Hani Af Örgütü Amerikan ajanıydı!

İktidarı hak ve özgürlüklere saygıya çağıran uluslararası örgütlere ne dendiğini biliyorsunuz.

Bunların derdi hak ihlalleri değildi, bunlar maskeli Amerikan ajanıydı...

Bunlar, dış güçlerin kılık değiştirmiş maşasıydı...

Bunlar, hak savunucusu görünerek emperyalizm adına saldırıyordu...

Bunlar, Türkiye ve İslam düşmanıydı...

Bunlar, samimi değil iki yüzlü ve çifte standartçıydı...

Bunların hak ve özgürlük mücadelesi sahteydi, Batı’nın operasyon aparatıydılar...

İşte bunlardan biri, hatta önde gelenlerinden Uluslararası Af Örgütü ne yapsa beğenirsiniz!

Kabil’de, 6’sı çocuk 9 sivilin öldüğü hava saldırısından dolayı ABD’ye hesap sordu.

Hem de Af Örgütü’nün ABD Şubesi Direktörü Paul O’Brien yaptı bunu.

O’Brien, Amerikan hükümeti ve ordusunun karşısına şu zehir zemberek uyarıyla dikildi:

“Hava saldırılarını gerçekleştirenlerden hiçbir şekilde hesap sorulmuyor. ABD yıllardır Afganistan, Pakistan, Suriye ve Somali’de sözde ‘terörle mücadele’ kisvesi altında sivilleri öldürüyor ve buna karşılık cezasız kalıyor. ABD, öldürülenlerin ailelerine karşı ölenlerin isimlerini açıklamak, yaptıklarını kabul etmek, soruşturmak ve onarım sağlamakla yükümlüdür.”

Emperyalizmin hayasız suratına atılmış bir tokat gibi değil mi!

Devamında, Biden yönetimini hak ihlallerine son vermeye ve uluslararası hukuka uymaya çağırıyor.

Pentagon Sözcüsü, 9 sivilin kendi saldırılarında öldüğünü reddetmemişti.

Saldırı, güya Kabil Havaalanı’nı hedef alan IŞİD terör saldırısına bir misillemeydi.

Ne ABD; canını yakan, kayıplar verdiği terör saldırısının arkasına saklanarak katliamı yalanlıyor...

Ne de Af Örgütü, meşru savunma hakkından bahsederek katliamın sorumluluğunu hafifletiyor...

Henüz Af Örgütü’nü, ABD’ye karşı haince IŞİD’i tutmakla, terörü sinsice meşrulaştırmaya çalışmakla suçlayan yetkili çıkmadı.

Af Örgütü’nü, insan haklarını kötüye kullanarak terörü aklayıp paklıyor diye itibarsızlaştıran yetkili de duyulmadı.

Terör vahşetine kendini siper ettiğini, hak savunuculuğu maskesi altında IŞİD’i savunduğunu, demokrasiyi istismar ettiğini, operasyon çektiğini söyleyen nerede!

Trump gitti, meydan boş, ABD sahipsiz kaldı, düşmanları bayram ediyor tabii (!)

Yedirebilirler miydi bunu, Trump olacak da Af Örgütü ABD’ye kafa tutacaktı ha!

Ne indirmedik maske bırakırdı alimalllah yüzlerinde...Ne terör seviciliklerini ne yalancılıklarını ne de emperyalist dış güç saldırısına alet olduklarını...

Koruyucusu Trump’ı kaybettiğine yanarsa ABD yansın, bizi ilgilendiren kısmı şu:

Amerikan emperyalizminin değilse hangi emperyalizmin ajanıydı yahu bu Af Örgütü? Kime, hangi dış güç namına çalışıyorlar?

Ferhan’la İnci yerli isim değil mi?

Türkiye’ye mal olmuş iki büyük sanatçıyı, iki kutup yıldızını peş peşe kaybettik.

