mayıs 2023 10:51

    Hangi tahribat sayin yazar gelen zamlara gore maaslara zam yapildi dahada yapilacak asil tahribati muhalefet yapmakta ama gozunuz gormez her duyduklari haberi dogru sanip sazan gibi atliyolar batidan gelen destegidemi gormuyelim hdpnin aciklamalarinidami gormuyelim

    Yanıtla (1) (2)
  • İbo / 11 Mayıs 2023 10:41

    Tavşan efendi! Büyük ilaç tekellerinin hayatı yalan üzerine kuruludur. Finans oligarşisinin sosyalizme saldırısı yalanlar üzerinedir. İlkokulu bitirmişsin ama, dünyadan haberin yok.

    Yanıtla (1) (0)
  • Ekmel / 11 Mayıs 2023 10:37

    Akp nin kuruluşu hile üzerine olduğundan hileleri asla bitmiyor.temeldeki çarpıklık devam ediyor.N Erbakan ne demişti? Akp ni siyonistler kurdu bu partiye oy verenler cehenneme biletin i aldı demişti. Bu akp ni en iyi bile Erbakandır diye düşünüyorum.bakıyorumda çarpık yalan dolan üzerine olan işleri hiç bitmiyor. Tükürdüklerini yalıyorlar,yaladıklarını da rakiplerinin suratına tükürüyorlar hiçde utanmıyorlar.işleri hep hile.

    Yanıtla (4) (1)
  • İbo / 11 Mayıs 2023 10:37

    “Daima büyük yalanlar söyleyin, kitleler büyük yalanlara, küçük yalanlardan daha kolay inanırlar. ( j. Goebbels.)

    Yanıtla (5) (0)
  • İbo / 11 Mayıs 2023 10:33

    “Basın iktidarın kullandığı dev bir klavyedir.” “Her zaman etrafınızda bir yalaka ordusu bulundurun” “Önemli olan aydınlar değil, kitlelerdir. Çünkü onları kandırmak çok kolay.” “Bana vicdansız bir medya verin, size bilinçsiz bir halk sunayım.” “Yargı devlet hayatının efendisi değil, devlet politikasının hizmetkarı olmalıdır.” (Joseph Goebbels)

    Yanıtla (5) (1)
  • Unstoppable / 11 Mayıs 2023 10:26

    Siyasetçileri dini, ahlaki veya geleneksel kriterlere göre seçme işine artık son verelim. Modern Batı'da Hz. İsa'nın sözlerini yerine getirenleri seçmiyorlar. Başa gelen lider lgbt de olsa Müslüman da olsa sıkı sıkıya denetleniyor. Başa geldi diye yasama yetkisini de bizdeki gibi eline vermiyorlar. Bizdeki sorun yasama ve yürütmenin tek elde toplanması ve liderlerin denetlenememesi. Ayasoyfayı kiliseye çevirme yetkisi var mı? Pratikte olmasa da teorik olarak var. Niye böyle bir yetkiyi veriyoruz

    Yanıtla (6) (1)
  • Hamdi Denizci / 11 Mayıs 2023 10:21

    Cumhur İttifakı "savaştığı" Millet İttifakını aldatmıyor ki. Onun propaganda hileleriyle aldatmaya çalıştığı kesim, Halk yani seçmenler. Dolayısıyla olay savaşa değil, daha çok boks karşılaşmasına benziyor. Mavi şortlu boksör Cumhur, kırmızı şortlu Millet'i değil, karşılaşmayı kazananı belirleyecek olan Hakem Heyetini yani Halkı aldatıyor.

    Yanıtla (1) (0)
  • Ahmet Zengin / 11 Mayıs 2023 10:07

    Yaptıkları ile islamı temsil ettiklerini iddia edenler, Türkiyemizi getirdikleri hale bakıp " Huzur islamdadır" diyebiliyor mu ? İnsanlık dışı ve türlü türlü kavga,hakaret iftira, yalan, ahlaksız vs. Üretmeyi marifet sayanlardan bıktık,yorulduk tükendik. Ne din bıraktılar ve huzur !

