Bahçeli ile Erdoğan’ın görüş ayrılığı yoksa bu ne?

MHP lideri, grup konuşmasında Öcalan teklifini tekrarlamadı ama ne dediyse arkasında durduğunu söyledi.

Oysa Cumhurbaşkanı Erdoğan, o gün bugündür hâlâ konuya doğrudan girmiş değil.

En son Macaristan dönüşü uçakta yine bu konu Erdoğan’a sorulmadı, sordurulmadı.

Öcalan’ı Meclis’te konuşturmak gibi bir teklife Cumhurbaşkanı ne diyor? Ortağından geldiği de hesaba katıldığında buna kayıtsız kalamaz, nasıl yaklaşıyor?

Son söyleşide de sordurulmayınca gözler, teklif sahibi Bahçeli’ye dönmüştü.

Bahçeli, grup toplantısında bu kez teklifi yinelemedi ama arkasında durmakta ısrar etti.

Cumhurbaşkanı, ortağından gelen böyle bir teklifi üstü kapalı daha ne kadar geçiştirecek?

Bir rivayete göre orta yolu buldular, Erdoğan da bugünkü AK Parti grubunda konuya oradan girecek.

Erdoğan’ın uzak durması, ortaklar arasında bir görüş ayrılığı yaşandığı izlenimi doğurdu. Başka ne olacaktı?

Sanki Öcalan teklifi Erdoğan’a, kayyum atamaları da Bahçeli’ye sürpriz olmuştu. Önden haberleri ve mutabakatları yoktu. Danışıklı değildi. Bu sebeple Erdoğan, Öcalan’ı Meclis’te konuşturmaya mesafe koymuştu. Bahçeli de kayyum atamalarına...

Gelin görün ki aralarında bir görüş ayrılığı yaşanıp yaşanmadığı da sorulamıyor.

Serbestiyet sitesinden Hilal Köylü, dün Meclis’te Bahçeli’ye sormayı denedi.

Ancak “Çözüm süreci konusunda Erdoğan’la aranızda görüş ayrılığı var mı?” sorusu, Bahçeli’yi hiddetlendirmekle kaldı. Kabak, soruyu soranın başına patladı. Gazetecileri ya fitneyi ya mesleği bırakmaya şöyle çağırdı:

“Basın mensubu kardeşlerim, Türkiye’yi tahrik edici, yanlış bilgilerle ayrımcılığı körükleyici davranışlardan vazgeçsin. Geçemiyorsan mesleğini bırak!”

Soru hassas yerden mi geldi, Bahçeli neden bir hışımla çıkıştı, sorarsak niye fitne çıkarmaya mı girer; anlamak zor.

Bir görüş ayrılığı yoksa olmadığını söylemesi yeterdi, artardı bile.

Ayrıca Erdoğan’la Bahçeli’nin her konuda hemfikir olmadığı sır değil.

Yalnızca birini, üstelik yine Bahçeli’nin dünkü grup konuşmasında ortaya çıkan birini hatırlatayım size.

MHP lideri Bahçeli, “Bugüne kadar Türkiye’de kimse ikinci sınıf muamelesi görmemiştir” dedi. Ve ekledi:

“Kimse bu ülkenin zencisi sayılmamıştır.”

İttifak ortağı Erdoğan’la AK Parti de böyle mi düşünüyor? Türkiye’de hiç beyaz Türkler olmadığını, zenci Türk muamelesi görmediklerini, ikinci sınıf vatandaş yerine konmadıklarını onlar da biliyor mu?
Çünkü aksini söylüyorlar, hâlâ da söylemeye devam ediyorlar.

İktidar ortakları, iç cepheyi tahkime ve sosyal barışı güçlendirmeye kendi mutabakatlarını tahkim edip gazetecilerin sorularıyla barışmaktan başlasa daha isabetli olmaz mı?

Öcalan’ı Meclis’te konuşturmaktan önce yapılacaklar var, yanlış yerden başladılar belki.

YENİ ANAYASA KİME LÂZIM?

İktidar, yeni Anayasa’nın millete lazım olduğunda diretiyor.

Ama milletin, buna şiddetle ihtiyaç duyduğundan haberi yok. Nasıl olsun?

