Türkiye bu defa Azerbaycan’da sınanıyor

"Bir millet iki devlet.” Türkiye – Azerbaycan ilişkilerinin oturduğu “moral” zemin. Kardeşliğin bir başka ifadesi. Böyle bir zemin varsa onun gereği Azerbaycan’ın zor zamanında yanında olmaktır.

İşin içinde bir de 1945 yılında 146 Azeri’nin Ruslara iade edilmesi ve katli ukdesi var. Koruyamamışız Stalin karşısında Türkiye’ye sığınan Azerileri.

Buna Ermeni işgali altındaki Azeri toprağı Dağlık Karabağ ukdesini eklerseniz durum daha da ciddileşiyor. 1988’de yerel konsey Ermenistan’a bağlanma kararı vermiş, 1992’de savaş hali ortaya çıkmış, iki taraftan binlerce kişi hayatını kaybetmiş, on binlerce Azeri Dağlık Karabağ’ı terk edip Bakü’ye sığınmış ve 1994’te ateşkes ilan edilmiş… O günden bu yana Dağlık Karabağ diye bir acı Azerbaycan’ın yüreğini kanatır durur. “Kaçkınlar” diye bir sancılı gündem vardır Azerbaycan’ın bağrında Dağlık Karabağ adına. Türkiye de bugüne kadar diplomatik destek vermek dışında bir şey yapamamış Dağlık Karabağ’daki işgalin kaldırılması için.

İşte şu andaki sıcak durum böyle bir arka plana sahip ve Azerbaycan ateşin kıyısında dolaşırken, bir başka boyutta Türkiye sınanıyor. Ankara o sınanma psikolojisini yaşıyor, belki dünyada birileri Türkiye’yi böyle bir sınanma zeminine itiyor, içerde medya iklimi de sınanmayı satın alıyor.

“Bu defa başka” söylemleri yansıyor iklime.

Türkiye bir süredir “Tehdidi oluştuğu ortamda göğüsleme” stratejisi izliyor, Suriye, Irak hatta Libya harekatları bu stratejik yaklaşımın uzantıları. Mavi Vatan hamlesiyle yine “Bu defa başka” denildi.

Aslında taa Birinci Dünya Savaşı sonrasından kalma sorun odakları var Türkiye için. Kayıplar içinden Türkiye’yi çıkarmışız. “Kayıplar” bir ukde olarak kalmış içimizde. “Türkiye’nin savunması için olmazsa olmaz”ın sınırlarını ifade eden “Misak-ı Milli” de bile kayıplar olmuş. Bazı küresel odaklarda “Şark meselesini halleden anlaşma” diye nitelenen Lozan’da “bitmeyen hesaplar” olduğu kanaati hakim. “Kürt sorunu” o sorun. Biz orada “Kürtler ve Türkler tek millet” demişiz ama, sonra sistem yapılanmasında bu denklemi kaybetmişiz. Şimdi küresel odaklar o “yumuşak karın”dan yükleniyor. Biz de savunma hattını Suriye – Irak’tan başlatarak işi göğüslemeye çalışıyoruz ama içerde kendi ürettiğimiz sorunlardan kurtulamıyoruz. Bkz. HDP operasyonu

Elhasıl, sorunlar coğrafyası içindeyiz. Bir yandan “güvenlik kaygı”mız var, bir yandan “güç tırmanışı psikolojimiz.” Güç tırmanışımız bir gerçekse, bize “Çöz şu sorunlu alanları” diyor, güvenlik kaygımız gerçekse “Aman dikkat, birileri seni farklı alanlarda sınayarak tehdit ediyor” uyarısı yapıyor. Bunun yanında bir başka platformda da “Türkiye’nin Yeni Osmanlı” arayışlarında olduğu, bunun için “Savaşçı bir strateji izlediği” propagandası yapılarak, bir tür küresel izolasyon çemberi oluşturulmak isteniyor. Tüm bu farklı mecralar birlikte ilerliyor, kim bilir ne zaman - nerede gerçek sınanmaya dönüşecekse oraya akıyor.