    Yanıtla (10) (1)
  • Gülümseyen / 11 Mayıs 2023 10:00

    Kim kazanırsa kazansın, ekonomide, hukukta, eğitimde yeni ve doğru kararlar alınsa bile ülkemizde en az bir nesil kaybedilmiştir. Gülümsenecek bir durum değil, ama maalesef gerçek bu.

    Yanıtla (7) (0)
  • hakiki karar okuru / 11 Mayıs 2023 09:55

    Sizin yazdığınızın doğru olmadığını da gözönünde bulundurarak hangi dürüstlükle bu makaleyi yazdığınızı öğrenmek isterdim ama editör ve yazar siz olduğunuza göre bu yorumu da yayınlamayacağınızı biliyorum.Bu muhalefet yani Türkiyenin çıkarlarına ve geleceğe muhalifler ;Ebu cehil,Ebu süfyan,Ebu lehep ve Karamollaoğluna tekabül eden velid b.muğireden daha esfel ve daha hilekardır.Ebu cehil heteroseksüel olan bir kafirdi.Lgbti gibi bir garabeti hayalinde bulamazdı.Her şeyi apaçık dürüsttü.

    Yanıtla (1) (7)
  • Cafer / 11 Mayıs 2023 09:33

    Sürekli din iman edebiyatı yapanların montaj video ve burosur yayınlamalarına hiç şaşırmadım.sasiranlara şaşıyorum sadece.

    Yanıtla (5) (0)
  • Beytocan Diyarbekir / 11 Mayıs 2023 09:27

    Müslümanım diyen YALAN söyler mi? Müslümanım diyen İFTİRA atar mı? Müslümanım diyen olmayan bir şeyi olmuş gibi söyler mi? Müslümanım diyen HIRSIZLIK yapar mı? Müslümanım diyen İnsanlara HAKARET eder mi? Müslümanım diyen KÜFÜR eder mi? Peki tüm bunlar olurken CEMAATİM veya TARİKATIM diyenler bunları uyarıp kardeşim bunlar İSLAM da olmayan şeyler diye uyarıyor mu?

    Yanıtla (7) (0)
  • Mustafa / 11 Mayıs 2023 09:19

    Akp nin montaj hileli CHP videosunu bizzat Tayyip bey vasıtası ile İstanbul mitinginde göstermesinin ardından akp ile gönül bağını kesip attım.

    Yanıtla (6) (0)
  • HAYRETİ MÛCİP / 11 Mayıs 2023 08:49

    ''Doğru zaman yanlış adam, Recep Tayip Erdoğan , Sakın haa. aman aman , Yandık bittik anam anam ! ''

    Yanıtla (15) (1)
  • Hakan / 11 Mayıs 2023 08:39

    Bunların niyeti kötü kalpleri mühürlü, gökten melekler ayet getirirken de görseler ahlaka, dürüstlüğe, doğruluğa inanmazlar

    Yanıtla (6) (0)
  • Karadeniz* / 11 Mayıs 2023 08:16

    Milletin yakasından düşün dedik düşmediniz.devran döndü zaman geldi. Bu secim işgal kuvvetlerine karşıdır diyenler,bu secim içki içenlerle basini secdeye koyanlarin dir diyenler,bu secim düşmana atılan ilk kursun kadar önemli diyenler...14 mayıs 'ta millet sizi layık olduğunuz yere gönderecek,valizinizi ve arızalı kafanızı toplayın gidiyorsunuz...

    Yanıtla (17) (2)
  • Maho / 11 Mayıs 2023 08:10

    Bu konu AKP'nin cok ötesinde bir konu. Nerede iktidara gelirse gelsin, Siyasal Islam eninde sonunda son derece otoriter bir yapiya evrilip, kendisinden olmadigini düsündügü herkese, her gruba zulm ediyor. Bu Iran, Misir, Cezayir, Tunus ve Malezya'da da böyle oldu. TC tarihinde Islam dinine AKP'den daha fazla zarar veren bir siyasi hareket olmadi. Insanlari Islam'dan nefret eder duruma getirdi AKP, ve bir tane Islamci entelektüel cikip, AKP'nin yaptigi yanlistir, günahtir demedi. Yazik gercekten.