Bakıyorsunuz iktidar, işine gelmeyince Anayasa’ya uymayabiliyor. E sormazlar mı; varlığı neye engel, değiştirilmesi neyi çözecek?

Türkiye’de millete yansıyan bir Anayasa sorunu var, doğru. O da Anayasa’da yazılana uyulmaması. Ve ona bağlı haksızlık, hukuksuzluk, keyfi yönetim sorunu.

En son 2017’deki Anayasa değişikliğiyle kendisinden ne yetki istendiyse millet, Cumhurbaşkanı Erdoğan’a vermişti.

Zaten o yetkiler de vesayetin tabutuna son çiviyi çakıp üstüne beton dökmek, darbe dönemlerini kapatmak için istenmişti.

Bitirilmemiş vesayet mi, dürülmemiş darbe defteri mi kaldı ki ona karşı bir daha Anayasa değiştirilsin?
Demezler mi; hani artık öyle bir şey kalmamıştı, Cumhurbaşkanlığı sistemine geçince o iş bitmişti!

Ayan beyan ortada ki mızrak, çuvala sığmıyor. Yeni Anayasa’ya, milletin değil iktidarın işini görmek için ihtiyaç var.

Herkes kör, âlem sersem değil; millet her şeyi görüyor. Yeri geldi, bir kez daha söyleyeyim dedim.

YORUMLAR (52)
YORUM YAZ
İÇERİK VE ONAY KURALLARI: KARAR Gazetesi yorum sütunları ifade hürriyetinin kullanımı için vardır. Sayfalarımız, temel insan haklarına, hukuka, inanca ve farklı fikirlere saygı temelinde ve demokratik değerler çerçevesinde yazılan yorumlara açıktır. Yorumların içerik ve imla kalitesi gazete kadar okurların da sorumluluğundadır. Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır. Özensizce belirlenmiş kullanıcı adlarıyla gönderilen veya haber ve yazının bağlamının dışında yazılan yorumlar da içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır.
52 Yorum
  • Devrimci / 13 Kasım 2024 00:47

    Bahçeli ve taraftarları.. İkiside ne olduğunu bilmiyor. Ben köyde kahvede MHP’den arkadaşlara ilk açıklamadan sonra aloooo ne oluyor diye sordum. Hepsi gerçek değil yapay zeka dedi. La ikinci açıklamayı sordum. Yapay zeka.. Sahte dediler.. Bugün sordum hadi ordan dediler.

    Yanıtla (13) (1)
  • hisari / 13 Kasım 2024 23:31

    yarin bir daha sor. bu sefer kahveye almazlar

    Yanıtla (1) (0)
  • Karar Okuru / 13 Kasım 2024 13:33

    Bazı yaşananlar vardır siyaset üstüdür. Beş yavrunun perişan bir barakada yangında can vermesi gibi. Cehalet ve yoksulluk insanoğlunu bu hale getirmemeli. Bakanlık 18 defa gitmiş ve birşey yapılamamış. güya. Başka bir eve alamadınız mı Anneye yeterli geliri veremediniz mi , O çocukların o şartlarda yaşamasına nasıl müsaade ettiniz. Bu saatten sonra ne yazsak boş. Canları yoksulluktan ve perişanlıktan kurtaramadık çünkü. Utanmak ve sefillik bize düşer. Anlar mıyız bence hayır üç güne unutur.

    Yanıtla (13) (3)
  • Okur / 13 Kasım 2024 17:00

    Soma'da 300 madencimizi kaybettik,iktidardan bir tanesi çıkıp,bunda bizim de sorumluluğumuz var deyip istifa edemedi! Üstüne üstlük bir madenci yakını sitem etti diye adamı yere yatırıp tekmeledi bir AKP li.

    Yanıtla (10) (0)
  • vatandaş / 13 Kasım 2024 22:24

    ama soma akpye gene oy verdi.gene oy verdi. neden acaba.

    Yanıtla (2) (1)
  • vatandaş / 13 Kasım 2024 22:23

    valla ben bir kere bile gittiklerine inanmıyorum.18 kere gidilirmi.rakamlarıda tahmin edemiyorlar artık diye düşünüyorum.