Yeniden Azerbaycan’a gelirsek, Türkiye adına her makamdan “Neyimiz varsa Azerbaycan’ın emrinde” açıklamaları yapıldı. Türkiye destek verirse Azerbaycan’ın Karabağ sorununu çözmesi işten bile değil.

Bu istikamette şu cümleler de kurulabilir: Türkiye Yunanistan’la baş başa kalsa Adalar’ı çözmek işten bile değil. Türkiye Suriye’de askeri operasyonlar ı yaptı geçti. Irak’ta operasyon yapıp duruyor. Türkiye Kuzey Irak Kürt yönetimine “Bağımsızlıktan falan söz etme” dedi, gereğini yaptırdı. Türkiye Libya’da yapacağını yaptı.

Sanırım şunlar da aklımızın bir yerinde saklı duruyor: Ermenistan Ermenistan’dan ibaret değil, Yunanistan Yunanistan’dan… Suriye Suriye’den, Libya Libya’dan, Doğu Akdeniz, Rum yönetiminden, Irak Irak’tan….

Hatta Azerbaycan bile Azerbaycan’dan ibaret değil.

İslam ülkeleri İslam ülkesi olmaktan ibaret olmadığı gibi. İran Ermenistan’ın yanında. Suudi Arabistan Türkiye’ye ambargo uygulamaya yöneliyor. Mısır’la ilişkiler problemli… Bir yerden sonra Kürtler bile sadece Kürtlerden ibaret olmayacak gibi.

Herkes biliyor ki derin bir hesaplaşma ortamında kim nerede durur belli olmaz.

Ama öyle bir atmosfer oluşturuldu ki, “barış”tan bahsetmek, “yumuşak güç”ü ağza almak bile zaaf alameti haline geldi. Meydan okuduğunuzda “savaşkanlık”la suçlanmak, “Barışçı çözüm”den bahsettiğinizde “Demek ki taviz verecekler” yorumuna maruz kalmak gibi bir zemin belli ki çok kaygan bir zemindir.

Ve belli ki Türkiye şu anda bütün güç odakları tarafından dikkatle takip edilen bir ülke. Ortadoğu gibi sancılı bir coğrafyada. Biz de kendimize daha büyük dikkatle bakmalıyız, derim ben.

YORUMLAR (49)
YORUM YAZ
İÇERİK VE ONAY KURALLARI: KARAR Gazetesi yorum sütunları ifade hürriyetinin kullanımı için vardır. Sayfalarımız, temel insan haklarına, hukuka, inanca ve farklı fikirlere saygı temelinde ve demokratik değerler çerçevesinde yazılan yorumlara açıktır. Yorumların içerik ve imla kalitesi gazete kadar okurların da sorumluluğundadır. Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır. Özensizce belirlenmiş kullanıcı adlarıyla gönderilen veya haber ve yazının bağlamının dışında yazılan yorumlar da içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır.
49 Yorum
  • Burak kurtoglu / 30 Eylül 2020 21:03

    Azerbaycan ile turkiye iliskisini keske siyasi kaygiyla 1945 ten baslatmasaydiniz.bu iliski cok oncelere gidiyor.ben kuzey kafkas ordusu ve onun sanli askerlerinden ve bakuyu rus isgalinden kurtarmalarindan bahsstmeden neden 1945 olayina atif yaptiniz bir anlam veremedim.

    Yanıtla (0) (0)
  • Sizi okuyorm / 29 Eylül 2020 22:31

    Hocam bir şeyler yapalım ancak yazınız dikkate alınmalı emeklemeden koşma olmaz çok dikkatli olmalıyız.şu söz benim çok hoşuma gider, ŞU UYUR DÜŞMAN UYUMAZ.

    Yanıtla (1) (0)
  • Karar okuru / 29 Eylül 2020 21:30

    Sadece “beğen” tuşları açık.Ne oldu?Savaşamı girdik?