“Şahları da Vururlar”ı, “Felek Bir Gün Salakken” oyununu sahnede izlemeyen, “Kahraman Bakkal Süpermarkete Karşı” veya “Falınızda Rönesans Var” kitabını okumuştur. Ona denk gelmeyen “Pardon”u, “Parasız Yaşamak Pahalı”yı, “Şans Kapıyı Kırınca”yı yahut “Köşedönücü” filmini..Onu da kaçıran, illa ki “Varsayalım İsmail” dizisine rastlamıştır.

Ferhan Şensoy, üretken bir tiyatrocu ve yazardı. Hınzır hicvi, bir yerden mutlaka sızmıştır hayatınıza. Eserlerini, ismen de olsa gözünüz, kulağınız ısırır.

Alaturka sevip İnci Çayırlı’yı bilmeyeni, dinlememiş olanı Ferhan Şensoy’un orta oyununa havale ederler. Sesi, nağmeleri illa ki değmiştir kulağınıza, bir akşamınıza değilse bile bir anınıza eşlik edip sizi yakalamıştır.

Makam müziği, tercihiniz olmayabilir. Politik mizah, türü ya da içeriğiyle size hitap etmeyebilir.

Ama sanatçıları, görüşlerine göre ‘sizden-bizden’ diye ayırmak reva mı?

Müziksever olup İnci Çayırlı’yı kayba üzülmemek, sanata değer verip Ferhan Şensoy’u yok saymak mümkün mü?

Yandaş magazin şöhretlerinden bile tam kadro duyarlılık esirgemeyenler, Şensoy’la Çayırlı’ya bir taziye mesajını çok görmemeliydi.

Kültür ve Turizm Bakanı Ersoy dışında, iktidar saflarının sessizliği dikkat çekici.

Bir tek Fahrettin Altun’un, o da mahallelisi diye Çayırlı’yı rahmetle anan tivitini gördüm.

Merkel, önceki gün “Kulağa yabancı isimleri var diye adı Erika, Klaus olmayanlar vatandaşımız değil mi, onlar da Alman” diye çıkışıyordu.

Partiye destek bildirmeyen sanatçılar, geleneği dahi yaşatsa; adları Ferhan, İnci bile olsa yerli ve milli değil mi yani!

YORUMLAR (42)
YORUM YAZ
UYARI: Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. (!) işaretine tıklayarak yorumla ilgili şikayetinizi editöre bildirebilirsiniz.
42 Yorum
  • karar okuru / 02 Eylül 2021 11:55

    Hepimiz dünya vatandaşıyız. Mümin-kafir ayırımını artık bırakmalıyız. önce insan kardeşligi.

    Yanıtla (6) (1)
  • Muhtefi / 02 Eylül 2021 13:14

    Aynen oyle.! .Ayrimi yapan kim? Ayrimi yapan KAFIRLER "emperyalist egemenler"..!..kim bunlar .?.tenceremize gizlice el uzatan,,Sirtimizdan inmeyen, Emeğimizi çalan ve Dunyayi Fitne,fesada boganlar...Dunyanin heryerinde ."her türlü kılıkta olabilir." .Yoksa mesela Papua yeni ginede kendi halinde balık tutanla ne alip,veremediğimiz.var..?.Haitide Anasının kurumuş memesinden sondaj gibi derinlerden süt çeken bebeyle bizim bebenin NE FARKI var..Ayrim yapanlar kim..?.onlari tespit edelim.!

    Yanıtla (0) (0)
  • adem / 02 Eylül 2021 20:25

    kafir bence insanı ne olursa kim olursa olsun sevmeyendir. hatta insan bile değil ilkel beyin.

    Yanıtla (1) (0)
  • Muhtefi / 02 Eylül 2021 21:28

    Bak bu da DOGRU..!..tebrikler..şeytan da insanı sevemedi..:))..ama üstelik kafir degil...İlahi iradeye sadece karşı çıktı....düşündürücü.!.

    Yanıtla (0) (0)
  • Huseyin turan / 02 Eylül 2021 19:48

    Sayın baki
    Siz de biz yaşlı kesime kolaylık sağlamak amacıyla fatih alaylı gibi yazılarınızı sesli de verebilirmisiniz
    Selamlar

    Yanıtla (2) (0)
  • Mantıklı Düşünelim / 02 Eylül 2021 17:58

    Sayın Beki, artık ekonomi konularında yazın. hint düğününü yazın, zengin afrikalı turisti yazın. Bizim ekonomik geleceğimiz 3 konudadır. 1. zengin hint düğünleri. 2. zengin afrikalı turist. 3. çinin üretim üssü olmak.