    Yanıtla (1) (0)
  • Misafir11 / 13 Kasım 2024 21:51

    Rte chp ve hdp ile ittifak yapacak bunu gören devlet öcalan çıkışı yaptı. Çünkü o denklemde hem devlet yok hem de ülke için kabul edilmeyecek tavizler verilecek. Bu tavizler kıbrıs ve kürt sorunu. Durum bu.

    Yanıtla (0) (0)
  • hisari / 13 Kasım 2024 18:21

    Bahçeliye sorulan soru Özal, Demirel, Erbakan, Yılmaz, İnönü, Akbulut'a sorulsa ne cevap verirlerdi? Yaşları müsait olanlar tahmin edebilir. Bir dönem yüzünü görmek istemediğimiz politikacılara rahmet okutturdular.

    Yanıtla (8) (0)
  • şahin / 13 Kasım 2024 17:07

    Akif bey sağlıklı günler-NARİN cinayetini Salimden başkası yapmış olsa idi şu anda yaşıyor olurmu idi-???? konu bu yazıile ilgili olmadığı için kusura bakmayın

    Yanıtla (5) (0)
  • Dr / 13 Kasım 2024 16:30

    Erdoğan ve Bahçeliye 2 yol görünüyor. Biri Beştepeye biri Silivriye. Tercih kendilerinin.

    Yanıtla (6) (0)
  • ÖMER KUTALMIŞ / 13 Kasım 2024 13:05

    Kurdun dişini hissettirmeden söken adam, siyasette ne kadar mahir olduğunu gösterdi. laf yapmak isteyenlere lafı verip günlerdir konuşturuyor. kendisi de öbür yanda işine gücüne bakıyor.

    Yanıtla (5) (6)
  • Okur / 13 Kasım 2024 15:13

    Ömer Bey,hile ve üçkağıtı hayatınızdan çıkarın,bu kadar normal görmeyin, dürüstlük insan için vazgeçilmezdir.

    Yanıtla (7) (1)
  • Karar okuru / 13 Kasım 2024 14:56

    Levent kircanin lepliği vardı fatih terim soyunma odasına dalıyor mağlubiyet sonrası tüm futbolcuları tokatlıyor, bizdeki sözde gazeteci takımı bu halde.

    Yanıtla (6) (1)
  • Emekli / 13 Kasım 2024 14:35

    Görüş Ayrılığı Hep Vardır.
    Ancak çıkar üzerine kurulu bir birliktelik var.
    O da çok sıkı bir şekilde birliktelik sağladı

    Yanıtla (7) (0)
  • Millet11 / 13 Kasım 2024 13:55

    Yazı güzel haklı

    Yanıtla (3) (0)
  • efedamat / 13 Kasım 2024 13:32

    yeni anayasa için referandum yapsalar yüzde 20 bile oy alamazlar.
    bunun için mecliste halletmeye çalışıyorlar.
    millet et yumurta süt sebze kira gıda derdinde bunlarsa hala erdoğanı ölünceye kadar cumhurbaşkanı seçtirme derdinde.
    sıkıysa koyun sandığı hemen bir kere daha aday olsun da görelim bakalım millet buna ne diyecek.
    sandığın en dibine gömmezse zaten başına gelenleri gelecekleri fazlasıyla haketmiş olur.

    Yanıtla (14) (2)
  • KARAR OKURU / 13 Kasım 2024 13:20

    İyi polis, kötü polis numarası... Nasıl mı? Her iki partinin de kemik oyları var ki; Erdoğan ve Bahçeli "Allah 2 tane" dese bile 3 maymun rolünü oynuyorlar. Dolayısıyla bu danışıklı numarada; -Bahçeli, DEM Partiye oy veren ve vermeyen, Kürt seçmenlere ".. Bakın, sorunları silahı bırakıp siyasetle çözelim dedik! DEM Parti de PKK da reddetti. Bunların İsrail/ABD projesi olduğunu görün.." diyor. -Erdoğan da sessiz kalarak, Bahçeli'nin ürküttüğu dindar muhafazakar seçmenleri sakinleştiriyor.