    Yanıtla (2) (1)
  • Karar okuru / 29 Eylül 2020 21:23

    Ahmet bey; çok güzel dersin.Size katılıyorum.Barış, gerekirse küresel teröristlerin oyununu bozacak her türlü hamleleri barışçıl, belkide birkaç hamleyle,yeri geldiğinde taviz vererek boşa çıkarma feraseti göstermemiz gerekirken.Bütün gazetelerimiz ve aydınlarımız hükümeti gaza geterme peşinde. Soru şu;İnsanlık tarihinde savaşın kazananı varmı? Evet diyen varsa lütfan bi düşünsün.Savaşan taraflar mı?savaştıranlar mı? Bana göre insanlığı yok eden tüm eylemler kaybettirir..

    Yanıtla (0) (0)
  • Halil / 29 Eylül 2020 20:03

    Mevlam ülkemizin ve daima hakkın yanında olanların yardımcısı olsun.

    Yanıtla (0) (0)
  • Ahmet OZYAZİCİ / 29 Eylül 2020 19:40

    Mucadenjn içinden gelip ilerlemis yaşında nefsine yenildin. Fani dünyada sevenlerini üzmeye devam ediyorsun, burda durayım.

    Yanıtla (2) (0)
  • Mehmet Öztopuz / 29 Eylül 2020 19:01

    Sayin hocam küfür olmayan yorumumuz bile yayinlanmiyor,siz bile yorumlarii denetliyorsunuz,ondan sonrada hiç bu donemdeki gibi ifade hurriyetimi kisitlanmiş hissetmemiştim gibi bir laf etmiştiniz,yazik,sizi çok sevmiştik,guya dava adami nasil olunuru anlatmiştiniz kayseride serdar tunceerle...

    Yanıtla (2) (0)
  • musto / 29 Eylül 2020 15:52

    Aklımızla dalga geçenler,Altay tankına motor yapılacaktı prototip yapıldı 4,250 kg Almanın motoru 1.250 kg tank motorumu taşıyacak kendisinimi.Alman büyük torna tezgahlarını satmıyor.bir kaç silah iha ve siha ile büyük güç olunmuyor.Sıkıyı görünce oruç reisi alıp ricat etmeyeceksin.Bizimkilerin elinde büyük güç olacak da milletten saklayacak her gün davul zurna çalarak anlatırlar.1 iha siha ve köprü yol yaptık diye mezardakilere dahi duyurduk.Keşke daha çok şeyler yapabilsek.

    Yanıtla (5) (0)
  • mizan / 29 Eylül 2020 12:50

    Türkiye`nin nükleer güç sahibi olmadan operasyon çekmemesi gerektiğini söyleyenlere; Türkiye silah ve savunma sanayisi dışarıya duyurulmayan bir gizli kudrettir. Nükleer güç sahibi hatta lâzım olduğunda nükleer bomba yapabilecek pozisyonda olduğunu işin erbabı bilmekteler..

    Yanıtla (1) (0)
  • Muhtefi / 29 Eylül 2020 15:37

    Kahve dedikodusu yapmiyoruz burada..Son yillarda tartışılmaz basarilar elde ettik..YETMEZ....uzun menzilli (2000 km ve ustu) seyir füzeleri lazim.yerli uydu atabilelim..Motor sanayi yine..lazim olunca demişsiniz Nukleer silahi..yapariz..ne zaman lazim olacak..bize atıldıktan sonra mi..?..1 saniye bile gec kalmaya vakit yok...

    Yanıtla (1) (0)
  • hacı murat / 29 Eylül 2020 12:43

    Azerbaycan Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyetini tanımadı. niye ülkesinin menfaati için. Doğalgazı en pahalı veren ülkelerden biri niye ülkesinin menfaati için. eeee hani tek millet iki devlettik.

    Yanıtla (6) (0)
  • Turgay / 29 Eylül 2020 15:23

    Bilip bilmeden konuşmayın. Azerbaycan KKTC'yi tanısa idi AB'de Dağlık Karabağ'ı tanıyacaktı.