    Yanıtla (1) (0)
  • konuk1 / 02 Eylül 2021 16:11

    bu tür açıklamalar gaz almaktan öteye gitmiyor gitmezde,bizim duygusal millet olduğumuzu bilenlerde bir kadını kucağında çocukla gösterdiklerinde yelkenleri suya indireceğimizi bilir lakin vahşi kapitalizmin vahşeti bitmez.bu günün iktidarı biat etmeyen benden değil düsturu ile fert, toplumun hangi kesiminden olursa olsun kıymeti yok hükmündedir

    Yanıtla (0) (0)
  • Mürsel / 02 Eylül 2021 09:59

    Hem de Af Örgütü’nün ABD Şubesi Direktörü Paul O’Brien yaptı bunu.

    O’Brien, Amerikan hükümeti ve ordusunun karşısına şu zehir zemberek uyarıyla dikildi:

    “Hava saldırılarını gerçekleştirenlerden hiçbir şekilde hesap sorulmuyor. ABD yıllardır Afganistan, Pakistan, Suriye ve Somali’de sözde ‘terörle mücadele..
    Eee sonra? Ağaya sitem yola devam.
    Vayy be batı ine hassas ya. Harici' nin hamiile müslümanı öldürüp Kabe'de; tahta kurusunu öldürmek caiz mi diye sormasıyla aynı mantık.

    Yanıtla (2) (0)
  • Ddd / 02 Eylül 2021 13:43

    Abd ve Batı'nın öldürücü silahlar satması tu kaka ama bizim öldürücü silahlar satmamız övünç kaynağı. Tam bir riyakarlık.

    Yanıtla (4) (2)
  • Karar okuru / 02 Eylül 2021 16:47

    Reis bize SiHA satmadılar biz de kendimiz yaptık diye övünmüyor mu? Patriot füzesi satmadılar biz de Rusya’dan S-400 almak zorunda kaldık demiyor mu. Eee hani herkese silah satan Amerika, Batı dünyası. Çürüttün mü tezlerini?

    Yanıtla (0) (1)
  • Muhtefi / 02 Eylül 2021 16:01

    Sn.Mursel bey
    .ALKISLAR...var olasin..Aziz olasın..!..tekrar,tekrar tebrikler..ama anlamayanlar var..pes doğrusu...!.:."kisi/ler sevdiği ile beraberdir "..bayılıyorum bu Hadisi Şerife...

    Yanıtla (2) (0)
  • kafaoğlu / 02 Eylül 2021 13:25

    Af örgütü ,İnsan Hakları Mahkemesi gibi kurumlar çifte standart kullanmadan bütün devletlere ve tebaalarına EŞİT ilgilense ve de yaptırım gücü olsa kuruluş amaçlarını gerçekleştirme noktasında çok daha faydalı olur ama onlar da çifte standart uyguluyor,üzerine yük almamak için ipe un seriyor,neymiş İç Hukuku bitirecekmiş , iç hukuk ipe un seriyorsa davayı ele al bitir kardeşim geciktiriyorsun ve hiçbir işe yaramıyor.

    Yanıtla (1) (0)
  • Realite bu… / 02 Eylül 2021 11:23

    O dili değiştirmek şart. “Kendi ülkesinde ülkesinde yaşayan insanlar”ın bir kısmı, bölücülüğe, ayrımcılığa karşı çıksa, bulduğu her fırsatta “öteki” gördüklerini suçlanmasa ötekiler topyekün ayağa kalkar. Bırakın bombalamayı, kimse kimsenin kılına zarar veremez. Şu durumda ses çıkaranı da sustururlar.