    Yanıtla (7) (0)
  • Yalçın / 13 Kasım 2024 13:11

    Ülkede hukukun üstünlüğü değil, (sözde) üstünlerin hukuku geçerli. Onlar da 22 yıldır devam eden iktidarlarının devamı için göz boyamalarla bizleri uyutmaya devam ediyorlar. Ülke yapısal çöküşte. Zerre umurlarında değil. Onların keyfi ve siyasi çıkarları için terörist, kahraman ve sonra da yeniden terörist olabiliyor. Son tango da başterörist Öcalan'la son bulacak gibi.

    Yanıtla (3) (0)
  • Sedat F. / 13 Kasım 2024 13:06

    Ülkemizde iki tip gazeteci var.Birinci tip kayitsiz sartsiz biat edenler.Yalakalik ve devamli güzellemelerle "göze batanlar" bunlar ödüllendiriliyor "Ucan saray'la" bizim vergilerimizle "beles tarifeden" Dünya seyahatlerine davet ediliyorlar.Bu tipler üc maymunlari"oynarlar.Agizlari var,dilleri yoktur soru soramazlar,boyunlari bükük,kuzu gibi susar,anlatilan palavlari can kulagiyla dinler gibi poz takinirlar.Gercek gazeteci korkmaz soru sorar,azar yersede kendinden gurur duyar.

    Yanıtla (7) (0)
  • Okur* / 13 Kasım 2024 12:04

    Bahçeli Abdullah Öcalan'ı Meclis'e davet etti.Abdulluh Öcalan Meclis'e gelse konuşsa,sonra da Sayın Bahçeli'yi Meclis odasında ziyaret edip bir çay içse! Ve güzel bir de yan yana fotoğraf çektirse!

    Yanıtla (14) (1)
  • Karar okuru / 13 Kasım 2024 08:51

    1) Mevcut anayasa ile halihazırda yapılmak istenip de yapılamayan ne var?
    2) Mevcut anayasaya uyulmayan bir yerde yeni anayasaya neden ihtiyaç var ?

    Yanıtla (33) (3)
  • muhammet karadağ / 13 Kasım 2024 11:22

    millet için değil kendileri için anayasa yapma dertleri var
    millet umurlarında bile değil
    mevcut anayasaya yada yapılacak olana uyma zorunluluğu duymuyorlar milleti uydurma çabaları ve rejimi değiştirme hesapları var.

    Yanıtla (18) (1)
  • Pirireis / 13 Kasım 2024 11:09

    Suyu ısınan bir siyasi akımın son çırpınışları bunlar. Halkın Gündemi ülkede yaşanan
    ekonomik ve güvenlik zafiyeti, can ve mal güvenliği yokluğu. Bunları çözme yeteceğini kaybeden Akp/MHP lider ve kadroları can kurtaran simidi anayasaya sarılıyor bari var olana uysalar da eksikleri söyleseler. O da yok.

    Yanıtla (12) (0)
  • Karar okuru / 13 Kasım 2024 00:35

    Sayın Bahçeli beyefendi dünkü konuşmasında "devletin güvenliği söz konusu " ise seçim yapilmayabilir gibi bir kelam sarfetti. Reis de geçen gün " Allah ömür verirse ölene kadar hizmet için koltuğu bırakmayacak anlaşılan. Bu demektir ki Reis hayatta olduğu müddetçe seçim, meçim olmayacak. Her şey planlanmış. Ce-Ha-Pe rüyasında daha çook darı

    Yanıtla (12) (14)
  • Özer / 13 Kasım 2024 01:05

    Karar okuruna milltin önünde seçim yapmadan duramazsiniz.Mahkeme kadıya mülk değil.Ruzgar kuvvetli esince savrulursunuz

    Yanıtla (19) (4)
  • karar okuru - ... / 13 Kasım 2024 02:45

    karara: baktılar anayasa işi sarpa sarıyor, böyle böyle nabız yokluyorlar, hani bundan böyle seçim yapmasak sizin için bir sorun yaratır mı acaba cinsinden. karşı ses çok çıkmazsa bunu deneyecekler. o da mı olmadı, gelsin elektronik seçim sistemi.

    Yanıtla (19) (1)
  • Dr / 13 Kasım 2024 09:10

    Hayatta olduğu sürece.