    Yanıtla (2) (0)
  • KÖK MEDENİYET-1 / 29 Eylül 2020 12:50

    Dünya İnsanlığına çok şeyler armağan etmiş büyük medeniyetler vardır. Sümer, Mısır, Akad, Aztek, İnka, Maya, Pers,Çin, Roma, Helen, İskenderiye, Babil, Asur gibi. Kimisi yazıyı, kimisi kurumsallığı, kimisi han hamam saray köprü su kemerleri ibadethane, astronomi,mimari kimisi parlemento,demokrasi, senato, kimisi spor,sanat,tiyatro vs vs sayısız bir çok medeniyet mirası bırakmışlardır.Bunca medeniyet mirası içinde Türklerin medeniyetine ne gibi bir katkısı olmuştur? hazıra çökmekten başka!

    Yanıtla (6) (0)
  • Muhtefi / 29 Eylül 2020 15:09

    Turklerede Koruma düştü Beyefendi, olmasak Çince konusuyordunuz..veya Mogol vahsilerinin egemenligi altindaydiniz...Olmadi ,inandirici gelmediyse Hacli Eskiyalarinin Zulmü altinda inlerdi Ortadogu,Akdeniz cevresi..Islama hizmeti tartisilmaz. bile.!.Turkler olmasin.Tarih diye.bisey olmaz..Bati.hirsizligini.vahsiligini,katliamlarini sadece,.Kuh i Nur elmasini araştır yeterli..Ayrica Turkler Semerkant,Buhara,Tebriz,Taskent,Konya vd.medreseleri (üniversiteleri) Cağının Zirvesidir..

    Yanıtla (6) (0)
  • not karar reader / 29 Eylül 2020 15:06

    ha işte böyle. hani Türkiye tek başına buyruk hareket ediyordu hani bilmem hangi hangi ülkelerle oturup konuşmalıydı falan da filan da.. bütün muhalefet "romantikleşmiş!" ABD-AB romatizmi MISIR romantizmi HDP romantizmi. size loş ışıkta oturtup bir şarap ısmarlarlar siz çakırkeyif masadan bir kalkarsınız ki ne ev ne mal ne mülk ne de elbiseniz kalmış üstünüzde...

    Yanıtla (1) (0)
  • turgut ertav / 29 Eylül 2020 14:43

    2-Bölgedeki kaos ortamı bölge ülkelerinin tamamını etkiler.Ermenistan-Azerbaycan arasındaki sorun,Rusya ve İran ın kendi mahallelerinde olan sorundur.Dağlık Karabağ sorunu,Rusya ve İran ın birlikte hazırlayacakları barış gücünün ilgili bölgeye konuşlandırılmasıyla sağlanabilir.Rusya ve İran ortak kuracakları barış gücünü kullanarak,bölgedeki barışı sağlamalıdır.

    Yanıtla (0) (0)
  • turgut ertav / 29 Eylül 2020 14:42

    1-Azerbaycan Savunma Bakanlığı Basın Hizmeti Başkanı Albay Vagif Dergahlı, Karabağ Bölgesindeki ilk saldırıyı kendilerinin başlattığını itiraf etti. Hocavend bölgesinde konuşlu 3. piyade alayının ilk saldırıyı başlattığını duyurdu.100 yıldan beri var olan bu sorun savaşla halledilemez.Barışın korunması gerekir.

    Yanıtla (1) (0)
  • Mürsel / 29 Eylül 2020 13:59

    Kökmedeniyet essah mı konuşuyorsun? Galata kulesinden 7 tepeye bir bak ne göreceksin.Orta Andaolu Selçuklu kerrvansaraylarına bak ne bulacasksın.Balkan halklarına Türklerden önce bir bak ne diyeceksin? Bak bak insaflı bak.İnatla nefretle bakma.

    Yanıtla (3) (0)
  • Aladdin ZIRHLI,Balik hafizali bu millete yutturu / 29 Eylül 2020 13:48

    Birakalim bu can ciger kuzu sarmasi,Azerbeycan methiyelerini,
    gecmiste kac defa aramiza "kara kedi" girmisti.balik hafizali bu millete her numaralari yutturuyorlar..