    Yanıtla (0) (0)
  • tarafsız / 02 Eylül 2021 11:10

    Siyah ve beyaz birbirinden ayrılmalıdır. Ancak unutulmamalıdır ki; adamın biri Kırgizistan da doğup, büyüyüp geldi İstanbul da yılbaşı günü katliam yaptı ve hiçbir şekilde üzüntü ifadesi bile yoktu, vahşi hayvanlar gibiydi yapması gerekeni yaptığını düşünüyordu büyük ihtimalle, Çıkar için adam öldüreni durdurabilirsiniz ancak din için katliam yapmak isteyeni durdurmak çok zor, çünkü ölünce sonsuz cennetin kendini beklediğine inandırılıyor !!!!!!

    Yanıtla (1) (1)
  • hayal hayal / 02 Eylül 2021 00:42

    milliyetçi ülkücülerin tek insan hakları örgütü yok..türk dünyası ve dünya hak ihlallerini araştırsın...ülke içi de....islam dünyasının ortak bir i..h.örgütü yok.islam dünyası ve dünyada hak ihlalleri v.b çalışmalar yapsın de mi..

    Yanıtla (9) (1)
  • Ziya / 02 Eylül 2021 08:53

    Nasıl olacak? Kutsal kitaplar kafirse öldür diyor kabaca. Amaç kıyamet kopsun, "kurtulalım". İnsanca yaşamı amaç edinenler kim? Bizim kafir veya inançsız veya ateist dediklerimiz.

    Yanıtla (6) (3)
  • Ddd / 02 Eylül 2021 11:05

    Olamaz çünkü, onlara göre fakir fukaranın çocukları ölsün, şehitler tepesi boş kalmasın, onlarda bu şehitler üzerinden iktidarlarını sürdürsün. Olay bu.

    Yanıtla (5) (1)
  • Muhtefi / 02 Eylül 2021 10:43

    Ne kadar cici af örgütü..Ölenlere/öldürülenlere helva dağıttirmak işi sadece...Tabi ki hani af örgütü ?..sanirim Pagan Roma'ninda oldurdukten sonra ağıt yakanlari vardi..ama Dirilere YOK..dünde, bugünde..!..

    Yanıtla (2) (3)
  • Yazarsever / 02 Eylül 2021 10:15

    Demagoji yaparak durumu ifade etmeniz muazzam, kendinize tazminat ve hakaret davaları açılmasına da ket vurmuş oluyorsunuz. Tebrikler, biz bize düşeni anlıyoruz.

    Yanıtla (0) (6)
  • Pirireis / 02 Eylül 2021 09:53

    ABD terör saldırsını yapanı biliyor ve eylem sonrası azmettireni nokta atışla öldürüyor, zaman ve mekanı biliyor ama terörü önleyemiyor! Kargalar gülüyor ABD açıklamalarına. Bence geri çekilmenin haklılığını teyit etmek, beceriksizliklerini örtbas etmek üzere uygulanan bir eylem. Kurunun yanında 13 ABD vatandaşının yanması , büyük ABD için çerez kabul edilebiliyor siyasilerin geleceği için maalesef.

    Yanıtla (2) (2)
  • Pirireis / 02 Eylül 2021 09:43

    İnci Çayırlı ve Ferhan Şensoy a allahtan rahmetler dilerim, mekanları cennet olsun. ABD, gün gelecek kendi iç hesaplaşmasını yapacak lidere kavuşacak, ruhunu temizleyecek ve insan haklarının savunucusu, koruyucusu,kollayıcısı olacak. Çünkü geçmişten ders alıp, geleceği kurmayı hedefleyen bir toplumsal yapı var. Peki biz ne yapacağız? Biz tabii ki onların ayak izini takip ederken eskiye özlemin verdiği yanlışlıklarla ABD nin ayak izlerine kah basarak, kah yan basarak iki ileri bir geri gideceğiz.

    Yanıtla (8) (1)
  • vatandaş / 02 Eylül 2021 08:51

    Diriler'i ayırmış olanlardan,
    Ölüler'i ayırmalarına niye hayıflandınız ki?
    Kin ve nefretin büyütüldüğü, kutuplaşma dilinin bu kadar çok kullanıldığı bir dönem hatırlayan varmı?