    Yanıtla (6) (0)
  • Süleyman özçelik / 11 Mayıs 2023 08:05

    Ak parti ve Sn.Erdoğan’ı ilk defa bir seçim zamanı gerçeklerden koptuğunu görmek gerçekten çok üzücü ,İstanbul mitinginde resmen sahte bir video yayınlandı ve buna izin veren Sn CB nı

    Yanıtla (5) (0)
  • Derman Bey / 11 Mayıs 2023 06:22

    Harp hiledir... Ben evsiz bir vatandaşım. Hayalini bile kuramıyorum. Benimle harp eden AKP'liler hangi hileyi yaparsa yapsınlar asla Erdoğan'a OY VERMEM. Şeytana oy veririm gerekirse. NOKTA!!

    Yanıtla (27) (3)
  • Okur / 11 Mayıs 2023 08:03

    Şeytana da verme yoksa aynı yerden yola devam eder.

    Yanıtla (11) (0)
  • karar okunur / 11 Mayıs 2023 03:06

    Üzerinde yükseldikleri kendi seçmen kitlesine “Biz gidersek insanla hayvan evlenecek” saçmalığı ile oy istemek reva görülüyor. Kendilerine böyle davranılmasını kabullenen kesimlerinde Allah müstahakını versin.

    Yanıtla (20) (2)
  • Kâr arlı / 11 Mayıs 2023 07:48

    Müntehâklarını vermiş zaten; inandıkları, seçtikleri itaat ettikleri siyasetçileri, din adamlarını görmüyor musun?!...

    Yanıtla (3) (0)
  • Adn. / 11 Mayıs 2023 05:27

    Sayın yazar seçim kampanyası malesef bu istikamette seyrediyor durumu çok güzel özetlemişsiniz. Ülke sanki secime değil savaşa gidiyor gibi, ulkem adına acınası bir durum Allah akılsız başlara akıl versin.....

    Yanıtla (17) (2)
  • Kâr arlı / 11 Mayıs 2023 07:45

    Allah aklı her başa vermiş, lâkin o aklı kullanmayanlarıda rezillik içinde bırakırım!... "Yunus Sûresi 10. âyet) buyuruyor...

    Yanıtla (1) (0)
  • okur / 11 Mayıs 2023 06:03

    Din ile insanları aldatacak kadar ahlak yoksunu bir zihniyetin başka konularda ahlaklı olması beklenemez. İslam ile bunların aynı cümlede durması bile üzüyor insani. Peygamberimiz bunları görseydi utanırdı diye düşünüyorum.

    Yanıtla (20) (1)
  • Kâr arlı / 11 Mayıs 2023 07:43

    Ben sıradan insan olarak utanıyorum, peygamber efendimizi düşünemiyorum!...

    Yanıtla (10) (0)
  • Biz kimiz ki.. / 11 Mayıs 2023 06:51

    Bu iktidarın derdi millet değil, tek dertleri sırça köşk altlarından kaymasın..

    Yanıtla (21) (2)
  • Karar okuru / 11 Mayıs 2023 06:22

    Togg u da ilçelere varıncaya kadar gezdiriyorlar. Ülkeyi ganimet gibi gördükleri için kaybedeceğiz diye ödleri kopuyor. Ben yarın ve ertesinde tank ve sihaya binerek bir akp milletvekili adayının ilçenin caddesinden geçmesini bekliyorum

    Yanıtla (22) (3)
  • O k u r / 11 Mayıs 2023 05:41

    Ekonomide durup dururken faiz maiz iddialarını, 40 lira olan kıymayı 350 liraya çıkararak ispatladılar ! Adalette "Yargı bağımsız" iddialarını, AYM 'ye üye seçiminde ispatladılar ! Eğitim sağlık ve diğer konular hakeza.. Onun içindir ki onca tahribat gündeme gelmesin diye (LGBT) gibi akla hayale gelmeyecek, konuları tartıştırmaya çalışıyorlar. Bunu ortalama zekâya sahip, akıl ve vicdan sahibi herkes görüyor zaten. Sorun, muhasebe yetisini kaybetmiş, dava, bekâ kılıfına inananlarda..