    Yanıtla (2) (0)
  • Mehmet Öztopuz / 29 Eylül 2020 13:46

    Hocam konuşmalarinizda A.Gülvari bir yaklaşim var,ne suya ne sabuna dokunmamak olmuyacak,malesef buyuk bir kuşatilma var,hiç bir zaman böyle olmamişti,Allah için ,Allah hukumete devlete zeval vermesin deyin,birileri gibi nötürize olmayin,selamlar.

    Yanıtla (2) (0)
  • musto / 29 Eylül 2020 10:53

    Yüzlerce yıl batı Türkler geliyor diye beşikteki çocuklarını korkutmuşlar 2 kez Viyana kapısından dönmüşüz.Özal yaşasın önümüz açıldı Yüz yıl Türklerin yüz yılı Anadoludan orta Asyaya kadar her taraf Türk yurdu dedi ertesi gün Azerbeycan yerle bir edildi.Arabistana kadar demir yolu yaptık Erzurum ve Karsa kadar yapılacak demir yoluna Ruslar izin vermedi.Sarıkamış ve 93 harbi faciaları ders alalım. Nükleer güce erişmeden boyumuzdan büyük işlere girmeyelim.İdlip de yaşadık ve gördük.

    Yanıtla (1) (0)
  • Muhtefi / 29 Eylül 2020 11:35

    Sn.Musto.katiliyorum..Karabag.cok stratejik.bir yer..Cook dikkatli.olmaliyiz..300 seneden.fazla Dayak.yiyoruz..Birkac.yumruk atmisligimiz var.Kutul.amare,Canakkale,Sakarya,Kibris ..SAVUNMA (Anadolu) HATTINDAYIZ....1 mm geri gidemeyiz...Nukleer guc degiliz..ama ACIL OLMALIYIZ ACIL...Milli Ucaklarimizi vd.uretmek icin,gerekirse ekmegimizden kisarak TOP YEKUN bir olmaliyiz..ic politika oy falan,filan zannetmiyorum ki birileri elini ovustursun.felakettir. olur bu zihniyet..ve Bedeli.agir olur....!..

    Yanıtla (1) (0)
  • Karar okuru / 29 Eylül 2020 11:29

    Bir millet,iki devlet palavrasını çok duydum.Bir defa Azarbeycan devlet değil bir aile şirketi.Diktatör Aliyev’in tüm ailesinin başta Panama olmak üzere yurtdışında paraları olduğu kanıtlandı.Şimdi bunun üzerini örtmek için garibanları ölüme gönderecekler.Ayni sorunlar içinde olan Türkiye’yede bunun tasası düşecek.Bunun adı Kandır Kandır Şov.

    Yanıtla (2) (0)
  • turgut ertav / 29 Eylül 2020 11:24

    Türkiye; Akdeniz de ,Libya da ,Ege de,Azerbaycan da ,Suriye de sınanyor dendi şimdiye kadar.Peki sonuç ne?Sınamalarla mı geçecek?

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar okuru / 29 Eylül 2020 11:11

    Türkiye’de Akp işine geldiği için savaşın her derde deva olduğunu toplumun tüm kesimlerine dayatıyor.Başkalarının savaşları bile bizim savaşımız oluyor.Peki çocuklarınızı,yeğenlerinizi,amca oğullarınızı niçin savaşa değilde Avrupa’ya çapkınlığa gönderiyorsunuz?

    Yanıtla (2) (0)
  • Muhtefi / 29 Eylül 2020 10:54

    Coooook Dikkatli olmaliyiz...Azerbeycanin yaninda KIMSE YOK,KIMSE...Butun Dunya karsisiinda Iran,Suudlar,Rusya,Abd,cin, vd,ama herkes,herkes Dusman ..Gazlara gelmeyelim..al birkac tepe,stratejik,yol.vb. yer ve dur...!...yavas,yavas zamana dayalı stratejik yürü..Fincanci katırları DIKKATE almalayiz....Sevgili Peygamberimizin Stratejik harekat ,Sunnet i Seniyyelerini takip edelim...acizane..