    Yanıtla (12) (1)
  • insan haklari savunucusu / 02 Eylül 2021 02:04

    Mezara girmeden basortulu bir sarkici gorebilecek miyim acaba?

    Yanıtla (5) (2)
  • Karar Okuru / 02 Eylül 2021 07:42

    Kıvırcık tüylü kirpi arıyorsun ha ? Hmmm. Yok kalmadı! Komşuya bir bakın

    Yanıtla (7) (0)
  • Ziya / 02 Eylül 2021 08:50

    İlahi söyleyenler var... Ama İslamda sanat konusu biraz sığ.

    Yanıtla (2) (1)
  • Ziya / 02 Eylül 2021 08:48

    Hem kapitalist olacaksın, hem de antiemperyalist, ha? Yemezler, AKP

    Yanıtla (6) (1)
  • Alperen / 02 Eylül 2021 08:46

    İslam düşmanlığının ne kadar prim yaptığını huzuru ilahi'de göreceğiz...Şeriatla ve müslümanlarla çok alay etti,ateşi....

    Yanıtla (3) (12)
  • Karar Okuru / 02 Eylül 2021 07:50

    Her ikisi de yeri doldurulamayacak sanatkarlar. Milletimiz artık bu kalitede insanlar yetiştiremiyor. Çok üzgünüz.

    Yanıtla (5) (1)
  • İyi Biri / 02 Eylül 2021 06:57

    Türkiye'de 19'u çocuk, toplam 34 sivil jetlerle bombalanarak öldürüldü. Uludere'deki bu vahşette kimse bir ceza almadı.

    Af Örgütü kimsenin ajanı değil tabii. Ama kendi ülkesinde yaşananları görmezden gelenler dilsiz şeytan.

    Şiire meraklı yazarımıza bir şiir tavsiyesi: 1940'lardaki benzer bir olay için Ahmet Arif tarafından yazılmış "33 Kurşun".

    Yanıtla (8) (1)
  • TB / 02 Eylül 2021 03:17

    En yerli ve milli olmayan hükümetimiz, en çok yerli ve milli olduğunu söyleyen hükümetimizdir. Yalanlarla bezenmiş paralel evrenlerinde hayat çok güzeldir.
    Bizler başka dünyalarda yaşıyoruz...

    Yanıtla (15) (1)
  • karar okunur / 02 Eylül 2021 02:04

    „Taliban'ın 'İntikam Cinayetleri' Başladı.“ Bu haberleri okumayan duymayan kalmadı. Ama bizim yerli ve milli talibanistler „yalan haber“ görmeden inanmazuk diyor. Fanatik futbol taraftarı bunu yapmaz. Af Örgütü olayı da aynı buna benziyor „yakalanılmaması gereken bir hastalık durumu.“

    Yanıtla (10) (0)
  • Muammer / 02 Eylül 2021 02:01

    Nasıl ki, DİNler mezhepler, tarikatlar, cemaatler kendilerine bağlı olmayanları CENNETlerine koymuyorsa ; aynen öyle de partiler de kendilerine muhalif olanlara rahmet okumaz, adlarını anmazlar.İnanç ve bağlılık esasına göre durum maalesef bu! Bu tavırlar külliyen YANLIŞ ve hem adil değil hem de şık değil.

    Yanıtla (15) (0)
  • nihat turan / 02 Eylül 2021 01:43

    amerika her gittiği yere terör getiriyor bu saldırı ile batı ülkeleri kendilerine uşaklık etmiş afganistanlıları tahliye etmemek için bahane bulmuş oldular müslüman ülkelerinde her patlayan bomba küresel güçlere hizmet eder ve müslüman alemine zarar verir bu bombayı patlatanlar çocukları öldürenler müslüman olamazlar müslümanlık bu değil

    Yanıtla (8) (3)
  • karar okuru / 02 Eylül 2021 01:38

    Olmaz tabi ortaçağ zihniyeti. o adamın ismini keşke hiç yazmasaydınız. Merkeli takdir etmek lazım. darısı başımıza.

    Yanıtla (8) (1)