    Yanıtla (19) (2)
  • Mizan İslam / 11 Mayıs 2023 04:48

    Kim daha iyi Müslüman değil ve hayırda yarışmama değil de , kim Müslüman değil ve şerde yarış misali İslam ve Müslümanlık üzerinden tartışmalar İslam'ın bir mizan oluşunun göstergesidir. hayra vesile olur. İnşaallah

    Yanıtla (3) (0)
  • TB / 11 Mayıs 2023 04:02

    O kadar çok yalan söylediler, söylüyorlar ki; kendileri de unutuyor hangisi hangisiydi diye! Bir dram yaşanıyor, kendini muhafazakar ve İslam savunucusu gören bu ekolün bu perişan ve vicdandan uzak halleri tüm gençlerin kaybedilmesine neden oldu. Bu ekolün bu hali sürdürülebilir değildir, hızla eridiklerini ve kendi kendilerini bitirdiklerini görüyoruz. Her şerde bir hayır vardır. Hakka ulaşmak için bu hayırlı sürece ihtiyacımız var...

    Yanıtla (22) (2)
  • Hakan / 11 Mayıs 2023 03:01

    Artik ayan beyan ortada, iyilik ve kotulugu oylayacagiz. Memleket olarak icimizdeki iyilermi daha fazla yoksa kotulermi? Sonucu bu belirleyecek.

    Yanıtla (12) (0)
  • Hasan / 11 Mayıs 2023 02:28

    Hadisten bahsedilen hile, düşmanı şaşırtmaya yönelik savaş taktiği anlamındaki hiledir. Bunlar dostu bırak Müslüman kardeşini düşman kabul edip, iftira şantaj dahil her türlü yolu deniyorlar. Evet, şüphesiz ki Allah hakkıyla işiten ve görendir.

    Yanıtla (16) (2)
  • Tanrı’ Kulu / 11 Mayıs 2023 02:16

    Sayın yazar Tanrıkulu nun açıklamaları ortadayken söylenenler ne kadar yanlış ve istismar olabilir?

    Yanıtla (0) (10)
  • Vidi vidi / 11 Mayıs 2023 02:11

    Yezid ve askerleri. Simdilik farkinda degiller, ama tarih bu zihniyeti guzellikle anmayacak, inanmazlarsa inanmasinlar ama ahirette de isleri zor olacak gibime geliyor. Allah’i ve dini siyasete alet etmek, din kitap uzerinden yalan soylemek, baska muslumanlara kafir bile diyebilecek cureti gostermek bu zihniyete mahsus

    Yanıtla (12) (1)
  • musto / 11 Mayıs 2023 01:53

    Uçaksız uçak gemisi seyrüsefere çıkarılıyor,halkın ziyaretine açılıyor..İktidarı boyunca engeller çıkardığı saraya damat olunca engelleri kaldırdığı BAYRAKTAR kanal kanal gezdirilerek kayınpederin şovuna katılıyor..KOÇ gurubunun elinden alınan Altay tankı natamam servis ediliyor..CİN er medyası TRT ve yüzlerce kanal basın muhalefeti yok sayıyor.Karalama iftira tehdit insafsızca tek taraflı devam ediyor..100 yıllık cumhuriyet döneminde ilk defa böyle bir seçime gidiyor,buna da şükür diyoruz

    Yanıtla (38) (5)
  • Okur / 11 Mayıs 2023 00:27

    Dinin mukedderatı parti ile özdeşleşti. Ne yapsalar meşru. Olumsuzluklara iftira gözüyle bakıyor kitle. On yılların yalan hamasi tarih anlatımı tepe tepe kullanılıyor. Ulu Hakan osmanlıyı kurmak sion protokolleri masonlar bizi bölecekler batı ahlaksız.... Seçkin i anlayışın küçük görmesi aşağılama sı karşısında demir yumruğu ile ezen lider.. Bu yüzden sokaklarda ağızlarına geleni söylüyorlar. İlk defa hakim güç oldular. O küçük görenlerden intikam alıyorlar.