    Yanıtla (1) (0)
  • KALEYİ SAĞLAM TUTALIM YETER / 29 Eylül 2020 10:43

    Meşhur Keçecizade Fuat Paşa'nın "Siz dışarıdan biz içeriden sözü vardır." Dışarıdakileri anlıyoruz. Bizim içeriden düşman üretmemiz çok mantıksız ve vicdansızlık. içimizi sağlam tutarsak dışarıdakiler bize hiç birşey yapamaz.

    Yanıtla (2) (0)
  • konuk1 / 29 Eylül 2020 10:09

    bu azerbaycanın devlet olma hemde güçlü bir devlet olma sınavı bu savaştan sonra azerbaycan sataşılacak bir devlet olmadığını kanıtlayacak başka ülkelerin maşası ermeni birdaha cürret edememesine dersini alacaktır bize karşı yunan azerbaycana da ermeni maşası kırılacak kanaatindeyim

    Yanıtla (3) (0)
  • MTK / 29 Eylül 2020 09:10

    “Türkiye’nin Yeni Osmanlı” arayışı....Ahmet bey içinde akp sevgisini hala koruyor. yoksa aklı başında biri bu sözü söylemez. çünkü tarihte hiç olmadığı kadar batıya, abd, israil, rusya vb. ülkelere bağımlı hale geldik. bir parmak işareti ile ülkeyi yönetiyorlar. son yıllardaki acziyetimiz bunu göstermiyor mu? bırakın bu hamasi söylemi Türkiye istemezsek te emperyalizme teslim oldu..

    Yanıtla (0) (0)
  • 01:18'e / 29 Eylül 2020 07:08

    Sanki cumhuriyeti biz kurarken o gucler ozamanda karsimizda yokmus gibi o izin vermez bu izin vermez. Yeri gelirse herkese herseye karsi konulur ozamanda super guc degildik bugunde degiliz. Ama korkaklar hergun olur. Hergun olmekdense bir.gun olmek evladir. Realite diye ver kurtul sessiz kal hic.karisma mantigi da mantik degil. Yeri gelir diplomasi uygulanir.yeri gelir savasilmasi gerekiyorsa savasilir. Nedir bu rus aski nedir.bu ermeni aski nedir bu ulkemize karsi olan her devlete millete askin

    Yanıtla (1) (0)
  • 01:18'e / 29 Eylül 2020 07:04

    Ermener nasil azerileri karabagdan kovduysa oyle kovariz olmaz mi? En kotu baris savastan iyidir eyvallah da savas isteyene de istedigini vermek lazimdir bazen. Sirf demokrasi sirf baris diye kendi cikarlarimizdan bile vazgecen zihniyet bana cok komik.geliyor. utanmasaniz baku ermenistanin hakkidor diyeceksiniz. Turk' e T.C'ne bu kadar aleni bukadar mi dusmansiniz acaba? İktidari sevmemek ayri seydir devlet dusmanligi ayri seydir devleti akp sananlarla ayni kafadasiniz. Allah akil fikir versin

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar okuru / 29 Eylül 2020 01:18

    Dağlık Karabağ’da Azeri nüfusu falan kalmadı. Nasıl alacaksınız? Ermenileri evinden barkından mı süreceksiniz? On iki adaları alınca ordaki yunanlıları kovup yerlerine Türkleri mi yerleştireceksiniz? Hayal kurmayın, gaz vermeyin millete. Ne avrupa, ne rusya, ne amerika dindaşları olan ermenileri, yunanlıları ezdirtmez. Boyunuzdan büyük işlere kalkışmayın. Elinizdekini de kaybedersiniz.