    Yanıtla (0) (0)
  • Mehmet / 13 Kasım 2024 10:47

    Bunlar ölene kadar iktidardalar çünkü arkalarında İsrail ve ABD var. Devleti batırdılar şimdi sıta İran sonrada G. Doğuya özerklik vermek

    Yanıtla (10) (0)
  • Mehmet / 13 Kasım 2024 10:45

    Bahçeli'nin Akp ile yani erdoğan ile aniden ittifak kurması akıl işi mi. İkiside dişardan kurmalı. Başkanlik sistemin isteyen kim varsa dikkat edilmeli

    Yanıtla (4) (0)
  • Karacaoğlan / 13 Kasım 2024 08:49

    Sayın Beki siz çok tecrübeli bir gazetecisiniz. Bu CHP ve diğer muhalefet partileri 2023 genel seçimlerinden hiç ders almamışlar gibi gözüküyor. Erdoğan 2023 seçimlerini terörle ilişkilendirerek muhalefeti suçlayarak uydurma videoları meydanlarda göstererek az bir farkla seçimi kazanmıştır. Erdoğan 23 yıldır terör ile milleti korkutarak iktidarını sürdürdü ve bir veya iki yıl içinde erken bir seçime giderek yine CHP ve muhalefeti DEM parti ile beraberler diyerek seçime gitme planı içindedir.

    Yanıtla (6) (5)
  • Gulyabani / 13 Kasım 2024 10:18

    Muhalefet dem parti ile beraber o yüzden gene diyebilir. Özgür özel daha çok sevdi demi öncesinden

    Yanıtla (0) (1)
  • Sahin / 13 Kasım 2024 09:59

    Zoraki nikah böyle olur.

    Yanıtla (0) (0)
  • karar okuru / 13 Kasım 2024 00:50

    Kimse ikinci sınıf vatandaş değilse, gazeteciye davranışı ne o zaman. gazeteci Bahçeliye, siz siyaseti bırakın dese ne olur?

    Yanıtla (35) (1)
  • karar okuru - ... / 13 Kasım 2024 02:38

    karara; bahçeliye göre türkiyede ikinci sınıf vatandaş olmayabilir ama üçüncü sınıf vatandaş için yok demedi ki.

    Yanıtla (19) (1)
  • Vatandaş / 13 Kasım 2024 17:55

    Hatta sınıf listesine giremeyenler bile olabilir.

    Yanıtla (1) (0)
  • Mr / 13 Kasım 2024 09:46

    Hilal Köylü keşke Bahçeli ye siyaseti bırak deseydi, eksik kaldı.

    Yanıtla (10) (0)
  • Murat Çelik / 13 Kasım 2024 09:34

    Sayın Cumhurbaşkanıdı biliyorki "Evet çıksın meclisde konuşma yapsın" dediği anda oylarında en az %10 eriyeceğini biliyor. Şimdilik MHP %10 olan oyunun %2 veya %3 erimesine müsade ediliyor.

    Yanıtla (0) (0)
  • Fani / 13 Kasım 2024 08:05

    Bunlar hicazdan geldi,vatan ve vatandaşın derdinde olsalar, enflasyon, yoksulluk, yolsuzluk ve adaleti konuşur, konuşturur ve çözüm yolları ararlar. Gündeme bakın neler var, anlayın artık.

    Yanıtla (11) (3)
  • La havle / 13 Kasım 2024 06:10

    Çok acayip demokratik ülkeyiz, emir eri gazetecilik müthiş. Bir kısım İslamcıların geldikleri nokta kemalizmden müthiş şikayetçi olup ama iktidarda kalmak uğrunda müthiş kemalistleşmek çok acayip, şeytanı ins ve cin çok başarılı Vallahi. Umum cemaat ve tarikatların kulakları çınlasın.

    Yanıtla (10) (2)
  • Erbil / 13 Kasım 2024 01:13

    Özgür Özel çözüm sürecine neden el artırarak destek verdi..desteği neden sürüyor.

    Yanıtla (3) (0)
  • Özer / 13 Kasım 2024 00:43

    Yazının son paragrafı anayasa değişikliğinin sebebini çok güzel anlatmis Aynen katılıyorum Anayasaya uyup uymamak zaten serbest.Duruma göre davranıyorlar.Anayasa mahkemesi kararlarının hiç hükmü yok zaten .Yenisini napcaksiniz..

    Yanıtla (21) (1)