    Yanıtla (23) (1)
  • Karar okuru / 11 Mayıs 2023 01:50

    Bu kitlenin 4 temel davranışı: 1-mazeret, bu yetersizlik ve başarısızlıkta kullanılır mesela dış güçler gibi, 2- mağduriyet, bu komplekslere karşı en etkili uyuşturucudur, kendi kusurunu idrak yerine mağduriyeti öne çıkarıp kendini de çevreyi de etkileme çabası. 3-Haset, mazeretin de, mağduriyetin de gideremediği durumlarda yapamadıklarını yapanlara karşı duyulan öfke, 4-Hamaset, yukardaki 3 unsur yetmeyince gerçek terse döndürülür mesela eyy…,, Almanla bizi kıskanıyor, Dünyanın ilk… gibi.

    Yanıtla (26) (1)
  • Karar okuru / 11 Mayıs 2023 01:35

    Din üzerinden siyaset, dini alet etmektir! Ama bu yola girenler sizlerin son derece naif duygular ile bahsettiğiniz ne ayet ne de hadisten etkilenmezler tek bildikleri yılların birikmiş travması ile intikam alacak birilerini suçlamak ve fırsat bulduklarında kötülemek. Üzgünüz ama önemli bir ekseriyeti günümüz temel yetenekleri açısından oldukça eksik olan bir toplumda yaşıyoruz (PIAAC raporu, OECD). Böyle toplumlarda bu politika tutar ama böyle ülkeler 3-4. sınıf olmaktan kurtulamaz!

    Yanıtla (12) (2)
  • karar okuru / 11 Mayıs 2023 01:29

    Sayın Bahçeli bu gün çoşmuş yine '' Kılıçdaroğlu bir operasyonla içimize sızdırılan bir ajandır'' diyor. iyi de bu ajan dediğin kişi ile ortak cumhurbaşkanı adayı belirlediniz o zaman ajan değilmiydi diye sormazlar mı adama.

    Yanıtla (36) (4)
  • okur / 11 Mayıs 2023 01:28

    biri harpten ile hileden bahsediyorsa zaten insanliga zararlidir.

    Yanıtla (14) (1)
  • Karar Okuru / 11 Mayıs 2023 01:11

    Diyaneti ve İlahiyatları tek AKP kapatır, niye derseniz Cübbeli kaç defa söylemedimi bu Diyanet ve İlahiyatlar deist dinsiz yetiştiriyor devletin bunları kapatması gerektiğini. Cübbeli hangi partiyi açıktan destekliyor, AKP değilmi. Lafa gelince dinî cemaat olduklarını söylerler ama siyaseti dibine kadar yaparlar. CHP'nin en son kapatacağı kurum Diyanet olur, çünkü bu kurumu CHP kurdu. AKP'nin durumu, yavuz hırsız ev sahibini bastırıra benziyor

    Yanıtla (21) (2)
  • Ali Rıza / 11 Mayıs 2023 01:04

    Yalan söyleyene oy yok, olmamalı , kin ve nefret tohumu ekene oy yok, olmamalı, Türk’ü, ulus devleti inkar edene oy yok olmamalı, kısa ve net…!

    Yanıtla (15) (2)
  • Hemhâl / 11 Mayıs 2023 00:50

    Piyanonun tuşlarına aynı anda bastıklarına göre gidiciler, korku bedenlerini sarmış, ne yapacaklarını bilmez halde şaşkınlık içindeler.

    Yanıtla (20) (2)
  • Karar okuru / 11 Mayıs 2023 00:32

    Bu demektir ki iktidar partisine her yol mubah! Düşman olan da muhalefet yani, 85 milyonun yarısı Düşman, hain, katli vacip! Ey fetvaci h.k. yüce İslam dininin neresinde bu var? Kin, nefret, intikam, haset, iftira, yalan, talan, haksızlık,.. Ne zaman son bulacak? N.Kurtulmus ne demişti ? " Harun gibi gelip Karun gibi

    Yanıtla (17) (1)
  • Net / 11 Mayıs 2023 00:27

    Güzel ve net bir yazı...

    Yanıtla (9) (1)
  • F.A / 11 Mayıs 2023 00:27

    Arkadaşını söyle sana kim olduğunu söyleyeyim. Taktik aynı. Sonuç millete ihanet

    Yanıtla (9) (1)