    Yanıtla (4) (0)
  • Ahmet / 29 Eylül 2020 02:56

    Dogu Turkistan dersen evet kaybedilmistir. Ama Karabag pek ala alinabilir. Azerbaycan'in ordusu petrol sayesinde daha guclu. Pek ala askeri olarak basarili olabilir. Hukuken zaten o topraklar ona aittir Azeri kalmamis bunun onemi yok. Olsaydi her ulke istedigi yeri isgal edip oradaki halki surunce is bitmis olurdu. Resmen Azerbaycan topragidiri oralar. Fiilen de ele geciririse kimse bir sey diyemez en azindan masaya oturunca ciddi bir kismini geri alabilir. Ermeni kalirsa kalir kalmazsa gider.

    Yanıtla (1) (0)
  • insan haklari savunucusu / 29 Eylül 2020 12:25

    Rusya diye nukleer bir devlet var bu cografyada. Nasrettin Hoca'nin dedigi gibi, esegin buyugunu ahirda unutmussun.

    Yanıtla (0) (0)
  • Oz / 29 Eylül 2020 03:27

    Nerede bir sorunlu bölge varsa egemen güçlerin oyun alanı olduğu içindir
    Ermenistan hangi askeri gücüyle karabagi elinde tuttu bugüne kadar?
    Tabii ki dindaslari Rusya ve Fransa sayesinde
    Bu arada, karar yazarları iyi gaz veriyor, hayra alamet değil

    Yanıtla (0) (0)
  • tr / 29 Eylül 2020 02:18

    ...uzanlar.... Perez...ergenekon....fetö.....suriye
    Sisi....libya....yunanistan....hdp....şimdi....azarbeycan......abi yordun be....yorulduk be.....aksiyon ama....birazda faydalisi yokmu ya....hepsinde kaybettik.....

    Yanıtla (1) (0)
  • Liberty / 29 Eylül 2020 01:58

    Ahmet hocam, ağzından çıkanı kulağın duysun. Yazını bir okuyucu olarak tekrar okursan eminim dehşete düşersin. Resmen savaş çığırtkanlığı yapıyorsun. Savaş kötülüklerin anasıdır. Dindar bir insan olarak nasıl kötülükleri savunabiliyorsun? Büyük günah işlediğinin farkında mısın? Dünyanın pis işleri için ahiretini tehlikeye atmaya değer mı? Dindar insan hümanist olmalıdır.

    Yanıtla (0) (0)
  • insan haklari savunucusu / 29 Eylül 2020 01:56

    "Bir millet, iki devlet, Turkiye - Azerbaycan iliskilerinin oturdugu moral zemin" demissiniz. Moral zemin degil aslinda, Irkci bir zemin bu. "Millet" derken bu ulkede yasayan butun vatandaslardan bahsetmediginiz, sadece Turk asilli vatandaslardan bahsettiginiz ortada. Sadece bu soz bile bu ulkede neden Kurt Sorunu ve azinliklar sorunu oldugunu da acikca ortaya koyuyor.

    Yanıtla (1) (0)
  • tr / 29 Eylül 2020 01:12

    ....bu arada kizilemanin neresi
    Oldugunuda ...iktidara öğretmiş
    Oldular......

    Yanıtla (1) (0)
  • tr / 29 Eylül 2020 01:05

    Diş politika stratejisi budur işte...
    Suriye.libya.sicak akdenizde...
    Patlamaya hazir elbombasini....
    Akdenizden uzaklaştirdilar.......azarbeycan siteplerinde patlatilar........
    Siyaset budur işte.....lanetlerim....amaa şapkada çikaririm........
    ....oyuna gelmeyeceksin arkadaş.......KEZZİBAN ANA....
    naralari herzaman tutmaz......

    Yanıtla (1) (0)
  • tr / 29 Eylül 2020 00:50

    ....KEZIBAN ANA....kahramanliğiyla bu işler olmaz......

    Yanıtla (1) (0)
  • tr / 29 Eylül 2020 00:47

    ....işin stetejisini öne cikaran guzel bir yazi....turkiyryi kurt kapanina.....düşürecekler..
    Gucu sadece masum halki üzerinde denenmiş....dünya gerçeklerinden üzak bir iktidar tarafindan idare ediliyor.....ÜLKEM ADINA KAYGILIYIM...

    Yanıtla (2) (0)